Visual Studio 2008 -> dagen zoals vorige week, vorige maand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil met Visual Studio 2008 een rapport maken van alle klantfacturen die ik in de afgelopen week heb gefactureerd. Vervolgens wil ik me hiervoor aanmelden zodat ik dit rapport wekelijks gemaild krijg.

Hoe krijg ik in het rapport steeds de afgelopen week te zien? Ik wil dit niet telkens handmatig aanpassen maar een soort code gebruiken om dit te berekenen.

Graag advies hoe ik dit kan oplossen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat heb je zelf al geprobeerd, en wat wilde daar niet mee lukken? Het is hier niet de bedoeling om om kant en klaar stukken code te vragen. We zien graag dat je duidelijk uitlegt wat je wil bereiken, wat je al geprobeerd hebt om dat te bereiken, en wat daar niet mee wilde lukken.

Je vraag is op dit moment nogal erg breed. Kun je je vraag wat verder specificeren, en daarbij eventueel wat relevante stukjes code geven, en daarbij aangeven wat er niet wil lukken.

Lees de Quickstart en Programming Beleid ook even door voor wat tips voor het starten van een goed topic, daar help je uiteindelijk jezelf ook mee aangezien je dan ook betere reacties kunt verwachten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Redelijk simpel. Stappen die je volgt met een maand voorbeeld:
- Haal huidige datum op
- Bepaal huidige maand, en bepaal eerste moment in deze maand (dag 1, 00:00:00.000 )
- Haal een maand van de datum af (dat wordt dus vorige maand, dag 1, 00:00:00.000 )
- Ligt je facturatiedatum tussen die twee momenten, dan heb je een match.

Weken is in zoverre lastig dat je een betrouwbare weekberekening moet hebben. Hier in Europa hanteren we over het algemeen de methodiek dat week 1 de eerste week is in het nieuwe jaar waarin 4 dagen vallen van het nieuwe jaar. Daarbij rekenen we zondag als dag 7 in de week. Zeg dat 1 Jan op een vrijdag is, dan horen vr, za, zo nog bij het vorige jaar, en begint WK1 van het nieuwe jaar op 4 Jan.

Als je een betrouwbare weekcalculatie functie hebt, dan kan je daarna dezelfde methodiek hanteren als hierboven met de maanden.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

MSDN: Calendar Methods (System.Globalization) kan daarbij ook nog wel eens handig zijn. Deze klasse bevat AddWeeks/AddMonths, waardoor je niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.