• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:54
Aangezien nog niet duidelijk is:
a) wat de TF2 onder het scherm gaat krijgen,
b) wanneer die komt,
c) hoe deze er verder uit komt te zien

Kun je blijven wachten op iets beters, dus mijn advies: kopen :)
(en we zitten al op pagina 201)

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 17-08-2011 16:35 ]

Verwijderd

The Legend schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:32:
Ik zit echt in dubio,
...<cut>...:P Lastig lastig.
Ach, met dit soort devices loop je altijd achter de feiten aan. Gewoon nu kopen, want tegen die tijd zijn er weer andere zaken die je mist als toepassing of hardware.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:13
The Legend schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:32:
Ik zit echt in dubio, wachten op de TF2 of nu de TF1+dock aanschaffen. Het is voor casual gebruik thuis op de bank, op reis als foto viewer en opslag en films en series kijken als ik niet thuis ben. Belangrijk is voor mij dat in ieder geval 720p mkv (high profile) series te kijken zijn. Dat schijnt nu te lukken met Diceplayer heb ik hier gelezen. Een volledige film op 720p (tussen de ~4-7GB) zal waarschijnlijk wat lastig worden? Wat dat betreft is het misschien beter om te wachten op de Tegra 3, maar meer dan geruchten is er nog niet over te vinden. Laat staan een releasedatum. TF1 is nu hebben :P Lastig lastig.
ik denk dat je toch nog kan wachten tot maart,
en ik zeg het je: zolang wachten en daardoor een halfjaar geen geweldig product als de tf1 hebben, dat wil je niet!

kopen die handel! :P

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
Ik heb voorkomen dat iemand een iPad ging komen. Ik heb mijn TF laten zien en ze was helemaal weg van het ding. Ze had er ook niet eerder van gehoord. Ze was helemaal verbaast dat de TF ook nog eens een heel stuk goedkoper was dan de iPad.

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
_gibeon_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:05:
Over WhatsApp; dat hoort niet te werken op een tablet. Het is namelijk gelinkt aan je telefoonnummer en die hebben we niet!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kán werken. Als je een gerootte Android telefoon hebt en je TF hebt geroot, is het een kwestie van Titanium Backup op je telefoon draaien en op de TF terugzetten.

Grootste nadeel is het missen van de link met je contactpersonen:
- Bij de gesprekken staat een telefoonnummer, geen naam.
- Je kan geen nieuwe gesprekken beginnen, omdat er geen contacten zijn.
- Je kan via het delen/share vanuit diverse programma's geen contact selecteren, omdat er geen contacten zijn.
- Berichten worden niet gesynct tussen pad en telefoon. Het is maar net wat je op het moment aan hebt staan, daar staan je berichten.

Voordeel: het typt zo lekker!
Contacten syncen met Google of deze gewoon importeren op je TF zou hier toch de oplossing voor kunnen zijn?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
maniak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:20:
Ik heb voorkomen dat iemand een iPad ging komen. Ik heb mijn TF laten zien en ze was helemaal weg van het ding. Ze had er ook niet eerder van gehoord. Ze was helemaal verbaast dat de TF ook nog eens een heel stuk goedkoper was dan de iPad.
Ik heb ook al een paar mensen over de streep heen getrokken om een Transformer te kopen ipv andere tablets. Zelfs iemand die had net een iPad gekocht, mar ging hem terug brengen, en heeft nu een TF101 ;)

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:55
De RMA status staat 2 dagen in de kolom incomplete items met daar achter Repairing. Hoort dit zo of betekend dit dat Asus wacht op onderdelen.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:54
Evertt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:13:
De RMA status staat 2 dagen in de kolom incomplete items met daar achter Repairing. Hoort dit zo of betekend dit dat Asus wacht op onderdelen.
Staat hij al 2 volle dagen op "Repairing"? Zoals ik hierboven ook heb gepost, heb ik gisteren gekeken en stond hij op "repairing" en vanmorgen ook, vanmiddag (na de lunch) nogmaals gekeken en stond hij op "Ready for shipping". Ik weet niet hoe snel/vaak er een update wordt gegeven.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb iets heel vaags. Ik had geen draining op mijn dock tot ik de update van asus er overheen gezet heb. Nu inderdaad een drain van 3 tot 4% in standby.

Ik ga hem daarvoor niet in de RMA doen. Vind het te veel werk en hoewel 3 tot 4 procent wat veel is haal ik er nog steeds met gemak een dag mee, en 's avonds kan hij gewoon opgeladen worden. En als het door een update veroorzaakt kan worden, kan het ook met een software-update weer gerepareerd worden ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
xippie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook al een paar mensen over de streep heen getrokken om een Transformer te kopen ipv andere tablets. Zelfs iemand die had net een iPad gekocht, mar ging hem terug brengen, en heeft nu een TF101 ;)
Ik denk dat Asus lang niet genoeg reclame maakt voor de TF101, ik vind het een veel betere concurent dan de Samsung tablet... juist omdat het anders is dan de iPad vanwege de toetsenbord combo

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Dock terug van RMA, zat nog redelijk wat juice in dus direct de wake-up functie getest.

Lijkt verholpen, vinkje uit bij de instellingen doet mijn tablet direct ontwaken.

Vinkje aan en ik kan tig keer toetsen indrukken en er gebeurd idd niets. Maarna tig keer + 1 of een veeg over het tocuchpad doet hem wel ontwaken....iemand anders ook opgevallen? Of eis ik te veel?

Heb een B50 overigens.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is normaal, zo hoort het te werken

• Anton.net
Ik ben nog opzoek naar een professioneler fotobewerktprogramma, maar heb deze nog niet gevonden, iemand nog ideeën?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Wat is nu de algehele mening van HC3.2? En komt er weer een update?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

The Legend

*Plop*

Anton.net schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

ik denk dat je toch nog kan wachten tot maart,
en ik zeg het je: zolang wachten en daardoor een halfjaar geen geweldig product als de tf1 hebben, dat wil je niet!

kopen die handel! :P
Jullie goede raad opgevolgd en maar een 16GB met dock gekocht :P Nu lekker klooien! _/-\o_

Zowel dock als tab zijn uit de B70 batch. Uit de doos HC3.1, direct geupdate naar 3.2.

Zijn er eenvoudige manieren om de bekende problemen te testen?

[ Voor 15% gewijzigd door The Legend op 17-08-2011 23:04 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
De "compass error", die na de 3.2 update te voorschijn komt, is geen 3.2 bug, maar een vraag om het kompas te kalibreren. Het voorbeeld in de vorm van een liggende acht is nogal misleidend, omdat er een driedimensionale beweging verwacht wordt, waarbij ook de tablet nog eens deels om zijn as dient te draaien. Deze beweging voer je uit, in het scherm waar de vraag wordt gesteld. Als het goed gaat, krijg je de melding dat het kompas nu gekalibreerd is en de melding komt daarna dan ook niet meer terug.
Abracadabra waarschijnlijk, maar de volgende site toont een aantal YouTube filmpjes als voorbeeld:
http://www.youtube.com/results?search_query=compass+calibration&aq=f

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Wybo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:23:
Heb iets heel vaags. Ik had geen draining op mijn dock tot ik de update van asus er overheen gezet heb. Nu inderdaad een drain van 3 tot 4% in standby.

Ik ga hem daarvoor niet in de RMA doen. Vind het te veel werk en hoewel 3 tot 4 procent wat veel is haal ik er nog steeds met gemak een dag mee, en 's avonds kan hij gewoon opgeladen worden. En als het door een update veroorzaakt kan worden, kan het ook met een software-update weer gerepareerd worden ;)
Heb het al een keer hier gezet maar nog maar een keer. Kijk eens bij Apps > Ontwikkeling > Stand-by en vink deze uit. Misschien is je drain dan verholpen.

• Zonekill
maniak schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat Asus lang niet genoeg reclame maakt voor de TF101, ik vind het een veel betere concurent dan de Samsung tablet... juist omdat het anders is dan de iPad vanwege de toetsenbord combo
Zeker maakt Asus lang niet genoeg reclame, reclame kost veel geld. Het is ook moeilijk om in de tablet markt duidelijk te maken dat je net iets anders hebt dan de andere. Ze moeten het hebben van reviews op internet en bladen. De grote massa gaat naar mijn idee voor de ipad omdat die veel reclame maken en publiciteit krijgen. De meeste mensen hebben dan geen idee dat er nog andere tablets zijn die waarschijnlijk beter aansluit bij hun behoeften. Maar via mond op mond reclame worden steeds meer mensen kennis met de TF zoals hier ook al wordt geschreven. Het is volgens mij ook de populairste android tablet tot nu toe. Ergens las ik dat ze de verkoop verwachting ook hebben opgeschroefd naar 4 miljoen dit jaar. Kijken hoe de samsung het gaat doen. Ze hebben iig een goede start met de gratis reclame ivm de gelijkenis met de ipad.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
HenkBr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:10:
De "compass error", die na de 3.2 update te voorschijn komt, is geen 3.2 bug, maar een vraag om het kompas te kalibreren. Het voorbeeld in de vorm van een liggende acht is nogal misleidend, omdat er een driedimensionale beweging verwacht wordt, waarbij ook de tablet nog eens deels om zijn as dient te draaien. Deze beweging voer je uit, in het scherm waar de vraag wordt gesteld. Als het goed gaat, krijg je de melding dat het kompas nu gekalibreerd is en de melding komt daarna dan ook niet meer terug.
Abracadabra waarschijnlijk, maar de volgende site toont een aantal YouTube filmpjes als voorbeeld:
http://www.youtube.com/results?search_query=compass+calibration&aq=f
Dank voor je bericht. Heb als een dronken lor met mijn TF staan draaien, nu is de "fout" opgeheven.
Ik kreeg een melding dat Google maps was ge-update, de foutmelding blijft nu weg. _/-\o_

apollo13

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb dit topic en XDA doorgespit, maar kan iemand misschien uitleggen hoe de 'deep sleep' functie nu zou horen te werken? Ik heb een B70 tab + dock en heb vanavond een beetje lopen pielen en vervolgens CPU Spy eens geinstalleerd. Na een tijdje gekeken en toen stond er iets van 4 minuten bij deep sleep. Lijkt dus te werken. Als ik echter gedocked werk en het scherm uitdoe, minuutje wacht, dan kan ik hem niet ontwaken met een toets, maar wel met het touchpad. Hoort dit? Vervolgens kijk ik weer in CPU Spy en is de 'deep sleep'-tijd niet opgelopen..? Vervolgens de tab ontkoppelt, uitgezet en weer aangezet en weer in standby gezet (scherm uit met de knop), paar minuutjes gewacht, en ook nu is hij niet in deep sleep geweest. Hoe werkt dit nu precies, en hoe zou het behoren te werken?!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik wil net een kompas installeren, tiny compass van nikolay ananiev , staat er bij de vereisten:
"Voorkomen dat tablet overschakelt naar slaapmodus."

Mja, app's die zo te werk willen, die drainen de accu wel lijkt me...

Welke kompas-app gebruiken jullie op de asus transformer?

[ Voor 21% gewijzigd door notsonewbie op 18-08-2011 01:04 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Zonekill
The Legend schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:48:
Ik heb dit topic en XDA doorgespit, maar kan iemand misschien uitleggen hoe de 'deep sleep' functie nu zou horen te werken? Ik heb een B70 tab + dock en heb vanavond een beetje lopen pielen en vervolgens CPU Spy eens geinstalleerd. Na een tijdje gekeken en toen stond er iets van 4 minuten bij deep sleep. Lijkt dus te werken. Als ik echter gedocked werk en het scherm uitdoe, minuutje wacht, dan kan ik hem niet ontwaken met een toets, maar wel met het touchpad. Hoort dit? Vervolgens kijk ik weer in CPU Spy en is de 'deep sleep'-tijd niet opgelopen..? Vervolgens de tab ontkoppelt, uitgezet en weer aangezet en weer in standby gezet (scherm uit met de knop), paar minuutjes gewacht, en ook nu is hij niet in deep sleep geweest. Hoe werkt dit nu precies, en hoe zou het behoren te werken?!
Lees mijn post eerst van een paar posts terug en check die setting.

Deep Sleep is de stand-by stand waarbij het minste accu verbruikt. Als tablet in deep sleep is kun je hem alleen maar wekken met de power knop. Sommige apps verhinderen dat de tablet in deep sleep gaat.
Het kan even duren voordat tablet in deep sleep gaat. Bij die van mij gaat ie vrijwel direct in deep sleep volgens cpu spy. Ik heb ingesteld wifi verbreken als scherm dooft. Heb B6O-B6O en 3.2

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zonekill schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:15:
[...]

Heb het al een keer hier gezet maar nog maar een keer. Kijk eens bij Apps > Ontwikkeling > Stand-by en vink deze uit. Misschien is je drain dan verholpen.
Die staat gewoon uitgevinkt. Hij gaat ook gewoon in deep sleep.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
notsonewbie schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:39:
Ik wil net een kompas installeren, tiny compass van nikolay ananiev , staat er bij de vereisten:
"Voorkomen dat tablet overschakelt naar slaapmodus."

Mja, app's die zo te werk willen, die drainen de accu wel lijkt me...
Voor zover ik weet betekent dit alleen dat je scherm niet zwart gaat wanneer je de applicatie AKTIEF hebt. Dus zichtbaar op je scherm.

Vergelijkbaar met een navigatieprogramma op je smartphone (of tablet) waarbij je niet wilt dat het scherm na een tijdje niet aanraken op zwart gaat. :D

• The Legend

The Legend

*Plop*

[message=36600525,noline]Zonekill schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:14[h/message]:
[...]

Lees mijn post eerst van een paar posts terug en check die setting.

Deep Sleep is de stand-by stand waarbij het minste accu verbruikt. Als tablet in deep sleep is kun je hem alleen maar wekken met de power knop. Sommige apps verhinderen dat de tablet in deep sleep gaat.
Het kan even duren voordat tablet in deep sleep gaat. Bij die van mij gaat ie vrijwel direct in deep sleep volgens cpu spy. Ik heb ingesteld wifi verbreken als scherm dooft. Heb B6O-B6O en 3.2
Had ik gecontroleerd, vinkje stond al uit. Vannacht de tab gedocked en dichtgeklapt opgeladen, rond 05:00 zag ik het lampje groen banden en heb ik de stroom eraf gehaald. Nu 4,5 later zit de tab op 100% en het dock op 74% en geeft CPU Spy 55% op 1000Mhz en 0% deep sleep...? ;(

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:28
Hoe is het afgelopen met die dock die flink beschadigd terugkwam van RMA? (ben user even vergeten)

Daarnaast: volgens mij las ik laatst over rumors dat NVidia problemen had met productie van de Tegra3 en dat release van oktober verplaatst was naar begin 2012. Als dat waar is, dan zal de T2 ook niet eerder uit komen.

Ook vraag ik mij af wat je echt gaat merken van snellere hardware: internetten/FB/twitter zijn wrsch meest gebruikte apps op een tablet. Die performen al meer dan acceptabel. Ik zou dus verwachten dat weinig mensen het verschil gaan merken. Wel zou de T2 lichter en platter zijn. Dat zou wel een plus zijn.

Overigens heb ik zelf nog geen TF, maar overweeg er wel 1 (16GB+dock). Is het aan te raden om een 2e hands aan te schaffen van paar maanden oud, dus in oude serie (B50?)? Ik heb weinig zin om 'm meteen al op te moeten sturen...

• Anton.net
kwaazaar schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:03:
Hoe is het afgelopen met die dock die flink beschadigd terugkwam van RMA? (ben user even vergeten)

Daarnaast: volgens mij las ik laatst over rumors dat NVidia problemen had met productie van de Tegra3 en dat release van oktober verplaatst was naar begin 2012. Als dat waar is, dan zal de T2 ook niet eerder uit komen.

Ook vraag ik mij af wat je echt gaat merken van snellere hardware: internetten/FB/twitter zijn wrsch meest gebruikte apps op een tablet. Die performen al meer dan acceptabel. Ik zou dus verwachten dat weinig mensen het verschil gaan merken. Wel zou de T2 lichter en platter zijn. Dat zou wel een plus zijn.

Overigens heb ik zelf nog geen TF, maar overweeg er wel 1 (16GB+dock). Is het aan te raden om een 2e hands aan te schaffen van paar maanden oud, dus in oude serie (B50?)? Ik heb weinig zin om 'm meteen al op te moeten sturen...
ik heb een b50 tf (eind juni) heb alleen last van backlightbleeding, ik heb geen drain, zeker niet alle tf's zijn slecht van de eerste batch,
ik denk wel dat het moeilijk is om een 2dehands te vinden, de meeste vragen er dan ook nog bijna de nieuwprijs voor

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 14:38
Ik heb een B70 met echt hele erge backlight bleeding. Dus dat is niet is dat ze in latere revisies hebben verbeterd.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:02

grep

meer begrep...

Lees in het Galaxy Tab topic toch wel wat meningen dat de response wat schokkerig aan voelt (switchen van desktop etc).
Hoe ervaren jullie dat op de Transformer? Het lijkt mij een android probleem, dus verwacht hetzelfde "gevoel"

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
grep schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:
Hoe ervaren jullie dat op de Transformer? Het lijkt mij een android probleem, dus verwacht hetzelfde "gevoel"
Dat zegt relatief nog weinig want wat de een suuuuupersmooth vindt is voor een ander weer gewoon brak. Aangezien de hardware nagenoeg gelijk is en de software natuurlijk normaal gesproken ook voor het grootste gedeelte denk ik niet dat tablet X buttery smooth is en tablet Y stukken minder. Android is gewoon qua bepaalde dingen way minder smooth dan de grote concurrent. Komt met elke nieuwe OS-versie gelukkig wel verbetering in maar door de manier waarop het OS werkt (hoop (actieve) achtergrond dingen) zal je waarschijnlijk zo af en toe wel een hapering zien. Vind wel dat iets basaals als een homescreentje wisselen gewoon helemaal soepel moet gaan. Dit is op een 10.1 absoluut niet zo, verwacht niet dat dat op een Transformer wel zo is.

Nickname does not reflect reality

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Nou, ik weet niet hoeveel 'smoother' het wisselen tussen de screens kan. Ik kan echt geen lag ontdekken....

3D Print Service || Activated Carbon

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
MasterMaceMichu schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:47:
Nou, ik weet niet hoeveel 'smoother' het wisselen tussen de screens kan. Ik kan echt geen lag ontdekken....
Daarom is het ook altijd YMMV. Zo soepel als een xxx loopt gewoon geen enkele Android tablet/foon. Qua scrollen door lijsten, qua pinch zoomen, qua homescreen wisselen. Dat het voor iemand gewoon prima genoeg loopt: helemaal mooi. Dat het soepeler kán, echt wel. Bij de concurrent is ook gewoon meer geaccelereerd. Zou die echter nog niet gratis willen hebben vanwege de beperkingen/bedrijfsvoering maar dat is weer wat anders.

Nickname does not reflect reality

• Matsjanssen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:23
Ik lees ook de hele tijd dat jullie het hebben over B50/60/70 dock of tablet.
maar zit er nu zoveel verschil tussen?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Matsjanssen schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:13:
Ik lees ook de hele tijd dat jullie het hebben over B50/60/70 dock of tablet.
maar zit er nu zoveel verschil tussen?
JA. Net als met de 3 auto's uit 1 fabriek, de kleine toyota aygo, peugeot en renaultje citroen .
Tevens kan je in 1 serie (bijv. de B70) er 1 treffen met backlight bleeding, of een perfecte.

Mijn leken-gok is: ze willen te snel aan de vraag voldoen, maken fouten.

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 18-08-2011 13:22 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Lees in het Galaxy Tab topic toch wel wat meningen dat de response wat schokkerig aan voelt (switchen van desktop etc).
Ik heb beide, de tranformer, en de galaxy tab.
De galaxy tab is voor mobiel gebruik, die rockt qua accu uithoudingsvermogen, en ik gebruik hem flink.
Totaal niet laggie, juist heel vlot.
Gevolematig is de tab met android 2.2 zelfs ietsje vlotter dan deze met 3.2
En dat terwijl cpu spy bij de tab veel minder de hoge Mhz en laat zien als gebruikt, ofwel met minder Mhz, is ie toch net zo vlot.
De App's zijn ook in meerderheid dezelfden op beide apparaten en met de TAB bel ik dan ook nog eens.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Julian schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:26:
Ik heb een B70 met echt hele erge backlight bleeding. Dus dat is niet is dat ze in latere revisies hebben verbeterd.
Klote dat je net die treft.
Hier heb ik een B70 set die (klop klop op hout) vooralsnog zonder gebreken is.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 13:15
Hmm net eentje gekocht 2dehands via Marktplaats voor 340, ze zijn inderdaad nog niet zo goed beschikbaar 2dehands, maar uiteindelijk voor een recent aparaat in perfecte staat is een korting van 60 euro toch ook wel mooi meegenomen. Hoop enkel als hij aankomt dat ik geen last heb van de beschreven problemen hier :/

• Matsjanssen
dus hoe hoger het nummer (bijv. B70) hoe meer fouten asus er uit heeft gehaald

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 12:32
Matsjanssen schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:05:
dus hoe hoger het nummer (bijv. B70) hoe meer fouten asus er uit heeft gehaald
het tweede cijfer, de 7, geeft aan in welke maand het tablet/dock geproduceerd is ;)

iRacing Profiel

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:02
The Legend schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:37:
[...]

Had ik gecontroleerd, vinkje stond al uit. Vannacht de tab gedocked en dichtgeklapt opgeladen, rond 05:00 zag ik het lampje groen banden en heb ik de stroom eraf gehaald. Nu 4,5 later zit de tab op 100% en het dock op 74% en geeft CPU Spy 55% op 1000Mhz en 0% deep sleep...? ;(
Bestaan er ook programma's vergelijkbaar met CPU spy die aangeven welke programma's de accu gebruiken tijdens de standby mode? Mijn tablet heeft, net zoals hierboven, regelmatig last dat hij niet in de deep sleep modus gaat (en dus zo leeg is). Ik heb geen dock.

• Frigolamptje
kielkiel schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Bestaan er ook programma's vergelijkbaar met CPU spy die aangeven welke programma's de accu gebruiken tijdens de standby mode? Mijn tablet heeft, net zoals hierboven, regelmatig last dat hij niet in de deep sleep modus gaat (en dus zo leeg is). Ik heb geen dock.
Spare parts, dan bij batterij history kiezen voor partial wake usage

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Frigolamptje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Spare parts, dan bij batterij history kiezen voor partial wake usage
Spare Parts werkt alleen als je Transformer geroot is of niet? Die van mij is helaas niet te rooten :)

• Frigolamptje
WeAreLegion schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Spare Parts werkt alleen als je Transformer geroot is of niet? Die van mij is helaas niet te rooten :)
Ah, geen idee, heb de transformer nog niet, zei het gewoon uit algemene android ervaring ;). Het werkt op mijn telefoon alvast zonder dat hij in de superuser lijst staat, dus volgens mij heeft hij dan geen root toegang nodig?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm probably not dan inderdaad, dan is het inderdaad wel een aanrader om te proberen voor mensen die last hebben van geen Deep Sleep het laat redelijk veel zien :) weet eigenlijk niet of het ook voor HC3.2 werkt tho.

• 50Miles
Ik las eerder in dit topic dat er op xda werdt gesproken over een firmwareupdate dit weekend. Iemand die hier meer over weet?

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Bedoel je de originele Galaxy Tab, de 10.1v of de 10.1? Als je de laatste bedoelt, heb er gister even heel kort mee gespeeld in de Mediamarkt... Lagged beduidend meer dan mijn TF op 3.2. Vind de dunheid van de tablet leuk, maar je mist functionaliteit.

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Dock terug van RMA. Hele nacht aan lader. Vanmorgen om 7 uur, beide batterijen 100%. Om 19u vanavond op beide batterijen 4% verbruik, das 0.75% per uur. RMA geslaagd lijkt me. Dock en Tab zijn B50.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• Cooki3s
  • Laatst online: 21:05
Ben zeer geïnteresseerd in de transformer, heb juist men ipad 2 maar weer verkocht omdat hij niets deed zonder jailbreak en met jailbreak te onstabiel werd (hij wilde uiteindelijk zelfs niet meer met itunes verbinden). Nu heb ik wel nog een vraagje over de video playback, ik heb gehoord dat deze sterk verbeterd is sinds de 3.0 tijd (en met native flac support heeft de xformer nog een groot pluspunt voor mij). Nu vroeg ik mij af of de transformer in staat is om een bestand met volgende specificaties af te spelen:
quote: mediainfo
Video => .mkv bestandje
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 8 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 59mn 18s
Bit rate : 4 558 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.206
Stream size : 1.89 GiB (90%)
Writing library : x264 core 116 r2037+602 fbce75d
Encoding settings : cabac=1 / ref=8 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=9 / psy=1 / fade_compensate=0.00 / psy_rd=1.00:0.15 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-3 / threads=36 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / fgo=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=60 / rc=crf / mbtree=1 / crf=18.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : A_AC3
Duration : 59mn 18s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 163 MiB (8%)
Language : English
Eigenlijk een 'normale' hd video van het internet dus.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:55
De RMA is bij Asus afgerond is hier naar toe. Hoe lang duurt dat het van Brno naar Nederland is.

Verwijderd

Anton.net schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

ik heb een b50 tf (eind juni) heb alleen last van backlightbleeding, ik heb geen drain, zeker niet alle tf's zijn slecht van de eerste batch,
ik denk wel dat het moeilijk is om een 2dehands te vinden, de meeste vragen er dan ook nog bijna de nieuwprijs voor
Hier idem, b50, maar werkt perfect. Enige minpunt is dat mn dock niet locked / in sleep gaat. Daar moet ie voor terug, maar ach, is niet zo belangrijk. Dus als dat nou alles is... O-)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:41:
De RMA is bij Asus afgerond is hier naar toe. Hoe lang duurt dat het van Brno naar Nederland is.
Als het goed is ligt hij morgenmiddag weer op je bureau :)

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:17

GJA

Cooki3s schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:32:
Ben zeer geïnteresseerd in de transformer, heb juist men ipad 2 maar weer verkocht omdat hij niets deed zonder jailbreak en met jailbreak te onstabiel werd (hij wilde uiteindelijk zelfs niet meer met itunes verbinden). Nu heb ik wel nog een vraagje over de video playback, ik heb gehoord dat deze sterk verbeterd is sinds de 3.0 tijd (en met native flac support heeft de xformer nog een groot pluspunt voor mij). Nu vroeg ik mij af of de transformer in staat is om een bestand met volgende specificaties af te spelen:

[...]

Misschien handig om even binnen dit topic te zoeken op "handbrake". Staat erg veel info bij.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• The Legend

The Legend

*Plop*

Cooki3s schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:32:

[...]

Zonder converteren waarschijnlijk niet in de standaard player. Met Diceplayer (betaald, ~2 euro) werken mijn 720p MKV's wel. Hij heeft even een seconde of 10-20 nodig waarin hij nog wat hapert, maar daarna speelt hij soepel. Het zal waarschijnlijk wel alsnog afhankelijk zijn van de bitrate, bij snelle actiescenes is die vaak hoger en dan kan het toch weer wat haperen. De Tegra 2 is er duidelijk niet voor gemaakt, maar met Diceplayer werkt het heel behoorlijk.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

tozzke

aka tozzert

Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik hem gedocked heb, m'n tablet niet in deep sleep gaat. Zodra ik hem los haal van het dock, gaat hij wel in diepe slaap. Vannacht is het dock in 8 uur tijd 35% leeggelopen en als ik ze van elkaar loskoppel, gaat er max ~0,75% per uur af van beide.

Ik kan alleen niets vinden wat hem wakker houdt, zijn hier apps voor die dat bij kunnen houden? Het overzicht bij Apps - Accugebruik wanneer hij gedocked is, laat maar heel weinig zien aangezien dat steeds gereset wordt als de tablet geladen wordt (wat dus het geval is als hij gedocked is)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb gisteren wizz en earthquake gedeinstalleerd, en de 'drain' is gestopt. In mijn geval lag het dus gewoon echt aan software.

(cpu spy ziet wel diepe slaap, maar de grafiek van accugebruik in instellingen werkt bij mij niet echt lekker als hij gedocked is. Dan is hij niet goed bij te werken en geeft hij ook amper info.)

[ Voor 44% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-08-2011 08:09 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
The Legend schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:13:
[...]

Zonder converteren waarschijnlijk niet in de standaard player. Met Diceplayer (betaald, ~2 euro) werken mijn 720p MKV's wel. Hij heeft even een seconde of 10-20 nodig waarin hij nog wat hapert, maar daarna speelt hij soepel. Het zal waarschijnlijk wel alsnog afhankelijk zijn van de bitrate, bij snelle actiescenes is die vaak hoger en dan kan het toch weer wat haperen. De Tegra 2 is er duidelijk niet voor gemaakt, maar met Diceplayer werkt het heel behoorlijk.
Diceplayer is inderdaad de enige player die aan hardwarematige acceleratie doet. Daarom is het wellicht mogelijk dat deze mkv's afspeelt met ac3-geluid. Ik heb hem ook gekocht en ben er redelijk tevreden over.

Heb jij ondertiteling bij het afspelen van mkv's wel aan de praat gekregen? Ik krijg enkel ondertiteling te zien bij het afspelen van mp4's. Maar die kan ik net zo goed met gratis players afspelen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
50Miles schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:28:
Ik las eerder in dit topic dat er op xda werdt gesproken over een firmwareupdate dit weekend. Iemand die hier meer over weet?
het schijnt dat de eersten met TW serienummer (Taiwan) hem vandaag ontvangen hebben. nog weinig bekend over fixes

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Heb zelf al veel spelers geprobeerd, maar blijf toch telkens terugkeren bij Plex. Grote voord.el is dat hij streamt vanaf mijn server en dus overal war wifi is ik ook mijn files kan afspelen. Nadeel is dat je geen files direct vanaf je tf kunt afspelen (althans, ik heb nog niet gevonden hoe).

3D Print Service || Activated Carbon

Verwijderd

tozzke schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:00:
Ik ben er inmiddels achter dat wanneer ik hem gedocked heb, m'n tablet niet in deep sleep gaat. Zodra ik hem los haal van het dock, gaat hij wel in diepe slaap. Vannacht is het dock in 8 uur tijd 35% leeggelopen en als ik ze van elkaar loskoppel, gaat er max ~0,75% per uur af van beide.

Ik kan alleen niets vinden wat hem wakker houdt, zijn hier apps voor die dat bij kunnen houden? Het overzicht bij Apps - Accugebruik wanneer hij gedocked is, laat maar heel weinig zien aangezien dat steeds gereset wordt als de tablet geladen wordt (wat dus het geval is als hij gedocked is)
Wat bij mij geholpen heeft is het volgende:

* Avanced taskmanager geinstalleerd, activeren en op "kill all" drukken.
* wifi uit.
* Achtergrond gegevens, bij account en synchronisatie, uit.
* Op de knop met het slotje druken of aan/uit knop en hij gaat slapen.

Mijn accugebruik ging van 35% naar 3% in één nacht.
Tablet is gedocked en heb de B70 serie.

Misschien kan dit je verder helpen.

• Zonekill

Kijk eens bij Apps > Ontwikkeling > Stand-by en vink deze uit. Misschien gaat ie dan wel in deep sleep. Hij is pas in deep sleep als je hem niet kan wekken met touchpad of toets.

Bij de weerwidget van asus krijg ik steeds de melding vernieuwen mislukt. En moet ik steeds handmatig vernieuwen om de laatste info te krijgen. Meer TF hier last van?

[ Voor 14% gewijzigd door Zonekill op 19-08-2011 09:39 ]

• Matsjanssen
Heb de komende 2 weken vakantie :) denk dat ik hem dan morgen even ga halen bij
de mediamarkt om uit te proberen kan hem daar toch binnen 14 dagen terug brengen
en dan krijg je toch je geld terug 8)

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 17:36

VorteX

held

Matsjanssen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:36:
de mediamarkt om uit te proberen kan hem daar toch binnen 14 dagen terug brengen
Tablets vallen onder computers bij de MM en computers kan je niet terugbrengen, dus die vlieger gaat niet op.

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
Matsjanssen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:36:
Kan je 'm beter online bestellen, dan gaat die vlieger wél op.

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 17:36

VorteX

held

_gibeon_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Kan je 'm beter online bestellen, dan gaat die vlieger wél op.
Dat is goed om te weten, kan je hem dan wel terug brengen naar de winkel, of moet je hem dan opsturen? Nadat de transformer van mijn vriendin een brakke rechter speaker bleek te hebben en de MM hem niet om wilde ruilen, had ik het wel een beetje gehad met MM... (hoewel met die stapelweken we de tablet wel voor 340 euro gescoord hadden)

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:02
Frigolamptje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Ah, geen idee, heb de transformer nog niet, zei het gewoon uit algemene android ervaring ;). Het werkt op mijn telefoon alvast zonder dat hij in de superuser lijst staat, dus volgens mij heeft hij dan geen root toegang nodig?
De accu historie op Spare parts werkt helaas niet op de TF, versie 3.2

Verwijderd

Zonekill schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:26:

Bij de weerwidget van asus krijg ik steeds de melding vernieuwen mislukt. En moet ik steeds handmatig vernieuwen om de laatste info te krijgen. Meer TF hier last van?
Zelfde hier; moet ook elke keer handmatig updaten.

• msmilde
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Zelfde hier; moet ook elke keer handmatig updaten.
hier ook

• 50Miles
Ik draai nog steeds met HC3.1. Is 3.2 nou veel beter? Ik twijfel namelijk nog

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:14:
Ik draai nog steeds met HC3.1. Is 3.2 nou veel beter? Ik twijfel namelijk nog
ach, als alles goed werkt dan hoef je niet te upgraden toch??
zelf hou ik er wel van om een beetje "bij" te zijn, dus ga altijd vrij snel upgraden naar de nieuwste versies

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hier heb ik volgens mij ook last van. Gedocked en aan het opladen en dichtgeklapt blijft ie heel druk bezig op 1000mhz, geen deep sleep. Haal ik hem van het stroom, klap hem open en zet het scherm uit dan issie niet te wekken met toetsenbord maar wel altijd met het touchpad. De ene helft zegt dat dat goed is, de andere helft beweert dat dit niet klopt...? Als ik hem van het stroom haal en even loskoppel en weer dock en scherm uitzet dan gaat 'ie volgens CPU Spy wel in deep sleep (maar is toch te wekken met het touchpad). Het lijkt me niet dat dit een app-issue is?

• 50Miles
msmilde schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

zelf hou ik er wel van om een beetje "bij" te zijn, dus ga altijd vrij snel upgraden naar de nieuwste versies
Klopt, maar is het waar dat sommige dingen als typen smoother gaat? Ik reply nu via mijn tf, maar typen gaat schokkerig.

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:35:
[...]

Klopt, maar is het waar dat sommige dingen als typen smoother gaat? Ik reply nu via mijn tf, maar typen gaat schokkerig.
dat schijnt toch aan de browser te liggen?? dat schijnt iets beter te zijn met 3.2, maar ik gebruik de stock browser niet. met opera heb je geen last van vertraging

• 50Miles
msmilde schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

dat schijnt toch aan de browser te liggen?? dat schijnt iets beter te zijn met 3.2, maar ik gebruik de stock browser niet. met opera heb je geen last van vertraging
Ik gebruik dolphin for tablet. Ik denk dat ik ook maar update. Wat zijn de issues waar jij tegen aan loopt?

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:52:
[...]

Ik gebruik dolphin for tablet. Ik denk dat ik ook maar update. Wat zijn de issues waar jij tegen aan loopt?
eigenlijk niet zo veel.. soms het keuze scherm voor applicaties wat niet zichtbaar is, en je de tablet even een slag moet draaien.. maar ik ga ervanuit dat dat opgelost wordt met de firmware upgrade die een dezer dagen vrijkomt

was wel blij met de fix zodat het ook mogelijk is om te bekijken welke applicaties verantwoordelijk zijn voor het accugebruik

[ Voor 12% gewijzigd door msmilde op 19-08-2011 10:57 ]

• 50Miles
msmilde schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:56:
[...]

eigenlijk niet zo veel.. soms het keuze scherm voor applicaties wat niet zichtbaar is, en je de tablet even een slag moet draaien.. maar ik ga ervanuit dat dat opgelost wordt met de firmware upgrade die een dezer dagen vrijkomt

was wel blij met de fix zodat het ook mogelijk is om te bekijken welke applicaties verantwoordelijk zijn voor het accugebruik
Die fix lijkt mij ook wel wat idd. Ga toch maar updaten. Bij het keuzescherm kan je toch ook aangeven dat hij de keuze moet onthouden, zodat het scherm bij eenzelfde bestand niet weer komt?6

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:01:
[...]

Die fix lijkt mij ook wel wat idd. Ga toch maar updaten. Bij het keuzescherm kan je toch ook aangeven dat hij de keuze moet onthouden, zodat het scherm bij eenzelfde bestand niet weer komt?6
ja, dat klopt

• 50Miles
Top! Ga ik gelijk updaten! Thx voor de info!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36

Als ze aan elkaar gekoppeld zijn, dat laat de dock de tablet op, het is dus dan in ieder geval logisch dat de dock sneller leeg raakt, toch?

Trouwens als je je mobieltje aan een lader laat zitten, die niet in het stopcontact zit dan loopt het mobieltje sneller leeg, dat zelfde verschijnsel zou misschien ook wel van toepassing kunnen zijn bij een gedockte tablet, dat zou dan inhouden dat het leegraken van de batterijen langzamer gaat als je ze gescheiden weglegt (bijvoorbeeld 's nachts), iets om uit te proberen?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• kruila
msmilde schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Na update naar 3.2 waren beide toetsenborden bij mij duidelijk soepeler in gebruik.

• 50Miles
Ik heb net de update uitgevoerd. Snap alleen het accugebruikscherm nu niet. Ik zie onder de diagram bijvoorbeeld Wifi staan met een groene balk waar 38% bij staat. Scherm staat ook 38% bij. en Tablet inactief 11%. Android besturingssysteem 6% en Dolphin 8%.

Hoe moet ik dit lezen?

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:12:
Ik heb net de update uitgevoerd. Snap alleen het accugebruikscherm nu niet. Ik zie onder de diagram bijvoorbeeld Wifi staan met een groene balk waar 38% bij staat. Scherm staat ook 38% bij. en Tablet inactief 11%. Android besturingssysteem 6% en Dolphin 8%.

Hoe moet ik dit lezen?
van alle stroom die nu verbruikt is, is de genoemde applicatie voor x% verantwoordelijk

oftewel, de meeste stroom gaat naar wifi en scherm

• 50Miles
msmilde schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

van alle stroom die nu verbruikt is, is de genoemde applicatie voor x% verantwoordelijk

oftewel, de meeste stroom gaat naar wifi en scherm
Duidelijk!. Thx! En dit reset na elke oplaadcyclus?

[ Voor 5% gewijzigd door 50Miles op 19-08-2011 11:18 ]

• msmilde
50Miles schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Duidelijk!. Thx! En dit reset na elke oplaadcyclus?
idd

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Hier heb ik volgens mij ook last van. Gedocked en aan het opladen en dichtgeklapt blijft ie heel druk bezig op 1000mhz, geen deep sleep. Haal ik hem van het stroom, klap hem open en zet het scherm uit dan issie niet te wekken met toetsenbord maar wel altijd met het touchpad. De ene helft zegt dat dat goed is, de andere helft beweert dat dit niet klopt...? Als ik hem van het stroom haal en even loskoppel en weer dock en scherm uitzet dan gaat 'ie volgens CPU Spy wel in deep sleep (maar is toch te wekken met het touchpad). Het lijkt me niet dat dit een app-issue is?
Deze post op XDA verduidelijkt een hoop over deep sleep en battery drain die niet te maken heeft met het B50 dock-probleem.

• Matsjanssen
VorteX schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:56:
[...]

Dat is goed om te weten, kan je hem dan wel terug brengen naar de winkel, of moet je hem dan opsturen? Nadat de transformer van mijn vriendin een brakke rechter speaker bleek te hebben en de MM hem niet om wilde ruilen, had ik het wel een beetje gehad met MM... (hoewel met die stapelweken we de tablet wel voor 340 euro gescoord hadden)
op de website van MM staat dat je hem dan gewoon in de winkel terug kan brengen

https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=71

• Exocet
  • Niet online
Matsjanssen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:07:
[...]

op de website van MM staat dat je hem dan gewoon in de winkel terug kan brengen

https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=71
Op puntje 4 na dan:
4. Het product is ongebruikt.
en:
Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden.
Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

• Matsjanssen
als ik dat ding heb verander ik er toch niets hardware/software
en als ik hem dan terug breng dan gooi ik dat ding toch weer leeg

en zoals jij het zegt kan je niet daar kopen want je doet er altijd wel wat mee

• ArthurMorgan
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

Deze post op XDA verduidelijkt een hoop over deep sleep en battery drain die niet te maken heeft met het B50 dock-probleem.
Yup, bij mij hetzelfde... of earthquake of wizz was bij mij de boosdoener. Heb niet precies uitgezocht welke van de twee en ik ga ze ook wel weer instelleren omdat ik nu weet dat het geen 'echt' probleem is. En ik op zich prima 3-5% per uur kan verliezen omdat ik gewoon elke nacht kan opladen :)

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 14:38
De 23e komt er weer een firmware update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1225132

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• _gibeon_
  • Laatst online: 18-10 14:09
Matsjanssen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:13:
en zoals jij het zegt kan je niet daar kopen want je doet er altijd wel wat mee
Klopt, maar je koop 'm in de winkel en daar geld koop=koop. MM staat volledig in zijn recht hiermee - het is al coulant dat ze íets accepteren.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Inderdaad, de CN en TW versie krijgen vandaag hun 8.6.5.9 update, de WW versie zal op 23 augustus worden gedistribueerd.

• Nakebod
  • Laatst online: 22:11
En de changelog van die firmware
19th August 2011
(Pushed to TW and CN devices)
Build number: 8.6.5.9-20110816
Wifi updated: v5.2.58
GPS updated: v5.5.8
MobileDock version updated: 0213
Bluetooth v6.20
Keyboard on/off switch when docked added.
Selectable cursor type option added (arrow or circle).
Mouse cursor trackpad movement reversed.
Vind die laatste persoonlijk weer erg jammer, sinds de laatste update vond ik het juist veel logischer omdat hij nu hetzelfde is als de tablet.
Moet je straks (weer) omhoog bewegen om naar beneden te scrollen op je tablet, en naar beneden bewegen op je trackpad. Totaal inconsistent imho.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• soulcrusher
  • Laatst online: 30-10 12:32
Nakebod schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:
En de changelog van die firmware

[...]

Vind die laatste persoonlijk weer erg jammer, sinds de laatste update vond ik het juist veel logischer omdat hij nu hetzelfde is als de tablet.
Moet je straks (weer) omhoog bewegen om naar beneden te scrollen op je tablet, en naar beneden bewegen op je trackpad. Totaal inconsistent imho.
Zo is het wel hetzelfde als scrollen op een trackpad van een normale laptop, maar daar hadden ze wellicht ook beter een keuze voor kunnen maken. En vervelend dat je bij die pijltjes pointer niet kunt pinchen om te zoomen..
Die keyboard on/off switch had ik trouwens al eerder, maar het kan zijn dat dat een feature van prime 1.5 was

iRacing Profiel

• Nakebod
  • Laatst online: 22:11
soulcrusher schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Zo is het wel hetzelfde als scrollen op een trackpad van een normale laptop, maar daar hadden ze wellicht ook beter een keuze voor kunnen maken. En vervelend dat je bij die pijltjes pointer niet kunt pinchen om te zoomen..
Die keyboard on/off switch had ik trouwens al eerder, maar het kan zijn dat dat een feature van prime 1.5 was
Maar dit is geen laptop ;)
Dan zouden ze er voor moeten kiezen om ook de scrollrichting van het tablet aan te passen. Geen idee welke richting de concurrentie op scrollt eigenlijk.
Instelbaar zou gewoon het beste zijn, blijkt wel weer :D Misschien komt dat nog, ze hebben schijnbaar wel geluisterd naar de instelbare cursor.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• PrinsPils
  • Nu online
Hoe zit het trouwens met betaalde apps? Kan je weer alleen maar met CC betalen?

• kruila
Ik heb een vraag: Sinds een paar dagen krijg ik als uit stand-by kom dat slotje te zien en moet ik dat eerst aantikken en een cirkel draaien om te kunnen werken.

Hoe krijg ik dat weg? Ik wil gelijk kunnen werken en niet eerst de slotje "kietelen".

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
kruila schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:42:
Ik heb een vraag: Sinds een paar dagen krijg ik als uit stand-by kom dat slotje te zien en moet ik dat eerst aantikken en een cirkel draaien om te kunnen werken.

Hoe krijg ik dat weg? Ik wil gelijk kunnen werken en niet eerst de slotje "kietelen".
Circle draaien ? Je kan de circle gewoon meteen naar het slotje slepen.

Verwijderd

kruila schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

Als ze aan elkaar gekoppeld zijn, dat laat de dock de tablet op, het is dus dan in ieder geval logisch dat de dock sneller leeg raakt, toch?

Trouwens als je je mobieltje aan een lader laat zitten, die niet in het stopcontact zit dan loopt het mobieltje sneller leeg, dat zelfde verschijnsel zou misschien ook wel van toepassing kunnen zijn bij een gedockte tablet, dat zou dan inhouden dat het leegraken van de batterijen langzamer gaat als je ze gescheiden weglegt (bijvoorbeeld 's nachts), iets om uit te proberen?
Afgelopen week eindelijk eens goed kunnen testen hoe het zit met dat dock draining verhaal.
Ik ben de hele week op pad geweest met in de USA en gestart met een volledig geladen dock en tablet, waarbij de tablet geheel was uitgeschakeld en gekoppeld aan de dock.
Na vier dagen gewoon helemaal uit was de dock op 3% en de tablet op 96%.... dus als dat bedoeld wordt met draining van de dockbatterij dan klopt dat...
Bizar dat een apparaat wat helemaal uit staat met twee volle accu's ineens na een korte tijd een compleet lege dockbatterij heeft (zonder dat je ergens verwacht stroom te verbruiken) 8)7
Het lijkt er dus op dat zelfs compleet uit de dock ergens constant stroom loopt te verpompen naar de tablet of ergens een enorm verborgen energielek heeft.
Ik heb overigens niet getest of de dock als hij geladen is maar niet gekoppeld ook snel leeg loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 16:06 ]

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 16:28
Ik heb een Synology NAS box en gebruik UPNPlay om video's te streamen naar mijn Transformer. Nu zou ik graag Quickpic willen gebruiken om ook foto's te bekijken.Binnen UPNPlay krijg ik echter alleen de optie: Gallery of Brower als ik een foto aanklik. Is het mogelijk om ergens op te geven dat ik Quickpic als default programma wil gebruiken?

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:04:
[...]

*snip*
Bizar dat een apparaat wat helemaal uit staat met twee volle accu's ineens na een korte tijd een compleet lege dockbatterij heeft (zonder dat je ergens verwacht stroom te verbruiken) 8)7
Het lijkt er dus op dat zelfs compleet uit de dock ergens constant stroom loopt te verpompen naar de tablet of ergens een enorm verborgen energielek heeft.
Ik heb overigens niet getest of de dock als hij geladen is maar niet gekoppeld ook snel leeg loopt.
Stond je tablet helemaal uit ? Of in standby ?

Batterijen lopen nu eenmaal altijd langzaam leeg. Aangezien je dock de tablet voedt zal deze als eerste leeglopen. Ik vind het niet slecht vier dagen en nog steeds een volle tablet.
Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.