Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik had in mijn computer een harde schijf zitten van 320 GB waar Windows 7 op geïnstalleerd was. Hedendage is dat wat klein dus heb ik al mijn schijven eruitgegooid (zowel de 320 GB met OS als 1TB met data en 500GB met films). Ik heb dan een externe schijf genomen die ik nog zelden gebruik van 1TB, opgenschroefd, in mijn pc gezet en daar terug Windows Vista opgezet.

Ik heb het een beetje in een domme volgorde gedaan, maar het is nu toch gebeurd. Ik zou mijn 1TB schijf willen opsplitsen in twee partities: 500GB voor Vista en 500GB voor 7. Als ik nu echter van mijn oude schijf een image zou maken en die op die nieuwe partitie ga zetten, gaat dit waarschijnlijk niet werken. Moet ik dan gewoon de bootmanager van windows 7 terugzetten?

Hoe zouden jullie dit aanpakken.

320 GB Windows 7 -> 1TB Windows 7 + Windows Vista
1 TB Data -> blijft
500 GB Films ->
hier zit ik ook met een probleem, ik heb vier SATA-verbindingen op het moederbord maar slechts 2 SATA-power connectors, vroeger had ik op mijn 320 schijf nog een molex, maar op die nieuwe schijven heb ik alleen maar SATA-power connectors. Kan ik hier gemakkelijk een overgansstukje voor vinden?

Samengevat, hoe zet ik een OS dat vroeger singleboot was nu in een multiboot op een andere partitie op een andere harde schijf zonder gegevensverlies?

Ik ken wel wat van computers in het algemeen, maar op hardwarematig gebied ben ik zeker geen expert (anders kwam ik hier niet) dus niet te moeilijke taal gebruiken a.u.b. :)

Van harte bedankt,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan inderdaad wel een image maken van je windows 7 installatie.

Daarna kan je een partitie aanmaken met partition magic of welk ander programma je ervoor wilt gebruiken.
Dan kan je op die 2e partitie windows Vista installeren.

Wat er dan wel gebeurt is dat de bootmanager van windows vista wordt gebruikt.
(Over omzetten naar windows 7 weet ik zelf niet)

Bij alle computerwinkels kan je verloopkabels kopen van molex naar sata powerconnectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista is al geïnstalleerd, windows 7 (dat vroeger enige OS was) wordt nu dus eigenlijk als "tweede" OS gebruikt. Gaat dat nog werken, dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zit er op de setup CD van Windows 7 geen apart menu voor opstartproblemen of bootmanagement?
Als het goed is kan je daar de bootloader opnieuw de schijf af laten snuffelen voor alle OS'es die staan geinstalleerd en hem weer in ere herstellen.

Dit kan eventueel ook in de recovery console... ik heb dat ooit al eens gedaan maar de commando's weet ik zo niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 17-02-2010 03:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel krijg ik volgend probleem:

ik heb dus twee partities op mijn eerste harde schijf met een totale grote van 1TB, de partities zijn respectievelijk 450 GB, 480GB. Op de eeste partitie staat Windows Vista, op de tweede heb ik mijn vorige schijf gekloond met Norton Ghost, waardoor er nu dus Windows 7 opstaat. Na wat geknoei herkent de MBR beide besturinssystemen, maar weigert om Windows 7 op te starten. Ik krijg 0xc0000428, Windows cannot verify the digital signature for this file. Het probleem zit hem volgens de foutmelding in "winload.exe".

Ik kan hier op internet veel informatie over terugvinden maar niets dat echt nuttig is voor mij. Ik heb al veel geprobeerd via de cd van Windows 7 (herstelconsole), zowel in de grafische interface als per commando. fixmbr, fixboot, rebuildbcd, helpt allemaal niet. Probleem blijft bestaan.

Grootste deel van mijn data heb ik nog op andere partities en kan mijn schijf nog steeds benaderen via Windows Vista, maar ik had er echt op gerekend dat dit zou werken, ik heb helemaal geen zin om alles opnieuw te installeren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
Michiel

Verwijderd

Ik heb er niet veel verstand van, ik kan je wel het volgende vertellen.
Je moet echt eerst Windows vista installeren en dan Windows 7.
Indien je windows 7 heb geinstalleerd op een andere partitie dan windows Vista, verwijder je 7 dan en installeer je windows 7 opnieuw?
Duurt gemiddeld 35 min. ofzo dus zolang ben je niet bezig?

Eventueel kan je nog een andere partitie aanmaken en daarop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van Windows 7 is niet echt een probleem, echter kan ik dan weer opnieuw beginnen met alles te installeren, programma's, tweaken, instellingen veranderen, e-mailprogramma instellen en al die dingen. Ben je toch wel enkele dagen mee bezig vooraleer je weer op je oude niveau zit. Als het echt niet anders kan dan moet het maar, maar ik ben ervan overtuigd dat het anders moet kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1