Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:23:
staat er niet per ongeluk een .nomedia bestand bovenaan in de directory?
Dan wordt deze namelijk niet geindexeerd.
Alle spelers kunnen al mijn bestanden af spelen, ze slaan dus geen mappen over. Wat ik wil en wat deze spelers niet kunnen is:
- Ik heb een map, met 20 liedjes, van verschillende artiesten / namen / albums
- Ik heb ook nog 20 andere zulk soort mappen met liedjes
- Ik wil alle liedjes van 1 zo'n map afspelen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 21:01
Asus specificaties:

Accu 9,5 uur; 24.4Wh Li-Polymeer Accu *5
16 uur met dock *5

*5 : De geschatte maximale batterijduur werd gemeten bij het afspelen van 720p video en een LCD-helderheid van 60 nits.

Nou moet ik zeggen dat ik de batterijduur uitstekend vind. Maar 16 uur met dock tijdens het afspelen van 720p met een helderheid van 60 nits is een beetje optimistisch...

Ik vroeg me af hoe anderen dit precies ervaren. Op XDA heb ik veel mensen gehoord die erover klagen dat de batterijduur bij sommige zeer kort is. Een ander ding is dat blijkbaar op het moment dat je de TF uit hebt staan maar wel geconnect met het dock dat er alsnog stroom wordt verbruikt (de Dock verbruikt dan schijnbaar 2 ~ 5% per uur?!?)

iemand anders ervaring hiermee?

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Weet iemand of het mogelijk is om mijn telefoon (HTC Desire) te gebruiken afstandsbediening voor de TF?

• Max Hunt
Jah das een paar pagina's geleden ook wat over gepost (lekker handig, zo'n enorm topic :p). De dock verliest inderdaad stroom als deze op de tablet aangesloten is, en meer dan je zou verwachten (zelfs als de tablet helemaal uit staat).

Ik heb zelf nog niet getest hoelang de accu het echt volhoudt. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, wifi bijvoorbeeld schakelt zichzelf pas uit (als dat is ingesteld) 15 minuten nadat het scherm uit is. Ik ben wel van plan om het binnenkort eens te testen met een film oid.

• Junia
Kavish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:43:
Weet iemand of het mogelijk is om mijn telefoon (HTC Desire) te gebruiken afstandsbediening voor de TF?
Uit nieuwsgierigheid wil ik je vragen waarom je dat zou willen?:P
Dat je met je tablet/telefoon je PC wilt overnemen/TV wilt bedienen a la maar met je telefoon je pad besturen ontgaat mij compleet :P
Max Hunt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:43:
Jah das een paar pagina's geleden ook wat over gepost (lekker handig, zo'n enorm topic :p).
Ja... misschien wordt het tijd dat het topic eens wordt opgeschoond of dat er een nieuwe wordt gemaakt :/

[ Voor 27% gewijzigd door Junia op 16-06-2011 15:48 ]

Verwijderd

dversa2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:09:
[...]

is te wijten aan een typo in de configuratie bestanden van android.
Ik was eigenlijk niet van plan hem te rooten maar bedankt voor de tip.

Graaf404 pak van mijn hart. Ik ben iTunes gewend.

Service tot nog toe bij terugsturen is trouwens goed. Werd zonet netjes gebeld hoe laat ze hem kunnen komen halen.

• Brutes
Junia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:46:
[...]

Uit nieuwsgierigheid wil ik je vragen waarom je dat zou willen?:P
Dat je met je tablet/telefoon je PC wilt overnemen/TV wilt bedienen a la maar met je telefoon je pad besturen ontgaat mij compleet :P
Ik zet weleens films op mijn TF. Soms kijk ik ze op de TF zelf en soms op de tv via de mini HDMI out. Dus als ik mijn TF dan naast de tv leg en mijn telefoon als muis zou kunnen gebruiken, hoef ik niet elke keer van de bank te komen als ik hem wil pauzeren :P

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Kavish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:03:
[...]

Ik zet weleens films op mijn TF. Soms kijk ik ze op de TF zelf en soms op de tv via de mini HDMI out. Dus als ik mijn TF dan naast de tv leg en mijn telefoon als muis zou kunnen gebruiken, hoef ik niet elke keer van de bank te komen als ik hem wil pauzeren :P
Geen idee hoe het moet, maar een prachtige motivatie :)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 17:47
maniak schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:
Ik heb de PS3 media player stream werkend op de TF. Wat heb je nodig:

PS3 media player 1.24.0
Installeren op de TF:
UPNPlay
MoboPlayer
Met UPNPlay kan je de streams selecteren. Als hij vraagt om de player dan selecteer je MoboPlayer
Ik heb de pad een aantal dagen geleden aangeschaft en ben zeer tevreden over het apparaat. Overtreft mijn eerdere verwachingen.

Btw bovenstaande ga ik vanavond eens uitproberen. Gebruik momenteel al PS3 media server voor streamen van HD films naar PS3. Alleen nog UPNplay installeren.

Gisterenavond al met moboplayer gespeeld. Afspelen van 720p mkv gaat perfect :) Full HD materiaal nog niet geprobeerd, ook vanavond eens testen ;)

PSN ID: Hanssuh

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:28
Junia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:32:
Asus specificaties:
....

Ik vroeg me af hoe anderen dit precies ervaren. Op XDA heb ik veel mensen gehoord die erover klagen dat de batterijduur bij sommige zeer kort is. Een ander ding is dat blijkbaar op het moment dat je de TF uit hebt staan maar wel geconnect met het dock dat er alsnog stroom wordt verbruikt (de Dock verbruikt dan schijnbaar 2 ~ 5% per uur?!?)

iemand anders ervaring hiermee?
Ik heb mijn TS reeds langer dan 18 uur laten werken met een goede mix van draaiende applicaties en enkele rusttijden (hier zijn mensen die langer tijden gedemonstreerd hebben). Natuurlijk kan je geen 18 uur aan mekaar vidio films bekijken.

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 11:39
Max Hunt schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:45:
[...]
Alle spelers kunnen al mijn bestanden af spelen, ze slaan dus geen mappen over. Wat ik wil en wat deze spelers niet kunnen is:
- Ik heb een map, met 20 liedjes, van verschillende artiesten / namen / albums
- Ik heb ook nog 20 andere zulk soort mappen met liedjes
- Ik wil alle liedjes van 1 zo'n map afspelen.
Dit kan wel hoor. Ik heb (nog) geen tablet, maar er zijn voor android een aantal spelers die dit kunnen.

Poweramp: https://market.android.co...yer&feature=search_result
Meridian: https://market.android.co...ian&feature=search_result
Mort player: https://market.android.co...yer&feature=search_result

ik wil namelijk ook zoals vroegah gewoon een mapje afspelen en niet voor elk akkefietje een playlist maken.

heeeeee ..... hoe is het?

Verwijderd

amoen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:36:
[...]

Dit kan wel hoor. Ik heb (nog) geen tablet, maar er zijn voor android een aantal spelers die dit kunnen.

Poweramp: https://market.android.co...yer&feature=search_result
Meridian: https://market.android.co...ian&feature=search_result
Mort player: https://market.android.co...yer&feature=search_result

ik wil namelijk ook zoals vroegah gewoon een mapje afspelen en niet voor elk akkefietje een playlist maken.
Precies helemaal mee eens, heb exact hetzelfde probleem. Ga me eens verdiepen in die spelers, zou ideaal zijn.

Verwijderd

Beste mensen, ik heb vandaag de Transformer 32 GB + docking aangeschaft. apparaat is nu opgeladen en ik ben er mee aan het spelen. Heb een paar vragen die ik niet in de manual beantwoord zie, misschien kunnen jullie me verder helpen ? (ben een leek op android-gebied)

Ik zie dat er 5 'vensters' zijn met daarin de mogelijkheid om zogenaamde Widgets te plaatsen.
Heb per ongeluk 1 widget 2x in een venster geplaatst. Hoe kan ik hier er een van verwijderen ?

Daarnaast zie ik bij Alle Apps apps staan die ik zou willen verwijderen. Hoe gaat dit in zijn werk ?

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling

Ruud

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Yep stond op Xda forums dat het een typo kon zijn, iemand daar had al een fix uitgebracht.
Raar dat niet iedereen er last van heeft, bij de mijne is er niks mis.

Dus zal wel via een volgende update aangepast worden.

• dversa2
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:56:
Beste mensen, ik heb vandaag de Transformer 32 GB + docking aangeschaft. apparaat is nu opgeladen en ik ben er mee aan het spelen. Heb een paar vragen die ik niet in de manual beantwoord zie, misschien kunnen jullie me verder helpen ? (ben een leek op android-gebied)

Ik zie dat er 5 'vensters' zijn met daarin de mogelijkheid om zogenaamde Widgets te plaatsen.
Heb per ongeluk 1 widget 2x in een venster geplaatst. Hoe kan ik hier er een van verwijderen ?

Daarnaast zie ik bij Alle Apps apps staan die ik zou willen verwijderen. Hoe gaat dit in zijn werk ?

Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling

Ruud
vinger op de shortcut houden, dan veranderd rechts bovenaan de APPS button naar een delete button, simpel toch!
apps verwijderen doe je in de settings, applicaties, klik een applicatie die je wil verwijderen!!!

Verwijderd

dversa2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:00:
[...]

vinger op de shortcut houden, dan veranderd rechts bovenaan de APPS button naar een delete button, simpel toch!
apps verwijderen doe je in de settings, applicaties, klik een applicatie die je wil verwijderen!!!
Bedankt voor het eeste antwoord, is (als je het weet) simpel !!

Tav het tweede antwoord: ik probeer Amazon Kindle te verwijderen (is vooraf geinstalleerde app) via Instellingen => Apps => Toepassingen beheren. Lukt me niet.

Ruud

• Junia
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Tav het tweede antwoord: ik probeer Amazon Kindle te verwijderen (is vooraf geinstalleerde app) via Instellingen => Apps => Toepassingen beheren. Lukt me niet.

Ruud
Ruud,
Dat klopt. Er zijn een aantal 'default' applicaties die je niet kan verwijderen. Kindle is er daar één van.
misschien dat het met 3rd party apps kan?

het kan wel... maar dan moet je root acces hebben tot je apparaat en aangezien je nieuw bent met android lijkt me niet dat je dat zomaar even gaat doen :) dversa02 heeft blijkbaar een oplossing

Als je meer vragen hebt kun je mij een direct message sturen (houdt het topic een beetje schoon :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Junia op 16-06-2011 20:30 ]

• dversa2
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Ruud
ja die heb ik ook gelijk verwijderd, gebruik een uninstaller, werkt geel goed en is gratis

• dversa2
Junia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:16:
[...]

Ruud,

Dat klopt. Er zijn een aantal 'default' applicaties die je niet kan verwijderen. Kindle is er daar één van.
misschien dat het met 3rd party apps kan?

het kan wel... maar dan moet je root acces hebben tot je apparaat en aangezien je nieuw bent met android lijkt me niet dat je dat zomaar even gaat doen :)

Als je meer vragen hebt kun je mij een direct message sturen (houdt het topic een beetje schoon :P)
Kindle is te verwijderen zonder root rechten!, waarschijnlijk niet ik heb me namelijk vergist! 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dversa2 op 16-06-2011 20:30 ]

• dversa2
Kavish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:43:
deze misschien?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:14
dversa2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Kindle is te verwijderen zonder root rechten!
Bij mij verschijnt Kindle niet met die uninstaller van hierboven ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Junia
Smarron schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:07:
[...]
Bij mij verschijnt Kindle niet met die uninstaller van hierboven ??
Bij mij ook niet. (werkt dus toch niet) misschien zijn er andere installers maar zover ik had begrepen zou je root rechten moeten hebben om deze 'default' apps te removen.... even wat tests doen....

Misschien dat iemand het antwoord al weet?...

• dversa2
Junia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Bij mij ook niet. (werkt dus toch niet) misschien zijn er andere installers maar zover ik had begrepen zou je root rechten moeten hebben om deze 'default' apps te removen.... even wat tests doen....

Misschien dat iemand het antwoord al weet?...
mhmm, ik blijk me vergist te hebben kindle staat namelijk nog steeds op de TS. Zal waarschijnlijk een ander amazon app hebben verwijderd! sorry :+ voor het misverstand.

• Brutes
Nee die is bedoeld om je telefoon/tablet als muis/toetsebord te gebruiken i.c.m. je pc.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik heb sinds vanmiddag ook 1. Ben wel redelijk tevreden, ik heb wel het idee dat hd youtube filmpjes niet echt vloeiend. Ook is de standaard browser redelijktraag bij het typen. Ff en opera zijn ook niet bepaald geweldig. Snap niet waarom google chrome er niet is voor android.

edit.
ondertussen even met opera bezig. gaat nu wel redelijk. al worden helaas bij sommige websites de mobiele versie geladen.
en hebben meer mensen last van backlightbleeding??

[ Voor 25% gewijzigd door Renegade666 op 16-06-2011 21:46 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Brutes
Renegade666 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:15:
hebben meer mensen last van backlightbleeding??
Ja, iedereen volgens mij...

• Smarron
Ik heb sinds vanmiddag ook 1. Ben wel redelijk tevreden, ik heb wel het idee dat hd youtube filmpjes niet echt vloeiend. Ook is de standaard browser redelijktraag bij het typen. Ff en opera zijn ook niet bepaald geweldig. Snap niet waarom google chrome er niet is voor android.

edit.
ondertussen even met opera bezig. gaat nu wel redelijk. al worden helaas bij sommige websites de mobiele versie geladen.
Probeer de Dolphin HD browser ook eens. Ik begin er goed aan gewend te raken en hij werkt beter dan de stock browser en Opera. Even bij de user agent in de instellingen Desktop (of evt. iPad) aanzetten, dan laden de websites zoals op de PC.

Ook geen vertraging meer. Alles lijkt met deze browser heel goed te werken!

• BartusKN.nl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 14:29
Kavish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Ja, iedereen volgens mij...
Enkel last van met zwart scherm van opstarten. Rest valt het in het niets.

Bij die van mij en de TF die ik me pa gegeven heb is het zo.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 17:11
Ik heb net in Google Chrome Google Cloud Print aan gezet in de instellingen.
Weet iemand hoe ik kan printen op de tf? Ik wil namelijk testen of het werkt.

• 50Miles
Iemand al kunnen internetten via een blackberry? Heb de pdanet app geprobeerd, maar nog steeds niets. Iemand die kan helpen? Heb bold 9700.

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 21:19
Blijkbaar doet de Transformer het erg goed joh!
Maar wat vinden jullie eigenlijk beter aan de Transformer dan aan de Iconia?
Grootste verschillen ervan?

En was Silverlight en Java al mogelijk ?

• Smarron
Krishh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:

De Transformer heeft een beter scherm.

Er zijn al alternatieve websites om bijv. Uitzending gemist en RTL gemist te bekijken, dus Silverlight is daar in elk geval overbodig.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

edit.
Als je de search bovenin had gebruikt op deze pagina had je gelezen dat YouTube prima loopt na de update van Android 3.01 naar 3.1

• Krishh
Owja dat klopt,
De Transformer beschikt over een Gozilla glas was het.
Verder vindt ik het wel jammer, dat er geen flitser erop zit!

• dversa2
Krishh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:

prijs?
Silverlight nog niet
Java? bijna alle apps zijn ontwikkeld in java..

• Krishh
Prijs zitten ze toch echt tegen hetzelfde aan.
En ik bedoel Java op internet.

• dversa2
i_machine schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:43:
Heb daarstraks een Transformer gekocht in de MM in Woluwe (Belgie), en nu blijkt dat de Youtube app er gewoon niet op staat!

Iemand dit probleem ook ondervonden? Hints tips om toch de Youtube app te kunnen installeren?
Ik geloof dat ik weet waarom jij die youtube niet hebt en ik wel, ik heb mijn TS in de Engelse taal geïnstalleerd en jij in de Belgische versie. Ik geloof dat alleen via die weg een android install kan besluiten een app niet te installeren op basis van b.v.b een akkoord met sabam.

Zoals je weet hebben we daartegen een verweer namelijk een app installeren dat er voor zorgt dat je alsnog apps kan installeren die anders voor jou niet te installeren zijn. Market Enabler en de codes

• dversa2
Krishh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:47:
Prijs zitten ze toch echt tegen hetzelfde aan.
En ik bedoel Java op internet.
Prijs zijn ze gelijk idd, kan je meer specifiek zijn met java op het net?

• 50Miles
Momenteel even dolphinhd browser. Werkt beter dan standaaard, maar niet vloeiend vwb typen.

Iemand al een idee voor interneten via blackbery? Sorry voor de kick.

• dversa2
50Miles schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:06:
Momenteel even dolphinhd browser. Werkt beter dan standaaard, maar niet vloeiend vwb typen.

Iemand al een idee voor interneten via blackbery? Sorry voor de kick.
neen, voor zover ik kan googlen is het niet mogelijk. Heb gekeken op verschillende forums en het antwoord is duidelijk, het is nog steeds niet mogelijk.

ikzelf tether met een simpele Nokia 6303i en vandaag nog geprobeerd met een Nokia C2 en dat werkt ook vlekkeloos.

[ Voor 12% gewijzigd door dversa2 op 16-06-2011 23:24 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Johnny E

Dôh !!

Ik heb de Tf nu sinds gisteren en ik ben er redelijk tevreden over.
Tethering met mijn iPhone 3gs (Mywi 4.61) gaat perfecten over de basis functies ben ik erg tevreden.

Het scherm is prima, weinig tot geen last van bleeding en het meeste loop heerlijk soepel.
Mijn grootste ergernis is nu toch wel de android market.
Wat staat daar een hoop rommel in, ook vind ik het erg jammer dat zegeen apparte tablet/honeycomb deel hebben. Hopelijk wordt dat snel beter.

Specs!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Goedemorgen,

Gisteravond met handbrake zitten spelen.
Ik heb een blue-ray omgezet naar 720P high profile, ziet er super uit.
Een DVD omgezet, ook mooi, alleen zwarte balken boven en onder (via mediatank op de TV niet)

Alleen de omgezette blue -ray was 1.4 Gig, en de DVD 1 Gig.

Ik wil wat films mee op vakantie nemen voor de kleine, maar om nou kinderfilms in HD mee te nemen...
Ik kan maar niks vinden op het foruym over SD films, in welk formaat, de groote van zo'n film en eventueel met welke player dat afgespeeld moet worden.

Ik heb het hier al eens gevraagds, maar er geen antwoord op gehad.
Zijn er dan alleen maar mensen die 720P afspelen?

Ik ben een noob wat containers, codecs ed betreft.
Ik download alleen DVD's en blue-ray's (M2TS), maar dat is 5 of tussen de 20 en 40 Gig.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 07:14
Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn Transformer. 1 ding ergert me echter: het scherm voelt vrij ruw aan. Dwz: mijn vingers glijden er niet lekker overheen.

Nu vroeg ik mij af: kan ik niet gewoon een klein beetje autowas over het scherm poetsen? Dit zou volgens mij toch de gladheid van het scherm moeten bevorderen, of tast het de coating/gevoeligheid aan?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Frankster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:27:
Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn Transformer. 1 ding ergert me echter: het scherm voelt vrij ruw aan. Dwz: mijn vingers glijden er niet lekker overheen.

Nu vroeg ik mij af: kan ik niet gewoon een klein beetje autowas over het scherm poetsen? Dit zou volgens mij toch de gladheid van het scherm moeten bevorderen, of tast het de coating/gevoeligheid aan?
Wanneer je 'm uit de doos haalt is dat altijd het geval, "stroefheid" verdwijnt vanzelf.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
JBS schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:34:
[...]
Wanneer je 'm uit de doos haalt is dat altijd het geval, "stroefheid" verdwijnt vanzelf.
Ik heb die van mij nu al ongeveer twee week in gebruik, en ik vind nog steeds dat het scherm stroef is. Hoe lang zou het moeten duren voordat die stroefheid weggaat?

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
Smarron schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:41:
[...]
Er zijn al alternatieve websites om bijv. Uitzending gemist en RTL gemist te bekijken, dus Silverlight is daar in elk geval overbodig.
Voor uitzendinggemist Heb je geen alternatieve sites nodig hoor, je kunt ook gewon naar de gewone website gaan en rechtsbovenin op instellingen klikken, en dan de default player op flash player zetten ipv silverlight.

• graaf404
Volgens mij vaak oppoetsen met een (brillen) doekje.
gaat dat laagje wat er op zit ook meer weg en wordt hij gladder.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

Convoy

g44p

TrekDude101 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:37:
[...]

Ik heb die van mij nu al ongeveer twee week in gebruik, en ik vind nog steeds dat het scherm stroef is. Hoe lang zou het moeten duren voordat die stroefheid weggaat?
even met een schuursponsje oppoetsen :+

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 07:14
freekweb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:08:
[...]
even met een schuursponsje oppoetsen :+
Zo één toch: Afbeeldingslocatie: http://www.verfwinkel-wilmans.nl/files/staalspons.gif

Maar autowas zou dus niet helpen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• ArthurMorgan
  • Niet online
zou ik niet doen, gewoon met een doekje regelmatig schoonwrijven van de strepen en dan is het vrij snel glad.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
Ik heb het wel bij m'n telefoon gedaan, zorg er alleen wel voor dat je doorzichtige was hebt! Als dat groene of witte spul in een groefje komt - je krijgt het er niet meer af... Ik had van die Turtle-super-nano-wax, gewoon doorzichtig spul met een sponsje en een microvezeldoek.

Voor het gewone schoonmaken heb ik een flesje desinfecterende handgel, kan je ook meteen je handen schoonmaken als je geen water bij de hand hebt ;) Anders smeer je 'm er zo weer onder.

• dversa2
Als er iemand gedesinteresseerd is om de nieuwe Firefox for Android v5.0 RC (5.0) (Release Candidate) te testen plaats ik deze hier in het forum. eerste indrukken zijn geweldig alhoewel ik nog wel aan de nieuwe lay-out moet wennen.

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Tja, waarom zou je geen link kunnen plaatsen naar deze browser?
Is het een public download / public beta? zo niet = dus warez dan mag het niet....

• msmilde
  • Laatst online: 18-10-2022
Staat volgens mij gewoon in de market

• dversa2
GrandPuba schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:52:
Tja, waarom zou je geen link kunnen plaatsen naar deze browser?
Is het een public download / public beta? zo niet = dus warez dan mag het niet....
Nee geen warez! daar hou ik me niet mee bezig! en dan zou het ook geen beta/rc zijn, trouwens FF heeft altijd gratis geweest dus waarom zou het überhaupt een warez zijn?....
heb de apk net van een medewerker gekregen die toegang heeft bij Mozilla FF.

• dversa2
msmilde schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:59:
Staat volgens mij gewoon in de market
idd versie 5 beta, ik heb de RC.
edit: die zal dus hopelijk ook vlug verschijnen in de market :)

[ Voor 15% gewijzigd door dversa2 op 17-06-2011 11:10 ]

• msmilde
  • Laatst online: 18-10-2022
dversa2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:
[...]

sorry, niet goed gelezen... 8)7

• 2010ed
  • Laatst online: 16-11 21:14
[quote]Johnny E schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:
Tethering met mijn iPhone 3gs (Mywi 4.61) gaat perfecten over de basis functies ben ik erg tevreden.

hoe heb jij tethering aan de praat gekregen op de iphone. heb je daar iets speciaals voor moeten doen mij lukt het niet erg , had gelezen dat het iets met ad hoc of zo te maken had mmar daar durf ik nog niet aan

• dversa2
dversa2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:
[...]

http://dl.dropbox.com/u/2...-5.0b7.en-US.eabi-arm.apk

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 19:20
Ik heb een (android/HC) vraag over dropbox.
Er is een verschil tussen mijn PC en mijn tablet. Bij mijn PC wordt een directory gesynct en staat de gehele inhoud van dropbox op mijn harde schijf. Dat is handig als ik offline werk. Bij mijn tablet wordt er geen sync uitgevoerd (en ik kan ook niet vinden hoe ik dat zou moeten doen). Er is wel een directory van dropbox, maar die wordt alleen gevuld met bestanden als ik via de dropbox applicatie expliciet een bestand open. Dan wordt die gekopieerd. Bestanden die wegschrijf naar de dropboxfolder worden niet gesynct (ik moet ze aanmelden voor upload, wat ik niet gebruikersvriendelijk vindt).

