Dat komt erg amateuristisch over. Was er geen tijd meer om marktonderzoek te doen?Aurora1110 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:09:
[...]
Wat jij zegt is ook daadwerkelijk een feit. Een tijdje terug een interview gelezen met een mannetje van Asus. Het succes van de Transformer kwam inderdaad uit een onverwachte hoek. Ze hadden toentertijd een beperkt aantal tabletten geproduceerd en hebben die op de mark gegooid. En toen werd er gewacht..succes of geen succes..
Even getest en het werkt beter in vergelijking met de Dolphin HD browser:_gibeon_ schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:45:
Dolphin heeft nu ook een tablet versie! http://blog.dolphin-browser.com/
+ Pagina vervormt niet meer als je via de linkerkant de favorieten ofzo wilt halen.
+ Ook rechts hetzelfde. De fullscreen button zit nu bovenin waar je tabs kunt aanmaken.
+ Vrijwel geen vertraging op GoT !!!
+ Makkelijk gestures toevoegen van de pagina waarop je je bevindt.
+ Keuze om laatste toegevoegde favoriet niet helemaal bovenaan te plaatsen en per stuk te sorteren.
+ Favorieten neemt hij al over van de Dolphin HD browser.
- Ik ben mijn gestures button kwijt.
- Favorieten niet te selecteren, zodat ik een aantal tegelijk kan verwijderen
- Favorieten niet op met 1 knop op alfabet
- Weer 10 onzin favorieten die ik helemaal niet wil hebben.
- Home button anyone ?
En nog even verder aan het testen. Ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe.
[EDIT]
Gesture button is verdwenen, maar via het driehoekje aan de rechterzijde van de adressbar kun je de gesture weer maken. Wel even onhandig dat ze dat niet even duidelijk vermelden, maar er is weer 1 button verdwenen zonder functionaliteitsverlies!
Browser is ook extreem snel!
[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 27-07-2011 11:52 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Oh, dat is vervelend. Dan zal ik mijn dock ook moeten RMA'enCopyCatz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:59:
Dat is dus het dock drain probleem... als je dock niet door deze test heenkomt kun je hem RMA'en:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179048
Denk dat ik inmiddels eens even hulp ga vragen, ik kom er niet meer uit
Krijg 8.4.4.11 op geen enkele manier geïnstalleerd...
Toen ik mijn Transformer kreeg had ik Android 3.0.1. Ik kreeg niet direct de OTA aangeboden, deze heb ik handmatig gedownload van de ASUS site. (8.4.4.5).
Om het volume probleem te fixen heb ik pure root (Destijds alleen voor 8.4.45) gedaan (Zonder CWR). Geen problemen tot hier.
Toen kwam 8.4.4.11 uit, en ik kreeg wonderbaarlijk genoeg ook een OTA melding hiervan. Ik las van anderen dat ze die gewoon konden installeren en daarna geen root meer hadden. Prima, daar kan ik mee leven.
Uiteraard niet bij mij, de update start, TF reboot, Android logo met draaiende tandwielen, en een paar seconden later een uitroepteken.
Op verschillende manieren geprobeerd om de update via de SD kaart te installeren. In de root, in ASUS\Update\, niets hielp.
Advies om UpdateLauncher_WW_epaduser8445 opnieuw te downloaden en vanaf SD te flashen, en dat flashen ging prima. Resultaat: Geen root meer. Geen OTA update gevonden, dus dan maar via de SD kaart. Weer een uitroepteken.
Nog wat geprobeerd met de Stock recovery ROM, met een factory reset, helaas nog steeds hetzelfde resultaat.
Daarna ook nog een unroot geprobeerd door de blob naar de tablet te pushen. Ik kwam niet in de bootloop zoals daar wel vermeld wordt, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen CWR heb geïnstalleerd.
Maar, nog steeds geen update
Nu is 8.4.4.11 wel handig om te hebben eigenlijk, dus als iemand nog wat tips heeft.
Toen ik mijn Transformer kreeg had ik Android 3.0.1. Ik kreeg niet direct de OTA aangeboden, deze heb ik handmatig gedownload van de ASUS site. (8.4.4.5).
Om het volume probleem te fixen heb ik pure root (Destijds alleen voor 8.4.45) gedaan (Zonder CWR). Geen problemen tot hier.
Toen kwam 8.4.4.11 uit, en ik kreeg wonderbaarlijk genoeg ook een OTA melding hiervan. Ik las van anderen dat ze die gewoon konden installeren en daarna geen root meer hadden. Prima, daar kan ik mee leven.
Uiteraard niet bij mij, de update start, TF reboot, Android logo met draaiende tandwielen, en een paar seconden later een uitroepteken.
Op verschillende manieren geprobeerd om de update via de SD kaart te installeren. In de root, in ASUS\Update\, niets hielp.
Advies om UpdateLauncher_WW_epaduser8445 opnieuw te downloaden en vanaf SD te flashen, en dat flashen ging prima. Resultaat: Geen root meer. Geen OTA update gevonden, dus dan maar via de SD kaart. Weer een uitroepteken.
Nog wat geprobeerd met de Stock recovery ROM, met een factory reset, helaas nog steeds hetzelfde resultaat.
Daarna ook nog een unroot geprobeerd door de blob naar de tablet te pushen. Ik kwam niet in de bootloop zoals daar wel vermeld wordt, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen CWR heb geïnstalleerd.
Maar, nog steeds geen update
Nu is 8.4.4.11 wel handig om te hebben eigenlijk, dus als iemand nog wat tips heeft.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Sinds afgelopen zaterdag een trotse bezitter van dit prachtige toestel :D!
Aangezet, aan de lader gehangen, update erop geknald en sindsdien alleen maar ermee zitten spelen ^^.
Moet zeggen dat ik vooral van de batterij versteld sta.
Gisteren om 9.30 uur van de lader gehaald en zowel op werk als thuis veel ermee gewerkt (en gespeeld
).
14 uur later (23.30 uur dus) was de batterij nog op 32% :O!
Ik heb geen dock (en ga ik denk ik niet halen als de batterij werkelijk zo goed mee gaat en de USB host adapter uit komt). En vind 68% op 14 uur aardig gebruik toch wel behoorlijk zuinig voor zo een toestel.
Nou is dit mijn eerste tablet.
Heb vroeger wel vaker met de iPad en iPad2 in handen gezeten, maar die lagen me nooit.
Had ook twijfels toen ik hem kocht, of ik er werkelijk iets aan heb.
Ben altijd die-hard PC gebruiker geweest. Een laptop alleen maar wegens gemak op school aangeschaft.
Toen ik mijn HTC HD2 echter van android voorzien had raakte ik verslaafd
. Verslaafd aan Android XD.
En vandaar dat ik de Transformer ben gaan kopen.
En nog geen seconde spijt ervan :D!
Het enige waar ik nu op hoop is dat die USB Host Adapter snel op de markt komt
.
En hopelijk wat langere kabels (en goedkopere chargers) beschikbaar komen
.
Aangezet, aan de lader gehangen, update erop geknald en sindsdien alleen maar ermee zitten spelen ^^.
Moet zeggen dat ik vooral van de batterij versteld sta.
Gisteren om 9.30 uur van de lader gehaald en zowel op werk als thuis veel ermee gewerkt (en gespeeld
14 uur later (23.30 uur dus) was de batterij nog op 32% :O!
Ik heb geen dock (en ga ik denk ik niet halen als de batterij werkelijk zo goed mee gaat en de USB host adapter uit komt). En vind 68% op 14 uur aardig gebruik toch wel behoorlijk zuinig voor zo een toestel.
Nou is dit mijn eerste tablet.
Heb vroeger wel vaker met de iPad en iPad2 in handen gezeten, maar die lagen me nooit.
Had ook twijfels toen ik hem kocht, of ik er werkelijk iets aan heb.
Ben altijd die-hard PC gebruiker geweest. Een laptop alleen maar wegens gemak op school aangeschaft.
Toen ik mijn HTC HD2 echter van android voorzien had raakte ik verslaafd
En vandaar dat ik de Transformer ben gaan kopen.
En nog geen seconde spijt ervan :D!
Het enige waar ik nu op hoop is dat die USB Host Adapter snel op de markt komt
En hopelijk wat langere kabels (en goedkopere chargers) beschikbaar komen
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ik breng het misschien een beetje basaal over, maar het komt er wel een beetje op neer. Wat androidheadlines.com in mei heeft geschreven:Zonekill schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:25:
[...]
Dat komt erg amateuristisch over. Was er geen tijd meer om marktonderzoek te doen?
"The Transformer was conceived, designed, developed, produced and shipped with no idea at all of it’s demand. I guess that’s the quick and inexpensive way of conducting market research. Ship 100,000 units and see what happens. Ship 200,000 the next month and hope for the best. Sold all 300,000? That’s a winner!"
http://androidheadlines.com/2011/05/asus-had-no-idea-the-transformer-would-be-so-popular.html
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Je wordt in de Market overspoeld met android apps waarmee je je Windows PC kunt bedienen, maar zijn er eigenlijk ook apps om je via je Android telefoon je Honeycomb tablet te bedienen via WiFi of BT?
Ik weet dat Archos een dergelijke app heeft, maar zo te zien werkt dat alleen met Archos tablets, en niet met m'n Transformer.
Trouwens even nagekeken welke versie ik heb qua tablet en dock. De tablet is een B60, en de dock B50. Eigenlijk geen problemen ondervonden tot nu toe. Ik kijk het gewoon even aan.
Ik weet dat Archos een dergelijke app heeft, maar zo te zien werkt dat alleen met Archos tablets, en niet met m'n Transformer.
Trouwens even nagekeken welke versie ik heb qua tablet en dock. De tablet is een B60, en de dock B50. Eigenlijk geen problemen ondervonden tot nu toe. Ik kijk het gewoon even aan.
[ Voor 21% gewijzigd door Zamorano op 27-07-2011 15:06 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Nu online
Asus Benelux:
De update naar Android 3.2 voor de Eee Pad Transformer wordt vanaf 2 augustus in Nederland WW en 5 augustus in België BE FOTA uitgerold!
Belangrijke toevoegingen zijn o.a. App Enlarge (Compatibility Zoom) waarmee je kunt zoomen op de smartphone apps uit Android Market en dus het grootste deel van de applicaties bruikbaar is en Multi-gesture touchpad voor de docking.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2011 15:34 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Goed nieuws! Multi-gesture voor de touchpad zal wel pinch-to-zoom zijn, hoeven we dat ook niet meer te missen.
Dat klinkt inderdaad heel erg goed zeg.
Ik zag bij 4launch dat de verwachte levertijd van mijn dock ook naar minder dan 10 dagen gegaan is. Hopen dat ik met 2 weken alles weer terug en werkend heb inclusief deze mooie update.
Ik hoorde in het begin nog wel eens wat over het perongeluk aanraken van het touchpad, nu niet veel meer. kwestie van gewenning of zetten jullie hem eigenlijk standaard uit?
Ik zag bij 4launch dat de verwachte levertijd van mijn dock ook naar minder dan 10 dagen gegaan is. Hopen dat ik met 2 weken alles weer terug en werkend heb inclusief deze mooie update.
Ik hoorde in het begin nog wel eens wat over het perongeluk aanraken van het touchpad, nu niet veel meer. kwestie van gewenning of zetten jullie hem eigenlijk standaard uit?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Goed nieuws! Erg netjes van Asus.
Ben benieuwd wanneer ik de update krijg (US model).
@ Wybo, kwestie van gewenning aan het standaard uitzetten als je gaat typen (in mijn geval).
Ik gebruik sowieso vaak het scherm zelf icm het toetsenbord. Sta je meestal wel even voor paal als je een keer een laptop gebruikt zonder touchscreen.
@ Wybo, kwestie van gewenning aan het standaard uitzetten als je gaat typen (in mijn geval).
Ik gebruik sowieso vaak het scherm zelf icm het toetsenbord. Sta je meestal wel even voor paal als je een keer een laptop gebruikt zonder touchscreen.
[ Voor 58% gewijzigd door Zamorano op 27-07-2011 15:49 ]
Ik had ook een vaag probleem op vakantie met mijn Transformer, hij wou dus ook niet opladen.
dacht dat het aan het stopcontact lag in de hotelkamer.
beneden in de lounge ruimte kon die dus wel opladen, en daarna ook weer gewoon op de kamer (WTF)
ben het daarna niet meer tegengekomen.
beneden in de lounge ruimte kon die dus wel opladen, en daarna ook weer gewoon op de kamer (WTF)
Ik heb thuis ook het probleem met opladen gezien. Na een reboot werkte het opladen weer. Ik laad mijn TF altijd op in hetzelfde stopcontact, dus dat kan het probleem niet zijn.w0utje89 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:55:
Ik had ook een vaag probleem op vakantie met mijn Transformer, hij wou dus ook niet opladen.
Ik kan met mijn oude SonyEricsson gsm via bluetooth het aanwijzer pijltje bedienen, dus lijkt mij dat het met een gsm met android zeker moet gaan?!Zamorano schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:04:
Je wordt in de Market overspoeld met android apps waarmee je je Windows PC kunt bedienen, maar zijn er eigenlijk ook apps om je via je Android telefoon je Honeycomb tablet te bedienen via WiFi of BT?
ProTip: als je een langere oplaadkabel wilt, koop een USB 3.0 verlengkabel, hiermee zal je tablet met een langere kabel op kunnen laden.
Mijn zoontje van 2 en een half loopt nu op elk scherm te tikken (TV, digitaal fotolijstje) wat hij tegenkomt, omdat hij mijn HD2 en Transformer nu gewend is.Zamorano schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:47:
Goed nieuws! Erg netjes van Asus.
Leg dan maar eens uit dat niet elk scherm touchscreen is ..
Dat het technisch mogelijk is, lijkt me duidelijk.Zonekill schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:30:
[...]
Ik kan met mijn oude SonyEricsson gsm via bluetooth het aanwijzer pijltje bedienen, dus lijkt mij dat het met een gsm met android zeker moet gaan?!
Mijn vraag is: hoe/welke app? Ik heb het niet kunnen vinden.
ik denk dat je zoekt naar een VNC Server app?Zamorano schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:55:
[...]
Dat het technisch mogelijk is, lijkt me duidelijk.
Mijn vraag is: hoe/welke app? Ik heb het niet kunnen vinden.
Als er geen simpelere manier is, zou een VNC server app voor mn tablet idd een oplossing kunnen zijn.Anthraxium-64 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:57:
[...]
ik denk dat je zoekt naar een VNC Server app?
Ook hier kon ik (buiten een beta app met blijkbaar veel bugs) eigenlijk alleen maar clients vinden die met een PC server kunnen verbinden, en niet zozeer een server voor Android zelf.
[ Voor 25% gewijzigd door Zamorano op 27-07-2011 17:02 ]
2X Client is de beste Tablet > PC app,Zamorano schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:59:
[...]
Als er geen simpelere manier is, zou een VNC server app voor mn tablet idd een oplossing kunnen zijn.
en ik denk dat jij deze zoekt =] https://market.android.co...vnc&feature=search_result
Die had ik gevonden idd, maar is zo te zien meer iets om via je PC te gebruiken, ipv op je telefoon.Anthraxium-64 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:01:
[...]
2X Client is de beste Tablet > PC app,
en ik denk dat jij deze zoekt =] https://market.android.co...vnc&feature=search_result
Maar ik zal die vanavond wel even proberen.
ik ben benieuwd of 3.2 geen lag meer heeft tijdens het internetten. Ondanks de problemen die ik heb zoals de drain problleem en de losse scherm ben ik heel tevreden over het apparaat.
Verwijderd
Weet iemand of er een app is waarmee ik de transformer (aangesloten op tv) op afstand kan bedienen met mn desire HD?
Als het goed is, zul dat binnenkort kunnen testen. Ik lees net een Twitter bericht van Asus dat 3.2 voor de EEEpad uit is...Evertt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:27:
ik ben benieuwd of 3.2 geen lag meer heeft tijdens het internetten. Ondanks de problemen die ik heb zoals de drain problleem en de losse scherm ben ik heel tevreden over het apparaat.
Morgen is 3.2 er, wat kunnen we verwachten?
Verwijderd
Deze software update voor de Eee Pad Transformer zorgt voor enkele bug fixes. Daarnaast wordt in ieder geval de nieuwe ‘zoom to fill screen‘ functionaliteit geïntroduceerd, waardoor alle Android apps geopend kunnen worden op deze Android tablet. Ook ervaren sommige Transformer-bezitter problemen met de Powermanagement software. Deze problemen worden ook opgelost na installatie van de software update.Anthraxium-64 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:09:
Morgen is 3.2 er, wat kunnen we verwachten?
Dat betekend dus dat ik de batterijgeschiedenis kan bekijken? Die is vooralsnog kapot...Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:58:
[...]
Deze software update voor de Eee Pad Transformer zorgt voor enkele bug fixes. Daarnaast wordt in ieder geval de nieuwe ‘zoom to fill screen‘ functionaliteit geïntroduceerd, waardoor alle Android apps geopend kunnen worden op deze Android tablet. Ook ervaren sommige Transformer-bezitter problemen met de Powermanagement software. Deze problemen worden ook opgelost na installatie van de software update.
Ik neem aan dat de dock drain issue ook op word gelost?
De update naar Android 3.2 voor de Eee Pad Transformer wordt vanaf 2 augustus in Nederland WW en 5 augustus in België BE FOTA uitgerold ...
Leuke site trouwens..Asus BeNeLux FB site
Leuke site trouwens..Asus BeNeLux FB site
[ Voor 26% gewijzigd door dversa2 op 27-07-2011 20:18 ]
Ik zou er niet al te veel van verwachten. Dit is voornamelijk een Android update, en we moeten dus maar afwachten in welke mate Asus ook nog eigen fixes meestuurt met de update.Anthraxium-64 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:03:
[...]
Dat betekend dus dat ik de batterijgeschiedenis kan bekijken? Die is vooralsnog kapot...
Ik neem aan dat de dock drain issue ook op word gelost?
Puur naar Android 3.2 kijkend, is het niet bijzonder spannend. Wat optimalisaties voor kleinere tablets, compatibility zoom, nieuwe benadering voor SD cards (niet meer schrijven!), etc...
Ik hoop met name dat Asus zelf nog iets kan doen aan het niet meer kunnen beschrijven van SD kaartjes. IMHO is het gewoon een stap achteruit, en ondanks dat ik er nu geen SD kaartje in heb zitten, wil ik die functionaliteit wel behouden.
Op het twitter account van Asus staat anders morgen:dversa2 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:14:
De update naar Android 3.2 voor de Eee Pad Transformer wordt vanaf 2 augustus in Nederland WW en 5 augustus in België BE FOTA uitgerold ...
http://twitter.com/#!/ASUS/status/96257946035560448
It’s here! Android Honeycomb 3.2 lands on the @ASUS #EeePadTransformer July 28 http://twitpic.com/5wqbk3
Had ik gezien in mijn twitter ook ja, maar op de benelux site geven ze anders aan.Lizard schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:18:
[...]
Op het twitter account van Asus staat anders morgen:
http://twitter.com/#!/ASUS/status/96257946035560448
[...]
http://www.facebook.com/asusbenelux?sk=wall
Heb daar gelijk men ongenoegen over de lange "waiting for spare parts" tijd geuit. Wacht nu toch al bijna 3 weken op de herstelling.
[ Voor 5% gewijzigd door dversa2 op 27-07-2011 20:25 ]
Niet meer kunnen schrijven op de SD card?!?! Begrijp ik dat goed? Dus als ik een Word doc op mijn sd card heb staan en die bewerk met Polaris, dan kan ik de wijzigingen niet terug opslaan??? Dat zou inderdaad een flinke stap achteruit zijn i.v.m. 3.1. Waarom zouden ze zoiets introduceren in de nieuwe Android versie?Zamorano schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:17:
[...]
Ik zou er niet al te veel van verwachten. Dit is voornamelijk een Android update, en we moeten dus maar afwachten in welke mate Asus ook nog eigen fixes meestuurt met de update.
Puur naar Android 3.2 kijkend, is het niet bijzonder spannend. Wat optimalisaties voor kleinere tablets, compatibility zoom, nieuwe benadering voor SD cards (niet meer schrijven!), etc...
Ik hoop met name dat Asus zelf nog iets kan doen aan het niet meer kunnen beschrijven van SD kaartjes. IMHO is het gewoon een stap achteruit, en ondanks dat ik er nu geen SD kaartje in heb zitten, wil ik die functionaliteit wel behouden.
Klopt.hostje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:53:
[...]
Niet meer kunnen schrijven op de SD card?!?! Begrijp ik dat goed? Dus als ik een Word doc op mijn sd card heb staan en die bewerk met Polaris, dan kan ik de wijzigingen niet terug opslaan??? Dat zou inderdaad een flinke stap achteruit zijn i.v.m. 3.1. Waarom zouden ze zoiets introduceren in de nieuwe Android versie?
BronTake note, though: With Android 3.2, SD card support means something slightly different than what it's meant in the past. Whereas Android smartphones treat SD cards like regular drives, with full read and write access, Android 3.2 tablets view external cards in a much less PC-like manner. In short, apps can read an SD card -- but they can't write to it.
The reason: Google has switched to a new protocol for SD card handling in the 3.2 release. The thinking seems to be that with the high amount of internal space provided on Honeycomb tablets, most users will be turning to SD cards for purposes like media storage as opposed to application and app data storage. With that mentality, writing data from a tablet to an external card becomes less important, and a simplified user experience -- one that's less dependent on a user's understanding of file system structure -- becomes a higher priority.
To be clear, you can still write to a mounted SD card via your PC, using a USB connection; you just can't do it from the tablet itself. That means in an Android file manager utility like Astro, you'll be able to browse through the SD card and access its files, but if you try to copy files to the SD card or edit any SD-card-stored files, you'll find those options to be grayed out and unavailable.
Ik snap de gedachtengang achter de verandering deels wel, maar ik ben het niet eens met de conclusie.
Ik begrijp het probleem nog steeds niet. Is het dan zo'n moeite om zoiets intact te laten?
Ik probeer het voordeel te zien, of voor mij als gebruiker of voor android als systeem. En dat lukt me gewoon niet echt. Ik vind het al zo raar dat ik mijn systeem zou moeten rooten om gewoon te kunnen backuppen. Maar nu kan ik zelfs niet eens een backup van documenten en foto's en dergelijke even snel op een SD kaart zetten. Zonder wifi of dus geen backupmogelijkheid van docs...
I realy do not get it.
I realy do not get it.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-07-2011 21:26 ]
Verwijderd
Hier ben ik dus niet blij mee.
Mijn mail, zowel zakelijk als prive komen op mijn tablet binnen. Bijlages zoals pdf's die ik geregeld ontvang zet ik gelijk op mijn sd-card(om even als voorbeeld te noemen). Dat kan ik nu dus ook vergeten.
Ik hou mijn bestanden graag apart, want mocht er iets gebeuren met mijn tablet dan kan ik nog altijd bij mijn bestanden.
Mijn mail, zowel zakelijk als prive komen op mijn tablet binnen. Bijlages zoals pdf's die ik geregeld ontvang zet ik gelijk op mijn sd-card(om even als voorbeeld te noemen). Dat kan ik nu dus ook vergeten.
Ik hou mijn bestanden graag apart, want mocht er iets gebeuren met mijn tablet dan kan ik nog altijd bij mijn bestanden.
IPS schermen kunnen helderder dan Super AMOLED schermen. Ik denk dat je hier eerder de kleuren bedoelt, en niet over hoe fel het scherm kan.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:59:
[...]
Galaxy tab 2 krijgt een super-Amoled scherm. Da's nog weer mooier dan ips, maar dan gaat het niet over de kijkhoek, maar over de helderheid.
Edit: zit gewoon helemaal op de foute pagina te kijken, vandaar dat ik nu reageer op een post uit maart... whoeps!
[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 27-07-2011 21:30 ]
Verwijderd
dan zul je `m dus aan de pc moeten hangen, en dan kun je het wel over zetten.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:26:
Hier ben ik dus niet blij mee.
Geldt dit ook voor de micro-sd in de tablet zelf, want anders draai ik de update toch echt niet.Smarron schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:14:
Ik begrijp het probleem nog steeds niet. Is het dan zo'n moeite om zoiets intact te laten?
Wat één waardeloze ontwikkeling zeg.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Ja dat is dus waardeloos. Als je je mail leest op je tablet en gewend bent de bijlagen direct op te slaan op je sd card, gaat dat dus niet werken via de pc zoals jij voorstelt. En zoals ik al aangaf, het rechtstreeks op de tablet bewerken van foto's en documenten en vervolgens direct opslaan op sd zal ook niet meer gaan. Ik kopieer geregeld bestanden vanaf mijn NAS rechtsstreeks via ASTRO filemanager naar mij sd card, om ze op mijn tablet te gebruiken... zal ook niet meer werken. Nee, dit is weer 3 stappen terug als ze dit echt door gaan voeren. Zal wel weer een hack voor komen via XDA om deze onzinnige 'nieuwe functionaliteit' de nek om te draaien, maar daar zal je wel weer voor moeten rooten (en daar zit ik niet op te wachten).Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:
[...]
dan zul je `m dus aan de pc moeten hangen, en dan kun je het wel over zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door hostje op 27-07-2011 22:26 ]
Er zijn meer opties natuurlijk. Als je de dock hebt, kun je waarschijnlijk nog wel iets op een USB stick/hdd zetten. En als je een verbinding hebt kun je altijd een cloud dienst gebruiken, of gewoon via het netwerk kopiëren. Het wordt er alleen niet simpeler op.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:49:
[...]
dan zul je `m dus aan de pc moeten hangen, en dan kun je het wel over zetten.
Ik hoop dat Google deze beslissing liever vroeg dan laat herziet, en dat Asus deze 'functionaliteit' nog uit de update mag, kan en wil halen voor deze uit te brengen. Één van de grote voordelen van de Transformer, op bijvoorbeeld de Galaxy Tab: de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden dmv een SD kaartje, valt hiermee anders toch een beetje in het water.
- Chaoss
- Nu online
Idd de reden van google is wel erg kort door de bocht...oh we willen het simpeler maken dan schakelen we die feature gewoon uit... als dat zo doorgaat blijven we met alleen maar ios functionaliteit over.
Ten opzichte van ios was android het os met meer vrijheid en features dat voordeel wordt nu kleiner terwijl veel gebruikers daar bewust voor gekozen hebben.
Ten opzichte van ios was android het os met meer vrijheid en features dat voordeel wordt nu kleiner terwijl veel gebruikers daar bewust voor gekozen hebben.
WEER nieuw probleem: als ik mn Tf aan de lader hang krijgt de rand (vooral onderkant) op een of andere manier stroom, als ik met mijn onderarm over de transformer ga voel ik zo de stroomtrillingen en hoor ik ook dat geluid
Als ik de Tf loskoppel van de lader is dit weg
Dit lijkt me al een ernstiger probleem
Problemen: backlightbleeding (op 6plaatsen)
Speakers gaan niet even luid
Dit stroomprobleem
Een beetje gekraak, maar dat valt goed mee,
Zijn dit genoeg redenen om hem om te ruilen?
We beginnen hier er nu al over dat android 3.2 bijna alleenmaar achteruit gaat door sd probleem, gaat dit nog opgelost geraken? Anders begin ik te twijfelen om over te stappen op beter kwaliteit: de ipad 2
Als ik de Tf loskoppel van de lader is dit weg
Dit lijkt me al een ernstiger probleem
Problemen: backlightbleeding (op 6plaatsen)
Speakers gaan niet even luid
Dit stroomprobleem
Een beetje gekraak, maar dat valt goed mee,
Zijn dit genoeg redenen om hem om te ruilen?
We beginnen hier er nu al over dat android 3.2 bijna alleenmaar achteruit gaat door sd probleem, gaat dit nog opgelost geraken? Anders begin ik te twijfelen om over te stappen op beter kwaliteit: de ipad 2
Op xda zijn er al mensen die de 3.2 update hebben geinstalleerd. Ik las al een paar kleine irritaties en dan hebben we het nog niet gehad over de read-only van de micro-SD.
Dat "stroomprobleem" herken ik wel. Backlight bleeding heb ik ook, maar ervaar ik niet als probleem.
Ik ben er van overtuigd dat iemand op XDA binnen een aantal dagen gewoon op de micro-SD kan schrijven op 3.2. Misschien is zelfs het flashen van een andere kernel al voldoende, en anders maakt iemand wel een mod. Geroot ben ik toch al. (:
Verwijderd
De Xoom heeft in usa al iets eerder 3.2 gekregen. Ze hebben daat hetzelfde probleem met de sdkaart. Iemand heeft op het xoomforum al een oplossing gepost.
umount /mnt/external1
mount -t vfat -o fmask=0000,dmask=0000,rw /dev/block/platform/sdhci-tegra.2/mmcblk0p1 /mnt/external1
Ik kan alleen niet achterhalen of hier root voor nodig is.
ps Eigenaren van de Xoom in Nederland (buiten usa) zitten nog steeds op 3.1 te wachten.
umount /mnt/external1
mount -t vfat -o fmask=0000,dmask=0000,rw /dev/block/platform/sdhci-tegra.2/mmcblk0p1 /mnt/external1
Ik kan alleen niet achterhalen of hier root voor nodig is.
ps Eigenaren van de Xoom in Nederland (buiten usa) zitten nog steeds op 3.1 te wachten.
Ik zie dat ASUS nu de full ROM van V8.4.4.11 online heeft gezet, eens zien of ik die wel kan installeren, ipv alleen de constant mislukkende update.
En daarna hopen dat 3.2 ook snel beschikbaar komt hier, en hopen dat ik hem nog kan installeren ook
En daarna hopen dat 3.2 ook snel beschikbaar komt hier, en hopen dat ik hem nog kan installeren ook
Ik heb op XDA overigens begrepen dat er niets is veranderd aan de micro-SD functionaliteit.
Dus alleen de SD card in de dock?
Pfew, dat is een pak van mijn hart. Baalde hier behoorlijk van. Maar als het alleen die in het dock is kan ik er prima mee leven.
Pfew, dat is een pak van mijn hart. Baalde hier behoorlijk van. Maar als het alleen die in het dock is kan ik er prima mee leven.
Verwijderd
Ik niet. Heb de TF speciaal gekocht om tijdens vakantie foto's van de SD in de dock naar de microsd te kopieren.Wybo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:52:
Dus alleen de SD card in de dock?
Positief nieuws (Voor mij, mogelijk ook anderen) Ik heb nu via de full V8.4.4.11 update eindelijk kunnen updaten, na talloze mislukte pogingen op andere manieren.
Alleen nu zit ik nog wel te twijfelen over battery drain. Ik heb het niet zo erg zoals sommige mensen ervaren, maar zoals ASUS USA beschrijft over de MobileDock Battery saving mode, heb ik wel last van dat probleem.
Nu begint mijn serienummer met B60, ik dacht dat die juist probleemloos waren
Ik moet nog eens kijken hoeveel % ik nu echt verlies, ik vermoed zelf zo een 1 a 2% per uur, al is dat wat lastig te meten met tussentijds gebruik
Alleen nu zit ik nog wel te twijfelen over battery drain. Ik heb het niet zo erg zoals sommige mensen ervaren, maar zoals ASUS USA beschrijft over de MobileDock Battery saving mode, heb ik wel last van dat probleem.
Nu begint mijn serienummer met B60, ik dacht dat die juist probleemloos waren
Ik moet nog eens kijken hoeveel % ik nu echt verlies, ik vermoed zelf zo een 1 a 2% per uur, al is dat wat lastig te meten met tussentijds gebruik
Dat zou dus nog steeds moeten kunnen. Lezen (kopieren) vanaf de SD, plakken op de microSD.
leeg maken op het fototoestel.
Alleen andersom dus niet.
Maar ik ben nog wel een beetje op zoek naar een confirmatie
- Chaoss
- Nu online
denk wel dat het twitterbericht van Asus gister niet klopte, want nu staat dit op facebook:
Dus het bericht van Asus Benelux dat de update op 2 aug. komt zal wel kloppenAndroid 3.2 is OUT for the Transformer! US & TW get it today, 7/28. The rest to follow very shortly. Enjoy =)
Verwijderd
ik hoop t, want anders is deze TF een miskoop voor mij geweest. Voorlopig wacht ik wel met deze update te installerenWybo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:18:
Dat zou dus nog steeds moeten kunnen. Lezen (kopieren) vanaf de SD, plakken op de microSD.
Dit wordt echt wel opgelost voor geroote apparaten, het zal namelijk vast te maken hebben dat een van de twee readonly gemount wordt... er zijn vast oplossingen.
En ik verwacht eerlijk gezegd dat als je geroot bent, dat je wellicht dit probleem niet eens hebt! juist omdat je root bent.... anders mounten in RW modus o.i.d. maar we zullen het zien als de update er is....
En ik verwacht eerlijk gezegd dat als je geroot bent, dat je wellicht dit probleem niet eens hebt! juist omdat je root bent.... anders mounten in RW modus o.i.d. maar we zullen het zien als de update er is....
Asus Nederland vertelde mij dat ik de garantie verlies als hij geroot is. Dat vind ik een behoorlijk risico eigenlijk. Ik snap dat als je geen probleem hebt je het prima kunt doen, maar met een apparaat als ik heb durf ik dat gewoon niet aan.
?.. Je kan ook weer unrooten mocht je het apparaat RMA verzenden?Wybo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:44:
Asus Nederland vertelde mij dat ik de garantie verlies als hij geroot is. Dat vind ik een behoorlijk risico eigenlijk. Ik snap dat als je geen probleem hebt je het prima kunt doen, maar met een apparaat als ik heb durf ik dat gewoon niet aan.
Maar wel met het (kleine) risico dat je Transformer instant overlijdt, en totaal niet meer aangaat. Dan kan je niet meer unrooten.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ASUS/welke fabrikant dan ook garantie op hardware defecten mag weigeren op basis van een geroot apparaat.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ASUS/welke fabrikant dan ook garantie op hardware defecten mag weigeren op basis van een geroot apparaat.
Mijn TF is nu op reis naar de RMA met 0% accu omdat hij niet meer verder kwam. Als je er dan niet op tijd bij kunt of iets dergelijks moet je dus alsnog een geroot apparaat opsturen. Voor de meesten is het risico dus klein, voor mij echter momenteel niet.Aurora1110 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:45:
[...]
?.. Je kan ook weer unrooten mocht je het apparaat RMA verzenden?
Heb nu sinds een kleine week de TF met dock, bevalt mij erg goed moet ik zeggen
Zit alleen wat bleeding in onderaan het scherm, weet nog niet of ik daar wat mee ga doen qua garantie... Verders geen andere hardware problemen gelukkig.
Met HDMI op mijn TV mis ik aan de randen tot wel een stukje van het beeld (zo'n 40 pixels denk), iemand hier een oplossing voor? TV schakelt wel netjes naar de juiste resolutie en een andere beeld verhouding helpt niet.
Zit alleen wat bleeding in onderaan het scherm, weet nog niet of ik daar wat mee ga doen qua garantie... Verders geen andere hardware problemen gelukkig.
Met HDMI op mijn TV mis ik aan de randen tot wel een stukje van het beeld (zo'n 40 pixels denk), iemand hier een oplossing voor? TV schakelt wel netjes naar de juiste resolutie en een andere beeld verhouding helpt niet.
Als de tablet echt helemaal dood is, denk je dat Asus dan moeite gaat doen om alsnog te proberen te achterhalen of je een geroot apparaat hebt?Nakebod schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:53:
Maar wel met het (kleine) risico dat je Transformer instant overlijdt, en totaal niet meer aangaat. Dan kan je niet meer unrooten.
Ik denk dat hij rücksichtlos onder garantie vervangen wordt.
Voor mezelf maak ik me weinig zorgen, en de gemiddelde tweaker zal ook wel rooten als er genoeg aanleiding toe is, maar als mainstream product voor de gewone consument, is het wel erg jammer als er functionaliteit verloren gaat.
Hier liep ik ook tegenaan toen ik het even snel probeerde van de week. Nog geen oplossing voor kunnen vinden.Capa schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:05:
Enkele regio's (Taiwan en HK met name) hebben de 3.2 update al gehad.
De eerste bevindingen die ik tegenkom op div fora zijn wisselend positief.
- Films afspelen en algehele GUI snelheid, waaronder het automatisch roteren van het scherm, schijnen een stuk verbeterd te zijn.
- Er zijn een paar kleine wijzigingen in de UI die niet door iedereen als een verbetering worden ervaren (standaard cursor is vervangen door een cirkeltje, die vrij groot schijnt te zijn; scrollen op de touchpad is nu inverted).
- Browser input lag is nog niet helemaal weg.
- Over het schrijven naar SD is nog geen bevestiging (dit zou ik persoonlijk als 1 van de eerste dingen checken, maar goed).
[ Voor 42% gewijzigd door Zamorano op 28-07-2011 10:29 ]
Wat je kunt doen als je een extra lader wilt:Anthraxium-64 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:52:
ProTip: als je een langere oplaadkabel wilt, koop een USB 3.0 verlengkabel, hiermee zal je tablet met een langere kabel op kunnen laden.
Koop zo een universal lader (waar je voltages en stekker kunt veranderen) en koop dit ding: http://goo.gl/YHPzq
Zet je lader op 12V.
En tadaa, je hebt een 2e charger
(bron: http://goo.gl/wtsrF )
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Wat is er mis met uw SD in uw pad zelf te steken? Ik begrijp je antwoord niet zo goed!Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:10:
[...]
Ik niet. Heb de TF speciaal gekocht om tijdens vakantie foto's van de SD in de dock naar de microsd te kopieren.
Verwijderd
heb n canon dslr met sd cards, gebruik de TF om de foto's dmv de sd slot in de dock over te zetten naar de 32gb microsd die in de Tab zit. Zo duidelijker?dversa2 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:38:
[...]
Wat is er mis met uw SD in uw pad zelf te steken? Ik begrijp je antwoord niet zo goed!
Verwijderd
Zo,n constructie heb ik al een tijdje voor in de auto. De lader had ik al voor mijn netboek. Het is een universele die ingesteld kan worden van 15 tot 22 Volt. Heb zelf een verloopje van jack naar usb gemaakt.Darkfreak schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:36:
[...]
Wat je kunt doen als je een extra lader wilt:
Koop zo een universal lader (waar je voltages en stekker kunt veranderen) en koop dit ding: http://goo.gl/YHPzq
Zet je lader op 12V.
En tadaa, je hebt een 2e charger.
(bron: http://goo.gl/wtsrF )
Let wel, tf heeft 15 Volt nodig om snel te laden. 12 Volt zal ook wel werken, maar gaat minder snel.
OEPS
[ Voor 97% gewijzigd door JEV op 28-07-2011 11:18 ]
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
UpdateLauncher_WW_epaduser_84411.zip is recenter!JEV schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:08:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/EeePAD/TF101/
Foor je update als je hem nu al wilt hebben.
UpdateLauncher_**_epaduser8445.zip
Je weet dat 8.4.4.5 al bijna 2 maanden oud is? Niet? Bij deze.
En die is ook alweer vervangen door de 3 weken oude 8.4.4.11
En die is ook alweer vervangen door de 3 weken oude 8.4.4.11
Echt waar!? Dacht dat de Xoom als eerste de nieuwe versies zou krijgen. Blijkbaar niet wereldwijd. Dat is wel teleurstellend van Motorola.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:24:
...
Blij dat ik de Asus heb, al heeft ieder ding zijn voor- en nadelen.
(Wat betreft de batterij drain. Op xda forum las ik dat als het fout is je ongeveer 2% drain hebt en het is goed als je ongeveer een 0,5% drain per uur zou hebben. Dit geldt voor het dock in standby.)
Ik zie dat er op ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/EeePAD/TF101/ een nieuwe fatsoenlijke handleiding staat met veel meer uitleg. Deze zat niet bij mijn TF.
moet zeggen dat die tablet versie van dolfin me erg goed bevalt, jammer alleen dat hij crashed als ik op bijvoorbeeld gamer.nl een filmpje probeer te kijken.
ben er trouwesn ook achter dat met browseragent op ipad je een wat makkelijker te gebruiken interface krijgt voor het kijken van filmpjes, wat wel mooi is, zijn er nog andere browsers waarmee dat kan, behalve dolfin voor tablets? want zolang die blijft crashen gebruik ik hem maar niet.
ben er trouwesn ook achter dat met browseragent op ipad je een wat makkelijker te gebruiken interface krijgt voor het kijken van filmpjes, wat wel mooi is, zijn er nog andere browsers waarmee dat kan, behalve dolfin voor tablets? want zolang die blijft crashen gebruik ik hem maar niet.
Verwijderd
Google verzorgt in usa de updates zelf, maar buiten usa moet Motorola dat doen. Dus Xoom eigenaren in usa hebben de honeycomb primeurs, maar buiten usa staan achter in de rij. Op vakantie was iemand met een Xoom. Vond ik erg tegenvallen. Volgens mij is Asus een van de eerste die3.2 uitrolt. Ook Acer, Samsung en HTC zijn volgens mij nog niet met uitrollen van 3.2 begonnen.Zonekill schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:17:
[...]
Echt waar!? Dacht dat de Xoom als eerste de nieuwe versies zou krijgen. Blijkbaar niet wereldwijd. Dat is wel teleurstellend van Motorola.
Zo, gisteren mij Eee pad opgehaald. Helaas is het nog geen echte transformer, aangezien de docking station op nalevering komt. Eerste indrukken zijn erg goed, denk dat ik veel tijd ga "verspillen" met dit apparaat! Geluid uit beide speakers is goed, backlightbleeding zie ik niet en nog geen rare kraakjes of iets!
Moest hem eerst opladen voordat er een bepaalde update van Asus geinstalleerd kon worden. Voor die update leek het internet wat traag. Bij speednet haalde ik maar 50 - 100 kbps! Na update werd dit een zeer respectabele 800-900 kbps. Ik merk wel dat als je bijvoorbeeld op gametrailers.com filmpjes in HD wilt kijken dat er vaak "buffering" verschijnt en je dus pauzes hebt tijdens het bekijken. Dat terwijl de internetconnectie toch niet slecht is. Ook merkte ik bij de android market af en toe dat het niet lekker werkte, connectie die weg was en het duurde lang voordat applicaties werkelijk werden gedownload/geinstalleerd, ook kleinere apps van een paar mb.
Internetten zelf gaat echt vliegensvlug, dat dan weer wel. Gebruik nu vooral de Dolphin browser for pad. Werkt erg fijn. Enige jammere is dat de favourites widget (waar je door heen kan scrollen) alleen op de google browser van toepassing is... Je kan wel invoeren dat hij dolphin moet gebruiken om de pagina weer te geven, maar niet waar hij de favourites vandaan moet halen.
Genoeg te spelen voorlopig in ieder geval!
Moest hem eerst opladen voordat er een bepaalde update van Asus geinstalleerd kon worden. Voor die update leek het internet wat traag. Bij speednet haalde ik maar 50 - 100 kbps! Na update werd dit een zeer respectabele 800-900 kbps. Ik merk wel dat als je bijvoorbeeld op gametrailers.com filmpjes in HD wilt kijken dat er vaak "buffering" verschijnt en je dus pauzes hebt tijdens het bekijken. Dat terwijl de internetconnectie toch niet slecht is. Ook merkte ik bij de android market af en toe dat het niet lekker werkte, connectie die weg was en het duurde lang voordat applicaties werkelijk werden gedownload/geinstalleerd, ook kleinere apps van een paar mb.
Internetten zelf gaat echt vliegensvlug, dat dan weer wel. Gebruik nu vooral de Dolphin browser for pad. Werkt erg fijn. Enige jammere is dat de favourites widget (waar je door heen kan scrollen) alleen op de google browser van toepassing is... Je kan wel invoeren dat hij dolphin moet gebruiken om de pagina weer te geven, maar niet waar hij de favourites vandaan moet halen.
Genoeg te spelen voorlopig in ieder geval!
Ik had hier op mijn PC boven en op de TF last van. Ik heb toen mijn router van n naar g verlaagd en sindsdien had ik hier geen last meer van.Shodan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:48:
Ik merk wel dat als je bijvoorbeeld op gametrailers.com filmpjes in HD wilt kijken dat er vaak "buffering" verschijnt en je dus pauzes hebt tijdens het bekijken. Dat terwijl de internetconnectie toch niet slecht is. Ook merkte ik bij de android market af en toe dat het niet lekker werkte, connectie die weg was en het duurde lang voordat applicaties werkelijk werden gedownload/geinstalleerd, ook kleinere apps van een paar mb.
Ik heb het gevoel dat n wel sneller maar ook storingsgevoeliger is.
Nee! zeg niet dat dit de nieuwe aanwijzer is, ik vond ook het pijltje fijn om in de browser kleine links aan te klikken. Misschien voegen ze een optie toe om te kiezen welke aanwijzer je wilt?!pimjai schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:57:
lees net in een thread op xda dat schrijven naar de sd kaart nog gewoon werkt. (laatste post op die pagina)
en de grootte van die nieuwe muis cursor is wel wat overdreven, vond het dock juist zo handig omdat ik makkelijk kleine dingen in de browser aan kan klikken, datt lijkt hiermee niet te gaan
Het pijltje kon wel iets groter maar verder is ie goed.
Lijkt wel de windows kant op te gaan om gewoon grafisch iets veranderen om de verandering/vernieuwing aan te geven.
Die optie is er (vooralsnog) niet, wel is de snelheid inmiddels aan te passen.Zonekill schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:16:
Nee! zeg niet dat dit de nieuwe aanwijzer is, ik vond ook het pijltje fijn om in de browser kleine links aan te klik
Zijn de patchnotes voor 3.2 al beschikbaar? Wil weten of de wifi kanaal >11 probleem al opgelost is.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat kan je oplossen, maar dan heb je wel root voor nodig. Er stond op XDA een heel verhaal voor een andere tablet, en dat zou ook werken voor de Transformer.MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:10:
Zijn de patchnotes voor 3.2 al beschikbaar? Wil weten of de wifi kanaal >11 probleem al opgelost is.
Helaas kom je maar tot kanaal 13 en niet tot 14 dan.
Ik heb nog geen zin om te rooten, om dat op te lossen, ik hoop dat het in Ice Cream is opgelost.
als we ice cream tenminste krijgen, al heb ik er goede hoop in als ik zie hoe snel asus tot nu toe is met updates
asus heeft enorme goodwill opgebouwd door heel snel updates beschikbaar te maken. geen wonder dat de TF zo snel uitverkocht wordt! mochten ze ooit een smartphone uitbrengen, dan zou ik gegarandeerd overwegen om te kopen (mits het een high end toestel is).
ik heb vervolgens nog een vraag;
wat het is het nut om bepaalde programma's zoals Google Maps en Mynet op de achtergrond te laten draaien? wat zou het verschil zijn als deze programma's niet op de achtergrond zouden draaien?
alvast bedankt!
ik heb vervolgens nog een vraag;
wat het is het nut om bepaalde programma's zoals Google Maps en Mynet op de achtergrond te laten draaien? wat zou het verschil zijn als deze programma's niet op de achtergrond zouden draaien?
alvast bedankt!
Ik vind het geen ramp, die kleine cursur was namelijk soms wat moeilijk te vinden. En honeycomb is ook gemaakt om met de vingers bedient te worden, en die cursus heeft precies ongeveer de grootte van een vinger.Zonekill schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:16:
[...]
Nee! zeg niet dat dit de nieuwe aanwijzer is, ik vond ook het pijltje fijn om in de browser kleine links aan te klikken. Misschien voegen ze een optie toe om te kiezen welke aanwijzer je wilt?!
Het pijltje kon wel iets groter maar verder is ie goed.
Lijkt wel de windows kant op te gaan om gewoon grafisch iets veranderen om de verandering/vernieuwing aan te geven.
Ik denk ook wel dat kleine links nog aangeklikt kunnen worden, gewoon zien dat die cursus erover staat vermoed ik.
Ben eens benieuwd wanneer ik de update krijg, op mijn Belgische Transformer kreeg ik de vorige ook wat later.
True that...RoloTomassie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:22:
asus heeft enorme goodwill opgebouwd door heel snel updates beschikbaar te maken. geen wonder dat de TF zo snel uitverkocht wordt! mochten ze ooit een smartphone uitbrengen, dan zou ik gegarandeerd overwegen om te kopen (mits het een high end toestel is).
Maps draait op zo goed als elke android op achtergrond, dat kost ook geen extra batterij tov andere programma's.ik heb vervolgens nog een vraag;
alvast bedankt!
Mynet duurt altijd lang voordat een geupdate lijst van bestanden beschikbaar is, maar da's alleen voor lokale storage, extern is op basis van opvragen.
Ik merkte net dat wanneer je een tijd het zelfde vrij statische beeld op het scherm hebt gehad ,in mijn geval een schaakspel, dat er nog een tijdje een ghost beeld achterblijft welke je goed kan zien op een zwarte achtergrond. Ik dacht zelfs eerst dat het schaakspel misschien nog op de achtergrond draaide maar ook tijdens en na een reboot bleef het ghost beeld nog een tijdje staan.
Tijdens het spelen met de Pad versie van Dolphin, kwam ik per ongeluk op een leuke gimmick. Ik krijg het echter niet zo gemakkelijk gereproduceerd. Probeer met drie vingers een stabiele horizontale veeg te maken. In portrait stand gaat het gemakkelijkst.
Zorg dat je minstens 2 tabbladen open hebt staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Aurora op 29-07-2011 13:43 ]
Ik ging nog even handmatig voor updates checken vlak voor het slapen gaan, en zowaar, daar was de 3.2 update. Ik heb wel een US transformer trouwens. Build is. 8.6.5.6.
De nieuwe cursor is idd iets aan de grote kant, maar volgens mij kun je er prima mee 'mikken'. Het lijkt idd allemaal net wat soepeler te lopen. Heb helaas geen SD kaartje bij de hand om mee te testen. Morgen maar even verder kijken.
De nieuwe cursor is idd iets aan de grote kant, maar volgens mij kun je er prima mee 'mikken'. Het lijkt idd allemaal net wat soepeler te lopen. Heb helaas geen SD kaartje bij de hand om mee te testen. Morgen maar even verder kijken.
Ze zijn er mee bezig.RoloTomassie schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:22:
http://event.asus.com/mobile/padfone/
Verwijderd
Hij is leuk!Aurora1110 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:11:
Tijdens het spelen met de Pad versie van Dolphin, kwam ik per ongeluk op een leuke gimmick. Ik krijg het echter niet zo gemakkelijk gereproduceerd. Probeer met drie vingers een stabiele horizontale veeg te maken. In portrait stand gaat het gemakkekijkst.
Goedemorgen,
ik ben aan het lezen over die battery drain. Vond zelf al dat de tab+dock snel leeg was. Weet imand war ik kan zien hoeveel de batterij capaciteit van de dock nog is?
Dank heren (en dames)
ik ben aan het lezen over die battery drain. Vond zelf al dat de tab+dock snel leeg was. Weet imand war ik kan zien hoeveel de batterij capaciteit van de dock nog is?
Dank heren (en dames)
Even deze app. Installeren.BpeterB schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:16:
Goedemorgen,
Dank heren (en dames)
https://market.android.co...xlabs.widgets.dualbattery
Dual Battery WidgetBpeterB schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:16:
Goedemorgen,
Dank heren (en dames)
(Jack was me voor.)
Gisteren heel veel zitten klooien. Aan de instellingen van mijn router ligt het niet, alleen g of alleen 20MHz band andere kanalen, maakt allemaal niet uit. Het komt gewoon heel kritisch hoe ik mijn antennes van mijn router "instel" door wat te draaien en doen kan ik het signaal beter maken. Mogelijk moet ik een keer een andere router. Mijn laptop van mijn werk had ik eerst ook veel moeite mee.Wybo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Ik had hier op mijn PC boven en op de TF last van. Ik heb toen mijn router van n naar g verlaagd en sindsdien had ik hier geen last meer van.
Ik heb het gevoel dat n wel sneller maar ook storingsgevoeliger is.
Mijn desktop computer loopt als een trein, maar die staat dichterbij en de antenne daarvan hoef ik nooit te verzetten! Zo'n tablet heb je steeds in een andere positie en dat beinvloed je signaal. Als ik hem op zijn kop houd kan hij zo van 1000kbps naar 40 kbps gaan....
Dat gedoe terzijde is het een heeeel leuk speeltje! Vanmorgen eens gecheckt hoe de battery drain was. Na een nacht was hij 1% kwijt in standby, werkt erg goed!
Nu even kijken naar een leuke sleeve voor dat ding, zodat ik hem veilig kan opbergen.
Ja, bij de router/modem dat ik heb is het ook afhankelijk van waar ik hem zet. Had hem eens een meter hoger gezet en meteen een beter signaal (lees hoger percentage).Shodan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:04:
[...]
Gisteren heel veel zitten klooien. Aan de instellingen van mijn router ligt het niet, alleen g of alleen 20MHz band andere kanalen, maakt allemaal niet uit. Het komt gewoon heel kritisch hoe ik mijn antennes van mijn router "instel" door wat te draaien en doen kan ik het signaal beter maken. Mogelijk moet ik een keer een andere router. Mijn laptop van mijn werk had ik eerst ook veel moeite mee.
Mijn desktop computer loopt als een trein, maar die staat dichterbij en de antenne daarvan hoef ik nooit te verzetten! Zo'n tablet heb je steeds in een andere positie en dat beinvloed je signaal. Als ik hem op zijn kop houd kan hij zo van 1000kbps naar 40 kbps gaan....
Dat gedoe terzijde is het een heeeel leuk speeltje! Vanmorgen eens gecheckt hoe de battery drain was. Na een nacht was hij 1% kwijt in standby, werkt erg goed!
Nu even kijken naar een leuke sleeve voor dat ding, zodat ik hem veilig kan opbergen.
Ben ook aan het kijken voor een mooie sleeve, iemand tips?
Weet iemand een gratis app waarmee ik de tags van .mp3 files in batch kan aanpassen inclusief cover toevoegen. Ik gebruik nu iTag maar daarmee kan je alleen maar .mp3 stuk voor stuk taggen en voor zover ik weet niet in batch?!
ik heb deze: http://www.bcc.nl/product/tucano-second-skin-colore-10-11-1-
[ Voor 50% gewijzigd door msmilde op 29-07-2011 09:32 ]
Ik heb deze sleeve, officieel van asus : http://shop.asus.nl/shop/...sformer-TF101-Sleeve.aspx
Bevalt mij prima, lijkt op de officiele sleeve van Apple voor mijn ipad, hoewel deze van asus wel iets meer speling heeft dan die van apple, die zit er strakker om.
Heb ook op ebay gekeken, maar dat zijn vaak sleeves met een brede rand, en dat wilde ik absoluut niet.
PS @msmilde, je link wijst naar een niet bestaande pagina op bbc.
Bevalt mij prima, lijkt op de officiele sleeve van Apple voor mijn ipad, hoewel deze van asus wel iets meer speling heeft dan die van apple, die zit er strakker om.
Heb ook op ebay gekeken, maar dat zijn vaak sleeves met een brede rand, en dat wilde ik absoluut niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Merdera op 29-07-2011 09:48 ]
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Voor sleeves kijk ik standaard op ebay (.com). Keuze zat, met of zonder opdruk, en voor een normale prijs
Deze sleeve heb ik ook.Merdera schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:
Ik heb deze sleeve, officieel van asus : http://shop.asus.nl/shop/...sformer-TF101-Sleeve.aspx
Vind hem persoonlijk iets tegenvallen, had beter verwacht van een "officiële" sleeve.
Als je de tab "staande" heb (zoals die op de eerste foto staat) schuift die een heel klein beetje onder uit.
Daarbij is het niet mogelijk om de tab aan de lader te zetten als je de sleeve dicht klapt, wat ik persoonlijk een minpuntje vind
Dat laatste is idd een minpunt, ze hadden die aansluiting beter aan de zijkant gemaakt, zoals bij de ipad.Darkfreak schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:11:
[...]
Deze sleeve heb ik ook.
Vind hem persoonlijk iets tegenvallen, had beter verwacht van een "officiële" sleeve.
Als je de tab "staande" heb (zoals die op de eerste foto staat) schuift die een heel klein beetje onder uit.
Daarbij is het niet mogelijk om de tab aan de lader te zetten als je de sleeve dicht klapt, wat ik persoonlijk een minpuntje vind
Dat staand heb ik nog niet eens geprobeerd, ik heb de sleeve puur als bescherming, en ik wilde absoluut smalle randjes, en geen brede sleeve randjes, die soms over het actuele scherm heen gaan.
Inmiddels heb ik een screenprotector bij Brando besteld, zodat ook mijn scherm beschermd is.
[ Voor 12% gewijzigd door Merdera op 29-07-2011 10:19 ]
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Dit topic is gesloten.
![]()