Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Ik heb nu een Archos 101, maar deze trekt op geen k*****. Ik denk dat ik toch maar voor deze mooie Asus ga gaan! Mooi dock, merk met een enorm goede reputatie,... Ik verwacht niets dan goeds van deze tablet.

Voor mensen die zich afvragen of dit dock ook los te krijgen gaat zijn: dat zal afhangen van de populariteit van deze tablet. Als deze een flop wordt zal het snel vergeten zijn en dus geen aparte docks verkocht worden. Als het een "hit" wordt zal Asus zeker de docks apart leveren omdat er zo meer winst te halen is. Ook niet vergeten dat de namaakmarkt hierop zal springen als het een hit is.

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 23:15
tharonald schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:18:
Inmiddels zijn we met het asus topic al ruim over het aantal posts van het xoom topic heen! Terwijl dit topic gestart is terwijl zij 13 pagina's voorsprong hadden!
Denk ook zelf dat er meer vraag is voor de Asus tablet met keyboard, dan de Xoom.
Kwa prijs ook.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-11 19:45

The Legend

*Plop*

Klopt het dat de tegra 2 in de transformer geen 'normale' mkv 720p bestanden kan afspelen? Las iets over base profile en high profile waarbij high profile niet afspeelt terwijl alle content op internet op die wijze is gecodeerd..

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

The Legend schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:58:
Klopt het dat de tegra 2 in de transformer geen 'normale' mkv 720p bestanden kan afspelen? Las iets over base profile en high profile waarbij high profile niet afspeelt terwijl alle content op internet op die wijze is gecodeerd..
Er is inderdaad iets met HD. Het is niet voor niets dat Boxee van Tegra2 over moest naar Atom.

Ik vind het voor mezelf geen issue (ik kijk een film op mijn TV), maar het is wel degelijk een waarschuwing voor anderen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
Vn
tharonald schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:18:
Inmiddels zijn we met het asus topic al ruim over het aantal posts van het xoom topic heen! Terwijl dit topic gestart is terwijl zij 13 pagina's voorsprong hadden!
Vinje het vreemd steeds weer dat geleur over de prijs en beschikbaarheid, veel posts vallen een beetje in herhaling.

Wellicht is het handig om de TS eens up te daten met de engelse en nederlandse prijzen en info over de beschikbaarheid. En dan even een post waarschuwing in te stellen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

Pinobigbird

doesn't share food!

Chaoss schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:12:
[...]

Vinje het vreemd steeds weer dat geleur over de prijs en beschikbaarheid, veel posts vallen een beetje in herhaling.

Wellicht is het handig om de TS eens up te daten met de engelse en nederlandse prijzen en info over de beschikbaarheid. En dan even een post waarschuwing in te stellen.
Er zou in de waarschuwing moeten komen dat discussie over levertijden en prijzen van de Transformer thuis hoort in [Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

The Legend schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:58:
Op diverse sites wordt hier ook melding van gemaakt. Dit is gewoon weg een lage actie van
Nvidia om te vermelden dat het 1080p kan afspelen terwijl je weet dat het geen enkele high profile aan kan.
1. het falen van tegra 1
2. de tegra 2 kan geen high profile aan (mkv)
3 het vermelden dat er producten met terga 3 in autgustus komen wat ik zeer betwijfel
Waar is nvidia mee bezig?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:42:
[...]

Op diverse sites wordt hier ook melding van gemaakt. Dit is gewoon weg een lage actie van
Nvidia om te vermelden dat het 1080p kan afspelen terwijl je weet dat het geen enkele high profile aan kan.
1. het falen van tegra 1
2. de tegra 2 kan geen high profile aan (mkv)
3 het vermelden dat er producten met terga 3 in autgustus komen wat ik zeer betwijfel
Waar is nvidia mee bezig?
Nounounou... dit is natuurlijk wel heel erg kort door het bochtje. Of moet elke fabrikant nu ook het falen van bepaalde producten op hun website weergeven?

Apple: onze poging in de desktop wereld te wedijveren was geretardeerd. Ook logen we toen we tot het allerlaatste moment volhielden dat PowerPC de toekomst had.
MS: "teveel blunders om op te noemen"
Google: Wave
Intel: We zaten er helemaal naast met de P4.

Onzin. Jij gaat toch ook niet al jouw blunders/fouten/mislukkingen op tafel gooien?

NVIDIA zegt dat het 1080P kan afspelen... dat doet hij in sommige omstandigheden dan ook wel... dat is nou marketing. Of geloof jij ook dat Dreft 40x langer mee gaat?

En ga er maar vanuit dat er in Augustus Tegra3 producten worden aangekondigd. Wanneer ze de markt halen? Misschien pas rond kerstmis *shrug*

Nvidia is prima bezig als je ziet hoe zwaar ze het hebben in de GPU markt. Ze zochten en hebben waarschijnlijk een uitweg gevonden. Chapeau!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:41:
[...]

Nounounou... dit is natuurlijk wel heel erg kort door het bochtje. Of moet elke fabrikant nu ook het falen van bepaalde producten op hun website weergeven?

Apple: onze poging in de desktop wereld te wedijveren was geretardeerd. Ook logen we toen we tot het allerlaatste moment volhielden dat PowerPC de toekomst had.
MS: "teveel blunders om op te noemen"
Google: Wave
Intel: We zaten er helemaal naast met de P4.

Onzin. Jij gaat toch ook niet al jouw blunders/fouten/mislukkingen op tafel gooien?

NVIDIA zegt dat het 1080P kan afspelen... dat doet hij in sommige omstandigheden dan ook wel... dat is nou marketing. Of geloof jij ook dat Dreft 40x langer mee gaat?

En ga er maar vanuit dat er in Augustus Tegra3 producten worden aangekondigd. Wanneer ze de markt halen? Misschien pas rond kerstmis *shrug*

Nvidia is prima bezig als je ziet hoe zwaar ze het hebben in de GPU markt. Ze zochten en hebben waarschijnlijk een uitweg gevonden. Chapeau!
Nee natuurlijk hebben ook andere bedrijven marketing termen of falen. Maar alleen over Nvidia te hebben.
De tegra 1 werd al in jan 2008 voorgesteld. De tegra 1 zou volgens Nvidia eind van 2009 in de producten zitten (aangekondigd okt/nov 2009) maar de producenten zagen het toch niet zitten. Ja tegra 2 is stukken beter dan 1. Maar vermelden dat je 1080p kan afspelen op een format die hoogstwaarschijnlijk niemand gebruikt is niet netjes.En de tegra 3 al aankondigen dat deze wel in producten zitten die in augustus te koop zullen zijn.
http://www.geek.com/artic...blets-by-august-20110216/
Ik neem nu wel alles wat Nvidia zegt over tegra met een korrel zout ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 14:13 ]

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-11 10:46

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ach ik verwacht wel dat mensen een mediaplayer maken die meer soorten 1080p content ondersteunt.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Maar wat betekent dit nou allemaal voor de Transformer? Houdt dit in dat we sowieso geen HD materiaal erop kunnen kijken, of betekent dit simpelweg dat we 1080p MKV's niet af kunnen spelen, en dat we die dan om moeten zetten naar een ander formaat?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

tharonald schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:23:
Ik wil hem al wel bestellen bij coolblue maar dat kan nog niet. Kan alleen een mailtje krijgen als hij op voorraad is.
Aan de hand van de inschrijving kunnen zij wellicht inschatten of er al veel vraag naar is. Coolblue kan dan zelf bepalen of ze een pre-order in zullen stellen of niet. Ik heb me dus zeker ingeschreven om te weten wanneer deze op voorraad is.
TrekDude101 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:30:
[...]

Coolblue krijgt hem toch ook pas in Mei? Dan kun je haast net zo goed bij ze langsgaan om hem dan op te halen lijkt me.
Je kunt hem tegen die tijd ook gratis thuis/op het werk laten versturen, zo hoef je niet naar België, Eindhoven, Rotterdam of Groningen te rijden. Het enige nadeel is dat er een kans bestaat dat je hem 1 dag na de Nederlandse release hebt ;)

Wat betreft de 720/1080P content afspelen: ik zou het fijn vinden als deze alles zou ondersteunen, maar je moet wel realistisch blijven. Als ik dit absoluut zou willen dan zou ik geen tablet of multimedia-apparaatje kopen, maar ervoor kiezen om zelf een HTPC te bouwen uit een I3/I5 cpu (als tweaker heb ik dit natuurlijk al gebouwd :)) De media-apparaatjes van nu zijn wel leuk, maar over 1 jaar kan er een nieuw media formaat zijn die door de huidige generatie machines/voorgeinstalleerde software niet wordt ondersteund.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

TrekDude101 schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:20:
Maar wat betekent dit nou allemaal voor de Transformer? Houdt dit in dat we sowieso geen HD materiaal erop kunnen kijken, of betekent dit simpelweg dat we 1080p MKV's niet af kunnen spelen, en dat we die dan om moeten zetten naar een ander formaat?
http://www.tomsguide.com/...Google,review-1632-6.html
http://www.foxreal.com/to...on-xoom-without-problems/
Concl: je moet het downgraden.
@kwisum: Er zijn wellicht klanten die series in 720p willen bekijken als ze in de trein zitten. In de vliegtuig. Op vakantie zijn. etc etc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 14:45 ]

Verwijderd

quote: alteclansing
Nee natuurlijk hebben ook andere bedrijven marketing termen of falen. Maar alleen over Nvidia te hebben.
De tegra 1 werd al in jan 2008 voorgesteld. De tegra 1 zou volgens Nvidia eind van 2009 in de producten zitten (aangekondigd okt/nov 2009) maar de producenten zagen het toch niet zitten. Ja tegra 2 is stukken beter dan 1. Maar vermelden dat je 1080p kan afspelen op een format die hoogstwaarschijnlijk niemand gebruikt is niet netjes.En de tegra 3 al aankondigen dat deze wel in producten zitten die in augustus te koop zullen zijn.
http://www.geek.com/artic...blets-by-august-20110216/
Ik neem nu wel alles wat Nvidia zegt over tegra met een korrel zout
Kijk nu zeg je wat anders :) Je begrijpt dus wel wat Nvidia doet :0

Overigens zijn hun release datum claims over Tegra2 wel uitgekomen,... Ik geloof er ook niet zo in, maar wie weet.

Ik lig er in ieder geval niet wakker over... dan releasen ze Tegra3 maar met Kerstmis *shrug*. Ik ben nu geinterreseerd in de Tegra2 lichting ;)

Ik heb gewoon niet zo'n emotioneel gevoel bij marketing blabla etc. Ik kijk wat er verkrijgbaar is op het moment dat ik het nodig heb. En of het nou Apple is zoals mijn Macmini, Macbook en Appletv, of het nou mijn Game wintel bakkies zijn, of het nou mijn Android telefoon is... het boeit me allemaal niet.

Ik gebruik AMD en Nvidia GPU's, ik heb AMD Cpu's gebruikt... niet boeiend... het gaat om de functionaliteit.
TrekDude101 schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:20:
Geen idee, dat weet je totdat de reviews binnen komen. Zoals alteclansing aangeeft kan je er vanuit gaan dat het zwaardere materiaal niet gaat werken.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat gaat met een "HD" rip van 1.5 Gb. Ik ga er vanuit dat die een veel lagere bitrate heeft en dat dat mogelijk wel werkt. Blueray kwaliteit is in ieder geval een illusie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 14:54 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:22
ja hallo, ik koop dat ding juist om 1080p af te kunnen spelend, kijkeng in bed.
Mn Archos pakt toch wel mn 720p downloads, maar heb geen idee van profiles.

kan ik met de link hierboven de 1080p omzetten? wel balen dat dit moet.

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:53:
ja hallo, ik koop dat ding juist om 1080p af te kunnen spelend, kijkeng in bed.
Mn Archos pakt toch wel mn 720p downloads, maar heb geen idee van profiles.

kan ik met de link hierboven de 1080p omzetten? wel balen dat dit moet.
Ja hallo, anderen niet... gewoon wachten tot er gebruikers ervaringen zijn, het is voorlopig koffiedik kijken.

Je geeft aan dat je Archos het aankan, dus je kijkt vooral uitgeklede rips (niks mis mee). Als je Archos het kan kan de Transformer het zeker. Sowieso is HD enorm rekbaar... kijk je volledige BR rips? Kijk je 4Gb rips? Of kijk je 1.5Gb rips die dan wel de resolutie hebben maar waar de glazuur is uitgesloopt?

Sowieso als HD video je doel is, waarom niet een iPad2? Die gaat het zeker kunnen. De prijs van de iPad2 is erg goed als je ziet wat een mooi ding het is.

Ik heb een iPad geprobeerd en liep tegen de "flash" muur op. Ik had al binnen een paar uur door dat mijn surfgedrag en de iPad botsen. Maar voor de rest was het een geweldig ding... angry birds, andere spelletjes.. gaaf!

Oh en Ferry, er zijn voldoende gratis encode/recode programmas.

http://www.thefreecountry...es/video-converters.shtml

Handbrake is een aanrader.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 15:04 ]

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 14:00

Quindor

Switching the universe....

Op dit moment is er geen enkele tablet welke WEL high-profile kan afspelen. Er was alleen de verwachting dat de Tegra2 dit wel kon. Helaas blijkt dat niet het geval.

Ook is het zo dat er nog niet genoeg afspeel software en geoptimaliseerde software beschikbaar is om het allemaal zeker te weten voor 720p.

Wat we zeker weten is dat main profile H264 ondersteund word tot ongeveer 20Mbps. En dat High profile niet ondersteund word, officieel. iig zeker niet met 1080p. Over 720p high profile is het laatste woord naar mijn mening nog niet gezegd met goed geoptimaliseerde software voor de tegra 2, maar goed, deze is er op dit moment nog niet.

Dus eis je 1080p dan gaat dat prima, maar alleen met main profile. Hetzelfde geld uiteraard voor 720p. Maar, helaas is alle content tegenwoordig high profile, of helaas, het compressed beter en geeft betere kwaliteit, maar maakt het helaas ook erg lastig af te spelen.

Dus op dit moment, om zeker te zijn dat je content gaat werken, zul je het moeten re-coden naar main profile. Als de honeycomb/tegra 2 tablets eenmaal goed verspreid zijn zullen mensen we de ideale settings hiervoor gaan testen om de beste kwaliteit te krijgen welke er mogelijk is.

Dus high profile is nog niet volledig van de tafel, maar op dit moment, helaas geen optie. Iig voor 720p. 1080p high profile kan vergeten worden.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

alteclansing: In dat geval kunnen ze het zelf testen/omzetten, maar ik vermoed dat het aangeboden spul op internet hier vaak rekening mee houdt, met name als je bezig bent met nieuwsgroepen of eigen opnames.
1080P wordt lastiger, maar ik vermoed dat je dit verschil niet eens ziet als je in de trein zit (het scherm kan de resolutie niet eens aan, alleen de videokaart zet dit om op je externe apparaat).

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Wat gebeurt er hier dan op een 200 euro kostende tablet van de intertoys? Kan iemand dat verklaren met betrekking tot de video playback? Jezus als dat ding het kan, waarom een gloednieuw tegra 2 equiped device niet? Vanaf 2:15...
Nakebod schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:15:
Saai stukje video van de 10", voor wie het niet wilt zien :+
[video]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

iPad2 is totaal niet het geschikte apparaat om films en dergelijke op te kijken. En daarnaast, waarom wil je 1080p content kijken als het beeldscherm dat niet eens ondersteunt? Beter download je 720p films, die nemen ook minder ruimte in.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
drumstickNL schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:11:
En daarnaast, waarom wil je 1080p content kijken als het beeldscherm dat niet eens ondersteunt?
Omdat je die wellicht al gedownload hebt voor je mediacenter of je pc?

Verwijderd

iPad2 is totaal niet het geschikte apparaat om films en dergelijke op te kijken.
Uhm hoezo? Als de AppleTV het kan, kan de iPad2 het ook, juist op die resoluties. Als je op de ATV2 met de A4 processor 1280 x 720 met 5.1 surround eruit kan pompen kan je dat zeker weten ook met de iPad2 met zijn A5 processor.

• Quindor

Quindor

pathfinder2k schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:11:
Wat gebeurt er hier dan op een 200 euro kostende tablet van de intertoys? Kan iemand dat verklaren met betrekking tot de video playback? Jezus als dat ding het kan, waarom een gloednieuw tegra 2 equiped device niet? Vanaf 2:15...

[...]
Hij speelt video's af. Hoe en wat staat er verder niet bij. Is het high of main profile? Worden er B frames gebruikt? Hoeveel reference frames? Wat voor exacte resolutie? Afspeel software, via cpu of gpu of combinatie? Etc.

Vind dit redelijk niets zeggend als ik eerlijk ben. Zoals gezegd, de tegra 2 tablets kunnen ook 1080p op ~20Mbps main profile.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Goede uitleg Quindor, dank je. Het is voor nu dus een kwestie van omzetten.

Tuschinski schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:21:

[...]
Uhm hoezo? Als de AppleTV het kan, kan de iPad2 het ook, juist op die resoluties. Als je op de ATV2 met de A4 processor 1280 x 720 met 5.1 surround eruit kan pompen kan je dat zeker weten ook met de iPad2 met zijn A5 processor.
Apple TV speelt geen high profile af en de iPad2 alleen high profile 720p, alhoewel dat niet eens in de specs op Apple's site staat.

Maar goed, dit is meer een Tegra 2 issue dan een Transformer issue.

[ Voor 9% gewijzigd door JoetjeF op 03-04-2011 15:32 ]

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

D-e-n schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:18:
[...]

Omdat je die wellicht al gedownload hebt voor je mediacenter of je pc?
Oké true, maar dan pas je dat in de toekomst iets aan. 720p content doet er toch minder lang over om te downloaden, toch ben ik nog van mening dat er wel applicaties voor honeycomb komen die het afspelen van 1080p content mogelijk maakt.
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:21:
[...]

Met de iPad 2 heb je nog veel meer problemen met het afspelen van high-profile 1080p dan met een honeycomb tablet. En daarnaast komen veelal mensen in dit topic die toch al een voorkeur hebben voor Android.

[ Voor 4% gewijzigd door ArmouredSPony op 03-04-2011 15:31 ]

• D-e-n
drumstickNL schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:30:
[...]
Oké true, maar dan pas je dat in de toekomst iets aan.
Dat zou voor mij niet werken. Ik probeer altijd de best mogelijke kwaliteit te downloaden, ook voor de toekomst. Ik neem ook geen genoegen met mp3's met een bitrate van 192 tenslotte.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:55
Wat betekent dit nou eigenlijk concreet voor de series die ik download (720p van ongeveer 1,2GB)?

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

D-e-n schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:32:
[...]

Dat zou voor mij niet werken. Ik probeer altijd de best mogelijke kwaliteit te downloaden, ook voor de toekomst. Ik neem ook geen genoegen met mp3's met een bitrate van 192 tenslotte.
En dat wil je graag voor je tablet hebben? Ik download zelf ook altijd 1080 ipv 720 maar dan ga ik dat ook op een full hd scherm kijken.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

pathfinder2k schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:11:

[...]
Hoe groot is de HD in die tablet?

Ik zie 5 films staan waarvan 3 met soieso 1080p content. Ik weet niet wat een normaal formaat is, maar volgens mij ligt het rond de 7-14 GB per film. 7x5 = 40GB, dit gaat dus niet werken op de Asus Transformer. Wellicht is het gewoon een stream vanaf goede Nas station zoals een Synology of Qnap. Daardoor hoeft het apparaat niet alles zelf om te zetten en dan kan het zelf via een goede Wifi N router en interne Wifi N kaart soepel werken.

De vraag is, is het echte 1080p content en waar is het opgeslagen en hoe zal de Transformer op dezelfde content reageren?

In feite zegt 1080p niet veel over de kwaliteit, maar meer over de resolutie. We zullen het allemaal we zien als we er een op schoot/tafel kunnen bewonderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 03-04-2011 15:45 . Reden: extra 1080p statement ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 17:12
Kiswum schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:42:
[...]
Hoe groot is de HD in die tablet?
...
Ik kan het natuurlijk niet controleren maar wat ze laten zien is de beroemde "bird scene" uit earth. Die kun je in allerlij qualiteiten downloaden als filmpje van een paar minuten. Dus die kan er best in 30MBit op staan.

Neemt natuurlijk niet weg dat je een hele film van 30Mbit (inclusief bijpassende DTS-HD track) +/- 25GB groot is en dat daarmee je hele tablet al vol is.

[ Voor 3% gewijzigd door martijnve op 03-04-2011 15:47 . Reden: Berekening iets aangepast ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

martijnve schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:45:
[...]

Ik kan het natuurlijk niet controleren maar wat ze laten zien is de beroemde "bird scene" uit earth. Die kun je in allerlij qualiteiten downloaden als filmpje van een paar minuten. Dus die kan er best in 30MBit op staan.

Neemt natuurlijk niet weg dat je een hele film van 30Mbit (inclusief bijpassende DTS-HD track) +/- 25GB groot is en dat daarmee je hele tablet al vol is.
Yep klopt, wellicht hebben ze er alleen maar demo's mee afgespeeld, waardoor het syteem ook minder hoeft te cachen. De bird scene stotterde wel, maar dat is goed begrijpbaar.

• D-e-n
drumstickNL schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:39:
[...]

En dat wil je graag voor je tablet hebben?
Niet speciaal voor een tablet. Maar ik vind het niet echt ideaal om alles twee keer te downloaden en dus is het handig als je alles wat je toch al op je NAS of server hebt staan ook via het tablet kan bekijken

Verwijderd

drumstickNL schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:30:
Met de iPad 2 heb je nog veel meer problemen met het afspelen van high-profile 1080p dan met een honeycomb tablet. En daarnaast komen veelal mensen in dit topic die toch al een voorkeur hebben voor Android.
Waarom zou je meer problemen hebben? De iPad2 is een stuk rapper, niet aleen qua CPU, maar zeker ook qua GPU. Wat je zegt lijkt me klinkklare onzin.

En waarom kan je niet iets anders aanraden als dat beter aan zou sluiten bij zijn wens? Ik mag toch hopen dat we hier niet met zo'n bloedgroepen oorlog bezig zijn.... |:(

• Ferry34
iPad2 is totaal niet het geschikte apparaat om films en dergelijke op te kijken. En daarnaast, waarom wil je 1080p content kijken als het beeldscherm dat niet eens ondersteunt? Beter download je 720p films, die nemen ook minder ruimte in.
veel wordt in 1080p aangeboden.

Tuschinski: ik zal naar handbrake kijken, thanks. Op dit moment gebruik ik Format Factory

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 03-04-2011 18:03 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Tuschinski, ik denk dat het om de content die op de Ipad afgespeeld kan worden. Het ontbreken van de juiste software/codecs. Ik vermoed dat het daar om gaat, ik heb er zelf geen ervaring in.

Verwijderd

het argument dat 1080p afspelen zinloos is op een tablet met een lagere beeldscherm resolutie vind ik idioot,
voor veel mensen zou het een uitkomst zijn als draagbare media speler (hdmi port en met netwerk ondersteuning), en ook om direct vanaf je film camera (die tegenwoordig bijna allemaal in 1080p kunnen opnemen) het te laten zien op je tablet is handig zonder tussenkomst van je pc,
aangezien deze tablet eigenlijk een PC vervanger en entertainment device tegelijkertijd is de mogelijkheid om 1080p af te spelen eigenlijk een must.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:08:
het argument dat 1080p afspelen zinloos is op een tablet met een lagere beeldscherm resolutie vind ik idioot,
voor veel mensen zou het een uitkomst zijn als draagbare media speler (hdmi port en met netwerk ondersteuning), en ook om direct vanaf je film camera (die tegenwoordig bijna allemaal in 1080p kunnen opnemen) het te laten zien op je tablet is handig zonder tussenkomst van je pc,
aangezien deze tablet eigenlijk een PC vervanger en entertainment device tegelijkertijd is de mogelijkheid om 1080p af te spelen eigenlijk een must.
Ik had wel begrepen dat de tegra 2 1080p max bitstream 20 m/s aan kan. Dat is eigenijk veel te weinig. 1080p hebben wel regelmatig uitschieters daarboven. Dus daar had ik al rekening mee gehouden. Ik hoopte dat 720p op hoog kwaltieit daardoor wel makkelijk aan kon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:08:
Ik denk dat je de enige bent die denkt dat een Tablet (ook niet de Transformer) een PC vervanger is. Sommigen denken misschien dat het een Netbook vervanger is, maar dat zal maar ten dele waar zijn. De Atom rent rondjes om de Tablet CPU/GPU's.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 21:00
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat je de enige bent die denkt dat een Tablet (ook niet de Transformer) een PC vervanger is. Sommigen denken misschien dat het een Netbook vervanger is, maar dat zal maar ten dele waar zijn. De Atom rent rondjes om de Tablet CPU/GPU's.
Wat rent rondjes om wat? Een Cortex A9 op 500MHz is hier even snel als een Atom op 1600 MHz. En de met een flinike legacy behepte x86- architectuur is ook nog eens minder zuinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-04-2011 21:49 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:44:
[...]
Wat rent rondjes om wat? Een Cortex A9 op 500MHz is hier even snel als een Atom op 1600 MHz. En de met een flinike legacy behepte x86- architectuur is ook nog eens minder zuinig.
Als je de posts hierboven had gelezen had je begrepen dat het om videoplayback ging. En ja, dan is Atom heer en meester tov Cortex A9.

Overigens is je voorbeeld sowieso een beetje mank, de Cortex A9 is inderdaad sneller met browsen (ietsje) maar voor de rest is het niet duidelijk (let ook op, het gaat om een oude Atom, een N270). Dat hoeft ook niet,ARM is voorlopig veel zuiniger.

Een ATOM/ARM artikel.

Overigens is het nog helemaal niet duidelijk dat x86 per definitie minder zuinig is. Niet alleen heeft Intel ongeevenaarde kennis, ook de meningen bij bijvoorbeeld Arstechnica lopen uiteen. Als experts al twijfelen durf ik hier niet te verkondigen dat ARM of x86 inherent beter is.

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:38:
[...]

Ik had wel begrepen dat de tegra 2 1080p max bitstream 20 m/s aan kan. Dat is eigenijk veel te weinig. 1080p hebben wel regelmatig uitschieters daarboven. Dus daar had ik al rekening mee gehouden. Ik hoopte dat 720p op hoog kwaltieit daardoor wel makkelijk aan kon.
Waar heb je het over? Ga jij un-recompressed blu-rays op je tablet kijken ofzo? Die kunnen inderdaad H264 tot 40 Mbps hebben. Maar zelfs de allerbeste rips komen niet boven de 20 Mbps. Zelfs niet inclusief audio.

Maar goed. Bitrate is absoluut niet het probleem, het probleem zit in de features van H264 compressie welke ondersteund worden. En helaas valt high profile en dingen zoals B frames of heel erg veel reference frames daar buiten. Met de bitrate ondersteuning is juist niets mis. ;)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Ik denk niet dat het hier al stond, maar buiten Gorrila glas is deze Asus ook krasbestendig, tenminste volgens onderstaande link.
http://promos.asus.com/US/PR_2011/Transformer/index.html
An IPS (in-plane switching) Panel made from durable and scratch-resistant Corning® Gorilla® Glass
Asus Eee Pad Transformer Hands-On Preview door TrustedReviews
http://www.trustedreviews...ormer-Hands-On-Preview/p1

[ Voor 21% gewijzigd door abusimbal op 03-04-2011 22:40 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 21:00
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:14:
[...]

Als je de posts hierboven had gelezen had je begrepen dat het om videoplayback ging. En ja, dan is Atom heer en meester tov Cortex A9.
Ik vind het een beetje te vroeg om die conclusie te kunnen trekken Ik bedoel: het is een presentatie van intel met een paar grafiekjes die niet te controleren zijn. De huidige Atom- processoren doen het niet zo best op videoplaybackgebied (mijn ervaringen met een Z520 en een N450) en ik heb nog weinig real-life testen gezien van het Moorestown- platform. Voorlopig zijn het claims die alleen maar door Intel zijn bevestigd.
Overigens is je voorbeeld sowieso een beetje mank, de Cortex A9 is inderdaad sneller met browsen (ietsje) maar voor de rest is het niet duidelijk (let ook op, het gaat om een oude Atom, een N270). Dat hoeft ook niet,ARM is voorlopig veel zuiniger.
Mank is 'ie niet, hooguit eenzijdig. Maar de huidige Atom- processoren zijn zeker niet significant beter dan een Cortex A9 en ik denk dat een tablet wel degelijk als alternatief voor een netbook kan worden gezien.
Een ATOM/ARM artikel.

Overigens is het nog helemaal niet duidelijk dat x86 per definitie minder zuinig is. Niet alleen heeft Intel ongeevenaarde kennis, ook de meningen bij bijvoorbeeld Arstechnica lopen uiteen. Als experts al twijfelen durf ik hier niet te verkondigen dat ARM of x86 inherent beter is.
Dat was een beetje impulsief, maar een iPad (2) doet langer met de batterij dan menig netbook. Je hebt wel gelijk, overigens.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-11 19:45

The Legend

*Plop*

Quindor schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:24:
[...]

Waar heb je het over? Ga jij un-recompressed blu-rays op je tablet kijken ofzo? Die kunnen inderdaad H264 tot 40 Mbps hebben. Maar zelfs de allerbeste rips komen niet boven de 20 Mbps. Zelfs niet inclusief audio.

Maar goed. Bitrate is absoluut niet het probleem, het probleem zit in de features van H264 compressie welke ondersteund worden. En helaas valt high profile en dingen zoals B frames of heel erg veel reference frames daar buiten. Met de bitrate ondersteuning is juist niets mis. ;)
Dat is wel jammer. De content die ik vooral mee zou nemen voor op vakantie e.d. zijn series in 720p. Nou heb ik net even m'n collectie bekeken maar dat is allemaal 720p, met bitrates tussen de 5 en 10Mbps. Dat zou zo'n apparaat dus in theorie moeten kunnen trekken, alleen is het format profile "High@L3.1" en dat kan 'ie dus weer niet 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

• TrekDude101
Ik moet wel zeggen dat dit hele video-gebeuren mij toch wel heeft doen twijfelen. Ik ben heel nieuwschierig wat dit straks voor ons inhoudt, ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden om m'n video's te moeten converten, maar als het ook inhoudt dat je niet eens 720p op een fatsoenlijke kwaliteit kan kijken, dan moet ik toch echt nadenken of dit wel de tablet voor mij is.

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:37
720p moet toch allemaal wel lukken? Neem nou bijvoorbeeld de GalaxyS 2 (en trouwens ook de LG 2X), die kan 1080p opnemen, dus dat moet hij dan toch ook kunnen afspelen? Het zal hem wel in bitrate én codering zitten.
Zo was ik een keer in het Desire HD topic aan het kijken of je daarop 720p mkv's kan spelen. Dat bleek niet goed te kunnen doordat het niet hardware ondersteund was. 720p in het mp4 formaat kon dan weer wel.
Het zou natuurlijk wel ideaal zijn als je zo je series op je tablet kan gooien, maar anders moeten ze maar even door de convertor ;)

• TrekDude101
Bakko schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:48:
720p moet toch allemaal wel lukken? Neem nou bijvoorbeeld de GalaxyS 2 (en trouwens ook de LG 2X), die kan 1080p opnemen, dus dat moet hij dan toch ook kunnen afspelen? Het zal hem wel in bitrate én codering zitten.
Zo was ik een keer in het Desire HD topic aan het kijken of je daarop 720p mkv's kan spelen. Dat bleek niet goed te kunnen doordat het niet hardware ondersteund was. 720p in het mp4 formaat kon dan weer wel.
Het zou natuurlijk wel ideaal zijn als je zo je series op je tablet kan gooien, maar anders moeten ze maar even door de convertor ;)
Als 720p mp4-tjes gewoon willen zonder problemen, dan ben ik tevreden :) Maar van wat ik van het verhaal hierboven begrijp is het iets ingewikkelder dan dat.

Verwijderd

Bakko schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:48:
Dat is nou juist het probleem. Je wilt niet 24 afleveringen nog eens converteren. 720p high L is toch echt het minimum wat je verwacht. Als concurrente chipmakers dat wel kunnen. Zover ik gelezen heb zou het een hardwarematig beperking zijn ook al beweert Nvidia dat je high L kan afspelen. Dan maar wachten op de reviews.
Onderstaande een playback 720mkv planet earth op de xoom (tegra 2) vanaf minuut 4.
YouTube: Notion Ink Adam vs Motorola Xoom - HD Video Playback

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 00:48 ]

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:13:
[...]
Ik vind het een beetje te vroeg om die conclusie te kunnen trekken Ik bedoel: het is een presentatie van intel met een paar grafiekjes die niet te controleren zijn. De huidige Atom- processoren doen het niet zo best op videoplaybackgebied (mijn ervaringen met een Z520 en een N450) en ik heb nog weinig real-life testen gezien van het Moorestown- platform. Voorlopig zijn het claims die alleen maar door Intel zijn bevestigd.
Het punt is dat er real life vergelijkingsmateriaal is. Je kan op een Atom 330 op Linux met VDPAU (XBMC Live!) een prima mediaspeler hebben. Er is voorlopig nog geen ARM A8 of A9 product die dit kan.
[...]
Mank is 'ie niet, hooguit eenzijdig. Maar de huidige Atom- processoren zijn zeker niet significant beter dan een Cortex A9 en ik denk dat een tablet wel degelijk als alternatief voor een netbook kan worden gezien.
Nou, het verschil is natuurlijk wel dat er hier een single-core Atom werd bekeken.

En betreft het verschil, daar is een aardige zij-discussie over in de comments op de iPad2 review van Anandtech. Jared Walton, tech writer, geeft toch aan dat een Atom sneller voelt dan uit de benchmarks zou voort komen. Dat is subjectief en geen argument (daarom voerde ik hem niet eerder op), maar het is wel een reminder dat benchmarken =! real life performance.

Ik denk dat de huidige gen tablets nog niet sterk genoeg is om een netbook te vervangen, ook al omdat er waarschijnlijk wat overhead is qua touchscreen aansturing. Ik geloof wel dat dit heel snel wel haalbaar is.
[...]
Dat was een beetje impulsief, maar een iPad (2) doet langer met de batterij dan menig netbook. Je hebt wel gelijk, overigens.
Laat ik voorop stellen dat ik zeer sceptisch ben over de mogelijkheid van Intel om tegen ARM te concureren binnen de Tablet/Netbook markt, laat staan smartphones. Er zijn meerdere issues:

1. x86 moet zich nog bewijzen op die lage voltages.
2. Behalve perf/watts speelt prijs een rol. Als de cpu uit de fabriek 5-10$ duurder is hakt dat fors in de marges. Zeker aan de onderkant van de markt kijk je naar maar een paar % winst.
3. Als x86 niet gaat werken moet het roer weer om bij Intel. Omdat het zo'n giga bedrijf is zijn ze niet agile (denk aan een olietanker die je bijstuurt). Dat kan wel eens een flinke opgave worden.

Intel heeft wel wat voordelen:

1. Atom wordt in oude fabs gemaakt, er zit zeker rek in het fabricage proces.
2. iOs-Android draait op x86, ook de applicaties (uiteraard komt er wel wat meer bij kijken, maar het zou moeten werken). Windows x86 en de Apps draaien niet op ARM. Zelfs nu Win8 native ARM gaat ondersteunen gaat niet de gehele software library zomaar mee.
3. Ook niet belangrijk: x86 heeft RISC al eerder verplettert in de consumenten markt, niet eens zo heel lang geleden.
4. Er is niemand met zoveel ervaring/kennis als Intel.
5. In het ergste geval gaan ze ook ARM maken. Als het moet kopen ze wat IP terug.... geld zat.

Je merkt het, ik vind dit een geweldig onderwerp. Maar dit is de Asus Transformer thread, dus ik hou erover op :+

• tharonald
  • Laatst online: 27-12-2021
Pinobigbird schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:15:
[...]

Er zou in de waarschuwing moeten komen dat discussie over levertijden en prijzen van de Transformer thuis hoort in [Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic ;)
Ik heb een link in de TS geplaatst naar het levertijdentopic, dan kunnen we de mensen hiernaar doorverwijzen. :9

Iemand zin om meede-editor te worden van dit topic?

• Chaoss
Ik wil wel mede editor worden.

Overigens vindt ik het raar om de huidige tablets geen netbook vervangers te nomen want dat is duidelijk waar Asus wel op aimt met de transformer.

En preformance niet voldoende? ach ik heb een aantal keer met een Asus 101MT gewerkt, daar draait win7 mobile ofzo dat is pas een traag en lomp aanvoelend systeem... ik moest win7 helemaal uitkleden qua visualisaties en de asus tooltjes die op de achtergrond meedraaien uitzetten voordat er enigszins normaal met die netbook te werken was... daar is een transformer dus echt wel een alternatief voor.

Goed om te lezen in de review dat er remote desktop software standaard meegeleverd is door asus!

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2011 09:11 ]

• Mawlana
Die hele discussie over Tegra2 en video playback doet mij enorm twijfelen. Als ik mijn series (720p downloads) niet kan afspelen, dan is het een keiharde no-go voor mij. Dan koop ik lever een netbook van 300 euro... :|

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Hij kan het niet vanuit de fabriek, een app later wel.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:29
Chaoss schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:07:
Ik wil wel mede editor worden.

Overigens vindt ik het raar om de huidige tablets geen netbook vervangers te nomen want dat is duidelijk waar Asus wel op aimt met de transformer.
ik ga zelfs mijn 13 inch notebook proberen te vervangen door de transformer...... windows taken kan ik wel met extended bureaublad oplossen tenminste als het touchpad een beetje redelijk werkt.
Films afspelen is voor mij niet heel interessant.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu 2 desktoppc's in huis en een netbook, netbook is al naar mijn zus, een desktop pc gaat naar mijn vader. (Op die internet ik toch vrijwel alleen) en dan mag hij die gaan vervangen. Kijken of dat werkt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Mawlana
drumstickNL schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:24:
Hij kan het niet vanuit de fabriek, een app later wel.
Eerst zien, dan geloven. Dat wordt voorlopig geen tablet voor mij dus...

Verwijderd

Michel242186 schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:25:
[...]

ik ga zelfs mijn 13 inch notebook proberen te vervangen door de transformer...... windows taken kan ik wel met extended bureaublad oplossen
Het viel mij heel erg tegen op een iPad, dus ik weet niet helemaal zeker of dat gaat werken.

• Chaoss
een ipad is geen android device :P ipad is sowieso nogal beperkt, de docking met de extra aansluitingen gaan al eens tuk helpen natuurlijk om het ee netbook vervanger te worden. Beetje internetten, simpele office werkzaamheden. etc zullen prima gaan op de transformer.

• Michel242186
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:10:
[...]

Het viel mij heel erg tegen op een iPad, dus ik weet niet helemaal zeker of dat gaat werken.
haha mij ook daarom is de iPad (geen flash!!!) allang weg en moest ik echt een android device hebben en het verschil met iPad is natuurlijk dat de transformer een toetsenbord heeft met touchpad.

[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 04-04-2011 10:33 ]

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 17:10
Ik zie zojuist op Phandroid.com dat de officiële website voor de Asus Transformer online staat. KLIK!

Op deze pagina zijn ook alle specificaties te vinden!

[ Voor 9% gewijzigd door MrDoubleL op 04-04-2011 11:50 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, staat al enkele dagen online. Ik had gehoopt dat de handleiding er al op stond, altijd handig om die van te voren door te nemen, scheelt op de dag zelf (niet dat een tweaker die niet heeft ;)).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

MrDoubleL heeft gelijk, de productpagina staat vandaag pas online, niet al enkele dagen. Ik heb gister de specificaties van de pricewatch verbeterd en was toen tevergeefs op zoek naar de productpagina. Tot dusver was de aankondiging nog de enige bron van Asus met specificaties.

Wat ik nog niet eerder heb gezien is dat MyCloud pas later via een Firmware Over The Air beschikbaar komt:
MyCloud*4
*4 Will be ready after mid-April via FOTA update

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dus niet, ik heb gisterochtend nog op die pagina gekeken. Dus niet pas sinds vandaag. Dat jij het niet kan vinden wil niet zeggen dat het niet bestaat...

[ Voor 28% gewijzigd door The Wizard op 04-04-2011 14:30 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Ik zie op bovengenoemde officiele Asus pagina bij de Specifications dat de Transformer 1 GB geheugen heeft. Dus de 'verwarring' over versies met 512 MB RAM of 1 GB RAM (zie TS) kan achterwege blijven...

• Chaoss
ik ben nu bezig met de TS, probeer de layout wat mooier te maken en de inhoud uitgebreider/overzichtelijker etc.

tips etc. zijn welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2011 16:06 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zou het volgende: "32Gb + docking 599,- deze combinatie is bij de launch wss nog niet leverbaar" aanpassen.
Dit is bij Coolblue misschien wel mogelijk, is er een link waaruit wordt aangegeven dat dit niet bij de launch aanwezig is?
De aansluiting voor een UMTS kaart is bij de launch inderdaad niet aanwezig, dit zal later in het jaar zijn 2e/3e kwartaal vermoed ik.
Verder ziet het er nu al veel beter uit dan gisteren.
Ik wilde nog doorgeven dat de overige pads er wel af mogen, maar nu is het niet zo storend en is het op zich wel een meerwaarde.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

De omschrijving van de overige pads horen imho niet hier thuis, hooguit een link naar een topic over die pad. Verder even opletten op "Gb" => "GB".
Ook is het handig om een kopje met linkjes naar reviews / hands-on op te nemen, bijv.nu van T.net: reviews: CES: Hands-on Kwartet opvallende tablets van Asus .

• Chaoss
Kiswum schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:17:
Ik zou het volgende: "32Gb + docking 599,- deze combinatie is bij de launch wss nog niet leverbaar" aanpassen.
Dit is bij Coolblue misschien wel mogelijk, is er een link waaruit wordt aangegeven dat dit niet bij de launch aanwezig is?
De aansluiting voor een UMTS kaart is bij de launch inderdaad niet aanwezig, dit zal later in het jaar zijn 2e/3e kwartaal vermoed ik.
Verder ziet het er nu al veel beter uit dan gisteren.
Ik wilde nog doorgeven dat de overige pads er wel af mogen, maar nu is het niet zo storend en is het op zich wel een meerwaarde.
yup staat in deze review dat er 3 varianten in eerste instantie leverbaar zijn, en die review is naar aanleding van de press release in de uk.

ik heb de stukjes over de andere android pads even wat ingekort, laats ze zo eerst even staan... het iss idd niet helemaal relevant.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Een UK/US/TW launch zegt niet altijd iets over de Benelux launch. Zelfs in Duitsland kunnen andere opties aangeboden worden. Het is een kwestie van wachten (vermoedelijk begin mei) en dan weten we zeker of alle 4 de opties leverbaar zullen zijn in BE/NL

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
Afbeeldingslocatie: http://images.bestbuy.com/BestBuy_US/en_US/images/abn/2011/com/pcon/asus/eeepad/images/ASUS_EeePad_LP_05.jpg

Om het topic een beetje op te vrolijken :+

[ Voor 43% gewijzigd door Relief2009 op 04-04-2011 19:59 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hehehe, die is wel grappig :).

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hij is goed! :+ _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door Kiswum op 04-04-2011 20:07 ]

Verwijderd

Leuke foto, Best Buy is zo grappig geweest en heeft nu ook een hele pagina voor de TF101.

http://www.bestbuy.com/si...8.c?id=pcmcat238200050008

• tharonald
  • Laatst online: 27-12-2021
Chaoss schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:05:
ik ben nu bezig met de TS, probeer de layout wat mooier te maken en de inhoud uitgebreider/overzichtelijker etc.

tips etc. zijn welkom.
Goed bezig, bedankt voor de hulp :Y alvast. Ik heb op dit moment er niet zo heel veel tijd meer voor en de TS mag wel weer eens geupdate worden idd

• Krishh
Zoals ik lees zou hij geen 720P kunnen afspelen?
als dat zo is zou ik wel vreselijk balen.
Ik ga er gewoon van uit dat hij toch gewoon HD kan?

Edit:

Full HD op te tablet :*)
YouTube: 1080p Video on ASUS Transformer Tegra 2 Tablet

[ Voor 34% gewijzigd door Krishh op 05-04-2011 08:50 ]

• Chaoss
is inmiddels al veel besproken, kan wel 720P maar dan alleen main profile, terwijl veel downloadbare content juist high profile is (betere kwaliteit). 1080p zal ook wel lukken op low-profile met lage bitrate,

zo'n filmpje zegt dus niet zo heel veel, want door de manier van encoden kun je er wel voor zorgen dat 720p en/of 1080p content afspeelt op de Transformer

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2011 10:21 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Wat ik me afvraag is: zou Asus specifiek voor de UK markt een aparte UK-keyboard versie van de docking-station hebben gemaakt, of is er één universeel docking-station met US-international keyboard indeling? Ik heb geprobeerd dit via Google uit te vinden, maar zie op screenshots alleen maar één soort keyboard indeling, met de @ op de 2 toets.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb aan tijdje terug een filmpje gepost van de launch in London waar je kon zien dat de transformer een UK toetsenbord had.

JoetjeF in "Asus transformer topic - deel 1"

[ Voor 24% gewijzigd door JoetjeF op 05-04-2011 10:13 ]

• Chaoss
Teruglezen in het topic kan geen kwaad :P idd UK heeft een eigen indeling, neem dat dus in overweging als je wilt importeren... qua prijs scheelt de UK sowieso amper met nederland... alleen is hij daar deze week leverbaar en hier in NL "pas" in de eerste week van mei.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
*5 : The estimated maximum battery life is measured by playing 720p video, LCD brightness 60 nits.

Dat is wel heel erg lekker, neem aan dat met surfen en alleen wifi aan je dan zeker wel tot ongeveer dezelfde tijd moet komen. (of is die 60 nits echt op zijn aller donkerst?)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Chaoss
Als ik zo op intnret lees is "nits" dezelfde eenheid als cd/m2, en een lcd monitor is zo'n 350cd/m2, en voor het afspelen van films is 500nits ideaal, een high-end tv met veel brightness gaat richting de 1000nits dus dan zou 60 echt heel laag zijn. :P

je mag er wel vanuit gaan dat gewoon wat internetten, minder capaciteit vreet dan het afspelen van 720P video.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2011 11:32 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45
60 nits is idd heel erg donker. Je wilt echt minimaal 100 nits hebben. Een laptop zet je als je echt zuinig wilt doen doorgaans ook op 50% brightness, wat in de meeste gevallen zo'n 100 nits is. Echter, 130 nits oid werkt al een stuk beter.

• Krishh
Chaoss schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:17:
is inmiddels al veel besproken, kan wel 720P maar dan alleen main profile, terwijl veel downloadbare content juist high profile is (betere kwaliteit). 1080p zal ook wel lukken op low-profile met lage bitrate,

zo'n filmpje zegt dus niet zo heel veel, want door de manier van encoden kun je er wel voor zorgen dat 720p en/of 1080p content afspeelt op de Transformer
Dus hij zou ze wel kunnen afdraaien maar niet al te soepel neem ik aan?

• Ferry34
GENETX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:35:
60 nits is idd heel erg donker. Je wilt echt minimaal 100 nits hebben. Een laptop zet je als je echt zuinig wilt doen doorgaans ook op 50% brightness, wat in de meeste gevallen zo'n 100 nits is. Echter, 130 nits oid werkt al een stuk beter.
ik heb mn Archos op 10% helderheid staan. wordt beeldkwaliteit n stuk beter van :)

• Chaoss
tharonald schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:41:
[...]

Goed bezig, bedankt voor de hulp :Y alvast. Ik heb op dit moment er niet zo heel veel tijd meer voor en de TS mag wel weer eens geupdate worden idd
Meeste info staat er nu wel in (levertijden/prijsinfo, specs, foto's, software etc) zal vanavond nog even een selectie maken van linkjes naar reviews/hands on,
Krishh schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:41:
[...]

Dus hij zou ze wel kunnen afdraaien maar niet al te soepel neem ik aan?
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 22:37
Krishh schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:49:
Zoals ik lees zou hij geen 720P kunnen afspelen?
als dat zo is zou ik wel vreselijk balen.
Ik ga er gewoon van uit dat hij toch gewoon HD kan?

Edit:

Full HD op te tablet :*)
YouTube: 1080p Video on ASUS Transformer Tegra 2 Tablet
Zouden ze hier dus speciaal een low profile Full HD film hebben lopen maken? Dan is dat echt heel erg misleidend, want het gros snapt hier dus niks van, HD = HD. Ze zien Full HD, kopen dat ding en dan spelen de Full HD films niet af ....

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:15:
[...]
Zouden ze hier dus speciaal een low profile Full HD film hebben lopen maken? Dan is dat echt heel erg misleidend, want het gros snapt hier dus niks van, HD = HD. Ze zien Full HD, kopen dat ding en dan spelen de Full HD films niet af ....
99% van de mkv's zijn high profile. Nvidia blijft beweren dat je die kan afspelen maar testen hebben tot nu toe anders bewezen. Morgen bij de levering zullen we zien of asus hiervoor een oplossing heeft bedacht. Bijna alle tablet pc's hebben de tegra 2 dus veel keuze is er op dit moment niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 17:44 ]

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 15:29

m-buurman

hmmm...coffee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:28:
[...]

Morgen bij de levering zullen we zien of asus hiervoor een oplossing heeft bedacht.
Levering? Vertel! >:)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 22:37
Volgens mij is de officiele release morgen. Dan zullen er snel genoeg ervaringen volgen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Mawlana
Vanaf morgen zal de Transformer worden geleverd in UK inderdaad. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen, voornamelijk op het gebied van HD video playback.
Eee Pad Transformer will be available in selected Comet stores tomorrow. Please visit www.comet.co.uk or call Comet on 0844 800 95 95 to place an order/ find your nearest store. @ASUSUK

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

JoetjeF schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:08:
Ik heb aan tijdje terug een filmpje gepost van de launch in London waar je kon zien dat de transformer een UK toetsenbord had.

JoetjeF in "Asus transformer topic - deel 1"
Op deze foto is duidelijk te zien dat de UK-versie het £-teken heeft:
Asus Eee Pad Transformer dock UK met £

De indeling ziet er verder als volgt uit:
Asus Eee Pad Transformer dock UK overzicht* klik voor groter

De enter is duidelijk anders van vorm dan de US International-versie:
Asus Eee Pad Transformer dock US overzicht* klik voor groter

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de indeling van toetsenborden in US/UK/BE/DE versie eigenlijk altijd anders zijn.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Yep, moet geen US toetsenbord, ben UK nu gewend.
sylvesterrr schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:11:
Vanaf morgen zal de Transformer worden geleverd in UK inderdaad. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen, voornamelijk op het gebied van HD video playback.

[...]
Wel raar dat Currys and PC World ze nog niet online heeft staan, maar Comet zit hier ook in de buurt dus met een beetje geluk morgen een leuk speeltje erbij :P

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Kiswum schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:41:
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de indeling van toetsenborden in US/UK/BE/DE versie eigenlijk altijd anders zijn.
Het was onduidelijk of de op Amazon.co.uk aangeboden Transformer wel of niet met een UK toetsenbordindeling zou worden geleverd, temeer omdat ze de US-versie afbeelden. Afbeeldingen met UK toetsenbordindelingen bewijzen nu dat deze bestaan, wat het dus waarschijnlijk maakt dat als je hem bestelt op Amazon.co.uk je dus de UK-versie krijgt. Voor velen is dit een reden om af te zien van het importeren vanuit de UK.

Verwijderd

JoetjeF schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:44:
Yep, moet geen US toetsenbord, ben UK nu gewend.

[...]

Maar Comet zit hier ook in de buurt dus met een beetje geluk morgen een leuk speeltje erbij :P
Waar zit die dan die winkel ken er niks over vinden dat er comet in nederland is is er een www adres.

• Michel242186
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:13:
[...]

Waar zit die dan die winkel ken er niks over vinden dat er comet in nederland is is er een www adres.
Als er een Comet in nederland was...lag er morgenvroeg een rij voor de deur denk ik... :o

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 17:10
[...]

Zie de post van Sylvester een stukje hierboven. www.comet.co.uk. Zo te zien alleen een winkelketen uit Groot Brittanië.

YouTube: ASUS Transformer & Slider. Свежие решения

Op 2:55 zo ongeveer een mooi close-up van het toetsenbord. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrDoubleL op 05-04-2011 21:18 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Pff gewoon importeren, als je er als 1e bij wilt zijn dan kost het altijd wel meer geld. Vooral als je het toetsenbord beu bent en eenvoudigweg gaat verwisselen met een algemeen netbook toetsenbord.
Asus gaat niet alleen per model 1 toetsenbord ontwikkelen, deze worden in meerdere systemen gebruikt en hierdoor is de kans op het bemachtigen van een toetsenbordje makkelijker (losse prijs zit vaak rond de 30-40 euro). Uiteraard ga ik er vanuit dat dit soort toetsenborden heel makkelijk vervangen kunnen worden zoals met de meeste netbooks/laptops.
Een NL site kan overigens ook geïmporteerde producten verkopen, met name Redcoon is heel goed in het verkopen van producten uit het buitenland, besef dat dit ook op buitenlandse sites kan zijn. Een UK site kan batch uit Amerika hebben en v.v.

p.s. er staat niet altijd voor niets de volgende waarschuwing bij veel advertenties:
De afbeelding kan afwijken van het originele product.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

[...]

Waar zit ie dan die winkel? Kan er niks over vinden dat er een Comet in Nederland is. Is er een www-adres?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Sorry ja, woon in Engeland :P Ik verwacht wel een UK toetsenbord, Engelsen raken nogal in de war als er iets veranderd. Ik hou jullie wel op de hoogte :P
Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.