Inmiddels de 7" fw aan het downloaden - á 20 KB gaat het wel een uurtje duren
Laatste nieuwtje!!
Bij aankoop van de tablet pc bij Intertoys tijdens die dagaanbieding krijg je een afhaalbon voor een MicroSD kaart die na ongeveer twee weken beschikbaar zal zijn. Dit is een last minute actie om extra service te verlenen bij de tablet pc. Dit is ingezet omdat je zonder een MicroSD kaart de tablet niet kan updaten. De tablet pc werkt ook prima zonder, dus het is een extraatje die je later erbij krijgt.
De verwachting is dat voor die tijd de nieuwste firmware naar aanleiding van feedback van gebruikers via de (www.)ssb-repair(.com) website of helpdesk beschikbaar is. Elk besturingssysteem blijft constant in ontwikkeling, we kennen allemaal de regelmatige updates van Windows, iOS, PlayStation, etc... dus dit zal ook niet 100% perfect zijn vanaf het begin. Eerste indrukken zijn goed zie ik, dus dat is het halve werk al. Ze zijn al druk bezig met het verbeteren van de huidige firmware.
Capaciteit van de MicroSD is nog onbekend, ik gok op 512MB of 1GB ofzo. Het is in ieder geval voldoende om de firmware op te downloaden en installeren. Daarnaast is het extra geheugen voor de tablet.
Bij aankoop van de tablet pc bij Intertoys tijdens die dagaanbieding krijg je een afhaalbon voor een MicroSD kaart die na ongeveer twee weken beschikbaar zal zijn. Dit is een last minute actie om extra service te verlenen bij de tablet pc. Dit is ingezet omdat je zonder een MicroSD kaart de tablet niet kan updaten. De tablet pc werkt ook prima zonder, dus het is een extraatje die je later erbij krijgt.
De verwachting is dat voor die tijd de nieuwste firmware naar aanleiding van feedback van gebruikers via de (www.)ssb-repair(.com) website of helpdesk beschikbaar is. Elk besturingssysteem blijft constant in ontwikkeling, we kennen allemaal de regelmatige updates van Windows, iOS, PlayStation, etc... dus dit zal ook niet 100% perfect zijn vanaf het begin. Eerste indrukken zijn goed zie ik, dus dat is het halve werk al. Ze zijn al druk bezig met het verbeteren van de huidige firmware.
Capaciteit van de MicroSD is nog onbekend, ik gok op 512MB of 1GB ofzo. Het is in ieder geval voldoende om de firmware op te downloaden en installeren. Daarnaast is het extra geheugen voor de tablet.
^^ Wisten we stiekem al 
En de nieuwe firmware is ook al beschikbaar op de FTP van FirstView.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik zag het al voorbij komen maar zonder extra uitleg, dus ik dacht ik licht het even toe. Kan geen kwaad toch, hoop ik?Nakebod schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:09:
^^ Wisten we stiekem al
Verwijderd
zou die update ervoor zorgen dat er nu wel games beschikbaar zijn? Anders koop ik deze tablet toch echt niet en lijkt me de Archos 7 toch iets beter..
Verwijderd
IAW ze hebben na shipping toch een behoorlijke fout in de standaard firmware gevonden, anders ga je geen SD kaartjes weggeven. Niks mis mee kan gebeuren goede oplossing als je daarmee ervoor kan zorgen dat er minder klanten met retouren naar de winkel gaan 
Zit ook netjes een changelog.txt voor de geïnteresseerden.
Hieruit blijkt dat er wat optimalisaties zijn gemaakt voor Flash onder andere
@Nakebod lolz, dacht ik ook toen ik busybox zag in de 7"versie.
Er zitten her en der nog wel wat meer hints verstopt die met telefoneren te maken hebben.
(niet vreemd, als dit inderdaad dezelfde hardware is als de ViaPad 7. de VP7 word geleverd met een 3GWCDMA dongle)
Er is dus zelfs kans dat genoemde Dongle ook met deze "InterToys" versie kan werken.
Zit ook netjes een changelog.txt voor de geïnteresseerden.
Hieruit blijkt dat er wat optimalisaties zijn gemaakt voor Flash onder andere
@Nakebod lolz, dacht ik ook toen ik busybox zag in de 7"versie.
Er zitten her en der nog wel wat meer hints verstopt die met telefoneren te maken hebben.
(niet vreemd, als dit inderdaad dezelfde hardware is als de ViaPad 7. de VP7 word geleverd met een 3GWCDMA dongle)
Er is dus zelfs kans dat genoemde Dongle ook met deze "InterToys" versie kan werken.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 22:52 ]
Ik heb vanmiddag de 10" versie bij Intertoys gehaald (ben wezen kijken en mocht hem meteen meenemen :-))
Op het eerste gezicht is het een leuke tablet. Ik heb echter weinig vergelijkings materiaal aangezien dit mijn eerste tablet is...
Er zijn wel een aantal dingen die me zijn opgevallen:
- Het scherm is geen multi-touch wat ik wel ergens gelezen zou hebben (helaas).
- De Android Market werkt niet met de firmware welke standaard geleverd wordt. Na het updaten van de firmware werkt hij wel (downloaden van de FW duurt ff. Als je hem wil gaan halen raad ik het aan om deze alvast te downloaden als je zo snel mogelijk wil genieten van je tablet. De update zelf is vrij snel gedaan).
- Angry-birds werkt gewoon :-)
- Ik ben momenteel een aantal apps en games aan het downloaden van de market, maar daarbij heet het apparaat het toch wel moeilijk. Sommige apps reageren tijdelijk ff niet meer of zijn wat trager. Tevens duurt het downloaden van de apps ook vrij lang (ligt niet aan mijn internet verbinding).
- Flash werkt ook gewoon.
- Er zit GPS op. k heb deze echter nog niet kunnen testen.
Voor mij is het die 200,- wel waard geweest. Moet morgen alleen nog ff de SD-kaart gaan halen (heb hem niet echt nodig, maar hij is voor niks....\ Misschien kan ik er nog iemand mee blij maken).
Op het eerste gezicht is het een leuke tablet. Ik heb echter weinig vergelijkings materiaal aangezien dit mijn eerste tablet is...
- De Android Market werkt niet met de firmware welke standaard geleverd wordt. Na het updaten van de firmware werkt hij wel (downloaden van de FW duurt ff. Als je hem wil gaan halen raad ik het aan om deze alvast te downloaden als je zo snel mogelijk wil genieten van je tablet. De update zelf is vrij snel gedaan).
- Ik ben momenteel een aantal apps en games aan het downloaden van de market, maar daarbij heet het apparaat het toch wel moeilijk. Sommige apps reageren tijdelijk ff niet meer of zijn wat trager. Tevens duurt het downloaden van de apps ook vrij lang (ligt niet aan mijn internet verbinding).
Voor mij is het die 200,- wel waard geweest. Moet morgen alleen nog ff de SD-kaart gaan halen (heb hem niet echt nodig, maar hij is voor niks....\ Misschien kan ik er nog iemand mee blij maken).
Verwijderd
Via de f-View Forum (Zoals ik al dacht)
"met de originele firmware is er inderdaad een probleem met de Market.
Vandaar dat Intertoys een gratis microSD kaart levert zodat de klanten een update kunnen uitvoeren zonder eerst te moeten investeren in een SD kaartje."
Niet echt slim om dat zo te posten BTW.
"met de originele firmware is er inderdaad een probleem met de Market.
Vandaar dat Intertoys een gratis microSD kaart levert zodat de klanten een update kunnen uitvoeren zonder eerst te moeten investeren in een SD kaartje."
Niet echt slim om dat zo te posten BTW.
Dit is niet de laatste update, dunkt mij. Ik heb Angry Birds speelbaar gezien op de 7", dus ik heb goede hoop. Die 10" speelt helemaal lekker weg.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:22:
zou die update ervoor zorgen dat er nu wel games beschikbaar zijn? Anders koop ik deze tablet toch echt niet en lijkt me de Archos 7 toch iets beter..
Lekker wantrouwend... Geloof me, dat was niet de gedachte erachter. Het was eerder het idee dat de methode van firmware updates niet direct kan maar alleen via een apart te kopen microSD kaartje. Klanten verplichten een microSD kaart te kopen voor de mogelijkheid een update uit te voeren was niet ideaal. Vanwege deze reden is er gekozen de klanten extra tegemoet te komen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:48:
IAW ze hebben na shipping toch een behoorlijke fout in de standaard firmware gevonden, anders ga je geen SD kaartjes weggeven.
Beter voorkomen dan genezen.
Nou ik hoop dat de forum van FView over 6 maanden nog bestaat. Lijkt allemaal niet echt professioneel.
De reparatie site zijn ook niet best, de .tk site doet het nu niet en de andere is volgens mij in Belgie. Wie betaald de verzendkosten
Updaten op eigen risico, goed de accu moet vol zijn maar kun je dan niet update als deze aan de stroom hangt...
199 euro voor dit apparaat lijkt me ok maar ben wel bang dat hier wel problemen ontstaan en dat er over een paar maanden niet veel meer te vinden is. Dan nog hopen dat er andere software op kan
Heb jij wel mazzel gehad mvdboogaard om die op woensdag nog te krijgen
De reparatie site zijn ook niet best, de .tk site doet het nu niet en de andere is volgens mij in Belgie. Wie betaald de verzendkosten
Updaten op eigen risico, goed de accu moet vol zijn maar kun je dan niet update als deze aan de stroom hangt...
199 euro voor dit apparaat lijkt me ok maar ben wel bang dat hier wel problemen ontstaan en dat er over een paar maanden niet veel meer te vinden is. Dan nog hopen dat er andere software op kan
Sorry, maar ik ben bang dat je dat niet goed gezien had. Er is alléén over de 7" gemeld dat het multi touch is. Nergens staat dat de 10" dat heeft. Ik ben het met je eens dat het mooi was als dat wel had gekunt voor deze versie.mvdboogaard schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:09:
Ik heb vanmiddag de 10" versie bij Intertoys gehaald (ben wezen kijken en mocht hem meteen meenemen :-))
De firmware moet ik zelf ook nog testen.mvdboogaard schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:09:
Ik wil je verzoeken de helpdesk die op de doos staat je bevindingen te melden, die kunnen dat dan doorgeven aan de firmware ontwikkelaars voor de volgende versie. Hoe meer feedback, hoe meer profijt we er allemaal van hebben.
