Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
rvannieuwpoort schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:16:
Ik heb een vraagje over dit coole apperaat. Ik moet voor het werk vaak presentaties geven. Gaat dit werken op de transformer?

Dus:

- Is er software die PDF/Powerpoint netjes full screen laat zien (vast wel!)

Maar vooral:

- Er zit toch een hdmi connector op het dock? Kan ik dat op de een of andere manier makkelijk naar VGA converteren? De meeste beamers die ik tegenkom hebben helaas nog alleen VGA. Natuurlijk is HDMI digitaal, en VGA analoog. Zijn hier goede actieve connectors voor, en zijn die redelijk geprijst? Weet iemand of dat ook echt werkt op de transformer?
De meegeleverde polaris office kan (bijna) alle office documenten aan, dus dat lijkt me geen probleem. mini HDMI naar vga is nog niet in de NL leverbaar volgens mij. Check deze link maar eens: http://www.alibaba.com/pr...ni_hdmi_to_vga_cable.html

Misschien kun je ook van mini hdmi - dvi - vga? :?

[ Voor 41% gewijzigd door tharonald op 01-06-2011 15:38 ]

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:42

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

tharonald schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:37:
[...]De meegeleverde polaris office kan (bijna) alle office documenten aan
Mwah. De eerste de beste spreadsheet die ik proberde te openen crashte Polaris. Ook op 3.1, helaas. Simpele maar wel grote sheet met een regel of 4000. Quickoffice HD kom hem ook niet openen, te weinig geheugen. Dataviz trial opende hem prima, maar grafieken zijn niet zichtbaar.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Is deze video review van technobuffalo.com tussen de iPad2 en Transformer al langs geweest? 22min lang en ze worden onderling vergeleken op 6 punten. Ik vond het wel een leuke review om te zien dus: KLIK

Scherm: Transformer
Snelheid: Gelijk
Browser: Transformer
Apps: iPad2
(Reputatie: Gelijk)

[ Voor 17% gewijzigd door bsmpower op 01-06-2011 16:21 ]

• gassie123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:55
Hebben jullie ook dat de oplader erg warm word? Hij hangt nu een uur aan de oplader (niet in de zon uiteraard) en dat zwarte blokje is flink heet. Als je hem te lang vast houd brand je je hand.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 23:28
jah is niet zo vreemd met dat vermogen :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• gassie123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:55
Chaoss schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:52:
jah is niet zo vreemd met dat vermogen :)
Dat is waar.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Zit nu wat te spelen met wat progjes enzo en mijn homescreen in te richten. Versie 3.1. Maar geen idee hoe ik de widgets resize :? Iemand?

Verder bevalt die me prima. Nog niet echt met videos gespeeld.

Alleen posten op GOT is een crime....

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet alle widgets zijn te resizen. Alleen als de widgets daar voor geprogrammeerd zijn...

maar lang aanklikken en dan loslaten, bij geschikte widgets zie je dan een blauw kader die je kunt aanpassen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Liep vanmiddag ff naar CL om een micro sd kaartje te halen, zag ik onderweg bij mycom in een bak met hoesjes een eee hoes liggen. Geen idee waar die voor was (zaten geen labels meer aan, mocht em voor 10 euro hebben). Transformer past er precies in!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10076530/IMG_0788.jpg

Oh en nog een tip, niet proberen om het micro sd kaartje ergens buiten eruit te halen.. schoot hier net 2 meter over mijn bureau naar de grond... zit een goed veertje achter.

[ Voor 21% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2011 17:52 ]

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 15:55
Klopt het dat je hem niet kan opladen via de USB port van de computer, maar alleen via het stroomnet? Wel jammer eigenlijk. Ik heb bijvoorbeeld een USB hub in mijn oude CRT scherm die genoeg power zou moeten leveren.. ;(

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 13:48
Voor de mensen die het nog niet weten.. als je wallpapers echt in de kwaliteit HD wilt als achtergrond zonder crop... ik heb net Multipicture Live Wallpaper geprobeerd... alles is echt haarscherp als je mooie HD wallpapers gebruikt.

Op de telefoon gaf het nog wat vertraging, op de tablet heb ik er totaal geen last van.

Stock zit er een vervelende crop in, die de kracht van het beeldscherm echt niet weergeeft :)

• CopyCatz
seeKo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:55:
Klopt het dat je hem niet kan opladen via de USB port van de computer, maar alleen via het stroomnet? Wel jammer eigenlijk. Ik heb bijvoorbeeld een USB hub in mijn oude CRT scherm die genoeg power zou moeten leveren.. ;(
In de handleiding staat dat ie als ie aan de pc hangt alleen oplaadt als het scherm uit is (slaapstand?). Ik merk alleen niks, hij hangt hier aan een powered hub maar laadt dan nog niet op.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

The Wizard

Moderator Mobile
Hij laad wel op, maar dat is echt minimaal. Dan ben je echt een eeuwigheid bezig. De adapter voor de TF ben ik nog nergens tegen gekomen, dus wees zuinig op je eigen :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Mmmz kom net thuis om te kijken of 3.1 beschikbaar is op mijn TF, maar helaas geen update niks :-(

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Das vreemd, hij is toch echt uitgerold... Ik neem aan dat je zelf de check op updates hebt geforceerd?

