Burp
Ik heb op mijn nieuwe PS3 320GB hetzelfde account en dezelfde PSN naam als op mijn oude PS3 80GB, alleen de machine is dus anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 14-08-2011 19:47 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
tenzij je met psn+ backups maakt wordt er van je ps3 games bar weinig online opgeslagen, zo ook van gt5Jumpman schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:47:
Mijn PS3 80GB is kapot gegaan. Nu had ik wel een savegame opgeslagen. Kan ik met deze weer verder spelen? Ik vraag het maar even, voor ik veel moeite en tijd ga steken in de moeilijkste trophies. Je hoort weleens dat Trophies niet meer werken, als je de savegame kopieert.
Ik heb op mijn nieuwe PS3 320GB hetzelfde account en dezelfde PSN naam als op mijn oude PS3 80GB, alleen de machine is dus anders.
jouw savegame kun je gewoon gebruiken mits je usb nog leesbaar is ;-) (of welke vorm van backup je ook hebt)
Ik deed de eerste had nog een of andere honda concept car en eindigde als eerste meteen 300.000 cr erbij...
Ik had er pas in de 100.000...kon dus meteen een ferrari kopen.
Bedankt voor de tips nog.
Moet alleen nog wat meer levels stijgen wil ik bijv. een nissan gtr kunnen kopen.
Burp
Ik heb er ook nog wel wat:dvdkiwi schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:46:
De BMW's zijn even wennen, maar als je een M3 Coupe '07 in een hotlap over de Ring knallen is het toch wel een lekker wagentje
Andere lekkere wagens:
-Toyota FT-86 (niet supersnel maar rijdt super)
-Lexus Wedsport (snel en lekker)
-Impreza WRX STi '10 (heerlijke Ring bak)
- M3 CSL!! Wat een bak... Sport Hard er onder, en genieten van een van de beste chassis' ooit! Alles wat je maar wil. Trailbraken, driften, powerslides, fan-tas-tisch!
- Hachi-Roku!! Oftewel Toyota Sprinter Trueno AE86, liefst de S. Shigeno editie. Turbo erop, alle motortuning en wederom genieten van een uitmuntend chassis.
Ik rijd zonder ABS (en zonder elk ander vorm van hulp). In het begin was het enorm wennen en wat ik ook deed, de wielen bleven blokkeren, hoe rustig ik ook remde (en ik speel met stuur + pedalen ook nog).AquaSheep schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:35:
Zijn er mensen die zonder ABS rijden? Ik probeer nu zonder ABS te doen en het spel is bijna totaal anders geworden voor mijn gevoel. Met ABS lijkt het net alsof er nog steeds iets van stability control op de auto zit. Je kunt gewoon vol op de remmen staan zonder een nadelig effect. Probeer maar eens vol te remmen en een beetje in te sturen met en zonder ABS. Zonder ABS moet je veel meer rekening houden met gewichtsverplaatsing en moet je dus veel smoother rijden. Toegegeven het is wel flink lastiger aangezien je geen directe feedback hebt wanneer je wielen vastlopen.
Op een gegeven moment gaat het wennen en ga je automatisch in de juiste doses remmen. Tweak ook de reminstellingen een beetje (standaard staan ze op 5 voor en 5 achter, wat meestal net wat te krachtig is voor het merendeel van de auto's) om een beter gevoel voor het remmen te krijgen.
Het is in het begin zeer lastig om eraan te wennen, maar eenmaal eraan gewend gaat het entertainment/genot-gehalte van het spel met een tienvoud omhoog!
Nogmaals, ik rijd met stuur en pedalen dus dan is het (na veel oefenen) wel te doen om zonder ABS te rijden. Met controller zonder ABS rijden zou ik niet aan beginnen
[ Voor 5% gewijzigd door 8x4 op 17-08-2011 01:25 ]
Same here. Ik heb het exact zelfde mee gemaakt met mijn G25. Juist de auto's die ik hierboven neer gezet heb komen echt tot leven als je de ABS uit zet. Ik zet altijd de rembalans op 2 of 1, altijd voor iets meer dan achter en dan gaat het eigenlijk prima na wat oefening.8x4 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:23:
[...]
Ik rijd zonder ABS (en zonder elk ander vorm van hulp). In het begin was het enorm wennen en wat ik ook deed, de wielen bleven blokkeren, hoe rustig ik ook remde (en ik speel met stuur + pedalen ook nog).
Op een gegeven moment gaat het wennen en ga je automatisch in de juiste doses remmen. Tweak ook de reminstellingen een beetje (standaard staan ze op 5 voor en 5 achter, wat meestal net wat te krachtig is voor het merendeel van de auto's) om een beter gevoel voor het remmen te krijgen.
Het is in het begin zeer lastig om eraan te wennen, maar eenmaal eraan gewend gaat het entertainment/genot-gehalte van het spel met een tienvoud omhoog!
Nogmaals, ik rijd met stuur en pedalen dus dan is het (na veel oefenen) wel te doen om zonder ABS te rijden. Met controller zonder ABS rijden zou ik niet aan beginnen.
Mooie bocht om te proberen of je het al onder controle hebt: Bocht 1 van het Top Gear circuit. Aanremmen met onbalans in de auto door de flauwe rechterknik en erg smalle baan.
[ Voor 88% gewijzigd door Rivanov op 17-08-2011 21:15 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
World circuit tour: wagens tot 750pp, vrije banden keuze en de tegenstanders rijden op racing hard en zitten tussen 702 en 734pp
Monza, fulji speedway, laguna seca, suzuka, nürburgring 24h
[ Voor 7% gewijzigd door Jimijames75 op 18-08-2011 09:58 ]
PhD i.o.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
DLC gaat komen, dat heeft Yamauchi herhaaldelijk gezegd via allerlei communicatiemiddelen (twitter bv.). Ze zouden ook wel gek zijn om dat niet te doen: te grote userbase (6+ milj.) om dat te negeren, ook al is maar een klein gedeelte bereid ervoor te betalen.... Het duurt alleen een beetje lang, omdat ze alle tijd ervoor uitrekken, as usual. Maar het zou zomaar kunnen dat de DLC voor kerst klaar is, ze willen de gamers niet teleurstellen in die periode, getuige de chromeline pack van afgelopen kerst.
Voor ons als GT5 bezitters is er natuurlijk geen reden de platinum versie te kopen, voor nieuwe gamers echter wel. Voor ong. 20 euro krijg je de beste racegame op de PS3 die een speelduur heeft van een RPG.
PhD i.o.
Spa zou wel een erg mooi circuit zijn om erbij te hebbenMaximus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:13:
Laten we hopen dat de uitbreiding redelijk groot is met een aantal auto's die we toch hebben gemist de afgelopen tijd. Een voorbeeld is alleen al de 599 GTO, de nieuwe Aventador en een Ferrari FF. Hopelijk kiezen ze er voor om ook een circuit er bij te voegen, mogelijk Spa-Francorchamps?
No signature required.
en "Doe mee aan het nieuwe seizoensevent van GT5 en win de uitrusting van Jeff Gordon":De onlineservice van Gran Turismo 5 ondergaat binnenkort onderhoudswerkzaamheden:
(1)
Begin: 08/24/2011 18.00 uur
Einde: 08/24/2011 22.00 uur
(2)
Begin: 08/30/2011 04.00 uur
Einde: 08/30/2011 05.00 uur
(3)
Begin: 09/07/2011 18.00 uur
Einde: 09/07/2011 00.00 uur
(4)
Begin: 09/14/2011 18.00 uur
Einde: 09/14/2011 00.00 uur
Tijdens de werkzaamheden is het niet mogelijk om gebruik te maken van de onlineservice.
*De precieze tijdstippen van het onderhoud zijn onderhevig aan verandering.
Op 30 augustus wordt om 5.00 uur een speciaal NASCAR-event gehouden. Deelnemers maken kans op een ingame-versie van het racepak en de helm waar NASCAR-coureur Jeff Gordon in 2010 mee racete.
Deze kans mag je niet laten lopen, dus doe mee en sleep deze bijzondere prijs in de wacht.
De seizoensevents van Gran Turismo 5 omvatten verschillende online-events en tijdritten die regelmatig worden bijgewerkt.
*De exacte tijd van dit evenement kan nog worden aangepast.*Om mee te doen aan seizoensevents moet je zijn aangemeld voor Playstation®Network.
Je level gaat er snel van omhoog en je verdient ook nog eens een bom duiten.
Leuk hoor om een civic te tunen en daarna die seasonals te winnen....scheelt een berg tijd zeg.
Had ik voorheen alleen maar een ford mustang, wat gewonnen auto's en een paar wagens uit de begin klasse.
Nu heb ik in 2 avondjes tijd een paar mooie bmw's gescoord een audi een mercedes sls amg een ferrari scuderia ofzo een lambo murcielago een nissan gtr en de koek is nog niet op
En die nissan gtr wat rijdt dat ding geweldig zeg.
Burp
Neem eens een standaard Civic Type R uit de dealer en doe 'm dan nog eens, dan wordt het leuk
Maar je hebt gelijk, seasonals zorgen voor een sh*tload aan xp en credits.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 23-08-2011 13:38 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan is tie net te moeilijkdvdkiwi schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:37:
De Civic seasonal (als je die daar mee gedaan hebt) is juist niet leuk met een getunede Civic...
Neem eens een standaard Civic Type R uit de dealer en doe 'm dan nog eens, dan wordt het leuk
Maar je hebt gelijk, seasonals zorgen voor een sh*tload aan xp en credits.
Burp
Ik heb voor die Seasonal toch maar een Mazda 787B gekocht en er een dikke turbo op gezet. Wat een lekker karretje! Lang niet zo nerveus als ik gedacht had, en op het rechte stuk van Monza over start finish mooi in de slipstream van een Sauber C9 de 400 aangetikt...Jimijames75 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:56:
Leuk, die nieuwe seasonal!
World circuit tour: wagens tot 750pp, vrije banden keuze en de tegenstanders rijden op racing hard en zitten tussen 702 en 734pp
Monza, fulji speedway, laguna seca, suzuka, nürburgring 24h
Heb me vooral vermaakt op de Nordschleife, geen TC, geen ABS en dat maakt geen dol uit want dat ding heeft echt emmers grip.
Toen ik de laatste wilde doen kapte hij ermee, onderhoud aan de servers...

Ik snap wat je bedoelt...
Heb er zelf met stuur aardig moeite mee gehad.
Na een paar keer proberen en consistent rijden toch goud kunnen behalen.
Zelfde als met de Ferrari seasonal: in een standaard 458 is het echt een uitdaging
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Als ik het goed heb, gaan de harde banden net zo lang (of kort) mee als de zachte. Dus tenzij ze dit gepatched hebben, heeft het geen zin om harde banden eronder te zetten, dan verlies je alleen maar meer. Wat misschien nog wel helpt, is niet meer brandstof meenemen dan je nodig hebt. Standaard gooit hij hem helemaal vol bij een pitstop, en dat is onnodig gewicht meezeulen.Peedjeeh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:59:
Grrr, ik heb regen nodig. Ben nu met de 172 laps van Suzuka bezig met een M3 Coupe. In de regen rij ik van ze weg maar zodra het droog is komen ze snel dichterbij. Zit nu in lap 106 met nog 1 ronde voorsprong terwijl No. 2 achter mij loopt te pushen. Gooi tijdens de pitstop nu iedere keer race zacht eronder maar die gaan maar 15 a 20 laps mee. Wil wel naar race hard maar niet teveel tijd verliezen per ronde, hoe verhoud de race hard zich op Suzuka??
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Laat het maar weer snel gaan regenen, dan kan ik mijn voorsprong iig behouden/uitbreiden.
Heb ik onderhand GT5 gekregen, had ik me verheugd op een avond vol gerace.
Zit ik nu al 1.5 uur naar een update scherm te kijken
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit is denk ik wel zo'n beetje de slechtste avond om te startenheuveltje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:06:
Grrrrrrrrrr
Heb ik onderhand GT5 gekregen, had ik me verheugd op een avond vol gerace.
Zit ik nu al 1.5 uur naar een update scherm te kijken
Er zijn net allemaal demo's verschenen in de store, vandaar dat het updaten niet zo snel gaat gok ik.
Burp
Je moet het zo zien: in een F1 auto (550kg) is een volle tank (100kg) best wel wat (1/6 deel van het totaalgewicht), maar in een M5 (1800kg) valt dat wel mee (1/18 deel).Peedjeeh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:39:
Oke, blijf dus gewoon op race zacht. Deed nu iedere keer voltanken + banden en de pitstop daarna alleen banden. Had al bekeken wat ik tussen iedere pitstop aan brandstof nodig heb, zit zo rond de 50 liter. Gevoelsmatig vond ik het verschil in tijd tussen een volle tank en een halfvolle tank niet zoveel uitmaken.
Laat het maar weer snel gaan regenen, dan kan ik mijn voorsprong iig behouden/uitbreiden.
Je M3 Coupe zal rond de 1200 kg wegen, dus als je 40kg benzine minder mee neemt ben je 1260 ipv 1300kg, dus ongeveer 3% lichter. Dat scheelt geen 3% in tijd, maar dat scheelt misschien wel een halve seconde per rondje en dat keer de lengte van je endurance race kan toch al snel oplopen naar een minuut of meer.
Die leek heel makkelijk, maar viel toch tegen.
Consistente rondjes rijden gaat wel (1'35 laag), maar de laatste ronde maakte ik iedere keer een fout...
Qua performance heb ik alle tuningsmogelijkheden erop gegooid, teruggeschroefd tot de limiet en de topsnelheid 20km/h omlaag (dat laatste bleek de key voor snellere rondetijden).
Anyway, heb nu wel een lvl23 bn liggen
Vanavond de Fiat en Elise doen.
bij welke winkel zou je dat dan kunnen bestellen? Ik wil m ook nog hebben, maar niet voor de volle mep...TNJ schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:54:
Hmmmm... In Engeland komt GT5 Platinum op 9 September uit. Pre-order prijs is £14.85 of €18.43. Te vroeg?
TheHut.comsharkzor schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:17:
[...]
bij welke winkel zou je dat dan kunnen bestellen? Ik wil m ook nog hebben, maar niet voor de volle mep...

Nu ook gespot bij een Nederlandse e-Tailer: Zavvi.nl
[ Voor 17% gewijzigd door TNJ op 27-08-2011 14:15 ]
Deze vielen in vergelijking met de Impreza reuze mee
Mocht iemand een van die 3 wagens (met setups) willen lenen, ik heb ze online gezet.
Ben weer lvl 21, 22 & 23 bonnen rijker
*edit*
Iemand anders last dat het Remote Racen niet lekker werkt?
Mijn scherm tijdens de race blijft leeg...
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 26-08-2011 12:22 ]
Toch nog ff het vervolg. Zit nu in lap 151, bezig met mijn laatste pitstop en een voorsprong van 47 seconden. Verse banden en wat extra brandstof om iig niet droog komen te staan. Tot nu alleen in de eerste 36 rondes regen en voor de rest is aardig droog gebleven.
Hopen dat No.2 nog ff een pitstop op het einde pakt, ook al is het alleen maar banden. Zo niet dan wordt het nog knokken in de laatste ronden.
Is geen Nederlandse zaak hè, ze leveren slechts in ons land.TNJ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:15:
Nu ook gespot bij een Nederlandse e-Tailer: Zavvi.nl
Nickname does not reflect reality
Hahaha, idd. Ik zie onderaan staan dat het onderdeel is van TheHut.com.Brad Pitt schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:18:
[...]
Is geen Nederlandse zaak hè, ze leveren slechts in ons land.
Het was de bedoeling om eind augustus een DLC te laten komen. Dit wordt helaas later omdat niet gehaald wordt wegens de verhuizing van de studio van Polyphony.
Ik ben nu bijna lvl38, en ben nu voor de 2e keer de 24uur van Le Mans aan het draaien (ben aan het werk dus kan makkelijk).
Dat ik daarna nog ruim 13 miljoen (!!!) xp punten nodig heb voor lvl40 is belachelijk...
De Remote Races draaien ook regelmatig, maar daarmee gaat het ook ontzettend lang duren.
Morgen de widget eens proberen te installeren en te laten werken.
En dan kijk je eens een race, onboard, wordt je niet vrolijk van, wat een baklappen die B-spec rijders.
Beter hadden ze B-spec gewoon hetzelfde geimplementeerd als in GT4 ipv een heel apart deel van het spel van te maken.
Anyway, de update houst vast wat bugfixes en kleine tweeks in.
DLC ben ik wel benieuwd naar!
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 28-08-2011 03:19 ]
Grote update komt in september en oktober. http://www.gtplanet.net/g...atures-content-to-follow/
Lijkt me een mooie prijs voor de box.
En aangezien ik de game al heb kan ik die los verkopen.
Verwijderd
Zo dat is zeker netjes voor de SE maar waar heb je die besteld? Ik heb ook wel interesse en dan verpats ik mijn CE wel aan een vriend ofzo.dvdkiwi schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:24:
Zojuist de Signature Edition besteld voor maar 89.95
Ze zeiden dat het de laatste was maar dat kan ook een verkoopsmoes geweest zijn natuurlijk.
Komende nacht onderhoudEvertt schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:27:
29 augustus komt er een update voor GT5. Dat is morgen.
Grote update komt in september en oktober. http://www.gtplanet.net/g...atures-content-to-follow/

En wat bugfixes, verder niets groots denk ik.
The latest version of Gran Turismo 5, 1.11, is now available as a free download, weighing in at 62MB. As Kazunori Yamauchi previously announced, this minor update is focused on fixing bugs and glitches within the game, with more “features and content” expected to arrive in the next few months.
v1.11 also brings a new NASCAR Seasonal Event, featuring Jeff Gordon’s racing suit and helmet as a special prize. New time and drift trial have also been made available, along with a batch of new cars in the Online Car Dealership (thanks to EliteDreamer for compiling this list, with prices):
Honda CIVIC 1500 3door CX ’79 – 4,785
Nissan BLUEBIRD Hardtop 1800SSS 9910) ’79 – 6,340
Honda 1300 Coupe 9 S ’70 – 6,400
Mitsubishi Lancer 1600 GSR ’74 – 7,100
Honda Z ACT ’70 – 7,900
Mitsubishi GALANT GTO MR ’70 – 10,900
Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) ’67 – 11,900
Nissan BLUEBIRD 1600 Deluxe (510) ’69 – 12,850
Honda N360 ’67 – 18,000
Subaru SUBARU 360 ’58 – 18,000
Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) ’63 – 18,400
Mazda Carol 360 Deluxe ’62 – 19,250
Isuzu 117COUPE ’68 – 19,450
Isuzu Bellett 1600 GT-R ’69 – 21,000
Nissan SILVIA (CSP311) ’65 – 22,500
Mitsubishi Lancer 1600 GSR Rally Car ’74 – 25,000
Nissan Fairlady 2000 (SR311) ’68 – 27,500
Nissan 240ZG (HS30) ’71 – 27,500
Honda S800 ’66 – 29,000
Honda S600 ’64 – 30,000
Honda S500 ’63 – 31,250
Mazda Cosmo Sport (L10B) ’68 – 34,400
Mazda Cosmo Sport (L10A) ’67 – 37,000
Nissan SKYLINE HT 2000GT-R (KPGC10) ’70 – 40,000
Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGS110) ’73 – 42,500
Nissan BLUEBIRD Rally Car (510) ’69 – 62,500
Honda S800 RSC Race Car ’68 – 125,000
Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) ’62 – 160,000
Dome-ZERO Concept ’78 – 250,000
Gran Turismo Formula – 2,500,000
Wel dikke prijzen te verdienen (autobonnen en Jeff Gordons suit).
De Nascars zijn alleen echt geen wagens voor op Suzuka, ze rijden daar niet fijn.
De nieuwe time trial was even zoeken naar een premiumwagen zonder aanpassingen, maar dat is me niet gelukt.
Heb 'm met de GT LM Test Car Spec II gedaan.
De rest was, met wat afsnijdwerk en TC op 1 wel te doen
[ Voor 21% gewijzigd door Lampuhkap op 30-08-2011 19:38 ]
Ik had ze ook bij het een na laatste rondje meestal al te pakken, Suzuka in rondje 5 al.
TC uit is leuker, maar best tricky: als ie gaat ben je 'm ook gelijk kwijt.
Ben wel blij dat het niet te lastig is, want die Nascars zijn niet ceht mijn ding. Die horen gewoon linksaf te sturen verder niks.
Slipherstel kun je niet uitzettenybastiaans schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:04:
Ik vond ze ook heel gemakkelijk, had ze bij allemaal na 3,5 of 4 ronden binnen. Ik moet zeggen, heb me wel vermaakt met de Nascar bakken. Vooral op Rome vond ik het super, lekker dicht langs de muren en die 800 pk vroeg erop. Gewoon alles uit, en ik heb eigenlijk geen tractieproblemen gehad, af en toe wel wat wielspin maar ik vind het vooral heel makkelijk aan die auto's. Je bent zoveel gewicht niet gewend, glijdt vrij snel rechtuit en mist de apex maar met een flinke trap op het gas is dat wel op te lossen.
Alles was inderdaad wel erg makkelijk behalve Rome, daar moest ik even de juiste lijnen zien te vinden omdat die ineens de andere kant uit ging dan ik gewend was

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Leuk doosje zo.
Stealths cars zijn super, behalve de McLaren F1.... die rijdt zoals gewoonlijk voor geen meter
Verwijderd
Dat vond ik juist 1 van de betere, die Mercedes vond ik echt 10x nietsdvdkiwi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:07:
Mijn Signature Edition is binnen![]()
Leuk doosje zo.
Stealths cars zijn super, behalve de McLaren F1.... die rijdt zoals gewoonlijk voor geen meter
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Toyota smashes EV record on Nurburgring, speed rivals gas-powered cars (video).
Fantastische beelden, raar "zonder" motor geluid.
Dat zijn de claxon en de ruitenwissers.
Volgens de button layout van de G25 zouden het de 2 buitenste rode knoppen op het kastje bij de pook moeten zijn.
Als ik hier op druk gebeurt er echter niks...
Verder werken alle knoppen (vierkantje, rondje enz, L2, L1, R2, R1) wel gewoon.
Niet dat ik zo graag wil toeteren, maar ik wil mijn ruitenwissers tijdens regenraces kunnen bedienen.
*editje*
Ik dacht trouwens dat de AI meestal op stock bandjes reed.
Ik het Lamborghini Exclusive event gestart in een Murcielago Superveloce, rijden de andere "standaard" Murcielago's gewoon van me weg... race uitgereden, herhaling kijken, blijken ze op sport soft te staan ipv de standaard sport hard.
Zou handig zijn als je begin van de race kon zien waar de tegenstanders op staan.
[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 02-09-2011 14:59 ]
Toen ik begon met racen ging ik elke bocht toeterend door
ik lag even op de grond van het lachendude88 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:37:
Toeter heb ik snel van knop verwisseld op de controler.
Toen ik begon met racen ging ik elke bocht toeterend door
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Dat is toch ook top secret in echte races dat is taketiekdvdkiwi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:25:
Heeft iemand een idee hoe ik de L3 en R3 op een G25 kan laten werken?
Dat zijn de claxon en de ruitenwissers.
Volgens de button layout van de G25 zouden het de 2 buitenste rode knoppen op het kastje bij de pook moeten zijn.
Als ik hier op druk gebeurt er echter niks...
Verder werken alle knoppen (vierkantje, rondje enz, L2, L1, R2, R1) wel gewoon.
Niet dat ik zo graag wil toeteren, maar ik wil mijn ruitenwissers tijdens regenraces kunnen bedienen.
*editje*
Ik dacht trouwens dat de AI meestal op stock bandjes reed.
Ik het Lamborghini Exclusive event gestart in een Murcielago Superveloce, rijden de andere "standaard" Murcielago's gewoon van me weg... race uitgereden, herhaling kijken, blijken ze op sport soft te staan ipv de standaard sport hard.
Zou handig zijn als je begin van de race kon zien waar de tegenstanders op staan.
Anyhow vandaag eventjes 3/4 vd nascar events op goud gezet morgen na de 24h van Zolder af te kijken eventjes dat race pakje winnen
enne merci he kiwi voor het grinde met me rijders

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Het is dat ik de pc en de PS3 niet tegelijk op internet kan hebben,
anders had ik de B-spec widget automatisch laten draaien...
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 04-09-2011 05:10 ]
oehh I sense wifidvdkiwi schreef op zondag 04 september 2011 @ 05:07:
Pas de problème Yabz![]()
Het is dat ik de pc en de PS3 niet tegelijk op internet kan hebben,
anders had ik de B-spec widget automatisch laten draaien...

Ben pas een weekje bezig, en ben me nu net door de professionals cups heen aan het worstelen.
Van de amateur en beginner heb ik zo'n beetje alles uitgespeeld.
Het word wel belachelijk simpel nadat je die furai hebt gewonnen trouwens
Alleen de race-truck cup nog niet, want ik heb geen truck
Ik heb er nog geen gewonnen, en ford dodge en chrevrolet verkopen ze ook niet.
Dus hoe kom ik aan zo'n ding
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
2de hands kijken, meestal zitten ze wel in de online used dealer ship maar nu nie enneh je kan een RANGE ROVER concept winnen maar weet niet als je er meer kunt die championship doenheuveltje schreef op zondag 04 september 2011 @ 08:32:
He ik mis even iets geloof ik.
Ben pas een weekje bezig, en ben me nu net door de professionals cups heen aan het worstelen.
Van de amateur en beginner heb ik zo'n beetje alles uitgespeeld.
Het word wel belachelijk simpel nadat je die furai hebt gewonnen trouwens
Alleen de race-truck cup nog niet, want ik heb geen truck
Ik heb er nog geen gewonnen, en ford dodge en chrevrolet verkopen ze ook niet.
Dus hoe kom ik aan zo'n ding
Hier hebben we laatst even wat over geschreven. Momenteel zijn ze bezig met het bouwen van een webapplicatie wat het nog gemakkelijker moet maken.yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 08:13:
[...]
oehh I sense wifi
moet met er ook eens in gaan verdiepen voor die widget te gebruiken
Enne, als het met de Furai te simpel is moet je een minder snelle wagen pakken.
Je bepaalt zelf het niveau van de game
Met het logitech g27 stuur niet onder de 7.12.xxx uitkomen.
Met fanatec gt2 stuur 7.04.440 en daar kan zeker nog 2 a 3 seconden vanaf gehaalt worden aangezien ik 2x op een andere wagen beukte vanwege vage AI
Is iemand dit al eens opgevallen?
Dit is mij inderdaad ook al een paar keer opgevallen, dit komt omdat in een bepaalde patch het berekenen van de PP waarde is aangepast. Als je nu naar de instellingen gaat van je auto dan werkt die daarna ineens de PP van de auto bij, waarom dat niet in één keer automatisch wordt bijgewerkt is mij een raadself.h schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:22:
Ik heb nu iets vaags gemerkt. Volgens de gegevens in mijn garage heeft mijn Zonda R 751 PP. Als ik dan vervolgens naar instellingen ga om em iets te downtunen voor die wereld circuit seasonal staat er opeens dat die 680 PP heeft?! Die is me nu al met meerdere auto's gebeurd, die als ik de instellingen bekijken zomaar een (veel) lagere PP waarde hebben.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Had al zo'n vermoeden, alleen waarom het bij sommige auto's wel en bij sommige niet is begrijp ik ook niet.FastBunny schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:29:
[...]
Dit is mij inderdaad ook al een paar keer opgevallen, dit komt omdat in een bepaalde patch het berekenen van de PP waarde is aangepast. Als je nu naar de instellingen gaat van je auto dan werkt die daarna ineens de PP van de auto bij, waarom dat niet in één keer automatisch wordt bijgewerkt is mij een raadsel
Dat komt omdat er na een patch, de banden niet meer meeberekend werden in het PP.f.h schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:22:
Ik heb nu iets vaags gemerkt. Volgens de gegevens in mijn garage heeft mijn Zonda R 751 PP. Als ik dan vervolgens naar instellingen ga om em iets te downtunen voor die wereld circuit seasonal staat er opeens dat die 680 PP heeft?! Die is me nu al met meerdere auto's gebeurd, die als ik de instellingen bekijken zomaar een (veel) lagere PP waarde hebben.
Dus als je die wagen gemaakt hebt voor de patch en hem daarna niet meer aangeraakt hebt, dan zal ie eerst een hogere PP hebben, en na het selecteren van de wagen zal de pp veranderen omdat de banden dus niet meer meegerekend worden
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Oftewel de racing zacht banden (die onder de auto's zaten) zijn/waren dus 70 PP 'waard'?v8power67 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:03:
[...]
Dat komt omdat er na een patch, de banden niet meer meeberekend werden in het PP.
Dus als je die wagen gemaakt hebt voor de patch en hem daarna niet meer aangeraakt hebt, dan zal ie eerst een hogere PP hebben, en na het selecteren van de wagen zal de pp veranderen omdat de banden dus niet meer meegerekend worden
Mocht je er een hebben mag je hem wel naar me DM'en
jup.f.h schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:09:
[...]
Oftewel de racing zacht banden (die onder de auto's zaten) zijn/waren dus 70 PP 'waard'?
Btw er is nu een nieuwe seasonal met een sls over top gear track, je moet een 1:18 halen voor goud, en er is een leaderboard. zit zelf op een 1:17:7 nog wat.
Is best moeilijk, je kan geen slipherstel aanzetten, moet op comfort zacht en je kan niet tunen. want je mag niet met je eigen wagen je krijgt er 1.
Is best pittig maar wel leuk.
Was ook een live stream waar coulthard tegen virtuele racers ging op top gear track.
http://www.gtplanet.net/m...ismo-5-live-video-stream/
Coulthard heeft gewonnen. :
David Coulthard: 1:16.32 (real life)
Jason Birt: 1:16.86 (+0.548) (ps3)
Rob Woodhouse: 1:17.53 (+1.214) (ps3)
Andy Sawley 1:17.88 (+1.564) (ps3)
Jamie Lunn 1:18.73 (+2.411) (ps3)
John Morshead 1:19.27 (+2.955) (ps3)
Keith Brown 1:19.90 (+3.587) (ps3)
Wel knap dat ie op een beetje natte baan en begon weer te regenen toch gewonnen heeft
[ Voor 56% gewijzigd door v8power67 op 05-09-2011 19:33 ]
Heb me nog niet verdiept in die rijbewijzendvdkiwi schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:22:
Truck: brons halen bij het 1 na laatste rijbewijs![]()
Enne, als het met de Furai te simpel is moet je een minder snelle wagen pakken.
Je bepaalt zelf het niveau van de game
Misschien maar eens doen dan.
Had geen andere auto waarmee ik de race mog enteren.
Ander probleem is dat de ene auto veel te langzaam is, en dan een andere met 10 PP meer opeens weer veel te snel is

Maar nu zit ik me uit te sloven op de expert sessie, welke rond de 20K per race opleveren, en al behoorlijk serieuze auto's vragen. Doe ik voor de lol eens 1 race van zo'n seasonal met mijn starters mx5.
Win ik niet alleen met 2 vingers in me neus, maar win ook nog eens 450K
Welke badaap heeft dat gebalanceerd
Je bepaalt zelf hoe moeilijk de game isheuveltje schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:11:
[...]
Heb me nog niet verdiept in die rijbewijzen
Misschien maar eens doen dan.
Had geen andere auto waarmee ik de race mog enteren.
Ander probleem is dat de ene auto veel te langzaam is, en dan een andere met 10 PP opeens weer veer te snel is
Maar nu zit ik me uit te sloven op de expert sessie, welke rond de 20K per race opleveren, en al behoorlijk serieuze auto's vragen. Doe ik voor de lol eens 1 race van zo'n seasonal met mijn starters mx5.
Win ik niet alleen met 2 vingers in me neus, maar win ook nog eens 450K
Welke badaap heeft dat gebalanceerd
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
Hij is nu beschikbaar als seizoensevent in GT5. Dus je hebt nog wel even om een mooie tijd te rijden.Capo schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:15:
Is die coulthard challenge gesloten nu? Bedoel lekker als je overdag moet werken.
1:20:651 is m'n snelste rondetijd in practice mode, die auto is echt moeilijk onder controle te houden
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Wel als je in de "Second-to-last Corner" of in de bocht "Gambon" door het gras gaat, dan is je volgende ronde ook ongeldig.. Net eventjes een paar minute geprobeerd, en heb iig alvast brons te pakken maar tis best lastig om de auto op de weg te houden, heb zelf de SLS niet eens in mijn garage staan volgens mijJ2S schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:25:
Heeft iemand anders er ook last van bij die coulthard challenge dat als je 1 rode ronde krijgt, de rest van de laps ook rood worden? Dat is echt zwaar irritant, dus ben maar aan het trainen in practice mode, en dan de snelste ghost opslaan en bij de challenge zelf laden.
1:20:651 is m'n snelste rondetijd in practice mode, die auto is echt moeilijk onder controle te houden

Vraag me toch af hoe sommige gasten dat in 1:15 klaar weten te spelen..
een stuurtje? meer ervaring met die back?Richard! schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:26:
Listig hok inderdaad, zit nu op 1:19,300 moet nog wel zeker op 1:18 kunnen.
Vraag me toch af hoe sommige gasten dat in 1:15 klaar weten te spelen..
Ja, dat is duidelijk. Maar het is me ook gebeurd dat ik aan het begin al even een foute bocht nam, en de daaropvolgende ronde werd ook meteen de tijd rood. Toen kreeg ik geen waarschuwing dat de volgende lap ongeldig zou zijn.FastBunny schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:18:[...]
Wel als je in de "Second-to-last Corner" of in de bocht "Gambon" door het gras gaat, dan is je volgende ronde ook ongeldig..
Ik heb m'n tijd in Practice inmiddels wel verbeterd naar 1:19:721
De "Second-to-last Corner" heet "Bacharach"
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Scheelt een stuur zoveel dan? Wil er zelf ook altijd nog graag één hebben, helaas moeten er eerst andere dingen komen..
Ik haal toch wel wat tijd af als ik met stuur rij ipv controller, denk maar vooral aan die online races waar je niet kunt reven of je vertrektRichard! schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:59:
[...]
Scheelt een stuur zoveel dan? Wil er zelf ook altijd nog graag één hebben, helaas moeten er eerst andere dingen komen..
* yzx heeft een stuur maar heeft 9/10 keer te weinig tijd om de opstelling klaar te zetten etc
Heb nog geen zin gehad om mn stuurtje eraan te zetten. Btw die tyd is met alles uit behalve abs op :1. Denk dat een 1:16 met ds3 wel te doen is.
Wat bedoel je precies met beide pedalen? Wat gebeurt er dan?yzx schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:04:
[...]
Ik haal toch wel wat tijd af als ik met stuur rij ipv controller, denk maar vooral aan die online races waar je niet kunt reven of je vertrektmet stuur duw je gewoon beide pedalen in en bingo
voorsprong op de control users
Klopt alleen noemen ze hem bij Top Gear al enkele seizoenen gewoon de "Second-to-last Corner", had (voordat ik het opzocht) nog niet eens van de baan Bacharach gehoord
Je kan als controller gebruiker gewoon vierkantje indrukken en dan rechter stickie omhoog doen, dan kun je ook revven als je stilstaat, of anders handrem vast houden, of gewoon vierkantje en X gebruiken.yzx schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:04:
[...]
Ik haal toch wel wat tijd af als ik met stuur rij ipv controller, denk maar vooral aan die online races waar je niet kunt reven of je vertrektmet stuur duw je gewoon beide pedalen in en bingo
voorsprong op de control users
* yzx heeft een stuur maar heeft 9/10 keer te weinig tijd om de opstelling klaar te zetten etc
Of je controller instellen dat je de triggers gebruikt en dan kan het ook
De laatste tijd hoor ik helemaal geen auto geluiden meer als ik Online race...alleen als ik langs een wand rij
hoor ik alleen de motor weerkaatsen..en de banden piepen...
Waar kan dit aan liggen..?
Geluidsinstellingen bekeken, daar de autogeluiden zelfs op 120% gezet tegenover 70 % muziek geluid...mocht helaas niet baten
[ Voor 22% gewijzigd door Dutchhaze86 op 06-09-2011 17:32 ]
Kun je full power gaan zonder te bewegendude88 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:17:
[...]
Wat bedoel je precies met beide pedalen? Wat gebeurt er dan?
En ook remmen in de bochten met vol gas is makkelijker dan
Tja vind stuur toch handiger xdv8power67 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:17:
[...]
Je kan als controller gebruiker gewoon vierkantje indrukken en dan rechter stickie omhoog doen, dan kun je ook revven als je stilstaat, of anders handrem vast houden, of gewoon vierkantje en X gebruiken.
Of je controller instellen dat je de triggers gebruikt en dan kan het ook

Bij een hoop auto's is de 1e versnelling erg kort, als je die wat langer maakt kan je online bij de start al wat winnen, als de rest het niet doet.
Die nieuwe seasonal is best leuk. Slechte banden bevallen me wel, veel meer lol dan met racebanden.
[ Voor 24% gewijzigd door Vuvuzela op 06-09-2011 17:42 ]
I served in a company of heroes.
Gisteren een nieuwe poging gedaan en inderdaad als je in een ronde een fout maakt dan blijven alle rondes hierna inderdaad ook rood. Je bent dus niet de enige...J2S schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:25:
Heeft iemand anders er ook last van bij die coulthard challenge dat als je 1 rode ronde krijgt, de rest van de laps ook rood worden? Dat is echt zwaar irritant, dus ben maar aan het trainen in practice mode, en dan de snelste ghost opslaan en bij de challenge zelf laden.
Overigens gisteren wel een 1.19:3xx neergezet terwijl ik in de practise 1:17:8xx had gehaald met de DS3, alleen valt het wel op dat in practise mode je iets meer speling hebt en je niet meteen een rode tijd krijgt als je in de Follow Trough met een wieltje over het verdrijvingsvlak gaat

Bij Zilver en Brons krijg je iig alleen creditsdvdkiwi schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:00:
Is dit gewoon een time trial met leaderboards of zijn er ook weer racepakken/helmen te winnen?
Het valt me echter op dat er niet meer zoals bij GT4 bij de dealer merk/model gebaseerde races kunnen worden gestart. Zitten deze helemaal niet meer in GT5 of zit ik verkeerd te kijken?
Verwijderd
In Arcade mode of in GT mode onder Oefenen kun je naast Vrij rijden en Driftproef ook kiezen voor een Merkenrace. De AI rijdt dan in dezelfde auto.faust2016 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:18:
Ik heb sinds een paar dagen ook een PS3 met Gran Turismo 5. Nu ben ik op zo'n moment dat ik flink wat credits heb en lekker auto's kan gaan kopen.
Het valt me echter op dat er niet meer zoals bij GT4 bij de dealer merk/model gebaseerde races kunnen worden gestart. Zitten deze helemaal niet meer in GT5 of zit ik verkeerd te kijken?
Veel van die merken races zitten ook gewoon tussen de A specs races.faust2016 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:18:
Ik heb sinds een paar dagen ook een PS3 met Gran Turismo 5. Nu ben ik op zo'n moment dat ik flink wat credits heb en lekker auto's kan gaan kopen.
Verwijderd
Goud is 1.000.000 credits geen extra prijzen verder alleen roem en eeuwige gloriedvdkiwi schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:00:
Is dit gewoon een time trial met leaderboards of zijn er ook weer racepakken/helmen te winnen?
Verwijderd