Hallo iedereen,
Ik had een paar pagina's terug wat geschreven over PRIME!1.5. Ik ga daarover verder want ik ben een poweruser die het meest uit zijn apparaten haalt bijv:
- Prime! dus
- Overklokken
En nu laat ik jullie iets zien wat zeker ook ergens anders op internet staat maar wat ik toch zelf wel de moeite waard vond.
Als je een laptop, nieuwe computer koopt is 80% van de software, bloatware, software waar je eigenlijk toch niks mee doet (dit kan per gebruiker verschillen)
Ik heb het liefst een zo kaal mogelijke android device waarom ik deze guide geef is vanwege het volgende:
Ik had eergister een gratis tool gedownload vanuit de Android Market genaamd: Norton system untilities. Dat is een gratis programma waarmee je het CPU, ram, batterij enzo kan meten maar ook per app! En tijdens het bekijken viel me iets op:
ALLE ASUS software; Mynet,Cloud enz. gebuiken bij elkaar toch standaard (dus bij het opstarten) toch zon 60-80 MB ram. Je kunt ze wel sluiten maar dan blijven ze terug komen dus:
Voor iedereen die af wil van zijn ASUS programma's (of een paar)
Benodigheden:
- EEE Pad
- Software (zie hieronder)
- Root
- Geen noob: Zoals ik al zei ben ik een poweruser dat inhoud dat je verstand van zaken moet hebben. Als je een keer een costom rom hebt geinstalleerd dan zit je niveau wel goed.
Procedure
- Download Root Explorer (getest, wel betaald) of ES file explorer (niet goed getest, root functie is in test modus)
Voor Root Explorer:
- Browse naar system/app
- Klik bovenin op de knop "Mount R/W"
>> Als er dan staat Mount R/O dan zit je goed.
- Ga met zorg goed door de lijst door en verwijder de apps waarvan je zeker weet dat je die niet gaat gebruiken:
Voor ES file Explorer
- Ga naar instellingen met de menu knop, scroll helemaal naar onder en schakel Root toegang in en lees de waarschuwing
- Browse naar system/app
Dan:
- Ga met zorg goed door de lijst door en verwijder de apps waarvan je zeker weet dat je die niet gaat gebruiken
Ikzelf heb het volgende weggedaan (met succes)
- MyNet
- MyCloud
- PR Reader
- Zinio
- Asus Weather
en nog een paar maar die ben ik vergeten
Suc6, het scheelt wel wat ram en ondanks die 1GB is het altijd fijn