Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Let erop dat bij Crashplan standaard de upload erg voorzichtig ingesteld staat. Die is in de configuratie omhoog te schroeven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben van plan om 2 nieuwe harddisks in mijn QNAP TS-219P+ nas te zetten.
Mijn oog is gevallen op de Western Digital Red WD30EFRX, 3TB schijven.

Ik kan alleen nergens vinden of deze schijven zullen werken in mijn nas.
Heeft iemand deze combinatie ?

Edit: Al gevonden, werken gewoon

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 30-10-2012 12:29 ]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

potjandikkie.. ik overgestapt naar de meest recente firmware voor mijn TS-210.. ziet mn imac de printer niet meer die via usb op de qnap is aangesloten. Hij ziet hem trouwens wel.. maar hij roept.. printer is niet aangesloten. Moet ik daar weer uit gaan vissen terwijl ik iets echt NU uit moet printen.. grrrrr

Mijn portfolio op Instagram

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 07:35:
Rare vraag misschien...
om praktische redenen kan ik mijn NAS even niet aan het internet hangen via een routeer. Staan echter veel films op. Wil nu de QNAP NAS graag direct aan mijn Apple Mac Mini hangen met een netwerkkabel.
Kan dat? Kent iemand misschien een how-to?
Als je een internet-router (kabel, adsl of wat dan ook) hebt met 2 of meer interne aansluitingen, dan is het meestal simpel: haal die van het internet af en koppel je apperatuur daar aan, dan moeten ze elkaar kunnen vinden.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RoyK schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:34:
potjandikkie.. ik overgestapt naar de meest recente firmware voor mijn TS-210.. ziet mn imac de printer niet meer die via usb op de qnap is aangesloten. Hij ziet hem trouwens wel.. maar hij roept.. printer is niet aangesloten. Moet ik daar weer uit gaan vissen terwijl ik iets echt NU uit moet printen.. grrrrr
Ik quote mezelf even..om dit met de rest te delen. Heel veel mensen die naar 3.7.1 en 3.7.3 zijn overgestapt hebben problemen met hun printer (die op de USB poort aangesloten zit)

Middels al 26 pagina's dik:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=290332

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
ik heb een ts-469 pro met firmware 3.7.3 en een canon mp810, werkt probleemloos, zowel onder windows als linux. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gusto op 31-10-2012 10:40 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

En 26 pagina's dik aan mensen die een ander verhaal hebben.. including me. Helaas. Erg vervelend allemaal..heb allemaal dingen die geprint moeten worden en zit nu met kabeltjes te priegelen om een simpel printje te maken. Hij ziet de printer wel, maar kan geen verbinding met hem maken. 100% de klacht die velen daar melden. Ik hoop dat Qnap er snel een oplossing voor heeft.. het lijkt toch iets te zien met de USB ofzo iets. #verdrietig.

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11 20:50
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:15:
Ik ben van plan om 2 nieuwe harddisks in mijn QNAP TS-219P+ nas te zetten.
Mijn oog is gevallen op de Western Digital Red WD30EFRX, 3TB schijven.

Ik kan alleen nergens vinden of deze schijven zullen werken in mijn nas.
Heeft iemand deze combinatie ?

Edit: Al gevonden, werken gewoon
Ik heb er zelf 2 weken geleden 2 x WD30EFRX ingezet (als Mirror schijven) als vervanging van 2 x1 TB. Eerst 1 disk eruit en "rebuild" gedaan, daarna de tweede vervangen, nogmaals "rebuild" en daarna "expand capacity" gedaan. Werkte feilloos.

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 14:58
MedeQNAPpers,

Ik heb sinds kort een probleempje; ik heb een nieuwe Mac (hackintosh) en mijn QNAP wil niet zichtbaar blijven in de Finder. Daarmee bedoel ik dat elke keer als ik mijn Mac opstart de QNAP in eerste instantie niet zichtbaar is. Als ik m herstart (het is een TS-212 btw) komt hij naar boven en in de QFinder is hij altijd al zichtbaar. Echter om hem nu elke keer te herstarten als ik mijn computer uit en weer aan zet is me wat onpraktisch. Iemand een idee hoe dit te fixen? Kon zo gauw niets vinden op het forum.

Bij voorbaat dank

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Voetertje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

Ik heb er zelf 2 weken geleden 2 x WD30EFRX ingezet (als Mirror schijven) als vervanging van 2 x1 TB. Eerst 1 disk eruit en "rebuild" gedaan, daarna de tweede vervangen, nogmaals "rebuild" en daarna "expand capacity" gedaan. Werkte feilloos.
Hey dat klinkt goed !
Heb je toevallig ook de TS-219P+ ?

Mijn hd's zijn aan elkaar gelinkt (Geschrankt Schijfvolume: Schijf 1 2), zou dat dan ook zo werken ?
Ik ben namelijk nu de dat van de nas op allerlei hd's aan zetten, maar dat duurt megaaaaa.
Als ik het op jouw manier kan doen scheelt me dat veel werk.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Je moet wel een backup van de data hebben. Dat soort dingen kan namelijk mis gaan.

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

wortelsoft schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:31:
Je moet wel een backup van de data hebben. Dat soort dingen kan namelijk mis gaan.
Nee heb er geen backup van.
Het gaat alleen om een berg dvd films, als ik die kwijtraak dan is er nog geen man overboord, maar liever houd ik ze. Het zijn er zo'n 300 geloof ik.

Ik krijg de nieuwe hd's vrijdag, dan kan ik pas aan de slag.

• Bart_S
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03 17:05
Man on Fiya schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:56:
MedeQNAPpers,

Ik heb sinds kort een probleempje; ik heb een nieuwe Mac (hackintosh) en mijn QNAP wil niet zichtbaar blijven in de Finder. Daarmee bedoel ik dat elke keer als ik mijn Mac opstart de QNAP in eerste instantie niet zichtbaar is. Als ik m herstart (het is een TS-212 btw) komt hij naar boven en in de QFinder is hij altijd al zichtbaar. Echter om hem nu elke keer te herstarten als ik mijn computer uit en weer aan zet is me wat onpraktisch. Iemand een idee hoe dit te fixen? Kon zo gauw niets vinden op het forum.

Bij voorbaat dank
Via Finder > Ga > Verbind met Server > Serveradres > invullen afp://ip-nummer-van-qnap > Klik op het plusje.
Of met behulp van AutomountMaker?

Verwijderd

Kan iemand mij op weg helpen met het installeren van NZBget?

Ik heb momenteel het programma geinstalleerd. Ik loop vast op het automatisch laten unrarren van gedownloade bestanden. Ik weet dat ik het vorige keer heb opgelost met QPKG waarin alles al kant-en-klaar geinstalleerd was. Die versie is helaas offline en ik kan geen mirror vinden. De oplossing volgens dit topic is het volgende:
http://forum.qnap.com/search.php?t=7545

"Unrar is working good, but there is no need to chmod unrar to 777, because 755 is enough."
Ik heb alleen geen idee hoe je de oplossing implementeert.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Staat hier niet de goede package voor nzbget?:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=141&t=39780

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-11 20:50
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Hey dat klinkt goed !
Heb je toevallig ook de TS-219P+ ?

Mijn hd's zijn aan elkaar gelinkt (Geschrankt Schijfvolume: Schijf 1 2), zou dat dan ook zo werken ?
Ik ben namelijk nu de dat van de nas op allerlei hd's aan zetten, maar dat duurt megaaaaa.
Als ik het op jouw manier kan doen scheelt me dat veel werk.
Nee, ik heb een TS-219 en draai in Raid-1 (mirror).

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
ZiSE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:
(zou in Spotweb topic kunnen maar aangezien het specifiek QNAP is probeer ik het hier)
Iemand een suggestie welke QPKG op dit moment het beste werkt op een QNAP (659)? Mijn hele oude installatie (thanks to SL1000) is er mee gestopt. Heb de "SpotWeb_1107022312.qpkg" en de "SpotWeb_0.973_x86.qpkg" geprobeerd maar beiden zonder werkend resultaat. Ik moet de install.php draaien maar dat resulteerd na invullen van de eerste gegevens in een blanco pagina.
Heb je dit inmiddels opgelost?

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar dan op een 219 P+

Vond nog wel dit: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=121&t=63008&p=284674&hilit=spotweb#p284674 Daar hebben ze het in de een na laatste post over een nieuwere versie van PHP.

(Hoe) kan ik die oude versie er af gooien?

Ik krijg nu als ik spotweb aanroep via de URL: Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window

als ik vervolgens 'upgrade-db.php' draai, krijg ik de melding:

Your current Spotweb installation is too old to be upgraded to this current version of Spotweb.
Please download an earlier version of Spotweb (https://github.com/spotwe...e81218271dc584a858f6916af),
run upgrade-db.php using that version and then upgrade back to this version to run upgrade-db.php once more.[/share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb] # git pull
Already up-to-date.

Als ik naar die link ga, krijg je een download met een zip file, maar wat daarin zit kan ik niet gebruiken op mn QNAP (, toch)?

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Iemand die me een beetje op weg kan helpen met de vorige post?

Alsjeblieft...:)

• Room42
  • Niet online
OMG! De AD-authenticatie werkt wel echt heel erg slecht en onbetrouwbaar! Nu al zovaak gehad (in 3 dagen) dat ik er niet in kwam met het AD-account dat ik dat maar weer over boord gezet heb.

edit:
Raar, de nieuwe firmware is nog niet te downloaden: 404 not found, op alle mirrors. Sowieso raar dat er steeds 2x dezelfde versie in de lijst staat, of kijk ik nou ergens overheen:
http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=848

En welke versie moet ik kiezen. Niet echt duidelijk. Ik heb de TS-459 Pro.

[ Voor 47% gewijzigd door Room42 op 16-11-2012 12:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Heb gisteren geupgrade naar 3.8. Zag 2 QPKG's staan in lijst die ik niet had gïnstalleerd; music staton & photo station. Weggedaan want kan wel weer teruggehaald worden dacht ik. Echter er is nergens een QPKG te vinden van de musicstation en photostation.

Enig idee hoe ik dit terug kan vinden. Het is geen grote frustratie, wil het alleen eens kunen bekijken of het wat is, met name photo station.

• Room42
  • Niet online
Waar haal je 3.8 vandaan dan? :) Ik blijf maar 404's krijgen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:08
Ik krijg zelfs 404 op www.qnap.com :|

/edit
Trouwens iets van releasenotes voor 3.8? Denk niet dat ik ga upgraden trouwens, een 3.8.0 release, die laatste 0 wordt ik niet vrolijk van. Laat anderen eerst de bugs er maar uit halen.

[ Voor 72% gewijzigd door UltraSub op 17-11-2012 12:21 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:30
Vandaag maar eens een update gedaan, qnap naar de laatste versie.
Toen werkte mn spotweb niet meer, geen updates meer... Veel gedoe met updaten nu die ownsettings langzaamaan overbodig wordt. Settings.php werkte natuurlijk niet, de instellingen werden niet bewaard, uiteindelijk de db settings maar in een aparte php gezet. Dat hadden ze toch wel ietsie gebruiksvriendelijker kunnen maken.
Bij retrieve.php kreeg ik nog wel foutmeldingen van de datum/tijd instellingen.

Eindelijk leek alles weer te werken en bleek het initiele probleem mn credits bij astraweb te zijn.

Voorlopig blijf ik er maar weer even af, al moet ik nog meer updaten, sickbeard en sabnzb lopen ook behoorlijk achter, maar ze werken wel.

• UltraSub
Dank je!
Denk dat ik er toch aan zal moeten geloven:

[Major bug fixes]
- Enhances Time Machine backup compatibility with OS X Mountain Lion

En laat ik daar nou best nogal wat problemen mee hebben :(

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoi,

Ik ben nog aan het kijken of ik een Synology of QNAP NAS ga aanschaffen, maar QNAP heeft mijn voorkeur. (iets duurder, maar wel degelijker)
Voor QNAP zit ik dan te kijken naar de volgende 2 modellen:
- http://www.qnap.com/nl/in...=310&sc=576&t=580&n=10281
- http://www.qnap.com/nl/in...c=310&sc=576&t=580&n=3910
Ik heb al de specs naast elkaar gelegd en vergeleken, maar dat is niet waarvoor ik post.

Ik wil de HDD's in JBOD, zodat ik 8x3 = 24 TB in 1 groot volume heb.
De data gaat om films, MP3, ISO's, dus niet heel belangrijke data. De belangrijke data: "Mijn foto's / documenten" staan gemirrored op andere HDD's.
Mocht een HDD crashen dan trek ik het eruit en vervang het door een nieuwe.
De data kan ik toch weer opnieuw downloaden.
Maar het zou dan wel handig zijn om te weten welke data er op die ene HDD zit.
Is er een mogelijkheid om een lijst te genereren welke folders/bestanden er op welke HDD is opgeslagen ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

rally

Deyterra Consultancy

GoT: als je toch allemaal dezelfde disks gebruikt zou ik geen JBOD gebruiken maar RAID5. "Kost" je 1 disk aan RAID Parity, maar je houd altijd nog 21TB over.
Met JBOD heb je kans dat je alle data op die specifieke disk kwijt bent als de disk stuk gaat en dat is echt een loterij. Bovendien is RAID5 sneller dan JBOD.

http://www.deyterra.com

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Performance boeit mij niet (bottleneck is niet de HDD's), data boeit mij niet. (zie post boven)
Mijn besluit staat vast op: JBOD.

Ik herhaal mijn vraag:
Is er een mogelijkheid om een lijst te genereren welke folders/bestanden er op welke HDD is opgeslagen ?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij mijn weten kan dat niet want de data word random op een disk opgeslagen.
Tenzij je op één of andere manier in staat bent om de TOC uit te lezen van de QNAP, maar dat is niet zo heel eenvoudig en gaat al mijn pet zeker te boven.