Ik had begrepen dat de GPS software er op zit maar dat de zender er niet in zat wegens onbetrouwbaarheid. Ik kan me vergissen.
Die MicroSD kaart komt later, die hebben ze nog niet in de winkels. Verwachting is ongeveer 2 weken, maar je kan een afhaalbon halen voor bij je kassabon voor het afhalen van de MicoSD zodra die binnen is.
Verwijderd
Leuk te zien dat iets als Angry Birds erop werkt, (?).
'k heb ook al verscheidene soorten tablets gezien op Youtube die precies hetzelfde waren, waar ook gewoon dingen als Doodle Jump opstonden. Is het trouwens zo dat als je de 7 " omdraait hij automatisch omdraait?
'k heb ook al verscheidene soorten tablets gezien op Youtube die precies hetzelfde waren, waar ook gewoon dingen als Doodle Jump opstonden. Is het trouwens zo dat als je de 7 " omdraait hij automatisch omdraait?
Ik heb dat geprobeerd, maar ik mis die knoppen heel erg... je drukt vaak naast die knoppen op het scherm, of je glijd er af. Hoe speel jij die dan?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:50:
Van groter belang dan Angry Birds vind ik nog wel het spelen van NES tot GBA Emu's
7" en 10" hebben beiden een bewegingssensor die je scherm mee laat kantelen zodra je de tablet draait.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:13:
Verwijderd
1NS1D3R wegens NDA kan ik mijn wantrouwen niet toelichten 
Heb alleen maar prettige ervaringen met Chinezen.
Heb ook alleen maar prettige ervaringen met importeurs, distributeurs en winkel ketens.
Heb alleen maar prettige ervaringen met Chinezen.
Heb ook alleen maar prettige ervaringen met importeurs, distributeurs en winkel ketens.
Ik zal mijn bevindingen de komende dagen verzamelen en vervolgens naar de helpdesk sturen.1NS1D3R schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:02:
Ik wil je verzoeken de helpdesk die op de doos staat je bevindingen te melden, die kunnen dat dan doorgeven aan de firmware ontwikkelaars voor de volgende versie. Hoe meer feedback, hoe meer profijt we er allemaal van hebben.
De 10" tablet draait automatisch mee als je hem omdraait. Ik verwacht dat deVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:13:
Verwijderd
Okee thanks!
Ik vind de software er persoonlijk wel een beetje goedkoop uitzien, een beetje een nadeeltje wat mij betreft , als ze 't Android 2.2 noemen..
Het is open source, dus geheel aanpasbaar naar de wens van de ontwikkelaar van de tablet. Hierdoor is het dus niet zo uniform als Windows of iOS. Android kan dus steeds net iets anders eruit zien.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:24:
Okee thanks!Ik vind de software er persoonlijk wel een beetje goedkoop uitzien, een beetje een nadeeltje wat mij betreft , als ze 't Android 2.2 noemen..
Verwijderd
Vind de aanpassingen nog minimaal in vergelijking met wat er op telefoons gebeurd.
De keuze om voor simpele zwart wit knoppen te gaan die erg lijken op wat men meestal op hardware knoppen terugvind, vind ik een goede, niet direct goedkoop.
@insider
Zelf ben ik er wel aan gewend op mij Desire om zo op het scherm te spelen
Voor grotere schermen zit er meestal wel een optie tussen om de joystick kleiner te maken.
Ik wacht met Smacht op de nieuwe Sony Xperia Play (slecht scherm helaas) zodat ik toch ook echte knoppen kan gebruiken.
Wat dat aangaat, zowel de 7 & 10" hebben toch ondersteuning voor een Keyboard & muis?
Jammer dat er niet aan een Joystick is gedacht.
Maar ik verwacht niet dat ik op de 7" spelletjes ga spelen.
Weet niet hoe zo'n software joystick op een resistief scherm zal werken als er maar 2 punten worden herkend.
Op de 10" zal dat dus zo wie zo niks worden. Maar daar zullen weer net iets meer standaard Android Spelletjes op werken.
Ik verwacht niet teveel, als ik het nieuws kan bijhouden, boekje kan lezen, mailtje kan lezen, tweetje kan plaatsen vind ik het de 99 Euro al waard.
En waarschijnlijk word met het OS klooien op een Low level heel makkelijk, dus er is vast nog wel een beetje performance uit te knijpen. (zag her en der doublures in de updates zitten waar ik de logica niet van snap)
De keuze om voor simpele zwart wit knoppen te gaan die erg lijken op wat men meestal op hardware knoppen terugvind, vind ik een goede, niet direct goedkoop.
@insider
Zelf ben ik er wel aan gewend op mij Desire om zo op het scherm te spelen
Voor grotere schermen zit er meestal wel een optie tussen om de joystick kleiner te maken.
