Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:02
amai, nooit gedacht dat da scherm zo hard breekt, kga maar extra voorzichtig doen met mn transformer

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:37:
[...]

Daaar had ik ook last van. Ik had hd filmpjes van een canon camcorder. nou wist ik al wel dat ze niet zonder meer af te spelen waren, dus ik heb zenetjes met de juiste instellingen met handbrake geconverteerd. Speelden ze allemaal in slow motion af. Later zat ik uitzendinggemist te kijken, speelde datook al niet meer af. Ik heb de tf gereboot, waarna uitzendinggemist weer ok was en mijn filmpjes in normale snelheid afspeelden. Er was blijkbaar iets scheefgezakt na al die weken niet opnieuw starten van de transformer.
Probeer Perfect viewer eens: https://market.android.co...wer&feature=search_result
Je kan ook met Es file explorer prima door foto's bladeren. https://market.android.co...pop&feature=search_result

[ Voor 5% gewijzigd door apollo13 op 02-07-2011 23:37 ]

apollo13

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Heb ik ook, maar als je de Gallery guikt en de eerste foto kiest, kun je er wel doorheen scrollen. Als je de fotos niet kunt vinden dan kan het helpen om ze te kopieren met de stock verkenner (bestandsbeheer) Als ik de bestanden kopieer met file explorer hd, dan zie je de fotos niet in de Gallery
sdcard is een directory in de rootvan het filesystem. Een andere dir is Removable. Daarin staat het microsdkaartje dat je in s zijkant stopt als directory. Ook wanneer ik het microsdkaartje met nieuwe jpgtjes in de tf stop, zie ik in Gallery deze fotos verschijnen.
@JustMeIkke: Heb je de filmpjes wel met bv handbrake omgezet in een beetje handig formaat. Met welke videoplayer speel je ze af? Kan nl zijn dat ze met softe encoding afgespeelt worden.
Nee, ze komen rechtstreeks van de pocket camera, dus zonder conversie. Heb ze inmiddels omgezet, en nu spelen ze goed af.
Hans.

Verwijderd

Kan iemand simpel uitleggen hoe je kan overklokken. Heb de TF inmiddels op Prime 1.5 staan.

Dank!
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:47:
Kan iemand simpel uitleggen hoe je kan overklokken. Heb de TF inmiddels op Prime 1.5 staan.

Dank!
Kernel] Clemsyn-Blades-CPAjuste-supercurio OC kernel version 16 combo (1.6/1.7ghz) downloaden <-- en via ClockworkMod Recovery (guide) laden vanaf je sdcard. Reboot en klaar. Nu nog setCPU downloaden en tweaken.

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Max Hunt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:33:
@martynvs
Versie 8.4.4.5 is de nieuwste versie, die heb je al dus updaten heeft geen zin. Je kan controleren of je de nieuwste dock-firmware hebt, de nieuwste is versie EP101-0209.

Download voor de zekerheid eens de Dual battery widget om te checken of je dock wel genoeg stroom heeft. Sommige docks hebben een probleem met opladen / dischargen. Als het dock niet wil opladen en helemaal leeg is kun je proberen eerst een paar uur op te laden via een USB poort op je pc en daarna via de Asus converter.
Ik heb de laatste dock firmware inderdaad, dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb op jouw aanraden de dual battey widget gedownload, maar die kwam met de melding bij het opstarten dat ik een custom kernel draai en dat die geen dock info doorgeeft. Op het moment geeft mijn TF echter wel aan gedockt te zijn, hoewel hij niet reageert. Wat kan die custom kernel melding inhouden?
Ik heb geen custom rom geinstalleerd en hij kwam uit de doos met de laatste build en dock firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door martynvs op 03-07-2011 10:22 . Reden: Aanvulling ]

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
kleine vraag: het is dus niet mogelijk om zonder los SRT bestand ondertitels af te spelen op de transformer?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 23:06
pimjai schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:44:
kleine vraag: het is dus niet mogelijk om zonder los SRT bestand ondertitels af te spelen op de transformer?
Het is mij in elk geval niet gelukt na veel encoden. Maar met losse srt's werkt het prima. Die zijn overal op internet te vinden, dus die moeite ga ik niet meer doen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

martynvs schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:20:
[...]

Ik heb de laatste dock firmware inderdaad, dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb op jouw aanraden de dual battey widget gedownload, maar die kwam met de melding bij het opstarten dat ik een custom kernel draai en dat die geen dock info doorgeeft. Op het moment geeft mijn TF echter wel aan gedockt te zijn, hoewel hij niet reageert. Wat kan die custom kernel melding inhouden?
Ik heb geen custom rom geinstalleerd en hij kwam uit de doos met de laatste build en dock firmware.
heb je goed gelezen, is het niet "need custom kernel"?

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
Ik heb op jouw aanraden de dual battey widget gedownload, maar die kwam met de melding bij het opstarten dat ik een custom kernel draai en dat die geen dock info doorgeeft.
Dat is heel vreemd. Ik heb dit programma gebruikt met de "standaard rom" en daar werkte de widget gewoon perfect. Ik heb nu Prime 1.5, daar kreeg ik deze melding wel (maar de widget doet het wel). Misschien dat de app deze melding altijd geeft, of het is een aanwijzing dat er iets mis is.

Heb je de widget wel werkend gekregen? (Op je home scherm -> druk op + teken rechts bovenin -> zoek naar de battery widget in de lijst) Het kan zijn dat de widget er niet direct tussen staat, een reboot zou dat moeten verhelpen.

Als de widget gewoon niet werkt omdat je blijkbaar een verkeerde kernel hebt dan is dat mogelijk de oorzaak van je niet werkende dock. Het simpelste zou dan zijn om met Nvflash (ik heb een korte how-to hiervoor geschreven paar pagina's terug) de standaard rom terug te zetten op je Transformer. De standaard 8.4.4.5 WW rom kun je bijvoorbeeld hier krijgen (of hier, na registreren)

[ Voor 5% gewijzigd door Max Hunt op 03-07-2011 12:23 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Damn...

ik heb mijn eerste pad ingeruld voor een nieuwe vanwege het immense bleeding dat mijn eerste had

2e pad gekregen, zelfde avond terug.. casing was brak op verschillende plekken.

3e pad gekregen, op het moment heb ik dee nog steeds, vrijwel een perfect exemplaar met 2 kleine problemen -.-. ik vroeg me af of meerdere mensen hier ervaring mee hebben:

1: Docken gaat niet geheel ' smooth' bij mijn eerste exeplaar liet ik de pad op het dock 'vallen' waaarna hij automatisch verder gleed in het docking station waarna je hem aandrukte en hij zat vast.
bij mijn nieuwe glijdt hij er niet meer automatisch in, het lijkt er op dat hij een heeeeel klein beetje aanloopt waardoor ik hem eerst een klein duwtje moet geven voordat hij er verdr in glijdt (natuurlijk daarna hard aandrukken zodat hij locked).

2: Bij de nieuwe was standaard 3.1 geinstalleerd maar ik heb een klein probleempje met het toetsenbord, wanneer mijn screen gelocked is kan ik deze niet unlocken met mijn toetsenbord.. normaal kon ik gewoon op enter drukken waarna de tablet unlockte (dus ook wanneer het scherm gedoofd was)
nu moet ik eerst het scherm activeren door op de power knop van de tablet te drukken waarna ik met enter de tab kan unlocken.... iemand enig idee hoe dit zit? ik kon namelijk geen optie hierover vinden....