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

The Wizard schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:04:
Das vreemd, hij is toch echt uitgerold... Ik neem aan dat je zelf de check op updates hebt geforceerd?
Ja zekers! En er blijkt ook een FW update te zijn voor de TF en deze komt ook nie binnen via OTA. Terwijl dit ook zou moeten zijn....

• CopyCatz
Fusion_XT schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:07:
[...]

Ja zekers! En er blijkt ook een FW update te zijn voor de TF en deze komt ook nie binnen via OTA. Terwijl dit ook zou moeten zijn....
Ik heb vanochtend vroeg al de 3.1 update gehad toen ik op check update klikte, maar een nieuwe firmware heb ik niet gezien... Check update geeft nu niks meer aan.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:09

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Same here hoor.. Heb 'm net opgehaald bij Paradigit. Eén voor mij en één voor mijn vriendin. Twee keer een 16GB microSD erbij en toen vroeg ik nog of 'ie een passend hoesje had. Nou, die kon 'ie er wel gratis bij geven hoor.. sweet! :)

Maar anyways, hier gelijk geprobeerd 3.1 er op te zetten, maar krijg gelijk de melding dat er geen update beschikbaar is ;( Merk dat YouTube fullscreen ook al hapert.. had ik niet helemaal verwacht eigenlijk.

Gebruikt iemand overigens een screenprotector? Merk namelijk dat ik het scherm aardig stroef vind als je een spel als Fruit Ninja speelt.. Op mijn telefoon (Desire) glijdt mijn vinger een stuk soepeler over het scherm. (ok, dat is natuurlijk een kleinere afstand, maar toch)

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
Toen ik m vanmiddag opstarte, en een check voor update deed
stond er nieuwe firmware beschikbaar, die gedownload en geinstaleerd en dat is dus de update naar 3.1

ik heb zelf nog maar 1 beperking gevonden de afgelopen paar uren dat ik m in gebruik heb en dat is dat ik
op een onlinegamesite www.ikariam.nl niet in kan loggen, ik heb 2 verschillende browsers geprobeerd, maar zogauw ik op t login venster klik waar ik me naam in wil geven dan zie ik in een fractie t toestenbord en hij springt dan gelijk weg.

t vreemde is dat andere site waar ik in moet loggen dit gewoon prima werkt, en enkel dus niet bij ikariam
iemand een idee of zelfde ervaring met een login?

Keep on rolling....

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
seeKo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:55:
Als ik het goed hebt geeft de lader 15volt met 1.2 ampere.. je USB hubje levert maximaal 5 volt a 0.5amp.
Daarom laadt ie niet of nauwelijks.

• D3StRoY40
cablecarp schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:22:
Toen ik m vanmiddag opstarte, en een check voor update deed
stond er nieuwe firmware beschikbaar, die gedownload en geinstaleerd en dat is dus de update naar 3.1

ik heb zelf nog maar 1 beperking gevonden de afgelopen paar uren dat ik m in gebruik heb en dat is dat ik
op een onlinegamesite www.ikariam.nl niet in kan loggen, ik heb 2 verschillende browsers geprobeerd, maar zogauw ik op t login venster klik waar ik me naam in wil geven dan zie ik in een fractie t toestenbord en hij springt dan gelijk weg.

t vreemde is dat andere site waar ik in moet loggen dit gewoon prima werkt, en enkel dus niet bij ikariam
iemand een idee of zelfde ervaring met een login?
Net even gekeken voor je, same problem hier.

Edit: scherm even draaien dan lukt het wel :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
The Wizard schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:02:
Hij laad wel op, maar dat is echt minimaal. Dan ben je echt een eeuwigheid bezig. De adapter voor de TF ben ik nog nergens tegen gekomen, dus wees zuinig op je eigen :).
Is de adapter zelf qua stroomvoorziening zo speciaal dan? Het kabeltje er naartoe wel.

• Chaoss
Die adapter geeft een veel hogere output dan de meeste USB poorten.

Verwijderd

Ik had op XDA wel gelezen dat je met de meeste USB3.0 extension cords wel kunt laden. Waarmee ik dus bedoel dat hij nog altijd in het stopcontact moet, maar dat je toch geen last meer hebt van het super korte oplaadkabeltje.

• Chaoss
D3StRoY40 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:58:

Stock zit er een vervelende crop in, die de kracht van het beeldscherm echt niet weergeeft :)
Het beste is om een achtergrond te nemen in de native resolutie lijkt me.... zijn er al goeie sites gespot met wallpapers in de juiste resolutie?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
D-e-n schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Is de adapter zelf qua stroomvoorziening zo speciaal dan? Het kabeltje er naartoe wel.
Die adapter kan 5V/2A en/of 15V/1,2A leveren.

Met een goedkope verlengkabel (USB 3.0) kun je het probleem oplossen van de te korte kabel, zie een oudere reactie van mij.
The Wizard schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:49:
[...]

Ik heb hem binnen gekregen, hij werkt. http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=13103

1,8 meter voor € 6,60 (Excl. verzendkosten).

[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 01-06-2011 19:08 ]

Verwijderd

Fusion_XT schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:03:
Mmmz kom net thuis om te kijken of 3.1 beschikbaar is op mijn TF, maar helaas geen update niks :-(
Same here. Meerdere malen geprobeerd via system update..niks. Zegt dat er geen update te vinden is. Iemand een idee? :?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Post eens je firmware versie.

Verwijderd

Android versie 3.0.1
Buildnr: HRI66.WW_epad-8.2.3.13-20110511

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:23:
[...]

Android versie 3.0.1
gok dat je die 0 moet weg denken

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik gok van niet..

Verwijderd

DonDalton schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:23:
[...]

gok dat je die 0 moet weg denken
Volgens mij niet. Die update staat er al meer dan een week op. Nieuwe HC is 3.1, niet 3.0.1.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:57
Chaoss schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:01:
[...]

Het beste is om een achtergrond te nemen in de native resolutie lijkt me.... zijn er al goeie sites gespot met wallpapers in de juiste resolutie?
Een van mijn favoriete wallpapersites: http://digitalblasphemy.com/
De afbeeldingen zijn in zowat iedere gangbare resolutie beschikbaar, van 240x160 tot 7680x1600 (triple-screen).

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 18:40
Ken. schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:21:
Gebruikt iemand overigens een screenprotector? Merk namelijk dat ik het scherm aardig stroef vind als je een spel als Fruit Ninja speelt.. Op mijn telefoon (Desire) glijdt mijn vinger een stuk soepeler over het scherm. (ok, dat is natuurlijk een kleinere afstand, maar toch)
Nieuwe onaangeraakte schermen zijn meestal altijd wat stroef. Bij een groter scherm merk je dat eerder dan op een telefoonschermpje. Volgens mij is het menselijk vet dat het scherm wat gladder maakt. Ik gok dat je na een tijdje hier geen last meer van hebt :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

Heb m hier gedownload en handmatig ge-update. Werkt prima nu.
http://www.androidear.com...-pad-transformer/?lang=nl

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:23:
[...]

Android versie 3.0.1
Dat was de voorgaande versie, dus in principe moet je gewoon de update krijgen.

Versie 3.0.1 was al aanwezig bij de introductie, de android versie staat los van de FW versie. Sinds de introductie zijn er al 3 FW updates geweest.

De huidige is HMJ37.WW_epad-8.4.4.5-20110527.

Meestal staat de FW al snel op de Asus site en kun je het manueel updaten mbv een microSD kaartje.

Of zie de post boven mij :P

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Aurora1110 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:41:
[...]

Nieuwe onaangeraakte schermen zijn meestal altijd wat stroef. Bij een groter scherm merk je dat eerder op dan op een telefoonschermpje. Volgens mij is het menselijk vet dat het scherm wat gladder maakt. Ik gok dat je na een tijdje hier geen last meer van hebt :)
Klinkt aannemelijk ja. Ik kijk het nog even aan dan. Misschien dat zo'n groot scherm ook gewoon een kwestie van wennen is :)

• tharonald
Wie heeft er al de hdmi geprobeerd? Bij een video wordt het scherm op de tablet netjes uitgeschakeld, maar bij uitzendinggemist zie ik beeld op alletwee. Iemand ervaring mee?

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:57:
[...]

Heb m hier gedownload en handmatig ge-update. Werkt prima nu.
http://www.androidear.com...-pad-transformer/?lang=nl
Haha bedankt maar ik wacht nog ff tot morgen, als ie dan nog nie is gaat ik het proberen! :-D

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:32

RobertowNL

For your gear!

Fusion_XT schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:13:
[...]

Haha bedankt maar ik wacht nog ff tot morgen, als ie dan nog nie is gaat ik het proberen! :-D
Ga hem nu installeren :) hij staat ook op de officele ASUS support :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb net de TF opgehaald een bekende van mij ook. Ik heb net zelf wel de 3.1 update OTA gehad, maar bij hem is er dus geen update beschikbaar. Misschien dat het dus in batches op s/n gaat. Nu maar even de zip downloaden van de site.

4015Wp west (Dordrecht)

• tharonald
Man, wat zou silverlight handig zijn

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

RobertowNL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:22:
[...]

Ga hem nu installeren :) hij staat ook op de officele ASUS support :)
ah vergeet het maar 8)7 is geen 3.1 blijkbaar.

Welke versie is die mirror die hier eerder stond. WW, US, TW of CN?

[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 01-06-2011 20:56 ]

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Bij mij via de tablet ook geen update maar met de flash methode wel. Nu keurig 3.1 aangegeven ipv 3.01

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Wat/welke heb je gedownload? Of maakt de versie niks uit?

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb de link 6 of 7 posts hierboven gebruikt.Is compleet met gebruiksaanwijzing.

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Windkracht13 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:39:
Heb je al mail gehad dan, ik niet... :( ( Afgelopen Donderdag gereserveerd)
Ze hebben me gebeld zelfs, heb je hem al? (Ook donderdag gereseveerd) :?

[ Voor 6% gewijzigd door mistermaxmax op 01-06-2011 21:31 ]

Burn It - Burn All

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-11 19:47
ik heb een onmogelijke vraag voor de bezitters van de TF.
Wat is mijn probleem: Ik sta nog in dubio welke tablet te kopen. Enerzijds is er het gebruiksgemak: De ipad2 is girlfriendvriendelijker maar de TF kan meer. Daarnaast de looks: de ipad is iets meer een designapparaat dan de TF. De doorslag kan wel eens worden gegeven door de standby tijd. Ik begrijp dat de TF na een nacht wel 30% van zijn batterij kan hebben gebruikt. Terwijl de ipad (naar verluid) makkelijk 2 weken aan de kant kan liggen. Ik moet zeggen dat ik er nu al genoeg van krijg mijn (android) mobiel elke avond aan het sap te leggen. Opladen en 2 dagen later gebruiken met volle accu klinkt aantrekkelijk

Nu de onmogelijke vraag >:) : wie gebruikt de TF zo weinig de laatste tijd dat die ervaring heeft met de standbytijd ?

thanks

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb plusminus 1% drain per uur standby

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Iemand enig idee of er een manier is om de orientatie of gsensor te calibreren? Het water van de my water live achtergrond is namelijk scheef als ik de tab recht houd. Vraag me eigenlijk af of ik het voor de 3.1 update al had.

4015Wp west (Dordrecht)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:22:
[...]

Mensen ik geef jullie 1 tip ga naar Paradigit daar hebben ze het op voorraad, als 1 van de weinge winkels in NL zo te zien de einge.
Heb die van mij een uur geleden gekocht :)
Helaas ook zonder de keyboard en ik heb nog steeds nergens gelezen of je die nu later wel los kan kopen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

MeNTaL_TO schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:03:
[...]

Helaas ook zonder de keyboard en ik heb nog steeds nergens gelezen of je die nu later wel los kan kopen.
Het stond gisteren in dit of het levertijden topic, de losse toetsenborden zullen eind juni begin juli te koop zijn.
Ik wacht persoonlijk nog even geduldig tot de combo te koop is.
Volgende week naar Curacao, wellicht haal ik hem daar op als deze onder de 450 euro blijft (invoerrechten/douane e.d.)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

[...]

Ik heb toch op meerdere plaatsen gelezen dat het dock later voor 150USD beschikbaar gesteld zou worden. Ook als je naar een unboxing video kijkt, zit het keyboard volledig apart verpakt.

• Chaoss
markvl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:33:
[...]

Een van mijn favoriete wallpapersites: http://digitalblasphemy.com/
De afbeeldingen zijn in zowat iedere gangbare resolutie beschikbaar, van 240x160 tot 7680x1600 (triple-screen).
Zeker een mooie site, helaas alleen voor betalende members

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is het iemand gelukt om Facebook mobile te omzeilen in de stock browser/Firefox Mobile? Ik krijg nergens de optie te zien om de user agent op "desktop" te zetten.

EDIT: Wow, hoe heb ik die optie kunnen missen zeg.. staat er gewoon tussen dus :P

[ Voor 21% gewijzigd door Ken. op 02-06-2011 00:16 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 22:00
http://interfacelift.com

Extreem veel wallpapers en formaten en allemaal gratis.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Ik heb toch op meerdere plaatsen gelezen dat het dock later voor 150USD beschikbaar gesteld zou worden. Ook als je naar een unboxing video kijkt, zit het keyboard volledig apart verpakt.
Er komen bundels aan van eee pad + dock voor 100 euro meer dan de normale versie, en het dock los voor 150 euro, de docks hadden productieproblemen en zijn daarom uitgesteld tot eind juni (dat is wat ik mij heb laten vertellen door een collega die deze tablets inkoopt bij asus)

Vandaag een berg binnen gekregen op mijn werk en natuurlijk even mee gespeeld, erg gaaf, het enige nadeel vind ik zoals ook in een aantal reviews was te zien, het feit dat het menu niet helemaal lekker vloeiend scrolled.
Nog een hoop ruimte voor verbetering aldaar, 3.1 maakt het wel beter, maar niet geweldig.
Maar hoe dan ook, gaaf speelgoed.

• Smarron
Ok, dit is vaag. Ik heb de Android 3.1 update geinstalleerd. De HD-films omgezet op High Profile zoals in het xda-topic [GUIDE] 720p Handbrake preset for TF101 (HC3.1 Update) beschreven staat.

Met de ingebouwde videoplayer speelt de film perfect af. Aangezien ik ondertiteling wil heb ik toch Moboplayer geinstalleerd met de bijbehorende codec. In het begin speelde hij goed af, maar nu hapert het allemaal als een gek. De ondertiteling werkt met Moboplayer wel.

Rockplayer lite geinstalleerd en daar speelt de film goed af, maar krijg ik de ondertiteling niet aan de praat.

In de instellingen van Rockplayer lite kan ik kiezen voor hardware decoding. Die uiteraard aangevinkt. Echter in Moboplayer is er alleen een optie voor: default gesture soft-decoding. Deze moet denk ik juist niet aan. Overigens heb ik het wel geprobeerd met, maar beide manieren blijven haperen.

Zie ik nog instellingen over het hoofd? Wie kan mij helpen ?

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
Makkelijkstelijkt me om voortaan gewoon in handbrake alvast de indertitels te selecteren, Dan worden ze er geloof ik ingebakken.

• Smarron
pimjai schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 08:17:
Makkelijkstelijkt me om voortaan gewoon in handbrake alvast de indertitels te selecteren, Dan worden ze er geloof ik ingebakken.
Had ik ook :). Met Moboplayer had ik ook de keuze om ze te selecteren. Ik doe altijd Nederlands en Engels.

Ik ga nu nogmaals dezelfde film omzetten, maar met de base profile. Als dat wel werkt en ik weinig tot geen kwaliteitsverschil zie, doe ik het wel op die manier.

• pimjai
je moet geloof ik nog "burn in" even aanvinken, maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd, dus ben nu zelf even op die manier een MKV aan het converten.

verder: heeft iemand enig idee wat ik fout doe? ik heb windows media player ingesteld op de manier die hier beschreven staat, maar ik krijg het niet voor elkaar om asus mynet het te laten detecteren, maar WMP vind mijn transformer wel, en kan de media die daarop staat ook gewoon afspelen.
Dus, weet iemand hoe ik ASUS mynet zover krijg om mijn WMP te detecteren?

[ Voor 15% gewijzigd door pimjai op 02-06-2011 09:00 ]

• CopyCatz
oltk schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:37:
De doorslag kan wel eens worden gegeven door de standby tijd. Ik begrijp dat de TF na een nacht wel 30% van zijn batterij kan hebben gebruikt. Terwijl de ipad (naar verluid) makkelijk 2 weken aan de kant kan liggen. Ik moet zeggen dat ik er nu al genoeg van krijg mijn (android) mobiel elke avond aan het sap te leggen. Opladen en 2 dagen later gebruiken met volle accu klinkt aantrekkelijk

Nu de onmogelijke vraag >:) : wie gebruikt de TF zo weinig de laatste tijd dat die ervaring heeft met de standbytijd ?
Ik heb afgelopen nacht de wifi uitgezet, en het IM+ messenger proces gekilld zodat ik zeker wist dat ie niet meer draaide. In de batterij grafiek is "awake" nu weg (er loopt nu niks meer door gedurende de nacht), en de batterij is maar 1% gedaald van 0.00 tot 08.00 vanochtend. Niet slecht. Er zijn geloof ik ook wel apps waar je dit soort dingen mee kunt automatiseren ('s nachts wifi uit, periodiek tasks killen etc.). Dat vind ik nou juist zo mooi van dit apparaat, het is een tweakers machine, niet een girlfriend machine!

Weet iemand trouwens hoe ik films weer associeer met de ingebouwde player? Ik heb een paar players gedownload, geinstalleerd en weer verwijderd. Als ik nu een video aanklik zegt ie dat ie niet weet hoe die afgespeeld moet worden... Ik zie hem in de all apps list ook niet staan? Ik denk dat het gallery is?

Overigens is tegrazone ook wel de moeite waard om te installeren, krijg je een overzicht met games voor de tegra2. Ik zie dat deze maand zelfs trainz uit komt voor onze tablet.

[ Voor 17% gewijzigd door CopyCatz op 02-06-2011 09:28 ]

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:56

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb gisteren Pulse geinstalleerd. Kende het programma nog niet, maar vind het wel een fijn programma, Klik voor een youtube filmpje. Ik denk dat ik ook een stuk meer zal 'lezen' op mijn tablet dan ik standaard op mijn laptop doe. Geen idee waarom, maar op laptop ben ik toch eigenlijk meer vluchtig en oppervlakkig bezig.

Ben zelf op zoek naar een goed overzicht van verschillende programma's voor honeycomb, maar ik kom niet zo heel veel tegen. Dit is het grootste lijstje wat ik tegen kom na wat googlen. Wellicht zijn sommige van jullie meer van die lijstjes tegengekomen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Aurora
  • Laatst online: 13-11 18:40
tharonald schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:45:
Man, wat zou silverlight handig zijn
Het schijnt dat het dev team die Silverlight portte naar Linux (Moonlight) op dit moment bezig is deze weer te porten naar Android. Zie link voor meer info en een demonstratie op een tablet.

http://www.geek.com/artic...ight-to-android-20110415/

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Smarron
uchiha tijntje schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:36:
Ben zelf op zoek naar een goed overzicht van verschillende programma's voor honeycomb, maar ik kom niet zo heel veel tegen. Dit is het grootste lijstje wat ik tegen kom na wat googlen. Wellicht zijn sommige van jullie meer van die lijstjes tegengekomen. :)
Thanks, wellicht wel handig voor in de OP.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik gebruik newsr als google newsreader. Vind ik de fijnste honeycomb newsreader tot nu toe. Het enige wat ik jammer vind is dat je steeds een klik extra moet doen om het hele artikel te lezen.

Voor Twitter gebruik ik tweetcomb. Verder heb ik nog niet echt heel veel echt puur honeycombspul er op staan.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

uchiha tijntje schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:36:
Ik heb gisteren Pulse geinstalleerd. Kende het programma nog niet, maar vind het wel een fijn programma, Klik voor een youtube filmpje. Ik denk dat ik ook een stuk meer zal 'lezen' op mijn tablet dan ik standaard op mijn laptop doe. Geen idee waarom, maar op laptop ben ik toch eigenlijk meer vluchtig en oppervlakkig bezig.

en nog een lijst: http://www.xoomforums.com...-honeycomb-apps-list.html

Verwijderd

weet iemand waar ik hem kan vinden op de site van mediamarkt? ik kan hem niet vinden als ik asus transformer intyp bij zoeken.

• pimjai
xDA heef took zo een lijstje, zijn apps die werken op honneycomb, en die waar een sterretje achter staat zijn geoptimaliseerd voor tablets: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1032381

• CopyCatz
xda kijk ik ook veel voor apps, en verder:

http://www.transformerfor...-honeycomb-apps-list.html

http://www.transformerfor...pps-asus-transformer.html

http://www.transformerfor...m/asus-transformer-games/

En zoals ik al zei, tegrazone installeren voor nieuws over aankomende tegra 2 games.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:47:
weet iemand waar ik hem kan vinden op de site van mediamarkt? ik kan hem niet vinden als ik asus transformer intyp bij zoeken.
Hij was te bestellen in de winkel van Zoetermeer. Probeer even met wat steden te spelen.
Wellicht was die actie alleen vorige week geldig en sinds deze week niet meer.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Vandaag de eerste demo van Windows8 gezien op YouTube. Wat zou het leven mooi zijn als Win8 ooit op een Asus Transformer kan draaien. Afgezien van de schermresolutie, voldoet de TF volgens mij grotendeels aan de specs. Kan dit wat worden of moet ik verder dromen?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

BM

Moderator Spielerij
Windows 8 draait op arm chips zoals de tegra2 in de transformer, dus wat dat betreft zou het moeten kunnen. Of het officieel ooit gaat kunnen? I doubt it.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
Wat vinden jullie eigenlijk van de file explorer die er op staat ? Hebben jullie er gelijk een andere op gezet? Op mijn telefoon gebruik ik altijd ES file explorer.

• Oxize
  • Laatst online: 26-10 21:16

Oxize

Social Engineering Specialist

Weet iemand hoe ik geintregreerde subtitles in een 720p mkv video ook kan converteren in Handbrake?

Heb net een video geconverteerd naar m4v via die guide van XDA, maar nu mis ik mijn subtitle. Enig idee hoe ik die ook in handbrake krijg?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Verwijderd

Raar bij mij stond 3.1 al op >:)

Verwijderd

[...]

Keyboard komt eind juni bij Paradigit binnen, voor 149 euries, wel prijzig.

Verwijderd

hanhub schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:32:
Vandaag de eerste demo van Windows8 gezien op YouTube. Wat zou het leven mooi zijn als Win8 ooit op een Asus Transformer kan draaien. Afgezien van de schermresolutie, voldoet de TF volgens mij grotendeels aan de specs. Kan dit wat worden of moet ik verder dromen?
De schermresolutie voldoet ook.
Specs:
•1366 x 768 resolution for the best Windows 8 experience and 1024 x 600 for normal Windows experience.

• EricEric752
  • Laatst online: 17-11 12:49
Ik ben tegen een bug aangelopen bij gebruik van DLNA. Als ik de eerste foto open uit een map met "veel" foto's (aantal weet ik nog niet) dan crasht de DLNA client. De DLNA server is een Synology 211. Verder werkt het perfect. Ik kan vanaf mijn transformer direct foto's openen op mijn TV.6

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

D-e-n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:13:
Wat vinden jullie eigenlijk van de file explorer die er op staat ? Hebben jullie er gelijk een andere op gezet? Op mijn telefoon gebruik ik altijd ES file explorer.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik dat ik dat ding niks zou vinden, maar hij laat je zelfs door de system files browsen. Wellicht dat ik Ghost Commander er nog naast installeer voor de dual screen handigheid.

Ik werd vanmorgen wakker door een geluidje van mijn tablet die me mede wilde delen dat er een update was gedownload. YouTube hapert gelijk niet meer en verder merk ik er eigenlijk vrij weinig van :P

Typen is inderdaad niet te doen hier op GoT door die delay zeg.. :X

• D3StRoY40
Net even een 32Gb kaartje gehaald voor de tf, van adata, wilde niet al te veel uitgeven en snelheid vind ik niet zo boeiend, wil toch al me photoshoots er op bewaren etc... kaartje werkt in ieder geval perfect :)

Verwijderd

Hey,

Ik heb gisteren mijn Transformer ook naar 3.1 gebracht, met name om MKV files af te kunnen spelen. Aangezien dat hele coderingsgebeuren voor mij abacadabra is wil ik graag even mijn issue voorleggen:

Ik heb een serie gedownload welke in een MKV container zit. Ik weet 100% zeker dat het geluid AC3 is, maar vwb de video weet ik dit niet.

Wanneer ik de MKV wil afspelen met Rockplayer of moboplayer in hardware mode heb ik perfect beeld, maar geen geluid. Wanneer ik met beide spelers de software encoding/decoding aanzet heb ik WEL geluid, maar is het beeld choppy.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• pimjai
AC3 word ook niet ondersteund door de transformer, dus dat je in hardware mode geen geluid hebt klopt, je zult dus toch handbrake nodig hebben, maar zo lastig is het niet, zorg gewoon dat je instellingen kloppen met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825, even handmatig de resolutie en eventuele ondertitels instellen in handbrake, en je film is perfect speelbaar op je transformer.

• Oxize

Oxize

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:53:
Hey,

Ik heb gisteren mijn Transformer ook naar 3.1 gebracht, met name om MKV files af te kunnen spelen. Aangezien dat hele coderingsgebeuren voor mij abacadabra is wil ik graag even mijn issue voorleggen:

Ik heb een serie gedownload welke in een MKV container zit. Ik weet 100% zeker dat het geluid AC3 is, maar vwb de video weet ik dit niet.

Wanneer ik de MKV wil afspelen met Rockplayer of moboplayer in hardware mode heb ik perfect beeld, maar geen geluid. Wanneer ik met beide spelers de software encoding/decoding aanzet heb ik WEL geluid, maar is het beeld choppy.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Handbrake downloaden en je MKV file converteren naar Mp4.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Ik heb trouwens de subtitles(ass) ook aan de gang gekregen met Handbrake. Gewoon ass selecteren mits je geen srt file hebt, burn in selecteren en adden.

Werkt perfect. Heb een deel van mijn Naruto verzameling erop gezet. Werkt super!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Oxize op 02-06-2011 17:04 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• Smarron
Oxize schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Handbrake downloaden en je MKV file converteren naar Mp4.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Ik heb trouwens de subtitles(ass) ook aan de gang gekregen met Handbrake. Gewoon ass selecteren mits je geen srt file hebt, burn in selecteren en adden.

Werkt perfect. Heb een deel van mijn Naruto verzameling erop gezet. Werkt super!!!
Maar dan heb je dus standaard altijd subtitles ?

Want dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik wil kiezen tussen geen, of NL-ENG-FRA.

En welke player gebruik je ?

• seeKo
Hmm, nogal vaag. Ik ben ineens een deel van de toepassingen kwijt als ik naar 'Alle apps' ga rechtsboven. Al mijn gedownloade Apps zijn er wel, maar als ik op Alle Apps druk, dan missen er alsnog veel zoals veel Apps van Asus zelf (Bijv. Splashtop).

Iemand enig idee hoe ik deze weer terugtover?
Als ik ga naar Instellingen -> Toepassingen beheren, dan zie ik ze daar wel tussenstaan??

• Oxize

Oxize

Smarron schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:36:
[...]
Maar dan heb je dus standaard altijd subtitles ?

Want dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik wil kiezen tussen geen, of NL-ENG-FRA.

En welke player gebruik je ?
Nee je hebt niet standaard subtitles. Die moet je adden als je ondertiteling toegevoegd wilt hebben. Talen zijn tevens in te stellen via Srt.

Ik gebruik op moment Moboplayer.

Nu nog mijn Sony Arw (raw) foto's werkend op de TF krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Oxize op 02-06-2011 19:04 ]

• bsmpower
Kan iemand iets zeggen over de bouw kwaliteit? Ik lees veel goede reviews, maar soms wordt de bouw kwaliteit als minpunt gezien. Hoe voelt de plastic achterkant aan, kraakt het?

• Oxize

Oxize

bsmpower schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:41:
Kan iemand iets zeggen over de bouw kwaliteit? Ik lees veel goede reviews, maar soms wordt de bouw kwaliteit als minpunt gezien. Hoe voelt de plastic achterkant aan, kraakt het?
Nee plastic achterkant is van zeer duurzaam materiaal. Niet van die el cheapo china plastic. Kraakt niet. De zijkant is gemaakt van sterk gepolijst aluminium. Het IPS paneel reflecteert nogal. Ga dus niet volop in de zon zitten, anders zie je bijna niks meer.

Heb hem nu al aantal dagen. Ben er super content mee!

• bsmpower
Goed om te horen. Sta op het punt er morgen 1 aan te schaffen... of toch nog even wachten... keuzes... 8)7

• Oxize

Oxize

bsmpower schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:05:
Goed om te horen. Sta op het punt er morgen 1 aan te schaffen... of toch nog even wachten... keuzes... 8)7
Tja, ik zou ieder geval niet anders meer willen op het moment.

Enigste wat jammer van de Asus TF is dat erg geen usb op de tablet zelf zit. Maar hier heeft Asus al een 24-port converter voor gemaakt, waarop usb-disks, readers, usb pennen, muis, keyboard, etc aangesloten kunnen worden.

Daarnaast was 3g mooi geweest op de Asus TF. Er komt pas later op het jaar een 3G versie hier van. Hopelijk hebben de huidige asus tabletten een optionele slot aanwezig voor 3G of dat een USB 3G dongel mogelijk is.

Meeste andere tablets moet het doen met nog veel minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxize op 02-06-2011 20:20 ]

• Smarron
Oxize schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:41:
Nee je hebt niet standaard subtitles. Die moet je adden als je ondertiteling toegevoegd wilt hebben. Talen zijn tevens in te stellen via Srt.

Ik gebruik op moment Moboplayer.
Volgens mij ben ik er al achter. Als ik ondertitels uit de originele mkv selecteer, ziet Moboplayer ze wel, alleen is het 1 grote haperende zooi. Ik kan zelf kiezen of ik ondertiteling wil zeg maar. Of aan, of uit. Alleen speelt het voor geen ene meter. Geluid gaat goed, ondertiteling erbij ook, alleen is het beeld 1 grote slowmotion.

Films zonder ingebakken ondertiteling spelen wel perfect af de standaard videoplayer, Rockplayer en Moboplayer.

Ik ga het nu nogmaals proberen, maar dan een film zonder ingebouwde ondertiteling, maar met een losse srt erbij geplaatst. Hopelijk speelt dat wel soepel af.

Ik wil eigenlijk voorkomen dat de ondertiteling ingebrand in de film zit. Ik wil zelf de keuze hebben om wel/geen ondertiteling aan te hebben.

• Oxize

Oxize

Gebruik je wel de honeycomb preset? Dat stukje wat je bij advanced allemaal moet instellen. Als die niet goed staat zoals in die screenshot bij XDA, dan kan je tablet het ook niet goed afspelen.

Ben benieuwd dat ondertitels invloed hebben op de afspeel-presentatie van de Asus TF. Volgens mij niet. Denk dat je bovenstaande niet goed heb staan.

[ Voor 148% gewijzigd door Oxize op 02-06-2011 20:37 ]

• D3StRoY40
Heb het idee dat de accu iets minder lang mee gaat dan met 3.0.1 :/

• Smarron
Oxize schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:27:
Gebruik je wel de honeycomb preset? Dat stukje wat je bij advanced allemaal moet instellen. Als die niet goed staat zoals in die screenshot bij XDA, dan kan je tablet het ook niet goed afspelen.

Ben benieuwd dat ondertitels invloed hebben op de afspeel-presentatie van de Asus TF. Volgens mij niet. Denk dat je bovenstaande niet goed heb staan.
Ik volg elke stap exact zoals beschreven. Heb zelfs al de preset van die gast gebruikt, maar de resultaten waren indentiek. De instellingen overigens ook.

Nogmaals, ze spelen perfect af met de native videoplayer, dus aan de instellingen ligt het niet. Alleen die videoplayer speelt geen ingebouwde ondertiteling af.

Dus hoe het er nu naar uitziet: Ondertiteling fixed inbakken, dan speelt het wel goed af (had toevallig een film waarbij dat al zat), of het moet via een losse srt/sub file. Daar kom ik hopelijk binnen een half uurtje achter.

• Oxize

Oxize

Ik denk via een burn in. Laat het me straks even weten.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
D3StRoY40 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:37:
Heb het idee dat de accu iets minder lang mee gaat dan met 3.0.1 :/
idem

• Rolandp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 09:59
Nog weinig gemerkt van de accuduur, wel dat javascript nu nog langzamer is (eeerg storend) en mijn gmail widget is weg.

Meer mensen die dat hebben? En belangrijker, zijn er oplossingen?

Verwijderd

Rolandp schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:16:
[...]

Nog weinig gemerkt van de accuduur, wel dat javascript nu nog langzamer is (eeerg storend) en mijn gmail widget is weg.
Het ontbreken van een GMail widget is een vaker voorkomend probleem. De enige oplossing is (momenteel) blijkbaar te resetten naar Factory Settings. Je bent dan uiteraard wel alle data op je TF kwijt.

• seeKo
seeKo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:19:
Hmm, nogal vaag. Ik ben ineens een deel van de toepassingen kwijt als ik naar 'Alle apps' ga rechtsboven. Al mijn gedownloade Apps zijn er wel, maar als ik op Alle Apps druk, dan missen er alsnog veel zoals veel Apps van Asus zelf (Bijv. Splashtop).

Iemand enig idee hoe ik deze weer terugtover?
Als ik ga naar Instellingen -> Toepassingen beheren, dan zie ik ze daar wel tussenstaan??
Heeft er iemand enig idee? Ik hoop niet dat ik terug moet naar de Factory Settings :?
Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.