Ik wacht met Smacht op de nieuwe Sony Xperia Play (slecht scherm helaas) zodat ik toch ook echte knoppen kan gebruiken.
Wat dat aangaat, zowel de 7 & 10" hebben toch ondersteuning voor een Keyboard & muis?
Jammer dat er niet aan een Joystick is gedacht.
Maar ik verwacht niet dat ik op de 7" spelletjes ga spelen.
Weet niet hoe zo'n software joystick op een resistief scherm zal werken als er maar 2 punten worden herkend.
Op de 10" zal dat dus zo wie zo niks worden. Maar daar zullen weer net iets meer standaard Android Spelletjes op werken.
Ik verwacht niet teveel, als ik het nieuws kan bijhouden, boekje kan lezen, mailtje kan lezen, tweetje kan plaatsen vind ik het de 99 Euro al waard.
En waarschijnlijk word met het OS klooien op een Low level heel makkelijk, dus er is vast nog wel een beetje performance uit te knijpen. (zag her en der doublures in de updates zitten waar ik de logica niet van snap)
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 00:56 ]
Verwijderd
Ik heb de 7" gisteren voor mijn zoontje van 10 gekocht (ja, bij de Intertoys). Mijn eerste indruk is dat deze tablet de €99,- letterlijk waard is. De buitenkant is een mini versie van de uber bekende versie van 'appel'.
Hij wilde zo een ding heel graag vooral voor het browsen, youtube, hyves en chatten. Al deze toepassingen werken perfect op zo deze 7" inch tablet.
Zelf probeer ik skype nog aan de praat te krijgen. Blijkbaar is er iets dat het onmogelijk maakt om op de skype server aan te melden.
WIFI; no problem
motion sensor; no problem
scherm: multi touch
internal mem: 2Gb
Je moet niet al te veel verwachten van angry birds; deze applicatie werkt niet smooth, dus te veel vertraging.
Daarnaast kun je deze tablet ook bij uitstek gebruiken als e-book reader.
check hier voor tips waarbij je moet letten als/voordat je een tablet aanschaft:
tips bij de aanschaf
Hij wilde zo een ding heel graag vooral voor het browsen, youtube, hyves en chatten. Al deze toepassingen werken perfect op zo deze 7" inch tablet.
Zelf probeer ik skype nog aan de praat te krijgen. Blijkbaar is er iets dat het onmogelijk maakt om op de skype server aan te melden.
WIFI; no problem
motion sensor; no problem
scherm: multi touch
internal mem: 2Gb
Je moet niet al te veel verwachten van angry birds; deze applicatie werkt niet smooth, dus te veel vertraging.
Daarnaast kun je deze tablet ook bij uitstek gebruiken als e-book reader.
check hier voor tips waarbij je moet letten als/voordat je een tablet aanschaft:
tips bij de aanschaf
Verwijderd
Iemand die m al heeft? Speelt hij filmpjes zonder haperingen af? Worden de meest gebruikte videobestanden ondersteund?
EDIT: Geen .avi. Kan je dit met een app toch werkend krijgen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 09:12 ]
Ik ga in de lunchpauze toch de intertoys met een bezoekje vereren, eens kijken of ze er nog een hebben liggen voor me
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als ik het zo lees is het dus voor het browsen wel aardig, apps moet je er niet echt snel op draaien (ik zou mij ergeren aan het gehaper). Dan vindt ik 99 of 200 Euro echt teveel hoor.
heb hem net gehaald en er een 8GB kaartje bijgekregen.
ben de nieuwste drivers aan het downladen en dan ga ik eens kijken of het wat is.
ben de nieuwste drivers aan het downladen en dan ga ik eens kijken of het wat is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Heb ik toch niks mee te maken, zodra die kapot gaat mag intertoys het fixenzirou schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:59:
Nou ik hoop dat de forum van FView over 6 maanden nog bestaat. Lijkt allemaal niet echt professioneel.
De reparatie site zijn ook niet best, de .tk site doet het nu niet en de andere is volgens mij in Belgie. Wie betaald de verzendkosten![]()
199 euro voor dit apparaat lijkt me ok maar ben wel bang dat hier wel problemen ontstaan en dat er over een paar maanden niet veel meer te vinden is. Dan nog hopen dat er andere software op kan![]()
Verwijderd
probeer Rockplayer van de market eens, op mijn desire werkt dat perfect (speelt ook ondertitels af)Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:59:
Iemand die m al heeft? Speelt hij filmpjes zonder haperingen af? Worden de meest gebruikte videobestanden ondersteund?
Weet niet zeker of ie op een tablet werkt!
Netjeschucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
Lucky you, hier krijgen ze die pas later binnen.chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
Was alleen niet duidelijk hoeveel GB het zou zijn, volgens mij las ze gewoon de specs op van de memo die ze had: Max 16 GB.
En nu eens testen of het ook echt wat is
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd, zit de officiele google market erop en werkt deze ook? Dat internetten geloof ik wel, maar speelt hij films soepel af? Het lijkt me een leuk dingetje, maar als films haperen denk ik dat ik pas.chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
Hou ons op de hoogte mocht je er achter zijn.
Ik zou het ook niet weten. Het lijkt mij iig best mogelijk om zoiets uit te vogelen. Als ik straks misschien toch dat tripje naar de Intertoys maak, zal ik Rockplayer zeker uitproberen, bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:50:
[...]
probeer Rockplayer van de market eens, op mijn desire werkt dat perfect (speelt ook ondertitels af)
Weet niet zeker of ie op een tablet werkt!
Vertel, is het scherm echt zo unresponsive als eerder in dit topic werd beweerd??chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
Verwijderd
Is het iemand gelukt om de 7"update te downloaden van ftp://83.101.70.10/ ?
Ik krijg een "Deze webpagina is niet beschikbaar" foutmelding
Dit kan toch via Chrome of IE?
ik heb hem nog niet kunnen testen, want ik wacht tot me update klaar is met downloaden.Bware76 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:05:
[...]
Vertel, is het scherm echt zo unresponsive als eerder in dit topic werd beweerd??
wil hem eerst upgraden om hem een eerlijke kans te geven
en dan hebben we tegenwoordig breedband en dan download je nog met 21 kB
Verwijderd
Ik heb de firmware update vanmorgen al gedownload, hier is een link van Megaupload, mocht je nog problemen hebben. http://www.megaupload.com/?d=R6VRNECNVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:14:
Is het iemand gelukt om de 7"update te downloaden van ftp://83.101.70.10/ ?
Hij doet het wel, maar gister, en ik verwacht niet dat er gister al heel veel bezoekers waren, was hij al traag. 75 MB duurde meer dan een uur.
Zal nu niet veel beter worden denk ik
Ik zal de firmware voor de 10" die ik had gedownload uploaden naar megaupload: http://www.megaupload.com/?d=Z53S34CI
Ik moet nog de firmware updaten, eerst ff opladen.
Eerste ervaringen, welke dus verbeterd/verslechterd kunnen worden met de nieuwe firmware (10" model):
Scherm is hiervan dus niet multi touch, en dat merk je wel. Ook qua gevoeligheid, met de nagel of stylus gaat het het beste. Misschien dat een firmware update iets kan verbeteren, maar ik denk het niet
Qua kleuren komt hij niet in de buurt van mijn HTC Desire met amoled, maar dat had ik ook niet verwacht
Market werkt dus niet in deze firmware, dus die test ik pas na de firmware update.
Geluid: Net een video gespeeld via de youtube app, het was niet super, beetje schel, maar nog best aardig.
Zal nu niet veel beter worden denk ik
Ik zal de firmware voor de 10" die ik had gedownload uploaden naar megaupload: http://www.megaupload.com/?d=Z53S34CI
Ik moet nog de firmware updaten, eerst ff opladen.
Eerste ervaringen, welke dus verbeterd/verslechterd kunnen worden met de nieuwe firmware (10" model):
Scherm is hiervan dus niet multi touch, en dat merk je wel. Ook qua gevoeligheid, met de nagel of stylus gaat het het beste. Misschien dat een firmware update iets kan verbeteren, maar ik denk het niet
Qua kleuren komt hij niet in de buurt van mijn HTC Desire met amoled, maar dat had ik ook niet verwacht
Market werkt dus niet in deze firmware, dus die test ik pas na de firmware update.
Geluid: Net een video gespeeld via de youtube app, het was niet super, beetje schel, maar nog best aardig.
Verwijderd
Hierboven wordt gemeld dat de 7" wel multitouch is. Is het nou daadwerkelijk zo beide modellen hierin verschillenNakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:24:
Scherm is hiervan dus niet multi touch, en dat merk je wel.
Ik dacht precies hetzelfde.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 00:36:
@insider
Tja ik heb nu ook de 7" .. en het is mijn tweede android tablet. Eerste indruk: Hij voelt traag aan.. Vergeleken met mijn andere noname tablet (met rk2818@600Mhz) lijkt deze trager.. hier tellen de Mhz ook al niet meer lijkt het.
Ik ga zo de firmware updaten van de megaupload link .. kijken of het helpt.
Ik ga zo de firmware updaten van de megaupload link .. kijken of het helpt.
[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 31-03-2011 10:32 ]
Gek genoeg wel ja.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:28:
[...]
Hierboven wordt gemeld dat de 7" wel multitouch is. Is het nou daadwerkelijk zo beide modellen hierin verschillen
7" is multitouch, geen idee of hij dan ook gelijk capacitive is.
10" is resistive, geen multitouch
Verwijderd
dat helpt me met m'n keuzeNakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:30:
[...]
Gek genoeg wel ja.
7" is multitouch, geen idee of hij dan ook gelijk capacitive is.
10" is resistive, geen multitouch
7" wordt het.
Ik wil naar huis daar ligt ht speeltje klaar :<.
Kan iemand een foto van de 7" neerzetten ?, want ik ben benieuwd hoe het knopje eruit ziet "de home button"
Kan iemand een foto van de 7" neerzetten ?, want ik ben benieuwd hoe het knopje eruit ziet "de home button"
Verwijderd
Bedankt!! Geen problemen met deze link. In krap 2 minuten binnenVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:24:
[...]
