Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 67 Laatste
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 06:38
Ben eruit. Ik heb vanavond de Qnap TS-212 besteld met een Hitachi 2TB, de HDS723020BLA642 welke ook in de HCL stond.
dat zijn bewezen fijne disken. Die moeten zeker werken. Wist niet dat ze nog leverbaar waren?

veel plezier met je 'Nap en als je vragen hebt, gewoon even hier posten. We helpen graag :)

• JeroenNietDoen
Die HD's zijn gewoon goed leverbaar hoor. SATA-600 serie dus geen probleem. Heb via 4launch besteld en daar was die gewoon op voorraad.

Ik kon nog wel goedkoper maar moest ook nog een 128GB SSD en die was toevallig i.c.m. met 4launch het gunstigst.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We hebben hier sinds een dikke week 50 Mbit/s van Ziggo, enige waar dat voor nuttig is....is downloaden.
Maar kan de Qnap TS-212 i.c.m. Sabnzbd+ deze snelheid ook goed aan?
nee, sab op een 212 komt niet verder dan ongeveer 27~30 mbit. een 219p-II haalt +/- 45~50 mbit en een 239P-II of hoger halen de 100mbit. Dit allemaal zonder ssl te gebruiken. gebruik je ssl-encryptie dan kun je de getallen ruwweg nog eens door twee delen ben ik bang.

de vraag is, waarom wil je perse de volle bandbreedte benutten? mooie van een nas is dat je het aanzet, en het komt vanzelf binnen, zonder omkijken

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar je wel wat mee kan spelen is het aantal downloadthreads. Als ik bij mij 8 threads configureer, gaat het langzamer dan als ik er 4 instel. Dat komt door de lagere CPU-belasting. Overigens limiteer ik SAB op 1MB/s (= ~10Mbps) maar ik heb dan ook maar 16Mbps tot mijn beschikking :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 26-05-2012 13:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Piet91
  • Niet online
Ik had idd ergens 3600 seconden staan. Bij de Leestempo van de bewaakte map (op de USB-stick) van Sab+. Dit leestempo kan ik ook niet lager zetten (dus niet bijvoorbeeld elke 6 uur)

Bedankt hierboven. Dus eigenlijk hebben niets aan de 50 Mbit/s en kunnen we net zo goed terugschakelen op 10 Mbit/s (en het geld besparen of meer TV-zenders nemen).
Als ik zou binnenhalen met een snellere NAS of vaste PC dan had het dus wel nut gehad.
Want verder zie ik dan niet echt het nut van 50 Mbit/s.
Room42 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:59:
Waar je wel wat mee kan spelen is het aantal downloadthreads. Als ik bij mij 8 threads configureer, gaat het langzamer dan als ik er 4 instel. Dat komt door de lagere CPU-belasting. Overigens limiteer ik SAB op 1MB/s (= ~10Mbps) maar ik heb dan ook maar 16Mbps tot mijn beschikking :)
Het aantal verbindingen dus. Geen idee wat dat precies is, moet ik me maar eens in gaan verdiepen dus. (Bij sab heb ik dat nu op 3 staan)

[ Voor 36% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2012 13:20 ]

• Room42
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Het aantal verbindingen dus. Geen idee wat dat precies is, moet ik me maar eens in gaan verdiepen dus. (Bij sab heb ik dat nu op 3 staan)
Precies :) Als je die op 3 hebt staan, downloadt SABnzbd 3 delen tegelijk. Je kunt er vaak meer instellen, mijn provider biedt er 8. Maar omdat het allemaal kleine stukjes zijn, levert dat wel meer CPU-gebruik op.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

nouhhh, met 30mbit downloaden is toch nog 3x zo snel als een 10mbit verbinding, dus dat levert wel voordeel op.
of je dat het waard vind is een tweede natuurlijk

• Room42
  • Niet online
sl1000 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:58:
nouhhh, met 30mbit downloaden is toch nog 3x zo snel als een 10mbit verbinding, dus dat levert wel voordeel op.
of je dat het waard vind is een tweede natuurlijk
Volgens mij praten wij langs elkaar heen. Ik wil alleen aangeven dat je moet spelen met het aantal verbindingen tot je de voor jou optimale waarde gevonden hebt.

Ik had het meer over Piet die aangaf dat hij dan liever een 10mbit verbinding hield.
dat spelen met die verbindingen, daar ben ik het met je eens

• Piet91
  • Niet online
Ik ga jullie beide tips combineren. Ik zit bij Sunny en neem maandelijks een pakket af. Nu dus Sunny 5. Ik neem nu maar 'ns Sunny 30 voor €3 meer en ga met verbinden spelen (moet alleen wel 'ns wat meer gaan downloaden dan om verschil te gaan merken :+ )

Sunny is geloof ik verreweg het goedkoopst, maar toch nog even elders kijken.

EDIT: Sunny 30 genomen en gespeeld met verbindingen tijdens het downloaden van 2 720P afleveringen.
Bleek wel dat met 10 verbinding Sab aangaf dat ik teveel verbindingen had ingesteld, met 5 of minder zakte de snelheid naar zo'n 1-1.5MB/s, met een verbinding of 6-8 had ik soms een uitschieter naar 2.5MB/s maar gemiddeld zo'n 2MB/s. Maar zoals je op het screenshot hieronder kunt zien schoot de CPU usage idd ook flink omhoog bij meer verbindingen. Ik gok dat tegelijk streamen van een film/serie nou moeilijk gaat worden, en daar had ik nooit last van.

Screenshot CPU usage: http://i.imgur.com/rTl5n.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2012 15:52 ]

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17

KL643

beeldaandemuur

Met NZBGet haal je hogere snelheden dan met SABnzb. Niet zo fancy maar werkt perfect. Draait hier op een 219P+ als een zonnetje en trekt mijn 60 Mbit/s UPC verbinding helemaal dicht (met ssl).

beeldaandemuur

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12 15:42

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Heeft iemand deze backup/sync software gebruikt, is opensource? Synchronicity

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:34
KL643 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:12:
Met NZBGet haal je hogere snelheden dan met SABnzb. Niet zo fancy maar werkt perfect. Draait hier op een 219P+ als een zonnetje en trekt mijn 60 Mbit/s UPC verbinding helemaal dicht (met ssl).
Het leuke aan NZBGet is dat je er een eigen webinterface voor kunt maken. Omdat ik daar zelf geen zin in had, heb ik deze gepakt en een NZB-upload form bijgeknald. Zo heb je een download client welke basic is, maar met een mooiere interface dan wat NZBGet standaard heeft. :)

Ik moet inderdaad zeggen dat SabNZBd een stukje uitgebreider is qua functies, maar dat verschil in functionaliteit mis ik helemaal niet.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ziet er wel mooi uit :) Alleen jammer dat de nzb upload er niet in zit.

beeldaandemuur

• Mint
KL643 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:52:
Ziet er wel mooi uit :) Alleen jammer dat de nzb upload er niet in zit.
Dat is een kwestie van het form jatten van de originele NZBGet webinterface en een mooi plaatsje zoeken in deze webinterface. Ik heb het zelf zo gefixt.

