Zojuist voor de zuster een LG Optimus Chic E720 besteld. Ze heeft niets met smartphones dus leek me voor €180,- een leuke beginner. Zie alleen dat er T-Mobile software op zit, geen locks oid dus neem aan dat daar branding mee bedoeld wordt. Branding kan er ook weer af denk ik dan. Is er iemand al iets tegengekomen voor de vrij onbekende E720? Gewoon een manier om de stock rom er op te flashen zonder T-Mobile meuk?
EDIT - HANDLEIDING VOOR REFLASH
DISCLAIMER
Ik wil mezelf ff disclaimen voordat ik iets zeg waardoor jij je LG bricked. Wat hier staat heeft niets te maken met custom roms of iets dergelijks. Deze uitleg betreft een semi-officiele flash van een door LG gemaakte ROM (dus zonder branded inhoud).
Het is Winterlord, LuPo en Kwaazaar zonder moeite gelukt. Zowel de Nederlandse ANLDBK als de Europese ANEUBK blijken met zekerheid te werken. Het lijkt er alleen op dat na een update via de officiële manier de branded ROM terug verschijnt. Bronnen voor deze handleiding zijn hier en hier te vinden.
Ik ben nergens voor verantwoordelijk te houden! Doe dit alleen als je snapt waar je mee bezig bent. Heb trouwens eens gekeken en die KDZ Firmware updater en deze is gewoon van LG zelf, bij een goed uitgevoerde flash hoeft je garantie helemaal niet te vervallen. Nergens is te zien dat 'ie eerst T-Mobile branded was behalve misschien aan het IMEI-nummer.
1. Allereerst kies je rom
Ga naar de lijst van alle firmwares voor de LG Optimus Chic
http://csmg.lgmobile.com:...del_list.jsp?model=LGE720
Het lijkt er dus op dat bijvoorbeeld de Nederlandse ROM de volgende code heeft: "ANLDBK"
2. Opmaak voor de link.
De opmaak van de link is als volgt:
3. De nieuwste firmwares die er nu voor de bij ons in de buurt liggende regio's zijn:
De Nederlandse (unbranded ANLDBK) heeft een V10A (Android 2.2) staan
EDIT - HANDLEIDING VOOR REFLASH
DISCLAIMER
Ik wil mezelf ff disclaimen voordat ik iets zeg waardoor jij je LG bricked. Wat hier staat heeft niets te maken met custom roms of iets dergelijks. Deze uitleg betreft een semi-officiele flash van een door LG gemaakte ROM (dus zonder branded inhoud).
Het is Winterlord, LuPo en Kwaazaar zonder moeite gelukt. Zowel de Nederlandse ANLDBK als de Europese ANEUBK blijken met zekerheid te werken. Het lijkt er alleen op dat na een update via de officiële manier de branded ROM terug verschijnt. Bronnen voor deze handleiding zijn hier en hier te vinden.
Ik ben nergens voor verantwoordelijk te houden! Doe dit alleen als je snapt waar je mee bezig bent. Heb trouwens eens gekeken en die KDZ Firmware updater en deze is gewoon van LG zelf, bij een goed uitgevoerde flash hoeft je garantie helemaal niet te vervallen. Nergens is te zien dat 'ie eerst T-Mobile branded was behalve misschien aan het IMEI-nummer.
1. Allereerst kies je rom
Ga naar de lijst van alle firmwares voor de LG Optimus Chic
http://csmg.lgmobile.com:...del_list.jsp?model=LGE720
Het lijkt er dus op dat bijvoorbeeld de Nederlandse ROM de volgende code heeft: "ANLDBK"
2. Opmaak voor de link.
De opmaak van de link is als volgt:
Waar XXXXX de code is van de link hierboven dus bijvoorbeeld ANLDBK.
3. De nieuwste firmwares die er nu voor de bij ons in de buurt liggende regio's zijn:
De Nederlandse (unbranded ANLDBK) heeft een V10A (Android 2.2) staan
De Duitse (unbranded ADEUBK) heeft een V10D (Android 2.2.1 unrootable/wel NL keyboard) staan
4. Flashen van de ROM m.b.v. KDZ Firmware Updater.
- Je hebt dus de zojuist verkregen firmware nodig. (bv. V10A_00.kdz)
- Download de KDZ Firmware updater en pak 'm uit.
- Install msxml.msi vanuit de uitgepakte directory. (geen idee of dit nodig is bij jou)
- Verbind je apparaat en zet de mass storage niet aan. Start KDZ_FW_UPD.exe met administrator capabilities.
- Selecteer type : 3GQCT
- Selecteer PhoneMode : DIAG
- Bij KDZ file --> kies de ROM die je aan het begin gedownloadet hebt.
- Druk op Launch software update en wacht (het zou zo'n 10 minuten moeten duren). Je Chic zal op een gegeven moment "Emergency mode" weergeven. Wacht tot 'ie reboot.
- Klaar!
- Volgens sommigen zal de eerste boot niet goed verlopen en zal de telefoon bij het Android logo blijven hangen. Haal de accu er uit, plaats 'm terug en boot in recovery. Dat doe je door de volume - en volume + knop tegelijkertijd in te drukken als je het toestel aan zet. In het recoveryscherm wat je nu ziet kies je restore factory default met de volume - en volume + knop en de aan/uit knop om te selecteren. De telefoon boot nu in een frisse Android 2.2(.1) zonder branding afhankelijk van de gekozen ROM.
- Vergeet niet die verschrikkelijke LG-Launcher te vervangen door LauncherPro. Het snelheidsverschil is op zijn minst drastisch te noemen.

[ Voor 94% gewijzigd door pathfinder2k op 25-03-2011 13:40 . Reden: Handleiding voor reflash toegevoegd ]