• rinesh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 23:07
Hallo,

Ik heb vrijdag ook een transformer met dock aangeschaft. Hij draait op android 3.01. Elke keer als ik op update controleer geeft hij aan dat er geen is gevonden.
Zou hij inmiddels niet een update naar 3.1 moeten vinden?
rinesh schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:33:
Hallo,

Ik heb vrijdag ook een transformer met dock aangeschaft. Hij draait op android 3.01. Elke keer als ik op update controleer geeft hij aan dat er geen is gevonden.
Zou hij inmiddels niet een update naar 3.1 moeten vinden?
Zoek hoe te updaten...

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21
Junia schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:07:
2: Bij de nieuwe was standaard 3.1 geinstalleerd maar ik heb een klein probleempje met het toetsenbord, wanneer mijn screen gelocked is kan ik deze niet unlocken met mijn toetsenbord.. normaal kon ik gewoon op enter drukken waarna de tablet unlockte (dus ook wanneer het scherm gedoofd was)
nu moet ik eerst het scherm activeren door op de power knop van de tablet te drukken waarna ik met enter de tab kan unlocken.... iemand enig idee hoe dit zit? ik kon namelijk geen optie hierover vinden....
Dat kun je aanzetten in de settings: screen => mobile dock saving mode. Als je 'm via je toetsenbord wilt aanzetten gebruikt dat blijkbaar meer stroom ofzo.

• rinesh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 23:07
iCe01 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Dat kun je aanzetten in de settings: screen => mobile dock saving mode. Als je 'm via je toetsenbord wilt aanzetten gebruikt dat blijkbaar meer stroom ofzo.
klopt. Heb ik ook vernomen.

@dversa2: ik heb inmiddels geupdate naar 3.1. Bedankt voor reactie

[ Voor 25% gewijzigd door rinesh op 03-07-2011 14:25 ]

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 18:40
Junia schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:07:
Damn...

ik heb mijn eerste pad ingeruld voor een nieuwe vanwege het immense bleeding dat mijn eerste had

2e pad gekregen, zelfde avond terug.. casing was brak op verschillende plekken.

3e pad gekregen, op het moment heb ik dee nog steeds, vrijwel een perfect exemplaar met 2 kleine problemen -.-. ik vroeg me af of meerdere mensen hier ervaring mee hebben:

1: Docken gaat niet geheel ' smooth' bij mijn eerste exeplaar liet ik de pad op het dock 'vallen' waaarna hij automatisch verder gleed in het docking station waarna je hem aandrukte en hij zat vast.
bij mijn nieuwe glijdt hij er niet meer automatisch in, het lijkt er op dat hij een heeeeel klein beetje aanloopt waardoor ik hem eerst een klein duwtje moet geven voordat hij er verdr in glijdt (natuurlijk daarna hard aandrukken zodat hij locked).

Gast, overdrijf je niet een heel klein beetje? :/

Hoe het er nu naar uit ziet, zoek je echt een apparaat die 100% foutloos en 100% irritatie-loos is. Je moet van het apparaat genieten en je niet stressen om het allerkleinste :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

bedankt, het is me nu gelukt om de fotos te kopieren nar de gallerij om ze via scrolling te kunnen bekijken. toch vind ik dat een nogal omslachtige methode. is dit echt de enige manier om gebruik te kunnen maken van de externe opslag? valt mij eerlijk gezegd nogal tegen.
is er geen manier om er voor te zorgen dat je fotos op de externe opslag direct kan bekijke met scrolling?

mijn ebooks die ik goed kan bekijken op mijn palm, mijn pc en mijn nokia telefoon kan ik kan ik ook niet direct openen op de stock ebook reader, via bestandbeheer lukt het wel om het bestand te openen maar dan krijg ik een drm melding. ik heb deze boeken nu al een paar jaar en dit is voor het eerst dat ik dit tegenkom :(iemand tips, zowel voor direct openen als tegen deze melding?

idm
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Heb ik ook, maar als je de Gallery guikt en de eerste foto kiest, kun je er wel doorheen scrollen. Als je de fotos niet kunt vinden dan kan het helpen om ze te kopieren met de stock verkenner (bestandsbeheer) Als ik de bestanden kopieer met file explorer hd, dan zie je de fotos niet in de Gallery
sdcard is een directory in de rootvan het filesystem. Een andere dir is Removable. Daarin staat het microsdkaartje dat je in s zijkant stopt als directory. Ook wanneer ik het microsdkaartje met nieuwe jpgtjes in de tf stop, zie ik in Gallery deze fotos verschijnen.
@JustMeIkke: Heb je de filmpjes wel met bv handbrake omgezet in een beetje handig formaat. Met welke videoplayer speel je ze af? Kan nl zijn dat ze met softe encoding afgespeelt worden.

• martynvs
  • Niet online
Max Hunt schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:22:
[...]
Dat is heel vreemd. Ik heb dit programma gebruikt met de "standaard rom" en daar werkte de widget gewoon perfect. Ik heb nu Prime 1.5, daar kreeg ik deze melding wel (maar de widget doet het wel). Misschien dat de app deze melding altijd geeft, of het is een aanwijzing dat er iets mis is.

Heb je de widget wel werkend gekregen? (Op je home scherm -> druk op + teken rechts bovenin -> zoek naar de battery widget in de lijst) Het kan zijn dat de widget er niet direct tussen staat, een reboot zou dat moeten verhelpen.

Als de widget gewoon niet werkt omdat je blijkbaar een verkeerde kernel hebt dan is dat mogelijk de oorzaak van je niet werkende dock. Het simpelste zou dan zijn om met Nvflash (ik heb een korte how-to hiervoor geschreven paar pagina's terug) de standaard rom terug te zetten op je Transformer. De standaard 8.4.4.5 WW rom kun je bijvoorbeeld hier krijgen (of hier, na registreren)
Ik heb hem nogmaals geinstalleerd en als ik de widget wil plaatsen op een homescreen zegt hij:
"Oops, it seems like you're running a custom built kernel. Unformtunately, as far as I know..." blabla en dan: "The widget will still display the main battery battery, and there's still some chance that it will see the dock battery too..."
Vervolgens geet de widget op het homescreen aan de de TF 'not docked' is.

In de settings staat bij Kernel version:
2.6.36.3
android@Mercury#1

Kan iemand mij vertellen of dat afwijkt van wat anderen hebben? Anders kan ik inderdaad nog proberen een andere kernel erop te flashen.
In elk geval bedankt voor je hulp zover Max Hunt!

[ Voor 0% gewijzigd door martynvs op 03-07-2011 17:31 . Reden: ging eerste keer iets mis ]

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
Bij mij doet widget het gewoon. Alleen is mij kernel, 2.6.36.4-g023389d roach@nimda #20110626.
Ik heb prime 1.5 gedownload via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1052380

• EmperoR88
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 16:21
Ik heb nog steeds problemen met de Wi-Fi en mijn batterij. In 18 uur standby krijgt mijn Transformer het voor elkaar om van 57% naar 21% batterij te gaan... Ik heb ook een screenshot van de running apps bijgevoegd, gemaakt van de Free Advanced Task Manager.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1611202/battery_thumb.png Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1611202/running_thumb.png

Wie weet wat hier aan de hand is? Ik heb de "Wi-Fi disconnect policy" op "When screen turns off" staan, maar toch blijft die aan staan zoals de grafiek laat zien. Misschien toch maar rooten en al die onzin van Asus en Splashtop Remote etc eraf gooien :/

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 19:33
Heb je juicedefender al eens geprobeerd? Sinds ik dat gebruik is de standby drain enorm verminderd en wifi gaat inderdaad uit (wat ook wel eens irritant kan zijn maar goed..). Met de dock is het helaas nog steeds een heel ander verhaal..

• Evertt
Ik vindt nog steeds jammer dat de batterij tijd van de dock niet gemeten wordt. Alleen die van de tablet.

Weet iemand of er een mogelijk is om in de tf RAW bestanden weer te geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Evertt op 03-07-2011 20:03 ]

• martynvs
  • Niet online
Ik heb de dock eens los laten opladen en nu geeft de dual battery widget wel gewoon de de percentages van beide batterijen aan, namelijk 98 en 100 %. Ook staat physical keyboard aan en het dock icoontje linksonder staat er. Hij blijft echter nergens op reageren.
Kan iemand me vertellen of er ergens op het dock een lampje brandt als hij aan staat en is aangesloten? Geeft de battery indicator dan licht bijvoorbeeld? Bij mij niet in ieder geval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:14:
bedankt, het is me nu gelukt om de fotos te kopieren nar de gallerij om ze via scrolling te kunnen bekijken. toch vind ik dat een nogal omslachtige methode. is dit echt de enige manier om gebruik te kunnen maken van de externe opslag? valt mij eerlijk gezegd nogal tegen.
is er geen manier om er voor te zorgen dat je fotos op de externe opslag direct kan bekijke met scrolling?

mijn ebooks die ik goed kan bekijken op mijn palm, mijn pc en mijn nokia telefoon kan ik kan ik ook niet direct openen op de stock ebook reader, via bestandbeheer lukt het wel om het bestand te openen maar dan krijg ik een drm melding. ik heb deze boeken nu al een paar jaar en dit is voor het eerst dat ik dit tegenkom :(iemand tips, zowel voor direct openen als tegen deze melding?

idm
[...]
misschien zijn er nog meerdere methoden, maar ik doehet of met standaard bestandsbeheer of ik haal het nicrosd kaartjeveruit en kopieer met windows 7. Als ik dan het kaartje terugstop dan kan ik met Gallery gewoon doorheen scrollen.
Van die ebooks weet ik niks.

• Evertt
martynvs schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:52:
Ik heb de dock eens los laten opladen en nu geeft de dual battery widget wel gewoon de de percentages van beide batterijen aan, namelijk 98 en 100 %. Ook staat physical keyboard aan en het dock icoontje linksonder staat er. Hij blijft echter nergens op reageren.
Kan iemand me vertellen of er ergens op het dock een lampje brandt als hij aan staat en is aangesloten? Geeft de battery indicator dan licht bijvoorbeeld? Bij mij niet in ieder geval.
En als je de speciale toets op de dock in drukt die de touchpad en de muis activeert.? Is de 4de knop de bovenste knoppen op de dock.
De vergrendeling knop op de dock staat wel helemaal naar rechts?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Aurora1110 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:34:
[...]

Gast, overdrijf je niet een heel klein beetje? :/

Hoe het er nu naar uit ziet, zoek je echt een apparaat die 100% foutloos en 100% irritatie-loos is. Je moet van het apparaat genieten en je niet stressen om het allerkleinste :)
Misschien heb je gelijk, misschien niet...

Ter motivatie:
1: eerste pad had eerlijk waar een gigantische last van light bleeding (zelfs op 50% van brightness kon je er niet omheen bij normaal gebruik)
2: tweede pad bij normaal vast houden voelde je letterlijk de behuizing in elkaar zakken en kraken.
3: derde pad heeft ook last van het probleem dat de case niet compleet goed aansluit maar bij normaal gebruik heb je hier weinig tot geen last van dus is dit niet echt een biggie.

Het punt waar het mij om gaat is dat je in mijn mening recht hebt op een kwalitatief/functionerend apparaat. Helemaal als je er best veel voor hebt betaald.

Ook als je kijkt op de verschillende fora zie je gigantisch veel problemen m.b.t. productiefouten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen pietje precies, ik ben eerlijk waar nog nooit zo vaak terug moeten gaan naar de winkel omdat ik ontevreden was over mijn aankoop.
(denk je dat ik het leuk vind om telkens van Gouda naar Rotterdam te moeten reizen?)

Al met al is het design prachtig en zijn de functionaliteiten uitstekend. Het is gewoon zeer jammer dat zo'n groot/kwalitatief bedrijf als Asus hier (ik herhaal, naar mijn mening) veel punten op gebied van productie niet goed heeft afgewerkt.

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Vraagje, bij mij gaat die schakelaar van het dockingstation echt niet helemaal naar rechts. Hij klikt wel, maar blijft halverwege hangen. Voor de rest werkt het prima... Anderen hier ook last van?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een probleem waarvoor ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden.

Ik heb vrij veel muziek en eBooks op mijn TF staan. Hierbij staat ook coverart (muziek) en plaatjes van de omslag van de boeken. Hierdoor wordt mijn Gallery erg onoverzichtelijk. Ik zou eigenlijk alleen specifieke directory's in mijn Gallery willen zien. Uiteraard is het mogelijk om directorys te excluden door het plaatsen van een .nomedia directory (of met deze app die dit voor je doet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1063358), maar dan worden ze ook in muziekspeler geexclude (bij boeken lijkt dit overigens wel te werken,maar kan ook caching ding zijn).

Is er een mogelijkheid om aan soort van whitelist te gebruiken specifiek voor afbeeldingen in de gallery? Daarnaast ben ik ook benieuwd of iemand weet hoe ik de database van Gallery makkelijk kan laten herbouwen? /edit Dat rebuilden van de database zit gewoon in dat tooltje /edit

[ Voor 9% gewijzigd door jswinkels op 04-07-2011 10:49 ]

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:42
jswinkels schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:24:
Ik heb een probleem waarvoor ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden.

Ik heb vrij veel muziek en eBooks op mijn TF staan. Hierbij staat ook coverart (muziek) en plaatjes van de omslag van de boeken. Hierdoor wordt mijn Gallery erg onoverzichtelijk. Ik zou eigenlijk alleen specifieke directory's in mijn Gallery willen zien. Uiteraard is het mogelijk om directorys te excluden door het plaatsen van een .nomedia directory (of met deze app die dit voor je doet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1063358), maar dan worden ze ook in muziekspeler geexclude (bij boeken lijkt dit overigens wel te werken,maar kan ook caching ding zijn).

Is er een mogelijkheid om aan soort van whitelist te gebruiken specifiek voor afbeeldingen in de gallery? Daarnaast ben ik ook benieuwd of iemand weet hoe ik de database van Gallery makkelijk kan laten herbouwen?
Handige app. Ik kende hem nog niet, maar ga deze wel installeren. De Android Market pagina van deze app geeft overigens het volgende aan: 'WHITE LIST VERSION COMING SOON. Stay tuned.' Dus dan zou jouw probleem ook verholpen moeten zijn. In de gaten houden dus...