• roelvandew
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 17:30
Na veel leeswerk op Tweakers heb ik me toch maar geregistreerd :-). Vorige week heb ik een TS-212 aangeschaft met 1 Seagate ST2000DM001-9YN1CC4C.

De TS-212 heb ik vooral gekocht omdat ik mijn PS3 wil gaan gebruiken om media te streamen (wat eigenlijk makkelijk zou moeten kunnen volgens de website van QNAP. Echter wanneer ik de PMS wil installeren die ik heb gedownload van http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=568 , krijg ik de melding dat deze niet geschikt is voor mijn model (TS-212 dus).

Na veel zoekwerk kwam ik er via http://forums.whirlpool.net.au/archive/1888014 achter dat PMS niet zou kunnen werken op de TS-212 omdat de CPU dit niet ondersteund. Klopt dit?

Heeft iemand meer ervaring met het installeren van de QPKG add-on? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

• Room42
  • Niet online
roelvandew schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:25:
[...]
De TS-212 heb ik vooral gekocht omdat ik mijn PS3 wil gaan gebruiken om media te streamen (wat eigenlijk makkelijk zou moeten kunnen volgens de website van QNAP. Echter wanneer ik de PMS wil installeren die ik heb gedownload van http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=568 , krijg ik de melding dat deze niet geschikt is voor mijn model (TS-212 dus).

Na veel zoekwerk kwam ik er via http://forums.whirlpool.net.au/archive/1888014 achter dat PMS niet zou kunnen werken op de TS-212 omdat de CPU dit niet ondersteund. Klopt dit?
[...]
Het staat in de eerste post:
The QNAP TS-212 has a Marvell (ARM) CPU. It won't run Plex Media Server.

The Ultra 2 (RNDU2000) has an Intel Atom CPU. It will run Plex Media Server.
Dat is klote, maar jouw NAS heeft een Marvell (ARM)-processor en kan dus geen x86-applicaties draaien, zoals de Plex Media Server. Je zult op zoek moeten naar een andere oplossing die wel op het ARM-platform draait.

• roelvandew
Ja, dat snapte ik inderdaad, bedankt voor je reactie. Ik vind het dan raar dat QNAP op zijn site met info van de TS-212 http://www.qnap.com/nl/in...c=310&sc=577&t=586&n=3615 onderstaande aangeeft.
quote: url
U kunt gemakkelijk van de PS3, Xbox 360 of andere netwerk mediaspelers foto's bekijken, naar muziek luisteren en zelfs naar Full HD 10800 files op een breedbeeld TV of projector bekijken, die vanuit de NAS over het netwerk worden gestreamd.
Heb zojuist ook de klantenservice van QNAP benaderd via de website, die wacht ik ook even af :).

Er zijn vast meerdere gebruikers van de TS-212, zijn hier andere ervaringen mee?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat is eigenlijk het grote voordeel van Plex en PMS(?) t.o.v. twonky?

• roelvandew
Mr_gadget schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:38:
Wat is eigenlijk het grote voordeel van Plex en PMS(?) t.o.v. twonky?
Volgens mij heb je me hiermee al geholpen ;-). Zojuist TwonkyMedia geinstalleerd als ook UPnP ge-enabled. Vanavond even thuis even testen of dit werkt, anders horen jullie weer van me.

Bedankt voor je 'vraag' :)

• JeroenNietDoen
Sinds vrijdag een TS-212 + 2TB trouwens. Werkt voor alsnog allemaal prima.

Twonky werkt prima met mijn PS3, maar helaas kwam ik tot de conclusie dat PS3 geen MKV bestanden afspeelt en ook geen subs van dvd files pakt. 2 toch geen onbelangrijke prettige vereisten. Ik ga er denk ik toch maar even een WD TV Live bij aanschaffen. Prijs is erg gunstig en lees veel goede verhalen erover.

Iets wat ik wel merkte. Twonky gaf geen directorystructuur door aan mijn PS3. Is dat een eigenschap van de PS3 of moet ik nog iets in Twonky instellen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Schijnt dat ingebouwde ondertitels in mkv's vaak niet werken maar losse .srt files wel :)

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Kaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:20:
Sinds vrijdag een TS-212 + 2TB trouwens. Werkt voor alsnog allemaal prima.

Twonky werkt prima met mijn PS3, maar helaas kwam ik tot de conclusie dat PS3 geen MKV bestanden afspeelt en ook geen subs van dvd files pakt. 2 toch geen onbelangrijke prettige vereisten. Ik ga er denk ik toch maar even een WD TV Live bij aanschaffen. Prijs is erg gunstig en lees veel goede verhalen erover.

Iets wat ik wel merkte. Twonky gaf geen directorystructuur door aan mijn PS3. Is dat een eigenschap van de PS3 of moet ik nog iets in Twonky instellen?
Ik heb een scriptje gemaakt dat de mkv omzet naar mp4 en dat werkt daarna perfect met de PS3. De omzetting wordt gedaan met zo min mogelijk verlies van kwaliteit en in de meeste gevallen is het mogelijk om de x264 video en aac/ac3 audio uit de mkv te halen en zonder verlies weer in een mp4 te stoppen.

• Room42
  • Niet online
kdbruin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:47:
[...]

Ik heb een scriptje gemaakt dat de mkv omzet naar mp4 en dat werkt daarna perfect met de PS3. De omzetting wordt gedaan met zo min mogelijk verlies van kwaliteit en in de meeste gevallen is het mogelijk om de x264 video en aac/ac3 audio uit de mkv te halen en zonder verlies weer in een mp4 te stoppen.
Share! :+

• kdbruin
Het script is nog erg work-in-progress en ik moet er nog heel veel aan sleutelen om het geschikt te maken voor andere container formaten zoals Quicktime. Maar ik zal tzt wel een versie online zetten.

• JeroenNietDoen
kdbruin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:47:
[...]

Mjah, maar tis wel de bedoeling dat mijn vriendin strakjes gewoon der series binnen kan trekken en zo kan kijken. Ik zelf vind het ook beetje meh als ik eerst nog handelingen moet gaan verrichten om iets te kunnen gebruiken. Liever iets dat het gewoon out-of-the-box doet.

• kdbruin
Ach, alles kun je automatiseren, dus ook het toevoegen van een conversie van video formaat.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:06
aaah Twonky op PS3... mijn workflow (mocht iemand er wat aan hebben):

1)MKV? ja? -> met subs? ja? -> eerst subs inbakken met MKVToolnix
2) MKVtoVOB ->nu af te spelen met PS3
3) evt subs inbakken met AVIAddXSubs indien geen MKV

Het iss af en toe werk maar goed,, daarna wel mooie films welke afpelen vanaf mijn 119P+ met subs.
XVID/DIVX speelt wel vaak out-of-the-box af met subs

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-06-2012 13:57 ]

Hi Ha Hopjesvla

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:33
Draaien bij jullie de harde schijven ook (nagenoeg) continu? Bij mij wel, heb een RAID5 draaien met sabnzbd en Sickbeard en vraag me af of het wel zo goed is voor dat ding om continu te draaien? Voor mijn elektriciteitsrekening iig niet...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil mijn nas gaan backuppen door er een extern schijfje aan te hangen en de USB back-up knop te gebruiken. Door de hoeveelheid schijven die je kan kopen ben ik een beetje besluiteloos geworden. Is er nog een tip waar ik op kan letten? Voeding via USB is wel handig, maar vind de QNAP dit wel leuk?

ik lees overigens ook doom verhalen van mensen die backuppen via de back-up knop, maar 4k bestanden krijgen op hun externe schijf ipv de werkelijke bestanden. ook is het voor mij belangrijk dat de Timemachine back-up die op mijn NAS wordt gebouwd mee in de back-up wordt genomen. Is dit appeltje eitje voor een noob als ik?

[ Voor 46% gewijzigd door RoyK op 08-06-2012 09:14 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-12 12:07
RoyK schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:54:
Ik wil mijn nas gaan backuppen door er een extern schijfje aan te hangen en de USB back-up knop te gebruiken.
Ik kan het verkeerd hebben, maar die USB back-up knop was toch bedoeld om het USB device dat je aan de voorkant er aan hangt te back-uppen naar de NAS?

• Room42
  • Niet online
Jab65 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:19:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar die USB back-up knop was toch bedoeld om het USB device dat je aan de voorkant er aan hangt te back-uppen naar de NAS?
Nee, je kunt twee kanten op:

Instellingen Backup QNAP

• Room42
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:54:
[...] Voeding via USB is wel handig, maar vind de QNAP dit wel leuk?
Ik kan het nu even niet testen want ik zie dat mijn USB-poort vol met stof zit :o maar dat is normaal geen probleem, aangezien het apparaat aan de USB-standaard voldoet.
ik lees overigens ook doom verhalen van mensen die backuppen via de back-up knop, maar 4k bestanden krijgen op hun externe schijf ipv de werkelijke bestanden. ook is het voor mij belangrijk dat de Timemachine back-up die op mijn NAS wordt gebouwd mee in de back-up wordt genomen. Is dit appeltje eitje voor een noob als ik?
Wat bedoel je met 4k-bestanden? Dat ze maar 4000 bestanden krijgen of bestanden van 4kB groot?

offtopic:
Excuus, dat was bedoeld als edit

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik begrijp mapjes van 4kb groot zonder inhoud. :)

[edit]

wat ik in de manual ook niet kan vinden is hoe ik meerdere directories naar de back-up knop kan sturen. Of moet ik een directory selecteren en dan op de backupknop drukken. Als hij klaar is een andere directory kiezen en weer op de knop drukken?

[ Voor 72% gewijzigd door RoyK op 08-06-2012 09:46 ]

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Echt 4 kilobit, of toch kB?

Mappen worden altijd als 4kB weergegeven/opgeslagen (bij clustergroottes van 4kB):

ls -l
drwxr-xr-x  7 user group 4.0K May 30 21:47 templates/
drwxr-xr-x  2 user group 4.0K May 30 21:51 tmp/
RoyK schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:39:
wat ik in de manual ook niet kan vinden is hoe ik meerdere directories naar de back-up knop kan sturen. Of moet ik een directory selecteren en dan op de backupknop drukken. Als hij klaar is een andere directory kiezen en weer op de knop drukken?
Zo te zien kun je maar 1 directory selecteren. Als je er meer wilt hebben, zou ik het niet met de knop regelen maar een andere op lossing, zoals de "External Drive"-optie van QNAP.
The backup function allows you to replicate the data between the local disk volume and an external storage device. You can create a backup job and map it to a specific disk volume. The external storage device with backup job assigned can always be recognized by the NAS whichever the USB or eSATA interface it is connected to.

[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 08-06-2012 10:21 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Juist, dat lijkt me een betere optie dan. De knop is gewoon een leuke gadget voor een snelle back-up.
dank je Sjaak!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een aantal jaren geleden een QNPA TS-210 gekocht. Ik heb het ding graag gebruikt, maar nu loop ik tegen beperkingen aan: zeer trage downloads via usenet (0,6-1,0 MBit ipv 2MBit), geen intel processor (beperking qpgk), enz. enz.

Vanaf welke cpu en hoeveelheid geheugen is het mogelijk om op volledig snelheid te kunnen downloaden terwijl er ook nog ander qpkg's draaien?

• Room42
  • Niet online
oZner schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:58:
[...] zeer trage downloads via usenet (0,6-1,0 MBit ipv 2MBit), [...]
Wow, ~200kB/s moet ie wel aankunnen, hoor! Dan doe je toch echt wat fout in de configuratie. :o

Anyhow, ik heb alleen ervaring met de TS-459 (dual core Atom 1.x GHz) en die trekt het allemaal prima. Ben er zeer tevreden over waarvoor ik hem gebruik. Heb zelf 16Mb/s internet (~1.6MB/s) en dat trek ik 'vol', hoewel ik hem meestal op 1MB/s limiteer, zodat er verder nog wat te browsen overblijft ;)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

oZner schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:58:
Ik heb een aantal jaren geleden een QNPA TS-210 gekocht. Ik heb het ding graag gebruikt, maar nu loop ik tegen beperkingen aan: zeer trage downloads via usenet (0,6-1,0 MBit ipv 2MBit), geen intel processor (beperking qpgk), enz. enz.
Gebruik je Sabnzb? Probeer anders eens NZBGet.

beeldaandemuur

• Room42
  • Niet online
KL643 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:02:
[...]

Gebruik je Sabnzb? Probeer anders eens NZBGet.
Of speel, zoals eerder ook is aangegeven, met het aantal gelijktijdige download-threads

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Als je firmware 3.7.0 installeert (vandaag uit) op bv. een TS-419P (met Marvell CPU) kan het zijn dat de NAS na de update niet met het netwerk verbinding maakt (IP address 0.0.0.0 etc).

Kwestie van shutdown en opnieuw rebooten via de knoppen aan de buitenkant.

Druk vooral niet de reset button in...

Zie QNAP forums.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

ik heb nergens last van gehad. Maar zoals altijd kan het met machines die een lange uptime hebben zo zijn dat er te weinig geheugen, ramdiskspace, of upgrade diskspace is voor een goede upgrade. Dit kan vooral zo zijn als je veel qpkg's hebt (niet iedereen schrijft zijn qpkg's even goed)
Qnap's webgui update controleert dit onvoldoende, waardoor er vervelende verstoringen tijdens een upgrade kunnen ontstaan.

Ik loop daar intern al maanden tegen aan te schoppen, en met wat geluk is het in versie 4 aangepakt.

Mijn advies is daarom om voordat je een webgui update uitvoerd, altijd eerst een reboot uit te voeren. Daarnaast zou ik altijd de commandline update adviseren. via commandline kun je namelijk goed zien of het updateproces tegen problemen aan loopt. Dit voorkomt een boel ellende.

• madmoon
  • Laatst online: 28-05-2024
loekf2 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:49:
Als je firmware 3.7.0 installeert (vandaag uit) op bv. een TS-419P (met Marvell CPU) kan het zijn dat de NAS na de update niet met het netwerk verbinding maakt (IP address 0.0.0.0 etc).

Kwestie van shutdown en opnieuw rebooten via de knoppen aan de buitenkant.

Druk vooral niet de reset button in...

Zie QNAP forums.
mhh met de 219+ ook het geval
zal eens gaan zoeken op het forum, helaas al wel reset knop gedrukt...
ach reset knop is niet zo heel erg. inmiddels aan de babbel met QNAP wat er nú weer mis is met de arm-based builds. als ik meer weer zal ik het hier posten.

• madmoon
sl1000 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:51:
ach reset knop is niet zo heel erg. inmiddels aan de babbel met QNAP wat er nú weer mis is met de arm-based builds. als ik meer weer zal ik het hier posten.
moment wanneer ik de schijven verwijderd heb krijg ik hem wel te zien in finder, durf alleen niet upgraden bang dat ik alles kwijt ben.

staat wel dat er 3.7.0 op staat

[ Voor 4% gewijzigd door madmoon op 09-06-2012 14:57 ]

Verwijderd

TS-410 in ieder geval niet meer te bereiken, ook na verschillende herstarts. Toch de reset gebruiken en laptop eraan koppelen?
Baal hier gewoon enorm van, heb een ruime maand met de 3.7 releases getest en die werkten op mijn intels fijn. andere testers op arm hadden initieel wat problemen maar die waren al een hand vol met builds geleden opgelost. Ik snap gewoon serieus niet hoe dit dan ook nog door hun eigen testlab heeft kunnen slippen.

de reset knop helpt denk ik niet.
@madmoon/reddwarf: ik moet met een half uur weg, maar ik wil best even meekijken of er een config file corrupt is en of ik het via ssh kan fixen.

QNAPs officiële respons is: contact QNAP support en we lossen het op via een teamviewer sessie.

Als ik helder heb wat er exact mis is, kan ik misschien een handleiding maken hoe het op te lossen.

Verwijderd

Zie met arp geen mac adres van de qnap en kan er dus ook niet op met ssh, heb je nog een ander idee?

En ja ik ga straks ook wel even naar het voetbal kijken ;-)

Alvast bedankt, red
wat ik zou doen:
- booten zonder drives, na booten de drives hot terug plaatsen en dan met ssh inloggen,
- /dev/md9 mounten,
- in .config de configfiles nalopen die de nas voor booten gebruikt, en indien nodig repareren, of vervangen voor default
- nas rebooten

via ssh kun je als het moet ook de nas terugflashen naar 3.6.2

Verwijderd

Kom er weer op met ssh en zie met een fdisk -l weer met disken maar krijg /dev/md9 niet gemount?

[/tmp] # cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
unused devices: <none>

Verwijderd

Wordt steeds vreemder... Na een herstart van de TS-410 (nadat de disken waren verwijderd, hot toegevoegd etc) zie ik opeens weer alle ip adressen en kom ik er weer op.

Mocht je nog logfiles en/of op het nas willen kijken laat het maar weten. Fijne wedstrijd mocht je kijken en bedankt
Nah je moet md9 nog wel even assemblen inderdaad. Die stap was ik vergeten. Maar enfin, de jouwe werkt zo iig weer. Ondertussen hebben een aantal testers bij QNAP nu geen weekend, de jongens zijn nog druk met uitvlooien wat er exact fout gaat. Als ik nieuws heb laat ik het weten.

Verwijderd

Vandaag 3.7.0 geprobeerd maar PhotoStation is barsten vol bugs. Bij gebruikers ontbreekt de link Beheer Album, je ziet het even een seconde verschijnen als je inlogd en het is gelijk weg, De gebruikers kunnen hun album de niet aanpassen of foto's toevoegen
De admin kan geen users aanmaken, wijzigen of verwijderen. Er komt een fout melding. Ik 3.7.0 weer verwijdert en hoop dat de bugs snel zullen worden opgelost.
Ik draaide 3.7.0 op 559 Pro+

• madmoon
sl1000 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:39:
wat ik zou doen:
- booten zonder drives, na booten de drives hot terug plaatsen en dan met ssh inloggen,
- /dev/md9 mounten,
- in .config de configfiles nalopen die de nas voor booten gebruikt, en indien nodig repareren, of vervangen voor default
- nas rebooten

via ssh kun je als het moet ook de nas terugflashen naar 3.6.2
Check opnieuw gemount en hij is weer goed,

alleen instellingen weer terug zetten omdat ik reset knop gebruikt heb.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:19
Zo , na een frustrerende lange dag met de Ts-219 (en het voetbal :( ) kom ik met hangende pootjes naar Tweakers , want ik snap er helemaal niks van en kan nog steeds niet begrijpen hoe zoiets simpels zo'n probleem kan veroorzaken.

Het begon allemaal met per ongeluk een schijf nokvol te zetten (1,4 MB over) . Dat leek me niet zo'n probleem , maar bij Qnap dus blijkbaar wel , want ik kon niets meer openen dan wel verwijderen.

Na lang zoeken kwam ik er achter dat het met nieuwe firmware opgelost moest worden alleen lukte het niet met de normale firmware , maar even later had ik een flash firmware gevonden (rond de 13 Mb) en die moest ik dan toepassen zonder schijven erin.

Gedaan en daarna de Nas uit , schijven er in , opstarten en de normale firmware er op.

Alleen toen werden de problemen alleen nog maar groter , want de hele Nas werd niet meer gevonden door Qfinder. Schijven er weer uit en hij vond hem gelijk. Daarna terwijl de Nas aan stond de schijven er 1 voor 1 ingestopt , maar nu zijn mijn problemen niet minder groot.

Shared folders en gebruikers zijn kwijt . Hij geeft netjes aan 2 schijven te hebben , maar bij Raid management staat unmounted en dat er geen actie mogelijk is.

Het gekke is dat ik via Ftp wel de shared folders zie , maar niet in de mappen kan kijken.
Het zal wel een config file zijn die weg dan wel beschadigd is ,maar hoe is dit op te lossen ?

En zo niet , hoe kopieer ik EXT4 data naar windows ? (kan de schijf rechtstreeks op de pc aansluiten met win 7 , maar die kan de schijf geen letter toewijzen)

De Nas is van mijn broer en als ik alleen de fotomap kan redden ben ik al blij, De rest verzamel ik wel weer bij elkaar.

Help !

Oh ik heb het volgende nog gevonden , maar weet niet of dit een oplossing is voor mijn probleem en kan eerlijk gezegd niet veel met ssl en telnet .

Q : My NAS lost all its settings, and all HDDs are shown as unmounted.

A : In case of corrupt/lost config:

1. Power off the NAS. Remove the HDD(s)
2. Power on the NAS
3. After a short beep and a long beep, plug the HDD back into the NAS
4. Run QNAP Finder, it will find the NAS, do NOT configure it!
5. Connect to the NAS by telnet port 13131 (e.g. with Putty)
6. Run the MFA Degree following commands to recover with default config

// Use the following commands if using 1 drive

mount /dev/sda1 /mnt
# cd /mnt/.config/
# cp /etc/default_config/uLinux.conf /mnt/.config/
# reboot

// Use the following command if using 2 drives (not tested)

mdadm -A /dev/md9 /dev/sda1 /dev/sdb1
# mount /dev/md9 /mnt
# cd /mnt/.config/
# reboot

Vanaf stap 5 ben ik het kwijt. Ik hoop echt dat iemand me hier even bij kan helpen.

