Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoGraper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 21:23
DRuw schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:10:
Is het iemand van jullie wel gelukt om een outlook agenda te synchen?
Ja eigenlijk gelijk al, via de Suite aangegeven dat ik Outlook wilde syncen, geen probleem, contacten en afspraken staan er netjes in.
Heb je mogelijk Exchange aan staan, dat werkt niet lekker, gewoon (regulier) poppen, dan moet het lukken, meer kan ik er helaas zo niet over zeggen...
Succes!
Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
"Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen"

Deze fout wordt veroorzaakt door een versleutelingsprobleem tussen je telefoon en de google servers. Oorzaak is vrij simpel: te groot verschil in de klok van je telefoon en de klok van de server.

Is op te lossen door in te stellen dat de tijd automatisch via netwerk gesynchroniseerd moeten worden. Werkt dat niet, of wordt de tijd niet (snel genoeg) bijgewerkt, dan kun je heb ook handmatig op tijd zetten (bv mbv good 'ol teletext :)).

Vwb mij 3G problemen: die heb ik nog steeds. Hebben niet te maken met custom rom, want ik gebruik de orginele T-mobile 10D-rom. Ik los het nu op door de telefoon even in flight-mode te zetten en flight-mode vervolgens weer uit (moet je helaas wel weer je pincode intikken). Lijkt dus een software/driver probleem en ligt niet aan de telefoon zelf. Zou kunnen dat dit alleen voor de 10D-firmware geldt en dat het wel goed werkt in de eerdere 10A-firmware die sommigen gebruiken. Ik moet zeggen dat ik me er steeds meer aan ga ergeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:58:
Ik blijf toch moeilijkheden ondervinden met mijn internet verbinding:
heb hem geupdate naar 10D
kan verbinding maken met mijn thuisnetwerk via wifi, maar kan verder totaal geen internet verbinding realiseren:
geen android market: als ik dat opstart vraagt hij om een google account toe te voegen. na alles in te vullen geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met de server
geen internetverbinding op zich

Heb al met de tech support van lg gesproken maar kreeg daar iemand aan de lijn die duidelijk NIET wist waar hij over sprak. Zijn enige raad was het apparaat terug te sturen want het zou normaal zo moeten gaan.
Vooraleer ik dat doe wil ik wel zeker zijn dat er niet iets idioots fout staat ingesteld.

de icoontjes bovenaan het scherm zijn allemaal actief, behalve bluetooth. verder heb ik nog niet de moeite gedaan om GPRS in te stellen. Dat werkte goed gisteren voor de update naar 10D, dus ga er van uit dat dat nu nog werkt. enkel dus de verbinding met internet via wifi doet het niet
Fabrieksinstellingen dan opnieuw proberen? Anders via de OP een andere firmware flashen en kijken of het probleem blijft?

edit: ik zie hierboven een veel betere uitleg van Kwaazaar :D

[ Voor 2% gewijzigd door pathfinder2k op 31-05-2011 17:27 . Reden: Kwaazaar is beter en was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, driewerf helaas...
dat van die tijd had ik al ergens opgevangen. Heb het nog eens dubbel gecontroleerd, maar hij staat op automatisch, en de tijd en datum kloppen!
ik heb ook net even mijn router geopend en zie dat er wel degelijk een ipadres en mac adres zijn toegewezen aan de LG. De naam is wel lang (android_9774d56dÿÿÿÿpÿÿÿ - ipv de p staat er trouwens een vreemd symbooltje dat lijkt op p met een verlengd verticaal streepje)
Maar alles waar er een netwerkverbinding voor nodig is geeft hij toch aan dat er geen verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er viel me trouwens op dat het ip adres dat de router aanduidde, niet hetzelfde is als datgene dat ik zie in de instellingen van de lg. zou dat de oorzaak van het probleem kunnen zijn? en zo ja, enig idee hoe ik dat aanpak?
de fabrieksinstellingen heb ik trouwens al enige malen zonder succes geprobeerd. de versie die er nu opstaat is de 2.2.1 en 10D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:46:
er viel me trouwens op dat het ip adres dat de router aanduidde, niet hetzelfde is als datgene dat ik zie in de instellingen van de lg. zou dat de oorzaak van het probleem kunnen zijn? en zo ja, enig idee hoe ik dat aanpak?
de fabrieksinstellingen heb ik trouwens al enige malen zonder succes geprobeerd. de versie die er nu opstaat is de 2.2.1 en 10D
lijkt mij dat het ip adres overeen moet komen tussen je aangesloten apparaat en het ding dat de adressen uitgeeft ja.....
EDIT: @LeoGraper: de synch is ook gelukt nu! je moet ook ergnes bij de agenda instellingen aanvinken welke agenda je wilt laten zien kwam ik achter... .en hij syncht niet als je telefoon gelocked staat om een of andere reden:(
Nu de bluetooth nog werkend krijgen met mijn auto en de radio en dan gaat de andere telefoon definitief de deur uit;)

[ Voor 22% gewijzigd door DRuw op 31-05-2011 18:42 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoo iedereen
Heb ook sinds deze week mijn lg toestel via Ibood met T-mobile software.
Eerste root verliep prima en alles werkte perfect met oude software. In mijn zoektocht naar een goeie synchronisatie met outlook maakt ik een softwareupdate op de telefoon en daar was mijn T-mobile software terug.
Dus ik terug proberen oude versie erop te zetten en toen ging het mis.
Nu hang ik vast op LG logo en de telefoon maakt geen verbinding met pc. Heb de telefoon ook emergency mode gekregen maar ook daar reageert hij niet verder dan hel wit scherm.

Weet er iemand hoe ik verbinding met het toestel kan maken om alzo volledig nieuwe software erop te zetten.

Groeten

Stefaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DRuw: maar hoe doe je dat... :-) dat is een paar andere mouwen niewaar?
trouwens geen idee waarom hij twee verschillende IP's geeft. Iemand hiervoor een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik weet niet wat voor een router jij hebt maar ik kan volgens mij op basis van een mac adres een ip adres aanwijzen.
probeer het eens van die kant te veranderen, in je LG kan het volgens mij niet...:(
ik zou anders eens in je buurt kijken of je geen onbeveilgd netwerk in de buurt hebt en daarop even kort in proberen te loggen, volgens mij gaat er iets in je router niet goed.
Wel raar dat hij een IP ontvangt wat anders is dan het IP wat gegeven wordt.... krommunicatie;)

[ Voor 17% gewijzigd door DRuw op 31-05-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Heb de Nederlandse versie er gisteren met succes opgezet. Hij bleef inderdaad hangen op het Android scherm, maar nu snap ik wat rene bedoelde met "alles eraf gegooid in recovery mode". Ik dacht dat je in een soort file manager, of prompt, kwam waarbij je zelf software moest verwijderen.

Maar je krijgt gewoon twee keuzes: alles resetten en opschonen (ja), of niets doen. Super simpel, kan niet missen. Hierna werkt de telefoon, tot dusver, zonder problemen.

Nu wil ik een .apk installeren. Is de Nederlandse versie in OP al geroot? Kan ik software installeren die root nodig heeft?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de router is een Belkin N1 wireless, laatste firmware staat geinstalleerd.
Geen mac filtering, dynamische IP.

Ik heb in de buurt een onbeveiligd netwerk gevonden, en inderdaad daar werkt de internetverbinding wel (thanks for the tip DRuw!)!
Het ligt dus effectief aan mijn eigen netwerk. Nu nog de juiste instellingen vinden. Heb al vanalles geprobeerd maar tot nu toe geen effect.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ff een long shot maar kijk anders eens naar de range van je ip adres die je router uitgeeft?
is het wel beide in dezelfde range? wellicht dat je router alleen 10.0.0.1 tot 10.0.0.10 uitgeeft bijvoorbeeld en je LG iets in een 192-reeks verwacht bijvoorbeeld? Blijft wel een raar verhaal vind ik...
Heel lullig maar dit soort dingen lossen zich bij mij vaak op door een router reset te doen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
DRuw schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:42:
[...]

Ik ga voor iedere vraag een apart topic openen, wat een goed idee van je!
als ik gewoonweg vraag of iemand anders ook een radioprobleem heeft en jij zegt iets als "ja dat komt door de specifieke file die gebruikt wordt" ben ik geholpen.

En btw, de originele vraag van de OP is al beantwoord volgens mij.

dus, zullen we ophouden met katten?
Je hi-jacked gewoon deze thread....
Je kan toch een topic openen en dan noem je het: LG Optimus Chic/E720 : Ervaringen en Discussie en ga je daar al je vragen droppen en alle veel komende vragen in de OP plaatsen, volgens mij gaat het zo op tweakers dus misschien wordt het tijd dat jij je gaat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:46:
zoals ik dus vermeldde waren er 2 verschillende ip adressen: op mijn router stond iets van 192. enz (binnen de toegewezen range), terwijl op mijn lg het adres begon met 169.254.xxx.xxx
Daar zit blijkbaar het probleem: de lg communiceert met de router, maar om een of andere reden krijgt hij geen IP toegewezen (of niet snel genoeg?), en dus geeft hij zichzelf er een met 169. Hoe ik dat kan oplossen, geen idee.
ik ga er es mee naar een Base winkel, dat raadde de tech support van LG mij aan. Maar heb er niet al te veel hoop op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is er ondertussen al een nieuwere versie die unbranded is?
Ik kan het niet vinden op de LG site,

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste update:
zoals verwacht hebben die gasten bij BASE mij niet echt verder kunnen helpen. Nog even bij de plaatselijke pcwinkel binnengestapt om daar het probleem voor te leggen, maar ook zij konden niet veel anders zeggen dan dat het waarschijnlijk met de beveiligingsinstellingen te maken had.
Voor alle duidelijkheid, hier volgt mijn setup thuis:
telenetmodem - powerline - switch DLink DES1005D - Draadloze router Belkin N1 (aan de switch hangt ook de digicorder, vandaar de switch)
Thuis alles voor lange tijd uitgezet, dan alles 1 voor 1 terug aangeschakeld, zodat er een goede reset van alles is. Lost nog steeds niets op.
Ik had al de draadloze beveiliging volledig uitgezet, heb dat nog eens gedaan. zonder resultaat.
Dan wat experimenteren met de WPA/WPA2 en AES/TKIP instellingen (daar zou het moeten zitten volgens de computerexpert). Nog steeds geen resultaat (en elke keer de gsm volledig uit, terug opstarten, verbinding maken, etc)
WEP beveiliging opgezet. nog steeds geen resultaat
Heb dan een oude draadloze router (Topcom Skyr@cer WBR244), de voorganger van de BelkinN1, met WEP128 eens terug bovengehaald, en deze ingestoken in een poort van de BelkinN1. Dan met dit netwerk verbinding gemaakt, en geloof me of niet, het is gelukt!
Ik heb hier nu zeer debiel twee draadloze modems langs elkaar staan, waarvoor de ene slechts dient om mijn LG mee te verbinden, maar het werkt wel. Ik kan niet verklaren waarom deze opstelling werkt, want uiteindelijk gaat het signaal toch langs de Belkin, maar niet meer langs de draadloze beveiliging van de Belkin.
Ik ben al blij dat het gelukt is, maar ik versta er geen jota meer van waarom het niet via de Belkin zou moeten werken.
Als iemand bij wie de verbinding wel werkt, zijn configuratie (beveiliging, signaal (is nu 11b+g+n), kanaal (vast op 10), etc) zou kunnen posten, dan kan ik er misschien meer uit opmaken
Alvast bedankt voor alle reacties die er tot nu zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Deelt die oude router van je niet gewoon via zijn dhcp een ip adres uit? Of heb je de dhcp van je oude router uitgezet? Dan ligt het aan de wireless chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Weet iemand of, als je met de non-t-mobile software draait, er iets veranderd in de functie van bluetooth?
Volgens alles wat ik nu kan vinden zou hij het met mijn auto moeten doen maar ik krijg hem niet zichtbaar.
Ik heb een mazda6 met onboard bluetooth en mijn nokia ziet hem gelijk.
Ik heb hem ook bij de aygo van mijn vriendin geprobeerd maar ook die ziet hem niet (en dat is volgens mij een parrot chip).
Ook mijn andere telefoons zien hem 9 van de 10 keer niet (heel af en toe wel dus blijkbaar gaat hij wel aan...)
hebben jullie hem gekoppeld gekregen met een auto of headset? bvd!

@Nal: signaal op auto (volgens mij is dat dan n+g+b), beveiliging wpa2 met WMM enabled (niet dat dat uitmaakt volgens mij), hij staat bij mij op kanaal 1 maar dat past hij zelf aan afhankelijk van de storingen. ik heb een FRITZ!Box7340

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 02-06-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
Heeft iemand van jullie whatsapp werkend gekregen? Mijn zusje heeft whatsapp op deze telefoon geïnstalleerd, maar na het invoeren van het telefoonnummer voor verificatie (wat heel lang duurt, rond de 5/10 minuten, waar het normaal volgensmij binnen een paar seconden moet lukken), zegt hij wel gewoon dat het succesvol is, maar er is geen smsje binnengekomen en ook staat er niemand bij de contactpersonen (terwijl dit wel zou moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
JelleNL schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:35:
Heeft iemand van jullie whatsapp werkend gekregen? Mijn zusje heeft whatsapp op deze telefoon geïnstalleerd, maar na het invoeren van het telefoonnummer voor verificatie (wat heel lang duurt, rond de 5/10 minuten, waar het normaal volgensmij binnen een paar seconden moet lukken), zegt hij wel gewoon dat het succesvol is, maar er is geen smsje binnengekomen en ook staat er niemand bij de contactpersonen (terwijl dit wel zou moeten).
Mijn zus gebruikt dat ding alleen maar voor whatsapp... dus ja, het werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
3e kwartaal van dit jaar staat 2.3 gepland voor de lg. had even via de mail contact met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Whatsapp doet het best (ik heb geen 3g op het moment, puur via de wifi).
Ik krijg alleen de berichten wel met een enorme vertraging (meerdere uren) maar ik heb het idee dat dat door de wifi verbinding komt (bij inactiviteit dat mijn router hem "vergeet").

@Rene2870: Goed nieuws! moeten we alleen daarvoor weer overstappen naar de branded software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Inderdaad goed nieuws dat er een 2.3 update komt! Ik denk het eigenlijk niet dat je terug hoeft naar de branded software maar dat weet ik niet zeker.

En oke, ik weet dan ook niet waar het aan ligt bij whatsapp.

Vervalt de garantie trouwens na het tijdelijk rooten met z4root? Ik denk het niet omdat ze dat niet meer kunnen zien, of zien ze dat wel in de fabriek? (Dus een root die na een reboot weer weg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
@DRuw, bluetooth werkt hier prima. Mijn headset is er gewoon op aangesloten met de eerste keer. Let wel dat je nog een vinkje moet zetten onder bluetooth dat hij iets van 2 minuten zichtbaar is, hij is dus niet uit zichzelf al zichtbaar.

@JelleNL, whatsapp werkt bij mij helemaal prima. Anders even herinstallere.

Inderdaad beter van die update, alleen ze zeiden dat hij gepland stond, dus kan nog steeds afgezegd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
@jelle, zie ik nou op xda dat je naar een custom recovery en kernel bent gegaan? Ervaringen graag :) Wat kan je nu allemaal doen, en hoe heb je het exact gedaan. Ik las dat je nu een probleem met de sensor hebt, welke zijn dit en waar heb je die voor nodig?
Iemand zei dat je die bij 2.2 niet hebt? En kan jij nu dan in standby modus downclocken en normaal overclocken? Merk je dat in angry birds bijvoorbeeld of plants vs zombies? (http://www.apktop.com/tag/plants-vs-zombies) let op verslavend die laatste link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
@rene2870
Sorry voor de onduidelijkheid maar dat zal denk meer aan me engels liggen.
Ik bedoelde daar eigenlijk van ´Het is goed dat er een costum kernel is, maar dat de sensors het nog niet doen is jammer'.
Dat de sensors het niet deden met die costum kernel dacht ik te hebben opgemaakt uit een paar comments daar van mensen die het wel geprobeerd hadden.

Maar ik heb de telefoon aan m'n zusje verkocht dus ik ga het helaas niet uitproberen, als ik hem zelf nog had had ik dat wel gedaan, maar nu iets te veel risico.

Heb de telefoon wel gewoon geroot d.m.v. de app z4root, (een tijdelijke root had ik gedaan), toen even de nutteloze lg/t-mobile apps geuninstalleerd met 'root unistaller'. Dus ik draai nog wel de branded rom maar heb gewoon de crapware van t-mobile eraf gegooid, al blijven er natuurlijk altijd nog dingen achter, en je houd natuurlijk bijvoorbeeld de muziekplayer van LG (maarja dat vind m'n zusje dan weer niet zo erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mijne mag terug naar LG. Bluetooth defect. Ben benieuwd wanneer ik er een retour krijg van de Ibood...
Een update naar de nieuwste branded software werkte overigens niet....
EDIT: blijkt dus dat je hem 4 a 6 weken kwijt bent... ik ga denkik mijn geld retour vragen en wachten op de hunt;) of gewoon een andere....we zien wel.
Jammer want ik heb hierdoor wel een android virusje!

[ Voor 37% gewijzigd door DRuw op 03-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Heb je hem al opgestuurd of niet?
En deed bluetooth het al gelijk niet met de branded versie of kwam die pas nadat je de normale android versie erop had gezet?
Wel balen voor je iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

JelleNL schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:54:
Heb je hem al opgestuurd of niet?
En deed bluetooth het al gelijk niet met de branded versie of kwam die pas nadat je de normale android versie erop had gezet?
Wel balen voor je iig.
Ik stuur hem zo op,ben hem aan het inpakken.
Hij deed het gelijk al niet 100% en ook de link met mijn laptop had kuren. Ik heb vanochtend nog de officiele software erop gegooid en ook dat hielp niet dus vandaar dat ik heb gebeld en die zeiden gelijk dat hij retour kon (LG). Ibood geeft alleen aan dat het 4-6 weken duurt (wat ik niet snap, het is officieel een DOA...) dus ik vraag mijn geld terug en wacht op de hunt of koop een andere... verder vond/vind ik het een geweldig ding dus idd balen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:33:
[...]

Ik stuur hem zo op,ben hem aan het inpakken.
Hij deed het gelijk al niet 100% en ook de link met mijn laptop had kuren. Ik heb vanochtend nog de officiele software erop gegooid en ook dat hielp niet dus vandaar dat ik heb gebeld en die zeiden gelijk dat hij retour kon (LG). Ibood geeft alleen aan dat het 4-6 weken duurt (wat ik niet snap, het is officieel een DOA...) dus ik vraag mijn geld terug en wacht op de hunt of koop een andere... verder vond/vind ik het een geweldig ding dus idd balen ja...
gewoon erop staan dat ze een nieuwe opsturen! Dit zijn ze verplicht, en niet om het ter reparatie op te sturen. Als de fout onmiddellijk wordt vastgesteld moet je een nieuwe krijgen.
mijn bluetooth werkt wel goed op mijn parrot car kit.

vanwaar komt btw het virusje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Ik denk dat 'ie met het 'adroid virusje' bedoelt dat hij is aangestoken door hoe fijn android werkt. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:12
Sorry dat ik offtopic ga, maar ik heb een klein vraagje over de lg chic welke ik ook via ibood heb. Ik heb namelijk gemerkt dat de gsm regelmatig een heel klein beetje vibreert. Het gebeurt soms ook bij kleine handelingen, zoals scrollen in het menu. Het is heel licht voelbaar. Weet iemand wat dit is? Deze vraag gewoon uit voorzorg, anders gaat hij namelijk terug. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
instellingen bij het toetsenbord. bij het drukken op een toets ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

JelleNL schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:38:
Ik denk dat 'ie met het 'adroid virusje' bedoelt dat hij is aangestoken door hoe fijn android werkt. Of niet?
_/-\o_

sorry Nal, ik moest wel even lachen om je vraagje idd :+
Dit is/was mijn eerste smartfoon maar er komt zeker een nieuwe!
Ik kan er wel op staan dat ik direct een andere wil maar Ibood stuurt hem door naar LG en wacht op een expertiserapport.
Daaruit zal ongetwijfeld blijken dat er een nieuwe terug kan maar de tijd die dat kost bepalen de techies van LG zelf (en de Ibood wacht rustig af en heeft van LG een gemiddelde tijd van 4-6 weken gekregen).
Ik kan me er niet echt over opwinden, dit is precies een voorbeeld van "had je maar bij een winkel moeten kopen met een balie" wat ik dus niet gedaan heb en daarom betaal je ook minder. Het is jammer maar met de Ibood hunt zal hij ook wel voorbij komen en dan koop ik hem alsnog, al is het alleen al als backup :*)

@mikkl dat is inderdaad de haptische feedback. Dat kun je bij je instellingen ergens uitzetten.(sorry, weet ff niet waar, foon is al ingepakt;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:12
@rene2870
Bedankt voor je reactie.
Ik had het trillen van al de toetsen al uitgezet, ook de haptische feedback. Ik vind dat maar vervelend. Maar dat is het dus niet. Het 'trilt' ook veel lichter, maar het valt toch op. Maar mijn broertje had het ook al gemerkt toen hij hem beet had en er even mee bezig was. Ik weet dus ook niet of het normaal is, daarom dat ik benieuwd ben of anderen dit ook hebben. Iemand een idee?

@DRuw
Dat is het helaas dus ook niet. En ik weet verder ook niet of het kwaad kan. Maar als dat nou niet normaal is, dan stuur ik hem ook liever terug. Wie weet wat er dan op de korte termijn gebeurt.