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb mijn 219 geupdate naar 3.8.0
en sinds dien kan ik niet meer met chrome inloggen, wat gebeurt is dat hij een bestand "quick.cgi" wil downloaden.
met firefox gebeurt dit ook maar kan ik wel inloggen.
met IE kan ik inloggen maar wil hij het bestand quick.txt downloaden.

Ik kan het nog niet op een andere pc proberen, maar dit is pas sind de update naar 3.8.0

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-11 12:33
NAS gereboot? PC gereboot? Chrome geupdate? Beveiliginsinstellingen te hoog?

Even niets...

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Een optie is uiteraard:
- Elke keer als je iets kopieert: "Tree /F" of "dir /s" uitvoeren en opslaan in een lijst1.
- HDD crashed + eruit trekken
- "Tree /F" of "dir /s" opnieuw uitvoeren na crash en opslaan in een lijst2.
- de 2 lijsten in een database dumpen en verschil eruit halen met een join of in Excel met Vlookup de verschillen halen.
Dan weet je tenminste wat er verloren is gegaan en opnieuw downloaden.
(waarschijnlijk zijn er wel wat makkelijker tools te vinden die folderlijsten genereren, dan met DOS commando's te gaan werken :S dit was maar een voorbeeld.)

Maar is er ook een makkelijker QNAP manier, waar je meteen een overzicht kan genereren van de bestanden/folders per HDD ?

Edit: Heb maar een mail gestuurd naar QNAP met de vraag.
Mocht het niet kunnen dan zal ik wel een scriptje schrijven om de folder/bestandstructuur eruit te trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door GoT op 18-11-2012 13:12 ]

Verwijderd

Hier hoef je niet in te loggen :)

1) Ik zie die nieuwe startpagina niet?
2) Photostation lijkt sneller
3) Video station en DJ Station kan ik ook niet vinden

Ik heb een TS-412. Anyone?

/edit: Nieuwe startpagina heb ik wel, maar DJ en Video station niet. Die moet je blijkbaar los als QPKG installaren...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 12:33 ]

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 23:02
zojuist remote mijn 412 geupdate en reboot, kan hem nu niet meer bereiken :((((( Gelukkig duurt het nog een paar dagen voor ik thuis ben... ben benieuwd wat er fout is gegaan...

• beerse
GoT schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:50:
Ik wil de HDD's in JBOD, zodat ik 8x3 = 24 TB in 1 groot volume heb.
De data gaat om films, MP3, ISO's, dus niet heel belangrijke data. De belangrijke data: "Mijn foto's / documenten" staan gemirrored op andere HDD's.
Mocht een HDD crashen dan trek ik het eruit en vervang het door een nieuwe.
De data kan ik toch weer opnieuw downloaden.
Maar het zou dan wel handig zijn om te weten welke data er op die ene HDD zit.
Misschien heb ik het mis, maar JBOD staat voor Just a Bunch Of Disks. Die worden dan ieder voor zich aan de rest aangeboden. Je hebt dan niet 1 * 24 TB maar 8 * 3 TB data. En je weet precies welke data op welke disk gezet is, dat doe je namelijk zelf.

Er is een variant die alles achter elkaar zet, dus eerst alles op disk 0, als die vol is, door met disk 1, dan pas disk en zo verder. Dat gebeurt bij msWindows als je disk-ruimte 'extend' over meerdere disks. Je weet ongeveer wat op welke disk gezet is, want dat is door de volgorde bepaald. Tenzij het filesysteem roet in dat eten gooit en die alles door elkaar zet. Je zult begrijpen, je weet niet wat op welke disk staat.

Raid komt in meerdere levels en volgens mij wil jij iets als RAID 0 of RAID 1 gebruiken, welke weet ik niet precies, maar ik bedoel die van striping: Alle gegevens worden over de disk uitgespreid in stripes: Streepje hier, streepje daar. Wordt (eigelijk: werd) vooral gebruikt om snelere disk toegang te krijgen, zowel bij lezen als bij schrijven. Alles staat altijd over meerdere disks uitgesmeerd.

Dan de andere raid (1 of 0 zullen we maar zeggen): mirroring. Alles staat altijd op 2 disks. Er is dus (bijna) altijd een even aantal disks nodig.

Het mooiste tot hier toe is raid 01, raid 10 of hoe je dat ook schrijft: striped mirror. schrijfsnelheid is die van de mirror (alles moet 2 keer geschreven worden) maar de lees snelheid is sneler, het komt van 2 disks.

Raid 3 en 4 zijn tegenwoordig niet interessant en worden vaak niet eens meer aangeboden.

Dan raid 5: minimaal 3 disks, liefst meer. (effectief) 1 disk is voor de parity maar ook die wordt gestriped. Bij schrijven is er wat rekenwerk om hashes uit te rekenen en wat extra disk toegang: de hashes wegschrijven. Verder is er geen operationeel nadeel. Wel de voordelen.

Raid 5 + 1 is raid 5 met 1 reserve disk, raid 6 is raid 5 met 2 parities. Zie je praktisch alleen bij professionele apperatuur.

Mijn conclusie: gebruik bij een 4 of meer raid nas raid 5.

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:33
Ik krijg op dit moment echt een beetje klamme ballen (mag ik dat zo maar zeggen ?) van me Qnap.
Ik probeer al een aantal dagen om de firmware te updaten van mijn Qnap 659Pro+ echter de eerste keer zei het apparaat dat het gelukt was en bij het herstarten zag ik geen verschil. Toen ik keek bij System Information zag ik dat de Uptime onveranderd was.
Hieruit concludeer ik dus dat er geen update is uitgevoerd en geen herstart.
Elke dag probeer ik al nu de firmware te updaten echter nu faalt hij. Ook het herstarten van mij NAS lukt niet meer.
Ik kan hem niet fysiek uitzetten omdat er niet bij in de buurt ben.
Ik het geprobeerd door remote in te loggen op mijn PC welke bedraad aangesloten zit op de NAS en ik heb het geprobeerd via de MyCloudNAS.com website. ik word er een beetje hopeloos van.

• Room42
  • Niet online
Heb je via SSH al een reboot geprobeerd?
Wat is de status van je disks? Helemaal gezond?
Misschien iets in de logfiles?

• CKSotos
Met mijn harde schijven is niks aan de hand.
Harde schijf temperaturen en CPU belasting allemaal normaal.

Wat is het commande voor reboot in SSH? hier heb ik niet veel kaas van gegeten.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:27

KL643

beeldaandemuur

reboot

beeldaandemuur

• Room42
  • Niet online
CKSotos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:23:
[...]

Wat is het commande voor reboot in SSH? hier heb ik niet veel kaas van gegeten.
_O- We houden het simpel!

[ Voor 79% gewijzigd door Room42 op 20-11-2012 16:34 ]

• CKSotos
als ik dat alleen invul gebeurt er niets.. er moet wss iets voor getypt worden.

• Room42
  • Niet online
Ik kan hem nu helaas niet voor je testen omdat m'n VMware eraan hangt. Maar dat of 'shutdown -r now' zou het moeten dus. Of probeer sudo ervoor, maar dat was volgens mij niet nodig.

