Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

The Wizard

Moderator Mobile
De vorige keer kwam eerst de US firmware uit, pas later de WW versie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25

m-buurman

hmmm...coffee!!

De TW (Taiwan) versie zijn ze al aan het uitrollen las ik...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 23:28
Na 1 dag intensief gebruik (batterij leeg getrokken in 9 uur), zal ik hier ook nog even mijn menig dumpen :P

De Transformer (TF) als product op zich is een prima ding, voelt solide aan, de alu rand is mooi, de structuur op de achterkant zorgt er voor dat het lekker vasthoud, diezelfde achterkant ziet er misschien wat goedkoop uit omdat hij van kunststof is maar irl ziet hij er beter uit dan op de foto's (imho).

Door het gewicht zul je de TF niet lang met 1 hand (ook niet met 2 :P) omhoog houden, nu is de TF niet de lichtste maar ook zeker niet de zwaarste tablet dus dit is iets wat voor alle 10" tablets geldt... net als het feit dat je lastig kunt typen met je duimen als je hem met 2 handen aan de zijkant vasthoud (je kunt dan slecht bij de middelste letters). Het scherm is qua weergave prachtig... ietwat lightbleeding aan de randen maar dat zie je alleen op een volledig zwarte achtergrond.

Android is zowel een plus- als minpunt van de TF, het os past 100x beter bij mij als tablet os dan bv ios, je merkt in alles dat het specifiek als tablet-os gemaakt is, genoeg zelf in te stellen, veel handigheidjes, goede browser etc. En over het algemeen werkt het prima... alleen die dingen die dan net niet werken laten een wat bittere smaak achter, wat ik ben tegengekomen als minpunten:

-Crashende Apps,
-Buggie browser (crashes, input lag, niet smooth scrollen, blijven hangen, etc)
-Verkeerde vertalingen (ben 2x het woord "telefoon" in een pop-up tegengekomen waar "tablet" moest staan)
-Niet kunnen zoeken op honeycomb specifieke apps in de market (frustrerend!)
-hier en daar swypes die niet goed opgepakt worden (kan ook aan de apps) liggen.
-Qua software/apps erg kaal, Honeycomb heeft vanuit zichzelf alleen het broodnodige Asus heeft zelf eea aan toegevoegd maar 50% daarvan is overbodig en van een gedeelte werken de services (nog) niet.
Als ik het bv vergelijk met mijn HTC Desire komt die out-of-the-box veel completer over, veel meer widgets etc. dat er bv standaard geen "friends" widget aanwezig is is imho voor een tablet erg vreemd.

Over het algemeen voelt HC3.0 (en dat is in meerdere reviews gezegd) meer aan als een final Beta dan een echt af product, De komende 3.1 update had eigenlijk 3.0 moeten zijn :) Verder is het een goed Os met erg veel handigheidjes etc. zo heel erg negatief is het ook allemaal weer niet maar aandachtspunten zijn er zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2011 11:34 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• siepie77
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb sinds gisteren ook eindelijk de TF binnen en vindt het echt een prachtig apparaat!
Ben erg benieuwd naar welke Honeycomb optimized applicaties jullie op je TF hebben gezet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik trouwens thumbkeyboard, dat lost dat gedoe met die letters in het midden voor het grootste deel op vind ik.

https://market.android.co...lus&feature=search_result

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-05-2011 11:50 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

oNo

Als ik de ervaringen van Chaoss zo lees is het een goede zet van HTC geweest om de Flyer met Gingerbread en Sense uit te leveren. De genomende software minpunten zijn hier niet. Maar als tweaker zijnde zit ik echt met smart te wachten op de Honeycomb upgrade.

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

De genoemde minpunten waren allen al benoemd in de reviews.

De bugs komen weliswaar voor maar persoonlijk heb ik er nog niet heel veel last van gehad.
Qua aanwezige apps ben ik juist blij dat het kaal is, meestal staan er overbodige apps op die je tevens niet kunt verwijderen. Hoe minder hoe beter.

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Helemaal mee eens! Voor de één is een programma handig, de ander heeft t niet nodig, laat mij zelf maar kiezen wat ik er opzet!

• Chaoss
m-buurman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:19:
De genoemde minpunten waren allen al benoemd in de reviews.

De bugs komen weliswaar voor maar persoonlijk heb ik er nog niet heel veel last van gehad.
Qua aanwezige apps ben ik juist blij dat het kaal is, meestal staan er overbodige apps op die je tevens niet kunt verwijderen. Hoe minder hoe beter.
jah toen ik het schreef bedacht ik me ook dat er altijd wel mensen zijn die het een voordeel vinden, maar imho is het dan nog niet verkeerd om een app te installen waarmee je op een gemakkelijke manier extra apps kunt downloaden (zoiets de tegra zone). Want ik kan me voorstellen dat wanneer een "leek" zo'n tablet koopt dat die er wel vanuit gaan dat alles kant en klaar werkt.

En die bugs wellicht is het wel zo dat het er maar net vanaf hangt hoeveel waarde je eraan hecht, ik had gister op een gegeven moment zo regelmatig crashes dat ik de device gereboot heb, dat hielp en is een (tijdelijke) oplossing maar zo hoort het niet te zijn. Als ik een apparaat koop verwacht ik wel dat het een "af" product is... maar dat is ook de keerzijde van een early adopter zijn :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat was al bekend met 3.0, dat had Google aangegeven. Zoals je al eerder zei, 3.1 = 3.0.

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 10:42
heb besloten om de laatste 16GB transformer bij komplett te kopen, dus die word morgen bezorgd. is de 3.1 update hier al binnen gekomen bij mensen?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik hem 'm vanmiddag gehaald, druk bezig nu met alles instellen. 3.1 wordt nog niet gemeld. Wat ik wel had bij de 1e keer opstarten, linksonder in het scherm "safe mode". Allerlei apps geinstalleerd maar niet te vinden. Toch maar eens opnieuw opgestart, safe mode tekst was weg en de apps zijn er. Heb ik ergens op gedrukt tijdens boot of is 1e keer safe mode normaal?\

Voor de rest is het best een indrukwekkend ding t.o.v. mijn ipad. Al die settings die je tegenkomt, een file gewoon ff via bluetooth uitwisselen, dat ben je helemaal niet meer gewend na een jaar apple :)

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
iemand een idee hoe ik een groot bestand zonder sd kaart kan kopieren naar de asus? via de usb kabel krijg ik alleen asus sync

• Sanderfox
  • Laatst online: 07-11 22:02
Hoe ervaren jullie de reflectie van het scherm? Is het spiegeleffect erg storend of valt het bij deze tablet redelijk mee? Heeft iemand al een anti-glare screenprotector geprobeerd? Alvast bedankt for de reactie(s).

Sander

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 13:48
Hier wat foto's van de case logic 10,1" sleeve

Afbeeldingslocatie: http://www.d3stroy-music.com/asus/sleeve1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.d3stroy-music.com/asus/sleeve2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.d3stroy-music.com/asus/sleeve3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.d3stroy-music.com/asus/sleeve4.jpg

• CopyCatz
Hmm da's wel een goeie case. Die van asus is wel een beetje prijziger dan deze schat ik, maar die kan weer als standaard dienen.

[ Voor 29% gewijzigd door CopyCatz op 31-05-2011 19:20 ]

• D3StRoY40
CopyCatz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:14:
Hmm da's wel een goeie case. Die van asus is wel een beetje prijziger..
Ja ik dacht voor die 29 euri laat ik hem niet liggen, om nou met me handdoek rond te lopen is ook niets 8)7
Denk dat hij nog veel lekkerder past als het keyboard er op zit.

Mooi formaat zo, goede koop :)

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Geweldig ook eindelijk binnen !

Eerste indruk = HC past meer bij mij dan IOS. :*)

Batt zat op 38% toen ik hem uit de doos haalde ..... na 2 uur kijken, sync`n etc... nu op 9%.
Gaat ineens hard dus zo maar ff laden...

Typen gaat traag op tweakers.....

• CopyCatz
Mja bij was ie ook rond de 30/40%, sinds 5 uur aan de lader, nu is ie al weer vol. Hangt bij jullie de dock connector ook een beetje scheef uit zichzelf? Zit ik me aan te ergeren :)

Ik voel me ook een totale noob met android, ik zie dat unlock screen hierboven maar hoe ik em zo krijg... :)

[ Voor 60% gewijzigd door CopyCatz op 31-05-2011 19:51 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 22:00
Nou, ik ben er helemaal klaar voor! 32GB MicroSD, MicroSD-USB-reader, 3meter USB 3.0 verlengkabel, alles is binnen! Ik gebruik de hoes van de Asus netbook van mijn vriendin wel. Die past perfect.

Nu alleen nog een Transformer ... :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• D3StRoY40
CopyCatz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:46:
Ik voel me ook een totale noob met android, ik zie dat unlock screen hierboven maar hoe ik em zo krijg... :)
Dat is van een psd template die ik heb gemaakt.
Werkt alleen landscape, want als je hem draait dan zie je te text wel op de achtergrond.

Interesse in how to en de PSD ? :)

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 21:29
D3StRoY40 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:10:
[...]

Dat is van een psd template die ik heb gemaakt.
Werkt alleen landscape, want als je hem draait dan zie je te text wel op de achtergrond.

Interesse in how to en de PSD ? :)
Graag :) zou je zeer dankbaar zijn

Blaat het niet dan schaapt het niet

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 15:55
CopyCatz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:14:
Hmm da's wel een goeie case. Die van asus is wel een beetje prijziger dan deze schat ik, maar die kan weer als standaard dienen.
Precies. Ik zoek er ook een die als standaard kan dienen. De originele kostbij TabletXL ook slechts 31 euro. http://tabletxl.nl/tablet...d-transformer-sleeve.html

Ikheb gemaild wanneer deze leverbaar is. Heeft iemand hem al bijandere aanbieders gezien?

Verwijderd

tharonald schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:56:
iemand een idee hoe ik een groot bestand zonder sd kaart kan kopieren naar de asus? via de usb kabel krijg ik alleen asus sync
Als je de transformer aansluit op je pc kun je hem in verkenner zien en dus ook bestanden kopiëren naar de transformer.

• D3StRoY40
Standby schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:41:
[...]

Graag :) zou je zeer dankbaar zijn
Geen probleem !

Hier een video (gister in elkaar geflanst) : YouTube: ‪Asus Transformer - Landscape wallpaper‬‏
En hier de PSD : Klik me!

Afbeeldingslocatie: http://www.d3stroy-music.com/asus/preview.jpg

• Chaoss
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:02:
[...]

Als je de transformer aansluit op je pc kun je hem in verkenner zien en dus ook bestanden kopiëren naar de transformer.
Wel ff die verbinding met asus sync annuleren anders werkt het niet volgens mij.

Verwijderd

seeKo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Precies. Ik zoek er ook een die als standaard kan dienen. De originele kostbij TabletXL ook slechts 31 euro. http://tabletxl.nl/tablet...d-transformer-sleeve.html

Ikheb gemaild wanneer deze leverbaar is. Heeft iemand hem al bijandere aanbieders gezien?
Salland : http://www.salland.eu/pro...ormer-90-ok00bg00010.html

• seeKo
seeKo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Ik krijg deze info van IT wijderen (via Google op sleeve gezocht)
Boot Shipping vanuit Asus wordt rond 24/6 verwacht.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik hoop vanaf volgende week ook trotse eigenaar te zijn van een TF. Heb lang zitten twijfelen tussen de Xoom, de Samsung 10.1 en de TF. Ik heb een aantal Android apps ontwikkeld en ben ook begonnen met het ontwikkelen van apps voor HC. Helaas is de emulator zo gigantisch zwaar(JAVA) qua performance dat er weinig overblijft om überhaupt nog wat te ontwikkelen.
De Xoom was daarom wel interessant omdat het feitelijk de developer tablet was voor het ontwikkelen van HC. Echter, door sterke argumentatie van mijn broer(Haay, eh bro! :w ) ben ik toch maar gevallen voor de TF.

Ik lees op veel fora veel klachten over het lage aanbod. Een van de dingen die ik ben tegengekomen is(buiten de loodzware emulator) is een aanpassing op een aantal layout elementen. Hierdoor werken veel apps niet of crashen. Mensen gaan ervan uit dat veel Android apps < 3.0 ook wel zullen draaien op hc. Dit is een groot misverstand. HC is op een groot aantal vlakken behoorlijk gewijzigd. Google heeft ook niet voor niets gezegd dat Android < 3.0 eigenlijk niet geschikt is voor de tablet.

Ik verwacht de komende maanden een enorme toestroom van apps voor de tablet(ik begin volgende week met het poorten van mijn app Analytix naar Honeycomb). Hier wordt veel naar gevraagd. Heb er ook zin in, is een leuk platform om op te ontwikkelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Folkert op 31-05-2011 21:31 . Reden: typo ]

• gassie123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:55
Ik hoop dat de vraag niet al gesteld is maar,

Ik heb vandaag mijn transformer binnen gekregen en ik zat te proberen met films af te spelen.

Ik gebruik rockplayer. Een paar hd filmpjes van 1080p die stotteren. En 1 doet het helemaal niet in hardware decoding mode maar wel beetje in software decoding mode.

Volgens een video op youtube kan dit apparaat wel 1080p.

Heb iemand dit ook al geprobeerd en andere ervaringen dan mij gehad?

Zo ja welke software en welke formaten gebruiken jullie dan?
Ik heb mp4 en mkv h.264 geprobeerd.

Alvast bedankt,

• pimjai
hij speelt inderdaad 1080P, maar alleen als MP4 met base profile, hiervoor zul je dus moeten converteren met handbrake, want alles wat je download is over het algemeen high profile.

Verwijderd

voor degene die een nog krachtiger device willen
http://allaboutphones.nl/...t-een-quadcoretablet.html
Het lijkt er toch snel aan te komen.

• gassie123
pimjai schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:47:
hij speelt inderdaad 1080P, maar alleen als MP4 met base profile, hiervoor zul je dus moeten converteren met handbrake, want alles wat je download is over het algemeen high profile.
Ik zal het eens proberen, bedankt.

• D3StRoY40
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:59:
voor degene die een nog krachtiger device willen
http://allaboutphones.nl/...t-een-quadcoretablet.html
Het lijkt er toch snel aan te komen.
Zo kan je blijven wachten haha :D

De TF voldoet toch wel prima moet ik zeggen ! :) Zeker die battery, heb hem nu rond 16uur gebruikt, en zeker 9-10 uur nonstop, heb nog 26% over, erg netjes.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat haal ik niet :)
Heb je je screen gedempt?

• D3StRoY40
Wybo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:16:
Dat haal ik niet :)
Heb je je screen gedempt?
Ja tussen de 25%-50% altijd, vind ik opzicht mooi zat.
Gebruik daar de brightness widget voor.

• JBS
  • Niet online

JBS

De mail widget die standaard op je homescreen staat krijg ik niet gekoppeld aan m'n gmail account zonder deze opnieuw toe te voegen. Is het niet mogelijk om deze widget te linken aan de Gmail app?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Stond op het punt om deze te bestellen maar ik ga toch wachten op de opvolger wegens 3G en als ze de Tegra 3 er ook nog eens indumpen ben ik al helemaal out of the loop om de huidige te kopen, ben niet zo voor laatste van laatste, altijd teveel problemen, kinderziektes etc, prijs valt me wel goed mee.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-11 17:11
Asus maakte al jaren goede producten die ook kwalitatief goed zijn. Kinderziektes zijn er altijd wel ik vindt dat bij Asus producten meevallen.

• gassie123
pimjai schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:47:
Het werkt nog steeds niet echt. Nog beetje stotterend. Ik heb normal gekozen als preset in handbrake. Ik zie geen base profile staan.

Of doen ik het nu helemaal fout.

Ik wil dit graag nog goed krijgen. Ga met de hemelvaart weg. :)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
gassie123 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:03:
[...]

Het werkt nog steeds niet echt. Nog beetje stotterend. Ik heb normal gekozen als preset in handbrake. Ik zie geen base profile staan.

Of doen ik het nu helemaal fout.

Ik wil dit graag nog goed krijgen. Ga met de hemelvaart weg. :)
Probeer het eens met de settings die in dit linkje gepost worden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825

Verwijderd

TrekDude101 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:04:
[...]

Probeer het eens met de settings die in dit linkje gepost worden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060825
En dan gewoon omzetten naar 720p, schermresolutie is toch geen 1080p.
Mocht HC 3.1 morgen nog uitgerold worden, dan kun je Gotsent of Xvid4PSP gebruiken. Dan hoef je 720p alleen te transcoden naar mp4 en het evt. AC3-geluid omzetten naar AAC stereo. Scheelt een hoop tijd.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=14276565
In bovenstaande thread is ook wat te vinden over xvid4psp.

• gassie123
Oke, Ik zal het allemaal eens proberen.

Andere vraag, Hebben jullie ook backlight bleeding. Ik heb het best wel erg, vooral links onderin.

• Fotogravinnetje
  • Laatst online: 29-08 16:50
Is het bleeding of is het een net niet volledig zwarte achtergrond? Draait de plek bijvoorbeeld mee als je je scherm kantelt?

• gassie123
Fotogravinnetje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:49:
Is het bleeding of is het een net niet volledig zwarte achtergrond? Draait de plek bijvoorbeeld mee als je je scherm kantelt?
Nee, het draait niet mee.

Ik heb even geprobeerd foto van te maken maar dat valt niet mee. Als ik er beetje propere foto van heb zal ik die even posten.

Edit: dat word wss morgen middag.

[ Voor 4% gewijzigd door gassie123 op 01-06-2011 00:02 ]

• gassie123
TrekDude101 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:04:
[...]

Dit werkt ook niet. Ik heb de preset gedownload aan de onderkant van zijn post en die gebruikt om een video te converteren via handbrake. nog steeds vette stotteringen.

Of moet ik gewoon wachten op update?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Android 3.1 binnen gehaald (de officiële versie) nu eens kijken :)

/die resizable widgets moeten dat zelf toelaten, dat is niet zoals in bijv launcher pro dat je daar gewoon kunt overrulen.

[ Voor 48% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-06-2011 07:19 ]

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik heb ook interesse in deze tablet maar had een vraag
het afspelen van MKV bestanden is nog een open vraag, zag op het XDA forum dat er wel trucs zijn ( Handbreake of Gotsend) maar dan ben je telkens je bestand of aan het converten of encoden. daar hebben we natuulijk niet echt veel zin in O-) ) afwachten of de 3.1 update meer soepelheid aanbied met afspelen
Maar hoe zit het met geripte DVD's. heb ook nog veel DVD's liggen en die wil ik af en toe wel eens bekijken op de tablet. Speelt hij deze wel gewoon af af moeten deze ook bewerkt worden ( ik praat dus over een --> map titel film / audio_TS en video_TS map ) daar ISO bestanden te groot zijn denk ik. ( met bv een VLC of andere player )
is dit wel een kwestie van erop zetten en afspelen. omdat ik met deze optie anders ook wel kan leven.

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

3.1 is ook hier binnen..vanavond (eerst werken..zucht) eens kijken wat het allemaal gebracht heeft.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

Boy

www.byoscoop.nl

ik twijfel nog tussen de nieuwe Galaxy tab en deze...

hier gaan ze eigenlijk wel voor de transformer...:

http://www.androidauthori...ng-galaxy-tab-10-1-15124/

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• pimjai
gassie123 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:03:
[...]

Dit werkt ook niet. Ik heb de preset gedownload aan de onderkant van zijn post en die gebruikt om een video te converteren via handbrake. nog steeds vette stotteringen.

Of moet ik gewoon wachten op update?
welke van de presets heb je dan gedownload? de "tf-101 baseline" of de "TF101-HighProfile"? high profile gaat namelijk pas werken met de honneycomb 3.1 update, die geloof ik nu bij de meeste mensen binnenkomt. zolang je nog op 3.1 zit zul je ze naar baseline moeten converteren. ook moet je niet vergeten om in handbrake handmatig de resolutie in te stellen in maximaal 720P (1280x720)
straydog_50 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:31:
Ik heb ook interesse in deze tablet maar had een vraag
het afspelen van MKV bestanden is nog een open vraag, zag op het XDA forum dat er wel trucs zijn ( Handbreake of Gotsend) maar dan ben je telkens je bestand of aan het converten of encoden. daar hebben we natuulijk niet echt veel zin in O-) ) afwachten of de 3.1 update meer soepelheid aanbied met afspelen
Maar hoe zit het met geripte DVD's. heb ook nog veel DVD's liggen en die wil ik af en toe wel eens bekijken op de tablet. Speelt hij deze wel gewoon af af moeten deze ook bewerkt worden ( ik praat dus over een --> map titel film / audio_TS en video_TS map ) daar ISO bestanden te groot zijn denk ik. ( met bv een VLC of andere player )
is dit wel een kwestie van erop zetten en afspelen. omdat ik met deze optie anders ook wel kan leven.
zolang het geen HD is moet de transformer het gewoon af kunnen spelen zover ik weet, mischien dat de standaard video speler die bestanden niet ondersteund, maar dan kun je natuurlijk altijd een alternatieve video speler zoals moboplayer gebruiken.
Ik ga dit in elk geval zelf ook proberen als vanmiddag mijn transformer binnenkomt, dus ik laat hier wel even weten of het lukt.

[ Voor 47% gewijzigd door pimjai op 01-06-2011 08:10 ]

• Chaoss
vanmorgen ook 3.1 binnen gehaald, de input-lag problemen hier zijn helaa niet opgelot.

ook zag ik dat "accu-gebruik" nog niet werkt... nog een paar dingen voor 3.2 dus :P

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Zit nu op me werk een beetje te k*ote met de TF maar deze wil helaas geen verbinding maken naar onze WIFI router ... heel vreemd. Thuis werkt ie perfect.

WIFI hier heeft ook WPA2 etc etc ... maar hij geeft aan dat ie verbinding aan het maken is en dan schiet ie op ''disabled'', dit probleem word ook al genoemd op het android forum.. jammer!

Daarnaast ben ik nog niet echt te spreken over de accu. Gister na dat ie tot 100% was geladen ongeveer een klein uurtje zitten surfen en her en der een flash filmpie (dumpert).
Toen op ''air plane'' mode en gaan slapen (82%), ben nu ong. een 1.5uur op me werk en geprobeerd om op het netwerk te komen en voor 30 sec een N64 rom laten zien.

De batt staat nu op 74% en ik doe helemaal geen ruk op het ding ..... mmzz// :'(

Wifi staat wel continue op ''scanning'' nu even uitgezet, maar thuis loopt de batt ook snel leeg.
Ik heb ook een Ipad2 maar deze had misschien nog geen 5% kwijt geweest na alles wat ik gedaan heb op me TF, inclusief het internette van gisternacht.

Hier even opletten ..

• tharonald
Ik heb hem ook binnen, en ik moet zeggen een duidelijke verbetering, het lag probleem met typen heb ik ook nog.

Maar het scrollen door de homescreens gaat veel sneller, het aspelen van video's (met rockplayer - hardware modus) gaat veel soepeler, nog geen high profile geprobeerd.

Het resizen van widgets is echt super! en ook de uitgebreidere task manager is een verademing.
Het opnemen met de camera is nu eindelijk goed. En ik hen nieuwe app? movie studio of hadden we die al?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

@fusion. Dat hoor ik wel vaker over android. Ios gaat daar beter mee om.
een ipad kan je 2 weken in standby laten staan en dan is hij nog vol.
android devices verbruiken dan toch meer data wat de batterij kost.

desalniettemin heb ik liever een android tab dan een ipad.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• CopyCatz
3.1 update lijkt inderdaad uitgerold voor nederland, heb 'm net probleemloos geinstalleerd. Lijkt wel weer iets vlotter. Ik heb vannacht ook een drop in de batterij gehad van ca 30%, da's toch minder. Viel me wel op dat toen ik 'm naast mijn bed legde ie druk bezig was met gps satellieten zoeken. Waarom dat nou op dat moment moest..

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 20:54
[verkeerde forum]

[ Voor 82% gewijzigd door kielkiel op 01-06-2011 09:19 ]

• lord_fornax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Hier ook de 3.1 update binnen. Youtube HD filmpjes lopen nog steeds niet helemaal soepel, wel een stuk beter.
Vooral het apps screen komt een stuk vlotter en soepeler naar voren.
Browser functionaliteit is uitgebreid, vooral het quickmenu werkt een stuk prettiger.

Viel me wel op dat meteen na het uitpakken ik geen setup-wizard te zien kreeg, maar meteen op het homescreen uitkwam. Tevens stond er al een WiFi netwerk in..
Alle folie etc zat er wel omheen, geen fingerprints te zien, maar toch...

Gisteravond even ergens op bezoek geweest met de TF, aangezien ik er nog geen hoes/tas voor heb, heb ik hem in de doos gestopt en meegenomen. Blijkbaar wordt de powerknop dan ingedrukt..
Bij thuiskomst stond er een linux schermpje/melding in beeld met de vrolijke mededeling dat alle data geflushed wordt.. Fraaie boel dus..

Toen ie eenmaal weer geboot had, kreeg ik wel de setup-wizard te zien, maar alle data, apps en settings waren foetsie..
Niet zo heel handig dus...

[ Voor 4% gewijzigd door lord_fornax op 01-06-2011 09:24 ]

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

DarkSide schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:06:
@fusion. Dat hoor ik wel vaker over android. Ios gaat daar beter mee om.
een ipad kan je 2 weken in standby laten staan en dan is hij nog vol.
android devices verbruiken dan toch meer data wat de batterij kost.

desalniettemin heb ik liever een android tab dan een ipad.
Ja idd, zit er nu ook een stuk over te lezen. Maar dit viel me eigenlijk meteen op omdat ik dus alle andere functie's uitgezet heb (BT,GPS,Push etc..) alleen wifi staat aan maar die gaat uit zodra het scherm uit gaat en dan zodra je de TF even in gebruik hebt zakt de batt alweer een % :?

Edit: Paar keer aan en uit gehad en hoppa 2% kwijt. Helderheid staat op Auto btw ..

[ Voor 6% gewijzigd door Fusion_XT op 01-06-2011 09:41 ]

• Chaoss
@lord_fornax: Vreemd dan is dat ding van tevoren aan geweest kan niet anders!.. je krijgt af-fabriek altijd zo'n setup-wizard... persoonlijk had ik hem dan ook een reset gegeven dat dat nu dus per-ongeluk is gebeurd is niet zo erg toch? :)

• CopyCatz
Ik kreeg wel de setup wizard maar daarna draaide ie om de een of andere reden in safe mode, waardoor je geen nieuw geinstalleerde apps te zien krijgt.. Ook een beetje typisch.
lord_fornax schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:23:
Viel me wel op dat meteen na het uitpakken ik geen setup-wizard te zien kreeg, maar meteen op het homescreen uitkwam. Tevens stond er al een WiFi netwerk in..
Alle folie etc zat er wel omheen, geen fingerprints te zien, maar toch...
.
Ik zag juist als voordeel van het feit dat die transformers de winkel uitvliegen, het personeel geen tijd heeft om er es een uit te pakken om mee te spelen, blijkbaar heb jij dan wel enorme pech gehad :)

[ Voor 61% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2011 09:55 ]

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

pimjai schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:05:
[...]

welke van de presets heb je dan gedownload? de "tf-101 baseline" of de "TF101-HighProfile"? high profile gaat namelijk pas werken met de honneycomb 3.1 update, die geloof ik nu bij de meeste mensen binnenkomt. zolang je nog op 3.1 zit zul je ze naar baseline moeten converteren. ook moet je niet vergeten om in handbrake handmatig de resolutie in te stellen in maximaal 720P (1280x720)

[...]

zolang het geen HD is moet de transformer het gewoon af kunnen spelen zover ik weet, mischien dat de standaard video speler die bestanden niet ondersteund, maar dan kun je natuurlijk altijd een alternatieve video speler zoals moboplayer gebruiken.
Ik ga dit in elk geval zelf ook proberen als vanmiddag mijn transformer binnenkomt, dus ik laat hier wel even weten of het lukt.
Aangezien AC3 het niet doet bij MKV vraag ik me af of die het wel doet voor DVD, DTS lijkt me dan ook niet mogenlijk (zou me verbazen als ze wel een dts licentie afnemen en geen ac3 licentie).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Na de update 3.1 wat nog niet genoemd is:

Bij opslagruimte zijn nu de "verbruikers" opgesplitst in Apps, Downloads, Foto/video, audio en diversen.

Bij Apps --> Accugebruik is de regel mobiel netwerk eindelijk verdwenen :).

• Chaoss
accugebruik laat toch helemaal niets zien?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als je op het grafiekje klikt kun je zien wanneer welk onderdeel ingeschakeld is.

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Morgen officiële update Android 3.1.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2KEYU.png

• Chaoss
morgen = vandaag, kheb em vanmorgen geïnstalleerd ;)

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Time flies when you're having fun ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
ik heb het idee dat het accugebruik enorm is toegenomen met deze update. 6:50 Losgekoppeld nog 18% over. Heel vaag.

• CopyCatz
Hmm die grafiek had ik nog niet gezien... wifi en awake hebben toch wel een ononderbroken lijn, toch maar eens kijken hoe je daar iets aan kan doen. Ik hoor van een collega met een desire dat er een app is die de wifi kan uitgooien wanneer het scherm niet aan is, en alleen periodiek ff de verbinding open zet.

Edit: dat is dus juicedefender, maar die is er niet voor honeycomb..

en over awake:

"The up time is the time the device has been powered on. This timer is reset whenever the device is powered on, so power cycling the device resets the timer. This is basically the time since the last boot of the device.

The awake time is the time spent awake. When the device is allowed to sleep, it goes into a minimal power state that allows the device to function without the need for interaction. The device is still on but performs minimal tasks.

The device is basically awake when you are interacting with it or when it is required to be awake for a background process, called a service. Playing games, using IM apps, checking email, etc will keep it in an awake state. Some apps that have a service will also tell the device not to sleep if they are programmed to do so."

Dus ik heb blijkbaar iets wat de transformer awake houdt...

[ Voor 63% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2011 11:27 ]

• Chaoss
wellicht een of andere app geïnstalleerd die je stroomverbruik vernacheld..? zou niet die eerste keer zijn.. er zijn hier en daar echt draken van apps te krijgen.

Daarom is het ook jammer dat het accu-verbruik log niet wat uitgebreider is zoals in android 2.2... zo heb ik op mijn telefoon in het begin ook eens een app gevonden die enorm veel stroom nam.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 01-06-2011 11:44 ]

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 10:31
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Heb er een 32GB Adata kaartje in zitten. Werkt prima. Geen snelheid gemeten, maar lijkt een prima snelheid te hebben.
Bij Computerland gehaald voor 50€.
Is deze snelheid een beetje te vergelijken met het intergeheugen?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
De WiFi verbinding geeft nu ook aan wanneer er dataverkeer is, grappig.

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Ik kan hem vanmiddag denk ik ophalen. (@CP-land) Kan niet wachten! :9

Burn It - Burn All

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Heb je al mail gehad dan, ik niet... :( ( Afgelopen Donderdag gereserveerd)

[ Voor 35% gewijzigd door Windkracht13 op 01-06-2011 12:40 ]

• seeKo
Waar kun je die 3.1 update eigenlijk vinden? Als ik mijn Transformer connect naar de PC gaat ie alleen syncen..

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Je hebt je pc niet nodig voor de update.

Via Instellingen -> onderste optie -> bovenste optie (iets van zoeken naar update) kun je hem ophalen
(heb de TF niet bij de hand dus de exacte namen van de opties kan ik je niet geven...)

• tharonald
seeKo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:56:
Waar kun je die 3.1 update eigenlijk vinden? Als ik mijn Transformer connect naar de PC gaat ie alleen syncen..
Ga naar instellingen, over deze tablet, systeemupdate, nu controleren.

• tharonald
m-buurman schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:58:
Je hebt je pc niet nodig voor de update.

Via Instellingen -> onderste optie -> bovenste optie (iets van zoeken naar update) kun je hem ophalen
(heb de TF niet bij de hand dus de exacte namen van de opties kan ik je niet geven...)
jij wint _/-\o_

• CopyCatz
About tablet > system update > ff knopje drukken. Had 'm vanochtend al, dus ik neem aan dat ie algemeen beschikbaar is hier.

• seeKo
Haha, 3 reacties in een minuut. HOT TOPIC dit :).
Maar tnx, hij's nu bezig.

[ Voor 21% gewijzigd door seeKo op 01-06-2011 13:13 ]

• CopyCatz
Trouwens, als je een mooi showtje wil geven aan mensen moet je ff google body erop zetten. Dat ziet er pas gaaf uit, en is nog snel ook.

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

CopyCatz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:16:
Trouwens, als je een mooi showtje wil geven aan mensen moet je ff google body erop zetten. Dat ziet er pas gaaf uit, en is nog snel ook.
Gaan we doen... heerlijk dat ik vanaf hier gewoon apps kan installeren op de TF die thuis ligt :)
+1 voor http://market.android.com

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 21:15
Dat 8 uur lang laden voor het eerste gebruik, Hoe serieus moet ik dat nemen?
Heb hem zojuist ontvangen, Uitgepakt, Aan de lader gehangen, Ging vanzelf aan en dus even ingesteld, heel even rondgekeken en een stukje Alice in wonderland gelezen. (Leuk dat die er in stond, Wilde dat boek toch al eens gaan lezen.)
Waarna ik hem in slaapstand heb gelegt en hij nu rustig aan het laden is.

Even snel rekenend zou ik hem volgens de handleiding tot 22:00 met rust moeten laten? (Zal geen probleem zijn.)
Oplaad snoer is trouwens wel erg kort inderdaad, van mijn bureau tot de grond haalt ie niet, Ligt nu dus op mijn bed (Op de doos)
Straks maar even op zoek naar een verlengkabeltje ervoor. (Of een stekkerblok op het bureau leggen, Maar dat staat niet al te mooi.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Chaoss
Kheb de mijne aan de oplader gehangen, en ben toen gelijk gaan instellen en spelen etc :P volgens mij is het bij moderne accu's redelijk onzinnig om eerst te wachten tot de batterij volledig geladen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 01-06-2011 14:33 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:43
Sato schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:31:
Dat 8 uur lang laden voor het eerste gebruik, Hoe serieus moet ik dat nemen?
Heb hem zojuist ontvangen, Uitgepakt, Aan de lader gehangen, Ging vanzelf aan en dus even ingesteld, heel even rondgekeken en een stukje Alice in wonderland gelezen. (Leuk dat die er in stond, Wilde dat boek toch al eens gaan lezen.)
Waarna ik hem in slaapstand heb gelegt en hij nu rustig aan het laden is.

Even snel rekenend zou ik hem volgens de handleiding tot 22:00 met rust moeten laten? (Zal geen probleem zijn.)
Oplaad snoer is trouwens wel erg kort inderdaad, van mijn bureau tot de grond haalt ie niet, Ligt nu dus op mijn bed (Op de doos)
Straks maar even op zoek naar een verlengkabeltje ervoor. (Of een stekkerblok op het bureau leggen, Maar dat staat niet al te mooi.)
Ik ben er meteen mee gaan spelen toen ik hem net had moet met een lithium ion toch ook geen probleem zijn lijkt mij

• aerocooluser
  • Laatst online: 17-11 15:33
Wordt de transformer ook verkocht bij winkels als Saturn of Mediamarkt?

• JBS
  • Niet online

JBS

aerocooluser schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:48:
Wordt de transformer ook verkocht bij Winkels als Saturn of Mediamarkt?
Ja, maar op dit moment nog niet. Zie wat pagina's terug voor beloofde/geroepen levertijden.

• aerocooluser
JBS schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:49:
[...]
Ja, maar op dit moment nog niet. Zie wat pagina's terug voor beloofde/geroepen levertijden.
ik zie inderdaad dat hij op veel plekken uitverkocht is.. jammer, dan maar even wachten tot na vakantie ;)

• tharonald
aerocooluser schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:50:
[...]

ik zie inderdaad dat hij op veel plekken uitverkocht is.. jammer, dan maar even wachten tot na vakantie ;)
Zie het levertijdentopic:

tharonald in "[Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic"

• -rvr-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Hoi allemaal,

probeer ook 3.1 te installeren. Het is het eerste apparaat wat ik heb met android. Maar na de stappen van een bericht hierboven te hebben gedaan krijg ik de melding: er is een update voor uw apparaat. Bekijk de meldingen.

Maar heb dus geen idee hoe nu verder.

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Klik rechtsonder je "Meldingen" open, vanuit daar kun je de update installeren. :)

• -rvr-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Jep inderdaad, daar staat het. Thanks

• aerocooluser
Dank! Ga snel meedoen in dit topic om gebruikers ervaringen te delen O-)

Verwijderd

Heb zojuist mijn Transformer 16GB opgehaald, hij is nice vanavond mee spelen :)
Het is zeer slecht leverbaar in NL, maar het is een gewilde Tablet :9

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 15:16 ]

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Ik heb een vraagje over dit coole apperaat. Ik moet voor het werk vaak presentaties geven. Gaat dit werken op de transformer?

Dus:

- Is er software die PDF/Powerpoint netjes full screen laat zien (vast wel!)

Maar vooral:

- Er zit toch een hdmi connector op het dock? Kan ik dat op de een of andere manier makkelijk naar VGA converteren? De meeste beamers die ik tegenkom hebben helaas nog alleen VGA. Natuurlijk is HDMI digitaal, en VGA analoog. Zijn hier goede actieve connectors voor, en zijn die redelijk geprijst? Weet iemand of dat ook echt werkt op de transformer?

Verwijderd

Er zijn enkele office suites beschikbaar. Hier vind je een overzicht:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1085173

Op de transformer zou dus standaard al Polaris Office moeten staan, welke blijkbaar vrij goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 15:19 ]

Verwijderd

Mensen ik geef jullie 1 tip ga naar Paradigit daar hebben ze het op voorraad, als 1 van de weinge winkels in NL zo te zien de einge.
Heb die van mij een uur geleden gekocht :)

Verwijderd

rvannieuwpoort schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:16:
- Er zit toch een hdmi connector op het dock? Kan ik dat op de een of andere manier makkelijk naar VGA converteren? De meeste beamers die ik tegenkom hebben helaas nog alleen VGA. Natuurlijk is HDMI digitaal, en VGA analoog. Zijn hier goede actieve connectors voor, en zijn die redelijk geprijst? Weet iemand of dat ook echt werkt op de transformer?
En volgens Crunchgear komt er alvast een officiële adapter aan:
http://www.crunchgear.com...-accessories-and-add-ons/

--edit
In het dock zit overigens geen full-hdmi. Er zit enkel een mini-hdmi op het tablet zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 15:27 ]

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:25:
[...]

En volgens Crunchgear komt er alvast een officiële adapter aan:
http://www.crunchgear.com...-accessories-and-add-ons/

--edit
In het dock zit overigens geen full-hdmi. Er zit enkel een mini-hdmi op het tablet zelf.
Ow wow, dat is precies wat ik nodig had. Nu de baas nog even overtuigen dat zo'n transformer echt onmisbaar is >:)
Pagina: 1 ... 14 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.