heb net poweramp geïnstalleerd en ik moet zeggen een zeer leuke speler. Alles werkt naar behoren en ik denk dat ik die zal gebruiken..Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:54:
met de standaard player wel van de TF, maar met de fre versie niet van power amp,
[...]
Verwijderd
wat doe ik dan verkeerd, ik krijg er geen geluid uit...met power amp?dversa2 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:10:
[...]
heb net poweramp geïnstalleerd en ik moet zeggen een zeer leuke speler. Alles werkt naar behoren en ik denk dat ik die zal gebruiken..
Heb net gekeken en zie niet direct "reset" opties dus ik zou alles eens verwijderen, ook de widget als je die hebt en opnieuw installeren. Probeer dan te installeren vanaf de market!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:12:
[...]
wat doe ik dan verkeerd, ik krijg er geen geluid uit...met power amp?
Verwijderd
op nieuw geïnstalleerd en hij werkte meteen.. vreemd. hij maakte waarschijnlijk ruzie met de standaarplayer van de TF.dversa2 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:19:
[...]
Heb net gekeken en zie niet direct "reset" opties dus ik zou alles eens verwijderen, ook de widget als je die hebt en opnieuw installeren. Probeer dan te installeren vanaf de market!
thanks.
asus sync heb ik ook problemen mee, hij zegt dat hij geen apparaat kan vinden.idee?
verder een top pad werkt lekker snel.
Heb nu een paar dagen met de TF kunnen spelen en vind het echt een top apparaat! Honeycomb werkt erg prettig en ik heb nog maar zelden een force-close meegemaakt.
Mijn tablet voelt stevig en solide, zonder kraakjes ofzo. Heb alleen aan de onderzijde van het scherm een heel klein beetje light-bleed, maar dat zie je echt alleen met een zwart scherm.
Aantal aanraders wat software betreft:
Drums HD (free drum-stel)
Pulse News (free newsreader)
Rocket Bunnies (free game)
Pinball HD for Tegra (betaalde Tegra game)
Weatherbug for Honeycomb (free weatherapp)
TweetCaster HD (free Twitterapp)
Mijn tablet voelt stevig en solide, zonder kraakjes ofzo. Heb alleen aan de onderzijde van het scherm een heel klein beetje light-bleed, maar dat zie je echt alleen met een zwart scherm.
Aantal aanraders wat software betreft:
Drums HD (free drum-stel)
Pulse News (free newsreader)
Rocket Bunnies (free game)
Pinball HD for Tegra (betaalde Tegra game)
Weatherbug for Honeycomb (free weatherapp)
TweetCaster HD (free Twitterapp)
Dat had ik ook. Volgens mij was het na opnieuw opstarten (tablet en pc) opgelost. Overigens kon/kan ik verder weinig met Asus sync. Hij geeft enkel aan of je contacten of de agenda wilt syncen en die sync ik nu juist al online. Je hebt er dan verder weinig aan in mijn ogen.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:42:
[...]
asus sync heb ik ook problemen mee, hij zegt dat hij geen apparaat kan vinden.idee?
Ligt het nou aan mij of is het gewoon niet mogelijk om in mVideoplayer je MicroSD kaart toe te voegen aan de library? Ik kan met geen mogelijkheid films die op mijn microsd kaart staan openen in mVideoplayer, omdat dat programma alleen het interne geheugen van die Transformer scant op films. Als ik in de preferences de video folder wil updaten en daar mijn Micro SD kaart wil toevoegen, kan ik hem niet vinden. Sowieso vreemd dat dit programma werkt met libraries en je niet gewoon laat browsen naar een bestand en dan laat openen. Moboplayer kan dat wel en kan ook avi's afspelen. Voorlopig dus 2-0 voor Moboplayer vs. mVideoplayer.
Ook met elixir kom ik niet verder dan 728 ± mb aan geheugen. Hij geeft aan dat het totale geheugen 728mb bedraagd en dat er ongeveer 260 mb geheugen vrij is. Bij elkaar opgeteld komen we wel in de buurt van de fabrieksopgave. In het kort: ik ben nog niet helemaal gerustgesteld.dversa2 schreef op maandag 13 ju]]ni 2011 @ 20:32:
[...]
Voor iedereen met vragen over zijn geheugen en zoveel meer hier heb je de app die alles laat zien Elixir , vergeet ook de addon niet te installeren.
Ik ga vanavond maar eens een andere browser installeren. Word helemaal gek van dat ding wat google 'browser' noemt. Onstabiel kolereding.
Ding crashed op de meest willekeurige momenten, nieteens tijdens het laden van paginas ofzo (dat zou ik ergens nog wel kunnen snappen), maar gewoon tijdens het lezen van een pagina.
Ding crashed op de meest willekeurige momenten, nieteens tijdens het laden van paginas ofzo (dat zou ik ergens nog wel kunnen snappen), maar gewoon tijdens het lezen van een pagina.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zo, tablet gaat vandaag al weer afgeleverd worden. Zeer snelle RMA dus. Vorige week maandag/dinsdag aangemeld, woensdag opgehaald en naar Tsjechie gegaan en vandaag al weer terug. Over de service niks dan lof dus.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Dat heb ik ook met de stock browser, midden onder het lezen ineens weg. Ik kan Dolphin HD aanbevelen. Sinds de nieuwste update 5.1.0 van 13 juni draait dat bij mij echt goed. Ook leuk dat er allerlei addons voor zijn.BM schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:28:
Ik ga vanavond maar eens een andere browser installeren. Word helemaal gek van dat ding wat google 'browser' noemt. Onstabiel kolereding.
Ik heb dit weekend liggen prullen met men Asus en men NAS. Maar ik ben toch beetje teleurgesteld in de software die op dit moment te verkrijgen is voor Honeycomb. Ik heb nu o.a. DS File en DS Photo (beide van synology) geprobeerd, daarnaast de standaard MyNet, en ES Explorer.
Maar allemaal hebben ze hun eigen flinke nadelen in mijn ogen. Zo werkt DS file en DS Photo niet in landscape en blijf ik niet ingelogd en heb ik te maken gehad met force closes (niet op 1 hand te tellen). My Net en ES Explorer zijn op zich wel ok qua bediening en dergelijke, maar ook daar relatief veel force closes. Daarnaast is het zo dat MyNet per definitie gekoppeld lijkt te zijn aan de stock videoplayer, waardoor avi bestanden niet te openen zijn.
Na 2 dagen proberen heb ik nog steeds geen programma dat de onderstaande elementen goed doet, namelijk:
Maar allemaal hebben ze hun eigen flinke nadelen in mijn ogen. Zo werkt DS file en DS Photo niet in landscape en blijf ik niet ingelogd en heb ik te maken gehad met force closes (niet op 1 hand te tellen). My Net en ES Explorer zijn op zich wel ok qua bediening en dergelijke, maar ook daar relatief veel force closes. Daarnaast is het zo dat MyNet per definitie gekoppeld lijkt te zijn aan de stock videoplayer, waardoor avi bestanden niet te openen zijn.
Na 2 dagen proberen heb ik nog steeds geen programma dat de onderstaande elementen goed doet, namelijk:
- zowel landscape als portrait
- goede photoviewer, waar je door je hele albums kunt swipen
- alle videoformaten ondersteunen met juiste videoplayer (streaming)
- volledige muziekalbums kunnen afspelen
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
ik krijg continu de melding dat ik "Music" kan updaten
maar dat lukt dus niet, ik tik "bijwerken", maar krijg niet de popup om de nieuwe rechten van de app te accepteren
is dit een bekend probleem?
is er een oplossing voor?
maar dat lukt dus niet, ik tik "bijwerken", maar krijg niet de popup om de nieuwe rechten van de app te accepteren
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
De app van Qnap werkt helemaal nietuchiha tijntje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:03:
Ik heb dit weekend liggen prullen met men Asus en men NAS. Maar ik ben toch beetje teleurgesteld in de software die op dit moment te verkrijgen is voor Honeycomb.
Ik zit zelf te wachten op VLC, die is alleen al een tijdje te laat. Ik zit nu te converteren met Handbrake, niet handig maar werkt wel.
Voor muziek gebruik ik nu subsonic, werkt perfect op de nas en de android app werkt ook perfect op de TF ( ook op de telefoon trouwens).
ES File Explorer gebruik al tijden zonder problemen (telefoon en TF)
Hoe lang duurt het normaal om de dock op te laden? Ik heb nu alleen de dock aan de oplader maar de led blijft nu al langer dan 8 uur op oranje?
De app van QNAP werkt inderdaad niet, maar upnplayer i.c.m. Moboplayer werkt uitstekend wanneer je van een QNAP wilt streamen.Raainman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:12:
[...]
De app van Qnap werkt helemaal nietdus bij jou werkt er terministe nog iets ;-P
Ik zit zelf te wachten op VLC, die is alleen al een tijdje te laat. Ik zit nu te converteren met Handbrake, niet handig maar werkt wel.
Voor muziek gebruik ik nu subsonic, werkt perfect op de nas en de android app werkt ook perfect op de TF ( ook op de telefoon trouwens).
ES File Explorer gebruik al tijden zonder problemen (telefoon en TF)
Bedankt voor de tip !Pierre_nr1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:24:
[...]
De app van QNAP werkt inderdaad niet, maar upnplayer i.c.m. Moboplayer werkt uitstekend wanneer je van een QNAP wilt streamen.
Had ik ook, maar het is nu al een paar dagen niet verschenen, ik heb niks raars gedaan.JarlSX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:07:
ik krijg continu de melding dat ik "Music" kan updaten
Ok, hij is terug, lijkt het weer goed te doen.
wel weer 3.0 ipv 3.1 en geen ota update beschikbaar.
Nu eerst de apps er maar weer eens opzetten. Gelukkig had ik die op een lijstje staan want blijkbaar staan ze toch niet meer in de backup. Ook even uitzoeken hoe ik ook weer kon zorgen dat gedownloade apps niet standaard op het homescreen komen.
/edit gevonden
wel weer 3.0 ipv 3.1 en geen ota update beschikbaar.
Nu eerst de apps er maar weer eens opzetten. Gelukkig had ik die op een lijstje staan want blijkbaar staan ze toch niet meer in de backup. Ook even uitzoeken hoe ik ook weer kon zorgen dat gedownloade apps niet standaard op het homescreen komen.
/edit gevonden
Had ik ook een tijdje, maar gisteren is het volgens mij gelukt om te updaten!graaf404 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:08:
[...]
Had ik ook, maar het is nu al een paar dagen niet verschenen, ik heb niks raars gedaan.
als je op je PC inlogt op https://market.android.com/ staat rectsboven "mijn market-account" daar staat ook je "lijstje" met geinstaleerde apps.Wybo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:30:
Nu eerst de apps er maar weer eens opzetten. Gelukkig had ik die op een lijstje staan want blijkbaar staan ze toch niet meer in de backup.
Ik ga vanavond eens kijken of de transformer bij de mediamarkt in Eindhoven is. Ben erg enthousiast geraakt van de positieve reacties op dit forum en de goede reviews. Op vakantie in Frankrijk heb ik er mee gespeeld in een winkel en was meteen verkocht!
Er is een beta uit van Swype voor Honeycomb....ws. nog niet in het Nederlands :-)
http://beta.swype.com/
Vanavond maar even proberen.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Eerder in dit topic heb ik de discussie gelezen of de transformer wel of niet geschikt zou zijn voor studenten. Conclusie was dat het vooral leuk voor erbij is aangezien je toch nog wel een echte pc nodig hebt voor office etc. Nu ben ik zo'n gelukgsvogel die nu aan het typen is op zn eigen laptop en zich het volgende afvraagt:
Voor het schrijven van mijn scriptie gaan er behoorlijk wat pdf'jes doorheen, iets wat ik niet handig vind lezen vanaf een scherm omdat het overzicht wat verloren gaat en vooral het bladeren niet helemaal relaxed is. Nu heb ik op een iPad2 wat gelezen en dat ging best soepel, zou de transformer een goede aanvulling zijn zodat het papierwerk verminderd kan worden?
Het lijkt mij namelijk het voordeel dat je je papierwerk gewoon kan hebben "liggen" terwijl je aan het typen bent op je laptop/pc. Lezen op A5 formaat vind ik overigens totaal geen probleem, ik print nu toch alles dubbelzijdig en 2 op 1 uit.
Voor het schrijven van mijn scriptie gaan er behoorlijk wat pdf'jes doorheen, iets wat ik niet handig vind lezen vanaf een scherm omdat het overzicht wat verloren gaat en vooral het bladeren niet helemaal relaxed is. Nu heb ik op een iPad2 wat gelezen en dat ging best soepel, zou de transformer een goede aanvulling zijn zodat het papierwerk verminderd kan worden?
Het lijkt mij namelijk het voordeel dat je je papierwerk gewoon kan hebben "liggen" terwijl je aan het typen bent op je laptop/pc. Lezen op A5 formaat vind ik overigens totaal geen probleem, ik print nu toch alles dubbelzijdig en 2 op 1 uit.
Sommige geïnteresseerden hebben de TF nog niet eens, en er is al nieuws over de mogelijk TF2. nieuws: 'Asus Eee Pad Transformer 2 krijgt ook Windows 8-variant'
Dank, die heb ik ook gebruikt, maar om de een of andere reden staat daar bij mij niet alles tussen wat ik had...graaf404 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:
[...]
als je op je PC inlogt op https://market.android.com/ staat rectsboven "mijn market-account" daar staat ook je "lijstje" met geinstaleerde apps.
Misschien heb je die andere applicaties niet via de Market geïnstalleerd, maar direct met een apk bestand?
@graaf404: welke versie van Music heb je nu?
Nope, maar heb dit wel vaker gehad... zelfs een keer eentje gekocht en geinstaleed, gerefund en het programma later maar zelf moeten verwijderen omdat dat niet automatisch gingNeo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:19:
Misschien heb je die andere applicaties niet via de Market geïnstalleerd, maar direct met een apk bestand?
Geen idee waar dat precies aan ligt.
Dan zal ik vanavond ff thuis moeten kijken, ik laat het wel weten.JarlSX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:21:
@graaf404: welke versie van Music heb je nu?
Wanneer je een videofolder wil toevoegen moet je via preferences -> Video Folders op Browse drukken. MEt de back knop (helemaal linksonderin) kun je naar de parentdirectory. Twee keer op back drukken en vervolgens kom je via de directory Removable op je sd-kaart.hostje schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:32:
Ligt het nou aan mij of is het gewoon niet mogelijk om in mVideoplayer je MicroSD kaart toe te voegen aan de library? Ik kan met geen mogelijkheid films die op mijn microsd kaart staan openen in mVideoplayer, omdat dat programma alleen het interne geheugen van die Transformer scant op films. Als ik in de preferences de video folder wil updaten en daar mijn Micro SD kaart wil toevoegen, kan ik hem niet vinden. Sowieso vreemd dat dit programma werkt met libraries en je niet gewoon laat browsen naar een bestand en dan laat openen. Moboplayer kan dat wel en kan ook avi's afspelen. Voorlopig dus 2-0 voor Moboplayer vs. mVideoplayer.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat als er een tablet geschikt is voor de dagelijkse dingen die studenten doen, het voor mij wel de Transformer is, vooral vanwege de dock. Ben zelf ook druk bezig met mijn scriptie en het spreekt me wel aan om niet overal zooi te hebben liggen slingeren, eindelijk eens een keer. Voor het analyse-werk en schrijf-werk heb ik wel mijn laptop nodig, maar het is super irritant om steeds te moeten schakelen tussen schermen en tabbladen en zoekfuncties naar quotes en dergelijke.Rainmaker1987 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:10:
Eerder in dit topic heb ik de discussie gelezen of de transformer wel of niet geschikt zou zijn voor studenten. Conclusie was dat het vooral leuk voor erbij is aangezien je toch nog wel een echte pc nodig hebt voor office etc. Nu ben ik zo'n gelukgsvogel die nu aan het typen is op zn eigen laptop en zich het volgende afvraagt:
Heb hem zelf nog niet aangeschaft, puur vanwege financiële redenen, maar dat gaat wel komen.
Nederlands is al een geruime tijd aanwezig in de officiële beta's.Sorcerer_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:08:
Er is een beta uit van Swype voor Honeycomb....ws. nog niet in het Nederlands :-)
http://beta.swype.com/android/supported/
Dus dat zal geen probleem zijn
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb een Sandisk Class 4 32gb. Deze werkt uitstekend en is meer dan snel genoeg.graaf404 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:32:
Is een class 4 micro SDHC voldoende snel om in de TF de doen?
Bv deze of moet ik bv class 10 nemen, zoals deze?
kunnen jullie me adviseren, ik heb totaal geen verstand van die classes en zo.
Ik zou er voornamelijk films op willen zetten.
Tnx
Edit:
vanavond ff bestellen.
nu nog kijken waarin ik de DVD's van m'n zoon converteer.
Ik lees alleen maar over 720P, maar hij is 5, en HD vindt hij niet echt belangrijk.
en kijken met welke videoplayer ik dat dan af kan spelen.
Edit:
vanavond ff bestellen.
nu nog kijken waarin ik de DVD's van m'n zoon converteer.
Ik lees alleen maar over 720P, maar hij is 5, en HD vindt hij niet echt belangrijk.
en kijken met welke videoplayer ik dat dan af kan spelen.
[ Voor 97% gewijzigd door graaf404 op 14-06-2011 13:40 ]
Ik begin toch mijn vertrouwen te verliezen in dit apparaat... Mijne ligt nu in Tjechie ter reparatie (krakend, rammelend en los scherm). Dropt mijn pa net zijn Transformer hier neer... Hele scherm dood
Gegoogled met als uitkomst batterij leeg gaan trekken en dan zou die het weer moeten doen. Echt belachelijk..
Gegoogled met als uitkomst batterij leeg gaan trekken en dan zou die het weer moeten doen. Echt belachelijk..
Ik heb er net eens aan mogen zitten in de MM. Mooi dingetje. Wel merk je (ik iig) dat qua scherm interactie en framerate het nog net niet zo lekker loopt en voelt als een ipad helaas. Maar daar is wel overheen te komen..
Met de update naar 3.1 is dat geloof ik al veel beter.
Ik heb zelf nooit met 3.0 gewerkt, ik kreeg gelijk de update toen ik hem aan had gezet.
Ik heb zelf nooit met 3.0 gewerkt, ik kreeg gelijk de update toen ik hem aan had gezet.
Hé bedankt. Lag het toch aan mij. Dacht dat ik alle mogelijkheden wel geprobeerd had. Vanavond dit eens proberen.jswinkels schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:25:
[...]
Wanneer je een videofolder wil toevoegen moet je via preferences -> Video Folders op Browse drukken. MEt de back knop (helemaal linksonderin) kun je naar de parentdirectory. Twee keer op back drukken en vervolgens kom je via de directory Removable op je sd-kaart.
Ik lees her en der wel dat de tablet gedocked battery drain issues heeft. Zelfs als het apparaat uit staat neemt de lading van de tablet af. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe lang kan je de tablet + dock ongeveer in standby hebben? Lijkt me relaxed om hem aan te laten, zo dat je instant gebruik kan maken van het tablet zonder dat hij eerst moet opstarten. Als het goed is gaat hij automatisch in sleep stand zodra je hem dicht doet.
Hoe lang kan je de tablet + dock ongeveer in standby hebben? Lijkt me relaxed om hem aan te laten, zo dat je instant gebruik kan maken van het tablet zonder dat hij eerst moet opstarten. Als het goed is gaat hij automatisch in sleep stand zodra je hem dicht doet.
als net nieuwe (verslaafde) TF gebruiker kan ik je dit vertellen:Shodan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:28:
Ik lees her en der wel dat de tablet gedocked battery drain issues heeft. Zelfs als het apparaat uit staat neemt de lading van de tablet af. Heeft iemand hier ervaring mee?
Na een hele nacht laden en sochtends om een uur of 9 op te staan en vervolgens redelijk actief te zijn met de TF is de batterij status rond een uur of 12 á 1 uur (voordat ik dus weer ga slapen en hem weer ga opladen)
Pad battery: 100%
Dock battery: 12%
(in de tussentijd NIET in de oplader geweest. echter heeft het scherm meer en deel van de dag wel uitgestaan)
Asus geeft aan dat de pad + dock ongeveer 15 uur met gebruik aan kunnen staan en ik kan dit om eerlijk te zijn verifiëren. (met gebruik bedoelt asus denk ik dat het scherm ook echt constant aan staat)
In mijn geval zet ik de TF niet uit en laat ik hem gewoon op 'locked' screen staan waarbij het scherm zich af sluit. Hierdoor wordt er bijna geen energie gebruikt waardoor ik dus na een volle dag (waarbij ik toch echt wel dik 4 á 5 uur bezig ben geweest met browsen/video editting tool/spelletjes/installaties/downloads)
p.s. ik hou echt van het feit dat de TF gewoonweg GEEN geluid maakt (geen HD) en ook echt totaal GEEN warmte produceert
p.s. 2: opstarten van de pad duurt nog geen minuut...
p.s. 3: voor de studenten ikzelf ben ook een student en heb de gok toch maar genomen om voor de TF te gaan i.p.v. een windows laptop....
ik ben er zeeeer tevreden mee vanwege een aantal dingen:
batterijduur is ongekend.
10.1 inch is heerlijk formaat.
HDMI (mini) uitgang is leuk.
.pdf lezen is echt geniaaaaaal... op het IPS scherm leest dit echt heerlijk weg
Solaris Office even mee zitten spelen en de bestanden worden opgeslagen als office 2003 bestanden (.doc etc) en de textverwerker van Polaris is echt grandioos!! naast dat het toetsenbord prima typed (tuurlijk, het is een 10,1 laptop met een toetsenbord, je moet niet verwachten dat je net zo snel typed als op je normale desktop) heeft dit pakket zeer leuke functies zoals foto's maken die direct in het document verwerkt worden (super handig om even een foto te maken van een voorbeeld op het bord danwel een project) het is heel simpel om pijltjes te trekken en vervolgens ergens anders verder te typen etc.
Maar na alle voordelen zijn er ook nadelen:
1: mkv support.. ik moet me er nog in verdiepen maar ik heb nog geen 720p danwel 1080p film kunnen afspelen (geen geluid of dikke lag op de beelden)
2: internetten gaat prima maar heeft soms echt irritante bugs/lags (juiste browser vinden)
3: marketplace is een drama voor honeycomb, het ziet er mooi uit etc maar het is nog zo moeilijk om geschikte tablet apps te vinden (buienradar is er zelfs niet voor tablet, wel de mobile versie maar die werkt brak)
4: Productiefoutjes. zo zie ik in een hoek van mijn scherm een klein lijmrestje net als dat aan de onderakant van het scherm zich op 5 plekken best wel irritante light bleeding is (ja, ik ben hierop een zeikerd, als ik zoveel honderd euro betaal wil ik ook echt een mooi apparaat en geen apparaat waarbij ik soms denk dat het een maandagochtend modelletje is geweest die niet afgewerkt is).
5: geluid kwaliteit is wel aardig, geen hoogstandje maar zeer zacht (zachtheid is te verhelpen met een applicatie volume+)
(persoonlijke) conclusie:
Vrijwel perfect apparaat naar mijn wens waarbij ik hem aan iedereen kan aanraden (zowel zakelijk als voor een student) het enige wat echt en dan bedoel ik ook ECHT belangrijk is.:
Je moet er eerst echt even tijd in steken om het apparaat naar jou wens te krijgen.
Je moet niet verwachten dat zoals het misschien bij de ipad is dat je hem koopt en het werkt perfect. Honeycomb is nog verre van perfect echter heeft het heel veel potentie om gigantisch goed te worden.
[ Voor 68% gewijzigd door Junia op 14-06-2011 14:48 ]
Zal wel eens te maken hebben met de oplaad functie van het toetsenbord. Je pad wordt namelijk opgeladen door het toetsenbord. Mocht je het apparaat niet helemaal uit staat dan heeft het te maken omdat wifi blijft draaienShodan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:28:
Je kan toch instellen dat wifi uit gaat zodra het scherm uit gaat?maniak schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:47:
[...]
...dan heeft het te maken omdat wifi blijft draaien
huh... als ik binnen de marketplace (zowel op mijn TF als op mijn PC) zoek naar "Google earth" komt er te staan dat hij niet gevonden kan worden.....
als ik dan bij categorieen kijk zie ik hem bij één staan, download hem, installeer google earth en vervolgens krijg ik "Google earth kan momenteel geen verbinding maken met het netwerk, probeer het later opnieuw' terwijl ik een zeer sterk signaal heb op mijn wifi thuis...
Iemand suggesties?..
en als ik het nu (10 minuten later) probeer zie ik hem wel in de marketplace staan....
wtf?
maar nog steeds kan de app 'geen connectie maken'
als ik dan bij categorieen kijk zie ik hem bij één staan, download hem, installeer google earth en vervolgens krijg ik "Google earth kan momenteel geen verbinding maken met het netwerk, probeer het later opnieuw' terwijl ik een zeer sterk signaal heb op mijn wifi thuis...
Iemand suggesties?..
en als ik het nu (10 minuten later) probeer zie ik hem wel in de marketplace staan....
wtf?
[ Voor 14% gewijzigd door Junia op 14-06-2011 15:27 ]
Verwijderd
Inderdaad. Zojuist geïnstalleerd en getest. Nederlands, Engels etc etc. Allemaal aanwezig en werkend!Nakebod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:30:
[...]
Nederlands is al een geruime tijd aanwezig in de officiële beta's.
Ik kwam er gister achter dat er al een soort van swype ingebakken is. Ga maar bv naar Polaris office en daar zit het al in. krijg blauwe strepen als ik sleep van de ene letter naar de ander.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Inderdaad. Zojuist geïnstalleerd en getest. Nederlands, Engels etc etc. Allemaal aanwezig en werkend!
Ik had dit ook ergens op een forum waar ik iets poste.
[ Voor 0% gewijzigd door wdulli op 14-06-2011 16:00 . Reden: typo ]
Ja je weet het niet
Ik heb nederlands hoor! kan je kiezen bij de optiesSorcerer_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:08:
edit: is al op gereageerd..
[ Voor 5% gewijzigd door dversa2 op 14-06-2011 16:58 ]
Is swypen echt handiger dan gewoon typen dan? Ik heb thumb-keyboard app en daar kan ik toch vrij snel mee typen en je hebt als voordeel dat je gewoon de tablet met 2 handen kan blijven vasthouden.
Bedankt voor het delen van je ervaring tot nu toe.Junia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:33:
Maar na alle voordelen zijn er ook nadelen:
1: mkv support.. ik moet me er nog in verdiepen maar ik heb nog geen 720p danwel 1080p film kunnen afspelen (geen geluid of dikke lag op de beelden)
2: internetten gaat prima maar heeft soms echt irritante bugs/lags (juiste browser vinden)
3: marketplace is een drama voor honeycomb, het ziet er mooi uit etc maar het is nog zo moeilijk om geschikte tablet apps te vinden (buienradar is er zelfs niet voor tablet, wel de mobile versie maar die werkt brak)
4: Productiefoutjes. zo zie ik in een hoek van mijn scherm een klein lijmrestje net als dat aan de onderakant van het scherm zich op 5 plekken best wel irritante light bleeding is (ja, ik ben hierop een zeikerd, als ik zoveel honderd euro betaal wil ik ook echt een mooi apparaat en geen apparaat waarbij ik soms denk dat het een maandagochtend modelletje is geweest die niet afgewerkt is).
5: geluid kwaliteit is wel aardig, geen hoogstandje maar zeer zacht (zachtheid is te verhelpen met een applicatie volume+)
Problemen met 720p en hoger is al meerdere malen uitgebreid uitgelegd, het kan inderdaad een groot nadeel zijn als je je high profile bestanden wilt afspelen, maar wat ik heb begrepen is dat een kwestie van omzetten (net als MP3's bij de IOS eigenlijk, wel een nadeel maar Apple gebruikers pikken dat schijnbaar
Bleeding is inderdaad iets wat veel voorkomt, er is een manier om dit een klein beetje op te lossen, maar dan moet het scherm worden open gemaakt. Dit zou Asus in de fabriek in orde moeten maken bij de volgende series.
Wat betreft de software failures, gebruik je versie 3.1 of 3.01?
Waar begint je serienummer mee? Hier schijnt ook een verschil van productie in te zitten.
Mijn antwoord is op basis van de verhalen die in hier op GOT naar voren zijn gekomen, helaas nog geen persoonlijke ervaringen hiermee. Nog 2 weken wachten
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Nou probeer deze dan maar, Quick system Pro, nu kan je zien wat en hoeveel geheugen je percies hebt.Respiration schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 06:48:
[...]
Ook met elixir kom ik niet verder dan 728 ± mb aan geheugen. Hij geeft aan dat het totale geheugen 728mb bedraagd en dat er ongeveer 260 mb geheugen vrij is. Bij elkaar opgeteld komen we wel in de buurt van de fabrieksopgave. In het kort: ik ben nog niet helemaal gerustgesteld.
Je moet je niet ongerust maken, de transformer heeft 1024 mb aan boord, ik kan me niet voorstellen dat asus een tablet zou leveren met minder geheugen dan ze aankondigt. Dan had je dit waarschijnlijk reeds kunnen lezen op de verschillende fora.
Versie 3.0graaf404 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:24:
[...]
Dan zal ik vanavond ff thuis moeten kijken, ik laat het wel weten.
Gisteravond accu opgeladen. 11 uur op standby gezet. Vanmiddag om half 6 weer gepakt, en nog 93%. Nice!
Iemand overigens al gelukt om te internetten via blackberry toestel?
Iemand overigens al gelukt om te internetten via blackberry toestel?
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Grrrr. Daarstaks Dolphin HD geinstalleerd omdat de stock browser zo onstabiel was. Tot op heden niet zo'n succes. Dolphin crashed zeker net zo vaak. En het valt me nu op dat Mercury (live messenger) op dat moment net zo vrolijk mee op z'n bek gaat.
Begin een beetje te twijfelen óf het uberhaupt nog wel alleen software issues zijn.
Gek genoeg crashen games nooit....
Begin een beetje te twijfelen óf het uberhaupt nog wel alleen software issues zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Boehoe... Overal in Eindhoven uitverkocht (in ieder geval MM, MyCom (was nog niet binnen) en Computerland) Ik heb hem maar besteld bij 4launch, hopelijk niet al te lange wachttijd. Grrr... Had mij er zo opverheugd om lekker te gaan klooien vanavond......
Hier crashed de browser niet. Zelfs de standaard browser niet. Welke sites bezoek je dan die crashen?BM schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:09:
Grrrr. Daarstaks Dolphin HD geinstalleerd omdat de stock browser zo onstabiel was. Tot op heden niet zo'n succes. Dolphin crashed zeker net zo vaak. En het valt me nu op dat Mercury (live messenger) op dat moment net zo vrolijk mee op z'n bek gaat.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Tweakers met name.Oxize schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:17:
[...]
Hier crashed de browser niet. Zelfs de standaard browser niet. Welke sites bezoek je dan die crashen?
Ziijn er ook andere sites dan?
Xbox
Tweakers is bij mij nog nooit gecrashed, wel een paar keer een of andere krantensite (depers als ik het goed herinner)
Mijn browser (standaard) is ook slechts één keer gecrashed. Normaliter totaal geen problemen mee.Wybo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:10:
Tweakers is bij mij nog nooit gecrashed, wel een paar keer een of andere krantensite (depers als ik het goed herinner)
Wybo: Hoe heb jij je RMA gedaan? Via de winkel waar je hem gekocht hebt? Waar was dat? Ik ben slechts benieuwd mocht het ooit zover komen.
Kan iemand mij overigens ook vertellen wat bleeding inhoudt?
Inmiddels geïnstalleerd, werkt als één trein, mits je bekend bent met swype. Nog steeds beetje lag. Maar stukken minder.Nakebod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:30:
[...]
Nederlands is al een geruime tijd aanwezig in de officiële beta's.
Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....
Gekocht in de UK bij amazon, dus geen zin om het via de winkel te doen. Rechtstreeks contact met Asus opgenomen en via hun de RMA gedaan.50Miles schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:12:
Wybo: Hoe heb jij je RMA gedaan? Via de winkel waar je hem gekocht hebt? Waar was dat? Ik ben slechts benieuwd mocht het ooit zover komen.
Kan iemand mij overigens ook vertellen wat bleeding inhoudt?
Nice! inmiddels een goed werkende tablet terug? Overigens via Asus nederland gedaan? Ik heb hem gekocht bij mm. Mocht het ooit zover komen doe ik ook rechtstreeks asus denk ik. mm is volgens mij nogal traag.Wybo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:16:
[...]
Gekocht in de UK bij amazon, dus geen zin om het via de winkel te doen. Rechtstreeks contact met Asus opgenomen en via hun de RMA gedaan.
Yup, heb hem nog maar een keer vanaf 75% opgeladen, dus moet nog afwachten of het probleem definitief is opgelost.
Top! Goede service!Wybo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:35:
Yup, heb hem nog maar een keer vanaf 75% opgeladen, dus moet nog afwachten of het probleem definitief is opgelost.
Hoeveel dagen kunnen jullie op de tabletaccu? Dus zonder dock?
Lastig te zeggen aangezien het er puur aan ligt wat je doet en hoe fel je scherm is ingesteld.50Miles schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:44:
[...]
Top! Goede service!
Hoeveel dagen kunnen jullie op de tabletaccu? Dus zonder dock?
zover ik weet zegt asus dat de tablet (zonder dock) +- 8 uur mee draait als hij echt gebruikt wordt.
een paar posts geleden zei ik al dat het ongeveer klopt aangezien ik met gemak er een hele dag (van sochtends 9 uur tot savonds 12 á 1 uur) er mee kan doen en dan is mijn tab 100% en mijn dock 20% ... en aangezien de tab en dock dezelfde accu hebben kun je hier een beetje je conclusie uit halen.
Bleeding = inderdaad contact opnemen met de winkel en een nieuwe vragen (alhoewel dit waarschijnlijk hetzelfde probleem heeft)Kiswum schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:07:
[...]
Bedankt voor het delen van je ervaring tot nu toe.
Problemen met 720p en hoger is al meerdere malen uitgebreid uitgelegd, het kan inderdaad een groot nadeel zijn als je je high profile bestanden wilt afspelen, maar wat ik heb begrepen is dat een kwestie van omzetten (net als MP3's bij de IOS eigenlijk, wel een nadeel maar Apple gebruikers pikken dat schijnbaar)
Bleeding is inderdaad iets wat veel voorkomt, er is een manier om dit een klein beetje op te lossen, maar dan moet het scherm worden open gemaakt. Dit zou Asus in de fabriek in orde moeten maken bij de volgende series.
Wat betreft de software failures, gebruik je versie 3.1 of 3.01?
Waar begint je serienummer mee? Hier schijnt ook een verschil van productie in te zitten.
Mijn antwoord is op basis van de verhalen die in hier op GOT naar voren zijn gekomen, helaas nog geen persoonlijke ervaringen hiermee. Nog 2 weken wachten
Software = ik draai 3.1
720p content = inderdaad bekend maar het is gewoon heel vervelend en de vergelijking met ios is een beetje ver aangezien het converten van mp3 automatisch gaat als je ze in itunes sleept en dit snel gaat. een beetje MKV converten naar een gangbare content duurt best lang (gelukkig heb ik een aardig beestje hier staan die het wel snel doet, maar bijft irritant
Ik heb splashtop werkend gekregen en Damn, dit werkt heerlijk, lekker vanaf overal in kunnen loggen op mijn eigen desktop waarna als ik een 1080P high profile film open mijn pc alles rendered en mijn tab het puur via de wifi het videokanaal streamed ----> Geen lag! / En sound! (maarja, je pc moet aanstaan en je moet klein beetje port forwarden etc, niet echt zoveel gedoe maarja, het moet wel weer
Bleeding heeft zo te zien bijna iedereen wel iets of wat last van.
Mijn docking gaat absoluut geen 8 uur mee, eerder 4-5 alhoewel ik het nog niet echt getest heb, enkel als ik kijk naar wat ie na paar uur al kwijt is.
Mijn docking gaat absoluut geen 8 uur mee, eerder 4-5 alhoewel ik het nog niet echt getest heb, enkel als ik kijk naar wat ie na paar uur al kwijt is.
Splashtop staat al standaard op de TF, alleen de software op je pc instaleren (is gratis te downloaden), de TF laten scannen naar andere pc's en voila.
Werkte binnen de minuut.
Geen portforwarding gedaan.
Of bedoel je als je van buiten je eigen netwerk in wil loggen?
Dan is dat wel nodig idd...
Werkte binnen de minuut.
[ Voor 19% gewijzigd door graaf404 op 14-06-2011 21:17 ]
Heeft iemand MyCloud met de onbeperkte online storage al aan de praat gekregen?
Ik heb het programma Asus Web Storage op mijn PC geinstalleerd, maar dat geeft alleen summiere informatie over wat allemaal mogelijk is, niet duidelijke instructies hoe je data naar de servers van Asus kan kopieren.
Ik heb het programma Asus Web Storage op mijn PC geinstalleerd, maar dat geeft alleen summiere informatie over wat allemaal mogelijk is, niet duidelijke instructies hoe je data naar de servers van Asus kan kopieren.
Verwijderd
Ik heb al eens drie dagen gedaan met de tablet (zonder dock) zonder die op te laden. Ik heb die dan die drie dagen amper gebruikt. In standby verbruikt de tablet echt niet veel.Hoeveel dagen kunnen jullie op de tabletaccu? Dus zonder dock?
Zelfs ne ganse dag mee zitten spelen, dat is ook mogelijk. Goed en zuinig machinetje. Wat ook leuk is, is dat die geruisloos is en amper opwarmt.
Splashtop staat inderdaad standaard op je TF genaamd "MyCloud" (kleine module ervan) en bij mij werkte het iig niet direct, (ookal had ik de software op mijn pc geinstalleerd zag de Splashtop deze pc's niet) waarschijnlijk door een firewall.graaf404 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16:
Splashtop staat al standaard op de TF, alleen de software op je pc instaleren (is gratis te downloaden), de TF laten scannen naar andere pc's en voila.
Werkte binnen de minuut.
En ja, als je van buitenaf wilt connecten moet je een kleine poort range van 5 forwarden. Hierdoor kun je vanaf buitenaf connecten naar je thuisnetwerk.
Wat me opgevallen is, is dat je echt 100% wifi connectie moet hebben voordat de Splashtop daadwerkelijk een connectie wilt opzetten (soms moest ik dus echt 10x spammen en dan had ik connectie en werkte het goed).
Wat is dat bleeding dan precies? Mijn scherm is namelijk kraakhelder. Accu zit nu op 73 procent. Als hij leeg is post ik een samenvatting.
battery duur van mijn TS 18h.41m.11s met juicedefender ultimate €4.99, blauwe lijn geeft activiteit aan van de tab.Graviton12 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:07:
Bleeding heeft zo te zien bijna iedereen wel iets of wat last van.
Ja hoor, hoe bedoel je summier?. Werkt zeer eenvoudig en snel, handleiding online heb je hier Ik heb zelf al 1.9 GB aan data online staan en perfect bereikbaar vanaf verschillende plaatsen.Gyata schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16:
Heeft iemand MyCloud met de onbeperkte online storage al aan de praat gekregen?
Bleeding is een effect zoals je op dit plaatje kan zien:50Miles schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:40:
Wat is dat bleeding dan precies? Mijn scherm is namelijk kraakhelder. Accu zit nu op 73 procent. Als hij leeg is post ik een samenvatting.
Het wordt veroorzaakt doordat er nog een beetje ruimte is tussen het paneel, hierdoor komt er een klein beetje backlight tussen de kiertjes door waardoor je dit krijgt (correct me if i'm wrong) tevens is het dus mogelijk dat er door deze kiertjes stof zich verspreid wat tussen het paneel kan komen.... (correct me if i'm wrong)
Veel ipads en TF's hebben dit probleem, de één meer dan de ander. Zover ik heb gezien hebben de meeste TF's die hier aan lijden het met name aan de onderkant van het scherm. Als je wilt zien of jou TF last heeft hiervan kun je dit testen door:
- Brightnes op max te zetten
- Zwarte pagina laden (iets donkers iig)
- In een donkere kamer staan (kijk maar naar het plaatje)
Als je bovenste 3 dingen doet zal je zo zien of je TF er last van heeft.
Werk al sinds ik de tablet heb (Volgens mij al twee weken nu.) zonder probleem met Splashtop Remote Desktop wat op de Transformer stond. (Via Mycloud.)
Werkt perfect en nog geen echte problemen mee gehad, Op één klein dingetje na.
Het programma lijkt iets met de kleuren te doen (Een lagere instelling misschien?) Want het ziet er bij lange na niet zo mooi uit als wanneer ik achter mijn pc zit.
Aangezien bijde beschikken over een IPS scherm ga ik er maar vanuit dat dit hoort en door het programma word gedaan om bandbreedte te besparen?
Zijn er meer mensen die minder mooie kleuren ervaren bij gebruik van Splashtop en zo ja, Heeft iemand een manier gevonden om dit op te lossen?
Het programma lijkt iets met de kleuren te doen (Een lagere instelling misschien?) Want het ziet er bij lange na niet zo mooi uit als wanneer ik achter mijn pc zit.
Aangezien bijde beschikken over een IPS scherm ga ik er maar vanuit dat dit hoort en door het programma word gedaan om bandbreedte te besparen?
Zijn er meer mensen die minder mooie kleuren ervaren bij gebruik van Splashtop en zo ja, Heeft iemand een manier gevonden om dit op te lossen?
Verwijderd
Weet iemand hoe je in de standaard browser de frames in een frameset van grootte kunt veranderen?
Verder een fantastische tablet. De vorige keer ook last van lag op tweakers, maar het types gaat nu als een trein!
Verder een fantastische tablet. De vorige keer ook last van lag op tweakers, maar het types gaat nu als een trein!
Hoe snel is de upload? Ik heb momenteel ongeveer 250GB bij Mozy online staan maar zoek naar een alternatief omdat Mozy niet langer onbeperkte storage biedt.dversa2 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:50:
[...]
Ja hoor, hoe bedoel je summier?. Werkt zeer eenvoudig en snel, handleiding online heb je hier Ik heb zelf al 1.9 GB aan data online staan en perfect bereikbaar vanaf verschillende plaatsen.
Nou vrij snel, afhankelijk van je verbinding. ik vrees alleen dat de space na een jaar betalend zal zijn omdat mijn account een exp. datum heeft.EricEric752 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:57:
[...]
Hoe snel is de upload? Ik heb momenteel ongeveer 250GB bij Mozy online staan maar zoek naar een alternatief omdat Mozy niet langer onbeperkte storage biedt.
Om te zorgen voor een snelle en stabiele verbinding worden tijdens het gebruik van Remote Desktop de meeste kleurinstellingen aanzienlijk verlaagd. Dat verklaard de minder mooie kleurenSato schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:55:
Werk al sinds ik de tablet heb (Volgens mij al twee weken nu.) zonder probleem met Splashtop Remote Desktop wat op de Transformer stond. (Via Mycloud.)
typisch, ik heb 3.0.1 en hij blijft melden dat er een update is, die ik dus niet kan uitvoeren
Ik heb zelf ook wat nadelen gevonden van de TF:
Splashtop werkt zeer slecht als je pc meerdere monitoren heeft. M'n vensters worden door elkaar gesnuffeld en zelfs de locatie van 1 van m'n monitoren word verandert. Inloggen vanaf de tablet betekent gewoon te veel gepruts om later alles weer goed te krijgen
Wifi wordt niet snel genoeg automatisch uitgezet. Ik zou graag willen dat als mijn scherm uit is de tablet ook echt probeert energie te besparen. Zoals ik het nu zie blijft Wifi en wat "ingeschakeld" mag inhouden graag nog een tijdje draaien.

En ik mist echt de optie bij sommige apps om het af te sluiten. Navigatie van google bijv. houdt het scherm actief, blijft me vertellen dat ik rechtsaf moet gaan etc. etc. Ik had Navigatie opgestart en na een tijd m'n scherm uit gedaan met de aan-uit-knop. De tablet bleef toen wel echt actief voor de komende 2 uur. (Dat is trouwens de eerste echte daling die te zien is in die grafiek, daarvoor heeft de tablet ~9 uur ge-idled).
Splashtop werkt zeer slecht als je pc meerdere monitoren heeft. M'n vensters worden door elkaar gesnuffeld en zelfs de locatie van 1 van m'n monitoren word verandert. Inloggen vanaf de tablet betekent gewoon te veel gepruts om later alles weer goed te krijgen
Wifi wordt niet snel genoeg automatisch uitgezet. Ik zou graag willen dat als mijn scherm uit is de tablet ook echt probeert energie te besparen. Zoals ik het nu zie blijft Wifi en wat "ingeschakeld" mag inhouden graag nog een tijdje draaien.

En ik mist echt de optie bij sommige apps om het af te sluiten. Navigatie van google bijv. houdt het scherm actief, blijft me vertellen dat ik rechtsaf moet gaan etc. etc. Ik had Navigatie opgestart en na een tijd m'n scherm uit gedaan met de aan-uit-knop. De tablet bleef toen wel echt actief voor de komende 2 uur. (Dat is trouwens de eerste echte daling die te zien is in die grafiek, daarvoor heeft de tablet ~9 uur ge-idled).
Google Navigation kun je gewoon afsluiten door een (paar) keer op de back knop te drukken tot je een bericht krijgt in de richting van: "This will end navigation".
Nou na 2de TF te hebben ontvangen nadat de eerste met vlekken op het scherm terug ging doet het linker speaker het nu niet
. Morgen gaat ie lekker richting MM en er komt een ipad2 voor in terug. wat een gezeik zeg, out of the box-degelijk apparaat maken is anno 2011 voor Google/Asus nog niet weggelegd.
Nu wil ik niet flauw doen hoor, maar denk je dat andere apparaten zoals een iPad altijd foutloos zijn? Ik zou er ook ziek van zijn als me 2x iets overkwam maar om nu overhaast een totaal ander apparaat te kopen? Wacht gewoon een maandje of 2 en heroverweeg je opties... je hebt initieel gekozen voor een TF, de iPad is toch wel een ander apparaat..RomaniusDranius schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:04:
Nou na 2de TF te hebben ontvangen nadat de eerste met vlekken op het scherm terug ging doet het linker speaker het nu niet. Morgen gaat ie lekker richting MM en er komt een ipad2 voor in terug. wat een gezeik zeg, out of the box-degelijk apparaat maken is anno 2011 voor Google/Asus nog niet weggelegd.
Die heeft ook nadelen, duurder, kleiner, eventueel geen dock, meer apps betalen (zoals angry birds), geen flash...
Er zijn ook voordelen hoor, maar heb er zelf geen waar ik mee werk, dus kan die niet opnoemen.
Plus dat veel tweakers (ik had het in elk geval heel sterk) toch veel waarde hechten aan een apparaat dat ze zelf in kunnen stellen naar eigen wensen. Dat vond ik een enorm nadeel aan de iPad.
Op zich een heerlijk apparaat, werkt heel smooth, maar ik voelde me teveel gebonden aan de ene manier waarop het werkt.
Ik zou dan nog eerder kiezen om een poos te wachten tot het meer mainstreamproducten zijn, en android goed verder ontwikkeld is (of eventueel iOs meer vrijheid aan de gebruikers geeft) voor ik een ander tablet zou halen.
Op zich een heerlijk apparaat, werkt heel smooth, maar ik voelde me teveel gebonden aan de ene manier waarop het werkt.
Ik zou dan nog eerder kiezen om een poos te wachten tot het meer mainstreamproducten zijn, en android goed verder ontwikkeld is (of eventueel iOs meer vrijheid aan de gebruikers geeft) voor ik een ander tablet zou halen.
Het automatisch uitzetten van wifi is een optie. Standaard staat die uit. Je kunt dit in het volgende menu aanpassen:Max Hunt schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:32:
Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Beleid inzake verbreken van Wi-Fi-verbinding.
Verwijderd
Hoe krijgen jullie dat de wifi af en toe aangaat als de tablet in sleep mode is? Bij mij staat hij altijd aan (of uit als hij in slaapstand gaat).
Bij mij staat wifi ook gewoon altijd aan in sleepmode. Maar omdat het gebruik zo weinig is (iets meer dan een procent per uur) maak ik me daar niet druk over.
Dit heb ik ook ingesteld, maar gisteren stond het scherrm dus uit (=sllamodus?), loop ik voorbij, hoor ik het meldingsgeluid dat er een mail binnenkomt.EricEric752 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:50:
[...]
Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Beleid inzake verbreken van Wi-Fi-verbinding.
Werkt deze optie dan niet / niet goed, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb zelf het dock nog niet, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld de pijltoetsen te gebruiken bij het spelen van games in een gba/snes emulator?
Ik heb ook wel last van bleeding, wat ik soms best wel vervelend vind, maar wat ik acceptabel en wanneer zou je hem terug moeten sturen?Junia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:54:
[...]
Bleeding is een effect zoals je op dit plaatje kan zien:
[afbeelding]
Het wordt veroorzaakt doordat er nog een beetje ruimte is tussen het paneel, hierdoor komt er een klein beetje backlight tussen de kiertjes door waardoor je dit krijgt (correct me if i'm wrong) tevens is het dus mogelijk dat er door deze kiertjes stof zich verspreid wat tussen het paneel kan komen.... (correct me if i'm wrong)
Veel ipads en TF's hebben dit probleem, de één meer dan de ander. Zover ik heb gezien hebben de meeste TF's die hier aan lijden het met name aan de onderkant van het scherm. Als je wilt zien of jou TF last heeft hiervan kun je dit testen door:
- Brightnes op max te zetten
- Zwarte pagina laden (iets donkers iig)
- In een donkere kamer staan (kijk maar naar het plaatje)
Als je bovenste 3 dingen doet zal je zo zien of je TF er last van heeft.
Als je er last van hebt...tharonald schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:02:
[...]
Ik heb ook wel last van bleeding, wat ik soms best wel vervelend vind, maar wat ik acceptabel en wanneer zou je hem terug moeten sturen?
Ik dacht eerst dat ik enorme bleeding had. Tot het een van de achtergronden van Asus bleek te zijn.
Je moet hem terugsturen wanneer je het storend vind. Heb zelf ook light bleed, maar alleen met brightness op het hoogst in een ruimte die helemaal donker is, niks om me druk om te maken dus
Misschien dat de Asus mail app wifi aan kan zetten? Itt de gmail app is dat geen push mail geloof ik. De Asus app checht je mail op een bepaald interval. Mijn eigen wifi staat altijd aan dus ik merk niet of mail app de wifi aan zou zetten.graaf404 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Dit heb ik ook ingesteld, maar gisteren stond het scherrm dus uit (=sllamodus?), loop ik voorbij, hoor ik het meldingsgeluid dat er een mail binnenkomt.
Werkt deze optie dan niet / niet goed, of zie ik dat verkeerd?
Misschien is Teamviewer dan iets voor je? http://www.teamviewer.com/nl/download/mobile.aspxMax Hunt schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:32:
Ik heb zelf ook wat nadelen gevonden van de TF:
Splashtop werkt zeer slecht als je pc meerdere monitoren heeft. M'n vensters worden door elkaar gesnuffeld en zelfs de locatie van 1 van m'n monitoren word verandert. Inloggen vanaf de tablet betekent gewoon te veel gepruts om later alles weer goed te krijgen......
Deze gebruik ik zelf op mij TF en mijn PC heeft 2 beeldschermen.
Werkt prima hier, geen last van de door jou genoemde problemen.
apollo13
Op zich is het verder niet erg.EricEric752 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:29:
[...]
Misschien dat de Asus mail app wifi aan kan zetten? Itt de gmail app is dat geen push mail geloof ik. De Asus app checht je mail op een bepaald interval. Mijn eigen wifi staat altijd aan dus ik merk niet of mail app de wifi aan zou zetten.
In standby verliest de TF met en zonder dock 1% per uur aan batterijlading hier, dus is het verder geen probleem.
Ik zal vanavond eens kijken wat het verlies is als de wifi continu aan staat.
Ik heb de dock nog niet, dus kan het niet testen.
Maar kun je een usb harddisk ook gewoon aansluiten op de dock en benaderen in Android?
Sinds 3.1 is de usb host een stuk beter geworden dus zou het moeten kun zou je denken, is er iemand die dit heeft geprobeerd?
Begreep trouwens dat een ps3 controler ook gewoon aangesloten kan worden dus een usb disk moet dan geen probleem zijn zou je denken?
Maar kun je een usb harddisk ook gewoon aansluiten op de dock en benaderen in Android?
Sinds 3.1 is de usb host een stuk beter geworden dus zou het moeten kun zou je denken, is er iemand die dit heeft geprobeerd?
Begreep trouwens dat een ps3 controler ook gewoon aangesloten kan worden dus een usb disk moet dan geen probleem zijn zou je denken?
ik kon een USB stick gewoon benaderen. Alleen gek genoeg snapte de ereader niet de ebooks die op de stick stonden. Via het netwerk kon de ereader de books wel lezen. Muziek speelde wel prima af via de USB stick. En kopieren lukt ook.GrandPuba schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:24:
Ik heb de dock nog niet, dus kan het niet testen.
Dit topic is gesloten.
![]()