Doe ik iets fout? heb ik een verkeerde versie (niet tablet) van dropbox? Of is dit een "feature" van dropbox onder android? Ik kon op internet niet zo snel vinden wat de mogelijkheden zijn. Ik kan me voorstellen dat je op je mobiel geen 2 GB sync wil. Maar op mijn tablet vindt ik dat eigenlijk wel erg handig :) of nog beter: ik zou willen aangeven welke directories ik zou kunnen syncen...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59
oltk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:19:
Er is een verschil tussen mijn PC en mijn tablet. Bij mijn PC wordt een directory gesynct en staat de gehele inhoud van dropbox op mijn harde schijf. Dat is handig als ik offline werk. Bij mijn tablet wordt er geen sync uitgevoerd (en ik kan ook niet vinden hoe ik dat zou moeten doen). Er is wel een directory van dropbox, maar die wordt alleen gevuld met bestanden als ik via de dropbox applicatie expliciet een bestand open. Dan wordt die gekopieerd. Bestanden die wegschrijf naar de dropboxfolder worden niet gesynct (ik moet ze aanmelden voor upload, wat ik niet gebruikersvriendelijk vindt).

Doe ik iets fout? heb ik een verkeerde versie (niet tablet) van dropbox? Of is dit een "feature" van dropbox onder android? Ik kon op internet niet zo snel vinden wat de mogelijkheden zijn. Ik kan me voorstellen dat je op je mobiel geen 2 GB sync wil. Maar op mijn tablet vindt ik dat eigenlijk wel erg handig :) of nog beter: ik zou willen aangeven welke directories ik zou kunnen syncen...
Het lijkt mij persoonlijk als een feature 'as designed'. Dropbox voor Android is primair voor mobiele apparaten bedoeld. Dan moet er rekening gehouden worden met beperkte(re) opslagruimte op het mobiele apparaat, en met mogelijke bandbreedte / data-rate beperkingen. Vind het dus erg logisch dat de Android versie NIET automatisch alle bestanden die in je online Dropbox account staan ook direct lokaal naar je Android apparaat synchroniseert.

• oltk
Haay schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:34:
[...]

Het lijkt mij persoonlijk als een feature 'as designed'. Dropbox voor Android is primair voor mobiele apparaten bedoeld. Dan moet er rekening gehouden worden met beperkte(re) opslagruimte op het mobiele apparaat, en met mogelijke bandbreedte / data-rate beperkingen. Vind het dus erg logisch dat de Android versie NIET automatisch alle bestanden die in je online Dropbox account staan ook direct lokaal naar je Android apparaat synchroniseert.
Ok. Ik kan me voorstellen dat dropbox wel voor android HC een full sync versie uitbrengt. Bij tablets is de geheugenruimte immers vele malen groter dan een mobiel. En is de mogelijkheid ook echt te werken vanuit dropbox ook veel meer aanwezig. Wellicht komt dat nog :9

edit: Ik las op het dropbox forum dat dit wel de bedoeling is voor latere versies. Er is ook een app die dit voor je doet (sync folder with dropbox) maar die is nog niet echt stabiel.

[ Voor 10% gewijzigd door oltk op 17-06-2011 14:46 ]

• dversa2

Waarom gebruik je de MySyncFolder van asus niet voor je gegevens? heeft het voordeel tenminste voor een WiFi connectie dat je onbeperkte ruimte hebt (eerste jaar).

• RivalMarco
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 10:03

Dropbox voor Android is gemaakt met de gedachte dat het een 'telefoon' is, met dus inderdaad vrij weinig opslag. Bestanden worden enkel lokaal gecacht.

Met de gedachte dat er steeds meer tablets komen zou je het eens kunnen voorstellen in hun Votebox:
www.dropbox.com/votebox

• oltk
dversa2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:39:
[...]

Waarom gebruik je de MySyncFolder van asus niet voor je gegevens? heeft het voordeel tenminste voor een WiFi connectie dat je onbeperkte ruimte hebt (eerste jaar).
Is inderdaad een goed idee. Alleen deel ik mijn dropbox met anderen (en anderen met mij). Uniformiteit in apps mbt delen is ook wel weer handig vind ik :)

Verwijderd

graaf404 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:56:
Goedemorgen,

Gisteravond met handbrake zitten spelen.
Ik heb een blue-ray omgezet naar 720P high profile, ziet er super uit.
Een DVD omgezet, ook mooi, alleen zwarte balken boven en onder (via mediatank op de TV niet)

Alleen de omgezette blue -ray was 1.4 Gig, en de DVD 1 Gig.

Ik wil wat films mee op vakantie nemen voor de kleine, maar om nou kinderfilms in HD mee te nemen...
Ik kan maar niks vinden op het foruym over SD films, in welk formaat, de groote van zo'n film en eventueel met welke player dat afgespeeld moet worden.

Ik heb het hier al eens gevraagds, maar er geen antwoord op gehad.
Zijn er dan alleen maar mensen die 720P afspelen?

Ik ben een noob wat containers, codecs ed betreft.
Ik download alleen DVD's en blue-ray's (M2TS), maar dat is 5 of tussen de 20 en 40 Gig.
Met moboplayer, rockplayer of mplayer kun je ook goed avi's (divx) afspelen. Van bijna alle films die te downloaden zijn, is ook de divx-versie te vinden. En een dvd is ook zo omgezet in het divx-formaat. Duurt ook minder lang dan 720p (denk ik) en zijn vaak tussen de 700mb en 1,4 gb.

• graaf404
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:03:
[...]
Met moboplayer, rockplayer of mplayer kun je ook goed avi's (divx) afspelen. Van bijna alle films die te downloaden zijn, is ook de divx-versie te vinden. En een dvd is ook zo omgezet in het divx-formaat. Duurt ook minder lang dan 720p (denk ik) en zijn vaak tussen de 700mb en 1,4 gb.
:) Daar heb ik wat aan.
Hoef ik tenminste niet heel de week te gaan proberen, omzetten en installeren uninstallen.
Tnx.
Ga ik vanavond eens flink wat downloaden.

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Comgenie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:05:
Veel patches/verbeteringen komen vaak al veel eerder via een custom rom beschikbaar. Ook is root handig om te hebben voor diverse redenen (AdFree, OC, Tweaks). Meestal zorgt een Rom devver ervoor dat er tussen de versies gewoon geupdate kan worden zonder een 'wipe'. Oftewel, al je instellingen en programma's blijven erop staan. Verder is het vooral interresant zodra Asus geen aandacht/updates meer gaat geven aan de Asus transformer, want de community doet dat natuurlijk wel. Ook bevatten veel custom roms verschillende tweaks om het maximale uit het apparaat te halen, ook qua battery life. Voor sommige mensen allemaal onnodig, maar voor Tweakers( ;) ) kan het heel interresant zijn.

Zelf heb ik vandaag trouwens mijn transformertje ook naar Prime 1.4 gebracht, samen met een OC kernel. Hij draait nu mooi op max 1.4 Ghz. Setcpu schopt hem naar 216 Mhz wanneer ik hem niet gebruik. Wat natuurlijk weer wat batterij besparing kan opleveren :). Het verschil is overigs goed te merken met afspelen van video's.
Mee eens, ik heb de transformer ook geroot, maar heb de originele rom behouden met een custom kernel voor OC. Vooral titaniunbackup vind ik erg belangrijk om eventueel backups te kunnen maken van applicaties en settings.

• Junia
tharonald schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:53:
[...]

Mee eens, ik heb de transformer ook geroot, maar heb de originele rom behouden met een custom kernel voor OC. Vooral titaniunbackup vind ik erg belangrijk om eventueel backups te kunnen maken van applicaties en settings.
Is het mogelijk om d.m.v. Titanium back-up een exacte flash te maken van je whatsapp en die terug te zetten op je TF? ik heb namelijk via Astro file manager een backup gemaakt van Whatsapp en deze SDK teruggezet op mijn TF. Installatie loopt prima, echter bij het 'aller eerst' opstarten van Whatsapp geeft hij aan dat hij de unieke identificatie code van het apparaat niet kan uitlezen (is natuurlijk logisch omdat het geen telefoon is. Vandaar dat ik me afvraag of het d.m.v. een flash wel kan).

Zou iemand dit kunnen checken? ik heb mijn TF nog niet geroot...

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:09
Junia schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:57:
Zou iemand dit kunnen checken?
Dat heeft iemand al gedaan:
DrNizeGuy schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:39:
Ik heb trouwens Whatsapp werken gekregen, voor de geinteresseerde.
Ik heb op m'n Desire een backup gemaakt met Titanium, en deze terug gezet op de Transformer :)
En zo waar, het werkt.Stuur je een berichtje vanaf de Transformer krijg je daar ook antwoord, terug stuur ik het vanaf m'n tel, krijg ik daar het antwoord op.Voorlopig werkt het aardig. er is wel root nodig voor het gebruik van Titanium backup.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb nu ook een transformer gehaald bij alternate want MM had hem niet meer.
Maar nu heb ik een vraagje en mischien dat iemand dat hier weet.

Ik had eerst een intertoys tablet van fview en daar comic reader mobo opstaan, deze heb ik nu ook op de asus gezet.
Alleen bij de fview kon ik me sd kaartje selecteren waar de bestanden opstaan en bij de asus kan ik alleen het intern geheugen selecteren.
dat zou betekenen dat ik alle bestanden op het intern geheugen moet zetten en eigenlijk niet zo veel meer heb aan me sd kaartje :?

had ik beter de 32GB versie kunnen halen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 17-06-2011 16:55 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• graaf404
chucky666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:54:
heb nu ook een transformer gehaald bij alternate want MM had hem niet meer.
Maar nu heb ik een vraagje en mischien dat iemand dat hier weet.

Ik had eerst een intertoys tablet van fview en daar comic reader mobo opstaan, deze heb ik nu ook op de asus gezet.
Alleen bij de fview kon ik me sd kaartje selecteren waar de bestanden opstaan en bij de asus kan ik alleen het intern geheugen selecteren.
dat zou betekenen dat ik alle bestanden op het intern geheugen moet zetten en eigenlijk niet zo veel meer heb aan me sd kaartje :?

had ik beter de 32GB versie kunnen halen 8)7
Als je je microSD in je transformer heb zitten, dan komt er rechtsonderin een SD kaart icoon te staan, als daar op klikt kan je klikken op een soort mapje, je zit dan in je microSD (via de explorer)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

graaf404 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:01:
[...]

Als je je microSD in je transformer heb zitten, dan komt er rechtsonderin een SD kaart icoon te staan, als daar op klikt kan je klikken op een soort mapje, je zit dan in je microSD (via de explorer)
ja dat weet ik, maar ik bedoel dat ik met de comic reader niet op de sd kaart kan komen.
ik kan alleen mappen kiezen in de reader die op het interne geheugen staan en niet op de sd kaart, wat dus eerst wel lukte met android 2.2 op de fview.

• Junia
chucky666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:18:
[...]

ja dat weet ik, maar ik bedoel dat ik met de comic reader niet op de sd kaart kan komen.
ik kan alleen mappen kiezen in de reader die op het interne geheugen staan en niet op de sd kaart, wat dus eerst wel lukte met android 2.2 op de fview.
Ik denk dat Graaf404 een 'workaround' probeert uit te leggen.
Als je via de File Browser naar de betreffende directory op de SD kaart gaat (Waarin je comics dus staan) en je selecteert één van je comics, krijg je dan niet de optie om het te openen met comic reader?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Junia schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:21:
[...]

Ik denk dat Graaf404 een 'workaround' probeert uit te leggen.
Als je via de File Browser naar de betreffende directory op de SD kaart gaat (Waarin je comics dus staan) en je selecteert één van je comics, krijg je dan niet de optie om het te openen met comic reader?
nee, dan geeft ie aan dat ie het bestand niet kan openen.

of zou dit veranderd zijn in 3.1 ?
want heb nog steeds 3.01.

[ Voor 6% gewijzigd door chucky666 op 17-06-2011 18:14 ]

• pimjai
Heb laatst los het dock besteld bij salland, maar omdat dat pas 30/06 leverbaar is, heb ik ee n paar vragen voor de mensen die het al hebben: is het mogelijk om de knoppen op het dock te gebruiken in emulators zoals gameboid en n64oid?
Hoe werkt het dock samen met de remote desktop software? Werkt de muis en dergelijke gewoon? Vraag me namelijk af of het mogelijk zal zijn sommige TBS games zoals civilization op de tablet te spelen?

edit: tip voor mensen die graag een mooie game willen spelen op hun transformer, galaxy on fire 2 THD tijdelijk gratis in de market.

[ Voor 21% gewijzigd door pimjai op 17-06-2011 18:27 ]

• oltk
chucky666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:35:
[...]

nee, dan geeft ie aan dat ie het bestand niet kan openen.

of zou dit veranderd zijn in 3.1 ?
want heb nog steeds 3.01.
Ik heb dat ook (met 3.1) maar dan met de usb stick. De reader kan bestanden niet openen. Wel mp3s! Probeer dat eens....

• de_gijbels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Iets wat me laatst opviel bij mijn in België (bij Media Markt) gekochte Transformer:
Mijn SKU begint met TB? En niet WW.

Hierdoor kan ik nog geen honeycomb 3.1 upgrade doen :'(

Heeft er iemand trouwens een idee of het Belgische AZERTY-dock hetzelfde is als het Franse?

[ Voor 25% gewijzigd door de_gijbels op 17-06-2011 19:29 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
TB? die ken ik niet...

overigens heb ik een WW en sinds de RMA ook nog geen update hoewel ik die daarvoor wel aangeboden had gekregen.
Volgens Asus benelux gewoon geduld hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• dversa2
[b][message=36241616,noline]pimjai s

edit: tip voor mensen die graag een mooie game willen spelen op hun transformer, galaxy on fire 2 THD tijdelijk gratis in de market.
ziet er leuk uit dank voor de tip. kleine waarschuwing, de app heeft na installatie nog een download van 530mb nodig. :+

• dversa2
Wybo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:24:
TB? die ken ik niet...

overigens heb ik een WW en sinds de RMA ook nog geen update hoewel ik die daarvoor wel aangeboden had gekregen.
Volgens Asus benelux gewoon geduld hebben.
TB of TW?, als dat zo is, een TW dan staat er voor jou een download/update klaar bij asus!
Ik begrijp soms niet waarom mensen wachten op een push van asus wanneer de updates al enkele weken klaar staan...een kleine search op dit topic doet wonderen ;)

Eee Pad Transformer TF101 Firmware: V8.4.4.5 Only for TW SKU(Android 3.1)
Steps of Update:

blablabla...

• de_gijbels
dversa2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:05:
[...]

TB of TW?, als dat zo is, een TW dan staat er voor jou een download/update klaar bij asus!
Ik begrijp soms niet waarom mensen wachten op een push van asus wanneer de updates al enkele weken klaar staan...een kleine search op dit topic doet wonderen ;)

Eee Pad Transformer TF101 Firmware: V8.4.4.5 Only for TW SKU(Android 3.1)
Steps of Update:

blablabla...
Het is toch wel TB anders stond die er nu al lang op hoor! :)

[ Voor 82% gewijzigd door de_gijbels op 17-06-2011 20:08 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Johnny E

Dôh !!

2010ed schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:27:
[quote]Johnny E schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:

hoe heb jij tethering aan de praat gekregen op de iphone. heb je daar iets speciaals voor moeten doen mij lukt het niet erg , had gelezen dat het iets met ad hoc of zo te maken had mmar daar durf ik nog niet aan
Waar jij op doelt is het delen van je iPhone's 3G connectie door een Adhoc Wifi netwerkje op te zetten. Helaas ondersteund Android standaard geen Adhoc wifi netwerken.
Met de iPhone 4 is een Infrastructure Wifi Netwerk trouwens wel mogelijk.

Het grote nadeel van Wifi is trouwens ook dat het erg veel stroom vergt, bluetooth heeft dus de voorkeur.
Omdat ik Tmobile heb kan ik niet de ingebouwde tethering functie gebruiken.

Wat ik heb gedaan met mijn iPhone 3GS (IOS4.3.3) en de TF op Honeycomb 3.1:
- Schakel op beide apparaten Bluetooth in en koppel ze, de TF zal aangeven "Gekoppeld maar niet verbonden" .

- Jailbreak de iPhone
- Installeer MyWi vanuit Cydia of een andere bron (ik gebruik 4.61.1)
- Herstart na de installatie van MyWi je iPhone
- Start MyWi, selecteer het bluetooth icoon vanuit de bovenste bar.
- Schakel Bluetooth tethering in, wacht tot het Bluetooth icoon weer verschijnt in de iPhone menu balk.

- Open de Bluetooth instellingen op de TF.
- Selecteer onder "gekoppelde apparaten" de verbinding die naar de iPhone wijst.
- Selecteer de baco sleutel voor de geavanceerde opties.
- Kies onder profielen "Internettoegang".
- MyWi moet nu aangeven dat de verbinding gedeeld is door een Blauwe balk met data verbruik weer te geven.

Helaas moet je elke keer handmatig het profiel "Internettoegang" kiezen om de verbinding te activeren.

Met deze stappen heb ik zowel mijn iPhone als die van mijn vriendin gekoppeld aan de TF.
Werkt TOP!

Specs!

• dversa2
de_gijbels schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Heb net het hele forum van XDA/www.transformerforums.com afgezocht en nergens is er sprake van een TB SKU, Een nieuwe build misschien of een land specifieke build?. Ik zou toch eens navragen bij asus wat dit betekend.

edit: spelling

• dversa2
Leuke pagina "Optimized For Honeycomb" Apps list.

• dversa2
chucky666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:18:
[...]

deze reader niks voor jou?

Verwijderd

de_gijbels schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:03:
Iets wat me laatst opviel bij mijn in België (bij Media Markt) gekochte Transformer:
Mijn SKU begint met TB? En niet WW.

Hierdoor kan ik nog geen honeycomb 3.1 upgrade doen :'(
Met dank aan de mensen van SABAM.. waarschijnlijk staat er ook geen youtube geïnstalleerd? Tis een schande!

• dversa2
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:49:
[...]

Met dank aan de mensen van SABAM.. waarschijnlijk staat er ook geen youtube geïnstalleerd? Tis een schande!
oplossing staat wat hoger of download de apk hier...

het wordt inderdaad erg met de beknotting van onze internet rechten....leve sabam...

[ Voor 11% gewijzigd door dversa2 op 17-06-2011 22:07 ]

• dversa2
de_gijbels schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:06:
[...]

Vraagje, ben jij van plan om te rooten?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm eens even kijken hoe die het doet.
zo te lezen ligt de fout bij comic reader die geen andere bronnen ondersteunt dan het gewone geheugen of een sd kaartje die wordt gezien als sdcard 1.

• dversa2
Zo, ik heb de stap genomen en mijn transformer geroot met prime 1.4, ClockworkMod recovery en Clemsyn-Blades Overclocking kernel for 3.1. dit alles gedaan in onder 10 minuten via een nieuwe methode door middel van nvflash.

• Max Hunt
Ik heb die van mij ook geroot + overclock kernel. Overclocken ging prima, 1,6GHz draaide goed. Alleen werkt de widget waarmee je je dock-battery status kan zien niet met de overclock kernel en ik merkte dat het eigenlijk niet zo heel soepel liep. Terug gegaan naar de normale kernel, wel nog met prime 1.4 en toen werkte m'n wifi niet meer, hij wou niet meer aan en er stond alleen "error".

Nu maar weer terug zetten naar de standaard rom. Gelukkig mis ik hierdoor niet echt iets behalve een hogere score in een benchmark.

• dversa2
Welke methode ga je gebruiken om terug naar stock 3.1 te gaan?
Bij mij loopt alles soepel tot nu toe, waarschijnlijk weet ik pas na enkele dagen precies of alles ok is.
loopt hier op 1600Hz met een temp variërend van 24°/28°.

Verwijderd

dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:16:
Zo, ik heb de stap genomen en mijn transformer geroot met prime 1.4, ClockworkMod recovery en Clemsyn-Blades Overclocking kernel for 3.1. dit alles gedaan in onder 10 minuten via een nieuwe methode door middel van nvflash.
Lef hoor om een toch nog redelijk prijzige tablet zomaar even te overclocken :)

• Max Hunt
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:35:
Welke methode ga je gebruiken om terug naar stock 3.1 te gaan?
Bij mij loopt alles soepel tot nu toe, waarschijnlijk weet ik pas na enkele dagen precies of alles ok is.
loopt hier op 1600Hz met een temp variërend van 24°/28°.
Ik heb deze manier gebruikt. Dat ging prima, zelfs geen last van bootloops waar ze het over hadden. Met die versie kreeg ik bij het booten wel een paar fouten, programma's die waren gecrashed oid (had ik ook met prime 1.4 zonder OC kernel), maar na de upgrade naar 3.1 loopt alles weer prima.

Die temperatuur van jou, is dat je cpu of toevallig die van je batterij? Op het XDA forum hadden ze het erover dat er (mogelijk) geen heatsink op de cpu zit. Ik voelde echter niet dat m'n tablet ook maar ergens iets warmer werd met de cpu op 1.6GHz tijdens het draaien van wat benches.

• dversa2
Max Hunt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 02:31:
[...]
Ik heb deze manier gebruikt. Dat ging prima, zelfs geen last van bootloops waar ze het over hadden. Met die versie kreeg ik bij het booten wel een paar fouten, programma's die waren gecrashed oid (had ik ook met prime 1.4 zonder OC kernel), maar na de upgrade naar 3.1 loopt alles weer prima.

Die temperatuur van jou, is dat je cpu of toevallig die van je batterij? Op het XDA forum hadden ze het erover dat er (mogelijk) geen heatsink op de cpu zit. Ik voelde echter niet dat m'n tablet ook maar ergens iets warmer werd met de cpu op 1.6GHz tijdens het draaien van wat benches.
battery temp, cpu temp zou ik met een andere rom wel kunnen meten maar ik verkies de prime.

• dversa2
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 02:07:
[...]

Lef hoor om een toch nog redelijk prijzige tablet zomaar even te overclocken :)
Lef zou ik het niet noemen, ik was al langer van plan om eens root uit te proberen. Voorafgaand aan mijn eerste poging heb ik wel meerdere dagen aan het lezen geweest op de verschillende forums welke methode nu de beste zou zijn en de grootste kans van slagen had. Alle methoden tot voor enkele dagen waren redelijk ingewikkeld en de kans dat je een met een doodt toestel achter zou blijven was reëel aanwezig.

Sedert enkele dagen kan men echter via een nieuwe methode genaamt NVFlash de root procedure vereenvoudigen en verkorten. Alle gebruikers die tot nu deze methode hebben gebruikt slaagde 100% in het rooten van hun pad. Uiteindelijk waagde ik mijn kans en besloot om dit zelf ook uit te voeren.
De gebruiksaanwijzing is heel helder en er staat zelfs een video opname van de hele procedure zodat het absoluut niet verkeerd kan gaan. De methode bestaat er uit dat je 2 bestanden (rar) download en uitpakt op je desktop. Dan verbindt je de pad met usbkabel naar de computer die op zijn beurt naar een driver zal vragen voor een “APX” device in Device Manager (driver meegeleverd). Daarna volstaat het om een bat file aan te klikken en rustig af te wachten (ongeveer 8 a 10 min) tot het rooten klaar is.

Het echte grote voordeel van deze nieuwe methode is dat NVFlash geschikt is om in de toekomst nieuwe roms en zelfs origineele updates van asus uit te gaan voeren.
Meer over de methode, NVFlash met rime 1.4, hier en hier ook, ClockworkMod recovery en Clemsyn-Blades Overclocking kernel for 3.1 vindt je hier.

Flashen op eigen risico!!!

• de_gijbels
dversa2 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Vraagje, ben jij van plan om te rooten?
Ik wacht eerst nog even op de 3.1 update en daarna waarschijnlijk wel.
Alleen al om een goede backup te maken is het nodig.

• pimjai
Wat merk je er nou eigenlijk van als je hem overclockt? Of gaat het je alleen om de benchmarks die hoger orden en merk je er verder erg weinig van?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Van 1Ghz naar 1.6Ghz ... weet niet, maar 60% sneller ga je wel degelijk merken.
In gewoon gebruik natuurlijk geen 60% omdat er andere factoren zijn zoals doorvoer etc.
Pagina: 1 ... 26 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.