madmaxnl schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:11:
Na alle heisa die er is ontstaan rondom de GTX590 lijkt het mij logisch dat die paar mensen waarmee niks aan het handje is een weerwoord gegeven? Immers zitten mensen die een GTX590 halen heus wel op een forum.
Alle heisa? Je bedoelt die storm in dat glas water op een paar forums?
Het leukste is dat ~95% v/d heisa juist niet bij de GTX590 bezitters vandaan kwam, maar van... tja, u know.
En ik ga als ik iemand zie klagen dat zijn GTX460 defect is omdat ik toevallig hetzelfde type heb echt niet de moeite doen om speciaal te gaan melden dat de mijne niet defect is hoor. Je zult me wel horen wanneer er wat aan de hand is. En ik denk dat 90-95% van de rest van de wereld er ook zo over denkt.
Een
gebrek aan mensen die melden dat er
niets mis is interpreteren als een indicatie dat er
wel wat mis zo zou zijn is gewoon een fundamenteel foute redenatie, ofwel een drogredenatie -> omgedraaide bewijslast.
Of zijn het geïndoctrineerde nVidia kopers ?
Vast wel. Allemaal. Zonder uitzondering.
Is dat wel zo? Ook een naar beneden geklokte core verbruikt nog energie (en geeft warmte af, wat ook energieverlies inhoudt) namelijk; een uitgeschakelde helemaal niet. Ik zelf denk eerlijk gezegd dat het verbruik daarmee juist beter/makkelijker en efficienter te managen is.
Ook in de CPU wereld doet men steeds meer aan cores uitschakelen naar gelang de performancebehoefte.
Het zou me dus helemaal niet verbazen als er wel degelijk uitschakelroutines gebruikt worden op GPU's.
[edit] Voorbeeld:
[edit2] En nu ik er verder over nadenk weten we wel zeker dat die uitschakelroutines er zijn, die worden namelijk sowieso gebruikt als de kaarten idle draaien -> thus het zo lage idle verbruik... of dergelijke routines ook in het leven worden geroepen om bij max load het energieverbruik binnen de perken te houden weet ik niet, maar het lijkt me zeker niet onaannemelijk.
't zou wel een mooie verklaring zijn voor die 100% load bij gelijke clockspeed, maar met lagere fm prestaties.
[
Voor 12% gewijzigd door
Cheetah op 04-04-2011 17:40
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz