Beste allemaal
Ben ondertussen een goede 2 weken blije bezitter, en hierbij mijn ervaringen;
Algemene indruk; perfect. Voor een relatieve newbie zoals mij zelf werkt het allemaal zeer prettig en vrij logisch wel eigenlijk. Polaris vind ik super werken en eigenlijk doet het alles wel zo'n beetje voor me wat ik echt belangrijk vind.
Wel een paar dingen waar ik tegenaan ben gelopen, hopelijk kunnen jullie me daarmee verder helpen (al dan niet dmv wat app-tips);
- Stockbrowser; veel crashes. Ben na doorploegen van het forum hier overgestapt naar Dolphin HD en dat werkt veel beter (dank!), maar heeft ook zo zn beperkingen lijkt het. Iemand de ultieme tip?
- Geluid; ik heb geen last van het linker-box-probleem, maar wel dat het max volume m.i. te laag is. Ik ben zoals gezegd geen ervaren user, dus wil liever niet in root of bios-achtige omgevingen gaan zitten roeren zonder dat ik precies weet wat ik aan het doen ben..
- Geluid; ik wil graag mijn TF meenemen op vakantie e.d., en daarbij voor mijn muziek en video gebruiken. Heeft iemand een tip voor een goede externe boxenset met een flink geluid, die ik via hdmi/usb aan kan sluiten? Ik begrijp dat dit via bluetooth veel kwaliteitsverlies oplevert?
- Market: ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan deze aan te schaffen. Is er een andere mogelijkheid om toch aan bepaalde apps te komen (IDeal?). Ik ben dit onderwerp eerder ergens vluchtig tegen gekomen, maar kan het niet meer terugvinden...
- Video; vanaf internet streamen werkt prima naar behoren. Ook vanaf de SD werkt het netjes. Als ik echter wil streamen vanaf PC / via netwerk, heb ik tot op heden alleen VLC redelijk werkend gekregen icm TVersity en UpnP. Ik zeg redelijk, omdat het beeld erg blokkerig is op de TF; moet volgens mij veel beter kunnen! Mobo, mplayer, rockplayer, werken allemaal overigens hetzelfde, dus onvoldoende, bij me...
- Youtube; ik vind de widget erg mooi die erop zit, werkt goed met account en playlisten, maar 1 groot nadeel; veel video's werken niet (melding; deze video is niet mobiel beschikbaar) op de widget. Die doen het dan weer wel als ik ze via Dolphin bekijk. Maar als ik daar een playlist kies, moet ik voor iedere video opnieuw dat 'laden'-pijltje aanklikken. Is dit ergens een instelling ofzo??
Iemand een oplossing om het toch via de widget te bekijken?
- Stock E-reader. werkt op zich goed, maar ook deze crashed regelmatig. Zeker nadat ik via een torrent er 3000 E-books op heb gezet; dit lijkt ie wat teveel van het goede te vinden, scrollen tussen al deze titels houdt ie bijna niet bij. Na eentje openen dan nog wel eens een crash; bij de 2e x lukt het wel altijd. Iemand misschien een goede, stabielere e-reader voor me??
- E-mail; ik krijg mijn KPN-mail er maar niet op ingesteld (al aardig wat forums gelezen, geen oplossing). POP3 gaat prima, maar de smtp-instelling wil niet lukken. Had op androidworld een oplossing met server mail.wxs.nl gezien, maar helaas... Waardeloos vind ik dit, ik ben bepaald geen Gmail-fan, en wil het liefst gewoon rechtstreeks mijn KPN-account gebruiken. Exchange werkt trouwens wel prima.
- Contacten; zijn gesynct met outlook op de laptop, maar komen niet tevoorschijn in de e-mail programma's, ook niet via Gmail. Hoe krijg ik dit voor elkaar, of heeft iemand een betere client?
- Graag wil ik mijn contacten vanaf mijn gsm (HTC Legend) overzetten. Zowel via usb als via bluetooth krijg ik dit niet voor elkaar. Dit zou toch een makkie moeten zijn, aangezien het allebei android is? Moet ik nu naast de Asus sync ook Htc sync erop gaan zetten? En is dat sowieso wel mogelijk, aangezien Htc sync feitelijk geen android ondersteund?
Nou, dit lijken me wel even genoeg vragen voor nu... ;-)
Alvast dank voor het meedenken!!
groeten Buzzert