Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:33

Pinobigbird

doesn't share food!

MrDoubleL schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:48:
[...]
BTW: Heeft iemand al unboxing / reviews kunnen vinden? Ik heb op youtube niks kunnen vinden. Ik las al wel op Amazon.co.uk dat de tablet al wel in verschillende winkels is gespot :) .
YouTube: Asus Eee Pad Transformer unboxing
Een unboxing video, helaas zonder dock. Niet echt spannend.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Nu alle mobiele telefoons masaal aan de microusb gaan gaan fabrikanten custom aansluitingen voor hun tablets maken?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Pinobigbird schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:21:
[...]

YouTube: Asus Eee Pad Transformer unboxing
Een unboxing video, helaas zonder dock. Niet echt spannend.
Inderdaad niet heel erg spannend. Toch bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Ik krijg net te horen dat ik morgen naar Taiwan moet en waarschijnlijk via Hong Kong terug. Ik hoop dat de Transformer in de komende dagen in Taipei te krijgen is.
Ik ben bang dat ik aan mijn gadget verslaving ga toegeven. Ondanks dat ik de tablet veel te zwaar vind. Maar misschien het is een leuk verjaardagskado voor mijn partner, ze zegt wel nee, maar ik hoor er toch echt een duidelijke 'JA' in ;-)

Het zou erg koel zijn als het dockingstation enigszins universeel zal worden. Mocht versie 2 van de Tab lichter en dunner worden, dan zou het mooi zijn als je die gewoon nog met deze dock kan combineren, al is het via een adapter.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTent
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-03 11:54
De adapter voor de tablet is een wall > USB adapter net als vele telefoon laders.

Wel levert hij 2 Ampere, telefoonladers zullen dus wat langer doen om de tablet op te laden.
In de manual wordt vermeld dat de tablet aan een pc op kan laden, mits de tablet uit staat.
The adapter has a USB socket but a (possibly) proprietary design with extra pins. It says it provides 5v at 2A and also 15v at 1.2A which is a total of 28 Watts, enough to power and fast charge the tablet. The manual says it will charge from a PC but not while the tablet is active. A standard USB port is 5v at 500mA which is 2.5 watts. Many USB wall adapters are 1A so 5 watts and they might charge faster but you'd have to test that.
Over keyboard nog niets kunnen vinden.
Die zal eventueel nog wel zwaarder kunnen zijn gok ik zo.

[ Voor 6% gewijzigd door iTent op 10-04-2011 13:01 . Reden: keyboard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin erg te twijfelen. De eerste ervaringen op Modaco zijn eerlijk gezegd nogal verschillend. De posters zijn zo te zien wel mensen die er nuchter naar kijken, ze zijn best blij met het apparaat.

Positief
  • Scherm prima kijkhoek
  • Gorilla antismudge is erg goed.
  • Scherm reageert goed
  • Browser is erg goed.
Negatief:
  • Crashes, niet alleen in de gedownloade apps, maar ook in de market en de launcher. Het crasht niet om de minuut, maar ik ben niet blij dat er launcher crashes zijn gesignaleerd.
  • Bouwkwaliteit is niet zo goed als het zou kunnen zijn, er wordt wat flex/kraakjes gerapporteerd.
  • Er is een claim dat het toetsenbord de performance negatief beinvloed. Degene die dit aangeeft komt over als iemand die wel weet wat hij doet.
Ik wacht toch nog maar tot Honeycomb 3.1, dat schijnt de Samsung versie te worden ivm de afwijkende CPU. De Samsung 8.9 is ook wel aantrekkelijk. Je mist het toetsenbord, maar de bouwkwaliteit is waarschijnlijk iets beter... en hij is dun/licht.

Als de Transformer reviews dan toch erg positief worden kan ik hem alsnog verkiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:11:
• Er is een claim dat het toetsenbord de performance negatief beinvloed. Degene die dit aangeeft komt over als iemand die wel weet wat hij doet.
Ik neem aan dat ze in dat topic over de on-screen keyboard hebben? Dat is namelijk vrij persoonlijk of die bevalt of niet. Zover ik weet zijn er nog helemaal geen docks in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoetjeF schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:16:
[...]

Ik neem aan dat ze in dat topic over de on-screen keyboard hebben? Dat is namelijk vrij persoonlijk of die bevalt of niet. Zover ik weet zijn er nog helemaal geen docks in omloop.
Aha! Ik vond het al een beetje lastig te plaatsen.
I've banished the Asus keyboard and I'm sticking with the native one; the loss of a numeric row is worth it to be to be rid of the annoying predictive text and lower performance.
Hij bedoelt dus waarschijnlijk de meegeleverde Asus Crapware, niet het fysieke toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:11:
Ik wacht toch nog maar tot Honeycomb 3.1, dat schijnt de Samsung versie te worden ivm de afwijkende CPU. De Samsung 8.9 is ook wel aantrekkelijk. Je mist het toetsenbord, maar de bouwkwaliteit is waarschijnlijk iets beter... en hij is dun/licht.

Als de Transformer reviews dan toch erg positief worden kan ik hem alsnog verkiezen.
Het probleem is dat over een half jaar Honeycomb 4.0 wordt aangekondigd met een quadcore processor enz. Bijvoorbeeld natuurlijk. Er blijft altijd nieuw spul uitkomen. Wil je nu een tablet, moet je nu kijken. Over een jaar ziet de markt er heel anders uit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die toch weer gaan twijfelen of ze een tablet moeten nemen met tegra 2
http://nl.hardware.info/n...n-9-tablets-komen-in-juni
Het blijft weer wachten als dat je lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb de reacties ook even kritisch doorgelezen en ik zie dat er inderdaad enige minpunten zijn, dit is jammer natuurlijk. Even verder kijken kan ik toch concluderen dat de pluspunten in de meerderheid zijn, en dat deze ook aardig belangrijke pluspunten zijn. Namelijk: Het scherm is subliem, de kijkhoek is goed, kleuren, bescherming e.d. en het browsen schijnt fijn te gaan.

Ik ga 'm iig proberen, dit is de beste aankomende Android tablet van dit moment, mocht er iets beters uitkomen dan ruil ik 'm wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:49:
[...]

Het probleem is dat over een half jaar Honeycomb 4.0 wordt aangekondigd met een quadcore processor enz. Bijvoorbeeld natuurlijk. Er blijft altijd nieuw spul uitkomen. Wil je nu een tablet, moet je nu kijken. Over een jaar ziet de markt er heel anders uit.
Het gaat me niet zozeer om de hardware, het gaat me om de bugs. het is ook nogal zorgwekkend dat er blijkbaar nog geen update is uitgebracht om HC wat stabieler te krijgen. De volgende update wordt 3.1, waarin Equinox wordt ondersteund. Met wat geluk is die versie wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09
"Nog geen update" vindt ik ook nogal een overdreven reactie HC is net in gebruik de xoom en de transformer zijn de enige 2 tablet die.erg beperkt leverbaar zijn op dit moment.... als er serieuze bugs zijn lijkt het me niet onredelijk dat er nog een fix komt voor 3.1

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:05:
"Nog geen update" vindt ik ook nogal een overdreven reactie HC is net in gebruik de xoom en de transformer zijn de enige 2 tablet die.erg beperkt leverbaar zijn op dit moment.... als er serieuze bugs zijn lijkt het me niet onredelijk dat er nog een fix komt voor 3.1
Hoezo overdreven? Deze bugs zijn niet nieuw, ze bestaan sinds de Xoom. Ze zijn zelfs de reden voor Google om een embargo op HC in te zetten. Dan mag je ook verwachten dat ze asap patches zouden uitbrengen. HC is een uithangbord voor Android.

Ik vind crashen in de launcher en in de market wel twee sleutel punten waar je stabiliteit mag verwachten. Het is niet een third party applicatietje die gek gaat doen.

Ik wacht gewoon even af totdat 3.1 uit is, want met al die custom software loop je ook nog het risico dat er niet of laat een update komt.

Ik snap best dat mensen early adapter willen zijn, maar ik wacht even tot het stof is neergeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdcobra schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:17:
[...]
Als je dan toch gaat qouten doe het dan volledig hij weet niks meer dan WIJ, sterker nog dit is alleen maar verwarrend:
Die reactie suggereert dat hij meer weet. Eerder in het forum werd er gevraagd of Tegra 2 gewoon geen High Profile af kan spelen, of dat dit komt vanwege bandbreedtebeperkingen. Gezien de uitspraak van de geciteerde lijkt het het laatste te zijn. Lezers hier vroegen zich ook af of 720p HP wel afspeelbaar is. Dat lijkt dus inderdaad OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:58:
[...]

Die reactie suggereert dat hij meer weet. Eerder in het forum werd er gevraagd of Tegra 2 gewoon geen High Profile af kan spelen, of dat dit komt vanwege bandbreedtebeperkingen. Gezien de uitspraak van de geciteerde lijkt het het laatste te zijn. Lezers hier vroegen zich ook af of 720p HP wel afspeelbaar is. Dat lijkt dus inderdaad OK.
Dat is een aanname die hij doet. Er is nog geen enkel bewijs geleverd. Ik zou er maar niet zo zwaar op tillen
als maar een persoon dat op de forum zet.

onderstaande:
H.264,WMV9 VC1, DivX and more
We told you that we managed to see some cool Tegra 2 documentation and we can tell you that when it comes to HD video decoding, Tegra 2 can cope with numerous standards. First of them is H.264 with sub standards Baseline Profile (B frames) — 1080p/20Mbps, Main Profile (B Frames, CAVLC) — 1080p, Main Profile (B Frames, CABAC, no weighted prediction) — 720p/6Mbps and High Profile (B Frames, CABAC, no weighted prediction).

Tegra 2 also supports High Profile (B Frames, CABAC, no weighted prediction), MPEG-4 (Simple, B frames and ASP Profiles) — 1080p/8Mbps, H.263 (Profile 0) — 720×576/4Mbps, DiVX (DiVX 4/5) — 1080p/8Mbps, XviD (XviD Home Theater) — 1080p/8Mbps, MPEG-2 (Main Profile @ Main Level) — 720×576/10Mbps, VP6 (simple and advanced profile) — 720p30/2Mbps, Sorenson (simple and advanced profile) — 720×576/4Mbps, JPEG up to 80 Mpixel per second.

When it comes to HD video encoding, Tegra 2 can cope with H.264 (Baseline Profile) — 1080p/10Mbps, MPEG-4 (Simple Profile) — 720p/4Mbps, H.263 (Profile 0) — 720×576/4Mbps and JPEG up to 80 MPixel per second.

Audio support is also impressive, as Tegra 2 supports AAC-LC, AAC+, eAAC+, AMR-WB,AMR-NB, WMA7, WMA8, WMA9, and WMA10, MP3, PCM/WAV and SBC. Tegra 2 encodes AAC-LC, AMR-WB, AMR-NB, PCM/WAV and SBC.
Bear in mind that audio support may vary as you need an audio codec and touch screen controller chip such as Wolfson WM9715L but we are not sure that everyone will use this particular one.

Before you ask us about MKV format, bear in mind that MKV is a container format that contains audio, video, subtitles and packs them in one channel, so as long as the MKV you have uses one of the above codecs, you are good to go.

http://www.fudzilla.com/g...ll-the-hd-you-can-imagine

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik wacht er in ieder geval nog even mee.
Wacht wel mooi totdat ze hier zijn.
En kijken of ik hem ergens bij de MediaMarkt kan testen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Kijk eens aan. Die had ik nog niet gevonden. En dit bericht is al van December 2010! Maar hierin staat duidelijk dat High-profile zou moeten werken op 720p. Maar, wel met specifieke opties aan en uit.

Eens zien, volgens mij zijn dit de meest interessante waardes : 1080p, Main Profile (B Frames, CABAC, no weighted prediction) — 720p/6Mbps and High Profile (B Frames, CABAC, no weighted prediction)

Als ik enkele afleveringen bekijk welke ik download in HD dan hebben deze de volgende codec specs. Eerst aflevering is eentje van Mythbusters, daarna van Nikita en vervolgens Stargate Universe:

Mythbusters
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 42mn 56s
Bit rate : 3 258 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 29.970 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.118
Stream size : 979 MiB (87%)
Writing library : x264 core 114 r1913 5fd3dce
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.15 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-3 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=3258 / ratetol=2.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English

Nikita
Video
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : No
Format settings, ReFrames : 2 frames
Format settings, GOP : M=2, N=32
Duration : 42mn 20s
Bit rate : 4 191 Kbps
Frame rate : 23.976 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.190
Stream size : 1.24 GiB (90%)
Title : Nikita - Season 1, Episode 16: Echoes
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Stargate Universe
Video
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 8 frames
Duration : 42mn 42s
Bit rate : 3 277 Kbps

Frame rate : 23.976 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.148
Stream size : 979 MiB (88%)
Writing library : x264 core 105 r1732 2b04482
Encoding settings : cabac=1 / ref=8 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=9 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / constrained_intra=0 / bframes=5 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=3277 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00

Als ik dit goed interpreteer dan is alleen Nikita te kijken op een Tegra 2 tablets en de andere afleveringen niet vanwege het gebruik van weighted prediction tijdens het encoderen.

Het zal dus een zaak zijn een release groep te vinden welke de afleveringen zonder WeightP encodeert om ze te kunnen kijken.

Wat ik verwacht is dat de twee releases welke WeightP gebruiken custom encoder profielen hebben gebruikt en diegene waar al die zooi niet bij staat, standaard encoding profiles hebben gebruikt. Als ik zelf door mijn tv downloads heen zoek zie ik enkele series welke niet gaan werken en enkele welke wel gaan werken. Helaas kan ik de encoder groep niet zien aangezien mijn sickbeard deze eraf stript.

Maar goed, dit is de beste indicatie tot nu toe wat wel en niet gaat werken. De praktijk blijft gokken op dit moment uiteraard, maar toch. En wie weet kan er uiteindelijk een heel erg efficiënte decoder gebouwd worden welke wel met de WeightP overweg kan door een deel met de CPU te doen, etc. Maar goed, dat is meer hopen dan werkelijkheid verwacht ik. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Quindor op 10-04-2011 23:49 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik wacht het ook even af, ik wil zelf als ik film kijk gewoon niet reencoden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik zelden series download >720P high profile. Dus dat zou voldoende voor mij zijn. 1080P materiaal speel ik wel op mijn HTPC af.

Ik blijf het ook rustig afwachten, men kan wel zeggen dat je eeuwig kunt wachten maar dat argument gaat mijn inziens pas op als er meer dan 3 HC tablets op de markt zijn welke ook redelijk zijn gereviewed ;) Het blijft tenslotte een gadget, geen noodzakelijkheid.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje over de camera.

En een HDMI output filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
ziet er geod uit die hdmi-output, lijkt mij ideaal om filmpjes op je tv te kijken (youtube, dumpert etc.)... want via mijn PS3 werkt dat vrij slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:06:
Filmpje over de camera.

[video]

En een HDMI output filmpje.

[video]
Als je naar hun channel gaat kun je nog meer filmpjes zien over de Transformer, ook over USB harde schijven: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:35:
[...]

Hoezo overdreven? Deze bugs zijn niet nieuw, ze bestaan sinds de Xoom. Ze zijn zelfs de reden voor Google om een embargo op HC in te zetten. Dan mag je ook verwachten dat ze asap patches zouden uitbrengen. HC is een uithangbord voor Android.

Ik vind crashen in de launcher en in de market wel twee sleutel punten waar je stabiliteit mag verwachten. Het is niet een third party applicatietje die gek gaat doen.

Ik wacht gewoon even af totdat 3.1 uit is, want met al die custom software loop je ook nog het risico dat er niet of laat een update komt.

Ik snap best dat mensen early adapter willen zijn, maar ik wacht even tot het stof is neergeslagen.
Dat crashen is in t begin niet ongewoon hoor. Mn archos crashte de eerste 2 weken 3x per dag. Na 1 of 2 updates was dit verdwenen.

Mn iphone 3gs crashte regelmatig met Safari. Dat duurde maanden voordat dit verholpen was.

Bij n tabket stelt t crashen weinig voor hoor. Hij schiet dan ineens terug naar bureaublad en moet je t programma waarmee je bezig was ff opnieuw opstarten.
Soms moet je rebooten, naar dat gaat veel sneller dan bij n pc of netbook en wordt meestal snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Zijn er al meer stability problemen met Honeycomb/Transformer bekend? De market op m'n Desire crashed ook wel eens dus dat lijkt me niet aan Honeycomb te liggen, en de Sense launcher restarts zichzelf ook wel eens. Het voordeel van Android is dat het maar een paar seconded wachten is, ik vind het zelf niet echt vervelend in ieder geval, sterker nog, als dat het enige is zou ik het heel verrassend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de gebruiksaanwijzing gevonden:
http://www.mediafire.com/?9mmrxnpmdxyjsd7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:35:
[...]

en hoelang is de xoom uit? net een maand ofzo in de VS?

daarnaast is de launcher een app van Asus zelf lijkt me? dus logisch dat daar nog geen updae voor is. Kheb dat forum ook even gelezen het is nou niet dat er 100'den mensen klagen over crashes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
En het lijkt er op dat het iemand al gelukt is om z'n Transformer te rooten!

--> http://android.modaco.com...modaco-com/336900/rooted/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
Haay schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:48:

Supernieuws! Het begin van iets moois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:00:
[...]

Supernieuws! Het begin van iets moois :)
Zou het niet erg vinden als er een CM8 (honeycomb) voor gemaakt werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:33

Pinobigbird

doesn't share food!

Haay schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:48:

Mooi! Een tweaker kan natuurlijk niet zonder root leven :D

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
Fly-guy schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:01:
[...]

Zou het niet erg vinden als er een CM8 (honeycomb) voor gemaakt werd :)
Dat kan (voorlopig) niet want de source van honeycomb is niet openbaar.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
martijnve schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:07:
[...]

Dat kan (voorlopig) niet want de source van honeycomb is niet openbaar.
Dat weet ik, maar wat niet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Niet een echt complete gebruiksaanwijzing, maar 36 pagina's. Lijkt een document voor de pre-modellen aangezien op een paar tekeningen het oude model (met Home toets) opgenomen zijn.

Maar toch bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Weet niet of dit al eerder gepost is (volgens mij niet). Is wel in het chinees, maar er zijn wel leuke foto's en close-up's van deze Asus tablet:

http://unwire.hk/2011/04/...pad-transformer/notebook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Zag net een hands-on / review van de acer iconia 10", volgens de reviewer een solide behuizing, veel vooraf geïnstalleerd apps, persoonlijk vindt ik de behuizing van geborsteld alu net iets mooier dan die van asus... komt IMHO iets minder goedkoop over.

Verder aansluiting als usb, hdmi, en zelfs meerdere SD card readers als ik het goed zag. Prijs is gelijk als de transformer...de acer heeft een docking aansluiting aan de onderkant dus die zal er in de toekomst ook wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:48:
Zag net een hands-on / review van de acer iconia 10", volgens de reviewer een solide behuizing, veel vooraf geïnstalleerd apps, persoonlijk vindt ik de behuizing van geborsteld alu net iets mooier dan die van asus... komt IMHO iets minder goedkoop over.

Verder aansluiting als usb, hdmi, en zelfs meerdere SD card readers als ik het goed zag. Prijs is gelijk als de transformer...de acer heeft een docking aansluiting aan de onderkant dus die zal er in de toekomst ook wel komen.
1. geen ips scherm
2. geen gorilla glas
3 geen 16 Gb versie in ned te koop. In de US 450 dollar dan zou het 450 euro zijn. Dus duurder dan de Asus
4. speakers aan de achterkant (acer) vs speakers aan de zijkant (asus). Aan de achterkant vind ik persoonlijk maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In Engeland is de prijs £450 voor de 32GB, £70 duurder dan de Asus 16GB. Het toetsenbord heeft voor mij de meest toegevoegde waarde en daar ga ik niet opwachten bij Acer. Ze leveren wel per direct een 3G versie voor £80 extra, kan voor sommigen een reden zijn maar ik gebruikt m'n Android telefoon toch als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de reviewer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
1. WEL een IPS scherm, als je de review ff had bekeken had je dat kunnen zien
2. Andere Acer Iconia tablets hebben wel gorilla glass ik denk de A500 dus ook.
3. de 32GB gaat bij launch 499,- kosten is dus exact evenveel als de 32GB Transformer.
4. voor mij niet zo boeiend, ga er toch geen films mee kijken.

pluspunten
1. betere bouwkwaliteit
2. Mooiere, luxere uitstraling
3. alle aansluitingen (incl SD) in de tablet zelf.
4. meer vooraf geïnstalleerde software.

Jammer genoeg staan er nog geen officiële specs op de Acer website, maar nadelen zouden kunnen zijn dat hij iets zwaarder is en misschien iets groter. Docking zal er in de toekomst wel komen, ik gok dat die op de docking van de W500 gaat lijken en die is minder dan die van de Transformer.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Maar de goedkoopste Acer is wel €100 duurder dan dan de Asus bij de launch en zelf vind ik de 16Gb extra geen meerwaarde, zeker niet voor €100.

Op zich wel slim dat Acer niet dezelfde modellen uitbrengen bij de launch als Asus (geen keyboard wel 3G). Het verschil in bouwkwaliteit moet ik eerst zien dan geloven trouwens. Voor android tablets is het wel een goede zaak, zowel Acer als Asus hebben een goed tablet voor die prijs op de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Jah ok dat ben ik met je eens het is natuurlijk persoonlijk, maar het is ook wat krap door de bocht om nu te zeggen dat de Iconia duurder is omdat je hem gaat vergelijken met de 16GB.

Ik had de Acer niet echt op het oog, maar nu ik hem "live" heb gezien in die hands-on staat hij toch naast de asus op mijn lijstje. Bouwkwaliteit is natuurlijk iets wat je zelf moet ervaren, maar dat die omlijsting en achterkant van alu zijn werkt daar wel aan mee. Ik hoop dat de Acer binnenkort in de winkels ligt dan ga ik hem zeker even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Volgens deze vergelijking tussen de Transformer en de Iconia maakt de ASUS gebruik van een IPS LCD panel wat naar onze mening de beste oplossing is voor tablets, met zeer ruime kijkhoeken. De Acer heeft een normaal LCD display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
volgens deze review is het wel een IPS: YouTube: Acer Iconia Tab A500 Unboxing and Hands On in het filmpje is ook te zine dat de kijkhoeken goed zijn... blijft wat vaag dus. Als het geen IPS dan is het een andere techniek met vergelijkbare kijkhoek... waar ik dan nieuwsgieriger naar ben is een vergelijk qua kleur/contrast/helderheid.

bovenstaande "vergelijking" is ook niet echt onderlegd want ze hebben geen van beide apparaten zelf in handen gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:23:
bovenstaande "vergelijking" is ook niet echt onderlegd want ze hebben geen van beide apparaten zelf in handen gehad.
Da's waar. En sowieso, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. IPS is niet de enige techniek om grote kijkhoek op LCD schermen te geven.

Kwestie van tijd tot er een side-by-side vergelijking tussen de Transformer en de Iconia gemaakt zal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:15

migros

Nooit meer een Samsung

Iemand eigenlijk informatie over hoe de cameraperformance is van de 5 mp op de achterkant? Ik kan er dus helemaal niets over vinden (resolutie, HD-opnames etc).

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
migros schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:44:
Iemand eigenlijk informatie over hoe de cameraperformance is van de 5 mp op de achterkant? Ik kan er dus helemaal niets over vinden (resolutie, HD-opnames etc).
Hmm, ik dacht dat ik deze via hier gevonden had, maar men zei dus ergens dat die van de asus verglijkbaar was met die van de Acer, maar ik ben de bron kwijt en weet niet of die klopt.

YouTube: Cam Review - Apple iPad 2 vs Motorola Xoom vs Acer Iconia Tab A500

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Jah dat weet ik inderdaad, maar er is dus ook niets bekend over de camera van de Acer A500/501.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Maar de camera van de iPad 2 staat toch bekend als één van de slechtste cameras dus hoop niet dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is de accu eigenlijk vervangbaar? Dat staat mij namelijk het meeste tegen van de iPads; dat je na een paar jaar waarschijnlijk een 'waardeloos' ding op je schoot hebt liggen. En omdat ik lang met mijn spullen doe, vind ik dat gewoon belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

basset schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:48:
[...]

Hmm, ik dacht dat ik deze via hier gevonden had, maar men zei dus ergens dat die van de asus verglijkbaar was met die van de Acer, maar ik ben de bron kwijt en weet niet of die klopt.

YouTube: Cam Review - Apple iPad 2 vs Motorola Xoom vs Acer Iconia Tab A500
Bednakt voor het filmpje. Ben een beetje in shock, de camera van de Ipad 2 is een 1 mp camera maar maakt betere filmpjes dan de 5 mp camera van de Acer....

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
Roamor schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:54:
Is de accu eigenlijk vervangbaar? Dat staat mij namelijk het meeste tegen van de iPads; dat je na een paar jaar waarschijnlijk een 'waardeloos' ding op je schoot hebt liggen. En omdat ik lang met mijn spullen doe, vind ik dat gewoon belangrijk.
Apple vervangt ze voor 100 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:57:
[...]

Apple vervangt ze voor 100 euro!
Tja, maar ik wil gewoon mijn eigen houden, niet (voor 100 euro extra notabene!) een refurbished model terugkrijgen:
Will the data on my iPad be preserved?
No. You will receive a replacement iPad that will not contain any of your personal data. Before you submit your iPad for service, it is important to sync your iPad with iTunes to back up your contacts, calendars, email account settings, bookmarks, apps, etc. Apple is not responsible for the loss of information when servicing your iPad.
Maar goed; weer verder over de Transformer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar eens een hyves aangemaakt Asus transformer, voor de fans!
Ik ben nu al fan, heb hem nog niet eens in handen gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Roamor schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:54:
Tja, als DAT erg belangrijk is voor je, dan is de Toshiba Tablet misschien een interessante optie voor je? Bij de Specs staat daar:
Battery Replaceable ? Yep. By screwdriver-savvy people, like you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bedankt voor de suggestie. :) Ik vind het helemaal niet erg als het een uur werk is; áls het maar door de gebruiker te doen is zonder het tablet te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Asus geeft op eigen houtje broncode Honeycomb vrij.
http://webwereld.nl/nieuw...jECD_EH#source=newsletter
Hierdoor was het mogelijk dat Paul O'Brien de transformer kon ‘rooten’ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Is het niet gewoon zo dat ze alleen de kernelcode vrijgeven zoals gebruikelijk en webwereld de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
martijnve schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:46:
Is het niet gewoon zo dat ze alleen de kernelcode vrijgeven zoals gebruikelijk en webwereld de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt?
Klopt. (en ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook nog een (grote) fout in die kernel stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
yup alleen kernelcode.

webwereld snapt het niet helemaal, ze geven ook aan dat het rooten van de transformer iets "slechts" is voor Asus terwijl dat per definitie helemaal niet zo is... dit soort dingen stimuleert over het algemeen alleen maar de verkoop.

Verder is het niet meer dan logisch dat Asus dit doet, ten eerste valt Android onder de open source licentie en daarnaast wil Asus het natuurlijk zoveel stimuleren dat er 3'th party apps worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De kernelcode is hier http://www.asus.com/Eee/E...ansformer_TF101/#download te downloaden voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen2203
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03-2024
Volgens de site van Amazon.co.uk wordt ie pas vanaf juni uitgeleverd. Zie link : http://www.amazon.co.uk/g...0&creativeASIN=B004TB0EXY

Ook op Facebook zie je niks anders dan mensen die vragen om een release-datum en ASUS die daar niet op antwoord. Tel daar de foute reclame campagne bij op en het lijkt wel of ASUS niet wíl verkopen.
De tablet zelf en de specs zien er geweldig uit, zeker voor die prijs. Maar de marketing afdeling is duidelijk niet hun sterkste kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
coen2203 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:37:

Tel daar de foute reclame campagne bij op en het lijkt wel of ASUS niet wíl verkopen.
De tablet zelf en de specs zien er geweldig uit, zeker voor die prijs. Maar de marketing afdeling is duidelijk niet hun sterkste kant...
Ooit de South Park aflevering met Cartman's Pretpark gezien? Zo wordt er tenminste wel over gepraat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Dat ze geen antwoord geven op vragen over levertijden lijkt me niet zo heel vreemd... waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens 100% zeker. En als ze een datum noemen die later niet waar gemaakt kan worden krijg je helemaal gezeik, en als je een late maar erg realistische datum opgeeft krijg je gelijk al gezeik :P

En schaarste maakt het product alleen maar begeringswaardiger (:P), mensen die eerst een instelling hadden van "ik kijk wel ff als hij in de winkels ligt" horen al die verhalen over slechte levering en besluiten toch maar zo snel mogelijk zo'n ding te krijgen etc. Zo ging dat met de Wii ook... :P

Aan de andere kant er is al eerder bericht dat Asus problemen had met grondstoffen/onderdelen die uit Japan moesten komen... en om begrijpelijke redenen zijn daar wat leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Transformer met de Wiimote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
nice! nutteloos maar nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25
Ik vind het wel gaaf, kan ik Mariokart gaan spelen gekoppeld aan een Wiimote + classic controller !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Asus heeft problemen met leveringen vanuit Japan, wat inderdaad begrijpelijk is. Daar bovenop komt nog dat de pre-orders veel harder gaan dan ze aanvankelijk hadden verwacht, waardoor ze al door de eerste 2-3 batches heen zijn in een veel snellere tijd. (+wat problemen met toetsenborden?)

Dus ja, mensen met een vroege pre-order krijgen 'm op tijd maar de rest kan lang wachten. :o

[ Voor 4% gewijzigd door ArmouredSPony op 13-04-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Had ik nu m'n amazon preorder maar nier gecancelled :(
Ik dacht ik wacht wel 2 weekjes voor een nl toetsenbord. Dat gaat dus eerder 2 maanden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ook niet het geval, alle pre-orders worden ca. 1 juni uitgeleverd. Dat de status nog niet geupdate is in je account is een technisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Wat ik me eigen afvraag is of hij makkelijk Java games van het web kan spelen?
Of iets als spele.nl.
Flash.. Moet toch gewoon kunnen met een toetsenbord eraan?
Hopelijk blijft Honeycomb wel voor even, want voor je weet brengt google in de zomer bijv: Chrome OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:50
The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:15:
Ook niet het geval, alle pre-orders worden ca. 1 juni uitgeleverd. Dat de status nog niet geupdate is in je account is een technisch probleem.
mmm...wel balen zeg heb je dit van de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik niet persoonlijk, maar wel veel reacties op Amazon.co.uk en andere fora.
"Hello,
Thank you for contacting Amazon.co.uk to inform us of this issue.
Please accept our sincere apologies for this apparent mix-up. Due to a technical error, the estimated date that is shown in Your Account for this item is incorrect, and we have taken immediate steps to correct this error.

We build our catalogue on information from many sources and our ordering system automatically estimates dispatch and delivery dates for each item. We appreciate knowing about any errors that may find their way into the catalogue system.
The expected release date is June 1, 2011, however please know that release dates are always subject to change at the discretion of the manufacturer.
We have pre-ordered this title from our supplier, and expect to obtain copies directly following its release. You will be able to view the details of this title at the following link: Asus EeePad Transformer TF101 10.1 inch Tablet PC (nVidia Tegra2 1GHz, 1Gb, 16Gb eMMC, WLAN, BT, Android 3.0) with docking station and keyboard
We will do our best to keep our site updated with any changes in availability.
As per our standard policy, when your order is dispatched, we'll send you an e-mail message confirming the date, contents and method of delivery, and we will not debit money from your payment card or bank account until just before we dispatch your order.
We hope that we have cleared up any misunderstanding. Thank you for shopping at Amazon.co.uk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:15:
Niet helemaal waar, in het andere topic (waar deze discussie thuishoort!) staat een bericht van iemand die contact heeft gehad met amazon en daar is gezegt dat mensen die voor 11 april een preorder geplaatst hebben krijgen hem 18 april uitgeleverd.

misschien kan een modje de discussie over levertijden verplaatsen naar het juiste topic?

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Niet zo pietje precies, als iemand een vraag stelt dan kan die gewoon beantwoord worden, zo druk is dit topic niet. En dat topic staat ook totaal verkeerd aangezien de Transformer niks met de telecomproviders te maken heeft aangezien de 3G nog (lang) niet leverbaar is. Maar ik zal mijn reactie dubbelposten.

Dan heb je niet de tekst begrepen die in het andere topic stond. Alle gereserveerde pre-orders zijn al uitgegeven, en nieuwe zijn nog niet beschikbaar. Ze worden mondjes maat verspreid. Heel Taiwan heeft bijv. maar 1000 stuks gekregen.

Amazon heeft zelf toegegeven dat het fout in je order staat en dat ze handmatig veranderd moeten worden. Asus geeft aan dat ze niet voor eind mei kunnen leveren (uitzonderingen daargelaten).

Ik laat mijn pre-order gewoon staan tot volgende week, ik heb de bestelling geplaatst toen hij net op Amazon (net 5 minuten online) stond, dus als ik hem niet krijg dan verwacht ik niet dat iemand anders hem wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb anders ook diverse bericht van Asus en Amazon gelezen waarin staat dat ze genoeg hebben voor de vroege pre-orders maar dat de rest erg lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Is deze hele discussie niet meer voor het Transformer Levertijden topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Klopt, daarin staat ook duidelijk dat de eerste batches gewoon op tijd geleverd kunnen worden. Daarom is deze discussie inderdaad aardig zinloos en off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ga dan ook hier niet door maar in het andere topic. Het is niet offtopic (Gaat toch over de transformer?!?) en niet zinloos aangezien Amazon gewoon niet levert na 18 april volgens hun eigen systeem.

[ Voor 60% gewijzigd door The Wizard op 14-04-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Maar weer even ON TOPIC ;)

Dat filmpje op de vorige pagina waarin de Wiimote gebruikt wordt met de Transformer ziet er goed uit! Heb de afgelopen maanden de Notion Ink Adam gevolgd, maar bij die Android 2.2/2.3 tablet kregen mensen het NIET voor elkaar de verbinding met de Wiimote te behouden. De Wiimote kon wel geconnect worden, maar zodra de tool voor de bluetooth connectie geminimized werd om bv SNESOID te starten dan was de verbinding met de Wiimote ook weg. Bij de Transformer werkt het gewoon vlekkeloos en dat is GOED! :)

Net zoals het microSD slot ook gewoon werkt, i.t.t. bij de Xoom waar het niet (goed?) werkt/werkte. Geeft mij veel vertrouwen in de Asus Transformer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij de Xoom moest er toch nog een update overheen om de microSD te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
kun je niet veel beter een Zeemote gebruiken ipv een Wiimote?

er zijn al android games die 'm native ondersteunen, anders is er GamePro (staat in de market)

heb 'm besteld om games te spelen op m'n Optimus 2X, moet natuurlijk ook gewoon kunnen op een tablet

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:19:
Bij de Xoom moest er toch nog een update overheen om de microSD te laten werken?
Ja, inmiddels werkt het wel, na die update. Maar out of the box werkte het niet. Bij de Asus dus wel ;)
JarlSX schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:23:
kun je niet veel beter een Zeemote gebruiken ipv een Wiimote?
er zijn al android games die 'm native ondersteunen, anders is er GamePro (staat in de market)
heb 'm besteld om games te spelen op m'n Optimus 2X, moet natuurlijk ook gewoon kunnen op een tablet
Tja, als je thuis geen Wii, en dus ook geen Wiimotes hebt, dan is zo'n Zeemote denk ik een goed alternatief. Maar ja, waarom zou ik een Zeemote kopen als ik thuis 4 Wiimotes plus een Wii Classic Controller heb liggen die ik kan gebruiken? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Haay op 14-04-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Weet iemand al of het spelletjes op het internet het gewoon goed doen?
Want op 2.3 lukt java games van het internet af niet echt goed.
Van Flash ga ik er wel vanuit, aangezien er een toetsenbord en muis er aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitroke
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:36
Krishh schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:56:
Want op 2.3 lukt java games van het internet af niet echt goed.
Hier ben ik ook benieuwd naar, hoe is Java op Android?

Ik heb intresse om deze tablet te kopen maar heb nog nooit met android gewerkt. Java is wel een must voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Support voor java apps en games is er in principe niet. Zijn wat hacks voor maar heb daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
vanavond thuis maar ff bekijken,

Je merkt nu wel aan youtube dat de eerste series uitgeleverd zijn want het aantal user video's is de laatste paar dagen behoorlijk toegenomen op youtube . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Volgens mij was deze promo video van Asus nog niet getoond hier. Mooi filmpje, hoewel ik me wel afvraag hoe realistisch het gebruik is van de Transformer (IPS scherm) tijdens de buiten activiteiten....
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cAoRHUsgoRM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Als ik me niet vergis heb ik hem hier voorbij zien komen :)

En idd glossy schermen werken niet heel erg goed buiten... iig niet met de zon erbij... in de schaduw zal het best te doen zijn. Maarja das een probleem met eigenlijk alle tablets/netbooks/laptops... aangezien er 9/10x een glossy scherm wordt gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
En de Transformer gebruikt een IPS scherm, wat vooral buiten in de zon vrijwel onbruikbaar is. Gewone LCD schermen hebben daar juist weer minder last van.

<edit>
>:) Waarschuwing!
Las dit net op het Modaco forum waar gelukkige Britse eigenaren de Transformer bespreken:
Beware of removing micro SD cards in an open area. The Transfomer launches them like some kind of ballistic weapon and I still haven't found the first one I tried. :D :D :D

[ Voor 50% gewijzigd door Haay op 15-04-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Is de transformer nog wel beschikbaar in gewone winkels in de UK? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
Chaoss schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:37:
Als ik me niet vergis heb ik hem hier voorbij zien komen :)

En idd glossy schermen werken niet heel erg goed buiten... iig niet met de zon erbij... in de schaduw zal het best te doen zijn. Maarja das een probleem met eigenlijk alle tablets/netbooks/laptops... aangezien er 9/10x een glossy scherm wordt gebruikt.
Het lijkt erop dat de meeste shots gemaakt zijn tijdens bewolkt weer ;-) maar idd laptops, smartphones en deze Asus & de zon is geen perfecte combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren een pre-order opgegeven bij amazone.co.uk

Wat zijn concreet de verschillen van het UK keyboard en het NL keyboard? Alleen euro/pond teken of zitten ":;/ etc ook op een andere plek?

edit: sorry, typisch gevalletje eerst vragen en dan pas zoeken. Als ik afga op apple keyboards (die hebben de standaard indeling, geloof ik), is het verschil alleen het pond/euro teken:
http://www.commonline.com.au/keyboards/# (schuif met je muis over 'show UK English' en vergelijk met je eigen NL keyboard)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:41:
gisteren een pre-order opgegeven bij amazone.co.uk

Wat zijn concreet de verschillen van het UK keyboard en het NL keyboard? Alleen euro/pond teken of zitten ":;/ etc ook op een andere plek?
De keyboard layouts zijn al verschillende keren gepost in dit topic (of misschien het leverijden topic) ze zijn qua letter hetzelfde maar heel veel tekens zitten op een andere plek.

[ Voor 8% gewijzigd door martijnve op 16-04-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
drumstickNL schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 11:07:
Is de transformer nog wel beschikbaar in gewone winkels in de UK? Zo ja, welke?
Bij Comet of zo zijn ze (erg slecht) verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:44:
En de Transformer gebruikt een IPS scherm, wat vooral buiten in de zon vrijwel onbruikbaar is. Gewone LCD schermen hebben daar juist weer minder last van.
Als ik de iPad 2 bezitters mag geloven, is het met de hoogste helderheid prima te doen in de zon. Volgens mij verschillen TN en IPS daarin dus niet veel.
<edit>
>:) Waarschuwing!
Las dit net op het Modaco forum waar gelukkige Britse eigenaren de Transformer bespreken:
Beware of removing micro SD cards in an open area. The Transfomer launches them like some kind of ballistic weapon and I still haven't found the first one I tried. :D :D :D
Cool. :D Ik had vroeger ook van die Transformers die konden schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag zo'n gratis schoonmaak kitje :+

Niet veel nieuws

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review ook met 1080p filmpje maar hij zegt niets over low of high profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heel goede review idd. Ik denk dat dit deze zomer de enige echte iPad killer gaat zijn.

Stel je bent een student en overweegt een tablet om ook aantekeningen mee te maken etc, dan is dit toch de ideale oplossing? Extreem lange batterijtijd, concurrerende prijs, prachtig scherm, fysiek toetsenbord, alle aansluitingen die je maar wilt hebben en een slick OS. Met het naderende nieuwe schooljaar heeft Asus imho echt de beste kaarten in handen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:37:
Heel goede review idd. Ik denk dat dit deze zomer de enige echte iPad killer gaat zijn.
Grapjas... niets en dan ook helemaal niets kan de iPad2 nog aantasten. Er zijn nu al zo belachelijk veel iPad2's over de toonbank gegaan en de wachtrijen zijn er nog steeds. Apple krijgt dit jaar 95% van de markt.

Op termijn zal Android misschien een rol gaan spelen, maar dit jaar loopt Android nog te veel achter de feiten aan.

Qua hardware is de iPad2 vooralsnog verreweg de beste en HC is gewoon nog niet klaar om direct met iOs te concurreren (dat zal gerust wel goed komen!)
Roamor schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:37:
Stel je bent een student en overweegt een tablet om ook aantekeningen mee te maken etc, dan is dit toch de ideale oplossing? Extreem lange batterijtijd, concurrerende prijs, prachtig scherm, fysiek toetsenbord, alle aansluitingen die je maar wilt hebben en een slick OS. Met het naderende nieuwe schooljaar heeft Asus imho echt de beste kaarten in handen. _/-\o_
Te duur (omdat het niet je enige computer kan worden) en niet genoeg nuttige features (lees: Office)

Studenten zullen voorlopig laptops nodig hebben. Zodra office op ARM gaat draaien wordt het een ander verhaal.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 12:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.