Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightraven79
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-08 13:47
Hallo,

Ik heb een klein vraagje.

IK heb een X61 van Lenovo met een kleine harde schijf (ong. 80GB) met daarop windows 7 Ultimate (vraag me niet hoe ik het er op gekregen heb, een vriend, inmiddels overleden, had dit voor me gedaan).

Nu is mijn vraag, kan ik, op de een of andere manier, die harde schijf wisselen met een andere door gewoon alle gegevens (dus ook de windows) te kopieren naar de nieuwe (grotere) harde schijf?
En zo ja, hoe?

Dit omdat ik reeds geprobeerd heb van Windows 7 opnieuw te installeren op de nieuwe schijf, maar de pc vind het externe dvd station niet voor installatie...
En ik weet echt niet hoe ik dit anders zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Als je kennis hebt van linux weet ik wel een manier voor je. Dat heet "DD". Die tool maakt een bit-for-bit copy van 1 harde schijf naar de andere. Dit zit onder andere in de Backtrack 4 live cd. Als je hier geen kennis van hebt raad ik je aan er niet aan te beginnen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dit wil doen moet je een image maken zodat je alles 1 op 1 kan overzetten. Maar je kan ook prima een reinstall doen via bijv een USBstick met de ISO erop, of zorgen dat een externe speler goed herkend wordt (zet USB legacy storage aan in de bios bijv).
Progs om een image mee te maken zijn bijv Acronis Trueimage of Norton Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Dat moet waarschijnlijk wel lukken ja... Je kunt ook gewoon opnieuw installeren en kopiëren,
DD zou ik niet gebruiken omdat je dan daarna je partitie moet vergroten... Niet handig dus...

[ Voor 34% gewijzigd door Paultje3181 op 25-01-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nightraven79 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:30:
Nu is mijn vraag, kan ik, op de een of andere manier, die harde schijf wisselen met een andere door gewoon alle gegevens (dus ook de windows) te kopieren naar de nieuwe (grotere) harde schijf?
En zo ja, hoe?
Nou, denk eens na? :)
[search=harddisk kopieren] of [search=windows harde schijf kopieren] had je al aardig op een goed spoor gezet.
Je bent niet de eerste ter wereld die een dergelijke vraag stelt dus dan is het voor de hand liggender om eerst te kijken of iemand anders het wiel al voor jou heeft uitgevonden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Na een clone start windows 7 niet meer op omdat de hardeschijf een id heeft die in je boot configuration data wordt opgeslagen. Dus dan is het een kwestie van repareren te kiezen vanaf de dvd en hij moet weer draaien.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Het is nog veel simpeler. Je kan in Windows 7 een backup van je systeem naar een USB disk maken (hint Backup and Restore). Aan het einde vraagt Windows 7 of je een system recovery cd wilt maken. Daar antwoord je ja op. Als de DVD/CD klaar is zet je de computer uit.

Verwissel harde schijf, opstarten van de recovery cd, backup terugzetten van usb disk en klaar!

Ik heb het zelf vorige week een keer uitgevoerd voor een laptop (dell precision m90) en dat ging perfect. Niks hoeven installeren/repareren en al mijn data en programma's nog.
Pagina: 1