Of moet ik gewoon stap 1 tot 4 doen en dan configureren zonder raid keuze ?

Verwijderd

Was vooral benieuwd naar QiTunesAir QPKG maar deze is nog niet beschikbaar?

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 16:43
Al eens geprobeerd de schijven via je pc uit te lezen met een linux reader? In principe moet je ze danuit kunnen lezen.
Beakzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 01:51:
Zo , na een frustrerende lange dag met de Ts-219 (en het voetbal :( ) kom ik met hangende pootjes naar Tweakers , want ik snap er helemaal niks van en kan nog steeds niet begrijpen hoe zoiets simpels zo'n probleem kan veroorzaken.

Het begon allemaal met per ongeluk een schijf nokvol te zetten (1,4 MB over) . Dat leek me niet zo'n probleem , maar bij Qnap dus blijkbaar wel , want ik kon niets meer openen dan wel verwijderen.

Na lang zoeken kwam ik er achter dat het met nieuwe firmware opgelost moest worden alleen lukte het niet met de normale firmware , maar even later had ik een flash firmware gevonden (rond de 13 Mb) en die moest ik dan toepassen zonder schijven erin.

Gedaan en daarna de Nas uit , schijven er in , opstarten en de normale firmware er op.

Alleen toen werden de problemen alleen nog maar groter , want de hele Nas werd niet meer gevonden door Qfinder. Schijven er weer uit en hij vond hem gelijk. Daarna terwijl de Nas aan stond de schijven er 1 voor 1 ingestopt , maar nu zijn mijn problemen niet minder groot.

Shared folders en gebruikers zijn kwijt . Hij geeft netjes aan 2 schijven te hebben , maar bij Raid management staat unmounted en dat er geen actie mogelijk is.

Het gekke is dat ik via Ftp wel de shared folders zie , maar niet in de mappen kan kijken.
Het zal wel een config file zijn die weg dan wel beschadigd is ,maar hoe is dit op te lossen ?

En zo niet , hoe kopieer ik EXT4 data naar windows ? (kan de schijf rechtstreeks op de pc aansluiten met win 7 , maar die kan de schijf geen letter toewijzen)

De Nas is van mijn broer en als ik alleen de fotomap kan redden ben ik al blij, De rest verzamel ik wel weer bij elkaar.

Help !

Oh ik heb het volgende nog gevonden , maar weet niet of dit een oplossing is voor mijn probleem en kan eerlijk gezegd niet veel met ssl en telnet .

Q : My NAS lost all its settings, and all HDDs are shown as unmounted.

A : In case of corrupt/lost config:

1. Power off the NAS. Remove the HDD(s)
2. Power on the NAS
3. After a short beep and a long beep, plug the HDD back into the NAS
4. Run QNAP Finder, it will find the NAS, do NOT configure it!
5. Connect to the NAS by telnet port 13131 (e.g. with Putty)
6. Run the MFA Degree following commands to recover with default config

// Use the following commands if using 1 drive

mount /dev/sda1 /mnt
# cd /mnt/.config/
# reboot

// Use the following command if using 2 drives (not tested)

mdadm -A /dev/md9 /dev/sda1 /dev/sdb1
# mount /dev/md9 /mnt
# cd /mnt/.config/
# reboot

Vanaf stap 5 ben ik het kwijt. Ik hoop echt dat iemand me hier even bij kan helpen.

Of moet ik gewoon stap 1 tot 4 doen en dan configureren zonder raid keuze ?
moet ik even kijken? als het een config issue is, dan fix ik het wel.
het zomaar uploaden van e.o.a. vage firmware van 13 mb is overigens ook vragen om moeilijkheden...
Dat moet je dus echt niet meer doen.

• Beakzz
sl1000 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:50:
[...]

moet ik even kijken? als het een config issue is, dan fix ik het wel.
het zomaar uploaden van e.o.a. vage firmware van 13 mb is overigens ook vragen om moeilijkheden...
Dat moet je dus echt niet meer doen.
Als je wilt graag natuurlijk. Hoe wil je dat doen dan ? (vast niet irl :p) En die firmware is TS-219_20120302-3.6.1.Flash en volgens mij gewoon officieel als je wil updaten zonder schijven (aangezien mijn schijf te vol was voor een normale update)
Die is alleen bedoeld om de NAS te repareren als de interne firmware corrupt is, maar enfin.

installeer teamviewer (www.teamviewer.com) op je pc, en stuur me een pm met het connectie id en onetime password.
dan kijk ik even mee

• Beakzz
Helemaal top dat je me geholpen hebt en sorry voor de foute info , want hij stond dus als 2 x een single disk . Mijn Synology staat in Jbod dus vandaar de verwarring. Dus ik ga nu gewoon weer een single disk maken.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik zit te kijken naar een 4 bay NAS, ik heb mijn oog laten vallen op de TS-412

Nou vraag ik mij af of deze snel genoeg is voor wat ik er mee wil doen:

- HD content 720p en 1080p) streamen naar mediacenter (WMC 7)
- Opslag voor meerdere pc's
- Muziek streamen

Voor zover ik kon nagaan(hier het topic gelezen en andere review sites) moet hij doet prima afkunnen. Of moet ik toch naar snellere alternatieven kijken?

Disken die er in gaan zijn 4x 2TB Samsung EcoGreen F4EG HD204UI

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-12 08:38
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:57:
Vandaag 3.7.0 geprobeerd maar PhotoStation is barsten vol bugs. Bij gebruikers ontbreekt de link Beheer Album, je ziet het even een seconde verschijnen als je inlogd en het is gelijk weg, De gebruikers kunnen hun album de niet aanpassen of foto's toevoegen
De admin kan geen users aanmaken, wijzigen of verwijderen. Er komt een fout melding. Ik 3.7.0 weer verwijdert en hoop dat de bugs snel zullen worden opgelost.
Ik draaide 3.7.0 op 559 Pro+
De meuktracker maakt inmiddels ook melding van firmware 3.7.0 voor de TS-xx0/xx2/xx9 series, maar als ik voorgaande posts (problemen met de ARM-builds en diverse bugs) lees kan ik nog beter even wachten blijkbaar?
Overigens zie ik de update nog niet bij de officiële downloads staan op de QNAP-website.

@sl1000: jij lijkt wat beter op de hoogte van het interne testprocess bij QNAP, kun jij er al wat meer over zeggen?

Life's a Game, and I like to play...

• B-Bandit
Dracula schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:05:

Nou vraag ik mij af of deze snel genoeg is voor wat ik er mee wil doen:

- HD content 720p en 1080p) streamen naar mediacenter (WMC 7)
- Opslag voor meerdere pc's
- Muziek streamen

Voor zover ik kon nagaan(hier het topic gelezen en andere review sites) moet hij doet prima afkunnen. Of moet ik toch naar snellere alternatieven kijken?

Ja, heb hem zelf ook. Zie Boobybandit in "Het grote QNAP topic - Deel 2"

Nu in RAID-5 draaien en nog altijd zonder problemen. Laatst nog een BR-disc gestreamed, en geen kik gegeven hoor :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 21:41

3raser

⚜️ Premium member

Dracula schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:05:
...
Had precies dezelfde vraag over dezelfde configuratie. Is een mooie NAS voor een redelijke prijs. Voor thuis gebruik vind ik de systemen van 300+ euro een beetje te duur.
Boobybandit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:47:

Nu in RAID-5 draaien en nog altijd zonder problemen. Laatst nog een BR-disc gestreamed, en geen kik gegeven hoor :)
Gebruik je ook dezelfde schijven? En weet je toevallig ook wat het energieverbruik is met deze combinatie?

[ Voor 3% gewijzigd door 3raser op 11-06-2012 16:42 ]

• B-Bandit
3raser schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:41:
[...]

Had precies dezelfde vraag over dezelfde configuratie. Is een mooie NAS voor een redelijke prijs. Voor thuis gebruik vind ik de systemen van 300+ euro een beetje te duur.

[...]

Gebruik je ook dezelfde schijven? En weet je toevallig ook wat het energieverbruik is met deze combinatie?
Gebruik 1x een samsung (HD203WI) en 2x seagate, allemaal 2Tb. Er is een compatibaliteitslijst vanuit Qnap, check die zou ik zeggen.

Energieverbruik geen idee, zal wel blijken na de eindafrekening dit jaar...

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12 21:41

3raser

⚜️ Premium member

Boobybandit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:17:
[...]
Gebruik 1x een samsung (HD203WI) en 2x seagate, allemaal 2Tb. Er is een compatibaliteitslijst vanuit Qnap, check die zou ik zeggen.
Bedankt voor je info.
Volgens de lijst is de Samsung HD204UI compatibel met de QNAP TS-412 met de volgende opmerking.
Note10 (Samsung HD204UI 2TB)
To use this hard disk model with QNAP products, please back up the disk data (if any) and follow the guide below to apply the patch for improved data integrity.
http://forums.seagate.com...ware-patch/m-p/143115#M20
Dat forum vertelt ons dan weer:
If your drive was manufactured in December 2010 (or later), you don't need to update the firmware. The drives are already delivered with updated firmware by the factory. You can see on the label of your drive, when it was manufactured.

You can find an ISO-Image of a BootCD with the firmware patch there: https://sites.google.com/...-boot-images/samsung-f4eg
Volgens mij weten we dan genoeg. Dat moet gewoon gaan werken.

[ Voor 7% gewijzigd door 3raser op 11-06-2012 17:26 ]

• Dracula
Boobybandit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:47:
[...]

Thanks, ik vond het wat overdreven om een 419 te kopen.
DerManiak schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:17:
[...]

De meuktracker maakt inmiddels ook melding van firmware 3.7.0 voor de TS-xx0/xx2/xx9 series, maar als ik voorgaande posts (problemen met de ARM-builds en diverse bugs) lees kan ik nog beter even wachten blijkbaar?
Overigens zie ik de update nog niet bij de officiële downloads staan op de QNAP-website.

@sl1000: jij lijkt wat beter op de hoogte van het interne testprocess bij QNAP, kun jij er al wat meer over zeggen?
Wacht nog maar even met updaten op een arm based system. Inmiddels heb ik net de recovery procedure ontvangen. Zal zo eens kijken of ik die hier kan posten. Eerst ff eten
Hmm, oven vergeten aan te zetten.

Bij deze de procedure, incl links naar nieuwe firmware: http://db.tt/f9KeGmzb
Bedoeling lijkt dus te zijn om uit eindelijk te downgraden naar de 3.6.1 versie totdat er een echte fixed build is.

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 19:24
sl1000 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:36:
Hmm, oven vergeten aan te zetten.
En, lekker gegeten ondertussen? Of is nu alles aangebrand?
[b][message=38393951,noline]Bij deze de procedure, incl links naar nieuwe firmware: http://db.tt/f9KeGmzb
Bedoeling lijkt dus te zijn om uit eindelijk te downgraden naar de 3.6.1 versie totdat er een echte fixed build is.
Is het niet mogelijk om tussen punt 11 en 12 te stoppen en gewoon door te gaan met de dan geïnstalleerde (en blijkbaar werkende?) versie 3.7?
Overigens, met mijn 4.19 denk ik dat ik toch maar een weekje wacht, bij een vorige update herinner ik mij ook dat een cool-down voor de ARM machines niet slecht is. Hoewel wij tweakers natuurlijk niet te lang moeten wachten, anders wordt het nooit getest.
Geen flauw idee of dat een goede versie is. Ik ken de build verder niet, voor een productie systeem zou ik het er niet op wagen. Qnap slaapt nu, dus kan het ook niet navragen.

• JeroenNietDoen
Ik heb nu 2 weken mijn TS-212 en hij bevalt prima. Ik heb echter 2 vragen...

1. Momenteel gebruik ik de upnp service om media beschikbaar te stellen. Ik heb een WD Live TV 2011 en deze spreekt de upnp service prima aan. Ik dacht echter gelezen te hebben dat de WD Live TV ook gewoon een netwerkshare kan aanspreken. Kan ik dan op de TS-212 beter upnp gebruiken of het via de share laten lopen?

2. Momenteel staat de TS-212 24/7 aan. De harde schijf heb ik ingesteld na 30 minuten inactiviteit in standby te gaan. Is het verstandig om de hele Qnap in te stellen dat deze op bepaalde tijdstippen uitschakelt? Mijn vriendin werkt wisselende tijden gedurende de dag dus overdag moet hij wel beschikbaar zijn. Het is echt s'nachts tussen 3 en 6 dat ik zeker weet dat hij niet gebruikt zal worden. Ik mag op vrijdag of zaterdagnacht wel es heel laat opblijven en film/serie/mp3 gebruiken.

Verwijderd

Na mijn minder goede eerste ervaring met 3.7.0 heb ik qnap benadert. Ze reageren vrijsnel op de e-mail, klasse. Ik heb advies gekregen om voorlopig maar 3.6.1 te blijven gebruiken, er zijn wat issues met 3.7 ze gaan de download van hun site verwijderen.

• 4POX
  • Laatst online: 19-12 14:19

4POX

Everybody is wired

Ik heb hier een qnap TS410 en TS439 staan. Op mijn computer draai ik nu de DP4 van Apple's Mountain Lion. Nu kan ik naar beide nassen geen netwerk backup meer doen. Zijn er meer gebruikers die het nieuwe Apple's besturingsysteem hebben draaien met een qnap NAS ?

AKA Rinkel weblog

• Dracula
Ik ben van plan een ts412 te kopen. Ik wou 4 x een samsung 2 tb hd204 kopen maar ik bedacht me net dat ik nog een hd203 heb liggen. Kan ik deze zo combineren? Gezien de prijzen van de disken kan dit natuurlijk weer wat geld schelen

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:42
Ik gebruik verschillende disken in mijn TS412, het is mischien niet optimaal, maar het werkt zonder problemen.

• Dracula
Hmm weer iets extras om tekening mee te houden dus. Helemaal gezien het feit dat de disk die ik er bij wil plaatsen nu al data bevat. Ik moet dus eerst een 3 disk raid 5 maken, data kopieren en dan disk bij zetten.

Altijd een klein risico dat dat mis gaat. Is geen super kritische data maar toch lastig als ik het weer allemaal op nieuw moet binnen halen.

• kdbruin
wortelsoft schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:03:
Ik gebruik verschillende disken in mijn TS412, het is mischien niet optimaal, maar het werkt zonder problemen.
Verschillende disks is zelfs beter omdat je dan geen disks uit dezelfde productieserie hebt. Als er dan 1 stuk gaat, is er een grotere kans dat de anderen snel volgen. Daarom koop ik ook altijd de disks bij meerdere winkels, soms hetzelfde type maar vaak ook een ander merk.

• wortelsoft
Ik heb 1 1TB 7200 RPM schijf en 2 2TB 5400 RPM schijven. Tot voor kort was de verhouding anders om, maar 1 1TB schijf begon smart errors te geven. De volgende schijf zou zomaar een 3TB schijf kunnen worden. Ik weet dat ik ruimte kwijt raak, maar op deze manier kon ik oude schijven hergebruiken en uiteindelijk wordt de capaciteit toch groter.

• JeroenNietDoen
Kaap schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:46:
Ik heb nu 2 weken mijn TS-212 en hij bevalt prima. Ik heb echter 2 vragen...

1. Momenteel gebruik ik de upnp service om media beschikbaar te stellen. Ik heb een WD Live TV 2011 en deze spreekt de upnp service prima aan. Ik dacht echter gelezen te hebben dat de WD Live TV ook gewoon een netwerkshare kan aanspreken. Kan ik dan op de TS-212 beter upnp gebruiken of het via de share laten lopen?

2. Momenteel staat de TS-212 24/7 aan. De harde schijf heb ik ingesteld na 30 minuten inactiviteit in standby te gaan. Is het verstandig om de hele Qnap in te stellen dat deze op bepaalde tijdstippen uitschakelt? Mijn vriendin werkt wisselende tijden gedurende de dag dus overdag moet hij wel beschikbaar zijn. Het is echt s'nachts tussen 3 en 6 dat ik zeker weet dat hij niet gebruikt zal worden. Ik mag op vrijdag of zaterdagnacht wel es heel laat opblijven en film/serie/mp3 gebruiken.
Ik zou dolgraag een antwoord zien :)

• Mint
Kaap schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 06:44:
[...]

1. Persoonlijk zou ik het gewoon via een share doen. De TS-212 heeft maar een beperkte hoeveelheid geheugen, en als je daar dan nog een UPnP-applicatie op gaat draaien snoept het alleen maar meer geheugen. Mocht dit voor jou geen probleem zijn, dan zou ik gewoon kijken welke streamingmethode sneller is (dus sneller is met afspelen/bufferen).

2. Je kunt op je QNAP instellen dat je HDD's na een x aantal minuten van inactiviteit zichzelf uitschakelen. Zo blijft je energieverbruik laag en hoef je niet te rommelen met een slaapstand van de QNAP. Ook blijft je NAS naar behoren bereikbaar, al kan het even duren wanneer je HDD's op moeten spinnen. Ik heb zelf geen ervaring met de slaapstand van de QNAP zelf, dat is denk ik een kwestie van spelen met de instellingen.

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-12 08:38
adyta schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:47:
[...]

1. Persoonlijk zou ik het gewoon via een share doen. De TS-212 heeft maar een beperkte hoeveelheid geheugen, en als je daar dan nog een UPnP-applicatie op gaat draaien snoept het alleen maar meer geheugen. Mocht dit voor jou geen probleem zijn, dan zou ik gewoon kijken welke streamingmethode sneller is (dus sneller is met afspelen/bufferen).

2. Je kunt op je QNAP instellen dat je HDD's na een x aantal minuten van inactiviteit zichzelf uitschakelen. Zo blijft je energieverbruik laag en hoef je niet te rommelen met een slaapstand van de QNAP. Ook blijft je NAS naar behoren bereikbaar, al kan het even duren wanneer je HDD's op moeten spinnen. Ik heb zelf geen ervaring met de slaapstand van de QNAP zelf, dat is denk ik een kwestie van spelen met de instellingen.
@2: ik laat mijn TS-219 van maandag t/m donderdag opstarten om 18.00 en afsluiten om 00:00. Vrijdags gaat ie (ook vanwege vriendin) om 7:00 aan, en blijft dan t/m zondag 00:00 aan.
Dit is allemaal prima in te stellen, en werkt perfect voor ons: in het weekend altijd beschikbaar, doordeweeks alleen aan als we überhaupt thuis en wakker zijn.
Daarnaast gaan m'n schijven ook standby na een periode van inactiviteit.

Afhankelijk van de schijven die je er in hebt zitten, zal je NAS toch al niet heel veel stroom verbruiken (zeker niet met HDD's die in standby gaan), maar bij mij hoeft ie niet perse 24/7 aan te staan. Af en toe een frisse herstart kan sowieso geen kwaad, maar ik heb wel een afweging gemaakt tussen (te) vaak herstarten (i.v.m. levensduur schijven) en beschikbaarheid/stroomverbruik.

Life's a Game, and I like to play...

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-12 16:37
Ik wil waarschijnlijk QNAP-412 gaan aanschaffen, alleen nou was ik op de site van QNAP aan het kijken, dat ze een aparte serie hebben om IP-camera's aan te koppelen. Kun je met deze versie ook IP-camera's aansluiten?

• wortelsoft
Op de ts-412 kan volgens de datasheet 4 ip camera's aangesloten worden.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit te twijfelen tussen deze twee UPS'n om mijn Qnap TS-210 te beveiligen.

De
pricewatch: APC Back-UPS Pro 550 VA (ongeveer 130 euro)

en de

pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA 230V (ongeveer 90 euro)

Ze staan beiden niet op de lijst van Qnap als zijnde compatibel. Maar ik heb zo het idee dat de lijst op de site van Qnap aardig outdated is. :(

Welke zouden jullie nemen?

Ik heb ergens op het net gelezen dat iemand (met een ander merk) een email kreeg van de NAS als hij door stroom gebrek moest afsluiten van de UPS. En vervolgens ook een mailtje kreeg toen alles weer aan ging. Best kick. Kunnen de Qnaps dat ook?

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27
RoyK schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:06:
Ik zit te twijfelen tussen deze twee UPS'n om mijn Qnap TS-210 te beveiligen.

De
pricewatch: APC Back-UPS Pro 550 VA (ongeveer 130 euro)

en de

pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA 230V (ongeveer 90 euro)

Ze staan beiden niet op de lijst van Qnap als zijnde compatibel. Maar ik heb zo het idee dat de lijst op de site van Qnap aardig outdated is. :(

Welke zouden jullie nemen?

