Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Anoniem: 316847
Geen save voor endurence races !!FastBunny schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:57:
[...]
Leuke toevoeging maar jammer dat het erop lijkt dat het dit niet geldt voor de endurance races.. of is dat ook mogelijk gemaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316847 op 08-06-2011 12:20 ]
aaaa dus toch, dus je psn+ content is enkel beschikbaar wanneer je psn+ hebt? geld dat ook voor je aankopen? dus je koopt een game, psn is afgelopen; kun je game niet meer spelen?FastBunny schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:36:
[...]Behalve dat je Burnout weer moet inleveren na 30 dagen tenzij je een Plus abonnement hebt.

nee als je iets aangekocht hebt blijft het wel beschikbaarhimlims_ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:25:
[...]
aaaa dus toch, dus je psn+ content is enkel beschikbaar wanneer je psn+ hebt? geld dat ook voor je aankopen? dus je koopt een game, psn is afgelopen; kun je game niet meer spelen?wordt steeds triester met sony
Hmm toch wel slim van Sony.. Had Burnout Paradise op de PC helemaal stuk gespeeld, nu voor PS3 gedownload en ga 'm toch maar kopen. Wat een gaaf spel is het nog steeds!FastBunny schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:36:
[...]
Behalve dat je Burnout weer moet inleveren na 30 dagen tenzij je een Plus abonnement hebt.
On topic: mooie update! Lekker dat je tijdens kampioenschappen kan saven, nu inderdaad tijdens endurances nog, moet alleen 9 uur en langer nog halen.
Ben trouwens benieuwd of ze nog iets met de 24h van Le Mans doen, misschien een extra online challenge?
PSN: jannvsdvinvs
Inderdaad, al zo vaak een beetje nutteloze races lopen doen omdat ik geen uur meer overhad voor zo'n championship. Eindelijkdvdkiwi schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:05:
Flinke update!
Mooi dat je nu middenin een championship kan stoppen om later weer verder te gaan.
^--- paar screenies van dat victory gedoe
Toevoeging van helmen en overalls had niet gehoeven, nu hebben ze bij Polyphony Digital weer een reden om minder cr uit te keren. Mis ook nog steeds de mogelijkheid om tijdens races (in pits) de boel op te slaan, snap niet dat dit zo moeilijk is.
Eerst was het met 2vingers in je neus te doen, nu is het elke keer bijna perfect rijden wil je hem halen.
Was wel gaaf om te doen, die met fiatje was binnen 3 x gehaald, die met elise in 2x en met wrx sti in 3x
Zeer leuke uitbetaling ook, en 3 car tickets, van level 21,22 en level 23.
Dat gebeuren met helmen enz is best leuk en als ze dit blijven doen met nieuwe features maakt gt5 heel misschien een kleine kans tegen fm4
Voor de niet fanboys
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Heb zin om ze van het weekend te proberen!!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kan niethimlims_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:10:
@MB23; alle knoppen kun je zelf instellen na eigen ingeven. Ik heb de handrem op de schakel-pook zitten, vond ik handig
G27
EDIT: Mochten er mensen behoefte aan hebben, diverse setups voor de Fiat, Lotus en Subaru.
[ Voor 37% gewijzigd door f.h op 09-06-2011 14:35 ]
Anoniem: 378118
Niet echt serieus bedoelt hoor.
Zoiets heet echte wereld. Zit zo'n ingang op je huis, genaamd voordeur. Als je daar doorheen stapt kom je in een Full HD, realtime spelwereld uit, waarbij je heel veel dingen kan doen. Let alleen wel op, Game over in die wereld is definitief.Anoniem: 378118 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:51:
Ze moesten eens een keer een racegame ontwikkelen waarbij je zo je monitor, televisie in kon stappen en zo wat rondjes kon rijden hahahihi. Dat had een hele stap voorwaarts geweest kwa spelbeleving.
Niet echt serieus bedoelt hoor.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dan vindt ik wel dat de ai van GT beter is dan de eehm i van de gemiddelde Full HD Nederlandse weggebruiker aangezien ze in GT toch nog een beetje doorrijden.thunder8 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:05:
[...]
Zoiets heet echte wereld. Zit zo'n ingang op je huis, genaamd voordeur. Als je daar doorheen stapt kom je in een Full HD, realtime spelwereld uit, waarbij je heel veel dingen kan doen. Let alleen wel op, Game over in die wereld is definitief.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ach als je een sessie vrij rijden op Zandvoort doet, rijdt de AI ook wel door hoor. En verder kan je bij deze versie WEL je remmen upgraden, zijn de weersinvloeden nog realistischer, kan je tijdens enduranceraces wel van rijder wisselen in A-spec en niet te vergeten: Het schademodel is onovertroffen....Flex0r schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:27:
[...]
Dan vindt ik wel dat de ai van GT beter is dan de eehm i van de gemiddelde Full HD Nederlandse weggebruiker aangezien ze in GT toch nog een beetje doorrijden.
[/ einde offtopic]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Onderstel, Spoilers, Close ratio versnellingsbak, lichte ramen (-10kg), race vliegwiel. En foutloos rijdenVerstekbakker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:28:
Dat met die Fiat krijg ik niet voor mekaar. 2e is mogelijk, maar dan lig je nog steeds 20 sec achter op de nummer 1. Geen idee hoe ik nog meer van mn tijd af krijg...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Probeer vooral tijdens de eerste laps als je banden koud zijn, driften in de bochten te voorkomen. Beter wat meer remmen om grip te houden, en hard de bocht uit... dat voorkomt veel tijdverlies!
Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm
Ik ben zo'n beetje klaar met de off line content, ik heb eindelijk de platinum trophy, en wil nu online racen dus wanneer er mensen zijn die willen racen in de US time zone (7 uur terug) voeg me dan toe oooMaXim4Mooo.
In een eerdere GT zat een license test waarmee je met een Skyline de eerste scherpe blinde bocht moest maken op Trial Mountain. De key is er juist niet als een dolle in te gaan, maar op tjid te remmen en beheerst de bocht nemen. Er zitten in dit circuit nog een aantal van dit soort blinde bochten. Het leuke van zo'n relatief trage bak is dat het neer komt op 'snelheid behouden'.Verstekbakker schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:28:
Dat met die Fiat krijg ik niet voor mekaar. 2e is mogelijk, maar dan lig je nog steeds 20 sec achter op de nummer 1. Geen idee hoe ik nog meer van mn tijd af krijg...
Ik zit zelf ook nog op rondjes van 2.05 ~ 2.06 en ik weet dat er nog ruimte zat is voor verbetering. Ik eindig zo'n 9 sec achter de nummer 1. Met consequente rondjes van 2.03 is het mogelijk deze challenge te winnen.
Zijn de challenges weer net zo moeilijk als in het begin:Stefie2010 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:44:
[...]
Onderstel, Spoilers, Close ratio versnellingsbak, lichte ramen (-10kg), race vliegwiel. En foutloos rijden
Zoals:
Ford Focus op madrid (voordat de restricties werden verwijderd)
Fiat 500 Ese-esse op tsukuba etc?
If so:
TOF! Dan ga ik deze challenges evenw eer proberen als ik thuis ben.
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2011 08:42 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

na flink wat sleutelen had ik hem BIJNA gehaald... kwam 1.6 seconden te kort welke ikzelf veroorzaakt had aangezien ik de kont van een van die andere Fiat's van iets te dichtbij had gezien en hierdoor flink wat snelheid verloor....
Ik speel gewoon met controller maar ik heb alle gewichtsverminderingen gedaan (ja je leest het goed), ander luchtfilter, race uitlaat, race vliegwiel, dubbele koppelingen, 1e stage turbo etc etc etc.. en vervolgens met de nieuwe optie ballast het gewicht weer aangevuld tot 1000Kg en dit gewicht zover mogelijk naar achteren gezet. Tevens de vermogensbegrenzer zo gezet dat die weer net op 66Pk uitkomt. Dan krijg je namelijk een veel hoger prestatiepunten nivo en rijdt het kreng al een stuk lekkerder... al is die nog steeds irritant traag.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Met het begrenzen van je motor moet je wel opletten. Je hebt meer PP omdat je max koppel hoger is maar in de hoge toeren heb je amper koppel over en vaak trekt de motor dan langzamer door hoog in de toeren. Vooral met maar 66pk op 1000kg.FastBunny schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:55:
Ik speel gewoon met controller maar ik heb alle gewichtsverminderingen gedaan (ja je leest het goed), ander luchtfilter, race uitlaat, race vliegwiel, dubbele koppelingen, 1e stage turbo etc etc etc.. en vervolgens met de nieuwe optie ballast het gewicht weer aangevuld tot 1000Kg en dit gewicht zover mogelijk naar achteren gezet. Tevens de vermogensbegrenzer zo gezet dat die weer net op 66Pk uitkomt. Dan krijg je namelijk een veel hoger prestatiepunten nivo en rijdt het kreng al een stuk lekkerder... al is die nog steeds irritant traag.
I served in a company of heroes.
Hmm had toch juist wel het idee dat ik hiermee toch wel snellere rondentijden reed dan voordat ik er turbo's etc opzetten met de begrenzer.. het koppel maakt in de grafiek idd wel een rare kromming naar beneden maar vermogen staat volle bak bovenaan.Maciek schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:38:
[...]
Met het begrenzen van je motor moet je wel opletten. Je hebt meer PP omdat je max koppel hoger is maar in de hoge toeren heb je amper koppel over en vaak trekt de motor dan langzamer door hoog in de toeren. Vooral met maar 66pk op 1000kg.
De Subaru moet ik nog doen en ga de Lotus ook zeker nog wel een paar keer proberen. De Fiat laat ik voorlopig even voor wat die is.
Fiat 1e ronde in 2.08 resterende ronde's in 2.03 en je haalt hemf.h schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:27:
Ik krijg de Fiat voorlopig echt niet op 1. Heb die nu op 2 staan en rij consequent 2.05/2.06 rondes. Met 1 uitschieter naar 2.04. De Lotus ben ik met best wat moeite als 4e gefinished. Ik beschouw mezelf zeker niet als GT top talent en dat wordt hier even fijn bevestigd =P
De Subaru moet ik nog doen en ga de Lotus ook zeker nog wel een paar keer proberen. De Fiat laat ik voorlopig even voor wat die is.
Wat heb je aan de auto gemodificeerd als ik vragen mag ?Anoniem: 316847 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:09:
[...]
Fiat 1e ronde in 2.08 resterende ronde's in 2.03 en je haalt hem
Alles wat maar kan eigenlijk die fiat die ik gebruikte is 266 bhp ( gebruik hem voor online races ) en heb hem op 66 geknepenFastBunny schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Wat heb je aan de auto gemodificeerd als ik vragen mag ?
Iets hierboven staat een link met wat goede set-ups , verder is het een kwestie van je versnellingen goed hebben staan (mijn topsnelheid stond op 151 km) en zorgen dat je goed schakelt en momentum houdt
Nog iets vooral zorgen je geen andere auto's raakt kost je erg veel snelheid en na elke bocht zo snel mogelijk weer stuur recht om snelheid te blijven houden
Ik heb hem op bijna dezelfde manier getuned (alleen een turbo voor gemiddelde toeren, waardoor je een stuk meer koppel hebt) en ik heb nog wat met het camber zitten kloten.Maciek schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:38:
[...]
Met het begrenzen van je motor moet je wel opletten. Je hebt meer PP omdat je max koppel hoger is maar in de hoge toeren heb je amper koppel over en vaak trekt de motor dan langzamer door hoog in de toeren. Vooral met maar 66pk op 1000kg.
Voor die tuning had kwam ik behoorlijk wat te tijd tekort, nu heb ik hem gehaald met iets meer dan 1 seconde voorsprong.
De race met de Elise op dezelfde manier, daar had ik uiteindelijk een paar seconden voorsprong op de nummer 1.
Ook de motor upgrades? Je kunt toch maar tot 50% knijpen, kom je dan niet in de problemen dat hij niet ver genoeg knijpt?Anoniem: 316847 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:05:
[...]
Alles wat maar kan eigenlijk die fiat die ik gebruikte is 266 bhp ( gebruik hem voor online races ) en heb hem op 66 geknepen
Iets hierboven staat een link met wat goede set-ups , verder is het een kwestie van je versnellingen goed hebben staan (mijn topsnelheid stond op 151 km) en zorgen dat je goed schakelt en momentum houdt
Nog iets vooral zorgen je geen andere auto's raakt kost je erg veel snelheid en na elke bocht zo snel mogelijk weer stuur recht om snelheid te blijven houden
Klopt ook motorupgrades kon er net aan komen geloof iets van 51 %Verstekbakker schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:18:
[...]
Ook de motor upgrades? Je kunt toch maar tot 50% knijpen, kom je dan niet in de problemen dat hij niet ver genoeg knijpt?
Maar als je er nog geen hebt zou ik niet alle motor upgrades nemen
EDIT: Zo, gehaald, 0.221 voorsprong. Ging niet eens heel goed, had een super laatste ronde (02:03,2xx) en ging net voor de streep de nummer 1 voorbij.
[ Voor 23% gewijzigd door Unbreukable op 10-06-2011 23:05 ]
Koop gister voor iets meer dan 2 miljoen een FGT
Sparen gaat lekker zo, heb er nu al 5 verschillende van.
De meerwaarde van de racepakken en helmen voor je coureurs zie ik niet... ik heb al een mooi pak gekozen toen ik ze aanmaakte.
Wat ze wel retehandig hebben gedaan: er zijn een hoop klikschermpjes verdwenen bij een hoop zaken!!!
Was online aan het rijden, en op het moment dat ik de lobby uit ga saved de game altijd... en laat hij nou precies op dit punt vastlopen.
Laatste back up die ik had is van februari ofzo... beetje jammer...
Aspec lvl 38 en Bspec lvl 40.
Alle licenses goud.
Maar goed... dan maar even op internet zoeken voor een savegame die dicht bij die van mij lag en die maar gaan gebruiken...
PSN: Leech1984
Ze zijn account-gerelateerd.
Wel naadje van je savegame...
Daarom maak ik na iedere grote prestatie een backup. Just in case.
Wanneer je een CFW Ps3 hebt kun je wel deze savegames uitwisselbaar maken.dvdkiwi schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:48:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn savegames niet uitwisselbaar.
Ze zijn account-gerelateerd.
Wel naadje van je savegame...
Daarom maak ik na iedere grote prestatie een backup. Just in case.
Kwestie van de juiste bestanden kopiëren.
PSN: Leech1984
Dat klinkt makkelijker dan het is. Heb die race nu tig keer gedaan en op 1 keer na nog geen 1 ronde onder de 2.05Anoniem: 316847 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:09:
[...]
Fiat 1e ronde in 2.08 resterende ronde's in 2.03 en je haalt hem
Eerst maar eens een beetje werken aan de Lotus race en de Sabaru.
Je moet niet te snel terug schakelen, bijvoorbeeld die scherpe bocht naar links voordat je de tunnel ingaat moet je vroeg insturen en langs de muur over die gele markering rijden in de vierde versnelling met 110+ km per uur en dan kom je vlak langs de tunnelmuur de bocht uit (op de curb). Ik schakelde teveel terug de eerste keer (en toen kwam ik dus 14 seconden te kort). Zelfs in de scherpste bocht ga ik niet beneden de 3e versnelling. Had wel een spoiler met minimale downforce en alle upgrades die binnen die restricties vielen.f.h schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:31:
[...]
Dat klinkt makkelijker dan het is. Heb die race nu tig keer gedaan en op 1 keer na nog geen 1 ronde onder de 2.05Maar goed vind 2e voorlopig wel prima.
Eerst maar eens een beetje werken aan de Lotus race en de Sabaru.
[ Voor 3% gewijzigd door Unbreukable op 11-06-2011 15:20 ]
En gehaald
Snelste ronde: 2:03.041
Setup?
Stock, geen motorupgrades of gewichtsverlies
Verder alleen ophanging zo laag mogelijk
en versnellingsbak op 160kmh
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 11-06-2011 19:59 ]
Ik heb het een keer of 6 geprobeerd maar kom dan niet onder de 1'04.9xx
Na flink wat upgrades wel gegaald. Op 00.245 seconde voorsprong.
Eerste rondje 1'08.6xx, daarna rondjes 1'03.xxx
De Subaru ook geprobeerd... die moest wel wel aangepast worden.
Ik heb 'm op 400pk gezet (de uitleg zegt max 394).
Eerste rondje 1'37.9xx, daarna rondjes 1'35.xxx
Het enige wat irritant is aan deze is dat je de andere rijders steeds op punten tegenkomt waar je dat niet wilt (lees: vaak bij de corkscrew).
Mijn prijzen voor de lvl 21 en 23 tickets:
Ferrari 330P4 Race Car en de Bentley Speed 8 Race Car.
Nu je niet meer kan ruilen boven het miljoen vind ik wel dat je die wagens weer gewoon moet kunnen verkopen.
I served in a company of heroes.
Hoe werkt het driften eigenlijk in GT5, krijg het niet voor elkaar om meer dan 1100 punten bij elkaar te driften zonder van de baan te vliegen (en vervolgens mij kapot te irriteren aan het niet met het stuur kunnen terug schakelen tot in z'n achteruit).
//edit
Lotus gehaald met alleen ophanging en vernsellingsverandering.
Gelukkig maar dat ik niet zon lelijke spoiler hoefde..
[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2011 17:00 ]
Die WRX gaat amper de bocht om, mega veel onderstuur. Heb zelfs al de voorkant hoger gezet dan de rijhoogte achter (raar, ik weet het) en wat gewicht naar achter verplaatst maar dan nog rijdt ie niet echt lekker.GAIAjohan schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:54:
De WRX stuurt prima, maar die Lotus.. ik kan me niet voorstellen dat ie irl zo rijdt..
Eingelijk heeft die Subaru geen enkele kleur die m mooi staat. Zelfs die blauwe kleur niet..
[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2011 17:04 ]
Dit heb ik veranderd:
-spoiler, uitbouw en voorspoiler (neerwaartse kracht achter 15)
-gewichtsreductie fase 1
-ECU tuning
-motortuning fase 1
-inlaatspruitstuk
-raceluchtfilter
-uitlaatspruitstuk
-sportkatalysator
-semi-race uitlaat
-aanpasbare overbrenging (max speed 210 km/h)
-dubbele koppelingsplaat
-semirace vliegwiel
-aanpasbare ophanging (hoogte -20/-20, camber 0.6/0.6)
Hij rijdt heerlijk zo, bijna geen geglij in de bochten.
De meetse bochten kon ik op goede selheid in z`n 3 nemen.
Ligt het aan mij ... of gaat de AI langzamer door de bochten als je in de buurt komt? Toevallig sinds de update? echt super irritant.
Ik zoek ook nog GOEIE onderstelsettings aangezien dat soms met dat ding nog wel eens glibberen is.
Staat nu op sport zacht, maar wil bij redelijk ruig rijgedrag regelmatig met de kont omver en ik wil dat toch wel anders hebben. Als iemand me wil helpen, GRAAG!
Een link naar tons of setups van een paar pagina's terug:
diverse setups
Zo voorkom je veel wielspin en blijft de wagen redelijk stabiel.
Mijn setup staat een paar posts naar boven, werkte perfect voor mij!
Anoniem: 227253
Vanavond nog maar eens voor gaan zitten, het moet lukken. Die Impreza challange ga ik passen, dat een graf bak is dat zeg ...
Zo mogen ze vaker nieuwe events uitbrengen!!
Werk aan de winkel!!!
A new Civic-centered (pun intended) Seasonal Event is now available in Gran Turismo 5, open to all generations of Honda's icon with no more than 450pp. Here's the races:
Deep Forest Raceway (5 laps, 339,000 Cr)
Clubman Stage Route 5 (5 laps, 345,000 Cr)
Suzuka Circuit (3 laps, 368,400 Cr)
Tokyo R246 (3 laps, 362,700 Cr)
Eifel Karting Circuit (5 laps, 371,400 Cr)
Note the Online Car Dealership has not been updated with any new vehicles.
Denk dat ik er de Civic RM voor ga pakken, lijkt me de beste premium Civic toch?
Wat ik me afvraag: waarom iedere keer die Eifel kartbaan erbij? Ik vind ze niet fijn om te rijden...
PSN-id: Chrasher
Maar wat een verschil. Met slecht rijden reed ik in de eerste bocht van lap 3 eerste... Volgende keer maar nog minder vermogen nemen... Moet nog 4 v/d 5 races.... Wel een Oranje FGT Gekocht!
De moeilijke seasonals:
Fiat 500 -> Golded (Audi in de laatste chicane ingehaald)
Price car: Veyron
Elise -> Golded (op 5 seconden voorsprong, leuke bak en met een goed ingesteld diff kan je veel, erg veel overstuur en wheelspin voorkomen)
Price car: Corvette C5 Racing

Subaru -> Golded (moeilijk, veel setup changes gedaan om onderstuur weg te halen, Skyline ingehaald in de bocht na de corkscrew. Snelste ronde 1:34,7)
Price car: Bentley Speed 8
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Nieuwe update is wel ok en in de tussentijd ben ik deze (android) app tegen gekomen: GT5 QuickTune
Iemand deze al eens eerder gezien/gebruikt? Zoja, wat is je ervaring ermee?
Kan je je winnende setups misschien eens delen?caspervc schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:09:
Civic challenge is wel weer makkelijk vergeleken met die anderen.....Ik heb de Civic '97 RM gebruikt, getuned naar ongeveer 170pk, 440PP en sport hard eronder (volgens het verhaaltje rijden de anderen op sport soft)
Maar wat een verschil. Met slecht rijden reed ik in de eerste bocht van lap 3 eerste... Volgende keer maar nog minder vermogen nemen... Moet nog 4 v/d 5 races.... Wel een Oranje FGT Gekocht!![]()
De moeilijke seasonals:
Fiat 500 -> Golded (Audi in de laatste chicane ingehaald)
Price car: Veyron![]()
Elise -> Golded (op 5 seconden voorsprong, leuke bak en met een goed ingesteld diff kan je veel, erg veel overstuur en wheelspin voorkomen)
Price car: Corvette C5 Racing![]()
Subaru -> Golded (moeilijk, veel setup changes gedaan om onderstuur weg te halen, Skyline ingehaald in de bocht na de corkscrew. Snelste ronde 1:34,7)
Price car: Bentley Speed 8
Je kunt nu dus extra ballast toevoegen? En je kunt het vermogen knijpen?
Eens uitzoeken hoe we dat moeten doen...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
thanks voor de tip, ga 'm zo direct proberenschumi2004 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:40:
Na een lange poos afwezigheid GT5 maar eens aangeslingerd.
Nieuwe update is wel ok en in de tussentijd ben ik deze (android) app tegen gekomen: GT5 QuickTune
Iemand deze al eens eerder gezien/gebruikt? Zoja, wat is je ervaring ermee?
Hier een paar andere.f.h schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:28:
[...]
Kan je je winnende setups misschien eens delen?
YouTube: Gran Turismo 5 Subaru Impreza Sedan Laguna Seca Seasonal Expert Event - Gold
YouTube: Gran Turismo 5 Fiat 500 Trial Mountain Seasonal Expert Event - Gold
Inclusief links naar setups.
Thanks.MaXim4m schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:37:
[...]
Hier een paar andere.
YouTube: Gran Turismo 5 Subaru Impreza Sedan Laguna Seca Seasonal Expert Event - Gold
YouTube: Gran Turismo 5 Fiat 500 Trial Mountain Seasonal Expert Event - Gold
Inclusief links naar setups.
[ Voor 98% gewijzigd door f.h op 17-06-2011 19:03 ]
klopt; heb een race 3x gedaan, 3x andere helm in ontvangst mogen nemenChrasher schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:07:
Volgens het forum daar zijn deze seasonals te herhalen waarbij je elke keer de geldprijs, extra helmen en extra overalls kunt winnen.
//edit: de seasonal event dan de civic races die heb ik 3x gedaan
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2011 22:20 ]
[PS3] Gran Turismo 5 AutoruiltopicnFo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:31:
Ik zoek een .... voor een event
Ik heb nog wel een Midget II in de aanbieding...nFo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:31:
Ik zoek een pickup voor een event, maar kan het nergens vinden ?
Zit er niet gewoon een truck tussen de used cars of in de online occassionshop?
Ok, vraag ik daar even
NeeUnbreukable schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:59:
[...]
Ik heb nog wel een Midget II in de aanbieding...
Zit er niet gewoon een truck tussen de used cars of in de online occassionshop?
En met een midget ga ik denk ik niet winnen.
[ Voor 43% gewijzigd door nFo op 17-06-2011 18:13 ]
In the 7 months since Gran Turismo 5’s release, it’s never been officially suggested that additional downloadable content (“DLC”) would made available for the game – until now. While responding to a comment on the French PlayStation Blog, contributing Sony editor Guillaume Couturier shared an interesting bit of information (tip and human translation by bajwadu06):
Considering the comment was made on June 16, he is presumably referring to GT5 v1.10, differentiating between the game’s “updates” and actual “DLC”. Curiously, his words come only a week after Sony manager Penrose Tackie made a similar, reassuring reply to another comment on the European PlayStation Blog:Polyphony has already started with the new update, DLC’s should follow.
While this could mean a number of different things, there is certainly no shortage of appropriate content for speculation. Over 25 unused track logos are still hidden on Polyphony Digital’s Gran Turismo 5 B-Spec Remote Racing website, and let’s not forget about that bizarre Red Bull blog post from January, which offers up tips on how to conquer the (obviously absent) Pike’s Peak International Hill Climb course within the game.I appreciate the frustration with regards to DLC but keep checking back on the PlayStation Blog, there will be news in due course
That said, as with all speculation in the world of Gran Turismo, be careful not to set your expectations too high. Regardless, these comments are notable and encouraging.
http://www.gtplanet.net/sony-hints-of-gran-turismo-5-dlc/
Ik heb nadat ik een tijd geen GT5 meer heb gespeeld de nieuwe updates geïnstalleerd. Nu heb ik een probleem. Bij het laden van GT5 krijg ik een error code: 0x00000001 (203). Met daaronder de mededeling dat ik minimaal 32MB ruimte nodig heb om het spel te kunnen spelen. Nu heb ik al meerdere dingen verwijdert en weet ik zeker dat ik 2Gb+ vrij heb. Toch blijf ik deze errorcode krijgen. Op meerdere fora is ditzelfde probleem naar voren gekomen, maar is er nog geen duidelijke oplossing gekomen behalve het opnieuw installeren van de gamedata + updates. Dit proces duurt echter enkele uren en hier heb ik totaal geen zin in.
Iemand een oplossing?
Geen idee, als er op de andere fora ook geen andere oplossing naar voren komt... ben ik bang dat er niets anders op zit dan opnieuw installeren.Omaatjehenk schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:14:
Hey allemaal,
Ik heb nadat ik een tijd geen GT5 meer heb gespeeld de nieuwe updates geïnstalleerd. Nu heb ik een probleem. Bij het laden van GT5 krijg ik een error code: 0x00000001 (203). Met daaronder de mededeling dat ik minimaal 32MB ruimte nodig heb om het spel te kunnen spelen. Nu heb ik al meerdere dingen verwijdert en weet ik zeker dat ik 2Gb+ vrij heb. Toch blijf ik deze errorcode krijgen. Op meerdere fora is ditzelfde probleem naar voren gekomen, maar is er nog geen duidelijke oplossing gekomen behalve het opnieuw installeren van de gamedata + updates. Dit proces duurt echter enkele uren en hier heb ik totaal geen zin in.
Iemand een oplossing?
http://www.gtplanet.net/f...hread.php?t=143144&page=2Mr_Mellow schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Geen idee, als er op de andere fora ook geen andere oplossing naar voren komt... ben ik bang dat er niets anders op zit dan opnieuw installeren.
"It obviously can and does. I managed to fix it by deleting game files and my saved game (which I had backed up of course), and then reinstalling the game and restoring my save game.
Everything is ok, but it took me well over three hours as my download speeds from PSN are atroscious. "
Lijkt erop dat de update saved games corrupt.
Succes!
De rewards zijn wel de moeite waard! (Ik kreeg dacht ik een Toyota 7 Race Car bij 1 van de 3).f.h schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:59:
Ik heb inmiddels de Subaru race op plek 3 gehaald. De Elise staat op 4 en die krijg ik vooralsnog echt niet verder, ook niet echt veel zin meer in eigenlijk
YouTube: Gran Turismo 5 - Subaru Impreza Sedan Laguna Seca Seasonal Expert Event - Gold - HD Version
YouTube: Gran Turismo 5 Fiat 500 Trial Mountain Seasonal Expert Event - Gold - HD Version
Bij de Elise kan je proberen om tractie control op 7 te zetten ABS op 3.
Anoniem: 156868
Sinds 1.10 wel toch?Evertt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:53:
jammer dat je nog steeds niet je lange race bijvoorbeeld de 24 uurs race kan opslaan om later weer verder te kunnen. Maar het blijft nog steeds een mooie race game.
Niet voor de Endurance races
" Interrupting and Resuming Championship Races
In championship races of A-Spec and B-Spec within [GT Life], there is now a "Suspend" option in the quick menu which appears after completing individual races.
If the suspend option is pressed, the event will be interrupted and your record up to that point will be saved, and the game will end. The next time you start the game, you can continue the championship race from where you left off."
Achja het is vooruit gangMaXim4m schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Niet voor de Endurance races![]()
" Interrupting and Resuming Championship Races
In championship races of A-Spec and B-Spec within [GT Life], there is now a "Suspend" option in the quick menu which appears after completing individual races.
If the suspend option is pressed, the event will be interrupted and your record up to that point will be saved, and the game will end. The next time you start the game, you can continue the championship race from where you left off."
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Thanks, maar ik heb geen backup van m'n savegame. En ik heb toch al enkele honderden uren in het spel gestoken. Ik wacht nog even een nieuwe update af, als het daarna nog steeds niet werkt zal ik het spel + updates verwijderen en weer opnieuw installeren in de hoop dat hij dan m'n savegame wel weer herkent. Als ook dit niet gaat werken ga ik hoogstpersoonlijk (MaXim4m schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:22:
[...]
http://www.gtplanet.net/f...hread.php?t=143144&page=2
"It obviously can and does. I managed to fix it by deleting game files and my saved game (which I had backed up of course), and then reinstalling the game and restoring my save game.
Everything is ok, but it took me well over three hours as my download speeds from PSN are atroscious. "
Lijkt erop dat de update saved games corrupt.
Succes!
Backup van je savegame maak je in het menu van je PS3, niet in GT5, dus die kan ja altijd nog maken.Omaatjehenk schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:24:
[...]
Thanks, maar ik heb geen backup van m'n savegame. En ik heb toch al enkele honderden uren in het spel gestoken. Ik wacht nog even een nieuwe update af, als het daarna nog steeds niet werkt zal ik het spel + updates verwijderen en weer opnieuw installeren in de hoop dat hij dan m'n savegame wel weer herkent. Als ook dit niet gaat werken ga ik hoogstpersoonlijk () een mail sturen naar PD.
Vincere Per Belli
In het echt drukken ze ook niet ff op pauzeEvertt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:53:
jammer dat je nog steeds niet je lange race bijvoorbeeld de 24 uurs race kan opslaan om later weer verder te kunnen. Maar het blijft nog steeds een mooie race game.
Vind het juist een grote opgave, leuk met 3 man gaan afwisselen in een weekendje!
Ik speel bijvoorbeeld altijd alleen. Dan is 24h zonder saven bijna geen optie. Ja je kan wel pauze gebruiken, maar dan blijft je PS3 dagen aan staan. Ik zou bijvoorbeeld gewoon 2 uur achter elkaar willen rijden dan is het wel weer even genoeg.
Ik vind het al prima als saven alleen in de pits al een optie is. Dat was toen ook het geval bij Le Mans 24h (dat was een game jaren geleden).
Ik heb de save optie voor de championchips nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat dit mij wel gaat helpen om de FGT te doen.
De vorige keer was ik 3 uur bezig voor alle 6 de races en werd ik 2de op letterlijk 1 punt verschil in de eindscore!!
Ow, dat is mooi. Dan ga ik dat voor de zekerheid doen zodra ik daar de kans voor heb. Hartstikke bedankt! Ik vraag me wel af of PD hier snel iets aan gaat doen, want het is een slechte zaak dat dit gebeurt is. Zeker omdat ik weet dat ik niet de enige ben.peeth schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:45:
[...]
Backup van je savegame maak je in het menu van je PS3, niet in GT5, dus die kan ja altijd nog maken.
Zo'n hoge waarde voor TC? Ik heb denk ik max een aantal auto's op 2 gereden, maar hoger echt niet. Is de TC op 7 echt een verbetering voor de race met de Elise?MaXim4m schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:44:
[...]
Bij de Elise kan je proberen om tractie control op 7 te zetten ABS op 3.
Rear Wing: none
Chassis Weight Reduction Stage 3
Window Weight Reduction
Carbon Bonnet
Rigidity Improvement
Ballast
- Amount 101 Kg
- Position -50
Engine Tuning Stage 3
Power Limiter 89.8% (may vary)
Low RPM Range Turbo Kit
Fully Customizable Transmission
-Max Speed: 240 Km/h (shift gear up at maximum 8300 rpm)
Clutch: Twin-Plate
Flywheel: Semi-Racing
Fully Customizable LSD
- Initial: 10
- Acceleration: 9
- Braking: 5
Fully Customizable Suspension Kit
- Ride Height: 0/0
- Spring Rate: 4.2/4.8
- Dampers (ext): 3/3
- Dampers (comp): 2/2
- Anti-Roll Bars: 1/1
- Camber: 1.0/0.8
- Toe: 0.00/0.00
Brake Balance 5/5
Tires: Sports Hard
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ik heb het niet zelf geprobeerd. Ik zag een video online waar de TC op 7 gezet was. Het is het proberen waard :-)f.h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:19:
[...]
Zo'n hoge waarde voor TC? Ik heb denk ik max een aantal auto's op 2 gereden, maar hoger echt niet. Is de TC op 7 echt een verbetering voor de race met de Elise?
Volgens mij heeft mijn Minolta inmiddels een aantal PK's minder dan die eerst had (met verse olie uiteraard).
En hoe weet je eigenlijk dat je toe ben aan een body herstel?