Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Hannspree Hannspad vandaag binnen gekregen via Redcoon.

Helaas werkt het touchscreen niet en gaat ie dus weer retour.
Of iemand moet nog een idee hebben wat ik kan doen om het euvel te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Heb je de Tablet 2X opgestart? Mijn china-tab pikte de eerste keer ook geen touchscreen input maar na een reboot wel. Heb net ook de Hannspad besteld bij Alternate.de. Als genoeg mensen hem aanschaffen een apart topic perhaps?
De Groupon aanbieding van 199 op de vorige pagina is wat duur, die Huawei S7 werd enige tijd geleden voor 100 euro verkocht bij belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Toch ook maar even melden in dit topic. Heb zelf de HannsPad 2 dagen geleden besteld bij Redcoon.
Ik hoop dat het scherm niet tegenvalt, wat dat ik wat ik het grootste minpunt vind bij voordelige tablets; beperkte kijkhoeken en een slechte kleurweergave.
Ik ben overigens voor het openen van een apart topic.

(Heb ook een Novo8 in de bestelling staan, kan tussen die twee wel een vergelijking maken zodra ik beide binnen heb. Atm in Spanje, dus geen toegang tot de Hannspad.)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de Flytouch 3/Epad 2 besteld, binnen dag in huis, prima tablet, incl. werkende Market enz. :

http://www.battal.nl/webs...uper-pad-2-tablet-pc.html

Aantrekkelijke prijs (169.- euro) NL garantie, handleiding en support, aanrader als je interesse hebt in de Flytouch, ze hebben ook de Flytouch 2 e.a. zeker moeite waard !

Nu nog ff zoeken naar wat te verbeteren valt via dit forum. iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anjaniki schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:14:
Heb je de Tablet 2X opgestart? Mijn china-tab pikte de eerste keer ook geen touchscreen input maar na een reboot wel. Heb net ook de Hannspad besteld bij Alternate.de. Als genoeg mensen hem aanschaffen een apart topic perhaps?
Heb hem meerdere malen opnieuw opgestart en zelfs in recovery modus het scherm gekalibreerd.
Maakt allemaal niks uit.
Enige nadeel is nu, dat ze hem bij redcoon niet meer hebben en dat het dan dus zeker 3 weken duurt voordat ik hem terug heb.
Ze komen hem maandag weer halen en krijg mijn geld terug. Wel weer netjes. Al heb ik nog steeds geen werkend tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Nog steeds niets dan lof over de hannspad, net geroot met z4 en de android market geinstalleerd.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Hannspree Tablet nu bij Alternate.de besteld.

Kijken of deze volgende week wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm.. is dat niet n beetje duur voor een 7" met een trage cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:51:
Nog steeds niets dan lof over de hannspad, net geroot met z4 en de android market geinstalleerd.
Hey.. Welke market heb je geinstalleerd en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Versie 1.82 van de android market, niet nieuwste, maar wel gmail natuurlijk en voor mij voldoende naast de hannspree market.

De methode is te vinden op chinadigitalcomm.com. android ainol, daar vind je mijn methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 08:21:
[...]

Uhm.. is dat niet n beetje duur voor een 7" met een trage cpu?
Schijnt wel mee te vallen. Ingebouwde 3G support dus je kan er ook mee bellen. Verder is de tablet zelf kwalitatief zeer goed in elkaar gezet.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:47:
Versie 1.82 van de android market, niet nieuwste, maar wel gmail natuurlijk en voor mij voldoende naast de hannspree market.

De methode is te vinden op chinadigitalcomm.com. android ainol, daar vind je mijn methode.
Heb direct maar een andere CWM erop gezet en de TNT-Lite rom.. Wereld van verschil nog eens!! Market standaard, ook google apps staat er nu op.. Daarnaast is de tapntap interface nu uitgeschakeld.. Lekker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@us1111,

Nog even ter verduidelijking, root met z4, heel simpel, rootexplorer installeren.
Vervolgens vending apk, google service framework apk, en market enabler apk downloaden van de link in de onderstaande site.

Verder google service framework apk installeren, de vending, market apk gewoon installeren met root explorer en vervolgens market enabler apk installeren en in de settings list bij us t-mobile, 'fake this provider now' aanklikken, rebooten en je bent vertrokken.
Dit is nog simpeler dan in onderstaande link beschreven is.

http://www.chinadigitalco...-novo8-tablet-t10489.html

Oke, zie wat je hebt gedaan, ik houd het nog even bij de stock firmware, aangezien ik in zuid zuid limburg op vakantie ben zonder windows, hij bevalt me met de android market en de dolphin browser nog steeds heel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door janesh op 30-07-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag voor vakantie nog een tablet willen, vertrek zaterdag al. Veel keuze aan tabs heb ik dus eigenlijk niet aangezien ik die dus ten laatste vrijdag moet hebben. Welke tablet neem ik dan best? Ik heb al gezien voor YARVIK 210/310, Archos Arnova 10, Flytouch 3 (via marktplaats of ebay vanuit UK dan) of de Hannspad. De Yarvik tabs lijken niet zo'n goede tablets. De archos arnova 10 ook niet echt, heb er eentje getest in vandenborre en vond het scherm maar sloom. Ik wil het vooral dus gebruiken voor films te kijken en wat internetten. Eventueel wat games zoals angry birds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker heeft een 7" Xiron voor 89 euro.
http://www.blokker.nl/web...Id=50051&productId=103757

Enig idee welke fabrikant, of andere info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ai ai ai....na een dag ALLES maar lezen wat er te lezen valt wat je nodig zouuuuww hebben voor het maken van een koopbeslissing voel ik een koopmoment opborrelen..

Eigenlijk iets onmogelijks want zoals al vaker gezegd...er is ZOVEEL keuze...geen top 10..en 100 verschillende wensen van kopers.

Voor mij is snelheid, grote (8 inch), bouw en eigenlijk nog het belangrijkste..de community rondom een "chinees" belangrijk. Immers, als je de hardware hebt maar met een brakke rom aan de gang moet wordt je daar ook niet blij van.

Mijn keuze is...trommmeel trommmel

http://blog.wholesaleonep...roid-2-3-tablet-1280x768/

De Haipad M8 (bluetooth, 480 gram, grote capaciteit batterij, 8 inch, dun, zelfde scherm als novo8)

Het lijkt op dit moment de beste keus...nu kan ik gewoon bestellen en niet meer achterom kijken maar doe aan zelfpijniging en gooi hem toch nog even in de groep waarom ik hem NIET zou moeten kopen..wat zie ik compleet over het hoofd?

Enige waar ik lichtelijk onrustig van wordt is dat de community eromheen nog minimaal is wat voornamelijk ook komt omdat ie nog zo nieuw is..maar het is natuurlijk even de vraag of het gaat komen en het model gaat aanslaan...

wat jullie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
xon schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:47:
Voor mij is snelheid, grote (8 inch), bouw en eigenlijk nog het belangrijkste..de community rondom een "chinees" belangrijk. Immers, als je de hardware hebt maar met een brakke rom aan de gang moet wordt je daar ook niet blij van.

Mijn keuze is...trommmeel trommmel

http://blog.wholesaleonep...roid-2-3-tablet-1280x768/

De Haipad M8 (bluetooth, 480 gram, grote capaciteit batterij, 8 inch, dun, zelfde scherm als novo8)
Ziet er goed uit. mis hier zelf de gps nog in, maar je kunt niet alles hebben.
Even vluchtig de tekst doorgelezen maar de software schijnt wat verbeterpunten te hebben, verder ziet ie er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anjaniki schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:14:
De Groupon aanbieding van 199 op de vorige pagina is wat duur, die Huawei S7 werd enige tijd geleden voor 100 euro verkocht bij belcompany.
Dat was niet dezelfde Huawei Ideos S7! Dat was de versie met resistief scherm, geen camera op de achterkant etc etc etc.. Ik weet verwarrend, maar er zijn geloof ik echt 3-4 versies in omloop van de Huawei Ideos S7..

Ook opletten met de benamingen.. Huawei S7 of Huawei Ideos S7 is ook niet hetzelfde apparaat.. Lastiger konden ze het niet maken..

En 349 is geen uitzondering voor "juiste" versie: http://www.tabletcenter.n...awei-ideos-tablet-s7.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Huawei van BC voor 99 euro was zeer zeker wel die met resistief multitouch screen en camera voor- zowel als achter, GPS en sim kaartslot (simlockvrij !) enz, enz, dezelfde als die welke Cool Blue momenteel voor 349 euro verkoopt !

Reden dat ik dat zeker weet is dat ik er zelf bij BC eentje voor 99 euro heb gekocht na eerst type met die van Cool Blue te hebben vergeleken !

Hoe dat kon voor 99 euro (zijn er nu niet meer!) weet ik ook niet maar feit is dat dankzij dit forum meerdere mensen er eentje voor die prijs hebben gekocht ! ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:25:
Die Huawei van BC voor 99 euro was zeer zeker wel die met resistief multitouch screen en camera voor- zowel als achter, GPS en sim kaartslot (simlockvrij !) enz, enz, dezelfde als die welke Cool Blue momenteel voor 349 euro verkoopt !

Reden dat ik dat zeker weet is dat ik er zelf bij BC eentje voor 99 euro heb gekocht na eerst type met die van Cool Blue te hebben vergeleken !

Hoe dat kon voor 99 euro (zijn er nu niet meer!) weet ik ook niet maar feit is dat dankzij dit forum meerdere mensen er eentje voor die prijs hebben gekocht ! ;) _/-\o_
Die van mij was de capacitieve uitvoering (S7-105) met 1 GHz processor voor maar 100 euro. Nog geen dag spijt gehad dat ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tafkar schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Die van mij was de capacitieve uitvoering (S7-105) met 1 GHz processor voor maar 100 euro. Nog geen dag spijt gehad dat ik hem heb gekocht.
Ook geupdated naar Android 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Ik ben opzoek naar een tablet voor het volgende:

Ik wil bij mijn telefoon provider een extra sim kaartje aanvragen voor het volgende, Zodra ik dan thuis kom
wil ik mijn telefoon offline zetten en overschakelen naar een tablet met sim zodat ik whatsapp berichten kan ontvangen.
Whatsapp heeft een sim nodig om te werken. Ik zie door de bomen het bos niet met al deze exotische tablets

Is dit iets wat kan werken?
Ik heb best redelijk wat gezocht en gelezen op got, Als ik zoek op google naar "whatsapp on tablet"
kom ik wel uit bij got als eerste hit :). maar verder geen oplossing.

Ik lees ook dat er tablets zijn met "build in 3g" zodat je er een simkaart in kan pluggen.
Is er iemand dit al doet? of een betrouwbaar product weet want vele tablets adverteren met 3g maar zijn uiteindelijk dongels als ik de reviews goed lees.

verder geen eisen voor de tablet alleen een Capacitive scherm.

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

kidfunk schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:03:

Ik wil bij mijn telefoon provider een extra sim kaartje aanvragen voor het volgende, Zodra ik dan thuis kom
wil ik mijn telefoon offline zetten en overschakelen naar een tablet met sim zodat ik whatsapp berichten kan ontvangen.
Whatsapp heeft een sim nodig om te werken. Ik zie door de bomen het bos niet met al deze exotische tablets

Ik heb best redelijk wat gezocht en gelezen op got, Als ik zoek op google naar "whatsapp on tablet"

Ik lees ook dat er tablets zijn met "build in 3g" zodat je er een simkaart in kan pluggen.
Is er iemand dit al doet? of een betrouwbaar product weet want vele tablets adverteren met 3g maar zijn uiteindelijk dongels als ik de reviews goed lees.

Ik had hetzelfde probleem...ik wilde eigenlijk ook twee kaartjes en het liefst die tegelijk werken. Helaas gaat dat niet op in nederland en kan je alleen bij T-mobile als niet zakelijke klant twee kaartjes bestellen. Let wel..op het moment je de ene aanzet gaat de andere uit.

In belgie (mobistar) hebben ze nu een abonnement waar het WEL kan..gewoon twee kaartjes die beide gebruik maken van hetzelfde abonnement. Immers, hoe meer je gebruikt hoe sneller je door je bundel heen bent en hoe meer zij verdienen dus waarom niet.

3g zit tegenwoordig ook ingebouwd in de Tablets of kan je als optie nemen. Maar waarom zo moeilijk? Ik heb voor een andere oplossing gekozen en gewoon mijn 3G te sharen op mijn telefoon over Wifi. Het geld wat ik nu niet kwijt ben voor een 3G mogelijkheid stop ik in een sneller data abbo waar ik ook nog op andere manieren van kan profiteren. Je hebt hiervoor wel een smartphone nodig maar dat lijkt me duidelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
kidfunk schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:03:

Volgens mij kun je dit werkend krijgen met een 2e sim kaart zoals een auto ook werkt, maar dan maakt hij hoogstwaarschijnlijk verbinding via je SIM kaart. Ik zie dus niet helemaal het voordeel in. En als iemand thuis je tablet aanzet is het de vraag welke sim kaart hij gebruikt. Volgens mij krijg je alleen maar problemen met een dergelijke setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

3g zit tegenwoordig ook ingebouwd in de Tablets of kan je als optie nemen. Maar waarom zo moeilijk? Ik heb voor een andere oplossing gekozen en gewoon mijn 3G te sharen op mijn telefoon over Wifi. Het geld wat ik nu niet kwijt ben voor een 3G mogelijkheid stop ik in een sneller data abbo waar ik ook nog op andere manieren van kan profiteren. Je hebt hiervoor wel een smartphone nodig maar dat lijkt me duidelijk :-)
Ik ben niet bekend met deze optie,Kan je verduidelijken wat je bedoelt met 3G sharen over Wifi. Denk je dat dit werkt mbt whatsapp. Ik denk niet zo zeer dat het over hoe je op het net komt gaat maar eerder over de simkaart verificatie.
coldasice schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Volgens mij kun je dit werkend krijgen met een 2e sim kaart zoals een auto ook werkt, maar dan maakt hij hoogstwaarschijnlijk verbinding via je SIM kaart. Ik zie dus niet helemaal het voordeel in. En als iemand thuis je tablet aanzet is het de vraag welke sim kaart hij gebruikt. Volgens mij krijg je alleen maar problemen met een dergelijke setup.
Het voordeel is dat ik op de bank kan whatsappen en surfen met een tablet en niet met mijn telefoon zit te pielen.

De gedachte gang is dat ik een mobiel heb omdat ik bepaalde functionaliteit mee naar buiten de echte wereld in wil nemen. Maar zodra ik thuis ben heb ik die mobiliteit niet meer nodig en wil ik graag dezelfde services gebruiken maar op een groter canvas. puur luxe

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:07
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, en weet ook niet of het bestaat voor je telefoon (OS), maar is het niet mogelijk om het scherm/controle van je telefoon over te nemen vanaf een tablet/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:14:
[...]

17,85 verzendkosten, maar nog eens 17,85 voor onder rembours. Dus ik heb maar vooruit betaald.
Kun je laten weten wanneer je hem binnen hebt gekregen?

Ik heb vandaag betaald en ben benieuwd naar de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

guapper schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:48:
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, en weet ook niet of het bestaat voor je telefoon (OS), maar is het niet mogelijk om het scherm/controle van je telefoon over te nemen vanaf een tablet/laptop?
Ehh met internet sharen bedoel ik Wikipedia: Tethering
Dit is een klein stukje software/app (je moet daar vaak wel je telefoon voor rooten en in nieuwste android zit het al standaard in) waarmee je gewoon je een eigen wifi accespoint opzet vanaf je telefoon en die maakt gebruik van 3G en het abonnement wat je hebt afgesloten bij je provider.

Dus in de trein (bv) telefoon in je zak..connect wifi op je telefoon vanaf je tablet..en internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Wie helpt mij even.....1 vraag...1 antwoord mogelijk...en 1 iemand blij

Vraag: Wat is op dit moment de snelste en nieuwste 8 inch Chinese Tablet met VOLOP community (rom) ondersteuning max 250 dollar (waarbij een honey rom toch wel erg waarschijnlijk is in de toekomst)

Novo8 bekend maar inmiddels niet de snelste/nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:08:
Wie helpt mij even.....1 vraag...1 antwoord mogelijk...en 1 iemand blij

Vraag: Wat is op dit moment de snelste en nieuwste 8 inch Chinese Tablet met VOLOP community (rom) ondersteuning max 250 dollar (waarbij een honey rom toch wel erg waarschijnlijk is in de toekomst)

Novo8 bekend maar inmiddels niet de snelste/nieuwste
zoek gewoon op aliexpress en do some research op de tablets die je vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02-2024

Tafkar

3600 Wp

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:13:
[...]

Ook geupdated naar Android 2.2?
Uiteraard!!

Heb meerdere custom roms geprobeerd, maar de officiele " Sweden" Rom vindt ik het beste werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

nizzuts schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:25:
[...]

zoek gewoon op aliexpress en do some research op de tablets die je vindt
ja dat slaat echt op een emmer en een koekblik...

Dat is juist het probleem wat ik in 1 zin beschrijf..je kan wel 12023 verschillende tablets kopen op sites als aliexpress met evenveel maten en processoren maar het belangrijkste voor mij is de community erachter. Je kan wel een supersnelle chinees kopen maar als er nooit een firmware update komt (3.0) heb je er helemaal niets aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:06:
maar als er nooit een firmware update komt (3.0) heb je er helemaal niets aan natuurlijk.
Waarom? Ik gebruik al 8 maanden een Android 2.1 / 2.2 tablet en dat werkt voor-tref-fe-lijk hoor ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

CLB schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Waarom? Ik gebruik al 8 maanden een Android 2.1 / 2.2 tablet en dat werkt voor-tref-fe-lijk hoor ;)
ik geloof niet dat jij geen 3.0 wilt als het er straks is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan geloof je het niet =) Android Honeycomb is er al een hele tijd, nou mooi hoor, 2.2 werkt ook goed :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

ik geloof niet dat jij geen 3.0 wilt als het er straks is..
Hangt er vanaf wat je ermee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:18:
[...]

Hangt er vanaf wat je ermee wil doen.
:-) Na ja dat is niet de discussie..helemaal goed als je tevreden bent met 2.3. Hetgeen waar ik naar zoek ik een tablet die nog een jaar mee kan en dus nu gewoon de nieuwste hardware heeft. Gevolg is dat er ook updates voor moeten komen om de kinderziektes (die er meestal zijn) eruit te halen....

dat is het eieren eten mensun :)

Maar goed...eigenlijk weet ik het nog steeds niet. De Haipad M8 1.3 ghz is voor mij op dit moment nog steeds de beste keuze alleen nergens te bekennen op slaidroid dus geen andere rom dan de gene die er al op zit en daar heb ik wel beetje moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ga dan gewoon zoeken vanuit de communities als dat zo belangrijk is voor je.. ik zou zeggen veel plezier op XDA!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:34:
[...]
De Haipad M8 1.3 ghz[/url] is voor mij op dit moment nog steeds de beste keuze alleen nergens te bekennen op slaidroid dus geen andere rom dan de gene die er al op zit en daar heb ik wel beetje moeite mee
maar het belangrijkste voor mij is de community erachter
Dus je vind het belangrijkste de community erachter, maar de beste tablet die je kan vinden heeft geen community blijkbaar.. :?

Overigens heb ik gisteren even Honeycomb geprobeerd op mijn Hannspree (die overigens bijzonder goed bevalt!!) maar zie nog niet direct de toegevoegde waarde van Honeycomb.. Heb nu Zeam launcher draaien en alles gaat echt supersnel en uiterst comfortabel..

Wellicht tijd om een eigen Hannspree topic te openen? Volgens mij heeft het ding echt een berg aan potentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:00:

Wellicht tijd om een eigen Hannspree topic te openen? Volgens mij heeft het ding echt een berg aan potentieel..
Zodra die van mij binnen is vanuit het Duitse, dan ga ik er wel een openen. Maar je mag natuurlijk alvast starten. Wel even een net begin maken met specs en afbeeldingen en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Mijn Hannspad kan ieder moment komen, via T&T zie ik dat hij onderweg is. Zodra ik hem binnen heb zal ik ook mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze al gezien?

Aanbieding bij Blokker, Weet iemand welke het is? is het een beetje wat? voor b.v. internet, klein spelletje, email, youtube, muziek e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeNiTaLiX schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:13:
Mijn Hannspad kan ieder moment komen, via T&T zie ik dat hij onderweg is. Zodra ik hem binnen heb zal ik ook mijn bevindingen posten.
Waar heb je hem besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:20:
Iemand deze al gezien?

Aanbieding bij Blokker, Weet iemand welke het is? is het een beetje wat? voor b.v. internet, klein spelletje, email, youtube, muziek e.d. ?
Moet je voor de grap eens hier kijken :)
De zoekfunctie rechts bovenin werkt écht.

Xiron 7'' Tablet Blokker

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 02-08-2011 11:46 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

afuture veenendaal. (pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer!

Weet iemand momenteel een goedkope (al dan niet Chinese) tablet die geschikt is voor:

- Algemeen surfen op internet en e-mail
- Flash applicaties soepel laten werken (Unibet.com / live wedden)
- Youtube (filmpjes kijken t/m 480p)
- Accu een redelijke levensduur heeft

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haaswijk1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:00:
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer!

Weet iemand momenteel een goedkope (al dan niet Chinese) tablet die geschikt is voor:

- Algemeen surfen op internet en e-mail
- Flash applicaties soepel laten werken (Unibet.com / live wedden)
- Youtube (filmpjes kijken t/m 480p)
- Accu een redelijke levensduur heeft

Alvast bedankt!
Jawel, dat weten we wel.. Er zijn namelijk genoeg voorbeelden te vinden in dit Forum.. Ook op bijvoorbeeld Pandawill kan je erg veel informatie vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
xon schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:06:
[...]

ja dat slaat echt op een emmer en een koekblik...

Dat is juist het probleem wat ik in 1 zin beschrijf..je kan wel 12023 verschillende tablets kopen op sites als aliexpress met evenveel maten en processoren maar het belangrijkste voor mij is de community erachter. Je kan wel een supersnelle chinees kopen maar als er nooit een firmware update komt (3.0) heb je er helemaal niets aan natuurlijk.
jij bent gewoon slecht in research (+ een beetje lui ?)...je vindt een tablet die aan je eisen voldoet en je google searched gewoon, zie je van zelf of er een community/rom/review is en je kan ook de recommended system specs van 3.0 vinden ...dus ik denk dat mijn mening spot on is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mag ik toch hopen dat je krachtige armspieren hebt met z'n gewicht van 1,1KG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Dan mag ik toch hopen dat je krachtige armspieren hebt met z'n gewicht van 1,1KG :+
Dat is wel inclusief de doos en accessoires ;). Neemt niet weg dat het tablet waarschijnlijk zo'n 800 - 900g zal wegen. Wat nog steeds evenveel is, als een kleine laptop :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding is slechts 8" dus dat gewicht is echt way too much.. M'n 7" tablet met HDD weegt slechts 400 gram..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
hier nog een review/benchmarks van de haipad m8, nadelen die uit dit artikel naar voren komen zijn de kleuren, lijken "koud" en de inkijkhoek is "normaal", grote spellen(+10MB) lijken ook nog niet goed te werken en de video playback laat ook nog wat achterwegen /flash niet geweldig. Ook is dit op het moment de enige tablet met deze SoC (VC882)

http://micdigi.com/2011/07/the-tests-of-haipad-m8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:15:
Ding is slechts 8" dus dat gewicht is echt way too much.. M'n 7" tablet met HDD weegt slechts 400 gram..
gewicht is 492 gram dus valt wel mee, ik zit meer met de punten die ik al aangaf maar voor 190usd kan je niet alles verwachten

http://micdigi.com/2011/0...ith-the-firmware-upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

nizzuts schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:19:
hier nog een review/benchmarks van de haipad m8, nadelen die uit dit artikel naar voren komen zijn de kleuren, lijken "koud" en de inkijkhoek is "normaal", grote spellen(+10MB) lijken ook nog niet goed te werken en de video playback laat ook nog wat achterwegen /flash niet geweldig. Ook is dit op het moment de enige tablet met deze SoC (VC882)

http://micdigi.com/2011/07/the-tests-of-haipad-m8/
Eindelijk een on-topic reactie waar ik wat mee kan behalve het roepen van onjuiste gegevens/gewicht..wie heeft het dan over lui en research!?. Goed..voor ik hetzelfde ga doen..ontopic..

Het voordeel maar zeker eigenlijk nog meer nadeel is inderdaad de processor (VC882) en de vraag of het een blijvertje is net als z'n kleine broertje de Haipad M7 en er op doorontwikkelt gaat worden of dat ie in de grote chinezen brei terecht komt met " de rest".

Ik werd er niet vele blijer toen ik door een seller van de haipad op aliexpress ook werd gewezen op een annndere M8:

http://www.aliexpress.com...pad-3G-GPS-Bluetooth.html

huub huub huub...er zit in 1 keer een samsung processor in GPS en een betere camera...kortom een compleet ander toestel die ze ook M8 noemen...hoezo verwarrend?!...( en daarmee eigenlijk dus nog interessanter als je naar de specs kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb er echt bar weinig verstand van...maar lees ik nu goed dat het mogelijk is om op de in dit topic genoemde tablets ook bijvoorbeeld Android 3.0 te installeren? Kan dat op alle (Android uiteraard) tablets?
En belangrijker...kan ik dat als leek ook?
Ik zit zelf een beetje te kijken naar zo'n Hannspree, een Archos 101 of een van de hier genoemde Chinese Exoten... Wil max. €250,- uitgeven.

Belangrijk voor mij:
10" scherm
Capacitief
Wireless-N
Gebruikt voor filmpjes, internet, email(meerdere accounts beheren) en een enkel spelletje.

De bediening van het scherm vind ik erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Voor liefhebers, de hannspad is er weer bij redcoon voor 169 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
xon schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:31:
[...]

Eindelijk een on-topic reactie waar ik wat mee kan behalve het roepen van onjuiste gegevens/gewicht..wie heeft het dan over lui en research!?. Goed..voor ik hetzelfde ga doen..ontopic..

Het voordeel maar zeker eigenlijk nog meer nadeel is inderdaad de processor (VC882) en de vraag of het een blijvertje is net als z'n kleine broertje de Haipad M7 en er op doorontwikkelt gaat worden of dat ie in de grote chinezen brei terecht komt met " de rest".

Ik werd er niet vele blijer toen ik door een seller van de haipad op aliexpress ook werd gewezen op een annndere M8:

http://www.aliexpress.com...pad-3G-GPS-Bluetooth.html

huub huub huub...er zit in 1 keer een samsung processor in GPS en een betere camera...kortom een compleet ander toestel die ze ook M8 noemen...hoezo verwarrend?!...( en daarmee eigenlijk dus nog interessanter als je naar de specs kijkt)
leuke complete tablet maar wel 150usd duurder dan de haipad + android 2.2
model wat je aangeeft is de sinor m8 en ze maken het idd verwarrend met al die model namen die op elkaar lijken .

http://micdigi.com/2011/0...een-3g-gps-and-bluetooth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
readytoflow schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:37:
Ik heb er echt bar weinig verstand van...maar lees ik nu goed dat het mogelijk is om op de in dit topic genoemde tablets ook bijvoorbeeld Android 3.0 te installeren? Kan dat op alle (Android uiteraard) tablets?
En belangrijker...kan ik dat als leek ook?
Ik zit zelf een beetje te kijken naar zo'n Hannspree, een Archos 101 of een van de hier genoemde Chinese Exoten... Wil max. €250,- uitgeven.

Belangrijk voor mij:
10" scherm
Capacitief
Wireless-N
Gebruikt voor filmpjes, internet, email(meerdere accounts beheren) en een enkel spelletje.

De bediening van het scherm vind ik erg belangrijk.
nee, helaas kun je niet op iedere tablet 3.0 installeren, officiële of onofficiële rom updates zijn vaak heel makkelijk te installeren. als ik jou was zou ik nu bij redcoon de hannspad halen, voldoet zeker aan jouw eisen en zit ver beneden je budget, als hij niet bevalt kun je zonder opgave van reden het retour sturen.
heb hem zelf ook gekocht, al weet ik niet hoe 10inch mij gaat bevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook erg aan te denken om de Hannspad te halen. Een van mijn belangrijkste gebruiksdoelen is als e-reader, zou hij hiervoor geschikt zijn? het valt mij vaak op dat veel mobiele devices te fel backlight geven om lang te kunnen lezen, is het scherm goed te dimmen? houdt de tablet (ook voor langere tijd) lekker vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

nizzuts schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

leuke complete tablet maar wel 150usd duurder dan de haipad + android 2.2
model wat je aangeeft is de sinor m8 en ze maken het idd verwarrend met al die model namen die op elkaar lijken .

http://micdigi.com/2011/0...een-3g-gps-and-bluetooth/
Is dat de Sinor? Sure? Dan moeten ze hem wel hebben geupgrade want volgens mij heeft de " oude" Sinor gewoon een 3000mah accu en deze een 6000mah (!!)

Het lijkt erop alsof je hem kan updaten met herotab M8 rom! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1185511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op, het zal niet de eerste keer zijn dat een Chinees bij serieschakeling van twee accus de capaciteit bij elkaar optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtdiver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
zit te denken aan een Hannspad. Nu zie ik dat Redcoon.nl en Alternate,de allebei de Hannspad verkopen. Is dit hetzelfde? Of zijn er twee verschillende versies?

Redcoon.nl:
http://www.redcoon.nl/ind...538/cid/8255/refId/tweak/

Alternate.de
http://www.alternate.de/h..._25,7_%2810,1%29/810968/?

Heeft iemand deze Hannspad?
Zoja, hoe ervaar je het en Is dit een aanrader?
Hoe lang gaat het batterij mee?

Zijn er nog andere tablet die je met dit kan vergelijken? Het liefst zou ik graag een tablet willen nemen met GPS. Maar ik vertrouw die Chinese tablets niet om zo iets te aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:18:
Let wel op, het zal niet de eerste keer zijn dat een Chinees bij serieschakeling van twee accus de capaciteit bij elkaar optelt.
knik....dat kan altijd ja.

Toch, de review is van 1 augustus dus hageltje nieuw zou dus best wel kunnen dat ze hem een update hebben gegeven aangezien de eerste reviews al van april waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

Mmm. Die heeft het ook al over "Toch hoop ik dat Android 3.0 snel beschikbaar komt" en op de Freerecord site staat "Android 2.3 Operating System, upgradable naar Android 3.0" ...
Maar op de site van de fabrikant staat daar niets over. Dat zou het wel een interessante tablet maken voor die prijs ...

EDIT: aha, toch wel : http://faq.icarusreader.c...el&cat=5&id=91&artlang=en

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 02-08-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Is er nergens een lijst met de beste drie 7 inch en/of 8 inch android 2.2 tabets in de prijscategorie €100-150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

afuture veenendaal. (pricewatch)
Daar heb ik de mijne ook vandaan, jammer genoeg had mijn scherm 7 dode pixels. Ik zie ook dat hij inmiddels niet meer op de site staat. Ben benieuwd hoe de afhandeling van dit probleem gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Ik zit nu op de hannspree! Echt geweldig. Zal m later reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Mijn hannspad heeft geen dode pixels, maar ben benieuwd naar het typenummer van andere lezers van dit topic.
Mijn SN10T1 heeft typenummer SN10t1130R1653 en er is lees ik op slatedroid ook 130R1633 in omloop.
Verder nog even dit, batterijduur zeker 6 uur met wifi, en scherm maximaal en de batterij inhoud wordt van begin tot eind zeer nauwkeurig weergegeven, hetgeen ik nog bij geen enkele chinees heb meegemaakt, en wat toch wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Net op de hannspad de slatedroid root gevolgd. (Met superoneclickroot) en market en gmail werken allemaal geweldig!

*** het is wel even lastig om adb aan de praat te krijgen maar dit moet je doen middels de usb deview methode. na adb werkend te krijgen is het nog 5 minuten werk

[ Voor 41% gewijzigd door GeNiTaLiX op 03-08-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

GeNiTaLiX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:40:
Net op de hannspad de slatedroid root gevolgd. (Met superoneclickroot) en market en gmail werken allemaal geweldig!

*** het is wel even lastig om adb aan de praat te krijgen maar dit moet je doen middels de usb deview methode. na adb werkend te krijgen is het nog 5 minuten werk
Hoe is de snelheid van alles..filmpjes ..grote spellen etc?

Jammer dat ie niet meer (officieel) geudate gaat worden:

f you're expecting to find the tablet-centric Honeycomb version of Android, then you'll be disappointed. Hannspree's tablet runs on the decidedly smartphone-flavoured Android Froyo (2.2). There won't be a Android 3.0 update for the HANNSpad, but Hannspree is set to launch a new, Honeycomb-flavoured, version around September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic geopend voor de SN10T1 (Hannspree Tablet)

Verwijderd in "Hannspree Hannpad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Hoe is de snelheid van alles..filmpjes ..grote spellen etc?

Jammer dat ie niet meer (officieel) geudate gaat worden:

f you're expecting to find the tablet-centric Honeycomb version of Android, then you'll be disappointed. Hannspree's tablet runs on the decidedly smartphone-flavoured Android Froyo (2.2). There won't be a Android 3.0 update for the HANNSpad, but Hannspree is set to launch a new, Honeycomb-flavoured, version around September.
However.. Voor de Viewsonic G-Tab wordt volop ontwikkeld aan een Honeycomb rom en de G-Tab is vrijwel hetzelfde als de Hannspree. Ik heb al met succes honeycomb draaiend gehad, loopt lekker snel en soepel.. Echter sommige hardware zaken werken (nog) niet zoals hardware toetsen en G-Sensor e.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

De allernieuwste tegra 2 games draaien perfect op mijn hannstab ! Surfen gaat sneller dan op laptop. Enkel De kijkhoek is inderdaad wel minder dan bijvoorbeeld n ipad. Maar voor het prijsverschil kan er geen ipad tegenop. De responsivness is naar mijn idee geen issue, dit ligt meer aan t tapntaphomescreen dat wat langzamer is.

Nu mijn google apps werken zou ik er zo nog een kopen!

Onthoudt wel dat er geen camera, 3g en. Gps in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
GeNiTaLiX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:54:
Nu mijn google apps werken zou ik er zo nog een kopen!
Hoe heb jij 'm geroot & Gapps werkend gekregen? Slatedroid methode of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

mtr33 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Hoe heb jij 'm geroot & Gapps werkend gekregen? Slatedroid methode of anders?
Slate, niet tnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Rooten is simpel met de stock firmware, Z4 installeren, permanent root en klaar. Vervolgens met rootexplorer de android market installeren.
Ik gebruik al dagen tot volle tevredenheid de stock firmware met tapntap, en ik merk niet veel verschil met mijn galaxy tab 7 inch, qua reactiesnelheid, gevoeligheid scherm enz.

Zal in vervolg nieuwe topic gebruiken. :(

[ Voor 21% gewijzigd door janesh op 03-08-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Probeer maar eens een tablet met een tegra 2 in china te kopen, zijn er bijna nog niet, 50 tot 100 euro meer en afwachten wat je krijgt. Dusssss.....

Dan vergat ik nog die 16 gig en nederlandse garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door janesh op 03-08-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Mix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:53:
Ik zit (nog steeds :+) te twijfelen over de Hannspad. Ik ben bang dat hij voor mijn voorkeuren een beetje aan de grote kant is. Zijn er nog tablets met vergelijkbare specs (dualcore, capacitief scherm) en prijskaartje maar dan van bijvoorbeeld 7- 8 inch?
Misschien is dit wat voor jou.

http://www.e-reading4you....uefire-tablet-p-1521.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@BelovedMonster

Nog een keer, is hier al veel vaker besproken, ik heb deze nog onderweg, dualcore cortex a9,licht, snel ook in reactie, gevoelig capacitief en naar men zegt android 2.3 komt er aan.

http://www.jtshoponline.c...e-multitouching_p559.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

zo...na heel veel wikken en wegen zojuist in de volksrepubliek china mijn Haipad M8 besteld (8 inch)

linkje

Ik heb de 8GB en 1GB RAM versie gekocht voornamelijk om de 1GB RAM en voor die 18 dollar extra..och. Voor 10 dollar met china post deze kant op overigens

Je hebt overigens ook nog de M8-S, dat is een compleet andere tablet (Herotab M8 cloon) met de bekende samsung 210 processor. Deze heeft wel GPS maar is tegelijkertijd 100 dollar duurder en 2.2 android terwijl de Hanpad 2.3 out of the box is.

Fabriek heeft website www.haipad.net maar staat nog niets bijzonders op :-) of ze moeten het stiekem op de chinese website hebben gezet. ROM updates is het gewoon dus nog even wachten aangezien ie nog relatief nieuw is.

Review zodra ik hem binnen heb!

ps: Net als onze bekende leverancier op samenkopen controleert deze snuitert ook de tablet voordat ie hem verstuurt op werking en batterij!

[ Voor 7% gewijzigd door xon op 05-08-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graskaas
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:29
Goner schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:39:
[...]

Mmm. Die heeft het ook al over "Toch hoop ik dat Android 3.0 snel beschikbaar komt" en op de Freerecord site staat "Android 2.3 Operating System, upgradable naar Android 3.0" ...
Maar op de site van de fabrikant staat daar niets over. Dat zou het wel een interessante tablet maken voor die prijs ...

EDIT: aha, toch wel : http://faq.icarusreader.c...el&cat=5&id=91&artlang=en
Ik kan bevestigen dat de Icarus Bluefire G2 identiek is aan http://www.dealextreme.co...leration-1-2ghz-4gb-72878

Dus als je NL garantie wilt inruilen voor dealextreme garantie scheelt dat dus 70 euro op de aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 23:30

wij

Zo.. Na lang lezen en afwegen heb ik nu zowel de Ainol Novo8 en de Hannspad in bestelling staan. Ik verwacht ze beide komende week binnen (Hannspad vandaag besteld bij Redcoon en Novo8 (HOD) heeft gisteren Hongkong verlaten volgens de trace.).

Als ik de Hannspad uit de 1633 serie (met slechte scherm) ontvang dan zal ik deze per direct terugsturen (14 dagen bedenktijd). Als ik de 1653 serie ontvang dan ga ik hem vergelijken met de Novo8. Beide tablets hebben hun voor- en nadelen, zo zie ik voor de Hannspad eerder een goed werkende Honeycomb verschijnen en heeft deze snellere hardware en een groter scherm. De Novo8 heeft echter een hogere resolutie, is handzamer en iets goedkoper. Waarschijnlijk zal ik dan uiteindelijk de Hannspad terugsturen of de Novo8 verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
xon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:11:
zo...na heel veel wikken en wegen zojuist in de volksrepubliek china mijn Haipad M8 besteld (8 inch)

linkje

Ik heb de 8GB en 1GB RAM versie gekocht voornamelijk om de 1GB RAM en voor die 18 dollar extra..och. Voor 10 dollar met china post deze kant op overigens

Je hebt overigens ook nog de M8-S, dat is een compleet andere tablet (Herotab M8 cloon) met de bekende samsung 210 processor. Deze heeft wel GPS maar is tegelijkertijd 100 dollar duurder en 2.2 android terwijl de Hanpad 2.3 out of the box is.

Fabriek heeft website www.haipad.net maar staat nog niets bijzonders op :-) of ze moeten het stiekem op de chinese website hebben gezet. ROM updates is het gewoon dus nog even wachten aangezien ie nog relatief nieuw is.

ps: Net als onze bekende leverancier op samenkopen controleert deze snuitert ook de tablet voordat ie hem verstuurt op werking en batterij!
waar heb je hem gehaald en wat was je totaal kwijt ? volgens mij heb je met china post weinig pakkans zodat je geen invoerkosten/btw hoeft te betalen, ik zag hem bij jtshop ook met 1gb ram maar daar zat geen bluetooh op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
wij schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:07:
Zo.. Na lang lezen en afwegen heb ik nu zowel de Ainol Novo8 en de Hannspad in bestelling staan. Ik verwacht ze beide komende week binnen (Hannspad vandaag besteld bij Redcoon en Novo8 (HOD) heeft gisteren Hongkong verlaten volgens de trace.).

Als ik de Hannspad uit de 1633 serie (met slechte scherm) ontvang dan zal ik deze per direct terugsturen (14 dagen bedenktijd). Als ik de 1653 serie ontvang dan ga ik hem vergelijken met de Novo8. Beide tablets hebben hun voor- en nadelen, zo zie ik voor de Hannspad eerder een goed werkende Honeycomb verschijnen en heeft deze snellere hardware en een groter scherm. De Novo8 heeft echter een hogere resolutie, is handzamer en iets goedkoper. Waarschijnlijk zal ik dan uiteindelijk de Hannspad terugsturen of de Novo8 verkopen.
ik heb een 1633 versie en ben tevreden, scherm is gewoon goed voor zijn geld.
er is maar 1 iemand die liep te klagen over een 1633 scherm en die heeft ook dode pixels dus sowieso een faulty screen.
en in het hannspad topic is er ook iemand met 1653 en die is ook niet tevreden over het scherm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Het is allemaal voor wat het waard is, wie wat zegt, of de persoon in kwestie verstand van zaken heeft of zo maar wat roept.
Maar feit is dat op slatedroid door mensen de twee schermen vergeleken zijn en dat volgens hen de een beter is.
Maar ja wat is dat waard volgens het gezegde, 1 voorbeeld is geen voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

nizzuts schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

waar heb je hem gehaald en wat was je totaal kwijt ? volgens mij heb je met china post weinig pakkans zodat je geen invoerkosten/btw hoeft te betalen, ik zag hem bij jtshop ook met 1gb ram maar daar zat geen bluetooh op..
als je op het linkje klinkt dan kom je op de site terecht waar ik hem gekocht heb..het is via aliexpress dus je bent als koper beschermd. Paypall hebben ze overigens sinds 2 dagen eruit gehaald als betaalmiddel dus je hebt wel normale cc nodig.

Er zijn op dit moment 2 versies en hebben beide bluetooth! Versie verschilt alleen de ram en storage!

maar het is natuurlijk waanzin als je ziet wat jtshop vraagt..maar liefst 239 dollar..tegenover mijn 190 dollar of zo inclusief verzending met china post. Inderdaad bewust daarvoor gekozen ipv DHL ivm btw betalen.

Maar toch..het blijft een gok, overigens gaf de verkoper aan dat ie standaard de prijs laag houd op het pakket :-). Jammere is dat er nog geen leren sleeve voor is, tenmiste hij gaf aan dat degene die hij aanbod niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
xon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

als je op het linkje klinkt dan kom je op de site terecht waar ik hem gekocht heb..het is via aliexpress dus je bent als koper beschermd. Paypall hebben ze overigens sinds 2 dagen eruit gehaald als betaalmiddel dus je hebt wel normale cc nodig.
Het is andersom, Paypal is de samenwerking met Alie gestopt, omdat er veel te veel `disputes´ waren. Oppassen dus!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
S0epkip schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Het is andersom, Paypal is de samenwerking met Alie gestopt, omdat er veel te veel `disputes´ waren. Oppassen dus!
Ik heb inmidels ook al een week of 6 een dispute lopen op aliexpress. Ik heb niet het idee dat dat nog tot een goed einde gaat komen dus ik ga het maar via mijn CC maatschappij op proberen te lossen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Elvis56686 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:04:
[...]

Ik heb inmidels ook al een week of 6 een dispute lopen op aliexpress. Ik heb niet het idee dat dat nog tot een goed einde gaat komen dus ik ga het maar via mijn CC maatschappij op proberen te lossen denk ik.
En waar gaat het dan over? Want ik heb een teller lopen nu dat mijn order wordt geannuleerd automatisch op het moment de seller niet overgaat tot de status "shipping". Was je dat stadium voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
xon schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:40:
[...]

En waar gaat het dan over? Want ik heb een teller lopen nu dat mijn order wordt geannuleerd automatisch op het moment de seller niet overgaat tot de status "shipping". Was je dat stadium voorbij?
Er is wel wat verstuurd(al duurde dat een dag of 10 met 2 keer wisselende track & trace codes). na het opsturen was mijn tablet er in 3 dagen. Het tablet bleek echter niet goed te functioneren. De behuizing is van dusdanig slechte kwaliteit dat deze makkelijk buigt. Dit in combinatie met slecht verpakkingsmateriaal heeft er voor gezorgd dt het tablet alleen beeld geeft als ik flink druk op het tablet zet om het scherm goed contact te laten maken.

In eerste instantie typisch aziatische reactie van "dat kan niet we hebben het tablet getest en we hadden het perfect verpakt" en nadat ik de klacht had geescaleerd bij aliexpress werd dat "u heeft gelijk we hadden het slecht verpakt, u krijg $30 terug". Uiteraard ging ik daar niet mee akkoord(totale kosten waren ongeveer $115).

Ik wil het tablet best terug sturen maar dan moet voor de verkoper wel duidelijk zijn dat het tablet niet goed werkt zodat hij later niet kan claimen dat het tijdens mijn verzending stuk is gegaan. Een bericht met gelijke strekking heb ik zo'n 2 weken geleden verstuurd en daar is nog geen reactie op gekomen. Gisteren heb ik weer contact met aliexpress opgenomen dat ik het hele bedrag terug gestort wil hebben voordat ik iets terug stuur omdat reactie van de verkoper uitblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 01:33
S0epkip schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Neen, het gaat om commerciële belangen:

"A document obtained by Reuters showed PayPal was unhappy with AliExpress's rising consumer business on the platform, which is meant for business transactions, and wanted to raise transaction fees for certain accounts."

"industry insiders put it down to Alibaba's growing presence across the globe - as well as the success of its own online payment service"

Paypal deed toch al niet/nauwelijks aan 'buyer protection' voor aankopen buiten ebay - ik spreek uit ervaring - dus als het van aliexpress moet komen dan gaan we maar voor het Europese moneybookers.com, dat dan ook nog 'ns gebonden is aan de Britse financiële waakhond en ombudsman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Zoals een paar posts hierboven te lezen is heb ik inmiddels de Haipad M8 op het vliegtuig gezet richting nederland.

Voor de gein eens wat informatie gevraagd bij de bron van de Haipad ..."de fabriek" zelf! :-). Heb wel even beetje gebluft natuurlijk wat betreft mijn achtergrond afneemgedrag maar wel duidelijke antwoorden gehad. Erg handig voor de gene die van plan zijn een Haipad te kopen (volgens mij op dit moment de snelste 8inch op de markt onder de 200 dollar)

Is the english ROM 2.3 stable at the moment?

now the firmware 2.3 for m8 is OK now.
we had updated a new version firmware of m8 last week.
u can see it in our web: www.szhiapad.com
but in Chinese page ,not English page.
pls checkin
g.

- Do you give ROM support for future updates and fixes? (there is nothing on your website)

we will updated the firmware for all of our tablet PC.
the new firmware will solved or improve some problem the old one have.

- Are there plans to update the device with android 3.0?

now i'm not sure if the M8 can updatede to android 3.0
but in near future we will release the android 3.0

Thanks & Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
retspan schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Paypal deed toch al niet/nauwelijks aan 'buyer protection' voor aankopen buiten ebay - ik spreek uit ervaring - dus als het van aliexpress moet komen dan gaan we maar voor het Europese moneybookers.com, dat dan ook nog 'ns gebonden is aan de Britse financiële waakhond en ombudsman.
ik heb zelf slechte ervaring met moneybookers dus daar zit je niet veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
coldasice schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

ik heb zelf slechte ervaring met moneybookers dus daar zit je niet veel beter
Zelf geen ervaring met moneybookers maar de enige partij waar je echt iets mee kunt is je creditcardmaatschappij/bank. Ebay buyer protection zegt eigenlijk ook niks, de termijn om bezwaar te maken is maar 45 dagen vanaf het moment van bestellen. In praktijk komt het er eigenlijk op neer dat je direct na aankoop een dispute moet openen en dan dan weer dichtgooien als je je product ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
xon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:11:

linkje

hmm, kben zelf nooit zo'n fan van de Generic Tablets uit china en die uithoeken.
de bouwkwaliteit laat vaak te wensen over, zoals bobbels in de schermen en een krakende behuizing.
vaak zijn die tablets qua hardware dan wel weer leuk uitgerust :D
welke GPU zit erin? een SGX530 of 535 of 540?

Ikzelf het gekozen voor 1 van de eerste 7inch Dualcore tablets die wel generic is, maar zich onderscheid door de goede bouwkwaliteit en de gigantisch goede accuduur...

de renesas tablet:

http://mp4nation.net/cata...&cPath=68&products_id=535

lijkt me een heel erg leuk product, het enige wat ik kon vinden als een miniem minpuntje is de SGX530 gpu die erinzit, alhoewel die op mijn Nationite MIDnite(Wits A81E) ook alles draaide, van Asphalt 5 tot Angry Birds Rio etc...
vandaag is het pakketje op de post gegaan, dus het zal wel een weekje of 3 duren voor die er ook daadwerkelijk is(uitgaande van wat RAZ mijn vertelde), maar dan zal ik er zeker een review van schrijven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Elvis56686 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

Zelf geen ervaring met moneybookers maar de enige partij waar je echt iets mee kunt is je creditcardmaatschappij/bank. Ebay buyer protection zegt eigenlijk ook niks, de termijn om bezwaar te maken is maar 45 dagen vanaf het moment van bestellen. In praktijk komt het er eigenlijk op neer dat je direct na aankoop een dispute moet openen en dan dan weer dichtgooien als je je product ontvangt.
net zo beroerd...ze beloven allemaal, maar maken niks waar. Ik heb afgelopen winter een bestelling gedaan via mijn creditcard, maar omdat de betaling aan moneybookers is gedaan, vond de creditcard maatschappij dat zij aan hun verplichting hadden voldaan omdat moneybookers het geld doorgestuurd heeft 8)7 . Kortom ik ben mijn geld kwijt ondanks allerlei kopersbeschermingen via de creditcard maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 15:08
Een paar dagen geleden heb ik 2de hands een 7 inch tablet gekregen. op de doos staat MID en het is typisch een chinese tablet. Bij de eigenschappen onder android stond eken 256M Hij heeft 2 gb "SD' geheugen on board en dat kan uitgebreid worden met een micro SDHC kaart.

Ik had begrepen dat het om een EKEN M002 zou gaan (dit klopte helaas niet achteraf) en probeerde er Android 2.0 op de zetten via de SD kaart, ipv de 1.9 versie die erop stond. Het flashen is helaas niet goed gegaan en nu blijft hij staan op het opstartscherm met het android mannetje. Rechtsonder staat android 2.0. Hij komt niet uit dit scherm.

Heeft iemand het antwoord op de volgende vragen:

Welke tablet heb ik?
Hoe kan hij geflashed worden?

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
bartal schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:26:
Een paar dagen geleden heb ik 2de hands een 7 inch tablet gekregen. op de doos staat MID en het is typisch een chinese tablet. Bij de eigenschappen onder android stond eken 256M Hij heeft 2 gb "SD' geheugen on board en dat kan uitgebreid worden met een micro SDHC kaart.

Ik had begrepen dat het om een EKEN M002 zou gaan (dit klopte helaas niet achteraf) en probeerde er Android 2.0 op de zetten via de SD kaart, ipv de 1.9 versie die erop stond. Het flashen is helaas niet goed gegaan en nu blijft hij staan op het opstartscherm met het android mannetje. Rechtsonder staat android 2.0. Hij komt niet uit dit scherm.

Heeft iemand het antwoord op de volgende vragen:

Welke tablet heb ik?
Hoe kan hij geflashed worden?

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.
er staat a;s het goed is achterop o.i.d een s/n serienummer o.i.d google dat eens, kijken of er wat uitkomt.
tevens, maak even een foto als dat kan, dan is het iets makkelijker de tablet vinden voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

is MID niet een algemene benaming/afkorting voor Mobile Internet Device ??
of is het echt een merk ? er is met Google (MID +tablet) bijv. wel een MID M80003W te vinden.
kijk eens of er een P/N: (product of part number) achterop staat ...

http://www.mid-china.com/ misschien ?

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 09-08-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Fleugje off-topic voor de gene die ook op hun Tablet hebben gewacht:

Als China Post aangeeft:

Tracking Results
Tracking# Year Status Destination Last Location Date
RA1613CN 2011 Passed China Customs NETHERLANDS Beijing International Airport 2011-08-09

Hoe lang duurt het dan ongeveer nodig voordat het bij onze douane is? Kan het pakket eerst nog via andere landen gaan of zo?
Pagina: 1 ... 16 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.