Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:48:
[...]

Grapjas... niets en dan ook helemaal niets kan de iPad2 nog aantasten. Er zijn nu al zo belachelijk veel iPad2's over de toonbank gegaan en de wachtrijen zijn er nog steeds. Apple krijgt dit jaar 95% van de markt.
Vooruit, geen killer, maar zeker wel het tablet dat Android 3 een serieuze concurrent zal maken.
Qua hardware is de iPad2 vooralsnog verreweg de beste en HC is gewoon nog niet klaar om direct met iOs te concurreren (dat zal gerust wel goed komen!)
Kun jij zo een USB stick/SD in je iPad stoppen? Kun je simpel lange teksten typen? Qua 'interactie'-hardware is de iPad erg beperkt. De prestaties zijn van beide apparaten prima.
[...]

Te duur (omdat het niet je enige computer kan worden) en niet genoeg nuttige features (lees: Office)

Studenten zullen voorlopig laptops nodig hebben. Zodra office op ARM gaat draaien wordt het een ander verhaal.
Ben ik niet met je eens; wat als je van Google Docs gebruik maakt? Steeds meer studenten zullen een tablet als enige 'PC' gaan gebruiken; omdat je met dat ene kleine apparaat alles kan waarvoor je vroeger een pc, TV en een console voor nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Er staat wel Polaris Office 3.0 op geen idee of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is de enige breekpunt is de afwezigheid van 3g. Ik wil graag over 3g beschikken. Ik heb niet altijd wifi tot mijn beschikking, theteren is geen optie en een dongle is gewoon een extra item die ik moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:01:
Kun jij zo een USB stick/SD in je iPad stoppen? Kun je simpel lange teksten typen? Qua 'interactie'-hardware is de iPad erg beperkt. De prestaties zijn van beide apparaten prima.
1. Nee, maar heb je het nodig? Een tablet leent zich natuurlijk voor netwerk/cloud storage.
2. Bluetooth keyboard en gaan met die banaan. Cover(om tab te laten staan)+kb is goedkoper dan de Transformer keyboard.
3. Zoals uit 2 blijkt niet per se beperkter dan de transformer.
4. De benchmarks wijzen naar een groot voordeel van iPad2 tov de Tegra2.

Tel daarbij op de apps, het (voorlopig nog) betere OS, de fantastische hardware (kwalitatief nog steeds het beste op de markt), het is gewoon niet te ontkennen dat de iPad2 een veel beter (volwassener) apparaat is.

En voor mij is een iPad compleet ongeschikt en heb ik veel meer aan een HC tablet... het ligt echt niet aan mijn subjectiviteit.
Ben ik niet met je eens; wat als je van Google Docs gebruik maakt? Steeds meer studenten zullen een tablet als enige 'PC' gaan gebruiken; omdat je met dat ene kleine apparaat alles kan waarvoor je vroeger een pc, TV en een console voor nodig had.
Sorry, maar Google docs is hardstikke leuk hoor, maar MS Office is gewoon de norm. Visio, Project... onmisbaar. En dan heb je nog Photoshop... dat is toch ook voor de meeste studenten erg handig om te hebben.

Studenten zullen steeds meer tablets gebruiken, dat is natuurlijk niet te ontkennen.. maar een vervanger van een laptop? Nee nog niet. Jij claimt dat het nu al zover is.

Kijk, ik vind de Asus Transformer een origineel product dat zeker zijn markt gaat vinden. Maar de eerste ervaringen zijn niet universeel positief, de levertijden lang (te weinig apparaten) en de ondersteuning qua HC updates onbekend. Dit is niet het product dat HC wel even op de kaart gaat zetten.

De Samsung tablets, dat zijn de serieuze concurrenten. Hardware matig top-notch, hopelijk een betere versie van HC, massa productie, grote verspreiding, Telecom carrier backing.

De Asus Transformer.. een fantastisch product, maar een kleine speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:53:
[...]

1. Nee, maar heb je het nodig? Een tablet leent zich natuurlijk voor netwerk/cloud storage.
2. Bluetooth keyboard en gaan met die banaan. Cover(om tab te laten staan)+kb is goedkoper dan de Transformer keyboard.

Tel daarbij op de apps, het (voorlopig nog) betere OS, de fantastische hardware (kwalitatief nog steeds het beste op de markt), het is gewoon niet te ontkennen dat de iPad2 een veel beter (volwassener) apparaat is.

En voor mij is een iPad compleet ongeschikt en heb ik veel meer aan een HC tablet... het ligt echt niet aan mijn subjectiviteit.

[...]

Sorry, maar Google docs is hardstikke leuk hoor, maar MS Office is gewoon de norm. Visio, Project... onmisbaar. En dan heb je nog Photoshop... dat is toch ook voor de meeste studenten erg handig om te hebben.

Studenten zullen steeds meer tablets gebruiken, dat is natuurlijk niet te ontkennen.. maar een vervanger van een laptop? Nee nog niet. Jij claimt dat het nu al zover is.

Kijk, ik vind de Asus Transformer een origineel product dat zeker zijn markt gaat vinden. Maar de eerste ervaringen zijn niet universeel positief, de levertijden lang (te weinig apparaten) en de ondersteuning qua HC updates onbekend. Dit is niet het product dat HC wel even op de kaart gaat zetten.

De Samsung tablets, dat zijn de serieuze concurrenten. Hardware matig top-notch, hopelijk een betere versie van HC, massa productie, grote verspreiding, Telecom carrier backing.

Wees nou is eerlijk.
Meeste mensen halen gewoon een Ipad, om te naam en de logo.
In het begin keek iedereen tegen IOS op een tablet tegen op.
Maar omdat de Apple logo het zo perfect maakt, lijkt het me logisch dat het hard loopt.
Kwa aansluitingen wint Asus het dik met de Transformer dan Apple met de Ipad2.

Waarom heeft Apple geen USB aansluiting aangebracht? Omdat ze weer iets moeten verzinnen voor de Ipad 3.

Voor een student is een Transformer helemaal perfect.
Stel je voor:

Je moet een presentatie maken met je collega.
Hij heeft al zijn documenten op een usb stick staan, of sd kaart.

Bij een Ipad gaat die niet erin hoor.

Maar bij een Transformer weer wel.

Kwa Word en Google Docs zit er veel verschil in ja.
Maar hoe uitgebreid wilt een student een document hebben?

Kwa verslag kom je met Google Docs al makkelijk uit de voeten.
Als je het uitgebreider wilt snap ik dat Word daar meer geschikt voor is ja.

Ik quote nou eigenlijk je verkeerde bericht, want meerendeels heb ik het over VS Ipad 2.

Maar wat je zegt met :

Daar geef ik je gelijk in.

Kwa browsen vind ik de tablet nog lang niet zo handig als een laptop.
Java support zou het eigenlijk nog handiger maken.

Het voordeel van de toetsenbord is dat het tegenlijk ook een docking station is.

Ik ben zelf nog hard aan het twijfelen wat het gaat worden.

Een Asus laptop met 2e generatie i5.
Of een Asus transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krishh schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:04:
[...]

Wees nou is eerlijk.
Meeste mensen halen gewoon een Ipad, om te naam en de logo.
In het begin keek iedereen tegen IOS op een tablet tegen op.
Maar omdat de Apple logo het zo perfect maakt, lijkt het me logisch dat het hard loopt.
Kwa aansluitingen wint Asus het dik met de Transformer dan Apple met de Ipad2.
Oh kom op zeg... al die enthusiaste iPad en iPad2 reviews zijn bedrog, gekocht? Al die miljoenen en miljoenen gebruikers zijn gehersenspeodl?

Het feit dat een iPad2 de lichtste, dunste en kwalitatief het beste (geen kraak, geen flex!), mag niet genoemd worden?

Bah... ideologiegeneuzel op Tweakers. De iPad en iOs hebben grote beperkingen die genoemd kunnen worden, maar ontkennen dat het kwalitatief verre weg het beste is is lariekoek.
Waarom heeft Apple geen USB aansluiting aangebracht? Omdat ze weer iets moeten verzinnen voor de Ipad 3.
Nee, omdat ze alles via hun appstore, airplay en andere mechanismes willen pompen.

Not my cup of tea! Maar het werkt fantastisch*.

* Ik vind het ook een keurslijf, maar honderden miljoenen iPod, iPad en iPhone gebruikers zweren erbij. Het werkt blijkbaar gemakkelijk :/
Voor een student is een Transformer helemaal perfect.
Stel je voor:

Je moet een presentatie maken met je collega.
Hij heeft al zijn documenten op een usb stick staan, of sd kaart.
Domme student. Hij hoort zijn data op een gebackupte server van zijn school te zetten, deelt ze met Sharepoint, BSCW, Blackboard of andere document deel pakket en/of mailt ze via gmail.
Bij een Ipad gaat die niet erin hoor.

Maar bij een Transformer weer wel.
Hoera. Alleen zijn bovengenoemde opties veel handiger en veiliger.

Ik snap ook wel dat het handig is, maar op zich kan ik me er in vinden dat het niet noodzakelijk is.

Het wordt een heel ander verhaal als je direct randapparatuur via USB kan gaan aansturen! Als dat gebeurd, ja dan is USB een enorme verrijking.
Kwa Word en Google Docs zit er veel verschil in ja.
Maar hoe uitgebreid wilt een student een document hebben?

Kwa verslag kom je met Google Docs al makkelijk uit de voeten.
Als je het uitgebreider wilt snap ik dat Word daar meer geschikt voor is ja.
Je maakt een grapje hoop ik? Studenten doen individuele projecten, groepsprojecten, maken presentaties. Op het HBO komen daar Business Cases, PVA's en andere dingen bij.

Als student ontkom je haast niet aan MS Office. Open Office is dan nog een gemankeerd alternatief (Project en Visio zijn dan de missende schakels)
Ik quote nou eigenlijk je verkeerde bericht, want meerendeels heb ik het over VS Ipad 2.

Maar wat je zegt met :

Daar geef ik je gelijk in.

Kwa browsen vind ik de tablet nog lang niet zo handig als een laptop.
Java support zou het eigenlijk nog handiger maken.
Browsen is op zich wel te doen, ik weet alleen dat je hoe dan ook met je projecten in het gedrang zou komen, zeker op een HBO. Een rijkere student zal gerust prima uit de voeten kunnen komen met een tab voor de colleges en een laptop voor de projecten. Dit zie je nu ook al. Maar dat is voorlopig nog echt een enorme uitzondering.
Het voordeel van de toetsenbord is dat het tegenlijk ook een docking station is.

Ik ben zelf nog hard aan het twijfelen wat het gaat worden.

Een Asus laptop met 2e generatie i5.
Of een Asus transformer.
Hey helemaal mee eens. De transformer is een fantastisch idee wat goed is uitgevoerd. Als Apple de lat niet zo bizar hoog had gelegd* had het geen issue geweest.

* Niet alleen is het platform goed, de prijs van de hardware is heel erg scherp. Dat is volgens mij voor het eerst in Apple's geschiedenis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:33
Ik word zo moe van die iPad en Android tablets wat of wie is het beste vergelijkingen. :O Of ben ik de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Het is niet zozeer het ontkennen, maar een andere mening hebben. Ook ik ben het namelijk niet helemaal met je eens.

Ik ben het er wel mee eens dat iOS een mooi OS is, dat de ipad2 een mooi in elkaar gedraaid product is, etc.

Maar het komt er gewoon op neer hoe je het bekijkt. Je stelt dat de SOC in de ipad2 veel sneller is. Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. De GPU in SOC van apple is inderdaad tot 3 keer sneller (andere resolutie, en OS maakt de vergelijking lastig) maar de CPU kernen zijn net zo snel als die van de tegra 2, namelijk A9 cortex kernen op 1Ghz. Dus een ipad is niet vele malen sneller, dat ligt er helemaal aan wat je er mee doet.

Zo zou je ook kunnen beweren dat een asus transformer of ander tablet welke gebruik maakt van de tegra 2 tot complexere programma's instaat is aangezien de ipad1 256MB geheugen heeft en de ipad2 512MB en dat de programmeurs welke voor apple ipad's programmeren nooit die 256MB zullen doorbreken om zo een bredere verspreiding van hun app te realizeren.

Dit terwijl de minimale hoeveelheid voor een honeycomb tablet 512MB is.

Alles is uit zijn verband te rukken naar mijn mening. Beide SOC's/OS'sen/Tablets, etc. hebben hun voor, EN nadelen. Ik hoef persoonlijk geen ipad vanwege de beperkingen welke de asus transformer voor mij niet heeft. Maar dat is een keuze.

Ik waardoor het toetsenbord dock met batterij, het touchpad (RDP), de usb poorten en het SD slot voor bijvoorbeeld de stick van mijn camera er zo in te kunnen duwen en foto's bekijken op een briljant scherm. Dat gaat je met de ipad niet lukken, of alleen met een extra accessoire.

Wat wel een feit is dat ipad/apple de markt heeft, er meer goed door ontwikkelde app's voor heeft en het geheel gelikt en af is. Iets waar google hard mee bezig is, maar zeker nog niet op hetzelfde nivo staat. Maar dat is ook niet nodig, kijk naar de hoeveelheid iphones en android telefoons......

Maar goed, dat gaat de tijd uitwijzen. Zoals met samsung. Leuke mensen hoor, maar hun tablet heeft naar mijn mening minder kans dan de asus transformer. Too little, too late. Maar ook dat, time will tell. In juli!

En tinman, nee, je bent zeker niet de enige. Echt feiten tegenover elkaar of nuttige zaken, helemaal prima. Maar dit overtuigende gedrag, nee dank je. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Quindor op 17-04-2011 17:47 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:42:
Het is niet zozeer het ontkennen, maar een andere mening hebben. Ook ik ben het namelijk niet helemaal met je eens.
Kijk diep in je hart... want dit is uiteraard puur ontkennen.

Waar zeg ik dat iOs the end of it all is?
Waar zeg ik dat iOs geen vervelende beperkingen heb?
Sterker nog, waar zeg ik dat ik liever iOs wil dan Android?
Moet ik elke post herhalen dat ik meer geinteresseerd ben in Android voordat ik kritiek durf te leveren?

Is het zo erg om toe te geven dat de iPad2 een volwassener product is? Elke reviewer inclusief Anand heeft ongelijk?

Wat is het probleem? Waarom mogen we niet hoge verwachtingen hebben van HC tablets? Waarom mag je een Ford met een Opel vergelijken, maar een Android device niet met een iOs device?
Alles is uit zijn verband te rukken naar mijn mening. Beide SOC's/OS'sen/Tablets, etc. hebben hun voor, EN nadelen. Ik hoef persoonlijk geen ipad vanwege de beperkingen welke de asus transformer voor mij niet heeft. Maar dat is een keuze.
Ik trek helemaal niks uit zijn verband. Sterker nog, als je mijn post leest zeg ik ook dat iOs het voor mij juist niet is. wat ik wel durf is de nadelen naast de voordelen te zetten... en de 800 pond gorilla aan te wijzen.
Ik waardoor het toetsenbord dock met batterij, het touchpad, de usb poorten en het SD slot voor bijvoorbeeld de stick van mijn camera er zo in te kunnen duwen en foto's bekijken op een briljant scherm. Dat gaat je met de ipad niet lukken, of alleen met een extra accessoire.
1+2. Mooi, maar nog niet geleverd, dus de kwaliteit is nog onbekend. Zullen we wachten op de reviews?
3. Tsja, extra storage... ik vind het gezien het feit dat je een extra stofzuigend poortje hebt geen enorm voordeel. Als er devices aan kunnen worden gehangen is het wel een enorm voordeel.
4. Dat kan op de iPad ook (ja, het kost wat extra en dat zuigt)

De Transformer is een fantastisch concept. Misschien ook een fantastisch product, maar dan moeten er wel wat dingen gebeuren; Patches! En nee, gezien de ervaringen met de telefoonwereld is dat helemaal geen uitgemaakte zaak.
Wat wel een feit is dat ipad/apple de markt heeft, er meer goed door ontwikkelde app's voor heeft en het geheel gelikt en af is. Iets waar google hard mee bezig is, maar zeker nog niet op hetzelfde nivo staat. Maar dat is ook niet nodig, kijk naar de hoeveelheid iphones en android telefoons......
Je kan niet helemaal 1 op 1 de tablet markt en de telefoon markt gaan vergelijken.

Niet voor niets dat developers liever voor iOs ontwikkelen omdat die mensen bereidwillig zijn voor apps te dokken. Android gebruikers hebben dat minder (logisch, er is fantastisch gratis spul te krijgen). Apps zijn voor een tab veel belangrijker dan voor een phone. Tenzij surfen primair je ding is (en dat is het voor mij en velen). In dat geval is HC zelfs een betere keus.

Bovendien zijn er nu minder Phone-Carriers die het product gaan pushen. En tot slot, de voorsprongvan de iPad is vele male groter dan die van de sterk gefragmenteerde telefoon markt.

Ik geloof wel in Android op de Tablet, alleen nu nog niet... is dat zo erg???
Maar goed, dat gaat de tijd uitwijzen. Zoals met samsung. Leuke mensen hoor, maar hun tablet heeft naar mijn mening minder kans dan de asus transformer. Too little, too late. Maar ook dat, time will tell.
Mag ik zo vrij zijn dit een krankzinnige opmerking te noemen?

1. Asus is een dwerg tov Samsung. Cash, verkoopkanalen, markt penetratie. Het is gewoon geen vergelijking
2. Carrier support zal de penetratie enorm versnellen.

Dat Samsung zuigt met support gaat hier niets aan af doen. Asus heeft gewoon niet de productie capaciteit om tegen Samsung op te kunnen.
En tinman, nee, je bent zeker niet de enige. Echt feiten tegenover elkaar of nuttige zaken, helemaal prima. Maar dit overtuigende gedrag, nee dank je. :(
Mag ik ook even gapen? Waarom mag je deze devices niet vergelijken?

En hoezo overtuigend? Ik zeg niet dat ik iOs wil, ik noem de voordelen van HC tablets. Ik ben alleen de enige die hier ook de nadelen durft te noemen. En die verzin ik niet! Die haal ik van Modaco's gebruikerservaringen, die haal ik van Anandtech en Techradar. Dit zijn reviewers die net als ik in HC geloven. Het is alleen nog niet op het niveau dat we als consument verwachten.

Let op. Android op de telefoon is veel volwassener dan HC.

En hou er ook rekening mee dat ik reageer op juichende posts als:

iPad killer
Ideaal voor studenten

Het lijkt me dat het best ok is om dat soort luchtfietserij te verwerpen... of is het hier niet gewenst om dat soort dingen te bespreken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Zowel de eee pad als de Ipad kan heel handig zijn voor BEPAALDE studenten. Er zijn duizenden verschillende studenten die aan duizenden verschillende projecten en opdrachten deelnemen. Voor de 1 is de Ipad een uitkomst, voor de ander de eee pad en voor sommige beide niet.Ga dus niet elke student over 1 kam scheren.

Tetheren gaat niet op de Ipad maar op Android tablets wel. Dit is toch wel een enorm nadeel t.o.v. de eee pad transformer. Ik ga zeker met een tablet naar een cafe of Bibliotheek om in het genot van een kop koffie te gaan lezen. Ook in de trein. Dan is het toch wel heel erg prettig dat ik internet ter beschikking heb.
Omdat ik heel erg veel lees en ook van plan ben om een abo te nemen op eLinea.nl (wanneer dit bedrijf een app ontwikkelt voor Android)waarbij je je eigen persoonlijke krant kan samenstellen met nieuws en columnisten van kranten en (vak)tijdschriften die jezelf wilt. Apple vraagt 30% van de prijs en Google 10% dus dat wordt substantieel minder betalen bij Android.

Zoals al veel vaker is gezegd(blijkbaar niet vaak genoeg om fanboys van beide kampen te laten zwijgen) het is maar wat je ermee wilt doen. Voor mij is het deze eee pad zonder enige twijfel en daarom MOET ik deze zo snel mogelijk hebben! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:53:
[...]

[...]

Ik als 17 jarige scholier verkies een Transformer anders echt wel boven een iPad. Een iPad is duurder, is vervelend om mee te nemen als je ook een toetsenbord wil, slechtere batterij, en bijna alle iPad apps (die ook nog een beetje goed zijn) kosten belachelijk veel geld. Daarbij kan ik hem niet gewoon aan m'n PC linken zonder iTunes te gebruiken.

Áls een student een tablet koopt, dan is het of een Apple fanboy, of hij koopt een Transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Áls een student een tablet koopt, dan is het of een Apple fanboy, of hij koopt een Transformer.
Jij verdient een prijs, hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Hmm, hoe moet ik hier op reageren. Ik kan al je opmerkingen gaan parreren en er een hele epistel van maken. Maar ik verwacht inderdaad dat dit topic daar niet voor bedoelt is.

Ik maak apple/ipad niet uit voor slecht. Sterker nog, vind het een heel mooi product. Ik zou mijn moeder of vader er zo eentje geven, en dat hebben ze binnen een week onder de knie.

Nou begint dat ook steeds meer voor android te gelden, maar apple ligt daarbij nog steeds voorop.

Ik verwacht alleen dat Honeycomb een gat gaat vullen welke er tot nu toe is geweest. Een apple/ipad is leuk, maar doet het niet voor me. Ik ben een persoon welke zelf een pc in elkaar zet in plaats van een imac te kopen. Mijn pc kost de helft, en is net zo krachtig, zo niet krachtiger. Maar ja, ziet er uiteindelijk niet zo gelikt uit als een Mac en heeft geen Mac OS X. Andere mensen denken daar precies andersom over, willen iets compleet dat goed werkt, kopen een Mac en kiezen ervoor om daar voor te betalen. En nemen de bijkomende restricties voor lief. Restricties waar deels het gemak weer uit voortkomt.

Zo zie ik dat ook met de ipad en bijvoorbeeld een asus transformer.

Ik begin mijn post met dat we een andere mening hebben en dat ik denk dat het voor android absoluut WEL het juiste moment is om met Honeycomb te komen. Jij pareert dit met te zeggen dat het nog nu consument waardig is. Apart, maar goed. Vervolgens geef je wel aan dat Honeycomb volgens bepaalde reviewers absoluut potentieel heeft (Ben zelf een grote anandtech promoter). Nou, ik wens dat potentieel graag te gebruiken! En als er dingen nog niet zo goed werken, ach, dat neem ik voor lief. Net zo als andere mensen het voor lief nemen bij apple andere restricties opgelegd te krijgen.

Ik schrijf zelf dat de ipad een volwassener product is en een betere app ondersteuning heeft. Hoe kom je erbij hetzelfde naar mij terug te herhalen?

Nee, je moet geen hoge verwachtingen hebben bij een Honeycomb tablet, je moet realistische verwachtingen hebben. De computer markt is al lang niet meer zo dat er 1 versie uitkomt en deze perfect is (helaas). Dat gaat met tijd en patches. Zo ook bij iOS, deze liggen alleen voor. Ook iets wat ik zelf geschreven heb.

En euhm... zoek rond. Er zijn meer dan genoeg reviews over de Xoom en inmiddels asus transformers. Eerder in dit topic al 2 videos van 10+ minuten welke mij laten zien wat ik wens te zien. :S Waar haal jij vandaan dat het zo gruwelijk slecht is, dat was namelijk ook niet de conclusie van anandtech in mijn ogen. Sure, het is nog niet perfect, maar dat is een ipad met iOS ook niet. :S

Verder is asus een heel stuk groter dan je denkt als ik je reacties lees. Sure, samsung is een gigant, maar asus is ZEER groot en goed in wat ze doen. Onderschat niet het belang van je product 2 of 3 maanden eerder op de markt te hebben.

Damn it, uiteindelijk ben ik dan toch terug aan het praten. :P ;)

Het ergste is, jij en ik zijn het helemaal niet zo oneens met elkaar. Ik stem er dan ook voor het weer te laten liggen.

Een ipad.
Prima apparaat, doet sommige dingen heel goed, kan andere dingen niet.
Een asus transformer. Prima apparaat, kan heel veel, maar is in sommige aspecten nog wat buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:13:

Het ergste is, jij en ik zijn het helemaal niet zo oneens met elkaar. Ik stem er dan ook voor het weer te laten liggen.

Een ipad.
Prima apparaat, doet sommige dingen heel goed, kan andere dingen niet.
Een asus transformer. Prima apparaat, kan heel veel, maar is in sommige aspecten nog wat buggy.
Even terug naar af.

Je reageert op posts die ik opstel tegenover mensen met onrealistische verwachtingen.

Nergens bash ik HC of Asus. Ik zeg zeker nergens dat HC slecht is (het is alleen niet af).
Elke waarschuwing over hosanna gedrag is verifieerbaar aan bronnen die jezelf ook kent.

Bovendien; wat is er in godsnaam fout om HC tablets met iOs tablets te vergelijken? Als ik hier de fanboy uit zou hangen is dat nutteloos, maar dat doe ik expliciet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:57:
[...]

Kom nou toch.... denk je echt in hokjes? Daar moet je vanaf als student, denk vrij!

Niet iedere linux gebruiker heeft een baard, niet elke mac gebruiker gaat in katzwijm bij de naam Steve Jobs, niet elke Microsoft gebruiker is een gamer.

Iedereen moet kopen wat ze zelf willen... maar een identiteit daaraan ontlenen is in mijn ogen triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
bla bla bla

zullen we het weer over de Transformer hebben?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Haha omg beetje gaan discussiëren of een SD-kaart of usb stick wel of geen handig medium is... :D

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:57:
[...]

Even terug naar af.

Je reageert op posts die ik opstel tegenover mensen met onrealistische verwachtingen.

Nergens bash ik HC of Asus. Ik zeg zeker nergens dat HC slecht is (het is alleen niet af).
Elke waarschuwing over hosanna gedrag is verifieerbaar aan bronnen die jezelf ook kent.

Bovendien; wat is er in godsnaam fout om HC tablets met iOs tablets te vergelijken? Als ik hier de fanboy uit zou hangen is dat nutteloos, maar dat doe ik expliciet niet.
Dude, wie zegt dat mijn initiële reactie over jou ging? Dat ging over meerdere reacties daarvoor, vandaar ook geen quote. De reacties op mijn post van jou was echter naar mijn mening wel tekenend. Vandaar mijn reactie daar op terug.

Maar dan nog. Je mengt meningen met feiten, en daar ben ik persoonlijk gewoon allergisch voor. Honeycomb is wat het is, het is 3.0 en zoals het nu is, is het. Dus niet af betekend bij mij alpha, beta, RC, whatever. Maar dat is niet het geval. Het heeft volgens sommige berichten nog bugs, prima, that happens. Hebben iOS en Windows en zelfs Linux ook wanneer ze uitkomen. Zoals ik al eerder schreef, helaas is dat tegenwoordig common practice.

Huh? Hoezo mag je de tablets niet vergelijken? Dat waren we toch juist aan het doen? Maar wederom worden er feiten en meningen gemengd. Daarnaast bash je Android wel degelijk, deels door middel de mening van anderen, review sites of niet. Lees aub je eigen teksten eens terug.

Over het fanboy gedrag. Je zit naar mijn mening snel aan de kant van apple aangezien hun product in jou woorden mijlen ver vooruit is. Dat is naar mijn mening maar ten dele waar. Voor mensen zoals mij is het een onbruikbaar product. Dus dat is ook net hoe je het bekijkt. Geen feit dus, maar een mening.

Maar goed, zoals ik al eerder schreef. Ik ben deze discussie ondertussen ook beu. Helemaal niet erg om het er eens over te hebben, maar dit gaat nergens meer over.

Back to ontopic! Persoonlijk is 1 reden waarom ik voor de asus transformer ga het SD slot, aangezien ik dan rechtstreeks mijn SD kaartje in de dock kan stoppen om zo mijn foto's te bekijken. Meteen kan uploaden waar ik ook ben, helemaal top! Filmpjes gaan helaas niet lukken aangezien mijn Sony Nex-5 opneemt in 1080p met high-profile.

En voor 1 of andere redenen hebben alle tablets micro-SD poorten op de tablet zelf. Erg jammer. Micro-SD -> SD is prima te doen, andersom word erg lastig. ;)

Beetje gemeen om dit aan te halen. Maar het is wel serieus 1 belangrijke reden voor me.

[ Voor 19% gewijzigd door Quindor op 17-04-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:55
Als Apple eens regelt dat de iPad zonder iTunes - fatsoenlijk - gebruikt kan worden, dan zullen aardig wat pro-Androidgebruikers wel de aanschaf van een iPad overwegen. Dat baseer ik op eigen ervaring en op verschillende berichten op het internet.

Tip aan Steve Jobs: zie hierboven - en je bent van Android tablets verlost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:01:
[...]

Kom nou toch.... denk je echt in hokjes? Daar moet je vanaf als student, denk vrij!

Niet iedere linux gebruiker heeft een baard, niet elke mac gebruiker gaat in katzwijm bij de naam Steve Jobs, niet elke Microsoft gebruiker is een gamer.

Iedereen moet kopen wat ze zelf willen... maar een identiteit daaraan ontlenen is in mijn ogen triest.
Volgens mij is iedereen het er over eens dat een tablet gewoon niet werkt voor school/studie. Een iPad voor school is puur om iedereen jaloers te maken, want je kan daar écht niet productief op werken. Voor een Transformer zou ik dan nog enige sympathie kunnen opbrengen aangezien dat ding een toetsenbord heeft.

Als je écht voor school wil werken koop je een laptop, voor zo'n 600 euro (de prijs van een iPad of Transformer met 32GB) heb je al een aardige thin & light.

E: Ik lees hier trouwens dat mensen denken dat een tablet een vervanger kan zijn van je computer, maar helaas, dat is niet het geval. Kan je je tablet updaten zonder PC? Nee. Kan je je telefoon aan je tablet hangen en dan bestanden overdragen/firmware updaten? Nee. Kan je je iPad opstarten zonder Mac of PC? Nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 17-04-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Thomasthomas schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:53:
[...]

Volgens mij is iedereen het er over eens dat een tablet gewoon niet werkt voor school/studie. Een iPad voor school is puur om iedereen jaloers te maken, want je kan daar écht niet productief op werken. Voor een Transformer zou ik dan nog enige sympathie kunnen opbrengen aangezien dat ding een toetsenbord heeft.

Als je écht voor school wil werken koop je een laptop, voor zo'n 600 euro (de prijs van een iPad of Transformer met 32GB) heb je al een aardige thin & light.
Ja, maar de instant on functie van Android gecombineerd met een verminderde benodigdheden tijdens het maken van notities (naar mijn mening) kan toch erg handig zijn. Daarbij komt ook nog de batterij tijd kijken. En het eventuele kunnen tekenen (hoewel dat erg beperkt zal zijn door het capacitieve scherm).

Ik wens het zeker te gaan gebruiken als zakelijke companion. PDF's, Email, Browsen, batterij tijd, top!

Uiteindelijk blijft een pc/goede laptop altijd nodig, maar daar zijn de huidige tablets dan ook niet voor bedoelt naar mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door Quindor op 17-04-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:47:
[...]

Maar dan nog. Je mengt meningen met feiten, en daar ben ik persoonlijk gewoon allergisch voor. Honeycomb is wat het is, het is 3.0 en zoals het nu is, is het. Dus niet af betekend bij mij alpha, beta, RC, whatever. Maar dat is niet het geval. Het heeft volgens sommige berichten nog bugs, prima, that happens. Hebben iOS en Windows en zelfs Linux ook wanneer ze uitkomen. Zoals ik al eerder schreef, helaas is dat tegenwoordig common practice.
Flauwekul! Tegenwoordig mag je als consument een stabiel OS verwachten. Windows 7 is gewoon af.
Huh? Hoezo mag je de tablets niet vergelijken? Dat waren we toch juist aan het doen? Maar wederom worden er feiten en meningen gemengd. Daarnaast bash je Android wel degelijk, deels door middel de mening van anderen, review sites of niet. Lees aub je eigen teksten eens terug.
Als je review sites en gebruikers ervaringen niet mag gebruiken, maar wel filmpjes en promos... schiet mij maar even lek.

Enne... een feit is dat betrouwbare mensen die zaken openlijk vertellen. Daarentegen is de hosanna van mensen die heel erg hopen of reclame maken.

take your pick.
Over het fanboy gedrag. Je zit naar mijn mening snel aan de kant van apple aangezien hun product in jou woorden mijlen ver vooruit is. Dat is naar mijn mening maar ten dele waar. Voor mensen zoals mij is het een onbruikbaar product. Dus dat is ook net hoe je het bekijkt. Geen feit dus, maar een mening.
Een uitdaging: Geef aan waar mijn plus en min punten niet kloppen.

Nog een uitdaging: Geef eens aan waar ik ze verzin en geef ook eens aan waar ik bronnen vandaan haal.

De laatste uitdaging: Leg mij eens uit waarom je de tablets niet tegen elkaar mag afzetten.
Maar goed, zoals ik al eerder schreef. Ik ben deze discussie ondertussen ook beu. Helemaal niet erg om het er eens over te hebben, maar dit gaat nergens meer over.
Nee, je hebt gelijk, waarom verwijzen naar gebruikers reviews en reviews. Laten we het even allemaal in koor roepen!

De Transformer gaat zo geweldig ownen! Al die Apple fanboys zullen tandenknarsend toekijken!

Tabee, jullie zullen mij niet missen! Ik wacht gewoon op de reviews en koop een tablet wat me bevalt. Ik wens jullie veel succes met preorderen en het tablet al helemaal de hemel in prijzen. En ja, ik geloof dat de Asus een heel leuk product is en dat jullie geen miskoop gaan doen. Want dat is het grapppige, hoe positief ik ook ben en hoezeer ik HC ook bruikbaarder vind voor mij zelf dan iOS... ik ben gewoon niet positief genoeg voor deze draad. Alleen maar cheeren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinman schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:39:
Ik word zo moe van die iPad en Android tablets wat of wie is het beste vergelijkingen. :O Of ben ik de enige...
Nee, je bent niet de enige.
Graag verder on topic over de EeePad Transformer. Het ging zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:13:
[...]

Nee, je bent niet de enige.
Graag verder on topic over de EeePad Transformer. Het ging zo goed.
Same here.

Alhoewel ik denk dat het aantal reacties dan enorm zullen dalen .. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Tja, ik wil voor 1 juni mijn asus hebben anders ga ik teleurgesteld een ipad2 halen en heb ik daar na de zomer weer spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Ik hoop dat de Transformer pas in juni komt. Dan hoef ik niet zo lang te wachten totdat mijn belastinggeld weer bij de rechtmatige eigenaar is (ikke dus).

Weet er toevallig iemand hoeveel apps er op dit moment zijn die zijn geoptimaliseerd voor HC? Ik zag ergens in een review van de Xoom dat er toen iets in de 50 apps waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ik ben nog hard aan het twijfelen.
Is het wel handig voor me ?
Wat mijn grote vraag nog steeds is.
Zal Java werken als ik op het internet zit?
Of moet je dit tweaken oid.

Verder is er wel met een applicatie mogelijk om bestanden te unraren op de Tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
MrDoubleL schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:30:
Ik hoop dat de Transformer pas in juni komt. Dan hoef ik niet zo lang te wachten totdat mijn belastinggeld weer bij de rechtmatige eigenaar is (ikke dus).

Weet er toevallig iemand hoeveel apps er op dit moment zijn die zijn geoptimaliseerd voor HC? Ik zag ergens in een review van de Xoom dat er toen iets in de 50 apps waren.
Had op dit moment gehoord 48 Apps.
Maar je kan ook gewoon de mobiele apps draaien neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
Ja, klopt. Dat is geen enkel probleem alleen worden die of uitgerekt? of maar op een gedeelte van het scherm getoond. Dus het kan zo zijn dat je maar op de helft van de pagina iets qua informatie hebt staan.

Programma's zoals Pulse zijn aangepast op HC, maar met een tablet zie ik de meerwaarde van Pulse niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even een paar reacties op en paar eerdere posts

Transformer in NL beschikbaar eind mei.
Belgische azerty dock eind juni beschikbaar in België
Dit volgens Asus Benelux facebookpagina http://www.facebook.com/asusbenelux?sk=wall

Nog maar 100 HC apps.
http://www.tabletsmagazin...-applicaties-beschikbaar/

EDIT
@Chaoss
Er is een deel2
YouTube: Eee pad transformer home review Asus part II

[ Voor 18% gewijzigd door abusimbal op 18-04-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:33:
Mooie review ook met 1080p filmpje maar hij zegt niets over low of high profile.

Leuke review ja... Kheb alleen wel het idee dat het filmpje niet volledig is (pat beetje vreemd af op het einde).

Daarnaast moet je je ook afvragen hoe objectief dit soort reviews zijn, hij zegt bv dat de camera's beter zijn dan die van de iPad terwijl al bekend is dat de iPad (behoorlijk) betere opnames maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 18-04-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Chaoss schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:16:
daarnaast moet je je ook afvragen hoe objectief dit soort reviews zijn, hij zegt bv dat de cameras beter zijn dan die van de iPad terwijl al bekend is dat de iPad betere opnames maakt.
De iPad2 heeft een 0,3 Megapixel (VGA) front camera, en een 0,69 Megapixel rear camera. Hoewel de rear camera redelijke kwaliteit video kan maken is het behoorlijk slecht voor foto's maken. Dan kan ik me best voorstellen dat de reviewer zegt dat de 1,2 Megapixel front en 5 Megapixel rear camera's van de Transformer beter zijn. Misschien niet beter bij video-opnames, maar wel voor het maken van foto's.

Hier nog een vergelijkende test op MacWorld waarbij de iPad2 vergeleken wordt met o.a. de Xoom en de Galaxy Tab...
Foto kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/news/graphics/158535-chart-exposureandcolor_original.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/news/graphics/158535-chart-sharpnessdistortion_original.jpg
Video kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/news/graphics/158535-chart-videobrightandlow_original.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 18-04-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Haay schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:44:
Misschien niet beter bij video-opnames, maar wel voor het maken van foto's.
Nou misschien.. dat is dus wel zeker, staat een mooi filmpje van op youtube. maar dat bedoel ikd us, puur op de specs afgaande is zo'n camera dus niet beter voor beide doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chaoss schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:48:
Nou misschien.. dat is dus wel zeker, staat een mooi filmpje van op youtube. maar dat bedoel ikd us, puur op de specs afgaande is zo'n camera dus niet beter voor beide doeleinden.
Ja, de camera aan de achterzijde van de iPad2 is duidelijk bedoeld als video camera en niet als foto camera. Ben niet zo thuis in die wereld, maar blijkbaar is een camera-unit OF voornamelijk bedoeld voor video, OF voornamelijk voor foto. En zo te zien lijken die van de Android tablets meer foto camera's te zijn terwijl die van de iPad2 meer een video camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
duh :P dat had ik zelf ook kunnen zien... magoed heb deze review ff in de startpost gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit blijft toch een probleem voor bijna alle gadgets tegenwoordig, de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een uitgebreide review van engadget
http://www.engadget.com/2...former-uk-edition-review/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dat volgens van je vinger lijkt in andere video's toch beter te gaan, misschien calibratie doen ?
Camera testen heb ik nog niet gezien maar zo slecht als in deze Engadget review is onaanvaardbaar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:56
Tja, Engadget staat wel weer voor Apple fanboys bv. Voor mij is de voornaamste reden dat ik de Transformer wil het dock zodat ik ook makkelijk kan typen. Misschien is dit exemplaar ook wel geen definitieve versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen2203
  • Laatst online: 23-03-2024
Als Google Honeycomb net zo vaak zou updaten als Apple haar iOS moeten deze problemen snel tot het verleden behoren. Zo niet, dan lijkt de user experience een eventuele opmars van Android in de weg te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Opzich toch een behoorlijk positieve review... ze geven iig aan dat de asus kwalitatief beter is dan de aardig duurdere xoom dat is IMHO al een heel pluspunt.

Buggy dingen in het OS kunnen dmv van updates opgelost worden... hardware issues niet :p

Wat ik iig opvallend vindt zijn de problemen met de docking connector die ze hier omschrijven, daar heb ik in geen enkele review iets over gehoord dat lijkt me dus het gevolg van een buggie exemplaar. En die extreme lag lijkt me ook wat overdreven... in de video review die eerder gepost is was het mij ook totaal niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Erg informatie review om te lezen. Helaas is de pad niet zonder zijn foutjes (Zoals verwacht), maar zijn dit wel veelal software issues en niet hardware issues. Dat stemt mij goed.

Hopelijk krijgt google het snel onder de knie en komen ze moet goede fixes hiervoor. Zo niet, hebben we altijd nog de custom rom's....

Maar, al met al, doet mij alleen maar hopen dat mijn pre-order er snel aankomt! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Engadget over de touchpad:

"There's no multitouch on offer here, but you'll be able to do gestures on the screen itself so none was necessary."

Wel vaag van Engadget... Dacht toch echt filmpjes te hebben gezien waar de touchpad multi-touch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens las ik iets over een pen gebruiken bij de Transformer. Ik weet eigenlijk niet meer waar, iemand vroeg er iets over.
Ik plaats het hier maar even omdat ik denk dat een transformer liefhebber deze topic ook wel in de gaten houd.
http://www.tabletsmagazin...boo-stylus-voor-ipad-aan/
Ik denk dat deze pen ook wel te gebruiken is voor de Transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Denk dat de meeste software foutjes er wel uit zijn bij Android 3.1 en als de transformer wordt gereleased is deze update al uit dus nu maar hopen dat Asus snel met een update komt.

trouwens er is al een update uit voor de transformer die de camera problemen oplost zoals te zien is in de engadget video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Op de Asus site wordt niets gezegd over een software update.

wel zijn de Engelse handleiding en de pc suite software inmiddels te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroach
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 23:22
Twitter van AsusUK:
Want to remote access your laptop using your Eee Pad Transformer? You can now download Eee Pad PC Suite for your... http://fb.me/DTIyiWTz

[ Voor 11% gewijzigd door theroach op 19-04-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Je kon toch ook een PC overnemen via myDesktop in de myNet van Asus op de Transfromer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
abusimbal schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:35:
Je kon toch ook een PC overnemen via myDesktop in de myNet van Asus op de Transfromer.
Dat kan nog steeds, maar je zal dan deze software geïnstalleerd moeten hebben op de PC die je wilt overnemen. Het werkt niet zomaar met de ingebouwde RDP software van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Een firmware update voor de Transformer is uit. Wij hebben er nog niets aan, maar toch goed om te horen!?
-Updated Wifi driver.
-Updated Kernel.
-MyNet now in English not Spanish.
-@Vibe app moved to MyCloud.
-My Cloud has been added. Adds MyContent, Mydesktop, @Vibe. (requires a download from Asus site)
-Asus Web Storage added (windows version).
-Adds Splashtop Remote desktop for free. (www.splashtopremote.com) Works pretty fast via wifi, and just mirrors your desktop, as if you were using hdmi. Rescales to fit the eee pads resolution though.
-Generally things feel a bit snappier.
-New MyZine widgets. (adds a slideshow of your pics, shows calendar daily notifications and weather in your location. Also shows last visited bookmark and last played song, email unread count, event count, stored ebooks counter)
-Green camera issue fixed.
-Asus Web Storage option added to sharing options menu.
-Added independant alarm ringer volume bar to settings.
-Added option to make any photo a contact photo from gallery.
-Market MyApps icons loading faster.
-Added Layar app.
-Compass fixed.
-Asus E-mail widget now shows an 'all accounts unread mail' total.

...

Things broken with update (maybe just on my device):

-Browser intermittent screen corruption and FC's.
-MyCloud settings icon does nothing.
-MyZine app icon missing?
-MyZine FC'ing on boot.

Things still not fixed:

-Speaker balance still off. (louder in right speaker)
-Bad fps on video recording.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
TrekDude101 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:59:
[...]

Dat kan nog steeds, maar je zal dan deze software geïnstalleerd moeten hebben op de PC die je wilt overnemen. Het werkt niet zomaar met de ingebouwde RDP software van Windows.
Home versies van windoows hebben ook geen RDP, alleen dat "hulp op afstand" gebeuren

@ hierboven best veel fixxes, zeker positief om te zien dat Asus de problemen snel aanpalt... staan wel dingen in die lijst waarvan ik dacht dat het helemaal geen issues waren, of features waarvan ik dacht dat ze allang bestonden!

[ Voor 87% gewijzigd door Chaoss op 19-04-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Chaoss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:26:
[...]

Home versies van windoows hebben ook geen RDP, alleen dat "hulp op afstand" gebeuren

@ hierboven best veel fixxes, zeker positief om te zien dat Asus de problemen snel aanpalt... staan wel dingen in die lijst waarvan ik dacht dat het helemaal geen issues waren, of features waarvan ik dacht dat ze allang bestonden!
Dat klopt, ik dacht eerst ook dat deze er al op stonden. Maar de "dropbox" MyCloud stond er bijvoorbeeld al wel op, maar de functie was nog niet bruikbaar. Vandaar dat deze dus vermeld staat in de fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Die update klinkt zeker goed en verhoogt mijn vertrouwen in Asus. Kan niet wachten tot ik m'n tablet mag uitpakken!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QQCTomas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-07 10:09
Ik heb een server waarop films, muziek en foto's staan en deze zou ik willen weergeven op mijn televise. Daarnaast wil ik graag een tablet, dus als dit te combineren is zou perfect zijn. Er is al veel gediscusseerd over de weergave van 1080p/720p, maar ik stel de vraag toch nog maar een keer: Is dit apparaat krachtig genoeg voor het uitsturen van 1080p/720p via HDMI? En is er een soort app die zoals Mediaportal op de pc automatisch een database bijwerkt voor bestaande films (een beetje offtopic misschien)?
Kortom is deze Transformer te gebruiken als HTPC (client)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:15

migros

Nooit meer een Samsung

Overal lees ik dat deze tablet een LED flitser heeft maar ik kan het op geen enkel plaatje terugvinden. KAn het zijn dat de Asus gewoon geen flitser heeft?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Pc overnemen kan gewoon (gratis) via Teamviewer, volgens mij is dat ook de gebruikte client op dit systeem.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
QQCTomas schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:26:
Ik heb een server waarop films, muziek en foto's staan en deze zou ik willen weergeven op mijn televise. Daarnaast wil ik graag een tablet, dus als dit te combineren is zou perfect zijn. Er is al veel gediscusseerd over de weergave van 1080p/720p, maar ik stel de vraag toch nog maar een keer: Is dit apparaat krachtig genoeg voor het uitsturen van 1080p/720p via HDMI? En is er een soort app die zoals Mediaportal op de pc automatisch een database bijwerkt voor bestaande films (een beetje offtopic misschien)?
Kortom is deze Transformer te gebruiken als HTPC (client)?
Nee, de meeste films die je van nieuwsgroepen e.d. downloadt zijn voor zover ik weet NIET vloeiend op de Transformer af te spelen. En dan hebben we het nog niet eens over het streamen van zulke films via Wifi !
Hiervoor kun je toch echt het best een losse networked-mediaplayer gebruiken. Een Popcornhour, of iets vergelijkbaars. (heb ik thuis ook)
migros schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:58:
Overal lees ik dat deze tablet een LED flitser heeft maar ik kan het op geen enkel plaatje terugvinden. KAn het zijn dat de Asus gewoon geen flitser heeft?
Hoezo lees je dat "overal" ?
Op de officiële pagina van Asus: http://www.asus.com/Eee/E...mer_TF101/#specifications zie ik ook niks staan over een LED flitser. Misschien ben je in de war met een andere tablet?

[ Voor 50% gewijzigd door Haay op 20-04-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Haay schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:30:
[...]

Nee, de meeste films die je van nieuwsgroepen e.d. downloadt zijn voor zover ik weet NIET vloeiend op de Transformer af te spelen. En dan hebben we het nog niet eens over het streamen van zulke films via Wifi !
Hiervoor kun je toch echt het best een losse networked-mediaplayer gebruiken. Een Popcornhour, of iets vergelijkbaars. (heb ik thuis ook)

[...]

Hoezo lees je dat "overal" ?
Op de officiële pagina van Asus: http://www.asus.com/Eee/E...mer_TF101/#specifications zie ik ook niks staan over een LED flitser. Misschien ben je in de war met een andere tablet?
http://www.h-r-connect.co...acer-iconia-tab-a500.html

http://www.tabletsmagazin...sus-acer-iconia-tab-a500/

OM maar een paar te noemen die de afgelopen weken de revu hebben gepasseerd.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gebruiker heeft meerdere filmpjes gepost op youtube, zie linkje.

http://www.youtube.com/user/gadgetjm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Dat zijn ook geen echte reviews, alleen commentaar op tablets die ze op youtube hebben gezien.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

The Wizard schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:34:
[...]

Dat zijn ook geen echte reviews, alleen commentaar op tablets die ze op youtube hebben gezien.
Is gewoon nieuws niks commentaar.

[ Voor 7% gewijzigd door migros op 20-04-2011 15:08 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Duidelijk gevalletje van een site die de feiten niet goed weer geeft en een of meer sites die dat vervolgens klakkeloos overnemen. De tabletsmagazine.nl site neemt sowieso vrijwel letterlijk buitenlandse pagina's over waarbij ze alleen de tekst van Engels naar Nederlands vertalen. Feiten controleren voordat ze gepubliceerd worden is niet iets waar alle websites even sterk in zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
migros schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:51:
[...]

Is gewoon nieuws niks commentaar.
Is ook geen nieuws, aangezien nieuws meerwaarde moet hebben, en dat hebben zulke sites in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Zullen we het vriendelijk houden?

[ Voor 92% gewijzigd door BastiaanN op 21-04-2011 10:54 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
*knip*

[ Voor 105% gewijzigd door BastiaanN op 21-04-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ben benieuwd hoeveel de adapter kan leveren, ze hebben het over 16 uur om via een standaard USB poort (dus 500 mAh) de Transformer op te laden. En ik neem aan dat dit zonder dock is, de review is daar niet duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken...

24.4Wh
16 uur
Dat is.. 1.5w

Een usb port kan standaard 2.5w leveren, en met de juiste driver zelfs 4.5w (waarmee je op zo'n 6 uur uit komt om alleen het tablet te laden). Als je het dock aansluit word dat 2x zo lang, dus nog steeds niet echt ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
The price point alone is enough to make the Eee Pad the Honeycomb tablet to get assuming you don't need integrated GPS, 3G or LTE connectivity
Nou staat in die review dus weer dat de Transformer geen GPS heeft? Ik begin een beetje gefrustreerd te raken van alle tegensprekende reviews; de ene review zegt dat de trackpad wél multitouch gestures doet, de ander zegt weer van niet, en nu komt deze weer aanzetten met GPS.

Ik weet in ieder geval wel zeker dat 'ie wél GPS en multitouch gestures heeft, aangezien de reviews die claimen dat de Transformer dit wel heeft, dit ook laten zien in hun video's. Het is alleen zo jammer dat we nu steeds foutieve informatie krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Voor de rest goede en erg uitgebreide review... mooie foto's ook etc. aan deze review is iig wel tijd en zorg besteed.

zal hem zo even aan de SP toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zolang hier GPS staat is het toch goed: http://www.asus.com/Eee/E...mer_TF101/#specifications

:)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
ding heeft ook wel GPs anders zou google maps navigatie ook niet werken.... tis een slordig foutje van Anand... voor de rest erg nette review.

wat me wel opvalt is dat Asus in eerste instantie een tablet heeft uitgebreid waar toch een aantal zeer slordige fouten in zitten, nu zullen early adopters (geeks :P) daar minder moeite mee hebben dan een casual user... maar het is een goed ding dat de volgende batch voorzien zal zijn van deze nieuwe firmware dat voorkomt veel negatieve berichten. Hopelijk worden de resterende bugs ook snel aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Leuke review op Android Central. Phil Nickinson (Android-icoon) is er helemaal weg van:

http://www.androidcentral.com/asus-eeepad-tranformer-hands

[ Voor 17% gewijzigd door Alexander6501 op 21-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Vet, ziet er leuk uit die review..

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chaoss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:10:
wat me wel opvalt is dat Asus in eerste instantie een tablet heeft uitgebreid waar toch een aantal zeer slordige fouten in zitten, nu zullen early adopters (geeks :P) daar minder moeite mee hebben dan een casual user... maar het is een goed ding dat de volgende batch voorzien zal zijn van deze nieuwe firmware dat voorkomt veel negatieve berichten. Hopelijk worden de resterende bugs ook snel aangepakt.
Daar staat in de AnandTech review in de conclusie nog een leuke reactie op:
So why do companies keep introducing tablets with known software issues? I always remember what AMD's Eric Demers once told me: the best way to lose a fight is to not show up.

Als bedrijven wachten tot ze het perfecte 100% bugvrije product hebben gemaakt, dan hebben ze al van hun concurrenten verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
teveel bugs en dan een bak negatieve nieuwsberichten het internet op is nog schadelijker voor je imago en verkopen :P

er zijn natuurlijk grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:51:
teveel bugs en dan een bak negatieve nieuwsberichten het internet op is nog schadelijker voor je imago en verkopen :P

er zijn natuurlijk grenzen.
De hardware is ok. Het probleem is dat android 3.0 software bugs bevat. Dat is weer te verklaren omdat het een haastklus was. Asus kan je daar niet op beschuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:50:
[...]

De hardware is ok. Het probleem is dat android 3.0 software bugs bevat. Dat is weer te verklaren omdat het een haastklus was. Asus kan je daar niet op beschuldigen.
Niet helemaal waar... een aantal bug zaten specifiek in de asus software, en divers van de docking etc.... er is niet voor niets een firmware update geweest van asus zelf die een aantal van die bugs opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
De Transformer is vanaf 26 april verkrijgbaar in USA. Countdown op de Asus page op Facebook is al aan het aftellen. Ik mag aannemen dat rest rest snel volgt!

Op de Benelux pagina op Facebook wordt nog steeds aangegeven eind mei.

[ Voor 19% gewijzigd door MrDoubleL op 21-04-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
In de USA zou de 16gb incl dock $548 dollar gaan kosten. Dat klinkt alsof grijze import dan toch echt interessant gaat worden, zeker als je niet kan wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_gibeon_ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:06:
In de USA zou de 16gb incl dock $548 dollar gaan kosten. Dat klinkt alsof grijze import dan toch echt interessant gaat worden, zeker als je niet kan wachten ;)
wat ben je voor zoiets kwijt aan verzenden? 25 dollar? laten we dat even aannemen.

dat kost het je 548+25 = $ 573.
bij wisselkoers 1,45 is dat = € 395.
importheffing heb je volgens mij niet als het als computer apparatuur wordt vermeld.
Er komt nog wel 19% btw bij en inklaringskosten.

Dan kom je op ongeveer € 480 uit.
niet echt veel goedkoper dus.

de BTW hoef je niet te betalen als je hem zelf met het vliegtuig meeneemt. goederen buiten de EU zijn dan tot € 430 vrij van extra heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Maar wel een maand eerder..... Jammer dat hij hier waarshijnlijk pas eind mei komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
zou me niets verbazen als die "launch" in amerika net zoiets is als in TW en de UK oftewel een leuke press release... maar leverbare transformers? ho maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Als er besteld gaat worden vanuit amerika, en dat scheelt bijna een maand. Dan moet ik daar ook maar eens over denken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De Transformer uit de UK en de dockingstation uit de VS :).

Ach, nog een week, dan komt als het goed is de container binnen met de transformers in de UK :).

Was trouwens deze link al gepost met veel filmpjes van de Transformer?

http://techinstyle.tv/vid...tions-video-answers-here/

[ Voor 19% gewijzigd door The Wizard op 21-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepie77
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Hierbij nog een review van de transformer die volgens mij nog niet gepost is http://www.laptopmag.com/review/tablets/asus-eee-pad-transformer-tf101.aspx
Weet iemand al waar de Asus ge-preordert kan worden in de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Toch wel leuk die bewegende achtergronden. jammer dat het altijd aardig merkbaar is in het stroom verbruik... om die reden gebruik ik op mijn android phone ook een passive achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze kan ik echt niet laten liggen :P :D
jammer dat het altijd aardig merkbaar is in het stoom verbruik
Maar die bewegende achtergrond ga ik er direct uit mikken. (Na hem even flink te hebben laten klotsen natuurlijk :D
Zonde van het energieverbruik inderdaad.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
hehe wisje niet maar android loopt op stoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hm, Acer Iconia A500 op voorraad bij MyCom. *twijfel, twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Haay schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:48:
Hm, Acer Iconia A500 op voorraad bij MyCom. *twijfel, twijfel*
heb hem naar de winkel laten sturen om morgen op te halen, mocht de twijfel te groot worden kan je hem altijd daar laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, ik heb eigenlijk mijn zinnen helemaal op de Asus Transformer gezet. Vind de Asus mooier en heb wat meer vertrouwen in Asus als bedrijf, dan in Acer.

Nog maar ff de 2 tablets naast elkaar leggen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Denk dat de Acer iets degelijker aanvoelt omdat de achterkant geheel van alu is... de Asus achterkant zit toch een beetje "flex" in (volgens de reviews). Persoonlijk vindt ik de Acer iets mooier (wat luxere uitstraling)..maar goed dat is puur gebaseerd op afbeeldingen... wellicht zien de tablets er irl anders/beter/slechter uit.

Het scherm van de Acer is iets minder, maar vooral de batterij duur is korter (geloof 7,5 uur). daar tegenover staat dat de Acer zo op het eerste gezicht iets meer standaard software heeft, en als voordeel dat alle aansluitingen (cardreader etc.) op de tablet zelf zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-04-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Voor de twijfelaars:
http://www.slashgear.com/...iconia-tab-a500-08145156/

Ik moet zeggen dat het inderdaad een hele verleiding is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
En nog een review van de Transformer:

http://www.stuff.tv/review/asus-eee-pad-transformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Transformer vs Ipad 2

YouTube: iPad 2 vs Asus EEE Pad Transformer - quick comparison

meer een filmpje over scrollen en zoomen waarbij de Ipad nogal beter is...hopelijk wordt Android ook ooit zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Niet echt een goede review maar hierdoor zie ik wel weer dat ik echt veel liever een Asus heb dan een iPad2.
Pagina: 1 ... 8 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.