[ Voor 23% gewijzigd door mikkl op 03-06-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pathfinder2k schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Deelt die oude router van je niet gewoon via zijn dhcp een ip adres uit? Of heb je de dhcp van je oude router uitgezet? Dan ligt het aan de wireless chipset.
@Pathfinder: de DHCP van mijn oude router Topcom staat niet uit, mijn LG krijgt nu gewoon een IP adres toegedeeld van hem. het ligt dus ergens aan de beveiliging van de Belkin N1 router, of daar ergens in de DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet vinden op de LG site, maakt een update veel verschil?
hopelijk antwoord nu wel iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:49:
Ik kan het niet vinden op de LG site, maakt een update veel verschil?
hopelijk antwoord nu wel iemand :)
Hopelijk antwoord nu wel iemand? Ik heb je vraag niet eerder voorbij zien komen in ieder geval. Maar er is een versie unbranded zoals je in de openings post kan lezen. Niet een nieuwere update als 2.3 als je dat bedoelt. Die staat gepland voor het 3e kwartaal van 2011 heb ik van LG vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rene2870 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Hopelijk antwoord nu wel iemand? Ik heb je vraag niet eerder voorbij zien komen in ieder geval. Maar er is een versie unbranded zoals je in de openings post kan lezen. Niet een nieuwere update als 2.3 als je dat bedoelt. Die staat gepland voor het 3e kwartaal van 2011 heb ik van LG vernomen.
Die stond hier ergens tussen hoor :) Ik heb hem dus ook van op ibood, is het de moeite om te veranderen of is het beter om direct te wachten op de 2.3?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Heb zojuist twee mensen kort achter elkaar gesproken, die beide zeggen dat ik "weg val". Spraak is dus niet optimaal, zo lijkt het? Ik heb nu mijn wifi even uitgezet, misschien dat dat helpt. Hebben andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
nee ik ervaar eigenlijk totaal geen problemen. bluetooth werkt en alle verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Heb nu ook "normale" gesprekken gehad, dus kennelijk was het signaal gewoon even niet zo goed.

Wat ik vandaag en gisteren een paar keer heb gemerkt is dat ik mijn pincode moest invoeren. Ik denk dat de telefoon uitgeschakeld is. Waarschijnlijk doordat hij op z'n kop in mijn broekzat zit, en zichzelf dan uitschakelt. Vreemd, want ik heb er een toetsenblok op zitten (met patroon). Maar als je de aan/uit knop een tijdje ingedrukt houdt, krijg je evengoed de optie om de telefoon uit te schakelen.

Dat is dus wel een beetje jammer, want als je niets in de gaten hebt, ben je dus onbereikbaar. Ik moet immers de pincode van mijn simkaart intoetsen om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

of je sim zit neit helemaal goed vast en met schokken dat hij even wel/niet contact maakt?
gokje hoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
ik heb net hetzelfde voor als NAL, met dezelfde modem (telenet)/router (Belkin N1)/phone (LG optimus Chic E720) opstelling. Hetzelfde IP-adres (169.254.182.89) wordt toegekend aan de phone.
Ik wil er eventjes bij zeggen dat de telenet-modem ook een draadloos signaal uitstuurt. Na connecteren met de telenet-router, wordt wel een mooi ip-adres toegekend (192.168.0.142) en is er verbinding met het internet. Ook het toekennen van IP-adres gaat veel vlugger via de telenet-modem. Dit duurt nl. enorm lang via de Belkin-router.
Mijn thuisnetwerk zit echter op de Belkin N1-router en doordat ik double Twist wil gebruiken, moet ik aan de gegevens op mijn computer kunnen.
Ik heb geprobeerd om een statisch IP-adres toe te kennen en dat lijkt iets beter te werken, maar ik krijg constant connectieverlies.
Ik zoek verder mee naar een oplossing, maar ik sta op het punt mij een nieuwe router aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Rolandow schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:24:
Heb nu ook "normale" gesprekken gehad, dus kennelijk was het signaal gewoon even niet zo goed.

Wat ik vandaag en gisteren een paar keer heb gemerkt is dat ik mijn pincode moest invoeren. Ik denk dat de telefoon uitgeschakeld is. Waarschijnlijk doordat hij op z'n kop in mijn broekzat zit, en zichzelf dan uitschakelt. Vreemd, want ik heb er een toetsenblok op zitten (met patroon). Maar als je de aan/uit knop een tijdje ingedrukt houdt, krijg je evengoed de optie om de telefoon uit te schakelen.

Dat is dus wel een beetje jammer, want als je niets in de gaten hebt, ben je dus onbereikbaar. Ik moet immers de pincode van mijn simkaart intoetsen om weer verbinding te krijgen.
Herken ik ook inderdaad, even de code weer intikken en hij deblokkeert weer. Ik denk dat het te maken heeft met dat je vijf keer een fout patroon hebt gemaakt, volgens mij kan je instellen dat hij dan je simkaart blokkeert. Dus denk dat dat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rene2870

Quote:
Wat houdt dat unrootable eigenlijk in? Is het beter om hem wel rootable te houden, of kan je een unrootable versie zo aanpassen dat je er toch wel iets mee kan?
Unquote.

Hoi Rene,
Ben jij er inmisdels achter?
ik ben een Noob wat smartphones betreft. Heb ook een Ibood E-720 en wil ook wel van die Duitse T-mobile rommel af. (maar wel de mogelijkheid houden om eventueel later nog eens te updaten of zo, mocht de 2.3 software er toch ooit komen... :-)

@ Pathfinder2K:
Quote:
De Duitse (unbranded ADEUBK) heeft een V10D (Android 2.2.1 unrootable/wel NL keyboard) staan
Unquote.

1) Bedoel je hiermee dat het een ander toetsenbord heeft dan het US toetsenbord waarmee we in Nederland gewend zijn te werken?
2) Is dat dan later nog te veranderen via een ap of zo?
3) De discussie is inmiddels 10 pagina's lang; ik heb geprobeerd het helemaal door te lezen, maar raak het sppor een beetje bijster: Welke Firmware raadt je me aan cq met welke taalversie zijn de beste ervaringen? de Nederlandse? Of de Duitse en dan gewoon de taal op nederlands zettten?

Enorm bedankt voor het werk dat jij /jullie in dit forumtopic hebben gestopt Super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:10:
@ rene2870

Quote:
Wat houdt dat unrootable eigenlijk in? Is het beter om hem wel rootable te houden, of kan je een unrootable versie zo aanpassen dat je er toch wel iets mee kan?
Unquote.

Hoi Rene,
Ben jij er inmisdels achter?
ik ben een Noob wat smartphones betreft. Heb ook een Ibood E-720 en wil ook wel van die Duitse T-mobile rommel af. (maar wel de mogelijkheid houden om eventueel later nog eens te updaten of zo, mocht de 2.3 software er toch ooit komen... :-)

@ Pathfinder2K:
Quote:
De Duitse (unbranded ADEUBK) heeft een V10D (Android 2.2.1 unrootable/wel NL keyboard) staan
Unquote.

1) Bedoel je hiermee dat het een ander toetsenbord heeft dan het US toetsenbord waarmee we in Nederland gewend zijn te werken?
2) Is dat dan later nog te veranderen via een ap of zo?
3) De discussie is inmiddels 10 pagina's lang; ik heb geprobeerd het helemaal door te lezen, maar raak het sppor een beetje bijster: Welke Firmware raadt je me aan cq met welke taalversie zijn de beste ervaringen? de Nederlandse? Of de Duitse en dan gewoon de taal op nederlands zettten?

Enorm bedankt voor het werk dat jij /jullie in dit forumtopic hebben gestopt Super!!!
Geen idee of het spul nu niet meer te rooten is, er zijn verschillende applicaties die je kunt proberen. Met NL keyboard bedoel ik dat er een Nederlands woordenboek in zit.Toch fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Nee ben er niet achter hoe je er custom firmwares op zet of dergelijke. Rooten kan wel met z4root (uit android market). Dan kan je wat zaken installeren wat normaal niet kan, maar ik heb het weer ge-unroot omdat het me niet veel uitmaakt merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:28:
Hey,
ik heb net hetzelfde voor als NAL, met dezelfde modem (telenet)/router (Belkin N1)/phone (LG optimus Chic E720) opstelling. Hetzelfde IP-adres (169.254.182.89) wordt toegekend aan de phone.
Ik wil er eventjes bij zeggen dat de telenet-modem ook een draadloos signaal uitstuurt. Na connecteren met de telenet-router, wordt wel een mooi ip-adres toegekend (192.168.0.142) en is er verbinding met het internet. Ook het toekennen van IP-adres gaat veel vlugger via de telenet-modem. Dit duurt nl. enorm lang via de Belkin-router.
Mijn thuisnetwerk zit echter op de Belkin N1-router en doordat ik double Twist wil gebruiken, moet ik aan de gegevens op mijn computer kunnen.
Ik heb geprobeerd om een statisch IP-adres toe te kennen en dat lijkt iets beter te werken, maar ik krijg constant connectieverlies.
Ik zoek verder mee naar een oplossing, maar ik sta op het punt mij een nieuwe router aan te schaffen.
Ik heb een nieuwe router in huis gehaald, De linksys E3000 en alles werkt feilloos, zoektocht opgegeven na het zien van de vele problemen die anderen hebben met de Belkin N1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rene +
@ Pathfinder2K :
THX mannen! Volgens mij waren jullie allebei gebruikers van het eerste uur, om het zo maar te zeggen. Waarschijnlijk draaien jullie dus al een tijdje probleemloos met jullie mobiel.
TOP dat jullie toch nog de moeite hebben genomen om een antwoordje te sturen.
Mag ik jullie nog vragen welke versie ( de NL of de Duitse) jullie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
Ik draai niets... zusterlief heeft het ding in gebruik. Bezit zelf een Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pathfinder2K:
Da's waar ook. Bevalt de Desire je goed? Ik zag vandaag een Desire bij een kennis en ik vond die toch wel een mooier scherm hebben. Maar ja, ik had dan wel weer een Ibood aanbieding en alle waar is toch naar zijn geld nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Ik heb de desire niet maar heb wel een HD2 (zelfde processor of iig zelfde kloksnelheid, deze bevalt me echt super). Kijk tuurlijk is de desire wat sneller met sommige dingen, het zal misschien wat minder laggen in zware spellen en het scherm is wat groter en hogere resolutie. Maar zoals je zelf al zegt 'alle waar is toch naar zijn geld' . Voor de 140 euro van iBood is deze lg optimus chic gewoon een hele goede telefoon. Voor de desire ben je nieuw al gauw 300 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jelle:
Ik ben er dan ook best blij mee. Ik heb het net weer een tijd met mijn oude vertrouwde Nolia 3310 gedaan omdat ik mijn vorige mobiel kwijt was geraakt en niet direct weer een nieuwe wilde kopen. Wel lekker dat die altijd dienst doen....tenminste als je je mobiel vooral genbruikt om mee te bellen..... Maar ja, het is toch wel lekkker om er ook mee te kunnen internetten, contacten synchronisren, mail lezen enz. enz. Oftewel, zoals mijn zoon tegen me zei: "welkom in de 21e eeuw, pa" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Voor mensen die hem nergens kunnen vinden: de NL handleiding:
http://www.fs-newmobile.c...iding_lg_optimus-chic.pdf
Ik heb overigens vandaag gebeld waar mijn geld bleef (ik had al ruim een week niets gehoord) en toen bleken ze op voorraad te liggen bij Ibood waarop ze doodleuk vertelde dat ze er een op zou sturen...
Was welliswaar niet de afspraak maar ik vind het een prima ding op mijn bleutooth probleem na dan en de reden dat ik mijn geld wilde is omdat het 4 tot 6 weken ging duren... Ik krijg dus binnenkort alsnog een nieuwe:)
Jammer dat je er weer voor moet bellen maargoed, nu maar hopen dat deze wel helemaal goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Ik heb een nieuwe router in huis gehaald, De linksys E3000 en alles werkt feilloos, zoektocht opgegeven na het zien van de vele problemen die anderen hebben met de Belkin N1
Ik vermoed dat het te maken heeft met de beveiliging van je router. Ik heb het namelijk zelf ook gehad. vijf seconden verbinding en weg was hij. Ik heb mijn router nu even op onbeveiligd staan en nu werkt hij wel. Hij stond voorheen op WEB2(?) ik zal hem nu eens op de simpelste beveiliging zetten.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieum
  • Laatst online: 04-04 15:38
Geachte tweakers,

Nadat ik mijn telefoon destijds (23-05-2011) heb besteld via een actie van http://www.ibood.nl heb ik een probleem ondervonden. Na een paar dagen de telefoon echt in gebruik te hebben gehad werd het eens tijd om wat updates op de telefoon te zetten. Volgens Ibood werd mij gegarandeerd dat ik van het Android 2.2 > 2.3 zou kunnen upgraden. Uiteraard gebeurt dit via de software van LG die je moet downloaden.

Tijdens het update proces begon het allemaal. Bij de 25% gaf hij ineens aan dat de kabel er niet meer goed inzat terwijl er niets mis mee was. De telefoon staat dan in een soort van "Emergency Modus", toen kon ik de telefoon nog uit en aan zetten. Toen wou ik het nog een keer proberen en liep hij vast op 45% zonder dat er weer wat aan de hand was. Deze keer kreeg ik hem niet meer aan en had ik besloten dat ik hem gewoon ging opsturen vanwege dit defect. Ik had rechtstreeks contact gemaakt met LG en gevraagd hoe dit in zijn werk ging. Ik kreeg hier een mailtje met de procedure hiervoor.

De telefoon moest naar het bedrijf Dynafix verstuurd worden omdat LG hier een contract mee heeft betreft telefoonreparaties. Hierna dus aangetekend verstuurd omdat ik al wel wat had vernomen dat Dynafix iets "kwijt" kan raken als je het niet aangetekend zou versturen. Ik kreeg dus dezelfde smoes toen ik vroeg of mijn telefoon al binnen was nadat ik het IMEI nummer doorgaf. Deze kon wel eens nooit aangekomen zijn volgens 1 van de medewerkers. Uiteraard heb ik gecheckt wanneer deze dus aangetekend aangekomen is en dat was 1 juni destijds. Ik moest van de medewerker een kopie van opsturen dat deze inderdaad 1 juni was ingenomen door 1 van de medewerkers. Dit dus gedaan en toen kreeg ik een mailtje met daarin dat de telefoon 9 juni is binnengekomen... Heel gek als het 1 juni al aangetekend binnen was gekomen maar ok.

Uiteindelijk kon ik de reparatie status opvragen en zag ik dat deze in behandeling was, en hoopte zo op een snelle afhandeling. Echter had ik het mis,
ik kreeg een mail een week later dat ze mijn telefoon niet in behandeling namen, omdat hij NIET uit de Benelux komt! Het toestel, de LG optimus E720 Chic wat ik via Ibood heb gekocht was namelijk ingekocht vanuit Duitsland en werd zo massaal verkocht in Nederland die dag, en hierdoor konden ze hem dus niet repareren.

Ik heb toen contact opgenomen met Ibood en mijn telefoon aangemeld als defect. Ik deed dit niet eerder omdat er zelf al werd gezegd neem direct contact met de leverancier op van het product (LG) omdat dit sneller werkt dan via Ibood > LG. Ik heb in het tekstvakje gezet dat de telefoon al is verstuurd na info van LG naar Dynafix, en dat deze hem niet kunnen maken en of Ibood dus dan een oplossing heeft. Ik kreeg een mailtje waarin stond dat ik hem naar Ibood moest sturen, en hun zouden hem dan sturen naar de leverancier (LG dus) en het zou 4 - 6 weken duren. Eventuele gebruiksschade wordt niet gerepareerd natuurlijk maar een update uitvoeren op de telefoon waarmee hij compleet vastloopt is toch geen gebruiksschade?

Het punt van dit is dat ik al aangeef dat hij is verstuurd en LG/Dynafix hem niet kunnen maken, waarom dan alsnog willen aanbieden bij LG?

Ook ben ik het vertrouwen verloren in het product, omdat ik dus eigenlijk geen garantie heb. Ik zou dus weer hetzelfde moeten aanhoren dat hij uit Duitsland komt en dat ik dan pech heb. Ook ben ik benieuwd hoe ik dit Ibood duidelijk kan maken want na de laatste mail die ik 17 juni heb verstuurd krijg ik tot nu toe niets meer te horen.

Wie o wie kan er advies geven of informatie verschaffen wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

[img]http://www.passmark.com/baselines/V9/images/80255749186.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Als ik het goed begrijp heb je op advies van LG het ding naar dynafix gestuurd....
Eigenlijk had je het dan aan Ibood moeten melden dat hij niet werkte en dat je via de helpdesk van LG de boel aan het regelen bent maar dat ze wel noteren dat hij binnen x dagen dus defect is geraakt (binnen 7 dagen is alsnog kosteloos retour volgens wet kopen op afstand).
Maargoed, dat is gepasseerd station.
Ik zou als ik jou was opnieuw contact opnemen met de LG helpdesk en melden dat je door hun advies een beetje in de problemen bent gekomen omdat het bedrijf waar je hem door hun heen moest sturen het ding niet accepteerd...
Zekers voor zoiets stoms als een software update zou dit toch echt niet uit moeten maken lijkt me....
Ik heb ook genoeg gedoe gehad met de telefoon en kreeg net het bericht dat er een nieuwe onderweg was naar me. Ook ik ben via de LG helpdesk gegaan en de Ibood doet wat dat betreft neits zelf.
"De helpdesk gaf aan dat hij DOA is? Stuur maar op, LG geeft aan dat het tussen de 4 a 6 weken duurt voordat ze de conclusie trekken of je onder garantie een nieuwe krijgt..." aldus de Ibood.
gelukkig was dit in mijn geval binnen 7 dagen dus hij ging direct retour.
Ben benieuwd wat de helpdesk zegt, wellicht dat die even naar die vriendelijke heren van dynafix kunnen bellen en ze de software kunnen sturen ofzo dat je uit coulance wordt geholpen.
Succes en we (ik) horen het graag!
DRuw

EDIT: volgens mij stuurt de Ibood het ding niet door naar dynafix overigens... uberhaubt is het nogal een logge beureaucratische bende daar volgens mij. Als het niet helemaal volgens de regeltjes gaat raken ze alles kwijt en je moet zelf overal achteraan!
Ik heb ook na 7 dagen maar weer eens gebeld en na wat uitzoekwerk krijg ik ineens de mail dat hij is verstuurd... beetje toeval...

[ Voor 12% gewijzigd door DRuw op 21-06-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieum
  • Laatst online: 04-04 15:38
Ah, ik las al DRuw dat jij dit soort problemen ook had met jouw telefoon. Inderdaad had ik het beter via Ibood kunnen regelen maar wat mij ervan weerhield is dat het 4 - 6 weken zou duren. Vandaar rechtstreeks naar Dynafix.

Nu denk ik wel had ik het toch maar via Ibood gedaan zo te lezen aan jouw verhaal omdat jij gewoon een nieuwe kreeg opgestuurd. Ik was ook bang dat ze dingen als gebruikersschade gingen roepen dus zelf voor kosten opdragen omdat het tijdens het updaten fout is gegaan, en dat ze dan zeggen tja meneer, dat ligt toch echt aan uw computer o.i.d.

Wat betreft het overal achteraan gaan daar kan ik me goed inleven, anders wisten ze nog niet eens waar mijn telefoon was :? "Misschien wel nooit aangekomen" was het antwoord van een van de medewerkers van Dynafix 8)7

Ik zal contact opnemen met de helpdesk van LG en jullie weer op de hoogte houden.

Tieum

[img]http://www.passmark.com/baselines/V9/images/80255749186.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb hem in eerste instantie ook retour gestuurd met de gedachte "jammer dan".
Maar toen ik belde waar mijn geld bleef na een week (jawel, weer bellen dus) bleek dat ze er een aantal op voorraad hadden. Alsnog de keuze gemaakt voor een nieuwe dus en toen die na 7 dagen nog op status betaald ipv verzonden stond ben ik weer gaan bellen en hij is vandaag verzonden...
Erg lekker loopt het dus niet als je een probleem hebt (verders is het een super principe en op andere koopjessites heb ik hetzelfde moet ik zeggen.)
Blijkbaar kost het koopje al dermate weinig dat de service er niet meer bij kan....
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Zie: http://androidflip.com/gingerbread-optimus-optimu-chic/

Geen upgrade dus, als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Het verzenden van e-mail op de telefoon (gekocht bij IBood en nog zelfde ROM) via T-Mobile netwerk lukt niet. smtp.gprs.t-mobile.nl poort 25 wil maar niet.

Heeft dit te maken met de standaard Duitse ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Respons:
rene2870 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:03:
3e kwartaal van dit jaar staat 2.3 gepland voor de lg. had even via de mail contact met ze.
Is volgens mij actuelere info.... Rene?

[ Voor 32% gewijzigd door DRuw op 21-06-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
DRuw schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Respons:

[...]

Is volgens mij actuelere info.... Rene?
Klopt, dat nieuwsartikel is 15 mei, het bericht wat ik kreeg was van de datum dat ik hier het bericht heb geplaatst. Maar ja, blijft maar afwachten hierbij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Laatst online: 26-03 14:56
Yes... ik heb dan ook eindelijk zo'n smartphone. Via Ibood dus de LGE720 aangeschaft, mooie deal! Ben IT'er dus meteen aan de laptop en van alles uitproberen en installeren. Opeens kwam PCSuite4 met het feit dat er nieuwe software, lees firmware, voor de telefoon beschikbaar was. Dus yes, next next etc finish? Not! Ik ben nog niet zo bekend in het gehele Android gebeuren, maar het leek erop dat die gebricked was...

Mail naar LG, niet binnen 2 dgn antwoord, dus bellen. Ze zei: opsturen naar Dynafix...
En daar begon de ellende. Precies zoals voorgangers van dit forum ook al slechte ervaringen met dit bedrijf uit Nuth hebben. De telefoon werd maar niet ingeboekt op hun status pagina, dus gemaild. Antwoord was dat de gsm niet was binnengekomen, maar volgens de TNT pakketservice wel was verstuurd en aangekomen; btw: gewoon als pakket (e6,50) opgestuurd, veilig zat. Om het verhaal even wat sneller te maken: heel veel gedoe later (uiteindelijk wel gevonden, geen benelux model, ongerepareerd terug) thuis m'n tanden er maar eens ingezet: uitdaging!

1) usb drivers via lgmobile update tool geinstalleerd, updaten ging niet
2) + - en aangezet terwijl usb vast zat, emergency modes en de pc geeft een bliepje ten teken van connectie
3) sofware binnenhalen: http://csmg.lgmobile.com:...NLDBK/V10a_00/V10A_00.kdz (downloadlink naar de NL firmware van de LG Optimus E720 chic (dit alles met dank aan Pathfinder2k)
4) Flashen van de ROM m.b.v. KDZ Updater. Download de KDZ updater, unzip, install msxml.msi, app is nog verbonden, Start KDZ_FW_UPD.exe, Selecteer type : 3GQCT, Selecteer PhoneMode : DIAG, KDZ file is V10A_00.kdz, Druk op Launch software update en wacht (lijkt of het vastloopt, maar opeens serieus veel actie).
5) na verloop van tijd gaat die uit en aan, alleen maar LG en Android logo.
6) dan loskoppelen, accu er ook ff uit, + - en aanzetten, dan met + - kiezen voor alles deleten en met aan toets selecteer je de keuze. Dan opnieuw aanzetten en...
7) YESSS daar is die weer 8)

Succes!

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dus 6,5 voor l#l uitgegeven....;)
Ik heb mijn nieuwe inmiddels ook weer binnen en heb net alles gesyncht.
Gelukkig kun je in je market profiel zien welke apps je gedownload hebt dus alles stond er in no-time weer op.
Ik vrag me alleen af, als je WiFi en via netwerk alles aan heb staan, waar download hij dan alles mee?
ik heb er nog geen data abo bij namelijk en het is nogal kostbaar als ik per ongeluk alles via 3g heb binnengetrokken (ik kwam er naderhand pas achter dat hij per ongeluk aan stond:(
Hoe dan ook, alles weer met de nederlandse versie voor elkaar gekregen (ondanks een crash van het flash programma halverwege waardoor ik het toch ff benauwd kreeg!).
Draait prima en alles (incl. Bluetooth dit keer;)) werkt!
Hij sloeg nog wel een keer vast toe ik de radio probeeerde,,,, hebben jullie dat ook?
Hij slaat niet gelijk vast en de radio blijft het doen, alleen de rest van de foon werkt niet meer en de verlichting gaat 100x zo traag van de knoppen...?
Nog een vraagje, ik werk op dit mometn dus alleen met Wifi voor mijn internet op de LG maar nu zag ik in mijn router de volgende loggegevens (klein stukje want dit gaat zo door):
23.06.11 10:02:09 WLAN device deregistered itself (2,4 GHz). Name: LG-720.
23.06.11 09:59:47 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: LG-720, throughput 54 Mbit/s.
23.06.11 09:58:22 WLAN device deregistered itself (2,4 GHz). Name: LG-720.
23.06.11 09:55:47 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: LG-720, throughput 54 Mbit/s.
23.06.11 09:55:32 WLAN device deregistered itself (2,4 GHz). Name: LG-720.
23.06.11 09:51:58 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: LG-720, throughput 54 Mbit/s.
23.06.11 09:51:52 WLAN device registered: Reactivating WLAN at full power (2,4 GHz).
23.06.11 09:29:25 No WLAN device registered any more: Reducing power consumption (2,4 GHz).
23.06.11 09:27:12 WLAN device deregistered itself (2,4 GHz). Name: LG-720.
23.06.11 09:26:33 WLAN device registered (2,4 GHz). Name: LG-720, throughput 54 Mbit/s.
Het lijkt er dus op alsof de LG zicht iedere keer afmeld en ik denk dat dit ook mijn vertraagde aankomst van Whatsapp verklaart. Enig idee of dit een instelling is of dat dit alleen voor WiFi geldt en niet voor 3g?

EDIT: uit de manual (zowaar gelezen dit keer): Als uw telefoon in de slaapstand gaat wanneer deze is verbonden met Wi-Fi, wordt de Wi-Fi-verbinding automatisch verbroken. Als uw telefoon toegang heeft tot 3G-data, kan in dat geval automatisch verbinding met het 3G-netwerk worden gemaakt, waarbij mogelijk extra kosten in rekening worden gebracht.

[ Voor 45% gewijzigd door DRuw op 23-06-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Lees net op AndroidCentral dat de gingerbread update voor de Optimus One bezig is met uitrollen (eerste berichten in Roemenië. Benieuwd dus of de update voor de Optimus Chic er ook aan zit te komen aangezien deze 2 telefoons van binnen heel erg op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Alleen wat zijn de voordelen van gingerbread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sneller, minder accugebruik, meer zwart in de ui.
Vanaf 2.3.4 frontcam bruikbaar in gesprekken, google talk met voice en video chat enz.
Zal vast nog wel meer op google staan maar dat is het meeste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Dat zijn wel mooie dingen inderdaad, hopelijk loopt hij ook soepel dan op de telefoon.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat hij soms uitschakelt en ik dan opnieuw mijn code moet invullen. En ook dat ik geen smsjes ontvang. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart komen ze wel binnen. Iemand enig idee of dit gewoon een instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dat lijkt mij geen instelling, miss iets gedaan met je vliegtuig modus?
Anders proberen te resetten, maar het hoort iig niet zo te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

met whatsapp klopt dat, omdat hij je WiFi uitzet bij standby (tenzij je daar een appie voor hebt like me).
Let ook even op dat Apps die je download en gebruikt en vervolgens weer verwijdert de instelling vaak niet terugzet.
Zo kreeg ik mijn 3g niet meer aan voordat ik een ding opnieuw downloadde, veranderde en verwijderde.
Wellicht dus zoiets of zit je sim niet helemaal lekker vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
@ DRuw: Wifi in standby heb je totaal geen app voor nodig, zit gewoon in de settings ;)

@ rene :Wat schakelt er eigenlijk precies uit? Als het toestel zelf uitschakelt is het natuurlijk niet zo raar dat je weer je pincode in moet voeren ;)
Wel raar dat je smsjes dan langer duren, al geprobeerd met een andere simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Hij komt in het scherm dat ik weer de code moet invullen die je normaal invult als je de telefoon opstart. Daarna gaat hij weer alles laden, dus de weer-widget bijvoorbeeld en de micro-sd inladen.

Zal eens kijken naar de instellingen daarvan. En nieuwe sim ga ik wel even aanvragen inderdaad. Kijken of hi moeilijk doet daarover omdat het normaal iets van 20 euro kost dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

AktiveHate schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:48:
@ DRuw: Wifi in standby heb je totaal geen app voor nodig, zit gewoon in de settings ;)
Weet je ook toevallig waar?
Ik kwam het in de manual tegen dat dat klopte en op de market staat aardig wat wifi-keep-alive apps omdat hij anders in sleep mode overgaat naar 3g.... vandaar dat ik gestopt ben met zoeken en gewoon een app erop heb gezet (en na instelling er weer heb afgegooid, zo groot is dat geheugen niet:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
rene2870 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:14:
Hij komt in het scherm dat ik weer de code moet invullen die je normaal invult als je de telefoon opstart. Daarna gaat hij weer alles laden, dus de weer-widget bijvoorbeeld en de micro-sd inladen.

Zal eens kijken naar de instellingen daarvan. En nieuwe sim ga ik wel even aanvragen inderdaad. Kijken of hi moeilijk doet daarover omdat het normaal iets van 20 euro kost dacht ik.
Het klinkt alsof je telefoon in je zak steeds opnieuw opstart zonder dat je het door hebt, en als die dan klaar is met dat opnieuw opstarten moet je zoals altijd met opstarten je pin (die code waar jij het over hebt) intoetsen. Ik zou alleen echt niet weten hoe je dit kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
JelleNL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Het klinkt alsof je telefoon in je zak steeds opnieuw opstart zonder dat je het door hebt, en als die dan klaar is met dat opnieuw opstarten moet je zoals altijd met opstarten je pin (die code waar jij het over hebt) intoetsen. Ik zou alleen echt niet weten hoe je dit kan verhelpen.
Ik dacht zelf ook aan zoiets, misschien een aantal keer de verkeerde code of iets dergelijks dat hij blokkeert. Maar had het laatst ook toen hij gewoon normaal 'lag' dus er niks werd aangeraakt.
Hopelijk gaat een nieuwe simkaart helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Zou eerst even een reset uit proberen, dat scheelt je een simkaart aanvragen ed :)

@ DRuw jaa, draadloos en netwerken > wifi > druk op menu en dan geavanceerd > wifi slaapbeleid > nooit uitschakelen en klaar is DRuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Joh, leermomentje! (wist niet dat daar een advanced menutje zat:)) typisch gevalletje RTFM.....
TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
AktiveHate schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:54:
Zou eerst even een reset uit proberen, dat scheelt je een simkaart aanvragen ed :)

@ DRuw jaa, draadloos en netwerken > wifi > druk op menu en dan geavanceerd > wifi slaapbeleid > nooit uitschakelen en klaar is DRuw ;)
Kost klauwen met stroom en dus accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

klopt maar ik zet mijn wifi bewust aan en uit. Ik heb (nog) geen 3g en heb er de balen van dat mijn whatsapp uit gaat als ik thuis ben en mijn telefoon in slaap valt...
Thuis heb ik toch een oplader.
Ik houd het met de batterij trouwens behoorlijk lang vol. als ik veel aan het klooien ben met het ding toch ruim 2 dagen (juiceplotter is wel een hadig appie vind ik, kun je in de gaten houden hoe lang je telefoon het nog uithoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
pathfinder2k schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:31:
[...]

Kost klauwen met stroom en dus accu!
Dus totaal niet! Wifi is zuiniger dan 3G zeker zolang je niks verstuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
AktiveHate schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:54:

Reset al een keer geprobeerd. Dus ga wel even een simkaart aanvragen, maar ben niet bereid ervoor te betalen. Lijkt me dat hi dit gewoon moet doen omdat het niet door een defect van mijn kant gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
AktiveHate schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Dus totaal niet! Wifi is zuiniger dan 3G zeker zolang je niks verstuurt ;)
Nee, volgens mij is het andersom. 3G is vele malen zuiniger, als het dus niet gebruikt wordt. Als WiFi aan staat... is het aan, niet half aan maar altijd helemaal aan. Juist daarom schakelt dat ding z'n WiFi uit als hij slaapt. Anders zou het nut ver te zoeken zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tsja, maar had laatste ergens hier gelezen dat het zuiniger voor je mobiel zou zijn als je overal steeds met een wifi hotspot verbonden bent ipv met 3g.
Het hangt voroal van je singlaasterkte af want als ik in de trein zit met wifi gaat men accu toch een stuk langer mee dan gewoon met 3g, omdat ie op sommige stukken dan veel meer moeite moet doen om connectie te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
De Optimus One heeft inmiddels z'n 2.3 upgrade. Dit is versie 20G, dus mocht hij voor ons al eerder beschikbaar komen dan officieel aangkondigd, dan zal dit de URL zijn gok ik: http://csmg.lgmobile.com:...DEUBK/V20g_00/V20G_00.kdz

Werkte bij jullie z4root trouwens? Bij mij crasht de permanent root en de temporary root blijft hangen.
Nevermind: gingerbreak 1.2 werkt :)

[ Voor 21% gewijzigd door kwaazaar op 08-07-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heeft iemand enig idee hoe ik tijdens een telefoongesprek extra cijfers ik kan toetsen?
bijvoorbeeld bij een menu als voicemail of als je de bank belt?
Ik kom er maar niet achter:(
BVD!!!

Laat maar weer,
Toetsen blokkering betekend in dit geval dus het niet-tonen van de toetsen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 08-07-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
@druw

/facepalm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Voor degene die dit topic nog volgen, ik heb contact gehad met LG Nederland, zij gaven aan dat je bij ibood moest zijn omdat ibood een Duitse partij heeft opgekocht en LG Nederland alleen service verleent aan de Benelux modellen (en de e720 is niet in de Benelux uitgekomen).
Vandaar contact gehad met LG Duitsland (ideale live chat functie). Wat ze me daar kunnen bevestigen is dat de update naar 2.3 wel gepland staat, alleen de eerdere verwachting van het 3e kwartaal van 2011 die ik van LG Nederland had ontvangen is niks bekend. Er staat nog geen release datum maar op dit moment kunnen ze alleen zeggen dat hij wel komt.

Hoe ik erover denk..., dat hij niet meer komt. Het gaat van een verwachting van de 3e kwartaal 2011 naar "onbekende release datum". Dus ik heb er weinig hoop meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Klinkt inderdaad niet echt alsof ze er haast mee hebben.. We zullen zien.
Probleem is denk dat je/we ook niet moeilijk kunnen gaan doen dat de 2.3 update niet komt (iBood had wel aangegeven in de advertentie dat 2.3 zou komen) omdat ze dan gewoon zullen zeggen 'ja we hebben niet gezegd wanneer die update er zou zijn, misschien komt 'ie over een jaar nog wel uit..' of iets in die trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Nee is ook zo, ach over een maandje heb ik de desire S, dus dan kan de LG weer als reservetelefoon :)

• DRuw

DRuw

Tja, het is gewoon een mooi koopje geweest en hij draait netjes op de 2.2 hoor (unbranded).
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden met het ding bel (al moet hij wel iedere dag in de lader omdat bij veel bellen hij behoorlijk snel de batt leegtrekt).
Toch bedankt voor de update rene2870!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Ja ik heb hetzelfde nu, batterij zuigt hij ook wel snel leeg maar een dag red ik sowieso wel. Prime ding voor dat bedrag en hij doet wat hij moet doen. Ik had alleen wat andere toetsenbordjes geprobeerd omdat ik die van LG erg onlogisch en onhandig vind maar dan merk je wel dat hij wat snelheid mist. (swiftkey/slideit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
Wel jammer trouwens dat er niemand is opgestaan om rom's te maken of om echt een goede costum kernel te maken. Al heb ik het zelf natuurlijk ook niet gedaan maar wij kan het simpelweg niet, en er is natuurlijk wel het een en ander maar er is niet meer verder op gegaan ofzo.
Maarja verder voor dat geld wel een goed koopje idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn LGE720 (gekocht via ibood.nl) - hij schakelt vanzelf uit ong. eens per 1/2 dagen. Dit gebeurt b.v. aan het eind van een telefoon gesprek of tijdens gebruik (maar de batterij is nog niet leeg). Heeft iemand anders ook deze probleem gehad?

Mijn telefoon heeft nog steeds de originele android (v2.2..).

Verder heb ik contact gehad via chat met LG-Duitsland maar ze hebben nog geen info over 2.3 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een redelijk probleem met mijn LG E720 en dit is namelijk dat het geluid (beltoon) enorm stil is! Weet iemand hier een oplossing voor, en hebben andere gebruikers dit probleem ook/niet? alvast bedankt op voorhand voor een reactie! grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb naast deze telefoon ook een Asus Eeepad Transformer (android tablet). Deze tablet heeft ook een capacitief touchscreen, maar deze werkt VEEEEELE malen beter. Ik begrijp nu pas goed waarom die telefoon zo cheap was.

Vwb je geluidsprobleem: geen idee, misschien werkt een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marystar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 09:39
CyanogenMod 7.1 Gingerbread 2.3.7 for E720

http://www.madteam.co/for...r-e720/msg28719/#msg28719

iets om in de gaten te houden :)

[ Voor 13% gewijzigd door marystar op 07-11-2011 20:43 ]

• SpeedersPeugeot
  • Laatst online: 26-03 14:56
Thx voor de link mbt CyanogenMod 7.1 Gingerbread 2.3.7 for E720. Ik wacht nog ff tot die iets stabieler is. Wat ik raar vindt is dat op de LG site wel heel weinig over de LGE720 is te vinden. Hoe krijg je nu gewoon een LG originele 2.3 versie erop ooit? Of is er al ergens iets te vinden...?

Bij mijn foon heb ik het probleem dat natuurlijk ook het geheugen vol zit, zelfs de standaard 2gb SD kaart zat al snel vol, dus een 4gb kaart erin en de inhoud van de 2gb hierop gecopieerd. Alles blijft werken maar updaten van apps uit de market blijft de fout melding geven: Installeren op USB-opslag of SD-kaart is mislukt. What to do? 8)7

Mary had a crypto key...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste