Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dversa2
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:28
pimjai schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:23:
Wat merk je er nou eigenlijk van als je hem overclockt? Of gaat het je alleen om de benchmarks die hoger orden en merk je er verder erg weinig van?
dat merk je idd aan bv, HD spellen ook schuiven van vensters en opstarten van apps gaat merkelijk sneller.
met de app setCPU kan je verschillende modi instellen voor het gebruik van je snelheid, zo zijn er de modi interactief, ondemand, userspace, conservatief en performance.
Als je de bv ondemand gebruikt zal je processor enkel in hogere versnelling gaan wanneer een app daaron vraagt en kan terug vallen tot 216MHz. Op deze wijze kan je nooit je CPU overbelasten. edit: bijkomend voordeel van deze conservative of ondemand is het batterij gebruik dat gevoelig omlaag gaat. Stock staat die cpu immers de hele tijd te draaien aan 1000MHz!
Zoals je ziet er is ruimte tot experimenteren.

[ Voor 14% gewijzigd door dversa2 op 18-06-2011 10:02 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:44:
[...]

Lef zou ik het niet noemen, ik was al langer van plan om eens root uit te proberen. Voorafgaand aan mijn eerste poging heb ik wel meerdere dagen aan het lezen geweest op de verschillende forums welke methode nu de beste zou zijn en de grootste kans van slagen had. Alle methoden tot voor enkele dagen waren redelijk ingewikkeld en de kans dat je een met een doodt toestel achter zou blijven was reëel aanwezig.

Flashen op eigen risico!!!
Is er ook een mogelijkheid om alles ongedaan te maken zodat je eventueel gebruik kunt maken van je garantie?

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:55
Weet iemand of de mediamarkt in rotterdam alexander een demo heeft staan van de transformer?

• dversa2
Mediacj schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:02:
[...]

Is er ook een mogelijkheid om alles ongedaan te maken zodat je eventueel gebruik kunt maken van je garantie?
ja die is er maar redelijk complex voor niet ervaren gebruikers. kijk hier maar.
Maar zoals ik reeds zei hierboven zal zeer kortelings via de nvflash ook het systeem naar stock 3.1 kunnen worden gebracht.

• dversa2
Er is trouwens een manier om je stock 3.1 root rechten te geven, dus zonder custom rom. Voordeel is dat je met bv titanbackup een complete backup van heel je systeem kan maken. Lees hier

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:42:
[...]

dat merk je idd aan bv, HD spellen ook schuiven van vensters en opstarten van apps gaat merkelijk sneller.
met de app setCPU kan je verschillende modi instellen voor het gebruik van je snelheid, zo zijn er de modi interactief, ondemand, userspace, conservatief en performance.
Als je de bv ondemand gebruikt zal je processor enkel in hogere versnelling gaan wanneer een app daaron vraagt en kan terug vallen tot 216MHz. Op deze wijze kan je nooit je CPU overbelasten. edit: bijkomend voordeel van deze conservative of ondemand is het batterij gebruik dat gevoelig omlaag gaat. Stock staat die cpu immers de hele tijd te draaien aan 1000MHz!
mooi, moet ik ook maar eens proberen dan, hoop vooral dat flash content in de browser beter zal gaan lopen, en het lijkt me wel fijn als de typing lag op forums zoals deze minder word. ik wacht zelf alleen even tot ik met nvflash makkelijk terug kan naar stock 3.1, voor het geval er wat fout gaat.

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 06:56
Kan er iemand uit met een transformer uit België al zeggen of je de 3.1 update kan doen?

• dversa2
beele schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:29:
Kan er iemand uit met een transformer uit België al zeggen of je de 3.1 update kan doen?
ja hoor, zoek de update op de asus site dan moet je niet wachten op de push van asus. Of als je een WW SKU hebt dan staat de update voor je klaar

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:12:
Er is trouwens een manier om je stock 3.1 root rechten te geven, dus zonder custom rom. Voordeel is dat je met bv titanbackup een complete backup van heel je systeem kan maken. Lees hier
Bedankt voor al je info ik ga er eens mee aan de slag!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 06:56
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:33:
[...]

ja hoor, zoek de update op de asus site dan moet je niet wachten op de push van asus. Of als je een WW SKU hebt dan staat de update voor je klaar
Bedankt ;)

• dversa2
Mediacj schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:51:
[...]

Bedankt voor al je info ik ga er eens mee aan de slag!
Laat gerust je bevindingen achter als je hebt geroot, zo hebben we er ook wat aan. :P

• mytheory
  • Laatst online: 12-11 23:14
Ik heb in het begin van de week enkele dagen gedraaid op prime 1.4 en dat werkte prima. Nu heb ik een paar dagen MagnuSuprem3_ULTIMAT3_Series draaien. Maar ik ga toch weer terug naar prime 1.4. Naast de eigenzinnige lay-out, die ik maar niets vond, kon ik niet echt de voordelen ontdekken. Wel kon je de lelijke font wijzigen in een eigen font. Ik heb al die tijd hem op 1,4 ghz (on demand) draaien en hem hem net even op 1,6 ghz (performance) gezet. Maar daar ging hij door spontaan resetten en loopen. Gelukkig kon ik hem herstellen in de veilige modus. Dus ik heb in elk geval zo'n exemplaar die maar tot 1,4 Ghz gaat. Ik kon trouwens niet echt iets van die versnelling merken.

[ Voor 3% gewijzigd door mytheory op 18-06-2011 11:05 ]

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 21:20
mytheory schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:03:
Ik heb in het begin van de week enkele dagen gedraaid op prime 1.4 en dat werkte prima. Nu heb ik een paar dagen MagnuSuprem3_ULTIMAT3_Series draaien. Maar ik ga toch weer terug naar prime 1.4. Naast de eigenzinnige lay-out, die ik maar niets vond, kon ik niet echt de voordelen ontdekken. Wel kon je de lelijke font wijzigen in een eigen font. Ik heb al die tijd hem op 1,4 ghz (on demand) draaien en hem hem net even op 1,6 ghz (performance) gezet. Maar daar ging hij door spontaan resetten en loopen. Gelukkig kon ik hem herstellen in de veilige modus. Dus ik heb in elk geval zo'n exemplaar die maar tot 1,4 Ghz gaat. Ik kon trouwens niet echt iets van die versnelling merken.
De snelheids winst lijkt mooi in de benchmarks maar is daadwerkelijk niet zo spectaculair.

• de_gijbels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:49:
[...]

Met dank aan de mensen van SABAM.. waarschijnlijk staat er ook geen youtube geïnstalleerd? Tis een schande!
Idd geen youtube, maar er wel reeds zelf opgezet via de apk van hier.

Off topic: Waarom hebben wij ooit SABAM laten oprichten? Vooral als je kijkt naar de afleveringen van Basta!

• dopeyspawn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11-2020
Waar vind ik die apk van youtube ? Ik heb ook de Belgische TB SKU versie. Is er eventueel een mogelijkheid om die SKU naar WW te veranderen ? zo zou ik ook al de 3.1 update kunnen installen.

• de_gijbels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2023
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:53:
Waar vind ik die apk van youtube ? Ik heb ook de Belgische TB SKU versie. Is er eventueel een mogelijkheid om die SKU naar WW te veranderen ? zo zou ik ook al de 3.1 update kunnen installen.
Hier vind je de youtube apk: Klikklik

Naar mijn weten is het niet mogelijk om die SKU te veranderen, helaas...

• dopeyspawn
de_gijbels schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:02:
[...]

Hier vind je de youtube apk: Klikklik

Naar mijn weten is het niet mogelijk om die SKU te veranderen, helaas...
als ik die link aanklik op mn tablet start het downloaden. Maar als ik de apk aanklik krijg ik dus de install tab te zien maar daarna krijg ik de melding : Toepassing niet geinstaleerd. Wat doe ik fout ?

Verwijderd

als ik die link aanklik op mn tablet start het downloaden. Maar als ik de apk aanklik krijg ik dus de install tab te zien maar daarna krijg ik de melding : Toepassing niet geinstaleerd. Wat doe ik fout ?
Er is ergens een instelling om niet-market software toe te laten. Die moet je aanzetten.

• dopeyspawn
die heb ik aangezet, maar ik krijg steeds de melding : toepassing niet geinstaleerd.

• dversa2
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:53:
apk heb ik enkele post's hierboven gepost.

ja dat kan met vernoemde procedur hierboven (nvflash) lees eerst heel goed de forums vermeld alvorens je er aan begint. Rooten is immer op jou verantwoordelijkheid! ;(

• dversa2
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:26:
die heb ik aangezet, maar ik krijg steeds de melding : toepassing niet geinstaleerd.
kijk in je download folder... 8)7

• dopeyspawn
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:28:
[...]

kijk in je download folder... 8)7
Het probleem is niet dat ik de apk niet vind... ik krijg hem gewoon niet geinstaleerd.

• dversa2
heb mijn speaker settings veranderd zoals aangegeven op dit forum, dag en nacht verschil, linker speaker werkt nu eindelijk zoals het hoort en wat geluid betreft heb ik volume+ niet meer nodig. Zoals sommige al wel weten is in de officiele speaker setting een typo geslopen waardoor sommige TS de linker speaker minder hoorbaar is (uit balans).

tweede aanpassing is verruiming van het klankbeeld. deze moet ik nog wat tunen voor mijn gehoor...
Leuk als je rootrechten hebt. :9

[ Voor 4% gewijzigd door dversa2 op 18-06-2011 12:37 ]

• dversa2
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Het probleem is niet dat ik de apk niet vind... ik krijg hem gewoon niet geinstaleerd.
probeer nog na eens een reboot.
als dat niet werkt probeer dan een restore factory settings, als je tenminste niet te veel apps hebt geïnstalleerd want die ben je kwijt.
settings>privacy>factory data reset.

• dopeyspawn
reboot: ... zelfde resultaat
restore factory settings : ... zelde resultaat.

Zal hem dan maar flashen naar die prime rom zeker ? of kan ik een officiele WW rom flashen ?

• dversa2
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:05:
reboot: ... zelfde resultaat
restore factory settings : ... zelde resultaat.

Zal hem dan maar flashen naar die prime rom zeker ? of kan ik een officiele WW rom flashen ?
Hier kan ik je moielijk raad ingeven, je moet zelf beslissen op eigen risico deze stap te ondernemen!, ik zou alvast eens proberen met die update van asus de WW SKU te installeren, wanneer die niet compatibel is gebeurd er ook niet ergs. Lukt het dan heb je een WW SKU 3.1 officeel van asus.

Op de formus bij XDA heeft men gekeken wat de verschillen waren tussn WW en US en het bleek alleen om datum verschillen te gaan...dus zeker het proberen waard...op eigen initiatief! :+

• dversa2
Prime 1.4 = niet officieel en niet te updaten via asus = nog niet, in de toekomst via NVFlash ?
WWSKU = te updaten naderhand via asus updates.

Als je de initiele boot krijgt heb je de keuze tssen Nederlands (Belgie) = geen youtube
Als je ....................................je de keuze maakt US = wel youtube, dit is wat ik heb gedaan omdat ik all mijn systemen in de Engelse taal prefereer.

[ Voor 5% gewijzigd door dversa2 op 18-06-2011 13:28 ]

• dopeyspawn
Ok, ik heb net de Belgische eee pad met TB SKU succesvol kunnen updaten naar een officiele Asus 3.1 update met WW SKU. Met daarin de youtube-app !

werkwijze : heb de WW update gedownload van de Asus website :

http://support.asus.com/d...d+Transformer+TF101&os=32

Dan krijg je de map : UpdateLauncher_WW_epaduser8445
in die map vindt je de map : ASUS
in die map vindt je de map : Update
in die map vindt je een zip bestand : WW_epad-user-8.4.4.5

dit bestand heb je nodig voor de update uit te voeren. Wel eventjes de naam wijzigen naar : EP101_SDUPDATE
Dit bestand zet je dan op een lege SD-kaart.
Dan schakel je de eee pad uit. Je plaatst je SD-kaart in de tablet.
Nu kan je beginnen met de manuele update. Je drukt power + vol. down 6 seconden in.
Wanneer je een melding rechtsboven ziet drukje op vol.up.
De instalatie begint en hopla.... officiele 3.1 firmware met WW SKU ( met youtube).... IN YOUR FACE SABAM!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:38
Wat ik mis bij het toetsenbord van de Transformer zijn de cursor toetsen die je ook standaard bij HTC Sense ziet. Zijn er toetsenborden voor Honeycomb die dit ook hebben?

• dversa2
dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:33:
Ok, ik heb net de Belgische eee pad met TB SKU succesvol kunnen updaten naar een officiele Asus 3.1 update met WW SKU. Met daarin de youtube-app !

dit bestand heb je nodig voor de update uit te voeren. Wel eventjes de naam wijzigen naar : EP101_SDUPDATE
Nu kan je beginnen met de manuele update. Je drukt power + vol. down 6 seconden in.
De instalatie begint en hopla.... officiele 3.1 firmware met WW SKU ( met youtube).... IN YOUR FACE SABAM!
zo zie je maar 'with a little help from....' kom je er wel.

• pimjai
D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:
Wat ik mis bij het toetsenbord van de Transformer zijn de cursor toetsen die je ook standaard bij HTC Sense ziet. Zijn er toetsenborden voor Honeycomb die dit ook hebben?
ja kan hackers keyboard eens proberen

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03
asus mag van mij nu wel met een update komen of anders google met honeycomb 3.2.
ergenissen van de browser een het veel te snel ontladen van het dock beginnen te irriteren.
update zal er wel aan zitten te komen maar de nieuwste versie van honeycomb zal eerst wel voorbehouden zijn aan de nieuwste tablets van samsung.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

dopeyspawn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:33:

Als dit gedaan is, staat bij [Settings]-->[About tablet]-->[Build number] dan ook dat je een WW hebt ?

• dversa2
Michel242186 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:
asus mag van mij nu wel met een update komen of anders google met honeycomb 3.2.
ergenissen van de browser een het veel te snel ontladen van het dock beginnen te irriteren.
update zal er wel aan zitten te komen maar de nieuwste versie van honeycomb zal eerst wel voorbehouden zijn aan de nieuwste tablets van samsung.
Hoezo, op wat baseer je deze conclusie?

• pimjai
Michel242186 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:
zijn er dan al dingen bekend over een nieuwe versie van honeycomb?

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Hoezo, op wat baseer je deze conclusie?
dacht dat ik iets gelezen had dat de nieuwste samsung tablets zijn vertraagd omdat google nog niet klaar is met hun nieuwste honeycomb update.

edit: even nagekeken en klopt niet helemaal samsung heeft problemen met honeycomb 3.1

[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 18-06-2011 18:47 ]

• D-e-n
Ziet er goed uit maar de stockbrowser wordt er op GoT weer laggy van

Verwijderd

Beste allemaal

Ben ondertussen een goede 2 weken blije bezitter, en hierbij mijn ervaringen;
Algemene indruk; perfect. Voor een relatieve newbie zoals mij zelf werkt het allemaal zeer prettig en vrij logisch wel eigenlijk. Polaris vind ik super werken en eigenlijk doet het alles wel zo'n beetje voor me wat ik echt belangrijk vind.

Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen, hopelijk kunnen jullie me daarmee verder helpen (al dan niet dmv wat app-tips);
- Stockbrowser; veel crashes. Ben na doorploegen van het forum hier overgestapt naar Dolphin HD en dat werkt veel beter (dank!), maar heeft ook zo zn beperkingen lijkt het. Iemand de ultieme tip?
- Geluid; ik heb geen last van het linker-box-probleem, maar wel dat het max volume m.i. te laag is. Ik ben zoals gezegd geen ervaren user, dus wil liever niet in root of bios-achtige omgevingen gaan zitten roeren zonder dat ik precies weet wat ik aan het doen ben..
- Geluid; ik wil graag mijn TF meenemen op vakantie e.d., en daarbij voor mijn muziek en video gebruiken. Heeft iemand een tip voor een goede externe boxenset met een flink geluid, die ik via hdmi/usb aan kan sluiten? Ik begrijp dat dit via bluetooth veel kwaliteitsverlies oplevert?
- Market: ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan deze aan te schaffen. Is er een andere mogelijkheid om toch aan bepaalde apps te komen (IDeal?). Ik ben dit onderwerp eerder ergens vluchtig tegen gekomen, maar kan het niet meer terugvinden...
- Video; vanaf internet streamen werkt prima naar behoren. Ook vanaf de SD werkt het netjes. Als ik echter wil streamen vanaf PC / via netwerk, heb ik tot op heden alleen VLC redelijk werkend gekregen icm TVersity en UpnP. Ik zeg redelijk, omdat het beeld erg blokkerig is op de TF; moet volgens mij veel beter kunnen! Mobo, mplayer, rockplayer, werken allemaal overigens hetzelfde, dus onvoldoende, bij me...
- Youtube; ik vind de widget erg mooi die erop zit, werkt goed met account en playlisten, maar 1 groot nadeel; veel video's werken niet (melding; deze video is niet mobiel beschikbaar) op de widget. Die doen het dan weer wel als ik ze via Dolphin bekijk. Maar als ik daar een playlist kies, moet ik voor iedere video opnieuw dat 'laden'-pijltje aanklikken. Is dit ergens een instelling ofzo??
Iemand een oplossing om het toch via de widget te bekijken?
- Stock E-reader. werkt op zich goed, maar ook deze crashed regelmatig. Zeker nadat ik via een torrent er 3000 E-books op heb gezet; dit lijkt ie wat teveel van het goede te vinden, scrollen tussen al deze titels houdt ie bijna niet bij. Na eentje openen dan nog wel eens een crash; bij de 2e x lukt het wel altijd. Iemand misschien een goede, stabielere e-reader voor me??
- E-mail; ik krijg mijn KPN-mail er maar niet op ingesteld (al aardig wat forums gelezen, geen oplossing). POP3 gaat prima, maar de smtp-instelling wil niet lukken. Had op androidworld een oplossing met server mail.wxs.nl gezien, maar helaas... Waardeloos vind ik dit, ik ben bepaald geen Gmail-fan, en wil het liefst gewoon rechtstreeks mijn KPN-account gebruiken. Exchange werkt trouwens wel prima.
- Contacten; zijn gesynct met outlook op de laptop, maar komen niet tevoorschijn in de e-mail programma's, ook niet via Gmail. Hoe krijg ik dit voor elkaar, of heeft iemand een betere client?
- Graag wil ik mijn contacten vanaf mijn gsm (HTC Legend) overzetten. Zowel via usb als via bluetooth krijg ik dit niet voor elkaar. Dit zou toch een makkie moeten zijn, aangezien het allebei android is? Moet ik nu naast de Asus sync ook Htc sync erop gaan zetten? En is dat sowieso wel mogelijk, aangezien Htc sync feitelijk geen android ondersteund?

Nou, dit lijken me wel even genoeg vragen voor nu... ;-)
Alvast dank voor het meedenken!!

groeten Buzzert

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 19:59

BushWhacker

developer

Weet iemand een app om webradio mee te streamen?
Op mijn samsung Galaxy gebruik ik Streamfurious, maar die wil op de TF niets laten horen.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• dversa2
alweer een browser ter test dit keer dolphine 6.0 beta

• D-e-n
@buzzert
Ik gebruik een virtuele kaart via 3vcash. Werkt prima.

