• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

hmm, sinds 3 weken een transformer, maar ik zag vanaf dag 1 per toeval met felle zon en juiste hoek een hele dunne kras (zo'n haarkrasje die alleen door lichtbreking zichtbaar is) aan de achterkant van het glas van het touchpanel (dus tussen tablet en glas); lijkt erop dat dat door productie kwam; liep van boven naar beneden links uit het midden.

Was voor mij geen reden om hem terug te brengen, omdat ik het toch niet zag. Wat mij wel begon op te vallen en dus te irriteren was dat de rechterboven hoek (als je hem dus gedocked voor je hebt) minder gevoelig is met d etouchscreen.

Het viel me op dat programma's sluiten of de app button ik vaker moest aantikken om die functie aan te roepen. Eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar uit eindelijk kwam ik erachter dat het gehele scherm licht aanraakgevoelig is, en dat ik in die hoek toch wel merkbaar grotere druk moest leveren (topje vinger indeuken).

Irritant als rest van het scherm heel 'licht' gaat. Getest om het paneel te draaien, maar het zit nie tin de functie; want dan doet bijvoorbeeld de klok het niet lekke rmeer.

gister teruggebracht naar de winkel; had ik binnen 8 dagen teruggeweest had ik een nieuwe gekregen; maar na lang overleg en goede service en mijn vertrgek naar buitenland voor 2.5 jaar maakte dat ik morgen toch een nieuwe krijg!

Dus mocht je eventueel ook het idee hebben dat hij ergens iets minder goed reageert; ik heb i.i.g wel die ervaring!

Verders een uitmuntend apparaatje; lekker snel (zeker na de updates) en lekker open, dus geen gezeik met itunes; enige is de goede support voor standaard videoformaten; converteren vind ik echt 1990....ik wil gewoon wat mpg-jes, dvdtjes en cameramateriaal naar het ding slepen en spelen; niet eerst 1 uur lang converteren :(.....

[ Voor 10% gewijzigd door Seesar op 10-08-2011 19:37 ]

T60P Widescreen

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

kan iemand voor de duidelijkheid hier foto's plaatsen van het tablet en de dock waar ik/we kunnen zien welke versie men heeft, wil beslist van beide de B70 (of later) hebben en is wel zo makkelijk dat ik weet waar ik moet kijken/op moet letten bij aanschaf

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:20:
[...]
Welke HC versie heb je? Want volgens mij was het met HC 3.1 zo dat wanneer het scherm uitgaat, de muziek ook stopte. Met 3.2 zou dat verholpen moeten zijn.
3.2

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
Evertt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:42:
The following reference is assigned to your ASUS product shipment: . Please keep this number for future reference. Please be reminded that DHL will collect your shipment on the following date: 2011-08-11. Please print the attached airway bill and attach it to the outside of your package.
Once your package is picked up, you will be able to track it with the tracking number on your airway bill via www.dhl.com If you have any queries, please call your local DHL hotline (www.dhl.com) or your local Asus hotline (www.asus.com) and quote your reference: .

Zo staat het hier met in de bijlage de adres gegevens.

Zo dadelijk maar DHL bellen maar ik wil het liever zelf naar de DHL point rijden is hier vlakbij.
suc6 met het bellen naar DHL, heb vanmorgen 3 kwartier met ze aan de telefoon gezeten, 3 verschillende mensen gesproken, niemand weet wat, ze zouden me terugbellen, niet dus!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• kruila
cilo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:
kan iemand voor de duidelijkheid hier foto's plaatsen van het tablet en de dock waar ik/we kunnen zien welke versie men heeft, wil beslist van beide de B70 (of later) hebben en is wel zo makkelijk dat ik weet waar ik moet kijken/op moet letten bij aanschaf
op zowel dock als tablet zit aan de voorzijde als ie dichtgeklapt is een sticker met s/n en beginnen beide bij mij met B70 (koopdatum 25 juli), heel makkelijk te vinden en te controleren dus.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Vandaag mijn Transformer ontvangen! (Zonder dock, ben niet van plan veel te typen, al doe ik dat nu wel ff)
Ik heb de dolphin browser (pad versie) gedownload. Daarin valt me op dat hier in myreact de links met bookmark/anchor naar nieuwe berichten niet werken. Hij opent dan gewoon bovenaan de pagina. Hebben meer mensen dat?

PS. Opera Mobile lijkt het beter te doen. Vanwaar zoveel enthousiasme over Dolphin? Opera zoomt ook al handig inop diverse plaatsen. (ik zal wel toegeven dat ik ook op de desktop fanatiek opera gebruiker ben)

Edit 2: blijkt dat beide browsers het niet doen bij openen in nieuwe tab, wel bij openen in actieve tab.

[ Voor 33% gewijzigd door BertS op 10-08-2011 20:13 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-11 12:54
Merk op dat ik sinds vandaag geen Hotmail kan verzenden, ontvangen gaat weer wel. Meer mensen met hetzelfde probleem? Krijg de melding dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct zijn.

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09-2024
Eindelijk, men pad is na 29 dagen hersteld en via dhl op weg naar mij thuis. Hopelijk heb ik deze nog voor het WE, maar bovenal hoop ik dat de problemen hersteld zijn.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Net terug van vakantie, dus morgen maar terug naar de winkel met mijn TF, heb hem nu 1,5 maand (vanaf de eerste) en dit is de 2e die kapot is.
Wil hem eigenlijk gewoon terug brengen, maar dat kan nu niet meer....:(

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-11 11:09

wdv

als ik de drain test/ wake up on keyboard test doe, dan komt ie niet uit standby met de toetsen op het toetsenbord, maar wel met het touchpad ?!? Iemand dat ook als eens meegemaakt? En dan de vraag of het klopt of dat ik toch ook de boel moet opsturen.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
wdv schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:07:
als ik de drain test/ wake up on keyboard test doe, dan komt ie niet uit standby met de toetsen op het toetsenbord, maar wel met het touchpad ?!? Iemand dat ook als eens meegemaakt? En dan de vraag of het klopt of dat ik toch ook de boel moet opsturen.
volgens mij klopt dat wel...wordt op xda ook vaak gemeld.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
DHL zou mijn pakketje komen ophalen en ze zijn niet gekomen. Ik volgende dag aan de lijn. De dame wist me te vertellen dat ze een nieuw systeem hebben met wat kinderziektes.

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
wdv schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:07:
Klopt 100%, tenzij het touchpad uit staat.

Verwijderd

Net even wat testjes gedaan:
- losse table. Na 5 minuten gaat het scherm uit maar de muziek speelt door
- tablet in dock: Na 5 minuten gaat het scherm uit maar de muziek speelt door
- tablet in dock met hdmi kabel aan versterker: Na 5 minuten gaat het scherm uit en de muziek stopt.

Ik weet dat windows ook z'n problemen heeft, maar ik had gehoopt dat Google geleerd zou hebben van Microsoft.

Verwijderd

Ik heb alle 189 pagina's gelezen maar sinds de update naar 3.2 gaan (alleen) in de stock browser bij het openen allemaal ongevraagde tabbladen spontaan allemaal open. Heb ik dit alleen ? Heel irritant, verder Transformer rulez!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
cilo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:
Als je onder op de doos kijkt zit er een sticker waar het serial number op staat. Deze begint met B5O of met B6O of B7O. Het cijfer geeft volgens iemand op xda forum aan in welke maand tablet of dock is gemaakt.

• Zonekill
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:39:
Ik heb alle 189 pagina's gelezen maar sinds de update naar 3.2 gaan (alleen) in de stock browser bij het openen allemaal ongevraagde tabbladen spontaan allemaal open. Heb ik dit alleen ? Heel irritant, verder Transformer rulez!
Ja dat heb ik ook soms maar niet altijd is idd zeer irritant.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Tip: ontdekte zojuist dat je met de 3.2 update ook van ALT+TAB gebruik kunt maken om te wisselen tussen de openstaande applicaties :)

Verwijderd

Weet iemand hoe men de prullenbak van gmail moet ledigen.

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Moet zeggen, respect voor de service van Asus.

1 augustus Docking Station aangemeld met drain probleem
3 augustus opgehaald door DHL
9 augustus docking retour door DHL en netjes het probleem opgelost.

Had me voorbereid op een heleboel gezeur en gezeik maar het meest lastig was nog het serienummer overtypen... ;-) Ben het ding dus nog geen week kwijt geweest...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:44:
Weet iemand hoe men de prullenbak van gmail moet ledigen.
Die kun je volgens mij niet in 1x legen, is opzich ook niet nodig want de maisl worden na 1 maand automatisch verwijderd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• CappieL
Tovenaar schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:48:
Moet zeggen, respect voor de service van Asus.

1 augustus Docking Station aangemeld met drain probleem
3 augustus opgehaald door DHL
9 augustus docking retour door DHL en netjes het probleem opgelost.

Had me voorbereid op een heleboel gezeur en gezeik maar het meest lastig was nog het serienummer overtypen... ;-) Ben het ding dus nog geen week kwijt geweest...
Ik hoop dat de reparatie van mijn TF net zo snel gaat als de reparatie van jouw dock.
Als het goed is komt DHL vandaag langs. * Fingers crossed *

• Zonekill
bllb schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 03:28:
Tip: ontdekte zojuist dat je met de 3.2 update ook van ALT+TAB gebruik kunt maken om te wisselen tussen de openstaande applicaties :)
HA ja, goed gevonden. De stockbrowser staat bij mij daar niet altijd bij terwijl die wel gewoon open staat is een bug in de stockbrowser denk dan.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56

TdV

Ik maak een melding aan van het dock drain probleem krijg ik dit terug:
Bedankt voor uw email.

Wat eventueel dit soort problemen kan verhelpen is de meest recente firmware update van de Asus TF101. In het meegestuurde document (zie attachment) kunt u teruglezen hoe u precies deze update kunt uitvoeren e.d.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Meteen maar terug gemaild dat ik al de laatste firmware draai maar goed, ik snap niet waarom de ene medewerker direct RMA't en deze een "helpdeskscriptantwoord" terug stuurt.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TdV schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:20:
Ik maak een melding aan van het dock drain probleem krijg ik dit terug:

[...]

Meteen maar terug gemaild dat ik al de laatste firmware draai maar goed, ik snap niet waarom de ene medewerker direct RMA't en deze een "helpdeskscriptantwoord" terug stuurt.
Misschien omdat een ander vollediger is in z'n probleemrapportage, en al vermeld heeft dat hij/zij Android 3.2 draait? ;)

• dversa2
Pad is binnen, eindelijk. eerste indruk, batterij was leeg, starte dus eerst niet op, na half uurtje laden en het opstarten ging meteen en gelijk de melding voor een update naar 3.2. Meteen een bewijs dat flashen met NVFlash en stock image geen problemen geeft met de update. De herstelling dan, heb de indruk dat het frame nu echt wel goed is, geen enkel krakje of beweging meer. De speaker moet ik nog testen. Later meer.

• GrandPuba
  • Laatst online: 01-10 16:50
na half uurtje laden en het opstarten ging meteen en gelijk de melding voor een update naar 3.2. Meteen een bewijs dat flashen met NVFlash en stock image geen problemen geeft met de update
Wat bedoel je hier precies mee? dat je na nvflash en terugzetten RMA en weer ok bent?

• TdV
  • Laatst online: 15:56

TdV

Zamorano schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Misschien omdat een ander vollediger is in z'n probleemrapportage, en al vermeld heeft dat hij/zij Android 3.2 draait? ;)
Ik heb het probleem uitgebreid omschreven maar niet vermeld dat ik 3.2 had, dock drain is volgens mij ook niet software gerelateerd. Ik heb met ook drain als de tablet volledig uit staat en volledig is opgeladen, dus geen software fout, dat heb ik wel gemeld.

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
TdV schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Ik heb het probleem uitgebreid omschreven maar niet vermeld dat ik 3.2 had, dock drain is volgens mij ook niet software gerelateerd. Ik heb met ook drain als de tablet volledig uit staat en volledig is opgeladen, dus geen software fout, dat heb ik wel gemeld.
Dat het wellicht een hardware probleem is, hoeft nog niet te betekenen dat er geen softwarematige oplossing voor is. En dan is het ook logisch dat ASUS misschien zelf ook niet aan de hardware komt, maar enkel een software gerelateerde aanpassing doet, die de gebruiker niet zelf kan. Veel problemen werden echter wel opgelost met 3.2 heb ik begrepen, dus als nog logisch dat ze je dat eerst vragen.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb 3 keer voor de RMA gewoon even die standaardoplossingen die ze toesturen uitgevoerd. Zij blij en voldoen ws aan een interne richtlijn, en voor mij geen probleem om even te kijken of het nu wel werkt.

Ze zullen blijkbaar wel eens wat apparaten in tsjechie gehad hebben die met zo een oplossing te verhelpen waren. Zonde van de tijd en het geld dus. Wat mij betreft niks mis met dat soort standaard mailtjes.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• dversa2
GrandPuba schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:31:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? dat je na nvflash en terugzetten RMA en weer ok bent?
Tijdje geleden had ik een prime 1.5 en daarna een geroote stock met OC via NVFlash uitgevoerd. Omdat ik besloot de pad te RMAen heb ik de originele terug gezet met deze rom en via NVFlash. De pad is terug gekomen met de systeem software zoals ik heb verstuurd naar hun. Mijn programma's stonden er namelijk nog op.
Aangezien ik kan updaten naar 3.2 bewijs dit dat de methode om terug naar stock te gaan werkt in tegenstelling sommige beweren.

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Over de wifi snelheid van de asus transformer :

Met of zonder dock, die N snelheid haal ik niet.
Hier in huis staat een 3 antennige belkin N router, en 3 pc/laptops hebben N, de kabel, internet, is 60 Mbit
Het gros haalt hier via speedtest.net ook gewoon de volle snelheid. Onderling gaat het op zo'n 200 Mbit.

Maar niet de 'N' wifi asus transformer, al ga ik bij de router zitten, hoger dan 30 Mbit komt ie niet.
Hij haalt wel de volle 6 Mbit up.

Mijn samsung tab met G haalt 22 mbit... Dus die N, dat is marketing, of N staat niet overal voor 150 a 300 Mbit ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
_gibeon_ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:45:
[...]
Je zou iets als TrafficInfo kunnen gebruiken, die geeft de verzonden en ontvangen data per app weer. Houd er echter wel rekening mee dat ook het "pollen" voor dingen stroom kost, maar weinig data.

Edit:

[...]
Dat hangt sterk af van hoevaak je je scherm aan en uit zet. Het opstarten van een WiFi verbinding kost significant meer stroom dan het openhouden daarvan. Je kan beter een half uur WiFi voor niks aan hebben staan, dan 1x per halfuur opnieuw verbinding moeten maken. Gewoon uitproberen dus!
Heb je ergens meer info over dat het opstarten van wifi zoveel kost? Standaard staat mail checken bijvoorbeeld om het kwartier, ik zag toen dat elk kwartier er ook een nieuwe wifi-verbinding werd opgestart door de EEE-pad, dit zou dat erg veel stroom kosten

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:55
Vandaag is DHL geweest terwijl ik gisteren nog Asus heb gebeld en een andere afspraak gemaakt.
Blijkbaar werkt DHL en Asus door mekaar. Ik snap niet waarom het gewoon niet kan volgens Asus om mij RMA bij de grote service punt van DHL te brengen. Of ik laat brengen bij een DHL punt of dat ze op komen halen is gewoon hetzelfde lijkt mij.

• Zonekill
Bij Accugebruik staat een regel ingeschakeld. Wat is dit precies?

• CappieL
Vandaag is dhl ook bij mij langsgeweest, terwijl duidelijk in de mailing staat dat de vervoerder contact opneemt over het tijdstip van ophalen. Nu komen ze morgen weer langs...

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

notsonewbie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:41:

Hier in huis staat een 3 antennige belkin N router, en 3 pc/laptops hebben N, de kabel, internet, is 60 Mbit
Het gros haalt hier via speedtest.net ook gewoon de volle snelheid. Onderling gaat het op zo'n 200 Mbit.

Maar niet de 'N' wifi asus transformer, al ga ik bij de router zitten, hoger dan 30 Mbit komt ie niet.

Mijn samsung tab met G haalt 22 mbit... Dus die N, dat is marketing, of N staat niet overal voor 150 a 300 Mbit ?
Wifi N geldt met name voor Dell systemen, deze hebben vaak een ABGN wifi adapter. Ik kwam erachter dat mijn Linksys 610N en Linksys E-4200 alleen communceerd via het Wifi N netwerk als je wifi adapter aan deze specifieke eisen voldoet.
Mijn Samsung smartphone, Asus netbook en Asus Transformer voeldoen alleen aan BGN snelheid.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Seesar schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:35:
hmm, sinds 3 weken een transformer, maar ik zag vanaf dag 1 per toeval met felle zon en juiste hoek een hele dunne kras (zo'n haarkrasje die alleen door lichtbreking zichtbaar is) aan de achterkant van het glas van het touchpanel (dus tussen tablet en glas); lijkt erop dat dat door productie kwam; liep van boven naar beneden links uit het midden.

Was voor mij geen reden om hem terug te brengen, omdat ik het toch niet zag. Wat mij wel begon op te vallen en dus te irriteren was dat de rechterboven hoek (als je hem dus gedocked voor je hebt) minder gevoelig is met d etouchscreen.

Het viel me op dat programma's sluiten of de app button ik vaker moest aantikken om die functie aan te roepen. Eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar uit eindelijk kwam ik erachter dat het gehele scherm licht aanraakgevoelig is, en dat ik in die hoek toch wel merkbaar grotere druk moest leveren (topje vinger indeuken).

Irritant als rest van het scherm heel 'licht' gaat. Getest om het paneel te draaien, maar het zit nie tin de functie; want dan doet bijvoorbeeld de klok het niet lekke rmeer.

gister teruggebracht naar de winkel; had ik binnen 8 dagen teruggeweest had ik een nieuwe gekregen; maar na lang overleg en goede service en mijn vertrgek naar buitenland voor 2.5 jaar maakte dat ik morgen toch een nieuwe krijg!

Dus mocht je eventueel ook het idee hebben dat hij ergens iets minder goed reageert; ik heb i.i.g wel die ervaring!

Verders een uitmuntend apparaatje; lekker snel (zeker na de updates) en lekker open, dus geen gezeik met itunes; enige is de goede support voor standaard videoformaten; converteren vind ik echt 1990....ik wil gewoon wat mpg-jes, dvdtjes en cameramateriaal naar het ding slepen en spelen; niet eerst 1 uur lang converteren :(.....
Ik heb de nieuwe binnen, een B80 serie! Ik zou niet weten wat er nou verbeterd is, maar nieuwer is altijd beter; top service; zowel pad als tb zijn vervangen; helemaal gesealed. Dus geen gerefurbished spullen.

Rechterbovenhoek doet het nu veel beter en geen kras....hoop dat ik er nu lang plezier van heb. top service van de winkel.

T60P Widescreen

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Kiswum schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:37:

Wifi N geldt met name voor Dell systemen, deze hebben vaak een ABGN wifi adapter. Ik kwam erachter dat mijn Linksys 610N en Linksys E-4200 alleen communceerd via het Wifi N netwerk als je wifi adapter aan deze specifieke eisen voldoet.
Mijn Samsung smartphone, Asus netbook en Asus Transformer voeldoen alleen aan BGN snelheid.
iets te technisch voor mij
de n valt dus als 300 mbps weg en die 30 mbps klopt voor de asus transformer?

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 11-08-2011 20:43 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Svenderson
  • Laatst online: 08-08 13:31
Seesar schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:40:
[...]
Ik heb de nieuwe binnen, een B80 serie! Ik zou niet weten wat er nou verbeterd is, maar nieuwer is altijd beter; top service; zowel pad als tb zijn vervangen; helemaal gesealed. Dus geen gerefurbished spullen.

Rechterbovenhoek doet het nu veel beter en geen kras....hoop dat ik er nu lang plezier van heb. top service van de winkel.
Kijk, dat is nou wat ik verwacht als het om service gaat! RMA lijkt me echt verschrikkelijk irritant. Zou je ons misschien kunnen verblijden met de naam van de betreffende winkel? Of zijn er andere winkels bekend die altijd deze service bieden? Dan weet ik waar ik mijn Transformer moet halen, volgende week.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• kruila
symp schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:33:
Voor direct printen vanaf je transformer zou je eens kunnen kijken naar PrinterShare. Te vinden in de market en gratis te testen. Het komt er niet altijd zo goed uit als via de PC maar je krijgt (bijna) alles wel op papier hiermee (mail, web, etc.).
Reactie nr. 2 van mij:
Heb er een nieuwe wifi-printer voor moeten aanschaffen, maar het werkt, ik kan de documenten gemaakt met Polaris, na die te hebben opgeslagen, printen. Nogmaals bedankt voor je tip.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 18:25
Even een vraag, heb de mijne gisteren aangemeld voor rma en vandaag mail gehad over dat ze morgen komen ophalen.
Enkel nog paar wazige dingen die ik niet begrijp:
1: moet de oplader mee (en eventueel originele doos en boekjes) met de transformer en dock (ze gaan beide aangezien ze problemen hebben).
2: Op het formulier van asus staat laat de doos open dhl controleert samen met u de inhoud voordat deze weggaat, mag dit zomaar ? dhl heeft toch niks te maken wat ik opstuur.
3: wordt ik gebeld wanneer ze komen en mag ik hem door iemand anders laten aanbieden (mijn ma is thuis ik niet)

Hopelijk kan iemand me hier nog snel mee uit de brand helpen voordat ik morgen ga werken.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

franssnarf schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:17:
Even een vraag, heb de mijne gisteren aangemeld voor rma en vandaag mail gehad over dat ze morgen komen ophalen.
1: moet de oplader mee (en eventueel originele doos en boekjes) met de transformer en dock (ze gaan beide aangezien ze problemen hebben).
2: Op het formulier van asus staat laat de doos open dhl controleert samen met u de inhoud voordat deze weggaat, mag dit zomaar ? dhl heeft toch niks te maken wat ik opstuur.
3: wordt ik gebeld wanneer ze komen en mag ik hem door iemand anders laten aanbieden (mijn ma is thuis ik niet)

Hopelijk kan iemand me hier nog snel mee uit de brand helpen voordat ik morgen ga werken.
uit de losse pols : foto in 2 voud van jou en moeder maken/printen , checklist er bij.
En dan op slimme / `gemoedelijk`e. chauffeur hopen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Svenderson schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Kijk, dat is nou wat ik verwacht als het om service gaat! RMA lijkt me echt verschrikkelijk irritant. Zou je ons misschien kunnen verblijden met de naam van de betreffende winkel? Of zijn er andere winkels bekend die altijd deze service bieden? Dan weet ik waar ik mijn Transformer moet halen, volgende week.
mycom.....heb ook de shopsurvey ingevuld. (geen banden of aandelen van deze keten ;) )

T60P Widescreen

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Hoe gaan jullie om met drainen/opladen dock / tablet?

Misschien een vreemde vraag, maar ik vraag mij af hoe ik nu om moet gaan met het feit dat eerst je docking station helemaal wordt ontladen tijdens gebruik en daarna pas je tablet. Zodra het docking station leeg is, werken jullie dan gewoon door op de tablet (wel of niet gedocked) tot ook die leeg is?

Het lijkt mij namelijk niet goed voor het dock om een paar dagen op 3% batterij inhoud te staan!? Of laden jullie hem meestal op zodra de dock leeg begint te raken? Probleem daarvan is dan weer dat je dan nooit van die grote batterij capaciteit gebruik kan maken.

Wat ik nu doe is zodra de dock leeg is, hang ik die aan de lader en ga ik verder op alleen de tablet. Die laad ik daarna weer apart op. Voelt alleen een beetje omslachtig.....

• CappieL
notsonewbie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:41:
[...]

uit de losse pols : foto in 2 voud van jou en moeder maken/printen , checklist er bij.
En dan op slimme / `gemoedelijk`e. chauffeur hopen
1) Op het formulier van Asus staat dat er geen andere dingen moeten worden meegestuurd dan de defecte onderdelen. Dus geen lader en boekjes (tenzij die ook kapot zijn). Asus ziet dit als vulmateriaal en ze zeggen het recht te hebben op het weggooien van vulmateriaal.
Je krijgt je gerepareerde onderdelen terug in een nieuwe doos, al het oude verzendmateriaal wordt weggegooid.

2) Waarom DHL wil kijken, weet ik niet. Misschien dat ze willen zien dat er (nog) geen zichtbare schade aan is. Voor hetzelfde geld stop je je TF erin met een dikke ster in het venster.

3) Ik werd niet gebeld, ze stonden opeens op de stoep (toen was ik niet thuis). Met DHL gebeld en voor vanmiddag een nieuwe afspraak gemaakt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Asus gaat echt de lader niet weggooien hoor.
Bij mij werd steeds gezegd dat ik die ook voor de zekerheid maar mee moest geven.

• CappieL
Wybo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:48:
Asus gaat echt de lader niet weggooien hoor.
Bij mij werd steeds gezegd dat ik die ook voor de zekerheid maar mee moest geven.
Ik zeg niet dat ik het heb meegemaakt, maar zo staat het wel in de voorwaarden (waarmee je akkoord bent gegaan, als je een RMA hebt aangevraagd).

• kruila
CappieL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:27:
[...]
.

3) Ik werd niet gebeld, ze stonden opeens op de stoep (toen was ik niet thuis). Met DHL gebeld en voor vanmiddag een nieuwe afspraak gemaakt.
Welk nummer heb je gebeld als ik vragen mag? (Had zelf ook met DHL gebeld, 3 mensen gesproken en 3 kwartier later wist ik nog niets, ik zou worden teruggebeld: niet dus)

• maniak
  • Laatst online: 19-10 18:47
De DHL medewerker kijkt niet eens. Hij verbaasde zich erover dat hij nog moest kijken om vervolgens samen de doos te sealen met een sticker (welke hij ook niet had). Heb ook aangegeven bij DHL dat de mails maar erg vreemd zijn. Ik heb de chauffeur wel een handtekening laten zetten op een door mij uitgeprint document met zijn naam als bewijs van ophalen (want die kreeg ik ook niet).

• JEV
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Shodan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:23:
Hoe gaan jullie om met drainen/opladen dock / tablet?

Misschien een vreemde vraag, maar ik vraag mij af hoe ik nu om moet gaan met het feit dat eerst je docking station helemaal wordt ontladen tijdens gebruik en daarna pas je tablet. Zodra het docking station leeg is, werken jullie dan gewoon door op de tablet (wel of niet gedocked) tot ook die leeg is?
Volgens mij is het dock en het laadproces daarvoor gemaakt.

Maar ik zou i.d.d. je dock niet dagen laten staan met een lage accu.

Wat ik doe is dat ik mijn dock continue (tot hij vol is) aan de lader hou.
Heb ik alleen mijn tablet nodig haal ik die eraf en als ik beide nodig heb hang ik mijn tablet er weer in en haal ik de dock van de lader.
Meestal s'nachts hang ik mij tablet en het dock tesamen aan de lader dus dat overdag ik een vol tablet en een volle dock heb.

[ Voor 22% gewijzigd door JEV op 12-08-2011 09:19 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 18:25
Ok ik heb mijn transformer + dock in de originele doos gedaan zonder boekjes of lader, heb die ingepakt in bubbelzak en die weer in grotere doos gedaan.
Daarbij heb ik de aankoop bon gedaan plus ook een in Engels lijstje met de problemen, doos dicht getapt en dhl print erop geplakt.

Neem aan dat er niks voor de rest bij hoefde, op dhl papier stond ook rma code enkel andere benaming neem aan dat ze zo er wel uit komen.

Ik hoor wel wanneer hij opgehaald is, daarna kan ik hem volgen.

• CappieL
kruila schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:57:
[...]

Welk nummer heb je gebeld als ik vragen mag? (Had zelf ook met DHL gebeld, 3 mensen gesproken en 3 kwartier later wist ik nog niets, ik zou worden teruggebeld: niet dus)
0800-0552 - Opties 1, 1, nog iets, en daarna kreeg ik meteen iemand aan de lijn. Ze hebben je Waybill-nummer nodig. Ze zeiden dat dat op het Niet-Thuis bericht stond, maar het staat gewoon op de uitgeprinte sticker die in je mail staat.

• kruila
CappieL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

0800-0552 - Opties 1, 1, nog iets, en daarna kreeg ik meteen iemand aan de lijn. Ze hebben je Waybill-nummer nodig. Ze zeiden dat dat op het Niet-Thuis bericht stond, maar het staat gewoon op de uitgeprinte sticker die in je mail staat.
Bedankt voor je snelle antwoord.

• Michel242186
franssnarf schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:17:

ik had dit ook gelezen inderdaad maar toch besloten om de doos dicht te maken...en toen de DHL het pakketje kwam ophalen heb ik hem hier nog even over gevraagd, maar daar had hij nog nooit van gehoord...dus lekker het pakketje alvast dicht maken.

• Tovenaar
  • Laatst online: 27-10 16:18
Weet iemand hier toevallig of het ook mogelijk is de autocorrectie te gebruiken wanneer ik met het fysieke toetsenbord aan het typen ben. Dit werkt prima met onscreen maar zodra ik het dock toetsenbord gebruik moet ik netjes typen... ;-)

• Naad
  • Laatst online: 30-01 10:53
Tovenaar schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:
Weet iemand hier toevallig of het ook mogelijk is de autocorrectie te gebruiken wanneer ik met het fysieke toetsenbord aan het typen ben. Dit werkt prima met onscreen maar zodra ik het dock toetsenbord gebruik moet ik netjes typen... ;-)
SwiftKey tablet X blijft autocorrect doen met keyboard. Ook voor onscreen keyboard is het en heel fijn keyboard! In landscape wordt het een gedeeld toetsenbord voor je duimen, en in portrait is het een gewoon keyboard.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb niet alle namen van de widgets en app's genoteerd echter het is evident dat de dock-accu de pad-accu oplaadt.(Wanneer we 220 v buiten spel laten)

Dat is dus verlies van energie. 220v > accu > accu > die een accu laadt.

Of het technisch mogelijk dan wel duur is weet ik niet, maar dit lijkt mij zinniger:
Een soort 'bypass' knop (of softwarematig) waarbij de dock de pad direct van prik voorziet of kan voorzien.
Dan hebben we 2 keuzes, opladen vanaf de dock als er geen 220v in de buurt is en je pad later toch los wil gebruiken.
Of de dock-accu optimaler gebruiken , namelijk diens prik direct in de aangesloten pad circuits laten gaan.

In de laatste engelstalige transformer PDF manual op asus staat dat het stroom-wegsluip verbruik minder is / of niet is (?) sinds hncmb. 3.2 als we de boel middels de dock-keyboard slotje-toets afsluiten, deze zit ergens rechtsboven.
En misschien is een echte aan/uit knop die fysiek de accu ontkoppelt van de pad/dock ook een optie, of verliezen we dan gegevens? Leegloop is dan in elk geval minimaal.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2011 13:18 ]

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 17:54
Als je nogal wat apps hebt geopend, blijft dat in de lijst staan staan met geopende apps staan (als je dus op die knop met die twee vensters drukt, naast de home button). Is dat lijstje ook op te schonen, of is dat alleen met een restart weer leeg?

• SparcoNL
  • Laatst online: 14-09 11:48
Vraagje,,, Welke video converter gebruiken jullie ?
Standaard speelt hij mp4 bestanden, maar meeste gedownloade films zijn in een ander format.
mkv, avi, vob, enzovoort.

Welke gebruiken jullie ( met welke kwaliteit van omzetten ? )

• _gibeon_
notsonewbie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:14:
Of het technisch mogelijk dan wel duur is weet ik niet, maar dit lijkt mij zinniger:
Een soort 'bypass' knop (of softwarematig) waarbij de dock de pad direct van prik voorziet of kan voorzien.
Dan hebben we 2 keuzes, opladen vanaf de dock als er geen 220v in de buurt is en je pad later toch los wil gebruiken.
Of de dock-accu optimaler gebruiken , namelijk diens prik direct in de aangesloten pad circuits laten gaan.
Leuk idee, maar heb je daar niet een hardwarematig ander circuit voor nodig? Daarbij moet ook nog eens heel snel geschakeld kunnen worden tussen die 2, anders moet je steeds een knopje o.i.d. omzetten voordat je de pad van de docking af kan halen. Dat lijkt mij een groot nadeel..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SparcoNL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:22:
Vraagje,,, Welke video converter gebruiken jullie ?
Standaard speelt hij mp4 bestanden, maar meeste gedownloade films zijn in een ander format.
mkv, avi, vob, enzovoort.

Welke gebruiken jullie ( met welke kwaliteit van omzetten ? )
Staat al verschillende keren in het topic (ik had het ook gemist). Zoek maar op Handbrake.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-08-2011 13:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SparcoNL
  • Laatst online: 14-09 11:48
Idd.. was al 42 pagina's aan het lezen ( van het begin )
Maar dat ga ik eens proberen ;) ThnQ !!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

notsonewbie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:41:

Ik kom bij mij op werk ook niet hoger dan 20-30 mbit.
Terwijl we hier een 100mbit verbinding en overal Linksys E4200 routers staan (een aardig beestje voor de kenners).

Zeer teleurstellend is dat :(.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• WeAreLegion
  • Niet online
Morgen ga ik er 1 halen bij de mediamarkt, waarschijnlijk met een dock. Maar is er nog iets waar ik op moet letten met serienummers of iets dergelijks?

• CappieL
WeAreLegion schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:37:
Morgen ga ik er 1 halen bij de mediamarkt, waarschijnlijk met een dock. Maar is er nog iets waar ik op moet letten met serienummers of iets dergelijks?
Blijkbaar is de laatste B80, onder het motto: hoe hoger het serienummer, hoe beter. zou je kunnen proberen een B80 te scoren. Daar ik geen dock heb, kan ik je hier niet over adviseren.

• WeAreLegion
  • Niet online
CappieL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Blijkbaar is de laatste B80, onder het motto: hoe hoger het serienummer, hoe beter. zou je kunnen proberen een B80 te scoren. Daar ik geen dock heb, kan ik je hier niet over adviseren.
Ok zal al die serienummers op de doosjes wel langs gaan stonden er gister nog genoeg :) dus zal wel goedkomen. Heb er even mee gespeelt en voelt wel fijn aan! :) Zat te twijfelen tussen laptop of een tablet, maar toch maar voor tablet gekozen.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

WeAreLegion schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:59:
[...]

Ok zal al die serienummers op de doosjes wel langs gaan stonden er gister nog genoeg :) dus zal wel goedkomen. Heb er even mee gespeelt en voelt wel fijn aan! :) Zat te twijfelen tussen laptop of een tablet, maar toch maar voor tablet gekozen.
Meestal is tegenwoordig een tablet de betere keuze.
Tenzij je echt specifiek of zwaar gebruik van plan bent (meestal gaming, of specifieke software voor werk/studie).
Voor het algemene browse en consumptie gebruik is een tablet een perfecte keuze vind ik.

Gooi er een emulator op, hang er een controller aan en je hebt een console die je overal mee kunt nemen (yay speelplezier).

Hang er de dock aan, en je hebt een mooi office apparaatje waarmee je erop los kunt typen etc.

Moet zeggen ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop.
Wel twijfel ik of ik me een dock zal halen of gewoon op de USB-Host adapter zal wachten.

Verder:
Iemand nog enig idee hoe het nou precies met de Wireless-N van de TF zit?
Hij hoort toch meer dan 20-30 mbit down te hebben?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• WeAreLegion
  • Niet online
Darkfreak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Meestal is tegenwoordig een tablet de betere keuze.
Tenzij je echt specifiek of zwaar gebruik van plan bent (meestal gaming, of specifieke software voor werk/studie).
Voor het algemene browse en consumptie gebruik is een tablet een perfecte keuze vind ik.

Gooi er een emulator op, hang er een controller aan en je hebt een console die je overal mee kunt nemen (yay speelplezier).

Hang er de dock aan, en je hebt een mooi office apparaatje waarmee je erop los kunt typen etc.

Wel twijfel ik of ik me een dock zal halen of gewoon op de USB-Host adapter zal wachten.

Verder:
Iemand nog enig idee hoe het nou precies met de Wireless-N van de TF zit?
Hij hoort toch meer dan 20-30 mbit down te hebben?
Juistem, vooral die emulator met wiimote bijvoorbeeld :) dat werkt op me telefoon al super dus op een 10inch helemaal :) maar goed ik ga morgen wel ff kijken en dan haal ik hem wel gewoon gelijk.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

WeAreLegion schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

Juistem, vooral die emulator met wiimote bijvoorbeeld :) dat werkt op me telefoon al super dus op een 10inch helemaal :) maar goed ik ga morgen wel ff kijken en dan haal ik hem wel gewoon gelijk.
Beetje OT:
Zelf heb ik PSX en NES/SNES emulator draaien en de PS3 controller via BT erop.
HDMI kabel is onderweg voor maximaal speelplezier op de TV :D!

• WeAreLegion
  • Niet online
Darkfreak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:16:
[...]
Beetje OT:
Zelf heb ik PSX en NES/SNES emulator draaien en de PS3 controller via BT erop.
HDMI kabel is onderweg voor maximaal speelplezier op de TV :D!
Sweet :) op me telefoon werkt PS3 controller niet volgens mij :) maar goed dan is het helemaal vet :D Maar goed ik ben hier dus vanaf morgne nog wel vaker te vinden ;)

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 13:08
Terwijl we hier een 100mbit verbinding en overal Linksys E4200 routers staan (een aardig beestje voor de kenners).

Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met de snelheid van de sd card / het 'geheugen' van de tablet? Als het geheugen niet sneller kan dan 3-4Mb/s is het logisch dat je niet de volle downloadsnelheid van N kan gebruiken.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Max Hunt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:34:
[...]
Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met de snelheid van de sd card / het 'geheugen' van de tablet? Als het geheugen niet sneller kan dan 3-4Mb/s is het logisch dat je niet de volle downloadsnelheid van N kan gebruiken.
Het lijkt me dat de interne storage (heb geen SDcard) toch een hogere R/W heeft dan 3-4MB/s :O?

Verwijderd

Darkfreak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Ik las net bij Amazon dat het nog wel tot 3 mnd kan duren voor de losse dock zonder toetsenbord leverbaar (bij hun) is. Verder las ik op een ander forum dat er geen extra laad mogelijkheid op deze dock zit. Dus je kunt hem niet gebruiken om xtra 'speeltijd' toe te voegen. Jammer!!!!!!
8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 15:53 . Reden: Sorry Darkfreak. Heb mijn berichtje indie van jou geplaatst. Laatste alinea was dus van mij. ]

• CappieL
TF is vanmiddag opgehaald. Mevrouw van DHL stond ervan te kijken dat de doos nog niet dichtgeplakt mocht zijn (zoals eerder in het topic beschreven was). Was echter geen probleem en ze had hem mooi voor me dichtgeplakt :)
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, ik mis hem nu al!

• Zonekill
Bij amazon.com zijn er nog in stock en verder heb je een bron want dat lijkt mij onzin.

• Zonekill
CappieL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:32:
TF is vanmiddag opgehaald. Mevrouw van DHL stond ervan te kijken dat de doos nog niet dichtgeplakt mocht zijn (zoals eerder in het topic beschreven was). Was echter geen probleem en ze had hem mooi voor me dichtgeplakt :)
Wat heb je opgestuurd? Dock? welk serienummer heeft die, B6O?

• _gibeon_
Zonekill schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Bij amazon.com zijn er nog in stock en verder heb je een bron want dat lijkt mij onzin.
Goed lezen, het gaat om de dock ZONDER toetsenbord. Desktop stand is een betere benaming, in dit geval. Overigens kan die de tablet wel gewoon van prik voorzien, met de normale oplader + kabel.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:02

The Legend

*Plop*

Ik ben momenteel in Shanghai op vakantie en ben eens gaan kijken wat een Transformer hier kost. Blijkt niet heel veel goedkoper te zijn, ongeveer 350 euro zonder dock en 450 met. Prijsverschil is me te klein om eventuele garantieproblemen etc. te accepteren..

Nu lees ik echter ook nieuws over de Transformer 2, die zou al in oktober uitkomen :? Met een Tegra 3, quad core 1,5Ghz CPU. Flink stuk sneller dan de TF1 dus.. Op deze termijn kan ik beter wachten op de TF2. Iemand toevallig meer informatie hier over?

Ik ben toch malle pietje niet!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je weet hoeveel vertraging die tablets allemaal hebben. Als er staat oktober zou ik bijna uitgaan van februari of zo.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00
Nice, zojuist mijn Wii-mote (+classic controller) gepaired met de TF en ik kan nu perfect Mariokart (SNES) op de tablet spelen. Via HDMI ook nog even aangesloten op de TV, dit is echt super!

Old skool baby !!

Afbeeldingslocatie: http://olie.home.xs4all.nl/fok/smilies/Smilies/drive.gif

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Max Hunt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:34:
[...]
Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met de snelheid van de sd card / het 'geheugen' van de tablet?
Zou kunnen, IK heb geen idee, maar wel een logische benadering.
Als het geheugen niet sneller kan dan 3-4Mb/s is het logisch dat je niet de volle downloadsnelheid van N kan gebruiken.
In dat geval is het hele G en N verhaal dus dure (onnodige hardware ook) marketing blaatiebla.
Ook mag ik hopen dat het geheugen van 1 GB wel meer dan 30 Mbit kan verwerken.
Hoe snel de SSD in de transformer is, weet ik niet, is er al een benchmarker voor tablet's ? :)
Dus geheugen en ssd, video benche's ?

Want ik _gok_ dat zo een speedtest in het werkgeheugen gebeurt, en niet op de ssd.

Verder is 60 Mbit in de praktijk zo een 6 a 7 MB per seconde, (als ik een bestand van 500 MB of zo download van een usenet provider) dus 30 Mbit is dan 3 a 3,5, MB en dat is wel heel traag werkgeheugen m.i. anno 2011

Daar de boel best vlot opent en aanvoelt.... lijkt me dat het werkgeheufgen wel vlotter is dan , losse pols, 20 MB p/s
Een beetje USB stick las/schreef 2 jaar terug al op 30 MB p/s....

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2011 17:45 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
notsonewbie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:40:
Knappe jongen als jij twee jaar geleden met die snelheid kon schrijven naar een USB-stick :)

Nickname does not reflect reality

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Brad Pitt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Knappe jongen als jij twee jaar geleden met die snelheid kon schrijven naar een USB-stick :)
Hij ligt hier voor me, 4 GB rood van kleur, kingston, type GT, en hij is denk ik al weer 3 jaar oud, zal eens een link zoeken.
Een andere, ook zo snel die ik heb is een nog oudere OCZ Vboost, 2 GB en ik meen dat die intern 'dual channel' techniek heeft.

Ok, het was/is 30 MB lezen en 16 schrijven. http://www.pixmania.nl/nl...voyager-g.html#pix-review

http://www.productbeoorde...mory-drive-2gb/86262.html

2007 en 2008 alweer.

Anyway, geen 300 Mbit die N wifi van asus, jammer.

[ Voor 40% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2011 17:55 ]

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
The Legend schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:06:
Ik ben momenteel in Shanghai op vakantie en ben eens gaan kijken wat een Transformer hier kost. Blijkt niet heel veel goedkoper te zijn, ongeveer 350 euro zonder dock en 450 met. Prijsverschil is me te klein om eventuele garantieproblemen etc. te accepteren..

Nu lees ik echter ook nieuws over de Transformer 2, die zou al in oktober uitkomen :? Met een Tegra 3, quad core 1,5Ghz CPU. Flink stuk sneller dan de TF1 dus.. Op deze termijn kan ik beter wachten op de TF2. Iemand toevallig meer informatie hier over?
moeten programma's niet speciaal aangepast worden om op een quad-core te kunnen draaien? Als dat waar zou zijn zouden alle ontwikkelaars hun apps moeten aanpassen zodat ze speciaal ook op de tf2 kunnen draaien, en ik denk niet dat er veel zijn die dat gaan doen :P

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
Anton.net schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

moeten programma's niet speciaal aangepast worden om op een quad-core te kunnen draaien? Als dat waar zou zijn zouden alle ontwikkelaars hun apps moeten aanpassen zodat ze speciaal ook op de tf2 kunnen draaien, en ik denk niet dat er veel zijn die dat gaan doen :P
programma`s die nu op dual core en single core werkten, zullen ook nog gewoon werken op quad core. ze zullen alleen geen gebruik maken van de extra cores die er aanwezig zijn.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Ik las net bij Amazon dat het nog wel tot 3 mnd kan duren voor de losse dock zonder toetsenbord leverbaar (bij hun) is. Verder las ik op een ander forum dat er geen extra laad mogelijkheid op deze dock zit. Dus je kunt hem niet gebruiken om xtra 'speeltijd' toe te voegen. Jammer!!!!!!
Dat kan zeker!
Als je hem aan de dock hangt heb je een 2e accu.
Dus de TF gaat langer mee.
Dus je kunt langer doorspelen :P!

Daarbij is de dock op dit moment gewoon al los verkrijgbaar hoor.

Maar ik wacht alsnog tot de USB-Host adapter beschikbaar is :)

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 21:55
CappieL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:32:
Ik vindt het een beetje raar dat het zo staat in de mail. Dan weet DHL gelijk wat erin zit en dat hoeven ze niet te weten ze moeten het alleen van A naar B brengen.

Ik heb zelf de RMA zelf naar DHL gebracht zonder problemen. Ik snap niet waarom het volgens Asus niet kan.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Darkfreak schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Had eerst een wrt610N en nu een E4200, maar de wifi-n adapter kan niet op 5GHz werken waardoor je op de verkeerde golflengte zit, hierdoor haal je maximaal het 54Mbit snelheid. Je werkt dus eigenlijk alleen op het Wifi-G netwerk 2,4Ghz dus.

Helaas wordt je dus een beetje genept door de commercie en haal je wifi-N dus vermoedelijk niet via een router, maar wel als je 1-1 met een ander apparaat verbind zonder een router ertussen.

Voor Wifi-N op de router moet je dus een netwerkkaart hebben die overweg kan met 5Ghz en dus ook gelijk met het A & N, protocol overweg kan.
Helaas heeft Asus zo'n netwerkkaart niet in de tablet geplaatst, maar ik gok dat dit voor een handige tweaker wel om te bouwen is voor zo'n 40 euro.

Ik ga het zelf niet veranderen, ik verlies dan namelijk mijn garantie :D Bij een laptop kan ik het zelf wel makkelijk aanpassen.
notsonewbie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:40:
[...]
Zou kunnen, IK heb geen idee, maar wel een logische benadering.

[...]

In dat geval is het hele G en N verhaal dus dure (onnodige hardware ook) marketing blaatiebla.
Ook mag ik hopen dat het geheugen van 1 GB wel meer dan 30 Mbit kan verwerken.
Hoe snel de SSD in de transformer is, weet ik niet, is er al een benchmarker voor tablet's ? :)
Dus geheugen en ssd, video benche's ?

Want ik _gok_ dat zo een speedtest in het werkgeheugen gebeurt, en niet op de ssd.

Verder is 60 Mbit in de praktijk zo een 6 a 7 MB per seconde, (als ik een bestand van 500 MB of zo download van een usenet provider) dus 30 Mbit is dan 3 a 3,5, MB en dat is wel heel traag werkgeheugen m.i. anno 2011

Daar de boel best vlot opent en aanvoelt.... lijkt me dat het werkgeheufgen wel vlotter is dan , losse pols, 20 MB p/s
Het geheugen van de tablet is snel genoeg, de HD is ook snel genoeg.
100Mbit is ongeveer 12 MB/sec, mits je hardeschijf het aankan (Heb weleens een queue gehad tijdens het downloaden doordat de esata schijf het schrijven en uitpakken niet aankon. Moest de max snelheid naar 80Mbit zetten ;))

De hoevelheid werkgeheugen voor 300 Mbit is ook meer dan genoeg, volgens mij heeft Android minder cache nodig dan Windows.
Het probleem zit in de gebruikte Wifi kaart van Asus, deze ondersteund geen 5GHz waar wifi A en N op werken.
Zie specs: www.asus.com/Eee/Eee_Pad/...mer_TF101/#specifications

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 12-08-2011 21:15 ]

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Best wel gay dat ze het dan wel zo adverteren :(.
Ook stom dat het er niet in zit.
N kom je toch zo n beetje overal nu tegen.

iig bedankt voor de reactie.
Snap nu wel hoe het zit :)!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@ Darkfreak: Het is lastig voor me om het hele verhaal goed en duidelijk over te brengen zonder echt naslagwerk bij de hand. Ik ben blij dat het toch is gelukt bij jou :)

Het is inderdaad wel vreemd dat Wifi-N nog niet universeel genoeg is en pas sinds een jaar officieel wordt erkend als IEEE standaard, helaas is dit zonder een minimaal vastgestelde snelheid. Volgens mij kan en mag 150Mbit ook Wifi-N heten, net als 450Mbit.
Om het helemaal uitgebreid te testen ga ik binnenkort mijn 2 wifi netwerken weer koppelen als 1 accesspoint. Ik vrees dat het niet veel uit zal maken, maar let's try it again :)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Krijg je van Asus een mail als iets uit RMA terugkomt?
Wil namelijk niet dat docking naast de postbus ligt als ik thuiskom.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Kiswum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:06:
Het probleem zit in de gebruikte Wifi kaart van Asus, deze ondersteund geen 5GHz waar wifi A en N op werken.
Zie specs: www.asus.com/Eee/Eee_Pad/...mer_TF101/#specifications
Mijn belkin N1 router was 1 van de eerste N routers.
Hij werkt naar keuze op alleen 20 Mhz, of 20/40 auto, binnen de 2,4 Ghz

http://cache-www.belkin.c...75170-d_f5d8231-4_man.pdf
pag. 44

[ Voor 140% gewijzigd door notsonewbie op 12-08-2011 23:24 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:14
Kiswum schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:34:
@ Darkfreak: Het is lastig voor me om het hele verhaal goed en duidelijk over te brengen zonder echt naslagwerk bij de hand. Ik ben blij dat het toch is gelukt bij jou :)

Het is inderdaad wel vreemd dat Wifi-N nog niet universeel genoeg is en pas sinds een jaar officieel wordt erkend als IEEE standaard, helaas is dit zonder een minimaal vastgestelde snelheid. Volgens mij kan en mag 150Mbit ook Wifi-N heten, net als 450Mbit.
Om het helemaal uitgebreid te testen ga ik binnenkort mijn 2 wifi netwerken weer koppelen als 1 accesspoint. Ik vrees dat het niet veel uit zal maken, maar let's try it again :)
Het ding verbind hier regelmatig op 150N(maximaal haalbaar met de hardware) heel nuttig is het niet, want het ding kan toch die volledige 150Mbit niet behapstukken en downloads gaan dan ook veel langzamer lokaal of internet. Ik heb het ding dan ook niet als download-unit, maar voor mediagebruik en note taking.

specs

• Michel242186
Graviton12 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:07:
Krijg je van Asus een mail als iets uit RMA terugkomt?
Wil namelijk niet dat docking naast de postbus ligt als ik thuiskom.
Bij je RMA status kun je zien hoever de reparatie is...als deze klaar is krijg je ook een track en trace code van DHL.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

notsonewbie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:11:
[...]

Mijn belkin N1 router was 1 van de eerste N routers.
Hij werkt naar keuze op alleen 20 Mhz, of 20/40 auto, binnen de 2,4 Ghz

http://cache-www.belkin.c...75170-d_f5d8231-4_man.pdf
pag. 44
Mooi dat er bij staat 2,4 Ghz, volgens mij werkt Wifi-N nooit op 2,4 maar alleen op 5Ghz. Klopt toch niet, er zijn toch een aantal routers die dit aanbieden op 2,4Ghz golflengte. Een aantal merken zijn TRENDnet en Belkin. De 20 en 40 zijn de kanalen waar hij op draait net als bij Wifi-G 1 t/m 11(13) (Mooi programma om te zien waar je buren mee werken is: Wifi Analyzer)
Loekie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:53:
[...]

Het ding verbind hier regelmatig op 150N(maximaal haalbaar met de hardware) heel nuttig is het niet, want het ding kan toch die volledige 150Mbit niet behapstukken en downloads gaan dan ook veel langzamer lokaal of internet. Ik heb het ding dan ook niet als download-unit, maar voor mediagebruik en note taking.
Volgens mij is het bij wifi zelfs zo dat hij niet kan versturen en ontvangen tegelijk, hierdoor zou 150 Mbit: 75 Mbit worden. Uiteindelijk is de max wat je kunt halen in ideale omstandig heden zo'n 8MB/sec. zijn ;) (pin me hier niet op vast, ik heb dit zo her en der weleens gelezen, wellicht kan wiki hier meer over zeggen)

Tip om te zien wat je router/nas aan kan: www.smallnetbuilder.com/
Het is wel zeer technisch, maar aan de grafieken kun je wel de juiste info zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 13-08-2011 08:45 ]

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
JEV schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Volgens mij is het dock en het laadproces daarvoor gemaakt.

Maar ik zou i.d.d. je dock niet dagen laten staan met een lage accu.

Wat ik doe is dat ik mijn dock continue (tot hij vol is) aan de lader hou.
Heb ik alleen mijn tablet nodig haal ik die eraf en als ik beide nodig heb hang ik mijn tablet er weer in en haal ik de dock van de lader.
Meestal s'nachts hang ik mij tablet en het dock tesamen aan de lader dus dat overdag ik een vol tablet en een volle dock heb.
Het probleem echter als je voornamelijk gedocked werkt, wat ik zelf veel prettiger vind, is dat je eigenlijk alleen de batterij uit je dock gebruikt. Als die leeg is gebruik je even de tablet zonder dock en zodra die weer is opgeladen doe je de tablet weer in de dock, waardoor die weer wordt ontladen. Op die manier kan je dus nooit de maximale batterij inhoud gebruiken. Je hebt dan wel 16 uur capaciteit, maar als je die wil gebruiken vernaggel je de batterij van je dock, doordat die te lang op een laag percentage staat.

Wat veel handiger zou zijn is dat de ene batterij nooit onder de andere uitkomt kwa percentage. Dus zodra je dock batterij meer dan 5% lager is, dat hij dan even niet meer je tab oplaadt, maar dat de batterij van je tab ook lager wordt. Zo ontlaad je dus beide batterijen efficient en kan je wel van je maximale capaciteit gebruik maken.

Maar blijkbaar ben ik de enige die zich daar "druk" over maakt, want verder reageert niemand op mijn vraag hoe hier mee omgegaan wordt.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ga straks dat ding halen, maar zag dat ze bij mediamarkt geen hoesjes hebben. Heeft iemand idee waar ik er 1 kan kopen? Of is er iemand die weet wel hoesje ook goed past er om (met dock).

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een hoesje van caselogic voor een 10" tablet. Gehaald bij de MM en dat past perfect.

• JEV
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Shodan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:58:
[...]Het probleem echter als je voornamelijk gedocked werkt, wat ik zelf veel prettiger vind,
Stomme vraag waarom heb je dan een Transformer gekocht en geen netbook.
Was je een stuk goedkoper uit geweest.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.