mhmm, en dat zijn diegene die ik gepost heb..exit..._gibeon_ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:26:
Voor nvflash heb je de ADB drivers niet nodig, alleen de APX-Nvidia drivers.
En die moet je op een hele andere manier installeren dan de ADB drivers, dus zo een linkje sturen naar andere drivers zonder uitleg heeft ook weinig nut. :'Ddversa2 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:28:
[...]
mhmm, en dat zijn diegene die ik gepost heb..exit...
Ik ga geen polemiek starten maar als je niet weet hoe die drivers te installeren beging je best ook niet aan het rooten..._gibeon_ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:58:
[...]
En die moet je op een hele andere manier installeren dan de ADB drivers, dus zo een linkje sturen naar andere drivers zonder uitleg heeft ook weinig nut. :'D
Uitleg:
Start je Ts met gelijktijdig je startknop en volume UP ingedrukt te houden, zo kom je in APX mode. Windows zal dan achter de drivers vragen.
Same here, jij hebt waarschijnlijk ook via NVFlash je tablet weer "stock" gemaakt. Op de een of andere manier schakelt deze stock rom de OTA-functie uit. Maar er is hoop! Als je bij Asus de juiste firmware download (WW.8.4.4.5 dus) dan zet je de uitgepakte map op een MicroSD kaart en die stop je* in je Transformer. Volg de aanwijzingen van het PDFje wat op de ASUS site ónder jouw/mijn SKU staat (Version V1.0) en laat je TF z'n ding doen. Erna kun je meteen de 8.4.4.11 downloaden, niks aan het handje. Meer uitleg hierrdohmen schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:00:
Ik heb zelf een ander probleem. Ik had eerst prime 1.4 geinstalleerd, maar omdat ik terug wilde naar stock heb ik een officiele rom terug geflashed. Het is de WW_epad-8.4.4.5 versie. Alleen heb ik de nieuwste update nog niet ontvangen en als ik op het knopje voor de update duw lijkt er niks te gebeuren en staat er dat er geen update is. In deze situatie zit ik nu al meer dan een dag.
(OP is aangepast, probleem is bekend) en eventueel hier.
*Off-topic: wat een ongelooflijk gepriegel om die stomme ***kaart erin te krijgen, mijn god...
Wat houd deze probleem in?kwiebus schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Battery dock drain is/was toch een hardware probleem?
Ik heb op mijn TF nooit last (gehad) van een battery dock drain.
Jammer dat de nieuwe firmware weinig oplossingen heeft. Wel merk ik dat het opstarten iets langer duurt.
Ik typ nog steeds in Opera en dat werkt nog steeds goed. Alleen jammer dat flash niet goed werkt.
Anton.net schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:05:
iemand nog nieuws over android 3.2?
soulcrusher schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:16:
HC 3.2 update voor TF is blijkbaar al in testfase! nu maar hopen dat ze het snel voor elkaar hebben
http://asustransform.com/...already-in-testing-phase/
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik dacht vandaag heel even dat ik hem kreeg. Mijn TF meldde na het opstarten dat er 'een systeemupdate van ASUS' beschikbaar was. Terwijl ik nu al een paar weken op 3.1 zit (handmatig geinstalleerd, omdat de update maar niet OTA kwam).Anton.net schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:05:
iemand nog nieuws over android 3.2?
Tijdens deze update startte de TF zich opnieuw op en kreeg ik het idee dat er nieuwe firmware werd geïnstalleerd, maar toen hij klaar was en ik de versie checkte, was dat nog 3.1 Het is mij een raadsel wat er dan nu precies geupdate is
moet je een stukje terug lezen in dit topic, er staat nu onderandere nvidea bij het opstarten.michelgort schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:27:
[...]
Ik dacht vandaag heel even dat ik hem kreeg. Mijn TF meldde na het opstarten dat er 'een systeemupdate van ASUS' beschikbaar was. Terwijl ik nu al een paar weken op 3.1 zit (handmatig geinstalleerd, omdat de update maar niet OTA kwam).
Tijdens deze update startte de TF zich opnieuw op en kreeg ik het idee dat er nieuwe firmware werd geïnstalleerd, maar toen hij klaar was en ik de versie checkte, was dat nog 3.1 Het is mij een raadsel wat er dan nu precies geupdate is
dit is een update-tje van asus en niet van android
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ja dit bericht had ik ook al gezien, het is toch weer 3 dagen geleden, dus lang zal het niet meer duren (hoop ik)
de enige oplossing is gewoon wachten tot de update er is vrees ik, meer nieuws zullen we niet krijgen
maar ik zit alleszins al vol spanning te wachten
Verwijderd
1, als ik een app wil downen waar betaald voor moet worden kom ik iedere keer terecht bij google checkout waar je alleen via creditcard kunt betalen ¦S is hier geen andere oplossing voor of jullie weten??
2. Ik wil als ik op me werk ben mijn nokia n900 als modem gebruiken zodat ik,toch op internet kan ik heb hiervoor joikul premium geinstalleerd op me phone echter mijn tf ziet de verbinding niet?
Heb alles geprobeerd, verbing met en zonder password, via wifi en vanavond via bluetooth getracht te connecten echter het wil niet lukken weet iemand een oplossing hiervoor?
Je hebt sites als 3vcash waarmee je een virtuele creditcard kunt aanmaken. Je moet er (minimaal) 20 euro opzetten en vervolgens kun je die kaart koppelen aan je google account. Werkt prima voor mij.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:04:
Ik heb sinds gister de tf, loop tegen 2 irritatiepunten aan¦
1, als ik een app wil downen waar betaald voor moet worden kom ik iedere keer terecht bij google checkout waar je alleen via creditcard kunt betalen ¦S is hier geen andere oplossing voor of jullie weten??
1, als ik een app wil downen waar betaald voor moet worden kom ik iedere keer terecht bij google checkout waar je alleen via creditcard kunt betalen ¦S is hier geen andere oplossing voor of jullie weten??Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:04:
...
Meestal bbiedt de maker een alternatief aan of probeer anders eens via appbrain of een andere android apps site. Google is niet de enige die apps aanbieden.
2. Ik wil als ik op me werk ben mijn nokia n900 als modem gebruiken zodat ik,toch op internet kan ik heb hiervoor joikul premium geinstalleerd op me phone echter mijn tf ziet de verbinding niet?
Heb alles geprobeerd, verbing met en zonder password, via wifi en vanavond via bluetooth getracht te connecten echter het wil niet lukken weet iemand een oplossing hiervoor?
Probeer dit eens uit.
Bluetooth tethering via bluetooth en je ts gebeurd via een PAN profiel.
Alleen creditcard dat is zo 2001Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:04:
Binnenkort kan je via Paypal betalen, dan heb je geen credit card nodig.
Helaas nog wel ff wachte daarvoor.
Als ze slim zijn doen ze ook iDeal
iDeal is toch enkel voor ? Nederland? geef Paypal maar, das lekker internationaal.my_fiero schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:41:
[...]
Alleen creditcard dat is zo 2001![]()
Verwijderd
Probeer je kaartje eens te formateren als Fat32, werkte bij mij als een zonnetje!JustAJ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:42:
naja, als het kaartje het dan doet is het goed toch? Bij mij doet m'n micro-sd kaartje het niet in me TF... Weet iemand hoe dat zou kunnen komen? In me telefoon werkt 'tie perfect, in me TF komtie nergens tevoorschijn...
Waar haal je dat van paypal?my_fiero schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:41:
[...]
Alleen creditcard dat is zo 2001![]()
Weet er iemand hoe je Bluetooth DUN aan het werk krijgt op de transformer? (in mijn geval in combi met een Nokia E72)dversa2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:22:
[...]
Meestal bbiedt de maker een alternatief aan of probeer anders eens via appbrain of een andere android apps site. Google is niet de enige die apps aanbieden.
Probeer dit eens uit.
Bluetooth tethering via bluetooth en je ts gebeurd via een PAN profiel.
Bedankt
Die mappenstructuur wat een zooitje! Je bestanden komen in map sdcard, heel verwarrend allemaal.
Betalen met Paypal ??!!....zie het artikel van AndroidWorld:
http://www.androidworld.n...-met-paypal-in-de-market/
Heb je ook het laatste stuk gelezen??Dickey D schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:09:
[...]
Betalen met Paypal ??!!....zie het artikel van AndroidWorld:
http://www.androidworld.n...-met-paypal-in-de-market/
"*UPDATE*
Zoals vermeld op Androidplanet gaat het dus ineens niet meer om de aanschaf van applicaties, maar voor de in-app aanschaf van extra’s en upgrades. Helaas moeten we dus nog steeds wachten op een een goed alternatief voor Google-Checkout"
Zo verwarrend is dat toch niet? Het is niet extreem logisch, dat ben ik met je eens.Zonekill schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:06:
Het is goed te zien dat Android 3.1 nog voor ongeveer 80% een smartphone OS is.
Die mappenstructuur wat een zooitje! Je bestanden komen in map sdcard, heel verwarrend allemaal.
Onhandiger vind ik dat veel alternatieve file managers de "removable" media niet herkennen....
Probeer dit eens.beOnt schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:55:
[...]
Weet er iemand hoe je Bluetooth DUN aan het werk krijgt op de transformer? (in mijn geval in combi met een Nokia E72)
Bedankt
ah, zal ik dat even gaan proberen. Kom er alleen net achter dat ik het kabeltje voor me telefoon kwijt benVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:23:
[...]
Probeer je kaartje eens te formateren als Fat32, werkte bij mij als een zonnetje!
En aangezien ik geen kaartlezer in me pc heb...
Ja, dat is idd onhandiger. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Heeft het dock trouwens een werkende USB poort als de batterij leeg is? (Uiteraard bedoel dat dan wel de tablet met nog batterij power is aangesloten)_gibeon_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:22:
[...]
Zo verwarrend is dat toch niet? Het is niet extreem logisch, dat ben ik met je eens.
Onhandiger vind ik dat veel alternatieve file managers de "removable" media niet herkennen....
Alleen, en ik vind het niet meteen terug, zie ik geen youtube application en kan ik hem uit de markt ook niet installeren (of zelfs vinden). Op video-reviews van de TF zag ik toch wel degelijk de youtube app...
Er is ook geen facebookapp te vinden maar daarvoor vond ik wel een goed alternatief: friend me, zeker aanrader om eens te bekijken !
Ik heb nu 0209.
Kan niet direct verschillen ontdekken, weet iemand meer?
Wel belgische azerty TF en ik heb build 8.4.4.9
Ep101-0209 is al enige tijd geleden vrij gegeven...Katje96 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:42:
Zopas een update ontvangen voor het mobile dock.
Ik heb nu 0209.
Kan niet direct verschillen ontdekken, weet iemand meer?
Wel belgische azerty TF en ik heb build 8.4.4.9
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Tablet laad wel gewoon op.
Zijn er nogmensen met dit probleem?
Uhm.. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. Een foto zal veel duidelijkheid brengen gok ik.. Je bedoelt dat er beschadigingen rond de poort zitten waar je je lader aansluit? of van binnen? Als je moeite hebt om de kabel in te pluggen, en dus er vaak naast zit dan kan dit tot beschadigingen leiden natuurlijk.Anton.net schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:57:
Ik heb gezien dat de stroomaansluiting gleuf vanonder helemaal is geschaaft, precies alsof de asuskabel de transformer " verwondt"
Zijn er nogmensen met dit probleem?
Waar begint het serienummer van tablet/dock mee B..?Graviton12 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:48:
Wou gisteren docking opladen, blijft ie gewoon op 0% staan &é"é"%£¨£%.
Tablet laad wel gewoon op.
Welke versie van mobiledock heb je kijk bij instellingen dan tablet.
Toe nu toe ontlaad de dock die ik heb tot 3% en dan stop ie met het tablet te laden, dus er blijft altijd 3%in de dock.
Dat is zeker klote! Voor iedereen kan ik trouwens de app Seekdroid aanraden https://market.android.com/details?id=org.gtmedia.seekdroid. Handig als je je transformer kwijtraakt, toch een manier om m wellicht terug te krijgen!Willybubba schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:22:
Pff. Gister is mijn tas gejat inclusief Transformer
Hopelijk kan ik wat met m'n verzekering, anders wordt 't een nieuwe kopen...
B50 serienummer, versie is EP1010209Zonekill schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:16:
[...]
Waar begint het serienummer van tablet/dock mee B..?
Welke versie van mobiledock heb je kijk bij instellingen dan tablet.
Toe nu toe ontlaad de dock die ik heb tot 3% en dan stop ie met het tablet te laden, dus er blijft altijd 3%in de dock.
Verwijderd
iemand een oplossing?
alvast bedankt
Klopt het dat er geen facebook app meer is nu?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Tuurlijk wel, kijk maar in de appstore...waar die vorige poster zijn info haalt is me een raadsel.Willybubba schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:07:
Zo, verse nieuwe Transformer gehaald. Nieuwe update blijkbaar, leuk.
Klopt het dat er geen facebook app meer is nu?
Misschien moet ik een reset doen om dock terug te kunnen laden, van wat ik allemaal terugvind zou dit opgelost moeten zijn met de laatste update omdat het iets puur softwarematig zou zijn, hier werkt ie dus nog niet ermee.
Bij mij is facebook ook al een tijdje niet meer te vinden in de market.. Gebruik voornamelijk Friendme, want dat ziet er een stuk beter uit op een tablet.dversa2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:19:
[...]
Tuurlijk wel, kijk maar in de appstore...waar die vorige poster zijn info haalt is me een raadsel.
Kijk op het [url="http:// http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1112835&page=62"]xda forum.[/url] Wat ik er zo van begrepen heb is dat de dock draint als je de tablet uitzet terwijl die aan de dock gekoppeld is. Dat heb ik nog niet gedaan.
De asus weer widget update niet. Nog iemand dat probleem?
[ Voor 17% gewijzigd door Zonekill op 18-07-2011 22:00 ]
Nou hier dan, gewoon op facebook zoeken in de store..Naad schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:03:
[...]
Bij mij is facebook ook al een tijdje niet meer te vinden in de market.. Gebruik voornamelijk Friendme, want dat ziet er een stuk beter uit op een tablet.
https://market.android.co...ana&feature=search_result
En daar staat dan weer bij dat 'ie niet compatible is met de Transformerdversa2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:17:
[...]
Nou hier dan, gewoon op facebook zoeken in de store..
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Iemand bekend met het probleem of iemand die een oplossing weet?
Ik heb facebook er op staan, maar krijg geen updates meer, en facebook staat ook niet meer in de market, waar ik hem wel vanuit heb geïnstalleerd toen ik hem had gekocht. Foutje van Facebook of google.dversa2 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:17:
[...]
Nou hier dan, gewoon op facebook zoeken in de store..
Kan je niet een ROM erop zetten met de NVFlash methode. Die zou altijd moeten werken lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:20:
Lekker dan. Had m'n Transformer met 3.1 geroot, werkte als een zonnetje. Heeft één van mijn overenthousiaste vrienden de 8.4.4.11 update geinstalleerd zonder het aan mij te vragen. Transformer was dus weer ge-unroot. Geen probleem dacht ik : "Gewoon weer even een stock 3.1 rom erin flashen en vervolgens weer rooten." Nou...mooi niet dus. De Transformer werkt prima maar ik heb opeens geen APX mode meer. Als ik de transformer nu inschakel met volume+ plus de powerknop dan gebeurt er simpelweg niks. De Transformer gaat niet aan en start al helemaal de APX mode niet op. Ik kan met volume- plus de powerknop nog wel alle data wissen en de pad terug zetten naar factory default. Het opstarten naar de kernel recovery mode (volume- plus powerknop, vervolgens meteen volume+) resulteert in een androidscherm met een geel driehoek met een uitroepteken.
Lees meer hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1123429
Je kan dan meteen een Prime versie installeren + kernel van Clemsyn Blades of Netformer zodat je nog wat overclock snelheidswinst hebt. Allen te vinden op dit forum: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1107
E.P.M. Linsen
Waar kan dit aanliggen? Wie kent een programma die logt waar de accu voor gebruikt wordt? De standaard app laat dit (nog) niet zien.
[ Voor 5% gewijzigd door kielkiel op 19-07-2011 09:04 ]
Waarschijnlijk gaat hij niet meer in standby. bij mij is het ook ongeveer 13h50% in dat geval. Een restart helpt.kielkiel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:02:
Ik heb sinds een paar dagen het vervelende probleem dat na 13 uur de batterij van mijn TF al 50% leeg is in standby-modus. 'Vroeguh' duurde dit een minimaal 5 dagen met regelmatig gebruik van de TF.. De wifi gaat nog steeds uit en ik heb verder ook geen bijzondere programma's geïnstalleerd.
Waar kan dit aanliggen? Wie kent een programma die logt waar de accu voor gebruikt wordt? De standaard app laat dit (nog) niet zien.
(dit kan je zien onder de 'battery usage' grafiek, bij het lijntje "awake")
Ik moet hem +- elke 2-3 dagen opnieuw opstarten omdat hij niet meer in slaap modi gaat.
[ Voor 0% gewijzigd door MacGrumpy op 19-07-2011 09:29 . Reden: typo ]
Wat is dat rooten nou precies? Is dat hetzelfde als ik met mijn PSP heb gedaan door custom/gekraakte firmware er op te zetten?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:20:
Lekker dan. Had m'n Transformer met 3.1 geroot, werkte als een zonnetje. Heeft één van mijn overenthousiaste vrienden de 8.4.4.11 update geinstalleerd zonder het aan mij te vragen. Transformer was dus weer ge-unroot. Geen probleem dacht ik : "Gewoon weer even een stock 3.1 rom erin flashen en vervolgens weer rooten." Nou...mooi niet dus. De Transformer werkt prima maar ik heb opeens geen APX mode meer. Als ik de transformer nu inschakel met volume+ plus de powerknop dan gebeurt er simpelweg niks. De Transformer gaat niet aan en start al helemaal de APX mode niet op. Ik kan met volume- plus de powerknop nog wel alle data wissen en de pad terug zetten naar factory default. Het opstarten naar de kernel recovery mode (volume- plus powerknop, vervolgens meteen volume+) resulteert in een androidscherm met een geel driehoek met een uitroepteken.
Kun je een gast account maken met Android? Want ik wil niet hebben dat vrienden die met mijn Asus gaan spelen zomaar mijn mail etc. kunnen zien. Weet zowieso niet hoe het zit met privacy binnen android, heb het idee dat alles wat ik doe doorgegeven wordt aan google.
Misschien kan er een apart topic voor geroote transformer komen.
Goed punt. Vraag ik mij dus ook af. Op mn android telefoon kan dat ook niet. Nou is een telefoon nogal een persoonlijk ding en daarmee ook geen issue. Een tablet is dat vaak juist niet, dus daar wil je wel meerdere gebruikers kunnen ondersteunen. Niet alleen om je mail privé te houden, maar ook zodat iedere gebruiker z'n eigen mailbox, agenda, etc heeft. Is dit uberhaupt mogelijk?Zonekill schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:46:
[...]
Kun je een gast account maken met Android? Want ik wil niet hebben dat vrienden die met mijn Asus gaan spelen zomaar mijn mail etc. kunnen zien.
ik weet het niet zeker, maar ik denk van niet, dit lijkt me al redelijk moeilijk en zwaar voor android, android voor tablets is tenslotte nog redelijk nieuw en nog niet super uitgebreidkwaazaar schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:
[...]
Goed punt. Vraag ik mij dus ook af. Op mn android telefoon kan dat ook niet. Nou is een telefoon nogal een persoonlijk ding en daarmee ook geen issue. Een tablet is dat vaak juist niet, dus daar wil je wel meerdere gebruikers kunnen ondersteunen. Niet alleen om je mail privé te houden, maar ook zodat iedere gebruiker z'n eigen mailbox, agenda, etc heeft. Is dit uberhaupt mogelijk?
Rooten is niks anders dan zorgen dat je Admin-rechten hebt. In Windows is het standaard dat je hoofd-gebruikersaccount Administrator is, en dus volledige rechten heeft. In Linux (waaruit Android ontwikkeld is) heb je standaard geen admin rechten. Dit is stukken veiliger! Maar wil je bepaalde handelingen uitvoeren op systeem-niveau, dan heb je toch admin (root) rechten nodig. Bijvoorbeeld om bepaalde 'systeem' apps die door Asus standaard meegeleverd worden (Press Reader is daar een voorbeeld van) te kunnen verwijderen.Zonekill schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:46:
Wat is dat rooten nou precies? Is dat hetzelfde als ik met mijn PSP heb gedaan door custom/gekraakte firmware er op te zetten?
Nee, Android voorziet niet in multi-user gebruik. Wat je WEL kunt doen is een app-locker applicatie installeren waarmee je sommige apps (mail, twitter, Google+ bv.) achter een extra pin-code zet. Dan kunnen anderen die apps niet starten omdat alleen jij de pincode kent.Kun je een gast account maken met Android? Want ik wil niet hebben dat vrienden die met mijn Asus gaan spelen zomaar mijn mail etc. kunnen zien. Weet zowieso niet hoe het zit met privacy binnen android, heb het idee dat alles wat ik doe doorgegeven wordt aan google.
Leuke app hiervoor is Visidon Applock - werkt niet met een pincode maar met gezichtsherkenning. Niet gebruiken als je een tweelingbroer hebt, maar verder ideaal!Haay schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:
Nee, Android voorziet niet in multi-user gebruik. Wat je WEL kunt doen is een app-locker applicatie installeren waarmee je sommige apps (mail, twitter, Google+ bv.) achter een extra pin-code zet. Dan kunnen anderen die apps niet starten omdat alleen jij de pincode kent.
Op mijn HTC Desire-Z gebruik ik ZDBox waarmee je o.a. apps kunt locken met een pincode. Helaas is ZDBox niet compatible met Honeycomb tablets. Ben dus nog op zoek naar een app-locker die goed werkt op Honeycomb tablets._gibeon_ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:32:
Leuke app hiervoor is Visidon Applock - werkt niet met een pincode maar met gezichtsherkenning. Niet gebruiken als je een tweelingbroer hebt, maar verder ideaal!
Een 'probleempje' met Visidon Applock is dat de gezichtsherkenning geen onderscheid maakt tussen je echte gezicht en een foto van je gezicht.
Transformer voor de tweede keer terug van RMA. Hij kwam binnen op 0% dat was al wel enigszins raar... aan de oplader gehangen, en %%$#%$ op 9% stopte hij wederom met laden. Om echt helemaal gek van te worden. Hoop nu toch wel op een definitieve oplossing van Asus.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zou het misschien niet kunnen zijn dat je oplader kapot is? Ken je niemand (in de buurt) met een TF waarbij je kunt testen of het opladen met zijn/haar oplader wel goed gaat?Wybo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:13:
*insert aantal scheldwoorden*
Transformer voor de tweede keer terug van RMA. Hij kwam binnen op 0% dat was al wel enigszins raar... aan de oplader gehangen, en %%$#%$ op 9% stopte hij wederom met laden. Om echt helemaal gek van te worden. Hoop nu toch wel op een definitieve oplossing van Asus.
Is de ipad oplader ook (minimaal) 2 Ampere? mijn vader heeft mijn oude ipad en wil anders eens kijken wat die doet. Ik heb een engelse stekker en stop hem dan in een verloopstuk naar europees. Het lijkt me eigenlijk niet dat het daar aan kan liggen omdat de transformer altijd goed door heeft dat hij op het lichtnet wordt aangesloten en hij echt een vast percentage (wel verschillend als het probleem ontstaat, maar in het vervolgtraject weer vast) aanhoudt om te stoppen met laden.
/edit: maar ik heb hem nu na veel prutsen wel weer aan de praat gekregen, dus misschien dat het deze keer gewoon een los contactje ergens was. *duimt*
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-07-2011 13:10 ]
Lekker is dat. Dan wordt het binnenkort een harde reset, (alles eraf) en dan zal de slaap modi het wel weer doen hopelijk....MacGrumpy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:29:
[...]
Waarschijnlijk gaat hij niet meer in standby. bij mij is het ook ongeveer 13h50% in dat geval. Een restart helpt.
(dit kan je zien onder de 'battery usage' grafiek, bij het lijntje "awake")
Ik moet hem +- elke 2-3 dagen opnieuw opstarten omdat hij niet meer in slaap modi gaat.
Dit probleem zit er bij vanaf nieuw in. Lijkt me een software bugje. (programma dat het ding wakker houd.)kielkiel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:08:
[...]
Lekker is dat. Dan wordt het binnenkort een harde reset, (alles eraf) en dan zal de slaap modi het wel weer doen hopelijk....
Bij mij is dit sinds de laatste update (paar dagen geleden)
* Mijn bookmarks willen niet meer synchroniseren
Ik zet dit aan via browser instellingen, ook geprobeerd via settings->accounts en sync, maar helpt niet, ik zie geen bookmarks
* Ik wil mijn scherm gewoon aanzetten zonder iets te unlocken
krijg dit niet voor elkaar, kan wel verschillende unlockpatronen selecteren maar wanneer ik "Geen vergrendeling" kies dan krijg ik gewoon de standaard unlock methode (slotje slepen naar de rand)
Ik heb hem al een paar keer een factory reset gegeven, factory reset zonder herstel van google backup... Heb echt geen idee, mogelijk wachten tot volgende update ben ik bang...
Verwijderd
Ik heb dit zelfde probleem aan de hand gehad. 's ochtends nog even de TF willen oplade en er achter komen dat die dat niet meer doet, terug naar de winkel.... laad op..... terug thuis...... laad eventjes op... Oplader omgewisseld in de winkel....... laad weer even op......oplader + kabel omgerolen, nu laadt de TF weer netjes op.Wybo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:13:
*insert aantal scheldwoorden*
Volgens mij is de lader de zwakke schakel.... Ik heb gezocht naar een vervanger, maar helaas nog geen USB wall charger kunnen vinden met 15V / 1200mA
XDA zegt over dit soort dingen:Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:53:
[...]
Ik heb dit zelfde probleem aan de hand gehad. 's ochtends nog even de TF willen oplade en er achter komen dat die dat niet meer doet, terug naar de winkel.... laad op..... terug thuis...... laad eventjes op... Oplader omgewisseld in de winkel....... laad weer even op......oplader + kabel omgerolen, nu laadt de TF weer netjes op.
Volgens mij is de lader de zwakke schakel.... Ik heb gezocht naar een vervanger, maar helaas nog geen USB wall charger kunnen vinden met 15V / 1200mA
1 - Lader een halve slag draaien. Klinkt heel stom, maar het werkte bij mij wel.
2 - Lader (goed ingepakt) een tijdje in de vriezer doen. Klinkt nog veel stommer, en heb er zelf geen ervaring mee.
Naja hij staat nu op 100% dus maar weer gewoon afwachten en hopen.
Verwijderd
Deze dingen had ik allemaal al uitgeprobeerd, in de vriezer werkte....... dan laadde mijn TF weer 5 minuten op..._gibeon_ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:17:
[...]
XDA zegt over dit soort dingen:
1 - Lader een halve slag draaien. Klinkt heel stom, maar het werkte bij mij wel.
2 - Lader (goed ingepakt) een tijdje in de vriezer doen. Klinkt nog veel stommer, en heb er zelf geen ervaring mee.
Overigens, heeft iemand al een universele lader kunnen vinden die de TF oplaadt?
Ben benieuwd wanneer de eerste meld dat ie zijn lader heeft volgeplakt met koelblokjes, omdat ie warm werd.
Misschien een OC van de voeding?Chris.nl schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:30:
Proest.. slaan we nu niet een beetje door?
Ben benieuwd wanneer de eerste meld dat ie zijn lader heeft volgeplakt met koelblokjes, omdat ie warm werd.
Maar op 93% kapte hij weer, gebruikt tot 88% weer aan de oplader en ja hoor weer exact tot 93% voor hij weer stopte met laden.....
Morgen weer mailen met asus dus vrees ik. nu gewon gebruiken vanavond en dan vannacht aan de lader en morgen weer kijken. Maar wil dan wel een echte oplossing, weer een RMA ok, maar daarna moet het wel klaar zijn. 3 keer is scheepsrecht zeg maar.
bestaat snelle stroom dan al? Bij mij is het soms zo sloom dat het zo af en toe een beetje gaat stinken (is ook een keer een reclame op tv over geweest!Chris.nl schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:46:
Heb jij nog geen snelle stroom dan?
Even een vraagje om het nog enigszins on-topic te laten lijken: gisteravond lagde me TF gigantisch, bijv. al met heen en weer gaan tussen home-screens. Kan dat komen doordat ik veel apps open had staan ofzo?
Verder een top product
Na de snelle ophaling door DHL nu een 10tal dagen geleden ben ik benieuwd eens gaan kijken wat de status was van de herstelling van mijn TS. Via deze site kom je dit makkelijk te weten.
De pad ligt te wachten op wisselstukken
Nu vraag ik mij af of asus een redelijke termijn heeft wat betreft achterhouden van een RMA alvorens ze toch besluiten om een ander toestel terug te sturen.
Wachten dus...
Helaas, het werkt ook wel eens niet!Same here, jij hebt waarschijnlijk ook via NVFlash je tablet weer "stock" gemaakt. Op de een of andere manier schakelt deze stock rom de OTA-functie uit. Maar er is hoop! Als je bij Asus de juiste firmware download (WW.8.4.4.5 dus) dan zet je de uitgepakte map op een MicroSD kaart en die stop je* in je Transformer. Volg de aanwijzingen van het PDFje wat op de ASUS site ónder jouw/mijn SKU staat (Version V1.0) en laat je TF z'n ding doen. Erna kun je meteen de 8.4.4.11 downloaden, niks aan het handje. Meer uitleg hier
(OP is aangepast, probleem is bekend) en eventueel hier.
Inderdaad, de NVFlash schakelt ook bij mij de OTA uit. Daarna de WW.8.4.4.5 ROM van ASUS ge-installeerd, maar daarna dus geen OTA
Alle mogelijke methodes zoals vermeld op XDA-developers geprobeerd (adb, NVflash, microSD), bijna altijd het gele uitroepteken (error), maar updaten ho maar. Zeer frustrerend
Tip: doe het niet. Het lukt menigeen (inclusief mezelf) daarna niet meer om z'n TF101 weer origineel te krijgen. Je flasht en update je suf, en je tablet werkt daarna wel weer, maar geen OTA meer. Oftewel, geen officiële updates meer. Lees XDA-developers er maar op na, veel problemen:-(Frankster schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:10:
Iemand enig idee welke drivers ik moet gebruiken voor ADV (ivm rooten)?
Ik heb hier al gezocht en exact de stappen op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125714 gevolgd, maar adb blijft "no devices" aangeven. Ook al de 'standaard' driver van de Android SDK geïnstalleerd, maar het lijkt allemaal weinig te helpen...
Da's wel heel erg vervelend ja, bij mij werkte het welAwR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:45:
Helaas, het werkt ook wel eens niet!
Inderdaad, de NVFlash schakelt ook bij mij de OTA uit. Daarna de WW.8.4.4.5 ROM van ASUS ge-installeerd, maar daarna dus geen OTA.
Alle mogelijke methodes zoals vermeld op XDA-developers geprobeerd (adb, NVflash, microSD), bijna altijd het gele uitroepteken (error), maar updaten ho maar. Zeer frustrerend
Ik was trouwens al best blij met mijn tablet, maar nu ik Curse of Monkey Island via ScummVM draaiende heb is het helemaal fantastisch. Nu nog even mijn Broken Sword CDs uit de kelderkast vissen, die schijnt het ook te doen op Scumm!
Dan ga ik via de standaard muziek app muziek luisteren. Scrollen door de albums en crasht de speler elke keer.
Dan speel ik een nummer af en ga ik terwijl het nummer speelt in de standaard Picture gallery. Dan gaat de muziekspeler uit zichzelf op pauze!? Er staan in die gallery ook alle covers van de muziek albums.
Hoe kan ik de gallery naar de folder Pictures laten verwijzen?
De asus weer widget wil nog steeds niet updaten en Myzine werkt ook niet!?
http://forum.xda-develope...read.php?t=1154142&page=2
voor wie er zijn/haar voordeel mee kan doen
Beeld bleeding, opladers die hun werk niet doen, updates die niet werken, krakende behuizing en misschien nog wel een paar dingen.
Voor een product waar ik 400 euro aan ga uitgeven verwacht ik wel dat het perfect is.
De reviews zijn veelbelovend maar bij de gebruikers (hier dus) lees ik mindere ervaringen.
De samsung stond eerder op mijn verlang lijstje. Ik ga 30 juli op vakantie en zou graag een tablet mee willen voor muziek, films en een beetje internet. Aangezien de samsung pas laat augustus hier verkrijgbaar is ging ik kijken naar de asus.
De twijfel slaat toe! Wat zal ik doen?
Schimanski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:30:
Ik wilde eigenlijk vanmiddag een TF gaan halen maar na het lezen van meerdere kwaaltjes ben ik niet meer zo zeker van mijn zaak.
Beeld bleeding, opladers die hun werk niet doen, updates die niet werken, krakende behuizing en misschien nog wel een paar dingen.
Voor een product waar ik 400 euro aan ga uitgeven verwacht ik wel dat het perfect is.
De reviews zijn veelbelovend maar bij de gebruikers (hier dus) lees ik mindere ervaringen.
De samsung stond eerder op mijn verlang lijstje. Ik ga 30 juli op vakantie en zou graag een tablet mee willen voor muziek, films en een beetje internet. Aangezien de samsung pas laat augustus hier verkrijgbaar is ging ik kijken naar de asus.
De twijfel slaat toe! Wat zal ik doen?
Dat is iets wat je zelf moet uitzoeken. Je weet niet hoeveel mensen geen problemen hebben, alleen degenen met problemen zullen dat noemen. Geen enkel apparaat zal probleemvrij zijn.Schimanski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:
Zou meer een poll willen zien hoeveel problemen er zijn met de asus ten opzichte van andere tablets. Zou ook redelijk zijn
Maar de beslissing zal je zelf moeten nemen, nu lijkt het erop alsof je het op een presenteerblaadje wilt hebben.
Dream onVoor een product waar ik 400 euro aan ga uitgeven verwacht ik wel dat het perfect is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dus niemand hoeft me te vertellen wat ik moet doen, was meer bij wijze van grap.
Maar als ik dan lees dat er hier meerdere mensen problemen hebben dan vind ik het best lastig worden.
Inderdaad is het zo dat je alleen de problemen hoort en minder de goede dingen.
Zodra ik mijn keuze heb gemaakt dan zal ik zeker meer van me laten horen.
Groeten Schimi.
Als je op XDA-Developers forum van bijvoorbeeld de Galaxy Tab 10.1 kijkt, zie je dat die tablet ook erg veel problemen heeft. Niets is perfect.Schimanski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:
Zou meer een poll willen zien hoeveel problemen er zijn met de asus ten opzichte van andere tablets. Zou ook redelijk zijn
Enige waar ik last van heb is dat hij wat kraakt, en van backlight bleeding. Wat mij betreft valt het wel mee, echt storend kan ik het niet noemen.
Als ie dichtgeklapt is is het me niet opgevallen dat ie niet recht op de dock ligt, maar het wel als ie opgeklapt is dan zie ik dat de rand van het scherm scheef loopt t.o.v. de klem/scharnier. Logisch dan dat ie ook op de dock scheef moet liggen.MekZi schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:37:
Iemand die last heeft van een tablet die niet helemaal recht op de dock zit wanneer je hem dichtklapt? Het is niet zo erg maar irriteer me er wel een beetje aan
Verwijderd
Hier een tot op heden zeer tevreden gebruiker. Geen last van bleeding, problemen met de bekisting, enz. Alles is mooi, goed, en werkt als een zonnetje (zo, hoe positief wil je het hebben??). Kortom is de hardware hier helemaal goed, werkelijk niets op aan te merken... Ik hoef ook niet zo nodig te rooten, het werkt gewoon naar behoren.Schimanski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:
Je hebt ook gelijk, keuze is gewoon moeilijk. Meer een luxe probleem. Ik zoek zelf ook tot in de puntjes alles uit.
Dus niemand hoeft me te vertellen wat ik moet doen, was meer bij wijze van grap.
Maar als ik dan lees dat er hier meerdere mensen problemen hebben dan vind ik het best lastig worden.
Inderdaad is het zo dat je alleen de problemen hoort en minder de goede dingen.
Zodra ik mijn keuze heb gemaakt dan zal ik zeker meer van me laten horen.
Groeten Schimi.
Enige 'kritiek' die ik kan verzinnen, is het softwarematige; dat ik bv (nog!!) veel apps nodig voor het afspelen van al mn verschillende video formaten zonder om te zetten, waar dat bij windows met 1 playertje voor geregeld is. Maar daar kan TF op zich natuurlijk nix aan doen, da's nu eenmaal Android...
Verwijderd
Youtube HD fimpjes gaan lekker nu soepel. De tablet lijkt ook beter te reageren na de upate. Dus dat is top :-)
Alleen heb ik nu nog problemen met het afspelen met mkv films met bijvoorbeeld AC3 geluid.
De Moboplayer bijvoorbeeld speeld hem zonder schokjes af maar dan zonder geluid.
terwijl de Rockplayer wel hem afspeeld met geluid maar dan weer schokkerig.
Zoals al eerder in de topic gelezen is het ook mogelijk om een mkv te converteren naar een goed formaat voor de TF, als ik dat doe word volgens de beschrijving word het geluid en de film wel samen goed afgespeeld. Maar het omzetten nam bij mij wel tijd in beslag. (lees een uurtje of 2 a 3).
ASUS After-sale Repair Status Route is as below:
Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
Transcoding is wat je zoekt. Scheelt je een hoop tijd omdat niet de hele film wordt omgezet. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld GOTsend. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14276565Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:12:
Sinds vandaag heb ik eindelijk de update naar 3.1 automatisch binnen gekregen en ik zit gelijk op de laatste Firmware, nu zijn grotendeels mijn problemen met het schokkerig afspelen van HD films opgelost
Youtube HD fimpjes gaan lekker nu soepel. De tablet lijkt ook beter te reageren na de upate. Dus dat is top :-)
Alleen heb ik nu nog problemen met het afspelen met mkv films met bijvoorbeeld AC3 geluid.
De Moboplayer bijvoorbeeld speeld hem zonder schokjes af maar dan zonder geluid.
terwijl de Rockplayer wel hem afspeeld met geluid maar dan weer schokkerig.
Zoals al eerder in de topic gelezen is het ook mogelijk om een mkv te converteren naar een goed formaat voor de TF, als ik dat doe word volgens de beschrijving word het geluid en de film wel samen goed afgespeeld. Maar het omzetten nam bij mij wel tijd in beslag. (lees een uurtje of 2 a 3).
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Verwijderd
Heb je er ook onder gekeken? Daar staat je status.dversa2 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:51:
RMA no. request date 2011/07/11
ASUS After-sale Repair Status Route is as below:
Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > Ready for Shipping > Repair Finished
Bij mij staat er: Waiting-[WF3] Wait for Customer Confirmation-Wait for Spare Parts
Ik weet niet waarom ze mijn bevestiging moeten hebben, maar ze hebben nog niet gebeld.
Een opvallende wijziging is het activeren van wifi kanaal 12 en 13 (optioneel):
Changelog:
v1.6
Based on 8.4.4.11-20110711
Wifi enabled for chan's 12 and 13 - see 2nd post for instructions
Power mods translated to most languages thanks to CaNsA
Bash 4.2 binary added
Sqlite3 binary added
Google Maps updated to 5.7.0
Further optimisation of scripts to improve loading times
Power mods updated
sh linked to busybox to enable colour and tab completion