• marystar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 09:39
Dat probleem had ik ook, maar lijkt nu redelijk ondervangen. Wat heb ik gedaan: de duitse rom geflashed en geroot met gingerbreak v1.2. Draait vervolgens als een zonnetje. Dan met root uninstaller de apps die ik niet nodig heb ge-uninstalled. Daarna met root explorer de .odex files ook nog weggegooid uit de system/app folder. Resultaat is een behoorlijk geschoonde rom die nog steeds probleemloos draait. Dan heb ik de app Absolute_System_Root_Tools_v1.8.4.apk geinstalleerd. Dit is een fijn tooltje. Naast de mogelijkheid om een ander bootscreen in te stellen (te downloaden uit library) maakt deze app het mogelijk om apps te installeren op de sd-kaart. Dus: de essentiele(re) apps (go launcher bijv.) laat ik gewoon default installeren maar wanneer ik de apps zoals het verkeer, anwb, f1 live, nu.nl etc. ga installeren zet ik eerst in Absolute_System_Root_Tools_v1.8.4 de optie 'install to sd' aan. En ik moet je zeggen dat het werkt als een zonnetje, ben er in elk geval blij mee. De LG is een stuk werkbaarder geworden voor mij, nadeel is dat de vervanging nu naar volgend jaar verschuift...ach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
SpeedersPeugeot schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:22:
Thx voor de link mbt CyanogenMod 7.1 Gingerbread 2.3.7 for E720. Ik wacht nog ff tot die iets stabieler is. Wat ik raar vindt is dat op de LG site wel heel weinig over de LGE720 is te vinden. Hoe krijg je nu gewoon een LG originele 2.3 versie erop ooit? Of is er al ergens iets te vinden...?
Serker nog, je zal wel móeten wachten, ik zie namelijk in die link nog nergens een link erbij staan om te downloaden :| .. Denk dat eerst nog bezig zijn de meest kritieke bugs te fixen (nu denk de sensos) en dan zullen ze hem denk pas ter download aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marystar
sensor . camera . bluetooth . usb mass storage seem not to work

Zal nog wel gefixt worden (hoop ik)

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Ai... alweer gebricked! Dus alles ff opnieuw. Meteen de 4gb SD erin, deze wel eerste geschoond maar de download, foto en whatsapp folders laten staan. Toen alle flash stappen weer uitgevoerd zoals in voorgaande items uitvoerig beschreven staat. Ook met de duitse ROM, 2.2.1. Toen ook Gingerbreak 1.2 en wat rommel eraf gegooid. En ff lekker LauncherPro0.8.6 erop, dat draait goed allemaal! Nu weer van alles erop gezet en zoveel sneller en meer geheugen standaard nu! Top weer! Nu maar wachten op de LG 2.3 of Gingerbread 2.3.7...

Mary had a crypto key...

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:23
he een topic over de telefoon die ik heb :). heb zelf deze rom erop staan YouTube: Lg Optimus Chic- E720 Custom Rom - AndMelk LoC v1.1a [READ THE DESCRIPTION!] . zelf nog een beetje opgeschoond met root explorer. en processor draait iets harder met set CPU waardoor die een stuk fijner werkt dan orgineel.

• SpeedersPeugeot
Nice youtube filmpje! Is de accu niet een stuk sneller leeg wanneer je de CPU speed hoog zet? Welke snelheid heb je dan?

Mary had a crypto key...

• nico445
Valt wel mee.. laad hem ongeveer om de 1/2 dagen op (ligt van gebruik af) zover ik weet doet Set CPU dat on demand dus gaat die pas omhoog als het nodig is.. heb hem op 729 mhz staan. heb hem vandaag niet echt veel gebruikt 's morgens beetje op twitter en een beetje internetten en batterij is nu 87%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Welke tool gebruik je hiervoor? In de Market zag ik er diverse staan...

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
SetCPU for Root Users. heb gister ook de cyanogen rom getest.. ziet er leuk uit maar is op het moment nog niet stabiel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marystar
Van de madteam website:

'Now we also have the recovery clockworkmod for the optimus chic!'

http://www.androidworld.i...er-lg-optimus-chic-32171/

Maar; wie kan dit in begrijpelijke taal uitleggen...mijn Italiaans is wat weggezakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Mijn LG is nog steeds ter reparatie bij ibood, bagger service daar dus nog maar afwachten of ik een nieuwe krijg of dat het geld terugstorten is.. Waar ik dan weer maanden op kan wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, I'm the developer who ported CW to optimus chic. I posted english instructions on XDA

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1359434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Nice one JS, thanks for the notification and your nice work offcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marystar
Yeah JST, nice one!

Hier is een link met heldere uitleg how to proceed:

http://www.addictivetips....ry-on-lg-thrill-4g-guide/

[ Voor 79% gewijzigd door marystar op 23-11-2011 14:47 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Waar is die recovery voor nodig? Gaat hij anders geen custom roms accepteren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marystar
"ClockworkMod – also known as Clockwork and CWM – is a custom recovery for Android phones and tablets that allows you to perform several advanced recovery, restoration, installation and maintenance operations on your Android device that aren’t possible with the stock recovery."

bron: http://www.addictivetips....n-android-complete-guide/

Geen idee of je het nodig hebt voor het flashen, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Beetje een Lange Kick. maar inmiddels is er ook al een aardig stabiele ICS voor dit toestel beschikbaar!.
had hier vandaag een vriend die kon niet eens meer op google inloggen met de stock rom.. dus maar geroot en ICS erop. wat een verademing. valt hier te downloaden : http://madteam.co/forum/d.../%28rom%29-cyanogenmod-9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Klopt, op dat forum zijn ze aardig bezig inderdaad, ook met CM7.2.. Maar als het klopt wat ik daar zo lees is ICS volgensmij een stuk sneller. Heb beide versies zelf overigens nog niet geprobeerd.

De dingen die het nu nog niet doen zijn als ik het goed opmaak uit dat topic de volgende dingen:
- Wifi tethering & USB tethering
- Offline charging
- FM Radio
- Youtube HQ: needs OpenMaX(omx) libraries for armv6
- Key lights are turned off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Mijn telefoon rebootte zonet spontaan. Ook wel vaag. Ben dus wel geinteresseerd in een alternatieve ROM

Toch vraag ik me af of ICS wel goed kan werken op de LG. Op tablets stelt men dat je minstens 1GB ram moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Gebruik zelf nu al een tijdje de ICS rom. hij is sowieso een stuk sneller dan de stock 2.2 en de CM7 rom heb ik ook een tijd gebruikt maar die vond ik niet zo geweldig draaien. Toestel draait verder snel op de ICS rom. de bugs van dat lijstje kloppen inderdaad, soms herstart hij spontaan bij youtube. En de lichtjes hebben ze tijdelijk even uitgezet totdat er een fix voor is gevonden (ze bleven constant branden). Wifi tethering gebruik ik nooit (laat m'n provider niet toe) en om bestanden over te zetten gebruik ik toch wifi file transfer pro :P.
kwaazaar schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:18:
Mijn telefoon rebootte zonet spontaan. Ook wel vaag. Ben dus wel geinteresseerd in een alternatieve ROM

Toch vraag ik me af of ICS wel goed kan werken op de LG. Op tablets stelt men dat je minstens 1GB ram moet hebben.
Heb nergens last van draait erg soepel en ook geen problemen qua geheugen. Als het goed is valt die binnenkort ook weer te overclocken op ICS dus dan moet het nog beter werken :)

edit : Haptic lights werken nu ook met de nieuwe update die is uitgebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door nico445 op 24-05-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Zo dan, we zijn een tijdje verder. Draait Android 4.0 nog steeds lekker op de LGE-720? :9

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
nico445 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:06:
edit : Haptic lights werken nu ook met de nieuwe update die is uitgebracht.
Heb je een link naar een duidelijke handleiding hoe deze fw te installeren? Ik word nu wel heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phile
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben ook benieuw naar Android 4.0 op de LG E720. Kan iemand ook een beschrijving posten hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Ik zie dat er 2 sept een nieuwe is neergezet; http://www.get.cm/get/jen...20120902-NIGHTLY-e720.zip iemand al geprobeerd? :)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
Laatst bij een vriend erop gezet werkt prima... CM9 zelf is behoorlijk bruikbaar. kan best nog tutorial posten als iemand niet weet hoe die naar 4 moet flashen. maar ben zelf inmiddels over naar de Xperia U
Pagina: 1 2 3 4 Laatste