Ik heb al een data-abonnement voor mijn smartphone, ik ga niet nog eens data-abonnement nemen voor mijn tablet. Sowieso heb ik thuis, op het werk en bij veel vrienden gewoon toegang tot WiFi.
Dit ziet er toch heel veelbelovend uit zeg...
Ben op zich tevreden met mijn huidige POV Mobii 10" maar dit zou wel een prima upgrade kunnen zijn. Dubbele ram, hogere res + beter scherm, keyboard dock, 16/32GB intern geheugen.
Ben op zich tevreden met mijn huidige POV Mobii 10" maar dit zou wel een prima upgrade kunnen zijn. Dubbele ram, hogere res + beter scherm, keyboard dock, 16/32GB intern geheugen.
Valt me op hoe soepel de Honeycomb draait op de asus. En de prijs, daar kun je moeilijk tegen concurreren, maar het is ook wel te verwachten sinds asus zelf ook veel produceert voor andere fabrikanten (vroeger voor Apple).
Ik ga hem kopen.
Wat ik me afvraag. Ik wil hem als soort PC gebruiken (op een plek waar ik alleen internet) kan ik hier met een usb-hub mijn normale toetsenbord en muis op aansluiten en dan 'normaal' internetten zoals op een normale PC? dus met een muiswijzer en zonder virtueel toetsenbord?
/edit en last but not least... wat is de resolutie dan op de monitor? 1280*800 of 1080P?
Wat ik me afvraag. Ik wil hem als soort PC gebruiken (op een plek waar ik alleen internet) kan ik hier met een usb-hub mijn normale toetsenbord en muis op aansluiten en dan 'normaal' internetten zoals op een normale PC? dus met een muiswijzer en zonder virtueel toetsenbord?
/edit en last but not least... wat is de resolutie dan op de monitor? 1280*800 of 1080P?
[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-03-2011 12:46 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Je kan alleen USB gebruiken via de USB poorten die in het toetsenbord zitten, dus als je dat gaat doen is het een beetje zinloos om nog een extra toetsenbord erop aan te sluiten lijkt me. Dat toetsenbord heeft ook een trackpad, dus dan kan je er wel vanuit gaan dat je een muiscursor krijgt als je een muis gebruikt.Wybo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:37:
Ik ga hem kopen.
Resolutie is gewoon 1280x800, das inmiddels wel duidelijk/edit en last but not least... wat is de resolutie dan op de monitor? 1280*800 of 1080P?
Ik zag net ook in die Slashgear-preview dat de tablet de statusbalk onder wat vergroot om een mooi 16:9 beeld te krijgen op de TV, wel een leuk detail, en zeker een betere oplossing dan alles gewoon 16:10 uit te sturen en de TV het maar op te laten lossen
Ik ben eigenlijk ook nog wel benieuwd hoe Honeycomb oudere apps gaat afhandelen, Angry Birds is nu wel duidelijk, die kan gewoon fullscreen, maar ik zag ook kort de Facebook app, waarin je dan in het midden de app hebt, met daaromheen een grote witruimte. Het lijkt me dus dat dit heel erg app-afhankelijk zal zijn, en dus niet zoals op iOS, waar je alles upscaled naar 2x grootte.
[ Voor 5% gewijzigd door TrekDude101 op 31-03-2011 12:48 ]
Ik vind een groter toetsenbord wel handig. Heb ik ook gedaan met netbook. muis en tb er aan, monitor er aan, netbook aan de kant leggen en dan gewoon werken alsof je met een desktopPC werkt. Nu is Android wel iets anders dan Windows, maar toch lijkt het me op zich wel werkbaar genoeg, mits muis en tb de zaak goed over kunnen nemen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Deze vraag was hier ook al eerder behandeld
Dat bedoelde ik dus, dat jij die vraag al eerder beantwoord hadChaoss schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:01:
was geen vraag maar een antwoord op de vraag erboven,
enne sowieso een post met een baard
[ Voor 95% gewijzigd door TrekDude101 op 31-03-2011 14:32 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 18-09 23:52
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
was geen vraag maar een antwoord op de vraag erboven,
ok laat maar
ok laat maar
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2011 15:28 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
weet iemand ook iets over de mogelijkheden met betrekking tot het opschrijvingen van aantekeningen, en andere teksten? Als ik deze tablet ga gebruiken voor school wil ik wel een appje waarmee ik mijn teksten snel in een .docje kan omzetten, zodat ik meteen mijn aantekeningen bruikbaar op de pc heb! Zijn er android apps die zoiets doen, zoiets als Docstogo op iOs bijvoorbeeld?
Als ik het goed heb begrepen staat er standaard een Office Suite geïnstalleerd op de Transformer. Hiermee kan je dus out-of-the-box aantekeningen maken. Ik heb geen idee welke formaten hierin worden ondersteund, maar het lijkt me zeer onlogisch als dit niet compatibel is met andere tekstverwerkers.
Ik ben mij ook aan het orienteren voor een tab, veel mooie gezien, maar deze Transformer lijkt alles te hebben waar ik naar op zoek ben. Het toetsenbord vind ik echt een geweldig idee inclusief de accu. De Motorola Xoom zag ik ook wel zitten, maar ik denk niet dat er voorlopig nog iets mooiers komt dan deze Asus.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
IK ben er hier ook al uit. Als je een gwoon US-intl key erbij hebt, dan komt ie deze/ volgende maand ook hier in huis.
Tenzij de standby knudde is. Mn Iphone3 (niet G) kan ik een week lang gewoon standby laten staan in flight mode en dan heb ik nog genoeg prik (2/3)over om te internetten
Tenzij de standby knudde is. Mn Iphone3 (niet G) kan ik een week lang gewoon standby laten staan in flight mode en dan heb ik nog genoeg prik (2/3)over om te internetten
Hop,hop,hop!
Waarom zou je je tel zolang standby willen hebben?basset schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:22:
IK ben er hier ook al uit. Als je een gwoon US-intl key erbij hebt, dan komt ie deze/ volgende maand ook hier in huis.
Mijn iPad 2 verbruikt ook amper wat in standby maar ik kan hem snachts net zo goed gewoon opladen, dus zie het probleem niet echt.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Hebben jullie dit gelezen op Amazon.co.uk bij technical details?
Storage: 16GB eMMC Flash (Memory expansion via microSD card slot with support for optional cards up to 32 GB (functionality requires future software upgrade)
Met name dat laatste tussen de haakjes verontrust mij. Waar hebben we dat eerder gehoord (Xoom) Dat betekent dus dat je in eerste instantie niet verder komt dan je standaard 16 GB.
Nou ja, ik was eigenlijk toch al over en wacht rustig tot hij ergens te koop is.
Storage: 16GB eMMC Flash (Memory expansion via microSD card slot with support for optional cards up to 32 GB (functionality requires future software upgrade)
Met name dat laatste tussen de haakjes verontrust mij. Waar hebben we dat eerder gehoord (Xoom) Dat betekent dus dat je in eerste instantie niet verder komt dan je standaard 16 GB.
Nou ja, ik was eigenlijk toch al over en wacht rustig tot hij ergens te koop is.
- Chaoss
de 16Gb met en zonder docking staan nu op amazon.co.uk. worden idd pas op 18 april gereleased.
380Gpb voor de tab en 430Gbp incl de dock, mooi prijsje die laatste
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2011 21:42 ]
Verwijderd
Grappig om te zien dat ze in de reacties op Engadget helemaal los gaan op de Eee Pad met die $400 prijsVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:35:
ASUS Eee Pad Transformer shows up at Best Buy for $400
Dus 399 euro lijkt mij de prijs.
430 inc. Dock, hoeveel zou dat dan zijn om hem hier te krijgen? 500 euro ongeveer? Dan zou dat eigenlijk nog meevallen, aangezien hij voor die prijs waarschijnlijk ook hier in de winkel zal liggen. Enige verschil met de UK is dan nog dat ze daar 6 april al te krijgen zijn (op amazon na dan), terwijl we hier tot begin mei moeten wachten.Chaoss schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:39:
de 16Gb met en zonder docking staan nu op amazon.co.uk. worden idd pas op 18 april gereleased.
Zou 16GB dan echt te weinig zijn? Ik zit er even over na te denken, maar ik heb nog steeds het idee dat het echt veel ruimte is wat ik nooit vol ga krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:29:
Hebben jullie dit gelezen op Amazon.co.uk bij technical details?
Even er vanuit gaande dat muziek, films etc. allemaal op SD gezet kunnen worden.
Je kunt het ook anders lezen, dat de 16GB MicroSD uitbreiding wel werkt, maar er een software upgrade nodig is voor als er een 32GB in geplaatst wordt. Het staat er sowieso een beetje krom.
[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 31-03-2011 23:11 ]
Zoals iedereen al verwachtte zullen de prijzen waarschijnlijk als volgt zijn:
16GB €399, 16GB + tb €499, 32GB €499 en 32GB €599.
Prijzen komen uit het systeem van een bekende electronica keten, maar niks is zeker natuurlijk
Prijzen komen uit het systeem van een bekende electronica keten, maar niks is zeker natuurlijk
Wat een afzetterij. De dock kost in Engeland 56 euro meer en hier 100 euro.Upbeat schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:06:
Zoals iedereen al verwachtte zullen de prijzen waarschijnlijk als volgt zijn:
Verwijderd
In de UK kost de 16 GB 380 pond en met dock 430Relief2009 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:36:
[...]
Wat een afzetterij. De dock kost in Engeland 56 euro meer en hier 100 euro.
dat is omgerekend 380*1.15= 435 en 430*1.15 = 4.95
Zo bekeken is de 16GB in de UK duurder dan hier. Het verschil wordt met dock weer opgeheven.
Hmm, hier hebben ze het over een Huawei 820W 3G module. Weet iemand wat ze daar precies mee bedoelen?
Als ik het goed lees zeggen ze van je kunt het 3G model afwachten/kopen of je zet er zelf een 3G module in en dan heb je hetzelfde. DAT klinkt interessant, aangezien ik weinig zin heb om op de 3G versie te wachten.
Als ik nu de WiFi versie haal en vervolgens later besluit dat dat allemaal niet handig werkt en toch 3G wens en deze vervolgens in kan bouwen, zou ideaal zijn!
Maar goed, dit is het eerste wat ik er van lees.
Als ik het goed lees zeggen ze van je kunt het 3G model afwachten/kopen of je zet er zelf een 3G module in en dan heb je hetzelfde. DAT klinkt interessant, aangezien ik weinig zin heb om op de 3G versie te wachten.
Als ik nu de WiFi versie haal en vervolgens later besluit dat dat allemaal niet handig werkt en toch 3G wens en deze vervolgens in kan bouwen, zou ideaal zijn!
Maar goed, dit is het eerste wat ik er van lees.
Volgens mij zijn die Huawei 'standaard' 3G modules zoals je ze ook in laptops hebt. Maar volgens mij is dat geen zelf inbouw, waarschijnlijk zitten er niet eens antennes in de transformer. Ik gebruik zelf de wifi hotspot van mijn Desire trouwens en dat werkt prima en hoef daarom ook geen 3G optie.
Van deze modules:
Van deze modules:

[ Voor 17% gewijzigd door JoetjeF op 01-04-2011 01:33 ]
Zolang je een goed gewired simcard slot en antenne's hebt moet het werken lijkt mij toch? Alleen heb ik nog geen simcard slot gezien op deze tablet.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
En dat amazon waarschijnlijk een UK keyboard levert ipv US intl. ik zou gek worden.TrekDude101 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:15:
[...]
430 inc. Dock, hoeveel zou dat dan zijn om hem hier te krijgen? 500 euro ongeveer? Dan zou dat eigenlijk nog meevallen, aangezien hij voor die prijs waarschijnlijk ook hier in de winkel zal liggen. Enige verschil met de UK is dan nog dat ze daar 6 april al te krijgen zijn (op amazon na dan), terwijl we hier tot begin mei moeten wachten.
Hop,hop,hop!
Computerland krijgt de tablet ook.
In 2 varianten.
16GB voor 399,-
32GB voor 499,-
En verder geen variant met keyboard.
Maarja die zou je ergens anders kunnen aanschaffen.
In 2 varianten.
16GB voor 399,-
32GB voor 499,-
Wat is het verschil tussen een UK en een US keyboard? Als het QWERTY is, is het al goed, de rest van de knoppen zijn toch afwijkend ivm Android.basset schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:05:
[...]
En dat amazon waarschijnlijk een UK keyboard levert ipv US intl. ik zou gek worden.
Gevonden:
UK

US

Doet me denken aan mijn eerste computer, en Tulip, die had ook een UK lay-out
Maar het valt me mee, alleen het @ en \ zitten op een onlogische plek.
Bron: Wikipedia
[ Voor 55% gewijzigd door The Wizard op 01-04-2011 08:24 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Niet veel verschil. Ik heb ook een tijdje op een UK-keyboard gewerkt. Belangrijkste zijn het @ en de # welke op een ander plek zitten:
UK:

US Int:

Maar nu ik daar over nadenk heb ik zelf uiteraard ook liever de US Int. layout. Ik wacht voorlopig nog wel met bestellen. Dan maar geduld hebben. De prijsverschillen tussen UK en NL lijken verwaarloosbaar als ik dat hierboven zo lees.
UK:

US Int:

Maar nu ik daar over nadenk heb ik zelf uiteraard ook liever de US Int. layout. Ik wacht voorlopig nog wel met bestellen. Dan maar geduld hebben. De prijsverschillen tussen UK en NL lijken verwaarloosbaar als ik dat hierboven zo lees.
edit:
Net te laat ...
Net te laat ...
Klopt het dat die 3G versie maar in het 3e kwartaal gereleased wordt? Weet er iemand al de kostprijs ervan?
Spijtige zaak dat dat zo lang duurt.
Spijtige zaak dat dat zo lang duurt.
Hmm, nu ik de twee keyboard layouts heb gezien heb ik de pre-order toch maar geannuleerd. Eens nadenken of ik de 16GB zonder dock neem (en later dock erbij) of dat ik toch wacht op de NL release (wordt de dock op korte termijn wel los verkrijgbaar?)...
De \ " @ # | en ~ zijn voor mij toch vrij veel gebruikte symbolen. Ik zou helemaal gek wordenThe Wizard schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:19:
[...]
Wat is het verschil tussen een UK en een US keyboard? Als het QWERTY is, is het al goed, de rest van de knoppen zijn toch afwijkend ivm Android.
Gevonden:
UK
[afbeelding]
US
[afbeelding]
Doet me denken aan mijn eerste computer, en Tulip, die had ook een UK lay-out
Maar het valt me mee, alleen het @ en \ zitten op een onlogische plek.
Bron: Wikipedia
Zeker als er een console mogelijkheid is om commandline dingen te doen op remote linux bakken.
(Ik ken android dus verder niet
Hop,hop,hop!
Heb ik ook al besloten. Ik heb hier nog een netbook liggen van mijn vriendin, dus mocht ik echt willen typen, kan ik dat ding gebruiken. Anders mijn eigen laptop.sylvesterrr schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:11:
Hmm, nu ik de twee keyboard layouts heb gezien heb ik de pre-order toch maar geannuleerd. Eens nadenken of ik de 16GB zonder dock neem (en later dock erbij) of dat ik toch wacht op de NL release (wordt de dock op korte termijn wel los verkrijgbaar?)...
Het toetsenbord kan altijd later nog. Ik verwacht hem zelf toch weinig te gebruiken.
Ik zie het toetsenbord ook meer als een gelijktijdige dockingstation... Schijnt dat je bij de combi ook een adapter met 2 aansluitingen krijgt voor het opladen? Vraag me af of dat ook mogelijk is als je het toetsenbord later los koopt...Smarron schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:36:
[...]
Heb ik ook al besloten. Ik heb hier nog een netbook liggen van mijn vriendin, dus mocht ik echt willen typen, kan ik dat ding gebruiken. Anders mijn eigen laptop.
Het toetsenbord kan altijd later nog. Ik verwacht hem zelf toch weinig te gebruiken.
Het blijft een erg mooi ding, maar nog even geduld hebben.
Zie BM reactie
.
[ Voor 89% gewijzigd door The Wizard op 01-04-2011 10:14 ]
Als je ze allebei inplugged worden ze gelijktijdig opgeladen, als je alleen toetsenbord inplugged word het tablet via het toetsenbord opgeladen tot die vol is, en dan pas het toetsenbord. Volgens mij is dat zoals het gaat werken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Chaoss
hoe bedoel je een adapter met 2 aansluitingen?
Je kan de docking aansluiten op de adapter, dan laad hij eerst de tablet op en daarna de docking, je kunt uiteraard ook de tablet rechtstreeks aan de adapter hangen, de stekkertjes opzich heb ik niet gezien, maar het lijkt mij het meest logisch dat het dezelfde stekkers zijn?
opzich verwacht ik het toetsenbord ook niet vaak te gebruiken,maar de SD-slot en USB aansluiting van de docking lijken me wel erg nuttig.
Je kan de docking aansluiten op de adapter, dan laad hij eerst de tablet op en daarna de docking, je kunt uiteraard ook de tablet rechtstreeks aan de adapter hangen, de stekkertjes opzich heb ik niet gezien, maar het lijkt mij het meest logisch dat het dezelfde stekkers zijn?
opzich verwacht ik het toetsenbord ook niet vaak te gebruiken,maar de SD-slot en USB aansluiting van de docking lijken me wel erg nuttig.
Dan vraag ik mij af, als je tablet bijna leeg is, en je plugt hem in in de tobo, zal hij zijn lading dan overdragen naar de tablet?
inderdaad dan laad hij de tablet weer op zeg maar.The Wizard schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:15:
Dan vraag ik mij af, als je tablet bijna leeg is, en je plugt hem in in de tobo, zal hij zijn lading dan overdragen naar de tablet?
Nog even over die toetsenbord indeling dat maakt mij echt geen fluit uit als het maar qwerty is ;-)....maar goed dat jullie annuleren heb ik hem misschien sneller!!
- Chaoss
laad hij de tablet ook op als je docking niet aan de stroom zit?
Precies, ik annuleer hem in principe ook niet, of hij moet in NL een paar dagen later leverbaar zijn, maar dat zien we over enkele weken wel
.
Ik heb hem in ieder geval om 9:10 besteld, en volgens mij stond hij er toen nog niet lang op
.
.
Ik heb hem in ieder geval om 9:10 besteld, en volgens mij stond hij er toen nog niet lang op
Even de 2 postings hierboven lezenChaoss schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:36:
[ Voor 31% gewijzigd door The Wizard op 01-04-2011 10:46 ]
- Chaoss
lijkt me een nuttige functie, maar aan de andere kant weer niet heel waarschijnlijk, vandaar
d'r wordt wel van alles geroepen, maar nog niemand hier heeft daadwerkelijk ervaring met de tablet
[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2011 10:49 ]
Jup, alles is zo opgezet dat de tablet zelf zo lang mogelijk aan blijft.Chaoss schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:36:
De oplaad/USB stekker komt volgens mij op de poort waar je het toetsenbord anders aan zou sluiten. In zo'n filmpje zeiden ze dat het een proprietary aansluiting zou zijn, die met USB aan te sluiten is op je computer/lader
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het dock tot opladen van de tab in staat is als het dock niet aan het stroomnet hangt..
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik heb voor m'n Desire ook een externe batterij die ik aan de telefoon kan hangen zodat de telefoon opgeladen wordt, dus het is niet ongebruikelijke.The Legend schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:04:
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het dock tot opladen van de tab in staat is als het dock niet aan het stroomnet hangt..
edit: het toetsenbord bevat een batterij in het geval je dat niet wist.
[ Voor 8% gewijzigd door JoetjeF op 01-04-2011 11:10 ]
Waarom dat? Het is toch logischer om de tablet op te laden, zodat als je weer even zonder toetsenbord wil werken, je meteen weer verder kan.The Legend schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:04:
Om even een situatie te schetsen; je zit op school, met je Transformer te werken, en je merkt dat de batterij laag is, dus je pakt je toetsenbord en sluit 'm aan. Dan is de les voorbij, en wil je in de trein/bus nog even op Youtube met je tablet, en omdat het toetsenbord je tablet op heeft zitten laden, kan je dat doen zonder het toetsenbord aan te sluiten.
offtopic:
Is het te merken dat ik deze tablet graag wil?
Verwijderd
Op youtube werd er verteld dat met dock als eerste de tablet opgeladen wordt omdat je emThe Wizard schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:15:
indien nodig zo vol mogelijk mee kan nemen, Je kan ook allebei tegelijkertijd laden.
Er is over nagedacht.
Zover was ikJoetjeF schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:07:
[...]
Ik heb voor m'n Desire ook een externe batterij die ik aan de telefoon kan hangen zodat de telefoon opgeladen wordt, dus het is niet ongebruikelijke.
edit: het toetsenbord bevat een batterij in het geval je dat niet wist.
Dan ben ik ook wel benieuwd hoe snel het toetsenbord, zonder aan het stroomnet te hangen, de tab heeft opgeladen als deze helemaal leeg is.
Misschien wel logischer, maar daarom niet meteen technisch haalbaarTrekDude101 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:11:
[...]
Waarom dat? Het is toch logischer om de tablet op te laden, zodat als je weer even zonder toetsenbord wil werken, je meteen weer verder kan.
Om even een situatie te schetsen; je zit op school, met je Transformer te werken, en je merkt dat de batterij laag is, dus je pakt je toetsenbord en sluit 'm aan. Dan is de les voorbij, en wil je in de trein/bus nog even op Youtube met je tablet, en omdat het toetsenbord je tablet op heeft zitten laden, kan je dat doen zonder het toetsenbord aan te sluiten.
offtopic:
Dat ging over de situatie waarin het hele zooitje aan het stroomnet hangt. Hier gaat het om de vraag of het toetsenbord ook in staat is de tab op te laden als hij niet aan het stroom hangt.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:13:
[...]
Op youtube werd er verteld dat met dock als eerste de tablet opgeladen wordt omdat je em
indien nodig zo vol mogelijk mee kan nemen, Je kan ook allebei tegelijkertijd laden.
Er is over nagedacht.
[ Voor 116% gewijzigd door The Legend op 01-04-2011 11:19 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
dat werd verteld (of iig geipliceerd) in een van de in dit topic geposte video'sThe Legend schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:14:
[...]
Zover was ikIk was niet op de hoogte van externe battpacks die behalve direct van stroom voorzien ook daadwerkelijk het 'gedockte' apparaat kunnen opladen.
Dan ben ik ook wel benieuwd hoe snel het toetsenbord, zonder aan het stroomnet te hangen, de tab heeft opgeladen als deze helemaal leeg is.
[...]
Misschien wel logischer, maar daarom niet meteen technisch haalbaar
[...]
Dat ging over de situatie waarin het hele zooitje aan het stroomnet hangt. Hier gaat het om de vraag of het toetsenbord ook in staat is de tab op te laden als hij niet aan het stroom hangt.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Had ik volgens mij gelezen, je krijgt dan 1 adapter met 2 stekkertjes... Op die manier kun je zowel dock als tablet tegelijk opladen. Anders inderdaad de een of de ander waarbij ik dacht ik inderdaad ook gelezen heb dat de dock (eenmaal opgeladen) stroom kan leveren aan de tablet en deze op kan laden...Chaoss schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:14:
hoe bedoel je een adapter met 2 aansluitingen?
Het zou leuk zijn, als op die dock een ethernet aansluiting zou zitten. Dan is het zakelijk helemaal een ideaal ding.
Hop,hop,hop!
ik veronderstel dat je via de docking kunt aansluiten op gewone lan.
Bestaat er ook een manier om hem in portable mode aan te sluiten op lan? Ik ben ni echt een fan van wifi en zeker niet voor grote bestanden te copieren of te streamen.
Bestaat er ook een manier om hem in portable mode aan te sluiten op lan? Ik ben ni echt een fan van wifi en zeker niet voor grote bestanden te copieren of te streamen.
- Chaoss
De docking heeft geen ethernet/lan aansluiting.
dus wifi only, het zou mooi zijn als er een 100-300mbit module aan board zou zijn, maar het zal wel gewoon 54mbit zijn
edit: zie net 802/11 b/g/n bij de specificateis staan dus in principe doorvoer snelheden tot 100mbit, dat is wel een pluspunt
dus wifi only, het zou mooi zijn als er een 100-300mbit module aan board zou zijn, maar het zal wel gewoon 54mbit zijn
edit: zie net 802/11 b/g/n bij de specificateis staan dus in principe doorvoer snelheden tot 100mbit, dat is wel een pluspunt
[ Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2011 12:02 ]
Ik heb thuis nog enkele ongebruikte La Fonera's (nieuw in doos). Met de juiste 3rd party firmware (dd-wrt) kan ik er een mooie ethernet-wlan bridge (en omgekeerd) van maken.
Hier ben ik ook naar op zoek. Een programma als Note Taker HD of Notes Plus in combinatie met bovenstaande zou ideaal voor me zijn.AFT0570 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:24:
weet iemand ook iets over de mogelijkheden met betrekking tot het opschrijvingen van aantekeningen, en andere teksten? Als ik deze tablet ga gebruiken voor school wil ik wel een appje waarmee ik mijn teksten snel in een .docje kan omzetten, zodat ik meteen mijn aantekeningen bruikbaar op de pc heb! Zijn er android apps die zoiets doen, zoiets als Docstogo op iOs bijvoorbeeld?
Evernote is een perfecte app om aantekeningen te maken en te beheren. Een soort OneNote, maar dan crossplatform en opslag in de cloud.nielsn schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:36:
[...]
Hier ben ik ook naar op zoek. Een programma als Note Taker HD of Notes Plus in combinatie met bovenstaande zou ideaal voor me zijn.
- Chaoss
maja een cloud - app is alleen handig als je altijd een internet verbinding hebt, of dat als er een soort offline modus is waarbij je toch notities kunt maken om ze later in de cloud op te slaan.
Verwijderd
Waar lees jij op de site van computerland dat ze deze daar gaan verkopen kom hem niet tegen op de site.Krishh schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:07:
Computerland krijgt de tablet ook.
In 2 varianten.
16GB voor 399,-
32GB voor 499,-
Het gaat mij meer om de functionaliteiten zoals in Note Taker en Notes Plus.ocmer schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:56:
[...]
Evernote is een perfecte app om aantekeningen te maken en te beheren. Een soort OneNote, maar dan crossplatform en opslag in de cloud.
Zo een pre-order geplaatst, amazon verwacht 'm 20 April te leveren.
Engelse versie?drumstickNL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:31:
Zo een pre-order geplaatst, amazon verwacht 'm 20 April te leveren.
Misschien enkel de tablet zonder keyboard. Dan maakt het niks uit dus. Ik ga hem ook bestellen zonder keyboard. Die komt later wel een keer.
Asus Transformer 32 GB + Docking voor 599 €
http://www.tabletcenter.n...former-32-gb-docking.html
http://www.tabletcenter.n...former-32-gb-docking.html
Ik wilde net de rest van de configs plaatsen, maar abusimbal is me voor 
http://www.coolblue.nl/zo...A1&query=asus+transformer
De prijs is zoals verwacht vanaf 399 en de duurste is 32 GB incl. docking 599.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Prijs zonder dock erg goedkoop (goedkoper dan engeland), maar met dock belachelijk duur. 100 euro voor een dock?Kiswum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:55:
Ik wilde net de rest van de configs plaatsen, maar abusimbal is me voor
Ik ben benieuwd of er 1 vaste prijs zal zijn voor deze tablet of dat winkels onderling kunnen concurreren. Coolblue staat namelijk niet bekend om de laagste prijzen.
[ Voor 17% gewijzigd door Relief2009 op 01-04-2011 20:37 ]
Uhm edit je post even opnieuw, Wifi N is tot 300 Mbit (single way)Chaoss schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:57:
De dock is die 100 euro meer dan waard. Accu, kaartlezer, slim aansluitpunt voor het scherm, design zodat het scherm niet omvalt als ie gedocked is, etc.Relief2009 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:36:
[...]
Prijs zonder dock erg goedkoop (goedkoper dan engeland), maar met dock belachelijk duur. 100 euro voor een dock?
Ik ben benieuwd of er 1 vaste prijs zal zijn voor deze tablet of dat winkels onderling kunnen concurreren. Coolblue staat namelijk niet bekend om de laagste prijzen.
[ Voor 47% gewijzigd door Kiswum op 01-04-2011 20:44 ]
Zie nu dat er ook bij de specs weer GPS staat....is dat nu wel of niet zo? En er staat 1GB werkgeheugen, itt 512MB wat ik hier ook een keertje zag staan.
Erg mooi ding, en als GPS er dus ook opzit....hmmmmm
.
Erg mooi ding, en als GPS er dus ook opzit....hmmmmm
Ik weet niet anders dat gps er altijd al in zat...VFRRijder schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:10:
Zie nu dat er ook bij de specs weer GPS staat....is dat nu wel of niet zo? En er staat 1GB werkgeheugen, itt 512MB wat ik hier ook een keertje zag staan.
Erg mooi ding, en als GPS er dus ook opzit....hmmmmm.
ze maken er zelfs in 1 van die filmpjes reclame over...dus denk wel dat gps erin zit ja.Fly-guy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:17:
[...]
Ik weet niet anders dat gps er altijd al in zat...
Wat ik mezelf afvraag, nu de 3G versie op zich laat wachten, is hoe goed bluetooth DUN werkt middels Android.
Op dit moment bezit ik nog een N900 maar ik ben voornemens als de Samsung Galaxy S II uit is dit toestel aan te schaffen.
Ik snap dat je hiermee via WiFi een hotspot kunt opzetten, maar het is ook bekend dat WiFi erg veel batterij slurpt, ook in standby,etc.
Is het mogelijk, zoals dat met vroegere telefoons ook wel ging, dit middels bluetooth te doen? Bluetooth heeft een veel lagere standby benodigdheden en staat vaak toch al aan vanwege headsets en carkits.
Dus mensen met Android kennis. Is dat mogelijk? Je Tablet via bluetooth te koppelen aan je telefoon en vervolgens via Bluetooth DUN of zoals als PDAnet for Android je tablet van internet te voorzien?
Als ik elke keer een Hotspot aan en uit moet zetten (op de telefoon) om te kunnen internetten op mijn tablet ga ik waarschijnlijk toch maar wachten op de 3G versie. Aangezien ik dat uiteindelijk toch ga vergeten, en dat dan de batterij weer gruwelijk snel leeg is.
Op dit moment bezit ik nog een N900 maar ik ben voornemens als de Samsung Galaxy S II uit is dit toestel aan te schaffen.
Ik snap dat je hiermee via WiFi een hotspot kunt opzetten, maar het is ook bekend dat WiFi erg veel batterij slurpt, ook in standby,etc.
Is het mogelijk, zoals dat met vroegere telefoons ook wel ging, dit middels bluetooth te doen? Bluetooth heeft een veel lagere standby benodigdheden en staat vaak toch al aan vanwege headsets en carkits.
Dus mensen met Android kennis. Is dat mogelijk? Je Tablet via bluetooth te koppelen aan je telefoon en vervolgens via Bluetooth DUN of zoals als PDAnet for Android je tablet van internet te voorzien?
Als ik elke keer een Hotspot aan en uit moet zetten (op de telefoon) om te kunnen internetten op mijn tablet ga ik waarschijnlijk toch maar wachten op de 3G versie. Aangezien ik dat uiteindelijk toch ga vergeten, en dat dan de batterij weer gruwelijk snel leeg is.
Oei, oei, wat moet ik nu doen, 16gb incl dock en een 32gb sd kaartje kopen voor €55,- of toch maar zonder dock kopen en dan €32gb in het apparaat. Ik vind €600,- toch wel behoorlijk wat geld, maarja een docker is alleen al handig om hem neer te kunnen zetten, en dan ook nog een accu erbij.........
Wat denken jullie, en is coolblue een betrouwbare leverancier? En moet je al gelijk vooruit betalen, terwijl hij pas over een maand komt?
Wat denken jullie, en is coolblue een betrouwbare leverancier? En moet je al gelijk vooruit betalen, terwijl hij pas over een maand komt?
Ik reageer eventjes op mezelf. Maar als ik dit filmpje met de motorola xoom bekijken, dan zou het out of the box gewoon mogelijk zijn in combinatie met een andere android telefoon? 
Nou, couldn't be simpler!
Met de POV/Vega is het idd zo simpel...Quindor schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:14:
Ik reageer eventjes op mezelf. Maar als ik dit filmpje met de motorola xoom bekijken, dan zou het out of the box gewoon mogelijk zijn in combinatie met een andere android telefoon?
Verwijderd
Rembours? Als hij ergens goedkoper komt annuleer je hem gewoon zonder gezeik.tharonald schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:12:
Heb het daar nagevraagd.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:50:
[...]
Waar lees jij op de site van computerland dat ze deze daar gaan verkopen kom hem niet tegen op de site.
Zelfde geld met de Archos die ze hebben staan op de website.
Die moet ook nog komen.
Enigste die ze hebben is de POV 7 inch en 10 inch.
En de release kwam ook geloof ik echt tegen eind mei aan.
Maarja ik ga eerst echter alleen voor de 32 gb tablet.
En schaf later wel zo een toetsenbord aan..
Coolblue is wel vrij goed ja, snelle levering en redelijke (niet de goedkoopste ook niet) prijzen. Lang open en snel antwoord van e-mail support. Althans, dat is toch mijn ervaring in België.tharonald schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:12:
Oei, oei, wat moet ik nu doen, 16gb incl dock en een 32gb sd kaartje kopen voor €55,- of toch maar zonder dock kopen en dan €32gb in het apparaat. Ik vind €600,- toch wel behoorlijk wat geld, maarja een docker is alleen al handig om hem neer te kunnen zetten, en dan ook nog een accu erbij.........
Mooi van asus trouwens dat ze onder de iPad 2 pijzen (anders koopt er hier in België echt niemand dat, er is echt nul marketing behalve voor de galaxy tab maar dat is nu ook niet de way to go voor android tablets) gaan, ga het zelf wel bij mijn combo android phone en iPad houden voorlopig, eerst ff kijken of android wel gaat slagen op de tablets (waar ze niet zozeer het prijsvoordeel hebben op de iDevices, zoals bij de telefoons).
Coolblue is in mijn beleving betrouwbaar, in een ver verleden had ik een defect product en deze had ik na 11 maanden terug gebracht en ik kreeg een geheel nieuwe hiervoor terug.Cooki3s schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:10:
[...]
Coolblue is wel vrij goed ja, snelle levering en redelijke (niet de goedkoopste ook niet) prijzen. Lang open en snel antwoord van e-mail support. Althans, dat is toch mijn ervaring in België.
Verder zijn zij niet de goedkoopste, maar een goede middenmoot en de service is verder prima en een voorbeeld voor andere bedrijven. Kijk anders eens in de pricewatch: http://tweakers.net/shopr...hop-punt-nl-coolblue.html.
- Chaoss
Coolblue is een prima.winkel, ben eens in de "fysieke" winkel in groningen geweest ze zijn normaal gesproken niet de goedkoopste om dat het niet een webshop only winkel is.
Kun je eigenlijk programma's op het micro SD kaartje installeren? Of kun je die alleen voor data opslag gebruiken? En merk je ook wat van het snelheids verschil als je een micro SD koopt van een goed merk.
Kun je eigenlijk programma's op het micro SD kaartje installeren? Of kun je die alleen voor data opslag gebruiken? En merk je ook wat van het snelheids verschil als je een micro SD koopt van een goed merk.
Klopt het dat er naast het keyboard geen andere docking is voor de Transformer ? Ik zoek eigenlijk een sjieke houder/oplader waar hij in kan staan als hij niet gebruikt wordt.
Wellicht komen die nog wel. Zou inderdaad een prima foto frame/klok zijn.MikoMission schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:00:
Klopt het dat er naast het keyboard geen andere docking is voor de Transformer ? Ik zie eigenlijk een sjieke houder/oplader waar hij in kan staan als hij niet gebruikt wordt.
Wat ik me nou afvraag is of het tablet te laden is via USB. Kan het helaas niet ontdekken. Zeker nieuwe/huidige moederborden kunnen op speciale USB poorten 1000mA leveren, waardoor ze net zo snel kunnen laden als de gemiddeld (telefoon) lader. Zou erg handig zijn iig.
De oplader die je erbij krijgt, zou een USB poort aan de oplaadkant hebben, dat is in één van de filmpjes gezegd, al zou ik zo niet weten welk filmpje. Die zou je dan ook gebruiken om dingen op de tablet te zetten vanaf je computer.Quindor schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:10:
[...]
Wellicht komen die nog wel. Zou inderdaad een prima foto frame/klok zijn.
Wat ik me nou afvraag is of het tablet te laden is via USB. Kan het helaas niet ontdekken. Zeker nieuwe/huidige moederborden kunnen op speciale USB poorten 1000mA leveren, waardoor ze net zo snel kunnen laden als de gemiddeld (telefoon) lader. Zou erg handig zijn iig.
Nu de 32GB+dock ook is aangekondigd begin ik te twijfelen... Zal ik de 16GB+dock en een micro-sd kaart (zodra nodig) nemen, of gewoon 32GB+dock?
Waarom moet Asus zoveel verschillende versies uitbrengen?
Die 40 pin connector wordt gebruikt voor zowel het opladen met een adaptor als voor een connecties met je pc dus het lijkt of logisch als je er dan ook mee op kan laden via je pc.Quindor schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:10:
[...]
Wellicht komen die nog wel. Zou inderdaad een prima foto frame/klok zijn.
Je hebt de keuze uit 16GB/32GB en met/zonder dock, er zijn toch wel moeilijkere keuzes in het levensylvesterrr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:47:
Nu de 32GB+dock ook is aangekondigd begin ik te twijfelen... Zal ik de 16GB+dock en een micro-sd kaart (zodra nodig) nemen, of gewoon 32GB+dock?
Ik zou persoonlijk programma's en navigatiesystemen liever op een interne HD zien en muziek en video's op een externe disk laten afspelen. Stel dat je elk 2 jaar een vergelijkbaar systeem wilt hebben dan is de 32GB toch wel een meerwaarde bij verkoop van het systeem. Als je het geld hebt dan zou ik voor de snellere ingebouwde geheugen gaan en als je twijfelt dan voor de 16 GB versie gaan en later een externe, maar altijd tragere, geheugenkaart kopen.
Het verschil tussen het aanspreken van snel en standaard geheugen is duidelijk merkbaar bij bijv. een Samsung Galaxy S in zijn begin periode.
Het verschil tussen het aanspreken van snel en standaard geheugen is duidelijk merkbaar bij bijv. een Samsung Galaxy S in zijn begin periode.
Verwijderd
voor 30 euro koop je een micro sd 16 GB class6. Voor de iets mindere snelheid vind ik dat het overwegen wel waard. Verder koop ik juist een tablet omdat ik netbook/laptop onhandig voor op de bank vind. Ik gebruik het puur als entertainment. Mensen die regelmatig wat moeten typen is het juist ideaal. Zo heeft ieder wel een eigen reden voor zijn keuze.
Ik bedoelde meer dat het vergeleken met andere landen erg duur is. Natuurlijk is het waard als je ziet wat erin zit, maar vind het prijsverschil wel opmerkelijk.Kiswum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:41:
[...]
Uhm edit je post even opnieuw, Wifi N is tot 300 Mbit (single way)
[...]
De dock is die 100 euro meer dan waard. Accu, kaartlezer, slim aansluitpunt voor het scherm, design zodat het scherm niet omvalt als ie gedocked is, etc.
Die accessoires komen er vanzelf bij, daarnaast heb ik een 16gb versie gepre-ordered omdat je een micro SD slot in je tablet hebt zitten en een gewone SD slot in je dock. Daar past meer dan genoeg zooi op.
Hoe zeker is het dat straks het toetsenbord los verkocht zal gaan worden? Ik hoor mensen hier zeggen dat ze hetzelfde idee als mij hebben, namelijk eerst de tablet kopen en later wel een keer het (docking) toetsenbord.
Dan moet ik wel weten dat ik die later nog kan kopen of dat het enkel package deals zullen zijn.
Verder ben ik dit ding al weken aan het volgen en blijf enthousiast na het elke dag lezen van dit topics en de facebook pagina van Asus EEE.
Dan moet ik wel weten dat ik die later nog kan kopen of dat het enkel package deals zullen zijn.
Verder ben ik dit ding al weken aan het volgen en blijf enthousiast na het elke dag lezen van dit topics en de facebook pagina van Asus EEE.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Is de prijs al zeker 399,-?
Want zag hem ergens ook waarschijnlijk voor 477 staan de 16 GB variant zonder toetsenbord.
Want zag hem ergens ook waarschijnlijk voor 477 staan de 16 GB variant zonder toetsenbord.
Ik zat me hetzelfde af te vragen. Anders moet je later een tablet+dock kopen en vervolgens die tablet los doorverkopen om aan een dock te komen. Maar Asus zal hier toch wel rekening meehouden? Toch? ;PGAEvakYD schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:09:
Hoe zeker is het dat straks het toetsenbord los verkocht zal gaan worden? Ik hoor mensen hier zeggen dat ze hetzelfde idee als mij hebben, namelijk eerst de tablet kopen en later wel een keer het (docking) toetsenbord.
399,- heb ik meerdere keren door Asus bevestigd zien worden.Krishh schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:11:
Is de prijs al zeker 399,-?
Eigenlijk is het dat de transformer zonder dock in Nederland goedkoop is, de prijzen met dock zijn in Nederland en Engeland ongever gelijk, de prijzen zonder dock in nederland een kleine €40 goedkoper.Relief2009 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:26:
Ik bedoelde meer dat het vergeleken met andere landen erg duur is. Natuurlijk is het waard als je ziet wat erin zit, maar vind het prijsverschil wel opmerkelijk.
chucky666 meld zich hier ook om het topic in de gaten te houden.
heb nu een fview 10" tablet van de intertoys om vast mee te spelen en te wennen aan android.
maar deze asus transformer ziet er heel goed uit, dus zal zeker in de rij staan om hem te halen
of die van lg moet opeens zoveel beter zijn of goedkoper dan de asus dan zou die ook leuk zijn.
heb nu een fview 10" tablet van de intertoys om vast mee te spelen en te wennen aan android.
maar deze asus transformer ziet er heel goed uit, dus zal zeker in de rij staan om hem te halen
of die van lg moet opeens zoveel beter zijn of goedkoper dan de asus dan zou die ook leuk zijn.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Als je op http://www.ebuyer.com/product/262116 kijkt en inzoomt op een foto van het keyboard, lijkt het mij dat het een US layout keyboard is? Gebaseerd op de plaats van @ en #.
Zo zie ik weinig redenen om te wachten tot een release in NL.
De videos op youtube tijdens de 'onthulling' in London hebben wel een UK toestsenbord:Reini3r schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:08:
Als je op http://www.ebuyer.com/product/262116 kijkt en inzoomt op een foto van het keyboard, lijkt het mij dat het een US layout keyboard is? Gebaseerd op de plaats van @ en #.
Ik wil hem al wel bestellen bij coolblue maar dat kan nog niet. Kan alleen een mailtje krijgen als hij op voorraad is.
Coolblue krijgt hem toch ook pas in Mei? Dan kun je haast net zo goed bij ze langsgaan om hem dan op te halen lijkt me.tharonald schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:23:
Ik wil hem al wel bestellen bij coolblue maar dat kan nog niet. Kan alleen een mailtje krijgen als hij op voorraad is.
Hoe zit het nu eigenlijk met de release in de UK? Want Amazon, waar iedereen hier hem lijkt te pre-orderen, zegt pas vanaf de 18de te leveren, terwijl de release zelf toch op 6 april is? Zou dan Amazon als enige winkel zo lang wachten met leveren, of is die 6 april slechts een symbolische launch?
Ik las ergens dat 6 april voor de winkels is en 18 april voor de online winkels... maar even afwachten. Misschien hebben ze er al wel eerder wat, maar kunnen ze 18 april iig garanderen en zetten ze dat er daarom neer...TrekDude101 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:30:
[...]
Coolblue krijgt hem toch ook pas in Mei? Dan kun je haast net zo goed bij ze langsgaan om hem dan op te halen lijkt me.
Hoe zit het nu eigenlijk met de release in de UK? Want Amazon, waar iedereen hier hem lijkt te pre-orderen, zegt pas vanaf de 18de te leveren, terwijl de release zelf toch op 6 april is? Zou dan Amazon als enige winkel zo lang wachten met leveren, of is die 6 april slechts een symbolische launch?
Inmiddels zijn we met het asus topic al ruim over het aantal posts van het xoom topic heen! Terwijl dit topic gestart is terwijl zij 13 pagina's voorsprong hadden!
Dit topic is gesloten.