Ik neem aan dat je op mijn probleempje reageert, maar dat had ik natuurlijk ook wel gevonden. Het gaat mij erom dat er talloze apps zijn die perse in portrait-mode willen. Ondanks dat je automatisch draaien uitvinkt staat het scherm toch op zijn kant. Ben ik dan de enige die dit heeft of zie ik echt iets over het hoofd.Julian schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:54:
haha gewoon rechtsonderinn klikken en dan rechts onder de tijd de settings uitklappen.
Dat komt "gewoon" omdat deze apps alleen staand te gebruiken zijn - iets dat op een telefoon vrij normaal is. Maar op een tablet is het inderdaad gigantisch vervelend, niets aan te doen helaas.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:12
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Zou wel eens cijfers willen zien daarover... maar denk niet dat Asus daar cijfers over anar buiten gat brengen. En jah er zijn/worden vel Asus tablets verkocht en dat heeft negateive invloed gehad op de kwaliteit.Wybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 06:53:
[...]
Als je kijkt hoeveel mensen hem gekocht hebben en hoeveel mensen er klagen.... Sowieso als je er nu een koopt is dat b70 of b80 en daar zijn sowieso nog minder klachten over.
Ik denk ook dat er bij Asus meer problemen/RMA zijn dan bij andere merken/producten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kun je dat toelichten/beargumenteren?Chaoss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:43:
Ik denk ook dat er bij Asus meer problemen/RMA zijn dan bij andere merken/producten.
Verwijderd
Vind je?_gibeon_ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:36:
[...]
Da's wel een hele kromme beredenering zeg. Maar het dock geeft gewoon zelf door hoeveel % er nog in zit, de widget doet niet anders dan het weergeven van die data. De widget klopt dus gewoon voor de volle 100%, als er iets niet klopt komt dat door je dock.
Die prachtige widget moet hex of binaire waarden uit het OS plukken (waarschijnlijk via een Asus API) en omrekenen naar procenten (daar zou al iets mis kunnen gaan, want 100% is al niet altijd 100%, maar soms ook 99%, terwijl de TF gewoon groen staat en volledig geladen is, wellicht zijn die waarden soms buiten het bereik van het rekensommetje.... geen idee, maar software kan gewoon een foutje maken).
Natuurlijk geeft de widget de opgehaalde getallen keurig door, ook als je dock stuk is, maar er lijkt een beetje een sfeertje gekweekt te worden dat er structureel een dock accu probleem is, en dat is natuurlijk een vertekend beeld, want zoals ik al schreef werken mijn beide docks (B50 en B70) gewoon naar behoren, op een drain van de dock accu (B70) na als de TF helemaal uit staat en gedockt is.
Tweakers is slechts een klein percentage van alle Asus TF klanten, en zeker niet representatief (al denken sommige Tweakergebruikers dit inmiddels wel
Ik ben met velen hier inderdaad wel benieuwd hoeveel dock RMA Asus heeft vergeleken met de uitgeleverde aantallen, want dat er RMA is lijkt me duidelijk, maar of de getallen substantieel zijn weet niemand hier, behalve Asus zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 09:35 ]
Er is een structureel dock-accu-probleem. Dat heeft niets met de weergave van de widget te maken - bij sommige mensen laad de dock gewoon niet op (en blijft het lampje knipperen, dat heeft niets met een API te maken) en levert het ding gewoon geen stroom aan de tablet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk geeft de widget de opgehaalde getallen keurig door, ook als je dock stuk is, maar er lijkt een beetje een sfeertje gekweekt te worden dat er structureel een dock accu probleem is, en dat is natuurlijk een vertekend beeld, want zoals ik al schreef werken mijn beide docks (B50 en B70) gewoon naar behoren, op een drain van de dock accu (B70) na als de TF helemaal uit staat en gedockt is.
En dat jouw docks goed werken, dat is een beetje een "mijn opa rookt al 75 jaar en leeft nog steeds-argument". Structureel =/= altijd.
Verwijderd
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om op terminologie te discussieren, maar structureel is altijd en bij iedere dockgebruiker volgens mij.
Er zijn dus TF+dock gebruikers waar het dock stuk is en dat heeft inderdaad niets met de widget te maken en zal waarschijnlijk geen bug zijn in de dock maar hardware gok ik.
Verwijderd
Iemand al de nieuwe firmware ontvangen?
Zou vandaag uitkomen voor WW, maar bij mij nog steeds geen update beschikbaar.
Nederland = TB en die krijgen we op 25-08. volgens xdaVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:04:
Iemand al de nieuwe firmware ontvangen?
Als je in US of UK zit krijg je hem idd waarschijnlijk vandaag.
[ Voor 12% gewijzigd door Zonekill op 23-08-2011 10:41 ]
Ik denk dat ik toch maar wacht op de TF2: http://nl.hardware.info/n...uut-in-asus-transformer-2
Het blijven geruchten, maar het is toch wel erg jammer als je nu een TF aanschaft en over een paar maanden voor mogelijk hetzelfde geld (zie: http://asustransformer2.com/asus-transformer-2/) de TF2 had kunnen hebben.
Het blijven geruchten, maar het is toch wel erg jammer als je nu een TF aanschaft en over een paar maanden voor mogelijk hetzelfde geld (zie: http://asustransformer2.com/asus-transformer-2/) de TF2 had kunnen hebben.
Dan kun je blijven wachten. TF2 wordt op zijn vroegst pas verwacht eerste kwartaal volgend jaar. Dat zal ongetwijfeld niet in januari zijn. Dat wordt dus wel meer dan een paar maanden wachten.kwaazaar schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:43:
Ik denk dat ik toch maar wacht op de TF2: http://nl.hardware.info/n...uut-in-asus-transformer-2
Tegen die tijd dat jij em in je handen hebt wordt TF3 al weer aangekondigd. Vernieuwing gaat razend snel met tablets.
Verwijderd
Mijn transformer komt van de Mediamarkt Zoetermeer en bij buildnr. staat toch duidelijk HTJ85B.WW.......Zonekill schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Nederland = TB en die krijgen we op 25-08.
Als je in US of UK zit krijg je hem idd waarschijnlijk vandaag.
Klopt, ik heb de mijne daar ook vandaan, wij hebben geen TB versie maar een WWVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:52:
[...]
Mijn transformer komt van de Mediamarkt Zoetermeer en bij buildnr. staat toch duidelijk HTJ85B.WW.......
PS: en wachten op TF2 is beetje loos imho. Wat al gezegd is tegen de tijd dat je die hebt, dan staat half jaar later al weer 3 voor de deur, of van een ander merk iets goeds, gewoon kopen!
[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 23-08-2011 11:01 ]
Het gaat idd zo snel met die dingen. Je kunt blijven wachten. Ik heb mijn TF 15 juli gekocht en daarvoor ook gedacht of ik zou wachten tot eind dit jaar dan worden ze waarschijnlijk ook goedkoper maar ik wilde hem gewoon nu hebben dus toch maar gekocht. Ik heb zelfs meteen de duurste 32GB versie gekocht omdat ze de 16GB met dock op dat moment niet hadden.Akemi schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:50:
[...]
Dan kun je blijven wachten. TF2 wordt op zijn vroegst pas verwacht eerste kwartaal volgend jaar. Dat zal ongetwijfeld niet in januari zijn. Dat wordt dus wel meer dan een paar maanden wachten.
Tegen die tijd dat jij em in je handen hebt wordt TF3 al weer aangekondigd. Vernieuwing gaat razend snel met tablets.
Waar staat TB eigenlijk voor?
Ik heb ook gewoon een WW versie. De vorige keren kreeg ik hem ook niet eens via ota en moest ik wachten tot hij op de asus site verscheen om hem daarna mt de sd kaart te intalleren. Ben benieud of het vandaag wel goed gaat
Ik heb ook gewoon een WW versie. De vorige keren kreeg ik hem ook niet eens via ota en moest ik wachten tot hij op de asus site verscheen om hem daarna mt de sd kaart te intalleren. Ben benieud of het vandaag wel goed gaat
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Als ik me niet vergis staat het voor The Benelux
dat heb ik keer ergens zien staan in lijstje op xda. Maar het klinkt wel aannemelijk
B
Wat wel rond die tijd zou uitkomen is de 3G versie, voor 100 euro extra (nieuwsberichtje paar pagina's terug) Wel het wachten waard als je dat belangrijk vindt.
Ikzelf koop de TF waarschijnlijk deze week, 3G hoeft van mij echt niet, ik betaal al voor 2 internet abonnementen. Als ik straks echt de opvolger moet hebben (tegra-3 klinkt verdomd goed) dan verkoop ik de oude wel weer.
Ik verwacht binnen een paar maanden nog echt geen opvolger, de TF verkoopt veel te goed. Er zijn ook genoeg berichten dat Kal-El uitgesteld is en zeker niet meer in 2011 voor tablets beschikbaar is. In dat artikel zeggen ze zelf al dat we in het eerste kwartaal van 2012 de eerste Tegra-3 tablets mogen verwachten, waarom noemen ze dan nog het achterhaalde gerucht dat de TF2 (met Tegra-2) al in oktober komt?kwaazaar schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:43:
Wat wel rond die tijd zou uitkomen is de 3G versie, voor 100 euro extra (nieuwsberichtje paar pagina's terug) Wel het wachten waard als je dat belangrijk vindt.
Ikzelf koop de TF waarschijnlijk deze week, 3G hoeft van mij echt niet, ik betaal al voor 2 internet abonnementen. Als ik straks echt de opvolger moet hebben (tegra-3 klinkt verdomd goed) dan verkoop ik de oude wel weer.
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Mijn dock werd ook niet meer opgeladen, bleef maar rood knipperen, ook na 24 uur aan de prik.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:02:
[...]
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om op terminologie te discussieren, maar structureel is altijd en bij iedere dockgebruiker volgens mij.
Er zijn dus TF+dock gebruikers waar het dock stuk is en dat heeft inderdaad niets met de widget te maken en zal waarschijnlijk geen bug zijn in de dock maar hardware gok ik.
Opgestuurd naar Brno, Tsjechië via RMA.
Nu terug, in de dock is het volgende vervangen:
(volgens de bijgevoegde papieren)
EP101 BAT SDI LI-POLY FPACK
TYF101(EP1010 DOCK IO_BD./AS
Wat het ook weze mogen.
(
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Verwijderd
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat je dock stuk is ? En niet je lader ?kruila schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:10:
[...]
Mijn dock werd ook niet meer opgeladen, bleef maar rood knipperen, ook na 24 uur aan de prik.
Opgestuurd naar Brno, Tsjechië via RMA.
Nu terug, in de dock is het volgende vervangen:
(volgens de bijgevoegde papieren)
EP101 BAT SDI LI-POLY FPACK
TYF101(EP1010 DOCK IO_BD./AS
Wat het ook weze mogen.
(
Heb je je dock met de usb kabel aan een PC gehangen ? Is je kabel dan misschien niet stuk ?
Het is wel verrot dat losse USB kabels voor de TF moeilijk verkrijgbaar zijn. En al helemaal de laders.
Hmm zou ik vreemd vinden omdat er ook een BE versie is ivm youtube (Daar doet SABAM moeilijk over als ik het goed begreep)WeAreLegion schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:07:
Als ik me niet vergis staat het voor The Beneluxdat heb ik keer ergens zien staan in lijstje op xda. Maar het klinkt wel aannemelijk
@Colaglas: Controleren of je lader + kabel goed zijn is heel eenvoudig: gewoon de tablet zelf proberen op te laden.
[ Voor 5% gewijzigd door _gibeon_ op 23-08-2011 11:17 ]
Oh jah ze zullen ongetwijfeld nog meerdere versies hebbenWybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:17:
[...]
Hmm zou ik vreemd vinden omdat er ook een BE versie is ivm youtube (Daar doet SABAM moeilijk over als ik het goed begreep)
TB is de firmware in België. Nederland heeft gewoon de WW versie.
Verwijderd
hello, ik heb de mijne al van begin juli een 32 gh met dock,,, nog met niets problemen gehad, zowel software, hardware of met draining van de batterij
grtjs
grtjs
Klopt, klop klop op hout, mijn b70 setje mankeert niets.Wybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 06:53:
[...]
Als je kijkt hoeveel mensen hem gekocht hebben en hoeveel mensen er klagen.... Sowieso als je er nu een koopt is dat b70 of b80 en daar zijn sowieso nog minder klachten over.
De lag tussen typen en zien is een asus ding in menig browser las ik dus das normaal helaas...
Verders : Tis een gaaf ding !
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Door het (enorme) topic heen lees ik over verschillende issues met dit apparaat, o.a. backlight bleeding en iets met de accu's.
Aangezien ook deze apparaten gebruikt te koop zijn, wil ik vragen of iemand eens een volledige opsomming wil geven van alle bekende issues en hoe je deze bij een gebruikt apparaat kunt herkennen. Mijn dank zou groot zijn?
ps ook iets bekend over de vergrendeling van het scherm in het toetsenbord of werkt dit altijd feilloos??
En, is garantie alleen voor 1e eigenaar of gewoon 2jr vanaf produktie?
Aangezien ook deze apparaten gebruikt te koop zijn, wil ik vragen of iemand eens een volledige opsomming wil geven van alle bekende issues en hoe je deze bij een gebruikt apparaat kunt herkennen. Mijn dank zou groot zijn?
ps ook iets bekend over de vergrendeling van het scherm in het toetsenbord of werkt dit altijd feilloos??
[ Voor 7% gewijzigd door marklinfan op 23-08-2011 12:07 ]
TB = Turkey BeneluxWeAreLegion schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:07:
Als ik me niet vergis staat het voor The Beneluxdat heb ik keer ergens zien staan in lijstje op xda. Maar het klinkt wel aannemelijk
Wel een aparte combinatie om samen te voegen...
Weet iemand hoelang de rma ongeveer duurt voor backlight bleeding? En is het dan handig om te unrooten voordat je hem opstuurt? Ik heb er niet echt last van, maar soms is het lelijk, en voor €500,- moet het apparaat gewoon goed zijn
Over de vergrendeling heb ik niet echt echte issues gelezen. Bij een enkeling is het de eerste keren soms iets aandrukken. Maar zelf heb ik daar geen last van gehad.marklinfan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:50:
Voor de RMA vragen ze niet naar bonnen e.d. (zal de eerst komende anderhal aar wel zo blijven lijkt mij.)
ik zou hem wel unrooten ja. Ik denk niet dat je er problemen mee krijgt, maar theoretisch kan je er je garantie mee verspelen.tharonald schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:13:
Weet iemand hoelang de rma ongeveer duurt boor backlight bleeding? En is het dan handig om te unrooten voordat je hem opstuurt? Ik heb er niet echt last van, maar soms is het lelijk, en voor €500,- moet het apparaat gewoon goed zijn
[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-08-2011 12:21 ]
Thanx, heb je ook enig idee hoe lang de rma duurt, vanaf opsturen tot terugkomst?ik zou hem wel unrooten ja. Ik denk niet dat je er problemen mee krijgt, maar theoretisch kan je er je garantie mee verspelen.
Als de tablet WEL oplaadt en de dock NIET, met dezelfe lader, hetzelfde snoer, dan is het zelf voor een a-technisch iemand als ik duidelijk: (iets in) Dock kapotVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:15:
[...]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat je dock stuk is ? En niet je lader ?
Heb je je dock met de usb kabel aan een PC gehangen ? Is je kabel dan misschien niet stuk ?
Het is wel verrot dat losse USB kabels voor de TF moeilijk verkrijgbaar zijn. En al helemaal de laders.
Dat ligt er een beetje aan. De mijne is 3 keer in RMA geweest (dat is gelukkig een uitzonderingtharonald schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:30:
[...]
Thanx, heb je ook enig idee hoe lang de rma duurt, vanaf opsturen tot terugkomst?
Maar als er reserve onderdelen nodig zijn kan het wat langer duren.
Mensen: ik ben hem aan het binnen. Halen, ik heb een hollandse tf en zit in belgië
Het gaat vooral om welke versie je heb TB, WW en dergelijkeAnton.net schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:48:
Mensen: ik ben hem aan het binnen. Halen, ik heb een hollandse tf en zit in belgië
Net de update binnengehengeld, en de dockupdate uitgevoerd.
Nu maar hopen dat mijn B60/B60 combo goed gaat werken qua drain.
Volgens CPU Spy deed Deep sleep het prima, maar nog steeds wekbaar. Even de timers van CPU Spy reset, en testen maar
Nu maar hopen dat mijn B60/B60 combo goed gaat werken qua drain.
Volgens CPU Spy deed Deep sleep het prima, maar nog steeds wekbaar. Even de timers van CPU Spy reset, en testen maar
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb een b50 zonder dock uit de mm maastricht,WeAreLegion schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:55:
[...]
Het gaat vooral om welke versie je heb TB, WW en dergelijkedaar ben ik meer benieuwd naar.
Wat me is opgevallen tot nu toe, nog sneller door de menu's gaan, en de scroll balk rechts in debrowser is veranderd, rechthoekig
Ja heb hem ook binnen net opgehaald, ook de dockupdate. Ben benieuwd ik heb een B70 en had eigenlijk al geen problemen dat scheelt
vind wel dat asus netjes aan updaten is dat doen ze volgens mij best regelmatig. Ik heb de mijne pas een week maar toch.
Net ook de update binnengehaald op een WW transformer. duurde ongeveer 5 minuten om te updaten.
Hier ook WW binnen, na nieuwe opstart kwam er nog een kleintje (update) achteraan.Lizard schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:10:
Net ook de update binnengehaald op een WW transformer. duurde ongeveer 5 minuten om te updaten.
Verwijderd
Update binnen voor zowel tablet als dock.
Valt me op dat compas-probleem is verholpen.
Scrollen met tochpad is weer als bij vorige firmware.
Vertraging bij typen in de browser (stock) is er nog steeds.
Verder nog geen bijzonderheden opgevallen.
Vertraging met typen in de stockbrowser heb ik totaal niet, niet met dock en niet met tablet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:25:
Update binnen voor zowel tablet als dock.![]()
Is met de nieuwe update, het probleem dat het scherm donker wordt als je het keuzescherm voor een applicatie krijgt, ook opgelost? Je moest dan het scherm kantelen om de te selecteren applicaties te kunnen zien. Anders zag je ze niet.
TurkeyBelgium (TB) is apart doordat ze beide geen youtube standaard in de firmware hebben (belgie door sabam, turkije door een of andere rechtszaak). Youtube staat normaal ook niet in de belgische market denk ik. Goed dat ik bij coolblue besteld heb, mooi een ww model gekregen =).
[ Voor 10% gewijzigd door Cooki3s op 23-08-2011 13:35 ]
dit probleem nooit gehad (ww, b70)hostje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:31:
Is met de nieuwe update, het probleem dat het scherm donker wordt als je het keuzescherm voor een applicatie krijgt, ook opgelost? Je moest dan het scherm kantelen om de te selecteren applicaties te kunnen zien. Anders zag je ze niet.
Verwijderd
Is opgelost.hostje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:31:
Dus.. 98% deep sleep gehad, voor 54 min 39s. 1 keypress en hij was weer wakker.
En nu is dat niet eens het ergste, maar dat de accu te hard gaat is wat minder
Dat gaat dus een RMA worden.
En nu is dat niet eens het ergste, maar dat de accu te hard gaat is wat minder
Dat gaat dus een RMA worden.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Thanks, dat en het compas probleem weerhielden mij er tot nu toe van die 3.2 update te installeren. Ik draai daarom nog 3.1. Ben benieuwd of ik eerst die 3.2 moet installeren of dat de nieuwe update ook de 3.2 bevat en direct kan worden geïnstalleerd.
Vraag: Klopt het dat de huidige kernelversie nu 2.6.36.3-00003-g9baf8f7 is?
Opmerking 1: heb een originele Protection Film-mat van de ASUSshop erop geplakt. Wel een secuur werkje! Het scherm heeft nu praktisch geen last meer van weerspiegeling, vette vingerafdrukken zijn ook niet meer een probleem en de gevoeligheid is gelijk gebleven. Een aanrader, maar niet goedkoop. Meld je aan als VipMember en je krijgt nog wat korting..
Opmerking 2: Wie heeft er net als ik een Plasma tv van Panasonic? De hdmi-aansluiting van de TF werkt nml. niet met veel Panasonic plasma's
. Meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111672
http://www.transformerfor...output-tv-receiver-8.html
Opmerking 1: heb een originele Protection Film-mat van de ASUSshop erop geplakt. Wel een secuur werkje! Het scherm heeft nu praktisch geen last meer van weerspiegeling, vette vingerafdrukken zijn ook niet meer een probleem en de gevoeligheid is gelijk gebleven. Een aanrader, maar niet goedkoop. Meld je aan als VipMember en je krijgt nog wat korting..
Opmerking 2: Wie heeft er net als ik een Plasma tv van Panasonic? De hdmi-aansluiting van de TF werkt nml. niet met veel Panasonic plasma's

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1111672
http://www.transformerfor...output-tv-receiver-8.html
Asus Transformer en nog wat spul
Mij viel het net op dat wanneer je je tablet+dock open hebt staan maar het scherm staat uit, als je je scherm dan dicht klapt dan gaat het scherm aan
vind dat toch een slorig foutje zeg

Ik krijg de update wederom niet aangeboden (WW versie) ik vrees dus dat ik wederom op de file op de site moet wachten. Vind het wel een erg vaag verhaal. Zou ik ergens een instelling verkeerd hebben zitten of zo?
De vorige 2 updates kon ik ook niet via OTA krijgen.
Dat is bij mij niet het geval. Hij gaat pas aan als ik hem weer open klap.Als ik hem een klein stukje open dan is hij nog gewoon uit. Pas als ik hem verder open gaat hij aan.soulcrusher schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:17:
Mij viel het net op dat wanneer je je tablet+dock open hebt staan maar het scherm staat uit, als je je scherm dan dicht klapt dan gaat het scherm aanvind dat toch een slorig foutje zeg
[ Voor 47% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-08-2011 15:20 ]
Als je een keer een OTA hebt geprobeerd uit te voeren terwijl je je tf geroot had en deze is mislukt, dan kan het zijn dat asus geen OTA meer voor jou tf aanbiedt. Probeer anders bij instellingen zelf te kijken naar een update? dat werkte bij mij gewoon;)Wybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:18:
Ik krijg de update wederom niet aangeboden (WW versie) ik vrees dus dat ik wederom op de file op de site moet wachten. Vind het wel een erg vaag verhaal. Zou ik ergens een instelling verkeerd hebben zitten of zo?
Verwijderd
Sluit deze screenprotector precies aan tot de zijkanten ? Is het hele scherm dus bedekt ? En hoe voelt die aan. Iemand merkte op een matte screenprotector als schuurpapier aanvoelt en de leesbaarheid van de letters verminderd.Farmertje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:03:
Nee niet geroot, uiteraard probeer ik het steeds via de instellingen methode.
Artikel op Android Police over het battery drain probleem:
http://www.androidpolice....is-why-and-how-to-fix-it/
http://www.androidpolice....is-why-and-how-to-fix-it/
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Bedekt het glas volledig, wel secuur "plakken". Op site van Coolbleu is een goede demo te zien, al is het voor een telefoon.Schuurpapier? Onzin, je vinger glijdt er zelfs soepeler over. Leesbaarheid nog zeer goed, misschien een fractie minder. Dit wordt aardig gecompenseerd door de verminderde weerspiegeling. Aan te raden om het scherm nu schoon te maken met spray en speciaal doekje (klein doekje bijgeleverd) Ik heb voor tv en monitor-schermen al lang geleden bij de Action een spray-fles met doekje gekocht, voldoet prima en kost een fractie van wat dit spul in een speciaalzaak kost.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:23:
[...]
Sluit deze screenprotector precies aan tot de zijkanten ? Is het hele scherm dus bedekt ? En hoe voelt die aan. Iemand merkte op een matte screenprotector als schuurpapier aanvoelt en de leesbaarheid van de letters verminderd.
Asus Transformer en nog wat spul
ok hoor ook bij de Transformer-club 
Alleen misschien een 'noob' vraag, maar ik kan geen apps verplaatsen naar geheugen... klopt dat?
Alleen misschien een 'noob' vraag, maar ik kan geen apps verplaatsen naar geheugen... klopt dat?
Welkomsuperericje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:24:
ok hoor ook bij de Transformer-club
wat bedoel je precies met die vraag?
Op mijn Samsung Galaxy S2 kan ik van telefoongeugen verplaatsen naar intern geheugen..
Hoeft/ kan dat bij de TF niet?
in het fota topic op xda staan een aantal mogelijke oorzaken voor het niet ontvangen van de update:Wybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:23:
Nee niet geroot, uiteraard probeer ik het steeds via de instellingen methode.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041502
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
Nee, je apps komen in het 16gb (of 32gb) geheugen van je apparaat. Voldoende ruimte dus. Ze verplaatsen naar je micro-SD kaart is niet nodig.superericje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:27:
[...]
Op mijn Samsung Galaxy S2 kan ik van telefoongeugen verplaatsen naar intern geheugen..
Hoeft/ kan dat bij de TF niet?
Je bedoelt verplaatsen naar SD kaart?
Dat hoeft inderdaad niet omdat je 16 of 32 GB ter beschikking hebt.
Ik vrees toch de aliensLinuZZ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:28:
[...]
in het fota topic op xda staan een aantal mogelijke oorzaken voor het niet ontvangen van de update:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041502
Ach zo lang asus uiteindelijk na een paar weken gewoon de update op de site zet maak ik me er ook niet al te druk over. Ik heb de update niet nodig om een probleem aan te pakken
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:29:
[...]Nee, je apps komen in het 16gb (of 32gb) geheugen van je apparaat. Voldoende ruimte dus. Ze verplaatsen naar je micro-SD kaart is niet nodig.
Kijk dat zijn de snelle reacties!! Perfect!!Wybo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:29:
Je bedoelt verplaatsen naar SD kaart?
Thanks!
Ik heb de Tablet los gekocht toen die net uit was en nog moeilijk leverbaar. (2de/3de lading van Computerland.) en wil er nog altijd het dock erbij hebben,
Maar met al die drain problemen met het dock en RMA gevallen vroeg ik mij af of het uberhaubt wel verstandig is het dock nu te kopen?
Edit: Lees hier dat Asus bekend is met het probleem en het kan repareren.
Maar hoe zit het dan met de docks die nu in de winkel liggen? Zitten daar ook nog problem gevallen tussen?
Of kan ik met een gerust hart er eentje bestellen?
Maar met al die drain problemen met het dock en RMA gevallen vroeg ik mij af of het uberhaubt wel verstandig is het dock nu te kopen?
Edit: Lees hier dat Asus bekend is met het probleem en het kan repareren.
Maar hoe zit het dan met de docks die nu in de winkel liggen? Zitten daar ook nog problem gevallen tussen?
Of kan ik met een gerust hart er eentje bestellen?
[ Voor 39% gewijzigd door Sato op 23-08-2011 17:03 ]
Volgens mij is vanaf B70 het drain probleem wel opgelost, Ik heb er zelf geen last van in ieder geval. Dock is erg fijn IMO en hoort echt bij dit product, maakt het echt iets bijzonders naast alle andere losse tablets vind ik.
Is op de doos te zien of het een B70 of later is? Edit: Ja dus, In elk geval wel op de doos van de tablet. (B50 in mijn geval.)
Dan kijk ik wel even bij de winkels in plaats van online te bestellen.
[ Voor 57% gewijzigd door Sato op 23-08-2011 17:13 ]
Ik heb voor de 2de keer de TF als RMA aangeboden.
De dock wilt gewoon niet opladen ze hebben het niet goed gedaan hij kwam voor dock drain probleem.
En de scherm zit weer los aan dezelfde kant toen ik hem terug kreeg zat deze goed vast.
De dock wilt gewoon niet opladen ze hebben het niet goed gedaan hij kwam voor dock drain probleem.
En de scherm zit weer los aan dezelfde kant toen ik hem terug kreeg zat deze goed vast.
Voor al die mensen die bang zijn voor het battery drain probleem van een nog te kopen dock, wil ik graag ook even een positief geluid laten horen. Gewoon, omdat het normaal is om de dingen die verkeerd gaan wel te posten, maar als het goed gaat niet.
Ik had zelf het probleem ook, en heb een RMA aanvraag ingediend via deze site.
Ik heb duidelijk vermeld dat ik de laatste firmware had geinstalleerd, en de optie "save battery" had aangevinkt. Het is belangrijk om te laten merken dat je zelf het probleem al goed onderzocht hebt.
Geen lastige vragen gehad, na een halfuur al een bevestiging van DHL in de e-mail.
Volgende dag werd de dock opgehaald door DHL, een week later had ik hem al weer terug. DHL tracking is goed geregeld, de reparatiestatus bij Asus is ook helemaal te volgen. Het halen/versturen heeft me geen cent gekost.
Het is niet goed dat sommigen het probleem hebben, maar Asus doet er helemaal niet geheimzinng over, en verhelpt het probleem.
Ik heb niets dan lof over de service van Asus. Daar kunnen veel andere bedrijven nog een puntje aan zuigen.
Conclusie: Niet bang zijn, gewoon kopen dat ding!
Ik had zelf het probleem ook, en heb een RMA aanvraag ingediend via deze site.
Ik heb duidelijk vermeld dat ik de laatste firmware had geinstalleerd, en de optie "save battery" had aangevinkt. Het is belangrijk om te laten merken dat je zelf het probleem al goed onderzocht hebt.
Geen lastige vragen gehad, na een halfuur al een bevestiging van DHL in de e-mail.
Volgende dag werd de dock opgehaald door DHL, een week later had ik hem al weer terug. DHL tracking is goed geregeld, de reparatiestatus bij Asus is ook helemaal te volgen. Het halen/versturen heeft me geen cent gekost.
Het is niet goed dat sommigen het probleem hebben, maar Asus doet er helemaal niet geheimzinng over, en verhelpt het probleem.
Ik heb niets dan lof over de service van Asus. Daar kunnen veel andere bedrijven nog een puntje aan zuigen.
Conclusie: Niet bang zijn, gewoon kopen dat ding!
Met de beperkte voorraden van de tf en het dock is het vrijwel uitgesloten dat je nu nog een B40/50/60 zult krijgenSato schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:10:
Is op de doos te zien of het een B70 of later is? Edit: Ja dus, In elk geval wel op de doos van de tablet. (B50 in mijn geval.)
Klein vraagje wat me niet helemaal duidelijk is nog.
Als je tablet en dock gebruikt, loopt de dock dan leeg als in blijft hij je tablet op laden. Want ik merk wel dat dock vrij snel leeg loopt als hij aangesloten zit op tablet.
Als je tablet en dock gebruikt, loopt de dock dan leeg als in blijft hij je tablet op laden. Want ik merk wel dat dock vrij snel leeg loopt als hij aangesloten zit op tablet.
nee, lijkt mij ok niet..soulcrusher schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:54:
[...
Met de beperkte voorraden van de tf en het dock is het vrijwel uitgesloten dat je nu nog een B40/50/60 zult krijgen
ik heb hem sinds afgelopen zaterdag en ik heb een dock en een tab van de B80 serie
In sommige winkels roepen ze dat de voorraden beperkt zijn, maar bijvoorbeeld bij coolblue zijn alle types continue op voorraad, ik heb de mijne daar ook besteld (omdat Saturn niet kon leveren), maandagmiddag besteld, dinsdagmiddag in huis.soulcrusher schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Met de beperkte voorraden van de tf en het dock is het vrijwel uitgesloten dat je nu nog een B40/50/60 zult krijgen
Lees achtergrond programmas' sluiten ? maar even door.
[ Voor 60% gewijzigd door RoD op 23-08-2011 19:06 ]
Vind ik ook. Gewoon kopen die TF met dock. De dock heeft 2 volledige usb 2.0 poorten dat is zeer handig en de accu in het dock is mooi meegenomen. Als ik het scherm niet wil aanraken met mijn vette vingers sluit ik gewoon even mijn muis aan en werk ik alsof het een netbook is.Shodan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:05:
Volgens mij is vanaf B70 het drain probleem wel opgelost, Ik heb er zelf geen last van in ieder geval. Dock is erg fijn IMO en hoort echt bij dit product, maakt het echt iets bijzonders naast alle andere losse tablets vind ik.
En welke batch heb jij ontvangen?kruila schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:46:
[...]
In sommige winkels roepen ze dat de voorraden beperkt zijn, maar bijvoorbeeld bij coolblue zijn alle types continue op voorraad, ik heb de mijne daar ook besteld (omdat Saturn niet kon leveren), maandagmiddag besteld, dinsdagmiddag in huis.
allebei B70 (25 juli)
Sinds de update willen i.i.g. 2 spellen (bug village en coin dozer) hier niet meer werken. Meer mensen daar last van?
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Verwijderd
Ik heb nog geen update ontvangen, bij update staat er dat er wel een update beschikbaar is en dat ik bij de meldingen moet kijken, maar daar staat niets.
zijn er nog meer mensen met WW die nog geen update hebben gekregen?
zijn er nog meer mensen met WW die nog geen update hebben gekregen?
Heb alleen coindozer geïnstalleerd. Werkt prima, ook na de update.Motorfret schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:13:
Sinds de update willen i.i.g. 2 spellen (bug village en coin dozer) hier niet meer werken. Meer mensen daar last van?
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb de mijne zojuist bij de MediaMarkt gehaald
Update net geinstalleerd zonder dat ik hoefde te un-rooten. Root rechten zijn nu wel weg.
was al gemeld dat de nieuwe update het mogelijk maakt om de mousepointer weer te veranderen in een gewoon pijltje?
Verwijderd
Da's wel prettig ja, want sinds 3.2 was de cursor een draaiend rondje en waardeloos in de stock browseroltk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:53:
was al gemeld dat de nieuwe update het mogelijk maakt om de mousepointer weer te veranderen in een gewoon pijltje?
Zal eens kijken of de update klaarstaat voor me
Ik krijg een nieuwe update ze hebben helaas de cursor niet veranderd. Daarna kreeg ik een nieuwe mobiele dock te beschikking. Kijken wat er aan veranderd is.
Edit: dual battery widget geeft nu aan dat hij oplaad door middel van een bliksem maar nu staat hij op n/a.
Ik ben benieuwd of die nu wel oplaad. Zal wel mooi zijn kan ik de RMA afzeggen.
Edit: dual battery widget geeft nu aan dat hij oplaad door middel van een bliksem maar nu staat hij op n/a.
Ik ben benieuwd of die nu wel oplaad. Zal wel mooi zijn kan ik de RMA afzeggen.
[ Voor 37% gewijzigd door Evertt op 23-08-2011 22:44 ]
Niet gelijk piepen. Topic doorlezen en je instellingen bekijken. Je oude vertrouwde pijltjes cursor is ech wel terug hoor.Evertt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:35:
Ik krijg een nieuwe update ze hebben helaas de cursor niet veranderd. Daarna kreeg ik een nieuwe mobiele dock te beschikking. Kijken wat er aan veranderd is.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:12
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Heb de tablet geupdate en daarna de hele avond geinternet met de stock browser en geen een crash gehad dus dat is wel positief!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
net update gedaan,daarna kreeg ik een update voor het dock,ook maar gelijk gedaan tot nu toe zie ik nog geen veranderingen alleen 1 verandering is:ik typ hier nu en voor de update ging het veel sloomer dus al 1 pluspunt
Om de switchen tussen touchpad pointer styles:
Instellingen -> Taal en invoer -> scrollen naar instellingen voor muis en trackpad -> Touchpad pointer style.
screenshot
Maar ik genoot ook van Sorcerer_NL z'n opmerking
Instellingen -> Taal en invoer -> scrollen naar instellingen voor muis en trackpad -> Touchpad pointer style.
screenshot
Maar ik genoot ook van Sorcerer_NL z'n opmerking
En mt welke batch hebben ze jou blij gemaakt?!VorCha schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:39:
Ik heb de mijne zojuist bij de MediaMarkt gehaald
Met de 3.2 krijg ik steeds het compas probleem.hostje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:20:
[...]
Thanks, dat en het compas probleem weerhielden mij er tot nu toe van die 3.2 update te installeren. Ik ........................
heb al diversen keren de TF heen en weer gedraaid, maar blijft steeds terug komen (om de 1 minuut).
Ik ben er wel achter dat het in samenwerking is met de achtergrond (shadow galaxy)
Ook met coin dozer krijg ik steeds het probleem, dus lijkt het mijn dat het aan android ligt dan?
Is dit bekent? zo ja is er een fix?
Coin dozer heb ik al verwijderd maar shadow galaxy zou ik graag als achtergrond willen hebben.
Heb je de laatste update (van gisteren) al? Daar zou de fix in moeten zitten, zoals al ettelijke malen vermeld is.
Zie mijn berichtje (HenkBr) hierover in dit topic van "woensdag 17 augustus 2011 @ 23:10"my_fiero schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:33:
[...]
Met de 3.2 krijg ik steeds het compas probleem.
heb al diversen keren de TF heen en weer gedraaid, maar blijft steeds terug komen (om de 1 minuut).
Ik ben er wel achter dat het in samenwerking is met de achtergrond (shadow galaxy)
Sinds eergisteren heb ik mijn TF weer terug van RMA. Bleek dat DHL vrijdag al bij mij voor de deur stond (maar was niet thuis). Eergisteren dus zelf even bij service-point in Rotterdam opgehaald.
Gerammel is weg, dus ik ben helemaal blij.
Gisteren ook de update naar 3.2 erop gezet en geprobeerd via Joikuspot (Premium) op Nokia E72 te kunnen internetten. Tegen mijn verwachtingen in is het mij gelukt, met de Joikuspot Lite/Free kon mijn TF namelijk geen hotspot vinden, maar met de Premium wel.
Voor mensen met een Nokia kunnen volgens mij nog 30 dagen bepaalde (betaalde) apps gratis downloaden uit de Ovi-store (één of andere promotie-actie). Zodoende ben ik ook aan de Premium Joikuspot gekomen. Zeker het proberen waard!
Gerammel is weg, dus ik ben helemaal blij.
Gisteren ook de update naar 3.2 erop gezet en geprobeerd via Joikuspot (Premium) op Nokia E72 te kunnen internetten. Tegen mijn verwachtingen in is het mij gelukt, met de Joikuspot Lite/Free kon mijn TF namelijk geen hotspot vinden, maar met de Premium wel.
Voor mensen met een Nokia kunnen volgens mij nog 30 dagen bepaalde (betaalde) apps gratis downloaden uit de Ovi-store (één of andere promotie-actie). Zodoende ben ik ook aan de Premium Joikuspot gekomen. Zeker het proberen waard!
Met batch bedoel je serienummer? De mijne begint met B70 en is een WW versie.marklinfan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:19:
[...]
En mt welke batch hebben ze jou blij gemaakt?!
Tot nu toe heel happy mee, maar ik moet nog veel uitproberen. In ieder geval geen crashes of vastlopers gehad.
Edit; De geinstalleerde versie was trouwens 3.0 zodra ik een WiFi opgezet had kwam er de melding voor een update naar 3.2. Zonder problemen uitgevoerd.
[ Voor 17% gewijzigd door VorCha op 24-08-2011 09:03 . Reden: update vermeld ]
Leuke review van een iPad 2 door een Android-fan: http://dymphie.com/2011/0...iew-door-een-android-fan/
Ik ben er nog niet uit of ik voor de iPad of de TF moet gaan. Dan is het wel leuk om te lezen iemands ervaringen die de stap van Android -> iOS wel heeft gemaakt.
Ik ben er nog niet uit of ik voor de iPad of de TF moet gaan. Dan is het wel leuk om te lezen iemands ervaringen die de stap van Android -> iOS wel heeft gemaakt.
Die keuze is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een iPod, iMac/MacBook, AppleTV hebt je sneller voor een iPad dan voor een TF gaat.
Ik heb enkel een iPodje en verder niets van Apple en ik vind een iPad gewoon te duur en minder flexibel.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een iPod, iMac/MacBook, AppleTV hebt je sneller voor een iPad dan voor een TF gaat.
Ik heb enkel een iPodje en verder niets van Apple en ik vind een iPad gewoon te duur en minder flexibel.
Voor mij belangrijke pro's voor de TF/android: widgets, delen-knop, geen itunes, goedkoper
Belangrijke pro's voor de iPad: veel apps komen eerst (en soms exclusief) voor dit platform uit, al is dat de laatste jaren wel veranderd, kwalitatief iets beter (vermoed ik)
Belangrijke pro's voor de iPad: veel apps komen eerst (en soms exclusief) voor dit platform uit, al is dat de laatste jaren wel veranderd, kwalitatief iets beter (vermoed ik)
Dit topic is gesloten.