Ik heb de firmware update vanmorgen al gedownload, hier is een link van Megaupload, mocht je nog problemen hebben. http://www.megaupload.com/?d=R6VRNECN
Klopt.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:28:
[...]
Hierboven wordt gemeld dat de 7" wel multitouch is. Is het nou daadwerkelijk zo beide modellen hierin verschillen
7" is multi touch resistief scherm
10" is single touch resistief scherm
Nou de 10"net uitgepakt en aangezet, krijg ik alleen kleuren te zien (random). Het toestel zoomt, zoals op het forum van FView staat is die dan leeg, uitgezet en aan de stroom gehangen en nu start die op.
Het scherm reageert niet echt goed, oké had niet echt anders verwacht met een resistive scherm.
De behuizing en de knoppen zijn ook niet best.
Het zou idd fijn zijn als we een 8GB MicroSD krijgen van Intertoys, maar pas over 1-2 weken
Wel een plus punt dat je na de update de Market kunt gebruiken.
Heeft iemand al de Wifi van de 7 inch getest, op de doos staat ook wifi N is dat ook zo?
Download van de firmware is vandaag wel een drama
gisteren heeft het 20 minuten geduurd...
Misschien kunnen deze op rapidshare of zo gezet worden...
Het scherm reageert niet echt goed, oké had niet echt anders verwacht met een resistive scherm.
Het zou idd fijn zijn als we een 8GB MicroSD krijgen van Intertoys, maar pas over 1-2 weken
Heeft iemand al de Wifi van de 7 inch getest, op de doos staat ook wifi N is dat ook zo?
Download van de firmware is vandaag wel een drama
zie hierboven.. megauploadzirou schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:41:
Nou de 10"net uitgepakt en aangezet, krijg ik alleen kleuren te zien (random). Het toestel zoomt, zoals op het forum van FView staat is die dan leeg, uitgezet en aan de stroom gehangen en nu start die op.
Download van de firmware is vandaag wel een dramagisteren heeft het 20 minuten geduurd...
Ja ik was nog bezig met posten dus had de link pas daarna gezien.
Alleen nog de 7inch op megaupload krijgen
Alleen nog de 7inch op megaupload krijgen
Tablet Intertoys FView 10" tablet | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Net ook even een toetsenbord en muis aangesloten, werkt best geinig
Ziet er goed uit Nakebod, hoop er ook een paar users de 7" willen posten !
uhm.. mijn router werd wel herkend voor de firmware update... nu niet meer.. hij zegt nu " niet binnen bereik" .. ja ja ik zit er 2 meter vanaf..
Hij lijkt wel ietwat sneller te reageren..
Hij lijkt wel ietwat sneller te reageren..
[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 31-03-2011 11:02 ]
Moet je dus wat dichterbij gaan zittenhenkleerssen schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:59:
uhm.. mijn router werd wel herkend voor de firmware update... nu niet meer.. hij zegt nu " niet binnen bereik" .. ja ja ik zit er 2 meter vanaf..
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Hi, probeer te updaten maar lukt niet...
De 3 files zet ik op de root van een microsd 4gb
steek het erin... druk 10 sec op de power knop...
maar updaten doet het niet start gewoon op...
helpt niet..janvanduschoten schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:01:
[...]
Moet je dus wat dichterbij gaan zitten
hoezo 3? heb je de zip file geunzipt en de inhoud op de microsd gezet? Dan zijn het veel meer bestanden.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:02:
Hi, probeer te updaten maar lukt niet...
Staat je wifi schakelaar toevallig uit? Want die zit er ook nog op 
Softwarematig kan hij aanstaan, maar als hij hardwarematig uit staat zal hij het nog niet doen.
Softwarematig kan hij aanstaan, maar als hij hardwarematig uit staat zal hij het nog niet doen.
Verwijderd
ik heb maar 3 bestanden....henkleerssen schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:04:
[...]
hoezo 3? heb je de zip file geunzipt en de inhoud op de microsd gezet? Dan zijn het veel meer bestanden.
dan is de download dus niet goed
het zijn er zeker meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 31-03-2011 11:09 ]
huh? op de 7" zit geen wifi schakelaar of wat er op lijkt...Nakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:04:
Staat je wifi schakelaar toevallig uit? Want die zit er ook nog op
edit: ironie is niet mijn sterkste kant.. als ik niet in eerste instantie blij met dit geval.
[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 31-03-2011 11:09 ]
Of de UPload is niet goed? Ik tel er nl. ook maar 3.Mektheb schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:06:
[...]
dan is de download dus niet goed
het zijn er zeker meer.
[afbeelding]
Oh, my bad dan.
Dacht dat hij daar ook op zat. Dan zou ik om te beginnen even het WIFI netwerk vergeten, via de wifi instellingen: Een seconde op je netwerknaam klikken en dan netwerk vergeten.
Daarna opnieuw verbinden.
Hier zojuist de firmware update gedaan, lijkt iets sneller te reageren.
unlockscreen is wel anders nu, het was een iPhone-achtige slide-to-unlock, en is nu Android default
En ik dacht nog wel dat ik een unlock schermpje zag in een hoek, in de vorm van een kwart circel. Of is dat alleen op de 7" versie?
@ Firmware: 10" firmware heeft maar 3 files (bootloader-discovery, firmware2, firmware-discovery)
Geen idee of de 7" anders is qua opbouw.
Als we toch aan het editen zijn.. :
Tablet heeft an sich genoeg intern geheugen, 6.05 GB vrij van de 8 GB (Rest is OS ofzo).
Maar voor fotos ben je verplicht om je SD kaart te gebruiken. Dat kan imho beter.
Dacht dat hij daar ook op zat. Dan zou ik om te beginnen even het WIFI netwerk vergeten, via de wifi instellingen: Een seconde op je netwerknaam klikken en dan netwerk vergeten.
Daarna opnieuw verbinden.
Hier zojuist de firmware update gedaan, lijkt iets sneller te reageren.
unlockscreen is wel anders nu, het was een iPhone-achtige slide-to-unlock, en is nu Android default
En ik dacht nog wel dat ik een unlock schermpje zag in een hoek, in de vorm van een kwart circel. Of is dat alleen op de 7" versie?
@ Firmware: 10" firmware heeft maar 3 files (bootloader-discovery, firmware2, firmware-discovery)
Geen idee of de 7" anders is qua opbouw.
Als we toch aan het editen zijn.. :
Tablet heeft an sich genoeg intern geheugen, 6.05 GB vrij van de 8 GB (Rest is OS ofzo).
Maar voor fotos ben je verplicht om je SD kaart te gebruiken. Dat kan imho beter.
[ Voor 24% gewijzigd door Nakebod op 31-03-2011 11:15 ]
Geen idee, ik heb hem net bij megaupload gedownload en ik heb een waslijstslowdive schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:10:
[...]
Of de UPload is niet goed? Ik tel er nl. ook maar 3.
7" dan wel he
dat wifi gebeuren gaat toch niet helemaal lekker hier.. na reboot nog steeds connectie problemen (als in hij maakt helemaal geen connectie). Kunnen we beter de bijgeleverde ethernet adapter gebruiken?.. ja hee..
Verwijderd
Als ik jou file ook uitpak heb ik ook maar 3 bestanden....
Met welke programme heb je het uitgepakt...???
En welke versie heb je precies? Want de 10" firmware bestaat ook maar uit 3 files. Die op de root van de sd gezet, tablet uitgezet, en opnieuw opgestart.
Ik pak ze uit met winrar.
Gedownload, waarom weet ik niet, heb geen tablet, maar dit staat in de zip:

Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Ik ook....uitgepakt met winrar...3 bestanden... aanuitknop 10 seconden vasthouden...en hij start gewoon op zonder enige update....Nakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:24:
En welke versie heb je precies? Want de 10" firmware bestaat ook maar uit 3 files. Die op de root van de sd gezet, tablet uitgezet, en opnieuw opgestart.
Maar welke Tablet heb je ? heb je de 10" of de 7"Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:26:
[...]
Ik ook....uitgepakt met winrar...3 bestanden... aanuitknop 10 seconden vasthouden...en hij start gewoon op zonder enige update....
De Firmware van 10" is natuurlijk anders als de 7", en je pakt het uit met Winrar
Verwijderd
De 10"Mektheb schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:27:
[...]
Maar welke Tablet heb je ? heb je de 10" of de 7"
De Firmware van 10" is natuurlijk anders als de 7", en je pakt het uit met Winrar
iemand anders nog wifi problemen?
Hoe draait angry birds op de 7" met de nieuwe firmware?
Wordt je sd kaart wel herkend als je de My Tab applicatie gebruikt?
Verwijderd
Yup....kan zelfs de 3 bestanden zien...Nakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:33:
Wordt je sd kaart wel herkend als je de My Tab applicatie gebruikt?
ik dacht ik ga eens kijken of je met universal root/androot/superuser ui de voeten kan.. maar nee.. werkt allemaal niet..
Firmware wordt op een nieuwe server gezet die sneller upload:
ftp://mobilestore.be/
Login : guest%mobilestore.be
paswoord : guest1
Verwijderd
Werkt het wel dan...heb de update files maar kan niet updaten....???1NS1D3R schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:51:
ik ga het nog eens proberen met deze firmware (alhoewel deze hetzelfde lijkt..lijkt me handig om checksum md5 bij te geven).. en hopende dat wifi problemen voorbij zijn.1NS1D3R schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:51:
heb de 7" net gehaald. Maar zal vanmiddag pas het ding aan zetten... eerst tijd om te werken

en als je de knop maar 2 sec indrukt?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:55:
[...]
Werkt het wel dan...heb de update files maar kan niet updaten....???
bij mij ging die toen updaten.
mmm in kan in de market wel enkele free games vinde maar geen betaalde ?
ik zie maar een paar dingen die ik kan downloaden, dus volgens mij klopt er nog iets niet.
Verwijderd
Nee helpt ook niet....chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:00:
[...]
en als je de knop maar 2 sec indrukt?
ik zie maar een paar dingen die ik kan downloaden, dus volgens mij klopt er nog iets niet.
geen update scherm...
start gewoon op...
frustrerend.. andere microsd? Ik bedoel ik heb hier een "oude" 2gb met mp3's en epubs er nog gewoon op (die dus bijna vol zit).. en deze wordt gewoon herkend.. en firmware is nu weer geupdate..Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:04:
[...]
