[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Wirehub schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
imgburn. maar heb ook andere software gebruikt en geeft hetzelfde probleem
Dus iig de software die ik zou aanraden, brand je met 16x? Ik zou hem eens op 4x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

Wirehub

Blaat

Scale schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Dus iig de software die ik zou aanraden, brand je met 16x? Ik zou hem eens op 4x branden.
zal weer eens een dvd'tje opofferen en snelheid omlaag zetten.... hij staat nu automatisch namelijk

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:35
jimmy87 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

Ik heb de mijne nu 2 maanden maar ik heb daar geen last van dat hij er soms gewoon uitschiet. Ook vaak genoeg met laptop op schoot op de bank gezeten.
Ik heb een betere: die van mij gaat gewoon 6-7 uur mee op 1 accu als ik niet doe gamen. Doe ik dat wel, haalt ie nog de 4 uur. Dus opladen? Nee dank u, doe ik savonds wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand raad?

Ik heb mijn xps17 nu een kleine maand, en soms gebeurt er iets eigenaardigs. De helft van het scherm verandert in gele hokjes dit duurt 2 seconden en daarna wordt mijn beeldscherm zwart en kan ik niets meer doen. De computer blijft wel ingeschakeld. Ik heb dit probleem al van bij het begin, maar dit was heel zelden. Vandaag is het voor de 2e keer gebeurt. Biosupdate werkt niet, iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nieuwste nvidia drivers? Download anders ook even een progje dat de temps van je moederbord wegschrijft naar een log, dan kan je kijken of het door oververhitting komt, anders zal het waarschijnlijk kapotte videokaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:43:
weet iemand raad?

Ik heb mijn xps17 nu een kleine maand, en soms gebeurt er iets eigenaardigs. De helft van het scherm verandert in gele hokjes dit duurt 2 seconden en daarna wordt mijn beeldscherm zwart en kan ik niets meer doen. De computer blijft wel ingeschakeld. Ik heb dit probleem al van bij het begin, maar dit was heel zelden. Vandaag is het voor de 2e keer gebeurt. Biosupdate werkt niet, iemand nog andere suggesties?
Ik had een paar maanden geleden bij me huidige laptop, dat ik allemaal blokjes op me beeld en dan iets later krijg ik het bericht dat me video driver gecrashed was. Toen hebben ze me moederbord (dus incl. video kaart) vervangen en zins dien nooit meer problemen.

Al moet ik toegeven dat dell te overtuigen dat er een probleem was lastig (het gebeurde ook soms 2/3x per dag en niet op commando), ik moest van hun de ingebouwde test draaien (deze gaf geen fout meldingen) maar ik heb ze uiteindelijk de fout melding code van kapot video geheugen door gegeven.

A fijn, probeer de volgende dingen druk op numlock/capslock als je lampjes aan/uitgaan is je laptop niet 100% vast gelopen. je zou eens de temperatuur van je laptop in de gaten kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

TDB

Megamind schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:26:
[...]

Heb je de 555 met 3D? Ik heb het net hier even getest, werkt prima. Direct 1080P op m'n naamloze 47". Heb je al bios geupdate naar A12? En de laatste Nvidia drivers 275.33
Ja, de 555 met 3D en A12 bios update gedraaid en de laatste NVIDIA drivers (275.33). Het probleem blijft bestaan. Een bijna 4 jaar oude HP laptop via dezelfde HDMI kabel laat een prima beeld zien, alleen deze Dell geen beeld-wel beeld-geen beeld-etc En het beeld wat ik te zien krijg op de tv is overigens ook geen strak beeld maar laat ook nog eens een korrelig beeld zien.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Ik heb een vraagje, ik heb net met iemand van Dell gechat en ik stelde hem de vraag of de Dell XPS 17 3D 2 Harddrive slots heeft. Hij gaf als antwoord dat dit alleen optioneel was, dus dat ik moet aangeven dat ik er 2 HD's in wil hebben en als ik dit niet zou doen dat ik dus een andere behuizing zou krijgen met alleen maar plek voor 1 HD. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Ik had een paar maanden geleden bij me huidige laptop, dat ik allemaal blokjes op me beeld en dan iets later krijg ik het bericht dat me video driver gecrashed was. Toen hebben ze me moederbord (dus incl. video kaart) vervangen en zins dien nooit meer problemen.

Al moet ik toegeven dat dell te overtuigen dat er een probleem was lastig (het gebeurde ook soms 2/3x per dag en niet op commando), ik moest van hun de ingebouwde test draaien (deze gaf geen fout meldingen) maar ik heb ze uiteindelijk de fout melding code van kapot video geheugen door gegeven.

A fijn, probeer de volgende dingen druk op numlock/capslock als je lampjes aan/uitgaan is je laptop niet 100% vast gelopen. je zou eens de temperatuur van je laptop in de gaten kunnen houden.
Waar vindt je deze foutmeldingscode van de videokaart. Na het krijgen van de blokjes kan ik niets meer doen doordat mijn scherm zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Je moet de power on test draaien, ik kan het even niet vinden. Het was als jeje laptop aanzetten moet je een letter ingedrukt houden ik dacht 'S', 'F', 'T'. Dan start je laptop automatisch een test ding, deze geeft als er iets mis is een fout code. (je kan deze ook starten als je tijdens het opstarten op F8 druk en dan Dell Self diagnoses start) Zal nog even door googlen of ik de correcte toets kan vinden, kan atm zelf me laptop niet rebooten dus kan het niet test.

(mogelijk andere toetsen 'Fn' (tussen ctrl en windows knop) of F12)

[ Voor 7% gewijzigd door Scale op 01-08-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
bouwe272 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:17:
Ik heb een vraagje, ik heb net met iemand van Dell gechat en ik stelde hem de vraag of de Dell XPS 17 3D 2 Harddrive slots heeft. Hij gaf als antwoord dat dit alleen optioneel was, dus dat ik moet aangeven dat ik er 2 HD's in wil hebben en als ik dit niet zou doen dat ik dus een andere behuizing zou krijgen met alleen maar plek voor 1 HD. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?
Staat al meerdere keren vermeld in dit topic: tweede HDD is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Sk0Ne schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:03:
[...]

Staat al meerdere keren vermeld in dit topic: tweede HDD is aanwezig.
Ik heb dit gelezen, maar de Dell medewerker zette mij weer op een ander spoor door te vermelden dat het 2de HDD slot niet aanwezig zou zijn zodra ik maar 1 HDD zou bestellen.

Conclusie: Dus als ik de Dell XPS 17(ZONDER 3D) koop, krijg ik 2 HDD slots, waarvan er 1 gevuld is met de aangeschafte HDD en in het andere slot kan ik mijn SSD plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:53:
Kan je eens dit programma proberen: http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

En dan controleren of het 'gekraak' overeenkomt met hoge latency spikes.
Zoals het nu blijkt is de latency weg op het moment dat ik mijn wifi uitschakel. Dit is een Intel 6200AGN. Even kijken of andere drivers het verschil gaan maken, nu kan ik mijn muis soms nauwelijks gebruiken als ik een video start via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth uitzetten?

Dat had ik overigens nooit verwacht van intel drivers :X

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb geen BlueTooth, zit wel op de 6205 dacht ik. Andere drivers helpen in ieder geval niet, zie ook http://communities.intel....ad/6021?start=90&tstart=0 . Bij mij is het geen ramp, maar het is zo nu en dan storend als mijn muis hapert als ik een film via het netwerk start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van haperende verbindingen met de 6230?

Laptop 2 week terug ontvangen, so far, so good. Gaf toen verder geen problemen toen ik hem opstartte. Omdat ik nooit op de laptop werk en deze alleen voor doeleinden zoals vakantie en onderweg is bedoeld, stuitte ik vandaag op 't probleem.

1) Packetloss van +- 25%
2) Soms kan er geen verbinding worden gemaakt. Blijft dan op 'Identificeren...' en haakt dan af om het opnieuw te proberen.
3) Hoge pings. Pngs van 500+ MS terwijl ik op 3 meter van de router zit (WNDR3700).

Ik heb geprobeerd drivers te herinstalleren v.d. dell site, complete herinstall van Windows, router geprobeerd om andere channels te zetten, de 6230 op 'Auto' gezet ipv 20mhz, niets mag baten.. Oude HP laptop heeft verder geen problemen.

De laptop is inmiddels buiten zijn 10 dagen ivm koop op afstand wet, dat is helaas geen optie.. Een groot nadeel is dat ik a.s. vrijdag naar New York vertrek en ik dus echt een werkende laptop nodig heb.

Iemand dit dit probleem evenaart en misschien een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Mocht niet baten. Heb nu wel het probleem gevonden: energiebeheer. Op de modus energiebesparing stond de adapter op 'maximale energiebesparing'. Verandert naar maximale prestaties en packetloss en hoge pings zijn verdwenen.

Toch bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
bouwe272 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

Ik heb dit gelezen, maar de Dell medewerker zette mij weer op een ander spoor door te vermelden dat het 2de HDD slot niet aanwezig zou zijn zodra ik maar 1 HDD zou bestellen.

Conclusie: Dus als ik de Dell XPS 17(ZONDER 3D) koop, krijg ik 2 HDD slots, waarvan er 1 gevuld is met de aangeschafte HDD en in het andere slot kan ik mijn SSD plaatsen.
Ook dat is meerdere keren in dit topic naar voor gekomen: vertrouw nooit wat Dell medewerkers zeggen. een handige tip: deze site kan je antwoorden beter, correcter en sneller beantwoorden dan de Dell medewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb de zelfde vraag als Bouwe272 en ik heb gezocht, maar ik vind verschillende antwoorden. De ene zegt van wel en de ander niet. Dus zitten er nou 2 HDD slots in de Dell XPS 17 ZONDER 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. In alle versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jay-7AC schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:07:
Ik heb de zelfde vraag als Bouwe272 en ik heb gezocht, maar ik vind verschillende antwoorden. De ene zegt van wel en de ander niet. Dus zitten er nou 2 HDD slots in de Dell XPS 17 ZONDER 3D?
Yep, heb er ook eentje zonder 3D en twee sloten voor HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Gisteren - eindelijk - mijn pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB ontvangen en ingebouwd. Windows 7 geinstalleerd en enkele benodigde drivers (verdacht weinig eigenlijk, het meeste komt standaard met Windows mee viel me op. Ik moest enkel de wifi driver voor de 6230 van de Dell DVD installeren, aangezien die niet herkend werd.

Ik heb nog geen benchmark gedraaid, maar wat een snelheid zeg. Ik had zo'n twee jaar geleden al eens een 40gb postvile in een mediacenter gezet, maar dit voelt nog wat 'snappier' aan. Heerlijk, veruit de beste upgrade wat deze laptop betreft, in combinatie met het fraaie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Mijn laptop is net verzonden! yay

Heeft iemand ze XPS al uit elkaar gesloopt? Ik ben benieuwd waar de mini pci e zit, en of er meerder zijn.
Mijn huidige laptop (studio 1737) heeft er 3 en 1 gevult door de intel wifi.

Als het te doen is wil ik wel mijn extra Atheros wifi kaartje inbouwen of wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de volgende xps 17 bestellen met de betaling wacht ik nog even na 3 augustus om de verandering in aanbiedingen te zien.

Klopt het dat de xps 17 op dit moment meer geeft dan de xps 15 voor dezelfde prijs ?. Dit is namelijk hoe ik het zie.

Twijfel alleen nog over de upgrade van de gt 550 naar gt555 voor een meerprijs van 70, maar dan moet je de 9 cel batterij er ook bij nemen wat nog eens meerprijs van 70 euro geeft.

Hoe komt het dat de GB NVIDIA® GeForce® GT 550M wel met een 6 cel batterij kan en bij de
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M je automatisch de 9 cel erbij neemt. Ik snap dat het met verbruik te maken heeft maar is het verschil echt zo groot ?.

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM 2,00 GHz
750 GB (7.200 rpm)
6gb geheugen
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3Yr Next Day Hardware Support + accident

Prijs € 1.799,60
Totale Besparing* € 511,50
Totaal € 1.288,10 min
- 90 euro van coupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Heb je die coupon al getest? Ik heb tich verschillende geprobeerd maar kreeg die -90/-60/-30 niet aan de praat.

Over de GPU:
http://uk.geforce.com/har...force-gt-555m/performance
Als je de 550 afrond naar boven word hij 5000 en de 555 zit op 6000 dus 20% sneller.

En de lijst van notebookcheck zet de 550 in de midrange en de 555 in high end (plaats 78 en 62)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:23:
Ik ga de volgende xps 17 bestellen met de betaling wacht ik nog even na 3 augustus om de verandering in aanbiedingen te zien.

Klopt het dat de xps 17 op dit moment meer geeft dan de xps 15 voor dezelfde prijs ?. Dit is namelijk hoe ik het zie.

Twijfel alleen nog over de upgrade van de gt 550 naar gt555 voor een meerprijs van 70, maar dan moet je de 9 cel batterij er ook bij nemen wat nog eens meerprijs van 70 euro geeft.

Hoe komt het dat de GB NVIDIA® GeForce® GT 550M wel met een 6 cel batterij kan en bij de
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M je automatisch de 9 cel erbij neemt. Ik snap dat het met verbruik te maken heeft maar is het verschil echt zo groot ?.

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM 2,00 GHz
750 GB (7.200 rpm)
6gb geheugen
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M
17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3Yr Next Day Hardware Support + accident

Prijs € 1.799,60
Totale Besparing* € 511,50
Totaal € 1.288,10 min
- 90 euro van coupon
Advies wat wel vaker voorkomt: neem het geheugen niet. Upgrade dan je videokaart naar de 555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:52:
Door de kortingen zijn soms beter ge' spec' te XPS17 dezelfde prijs of zelfs goedkoper. (bijvoorbeeld de m04 en de m05).
Vraagje: als je niet het uiterste nodig hebt van de CPU is het dan zinnig om toch voor de i5 ipv de i7 te gaan vanwege stoomverbruik (ook mbt de (on)mogelijkheden van NVIDIUS) en warmte en geluidsproductie??
Domme typo. Ik bedoel natuurlijk Optimus. Iemand nog gedachten bij mijn bovenstaande vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20% dat is wel een erg groot verschil, ik ga dan zeker de gt555 nemen. (Edittoch maar niet)

de harde schijf en 6gb geheugen zijn onderdeel van de aanbieding die krijg je er zonder meerprijs bij.

Volgens mij werkt optimus gewoon met de i7, alleen met de 3d functie kun je optimus niet gebruiken. (denk ik).

Edit Wat kunnen zie die kortings codes goed verstoppen zeg, 5 minuten geleden had ik ze nog en nu lijkt de pagina onvindbaar. Even in de history kijken danmaar.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:32:
Heb je die coupon al getest? Ik heb tich verschillende geprobeerd maar kreeg die -90/-60/-30 niet aan de praat.

Over de GPU:
http://uk.geforce.com/har...force-gt-555m/performance
Als je de 550 afrond naar boven word hij 5000 en de 555 zit op 6000 dus 20% sneller.

En de lijst van notebookcheck zet de 550 in de midrange en de 555 in high end (plaats 78 en 62)
De specs daar kloppen niet. Dell (allen dell. Alle andere merken gebruiken een minder presterende variant) gebruikt de volgende kaarten:

GT550m: 144 shaders. 128-bit bus, GDDR3
GT555m: 144 shaders, 196-bit bus, GDDR3

De andere mogelijkheden voor de GT550m zijn:
96 shaders. 128-bit bus, GDDR3 Dat is dus exact de GT525m...
Idem met GDDR5 (msi+lenovo)

De de GT555m:
96 shaders, 128-bit bus, GDDR5 Faal! :/
144 shaders, 128-bit bus, GDDR3

De GT550m presteert identiek aan de GT555m zolang er geen memory bottleneck is. Geen idee hoe vaak dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

De specs daar kloppen niet. Dell (allen dell. Alle andere merken gebruiken een minder presterende variant) gebruikt de volgende kaarten:

GT550m: 144 shaders. 128-bit bus, GDDR3
GT555m: 144 shaders, 196-bit bus, GDDR3

De andere mogelijkheden voor de GT550m zijn:
96 shaders. 128-bit bus, GDDR3 Dat is dus exact de GT525m...
Idem met GDDR5 (msi+lenovo)

De de GT555m:
96 shaders, 128-bit bus, GDDR5 Faal! :/
144 shaders, 128-bit bus, GDDR3

De GT550m presteert identiek aan de GT555m zolang er geen memory bottleneck is. Geen idee hoe vaak dat het geval is.
O.o de GDDR5 versie van de 555M heeft maar 96 shaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Die is dus een stuk tager tenzij je een game hebt met een gigantische memory bottleneck, volgens mij zijn er 0 games die aan die beschrijving voldoen. (alleen wetenschappelijke simulaties. Maar meestal hebben die juist geen memory bottleneck)

Dell gebruikt van zowel de GT550m en GT555m de snelste variant. Ook de enige fabrikant die dat doet volgens mij. Zelfs clevo gebruikt een trage variant...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Grrrr, gisteren twee uur lang XBMC en de XPS 17 lopen tweaken omdat mijn 1080p MKV's niet lekker afspeelden, blijkt dat ik nog op een power saving profiel aan het werk was...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
kellhus schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:04:
Grrrr, gisteren twee uur lang XBMC en de XPS 17 lopen tweaken omdat mijn 1080p MKV's niet lekker afspeelden, blijkt dat ik nog op een power saving profiel aan het werk was...

:'(
gebruik je haaili?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 09:45
Hoe presteert het xps 17 3d scherm kwa contrast en kleurweergave en inkijkhoek tegen bijvoorbeeld de macbook pro 17 /15 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb slechte ogen en vroeg me of of de resolutie van het 3d scherm niet te klein is voor mij.
Is dit scherm nog steeds te verkiezen als ik de resolutie naar beneden moet/wil aanpassen voor het werken met tekst?
Bij het afspelen van films hoef ik de resolutie bijv niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
trillion schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:27:
Ik heb slechte ogen en vroeg me of of de resolutie van het 3d scherm niet te klein is voor mij.
Is dit scherm nog steeds te verkiezen als ik de resolutie naar beneden moet/wil aanpassen voor het werken met tekst?
Mijn vader heeft met zijn 17 inch dell m90 full hd meestal wel een brilletje nodig ookal staat alles op 120 DPI.
maarja ik weet natuurlijk niet hoe slecht het met jou ogen is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotech86 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:22:
Hoe presteert het xps 17 3d scherm kwa contrast en kleurweergave en inkijkhoek tegen bijvoorbeeld de macbook pro 17 /15 inch
Het scherm heeft betere specs dan de macbooks, maar eigenlijk alleen de 120hz refresh rate en 2ms responsetijd. De rest is zo goed als identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

trillion schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:27:
Tja, moeilijk om voor iedereen te zeggen. In Windows heb je wel een functie die alle tekst groter maakt, en in browsers kan je tegenwoordig ook gewoon op websites inzoomen.

In Google Chrome bijvoorbeeld: control + scrollen. Dan wordt alles vergroot, of verkleind (wat je maar wilt). Het is dus zoiezo niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Het scherm heeft betere specs dan de macbooks, maar eigenlijk alleen de 120hz refresh rate en 2ms responsetijd. De rest is zo goed als identiek.
Is er nog verschil kwa kleurweergave en inkijkhoek tussen het 3d en het non 3d scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het non-3d scherm is knudde, net zoals 99% van de andere schermen.

Als je een goed scherm wilt neem de de xps 15, xps 17, of MBP. Er zijn niet heel veel andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:47:
het non-3d scherm is knudde, net zoals 99% van de andere schermen.

Als je een goed scherm wilt neem de de xps 15, xps 17, of MBP. Er zijn niet heel veel andere alternatieven.
Ja bij die clevo model kan je dus een 95% gamut scherm er in laten zetten dat lijkt mij wel erg fijn maar ben benieuwd of het scherm van de xps 17 3d mooier is dan die clevo schermen. In iedergeval vind ik het een groot voordeel dat hij een hoge helderheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, goedendag!

Is de Intel 320 160GB een goede ssd voor deze laptop?
Tweakers link: pricewatch: Intel 320 160GB

Raden jullie een andere aan of is dit een juiste keuze?
Mijn budget is rond de €250.
Kan je meer en beter krijgen voor dit geld of is het verstandiger er toch wat meer in te investeren? ;)
Deze SSD wil ik namelijk zo lang mogelijk gebruiken, dus hij moet wel een beetje future proof zijn... ;)

Groetjes,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Afgelopen weekend had ik wat meer tijd te besteden en heb de XPS17 3D geupgrade en opnieuw van een verse windows ulitmate installatie voorzien.

Voor de upgrade heb ik gebruikt:
-SSD Crucial m4 MLC SATA 6Gb/s - 64 GB
-Geheugen Corsair Value Select SODIMM DDR3 PC3-10600 - 8 GB Kit

BIOS firmware naar A12 gebracht (nog geen gerelateerde problemen tegengekomen)

Zowel de Crucial als het Corsair geheugen (heb nu 12GByte totaal) werken tadeloos.
De M4 SSD van Crucial heb ik gekozen vanwege het kleine uitval percentage en de hoge leessnelheid.
De laptop start in mijn ogen erg snel op (alles bij elkaar zo'n 15s.)

Positief is ook de fan noise. Het valt mij op dat de fan van de laptop bijna nooit draait bij het webbrowsen, office en e-mail: ding is doodstil! :)

Negatief: Helaas valt mij nu ook op dat ook ik problemen heb met de Wifi driver van de intel 6230 kaart.
Enerzijds had ik een probleem met de Energie instellingen (opgelost), maar ik heb nog steeds een probleem dat de Wifi na een sleep/hibernate moeizaam terug komt met een verbinding. Wat ik zo gevonden heb op internet is dat dit probleem vaker voorkomt. Ik ben nog steeds op zoek naar een 'magische' truc! Wat in ieder geval opvalt is dat de 5GHz verbinding de eerste minuut na een sleep/hibernate niet getoond wordt (de 2.4GHz SSID's zijn direct voorhanden).

[ Voor 3% gewijzigd door renezzzz op 03-08-2011 17:33 . Reden: BIOS A12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heeft iemand hier al het HyperX PnP geheugen van Kingston uitgeprobeerd op de Dell XPS 17 702x ?

Het gaat zich hier om het 1600Mhz en 1866Mhz geheugen:
http://www.kingston.com/hyperx/pnp/default.asp

[ Review van de 8GB HyperX PnP DDR3-1866MHz PnP SO-DIMM ]
http://www.legitreviews.com/article/1599/1/

Er wordt gezegd dat het PnP geheugen de snelheden niet verhoogt op de Dell XPS 17 702x, terwijl ze allebei wel de snelheden verhogen op een Dell XPS 15 502x. Het lijkt me sterk,dat dell dit toestaat op 502x maar niet op een 702x.

[ Dell XPS 15 502x - PNP Geheugen werkend met screenshots ]
http://forum.notebookrevi...x-pnp-memory-1600mhz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotech86 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Ja bij die clevo model kan je dus een 95% gamut scherm er in laten zetten dat lijkt mij wel erg fijn maar ben benieuwd of het scherm van de xps 17 3d mooier is dan die clevo schermen. In iedergeval vind ik het een groot voordeel dat hij een hoge helderheid heeft.
Dat is dus hetzelfde scherm als in de xps 15, maar dan met matte toplaag. Om precies te zijn, een B156HW01 v4.
bluetooth uitzetten.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:33:
Hey,

Heeft iemand hier al het HyperX PnP geheugen van Kingston uitgeprobeerd op de Dell XPS 17 702x ?

Het gaat zich hier om het 1600Mhz en 1866Mhz geheugen:
http://www.kingston.com/hyperx/pnp/default.asp

[ Review van de 8GB HyperX PnP DDR3-1866MHz PnP SO-DIMM ]
http://www.legitreviews.com/article/1599/1/

Er wordt gezegd dat het PnP geheugen de snelheden niet verhoogt op de Dell XPS 17 702x, terwijl ze allebei wel de snelheden verhogen op een Dell XPS 15 502x. Het lijkt me sterk,dat dell dit toestaat op 502x maar niet op een 702x.

[ Dell XPS 15 502x - PNP Geheugen werkend met screenshots ]
http://forum.notebookrevi...x-pnp-memory-1600mhz.html
Mag ik vragen waarom je dat wilt? Het snelheidsverschil is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
Wat bedoel je precies met Bluetooth uitzetten? Ik kan de bluetooth adapter niet uitzetten zoals bij m'n ASUS EEE. Ik heb de bleutooth adapter in het device management op 'disabled' gezet. Had echter geen effect. Voor de rest heb ik geen bluetooth aan/uit switch kunnen vinden (mischien zie ik iets over het hoofd :F ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
renezzzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Wat bedoel je precies met Bluetooth uitzetten? Ik kan de bluetooth adapter niet uitzetten zoals bij m'n ASUS EEE. Ik heb de bleutooth adapter in het device management op 'disabled' gezet. Had echter geen effect. Voor de rest heb ik geen bluetooth aan/uit switch kunnen vinden (mischien zie ik iets over het hoofd :F ).
Nee dan staat hij inderdaad uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renezzzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Dan zit ik niet op te letten... op sommige kaarten zit bluetooth wat precies dit probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:17:
[...]

Dan zit ik niet op te letten... op sommige kaarten zit bluetooth wat precies dit probleem veroorzaakt.
Nee, je hebt gelijk, de intel 6230 heeft bluetooth, en dit is wel degelijk uit te zetten.
Voor de nederlandstalige Windows:
startknop ->
typ apparaatbeheer, enter ->
kies de de Intel Centrino Wireless Bluetooth 3.0 + High Speed Adapter: rechterklik en uitschakelen.
Om terug in te schakelen als je het nodig zou hebben is het exact dezelfde procedure maar dan met inchakelen ipv uitschakelen.

Edit: ik weet trouwens niet of dit de problemen oplost, maar het kan zeker geen kwaad voor de batterij en ik ondervind geen problemen. Hope this helps =)

[ Voor 11% gewijzigd door Sk0Ne op 03-08-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Ik heb even gekeken op notebookcheck en het lijkt er dus op dat het scherm van de xps 15 veel mooier is dan de 17 3d is dit verschil daadwerkelijk merkbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Maar ga alsjeblieft geen beslissing maken op basis van het scherm, de beelddiagonaal is veel belangrijker. ITT tot veel andere notebooks zij het beiden uitmuntende schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Mijn vraag met welke game ga ik morgen mij gt 555m testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supaplex. Ijzersteke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Haha been there done that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Scale schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:32:
Mijn vraag met welke game ga ik morgen mij gt 555m testen? ;)
Battlefield Play4Free misschien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team fortress 2 is ook F2P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
Sk0Ne schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:02:
[...]

Nee, je hebt gelijk, de intel 6230 heeft bluetooth, en dit is wel degelijk uit te zetten.
Voor de nederlandstalige Windows:
startknop ->
typ apparaatbeheer, enter ->
kies de de Intel Centrino Wireless Bluetooth 3.0 + High Speed Adapter: rechterklik en uitschakelen.
Om terug in te schakelen als je het nodig zou hebben is het exact dezelfde procedure maar dan met inchakelen ipv uitschakelen.

Edit: ik weet trouwens niet of dit de problemen oplost, maar het kan zeker geen kwaad voor de batterij en ik ondervind geen problemen. Hope this helps =)
Dit is wat ik ook gedaan had (afgezien van de taal).
Heeft echter niet geholpen. Allen in ieder geval bedankt voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
Ik ben zelf inderdaad ook wel benieuwd naar de performance van tf 2 op de xps 17 kan de game bijvoorbeeld op high met zeg 4x aa goed gespeeld worden ? Zelfde geld voor CoD Modern warfare 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel team fortress op med. @ 1080p met een HD4570m... Dat moet lukken met alles op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:15:
Mag ik vragen waarom je dat wilt? Het snelheidsverschil is minimaal.
Nou ik wilde zoiezo mijn geheugen uitbreiden en het lijkt me dat het er toch wel wat verschil zit tussen 1333mhz geheugen en 1866mhz. Qua prestaties dan.

Maar goed, het ging zich er eigenlijk om of het werkte op een 702x, omdat het gewoon werkt op een 502x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Nou ik wilde zoiezo mijn geheugen uitbreiden en het lijkt me dat het er toch wel wat verschil zit tussen 1333mhz geheugen en 1866mhz. Qua prestaties dan.
dat is ECHT minimaal. Dat ga je nooit merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

dat is ECHT minimaal. Dat ga je nooit merken.
Nm.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
(EDIT)
Laat maar, heb het al anders opgelost ;), via upgrade dvd...

[ Voor 100% gewijzigd door Sneakyman op 04-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Zo vandaag binnen, Erg blij mee hij is een stuk mooier dan op de fotos op de site.
Werk als een motherf* boot in 22 seconde (zonder SSD).

Enige waar ik over zou kunnen klagen is dat hij nogal warm kan worden als je ga gamen,
en dan staat hij op een coolplankie.

Voor de rest super blij mee, zeker boven mijn verwachtingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07-2022
de XPS 17 3D is binnen maar ik krijg hem niet aan de praat zoals ik dat wil.
Wat heb ik gedaan?
1) 2 x 4GB Corsair geheugen bijgeprikt
2) Crucial M4 64GB in HDD1 geplaatst en de originele HD naar slot 2
3) Restore DVD van Dell gebruikt om Windows te installeren op de SSD
4) formatteren van beide disks
5) install van de Dell DVD doorlopen

Daar gaat het dus mis...

Na het kopieren van de bestanden krijg ik diverse fouten. van "taal niet beschikbaar" tot bluescreens tot 0x080070570 meldingen.
In de BIOS Ahci aangepast naar ATA en vice versa. Het mocht allemaal niet baten.
Moet ik wellicht tijdens het installeren en het partitioneringsscherm nog een driver downloaden? ik heb er al 1 van Dell geprobeerd maar zonder succes.
Morgen maar eens proberen zonder ssd en nieuw geheugen om zo een hardwareprobleem uit te sluiten. Tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
Armand4u schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 04:25:

5) install van de Dell DVD doorlopen

Daar gaat het dus mis...
Ik heb afgelopen zondag vrijwel hetzelfde gedaan.
2x4GB Corsair bijgeplaatst, een 64GByte crucial M4 in HDD-bay 1 en de originele 500GByte in HDD-bay 2.

Echter 1 verschil: ik heb niet de Dell DVD gebruikt maar een orginele Mickeysoft DVD (ultimate).
Zal echter niet veel uitmaken, ik heb begrepen dat de DELL dvd ook een volledige Mickeysoft DVD zou zijn.

Ik heb dus niets aan de AHCI instellingen aangepast...
Wel heb ik voordat ik de boel heb aangepast een BIOS flash gedaan naar versie A12.
Ook heb ik alle partities van de orginele schijf weggekieperd en 1 grote partitie aangemaakt en geformateerd.

Let even op met de GPU drivers, bij de DELL driver werkt de helderheids intelling niet.
Echter bij de laatste nvidia drivers kun je het scherm beter niet op 120Hz instellen als je vaak naar sleep of hibernate gaat (laptop komt dan af en toe niet meer bij).
Voor de rest zijn er nog wat problemen met de Intel drivers voor de WIFI kaart.

Hopelijk heb je er wat aan: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Dell XPS 17 3D te kopen
ik neem de standaard 500GB hdd, betekent dit dat ik daarnast nog n extra HDD kan kopen, omdat sommige hier hebben gezegd dat dell dit ontkent ( voor diegene die hem al hebben )

werkt het 3D gamen lekker? en gaat dit goed met de GT555M?

en als er linux / backtrack gebruikers zijn, werkt Injection met de 6230 kaart?
en werkt hij zoiezo binnen linux?

edit:
en heeft de 3d Gt555M
een 192 bits bus of een 128 bits?
Heb al even eentje van 128 Bits gehad van 2GB, en heb dan toch liever een 192 bits bus, dit zal een stuk meer performance opleveren

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand4u
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07-2022
renezzzz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 06:19:
[...]

Echter 1 verschil: ik heb niet de Dell DVD gebruikt maar een orginele Mickeysoft DVD (ultimate).
* Ik heb ook nog een andere windows DVd geprobeerd, geen suc6
Wel heb ik voordat ik de boel heb aangepast een BIOS flash gedaan naar versie A12.
* de mijne stond op 11 en heb hem nog niet geupgrade, in veel howtos stond iets van update naar 10 dus ik vond hem al vrij modern...
Ook heb ik alle partities van de orginele schijf weggekieperd en 1 grote partitie aangemaakt en geformateerd.
* check, heb ik ook gedaan
"iets met drivers"
Hopelijk heb je er wat aan: succes!
* Nog niet maar in ieder geval bedankt voor je tips, het driver gebeuren kom ik pas aan toe als het spul eindelijk op de SSd staat en zover kom ik dus nog niet..
Maar jij hebt dus zonder enige extra drivers tijden de windows installatie de boel op die SSD gekregen?

GAAP... eh ja. uiteindelijk dus het geheugen en de SSD er weer uitgeschroefd en Windows op de "gewone" HDD geinstalleerd. Dit was wel een suc6. Geheugen er weer bijgeplaatst en dit was ook oke. Het probleem zit hem dus echt in de SSD. Het ding wordt wel herkend tijdens de install want ik kan hem formatteren en partitioneren echter na het kopieren van de bestanden van de Windows7 install houd hij er mee op met allerlei fouten.

En nog een wazige melding die ik kreeg was dat de 150W power supply niet werd herkend tijdens het starten (vergezeld van 2 beeps), ook dit probleem heb ik niet als ik de SSD niet ingeplugd heb.

Ik ga de SSD nu maar eens aan mn gewone PC hangen en kijken wat hij daar doet, misschien is het een DOA.
Als anderen nog tips hebben... alvast dank voor de processortijd in uw brein ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:32:
ik neem de standaard 500GB hdd, betekent dit dat ik daarnast nog n extra HDD kan kopen, omdat sommige hier hebben gezegd dat dell dit ontkent ( voor diegene die hem al hebben )

Uitstekend. Met MSI Afterburner is het gemakkelijk om de GT555m op een gelijk niveau te laten draaien als een GTX460m (zonder grote temperatuur stijging)
edit:
en heeft de 3d Gt555M
Heb al even eentje van 128 Bits gehad van 2GB, en heb dan toch liever een 192 bits bus, dit zal een stuk meer performance opleveren
Het is een 192 bits bus met DDR3 geheugen, de XPS 17 heeft de best performende GT555m (omdat andere leveranciers de onbegrijpelijke beslissing genomen hebben om een model te gebruiken met DDR5 geheugen i.c.m. een 128 bits bus :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Uitstekend. Met MSI Afterburner is het gemakkelijk om de GT555m op een gelijk niveau te laten draaien als een GTX460m (zonder grote temperatuur stijging)
Welke waardes gebruik je hier? Ik vind dat mijn GT555m nog best wel erg snel warm word.
Ik heb geen dell drives maar drives van Nvidia gebruikt, kan dat kwaad? De helft van mijn drivers komen niet van dell, intel had voor meeste drives allemaal nieuwere versies dan dat dell had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik draai bijna geen enkele driver van Dell zelf na mijn reinstall. Ik moest alleen een wifi driver installeren vanaf de Dell DVD voor mijn 6230, aangezien deze niet door W7 herkend werd.

M.b.t. je vraag : ik zit nu op mijn werk, dus dat kan ik niet controleren. Ik vind mijn GPU niet overdreven warm worden, rond de 75 graden onder heavy load. De fan daarentegen is wel erg luid, vandaar dat ik meestal een koptelefoon opzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
kellhus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:16:
Ik draai bijna geen enkele driver van Dell zelf na mijn reinstall. Ik moest alleen een wifi driver installeren vanaf de Dell DVD voor mijn 6230, aangezien deze niet door W7 herkend werd.

M.b.t. je vraag : ik zit nu op mijn werk, dus dat kan ik niet controleren. Ik vind mijn GPU niet overdreven warm worden, rond de 75 graden onder heavy load. De fan daarentegen is wel erg luid, vandaar dat ik meestal een koptelefoon opzet ;)
Zit zelf ook op werk :) Dus zou het ook niet kunnen uitproberen, ik zie wel wanneer je tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36521535,noline]

Het is een 192 bits bus met DDR3 geheugen, de XPS 17 heeft de best performende GT555m (omdat andere leveranciers de onbegrijpelijke beslissing genomen hebben om een model te gebruiken met DDR5 geheugen i.c.m. een 128 bits bus :S )
Laat ik het nog erger maken :P
mijn laptopje datk half weekje had, had een GT555M 2GB DDR3 met 128bits, dus DDR3 + 128bits niet eens 192, en dat was best wel een verschil als je tussen de twee een vergelijking moet maken...
vind het vreemd dat deze ook worden verkocht ( ddr3 + 128bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:36:
Dat is jammer. Want een 128-bit bus met GDDR5 is sneller dan een 196-bit bus met GDDR3.
Het punt waar de xps in het voordeel is is de hoeveelheid shaders. De bedraagt 96 bij de GDDR5 variant en 144 bij de dell-variant.

De GDDR5 variant heeft technisch gezien 33% meer memory bandwidth, en 33% minder processing power dan de dell-variant. Het hangt af van de game welke het snelste is maar ik zet mijn geld in op de dell-variant. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Dat is jammer. Want een 128-bit bus met GDDR5 is sneller dan een 196-bit bus met GDDR3.
Het punt waar de xps in het voordeel is is de hoeveelheid shaders. De bedraagt 96 bij de GDDR5 variant en 144 bij de dell-variant.

De GDDR5 variant heeft technisch gezien 33% meer memory bandwidth, en 33% minder processing power dan de dell-variant. Het hangt af van de game welke het snelste is maar ik zet mijn geld in op de dell-variant. :P
Zou dat heel veel uitmaken?

de 1,5GB ddr5 128 vs de 3GB ddr3 192?

Zal denk ik weinig uitmaken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR5 is dubbel zo snel als GDDR3. De groote van het geheugen is ook irrelevant, alleen de memory bandwidth is van belang. Maar met 96 shaders ga je nooit GDDR5 volledig benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:52:
GDDR5 is dubbel zo snel als GDDR3. De groote van het geheugen is ook irrelevant, alleen de memory bandwidth is van belang. Maar met 96 shaders ga je nooit GDDR5 volledig benutten.
Maar ik vraag me af of die 96 vs 144 cores en 128 bits vs 192 bits, nou zoveel uitmaakt?
Ik weet dat ik met mn gt555m 128bits ddr3 2GB goed kon gamen, dus zal die 1GB + 50% extra bandwith toch wel een mooi verschil maken

heb er wel mn vertrouwen in :)
ga hem mischien volgende week halen, en kijken of ik er mischien wat korting op kan vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:22
Zijn de Dell XPS aanbiedingen op dit moment dusdanig dat je de kans voor het aanschaffen niet wil missen? De aanbiedingen van Dell vliegen je doorgaans altijd om de oren, maar dit lijkt toch wel erg aantrekkelijk. Of denken jullie dat dit wel vaker zal terugkomen?

Ik overweeg om er een te kopen, maar twijfel sterk tussen de XPS 15 en 17 vanwege het goede scherm van de XPS 15. De 17 daarentegen is beter uitbreidbaar (SSD).

Edit: waarom is er geen RGB 17" scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 05-08-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanbiedingen zijn elke week hetzelfde, deze maand is echter redelijk uniek omdat de prijs van de duurste 3D config €100 is gedaald. Die 'aanbieding' duurt nu 2 weken en zal nog wel even blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:32:

en als er linux / backtrack gebruikers zijn, werkt Injection met de 6230 kaart?
en werkt hij zoiezo binnen linux?

edit:
en heeft de 3d Gt555M
Mijn 3D heeft een 192 bus met 3GB.
En backtrack 5 heb ik hier al een tijdje in een VM gedraait om wat kleine dingetjes te testen.
De 6230 kaart werkt allesinds al in promiscuous mode met de WinPCap driver, dat heb ik al getest in Cain.
En nog maar eens, er IS een tweede HDD bay aanwezig, MET bracket EN kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sk0Ne schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Mijn 3D heeft een 192 bus met 3GB.
En backtrack 5 heb ik hier al een tijdje in een VM gedraait om wat kleine dingetjes te testen.
De 6230 kaart werkt allesinds al in promiscuous mode met de WinPCap driver, dat heb ik al getest in Cain.
En nog maar eens, er IS een tweede HDD bay aanwezig, MET bracket EN kabels.
Dankje dankje dankje, dat is wat ik wou weten :D

Hoe is de 3D? of heb je geen bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Dankje dankje dankje, dat is wat ik wou weten :D

Hoe is de 3D? of heb je geen bril?
3D werkt prima, en ik heb zelfs het gevoel dat je 'leert' om beter 3D te kijken na een tijdje. Zeker na vele uren Trine in 3D (echt een aanrader), maar ook spellen als Guild Wars werkt het goed.
En dan is er natuurlijk de must-have Avatar 3D, gewoonweg episch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Vind het een awesome laptop, maar ik vraag me soms toch of hoeveel de engineers over zon laptop na denken.

GPU onder link hand palm, een lekkere toasty 60 graden onder je hand.
HDD en accu led achter beeldscherm, zijspiegel op me scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee achter de LEDjed is dat ze iets indiceren wat alleen nuttig is als je niet naar het scherm staat.

Apple logica: een indicator is alleen nuttig als hij iets indiceert.
Zoiets als een power led. Zeg nu zelf, wat is de laatste keer dat je naar de power led hebt gekeken en dacht: hee, mijn laptop staat aan/uit.

Nooit, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Je heb gelijk de Power led is inderdaad niet zo spannend, maar ik heb de HDD activity led altijd wel handig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een SSD is de hdd led totaal overbodig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:59:
Met een SSD is de hdd led totaal overbodig O-)
Waar is de tijd van het windows zandlopertje?
Nostalgie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb zojuist op mijn 702x het BIOS van A11 naar A12 geupdate. Wanneer ik tijdens het opstarten op F2 druk gebeurt er niks, windows wordt daarna opgestart. Op F12 drukken geeft wel gewoon het bijhorende menu. Iemand een idee?

nvrmnd: nu werkt het wel. Hij moest nog even aan het idee wennen denk ik. :)

[ Voor 16% gewijzigd door DJTimo op 06-08-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
@DJTimo

Misschien niet snel genoeg :P De eerste 3x dat ik de bios probeerde in te komen met een wel getimed enkele F2 mislukte het tot ik de F2 begon te spammen lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Scale schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:13:
@DJTimo

Misschien niet snel genoeg :P De eerste 3x dat ik de bios probeerde in te komen met een wel getimed enkele F2 mislukte het tot ik de F2 begon te spammen lukte het.
Haha, zo ga ik ook altijd naar de bios op een pc, aanzetten en blijven rammen op del of f2.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Vraag me nog steeds af of ik de enigste ben die last heeft van die flinke hitte onder je linker palm.
Mijn huidige ideeën om het op te lossen stukje mousepad onder je hand, ASWD game keyboardje, pijltjes gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Scale schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:07:
Vraag me nog steeds af of ik de enigste ben die last heeft van die flinke hitte onder je linker palm.
Mijn huidige ideeën om het op te lossen stukje mousepad onder je hand, ASWD game keyboardje, pijltjes gebruiken :+
Als ik game kan het wel warm worden, maar gewoonlijk niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wordt inderdaad wel redelijk warm. Moet niet langer dan 1 uur gamen, dan wordt het wat onprettig. Maar de GPU wordt lang niet zo warm als de CPU. De GPU krijg ik niet tot 70 graden, terwijl de CPU de 90 soms net wel es wil aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik heb het tegen over gestelde GPU word rond 65-68 graden, CPU niet boven de 50.
Maar goed ben met de witcher 2 bezig GPU intensief to say the least.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Scale schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:25:
Ik heb het tegen over gestelde GPU word rond 65-68 graden, CPU niet boven de 50.
Maar goed ben met de witcher 2 bezig GPU intensief to say the least.
En dat is het meest logische. GPU's zijn ontworpen om tegen de 100 graden aan te werken, waar CPU
s bij 70 toch al veel te warm zijn. GPU's zijn dus vaak veel warmer dan CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:30:
€850 zelfs.

De beste oplossing: bestellen op naam van iemand die in nederland woont. Dell levert internationale garantie.
Hoe kom jij aan zo n laag bedrag :O
welke kortingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€40 + 10%. Zoals in Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6".

Ik weet alleen niet of er nog 10% bonnen zijn. Het is al een een paar dagen stil in Dell Waardebonnen Topic... Dat komt overigens wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik snap niet goed hoe jullie je cpu zo koel houden dan, zeker niet bij gamen. Maar goed. Crysis belast ook wel 4 virtuele cores. GPU komt tot zo'n 60 graden. CPU schiet makkelijk boven de 70 en na een tijdje gaat ie ook wel over de 80 heen.

Idle zit mijn cpu toch al vaak rond de 50 graden op alle cores. Lijkt me niet dat dat veel koeler kan? Ik heb de Q2630.

Hmm begin toch een beetje te twijfelen of mijn koeling dan goed zit. Met niksen ga ik soms ook al gauw richting de 55-58 graden bij de CPU. Lijkt me niet de bedoeling. Repaste ook niet zo'n zin in eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 07-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

58° is de maximumtemperatuur van de processor in mn studio 15 :*)

Maar waar maak je je druk om? Een processor kan prima tegen hoge temperaturen, als dat niet zo was sloeg de fan wel vaker aan.
Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.