2010ed schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:27:
[quote]
Johnny E schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:
Ik heb de Tf nu sinds gisteren en ik ben er redelijk tevreden over.
Tethering met mijn iPhone 3gs (Mywi 4.61) gaat perfecten over de basis functies ben ik erg tevreden.
hoe heb jij tethering aan de praat gekregen op de iphone. heb je daar iets speciaals voor moeten doen mij lukt het niet erg , had gelezen dat het iets met ad hoc of zo te maken had mmar daar durf ik nog niet aan
Waar jij op doelt is het delen van je iPhone's 3G connectie door een Adhoc Wifi netwerkje op te zetten. Helaas ondersteund Android standaard geen Adhoc wifi netwerken.
Met de iPhone 4 is een Infrastructure Wifi Netwerk trouwens wel mogelijk.
Het grote nadeel van Wifi is trouwens ook dat het erg veel stroom vergt, bluetooth heeft dus de voorkeur.
Omdat ik Tmobile heb kan ik niet de ingebouwde tethering functie gebruiken.
Wat ik heb gedaan met mijn iPhone 3GS (IOS4.3.3) en de TF op Honeycomb 3.1:
- Schakel op beide apparaten Bluetooth in en koppel ze, de TF zal aangeven "Gekoppeld maar niet verbonden" .
- Jailbreak de iPhone
- Installeer MyWi vanuit Cydia of een andere bron (ik gebruik 4.61.1)
- Herstart na de installatie van MyWi je iPhone
- Start MyWi, selecteer het bluetooth icoon vanuit de bovenste bar.
- Schakel Bluetooth tethering in,
wacht tot het Bluetooth icoon weer verschijnt in de iPhone menu balk.
- Open de Bluetooth instellingen op de TF.
- Selecteer onder "gekoppelde apparaten" de verbinding die naar de iPhone wijst.
- Selecteer de baco sleutel voor de geavanceerde opties.
- Kies onder profielen "Internettoegang".
- MyWi moet nu aangeven dat de verbinding gedeeld is door een Blauwe balk met data verbruik weer te geven.
Helaas moet je elke keer handmatig het profiel "Internettoegang" kiezen om de verbinding te activeren.
Met deze stappen heb ik zowel mijn iPhone als die van mijn vriendin gekoppeld aan de TF.
Werkt TOP!