PC start niet meer op na verwijderen oude windows-schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
ik heb een tijdje terug een nieuwe win7 installatie op mijn PC gezet op een nieuwe hdd. enige tijd dus dualboot gehad met oudere win7 installatie. Nu heb ik alles netjes overgezet en heb ik de oude schijf verwijderd.
Dat gaat dus niet werken. het lijkt wel of de oude schijf even gebruikt wordt voor de initiele opstart en vervolgens netjes mijn nieuwe installatie opboot.

Dit gebeurd me op mijn server én op mijn "normale" PC (bij beide heb ik verse installaties van win7 enterprise geinstalleerd).

Als ik naar computerbeheer en lokaal schijfbeheer ga staat er bij mijn "oude" schijf: systeem, actief, primaire partitie
Bij mijn nieuwe schijf: opstarten, wisselbestand, crashdump, logisch station.

iemadn enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 10:41

ScSi

Belg.

oude schijf afkoppelen, opstarten met Windows 7 cd en herstellen (eventueel alle stappen nogmaals herhalen) et voila..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
is er ook een mogelijkheid zonder de windowsschijf? Die kan ik nergens meer vinden......
in afwachting van reactie ga ik maar weer even zoeken :-)

overigens: bedankt voor de snelle repliek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je masterbootrecord stond op de oude schijf, die verteld vanaf waar geboot moet worden. Als het goed is kan de Windows 7 cd dat voor je oplossen. Je zou ook een iso van internet kunnen downloaden, je hebt hem enkel even nodig om mee te booten, dus maakt niet uit waar je hem vandaan haalt.

Jeweetzelluf swa!

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 10-03-2011 11:53 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-08 19:43

BrammT

The one and only!

Download gewoon een windows installatie via torrent's.;)

Het is gewoon legaal, het gaat uiteindelijk toch om je licentie.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toffifee schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:51:
is er ook een mogelijkheid zonder de windowsschijf? Die kan ik nergens meer vinden......
in afwachting van reactie ga ik maar weer even zoeken :-)

overigens: bedankt voor de snelle repliek!
Easy BCD :). Moet je wel weer de schijf even aankoppelen. Tenminste, ik denk dat dat moet werken

En anders is het toch echt je mbr fixen met een Windows DVD

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 10-03-2011 11:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leesvoer
http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html

je hebt nog steeds een windows dvd nodig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Ehm, ik heb dat zelf vorig jaar gedaan van XP naar 7. Ik meen dat ik toen ook de dvd nodig had, maar ik bedenk nu ter plekke dat het ook ZONDER DVD moet kunnen.

Wat je moet doen:
  1. Je nieuwe Windows 7 hdd 'actief' markeren. (http://windows.microsoft....ark-a-partition-as-active)
    PS: (U kunt een logisch station of uitgebreide partitie niet actief maken. U kunt alleen een primaire partitie actief maken.) Heb jij even pech! |:( Ga verder met stap 2, misschien lukt dat.
  2. Je bootloader verplaatsen van hdd 1 naar hdd 2. [google=move bcd Boot Configuration Database]
  3. Je oude HDD uit je computer halen of de bootvolgorde in je BIOS aanpassen. Als het goed is kun je deze hdd nu ook formatteren.

[ Voor 95% gewijzigd door Barleone op 10-03-2011 12:26 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
een nieuwe DVD gebrand :-) en meteen uitgeprobeerd op mn PC. sukkel die ik en haal ik de verkeerde (nieuwe) schijf eruit (had ik teruggezet zodat de PC het weer gewoon deed) en die recovery gedaan met win7. werkte perfect, maar heb wel mn oude windows nu dus. Meteen de nieuwe schijf erin gedaan. WERKT NIET ??

blijkt dat nu zowel systeem, als opstarten bij mijn oude schijf staat. grmph!
win7 DVD kan ook niks vinden om te repareren.... data staat nog wel op de schijf, maar ik ben nu bang dat het probleem groter is geworden?

Ik ga dadelijk mijn server proberen, moet dan wel nog even de DVD speler inbouwen.

als iemand in de tussentijd ideeen heeft voor de schijf in mn PC ?

UPDATE: gelukt! Op mijn PC eerst via easyBCD de optie om te booten van de nieuwe schijf aangezet, geboot van die schijf en vervolgense de juiste (oude) schijf uit de PC gehaald.
Daarna was het wel 2x nodig de win7 DVD te laten fixen, maar nu enkel nog de nieuwe schijf in de PC en die boot nu gewoon op.

iedereen bedankt voor de tips!

nu nog iets bedenken op mn server. mijn dvd speler blijkt een ide te zijn en die poort heb ik niet meer in mn server .... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Toffifee op 10-03-2011 13:23 ]

Pagina: 1