Ik heb ergens op het net gelezen dat iemand (met een ander merk) een email kreeg van de NAS als hij door stroom gebrek moest afsluiten van de UPS. En vervolgens ook een mailtje kreeg toen alles weer aan ging. Best kick. Kunnen de Qnaps dat ook?
Dit werkt perfect met de Qnap. Heb zelf de 90 Euro variant. :)

Als de Power terugkomt krijg je een bericht zoals onderstaande:

Server Name: FILESERVER1
IP Address: 192.168.1.251
Date/Time: 22-02-2012 23:50:02
Level: Warning
Power has returned to UPS. Canceling shutdown.
Kaap schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 06:44:
[...]

waarom niet gewoon doen en uitproberen wat het beste bevalt. er is hier geen goed of fout.
ik denk dat via een file share benaderen uiteindelijk een wat betere compatabiliteit zal geven, twonky speelt nueenmaal niet alles af.
en het uitzetten. tsja het is maar net wat je zelf handig vindt.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Ik was gisteren aan het stoeien met de nieuwe spotweb (blijft altijd een verrassing :? )
Maar ik wilde graag ook de nederlandse taal hebben.
Nu is er op (Github) Spotweb wel een mooie userguide Instellen locales nl_NL.UTF8 op Synology NAS,
maar niet voor de Qnap..

Nu zag ik op mijn Qnap via locale -a dat alleen de US UFT8 ondersteund werd.
Ik heb nu dan ook de volgende stappen gevolgd,
en alles word nu netjes in het Nederlands weergegeven :)

Alleen vraag ik me af.
In de /usr/share/i18n/locales stond al de translit_combining van 01-03-2012.
Deze heb ik dan maar overschreven voor de oudere versie van 2008.

Nu is dan ook mijn vraag wat is het verschil tussen deze twee,
en is het echt nodig de nieuwe translit_combining te overschrijven?
tsja daar heb ik echt geen flauw idee van. Nooit in verdiept eigenlijk
Heb vandaag maar eens nuttig besteed aan het verder fijnslijpen van mijn SABnzbd wrapper script.
Zie: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=41670 voor alle highlights en download links.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Room42 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Wow, ~200kB/s moet ie wel aankunnen, hoor! Dan doe je toch echt wat fout in de configuratie. :o

Anyhow, ik heb alleen ervaring met de TS-459 (dual core Atom 1.x GHz) en die trekt het allemaal prima. Ben er zeer tevreden over waarvoor ik hem gebruik. Heb zelf 16Mb/s internet (~1.6MB/s) en dat trek ik 'vol', hoewel ik hem meestal op 1MB/s limiteer, zodat er verder nog wat te browsen overblijft ;)
Even kijken... 20 Mb internet (~ 2,5 MB)
SABnzbd op NAS: 685 KB/s (met 2 als 4 threads)
SABnzbd op MacBook: 2,2 MB/s (met 4 threads)

Ik zou niet weten wat ik meer (of anders) op mijn NAS zou moeten instellen. Mijn TS-210 is natuurlijk wel iets minder qua specificatie dan de TS-459! Mijne zit op 800MHz met 256MB RAM.

Dus zijn het de instellingen, of is mijn NAS gewoon te zwak? ;)
Je gebruikt zeker ssl?

Verwijderd

oZner schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:19:
[...]

Even kijken... 20 Mb internet (~ 2,5 MB)
SABnzbd op NAS: 685 KB/s (met 2 als 4 threads)
SABnzbd op MacBook: 2,2 MB/s (met 4 threads)

Ik zou niet weten wat ik meer (of anders) op mijn NAS zou moeten instellen. Mijn TS-210 is natuurlijk wel iets minder qua specificatie dan de TS-459! Mijne zit op 800MHz met 256MB RAM.

Dus zijn het de instellingen, of is mijn NAS gewoon te zwak? ;)
Gebruik nzbget! SABnzb is ongelofelijk belastend voor je ARM processor. SABnzb ziet er iets gelikter uit, maarja... ik ga niet zitten kijken hoe de balkjes vollopen, het moet gewoon snel gaan en ik wil tegelijk ook nog kunnen streamen etc.

• Gssuss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-12 15:16
Ben sinds een paar maanden een trotse eigenaar van een QNAP TS459 Pro II, dit is mijn eerste NAS en installatie en alles ging redelijk naar behoren, kreeg alleen Spotweb er niet werkend op. Maar vorige week kreeg ik de volgende melding: 'System has detected that your DNS server can't resolve hosts, and some applications might not work properly'. Heb verschillende fora er op na gekeken, maar kom niet tot een oplossing.
Heb verschillende dingen geprobeerd, zoals een Fixed Ip buiten de range van de DHCP en heb DNS-servers van ziggo ingevoerd. Kwam op den duur niet verder omdat de NAS bleef hangen op 'Port Trunking', en kreeg deze niet uitgeschakeld. Na hem ge-update te hebben naar 3.7.0 kan ik 'Port Trunking' wel weer uitschakelen maar het DNS-server probleem blijft.

Hier is mijn setup;

Ubee modem: instelling kunnen niet gewijzigd worden

Router(Linksys E4200): Automatic Configuration - DHCP
Linksys Setup:
Ipadres: 192.168.2.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.2.1
DNS - server: 192.168.2.1

QNAP Setup:
Obtain IP address settings automatically via DHCP
Ipadres: 192.168.2.131
Default Gateway. denk dat hier probleem zit, 0.0.0.0
DNS-server: 192.168.2.1

Heb instelling van QNAP gewijzigd naar:
Static IP: 192.168.2.160
Default Gateway: 192.168.2.1
DNS - server: 192.168.2.1 en ook de dns-servers van ziggo geprobeerd 212.54.40.25 / 212.54.35.25 maar
geen verschil.

Maak gebruik van een Ziggo Alles in Één pakket.
De overige computers in het netwerk hebben wel internet.
Hoop dat 1 jullie mij kan helpen om dit probleem te fixen _/-\o_ .

Vriendelijke Gr Niek

Verwijderd

Heeft er iemand van jullie ervaring met ip camera's voor Qnap?
Welke zijn er aan te raden voor een budget rond 120 euro?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:34:
Heeft er iemand van jullie ervaring met ip camera's voor Qnap?
Welke zijn er aan te raden voor een budget rond 120 euro?
Tja... ik heb een nogal dure, maar in de compatibility list van QNAP kun je zien welke er werken.

Het beste kun je eerst een zoektocht doen naar IP Cam's in lijn met je budget (ik zou er *iets* boven zoeken) en vervolgens kijken of deze comptatible is.

Ter info: Ik heb een 720p camera en had de surveilance app geactiveerd... binnen een paar dagen had deze 44GB aan opslag opgeslokt, dus kijk wel even goed naar de configuratie ;)

http://www.deyterra.com

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Tja... ik heb een nogal dure, maar in de compatibility list van QNAP kun je zien welke er werken.

Het beste kun je eerst een zoektocht doen naar IP Cam's in lijn met je budget (ik zou er *iets* boven zoeken) en vervolgens kijken of deze comptatible is.

Ter info: Ik heb een 720p camera en had de surveilance app geactiveerd... binnen een paar dagen had deze 44GB aan opslag opgeslokt, dus kijk wel even goed naar de configuratie ;)
Thanks voor de tip. Van welk merk is je camera?
Pagina: 1 ... 25 ... 67 Laatste