Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 11:13
Zojuist voor de zuster een LG Optimus Chic E720 besteld. Ze heeft niets met smartphones dus leek me voor €180,- een leuke beginner. Zie alleen dat er T-Mobile software op zit, geen locks oid dus neem aan dat daar branding mee bedoeld wordt. Branding kan er ook weer af denk ik dan. Is er iemand al iets tegengekomen voor de vrij onbekende E720? Gewoon een manier om de stock rom er op te flashen zonder T-Mobile meuk?

EDIT - HANDLEIDING VOOR REFLASH

DISCLAIMER
Ik wil mezelf ff disclaimen voordat ik iets zeg waardoor jij je LG bricked. Wat hier staat heeft niets te maken met custom roms of iets dergelijks. Deze uitleg betreft een semi-officiele flash van een door LG gemaakte ROM (dus zonder branded inhoud).
Het is Winterlord, LuPo en Kwaazaar zonder moeite gelukt. Zowel de Nederlandse ANLDBK als de Europese ANEUBK blijken met zekerheid te werken. Het lijkt er alleen op dat na een update via de officiële manier de branded ROM terug verschijnt. Bronnen voor deze handleiding zijn hier en hier te vinden.
Ik ben nergens voor verantwoordelijk te houden! Doe dit alleen als je snapt waar je mee bezig bent. Heb trouwens eens gekeken en die KDZ Firmware updater en deze is gewoon van LG zelf, bij een goed uitgevoerde flash hoeft je garantie helemaal niet te vervallen. Nergens is te zien dat 'ie eerst T-Mobile branded was behalve misschien aan het IMEI-nummer.

1. Allereerst kies je rom
Ga naar de lijst van alle firmwares voor de LG Optimus Chic
http://csmg.lgmobile.com:...del_list.jsp?model=LGE720
Het lijkt er dus op dat bijvoorbeeld de Nederlandse ROM de volgende code heeft: "ANLDBK"

2. Opmaak voor de link.
De opmaak van de link is als volgt:
Waar XXXXX de code is van de link hierboven dus bijvoorbeeld ANLDBK.

3. De nieuwste firmwares die er nu voor de bij ons in de buurt liggende regio's zijn:
De Nederlandse (unbranded ANLDBK) heeft een V10A (Android 2.2) staan
De Duitse (unbranded ADEUBK) heeft een V10D (Android 2.2.1 unrootable/wel NL keyboard) staan
4. Flashen van de ROM m.b.v. KDZ Firmware Updater.
  • Je hebt dus de zojuist verkregen firmware nodig. (bv. V10A_00.kdz)
  • Install msxml.msi vanuit de uitgepakte directory. (geen idee of dit nodig is bij jou)
  • Verbind je apparaat en zet de mass storage niet aan. Start KDZ_FW_UPD.exe met administrator capabilities.
  • Selecteer type : 3GQCT
  • Selecteer PhoneMode : DIAG
  • Bij KDZ file --> kies de ROM die je aan het begin gedownloadet hebt.
  • Druk op Launch software update en wacht (het zou zo'n 10 minuten moeten duren). Je Chic zal op een gegeven moment "Emergency mode" weergeven. Wacht tot 'ie reboot.
  • Klaar!
  • Volgens sommigen zal de eerste boot niet goed verlopen en zal de telefoon bij het Android logo blijven hangen. Haal de accu er uit, plaats 'm terug en boot in recovery. Dat doe je door de volume - en volume + knop tegelijkertijd in te drukken als je het toestel aan zet. In het recoveryscherm wat je nu ziet kies je restore factory default met de volume - en volume + knop en de aan/uit knop om te selecteren. De telefoon boot nu in een frisse Android 2.2(.1) zonder branding afhankelijk van de gekozen ROM.
  • Vergeet niet die verschrikkelijke LG-Launcher te vervangen door LauncherPro. Het snelheidsverschil is op zijn minst drastisch te noemen.
Voorbeeld van hoe de KDZ Firmware updater er uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://alternatifblog.com/wp-content/uploads/2010/11/LG-Firmware-Update-Tool.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door pathfinder2k op 25-03-2011 13:40 . Reden: Handleiding voor reflash toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan zeker en vast rooten met z4root (universal android root).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968629

Custom rom weet ik niet zeker.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Custom is niet nodig... gewoon de standaard stock LG rom zonder T-Mobile branding. Maargoed ik neem aan dat je daarvoor een E720 compatible recovery rom moet installeren? Of zou dat via hun eigen recovery ook moeten lukken? En dan die stock rom nog zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik bedoelde natuurlijk gewoon het feit dat ik niet zeker ben of je een andere rom kan flashen. Waarschijnlijk kan dit wel met die LG flash tool (kom effe niet op de naam), maar dan moet je natuurlijk nog wel de originele rom hebben...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 13:05
laat maar weten of je wat kan vinden ben wel heel erg benieuwd. het leek mij dus ook wel een aardig toestel dus ook maar besteld en ben ook al aan het zoeken geweest maar een custom rom nog niet gevonden

Dat bordje "zachte berm" is een waarschuwing geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Tjah deze firmwares zijn er dus... http://csmg.lgmobile.com:...del_list.jsp?model=LGE720

En via via kom ik dan na wat gefreubel op deze download link --> http://csmg.lgmobile.com:...NLDBK/V10a_00/V10A_00.kdz

Heeft iemand een idee hoe ik verder die directory door kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
nou ja dat is in ieder geval al iets. zijn dit rom's of zijn dit echt updates voor voor de e720
ik zal ook nog even verder zoeken :)
Ik kwam wel onderstaande tegen

http://www.lg-phones.org/lg-e720-android-2-2-smartphone.html

[ Voor 28% gewijzigd door winterlord op 15-03-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
winterlord schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:43:
nou ja dat is in ieder geval al iets. zijn dit rom's of zijn dit echt updates voor voor de e720
ik zal ook nog even verder zoeken :)
Ik kwam wel onderstaande tegen

http://www.lg-phones.org/lg-e720-android-2-2-smartphone.html
Ik neem aan dat het een ROM is... hijs ook zo'n 125MB groot en waarschijnlijk te flashen via de recovery van LG zelf. Alleen... wat krijg ik dan? Downgrade 'ie het systeem. Is het wel een GSM ROM, niet een CDMA? Allemaal vragen. Het enige dat ik wil is de T-Mobile rotzooi er af.

Edit: http://lgoptimusonep500.b...ginal-firmware-on-lg.html
Dus... tjah --> stappen gedaan en dan krijg je dit http://csmg.lgmobile.com:...NLDBK/V10a_00/V10A_00.kdz
Het betreft hier dus een ROM met de voor de LGE720 met de NL (ANLDBK) code --> lijkt me juist.

Maar zijn er nog hogere firmwares en hoe kom je daar achter?!

edit2: Even verder gelezen... de eerste firmware voor een telefoon, dus Froyo voor de E720 wordt aangeduid met V10... een volgende bv. Gingerbread zou dan V20 worden. Alleen nog niet achter wat de letters betekenen. Een beetje opvolgend invullen B, C, D, E - X geeft geen resultaat. Ik denk dus dat V10A_00 de laatste firmware is. Hij is dus te flashen met die KDZ Firmware updater. Die zet dat ding in Emergency mode, gooit er de firmware overheen reboot het geheel en hop klaar. Lijkt me een prachtige oplossing maar misschien zonde om op basis van summiere info een telefoon van 180 euro op te geven?

Wie durft? :P

edit3: http://androidforums.com/...-chic-e720-dead-help.html --> het kan zo te lezen... magoed. Pak ik dan de Nederlandse ROM want het lijkt er op dat de Duitse al op 2.2.1 zit, V10D. Geen idee of die dan een NL keyboard heeft, zal waarschijnlijk wel.

[ Voor 52% gewijzigd door pathfinder2k op 16-03-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:00
Ik heb 'm ook besteld, in afwachting van levering... Bedankt voor de reeds verzamelde info, op diverse andere fora is (nog) weinig te vinden over dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
steeg370 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:00:
Ik heb 'm ook besteld, in afwachting van levering... Bedankt voor de reeds verzamelde info, op diverse andere fora is (nog) weinig te vinden over dit model.
Zeg maar rustig dat er zo goed als niets te vinden is over de Chic... :-)

[ Voor 6% gewijzigd door pathfinder2k op 17-03-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:30
Zou de BE versie nederlands of franstalig zijn?

[ Voor 76% gewijzigd door Avenger 2.0 op 17-03-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
hier nog even een linkje waar je misschien de benodigde tools kunt vinden zoals de kdz updater

http://raincontreras.com/...oting-the-lg-optimus-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 19:49
Ik heb ook een LG Optimus Chic E720 besteld. Op Tweakers is over deze telefoon niets te vinden! Ik wil eigenlijk ook wel af van die T-Mobile branded zooi.

Kunnen we niet een LG Optimus Chic E720 topic beginnen met alle Tweakers die deze iBood hebben gekocht? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:54:
Ik heb ook een LG Optimus Chic E720 besteld. Op Tweakers is over deze telefoon niets te vinden! Ik wil eigenlijk ook wel af van die T-Mobile branded zooi.

Kunnen we niet een LG Optimus Chic E720 topic beginnen met alle Tweakers die deze iBood hebben gekocht? :P
We kunnen dit topic als zodanig beschouwen? Of als je zin het om een OP te maken. Ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:24:
[...]

We kunnen dit topic als zodanig beschouwen?
Prima. ;)

Zodra ik m'n telefoon heb meld ik me wel weer. Ik ga morgen m'n iPhone 3GS 32GB verkopen. Ik dacht ik doe een stapje terug naar deze LG. Gewoon met sim-only in plaats van €30 abonnement bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
M'n zus heeft 'm binnen. Zo eens even aanschouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:59:
M'n zus heeft 'm binnen. Zo eens even aanschouwen...
Hier ook. :)

Iemand die weet waar ik LG PC Suite 4 kan vinden? Ik heb op internet gezocht maar kan het nergens op de officiële site van LG vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
LuPo schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:51:
Iemand die weet waar ik LG PC Suite 4 kan vinden? Ik heb op internet gezocht maar kan het nergens op de officiële site van LG vinden. :?
Probeer deze eens:
http://csmg.lgmobile.com:...dleCD_v4.3.1.20110106.zip

Er is trouwens ook LG Air Sync (beta):
http://nl.lgairsync.com/su.sgn.Login.tws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik had het inmiddels al gevonden. Als je de telefoon instelt als USB Massa-opslag dan kun je het mini-SD kaart benaderen. Daarop staat LG PC Suite 4 netjes. ;)

Weet iemand hoe je de standaard applicaties kunt verwijderen die er standaard op staan geïnstalleerd? Zoals Twitter for LG en Facebook for LG. De applicaties Twitter for Android en Facebook for Android vind ik veel mooier. Ik heb in de handleiding lopen zoeken maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2021
Heeft iemand ervaring met dit hoesje in combinatie met deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Rienk333 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:34:
Heeft iemand ervaring met dit hoesje in combinatie met deze telefoon?
Hier ook een heleboel opties...
LuPo schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:23:
[...]

Ik had het inmiddels al gevonden. Als je de telefoon instelt als USB Massa-opslag dan kun je het mini-SD kaart benaderen. Daarop staat LG PC Suite 4 netjes. ;)

Weet iemand hoe je de standaard applicaties kunt verwijderen die er standaard op staan geïnstalleerd? Zoals Twitter for LG en Facebook for LG. De applicaties Twitter for Android en Facebook for Android vind ik veel mooier. Ik heb in de handleiding lopen zoeken maar kan het niet vinden.
Dat is dus helaas onmogelijk, of je moet 'm rooten als je dat durft. Ik wil iedereen adviseren installeer launcher pro en de snelheidsverbetering is verbluffend. Je kunt via menu --> settings dan ook die apps hiden in de app drawer. Verder doet het telefoontje aardig zijn werk maar dat alleen in combinatie met launcher pro.

[ Voor 19% gewijzigd door pathfinder2k op 19-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

Voor alle E720-bezitters out there ;):

Momenteel bezig om een systemdump van de E720 online te zetten, met vele dank aan pathfinder2k voor zijn link naar de NL-ROM. Er komen sowieso nog instructies om het zelf te doen.. So, beware.

Misschien in dit stadium nog niet 'wereldnieuws', maar wie weet komt er nog een custom ROM van. Let's hope so in ieder geval!

Volgens Dropbox duurt het in ieder geval nog 2 uur, dus daar houdt ik voorlopig maar even aan vast als het op een volgende post aankomt. De dump zit net onder 100MB. (upload gecapped op 10kb/s.. Even geen andere optie mogelijk helaas. :()

P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bedankt! Ik heb gelijk even een siliconen cover besteld en 6 screenprotectors. d:)b
Dat is dus helaas onmogelijk, of je moet 'm rooten als je dat durft. Ik wil iedereen adviseren installeer launcher pro en de snelheidsverbetering is verbluffend. Je kunt via menu --> settings dan ook die apps hiden in de app drawer. Verder doet het telefoontje aardig zijn werk maar dat alleen in combinatie met launcher pro.
Hmm.. balen! Ik ga in ieder geval zeker dat programma even installeren, nogmaals bedankt! :P
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:33:

Momenteel bezig om een systemdump van de E720 online te zetten, met vele dank aan pathfinder2k voor zijn link naar de NL-ROM. Er komen sowieso nog instructies om het zelf te doen.. So, beware.

Misschien in dit stadium nog niet 'wereldnieuws', maar wie weet komt er nog een custom ROM van. Let's hope so in ieder geval!

Volgens Dropbox duurt het in ieder geval nog 2 uur, dus daar houdt ik voorlopig maar even aan vast als het op een volgende post aankomt. De dump zit net onder 100MB. (upload gecapped op 10kb/s.. Even geen andere optie mogelijk helaas. :()

P
Hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Bedankt! Ik heb gelijk even een siliconen cover besteld en 6 screenprotectors. d:)b

[...]

Hmm.. balen! Ik ga in ieder geval zeker dat programma even installeren, nogmaals bedankt! :P

[...]

Hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd!
no prob. PPREWN keep us posted. God wat is soggen toch nuttig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:22:
[...]

no prob. PPREWN keep us posted. God wat is soggen toch nuttig... :)
Hoe kom ik bij die app drawer? Ik kom in het menu, instellingen en dan? Ik zie geen app drawer tot nu toe. Dan kan ik die apps in ieder geval hidden maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Will keep you posted. Uiteraard.

Voor in de tussentijd: geekleesvoer. Build.prop van de E720.

http://pastebin.com/g2tqDqVc

Schat dat ie' nog ongeveer een uur/drie kwartier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:37:
Will keep you posted. Uiteraard.

Voor in de tussentijd: geekleesvoer. Build.prop van de E720.

http://pastebin.com/g2tqDqVc

Schat dat ie' nog ongeveer een uur/drie kwartier moet.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets later dan verwacht, maar oké. It's here!

http://db.tt/k8nmTWz

Nu even verder research zetten naar hoe ik dit kan gebruiken voor een custom rom/modded ROM o.i.d.

Again, will keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
ondertussen heb ik mijn LG e720 ook ontvangen. zo maar even gaan stoeien.

kan ondertussen niet niet wachten op een manier om orginele rom op het apparaatje te zetten. want idd. t-mobile all over the place :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winterlord schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:07:
ondertussen heb ik mijn LG e720 ook ontvangen. zo maar even gaan stoeien.

kan ondertussen niet niet wachten op een manier om orginele rom op het apparaatje te zetten. want idd. t-mobile all over the place :+
Mogelijk kan dit al door middel van de link van pathfinder2k (deze: http://csmg.lgmobile.com:...NLDBK/V10a_00/V10A_00.kdz) en KDZ Updater. Het zou in theorie gewoon goed moeten gaan.

De LG apps houd je dan nog wel. Althans, voorlopig... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:12:
[...]

Mogelijk kan dit al door middel van de link van pathfinder2k (deze: http://csmg.lgmobile.com:...NLDBK/V10a_00/V10A_00.kdz) en KDZ Updater. Het zou in theorie gewoon goed moeten gaan.

De LG apps houd je dan nog wel. Althans, voorlopig... :+
Ik zie alleen in de sysinfo dat deze de V10B draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400364

Hallo, heb de topic een beetje gevolgt, snap dr alleen geen snars van, ik heb geen ervaring met rooten van mobieltjes o.i.d. Kan iemand mij (in voor mij begrijpelijke taal) uitleggen wat ik moet doen? Is het mogelijk om de t-mobile software van mijn e720 te verwijderen?

Weet iemand trouwens of de e720 nou wel of niet flash ondersteund? Lees tegenstrijdige dingen op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ben ook niet thuis in het rooten en custom rom's erop zetten. Maar ik ga er van uit dat we wel op de hoogte worden gehouden hoe het moet. ;)

Inmiddels ook gevonden waar ik de apps kan hiden. De meest linker knop van de vier onderin indrukken en dan 'preferences'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

LuPo schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:46:
Ik ben ook niet thuis in het rooten en custom rom's erop zetten. Maar ik ga er van uit dat we wel op de hoogte worden gehouden hoe het moet. ;)...
Niet aan beginnen als je een nieuw toestel hebt en geen reserve/testtoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Anoniem: 400364 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:30:
Hallo, heb de topic een beetje gevolgt, snap dr alleen geen snars van, ik heb geen ervaring met rooten van mobieltjes o.i.d. Kan iemand mij (in voor mij begrijpelijke taal) uitleggen wat ik moet doen? Is het mogelijk om de t-mobile software van mijn e720 te verwijderen?

Weet iemand trouwens of de e720 nou wel of niet flash ondersteund? Lees tegenstrijdige dingen op forums.
Nou... ik wil mezelf ff disclaimen voordat ik iets zeg waardoor jij je LG bricked. Wat ik nu ga opsommen heeft niets te maken met custom roms of iets dergelijks. Dit betreft een semi-officiele flash van een door LG gemaakte ROM (dus zonder branded inhoud).

1. Allereerst kies je rom
Ga naar de lijst van alle firmwares voor de LG Optimus Chic
http://csmg.lgmobile.com:...del_list.jsp?model=LGE720
Het lijkt er dus op dat de Nederlandse ROM de volgende code heeft: "ANLDBK"

2. Vul je keuze in de link in.
De opmaak van de link is als volgt:
Waar XXXX de code is van de link hierboven. Bijvoorbeeld:
Is de directe downloadlink naar de Nederlandse firmware van de LG Optimus E720 chic.

3. Flashen van de ROM m.b.v. KDZ Updater.
Dit is dus puur op basis van wat er op verschillende sites staat. Ik heb dit nog niet zelf uitgeprobeerd.
  • Je hebt dus de zojuist verkregen firmware nodig. (V10A_00.kdz)
  • Install msxml.msi vanuit de uitgepakte directory. (geen idee of dit nodig is bij jou)
  • Verbind je apparaat en zet de mass storage niet aan. Start KDZ_FW_UPD.exe met administrator capabilities.
  • Selecteer type : 3GQCT
  • Selecteer PhoneMode : DIAG
  • Bij KDZ file --> kies de ROM die je aan het begin gedownloadet hebt.
  • Druk op Launch software update en wacht (het zou zo'n 10 minuten moeten duren). Je Chic zal op een gegeven moment "Emergency mode" weergeven. Wacht tot 'ie reboot.
  • Klaar!
Nogmaals... DISCLAIMER niet zelf uitgeprobeerd maar zo zou het moeten volgens deze en deze site. Ik ben nergens voor verantwoordelijk te houden! Doe dit alleen als je snapt waar je mee bezig bent. Heb trouwens eens gekeken en die KDZ updater is gewoon van LG zelf, bij een goed uitgevoerde flash hoeft je garantie helemaal niet te vervallen. Nergens is te zien dat 'ie eerst T-Mobile branded was.

Als iemand het heeft geprobeerd, rapporteer ajb je ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door pathfinder2k op 20-03-2011 00:33 . Reden: Toch nog een foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:46:
Ik ben ook niet thuis in het rooten en custom rom's erop zetten. Maar ik ga er van uit dat we wel op de hoogte worden gehouden hoe het moet. ;)

Inmiddels ook gevonden waar ik de apps kan hiden. De meest linker knop van de vier onderin indrukken en dan 'preferences'.
Kortom menu --> preferences... :)

@PPREWN Zou zo'n Optimus One custom recovery gewoon te flashen zijn en werken? Of zo'n clockworkmod in een .kdz file voor Android LG's? Dat zou het geheel een stuk makkelijker maken.

[ Voor 18% gewijzigd door pathfinder2k op 20-03-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de handleiding, begrijp ik nou goed dat voor zover bekend nog niet bekend is of dit werkt? :P Dan denk ik er nog even over na. Houd het forum even in de gaten. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Anoniem: 400364 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 01:05:
Bedankt voor de handleiding, begrijp ik nou goed dat voor zover bekend nog niet bekend is of dit werkt? :P Dan denk ik er nog even over na. Houd het forum even in de gaten. thx
Precies dezelfde methode werkt voor een Optimus One (natuurlijk wel met z'n eigen ROM). Dat toestel is in veel opzichten vergelijkbaar met de Chic. Het zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pathfinder2k schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:27:
[...]

@PPREWN Zou zo'n Optimus One custom recovery gewoon te flashen zijn en werken? Of zo'n clockworkmod in een .kdz file voor Android LG's? Dat zou het geheel een stuk makkelijker maken.
Hier hoop ik wel op in ieder geval. Vooral CWM zou ideaal zijn als het op ROM's flashen aankomt ja. :)

Even een nieuwsflash: inmiddels mijn systemdump (bijna*) geheel gedeodexed (Google heeft er genoeg over te vinden, maar het scheelt nu al een kleine 40MB (!) in omvang)

Met de LG-apps eraf scheelt het al zo'n 50 - 60MB in omvang. Toch weer wat meer 'speelruimte' lijkt me, wat altijd ideaal is.

Will keep you updated.

EDIT: Another update: nu ook zowel de boot.img als de recovery.img als compressed ZIP. :)

Boot.img : http://db.tt/xHPQEvi
Recovery.img: http://db.tt/yjf9ANQ

Misschien toch maar even polsen via Twitter o.i.d. bij Koush ofzo.. (maker CWM)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 291270 op 20-03-2011 12:33 . Reden: Nog een update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Anoniem: 291270 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:11:
[...]

Hier hoop ik wel op in ieder geval. Vooral CWM zou ideaal zijn als het op ROM's flashen aankomt ja. :)

Even een nieuwsflash: inmiddels mijn systemdump (bijna*) geheel gedeodexed (Google heeft er genoeg over te vinden, maar het scheelt nu al een kleine 40MB (!) in omvang)

Met de LG-apps eraf scheelt het al zo'n 50 - 60MB in omvang. Toch weer wat meer 'speelruimte' lijkt me, wat altijd ideaal is.

Will keep you updated.

EDIT: Another update: nu ook zowel de boot.img als de recovery.img als compressed ZIP. :)

Boot.img : http://db.tt/xHPQEvi
Recovery.img: http://db.tt/yjf9ANQ

Misschien toch maar even polsen via Twitter o.i.d. bij Koush ofzo.. (maker CWM)
AmonRa mag ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
pathfinder2k schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:27:
[...]

Als iemand het heeft geprobeerd, rapporteer ajb je ervaringen!
Zojuist de NL ROM geinstalleerd.

Start Software Updater
Selecteer 3GQCT en selecteer diag

kies vervolgens je ROM file die je gedownload hebt en klik op software update.
....geduld je telefoon start op naar emergency mode.

De updater geeft een melding wanneer deze klaar is.

in mijn geval startte mijn telefoon niet meer door en bleef op het Android scherm hangen.
accu eruit gehaald en recovery procedure gestart.
houd volume - en volume + tegelijkertijd ingedrukt en zet het toestel aan.
in het opstartscherm wat je nu krijgt kies restore factory default. keuze te maken met volume - of volume + en selecteer door op de aan/uit knop te drukken.
telefoon wordt hersteld en in mijn geval startte de telefoon weer normaal op met de originele LG ROM (dus zonder de t-mobile meuk) :+

Succes iedereen

[ Voor 10% gewijzigd door winterlord op 20-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
winterlord schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:51:
[...]

Zojuist de NL ROM geinstalleerd.

Start Software Updater
Selecteer 3GQCT en selecteer diag

kies vervolgens je ROM file die je gedownload hebt en klik op software update.
....geduld je telefoon start op naar emergency mode.

De updater geeft een melding wanneer deze klaar is.

in mijn geval startte mijn telefoon niet meer door en bleef op het Android scherm hangen.
accu eruit gehaald en recovery procedure gestart.
houd volume - en volume + tegelijkertijd ingedrukt en zet het toestel aan.
in het opstartscherm wat je nu krijgt kies restore factory default. keze te maken met volume - of volume + en selecteer door op de aan/uit knop te drukken.
telefoon wordt hersteld en in mijn geval startte de telefoon weer normaal op met de originele LG ROM (dus zonder de t-mobile meuk) :+

Succes iedereen
Aardig in spanning gezeten neem ik aan of ben jij koudbloedig? :) Als je in het instellingen menu naar --> over de telefoon --> systeemsoftware-updates kijkt wat krijg je dan? Zoiezo interessant om even al je software informatie hier te dumpen. Zie je veel verschil tussen de roms? Bijvoorbeeld de splash screens zijn die ook veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
Nee hoor niet in spanning gezeten. software versie is 2.2 8)

Splash screens is veranderd van t-mobile naar LG. overige duitse apps zijn verdwenen evenals de internet favorieten van t-mobile en andere custom settings m.b.t. internet settings

[ Voor 60% gewijzigd door winterlord op 20-03-2011 16:33 . Reden: iets meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
winterlord schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:28:
Nee hoor niet in spanning gezeten. software versie is 2.2 8)

Splash screens is veranderd van t-mobile naar LG. overige duitse apps zijn verdwenen evenals de internet favorieten van t-mobile en andere custom settings m.b.t. internet settings
Aanrader dus? Date LG ook up OTA? Zou bij een update naar Gingerbread daar dan ook de NL ROM onder vallen? Is het bijvoorbeeld niet tactischer om de Europe ROM erop te knallen. Allemaal vragen... Nog geen antwoorden. Kun je mij vertellen wat de melding is als je een handmatige OTA update wil uitvoeren via het sysinfo menu. Zegt dat ding dan dat 'ie de server niet kan vinden zoals bij de T-Mobile firmware of meldt 'ie gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 291270 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:33:

Heb je inmiddels al de instructies erbij hoe ik hiermee aan de slag kan? Want wat zijn die recovery.img en boot.img? Zoals je merkt ben ik een ontzettende n00b. ;)

Overigens had mijn telefoon wel gelijk een update toen ik hem voor het eerst aansloot op de computer. Dus ik heb die "Emergency Mode" al gezien. Maar dat was dus een update van de standaard T-Mobile Rom. Ook bij mij ging hij niet aan nadat hij klaar was. Hij bleef hangen op het Android logo. Batterij eruit getrokken en erin gedaan en toen opnieuw aangezet. Toen deed hij het wel. Lijkt dus een standaard methode te zijn na een update? Aangezien dat bij Winterlord ook zo was.

edit: net in ieder geval even de (zeer duidelijke!) handleiding van pathfinder2k gevolgd. Nu staat er geen T-Mobile branded zooi meer op en heb ik alleen nog de standaard LG apps. :P
Ik moest ook een restore doen zoals Winterlord, maar aangezien hij het zo duidelijk had uitgelegd had ik geen zenuwen. :)

Modelnr: LG-E720
Android-versie: 2.2
Softwareversienummer: V10a-OCT-18-2010

[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 21-03-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okey, goed om te horen dat het een mogelijkheid is. Is hij nog wel up te daten naar 2.3 in de toekomst? Misschien proberen om hem te updaten naar 2.2.1? Als dat lukt lijkt me dat 2.3 ook wel kan.

Trouwens handiger dan om de europese ROM erop te zetten ipv NL? Verschil is de taal neem ik aan, maar dat ervoor zorgt dat 2.3 te downloaden is als hij uit is...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 400364 op 21-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Heb je inmiddels al de instructies erbij hoe ik hiermee aan de slag kan? Want wat zijn die recovery.img en boot.img?

Zoals je merkt ben ik een ontzettende n00b. ;)

Overigens had mijn telefoon wel gelijk een update toen ik hem aansloot op de computer. Dus ik heb die "Emergency Mode" al gezien. Maar dat was dus een update van de standaard T-Mobile Rom. Ook bij mij ging hij niet aan nadat hij klaar was. Hij bleef hangen op het Android logo. Batterij eruit getrokken en erin gedaan en toen opnieuw aangezet. Toen deed hij het wel. Lijkt dus een standaard methode te zijn na een update? Aangezien dat bij Winterlord ook zo was.

edit: net in ieder geval even de (zeer duidelijke!) handleiding van pathfinder2k gevolgd. Nu staat er geen T-Mobile branded zooi meer op en heb ik alleen nog de standaard LG apps. :P
Ik moest ook een restore doen zoals Winterlord, maar aangezien hij het zo duidelijk had uitgelegd had ik geen zenuwen. :)

Modelnr: LG-E720
Android-versie: 2.2
Softwareversienummer: V10a-OCT-18-2010
Heb je 'm met die nieuwe firmware ook al aan je pc gehangen? Krijg je dan ook een melding voor een update? Zo te zien is die V10a uit oktober 2010. Geen idee of dat scheelt met de branded T-Mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
Bij mij zonet ook gelukt! Ik heb (op jullie aanraden, soort van...) niet de ANLDBK, maar de ANEUBK gepakt. Werkte precies zoals verwacht, dus ook bij mij bleef ie hangen op het Android-logo. Na een tijdje de batterij eruit, opstarten in emergency mode en gebruikersgegevens laten verwijderen (had ik van tevoren ook al gedaan, dus dat helpt niet) en het werkt weer, uiteraard 100% zonder T-mobile zooi.
Overigens had ik 'm eerst al op de reguliere manier tm 10D geupgrade, misschien is dat de oorzaak van de hangup na downgrade naar de 10A.

Dit is de log van de upgrade: http://dl.dropbox.com/u/2496004/Upgrade.log

Zo, nu alles weer opnieuw instellen... :(

[edit]
NEEE! Heb met de standaard LG-tool weer een upgrade gedaan om te upgraden naar 10D, maar na de reboot verschijnt ineens een T-mobile splash screen!!! :(

Overigens hangt hij daarna weer op het Android-logo en is de batterij-truuk weer nodig. Ik heb er even genoeg van en laat het voorlopig hierbij. Dat turen naar het gloeiende Android-logo, hopen dat ie niet gebricked is, levert me iets meer stress op dan me lief is!

[ Voor 24% gewijzigd door kwaazaar op 21-03-2011 20:58 . Reden: Upgrade uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Heb je 'm met die nieuwe firmware ook al aan je pc gehangen? Krijg je dan ook een melding voor een update? Zo te zien is die V10a uit oktober 2010. Geen idee of dat scheelt met de branded T-Mobile versie.
Ik heb hem inderdaad gelijk na de update weer aan de PC gehangen. Toen zei hij dat er een nieuwe firmware upgrade was. Toen ik die accepteerde ging hij net als bij kwaazaar weer terug naar de T-Mobile branded versie. Hoe kan dat?

Ik heb in ieder geval daarna wéér de NL-rom erop gezet en dit keer ga ik maar ff niet updaten. :P
Hij is bij mij voor m'n gevoel al een stukkie sneller dan met de T-Mobile branded rom. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 21-03-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
pathfinder2k schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Aanrader dus? Date LG ook up OTA? Zou bij een update naar Gingerbread daar dan ook de NL ROM onder vallen? Is het bijvoorbeeld niet tactischer om de Europe ROM erop te knallen. Allemaal vragen... Nog geen antwoorden. Kun je mij vertellen wat de melding is als je een handmatige OTA update wil uitvoeren via het sysinfo menu. Zegt dat ding dan dat 'ie de server niet kan vinden zoals bij de T-Mobile firmware of meldt 'ie gewoon dat er geen updates beschikbaar zijn?
Als ik ga controleren op updates dan krijg ik de melding Software update, verbinden mislukt.
heb em nog niet aan de pc gehangen om te controleren op updates,
maar verder werkt deze ROM prima
lekker vlot en geen t-mobile meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Ik denk dat de ROM gekoppeld is aan de IMEI van het toestel of iets dergelijks? Heeft iemand een idee hoe die LG directories te doorzoeken zijn. Er moet dus ergens een branded versie V10D hangen maar ik neem aan ook een unbranded V10D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Is de 10D-versie niet de 2.2.1-upgrade? Lijkt me dat je die dan wel wilt hebben. Ik las ook nog ergens over een 10F-versie... Anywho, misschien dat van Gingerbread straks weer een 20A-versie beschikbaar komt. Dan flash ik die nog eenmaal en laat ik het daarna daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 01:49:
Ik denk dat de ROM gekoppeld is aan de IMEI van het toestel of iets dergelijks? Heeft iemand een idee hoe die LG directories te doorzoeken zijn. Er moet dus ergens een branded versie V10D hangen maar ik neem aan ook een unbranded V10D.
Dat zou best wel eens goed kunnen inderdaad. En omdat het dan een Duits IMEI-nummer is wil hij elke keer de Duitse T-Mobile branded ROM erop knallen. Ofzoiets? :P

Ik heb geen flauw idee hoe je die directories goed kunt doorzoeken. Ik ben nog wel benieuwd naar berichten van PPREWN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
kwaazaar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:49:
Is de 10D-versie niet de 2.2.1-upgrade? Lijkt me dat je die dan wel wilt hebben. Ik las ook nog ergens over een 10F-versie... Anywho, misschien dat van Gingerbread straks weer een 20A-versie beschikbaar komt. Dan flash ik die nog eenmaal en laat ik het daarna daarbij.
Dat idee schoot ook door mijn hoofd. Dan te bedenken dat het niet eens mijn telefoon is... maar die van zusterlief ;)

EDIT:
Ja hoor de Duitse (unbranded ADEUBK) heeft inderdaad een V10D staan:
Ook de Duitse (branded T-Mobile ATMDBK) heeft een V10D staan:
Kortom je zou eens de Duitse (unbranded ADEUBK) kunnen flashen misschien dat die ook door de officiële update van LG heen komt. Zo niet heb je toch de nieuwste unbranded firmware.

EDIT 2: Zo OPje even aangepast. Begint er wel op te lijken nu heh :)

[ Voor 36% gewijzigd door pathfinder2k op 22-03-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
He goed plan! Ga ik vanavond proberen.

Ik word er overigens niet zo gelukkig van om telkens het batterijklepje los te moeten trekken. Die voelt zo breekbaar. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
kwaazaar schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:20:
He goed plan! Ga ik vanavond proberen.

Ik word er overigens niet zo gelukkig van om telkens het batterijklepje los te moeten trekken. Die voelt zo breekbaar. :s
Let me know... pas ik het in de OP aan. Het lijkt er op dat dat ding alleen in Duitsland actief is verspreid ofzo. De kans op Gingerbread lijkt me dus ook het grootste bij de Duitse ROM. Dat zou dan V20A worden ofzo?

EDIT: Grappig dat 'in de pricewatch ook aangeduidt staat als "DEUBK". Als je 'm los koopt krijg je dus waarschijnlijk een unbranded Duits ding.

[ Voor 18% gewijzigd door pathfinder2k op 22-03-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
Mooie duidelijk handleiding super @Pathfinder2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
De DEUBK is dus niet unbranded, maar Vodafone! :( Ben ik dus nog niet van die irritante bookmarks af. Daarnaast weigert hij nu te connecten via 3G. En dat terwijl ik zelf toevallig ook een Vodafone (business) abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Kortom... voor ons is tot nu toe alleen de Nederlandse unbranded een viable option?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik vind die Nederlandse ook wel prima eerlijk gezegd. Draait lekker soepel en snel hier. En niet al die irritante apps, al zou ik er nog wel wat weg willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
De DEUBK heeft ook die VZ-Netzwerke app, net als de T-mobile. Daarnaast bevat die ook Sims3, al werkt die helemaal niet. Lijkt dus wel of het een test dingetje is.
Ik ben inmiddels weer terug naar de T-mobile 10D-versie (standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:06:
Ik vind die Nederlandse ook wel prima eerlijk gezegd. Draait lekker soepel en snel hier. En niet al die irritante apps, al zou ik er nog wel wat weg willen hebben. :)
Rooten met Z4 rooter, hopen dat dat goed gaat en dan kan je die apps gewoon verwijderen. If you dare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het nu lees lijkt het mij het verstandigst om even te wachten tot 2.3 uit is, misschien dat ik dan de nieuwe versie erop pleur.

Ik snap alleen niet of de e720 nou wel of geen flash ondersteunt. Ik lees verschillende dingen op internet. Als ik de flash player zoek op de market, vind hij niets. Ook kan ik bijvoorbeeld niet google shopper vinden en installeren. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:54:
[...]

Rooten met Z4 rooter, hopen dat dat goed gaat en dan kan je die apps gewoon verwijderen. If you dare :)
Semi-officieël flashen vond ik niet zo'n moeite. Maar rooten heb ik geen kaas van gegeten en ik vind het zo wel ff prima. ;)

Hopelijk binnenkort wel 2.3 als die uitkomt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
@doodskopaapje
Ik denk inderdaaf niet dat hij flash ondersteunt. Er moeten bij de market (op de achtergrond) vinkjes staan bij de verschillende telefoons die er zijn op basis van de specs. Ik denk dat de E720 gewoon niet overal alle vinkjes heeft staan. iBood is dus ook niet helemaal eerlijk geweest volgens mij. Misschien dat dat bij gingerbread aangepast wordt?

@LuPo
ff wat rondgooglen... rooten houdt niet meer in dan een appje zijn werk laten doen zodat er root acces is. Dan superuser installeren en dan kun je bij wijze van spreken alles op je device doen en dus ook apps verwijderen nadat er superuser permission gegeven is. Daarmee is het wel zo dat je je systeem om zeep kan helpen en dus via de recovery opnieuw moet flashen met die KDZ updater. Echt je telefoon bricken is... uitzonderingen daargelaten... vrij moeilijk. Even inlezen en het zou geen probleem moeten zijn. Ga niet allemaal rare recoveries flashen enzo dat is dodelijk zeker voor een miniem ondersteund apparaat als de E720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okeeeey, opzich wel mooi genaaid dan door Ibood. Heb net ook een mail terug van LG, dat de e720 geen flash ondersteunt. Ook weten ze nog niet wanneer 2.3 beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
Anoniem: 400364 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:30:
Okeeeey, opzich wel mooi genaaid dan door Ibood. Heb net ook een mail terug van LG, dat de e720 geen flash ondersteunt. Ook weten ze nog niet wanneer 2.3 beschikbaar wordt.
Kun je de mail (antwoord) van LG hier posten, dan wil ik dat wel eens bij iBOOD navragen hoe zij aan onderstaande specs komen?
quote: iBOOD
Zeer fraaie en complete smartphone met Android OS , v2.2 Froyo te upgraden naar v2.3
(..)
HTML browser met Flash 10.1 ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ow? Ik was ook in de veronderstelling dat die specificaties van iBood juist waren. Ik dacht dus een mooie vervanger van m'n iPhone 3GS te kopen omdat deze wel Flash zou ondersteunen en de iPhone dat nièt doet. Daarnaast vond ik de upgrade naar Android 2.3 ook een pluspunt. De specificaties waren verder - op het mindere geheugen van de LG na - gelijk of beter voor de LG.

Met deze feiten wordt het wel een ander verhaal. Ik blijf ook graag op de hoogte hierover. Dan krijgt iBood ook een mailtje van mijn kant.

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 24-03-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

24/03/2011

Hartelijk dank voor uw bericht aan LG Electronics

Geachte heer/ mevrouw,

Graag wil ik u bedanken dat u contact heeft opgenomen met LG Electronics Klantenservice,

De telefoon ondersteund helaas geen flash.
Helaas is bij ons ook nog niet bekend wanneer en of eventuele updates komen. Ik raad u aan onze website in de gaten te houden.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Mitch Hankins

LG Customer Service

0900-543 54 54 (lokaal tarief, ma-vrij: 08.30 - 17.00)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 23/03/2011 22:30 19
The type of inquiry : Software/Hardware updates
Product/Model No. : /e720

[GCE110317090357]
Hallo,

Ik heb onlangs een LG Optimus Chic e720 gekocht. Op de website waar ik hem heb gekocht staat dat de e720, HTML Browser, flash ondersteunt. Bij de android market kan ik echter niet flash player 10.1 downloaden. Ondersteund de e720 wel of geen flash?

Kunt u mij daarnaast vertellen wanneer (ongeveer) de nieuwste android versie 2.3 (Gingerbread) beschikbaar zal zijn voor mijn toestel?

Alvast bedankt,

Robert van Bakel

Click here if you have more question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 01:58
Ik heb de test met de duitse firmeware gedaan en de LG loopt prima (op 2 chic's uitgevoerd)

Ik heb de volgende stappen doorlopen:

Handleiding voor N00B’s ;)
Download de volgende 2 bestanden:
Firmware (unbranded duitse versie) versie froyo 2.2.1 clean versie:
http://csmg.lgmobile.com:...DEUBK/V10d_00/V10D_00.kdz
KDZ flasher:
http://www.lg-phones.org/wp-content/uploads/KDZ_FW_UPD_EN.7z

Stappenplan (voor je begint sim kaart verwijderen)
1- Zet de telefoon uit. Als de telefoon uit staat houdt je de volume + & - tegelijk ingedrukt en drukt vervolgens op de power knop (terwijl de volumeknoppen zijn ingedrukt)
2- Nu krijg je de keuze om de fabrieks instellingen terug te zetten. Door de volume knop in te drukken ga je naar yes en dan druk je de power knop in om het proces te starten.
3- Eenmaal opnieuw opgestart sluit je de telefoon met usb aan en kiest voor USB opslag inschakelen
4- Maak nu verbinding met LG PC Suite IV (zo heet het volgens mij)
5- Open de map van het flash programma en klik eerst op msxml. (als hier geen modify of install staat heb je het al op je computer staan)
6- Kies uit dezelfde flash map voor KDZ_FW_UPD en stel de volgende settings in: Type 3GQCT en PhoneMode DIAG
7- Browse bij KDZ file naar je firmware bestand die je gedownload hebt.
8- Klik links onderin Read phone information en dan nogmaals in het nieuwe scherm read Phone information. Nu gaat er een groene balk lopen. Als deze klaar is moet je volgens mij het scherm sluiten.
9- Ga dan naar launch software update. De update wordt nu gestart. Dit neemt 5 tot 10 minuten in beslag.
10- Als de telefoon opnieuw is opgestart zet je deze weer uit (kan zijn dat je een foutmelding krijgt en je dan de batterij er even uit moet halen) en haal je je SD-kaart eruit en herhaal je stap 1 & 2 nogmaals
11- Zet je telefoon weer uit en plaats sim en sd weer. En weer opstarten
12- Als laatste je APN instellen. Google

Succes!!!

TIP!: via market ADW.Launcher downloaden voor een mooiere interface.

edit: Volgens mij kun je na deze installatie gewoon flash installeren, zal zo even bellen of het mogelijk is. ik houd jullie op de hoogte....

2e edit. De persoon die ik gebeld hebt snapt nog niet veel van zijn telefoon. Dat wordt maandag als ik hem op het werk zie.

[ Voor 5% gewijzigd door Ilja Meijer op 24-03-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel flash installeren? Ondersteunt ie het wel het dan? Is het niet zo, dat wanneer ik deze stappen doorloop, ik straks bij een update naar 2.3 weer de branded t-mobile software erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
Anoniem: 400364 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:36:
Wel flash installeren? Ondersteunt ie het wel het dan? Is het niet zo, dat wanneer ik deze stappen doorloop, ik straks bij een update naar 2.3 weer de branded t-mobile software erop heb staan?
Deze firmware is origineel. Alleen dan zonder de T-Mobile meuk erop. Ik durf niet te zeggen of de 2.3 versie van t-mobile af komt en/of er een unbranded versie uit komt. Maar neem aan dat er dan ook een handleiding voor komt ;)

en anders even op tweakers/xda kijken.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
@Ilja Meije

In een eerdere post staat dat die ADEUBK V10D een Duitse vodafone branded firmware betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
pathfinder2k schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:32:
@Ilja Meije

In een eerdere post staat dat die ADEUBK V10D een Duitse vodafone branded firmware betreft?
Ik heb deze firmware op 2 toestellen geflashed. Nergens kan ik nog een t-mobile/vodafone logo vinden. Het enige wat erop staat zijn de standaard LG apps en The Sims ;). Ze lopen beide nog stabiel en beide heren zijn er zeer tevreden mee. Je kunt het testen en altijd weer naar de standaard firmware terug gaan.

Ik heb alleen nog geen test gedaan met de update via pc suite. Hoorde dat de kans bestaat dat je het T-Mobile/vodafone logo dan weer terug krijgt. Deze info zal ik asap met jullie delen.

Edit. Ja het is Duits, maar op het moment dat je voor Nederlandse taal kiest zijn er geen verschillen meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Ilja Meijer op 25-03-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Ilja Meijer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:19:
[...]

Ik heb deze firmware op 2 toestellen geflashed. Nergens kan ik nog een t-mobile/vodafone logo vinden. Het enige wat erop staat zijn de standaard LG apps en The Sims ;). Ze lopen beide nog stabiel en beide heren zijn er zeer tevreden mee. Je kunt het testen en altijd weer naar de standaard firmware terug gaan.

Ik heb alleen nog geen test gedaan met de update via pc suite. Hoorde dat de kans bestaat dat je het T-Mobile/vodafone logo dan weer terug krijgt. Deze info zal ik asap met jullie delen.

Edit. Ja het is Duits, maar op het moment dat je voor Nederlandse taal kiest zijn er geen verschillen meer.
Kwaazaar denkt iets anders.
kwaazaar schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:24:
De DEUBK is dus niet unbranded, maar Vodafone! :( Ben ik dus nog niet van die irritante bookmarks af. Daarnaast weigert hij nu te connecten via 3G. En dat terwijl ik zelf toevallig ook een Vodafone (business) abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
pathfinder2k schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:22:
[...]

Kwaazaar denkt iets anders.

[...]
Ik heb NUL bookmarks kunnen vinden buiten die van Google. Het kan te maken hebben dat er met de sdcard er nog in geflashed is. En dat daardoor de bookmarks zijn geïmplementeerd in de nieuwe update.

EDIT: De apn zal je zelf handmatig moeten instellen. Deze kun je per provider via google vinden of via je eigen provider site

[ Voor 15% gewijzigd door Ilja Meijer op 25-03-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Ilja Meijer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:25:
[...]

Ik heb NUL bookmarks kunnen vinden buiten die van Google. Het kan te maken hebben dat er met de sdcard er nog in geflashed is. En dat daardoor de bookmarks zijn geïmplementeerd in de nieuwe update.

EDIT: De apn zal je zelf handmatig moeten instellen. Deze kun je per provider via google vinden of via je eigen provider site
Kortom... toch unbranded. Nice. Ik heb het in de OP aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door pathfinder2k op 25-03-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nu ben ik alleen nog benieuwd of hij na een firmware-update via LG PC Suite IV terugspringt naar de T-Mobile branded versie. Dat deed hij mij bij namelijk wel toen ik de Nederlandse V10A had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik dacht ook even dat het aan de SIM-kaart of aan de SD-kaart lag, maar het vodafone APN dat er in stond, was het standaard live.vodafone.com apn voor consumer-abo's. Ik had eerder zelf alleen de business-apn aangemaakt (office.vodafone.nl). Kortom: dat zijn geen oude instellingen. Zelfde geldt voor de bookmarks, ook geen idee waar die vandaan komen ineens. Ook had ik de SD-kaart geformatteerd, voordat ik die uberhaupt in de telefoon ging gebruiken, dus ook geen rommel van vorige telefoon waar die in heeft gezeten.

Bij mij werkte Sims3 helemaal niet: wel startup-screen en daarna weer het menu-scherm.

Ik gebruik nu de standaard firmware, maar heb met AppLauncherPro de apps verborgen die ik niet wil. Daarnaast heb ik met Bookmark Sort & Backup de read-only bookmarks verwijderd. Enige T-mobile spul dat ik nu nog overhou zijn de opstart en afsluit schermpjes. Daar is goed mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
kwaazaar schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:53:
...Enige T-mobile spul dat ik nu nog overhou zijn de opstart en afsluit schermpjes. Daar is goed mee te leven...
Behalve dan die 60MB aan rotzooi die je interne geheugen verpest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pathfinder2k schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Behalve dan die 60MB aan rotzooi die je interne geheugen verpest...
Precies. Want het interne geheugen is maar 150MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
@pathfinder2k: in je OP wijst de link voor de Duitse (unbranded ADEUBK) nog naar de ANLDBK firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
@steeg370: Thx... is aangepast nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
Ik heb de ADEUBK V10D update uitgevoerd, ging zonder problemen.

Telefoon start met LG logo, geen Vodafone of T-mobile spul in mijn telefoon, geen bookmarks, wel The Sims 3 (die niet start) en de applicatie VZ-Netzwerke. Verder naast de standaard ook enkele LG applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
  • Laatst online: 09-12-2024
tja, de "Duitse"update er op gezet en nu zit ik dus met een dode telefoon...... HIj doet werkelijk niets meer. Hij gaat niet eens meer aan. Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 11:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

dreesman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:16:
tja, de "Duitse"update er op gezet en nu zit ik dus met een dode telefoon...... HIj doet werkelijk niets meer. Hij gaat niet eens meer aan. Iemand tips??
Kom je nog wel in de bootloader? Dus ff battery pull, daarna vol + en - en power indrukken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Nope, hij gaat niet eens meer aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
dreesman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:36:
Oei.. Ik ga denk ik maar niet meer flashen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
dreesman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:36:
Bootloader moet je in kunnen komen. Hoe is de flash verlopen met KDZ updater? Hang 'm eens aan de lader en probeer het eens.

[ Voor 9% gewijzigd door pathfinder2k op 26-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Flash liep vast op de computer en daarna was het klaar. Overigens heel vreemd want de Nederlandse update pakte hij zonder problemen. Aan de lader doet hij ook niets meer. Heb de lader geprobeerd en dmv de usbkabel rechtstreeks op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
dreesman schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:02:
Flash liep vast op de computer en daarna was het klaar. Overigens heel vreemd want de Nederlandse update pakte hij zonder problemen. Aan de lader doet hij ook niets meer. Heb de lader geprobeerd en dmv de usbkabel rechtstreeks op de pc
Als de Flash vastliep dan staat er zeg maar niks meer op je telefoon. Daarom gaat hij niet meer aan. Of ben ik gek? software -> telefoon formateert -> wil nieuwe erop flashen -> computer loopt vast -> dus telefoon geformateerd en heeft geen software meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Klinkt logisch, maar hoe krijg ik er weer software op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
LuPo schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:48:
[...]

Als de Flash vastliep dan staat er zeg maar niks meer op je telefoon. Daarom gaat hij niet meer aan. Of ben ik gek? software -> telefoon formateert -> wil nieuwe erop flashen -> computer loopt vast -> dus telefoon geformateerd en heeft geen software meer.
Een slim apparaat flasht niet over de recovery partititie heen zodat die gewoon benaderbaar blijft.

@dreesman: Via de recovery... volume omhoog en volume omlaag ingedrukt houden en dan poweren. Dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Was het maar zo. HIj doet gewoon niet meer. Geen power, niet opladen, niet reageren op usb aansluiting. Ziet er somber uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
dreesman schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:34:
Was het maar zo. HIj doet gewoon niet meer. Geen power, niet opladen, niet reageren op usb aansluiting. Ziet er somber uit.
Gewoon opsturen naar LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Ja dat lijkt me de beste oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
en inderdaad na een update controle op de pc wordt de telefoon netjes bijgewerkt met versie V10D (t-mobile branded).
dus niet meer via de pc bijwerken. :D

Zo maar weer even een andere rom erop zetten. het houdt je bezig laten we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403051

Ik zag ergens in de comments dat ie niet connect op een 3g netwerk. Twee van die apparaten gekocht en een HI-KPN simcrd erin. Binnenshuis wifi, maar buiten nul internet.
Helpdesk KPN heeft geen idee. Iemand?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste