Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:20
Weet iemand of je extra opslag via usb kan toevoegen? ik bedoel dan niet zoals met een usb-stick of zoiets, maar meer iets richting een USB externe schijf, die zijn voeding krijgt over de usb-poort. Een mogelijkheid zou iets kunnen zijn als de Lacie rugged USB 3.0 serie. zou dit kunnen werken of is het handiger met sd-kaartjes/cloud-opslag te werken? Dit omdat ik het voor school ga gebruiken als apparaat voor aantekeningen en andere opdrachten, waarbij de standaard opslag waarschijnlijk veel te weinig is.alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
externe harddisk zou volgens mij gewoon moeten kunnen, moet je wel de dock erbij hebben
usb 3.0 heeft ie volgens mij niet dus die lacie lukt niet

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
http://computershopper.co...ad-transformer-tf101-16gb <- Ik zag deze review net op Facebook verschijnen :P Blijkbaar een Editors Choice, al heb ik nog niet eerder van de site gehoord, dus dat zegt me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDude101 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 18:05:
http://computershopper.co...ad-transformer-tf101-16gb <- Ik zag deze review net op Facebook verschijnen :P Blijkbaar een Editors Choice, al heb ik nog niet eerder van de site gehoord, dus dat zegt me niet zoveel.
Waarom maak iedereen mij zo lekker met mooie reviews, beschikbaar ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop wel dat de aanmaak van echte honeycombapps een beetje gaat opschieten. Want voorlopig lijkt de toename niet echt groot.

*gaat eens kijken hoe die kan zien wat er precies al wel beschikbaar is*

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
kan je een harddisk met usb 3.0 niet op een 2.0-poort gebruiken dan? misschien een domme vraag, maar ik dacht dat het dan kon, alleen dan met de maximale snelheid van usb 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Om het GPS verhaal even op te halen

http://www.tabletworld.nl...-welgeenklein-beetje-gps/

Het lijkt er dus op dat er geen echte GPS chip in zit.

Beetje raar verhaal, verder nog niet naar gekeken omdat het mij persoonlijk verder niet heel veel boeit. Navigeren met een 10" tablet lijkt mij persoonlijk iets too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wybo schreef op zondag 24 april 2011 @ 07:26:
Om het GPS verhaal even op te halen

http://www.tabletworld.nl...-welgeenklein-beetje-gps/

Het lijkt er dus op dat er geen echte GPS chip in zit.

Beetje raar verhaal, verder nog niet naar gekeken omdat het mij persoonlijk verder niet heel veel boeit. Navigeren met een 10" tablet lijkt mij persoonlijk iets too much.
Op verschillende sites is inmiddels uitgezocht dat wel een "echte" gps chip in zit. Anandtech heeft dat bijv. met ASUS besproken.
Ook eigenaren in de VS op XDA melden dat er GPS in zit, maar dat je voor google nav een wifi verbinding nodig hebt maar dat is hoop ik geen verrassing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
voor het kaartmateriaal niet nee :D Maar voor de plaatsbepaling op elk willekeurig moment zou dat niet zo moeten zijn.
Net als google nav op basis van cachegegevens ook gewoon zou moeten werken dan zonder wifi.
Maar daar ga ik dan wel van uit als er een normale GPS in zit :)

Maar ok, zoals ik zei verder idd nog niet echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wybo schreef op zondag 24 april 2011 @ 08:52:
voor het kaartmateriaal niet nee :D Maar voor de plaatsbepaling op elk willekeurig moment zou dat niet zo moeten zijn.
Net als google nav op basis van cachegegevens ook gewoon zou moeten werken dan zonder wifi.
Maar daar ga ik dan wel van uit als er een normale GPS in zit :)

Maar ok, zoals ik zei verder idd nog niet echt naar gekeken.
Heb net google nav geprobeerd zonder data/wifi, maar dan start hij niet echt op, blijft zoeken naar "driving instructions" zonder te laten zien waar ik ben. Google maps doet het wel, zij het met gecached materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
Dat artikel van tabletworld is echt de reinste onzin en de schrijver zou minimaal verbannen moeten worden van het internet. Dat je ergens absoluut niets vanafweet is prima maar schrijf er dan geen artikelen over. Er bestaat niet zoiets als "localisatie-gps" en "navigatie-gps". GPS == GPS en is om je positie te bepalen en zit zoals de asus site opgeeft WEL in de transformer.

GPS wordt gebruikt bij het navigeren maar met GPS alleen kun je nog niet navigeren. Dat ze zonder wifi niet kunnen navigeren komt omdat ze geen kaarten op de tablet hebben, dus dat is gewoon een kwestie van een offline navigatiepakket installeren.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Wtf, GPS=GPS inderdaad. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Heh, ik was een paar kopjes aan het lezen, totdat het me allemaal ineens bekend voorkwam. Ik zit de laatste tijd zoveel reviews te lezen van tablets dat ik ze een beetje doorelkaar haal, maar deze was dus al wel eerder gepost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Uitgebreide review door Anandtech! http://www.anandtech.com/...ee-pad-transformer-review

Edit: Oeps, al gepost 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Alexander6501 op 25-04-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En ook die was al langsgekomen: Verwijderd in "Asus transformer topic - deel 1" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
weet niet of deze al is langsgekomen: YouTube: ASUS Eee Pad Transformer Hardware Overview
Review die Asus zelf gepost heeft op hun facebookpage, ook door hen gemaakt en volgens hen een antwoord op een aantal veelgestelde vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25
Nou, ik weet niet welke vragen gesteld waren, maar dit was natuurlijk niet meer dan even de specs opsommen wat we allemaal allang wisten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
komisch, in de handleiding staat dat je de tablet-dock combo niet op moet pakken aan de kan van het scherm, maar altijd de dock moet oppakken

maar in deze video doet ie precies het omgekeerde, om te laten zien dat ze goed aan elkaar vast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 20:21
Ach ja, Asus wil zichzelf zo goed mogelijk indekken tegen claims natuurlijk, al houdt hij het natuurlijk vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
http://reviews.cnet.com/t...7853.html?tag=epicStories En weer een review, CNET deze keer :)

Als dit zo doorgaat, dan heb ik in ieder geval genoeg te lezen over de tablet totdat hij uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Die laatste kun je ook niet echt een reviews noemen.

En de rest van de reviews zeggen bijna allemaal hetzelfde.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2011 21:45 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Sinds de release in de US zijn de tablets binnen enkele minuten volgens engadget uiverkocht:

LINK

Dat voorspelt weinig goeds voor de beschikbaarheid van de tablet hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Shodan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:09:
Sinds de release in de US zijn de tablets binnen enkele minuten volgens engadget uiverkocht:

LINK

Dat voorspelt weinig goeds voor de beschikbaarheid van de tablet hier....
Ik had niet echt anders verwacht... zeker 100 euro goedkoper dan vergelijkbare tablets en natuurlijk de mogelijkheid tot een echt dock (in tegenstelling tot een los bluetooth toetsenbord).

Maar het kan natuurlijk ook marketing zijn ;) Het is toch even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanluwie
  • Laatst online: 14-09 08:28
Bij extra software staan de "waveshare" apps,
nu heb ik ff gegoogled, maar ik kan niet vinden of dit ook mogelijk is :
Afspelen van muziek/film/... die geshared staan in je netwerk (via wifi), iets zoals archos en acer :

De Acer iconia tablet beschikt over Acer’s media deel-system Clear.fi. Hiermee heb je direct toegang tot muziek, foto’s en video’s via je (draadloze) Clear.fi netwerk thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29

Neo

Als het geshared staat via DLNA sowieso, dat wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
leuke accesoires voor de Transformer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
Mooi, Met die USB Adapter is het dus ook mogenlijk een USB Apparaat direct op de tablet aan te sluiten.
Het gebrek aan een USB Poort op de tablet zelf deed mij tot nu toe nog enigzins twijvelen.
Maar nu daar een oplossing voor is van Asus zelf, Denk ik dat dit de perfecte tablet is voor mij.

Nu nog zien dat ik er bij de release direct een kan bemachtigen, Zal nog moeilijk kunnen worden gezien de beperkte voorraden in de landen waar hij al te koop is.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Marketing is marketing.
GPS kan zijn werking hebben via telefoonpalen of via een interne gps module.
In dit geval heeft deze Transformer een gps module waardoor deze kan navigeren via landkaarten die op het systeem staan. Denk hierbij niet aan Googlemaps, maar bijvoorbeeld Tomtom en Sygic Mcguider. Beide leveranciers hebben navigatiesoftware+kaarten te koop op de site voor Android (Ik verwacht dat deze ook wel op Honeycomb zullen werken)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

A500 heeft anders volledig werkende GPS, dus de transformer heeft dit ook hoop ik toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:29
Waarom zou Google Maps niet werken?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ritchie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:19:
Waarom zou Google Maps niet werken?
Google Maps werkt wel als je met Wifi verbonden bent, maar het idee van Google Maps (navigatie) is juist dat je ergens bent/rijdt waar je geen Wifi verbinding hebt. En de Transformer heeft dus geen 3G als alternatieve online verbinding...

Maar... je (Android) smartphone als Wifi-hotspot inzetten is dan nog een mogelijke work-around natuurlijk. Hoewel je dan ook net zo goed de navigatie op je smartphone zou kunnen gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

tozzke

aka tozzert

tomtom is niet voor android beschikbaar

Maar het enige minpunt voor mij was inderdaad het ontbreken van een USBpoort op de tablet zelf. Nu is een los verloopje ook niet superhandig, maar het volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Er zou een optie in Google maps moeten komen om bepaalde gebieden off-line op te slaan voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Volgens mij stond er een keer op de frontpage (zie hier) dat je bij Google Navigatie ook offline kan navigeren. Je moet dan wel eerst de route laden met bijv. wifi, maar het grote nadeel is dan dat je niet van de route kan afwijken, anders is ie het kwijt.

Trouwens, heb een tijdje Sygic Mobile Maps gebruikt voor m'n Hero, en dat werkt ook prima met gewoon opgeslagen kaarten. Die software heeft zelfs een indicatie voor welke baan je moet nemen en kent veel restaurants etc. Niet gratis natuurlijk, maar wel goed. (zie nu trouwens dat het maar 20 euro is voor de Benelux, 10 euro voor bijv. Frankrijk erbij).

[ Voor 7% gewijzigd door Bakko op 27-04-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanluwie
  • Laatst online: 14-09 08:28
sygic aura west europa heb ik voor 30euro gekocht via de website.
Neo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:58:
Als het geshared staat via DLNA sowieso, dat wordt ondersteund.
staat gewoon gedeeld zoals je zou sharen onder pc's zelf. Archos heeft zoiets :

Home Streaming from your PC
Everybody is doing it and so can you. Streaming means that you play your movies, videos, and photos on your ARCHOS, but these files are really located on your computer in another room. You don’t need to store everything on your ARCHOS to enjoy viewing it on your ARCHOS ! Your media files fly through the air over WiFi.

Through a standard known as UPnP™, the gigabytes of multimedia content on your computer travel over your WiFi and onto the screen of your ARCHOS. Whether you are upstairs, in the back yard, or in the living room with your ARCHOS connected to your big screen, all of your Windows® Media Player video, music, and photo content will be available for enjoying. Or, you can play your media files similarly over WiFi by logging into your desktop (or laptop) computer through your ARCHOS. You will see all the folders and files that you have “shared” on your PC. Select your favorite one, and start enjoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

Kiswum schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:34:
[...]

Marketing is marketing.
GPS kan zijn werking hebben via telefoonpalen of via een interne gps module.
[knip]
"GPS" die alleen werkt via telefoonpalen is geen GPS 8)7 Dat kan dan marketing zijn, maar het klopt gewoon niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
The Legend schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:33:
[...]

"GPS" die alleen werkt via telefoonpalen is geen GPS 8)7 Dat kan dan marketing zijn, maar het klopt gewoon niet.
GPS werkt in eerste instantie met (GPS) satellieten. In de plaatsbepaling van GPS zit een onnauwkeurigheid. De plaatsbepaling kan een stuk nauwkeuriger door de afstand te bepalen ten opzichte van bekende locaties (WIFI, telefoonpalen, speciaal opgerichte radiobakens, etc). Dit is het zogenaamde "differential GPS". Dat is een oude truc (al uit de jaren 90). Het is me niet bekend of een smartphone standaard DGPS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Op de transformer facebook pagina heeft asus net een firmware update bekend gemaakt

staat helaas geen changelog bij... vraag me af of dit dezelfde update is als waar al eerder over gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:29:
Op de transformer facebook pagina heeft asus net een firmware update bekend gemaakt

staat helaas geen changelog bij... vraag me af of dit dezelfde update is als waar al eerder over gesproken is.
Volgens mij is dit gewoon een instructie voor "het geval dat", en geen aankondiging van een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
oltk schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:25:
[...]

GPS werkt in eerste instantie met (GPS) satellieten. In de plaatsbepaling van GPS zit een onnauwkeurigheid. De plaatsbepaling kan een stuk nauwkeuriger door de afstand te bepalen ten opzichte van bekende locaties (WIFI, telefoonpalen, speciaal opgerichte radiobakens, etc). Dit is het zogenaamde "differential GPS". Dat is een oude truc (al uit de jaren 90). Het is me niet bekend of een smartphone standaard DGPS gebruikt.
Dat wordt ook wel assisted GPS genoemd (aGPS). Idee is dat je via gsm-masten, wifi etc een ruwe plaatsbepaling krijgt (is namelijk minder precies dan gewone GPS itt wat jij beweert). Aan de hand daarvan kan bepaald worden waar de satellieten ongeveer staan, waardoor er sneller een fix met de satellieten is.
Op telefoons zonder GPS wordt van wel gebruik gemaakt van DGPS, maar dan noemen ze het weer niet aGPS, omdat het geen ondersteuning is voor het krijgen van een snellere fix, maar is het de enige (niet zo preciese) plaatsbepaling
(Of wilde je soms beweren dat mijn samsung star van een jaar geleden preciezer zou zijn zonder GPS, maar alleen plaatsbepaling dmv de info van GSM-masten dan mijn dedicated garmin etrex vista HCx met alleen satelliet-plaatsbepaling?)

[ Voor 9% gewijzigd door Fotogravinnetje op 28-04-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Fotogravinnetje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:37:
[...]

Dat wordt ook wel assisted GPS genoemd (aGPS). Idee is dat je via gsm-masten, wifi etc een ruwe plaatsbepaling krijgt (is namelijk minder precies dan gewone GPS itt wat jij beweert). Aan de hand daarvan kan bepaald worden waar de satellieten ongeveer staan, waardoor er sneller een fix met de satellieten is.
Op telefoons zonder GPS wordt van wel gebruik gemaakt van DGPS, maar dan noemen ze het weer niet aGPS, omdat het geen ondersteuning is voor het krijgen van een snellere fix, maar is het de enige (niet zo preciese) plaatsbepaling
(Of wilde je soms beweren dat mijn samsung star van een jaar geleden preciezer zou zijn zonder GPS, maar alleen plaatsbepaling dmv de info van GSM-masten dan mijn dedicated garmin etrex vista HCx met alleen satelliet-plaatsbepaling?)
Dank voor de aanvulling. Maar ik zit er nu wel mee wat nu de state of the art is. In mijn studietijd (o.a. geometrie) was dGPS het walhalla. GPS was te onnauwkeurig en met radiosignalen erbij werd het bruikbaar voor metingen (enkele cm nauwkeurig). Ik zal me weer eens moeten inlezen blijkt.

let wel: het betrof hier dus niet de fix. Ik drukte me ook niet lekker uit in mijn mail. Het ging echt om een aanvulling op het GPS signaal. We hebben dus 3 scenario's
1. Geen GPS signaal, wel radiosignaal (zeer globale plaatsbepaling).
2. Alleen GPS (is bruikbaar, maar niet erg nauwkeurig) en
3. GPS + radiosignalen (dGPS), nauwkeurig genoeg voor geometrische doelen

[ Voor 13% gewijzigd door oltk op 28-04-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Je hebt inderdaad grondstations waarmee je een betere nauwkeurigheid zou moeten halen. Maar dat zijn niet de wifi, gsm-masten enzovoorts. Bovendien moet je toestel dan de WAAS/EGNOS wel ondersteunen en moet je in de buurt van die grondstations zijn. Het is in de praktijk redelijk beperkt hier in Nederland heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Fotogravinnetje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:08:
Je hebt inderdaad grondstations waarmee je een betere nauwkeurigheid zou moeten halen. Maar dat zijn niet de wifi, gsm-masten enzovoorts. Bovendien moet je toestel dan de WAAS/EGNOS wel ondersteunen en moet je in de buurt van die grondstations zijn. Het is in de praktijk redelijk beperkt hier in Nederland heb ik begrepen
In mijn studietijd waren het inderdaad dedicated grondstations die dGPS mogelijk maakten. Ik heb geen idee wat wifi hotspots en zendmasten nu kunnen aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Dat zal nooit zo precies zijn als WAAS en EGNOS. Je kunt wel een schatting maken op grond van de signaalsterkte van bekende wifi-hotspots, maar dat is niet erg precies. Ook bij GSM-masten kun je alleen gebruik maken van een schatting van de afstand tot de mast. Als je dan de afstanden weet vanaf 3 masten, krijg je een precisie die wel in de buurt kan komen van de precisie van GPS (meter of 10 is dat voor civiel gebruik), maar als je in de middle of nowhere bent, zal die precisie met de masten weer fors afnemen. Het is dus wel erg bruikbaar om een snellere fix te krijgen, maar niet per se om een betere plaatsbepaling te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
"nu onderweg naar de winkels" |:(

Beter dat ze eerst die tablets eens de winkels infrotten!

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo iedereen hoor, is de asus ook in Amerika uitverkocht of niet geleverd?

Ik kan hem volgende week kopen in Amerika, maar ik twijfel nog een beetje. Ik zal veel gebruik maken van tekst verwerking en op dit moment gebruik ik zoals velen Office (2007) en bij android heb ik nog niet van een goed alternatief gehoord.
Hoe gaat het met de garantie als ik hem uit Amerika haal?
Wanneer staat de 3g model gepland, want mijn voorkeur gaat nog steeds naar één met 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Snel uitverkocht net als in TW en de UK, het zou me verbazen als de winkels in de USA volgende week alweer voorraden hebben.

De Transformer wordt geleverd met Polaris office, geen idee hoe goed dat werkt, uiteraard heb je altijd de mogelijkheid om Google Docs te gebruiken zolang je online bnet. Een versie met docking is aan te raden ivm tekstinvoer maar die is sowieso nog nergens verkrijgbaar.

Garantie moet je in principe verhalen op de verkopende partij, je hebt een koopovereenkomst met de winkel niet met de fabrikant... als Asus Benelux coulant zijn zullen ze je misschien wel garantie geven.

3G versie staat gepland voor eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, dat de docking versie nergens te krijgen is wist ik niet. Ik heb wel op ebay een aantal gezien met docking.

Ik wil namelijk alleen een asus vanwege de docking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Zijn wel een aantal docking versies uitgeleverd, maar die waren wel het schaarst.

Je kan altijd kijken natuurlijk, ze zijn in de USA lekker goedkoop, als je hem in de handbagage meeneemt hoef je ook geen btw/importheffing te betalen. Als je er een kunt krijgen zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:), dat is de plan. Ik ga het gewoon proberen, maar twijfel over de 3g. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er eigenlijk niet zo een super 3g netwerk beschikbaar is in NL, maar het is super handig.

Een snelle vraag kan je met de 3g modellen van asus, samsung enzo ook gewoon bellen zoals de samsung tab ? Ik heb namelijk wel zitten googlen, maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:06:
Een snelle vraag kan je met de 3g modellen van asus, samsung enzo ook gewoon bellen zoals de samsung tab ? Ik heb namelijk wel zitten googlen, maar niet echt een antwoord kunnen vinden.
Nee, het 3G onderdeel is alleen voor DATA verbindingen. Dat je hierover kunt VoIPen (Skype bv.) is een prettige bijkomstigheid, maar bellen als in GSM-bellen, dat kan niet. De Samsung Galaxy Tab (Android 2.2) is dan ook een groot uitgevallen smartphone en daarom kun je daar wel mee bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe, dus wat ik dacht. Helaas, maar dan is de keuze wel gemaakt. Ik ga proberen om 1 te kopen met docking en anders wacht ik de release in NL af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zou de transformer 1920x1200 over HDMI kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepie77
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:11:
hehehe, dus wat ik dacht. Helaas, maar dan is de keuze wel gemaakt. Ik ga proberen om 1 te kopen met docking en anders wacht ik de release in NL af.
Ik ga zaterdag naar de US en ga er ook eentje proberen te krijgen, maar als ik forum xda developers moet geloven dan is het een no-go.
Anders ook maar wachten op de NL release....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siepie77 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:30:
[...]

Ik ga zaterdag naar de US en ga er ook eentje proberen te krijgen, maar als ik forum xda developers moet geloven dan is het een no-go.
Anders ook maar wachten op de NL release....
Dat is wel minder ja en de ebay prijzen zijn zoals altijd niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:13:
Volgens mij was het max 720p wat eruit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Philflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:13:
Waarom wil je dat weten? Ik denk niet dat de drivers die resolutie gaan ondersteunen.
Ik heb een LG 2X die ook een Tegra2 heeft en die kan 1080p filmpjes over HDMI versturen, maar dan gaat de display van de telefoon zelf wel uit. 480p kan volgens mij tegelijkertijd, waarbij de Tegra2 zelf upscaled naar 1080p. 720p heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Om hem op mijn monitor aan te sluiten voor basic websurfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

The Legend schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:33:
[...]

De afkorting GPS zegt eigenlijk al genoeg over zijn functie ;) Het gaat daar niet bij "hoe" je positie wordt doorgegeven, maar "of" je positie wordt doorgegeven.

Ik ga in juni op vakantie naar curacao, zou hij daar eerder uitkomen/leverbaar zijn dan in NL?
In dat geval zal ik een mooi souvenirtje meenemen voor mezelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:20:
[...]
De afkorting GPS zegt eigenlijk al genoeg over zijn functie ;) Het gaat daar niet bij "hoe" je positie wordt doorgegeven, maar "of" je positie wordt doorgegeven.
nee:
Wikipedia: Global positioning system
Wikipedia: Satellietplaatsbepaling

het is dus de commerciële naam voor de eerste vorm van satellietplaatsbepaling, niet telefoonpaalplaatsbepaling. Als dat al een woord is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
genoeg discussie over gps lijkt me, start een GPS topic zou ik zeggen dan kunnen we hier weer on-topic gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wel balen dat de Acer Iconia tablet al in de winkel ligt, terwijl de leverbaarheid van de Asus Transformer nog volkomen vaag is! Sta echt te trappelen om de Transformer te kopen die mij gewoon meer aanspreekt dan de Iconia, maar de non-beschikbaarheid die maar voort duurt is wel super irritant! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
De Asus Transformer is wat mij betreft al een grote flop. Zelfs Apple veroorzaakt bij de release niet eens zo'n schaarste. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk ook een versie van dit tablet met ingebouwde 3G? Ik ben namelijk erg op zoek naar een betaalbaar/goed tablet met 3G (en Bluetooth en GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 18-09 07:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Had bijna een kennis uit Engeland één laten opsturen. Maar toch twijfel twijfel..
Liefst heb ik hem natuurlijk uit een NL winkel..

Nu zit ik nog eens te twijfelen tegenover die a500 die wel een USB aansluiting heeft op de tab zelf....

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
sylvesterrr schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:02:
De Asus Transformer is wat mij betreft al een grote flop. Zelfs Apple veroorzaakt bij de release niet eens zo'n schaarste. :|
Schaarste maakt gewild... kijk maar naar de release van de Wii destijds... dat was pas erg :D schaarste kan dus ook als een norm voor succes worden gezien :P

Voordat ik ga oordelen zou ik wel eens willen weten hoeveel Transformers er daadwerkelijk verkocht zijn. Asus zegt dat ze niet hadden verwacht dat de transformer zo'n succes zou worden en dat ze er daarom nog niet zoveel hadden geproduceerd... maar als je bv 4000 stuks produceert voor een wereldwijde release dan lijkt me dat echt peanuts en kun je altijd wel tekorten verwachten, dan geloof ik eerder dat er productie problemen waren.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tja, het is alleen nu ff schaarste. Over een paar maanden liggen ze in alle winkels, en moeten ze concurreren met allerlei Honeycomb tablets van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nieuws over de Asus transformer en release datum in NL:

De Asus EeePad Transformer zal in ieder geval de derde week van juni in Nederland verkrijgbaar zijn. Dus vanaf de persconferentie zal het nog 5 weken wachten zijn voordat je hem kan ophalen in de winkel. Verdere details over prijzen en dergelijke ontbreken nog.

Bron = www.tabletworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dat stond al in het levertijden topic

[ Voor 49% gewijzigd door JarlSX op 29-04-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
blijf wel hopen dat et niet klopt, 3'de week mei duurt al lang zat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

ff een kopietje uit het levertijden topic voor degenen die in de prijs geinteresseerd zijn:

Qua prijzen in de thuishaven van ASUS voor degenen die een shop vluchtje willen maken naar Taipei:
- 16GB 14900 TWD = 349 Euro
- 32GB 16900 TWD = 396 Euro
- Dock 4490 TWD = 105 Euro

1 Euro = 42.679509 Taiwan Dollar

Winkels gaven aan dat er te onderhandelen viel. Misschien kun je er nog 20 Euro afsnoepen. Vooral in de ICT malls/straatjes in Taipei. Hong Kong was net weer ietsjes duurder voor Acer en ASUS apparaten.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het met palm rejection bij deze transformer gesteld is?
Is er een verschil in intern en extern geheugen wat prestaties of mogelijkheden betreft? 16GB extra intern geheugen kost immers 100€ terwijl een 16GB kaartje 30€ kost. Kan ik bv alleen apps installeren op intern geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genie13
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 11:42
Even om die GPS discussie uit de wereld te helpen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L7qELCf9Z0s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
De lag in websites voor pinch en zoom zou enkel in de standaard brwoser zitten beweerd een blogger die met een Samsung Galaxy tab 10.1v werkt. Opera zou de beste prestatie geven onder HC/
YouTube: Galaxy Tab 10 1 Android Honeycomb Browser Test ENG

In een aantal reviews van de Transformer kwam dat issue naar boven, maar heeft men niet getest met een andere browser. Ben benieuwd of het camera probleem ook bij ander HC tablets voorkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door abusimbal op 30-04-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Het camera probleem is al opgelost in de firmware update die asus inmiddels heeft vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
De 16GB versie betekend dat er een micro sd in zit van 16GB die ik in de toekomst kan verhogen naar 32GB? Of is dit intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Evertt schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:26:
De 16GB versie betekend dat er een micro sd in zit van 16GB die ik in de toekomst kan verhogen naar 32GB? Of is dit intern.
Is intern, je kan er wel gewoon een microsd bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Chaoss schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:32:
Het camera probleem is al opgelost in de firmware update die asus inmiddels heeft vrijgegeven
Alleen zijn de updates teruggetrokken omdat deze sommige toestellen brickte...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

"While it’s true that the device sold out quickly online at retailers like Amazon.com and Best Buy, the reason for those first-day stockouts seems to be more a case of piddling inventory than a surge of overwhelming demand."
http://digitaldaily.allth...r-than-awaiting-delivery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:35
Hier nog een videoreview : YouTube: Asus Transformer Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Officieel Asus Transformer hoesje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:05:
Is er eigenlijk ook een versie van dit tablet met ingebouwde 3G? Ik ben namelijk erg op zoek naar een betaalbaar/goed tablet met 3G (en Bluetooth en GPS).
De 3G-versie is blijkbaar nog niet bevestigd voor de Benelux, aldus Asus op hun Facebook pagina: "Het is op dit moment nog niet zeker of we de 3G versies in de Benelux zullen gaan voeren. Wanneer hier meer over bekend is, zullen we het hier melden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
Leuk ding die hoes, als het niet te overpriced is (is wel vaak zo met originele accessoires) dan ga ik die hoes wel kopen.... als ik tenminste ooit een Transformer kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 19-09 23:25
Relaxed, we hoeven nog maar ruim een maand te wachten ... 8)7
Toch jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Maar goed, daar hebben we het allemaal al over gehad.

Die Acer ziet er echt aantrekkelijk uit. Het is dat ik per se een netbook na wil bootsen, anders had ik de Asus echt geen kans meer gegeven! Geeft me overigens wel weer iets meer tijd om te sparen. Ook niet verkeerd natuurlijk. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ik wil ook graag een Transformer maar dan met 3G en dock. Omdat het nog onduidelijk is of hij komt en wanneer denk ik nu een Samsung Galaxy Tab 10.1v te kopen.

Tenzij ik mijn Vodafone K3565 USB stick aan kan sluiten en werkend kan krijgen. Bij de Tegra2 tablet van POV is dat mogelijk. Zou eens aan Asus moeten vragen of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De Galaxy Tab 10.1v heeft geen micro-SD, dat is toch een aardig minpuntje. Tevens werd er volgens mij geen gebruik gemaakt van Gorilla Glass.
We know that the 10.1v will NOT have a HDMI, a MicroSD slot,USB ports, and no Gorilla Glass
Toch belangrijke zaken. 3G gebruik ik wel via mijn Galaxy S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
The Wizard schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:07:
De Galaxy Tab 10.1v heeft geen micro-SD, dat is toch een aardig minpuntje. Tevens werd er volgens mij geen gebruik gemaakt van Gorilla Glass.
Wanneer je Gorilla Glass hebt betekent het dan dat je geen screen protector nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Yup, dat is behoorlijk overbodig dan ja. Het scherm is zelf krasvrij. En de screenprotector vaak een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Waarom zou je een screenprotector willen? Dan ziet het scherm er toch alleen maar doffer e.d. uit? En Gorilla Glass is ook maar een marketingterm. Zelf loop ik al bijna 2 jaar met een HTC Hero los in mijn broekzak (geen sleutels in die betreffende zak uiteraard) en er zit welgeteld 1 minuscuul krasje op.
Als je je Transformer (of welke andere tablet dan ook) dan ook nog eens in zijn sleeve/hoes of iets dergelijks laat, lijkt het me dat er weinig met het scherm gaat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik heb het zelfde met mijn HERO 2 jaar in mijn broekzak gehad en ik werk in de bouw nog geen 1 kras. Maar Gorilla Glass is volgens mij geen marketingterm, want ik heb filmpjes gezien dat ze met een sleutel erop ginggen krassen en dat er niks gebeurde... maarja geen eigen ervaring

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien zit op de Hero ook wel gorilla glass. Het is idd geen marketing term, het is echt een ander soort glas.

De Hero heeft dus Gorilla Glass. Lijstje met apparaten die het hebben:
Corning® Gorilla® Glass is used by more than 30 major brands and has been designed into more than 400 product models. Today there are more than 300 million devices with Gorilla Glass being used by consumers around the world. Due to customer agreements, we cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite device may include Gorilla Glass, even if you don't see it listed. Ask your manufacturer or retailer to learn more.

Acer: Aspire 5943G, Aspire 8943G, ICONIA TAB A500, ICONIA TAB W500, ICONIA Touchbook

Asus: Eee Pad Transformer, Eee Slate EP121

Dell: Streak 5, Streak 7 Tablet, Venue, Venue Pro

HTC: 7 Mozart, 7 Surround T8788, Aria, ChaCha, Desire, Desire HD, Desire S, Desire Z, Dopod A6388, Dopod T8388, Dragon, Droid ERIS, Droid Incredible, EVO 4G, EVO Shift 4G, G1, G2, HD2, HD7, HD mini, Hero, Incredible S, Inspire 4G, Legend, myTouch 3G, myTouch 3G Slide, myTouch 4G, T9199, Thunder Bolt, Tianxi T9188, Salsa, Trophy, Wildfire, Wildfire S

Lenovo: ThinkPad X220 Tablet (available as an option)

LG: Ally, Arena, Arena TV, Crystal, LG Mini, Maxx, New Chocolate, Ophone, Optimus 2X, Optimus 7, Optimus Mach, Optimus Q, Optimus Z, Viewty Smart, X300

Motion Computing: F5v, C5v, J3500, CL900

NEC: docomo PRIME series N-02B, MEDIAS N-04C

Nokia: Astound (T-Mobile US), C6, C7, E6, E7, N8, X6, X7

Samsung: Behold II, Captivate, Continuum, Corby S3650, Corby W900, Epic 4G, Fascinate, Flight II, Focus, Galaxy A, Galaxy Ace, Galaxy S, GALAXY S II, Galaxy S 4G, Galaxy Tab, Lindy, Mesmerize, Monte, Monte Preston, Omnia HD, S8500 WAVE, Showcase, Trance, Transform, Ultra TOUCH S8300, Vibrant, Wave II

SK Telesys: Rain Phone, Reaction Phone, W Phone

Sony: BRAVIA models KDL – HX820, KDL – NX720, XBR – HX929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:18:
Relaxed, we hoeven nog maar ruim een maand te wachten ... 8)7
Toch jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Maar goed, daar hebben we het allemaal al over gehad.

Die Acer ziet er echt aantrekkelijk uit. Het is dat ik per se een netbook na wil bootsen, anders had ik de Asus echt geen kans meer gegeven! Geeft me overigens wel weer iets meer tijd om te sparen. Ook niet verkeerd natuurlijk. :)
Kan wel eens langer duren dan 1 maand:

So, it seems that ASUS' Eee Pad Transformer has been hard to find, at least in part due to reasons other than customer demand. According to Netbook News, the Taiwanese company is having trouble sourcing the supplies needed to build the tablet / keyboard combo in sufficient numbers. For now, that means only 10,000 Transformers a month -- a fraction of the 300,000 ASUS was reportedly hoping to make. Word on the web suggests components in greater quantities are coming soon, and production will ramp up significantly in June. Until then, would-be owners will have to go the beg, borrow, or steal route to get one. Investing in a horseshoe or four-leaf clover might not be a bad idea, either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zie ook The Wizard in "[Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic" :).

Dit gaat trouwens alleen over de tablet / keyboard combo, niet over de losse tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Er is FW versie Version V8.2.3.9 uit sinds 1 mei
http://www.asus.com/Eee/E...ansformer_TF101/#download

Om op 3G terug te komen. Op de Xoom word een 3G USB stick herkend, maar niemand heeft het getest.

Wil graag een Transformer met 3G maar die zal pas eind dit jaar komen, als hij al komt in de Benelux. Zou bij een 64GB model komen als ik de geruchten mag geloven.

Maar als een 3G USB stick herkend word onder HC dan moet dit toch werkend te krijgen zijn. Weet dat bij de Point of View Tegra2 tablet met Android 2.2 3G sticks zoals de Vodafone K3565 als werken.

[ Voor 66% gewijzigd door abusimbal op 03-05-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Ik wacht wel tot die in Nederland komt in Duitsland heb ik hem ook niet gezien.
Ik heb Informatique gevraagd wanneer ik hem kan verwachten ze kunnen hier geen uitspraak over doen.

Ik denk als hij uit komt even 2 weken misschien zakt de prijs wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Er zijn telefoons met Gorilla glas waarvan het glas kan indeuken en daardoor dus ook niet scheurt. Ik weet niet of dit met alle Gorilla glasses zijn :s

Sonim heeft dit soort toestellen
http://www.sonimtech.com/

Pagina: 1 ... 9 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.