• sig69
  • Laatst online: 20:32
Geupdate naar 3.8 ook hier (op m'n TS-410), maar ik word er niet zo blij van zeg.. De download manager is super traag nu (niet het downloaden, maar de gui) en ik kan maar één torrent tegelijk uploaden of removen. Wie heeft dat nou weer verzonnen!! Gelukkig is de file explorer wel nog zoals ie was.

Roomba E5 te koop

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Iemand anders ook last van een niet werkende download station gehad?

Wilde eergisteren ofzo weer een filmtorrent binnenhalen, blijft de status maar altijd op 'In de rij geplaatst controle' staan. Haalt dus niets binnen zo. Torrent komt van een site waar ik ze wel vaker vandaan haal en dat is altijd goed gegaan.
Nog gewoon met de 'oude' firmware 3.7.3 Build 20120801, de nieuwe ga ik er nog niet opzetten als ik de berichten zo lees?

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

beerse schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:31:
[...]
Misschien heb ik het mis, maar JBOD staat voor Just a Bunch Of Disks. Die worden dan ieder voor zich aan de rest aangeboden. Je hebt dan niet 1 * 24 TB maar 8 * 3 TB data.

*KNIP*
Daar zit de verwarring, JBOD heeft meerdere betekenissen.
Officieel is het idd meerdere volumes.
Maar in NAS terminology is JBOD een concat van HDD in 1 volume.
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?volume_management.htm
Voor "JBOD" heet dit: Single Disk Volume

Voor de duidelijkheid: Ik ben ingenieur in de Hogere Informatica afgestudeerd in 1998.
Sindsdien werkzaam als ontwikkelaar met als bijkomende taak het beheren van de servers met RAID setup in data centers en kantoor omgeving. Deze servers zijn door mij opgezet (RAID10+spare).
Ik weet dus wel wat RAID is, graag geen advies meer wat ik wel of niet moet gebruiken.
Maar ik denk toch al niet meer dat ik antwoord zal krijgen op mijn vraag, QNAP beantwoordt mijn vraag ook niet.
Ik zal wel een scriptje schrijven om de inhoud te scannen en dat weg te schrijven in een bestandje.

• sig69
Piet91 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:05:
Iemand anders ook last van een niet werkende download station gehad?

Wilde eergisteren ofzo weer een filmtorrent binnenhalen, blijft de status maar altijd op 'In de rij geplaatst controle' staan. Haalt dus niets binnen zo. Torrent komt van een site waar ik ze wel vaker vandaan haal en dat is altijd goed gegaan.
Wel eens gehad ja, weet niet wat de oorzaak was. Uiteindelijk maar even op m'n lokale machine binnengehaald.
Nog gewoon met de 'oude' firmware 3.7.3 Build 20120801, de nieuwe ga ik er nog niet opzetten als ik de berichten zo lees?
Als je de download manager veel gebruikt, en vaak meerdere torrent toevoegt zou ik ook lekker laten zitten ja.
Als dat stomme ding nou eens gewoon een torrent pickup directory had.. :(

Roomba E5 te koop

• Piet91
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:49:
[...]

Wel eens gehad ja, weet niet wat de oorzaak was. Uiteindelijk maar even op m'n lokale machine binnengehaald.

[...]

Als je de download manager veel gebruikt, en vaak meerdere torrent toevoegt zou ik ook lekker laten zitten ja.
Als dat stomme ding nou eens gewoon een torrent pickup directory had.. :(
Van alles zitten doen met de Qnap vanmiddag, uiteindelijk een keer herstart...en toen had de NAS uit zichzelf maar even een firmware update gedaan :/

Maar download center doet nu wel, maar NFS niet, en dat had ik juist nodig met de Raspberry Pi/XBMC |:( .
Heb NFS aan staan, /Multimedia staan de IP-adressen van de 2 Pi's staan in de lijst van toegestane IP-nummers, maar ik kom met XBMC op de Pi niet verder dan share/MD0_DATA (/Multimedia kom ik niet in)

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 21-11-2012 18:24 ]

• CKSotos
Me NAS heeft zich eindelijk over gegeven en is gereboot.
Staat nu mooi 3.8 als firmware op en hij voelt lekker vlot aan!

• beerse
GoT schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:50:
[...]

Daar zit de verwarring, JBOD heeft meerdere betekenissen.
Officieel is het idd meerdere volumes.
Maar in NAS terminology is JBOD een concat van HDD in 1 volume.
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?volume_management.htm
Voor "JBOD" heet dit: Single Disk Volume
Mijn verhaal was uit mijn eigen kennis/ervaring geput. Ik had niet in de menu's van de qnap gekeken, wat ik wel had moeten doen....
Daar staat bij 'jbod' ook 'one linear disk volume'. Dat is iets anders dan ik geleerd heb.
Voor de duidelijkheid: Ik ben ingenieur in de Hogere Informatica afgestudeerd in 1998.
Sindsdien werkzaam als ontwikkelaar met als bijkomende taak het beheren van de servers met RAID setup in data centers en kantoor omgeving. Deze servers zijn door mij opgezet (RAID10+spare).
Ik weet dus wel wat RAID is, graag geen advies meer wat ik wel of niet moet gebruiken.
Maar ik denk toch al niet meer dat ik antwoord zal krijgen op mijn vraag, QNAP beantwoordt mijn vraag ook niet.
Ik zal wel een scriptje schrijven om de inhoud te scannen en dat weg te schrijven in een bestandje.
Als je met titels en kennis wilt gaan schermen, geen probleem, ik mag mij al sinds 1992 Technisch informatica ingenieur noemen en heb sindsdien breed ervaring opgedaan....
Over de raid levels kan ik het wel eens zijn, al gebruik ik tegenwoordig meestal raid 6 (vroeger raid 5+1) in professionele systemen.

Over jbod zullen wij het misschien niet eens worden, maar volgens mijn ervaring biedt een jbod systeem gewoon de disks 1 op 1 aan, dus krijg je meerdere losse volumes. Nu ik in detail naar mijn qnaps heb gekeken (een 419 en een 439) zie ik daar dat volgens qnap een jbod de disks lineair aanbied. Dat houdt volgens mij in dat er 1 groot filesysteem wordt aangemaakt door de disks gewoon achter elkaar te plakken. Bij een fat-filesysteem daarop zou het dus zomaar zo kunnen gebeuren dat de data vanaf disk 0, track 0 wordt geschreven en pas als de eerste disk vol zit de volgende aan de beurt is. Nu gebruikt qnap een ext-filesysteem uit de unix/linux stal. Dat heeft een andere mannier van vullen, dus is het beslist niet duidelijk in welke volgorde en/of mannier de disks gevuld worden. Wat wel duidelijk is, is dat als 1 disk problemen geeft, officiëel alles verloren is, omdat van alle files blokken op de kapotte disk kunnen staan.

Maak je geen zorgen, verwacht van qnap geen antwoord.

Mijn advies: als je geen probleem hebt met een corrupt systeem als er een disk uitvalt, gebruik dan raid 0, striping. Dan heb je nog iets aan de snelheid. Maar als ik de problemen op de diverse fora lees, is het gebruik van raid 10 op een 2 disk systeem of raid 5 op een meer disk systeem aan te raden.

Als je toch jbod wilt gebruiken, begin dan bij 1 disk, dan weet je dat alles op die ene disk staat. Als ze bijna vol is, extend het dan tot de volgende disk.

[ Voor 3% gewijzigd door beerse op 21-11-2012 21:37 . Reden: jbod idee toegevoegd en tikfoutjes verbeterd. ]

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zoals ik nu voor de 3e keer aangeef: svp geen adviezen meer over RAID, ik weet wel wat RAID is.
Je mag het aan een ander geven.

RAID0 over een GB lijntje, daar zal je niks van merken. Bottleneck is niet de RAID, zoals ook aangegeven in mijn vorige post.
RAID0 zou ik nooit aanraden, tenzij de HDD's in de servers zijn gebouwd en je goed weet wat je doet.
RAID0 is pas alles naar de fillistijnen als er 1 HDD kapot gaat.
RAID0 kan je dus ook niet zomaar een kappotte HDD eruit trekken, want dan valt je RAID setup uit elkaar. Er is totaal geen redundancy.
Ik zou dat nooit aan iemand aanraden die een NAS wilt halen.

[edit]
Dat is het voordeel van JBOD, dat je niet in 1x 8 HDD's moet aanschaffen, maar dat je later erbij kan prikken.
Het probleem is als je bv dubbele bestanden wilt verwijderen die toevallig ergens op een HDD staan opgeslagen en je overheen wilt kopieren. Dan weet je niet meer wat waar staat.

[ Voor 73% gewijzigd door GoT op 22-11-2012 07:31 ]

Verwijderd

Vannacht tijdens de nachtelijke rsync job:
Some files have been vanished, the source files might be removed during backup.. Begin 1st retry
Op dat tijdstip heb ik geen enkel bestand verwijderd, ik lag te slapen. Enig idee wat dit kan zijn? Rapid tests van schijven gaven geen problemen aan, ik start nog wel een full test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:07:
Heb gisteren geupgrade naar 3.8. Zag 2 QPKG's staan in lijst die ik niet had gïnstalleerd; music staton & photo station. Weggedaan want kan wel weer teruggehaald worden dacht ik. Echter er is nergens een QPKG te vinden van de musicstation en photostation.

Enig idee hoe ik dit terug kan vinden. Het is geen grote frustratie, wil het alleen eens kunen bekijken of het wat is, met name photo station.
Iemand een link of oplossing om deze 2 QPKG opnieuw te installeren?

• Schuifke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb een Qnap TS419PII.

Twee 3 TB schijven geplaatst en geinstalleerd. Geschrankt volume heeft de Nas ervan gemaakt.
Nu de schijven bijna vol zijn heb ik er een derde schijf van 3 TB bijgeplaatst.
Deze schijf is klaar en ik kan ze ook zien in systeem bronnen. Echter is dat dan ook alles.
Verder kan ik deze schijf niet benaderen en/of er iets op plaatsen.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

Verwijderd

Na installatie firmware 3.8 werkt HDD standby modus niet meer. Het probleem lijkt te zitten in het download station. Als ik het download station uitzet gaan de disk's wel weer in standby modus. Iemand een oplossing?

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:28:
[...]

Iemand een link of oplossing om deze 2 QPKG opnieuw te installeren?
Ik heb ze op m'n TS-212 nog niet verwijderd. Simpelweg de bestanden/mappen (MD0_Data/.qpkg/musicstation & MD0_Data/.qpkg/photostation2) kopiëren, doorsturen naar jou en dat jij ze daar weer installeerd gaat niet werken of wel? Als er een mogelijkheid is om jou te helpen omdat ik ze nog niet verwijderd heb wil ik wel, als jij/iemand anders kan vertellen hoe.

Kun je ook weer een firmware versie lager gaan, want m'n Qnap is nu knap waardeloos:
- Geen NFS; ofwel nu moet ik het veel inefficiëntere Samba gebruiken voor m'n 2 Raspberry's.
- DNS gezeur en geen internetverbinding daardoor. Kan dus niet meer CP, Sab, Sick en Downloadstation gebruiken...
- Krijg bij bovenstaande programma's dus ook tig errors...
|:(

Weet iemand of Qnap van plan is om dit zéér snel te gaan verhelpen of kan ik firmware lager gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 26-11-2012 14:31 ]

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Hier ook.
Je kunt gewoon firmware downloaden van de qnap site.
Dan download je de laatste goedwerkende.

Erg slecht dit, was net van plan de TS-119P-II aan te schaffen

• Piet91
  • Niet online
DJ-Jumbo schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:29:
Hier ook.
Je kunt gewoon firmware downloaden van de qnap site.
Dan download je de laatste goedwerkende.

Erg slecht dit, was net van plan de TS-119P-II aan te schaffen
Net geprobeerd om 3.7.3 Build0801 erop te zetten (na een dik uur downloaden van de Qnap site :| ).
"Update gefaald" |:( ...

• UltraSub
*snip*

Laat maar zitten, geen zin in een nutteloze discussie, die waarschijnlijk zou volgen... :+

[ Voor 87% gewijzigd door UltraSub op 27-11-2012 20:48 ]

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand hier een TS-212 en is het hem/haar gelukt om daar een oudere firmware op te zetten?
Heb het net geprobeerd met zowel 3.7.1 Build0615 als 3.7.3 Build0801 en beiden falen als ik die probeer erop te zetten.

Want momenteel heb ik dus nog steeds DNS probleem, geen internetverbinding op de NAS en kan ik ook niet downloaden en moeten m'n Raspberry's het doen met het inefficiënte SMB i.p.v. NFS.

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 15:17
Ik zit met een raar probleem en op het internet zoeken heeft tot dusver geen oplossing geboden.
Ik heb een TS-419P+ met daarop de nieuwste firmware 3.8.0 Build 20121114. Ik wil graag OpenVPN gebruiken om mijn bestanden te kunnen sharen naar bepaalde personen. Alleen als ik de OPENvpn aanzet krijgt mijn NAS DNS problemen. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd zoals hem zelf naar 8.8.8.8 te laten kijken of naar mijn gateway to wijzen zodat hij de DNS kan regelen. Geen van beide bied een oplossing. Als ik VPN weer uitzet dan krijgt hij weer DNS. Waar kan mijn probleem liggen?

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:02:
Heeft iemand hier een TS-212 en is het hem/haar gelukt om daar een oudere firmware op te zetten?.
Bij mij ook twee keer gefaald op een 219 P II. Op het Qnap forum wordt er over gesproken dat er volgende week een 3.8.1 firmware wordt gereleased.

zie http://forum.qnap.com/vie...release+next+week#p303083

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:04:
[...]

Bij mij ook twee keer gefaald op een 219 P II. Op het Qnap forum wordt er over gesproken dat er volgende week een 3.8.1 firmware wordt gereleased.

Oeh nice. Hopelijk lost dat NFS en DNS problemen op zodat ik m'n NAS weer normaal kan gebruiken.

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:56

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

[...]

Dit snap ik echt niet van Qnap, geweldige boxen + veel mogelijkheden, maar als zij een update uitgeven werkt de helft van de Qnap boxen niet meer zoals je zou verwachten.

Ik wacht nog even, zit nog veilig op 3.7.3.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
madmoon schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:04:
Ik heb mijn 219 geupdate naar 3.8.0
en sinds dien kan ik niet meer met chrome inloggen, wat gebeurt is dat hij een bestand "quick.cgi" wil downloaden.
met firefox gebeurt dit ook maar kan ik wel inloggen.
met IE kan ik inloggen maar wil hij het bestand quick.txt downloaden.

Ik kan het nog niet op een andere pc proberen, maar dit is pas sind de update naar 3.8.0
Nog steeds het zelfde probleem, ben ook al terug gegaan naar 3.7.3 systeem verteld dan dat er een update is voer die uit en weer het probleem.
Maar ook verschillende computers (3)
inloggen kan alleen met IE maar wil ook het bestand downloaden....

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img402/8603/knipselzy.png

• de.marcus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 18:45
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een Qnap - 669Pro, ik heb er 6x de WD reds ingestopt (3tb) op raid 5.
Hij werkt nu perfect als storage thuis.
Ik ga alleen op vakantie binnenkort :P, dus daarna eens kijken hoe ik spotnet, sickbeard, couchpotato etc werkend ga krijgen:)
Ps. ik ga hem ook uitzetten, omdat er toch niemand op gaat werken :P

[ Voor 28% gewijzigd door de.marcus op 04-12-2012 11:21 ]

Battle.net tag

• Opi
  • Niet online

Opi

Piet91 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:10:
[...]

Oeh nice. Hopelijk lost dat NFS en DNS problemen op zodat ik m'n NAS weer normaal kan gebruiken.
Ik probeer NFS werkend te krijgen, maar een handleiding op basis van XBMC (bron) lijkt niet te werken. Bij stap 7 (commando "cat /etc/exports") worden geen NFS gerelateerde paden getoond. Een gerelateerde discussie ( heeft het over het resetten van de rechten, maar dit levert weinig op. Iemand mogelijk oplossingsrichtingen?

• Piet91
  • Niet online
[...]

Hopelijk komt deze firmware er een keer. Want een oude firmware kan ik er niet opkrijgen (updaten faalt) en ik begin m'n films/series nu wel erg te missen. Dit is wel een serieuze faal van Qnap en zorgt voor een stuk minder mogelijkheden :/ ...

Verwijderd

Het moet niet gekker worden. Het is mij gelukt om terug te gaan naar interface van firmware 3.7.3 terwijl de NAS aangeeft dat huidige firmware 3.8.0 is...:-( (dat voelt niet goed)

Update:
Melding via Qmanager onder Event logs:
"The firmware versions of the system built in flash (3.7.3 Build 2010801) and the hard drive (3.8.0 Build 20121114) are not consistent. It is recommended to update the firmware again for higher stability"

Uitgevoerd en is gelukt, ik draai eindelijk weer op 3.7.3 (in 4 keer opnieuw proberen).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 13:06 . Reden: update van bericht ]

• UltraSub
XTREEMRaGE schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:30:
[...]

Dit snap ik echt niet van Qnap, geweldige boxen + veel mogelijkheden, maar als zij een update uitgeven werkt de helft van de Qnap boxen niet meer zoals je zou verwachten.

Ik wacht nog even, zit nog veilig op 3.7.3.
Werkt toch bij alle software releases zo.. de .0 versies altijd even laten liggen ;)

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 15:07
Dat had ik ook beter kunnen doen. Hier een TS 112 waar de 3.8.0 firmware update in eerste instantie goed leek te gaan (andere web interface). Na een reboot ben ik weer terug bij de 'oude' webinterface. Wel met de vermelding dat ik 3.8.0 draai en onder syslogs om de 30 sec --> Re-launch process [upnpcd].
Iemand suggesties?

• Opi
  • Niet online

Opi

3.8.1 is nu beschikbaar voor een aantal varianten. Voor 219P nog niet.
Opi schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:27:
[...]

Ik probeer NFS werkend te krijgen, maar een handleiding op basis van XBMC (bron) lijkt niet te werken. Bij stap 7 (commando "cat /etc/exports") worden geen NFS gerelateerde paden getoond. Een gerelateerde discussie (bron) heeft het over het resetten van de rechten, maar dit levert weinig op. Iemand mogelijk oplossingsrichtingen?
Hieronder de exports uit putty wanneer ik stappen 7, 8 en 9 uit dit artikel uitvoer.

Stap 7, zoals de instellingen via de QNAP-GUI ingevoerd zijn.
code:
1
2
# cat /etc/exports
"/share/MD0_DATA/Multimedia" <IP1>(rw,async,no_root_squash,insecure)

Stap 8, waarbij ik handmatig de NFS shares in putty wil toevoegen.
code:
1
2
3
# vi /etc/exports
"/share/NFS/Multimedia" <IP1>(insecure,rw,nohide,async,no_root_squash)

Stap 9, de foutmeldingen die ik ontvang.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# exportfs -ra
exportfs: /etc/exports [1]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/MD0_DATA/Multimedia".
  Assuming default behaviour ('no_subtree_check').
  NOTE: this default has changed since nfs-utils version 1.0.x

exportfs: /etc/exports [2]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/NFS/Multimedia".

exportfs: Warning: /share/NFS/Multimedia does not exist

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 03:16

StM

Ik zag dat 3.8.1 ook een nieuwe kernel heeft gehad. Zou iemand even willen checken welke kernel modules er nu allemaal bij zitten? (liefst op een 459 of ander atom model). Ze staan in /usr/local/modules.

De tijd om weer extra kernel modules te gaan crosscompilen heb ik momenteel niet echt :)

[ Voor 18% gewijzigd door StM op 08-12-2012 14:59 ]

• Piet91
  • Niet online
Wat heeft mijn TS-212 de laatste tijd. Heb zoals gezegd meerdere malen geprobeerd om andere firmware erop te zetten (helaas heeft dat ding uit zichzelf 3.8.0 erop gezet) en net probeerde ik weer om de nieuwste 3.8.1 erop te zetten (hier vandaan) en weer update gefaald.

Iemand een idee want dat ding wordt zo knap waardeloos...

Verwijderd

Iemand een idee want dat ding wordt zo knap waardeloos...
Wat misschien helpt is om de harde schijf (of schijven) te verwijderen en via de Finder de firmware opnieuw te te flashen (alsof het apparaat nieuw is en opnieuw moet worden ingesteld).
Ik raad je sterk aan om vooraf:
* Een backup van al je data te maken
* Een backup van je Nas instellingen te maken.

Achteraf kun je je schijf (of schijven) opnieuw plaatsen en staat (als het goed is) alle data er nog op. Het enige probleem wat je dan nog kan hebben is dat de apparaat firmware niet overeenkomt met de harde schijf firmware (zie mijn eerdere post), hiervoor dien je nog een keer opnieuw de firmware te flashen via de web interface van Qnap. Voor mij heeft dit gewerkt. Maar let op, je loopt het risico dat alle data van de Qnap schijven wordt verwijderd, dus zorg voor goede backups van data en instellingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 12:49 . Reden: typos verwijderd ]

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 18:48
Wie weet of er een tool is waar me je met twee folders/mappen naast elkaar (a-la Windows commander) op de QNAP kunt werken? Als ik nu gegevens van de ene share naar de andere wil zetten moet dat met de web file manager, maar die vindt ik niet zo prettig werken....