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 20:13
Ik ben ook nog niet een prettig gallery tegen gekomen. Graag zou ik kunnen aangeven wat mijn root voor de foto's is en die toont. Submappen moeten niet direct getoond worden, deze moeten pas getoond worden zodra je de map opent waar deze in zit. Ik heb er al vele getest maar nog niet iets tegen gekomen wat naar wens is. Dat van de submappen vind ik nog het belangrijkste dus als iemand suggesties heeft graag.

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Voor wat betreft een gallery waar je bepaalde mappen kunt uitsluiten, ja ja, je album art :-)

Gebruik ik quickpic. Hiermee kun je precies aangeven welke mappen de gallery moet weergeven. Werkt perfect!

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
Afgelopen vrijdag zonder dock aangeschaft. Deze ochtend plots geen enkele reactie meer van het scherm wat betreft het aanraken. Harde reset lijkt ook niet te helpen.

Was al aan het twijfelen tussen de Asus (naar hartelust inrichten volgens eigen wens) en een ipad2 (heeft zich bewezen).
Zit er toch over na te denken de switch te maken. Moet ik alleen even weten hoe ik (zonder scherm) de data er weer af kan toveren. (iemand een idee?)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:42
Spidey schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:18:
...
Zit er toch over na te denken de switch te maken. Moet ik alleen even weten hoe ik (zonder scherm) de data er weer af kan toveren. (iemand een idee?)
Teejoow in "Asus Transformer topic - deel 1"

Hoop alleen dat je die wizard doorkomt zonder touchscreen. Suc6 in ieder geval.

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

@Spidey:

Ik had hetzelfde probleem. Met de reset kan je je gegevens cleanen. Powerknop + Volume Plusknop (geloof ik) ingedrukt houden dan kom je in een reset scherm. Hierna kan je door op Volume knop harder of zachter te drukken, kiezen of je wel of niet de reset wilt doen.

Bij mij had dit iig niet tot gevolg dat het scherm het weer deed. Helaas had ik net de tablet tot 100% geladen, dus deze weer laten leeglopen in de hoop dat ie het dan weer zou doen zag ik niet zitten. Geruild voor een andere en tot heden (maar net 3 dagen nu in bezit) geen problemen meer. Bij de mediamarkt (almere) gaven ze aan dat ik de eerste was die m met dit probleem kwam ruilen.

Bij mij kwam het probleem nadat ik de accu volledig had opgeladen, de lader los haalde en meteen weer aansloot (wilde checken of ie echt vol was, of de stekker misschien gaar was, omdat ik m wel snel vol geladen vond zitten). Hierna deed het scherm het niet meer.

ps. Kan denk ik geen kwaad om voor de zekerheid op de pc even je google account een nieuw wachtwoord te geven. Je weet het maar nooit....

[ Voor 7% gewijzigd door RavenLord op 04-07-2011 13:17 ]

psn: splettervlek

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:28:
[Ad...]

misschien zijn er nog meerdere methoden, maar ik doehet of met standaard bestandsbeheer of ik haal het nicrosd kaartjeveruit en kopieer met windows 7. Als ik dan het kaartje terugstop dan kan ik met Gallery gewoon doorheen scrollen.
Van die ebooks weet ik niks.
Sory ik snap jouw antwoord niet. Kopieren met windows heeft weinig zin want zo heb ik fotos er opgezet
Mijn probleem is nu juist dat de gallerij de microsd niet toont, via bestandbeher kan ik de map wel vinden maar dan kan ik maar een foto tegelijk bekijken.
Mbv knippen en plakken is het me nu gelukt de foto van sd naar de picture map te verplaatsen, maar dat is veel werk als we straks op vakantie even de gemaakte foto wil en bekijken.

Iemand anders tips?

• RavenLord
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

Ik krijg de foto's pas te zien als ik de tablet even helemaal uit zet. Dus powerknop indrukken tot je de melding krijgt of je wilt afsluiten.
Hierna krijg ik plots wel de foto's te zien in de diverse mappen. met de foto viewer.
Dit gebeurd ook als ik bijv. een foto van internet download en opsla (in nota bene de zelfde map als waar de standaard foto's staan die al op de tablet staan).
Pas na opnieuw opstarten zie ik ze staan. Android probleempje? Of Asus? Tis iig niet handig :-(

psn: splettervlek

Verwijderd

Gisteren bij de MM ook de 32 versie gehaald, nog zonder dock. Deze ze verwachten de week van de 15e binnen. Na het opstarten geen geluid, dus zat al een beetje te balen. Na een reset was het geluid weer aanwezig. Snel even wat gratis apps binnen gehengeld en zitten spelen met wat settings. Ben erg tevreden over mijn aankoop tot nu toe. Nu is even gaan kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn.

verkapte ik heb er ook 1 post maar moet het toch even melden :)

Verwijderd

bedankt ravenlord, ga ik zeker eens testen.

intussen is imjn probleem opgelost. quickpick liet me inderdaad de juiste folder toevoegen!
super bedankt Sorcerer_NL
RavenLord schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:29:
Ik krijg de foto's pas te zien als ik de tablet even helemaal uit zet. Dus powerknop indrukken tot je de melding krijgt of je wilt afsluiten.
Hierna krijg ik plots wel de foto's te zien in de diverse mappen. met de foto viewer.
Dit gebeurd ook als ik bijv. een foto van internet download en opsla (in nota bene de zelfde map als waar de standaard foto's staan die al op de tablet staan).
Pas na opnieuw opstarten zie ik ze staan. Android probleempje? Of Asus? Tis iig niet handig :-(

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik heb tot op heden nog niet echt een goede slideshow/foto app gezien die netjes en smooth mijn foto's afspeelt (9 meg jpegs, van Canon EOS 1000D), iemand nog tips?

Tot op heden geprobeerd:
QuickPic - Best fijn maar bij bladeren duurt het vrij lang voordat hij scherpstelt en de diavoorstelling hapert
JustPic - Lijkt ideaal alleen sorteert hij de foto's met de laatste op eerste plek, krijg dit niet andersom

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
iCe01 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:53:
[...]

De buttons van je touchpad werken wel als wake-up knop. 1x op een touch-button en daarna op een wilekeurige knop van het toetsenbord et voila, de tablet is geunlockt. Je moet dan natuurijk wel het touchpad aan hebben staan.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, mijn TF voor de tweede maal op transport naar Tsjechie. Hopelijk de laatste keer (of naja hij mag nog wel een keer, maar dan als bagage als ik er heen ga op vakantie :D )

Maar het is echt een hardwareprobleem ergens. De vorige keer hebben ze het moederboard vervangen. Eens kijken wat het nu gaat worden. Het blijft een vaag probleem ergens.
opladen met de computer ging wel (maar ja, na 36 uur op 82% zitten (vanaf de 30%) schiet niet echt op natuurlijk :D )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-11 17:44
Nu zit ik al een aardige tijd mijzelf lekker te maken met deze "tablet". Altijd al een netbook willen hebben ook, en dit lijkt het beste van twee werelden te combineren. Ik zit nog wel met een paar vragen en sorry maar 100+ pagina's ga ik niet doorlezen hoor :P.

Ik zal ze even op een rijtje zetten:
Ik wil graag een beetje internetten, mailen en her en der een paar foto's of wat andere bestanden. De 32GB of 16GB? Het geld is het probleem eigenlijk ook niet maar 100 euro voor 16GB is best wel heftig. Wat is jullie mening in deze?

Aangezien ik niet echt een Android kenner ben (BB User!!), kan android met PDF overweg? Leuk voor op het werk!

Hoe zit het met office bestanden? (Word,excel, etc...)

Netwerk verbinding(en) met een Q-nap NAS op en top in orde inclusief streamen eventueel? (MKV,WMV, etc..).

Ik geloof dat dat ze wel waren voorlopig, hou al een tijdje dit topic in de gaten en ik pik af en toe wat mee maar ben niet helemaal op de hoogte. Voorlopig zie ik wel vele goede ervaringen met de TF!

Zit er BTW nog een leuke deal aan te komen binnenkort ergens? De meeste prijzen liggen vrijwel gelijk in de pricewatch, misschien 1 of andere elektronica keten?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Sory ik snap jouw antwoord niet. Kopieren met windows heeft weinig zin want zo heb ik fotos er opgezet
Mijn probleem is nu juist dat de gallerij de microsd niet toont, via bestandbeher kan ik de map wel vinden maar dan kan ik maar een foto tegelijk bekijken.
Mbv knippen en plakken is het me nu gelukt de foto van sd naar de picture map te verplaatsen, maar dat is veel werk als we straks op vakantie even de gemaakte foto wil en bekijken.

Iemand anders tips?
Zie bericht DVERSA2 van maandag 27 juni 2011 23:25 in dit topic. Dit heeft mij goed geholpen met mijn externe SD kaartje.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 23:06
Bunta schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:16:
Nu zit ik al een aardige tijd mijzelf lekker te maken met deze "tablet". Altijd al een netbook willen hebben ook, en dit lijkt het beste van twee werelden te combineren. Ik zit nog wel met een paar vragen en sorry maar 100+ pagina's ga ik niet doorlezen hoor :P.

Ik zal ze even op een rijtje zetten:
Ik wil graag een beetje internetten, mailen en her en der een paar foto's of wat andere bestanden. De 32GB of 16GB? Het geld is het probleem eigenlijk ook niet maar 100 euro voor 16GB is best wel heftig. Wat is jullie mening in deze?
16G meer dan voldoende.
Aangezien ik niet echt een Android kenner ben (BB User!!), kan android met PDF overweg? Leuk voor op het werk!
Pdf wordt zeer goed ondersteund, Adobe reader bijvoorbeeld. :)
Hoe zit het met office bestanden? (Word,excel, etc...)
Polaris zit bijgeleverd, maar vind ik persoonlijk niet zo fijn. Google Docs werkt uitstekend en kan met alle bestandsformaten van Microsoft overweg.
Netwerk verbinding(en) met een Q-nap NAS op en top in orde inclusief streamen eventueel? (MKV,WMV, etc..).
Heb ik helaas geen antwoord op.
Ik geloof dat dat ze wel waren voorlopig, hou al een tijdje dit topic in de gaten en ik pik af en toe wat mee maar ben niet helemaal op de hoogte. Voorlopig zie ik wel vele goede ervaringen met de TF!

Zit er BTW nog een leuke deal aan te komen binnenkort ergens? De meeste prijzen liggen vrijwel gelijk in de pricewatch, misschien 1 of andere elektronica keten?
Waarschijnlijk niet, maar je weet maar nooit natuurlijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
Spidey schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:18:
Afgelopen vrijdag zonder dock aangeschaft. Deze ochtend plots geen enkele reactie meer van het scherm wat betreft het aanraken. Harde reset lijkt ook niet te helpen.

Was al aan het twijfelen tussen de Asus (naar hartelust inrichten volgens eigen wens) en een ipad2 (heeft zich bewezen).
Geen trek om 4 dagen te wachten totdat de batterij leeg is. Data gewist en bij de Media Markt een nieuwe meegekregen. Ze dachten dat ze het wel konden fixen met een keyboard, maar ook dat ging niet.
Ik had er een met android 3.01 en heb er nu een met 3.1. Hopelijk maakt dat wat uit.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Anton.net
naar welk formaat kan ik een film best comprimeren?
Anton.net schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:52:
naar welk formaat kan ik een film best comprimeren?
mp4/mkv via handbrake doe een zoek op handbrake voor instellingen en meer info

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 10:17
Siyara schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:23:
Vraagje, bij mij gaat die schakelaar van het dockingstation echt niet helemaal naar rechts. Hij klikt wel, maar blijft halverwege hangen. Voor de rest werkt het prima... Anderen hier ook last van?
Dat dacht ik eerst ook. je moet gewoon heeel hard drukken. in ieder geval behoorlijk kracht zetten

• _gibeon_
Die van mij was ook erg strak (te strak, je zag het glas tegen het "scherm" aangedrukt worden. Met de torx-schroeven aan de onderkant van het scharnier en de Philips-schroeven in het scharnier kan je dat eenvoudig bijstellen.

Edit: Ik zie nu dat het scherm van m'n tablet niet uit gaat als ik het geheel dichtklap. Het scherm gaat rond 2/3 uit en op het moment dat de tablet het dock aanraakt, gaat hij weer aan! Dat gebeurd overigens alleen als ik het touchpad aan heb staan. Zijn er andere mensen die dit ook ervaren? Zie je alleen in het donker. Ik draai overigens Prime 1.5

[ Voor 44% gewijzigd door _gibeon_ op 04-07-2011 23:26 ]

• Nixadus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Uit ervaring kan ik vertellen dat dat prima werkt. Alleen met wel de kanttekening dat standaard .mkv geen geluid geven. Dit is een bekend gegeven bij de TF. Je zult die dus moeten converteren.

Overigens maak ik gebruik van Total Commander in een beta versie. Doet het meer dan prima om ook de NAS te bereiken (via FTP add on van hun). Kijk voor meer info op hun forum: http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=28813

Verwijderd

Is er een manier waarop ik in de market apps/games kan herkennen die speciaal voor een tablet zijn. Ik ben nu sinds een dag aan het spelen maar het lijk erop dat ik games er tussen heb voor een telefoon. Heel klein en niks mee te beginnen?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:37:
Is er een manier waarop ik in de market apps/games kan herkennen die speciaal voor een tablet zijn. Ik ben nu sinds een dag aan het spelen maar het lijk erop dat ik games er tussen heb voor een telefoon. Heel klein en niks mee te beginnen?
In de market wordt nog geen onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld Android 2.x en Android 3.x apps. In dit topic zijn wel diverse links genoemd naar specifieke Android 3.x apps.

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:10:
[...]
In de market wordt nog geen onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld Android 2.x en Android 3.x apps. In dit topic zijn wel diverse links genoemd naar specifieke Android 3.x apps.
Jammer, dat is een punt waar bijvoorbeeld bij de Apple App Store wel duidelijk onderscheid tussen wordt gemaakt. Vind ikzelf ook prettig omdat ik op mijn iPad het liefst gewoon apps heb die het hele scherm gebruiken en geen uitvergrote iPhone apps.

Verwijderd

ProfoundValue schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Jammer, dat is een punt waar bijvoorbeeld bij de Apple App Store wel duidelijk onderscheid tussen wordt gemaakt. Vind ikzelf ook prettig omdat ik op mijn iPad het liefst gewoon apps heb die het hele scherm gebruiken en geen uitvergrote iPhone apps.
Met de gratis apps niet erg. Die gooi ik er gewoon vanaf. Houd me voorlopig wel even tegen met het kopen van een app als ik niet zeker weet of hij wel geschikt is voor een tablet.

Verwijderd

Het grootste probleem is dat er (nog) geen market is voor Android 3.x / tablets, welke pas komt wanneer deze door alle fabrikanten gebruikt kan/mag worden.

Er komt dus een speciale market voor tablets (los van de huidige market), al worden een hoop apps al klaar gemaakt voor tablet gebruik of werken zonder problemen op een groot scherm.

Bijvoorbeeld Angry Birds HD is gewoon een telefoon app, maar omdat er geen vaste maten zijn ingesteld (pixel vs percentage) werkt het ook netjes op een tablet. Dit zag je ook toen de iPad net uitkwam en er opeens HD versies kwamen van bestaande apps, welke nu ook zonder problemen werken op de iPhone.

• _gibeon_
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Met de gratis apps niet erg. Die gooi ik er gewoon vanaf. Houd me voorlopig wel even tegen met het kopen van een app als ik niet zeker weet of hij wel geschikt is voor een tablet.
Ik neem aan dat je weet dat je 15 minuten heb om de app te testen? Over het algemeen is dit voldoende om er achter te komen of het wel/niet werkt.

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Toch vind ik het raar dat het nog niet in de market zit! sommige apps kan ik namelijk niet vinden op de tablet maar wel op mijn telefoon.... zoals automate it, hoe komt dit dan dat deze niet zichtbaar is op de tablet / pad en wel op telefoon.... ?

Verwijderd

Iemand ervaring met de TF te pairen met een telefoon en er dan mee te internetten? (Tethering)

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:07:
Iemand ervaring met de TF te pairen met een telefoon en er dan mee te internetten? (Tethering)
Met een Android telefoon geeft dit geen probleem. Ik hoor van mensen met een Nokia dat dit niet echt lukt. Ook niet met wifi omdat dan een ad-hoc netwerk opgezet wordt wat Android niet kan zien.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Gedaan met mijn Desire als WiFi hotspot, werkte prima.

Verwijderd

GrandPuba schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:57:
Toch vind ik het raar dat het nog niet in de market zit! sommige apps kan ik namelijk niet vinden op de tablet maar wel op mijn telefoon.... zoals automate it, hoe komt dit dan dat deze niet zichtbaar is op de tablet / pad en wel op telefoon.... ?
Deze app is niet compatible met de tablet. Dat zal wel komen omdat 'ie telefoon functies verwacht, en die heeft de tablet niet....

D'r zijn wel meer apps in de market die het op m'n wildfire wel doen en niet verschijnen voor de TF.

• _gibeon_
beschuit schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:16:
[...]

Gedaan met mijn Desire als WiFi hotspot, werkte prima.
Ik heb gisteren m'n Desire eindelijk via bluetooth-tether werkend, dat moet een hoop stroom besparen! Ik kan er eventueel een tutorial over maken, het ging niet echt vanzelf... Je moet er sowieso een gerootte telefoon voor hebben.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:13
Ik heb hier een probleempje,

Ik krijg mijn ziggo email niet fatsoenlijk werkend op mijn tablet

de instellingen die ik gebruik zijnnals volgt
Gebruikersnaam: Ziggo mail adres (xxxxxxx@ziggo.nl)
Wachtwoord: xxxxx
Pop3 server: pop.ziggo.nl
Beveiligingstype: Geen
Poort: 110

smtp server: smtp.ziggo.nl
poort: 25
aanmelden vereist is het vinkje uit

Ik ben verbonden via wifi op een ziggo verbinding
Doe ik hier iets verkeerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door E-razor1984 op 05-07-2011 13:36 ]

• Loekie
  • Laatst online: 13:57
_gibeon_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Ik heb gisteren m'n Desire eindelijk via bluetooth-tether werkend, dat moet een hoop stroom besparen! Ik kan er eventueel een tutorial over maken, het ging niet echt vanzelf... Je moet er sowieso een gerootte telefoon voor hebben.
Hmm, hier was het:
Wireless tether aanzwengelen
Bluetooth op discoverable, pairen
Vervolgens internet.
Soms moet ik even 2x verbinden met wireless tether, dat heb ik met laptop ook wel eens.
Het internet-iccon veranderd als het goed is dan ook naar het bluetooth-icoon.

specs

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
E-razor1984 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:35:
Ik heb hier een probleempje,

Ik krijg mijn ziggo email niet fatsoenlijk werkend op mijn tablet

de instellingen die ik gebruik zijnnals volgt
Gebruikersnaam: Ziggo mail adres (xxxxxxx@ziggo.nl)
Wachtwoord: xxxxx
Pop3 server: pop.ziggo.nl
Poort: 110

smtp server: smtp.ziggo.nl
poort: 25
aanmelden vereist is het vinkje uit

Ik ben verbonden via wifi op een ziggo verbinding
Doe ik hier iets verkeerd ?
Misschien de volgende keer even zoeken op 'ziggo' in dit topic ;)

was al eens eerder naar voren gekomen en toen bleken dit de instellingen te zijn:

smtp.ziggo.nl
beveiliging TLS
poort 587
aanmelden vereist ja

Verwijderd

Raainman schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Met een Android telefoon geeft dit geen probleem. Ik hoor van mensen met een Nokia dat dit niet echt lukt. Ook niet met wifi omdat dan een ad-hoc netwerk opgezet wordt wat Android niet kan zien.
Ik heb een Zwart Besje (BB 9780) en ik krijg het nog niet voor elkaar, iemand die tips heeft?

• _gibeon_
Loekie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Hmm, hier was het:
Wireless tether aanzwengelen
Bluetooth op discoverable, pairen
Vervolgens internet.
Soms moet ik even 2x verbinden met wireless tether, dat heb ik met laptop ook wel eens.
Het internet-iccon veranderd als het goed is dan ook naar het bluetooth-icoon.
Welke rom draai je, als ik vragen mag?

• EricEric752
  • Laatst online: 17:20
[...]

Waarom niet gewoon via PDANet app?

• Loekie
_gibeon_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Welke rom draai je, als ik vragen mag?
Default 3.1.
Buddy van me die Apple-fanaat is en er bij was stond te klapperen met z'n oren toen hij zag hoe simpel dat was....

specs

• _gibeon_
EricEric752 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Waarom niet gewoon via PDANet app?
De PDANet tablet app bedoel je? Dan moet je steeds de proxy veranderen. En WiFi tetheren is simpelweg geen optie, veel te batterij-intensief.
Loekie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:32:
[...]

Default 3.1.
Buddy van me die Apple-fanaat is en er bij was stond te klapperen met z'n oren toen hij zag hoe simpel dat was....
Ik doelde op de rom van je telefoon, sorry.
probeer (tethering) eens als zoekstring in dit forum!

• EricEric752
  • Laatst online: 17:20
_gibeon_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:46:
[...]

De PDANet tablet app bedoel je? Dan moet je steeds de proxy veranderen. En WiFi tetheren is simpelweg geen optie, veel te batterij-intensief.
Dat is waar, maar het is niet vreselijk veel werk om de proxy even aan te passen. Vooral als je langduring gaat tetheren.

Als je even snel wat op wilt zoeken is het een beetje gedoe, maar dat kan je snel even tetheren via WiFi. Dan is het verbruik niet zo belangrijk. Als je een hele tijd aan de slag gaat kan je dan PDANet pakken.

Zo doe ik het zelf. Ik vind het best werkbaar zo.

• _gibeon_
EricEric752 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:07:
[...]

Dat is waar, maar het is niet vreselijk veel werk om de proxy even aan te passen. Vooral als je langduring gaat tetheren.

Als je even snel wat op wilt zoeken is het een beetje gedoe, maar dat kan je snel even tetheren via WiFi. Dan is het verbruik niet zo belangrijk. Als je een hele tijd aan de slag gaat kan je dan PDANet pakken.

Zo doe ik het zelf. Ik vind het best werkbaar zo.
Klopt, maar zoals ik het nu heb is het tetherapp op telefoon aan, bluetooth op tablet zoeken en klaar. Het is alleen de eerste keer even prutsen. (:

Verwijderd

_gibeon_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:36:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat je 15 minuten heb om de app te testen? Over het algemeen is dit voldoende om er achter te komen of het wel/niet werkt.
nu wel _/-\o_

• Anton.net
komt android 3.2 ook voor de transformer?
weet iemand wanneer ongeveer, en wat nieuw/verbeterd is bij deze versie?

• Loekie
_gibeon_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:46:
[...]
Ik doelde op de rom van je telefoon, sorry.
Motorola Milestone Froyo, stock, rooted.

specs

Verwijderd

Android 3.2 komt deze zomer uit voor de EEE Pad.
Ik weet niet wat er nieuw is. maar wel dat deze versie geschikt is voor 7 inch tablets,

• motor-babe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-04-2017
[...]

@_gibeon_ ik heb wel interesse het lukte me niet echt lekker , ik heb een Galaxy S (rom: Lite'ning 5.4)

;) :>

motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"

Verwijderd

Iemand een idee hoe je films kan streamen van een AC Ryan mediaplayer naar de TF?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Zo, hè hè. Eindelijk gelukt om Google Earth op m'n Asus TF werkend te krijgen bij mij thuis!

Had het probleem dat door meerdere mensen (wereldwijd) gemeld werd dat Google Earth op m'n TF gewoon NIET online kon komen. Bleef maar melden dat de applicatie geen verbinding kon krijgen. Terwijl verder alles wel verbinding had. Ook op m'n HTC Desire-Z met Android 2.2 kreeg ik met Google Earth thuis via Wifi géén verbinding, terwijl het op m'n werk via Wifi wel goed ging. Ook met de TF op m'n werk via Wifi kon Google Earth online verbinden.

De oplossing bleek uiteindelijk om in mijn (Linksys) Wifi-router de Google publieke DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) op te nemen. :)

• Aurora
Anton.net schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:52:
komt android 3.2 ook voor de transformer?
weet iemand wanneer ongeveer, en wat nieuw/verbeterd is bij deze versie?
Click me!

edit: Foutje! Link wijst naar Ice Cream Sandwich

[ Voor 9% gewijzigd door Aurora op 05-07-2011 22:40 ]

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:56:
Android 3.2 komt deze zomer uit voor de EEE Pad.
Ik weet niet wat er nieuw is. maar wel dat deze versie geschikt is voor 7 inch tablets,
Misschien interessant voor diegenen die ook problemen hebben met het ontvangen van exchange mail. Password recovery (security setting exchange) schijnt niet te werken in 3.0 en 3.1. ik heb daar net een reactie over gehad op de bevinding die ik had gemeld op code.google. en dit schijnt dus opgelost te zijn in 3.2. Wel balen. Betekent of geen bedrijfsmail op mn transformer de komende tijd of 20 euro dokken voor moxier mail of touchdown :-(.

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 19:20
dit is icecream. wel interessant overigens. Ic zal volgens dit bericht in q4 uitkomen.

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-11 20:36
Als je nog wil tetheren met bluetooth met een geroot android mobieltje, dan kan ik "wireless tether" wel aanbevelen uit de market. Deze kun je zowel met wifi als met bluetooth gebruiken. Als je dan eerst de telefoon configureert als bluetooth accesspoint en daarna pas koppelt, dan ziet de transformer de bluetoothservice. Als je daarbij wifi op de transformer uit hebt staan, dan maakt de tablet verbinding met bluetooth en staat er een blauw bluetooth vierkantje rechtsonder bij.

• Aurora
oltk schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:02:
[...]

dit is icecream. wel interessant overigens. Ic zal volgens dit bericht in q4 uitkomen.
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik was vergeten dat er nog een nieuwe Honeycomb versie aankwam :)

Verwijderd

Righthere schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:02:
Als je nog wil tetheren met bluetooth met een geroot android mobieltje, dan kan ik "wireless tether" wel aanbevelen uit de market. Deze kun je zowel met wifi als met bluetooth gebruiken. Als je dan eerst de telefoon configureert als bluetooth accesspoint en daarna pas koppelt, dan ziet de transformer de bluetoothservice. Als je daarbij wifi op de transformer uit hebt staan, dan maakt de tablet verbinding met bluetooth en staat er een blauw bluetooth vierkantje rechtsonder bij.
Beetje jammer dat je voor blue tooth tethering perse je telefoon moet rooten.
Waarom nou niet gewoon een app die dit voor de leek standaard kan doen.... zou het leven een stuk aangenamer maken voor de niet tweaker, die direct na het openen van de doos van zijn telefoon de hackbijl al klaar heeft liggen :P

Ik gebruik gewoon wifi hotspot tethering op mijn Galaxy S2 en dat werk (ok hoog accu verbruik, maar aan de lader) voor wat ik wil perfect. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 00:38 ]

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:38:
[...]Ik gebruik gewoon wifi hotspot tethering op mijn Galaxy S2 en dat werk (ok hoog accu verbruik, maar aan de lader) voor wat ik wil perfect. ;)
Ik gooi mijn Galaxy Gio via USB aan het dok om op te laden als ik theter, werkt ook perfect. Helaas USB thetering nog niet aan de praat gekregen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"Beetje jammer dat je voor blue tooth tethering perse je telefoon moet rooten."

eh?
Mijn telefoon is niet geroot. (motorola defy) en ik gebruik hem dus gewoon om via bluetooth tethering te internetten op de TF.

-instellingen:
-draadloos en netwerken
- mobiele netwerken
**Internet-Tethering aanvinken

bluetooth verbinding opzetten

dat was alles wat ik hoefde te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-07-2011 07:54 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 17:20
Lekker dan.... Transformer is gevallen op de linker onderhoek. Proefondervindelijk kan ik dus melden dat de transformer een val van 20 centieter hoogte op een granito vloer niet trekt. Nou sluit de behuizing niet meer volledig omdat deze verbogen is en doet de aan/uit knop niets meer. Kan het beeldscherm nu alleen aankrijgen door hem aan de lader te hangen. Gelukkig werkt het apparaat verder nog wel.