Nee helpt ook niet....
geen update scherm...
start gewoon op...
Verwijderd
tablet herkent gewoon me sd....kan de drie files zien via mypad app tablet....henkleerssen schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:06:
[...]
frustrerend.. andere microsd? Ik bedoel ik heb hier een "oude" 2gb met mp3's en epubs er nog gewoon op (die dus bijna vol zit).. en deze wordt gewoon herkend.. en firmware is nu weer geupdate..
dat had ik al gelezen.. maar je hebt geen andere sd kaart?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:07:
[...]
tablet herkent gewoon me sd....kan de drie files zien via mypad app tablet....
Mis ook nog een hoop in de Market.chucky666 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:00:
[...]
en als je de knop maar 2 sec indrukt?
Google Maps bijvoorbeeld, om maar wat simpels te noemen.
Betaalde games zie ik idd ook niet, alleen die ik ooit gekocht had.
Verwijderd
Nee....henkleerssen schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:08:
[...]
dat had ik al gelezen.. maar je hebt geen andere sd kaart?
Hij is wat langer aan het zoeken met de wifi.. maar nee. Tot nu toe voelt het als een heel misvormde android tablet aan (7"versie): wifi niet lekker, traag (trager dan mijn andere 600mhz tablet), beperkte android market (en blijkbaar niet al teveel ondersteuning van microsd's).. Ik denk dat dit ding terug moet, hier heb ik niet zoveel aan (100 euro of niet.. hij blijft duur als die niet doet waarvoor die bedoelt is: e-mail/beetje browsen op de bank/youtube filmpje hier en daar etc.).
[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 31-03-2011 12:17 ]
Ga je der ff 1 halen om de hoek bij de winkel voor 5euro van 1gb.
7" heeft 2 verschillende Android Market iconen; die op de voorpagina is niet de originele. Kijk in het applicatie menu. (in een latere firmware update wordt die alternatieve Market verwijdert op de verwarring te voorkomen)Nakebod schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:12:
[...]
Mis ook nog een hoop in de Market.
Google Maps bijvoorbeeld, om maar wat simpels te noemen.
Betaalde games zie ik idd ook niet, alleen die ik ooit gekocht had.
Ik heb de 10", die heeft zover ik kan zien alleen de orginele Market, of misschien niet orgineel, omdat alle betaalde apps missen.
Hoop dat die andere apps ook gewoon beschikbaar komen.
Hoop dat die andere apps ook gewoon beschikbaar komen.
Iemand al ontdekt, hoe en of je een proxy in kan stellen?
Net bij de intertoys in utrecht een 7" gehaald, even een half minuutje met het demo model gespeeld, en voor een resistief scherm viel het me nog best mee. Het toetsenbordmapje heb ik maar laten liggen, met die breakout-dongle van de 7"staat dat erg knullig.
Ook netjes een bonnetje meegekregen voor een micro-SD kaartje
Ik ben zeer benieuwd, maar nu eerst nog werken... dus het zal wel vanavond laat worden voor ik er mee kan spelen
EDIT: heb em aan de lader liggen en ff aan gehad om de collega's te showen wat en hoe het nu allemaal is. Een viel bijna van zn stoel toen ik zei voor 100 een android tab te hebben gekocht
Kwa user ervaring lijkt ie tot nu toe redelijk op de archos home tab 7 (ook 5 minuutjes mee gespeeld bij de media markt), dus dan is 99 euro geen slechte prijs. (de archos is toch 30-50 euro duurder, wat niet niks is in dit prijssegment)
Ook netjes een bonnetje meegekregen voor een micro-SD kaartje
Ik ben zeer benieuwd, maar nu eerst nog werken... dus het zal wel vanavond laat worden voor ik er mee kan spelen
EDIT: heb em aan de lader liggen en ff aan gehad om de collega's te showen wat en hoe het nu allemaal is. Een viel bijna van zn stoel toen ik zei voor 100 een android tab te hebben gekocht
[ Voor 33% gewijzigd door vectormatic op 31-03-2011 13:17 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Nou ik heb de Menu knop ingedrukt gehouden en dan aangezet, ik krijg een recover system en daarna start de tablet opnieuw op.
Waar kan ik zien of deze nu geupdate is?
Android versie is nog Android2.2-20110302
Waar kan ik zien of deze nu geupdate is?
Android versie is nog Android2.2-20110302
Ik moest bij de router erboven op zitten wou de wifi werken.. maar nu werkt die overal..
strange.
Verder probeer ik quadrant een benchmark te draaien.. maar de benchmark wil niet draaien.. wel geeft die aan dan het een ARM926EJ-S Rev5 cpu is met bogomips: 349.79 . Dat is traag te noemen.
Verder probeer ik quadrant een benchmark te draaien.. maar de benchmark wil niet draaien.. wel geeft die aan dan het een ARM926EJ-S Rev5 cpu is met bogomips: 349.79 . Dat is traag te noemen.