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Opi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:20:
3.8.1 is nu beschikbaar voor een aantal varianten. Voor 219P nog niet.

[...]

Hieronder de exports uit putty wanneer ik stappen 7, 8 en 9 uit dit artikel uitvoer.

Stap 7, zoals de instellingen via de QNAP-GUI ingevoerd zijn.
code:
1
2
# cat /etc/exports

Stap 8, waarbij ik handmatig de NFS shares in putty wil toevoegen.
code:
1
2
3
# vi /etc/exports
"/share/NFS/Multimedia" <IP1>(insecure,rw,nohide,async,no_root_squash)

Stap 9, de foutmeldingen die ik ontvang.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# exportfs -ra
exportfs: /etc/exports [1]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/MD0_DATA/Multimedia".

exportfs: /etc/exports [2]: Neither 'subtree_check' or 'no_subtree_check' specified for export "<IP1>:/share/NFS/Multimedia".

exportfs: Warning: /share/NFS/Multimedia does not exist
(rw,async,no_root_squash,insecure) hier nog de optie no_subtree_check of subtree_check bij zetten dus, (rw,async,no_root_squash,insecure,no_subtree_check) .

Probeer dit eens ;)
mkdir -p /share/NFS/Multimedia

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:47:
[...]

Wat misschien helpt is om de harde schijf (of schijven) te verwijderen en via de Finder de firmware opnieuw te te flashen (alsof het apparaat nieuw is en opnieuw moet worden ingesteld).
Ik raad je sterk aan om vooraf:
* Een backup van al je data te maken
* Een backup van je Nas instellingen te maken.

Achteraf kun je je schijf (of schijven) opnieuw plaatsen en staat (als het goed is) alle data er nog op. Het enige probleem wat je dan nog kan hebben is dat de apparaat firmware niet overeenkomt met de harde schijf firmware (zie mijn eerdere post), hiervoor dien je nog een keer opnieuw de firmware te flashen via de web interface van Qnap. Voor mij heeft dit gewerkt. Maar let op, je loopt het risico dat alle data van de Qnap schijven wordt verwijderd, dus zorg voor goede backups van data en instellingen.
Dat is een mogelijkheid maar ik vond dit: masauri in 'meuk: QNAP TS-xx0/xx2/xx9 3.8.1 build 1205' en nu draait m'n TS-212 nu firmware 3.8.1.

NFS lijkt opgelost; m'n Raspberry XBMC kan nu via NFS Multimedia vinden. Mooi.
Maar ik heb nog steeds het DNS probleem. Ik heb 'Gebruik het volgende DNS server adres:" aangevinkt (ik kan overigens 'DNS server adres automatisch verkrijgen' niet aanvinken; zowel bij IE als Chrome :? ) en heb verschillende geprobeerd, momenteel:
Primaire DNS Server: 212.54.40.25
Secondaire DNS Server: 212.54.35.25
(hier gevonden door op Google te zoeken naar "Het systeem heeft ontdekt dat uw DNS server geen hosts kan ontbinden en sommige applicaties functioneren misschien niet goed.")

Maar ook die van Google geprobeerd:
Primaire DNS Server: 8.8.8.8.
Secondaire DNS Server: 4.4.4.4.

Geen van beide succes. Iemand een idee? Ligt het nog steeds aan de firmware of is het toch een fout van mijn kant?

[ Voor 44% gewijzigd door Piet91 op 10-12-2012 14:50 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Is de secundeaire DNS server van Google niet 8.8.4.4?

Eventueel kun je ook die van OpenDNS gebruiken:
Primary : 208.67.222.222
Secondary : 208.67.220.220

[ Voor 49% gewijzigd door rally op 10-12-2012 14:53 ]

• Room42
  • Niet online
rally schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:53:

[...]
Ja, het is 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Heren,
ik heb een Qnap 439 ProII en ik zou graag een exchange server erop willen zetten voor outlook zodat ik netjes emails kan filen in mappen en iemand anders dat ook kan vanaf zijn pc thuis.
Kunnen jullie mij adviseren wat ik daar het beste voor kan gebruiken?
Ik ben programma-technisch een behoorlijke noob en wil de boel gewoon veilig hebben geregeld (ik backup nu gewoon mijn pst file maar daar heeft een externe pc geen bal aan)...
Thanks for the tip(s)!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Op een QNAP kun je GEEN Exchange server draaien. Om te beginnen al niet omdat QNAP op Linux draait en Exchange alleen op Windows werkt.

Daarnaast zijn komen de processor en geheugen specificaties die nodig zijn voor Exchange nog niet eens in de buurt van wat er minimaal nodig is (nou ja... wellicht voor Exchange 5.5 :+ )

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Is Zarafa niet iets?

• DRuw

DRuw

Ik las ook iets over Xmail met exchange support maar is dat dan iets anders dan?
(ik zie ook iets dergelijks bij zarafa staan inderdaad (met full oulook support like exchange?))
Hebben jullie sugesties hoe ik iets dergelijks kan regelen?
Ik heb wel een website met daarbij een mail account etc maar ik wil netjes kunnen filen en ook zo dat een vriend van me met zijn outlook hetzelfde kan....:s

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 10-12-2012 16:32 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Er bestaan mail applicaties die "Exchange support" hebben middels ActiveSync of MAPI communiceren (bijv. Kerio Connect), maar dat is niet hetzelfde als Exchange.

Exchange is een vrij zware applicatie waar veel (ook open source) alternatieven voor zijn, zoals bijv. Zimbra.

Echter op basis van het feit dat je niet weet dat Exchange op een Windows server moet draaien en dat je zelf al aangeeft dat je een n00b bent op het gebied van programmeren denk ik dat vrijwel alle "fancy" mailservers een brug te ver zijn. (NOFI)

Er is wel een QPGK beschikbaar met XMail inderdaad. Ik denk dat het beste is dat je die even installeert en kijkt of hij aan je wensen voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door rally op 10-12-2012 16:38 ]

• DRuw

DRuw

ik ben inderdaad redelijk n00b maar maak een hoop goed met enhousiastme;)
ik wil alleen wel een betrouwbare oplossing en vandaar de vraag. Tnx voor de uitleg!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Enthousiasme word altijd gewaardeerd :)
Maar even ter informatie: Een mailserver kost wel wat kennis om te configureren.

Je moet rekening houden hou je de mail ophaalt en verstuurd (bijv. via een smarthost als je mail provider uitgaand poort 25 blokkeert). Als je ISP inbound poort 25 blokkeert wordt het nog leuker :P

Als je alleen op basis van POP3 mail op je mailserver ontvangt wordt het al eenvoudiger.

Maar er komt dus nog wel wat bij kijken. Hou ook rekening met anti-virus en spam filtering bijvoorbeeld.

Niet om je bang te maken of af te schrikken, maar om je voor te bereiden en teleurstellingen te voorkomen ;)

Verwijderd

Sinds enkele dagen kan ik via imac en windows mijn QNAP 419 Pro II niet meer benaderen. Hij is wel pingbaar, maar kom via verschillende browsers en de QFinder optie geen steek verder. Al enkele malen gereboot, dhcp etc geprobeerd maar nog steeds geen gewenste uitkomst. Firmware is 3.7.3. Iemand een idee?

• Piet91
  • Niet online
rally schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:53:

Eventueel kun je ook die van OpenDNS gebruiken:
Primary : 208.67.222.222
Secondary : 208.67.220.220
Room42 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:02:
[...]

Ja, het is 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Beide geprobeerd en nog steeds hetzelfde resultaat. Denk dat het dus dan toch nog aan de firmware ligt...denk ik...

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-11 07:41
Ik heb nu de qnap 419P maar download krijg ik niet hoger dan max 31MB ik heb de download snelheid op een gewone pc geprobeerd en die haalt wel veel hoger.
Ik gebruik NZBget is de beperking de 419P ik heb abbo van 60 MB van ziggo en via speedtest op pc haal ik dat ook.
Ik zou graag volle snelheid willen halen maar als de 419P de beperking is welke NAS wordt dan minimaal geadviseerd om te kunnen downloaden met het liefst natuurlijk120 MB

• Room42
  • Niet online
turbojan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:29:
Ik heb nu de qnap 419P maar download krijg ik niet hoger dan max 31MB ik heb de download snelheid op een gewone pc geprobeerd en die haalt wel veel hoger.
Ik gebruik NZBget is de beperking de 419P ik heb abbo van 60 MB van ziggo en via speedtest op pc haal ik dat ook.
Ik zou graag volle snelheid willen halen maar als de 419P de beperking is welke NAS wordt dan minimaal geadviseerd om te kunnen downloaden met het liefst natuurlijk120 MB
Je kunt aan de systeembelasting zien of de 419P het trekt of niet. Als de processor niet tegen het plafond hangt, kan het nog de schijven zijn, maar dat lijkt me sterk. Haal je met andere protocollen (SMB/FTP/etc) wel voldoende snelheid naar de NAS?

Als het de processor is, kun je proberen het aantal threads waarmee NZBget download te verlagen. Zo vraag je minder van de processor.

offtopic:
En please, Interpunctie, graag! :/

• turbojan
De processor geeft 100 % aan en het aantal threads staat maar op 8.
Daarom welke minimale qnap server moet ik hebben om toch 120 MB download te kunnen realiseren.

• Room42
  • Niet online
turbojan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:55:
De processor geeft 100 % aan en het aantal threads staat maar op 8.
Daarom welke minimale qnap server moet ik hebben om toch 120 MB download te kunnen realiseren.
Wat ik zeg, zet het aantal threads omlaag. Dan kost het minder CPU-tijd.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Bij de nieuwe 3.8.1 firmware word bij het starten van de QNAP tot het einde van het bootprocess het Qnap-logo getoond.
Iemand een idee hoe dit te wijzigen is?
Na de reboot heb ik om de minuut de volgende foutmelding op de console (met beeldscherm aangesloten dus) de volgende foutmelding:
sh: /usr/bin/qcmd/ no such file or directory

iemand die een oplossing hiervoor weet?

• turbojan
Room42 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:58:
[...]

Wat ik zeg, zet het aantal threads omlaag. Dan kost het minder CPU-tijd.
Alleen bij 1 threads komt de cpu onder de 100 % maar dan is de download ook nog maar 2.16 MB/s

Dus nogmaals de vraag aan een ieder bij welke minimale qnap kan ik 120 MB download halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:15:
Sinds enkele dagen kan ik via imac en windows mijn QNAP 419 Pro II niet meer benaderen. Hij is wel pingbaar, maar kom via verschillende browsers en de QFinder optie geen steek verder. Al enkele malen gereboot, dhcp etc geprobeerd maar nog steeds geen gewenste uitkomst. Firmware is 3.7.3. Iemand een idee?
Inmiddels schijven eruit gehaald (oude schijf erin gedaan) en moest complete nieuwe setup doen. Prima tot zover, maar hoe krijg ik nu mijn oude raid 5 config terug en de data. Zit enorm te stressen nu dat ik al mijn data (foto's van 2000-2012) kwijt ben... :(

• sig69
Hmm, firmware 3.8.1 op m'n TS410 gezet, het log zegt: "System updated successfully from 3.8.0 to 3.8.1". De firmware update pagina zegt: "Current firmware version: 3.8.0 Build 20121114". Welke versie heb ik nou? 8)7

Roomba E5 te koop

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:46
sig69 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:27:
Hmm, firmware 3.8.1 op m'n TS410 gezet, het log zegt: "System updated successfully from 3.8.0 to 3.8.1". De firmware update pagina zegt: "Current firmware version: 3.8.0 Build 20121114". Welke versie heb ik nou? 8)7
Ik heb geen qnap bij de hand, maar er is een pagina in system administration - firmware. Daar zal staan wat je hebt, je zal 3.8.1 hebben.

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:13
Heeft iemand ervaring met error meldingen op deze QNAP nas-server?

QNAP TS-459 Pro ll (4bay)
Firmware version: 3.8.0 Build 20121114
Windows 7
Harddisk model and Capacity: Seagate Barracuda 5900.3 1.5 Tb
Raid Config: Raid-5

We krijgen verscheidene Errors maar de meest recente is als volgt:

# ERROR: Can't create the "USBDisk1/DATA/ProjectenNetwerk/blablabla...eindefilenaam"file! (-2)

Ik heb de filename gechecked op verboden tekens en file length en daar zitten de problemen niet.

Wie helpt mij uit de brand?

• sig69
ennekke schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:07:
[...]

Ik heb geen qnap bij de hand, maar er is een pagina in system administration - firmware. Daar zal staan wat je hebt, je zal 3.8.1 hebben.
Daar staat dus "Current firmware version: 3.8.0 Build 20121114".
Ik heb nog ff bij Live Update op "Check for update" geklikt, dan zegt ie dat de firmware up to date is. Zal wel goed zijn dan denk ik.

Roomba E5 te koop

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:46
KeepitMagic schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:53:
Heeft iemand ervaring met error meldingen op deze QNAP nas-server?

QNAP TS-459 Pro ll (4bay)
Firmware version: 3.8.0 Build 20121114
Windows 7
Harddisk model and Capacity: Seagate Barracuda 5900.3 1.5 Tb
Raid Config: Raid-5

We krijgen verscheidene Errors maar de meest recente is als volgt:

# ERROR: Can't create the "USBDisk1/DATA/ProjectenNetwerk/blablabla...eindefilenaam"file! (-2)

Ik heb de filename gechecked op verboden tekens en file length en daar zitten de problemen niet.

Wie helpt mij uit de brand?
Hoe groot is het bestand en hoeveel vrije ruimte heb je nog op de usb disk?
Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste