Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
pimjai schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:34:
zijn er hier nog mensen die bezig zijn met adosbox op de transformer? ik heb zelf in elk geval duke nukem werkend gekregen, en ik heb red alert 1 zover gekregen dat hij instaleert, maar als ik het spel probeer te starten blijft het scherm zwart. iemand een idee? het zou wel moeten werken volgens mij, maar ik heb helemaal geen ervaring met dos, dus zou het ergens een instelling oid kunnen zijn?
Nostalgie! Heb hier Jazz Jackrabbit en Commander Keen zonder veel moeite werkend gekregen :) Wel moest ik eerst het bestand 'setup' of 'config' van de game in aDosBox uitvoeren om o.a. het geluid werkend te krijgen...

Opera Mobile heb ik nu ingesteld als mijn standaard browser, maar wanneer ik de internet-knop op het toetsenbord indruk opent desondanks de Android browser. Weet iemand hier een oplossing voor?

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
Zonekill schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:23:
Ik ben aan het kijken om ook een tablet te gaan kopen want mijn 'oude' laptop is te traag. Als ik even op internet wil kijken zijn er 5 tot 10 min voorbij. En ik wil eigenlijk geen windows meer gebruiken.
Ik heb nog geen android gebruikt alleen vluchtig gezien bij een vriend dus van android weet ik eigenlijk niets af. De Android 3.1 Honeycomb is pas nieuw heb ik begrepen en ook dan uiteraard de tablets zijn pas sinds begin dit jaar uit. Dacht dat het allemaal al wat langer op de markt was.
Maar goed ik heb me dus verdiept in de tablets en dan die met Android Honeycomb en een 10.1"display. De Asus is voor mij misschien de meest interessante optie maar ik heb een paar vragen.
Ik zie dat er geen USB ingang op zit!? Dit is toch eigenlijk wel belangrijk om een usb stick snel aan te sluiten. Kun je helemaal geen usb device aansluiten?
Ik heb een nas, kan ik met de asus makkelijk toegang krijgen tot mijn nas om te verplaatsen, kopiëren etc.
Je hebt een 16GB versie en een 32GB. Als ik nu voor de 16GB een 16GB microSD bij koop dan ben ik een stuk goedkoper uit?!
Wat is de opstart tijd van Android 3.1?
Neem aan dat ik gewoon hotmail via de browser kan gebruiken?
Ik las dat google met een nieuw OS komt dat alle voorgaande gaat vervangen. Is het beter hier op te wachten en dan tablet te kopen of zal die versie ook gewoon voor de huidige tablets met 3.1 beschikbaar komen.

De prijs is ook aan de hoge kant vind ik. En dan is asus nog een van de goedkopere.
Er is bijna een dualboot configuratie onderweg, Android/Ubuntu, nog enkel wat drivers op punt stellen en het is zo ver...bye bye windows.

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sinds een weekje ook een TF aan mijn verzameling toegevoegd. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben _/-\o_ . Reageert vlot en instellen van mail is eenvoudig en sluit ook prima aan op zakelijke mail met een Exchangeserver(hoeft geen exchange 2010 te zijn). Bestanden in het netwerk via mijn nas(synology) gaat prima.

Wat ik graag zou willen is meer digitale content van (NL) kranten en tijdschriften. Dus de volledige kranten en tijdschriften en niet de apps die de content van een website tonen of scans. Ook handig, maar wil graag meer.

Wat betreft dual boot, zou ik juist graag wel een dualboot optie met Windows 8 mooi vinden, maar dat terzijde.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 07:14
dversa2 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 08:37:
[...]
Er is bijna een dualboot configuratie onderweg, Android/Ubuntu, nog enkel wat drivers op punt stellen en het is zo ver...bye bye windows.
Dit nieuws maakt me erg blij op de zondagochtend! Persoonlijk hoop ik ook nog op een triple boot ivm Windows 8.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• dversa2
Frankster schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:30:
[...]

Dit nieuws maakt me erg blij op de zondagochtend! Persoonlijk hoop ik ook nog op een triple boot ivm Windows 8.
idd, waarom niet...tenslote is android een gewijzigde linux niet?, als ik mijn ts trug heb uit rma ga ik onmiddellijk aan de slag met ubuntu en probeer een nederlandse how-to te maken op basis van mijn ervaringen.

• Dickey D
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-02-2021
[...]

Ja heren (Frankster,Li Who en Dversa2) dat kan een interessante discussie worden en hoop dat een of andere developer een oplossing (technisch) vind naar een dual boot met windows (mobile) 8 :9

• dversa2
Li Who schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:13:
Sinds een weekje ook een TF aan mijn verzameling toegevoegd. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben _/-\o_ . Reageert vlot en instellen van mail is eenvoudig en sluit ook prima aan op zakelijke mail met een Exchangeserver(hoeft geen exchange 2010 te zijn). Bestanden in het netwerk via mijn nas(synology) gaat prima.

Wat ik graag zou willen is meer digitale content van (NL) kranten en tijdschriften. Dus de volledige kranten en tijdschriften en niet de apps die de content van een website tonen of scans. Ook handig, maar wil graag meer.

Wat betreft dual boot, zou ik juist graag wel een dualboot optie met Windows 8 mooi vinden, maar dat terzijde.
Ik gebruik World Newspapers Pro de ADFREE version of World Newspapers. Ik gebruik deze voor Belgisch en Internationale nieuws. Probeer ook eens.

edit: Probeer ook eens via zoeken in de store of je iets vindt naar je gading. leuke aan android is dat je de app zo kan verwijderen zonder sporen na te laten zoals in Windows :-).

[ Voor 8% gewijzigd door dversa2 op 10-07-2011 09:46 ]

• dversa2
Dickey D schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:44:
[...]

Ja heren (Frankster,Li Who en Dversa2) dat kan een interessante discussie worden en hoop dat een of andere developer een oplossing (technisch) vind naar een dual boot met windows (mobile) 8 :9
Misschien wordt het toch eens tijd om een nieuwe topic te maken met betrekking op development/roms enzo, dus meer gericht naar tweaking en experimenteren.

Wie neemt het voortouw?

• dversa2
Als NVIDIA bereid is om een linux tandje bij te steken wordt het echt leuk.
NVIDIA is pleased to announce that Linux for Tegra release 12 alpha 1 is now available!

• Dickey D
dversa2 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:49:
[...]

Misschien wordt het toch eens tijd om een nieuwe topic te maken met betrekking op development/roms enzo, dus meer gericht naar tweaking en experimenteren.

Wie neemt het voortouw?
_/-\o_ Opzich een goed idee op binnen Tweakers.net een Nederlandstalige topic te beginnen, want niet iedereen zal het engels dusdanig beheersen zoals het topic van onze vrienden van XDA ( http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1104 ) over TF.
Mijn TF heb ik inmiddels geroot en Prime 1.5 als custom rom erop staan....maar niet iedereen zal dit "aandurven" zonder Nederlandstalige beschrijving. ;)

• dversa2
[...]

Ubuntu/TS Torrent is te downloaden zij het nog wat traag, blijkbaar ben ik een bij de eerste! (2.92GB)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik heb vrijdag de 16GB met dock gehaald. Ik ben tot nu toe positief over de werking van het apparaat maar er zijn toch een paar minpunten.

Of je nu de stock browser of bijvoorbeeld Dophin gebruikt, ze willen nog wel eens spontaan crashen. Het scherm gaat dan even op zwart en je spingt terug naar de desktop.

Het invoeren van text in de browser via zowel het onscreen als dock toestenbord heeft nogal wat lag wat ik niet bepaald prettig vind werken. Ook moet je oppassen dat je als je op het dock zit te typen het touchpad niet per ongelukt aanraakt omdat je ander niet weet wat er gebeurt.

De bouwkwaliteit van het apparaat is goed maar niet helemaal perfect. Bij mij exemplaar zit er aan de onderzijde bij het linker dock aansluitpunt een heel klein beetje speling van ongeveer 1 mm tussen de achterkant en de bezel. Ook zit er boven aan de voorkant een heel klein putje in de bezel. Als ik dit vergelijk met mijn kromme en krakende Lenovo Thinkpad dan valt dit allemaal reuze mee.

Het scherm blijkt na nadere inspectie ook niet helemaal perfect te zijn. Er zit namelijk één rode stuck pixel in. Deze is echter alleen te zien op een volledig zwarte achtergrond met de heldederheid van het scherm op maximaal. In de dagelijkse praktijk is deze stuck pixel dus totaal niet zichtbaar.

• dversa2
kwiebus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:27:
Ik heb vrijdag de 16GB met dock gehaald. Ik ben tot nu toe positief over de werking van het apparaat maar er zijn toch een paar minpunten.

Of je nu de stock browser of bijvoorbeeld Dophin gebruikt, ze willen nog wel eens spontaan crashen. Het scherm gaat dan even op zwart en je spingt terug naar de desktop.

Het invoeren van text in de browser via zowel het onscreen als dock toestenbord heeft nogal wat lag wat ik niet bepaald prettig vind werken. Ook moet je oppassen dat je als je op het dock zit te typen het touchpad niet per ongelukt aanraakt omdat je ander niet weet wat er gebeurt.

De bouwkwaliteit van het apparaat is goed maar niet helemaal perfect. Bij mij exemplaar zit er aan de onderzijde bij het linker dock aansluitpunt een heel klein beetje speling van ongeveer 1 mm tussen de achterkant en de bezel. Ook zit er boven aan de voorkant een heel klein putje in de bezel. Als ik dit vergelijk met mijn kromme en krakende Lenovo Thinkpad dan valt dit allemaal reuze mee.

Het scherm blijkt na nadere inspectie ook niet helemaal perfect te zijn. Er zit namelijk één rode stuck pixel in. Deze is echter alleen te zien op een volledig zwarte achtergrond met de heldederheid van het scherm op maximaal. In de dagelijkse praktijk is deze stuck pixel dus totaal niet zichtbaar.
Welke HC heb je, 3.01 of 3.1? belangrijk om weten in verband met je browser probleem.

Over de lag bij browsers is hier al heel veel gezegd!, probeer Opera mobile zonder lag eens.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
dversa2 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:36:
[...]

Welke HC heb je, 3.01 of 3.1? belangrijk om weten in verband met je browser probleem.

Over de lag bij browsers is hier al heel veel gezegd!, probeer Opera mobile zonder lag eens.
Ik heb de 3.1 versie draaien waarmee mijn tablet geleverd is.

Ik zal Opera mobile eens proberen en kijken hoe dat werkt.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 14:31
Ik ben terug gegaan naar de stock rom van Asus. Ik heb het hier vandaan http://www.tabletworld.nl...h-Stock-3.1-Recovery-Roms.

Maar het is toch geen stock rom omdat in de optie kan instellen dat ik mobiele netwerk en sim vergrendeling kan instellen. Voordat ik prime installeer kon ik dat niet doen. Het lijkt wel of ik de 3g versie van de TF te pakken heb.

Weet iemand waar ik de echte stock kan vinden.

• dversa2
Evertt schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:20:
Ik ben terug gegaan naar de stock rom van Asus. Ik heb het hier vandaan http://www.tabletworld.nl...h-Stock-3.1-Recovery-Roms.

Maar het is toch geen stock rom omdat in de optie kan instellen dat ik mobiele netwerk en sim vergrendeling kan instellen. Voordat ik prime installeer kon ik dat niet doen. Het lijkt wel of ik de 3g versie van de TF te pakken heb.

Weet iemand waar ik de echte stock kan vinden.
Dit had ik ook, heeft te maken omdat ze de blob van de originele release van HC3.1 hebben gebruikt.
Je hebt wel degelijk de stock versie.
Als je wil kan je met deze proberen maar met het zelfde resultaat....registratie verplicht of loggen met facebook acc.
Heeft als voordeel dat je nu een externe 3Gdongle kan gebruiken. meer info hier...

[ Voor 4% gewijzigd door dversa2 op 10-07-2011 12:38 ]

• Evertt
Ik heb de originele zonder 3g. Ik heb gewoon de update file van de asus site gedownload en vervolgens geeft hij aan dat er een update is. Nu heb ik de originele rom zonder 3 g.

• dversa2
Evertt schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:43:
Ik heb de originele zonder 3g. Ik heb gewoon de update file van de asus site gedownload en vervolgens geeft hij aan dat er een update is. Nu heb ik de originele rom zonder 3 g.
Goed om weten, dank voor de toelichting..

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 17:48
Smarron schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:28:
[...]

Probeer het eens met Mvideoplayer. Die werkt bij mij erg goed met srt's. Rockplayer en Moboplayer werkten bij mij ook niet lekker.
Met mvideoplayer lukt het ook niet, of kan deze niet vanaf een usb harddisk afspelen?

toch jammer dat het simpel afspelen van een episode van een serie (avi) met een losse srt vanaf een usb stick of usb hdd zo moeilijk moet gaan.. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Pusherman_ op 10-07-2011 17:50 ]

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar kan je bij deze tablet ook een 3G versie ofzo kopen? Ik heb zitten zoeken, maar kan nog niks vinden.

• Pusherman_
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:13:
Misschien een stomme vraag, maar kan je bij deze tablet ook een 3G versie ofzo kopen? Ik heb zitten zoeken, maar kan nog niks vinden.
nee.. (nog niet?)

• Bulli
  • Laatst online: 29-10 08:58
Imiddels 2 weken in het bezit van de 16GB Transformer zonder dock, en zeer tevreden.

Vorige week zonder problemen voorzien van Prime 1.5, gewoon omdat het kan :)

Wel valt me op dat een aantal widgets niet (of heel erg vertraagd) 'update'.

Zo heb ik op het 'home' scherm een widget met de datum; deze loopt vaak een dag achter. Daarnaast heb ik op een ander scherm een widget met mijn agenda gegevens, en ook deze loopt geregeld één of meerdere dagen achter.

Kent iemand dit probleem en is er wellicht een oplossing bekend?

• dversa2
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:13:
of toch bijna..

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 11:20
Zo, net de knoop doorgehakt en er ook eentje besteld. Die ligt op me te wachten in de VS als ik donderdag aan kom. Nu dit topic doorspitten: aangezien ik een iPhone heb nog geen ervaring met Android dus dat wordt een nieuwe ervaring voor me :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:31:
[...]

Ik zou met de Dock terug naar het verkoop punt gaan en hem laten omruilen voor een nieuw exemplaar, en het klopt dat er in vroege versies van tf dock een aantal productie problemen zijn opgedoken. en dat valt gelukkig gewoon onder de garantie dus niks te vresen gewoon terug naar de winkel en weer blij de winkel uit lopen. :D
Gaat dat zo makkelijk bij de MM? Ik wil mijn tablet wel gewoon houden. Ik weet niet of ze alleen een nieuwe dock meegeven.
Onze DSi was ook kappot, maar omruilen homaar. Die moest opgestuurd.
Afijn, dinsdag toch vrij. Ik rij langs de MM Arena. Kijken wat ze zeggen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Pusherman_ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:47:
Met mvideoplayer lukt het ook niet, of kan deze niet vanaf een usb harddisk afspelen?

toch jammer dat het simpel afspelen van een episode van een serie (avi) met een losse srt vanaf een usb stick of usb hdd zo moeilijk moet gaan.. :(
Ik heb geen dock, dus kan dat helaas niet voor je testen. Misschien iemand anders hier op het forum? :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Anton.net
  • Laatst online: 02:00
klopt het dat er geen antivirus op de tf zit?
Kan dit de tf aantasten via de android market of de gewone browser?
Zijn er goede antivirus apps die niet te veel kosten of gratis zijn?

• dversa2
Anton.net schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:37:
klopt het dat er geen antivirus op de tf zit?
Kan dit de tf aantasten via de android market of de gewone browser?
Zijn er goede antivirus apps die niet te veel kosten of gratis zijn?
idd, geen standaard antivirus maar in de store vindt je enkele belangrijke namen uit de pc wereld terug en meestal gratis of op trial
Een virus op mijn pad heb ik nog niet gehad...zelf draai ik antivirus pro van avg.

• Pusherman_
Smarron schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:31:
[...]
Ik heb geen dock, dus kan dat helaas niet voor je testen. Misschien iemand anders hier op het forum? :)
Ik ben nu een 1080p mkv met handbrake aan het omzetten, hopen dat dat werkt.

[ Voor 43% gewijzigd door Pusherman_ op 10-07-2011 22:03 ]

Verwijderd

1080p kan je super goed streamen met splashtop hd uit de market films mkv die gewoon op je pc staan zo afspelen ;)

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 16:21
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:00:
[...]

Gaat dat zo makkelijk bij de MM? Ik wil mijn tablet wel gewoon houden. Ik weet niet of ze alleen een nieuwe dock meegeven.
Onze DSi was ook kappot, maar omruilen homaar. Die moest opgestuurd.
Afijn, dinsdag toch vrij. Ik rij langs de MM Arena. Kijken wat ze zeggen.
Bij de MM zijn ze heel makkelijk mits het binnen 2 weken is.
Daarbij zul je ook je tablet + dock kwijt zijn.

Dit komt uit eigen ervaring ;), ik heb mijn tablet 2x moeten omruilen voordat ik echt het juweeltje had dat ik nu heb. Bij beide keren moest ik zowel de tab+dock aflevern i.v.m. serie nummers (zeiden ze... zijn 'gekoppeld' lijkt bullshit maar het is wel zo dat de stickers van de serienummers van het dock/tab overeenkomen dus ik heb het maar gedaan).

Als het binnen 2 weken is krijg je direct een nieuwe. na 2 weken zal hij ter reparatie opgestuurd moeten worden.....

Je kan sowieso proberen om het om te ruilen ook al is het meer dan 2 weken geleden. Je weet maar nooit :)

• i_machine
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 15:30
Katje96 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:09:
Kreeg deze automatisch, stond onderaan bij de meldingen.
Ik heb wel een belgische Transformer met azerty dock
Bestaat de AZERTY dock dan al? Wist ik niet :p Waar heb je deze gekocht?

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:22
i_machine schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:00:
[...]

Ik dacht dat deze momenteel exclusief in de Makro is. Zag hem namelijk in hun blaadje staan, waar stond dat zij de eerste waren. Bij de mediamarkt hadden ze hem iig niet met dock toen ik gisteren ging kijken. Ga zometeen naar de Makro, hopelijk hebben ze heb daar met dat Azerty dock.

• i_machine
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik dacht dat deze momenteel exclusief in de Makro is. Zag hem namelijk in hun blaadje staan, waar stond dat zij de eerste waren. Bij de mediamarkt hadden ze hem iig niet met dock toen ik gisteren ging kijken. Ga zometeen naar de Makro, hopelijk hebben ze heb daar met dat Azerty dock.
Laat me iets weten als je wil, of ze dock azerty is en of ze hem ook afzonderlijk verkopen.

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
Inmiddels is Ubuntu voor de Transformer goed werkbaar, zie de install-guide. Met dank aan een Nederlandse dev voor het porten!

• dversa2
_gibeon_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:27:
Inmiddels is Ubuntu voor de Transformer goed werkbaar, zie de install-guide. Met dank aan een Nederlandse dev voor het porten!
super...nu mijn TS nog...dank

• Katje96
  • Laatst online: 15-11 12:35
i_machine schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:00:
[...]

Ik heb de Transformer + dock besteld bij Tones op 16 juni en kreeg hem 2 weken later aan huis geleverd.
Dock alleen weet ik niet, mail ze eens.
Werkt als een zonnetje, typt heel leuk en zonder lag met Opera Mobile.
Ik heb 11 maanden een iPad gehad en die is nu voor mijn zoon...
De iPad was leuk maar zo gesloten, zelf met jailbreak.
Het was wat zoeken naar apps maar ik heb bijna alles gevonden die ik ook gebruikte op mijn iPad. Enkel een app voor films te streamen vanop mijn NAS zou ik nog moeten vinden.
Nu worden ze eerst gedownload op de Transformer.
Maar ik heb ruimte genoeg. De iPad was maar 16 GB en nu heb ik 32 + 32 microsd + 32 sd kaart.

• i_machine
Katje96 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Ik heb de Transformer + dock besteld bij Tones op 16 juni en kreeg hem 2 weken later aan huis geleverd.
Dock alleen weet ik niet, mail ze eens.
Werkt als een zonnetje, typt heel leuk en zonder lag met Opera Mobile.
Ik heb 11 maanden een iPad gehad en die is nu voor mijn zoon...
De iPad was leuk maar zo gesloten, zelf met jailbreak.
Het was wat zoeken naar apps maar ik heb bijna alles gevonden die ik ook gebruikte op mijn iPad. Enkel een app voor films te streamen vanop mijn NAS zou ik nog moeten vinden.
Nu worden ze eerst gedownload op de Transformer.
Maar ik heb ruimte genoeg. De iPad was maar 16 GB en nu heb ik 32 + 32 microsd + 32 sd kaart.
Probeer UpnPlay of BubbleUpnP eens, hier kan je zelf kiezen met welke videoplayer je films wil afspelen (MobiPlayer, Rockplayer, ...). Bij BubbleUpnP kan je de audioplayer ook kiezen geloof ik ...

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij bobshop is hij de dagaanbieding.

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-11 12:25
is er iemand bekent met problemen met een micro sd kaartje? De Transformer pakt hem niet, en op de pc verschijnt het micro sd kaartje ook niet als ik de transformer in me pc plug. In me mobiel doettie het overigens wel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Als het om het model met tobo gaat, dan is dat vrij goedkoop. Maar dat staat er dan weer niet bij.
Damn, dat ik er nog geen geld voor heb (sparen voor Canon EOS 7D body).

• _gibeon_
Arunia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:02:
[...]

Als het om het model met tobo gaat, dan is dat vrij goedkoop. Maar dat staat er dan weer niet bij.
Damn, dat ik er nog geen geld voor heb (sparen voor Canon EOS 7D body).
Is zonder tobo, want er staat niet bij dat het mét tobo is. En USB en SD staat er niet tussen, de accu is niet 2x9,5 uur enz enz.

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
_gibeon_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Is zonder tobo, want er staat niet bij dat het mét tobo is. En USB en SD staat er niet tussen, de accu is niet 2x9,5 uur enz enz.
En die prijs.. mhoaw.. niet echt denderend... 559 voor 469 klinkt leuk, maar zelfs bij Paradigit hebben ze hem voor 499

• Jo...
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik dacht dat deze momenteel exclusief in de Makro is. Zag hem namelijk in hun blaadje staan, waar stond dat zij de
eerste waren. Bij de mediamarkt hadden ze hem iig niet met dock toen ik gisteren ging kijken. Ga zometeen naar de Makro, hopelijk hebben ze heb daar met dat Azerty dock.
i_machine schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Laat me iets weten als je wil, of ze dock azerty is en of ze hem ook afzonderlijk verkopen.
Zo, net terug van de Makro. Ze hadden er gelukkig nog op voorraad, en is met een azerty dock. Het zag er wel naar uit dat ze de docks niet apart verkochten.

• Katje96
i_machine schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Probeer UpnPlay of BubbleUpnP eens, hier kan je zelf kiezen met welke videoplayer je films wil afspelen (MobiPlayer, Rockplayer, ...). Bij BubbleUpnP kan je de audioplayer ook kiezen geloof ik ...
OK, vanavond eens proberen.

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo, net terug van de Makro. Ze hadden er gelukkig nog op voorraad, en is met een azerty dock. Het zag er wel naar uit dat ze de docks niet apart verkochten.
Na je reactie ook even naar mijn lokale Makro gebeld, maar die hadden hem niet in het assortiment. Ik neem aan dat er dus een verschil zit in assortiment tussen BE en NL. Bij welke Makro ben je langsgeweest?

[ik zou dit in 't levertijdentopic plaatsen, maar aangezien de eerste reactie hier staat..]

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• bllb
  • Niet online
_gibeon_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:27:
Wine werkt hier zeker niet op i.v.m. 'ontbreken' van een x86-processor? Ik zag het al helemaal voor me om Microsoft Office en Adobe Photoshop te kunnen draaien op de Transformer, maar ik lees dat Wine Is Not an Emulator...

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de Citrix Receiver op de Asus Transformer?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Johnny E

Dôh !!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
Bij mij loopt de Citrix receiver vast op de login pagina van de Citrix Secure Gateway.
De iPad versie van de Citrix Receiver doet het wel perfect op dezelfde CSG.

Specs!

• Jo...
Vandaag Belgische transformer gekocht, maar heb helaas geen YouTube app, heeft iemand een linkje naar de apk, als die zou bestaan? Heb al gezocht op Google en hier in het topic, maar ik vond niets.

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 10:46
Goedenavond,

Ik heb een klein probleem met mijn transformer. Ik ben mijn wifi verbinding kwijt en krijg mijn netwerk ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Het netwerk is er wel, want op mijn telefoon heb ik wel gewoon verbinding. Heb de tablet al een factory reset gegeven, maar helaas zonder resultaat.

Iemand die een oplossing weet, of me kan vertellen wat ik moet doen? Ik heb een touchspeed router.

Ik heb nog geen tijd gehad om het hele topic door te lezen, dus als er al eerder melding over is gemaakt, mijn excuses voor de dubbele posting.

Alvast veel dank voor alle tips en hulp.

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 19:59

BushWhacker

developer

leergierig schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:26:
Goedenavond,

Ik heb een klein probleem met mijn transformer. Ik ben mijn wifi verbinding kwijt en krijg mijn netwerk ook niet meer te zien in de lijst met beschikbare netwerken. Het netwerk is er wel, want op mijn telefoon heb ik wel gewoon verbinding. Heb de tablet al een factory reset gegeven, maar helaas zonder resultaat.

Iemand die een oplossing weet, of me kan vertellen wat ik moet doen? Ik heb een touchspeed router.

Ik heb nog geen tijd gehad om het hele topic door te lezen, dus als er al eerder melding over is gemaakt, mijn excuses voor de dubbele posting.

Alvast veel dank voor alle tips en hulp.
De TF kan max kanaal 11 aan. Sommige routers wisselen zelf van kanaal, dus een fixed kanaal is het beste.
Als het WLAN op kanaal 12,13 of 14 staat ziet ie hem niet.
Staat WLAN aan op de TF in het instellingen menu?

[ Voor 4% gewijzigd door BushWhacker op 11-07-2011 18:37 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
misschien moet je hem van vliegtuigmodus afhalen

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zat net in de trein en zag dat er een firmware update voor het dock beschikbaar was. Ik was gelijk enthousiast, want misschien lost dat eindelijk mijn probleem op.
Toen ik de update accepteerde viel mijn wifi even weg en daarop zei de TF dat het updaten mislukt was. Nu kan ik de update niet meer vinden via System Update -> Check Update

Heeft een van jullie de update wel geinstalleerd? Welke versie is dat? Mijn mobile dock heeft versie EP101-0209.
Komt die update melding vanzelf weer terug?

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 10:46
Wlan staat aan (en vliegtuigmodus uit -:)).
Ik ben een enorme noob dus heb geen idee hoe ik mijn router op een ander kanaal kan krijgen. Iemand die weet hoe ik dat moet doen met een speedtouch router?
Wederom dank voor de reacties.

• Katje96
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:35:
Vandaag Belgische transformer gekocht, maar heb helaas geen YouTube app, heeft iemand een linkje naar de apk, als die zou bestaan? Heb al gezocht op Google en hier in het topic, maar ik vond niets.
Ik heb je een DM gestuurd.

• msmilde
  • Laatst online: 18-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
ja, werkt prima

ben overigens ok erg enthousiast over Opera Mobile

• dversa2
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:35:
http://dl.dropbox.com/u/26472777/YouTubeTablet.apk

• dversa2
leergierig schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:43:
Wlan staat aan (en vliegtuigmodus uit -:)).
Ik ben een enorme noob dus heb geen idee hoe ik mijn router op een ander kanaal kan krijgen. Iemand die weet hoe ik dat moet doen met een speedtouch router?
Wederom dank voor de reacties.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.net.nz/dslsupport_images/580_setup/Wireless/accessPointSettings.gif

zoiets misschien? ik heb je exacte router type dus niet maar zal wel ergens op die pagina zitten, kanaal tss 1 en 11 zetten dacht ik.

• Jo...
Krij het niet geïnstalleerd, hij zegt : "App niet geïnstalleerd". Zou dit misschien een beveiliging kunnen zijn? Al zou ik dat raar vinden aangezien ik YouTube wel op mijn smartphone kon installeren d.m.v. een .apk.

• dversa2
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Krij het niet geïnstalleerd, hij zegt : "App niet geïnstalleerd". Zou dit misschien een beveiliging kunnen zijn? Al zou ik dat raar vinden aangezien ik YouTube wel op mijn smartphone kon installeren d.m.v. een .apk.
heb de pad niet bij me maar je moet in de settings unsigned apps toelaten. verander daarna de setting terug.

• Jo...
dversa2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:11:
[...]

heb de pad niet bij me maar je moet in de settings unsigned apps toelaten. verander daarna de setting terug.
Dat had ik al gedaan, toch bedankt voor de tip. Overigens had iemand anders die app ook proberen te installeren, en daarbij lukte het ook niet, dus lag wellicht aan de app.

• dversa2
Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:18:
[...]

Dat had ik al gedaan, toch bedankt voor de tip. Overigens had iemand anders die app ook proberen te installeren, en daarbij lukte het ook niet, dus lag wellicht aan de app.
uit een eerdere post van mij tijdje geleden

quote:

k heb mijn TS in de Engelse taal geïnstalleerd en jij in de Belgische versie. Ik geloof dat alleen via die weg een android install kan besluiten een app niet te installeren op basis van b.v.b een akkoord met sabam.

Zoals je weet hebben we daartegen een verweer namelijk een app installeren dat er voor zorgt dat je alsnog apps kan installeren die anders voor jou niet te installeren zijn. Market Enabler en de codes

success..

• dversa2
ter informatie,

Om bluetooth te tetheren heb je een telefoon nodig dat over een Bluetooth Pan profiel beschikt. Niet alle telefoons hebben dit aan boord.
Wanner je telefoon dit profiel heeft zal de Asus transformer een actief moersleutel icoon weergeven om de eigenlijke connectie klaar te maken.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Jo... schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Heb je de landinstelling van Android ook op BE staan? Als je die op NL zet zou het volgens mij gewoon moeten werken.

4015Wp west (Dordrecht)

• dversa2
Tutti-frutti schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:08:
[...]

Heb je de landinstelling van Android ook op BE staan? Als je die op NL zet zou het volgens mij gewoon moeten werken.
Engelse taal en de nederlandse taalinstellingen omwille van het qwerty o.a.

Het lijkt me idd het snelste om een reset te doen en alzo nog over youtube te kunnen beschikken...

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Misschien worden jullie lauw van alle "Ik heb um ook" berichten... Maar ach, ik heb sinds vandaag de 16gb versie met tobo ook, dus blij :P Dit topic gaat in m'n bookmarks. Joe!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
Ik heb nu de transformer een week in huis en
nu begint het scherm bovenin, naast de camera, te kraken.
Hetzelfde gebeurt bij de mini-hdmi uitgang. Ik kan het scherm en de behuizing indrukken,
Ik krijg zelfs mijn nagels achter het scherm.

Iemand meer hier last van?
Ik denk dat ik deze maar ga omruilen bij de MM.

PSN: Klussertt (GTA V)

• dversa2
goherjo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:41:
Hetzelfde gebeurt bij de mini-hdmi uitgang. Ik kan het scherm en de behuizing indrukken,

Kraken had ik ook in het begin, heel klein beetje maar. naderhand begon toch ook de rechterkant van het frame lichtjes te lossen. heb wijselijk besloten om binnen te sturen voor RMA.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
1080p kan je super goed streamen met splashtop hd uit de market films mkv die gewoon op je pc staan zo afspelen ;)
werkt Splashtop ook als je films op je NAS hebt staan ipv pc?

• Evertt
goherjo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:41:

Ik heb dit ook. Nu begint het rechter scherm los te raken. Het wordt zelf erger.
RMA moet even wachten na de vakantie.

• xekjiram
  • Laatst online: 26-04-2020
Ben alweer een maandje in het bezit van 16 mb zonder dock. Eigenlijk wil ik die dock ook wel. Komt die überhaupt nog los te koop?

Verder: een leuk ding. Maar niet alle apps lopen er lekker op omdat ze vnl voor telefoons gemaakt zijn. Toch zie ik binnen een maand al steeds meer aandacht voor tablets!

Verwijderd

Ik heb een Asus Transformer zonder dock met android 3.1 nu een paar weken in bezit en ben zeer tevreden surfen en mailen .De tablet laadt de pagina's super snel.

Er zijn echter ook wat minder plezierige dingen, met name de asus applicaties.

1. De datum van de standaard app (oa google agenda) wordt meestal niet aangepast zonder dat ik de tablet uitzet en een soft reset geef..
2. De rekenmachine kan nadat je een kommagetal hebt ingevoerd niet meer optellen, omdat de applicatie automatisch verder gaat met punt notatie en dat aangeeft dat de optelling fout is. (is eventueel op te lossen door de standaardtaal op us te zetten, maar is voor mij eigenlijk geen optie).
3. Het geluid is dermate zacht dat een gesprek bijv. via skype niet mogelijk is als het niet heel stil is op de achtergrond.
4. Regelmatig moet ik meerdere keren op de startknop drukken voor de tablet reageert.
5.Pc suite herkent de asus niet (geeft melding geen apparaat gevonden). Ik kan wel met windows naar de bestanden op de tablet.

• dversa2
xekjiram schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:17:
Ben alweer een maandje in het bezit van 16 mb zonder dock. Eigenlijk wil ik die dock ook wel. Komt die überhaupt nog los te koop?

Verder: een leuk ding. Maar niet alle apps lopen er lekker op omdat ze vnl voor telefoons gemaakt zijn. Toch zie ik binnen een maand al steeds meer aandacht voor tablets!
Amazon heeft er nog eentje op vooraad.

Of hier bij expansys oeps, niet op vooraad.
HC3.2 zal daarop worden voorzien.

[ Voor 22% gewijzigd door dversa2 op 12-07-2011 09:52 ]

• Dickey D
xekjiram schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:17:

8) Keuze genoeg dacht ik zo.... : pricewatch: Asus Eee Pad Dock (Keyboard, accu)

• Pusherman_
Weet iemand of er een android app is, waarmee ik data naar m'n gmail account kan backuppen?

Ik weet dat er wel zoiets voor de pc is. (http://www.optiseo.be/geb...hijf-of-memory-stick.html)

Ik ga binnenkort een paar weken op vakantie en dan vind ik het wel handig om af en toe m'n foto's ook online te kunnen backuppen.
Nu neem ik geen windows apparaat mee, maar wel m'n TF.
Dus als ik een app heb voor op m'n TF waarmee ik m'n data zou kunnen backuppen naar m'n Gmail, zou dat zeer handig zijn :) (is toch bijna 8gb gratis online backup ruimte)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Te zien aan de levertijden hebben geen van die winkels hem daadwerkelijk op voorraad, dus dacht het niet.

• _gibeon_
Pusherman_ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:40:
Weet iemand of er een android app is, waarmee ik data naar m'n gmail account kan backuppen?

Ik weet dat er wel zoiets voor de pc is. (http://www.optiseo.be/geb...hijf-of-memory-stick.html)

Ik ga binnenkort een paar weken op vakantie en dan vind ik het wel handig om af en toe m'n foto's ook online te kunnen backuppen.
Dus als ik een app heb voor op m'n TF waarmee ik m'n data zou kunnen backuppen naar m'n Gmail, zou dat zeer handig zijn :) (is toch bijna 8gb gratis online backup ruimte)
Da's nog steeds moeilijk - maar je hebt een gratis ASUS Webstorage account gekregen bij je TF. Da's onbeperkt gratis online backup ruimte! De app is te vinden onder MyNet.

Verwijderd

martynvs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:42:
Ik zat net in de trein en zag dat er een firmware update voor het dock beschikbaar was. Ik was gelijk enthousiast, want misschien lost dat eindelijk mijn probleem op.
Toen ik de update accepteerde viel mijn wifi even weg en daarop zei de TF dat het updaten mislukt was. Nu kan ik de update niet meer vinden via System Update -> Check Update

Heeft een van jullie de update wel geinstalleerd? Welke versie is dat? Mijn mobile dock heeft versie EP101-0209.
Komt die update melding vanzelf weer terug?
Dit heb ik ook een keer gehad, volgens mij ging het om tijdelijke foute communicatie van het dock. Want: je versie van de firmware voor het dock EP101-0209 is al de meest recente. Bij mij verdween de updatemelding ook weer vrij snel (en sindsdien niet meer gezien).

• Jo...
Is er iemand die al wat custom ROM's heeft geprobeerd en me kan zeggen of de input lag in de stock browser weg was?

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:19
Jo... schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:51:
Is er iemand die al wat custom ROM's heeft geprobeerd en me kan zeggen of de input lag in de stock browser weg was?
Zoals hier al herhaaldelijk te lezen was is het antwoord nee, deze bestaat dan nog steeds.
Wel kun je Opera mobile installeren, deze heeft geen lag.

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 12:11
pffffffff..... eindelijk..... alle 144 blz gelezen (niet helemaal maar toch zeker 70%)

heb ook maar de knoop doorgehakt, en natuurlijk de 32GB TF gehaald _/-\o_
Het is wel de Belgiesche versie?
En wat ik kan vinden op de doos was het enigste verschil WW - > BT (zal wel de rom versie zijn of zo)
De behuizing is koper kleur, is dat ook bij de NL versie? daar lees ik namelijk niets over.
Alleen dat YouTube het verschil zou zijn. :?

3G via mijn HTC HD2 Android (via wifi) werkt goed, maar zal vanavond kijken of via bluethooth ook gaat lukken.

Een ding krijg ik niet voor elkaar, en vind hier ook geen oplossing voor. :(
namelijk een netwerk verbinding met een windows 7 systeem (win XP geen probleem)
Wat ik ook probeer het gaat niet, wel heb ik het zover dat soms de pc zichtbaar is op de TF maar de mappen allen leeg zijn? :?

Ik heb daar al div. file managers voor gebruikt maar zonder suc6 :'(
Op de win 7 pc heb ik de instellingen "delen" en rechten al aangepast.
Maar helaas.

Straks nog maar eens kijken. :X

• BMW2002TiNL
  • Laatst online: 26-10-2014
Superdraadje dit, volg het al een tijdje, nu net geregistreerd. Heb een vraagje over de autolader (zo vlak voor de vakantie best fijn natuurlijk). Mijn standaard USB lader geeft niet voldoende prik aan de TF, Zag op de site van PDAShop een drietal laders staan met (o.a.) 2,1 A laadstroom (http://tinyurl.com/6bx5te8), is dat voldoende om de TF op te laden? Of heb je toch zo'n omvormer nodig? Oh en nog een vraagje, heeft iemand al ervaring met de Kensington Virtuoso Touchscreen stylus en pen? Of zijn er (zonder in de US te moeten bestellen) betere alternatieven voor deze stylus in de buurt te krijgen (lees; online of levering binnen enkele dagen) >:)

• dversa2
my_fiero schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:32:
pffffffff..... eindelijk..... alle 144 blz gelezen (niet helemaal maar toch zeker 70%)

heb ook maar de knoop doorgehakt, en natuurlijk de 32GB TF gehaald _/-\o_
Het is wel de Belgiesche versie?
En wat ik kan vinden op de doos was het enigste verschil WW - > BT (zal wel de rom versie zijn of zo)
De behuizing is koper kleur, is dat ook bij de NL versie? daar lees ik namelijk niets over.
Alleen dat YouTube het verschil zou zijn. :?

3G via mijn HTC HD2 Android (via wifi) werkt goed, maar zal vanavond kijken of via bluethooth ook gaat lukken.

Een ding krijg ik niet voor elkaar, en vind hier ook geen oplossing voor. :(
namelijk een netwerk verbinding met een windows 7 systeem (win XP geen probleem)
Wat ik ook probeer het gaat niet, wel heb ik het zover dat soms de pc zichtbaar is op de TF maar de mappen allen leeg zijn? :?

Ik heb daar al div. file managers voor gebruikt maar zonder suc6 :'(
Op de win 7 pc heb ik de instellingen "delen" en rechten al aangepast.
Maar helaas.

Straks nog maar eens kijken. :X
Wint 764 bit geen probleem netwerk herkenning. Ligt misschien aan je router?

Ik kan je verzekeren dat de "zoekfunctie" bovenaan heel accuraat is, gebruik hem zelf wekelijks..

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11
Pusherman_ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:40:

Ik heb geen TF en vraag me dan af hoe je die foto's op je TF zet zonder volledige USB?
Het is heel jammer dat de TF geen volledige USB ingang heeft. Ik begrijp niet waarom ze dat niet hebben toegevoegd. Ja waarschijnlijk willen ze de doc veel verkopen. Als de TF een volledige USB in/uitgang had had ik er al 1 gekocht, want verder is het voor mij het beste tablet.

Jammer dat producten zo snel op de markt worden gebracht zonder eerst een eens redelijk fatsoenlijk uit te ontwikkelen. Elke fabrikant wil op de trein springen anders missen ze de boot (lees geld).
Als ik naar het Toshiba tablet kijk dat deze maand uitkomt dan denk ik dat ze daar niet echt veel tijd in hebben gestoken. Ze hebben wel nagedacht over de USB poort want die zit er wel op, maar voor de rest lijkt het alsof ze snel ook een tablet wilden hebben met als onderscheidend kenmerk een uitwisselbare backcover/accu.

• Max Hunt
  • Laatst online: 17-11 19:06
De TF heeft wel USB, alleen niet een (mini) USB poort. Bij de TF krijg je een kabel en een 220V -> 15V converter. De uitgang van die converter is een USB poort. De kabel is een USB -> 40-pin kabel. Het 40-pin einde gaat in de tablet of dock en de USB kant kan in de converter of gewoon in een USB poort van je PC.

Bestanden op je TF zetten kan dus simpel via USB, maar ook via Wifi of een SD kaartje.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 23:14
hij bedoelt denk ik de usb host, de twee usb poorten die op het dock zitten?

iRacing Profiel

• my_fiero
dversa2 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:59:
[...]

Wint 764 bit geen probleem netwerk herkenning. Ligt misschien aan je router?

Ik kan je verzekeren dat de "zoekfunctie" bovenaan heel accuraat is, gebruik hem zelf wekelijks..
De router is een lynksys wrt54g ( al een wat oudere )

De netwerk zoekfunctie op de TF werkt prima, maar laat van de 10 keer maar 1 keer de win 7 pc zien.
Ook op een tweede pc het zelfde, dus ja het zou de router kunnen zijn.
De pc die met win XP draait gaat ook via de lynksys wrt54g en die werkt wel 8)7
Dus daarom denk ik niet dat de lynksys wrt54g het probleem zou zijn.

Verwijderd

Junia schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:12:
[...]

Bij de MM zijn ze heel makkelijk mits het binnen 2 weken is.
Daarbij zul je ook je tablet + dock kwijt zijn.

Dit komt uit eigen ervaring ;), ik heb mijn tablet 2x moeten omruilen voordat ik echt het juweeltje had dat ik nu heb. Bij beide keren moest ik zowel de tab+dock aflevern i.v.m. serie nummers (zeiden ze... zijn 'gekoppeld' lijkt bullshit maar het is wel zo dat de stickers van de serienummers van het dock/tab overeenkomen dus ik heb het maar gedaan).

Als het binnen 2 weken is krijg je direct een nieuwe. na 2 weken zal hij ter reparatie opgestuurd moeten worden.....

Je kan sowieso proberen om het om te ruilen ook al is het meer dan 2 weken geleden. Je weet maar nooit :)
Vanochtend een RMA aangemaakt bij ASUS. Het dock wordt straks opgehaald en gerepareerd/vervangen.
Werkelijk uitstekende service van ASUS. Ben blij dat ik mijn tablet niet op hoef te sturen!

• Zonekill
Max Hunt schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:06:
De TF heeft wel USB, alleen niet een (mini) USB poort. Bij de TF krijg je een kabel en een 220V -> 15V converter. De uitgang van die converter is een USB poort. De kabel is een USB -> 40-pin kabel. Het 40-pin einde gaat in de tablet of dock en de USB kant kan in de converter of gewoon in een USB poort van je PC.

Bestanden op je TF zetten kan dus simpel via USB, maar ook via Wifi of een SD kaartje.
Ja, dat is logisch dat dat kan.

Maar het gaat mij er om dat als ik bij een vriend ben die een USB stick met bestanden heeft ik die dus niet kan inpluggen en snel de bestanden op de tablet zetten. Dit is in mijn ogen toch de standaard al jaren. En consumenten verwachtte dit in mijn ogen ook anders heb ik in feite niet 'veel' aan mijn tablet. Ik wil zonder tussenkomst van windows gewoon de foto's uit mijn camera op de tablet kunnen zetten. Dit gaat dus niet zonder de doc.
En dan de foto's naar de NAS kopiëren en via dropbox delen dat moet toch kunnen? Lijkt mij niet teveel gevraagd van een tablet met een prijs van 400 tot 500 euro.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 08:26
Zonekill schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Maar het gaat mij er om dat als ik bij een vriend ben die een USB stick met bestanden heeft ik die dus niet kan inpluggen en snel de bestanden op de tablet zetten. Dit is in mijn ogen toch de standaard al jaren. En consumenten verwachtte dit in mijn ogen ook anders heb ik in feite niet 'veel' aan mijn tablet. Ik wil zonder tussenkomst van windows gewoon de foto's uit mijn camera op de tablet kunnen zetten. Dit gaat dus niet zonder de doc.
En dan de foto's naar de NAS kopiëren en via dropbox delen dat moet toch kunnen? Lijkt mij niet teveel gevraagd van een tablet met een prijs van 400 tot 500 euro.
waarschijnlijk was er geen ruimte meer in de tablet zelf ofzo. in ieder geval komt er een accesoire van asus voor de functionaliteit die jij wil hebben:

http://www.cyberport.de/n...-eee-pad-transformer.html

voor foto camera zou je kunnen overwegen een losse card reader te nemen en op de usb poort aan te sluiten of micro sd kaartjes gebruiken in je camera. als dit niet is wat je zoekt zijn er tal van andere tablets die wel een usb poort hebben.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Ik heb zojuist m'n Asus binnen gekregen die ik gisteren voor 399,00 bij de Wehkamp heb besteld, het gaat dus over de 16gb versie zonder keyboard dock. Wat schetst mijn verbazing dat ik (helaas) wel de 16gb versie heb gekregen maar MET DOCK!! :) Ja, de 499 euro variant! De factuur rept nog wel over 399 euro dus duidelijk heeft een onoplettende magazijnmedewerker de verkeerde doos gepakt OF wehkamp heeft een (tijdelijke) aanbieding lopen dat ze hem voor 399 euro met dock leveren of ze zijn nu toevallig even door hun tablet-only modellen heen en stuurden me bewust de duurdere versie. Er staat niets over in de omschrijving van de tablet en kan er verder ook niets over terugvinden... Conclusie: 'Ik weet van niets!' :)

Sla je slag zou ik zeggen, mocht je toch zonder dock krijgen kun je hem altijd nog zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen retourneren! :)

• my_fiero
LinuZZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:41:
[...]

waarschijnlijk was er geen ruimte meer in de tablet zelf ofzo. in ieder geval komt er een accesoire van asus voor de functionaliteit die jij wil hebben:

voor foto camera zou je kunnen overwegen een losse card reader te nemen en op de usb poort aan te sluiten of micro sd kaartjes gebruiken in je camera. als dit niet is wat je zoekt zijn er tal van andere tablets die wel een usb poort hebben.
Jammer is wel dat deze aan de onderzijde word geplaats.
Met de tablet op schoot lijkt het mijn dat dit niet lang heel blijft.
En ook de connector in de TF zal er niet beter op worden.

• Zonekill
LinuZZ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Ik wil niet nog meer losse onderdelen ik heb al genoeg kabels adapters door het hele huis liggen.

Andere tablets met Android Honeycomb en 10.1" display en USB host? Zijn er volgens mij tot nu toe maar 2 de Acer en de Toshiba wat ik weet!?

• Max Hunt
  • Laatst online: 17-11 19:06
Maar het gaat mij er om dat als ik bij een vriend ben die een USB stick met bestanden heeft ik die dus niet kan inpluggen en snel de bestanden op de tablet zetten. Dit is in mijn ogen toch de standaard al jaren.
Voor laptops? Voor tablets is dit, lijkt mij, absoluut niet de standaard. Kunnen de Ipads dit wel? En dan nog, hoe vaak zal het denk je voorkomen dat iemand belangrijke informatie heeft op een USB stick en dat er geen PC in de buurt is? En voor het zelfde geld staat de data op een DVD, wat dan?
Ik wil zonder tussenkomst van windows gewoon de foto's uit mijn camera op de tablet kunnen zetten.
Dat kan mits een microSD kaart wordt gebruikt. Zo niet, is er dan wel een andere tablet die dat wel kan? Misschien via een camera met Wifi?
En dan de foto's naar de NAS kopiëren en via dropbox delen dat moet toch kunnen?
Voor zover ik weet kan dit prima.

• Zonekill
Max Hunt schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:22:
[...]

Voor laptops? Voor tablets is dit, lijkt mij, absoluut niet de standaard. Kunnen de Ipads dit wel? En dan nog, hoe vaak zal het denk je voorkomen dat iemand belangrijke informatie heeft op een USB stick en dat er geen PC in de buurt is? En voor het zelfde geld staat de data op een DVD, wat dan?
Ja een PC in de buurt dat wil ik dus niet. Ik wil niet naar een PC met windows. Maar misschien is dat verkeerd gedacht van mij en is het een utopie om nu zonder windows te kunnen doen misschien wel nooit zonder windows!?
[...]
Dat kan mits een microSD kaart wordt gebruikt. Zo niet, is er dan wel een andere tablet die dat wel kan? Misschien via een camera met Wifi?
Ik heb wat tablets bekeken en volgens mij kan je op de Acer en de Toshiba een fotocamera aansluiten dan is het toch gewoon een opslagmedium.

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
Er zijn tegenwoordig gelukkig ook heel wat andere technieken waarmee de data te transporteren is zoals Bluetooth en WiFi waardoor een extra vuilverzamelend gat in dit mooie apparaat niet nodig is. Daarnaast is een MicroSD in een adapter in je camera de oplossing zodat je de foto's zonder problemen in een keer op de tab kan zetten. Vanaf je tab kun je (afhankelijk van je NAS etc.) probleemloos je data verder sturen/backuppen etc.

Goed kijken wat ze wel hebben om het gemis van een ding op te vangen, zoals altijd zijn er honderden routes naar het doel waarvan er echt meer dan 0 over blijven wanneer 1 kruispunt is gesloten, ook zonder dat je direct erg ver om moet. Mijn ervaring is zelfs dat je op die manier ooit wonderbaarlijk korte en makkelijke routes vindt!

• dversa2
Zonekill schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Dropbox heeft an android app dus dat is geen probleem, je camera heeft toch een sdcard? plug die dan in ge TS.
Dan heb je nog wifi en bluetooth om je bestanden op je TS te zetten. Wat wil je dan nog meer?

• _gibeon_
Zonekill schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Ja een PC in de buurt dat wil ik dus niet. Ik wil niet naar een PC met windows. Maar misschien is dat verkeerd gedacht van mij en is het een utopie om nu zonder windows te kunnen doen misschien wel nooit zonder windows!?
Dat kan makkelijk, maar dan moet je gewoon het dock of de USB-accessoire hebben. USB is gewoon nog geen standaard op tablets, de Transformer loopt daarin niets voor of achter. Ik vind het persoonlijk een goede keuze, het bespaart gewoon ruimte en is positief voor het ontwerp van de tablet.

• xekjiram
  • Laatst online: 26-04-2020
Vergis je niet, ze bieden het aan maar het is niet op voorraad.
Kijk deze eens: http://nl.hardware.info/p...nsformer-dock#tab:prijzen
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.