@dversa2
Flash? :)

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2011 18:24 ]

Verwijderd

BushWhacker schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:15:
Weet iemand een app om webradio mee te streamen?
Op mijn samsung Galaxy gebruik ik Streamfurious, maar die wil op de TF niets laten horen.
Ik vind zelf XiiaLive erg prettig. Alleen jammer dat het optisch duidelijk niet voor tablets is, toch werkt het prima

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:20:
@buzzert
Ik gebruik een virtuele kaart via 3vcash. Werkt prima.
Had ik nog nooit van gehoord, ga um gelijk scoren! dank

• dversa2
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:15:
Beste allemaal

Bjn, aangezien het allebei android is? Moet ik nu naast de Asus sync ook Htc sync erop gaan zetten? En is dat sowieso wel mogelijk, aangezien Htc sync feitelijk geen android ondersteund?

groeten Buzzert
mooie synthese...

• dopeyspawn
Denhomer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Als dit gedaan is, staat bij [Settings]-->[About tablet]-->[Build number] dan ook dat je een WW hebt ?
Ja er staat WW bij build number

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 19:59

BushWhacker

developer

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:25:
[...]

Ik vind zelf XiiaLive erg prettig. Alleen jammer dat het optisch duidelijk niet voor tablets is, toch werkt het prima
Ik heb hem direct geinstalleerd en..... de GUI is niet mooi, maar hij werkt.
Dank voor de tip.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• dversa2
eerste indrukken van dolphine browser 6 b, stabiel, geen of bijna geen lag! we zijn op de goede weg.

post vanaf Ts dolphine hd browser.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ryatzu schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:02:
Weet iemand of de mediamarkt in rotterdam alexander een demo heeft staan van de transformer?
demo wel, verkoopbare niet.
boven achterin bij de apple spullen, ligt ook de acer mooi vergelijken ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09

Boy

www.byoscoop.nl

Beste allemaal

...

- Graag wil ik mijn contacten vanaf mijn gsm (HTC Legend) overzetten. Zowel via usb als via bluetooth krijg ik dit niet voor elkaar. Dit zou toch een makkie moeten zijn, aangezien het allebei android is? Moet ik nu naast de Asus sync ook Htc sync erop gaan zetten? En is dat sowieso wel mogelijk, aangezien Htc sync feitelijk geen android ondersteund?

groeten Buzzert
Ik doe altijd alles synchroniseren met m'n gmail account. Alles staat dan ook in m'n GMail en als ik die op de tablet zou openen, zal ik daar vast ook alle contacten hebben...

ik ga denk ik morgen deze tablet ook halen :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

?? Dat zou automatisch moeten gaan via je gmail account. Indien niet, dan moet je eens controleren op je HTC of de contacten wel opgeslagen worden op je gmail. Indien niet, dan staan ze enkel in het geheugen van je gsm. Misschien nuttig om dat te veranderen, dan blijft alles mooi synchroon.

• pimjai
@ buzzert. Vond het geluid ook erg zacht, daarom gebruik ik nu volume+, kun je het een stuk harder zetten. https://market.android.co...lvh&feature=search_result

Verwijderd

Heb Dolphin HD 6.0.0 ook even geprobeerd. Merk helemaal geen verschil met de oude. Ik heb nog steeds lag. Enige verschil met de oue is dat e login button bij tweakers het niet doet. Dus dit maar weer in de oude ingetikt.

• dversa2
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:17:
Heb Dolphin HD 6.0.0 ook even geprobeerd. Merk helemaal geen verschil met de oude. Ik heb nog steeds lag. Enige verschil met de oue is dat e login button bij tweakers het niet doet. Dus dit maar weer in de oude ingetikt.
Zal misschien aan mijn overclock liggen dat he tvlotter gaat. :+

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 14:41

Comgenie

Soms heb je dat

- Geluid; ik wil graag mijn TF meenemen op vakantie e.d., en daarbij voor mijn muziek en video gebruiken. Heeft iemand een tip voor een goede externe boxenset met een flink geluid, die ik via hdmi/usb aan kan sluiten? Ik begrijp dat dit via bluetooth veel kwaliteitsverlies oplevert?
Er zit ook een normale koptelefoon aansluiting op, dat is dezelfde aansluiting die bijvoorbeeld ook op je computer zit. Daar kan je bijna alles op aansluiten qua speaker setjes dus :).

No animals were harmed in the making of this comment.

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb mijn TF nu een week en kan me sinds twee dagen niet aan de indruk ontrekken dat de accu toch rap leeg gaat. Na 1,5u beetje internetten en ander verbruikben ik 25% kwijt. Voor mijn gevoel ging het eerst niet zo hard. Het lijktmijn Desire wel.

Wie heeft er knmiddels ervaring met apps die stiekum doordraaien en veel stroom gebruiken?

Heb gps al uitgezet enzo.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Verwijderd

Sorcerer_NL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:49:
Ik heb mijn TF nu een week en kan me sinds twee dagen niet aan de indruk ontrekken dat de accu toch rap leeg gaat. Na 1,5u beetje internetten en ander verbruikben ik 25% kwijt. Voor mijn gevoel ging het eerst niet zo hard. Het lijktmijn Desire wel.

Wie heeft er knmiddels ervaring met apps die stiekum doordraaien en veel stroom gebruiken?

Kijk even naar "Toepassingen -> Active services"
Dit zijn applicaties die echt draaien, en dus ook veel zouden kunnen doen in de achtergrond.. Het kan zo zijn dat dit applicaties zijn waar je het helemaal niet van verwacht. Gewoon ff proberen dus :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je niet de helderheid van je scherm op 100% gezet? Toen had ik dat ook namelijk.

Andere vraag op mijn mobiel wil opera wel flash afspelen en hier niet... ik loop me gek te zoeken maar zie blijkbaar iets over het hoofd. Iemand enig idee welke app dat kan zijn?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 23:14
Weet iemand of het losse dock al ergens in de winkel te krijgen is?

iRacing Profiel

• pimjai
Wybo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:32:
Heb je niet de helderheid van je scherm op 100% gezet? Toen had ik dat ook namelijk.

Andere vraag op mijn mobiel wil opera wel flash afspelen en hier niet... ik loop me gek te zoeken maar zie blijkbaar iets over het hoofd. Iemand enig idee welke app dat kan zijn?
Opera mobile ondersteund geloof ik gewoon geen flash onder honeycomb, hopen dat ze dat snel updaten.

• ArthurMorgan
  • Niet online
inderdaad, want afgezien daarvan vind ik het de prettigste browser.

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:20

Neo

Sorcerer_NL schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:49:

Ik zit daar nu zelfs ook mee. Bij is de schuldige volgens mij tweetcaster ( ook al staat de automatische update uit).

Verwijderd

Het valt mij op dat een hoop android apps een slap aftreksel zijn van hun windows/iphone variant.
Skype bijv ondersteunt helaas nog steeds geen camera... dan maar Google Talk, maar ook andere mobile achtige apps blijven ver achter op hun full blown versies, waarschijnlijk omdat android nog steeds als telefoon OS met een klein klote schermpje gezien wordt.
Voor de stock browser kan je in ieder geval instellen dat hij als laptop gezien wordt, waardoor je van sommige sites in ieder geval de volledige versie krijgt en niet een slap telefoonaftreksel.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Yep zo komt het ook op mij over, Android is ZEER beperkt qua instellingen en mogelijkheden in apps.
Maar ja, appelen met peren vergelijken.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:22:
Yep zo komt het ook op mij over, Android is ZEER beperkt qua instellingen en mogelijkheden in apps.
Maar ja, appelen met peren vergelijken.
Grappig, ik heb een poosje met de iPad gewerkt en mijn ervaringen wat dit betreft waren juist tegenovergesteld.

Wel meer apps voor de iPad (niet verwonderlijk met de tijdsvoorsprong die ze hebben ook) maar juist veel beperkter qua instelmogelijkheden. Van de iPad zelf maar ook in de apps.

Dat beperkte was voor mij de reden om de iPad weg te doen en de TF te nemen. Heb er nog geen seconde spijt van gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-06-2011 09:59 ]

Verwijderd

Comgenie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Er zit ook een normale koptelefoon aansluiting op, dat is dezelfde aansluiting die bijvoorbeeld ook op je computer zit. Daar kan je bijna alles op aansluiten qua speaker setjes dus :).
Heb ik gezien... alleen stond er wel heel nadrukkelijk in de handleiding dat dit niet voor andere bronnen dat een headset geschikt was, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor was (kan dat kaartje het wel aan?). En bij aansluiten van mn setje kwam er nog geen 3e vermogen uit van wat ik normaliter via mijn laptop eruit krijg. Dacht dus ook dat ie daarom niet geschikt was. Maar dat kan dan waarschijnlijk weer te op te lossen zijn met die volume+ app...
Hoe dan ook; dank, ik ga het allemaal eens proberen!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 02:30:
Het valt mij op dat een hoop android apps een slap aftreksel zijn van hun windows/iphone variant.
Skype bijv ondersteunt helaas nog steeds geen camera...
Jammer dat je maar één voorbeeld geeft, want Skype ondersteunt pas een half jaar videobellen op de iPhone, en er is al een pre-release met videobellen voor Android. Ben benieuwd welke andere apps zo slecht zijn.

P.S. Swype 3.0 is uit met een versie voor Honeycomb, vraag me af hoe goed dat gaat werken op een tablet.

• Graviton12
Wat ik bedoelde was niet tov bv de Ipad maar Windows/Linux ... appelen peren ik weet het.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 23:14
Tsunami schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:27:
[...]

Jammer dat je maar één voorbeeld geeft, want Skype ondersteunt pas een half jaar videobellen op de iPhone, en er is al een pre-release met videobellen voor Android. Ben benieuwd welke andere apps zo slecht zijn.

