Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo,

Ik heb een goed draaiende mediapc met windows 7. een hdd erbij gezet. nu wil ik een image maken van oude naar de nieuwe schijf. Dit gedaan via Acronis home 2010
dit lijkt goed te gaan. Krijg alleen met geen mogelijkheid de partitie bootable.
ik zie duidelijk wat over het hoofd.
Nadeel is dat er een sata dvd-speler in zit en die niet boot met met win 7 cd of ultimate bootcd
kan ik op vanuit windows of windows tool de 2de harde schijf nog bootable maken ?
Hij zit op sata 0 aangesloten waardoor de bios hem al als eerste schijf ziet en er dus probeerd van te booten maar dan dus de melding krijg over geen bootable medium.

Moet ik een externe dvd lenen en weer van scratch installeren of kan ik toch de huidige installatie intact houden en overzetten naar de nieuwe hdd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:09
offtopic:
Wat heb je zelf al ondernomen en gezocht? Niet veel vermoed ik, want vorige week was hier ook al een topic over op GoT. Met een beetje zoeken in dit subforum kom je er ook wel denk ik. :Y
En anders zien we heel graag welke gevonden oplossingen je zelf al geprobeerd hebt, en waar je tegenaan loopt. :)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Staat je partitie wel op active?

boot vanaf je originele schijf
open command prompt
voer de volgende commando's in
diskpart
select disk 1
select partition 1
active
exit

probeer het nu nog eens.

Als het niet lukt zou ik eens kijken naar imagex van microsoft voor de disk kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
Barleone schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:58:
offtopic:
Wat heb je zelf al ondernomen en gezocht? Niet veel vermoed ik, want vorige week was hier ook al een topic over op GoT. Met een beetje zoeken in dit subforum kom je er ook wel denk ik. :Y
En anders zien we heel graag welke gevonden oplossingen je zelf al geprobeerd hebt, en waar je tegenaan loopt. :)
Je hebt zeker een punt, heb wel wat gelezen
\[7] veranderen van Harde Schijf
en
Harde schijven wisselen + nieuw OS
zijn soortgelijke topics.
maar mij eureka moment ontbreekt gewoonweg....

@MdBruin tnx maar de Partitie is active.
Alleen zie ik bij windows 7 schijfbeheer de disk als active en bij mijn c-schijf (oude disk) staat ook tussen haakjes (opstarten)

Heb net een optie gezien in Acronis met kopieer mbr mee... misschien dat die nog iets doet...tevens een enorme fout gemaakt 8)7 :( 8)7 probeerde te booten van cd-rom... maar ja een sata dvd heet anders in je bios... die nu dus primairy boot gemaakt... dan maar lekker clean install :p net zo netjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou voortaan clonezilla pakken, werkt net wat simpeler met het clonen van een hardeschijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:09
dravennl1307 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:37:
[...]
Je hebt zeker een punt, heb wel wat gelezen
\[7] veranderen van Harde Schijf
en
Harde schijven wisselen + nieuw OS
zijn soortgelijke topics.
maar mij eureka moment ontbreekt gewoonweg....
Prima, hier nog wat leesvoer waar je denk ik veel aan kunt hebben: PC start niet meer op na verwijderen oude windows-schijf

edit:
↓↓Als je de TS eerst eens rustig leest, zie je dat dat juist onderdeel van het probleem is.

[ Voor 10% gewijzigd door Barleone op 15-03-2011 23:55 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het makkelijkste is om even te booten van de W7 dvd, die herkent namelijk automatisch opstartproblemen en zal proberen ze te fixen.

edit: hij heeft t booten van cd nu toch voor elkaar?

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 15-03-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
tnx allemaal ! kom er net achter dat mijn win7 dvd beschadigd is maar met bovenstaande links ga ik morgen met frisse moed verder :) weltrusten en bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Koppel na het clonen even de oude schijf af voordat je windows van de nieuwe probeert te starten. Later kun je deze eventueel wel weer aansluiten.
Pagina: 1