Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik kan sinds de update naar Prime 1.5 de Market niet meer gebruiken voor nieuwe apps. Hij werkt wel voor het updates van bestaande apps. Wanneer ik een nieuwe wil installeren krijg ik de melding "fout bij het verwerken van de aankoop", ondanks dat het dan een gratis app betreft.

Via het menu heb ik de market al geforceerd gesloten en de cache gewist. Helaas mag dit niet baten. Heeft iemand dit ook of een idee om het op te lossen?

E.P.M. Linsen

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 23:14
Ik heb een probleem met de market waar ik me steeds meer aan erger. Als ik een app wil downloaden dan staat er best vaak dat hij bezig is met downloaden of aan het wachten is om te installeren, maar als ik dan verder ga in de market of ik wissel van app, dan is die download opeens weg :s soms staat de app dan bij mijn apps under 'not installed' apps en soms staat hij er gewoon helemaal niet tussen. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand of daar wat aan te doen is?

iRacing Profiel

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 07:14
Junia schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:01:
Andere mensen ook het probleem dat wanneer je de optie selecteert om 'wifi uit te zetten als het scherm dooft (na 15 minuten) en je vervolgens een uur later je TF aan zet hij niet automatisch een wifi connectie op zet?

Als ik bij de list kijk zie ik dat hij dan 1 streepje verbinding krijgt en dat hij bezig is om een IP adres op te vragen. (na paar minuten wachten nog steeds geen connectie, wifi disablen/enablen en het werkt weer...)

is hier een fix voor?
Dit komt mij ook bekend voor. Hoor graag een fix.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Dit is mijn eerste post geschreven op mijn nieuwe tf. Ik heb veel gehad aan dit topic en ben nog steeds niet uitgelezen.

De tf is echte een mooi apparaat en hij werkt over het algemeen zeer prettig.

2 zaken waar ik tegenaan loop wil ik hier voorleggen. Ik hoop dat jullie een antwoord weten.

1. Ook als mijn dock is vastgeklikt kan het scherm er nog gedeeltelijk eruit gehaald worden. Nu zit het schuifje niet helemaal naar rechts maar eerder in het midden. Klopt dit?

2. Zoals ik nu merk is typen erg lastig: de cursor springt telkens weg, mogelijk door een erg gevoelig touchpad en het typen is ook erg traag. Komt dit bekend voor? En is er een oplossing voor? Ook mis ik de delete knop.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
soulcrusher schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:41:
Ik heb een probleem met de market waar ik me steeds meer aan erger. Als ik een app wil downloaden dan staat er best vaak dat hij bezig is met downloaden of aan het wachten is om te installeren, maar als ik dan verder ga in de market of ik wissel van app, dan is die download opeens weg :s soms staat de app dan bij mijn apps under 'not installed' apps en soms staat hij er gewoon helemaal niet tussen. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand of daar wat aan te doen is?
Yup, bekend fenomeen. Ook als ik via de website op de Market ingelogd ben en dan een app naar m'n tablet 'push' gaat het soms goed, en soms niet. Dan zie ik de app niet terug op m'n tablet. Maar de Market website, bij Mijn Market-Account, laat wel alle apps zien die ik 'besteld' heb (gratis en betaald), en daar kun je hem makkelijk opnieuw naar je tablet 'pushen'.

• Haay
Frankster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:49:
Dit komt mij ook bekend voor. Hoor graag een fix.
Ikzelf gebruik een Airplane on/off widget waarmee ik m'n Wifi uit zet wanneer ik weet dat ik m'n TF een tijdje niet gebruik. Als ik hem dan weer aanzet druk ik op die widget om de wifi weer aan te zetten (Airplane off) en dan wordt de Wifi verbinding ook meteen goed opgezet.

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:34:
2. Zoals ik nu merk is typen erg lastig: de cursor springt telkens weg, mogelijk door een erg gevoelig touchpad en het typen is ook erg traag. Komt dit bekend voor? En is er een oplossing voor? Ook mis ik de delete knop.
Het touchpad kun je tijdelijk uitzetten met de vierde knop van linksboven. SHIFT+BACKSPACE is DELETE. Word het niet eens tijd om dit soort basics in de openingspost op te nemen? :)

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 23:14
elinsen schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:29:
Ik kan sinds de update naar Prime 1.5 de Market niet meer gebruiken voor nieuwe apps. Hij werkt wel voor het updates van bestaande apps. Wanneer ik een nieuwe wil installeren krijg ik de melding "fout bij het verwerken van de aankoop", ondanks dat het dan een gratis app betreft.

Via het menu heb ik de market al geforceerd gesloten en de cache gewist. Helaas mag dit niet baten. Heeft iemand dit ook of een idee om het op te lossen?
Heb ik ook gehad toen ik met prime 1.4 een nieuwe kernel geïnstalleerd had. De enige oplossing was opnieuw flashen. Ik heb daar meer gebruikers op xda over horen klagen.

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 10:28
Om er voor te zorgen dat apps voortaan ook uw externe sdcard kunnen scannen op b.v. films of muziek kan je met een terminal app of via asb de volgende commando's ingeven:

su
cd /mnt/sdcard
mkdir MicroSD
mount -o bind /Removable/MicroSD /mnt/sdcard/MicroSD

Dit mount uw externe kaart als een folder binnenin het systeem zodat programma's deze kunnen benaderen.
Deze workaround is enkel toe te passen op rooted TS.

Bron: Asus Transformer Forum

Verwijderd

na wat graaf en spitwerk in het android os heb ik eindelijk whatsapp op de asus transformer aan de praat gekregen. Daarnaast meteen weer een potentiele account kaap methode gevonden. Zal het zo even uit testen en een korte tutorial maken voor de geintereseerde. (tutorial voor het installen van de app)

• mytheory
bllb schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:46:
Word het niet eens tijd om dit soort basics in de openingspost op te nemen? :)
Helemaal mee eens, er worden de laatste tijd telkens maar weer dezelfde vragen gesteld. En tot hoelang gaat deel 1 eigenlijk door? Maar ik snap ook wel dat dat veel tijd kost. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:29:
na wat graaf en spitwerk in het android os heb ik eindelijk whatsapp op de asus transformer aan de praat gekregen. Daarnaast meteen weer een potentiele account kaap methode gevonden. Zal het zo even uit testen en een korte tutorial maken voor de geintereseerde. (tutorial voor het installen van de app)
Ben ook al een tijdje aan het ploegen op internet om wa aan de praatte krijgen, maar jij graaft dieper denk ik. Ben heeeeel benieuwd naar je tutorial.

Verwijderd

zal er later vandaag aan beginnen, korte uitleg voor de techies. stap 1: installeer whatsapp op je asus transformer via de browser beta.whatsapp.com/android . stap 2: whatsapp installen en activeren op een 'compatible' android device, of via de android sdk emu. stap 3: /data/data/com.whatsapp dir overzetten naar je asus naar eensgelijke lokatie. reboot, en het zal werken. (root wel vereist op alle devices) maargoed het is al laat. zal de tut compleet maken later vandaag. erg handig whatsapp op de asus transformer :) tools die ik gebruik: winscp op windows sshdroid op android devices. 1x prepay sim (heb er 100 liggen:) + telefoon. ga echt slapen nu......

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 02:55 ]

• Gyata
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 17:28
Bij videobellen loop ik tegen het volgende probleem aan. Het is niet eenvoudig uit te leggen, maar ik ga een poging wagen. Rechtsonderin het scherm is een vierkant wat laat zien welk beeld van mij wordt overgestuurd. Sinds de laatste twee keer bellen is dat beeld niet stabiel. Naarmate ik mijn hoofd meer beweeg, lijkt het beeld wat van mij wordt verstuurd meer van het scherm af te vallen. Er blijft dan rechtsonderin steeds meer een zwarte rechthoek, zonder beeld, over. Herkent iemand dit probleem en zo, is er een oplossing/ oorzaak bekend?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:46

TdV

Gyata schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:32:
Bij videobellen loop ik tegen het volgende probleem aan. Het is niet eenvoudig uit te leggen, maar ik ga een poging wagen. Rechtsonderin het scherm is een vierkant wat laat zien welk beeld van mij wordt overgestuurd. Sinds de laatste twee keer bellen is dat beeld niet stabiel. Naarmate ik mijn hoofd meer beweeg, lijkt het beeld wat van mij wordt verstuurd meer van het scherm af te vallen. Er blijft dan rechtsonderin steeds meer een zwarte rechthoek, zonder beeld, over. Herkent iemand dit probleem en zo, is er een oplossing/ oorzaak bekend?
dan staat het schuifje boven dat vierkantje naar rechts ipv naar links. Dat is de anti shake functie. Het lijkt erop dat hij het beeld stabiel wil houden door die vaste opnamehoek te nemen, ga je de tab bewegen valt het beeld dat hij vast wil houden buiten het cameraperspectief. Verder toch erg stom gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door TdV op 28-06-2011 07:39 ]

• Gyata
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 17:28
Ah, dat klinkt logisch. Overigens dank voor de snelle reactie. Nu nog het schuifje vinden. Is het een hardwarematig of een software matig schuifje?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:34:

1. Ook als mijn dock is vastgeklikt kan het scherm er nog gedeeltelijk eruit gehaald worden. Nu zit het schuifje niet helemaal naar rechts maar eerder in het midden. Klopt dit?
Ik heb dezelfde bevindingen. Wat betreft de dock, het lijkt errop dat je het schuifje altijd moet gebruiken al je het scherm erin plaatst.
Als je het schuifje zonder scherm naar rechts doet en waar terug, dan lijkt het schuifje wel automatisch goed te staan als je je scherm erin plaatst.

Hierover heb ik de handleiding overigens nog niet geraadpleegd.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

bllb schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:46:
[...]

Het touchpad kun je tijdelijk uitzetten met de vierde knop van linksboven. SHIFT+BACKSPACE is DELETE. Word het niet eens tijd om dit soort basics in de openingspost op te nemen? :)
bedankt! Zo'n basics lijstje in de openingspost zou fijn zijn. 125+ pagina's doorlezen is een hoop ;)
Ik heb dezelfde bevindingen. Wat betreft de dock, het lijkt errop dat je het schuifje altijd moet gebruiken al je het scherm erin plaatst.
Als je het schuifje zonder scherm naar rechts doet en waar terug, dan lijkt het schuifje wel automatisch goed te staan als je je scherm erin plaatst.

Ik heb gemerkt dat als ik het scherm er in zet het schuifje vanzelf naar het midden springt na een klik. verder naar rechts kan ik hem niet plaatsen. toch blijft het scherm kantelbaar, ook vastgeklikt dus. Voorzichtigheidshalve heb ik niet geprobeerd of hij echt los kan. Door dit kantelen ben ik soms de verbinding met mijn dock kwijt.
Ik zal jouw methode ook eens proberen hopelijk werkt dit beter.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 02:49:
zal er later vandaag aan beginnen, korte uitleg voor de techies. stap 1: installeer whatsapp op je asus transformer via de browser beta.whatsapp.com/android . stap 2: whatsapp installen en activeren op een 'compatible' android device, of via de android sdk emu. stap 3: /data/data/com.whatsapp dir overzetten naar je asus naar eensgelijke lokatie. reboot, en het zal werken. (root wel vereist op alle devices) maargoed het is al laat. zal de tut compleet maken later vandaag. erg handig whatsapp op de asus transformer :) tools die ik gebruik: winscp op windows sshdroid op android devices. 1x prepay sim (heb er 100 liggen:) + telefoon. ga echt slapen nu......
Kan makkelijker, als je toch al root nodig hebt.
Titanium backup. WA backuppen vanaf je telefoon, backup terugzetten op de Transformer. Win.

Gezien ik maar 1 telefoonnummer heb is het alleen niet erg praktisch :P Ik kan berichten versturen vanaf de TF, nieuwe komen dan op de TF binnen, totdat ik een bericht stuur vanaf mijn telefoon, en dan komen ze weer op mijn telefoon binnen :) Lastig dus als je het laatste bericht via de TF hebt verstuurd en de deur uit gaat zonder TF.
En om één of andere reden, ondanks dat ik alle contactpersonen gesynced heb, ziet WA ze niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:20:
[...]

bedankt! Zo'n basics lijstje in de openingspost zou fijn zijn. 125+ pagina's doorlezen is een hoop ;)

[...]

Ik heb gemerkt dat als ik het scherm er in zet het schuifje vanzelf naar het midden springt na een klik. verder naar rechts kan ik hem niet plaatsen. toch blijft het scherm kantelbaar, ook vastgeklikt dus. Voorzichtigheidshalve heb ik niet geprobeerd of hij echt los kan. Door dit kantelen ben ik soms de verbinding met mijn dock kwijt.
Ik zal jouw methode ook eens proberen hopelijk werkt dit beter.
Als ik de tablet in de dock zet, gaat het schuifje ook maar tot de helft. ik druk (met beleid) dan nog een keer op de linker- en rechter bovenkant van de tablet, waarna het schuifje helemaal naar rechts is.

[ Voor 0% gewijzigd door Sapstengel op 28-06-2011 08:57 . Reden: typo....damn lag! ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Verwijderd

Sapstengel schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:56:
[...]

Als ik de tablet in de dock zet, gaat het schuifje ook maar tot de helft. ik druk (met beleid) dan nog een keer op de linker- en rechter bovenkant van de tablet, waarna het schuifje helemaal naar rechts is.
de tablet zit nu netjes vast met schuifje naar rechts., bedankt. typen gaat nu goed met de 4e knop van links ingedrukt

SHIFT + BACKSPACE werkt bij mij hetzelfde als BACKSPACE,dus niet als DELETE
, dus ik doe iets verkeerd maar wat :s

Verder zie ik bij het typen van dit bericht constant een blauwe streep om het tekstkader heen. Wat is dat?

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Vraagje: ik heb mijn device geroot en draai Prime 1.5. Maar Ik wil eigenlijk een wipe van mijn data doen in cmw. Ik heb al mijn apps gesaved (met titanium backup). Maar wat gebeurd er als ik wipe data in cmw doe, gaat hij dan ook al mijn muziek, foto's en filmpjes ed wipen?

• TdV
  • Laatst online: 06:46

TdV

Gyata schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:49:
Ah, dat klinkt logisch. Overigens dank voor de snelle reactie. Nu nog het schuifje vinden. Is het een hardwarematig of een software matig schuifje?
Dat zit in de software, start een videochat en boven het venster waar je jezelf ziet zit een schuifbalk.

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 17:14
Vraagje: word de adapter van de lader bij jullie ook zo warm? Die van mij word echt gloeiend heet, en volgens mij werd hij dat aan het begin niet maar dat weet ik niet zeker meer.

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
AWitteveen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:45:
Vraagje: word de adapter van de lader bij jullie ook zo warm? Die van mij word echt gloeiend heet, en volgens mij werd hij dat aan het begin niet maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik heb net even gevoeld en die van mij wordt niet warm.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Kiswum schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:03:
[...]

Probeer eens is wat harder door te duwen.
Stond er ook vestelt van maar dan klikt hij wel vast.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

AWitteveen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:45:
Bij mijn adapter is het zo dat zolang de pad echt aan het opladen is, de adapter warm/heet is. Nadat het opladen voltooid is koelt 'ie weer af.

• wdulli
  • Laatst online: 07-05-2024
Voor de personenen die een extra kabeltje willen kopen voor hun transformer i have some bad news. Net Asus NL gebeld namelijk echter deze wisten niet wanneer de losse kabels in de verkoop gingen :( :( ook als je een losse tablet gekocht heb en daarna een losse docking zit er niet een extra kabeltje bij. Hopende dat Asus Nl dit ook leest en snel kabeltje in de verkoop gooit. :D

Ja je weet het niet

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 18:40
Even een korte vraag. Ik kan het niet zo gauw vinden. Wordt het apparaat met de installatie van Prime (1.5) ook direct geroot?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Aurora1110 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:13:
Even een korte vraag. Ik kan het niet zo gauw vinden. Wordt het apparaat met de installatie van Prime (1.5) ook direct geroot?
nee eerst rooten anders krijg je prime er nooit op.

• Smarron
  • Laatst online: 19-11 23:06
Zo, na veel moeite ook weten te rooten (was toch iets mis met die adb drivers, uiteindelijk een setje vervangende gevonden) en Prime 1.5 erop gezet. Kan nu nog weinig over de prestaties zeggen want er zit een klein kereltje van 2 Angry Birds op te spelen ... :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

ik wil ook prime erop zetten, maar de instructies op xda-developers zijn me te kort en krachtig. Zoek een noob guide, ook voor root.
En ik kan nergens vinden of prime ook je apps en instellingen wist, daar heb ik niet zoveel zin in.

• dversa2
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:02:
ik wil ook prime erop zetten, maar de instructies op xda-developers zijn me te kort en krachtig. Zoek een noob guide, ook voor root.
En ik kan nergens vinden of prime ook je apps en instellingen wist, daar heb ik niet zoveel zin in.
Als je er geen zin in hebt zou ik het ook niet aanraden. Stel voor dat er een en ander mis zou gaan of je moet opnieuw proberen omdat je systeem niet meer boot! :F
Nog even een vorige post herhalen mocht je jezelf bedenken...
Wat is er immers moeilijk aan een koppeling leggen met je PC/TS en een dubbelklikje om na 5 minuten een geroot/primed/OCed tranformertje te hebben.
Vervang gerust de Prime 1.4 build hieronder door de 1.5 ;)

(eerdere post)
Eerst was er met NVFlash mogelijk te rooten met Prime 1.4,CMW en eventueel OC. met hier een videootje hoe-het-moet-in-5-minuten

Daarna kon je ook met NVFlash rooten met stock HC 3.1, heeft zijn voordelen.

Maar nu kan je zoals voorzien je TS ook met NVFlash compleet terug draaien naar een fabrieks image HC 3.1 in 3 minuten.
Dit is geweldig nieuws voor mensen die na experimenteren graag terug willen naar een normale buildop hun TS.
Ook voor het geval je een RMA moet uitvoeren kan je nu alles terug zetten alsof je nooit hebt getweakt met je TS.
:9~ :P.

Verwijderd

dversa2 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Als je er geen zin in hebt zou ik het ook niet aanraden. Stel voor dat er een en ander mis zou gaan of je moet opnieuw proberen omdat je systeem niet meer boot! :F
Nog even een vorige post herhalen mocht je jezelf bedenken...
Wat is er immers moeilijk aan een koppeling leggen met je PC/TS en een dubbelklikje om na 5 minuten een geroot/primed/OCed tranformertje te hebben.
Vervang gerust de Prime 1.4 build hieronder door de 1.5 ;)

(eerdere post)
Eerst was er met NVFlash mogelijk te rooten met Prime 1.4,CMW en eventueel OC. met hier een videootje hoe-het-moet-in-5-minuten

Daarna kon je ook met NVFlash rooten met stock HC 3.1, heeft zijn voordelen.

Maar nu kan je zoals voorzien je TS ook met NVFlash compleet terug draaien naar een fabrieks image HC 3.1 in 3 minuten.
Dit is geweldig nieuws voor mensen die na experimenteren graag terug willen naar een normale buildop hun TS.
Ook voor het geval je een RMA moet uitvoeren kan je nu alles terug zetten alsof je nooit hebt getweakt met je TS.
:9~ :P.
bedankt voor het kleineren? Na circa 15 verschillende custom ROMs op mijn oude Galaxy S vind ik het ROM en root-proces op de Transformer spartaans en onduidelijk.
Maar hier kan ik in ieder geval iets mee, thanks!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik had mijn transformer vandaag binnen gekregen. Ik hoefde de software niet te updaten omdat de TF al was voorzien van versie 3.1. schijnbaar worden ze vanaf de fabriek nu met 3.1 geleverd

• mytheory
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:29:
[...]

bedankt voor het kleineren? Na circa 15 verschillende custom ROMs op mijn oude Galaxy S vind ik het ROM en root-proces op de Transformer spartaans en onduidelijk.
Zo zijn alle roms ooit begonnen, kon niet zeggen dat het rooten lastig was. Gewoon goed lezen en de bijbehorende youtube filmpjes bekijken.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 09:22
Blueone schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:35:
ik had mijn transformer vandaag binnen gekregen. Ik hoefde de software niet te updaten omdat de TF al was voorzien van versie 3.1. schijnbaar worden ze vanaf de fabriek nu met 3.1 geleverd
Nee hoor, ik heb hem gister besteld en vandaag binnen gehad maar bij mij stond er nog 3.0.1 op. Pad zei dat er geen updates waren dus maar gelijk even handmatig geupdate :)

• Smarron
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:29:
[...]

Ik ben het opzich wel met je eens. Bij wilde het ook niet lukken, dat terwijl ik al heel actief bezig ben geweest met custom Android roms op mijn HD2. Ook met CWM enzo. Alleen vond ik de beschrijving ook veel minder duidelijk dan met zulke roms.

Uiteindelijk gelukt, maar via de normale beschrijving om te rooten ging het niet. Waar het uiteindelijk aan lag? Verkeerde adb-drivers. Ik heb die dus vervangen voor een aantal andere (had iemand op xda gepost) en toen ging het wel perfect (Uiteindelijk op XP gedaan, maar met Win7 x64 moet het ook werken. Daar kreeg ik hetzelfde probleem in eerste instantie). Daarna was het vrij simpel met elke stap. Dus de enige stap die niet lekker ging was het rooten zelf. CWM was daarna simpel geinstalleerd evenals de 1.5 Prime rom.

Maar goed, de TF is nog vrij nieuw, dus daarom is het wellicht allemaal net wat minder overzichtelijk. Dit is met elke custom rom wel zo denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 28-06-2011 19:12 ]

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 09:22
Masco schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:55:
Tot nu toe aardig tevreden met de Transformer, maar de volgende punten irriteer ik me aan:

- Linkerspeaker is harder dan de rechter
- De weer widget zakt soms een stuk, waardoor je dus maar de helft van de temperatuur ziet
- YouTube loopt vaak vast als je een filmpje aan klikt
- YouTube filmpjes op volledig scherm draaien maar 1 kant op, waardoor de standaard van de orginele Transformer hoes overbodig is.
- De zwarte balk onderin (terug, home, menu, tijd balk), gaat niet weg bij het afspelen van filmpjes of bij het spelen van spelletjes (waardoor filmpjes iets omhoog staan op het scherm, en bijv. bij Grand Prix story een deel van de menu balk er achter verdwijnt)

zijn er mensen die ook last van dit bovenstaande en er een oplossing voor hebben?

is het misschien een idee om een custom rom er op te zetten? Mijn grootste irritatie zijn de YouTube problemen.
Ik heb op mijn transformer jou problemen is getest. Dat linkerspeaker luider is als rechter moet ik nog wel testen aangezien ik hem nog niet zo lang heb. Op het vastlopen van youtube na omdat ik dat nog niet vaak gedaan heb kan ik geen van jou problemen her produceren hier.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
De simpelste manier om op dit moment Prime! 1.5 te krijgen vanaf "whatever" (bij mij gedaan vanaf stock 3.1) is:
1. Download Nvflash - hier
2. Download de Prime! 1.5 Nvflash versie - hier
3. Zet TF uit
4. Koppel de TF met de USB kabel aan de PC
5. Houd de volume + knop ingedrukt
6. Houd ook de aan-knop ingedrukt tot je PC een geluid geeft van nieuw apparaat gevonden
7. Installeer de APX drivers via apparaatbeheer, drivers zitten in de Nvflash map
8. Kopieer de 3 bestanden (boot, recovery & system.img) uit het Prime 1.5 tar bestand in de root map van Nvflash (waar ook download.bat in staat)
9. Start download.bat

(hopelijk ben ik niks vergeten)

Voor de zekerheid kun je op deze pagina controleren of jou Prime 1.5 download de correcte hash waarde heeft.

Ik heb zelf via Nvflash eerst Prime 1.4 erop gezet en daarna 1.5 op microSD gekopieerd en op die manier geïnstalleerd. Daarbij raakte ik wel veel instellingen kwijt (niet alle) en mijn bestanden bleven gewoon bestaan.
Dat is dus: 3.1 niet rooted -> prime 1.4 rooted -> prime 1.5 rooted, de prime 1.5 nvflash was toen nog niet uit.

• Smarron
Is inderdaad een makkelijke manier, maar voor zover ik weet ben je al je data kwijt en met de CWM manier helemaal niks. Ik wilde niet opnieuw beginnen, dus koos ik daarom voor de CWM manier.

• GrandPuba
  • Laatst online: 01-10 16:50
Zijn er nog andere personen die hier tablet + docking hebben en als de tablet uitstaat rond de tien procent drainage hebben? vanmorgen dock met tf aan e lader gehad, tot pak en beet een uur of twaalf, daarna niet gebruikt en hij stond echt uit, nu heeft de dock nog 90 procent over van de dock.
Is dit normaal? volgens mij kun je hem beter aan hebben staan op offline modus dan uit als ik het zo zie.
Ieamnd een idee hierover?

• Max Hunt
Dit is inderdaad "normaal". Het hoort niet, het wordt hopelijk binnenkort gefixed met een patch oid. maar op dit moment hebben voor zover ik weet alle dock eigenaren last van deze bug. Een makkelijke oplossing is om de tablet los te koppelen van de dock als je de tablet niet gebruikt, dan verliest het dock niet zo enorm veel stroom.

• GrandPuba
  • Laatst online: 01-10 16:50
Dan gaat ie idd van de dock en moeten we de update maar even afwachten, die het hopelijk oplost.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik kan het niet echt vinden, maar wat is dat prime 1.5? Ben redelijk noobie op dit gebied, zoals nu ook wel zou blijken

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Smarron
RickvN schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:53:
Ik kan het niet echt vinden, maar wat is dat prime 1.5? Ben redelijk noobie op dit gebied, zoals nu ook wel zou blijken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1052380

Custom rom voor de TF.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:23
Als ik Prime 1.5 installeert. Ben ik dus mij garantie kwijt.
Kan ik prime verwijderen zodat Asus niet kan zien dat deze software op heeft gestaan.
Want hij moet terug voor garantie omdat het scherm los laat maar dat komt na mij vakantie.

• dversa2
Evertt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:33:
Als ik Prime 1.5 installeert. Ben ik dus mij garantie kwijt.
Kan ik prime verwijderen zodat Asus niet kan zien dat deze software op heeft gestaan.
Want hij moet terug voor garantie omdat het scherm los laat maar dat komt na mij vakantie.
Lees mijn post hierboven. Alles kan terug naar fabrieks instellingen zodat je kan RMA wanneer je wil.

Ik moet trouwens mijn TS ook terugsturen, rechterzijde begint nu wel heel hard te kraken! Dan gebruik ik bovenstaande procedure om terug te keren naar stock.

Bij wijze van test heb ik dit reeds uitgevoerd verleden week en kan dus garanderen dat de procedure werkt.

• Avvd
  • Niet online
jimmy87 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:56:
[...]

Nee hoor, ik heb hem gister besteld en vandaag binnen gehad maar bij mij stond er nog 3.0.1 op. Pad zei dat er geen updates waren dus maar gelijk even handmatig geupdate :)
Misschien heb je dan nog een oudere batch? Ik had de verzegeling zelf verbroken en er stond 3.1 al op (en niet 3.0.1).

• Smarron
Het geluid ook eindelijk gefixt. Even wat instellingen getest en ik heb nu echt het idee dat beide speakers even luid zijn. Toch wel handig hoor dat rooten. Veel meer mogelijkheden om het apparaatje te verbeteren.

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:39:

Ik heb trouwens Whatsapp werken gekregen, voor de geinteresseerde.
Ik heb op m'n Desire een backup gemaakt met Titanium, en deze terug gezet op de Transformer :)
En zo waar, het werkt.Stuur je een berichtje vanaf de Transformer krijg je daar ook antwoord, terug stuur ik het vanaf m'n tel, krijg ik daar het antwoord op.Voorlopig werkt het aardig. er is wel root nodig voor het gebruik van Titanium backup.
zie je alleen nummers of ook namen?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:04
Max Hunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:41:
De simpelste manier om op dit moment Prime! 1.5 te krijgen vanaf "whatever" (bij mij gedaan vanaf stock 3.1) is:
3. Zet TF uit
6. Houd ook de aan-knop ingedrukt tot je PC een geluid geeft van nieuw apparaat gevonden
7. Installeer de APX drivers via apparaatbeheer, drivers zitten in de Nvflash map
8. Kopieer de 3 bestanden (boot, recovery & system.img) uit het Prime 1.5 tar bestand in de root map van Nvflash (waar ook download.bat in staat)
9. Start download.bat

Voor de zekerheid kun je op deze pagina controleren of jou Prime 1.5 download de correcte hash waarde heeft.

Ik heb zelf via Nvflash eerst Prime 1.4 erop gezet en daarna 1.5 op microSD gekopieerd en op die manier geïnstalleerd. Daarbij raakte ik wel veel instellingen kwijt (niet alle) en mijn bestanden bleven gewoon bestaan.
Dat is dus: 3.1 niet rooted -> prime 1.4 rooted -> prime 1.5 rooted, de prime 1.5 nvflash was toen nog niet uit.
Lijkt een vrij heldere beschrijving. Klopt het dat ik via flash manier geen recovery rom installeer? Is dat die andere manier van flashen? Eerst recovery rom installeren, dan Asus firmware drivers via recovery en daarna de nieuwe rom via de recovery?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Evertt
dversa2 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:44:
[...]

Lees mijn post hierboven. Alles kan terug naar fabrieks instellingen zodat je kan RMA wanneer je wil.

Ik moet trouwens mijn TS ook terugsturen, rechterzijde begint nu wel heel hard te kraken! Dan gebruik ik bovenstaande procedure om terug te keren naar stock.

Bij wijze van test heb ik dit reeds uitgevoerd verleden week en kan dus garanderen dat de procedure werkt.
Bedankt ik ga morgen even proberen met prime kijken wat voordeel het heeft.

• Nakebod
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:25:
[...]

zie je alleen nummers of ook namen?
Zelfde methode heb ik ook gebruikt, en ik zie alleen nummers :( Terwijl alle contaten wel gesynced zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Max Hunt
Klopt het dat ik via flash manier geen recovery rom installeer?
Dat weet ik niet zeker omdat ik eerst geflashed heb naar prime 1.4 en daarna via een microsd kaart prime 1.5 heb geïnstalleerd, maar ik heb gewoon de ClockworkMod Recovery optie. Volgens mij krijg je dit er dus gewoon bij als je Nvflash gebruikt.

Verwijderd

Ik heb mijn transformer terug, opgestuurd ( opgehaald) rechtstreeks naar Asus. Gaat prima! Ik had ook het linker speaker probleem, die deed het helemaal niet. Na ruim een week is hij terug, en de linker speaker werkt weer naar behoren. Wel is alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, Wel met Honeycomb 3.1 Nu nog even alles weer goed zetten zo ik hem had.

• jsiegmund
  • Laatst online: 09:18
Heeft er iemand een goede manier om vanaf een netwerkshare filmpjes te openen en af te spelen? Ik heb ES File Explorer erop staan waarmee je kunt browsen, maar iedere keer wanneer ik een filmpje aanklik gaat ie eerst het complete ding over Wifi overhalen om daarna pas af te spelen; streaming lijkt geen optie. Ik had al een poging gedaan om bijvoorbeeld VLC erop te zetten, maar wanneer ik dat doe krijg ik bij het openen van de film niet de keuze om een ander programma te gebruiken.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
iCe01 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:47:
Heeft er iemand een goede manier om vanaf een netwerkshare filmpjes te openen en af te spelen? Ik heb ES File Explorer erop staan waarmee je kunt browsen, maar iedere keer wanneer ik een filmpje aanklik gaat ie eerst het complete ding over Wifi overhalen om daarna pas af te spelen; streaming lijkt geen optie. Ik had al een poging gedaan om bijvoorbeeld VLC erop te zetten, maar wanneer ik dat doe krijg ik bij het openen van de film niet de keuze om een ander programma te gebruiken.
ik zou zelf een DLNA server aanzetten (meeste NAS hebben dit, en voor computers zijn er genoeg alternatieven). Dan kan je via ALL share app die dingen bekijken!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:07:
Ik heb mijn transformer terug, opgestuurd ( opgehaald) rechtstreeks naar Asus. Gaat prima! Ik had ook het linker speaker probleem, die deed het helemaal niet. Na ruim een week is hij terug, en de linker speaker werkt weer naar behoren. Wel is alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, Wel met Honeycomb 3.1 Nu nog even alles weer goed zetten zo ik hem had.
Had je misschien ook last van een krakende/los zittende linkerkant?

Heb nog nergens gelezen dat ze dat netjes gerepareerd hebben. Noch de lijmresten aan de randen.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
DRaakje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:50:
[...]

ik zou zelf een DLNA server aanzetten (meeste NAS hebben dit, en voor computers zijn er genoeg alternatieven). Dan kan je via ALL share app die dingen bekijken!
Ik kan geen all share app vinden..krijg een miljoen van dat soort apps dan.
Dus kan je aub meer info geven hoe het precies heet en wie het maakt ?

Alvast dank!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
Heb ook vaak dat wanneer ik op mijn home zit, ik ineens niet meer naar een andere pagina kan slepen, dat mijn touch het niet doen. Of wanneer ik hem van standby naar aan zet, er die cirkel met dat slotje niet zit.
Iemand ook al last van gehad?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Verwijderd

Sapstengel schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Had je misschien ook last van een krakende/los zittende linkerkant?

Heb nog nergens gelezen dat ze dat netjes gerepareerd hebben. Noch de lijmresten aan de randen.
Linkerkant zit niet los, geen lijmresten. Kraken: bijna niet. Voelt stevig aan.

• jsiegmund
DRaakje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:50:
[...]
En zonder DLNA? Ik vind het nadeel van DLNA dat je in 1x alles deelt en ik hoef niet per se alles te delen met iedereen op het netwerk.

• Max Hunt
Ik heb WMP12 een paar mappen met films laten streamen. Ergens in de opties geloof ik iets inschakelen dat streamen ingeschakeld is, dan in de library op bijv. de map Videos klikken en extra shares toevoegen.

Het ontvangen van streams op de tablet kan met verschillende programma's, ik gebruik UPnPlay, die kan zelf bestanden afspelen of het laten openen in een andere speler.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Gebruiken jullie de tijdschriften app Zinio al? De reader staat standaard al geïnstalleerd, maar ik heb nu ook de volledige versie gedownload (gratis). Je kan zowel via de tablet als online tijdschriften kopen. Ik heb eerst de gratis uitgaves bekeken en dat werkt erg goed. Net heb ik online een tijdschrift gekocht die ik zal testen als ik thuis ben.

Qua prijs betaal je hetzelfde als een tijdschrift in de winkel (indien losse uitgave) wat jammer is aangezien er geen drukkosten zijn. Het voordeel van Zinio is dat deze applicatie gebruikt maakt van de Nvidia Tegra chip waardoor je soepeler door het tijdschrift kan bladeren. De vertraging die je soms hebt met PDF's in de standaard en Adobe reader, heb je met Zinio bijna niet meer. Zie ook dit filmpje:

KLIK

Voor zover ik het getest heb is deze app een aanrader!

Verwijderd

Ik ben nieuw hierop tweakers, kijk al een tijdje mee maar niet gepost. Maar over die boeken en films/ series encoden, waar kan ik vinden hoe dat moet? heb dit topic gevolgd/ gezocht maar kom er niet zo goed uit. Heb de tablet sinds vorige week super apparaatje alleen films en boeken is me nog niet gelukt om draaiende te krijgen.

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
bsmpower schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:55:
Gebruiken jullie de tijdschriften app Zinio al? De reader staat standaard al geïnstalleerd, maar ik heb nu ook de volledige versie gedownload (gratis). Je kan zowel via de tablet als online tijdschriften kopen. Ik heb eerst de gratis uitgaves bekeken en dat werkt erg goed. Net heb ik online een tijdschrift gekocht die ik zal testen als ik thuis ben.

Qua prijs betaal je hetzelfde als een tijdschrift in de winkel (indien losse uitgave) wat jammer is aangezien er geen drukkosten zijn. Het voordeel van Zinio is dat deze applicatie gebruikt maakt van de Nvidia Tegra chip waardoor je soepeler door het tijdschrift kan bladeren. De vertraging die je soms hebt met PDF's in de standaard en Adobe reader, heb je met Zinio bijna niet meer. Zie ook dit filmpje:

KLIK

Voor zover ik het getest heb is deze app een aanrader!
Goeie tip, ik heb deze app al een paar dagen en hij bevalt erg goed. Ik zoek alleen nog een goede app met een nederlands krant, die op tijd uitkomt. Die van mylibrary is vaak 1 dag oud.

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
iCe01 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:47:
Met de DS File App van Synology kan ik films van mijn Synology af streamen. Ik speel ze dan af in Rock Player. Op je Synology moet je dan wel je WebDav server aanzetten. Als je geen Synology hebt is dat geen antwoord op je vraag natuurlijk, maar misschien heeft iemand anders er wat aan. Ik maak uit je vraag een beetje op dat je het over een Windows Share hebt. Misschien kun je proberen een WebDav Server op Windows te draaien en daar naar toe te connecten met de DS File App. Het lijkt me waarschijnlijk dat DS File met elke WebDav server werkt en niet alleen met die van Synology.

• jsiegmund
EricEric752 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Met de DS File App van Synology kan ik films van mijn Synology af streamen. Ik speel ze dan af in Rock Player. Op je Synology moet je dan wel je WebDav server aanzetten. Als je geen Synology hebt is dat geen antwoord op je vraag natuurlijk, maar misschien heeft iemand anders er wat aan. Ik maak uit je vraag een beetje op dat je het over een Windows Share hebt. Misschien kun je proberen een WebDav Server op Windows te draaien en daar naar toe te connecten met de DS File App. Het lijkt me waarschijnlijk dat DS File met elke WebDav server werkt en niet alleen met die van Synology.
Ik heb wel een Synology ja :) Die DS File App, is dat een android app? Waar vind ik die (zie niks in de market)? Ga het eens proberen, thanks!

Verwijderd

hallo luitjes,
als iemand nog problemen heeft met de smtp instelling van je email.[bij enkele providers.
het volgende werkt:
pop3 gewoon instellen, daarna het volgende scherm[smtp] je gebruikersnaam en wachtwoord weg halen en verificatie uitzetten.
vreemd maar daarna loopt het als een zonetje

• dversa2
GAEvakYD
Lijkt een vrij heldere beschrijving. Klopt het dat ik via flash manier geen recovery rom installeer? Is dat die andere manier van flashen? Eerst recovery rom installeren, dan Asus firmware drivers via recovery en daarna de nieuwe rom via de recovery?
Dit kan je kiezen via een van de NVFlash methodes dus met of zonder recovery maar zonder CWR heeft volgens mij alleen zin als je terug naar stock wil!
De NVFlash methode is overigens de snelste manier om te rooten bij mijn weten.
Max hunt heeft een duidelijk How-to gepost gisteren hieromtrent.

Installeren van CWR heeft als voordeel dat je ook zonder NVFlash een rom kan injecteren door die via je externe sdcard te laden. Bijkomend voordeel van CWR is dat je later nog aangepaste kernels kan installeren o.a. de OC kernel van Clemsyn-Blades-CPAjuste-supercurio. supercurio heeft een aanpassing van de sound drivers gedaan en die in een kernel gestoken die anderen maar al te graag mee opnemen in de hun ROM's.

[ Voor 19% gewijzigd door dversa2 op 29-06-2011 18:23 . Reden: wrong quote ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:55:
hallo luitjes,
als iemand nog problemen heeft met de smtp instelling van je email.[bij enkele providers.
het volgende werkt:
pop3 gewoon instellen, daarna het volgende scherm[smtp] je gebruikersnaam en wachtwoord weg halen en verificatie uitzetten.
vreemd maar daarna loopt het als een zonetje
Dat is bij veel ISP's ook de enige manier om mail te verzenden, kun je uitgaand eigenlijk een andere server instellen?

specs

• Evertt
Ik heb nu prime 1.5 en hij start nu lekker veel sneller op.
Leuk dat je eerst een boot scherm ziet.
Maar als ik in de bios wilt lukt dat niet ik druk op de power knop en op de volume knop down op de tablet maar hij start gewoon door.

• dversa2
Evertt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:38:
Ik heb nu prime 1.5 en hij start nu lekker veel sneller op.
Leuk dat je eerst een boot scherm ziet.
Maar als ik in de bios wilt lukt dat niet ik druk op de power knop en op de volume knop down op de tablet maar hij start gewoon door.
Probeer eens, startknop en volume down en als je de eerste codes ziet verschijnen onmiddelijk op volume up je boot dan in CWR.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:06

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wat zijn nu de echte voordelen van Prime 1.5? Sneller opstarten vind ik niet interessant.

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:18
Max Hunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:41:
3. Zet TF uit
9. Start download.bat

Als de batch uitgevoerd is (Lees venster verdwenen) moet je dan nog wachten?
Hoelang en op wat?

Scherm van de TF zegt dat hij in Nvflash recovery is....

I'm not bothered by those who think they are right.

• dversa2
Gearjunkie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:04:
[...]

Als de batch uitgevoerd is (Lees venster verdwenen) moet je dan nog wachten?
Hoelang en op wat?

Scherm van de TF zegt dat hij in Nvflash recovery is....
Normaal een reboot zou moeten volstaan..

• Gearjunkie
dversa2 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Normaal een reboot zou moeten volstaan..
Helaas scherm blijft zwart als in uit.

• dversa2
Gearjunkie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:08:
[...]

Helaas scherm blijft zwart als in uit.
Gewoon de hele procedure opnieuw uitvoeren. Kijk eerst of je hash dezelfde is als die op de site staat vermeld, heel belangrijk. Kijk ook eens of er misschien een onderbreking is geweest tussen USB PC en TS.

• Max Hunt
Als NVflash klaar is start de Transformer als het goed is opnieuw op. Als dit proces fout gaat kun je simpelweg opnieuw beginnen.

Om te checken of alles goed gaat kun je het beste het download.bat bestand uitvoeren vanuit een CMD scherm / vanaf de command line. Shift + rechtsklik op de NVflash map en kies voor "open command window".

• Gearjunkie
ok vreemd verhaal. Ik download de tar via IE9, kopieer de 3 files uit de tar naar map van nvflashtf en klaar. Blijken de files echter niet gekopieerd. Nogmaals...nada. Haal ik de file opnieuw binnen, zelfde resultaat. Haal ik vervolgens de tar binnen via Chrome kopieerd hij de files wel. Hij liep dus niet door met het kopieren van alle files. Inmiddels is hij opgestart.

• dversa2
Gearjunkie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:41:
ok vreemd verhaal. Ik download de tar via IE9, kopieer de 3 files uit de tar naar map van nvflashtf en klaar. Blijken de files echter niet gekopieerd. Nogmaals...nada. Haal ik de file opnieuw binnen, zelfde resultaat. Haal ik vervolgens de tar binnen via Chrome kopieerd hij de files wel. Hij liep dus niet door met het kopieren van alle files. Inmiddels is hij opgestart.
IE9 |:(

Verwijderd

Ik heb de Prime 1.5 rom er opstaan met de Clemsyn kernel geclocked op 1.2ghz, voelt echt 2x zo snel als op stock :) Het is toch jammer dat de transformer zonder tweaks vrij langzaam aanvoelt op stock 3.0.1, voor tweakers zoals ons is dit vaak makkelijk op te lossen maar het algemene publiek niet. Updaten naar 3.1 helpt al veel maar zelfs dat is voor sommigen mensen al moeilijk, aangezien dit niet automatisch gaat.

• dversa2
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:24:
Ik ben nieuw hierop tweakers, kijk al een tijdje mee maar niet gepost. Maar over die boeken en films/ series encoden, waar kan ik vinden hoe dat moet? heb dit topic gevolgd/ gezocht maar kom er niet zo goed uit. Heb de tablet sinds vorige week super apparaatje alleen films en boeken is me nog niet gelukt om draaiende te krijgen.
zoek eens op handbrake , als er nog vragen zijn daarna stel ze dan gerust.
Wat bedoel je nu precies met "boeken draaiende..."?

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:26:
Ik heb de Prime 1.5 rom er opstaan met de Clemsyn kernel geclocked op 1.2ghz, voelt echt 2x zo snel als op stock :) Het is toch jammer dat de transformer zonder tweaks vrij langzaam aanvoelt op stock 3.0.1, voor tweakers zoals ons is dit vaak makkelijk op te lossen maar het algemene publiek niet. Updaten naar 3.1 helpt al veel maar zelfs dat is voor sommigen mensen al moeilijk, aangezien dit niet automatisch gaat.
De laatste batches komen nu voortaan toch met 3.1 uit de fabriek dus dat scheelt weer wat voor de onbekende gebruikers.

• Evertt
dversa2 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:41:
[...]

Probeer eens, startknop en volume down en als je de eerste codes ziet verschijnen onmiddelijk op volume up je boot dan in CWR.
CWR dat is dus de bios? Of is er een echte bios zoals op de pc?

• dversa2
Evertt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:53:
[...]

CWR dat is dus de bios? Of is er een echte bios zoals op de pc?
iHet lijkt op een bios volgens mij, maar een echte bios kan je het ook niet noemen omdat CWR geen hardware aanstuurt. ik zal dit eens onderzoeken hoe dit nu in precies in elkaar zit.

• patrick56
  • Laatst online: 20-05 19:15
hello, ik zou mij gegevens willen backuppen..is er in de tranformer een programma voorzien?? of moet ik een programma downloaden

grtjs

• BartusKN.nl
  • Laatst online: 14-02 14:29
patrick56 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:25:
hello, ik zou mij gegevens willen backuppen..is er in de tranformer een programma voorzien?? of moet ik een programma downloaden

grtjs
Titanium backup zou dat moeten kunnen, staat paar posts terug. Kan zo gauw niet vinden. Moet de tablet wel geroot zijn.

• dversa2
iemand Movie Studio app al gevonden op de transformer?

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 10:20
Het viel mij op dat het onscreen toestenbord 'soms' swipe ondersteund.. Als je bijvoorbeeld een formulier invult in een website kan je swipen. Een internet adres invoeren ondersteend bijvoorbeeld geen swipe..

Nog iemand die dit opgevallen is?

• wdulli
  • Laatst online: 07-05-2024
Hakkow schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:34:
Het viel mij op dat het onscreen toestenbord 'soms' swipe ondersteund.. Als je bijvoorbeeld een formulier invult in een website kan je swipen. Een internet adres invoeren ondersteend bijvoorbeeld geen swipe..

Nog iemand die dit opgevallen is?
Ja paar posts terug was hier al door mij een melding van gemaakt :D Wordt tijd voor deel 2 denk ik met alle vragen enz op een rijtje :D.

Ja je weet het niet

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik ben nu de trotse bezitter van de TF. Ik was al een tijdje op zoek naar een netbook of een tablet, en de TF combineert deze beide systemen ontzettend goed :)

Dit zijn mijn aanraders tot nu toe:

- Plex is een goede uitkomst voor het streamen (en transcoden) van je video files naar je TF toe.
- Dolphin HD browser werkt beter dan de orginele browser
- Dual battery widget

Ik heb alleen 1 probleem en ik heb meerdere posts gevonden op het internet die over dit probleem gaan, maar geen oplossing. Het is namelijk zo dat wanneer je muziek luistert, dat wanneer de tablet 'slaapt' hij nooit naar het volgende nummer gaat. Hij maakt wel het huidige nummer af. Ik vermoed dat de MicroSD unmount wordt, is dat zo?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

dversa2 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:10:
iemand Movie Studio app al gevonden op de transformer?
Ja, staat er op, want?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
El_Quedro schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:39:
Ik vermoed dat de MicroSD unmount wordt, is dat zo?
Het gebeurt ook met muziek die op het interne geheugen staat, en het gebeurt niet op mijn Android-telefoon, dus het lijkt me een bug in de Honeycomb muziek-app. Inderdaad erg slecht.

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Tsunami schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Het gebeurt ook met muziek die op het interne geheugen staat, en het gebeurt niet op mijn Android-telefoon, dus het lijkt me een bug in de Honeycomb muziek-app. Inderdaad erg slecht.
Oh okay, dan hoef ik dat ook niet te proberen :)
Helaas is het niet alleen zo met de honeycomb app. Het is ook zo via MyNet en Winamp :( Ik vraag me af wat de reden hiervoor is.

• Haay
Tsunami schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:53:
De vraag is: gebeurt dit alleen op de TF (dan is het een Asus TF bug) of ook op bv. de Acer Iconia en Galaxy Tab 10.1 en Motorola Xoom (want dan is het een Honeycomb bug) ???

• Max Hunt
Ik heb net even getest met het afspelen van muziek. Ik gebruik het programma Meridian Media Player. Wat ik gedaan heb is:

- playlist gestart
- scherm uitgedaan via knop zijkant tablet
- gewacht of het volgende liedje ook wordt afgespeeld

Bij mij gaat het afspelen gewoon door ook al zit de tablet in slaap / standby.

• El_Quedro

El_Quedro

Pininfarina

Intussen zag ik een post van hetzelfde probleem, maar dan op een telefoon. Daarbij kon het probleem opgelost worden door een 'screen lock' programma te de-installeren.

Ik heb nu de 'Lock screen' onder 'Location & Security' op off staan en dan is het probleem opgelost. Het komt dus door het locken van de screen :)

• Max Hunt
Mijn scherm wordt ook gewoon gelocked en speelt de muziek gewoon door. Misschien dat het te maken met het programma dat wordt gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Max Hunt op 30-06-2011 11:22 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.