P.S. Swype 3.0 is uit met een versie voor Honeycomb, vraag me af hoe goed dat gaat werken op een tablet.
Asus keyboard ondersteunt ook swype, moet je bij de instellingen de optie trace aanzetten

iRacing Profiel

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:19
dversa2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:42:
[...]

. edit: bijkomend voordeel van deze conservative of ondemand is het batterij gebruik dat gevoelig omlaag gaat. Stock staat die cpu immers de hele tijd te draaien aan 1000MHz!
Niet waar, stock is de cpu frequentie ook dynamisch.

- NAC Breda -

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59
beetje offtopic.......ligt http://www.xda-developers.com/ eruit? Of heeft mijn router kuren?

• Graviton12
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:25:
beetje offtopic.......ligt http://www.xda-developers.com/ eruit? Of heeft mijn router kuren?
Bereikbaar maar redelijk traag, ze zullen sinds de TF nogal wat traffic krijgen :o

• martijnve
  • Registratie: December 2004
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:25:
Daar is http://www.downforeveryoneorjustme.com/ heel handig voor.

Hier doet hij het gewoon.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Pierre_nr1
Graviton12 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Bereikbaar maar redelijk traag, ze zullen sinds de TF nogal wat traffic krijgen :o
Er is vast een nieuwe versie van Prime! beschikbaar, daarom is het zo traag :) Met 1.4 ben ik dik tevreden trouwens!

• Pierre_nr1
martijnve schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Daar is http://www.downforeveryoneorjustme.com/ heel handig voor.

Hier doet hij het gewoon.
Goeie tip, dank!

• Nixadus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik las ergens dat er mensen waren die het vervelend vinden dat je fingerafdrukken ziet op de TF. Bij XDA-Developers kwam ik de volgende thread tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1121184

RainX is in Nederland meer bekend bij de motorrijders om hun vizier schoon te houden en het water er beter af te laten lopen bij regen. Je kunt het bij Halfords kopen of elke motorzaak.

Ik ga het zelf ook proberen, maar denk wel dat het goed werkt.

Verwijderd

soulcrusher schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:00:
[...]

Asus keyboard ondersteunt ook swype, moet je bij de instellingen de optie trace aanzetten
Die kende ik nog niet. Gelijk geprobeerd, maar haalt het niet bij Swype beta. Asus doet er bijvoorbeeld niet automatisch een spatie achter, Swype wel. Ik vind Swype overigens niet zo nodig op een tablet. Het gaat op een tablet met een virtueel toetsenbord net zo snel. Op de Transformer met docking is het al helemaal niet nuttig.

• Nixadus
Voor een ieder die een overzicht van compatible apps zoekt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1032381

• Nixadus
Kwam dit nog tegen:

-Hidden easter egg in 3.1:
There's a honeycomb easter egg in 3.1. Tap the version number "3.1" in the settings>about tablet a few times.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Nixadus schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:39:
Kwam dit nog tegen:

-Hidden easter egg in 3.1:
There's a honeycomb easter egg in 3.1. Tap the version number "3.1" in the settings>about tablet a few times.
Hij is leuk!!

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

over het geluid van de transformer. is dit luid genoeg om naar een film te kunnen kijken ? of na installatie van die volumeboost, is het dan kijkbaar zonder koptelefoon? is nogal belangrijk voor mij

• pimjai
Het is kijkbaar als je volume+ hebt ja, maar verwacht niet teveel van de geluidskwaliteit.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Net even getest met een aantal youtube filmpjes en ik kreeg klachten van de medehuisbewoners. En dat is zonder boost app of andere trucken.

Verwijderd

ik heb een ipad 1 gehad, en daar vond ik het geluid te stil op, hoop gewoon dat het harder is op de transformer

Verwijderd

hello, ik ben nieuw op dit topic, maar ik heb een vraag, hopelijk is dit niet de 10 maal dat je die hoor... maar kan je er een externe modem op aansluiten om via mobistar, base of andere netwerker internet te ontvangen, waar ik werk is er geen free WIFI. Ik bedoel dan wel aansluiten op de usb poorten van de
transformer met dock

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 15:29 ]

• pimjai
op mijn telefoon zette ik altijd een .nomedia in een folder waarvan ik niet wil dat de inhoud in de gallery staat, maar op mijn transformer lijkt dat niet te werken. zijn hier andere manieren voor?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

pimjai schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:06:
op mijn telefoon zette ik altijd een .nomedia in een folder waarvan ik niet wil dat de inhoud in de gallery staat, maar op mijn transformer lijkt dat niet te werken. zijn hier andere manieren voor?
Een andere gallery gebruiken die ook nog eens veel sneller is:

https://market.android.co...der&feature=search_result

..maar volgens mij werken die .nomedia files bij mij wel gewoon? (niet helemaal zeker van alleen..)

• pimjai
zal hem eens proberen, maar die .nomedia files werken hier niet, heb een map met fotos en een .nomedia, en de fotos zijn gewoon te zien in de gallery.

• dversa2
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:02:
hello, ik ben nieuw op dit topic, maar ik heb een vraag, hopelijk is dit niet de 10 maal dat je die hoor... maar kan je er een externe modem op aansluiten om via mobistar, base of andere netwerker internet te ontvangen, waar ik werk is er geen free WIFI. Ik bedoel dan wel aansluiten op de usb poorten van de
transformer met dock
Alleen als de usb dongel/modem fabrikanten (Huawei, Option, enz..) besluiten om android drivers ter beschikking te stellen zal je kunnen gebruik maken van die optie.
Asus ondersteund voor zover ik weet nog steeds geen externe usb dongles.
Een andere mogelijkheid zou zijn dat Google drivers gaat inbouwen in toekomstige Android OS

Waarschijnk zal asus ook niet snel geneigd om dit te gaan ondersteunen omwille van het feit dat ze zelf 3G model op de markt brengt kortelings.

Ik gebruik bluetooth tethering met mijn nieuwe Nokia C2-01 om mijn TS te koppelen aan internet via 3G

[ Voor 4% gewijzigd door dversa2 op 19-06-2011 16:52 ]

• mytheory
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:02:
over het geluid van de transformer. is dit luid genoeg om naar een film te kunnen kijken ? of na installatie van die volumeboost, is het dan kijkbaar zonder koptelefoon? is nogal belangrijk voor mij
Ik heb de how to fix the left volume op XDA uitgevoerd en dit is een hele verbetering zeg. Ik heb nu volume+ niet meer nodig. Heb het volume nooit meer op max staan zoals voorheen altijd nodig was.

Iemand al voodoo control plus geprobeerd?
Deze is vanaf vandaag ook voor de transformer.

[ Voor 6% gewijzigd door mytheory op 19-06-2011 16:39 ]

• dversa2
mytheory schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:38:
[...]

Ik heb de how to fix the left volume op XDA uitgevoerd en dit is een hele verbetering zeg. Ik heb nu volume+ niet meer nodig. Heb het volume nooit meer op max staan zoals voorheen altijd nodig was.

Iemand al voodoo control plus geprobeerd?
Deze is vanaf vandaag ook voor de transformer.
Heb ik ook gedaan en daarna de app om het compleet te maken

Handig als je je verwijzingen voorziet van een linkje :P

• mytheory
dversa2 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Heb ik ook gedaan en daarna de app om het compleet te maken

Handig als je je verwijzingen voorziet van een linkje :P
Klopt helemaal gelijk, hier is de voodoo controle plus

• dversa2
Een vraag je voor de tweakers die net als ik hebben geroot met inbegrip van OC; welke zijn jullie ervaringen met setCPU enerzijds en CPU Master anderzijds, ik had graag geweten welke de meest nauwkeurige en minst energie verbruiker van deze twee. Of hebben jullie goede ervaring met een ander app die ik nog niet heb geprobeerd?

• pimjai
iemand een idee waarom de 2de desktop van rechts hier geel omlijnd is ipv blauw? http://img691.imageshack.us/img691/7290/p20110619170518.png

[ Voor 64% gewijzigd door pimjai op 19-06-2011 17:23 ]

• dversa2
pimjai schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:12:
iemand een idee waarom de 2de desktop van rechts hier geel omlijnd is ipv blauw? [afbeelding]
404 NOT_FOUND

Het verzoek kan niet worden verwerkt.

• pimjai
zag het ja, net de link veranderd.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

pimjai schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:12:
iemand een idee waarom de 2de desktop van rechts hier geel omlijnd is ipv blauw? http://img691.imageshack.us/img691/7290/p20110619170518.png
Omdat dat het scherm is dat is geselecteerd.. of bedoel je wat anders?

• pimjai
scherm is niet geselecteerd, als ik widgets neerzet op andere schermen blijft deze ook geel.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm, bij mij zit er inderdaad geen gele rand nee. Klonk wel logisch :P

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Pierre_nr1 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Er is vast een nieuwe versie van Prime! beschikbaar, daarom is het zo traag :) Met 1.4 ben ik dik tevreden trouwens!
Ik heb ook prime 1.4 maar bij mij werkt my library niet. Ik heb alleen niet eerst gewiped voordat ik prime installeerde. Bekend probleem met mylibrary?

• dversa2
tharonald schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:42:
[...]

Ik heb ook prime 1.4 maar bij mij werkt my library niet. Ik heb alleen niet eerst gewiped voordat ik prime installeerde. Bekend probleem met mylibrary?
Raar dat library niet werkt bij u, hier doet ie het wel hoor. Prime 1.4 met nvflash gedaan volgens deze routine.

edit: eigenlijk het enige dat niet uit de 3.1 komt met deze prime is de stockbrowser die is nog steeds 3.01

[ Voor 10% gewijzigd door dversa2 op 19-06-2011 18:10 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.