Uiteraard ben ik niet verzekerd voor zulke stommiteiten....
Iemand ervaring met wat een reparatie van iets dergelijks moet gaan kosten en wat Asus berekent voor het enkel aannemen van een eigen-schuld-dikke-bult-reparatie?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48
Na mijn zoektocht naar een imagetank (welke blijkbaar ineens verdwenen zijn uit de winkels) om volgend jaar op mijn fotografievakantie naar New York mee te nemen, kwam ik toevallig de Asus Transformer tegen. Uiteraard even op RAW gezocht in het topic.
In eerste instantie gaat het er om dat ik backups kan maken van mijn geheugen kaarten via de Transformer naar een externe schijf (anders is het geheugen toch in één keer zo vol).
Wat betreft hetgeen ik lees, is dit goed mogelijk.
Het zou leuk zijn om ook RAW te kunnen bekijken/bewerken, maar daar ga ik nog even niet van uit. Daarnaast, voor scherpte kun je ook gewoon de jpg bekijken. (fotografeer meestal toch op beide) Rawdroid heb ik al over gelezen btw.

Is de transformer prima als backup tussenpersoon te gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 06-07-2011 10:52 ]

• nklomp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 14:05
Weet iemand waar de tablet werkend is te zien in de omgeving Rotterdam. Ik wil van het weekend met m'n vader deze gaan bekijken, maar hij wil graag eerst een demo zien voordat hij tot de koop ervan over wil gaan ;)

alvast bedankt

• Arunia
nklomp schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:27:
Weet iemand waar de tablet werkend is te zien in de omgeving Rotterdam. Ik wil van het weekend met m'n vader deze gaan bekijken, maar hij wil graag eerst een demo zien voordat hij tot de koop ervan over wil gaan ;)

alvast bedankt
Ik weet het niet zeker, maar wellicht staat hij in de vitrine bij Coolblue bijvoorbeeld? Dat zijn echt apparaten welke ze daar hebben staan wellicht. Mediamarkt heel misschien ook wel. Ik raad je aan om van te voren eerst uiteraard te bellen.

Verwijderd

Wybo schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:50:
"Beetje jammer dat je voor blue tooth tethering perse je telefoon moet rooten."

eh?
Mijn telefoon is niet geroot. (motorola defy) en ik gebruik hem dus gewoon om via bluetooth tethering te internetten op de TF.

-instellingen:
-draadloos en netwerken
- mobiele netwerken
**Internet-Tethering aanvinken

bluetooth verbinding opzetten

dat was alles wat ik hoefde te doen.
Mmmm, ik lees hier alleen maar verhalen over je moet een gerootte telefoon hebben... maar ok, vanavond dus mijn stock rom niet gerootte Galaxy S2 eens aanslingeren en kijken of ik via blauwe tandjes ook internet tevoorschijn kan toveren op mijn TF.
Geen idee of in Android 2.3.3 (op de Galaxy S2) die instellingen zitten, want ik neem aan dat je die bedoeld met je -instellingen lijstje?

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 13:40
Ik zou ook wel willen weten of ze bij de mediamarkt de transformer hebben. Ik wil graag met de transformer spelen voordat ik hem misschien ga kopen

Verwijderd

Tripwire999 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:57:
Ik zou ook wel willen weten of ze bij de mediamarkt de transformer hebben. Ik wil graag met de transformer spelen voordat ik hem misschien ga kopen
De beller is sneller... gewoon op de MM site zoeken en het nummer van de dichtstbijzijnde vestigingen bellen en als ze hem hebben hoor je dat snel genoeg.
Ze houden hem echter (meestal niet, of je moet wel heel erg slijmen) niet voor je apart, dus als er nog eentje ligt en je moet er nog naartoe reizen loop je het risico dat je voor Piet Snot erheen gaat.
Omdat MM nogal groot inkoopt is de levering vanuit Asus best regelmatig lijkt het momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 12:01 ]

• Arunia
Mm rotterdam centrum heeft hem werk als show model zonder toetsenbord staan. Dus daar kun je hem prima zonder toetsenbord uit proberen.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25
Respiration schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:58:
Lekker dan.... Transformer is gevallen op de linker onderhoek. Proefondervindelijk kan ik dus melden dat de transformer een val van 20 centieter hoogte op een granito vloer niet trekt. Nou sluit de behuizing niet meer volledig omdat deze verbogen is en doet de aan/uit knop niets meer. Kan het beeldscherm nu alleen aankrijgen door hem aan de lader te hangen. Gelukkig werkt het apparaat verder nog wel.

Uiteraard ben ik niet verzekerd voor zulke stommiteiten....
Iemand ervaring met wat een reparatie van iets dergelijks moet gaan kosten en wat Asus berekent voor het enkel aannemen van een eigen-schuld-dikke-bult-reparatie?
Als je een inboedel verzekering hebt kan je het gewoon daar declareren. Bij mij was ik alleen een eigen risico kwijt met geen verdere consequenties voor heet maandbedrag. Zou dat eens proberen.

Geen informatie beschikbaar

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 19:33
Arunia schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:45:
Na mijn zoektocht naar een imagetank (welke blijkbaar ineens verdwenen zijn uit de winkels) om volgend jaar op mijn fotografievakantie naar New York mee te nemen, kwam ik toevallig de Asus Transformer tegen. Uiteraard even op RAW gezocht in het topic.
In eerste instantie gaat het er om dat ik backups kan maken van mijn geheugen kaarten via de Transformer naar een externe schijf (anders is het geheugen toch in één keer zo vol).
Wat betreft hetgeen ik lees, is dit goed mogelijk.
Het zou leuk zijn om ook RAW te kunnen bekijken/bewerken, maar daar ga ik nog even niet van uit. Daarnaast, voor scherpte kun je ook gewoon de jpg bekijken. (fotografeer meestal toch op beide) Rawdroid heb ik al over gelezen btw.

Is de transformer prima als backup tussenpersoon te gebruiken?
Ik heb de afgelopen weken de transformer als fotobackup gebruikt. Mijn camera heeft SDHC, de tablet helaas alleen een micro sd. Dus je moet met alleen het tablet rechtstreeks op een microsd + adapter gaan schieten als je SD in de camera hebt. Ik heb ter plekken een toetsenbord erbij gekocht, kon dan in ieder geval de camera via usb aansluiten of de sd gewoon in de sd reader van het toetsenbord stoppen. Ik schoot ook raw, en heb de sd van de camera overgepompt naar de micro sd in de tablet. Dat gaat retetraag overigens met een class 4 micro sd. Met rawdroid worden alle fotos in een map gedecordeerd en kun je ze previewen, maar helaas verder nog niks (niet omzetten naar jpg zodat ze in de gallery te zien zijn oid). Dus meer dan een backup is het momenteel niet.

• Arunia
Bedankt voor de uitleg.

Opzich is dat voor mij het probleem gelukkig niet.
Previewen is een leuke bijkomstigheid, maar zal schieten in RAW en JPG tegelijk.
Op dit moment heb ik een Canon 350d, maar volgend jaar voor die vakantie wil ik uiteraard de Transformer hebben en een 7D. Dus kom ik toch uit op CF kaarten, dus het toetsenbord, dus camera via usb aansluiten.
Daarnaast is het mijn bedoeling om direct door te pompen naar een externe harde schijf.
Ik ga er even vanuit dat ik dan kopieer op de maximum snelheid van wat de usb-aansluiting aan zal kunnen. Moet nog verder even kijken naar het apparaat, maar verwacht dat de Transformer geen USB3 zal hebben.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb succesvol een muis met mini USB ontvanger (Logitech) gebruikt met de Transformer. Heeft iemand al eens een bluetooth muis geprobeerd? Werkte dat?
Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.