Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Ik kom daar direct op terug zodra ik dat weet. Nu eerst even deze kwestie gaan melden bij Rainer - met logs. PS: mis ik iets of kun je "personal reply" soms uitschakelen (waarin mijn reactie imho beter zou passen ?).

Edit. Tevens voor andere liefhebbers: ik heb inmiddels een bericht gestuurd aan de schrijver van de Samsung Communicator, met alle log bestanden die ik had (en dat zijn er een stuk of 24). Nu maar eens afwachten of dat het waar blijkt dat we de landencode niet meer zouden kunnen aanpassen. Ik denk dat het op zijn slechtst een kwestie van tijd is voor dat het weer gaat werken. En misschien vergis ik me wel gewoon en werkt het allemaal nog steeds.

Hoe dan ook: wie er ook achter komt dat het niet werkt, zou eens kunnen proberen om te downgraden. De procedure staat beschreven in het onvolprezen hifi forum);

http://www.hifi-forum.de/viewthread-138-3653.html.

Ik doe er nu even geen vertaling bij, als het nodig mocht zijn komt die wellicht later wel (of als iemand anders er zin in heeft, ga gerust je gang). Ik ben trouwens wel wel benieuwd of het downgraden lukt, dus houdt ons hier op de hoogte.

Zelf ga ik natuurlijk niet downgraden, ik ben zeer tevreden met mijn eerder naar EU_GERMANY geswitchte EU_BENELUX tv die nu HBBTV en uitzending gemist heeft.

[ Voor 71% gewijzigd door jlaarts op 20-08-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
De downgrade procedure van SamyGo werkt even niet. Ik krijg de foutmelding 603 als ik deze uitvoer. Ook anderen hebben dit probleem. Hopelijk is er binnenkort een patch hiervoor.

Het probleem van het niet kunnen instellen van de landcode via ruSamsungTVCommunicator is geen probleem bij het gebruik van een zelfbouw IR transmitter i.c.m. de bijbehorende WAV files.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.samygo.tv/images/7/7e/Immagine10.png

[ Voor 42% gewijzigd door Digin op 20-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Ik heb van Rainer Ulrich al uitgebreid antwoord gekregen (nu dus toch maar even van Paypal gebruik gemaakt...) . Het slechte nieuws is dat het inderdaad mogelijk is dat firmware de mogelijkheid om zijn communicator te gebruiken blokkeert. Of dat echt zo is, zal iedereen even zelf moeten uittesten.

De wijze waarop dit dient te geschieden staat op de volgende link beschreven. Daar staat trouwens ook dat er firmware is die de communicator blokkeert:

http://samsung.rainerullr...ernbedienung%20nutzen.txt

Wordt het niks, dan wordt het downgraden, wat niet rampzalig is aangezien de firmware die we tot dusverre van Samsung hebben ontvangen zulke marginale wijzigingen bevat, dat Samsung het niets eens nodig vond om ze via internet aan de gebruikers ter beschikking te stellen (je kunt er alleen via de website aan komen).

Temeer omdat ik er zelf tot op heden niets wijzer van ben geworden is mijn advies voorlopig geen nieuwe firmware te accepteren als je niet weet wat die beter zou moeten doen dan de firmware die je nu al hebt. Er blijven genoeg andere proefkonijnen over die ons wel zullen laten weten als er een wereldschokkende verandering heeft plaatsgevonden en die maakt dat we de firmware wél willen...

Hoewel de site ook via de links in mijn vorige bericht terug te vinden is wijs ik voor downgraden nog speciaal naar deze link:

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=22&t=4199#p32144

Als ik het gestelde daar goed begrijp, gaat het er hier om dat je je domain name server tijdelijk zó aan past, dat je PC (of: je Samsung TV) per definitie uitkomt op het adres 46.4.199.222 (type dit eventueel maar eens handmatig in) en nergens anders. De Samsung zal dan uitsluitend hier naar andere firmware zoeken en dat is dan (omdat er door tijdelijke aanpassing van de domain name server geen alternatieve adressen beschikbaar komen) per definitie een downgrade versie die via de SammyGo website aan de TV wordt aangeboden.

(Wie niet weet wat een domain name server is en waarom je die zou willen aanpassen, kan info en uitleg vinden bij http://www.opendns.com. Als je dat namelijk aan de praat kunt krijgen, weet je ook hoe je moet regelen dat je in plaats van de IP adressen van Open DNS het IP adres van Sammy GO kunt invoeren.

Of dit dan allemaal gaat werken is dan inderdaad de vraag: de door Digin genoemde 603 foutmelding is een kwaal die zelfs al een apart topic bij SammyGO is geworden.

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=24&t=4531

Ik vermoed dat dezew fout bij de meer recente firmware een probleem is.

Zelf zal ik het ook nog wel eens gaan proberen.

Ik wil er tot slot nog op wijzen dat Rainer Ulrich weinig feedback op het functioneren van zijn Communicator krijgt en dat dit t.b.v. het verbeteren van het programma toch nuttig is.

Hij meldt daarover op zijn website dat men het beste het hele Debug-Log kan zippen en aan support@rainerullrich.de zenden. In het programma is daarvoor een Functie/ Menu entry opgenomen: "Akties" -> "Debug-Informatie verzamelen, zippen en als Email voorbereiden. Anders dan ik dacht is dit toch iets anders dan de log teksten die ik in mijn directory terugvond en aan hem opstuurde.

Edit. Fijn zo'n vakantie.. Ik heb alles eens goed bekeken en ik kom uit op het volgende. Als je recente firmware gebruikt, wordt je ruSamsung Communcator onbruikbaar om de TV op een ander land (voor ons dus: EU_GERMANY) in te stellen. De knoppen factory and 3speed werken gewoon niet meer.

Downgraden is als je te nieuwe firmware op de TV hebt staan niet meer mogelijk. Hoewel deze procedure toch simpel in elkaar zit, is het mij wel duidelijk geworden dat de firmware die je terugzet door Samsung gecheckt wordt op "nieuwheid". Is de firmware niet nieuw (en dat is hij uiteraard niet, hoewel hij van SammyGo wel een versienummer meekrijgt dat dit wel suggereert), dan weigert de Samsung TV de installatie van deze downgrade versie.

Kennelijk een truc van Samsung om te voorkomen dat de 2010 en 2011 modellen door handige Harry's zodanig geupgrade kunnen worden dat je geen enkele reden hebt om je TV na een jaar of twee door een nieuwer model te vervangen dat per saldo toch niet veel meer kan dan je oudere model.

Anyway hier heb ik er maar een bericht over weggezet, zodat er een naar gekeken kan worden door mensen die er meer verstand van hebben dan ik zelf. Maar het is natuurlijk ook leuk als er hier mensen zijn die er kaas van hebben gegeten en dat dan melden.

[ Voor 17% gewijzigd door jlaarts op 21-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12
Lijkt me dat Samsung zijn energie beter kan steken in betere firmware en meer mogelijkheden, dan in het inbouwen van allerlei blokkades om een paar enthousiaste tweakers het leven zuur te maken.

Die klote Samsung Remote App voor de iPad werkt ook nog steeds niet fatsoenlijk. Ook niet na de laatste bug-fix die de plots verschenen network-error had moeten oplossen. We zijn inmiddels al een paar maanden verder en geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Het downgraden op mijn D7000 via SamyGo werkt weer. Hij is nu gedowngrade van 1023 naar 1090. In werkelijkheid is dit 1015. Nu kan de ruSamsungTVCommunicator software weer gebruikt worden en HBBTV worden geactiveerd. HBBTV werkt nu ook op de HD kanalen via Canal Digitaal.
Vergeet niet DNS weer te wijzigen naar zoals die stond, anders heb je geen internet en dus ook geen HBBTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
Masimo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:06:
Die klote Samsung Remote App voor de iPad werkt ook nog steeds niet fatsoenlijk.
Het gekke is dat op mijn iPad de iPad-app het niet doet (inderdaad netwerk-error na een keer wel te werken), maar de iPhone-app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Digin schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:10:
Het downgraden op mijn D7000 via SamyGo werkt weer. Hij is nu gedowngrade van 1023 naar 1090. In werkelijkheid is dit 1015. Nu kan de ruSamsungTVCommunicator software weer gebruikt worden en HBBTV worden geactiveerd. HBBTV werkt nu ook op de HD kanalen via Canal Digitaal.
Vergeet niet DNS weer te wijzigen naar zoals die stond, anders heb je geen internet en dus ook geen HBBTV.
Inderdaad, er is n.a.v. mijn bericht daar vandaag meteen iets aangepast op de SammyGO server. Ik ben nu in het bezit van versie 1015, dat ziet er erg legaal uit. En ik kan nu inderdaad -desgewenst - mijn landcode weer veranderen (wat ik natuurlijk niet doe). Dus: weg met 1025.1. Upgraden kan m.i. opnieuw zonder problemen, maar dat zie ik pas gebeuren als er allerlei mooie dingen gaan komen zoals een"uitzending gemist voor álle zenders, HBBTV etc. Kortom allemaal van die dingen die Samsung doorgaans handig achterwege laat.

Het was nog even spannend, want toen ik het fabrieksinstellingen menu afsloot deed ik dat via de factory key van de ruSamsung communicator. Maar kennelijk had ik die key niet twee keer ingedrukt met als effect dat je boven in beeld (in hinderlijke rode letters) opgezadeld blijft met een weergave van de op dat moment gebruikte firmware. Hoe kom je daar dan vanaf ? Heel heel lastig, want ik kon de televisie niet meer gewoon uitzetten (afstandsbediening, ruCommunicator, knop aan de zijkant). Dat moest met de stekker. Afijn: uiteindelijk maar een bedrade netwerkverbinding opgesteld omdat ook de WiFi verbinding onverbiddelijk niets meer deed (ik kreeg geen goed IP adres en via handmatig instellen wilde het ook niet zo). Vervolgens kreeg ik ook de ruCommunicator natuurlijk weer aan de gang en met nog een druk op factory verdwenen onmiddellijk alle problemen...

Ik zou zeggen: in geval van twijfel het service menu gewoon van je scherm laten verdwijnen door de power knop van de afstandsbediening te gebruiken en daarna de TV, maar opnieuw aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik zoek me een ongeluk om internet.
We hebben een D6500 TV, leuk alles met smart maar ik krijg het niet naar mijn eigen wens.

Bijv. films afspelen via netwerk. Dan moet ik al met Vuze kloten om bepaalde MKV's vindbaar te krijgen. De grootste ergenis is subtitles, die files pakt hij niet zoals srt, en als ik ze softcode inbak kan ik ze niet selecteren op de tv, maar op een usb stick wel..........

Iemand die een simpele oplossing heeft? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:55
Ja, via de zoekopdracht je vragen beantwoorden, want over Allshare (netwerk van pc naar bd/tv) en mkvtoolnix (subs uit je .mkv halen) is echt enorm veel geschreven.

Er vanuit gaande dat je je films op een HDD in een pc hebt staan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14
partyondude schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:43:
Ja, via de zoekopdracht je vragen beantwoorden, want over Allshare (netwerk van pc naar bd/tv) en mkvtoolnix (subs uit je .mkv halen) is echt enorm veel geschreven.

Er vanuit gaande dat je je films op een HDD in een pc hebt staan natuurlijk :)
Precies, en daar loopt het stuk op want ik stream over het netwerk.
Via USB/HDD is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:55
Je streamt vanaf je pc naar je tv via Allshare? Bekabeld of via wifi?

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Op mijn D7000 moet ik tegenwoordig steeds weer opnieuw me aanmelden bij YouTube voor MijnYouTube. Dus echt iedere keer als ik naar YouTube ga. Waanzin toch?
Kennen jullie dit? En is er iets tegen te doen?
Bedankt alvast.

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 06:09
Ik ben zelf ook aan de slag gegaan met het HBBTV verhaal.
De firmware gedowngrade via de handleiding hierboven en vervolgens de TV op EU_GER gezet en datainstellingen ingeschakeld. Heb vervolgens ook de netwerkinstellingen weer goedgezet.
Echter zie ik nog geen optie voor de HBBTV als ik van kanaal wissel.

Ik heb Ziggo en een UE40D6750. Is dit dan mogelijk? of wat zou ik nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
boemboem schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:52:
Ik ben zelf ook aan de slag gegaan met het HBBTV verhaal.
De firmware gedowngrade via de handleiding hierboven en vervolgens de TV op EU_GER gezet en datainstellingen ingeschakeld. Heb vervolgens ook de netwerkinstellingen weer goedgezet.
Echter zie ik nog geen optie voor de HBBTV als ik van kanaal wissel.

Ik heb Ziggo en een UE40D6750. Is dit dan mogelijk? of wat zou ik nog kunnen proberen?
Ik heb dat gisteren toevallig bij mijn ouders in Tilburg uitgeprobeerd. Ziggo heeft in elk geval in Tilburg (en dus waarschijnlijk het netwerk in de hele regio Zuid) HBBTV actief gemaakt op o.a. Duitsland 2 (ZDF) en Arte. Deze zitten standaard ergens op de kanalen 600 en verder.

Gewoon proberen door de rode knop van je AB in te drukken (die je ook voor TT gebruikt), je krijgt bij Ziggo geen enkele waarschuwing in beeld dat HBBTV is ingeschakeld.

Ik heb wel het idee dat niet alles goed werkt (zie mijn opmerkingen hieronder over satelliet), maar ik moet volledigheidshalve wel opmerken dat het bij mijn ouders gaat om een Philips TV (wel van dit jaar overigens) .

Aan HBBTV bij Arte heb je bij Ziggo verder niet zoveel, die blokkeren heel wat content om auteursrechtelijke redenen). Bij Ziggo zie je de uitleg die Arte daarover geeft echter niet (geen idee waarom). .

Zelf bekijk ik alle Duitse zenders via satelliet (ik heb geen kabel) en dan ziet het er heel wat beter uit: je krijgt dan automatisch de optie "Einblenden" te zien en dan weet je dat je op je rode knop van de AB kunt drukken. Bovendien krijg je bij zenders als Arte te zien waarom daar niet alles werkt, kijk je bij Ziggo dan wordt kennelijk toch een deel van het HBBTV gebeuren "weggefilterd" waardoor je b.v. bij Arte wel bemerkt dat er "iets" niet goed zit maar wát het dan is, mag je dan zelf raden.

Omdat er in Duitsland weinig zenders die géén HBBTV hebben, is het een nuttige aanwinst (je kunt b.v. eenvoudig zappen van de ene zender van hetzelfde netwerk naar de andere).

Misschien zijn er trouwens mensen die zowel kabel van Ziggo als satelliet hebben, die zouden misschien de vergelijking tussen de HBBTV eens met een foto zichtbaar kunnen maken ?

Nog een PS: als je firmware kleiner of gelijk is aan 1018.1 kun je op de televisie EU_GERMANY activeren (of: desgewenst: de-activeren en teruggaan naar EU_BENELUX).. Ga je naar hogere versies, dan werkt de ruCommunicator niet meer. Niet doen dus. Die firmware levert niets op dat voor ons ook maar enig nut heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door jlaarts op 24-08-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Ik heb een D6500 (55") en gebruik HD tv van UPC met de geintergreerde cam module. Dit werkte allemaal prima tot sinds kort. Ik heb nu een soort van waas achter snel bewegende beelden zoals voetballers e.d. Dit was eerst niet en ook bij opnames van een tijdje geleden is dit niet maar maar bij tv van nu wel, zowel live als opgenomen materiaal. Ook als ik wat afspeel via mn mediacenter is het niet. Ik heb het idee dat het probleem dus bij UPC ligt en niet bij mijn tv of de instellingen.

Hebben anderen hier ook last van? Het is niet dat het stottert maar meer dat de framerate te laag is ofzo.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
FireFoz schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:03:
Ik heb een D6500 (55") en gebruik HD tv van UPC met de geintergreerde cam module. Dit werkte allemaal prima tot sinds kort. Ik heb nu een soort van waas achter snel bewegende beelden zoals voetballers e.d. Dit was eerst niet en ook bij opnames van een tijdje geleden is dit niet maar maar bij tv van nu wel, zowel live als opgenomen materiaal. Ook als ik wat afspeel via mn mediacenter is het niet. Ik heb het idee dat het probleem dus bij UPC ligt en niet bij mijn tv of de instellingen.

Hebben anderen hier ook last van? Het is niet dat het stottert maar meer dat de framerate te laag is ofzo.
Heb ik ook met 6530 met ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
jlaarts schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Ik heb dat gisteren toevallig bij mijn ouders in Tilburg uitgeprobeerd. Ziggo heeft in elk geval in Tilburg (en dus waarschijnlijk het netwerk in de hele regio Zuid) HBBTV actief gemaakt op o.a. Duitsland 2 (ZDF) en Arte. Deze zitten standaard ergens op de kanalen 600 en verder.

Gewoon proberen door de rode knop van je AB in te drukken (die je ook voor TT gebruikt), je krijgt bij Ziggo geen enkele waarschuwing in beeld dat HBBTV is ingeschakeld.
Heb de Duitse zenders geprobeerd, maar geen HBBTV.
Als ik zo verder zoek op internet lijkt het erop alsof Ziggo maar af en toe (en ook nog in bepaalde regio's) testen doet met het doorzenden van het HBBTV signaal. Val waarschijnlijk ook onder een andere regio dan Tilburg (oud @home, regio Oss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Nee, het wordt niet "af en toe" getest, want het zat al eerder op ZDF (ik onderhoud voor mijn ouders de TV en ik kijk dat soort dingen regelmatig na, het zit er al weken, zo niet langer, op).

Vraag is natuurlijk wel oif HBBTV ook op de Samsung werkt (ik meldde al dat mijn ouders een Philips TV hebben) als deze op kabel is aangesloten én op EU_GERMANY is afgesteld.

Daar heb ik "in principe" een antwoord op, dat ik uit de discussies daarover bij Samsung World haal.

Hoewel Samsung Nederland daar zelf beweert dat HBBTV4 in Nederland niet geactiveerd wordt vanwege problemen die kabelnetten ermee zouden hebben (wat voor mij als satelliet-kijker überhaupt geen deugdelijk argument is), werd de juistheid van die stelling door iemand anders naar het rijk der fabelen verwezen.

HBBTV doet je zou het volgens die schrijver zowel op kabel als op satelliet moeten doen, mits je Samsung TV op EU_GERMANY is afgestemd.

Dat lijkt mij juist en voor de hand te liggen. Want in Duitsland hebben ze nu eenmaal behalve veel satelliet-kijkers ook nog een hele zwik mensen die via kabel en digitale ether kijkt. Niettemin aldaar geen reden om HBBTV uit te schakelen... -:)

Ik kan zelf alleen maar melden: als iemand zowel via satelliet als via (Ziggo-)kabel kijkt, moet het vrij eenvoudig te controleren zijn. Is er iemand met Ziggo-kabel die even een schoteltje aan zijn TV wil hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
HBBTV en uitzending gemist blijven mij bezighouden.

Ik veronderstelde dat je van de DVB-T tuner van de nieuwere Samsung modellen die geschikt zijn voor HBBTV (dit zal dus ook wel voor de E serie gelden) mag aannemen dat die ook geschikt is voor HBBTV die via Digitenne wordt doorgegeven. Dat heb ik nu eens even uitgeprobeerd...

In beginsel heb je hiervoor niet meer nodig dan een Funke powerinserter + antenne (dat zijn de modellen die KPN zelf ook aanlevert. Antenne: plusminus € 25,00, powerinserter (zonder mogelijkheid van USB voeding, rond € 10,00, de duurdere versie kost plusminus € 16,00, dan kun je ook van de USB voeding van je TV gebruik maken, ik ken die niet uit eigen ervaring, het goedkopere model ken ik wel en die werkt uitstekend).

Vervolgens stem je af op Nederland 1, 2, of 3 (die zijn niet gecodeerd, maar dat doet er sowieso niet toe). Je zult zien dat het inderdaad werkt en dat een rode knop in beeld komt. Je kunt via Digitenne dus inderdaad van HBBTV gebruik maken én van Uitzending Gemist (mits je TV op EU_GERMANY staat).

Voor de echte tweakers die al een Digitenne ontvanger (maar zonder HBBTV mogelijkheid) hebben nog het volgende.

Zelf heb ik voor het experiment geen powerinserter of antenne gekocht: ik bezit namelijk al een Topfield 5300k (dat is een Digitenne harddiskrecorder).

Deze is voorzien van een "doorlusbare" antenne uitgang. Deze kun je verbinden met de Samsung TV waardoor de Topfield antenne wordt gebruikt om zowel de Topfield als de Samsung van signaal te voorzien (beide toestellen zijn op deze manier onafhankelijk van elkaar te gebruiken, zij het dat de Topfield wel "aan" moet staan als je de Samsung van antenne- signaal wilt voorzien). De bij de Topfield meegeleverde "doorlus kabel" wordt in deze constructie niet langer gebruikt en moet worden losgemaakt: je sluit op één van de vrijkomende uitgangen (te weten: de uitgang die onder de uitgang zit waarop je je antenne al hebt aangesloten) namelijk de antennekabel aan die naar de Samsung gaat.

Edit Ik kwam er achter dat dit prima werkt, maar kennelijk wordt de doorluskabel gebruikt om de ingebouwde 2e tuner van antennesignaal te voorzien. Als je dus doorlust naar de Samsung, werkt de tweede tuner niet goed en kun je sommige zenders niet bekijken terwijl je een of meer andere zenders opneemt.

PS: via het Tools Menu van de Samsung TV kun je gemakkelijk switchen naar DVB-T/ Kabel /Sat, dat leidt niet tot verlies van voorkeuzezenders die je daar al eerder had ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door jlaarts op 30-08-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16
Voordat ik het probleem uitleg eerst even hoe of wat en wat ik gedaan heb om het op te lossen. Ik heb een samsung UE46D8000. Hierop heb een ps3 slim aangesloten. Ik ben gek op 3D films en heb er ondertussen al tegen de 20. De laatste 2 heb ik echter een raar probleem mee. Het gaat om Journey 2 The mysterious island. In de scene waar de vader tegen zijn zoon zegt dat hij niet naar het eiland mag reizen, heb ik een rare grijze streep aan de rechterkant van het scherm. Het is wel elke keer op het zelfde stuk. Je ziet het beter als je de bril ook even af zet. Het gaat dus om de 3D versie, met 2D heb ik gewoon normaal beeld. Dan de 2de film. Het gaat hier om The Avengers ook in 3D. Vrij in begin van de film heb ik weer die rare streep aan de rechterkant. Een minuut verder verspringt het beeld plotseling 1 cm naar rechts waardoor ik een zwarte streep aan de linkerkant in beeld krijg.(beeld niet goed gecentreerd lijkt het wel). 2 seconden later weer alles normaal. Ook bij deze film weer op de zelfde seconden en scenes. Het gebeurd trouwens wel vaker bij de 2de film. Bij de rest van de 3D films totaal geen last van dit probleem. Ik heb de ps3 gereset naar feabrieksinstellingen en de tv ook. Beide hadden geen effect. Alles aangesloten via HDMI 1.4 standaard. Ik heb dus het idee dat het probleem niet bij de tv of ps3 ligt. Of ik moet iets gemist hebben dat er tussendoor een nieuwe variant is van 3D. Hebben toevallig hier mense deze film en ook een D8000? Dan hoor ik graag wat jullie ervaringen en oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
Is er eigenlijk een app, waarmee ik een duplicaat van mijn laptopscherm op de TV kan laten zien. Ik wil dit dan wireless doen, wired lukt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:59
Ja hoor, maak een foto van je desktop en stream dat met SwipeIT naar je TV....... dus.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hier een tijdje terug ook eens wat op gegoogled.
Je zou met VLC je desktop moeten kunnen streamen in iets van een DLNA-protocol.
Op je TV zou deze dan onder "Bronnen/Sources" zichtbaar moeten zijn (net zoals WMP, Serviio, AllShare etc..)
Maar ik ben hier verder nooit mee aan de slag gegaan...
Google voorbeeld
Als het je lukt hoor ik het graag O-)

[ Voor 5% gewijzigd door BassieBulk op 04-09-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:50
Ik heb mijn probleem nu een tijd laten liggen, maar pak het nu toch maar weer eens op.

Zijn er mensen hier die een d6530 hebben en de PVR gebruiken met een USB-stick? Zo ja, welke?
Deze vraag namelijk omdat op de standaard d6500 er een hoop zijn die werken, maar de d6530 pakt die niet (bijvoorbeeld de kingston's/TDK sticks...)

Wil nu toch wel eens PVR gebruiken en om nu een nieuwe externe schijf te kopen hiervoor...

Verwijderd

Vraagje over mn 55D6530. Ik heb al even een nieuwe reveicer, een Pioneer SC-2022K. Leuk speeltje verder, maar ik krijg met geen mogelijkheid de ARC functie aan de praat. Mn receiver, staat helemaal correct ingesteld, ook de juiste kabels in gebruik (Audioquest Forests) etc etc.

- Moet anynet+ op mn samsung aan staan? Mn pioneer niet in ieder geval niet gevonden als deze functie ingeschakeld is.
- Volgens de handleiding van Samsung moet ik de ARC-inschakelen door 'ontvanger' op 'aan' te zetten. Bedoelen ze daarmee ipv 'tv-luidspreker' ext luidspreker' te selecteren? Werkt in beide gevallen niet....

• pandit
  • Laatst online: 01-10 17:29
Hi allemaal

Ik heb een Samsung 6500 smart tv, een fantastische tv. . Daar ik geen kabel had gebruikte ik de ingebouwde Satelliet tuner, die overigens erg goed is. Sinds maandag heb ik een kabel aansluiting van Ziggo met een externe Cisco HD recorder. Omdat deze recorder naar een andere kamer gaat heb ik een CAM gekocht die ik zojuist wilde installeren, om zowel de satelliet en kabel kanalen vanaf de luie stoel te kunnen bedienen. Bij het instellen van de kanalen bleek dat er een keuze gemaakt moest worden tussen satelliet en kabel 8)7 . Dat was niet de bedoeling, ik wil nl. beide hebben. Iemand enig idee hoe ik dat kan instellen. De tv heeft wel separate ingangen voor satelliet en kabel.

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:39:
Vraagje over mn 55D6530. Ik heb al even een nieuwe reveicer, een Pioneer SC-2022K. Leuk speeltje verder, maar ik krijg met geen mogelijkheid de ARC functie aan de praat. Mn receiver, staat helemaal correct ingesteld, ook de juiste kabels in gebruik (Audioquest Forests) etc etc.

- Moet anynet+ op mn samsung aan staan? Mn pioneer niet in ieder geval niet gevonden als deze functie ingeschakeld is.
- Volgens de handleiding van Samsung moet ik de ARC-inschakelen door 'ontvanger' op 'aan' te zetten. Bedoelen ze daarmee ipv 'tv-luidspreker' ext luidspreker' te selecteren? Werkt in beide gevallen niet....
Heb je de kabels wel in de juiste input/output van de tv geprikt? Was eerst ook het punt waar ik over viel. Als het goed is staat er bij sommige van de ondersteunde (HDMI) in-/uitgangen aangegeven dat hij "ARC" is! Succes

• Masimo
pandit schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:44:
Hi allemaal

Ik heb een Samsung 6500 smart tv, een fantastische tv. . Daar ik geen kabel had gebruikte ik de ingebouwde Satelliet tuner, die overigens erg goed is. Sinds maandag heb ik een kabel aansluiting van Ziggo met een externe Cisco HD recorder. Omdat deze recorder naar een andere kamer gaat heb ik een CAM gekocht die ik zojuist wilde installeren, om zowel de satelliet en kabel kanalen vanaf de luie stoel te kunnen bedienen. Bij het instellen van de kanalen bleek dat er een keuze gemaakt moest worden tussen satelliet en kabel 8)7 . Dat was niet de bedoeling, ik wil nl. beide hebben. Iemand enig idee hoe ik dat kan instellen. De tv heeft wel separate ingangen voor satelliet en kabel.
De Samsung heeft maar plaats voor 1 CAM. Dat wordt dus kiezen voor kabel OF satelliet, aangezien de CAMs voor beide verschillend zijn. 1 van de 2 moet je dus mbv een decoder via hdmi gaan aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 06-09-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Masimo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:14:
[...]

De Samsung heeft maar plaats voor 1 CAM. Dat wordt dus kiezen voor kabel OF satelliet, aangezien de CAMs voor beide verschillend zijn. 1 van de 2 moet je dus mbv een decoder via hdmi gaan aansluiten.
Dank je Masimo. De CAM is alleen voor de kabel. op de satelliet kijken we alleen FTA. Maar desondanks lijkt het erop dat je gelijk hebt, moet ik uitwijken naar plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:39:
Als je de TV met HDMI (ARC), en dat is waarschijnlijk HDMI-2 op jouw Tv, aansluit op jouw ARC geschikte (?) receiver, dan ga je vervolgens met de AB van de TV naar 'TOOLS >> ANYNET+HDMI-CEC >> Ontvanger, en deze schakel je in (aan). Heeft niks met jouw tv luidsprekers te maken.

Als jij de TV luidsprekers hebt ingeschakeld, dan worden deze automatisch uitgeschakeld als jouw receiver aanstaat, of wordt ingeschakeld.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
pandit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 06:20:
[...]

Dank je Masimo. De CAM is alleen voor de kabel. op de satelliet kijken we alleen FTA. Maar desondanks lijkt het erop dat je gelijk hebt, moet ik uitwijken naar plan B.
Het is waar dat er maar 1 CAM slot is. Maar ik vraag me af of je bedoelde: ik wil alle kanalen op 1 scherm zichtbaar maken, zodanig dat (bijvoorbeeld) op 1 scherm te kiezen valt tussen satelliet en andere bron.

Antwoord (zoals inmiddels bekend): nee. Kan niet. Maar je kunt wel via "tools" wisselen van bron (antenne, kabel of DVB-T) en op die manier van de andere reeks kanalen (hetzij sat, hetzij kabel) gebruik maken. Dit is niet al te lastig (je hoeft er niet voor naar het instellingen menu).

Wisselen van bron leidt er (gelukkig) niet toe dat je jouw voorkeur kanalen e.d. die je b.v. op de satelliet had ingesteld kwijt raken. Als je terugkeert, is alles gebleven zoals het was. Je zou dus een CAM kunnen plaatsen voor kabel en alleen "free-to-air" zenders op de satelliet bekijken (wat je kennelijk ook doet). Dat zijn er (afhankelijk van het aantal LNB's dat je gebruikt) enorm veel.

[ Voor 6% gewijzigd door jlaarts op 08-09-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
pandit schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 06:20:
[...]

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Als je alleen FTA satelliet kijkt, dan gebruik je inderdaad geen CAM module. Die is alleen nodig voor gecodeerde zenders.
In jouw geval plug je de satellietkabel gewoon rechtstreeks op de juiste aansluiting in je toestel. En daarnaast je coax voor kabel-TV i.c.m. de CAM + smartcard.
Dan zoek je achtereenvolgens twee keer naar zenders. De eerste keer met kabel als bron, de tweede keer met satelliet als bron. De gevonden zenders worden dan in de verschillende decoders opgeslagen.
Vervolgens moet je gewoon kunnen wisselen van bron via het "source" knopje op de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Masimo schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:55:
[...]

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Als je alleen FTA satelliet kijkt, dan gebruik inderdaad CAM module. Die is alleen nodig voor gecodeerde zenders.
In jouw geval plug je de satellietkabel gewoon rechtstreeks op de juiste aansluiting in je toestel. En daarnaast je coax voor kabel-TV i.c.m. de CAM + smartcard.
Dan zoek je achtereenvolgens twee keer naar zenders. De eerste keer met kabel als bron, de tweede keer met satelliet als bron. De gevonden zenders worden dan in de verschillende decoders opgeslagen.
Vervolgens moet je gewoon kunnen wisselen van bron via het "source" knopje op de AB.
Dank voor de tip. ga ik proberen, wordt vervolgd

• blueface
Gebruikt iemand hier de muzu tv app? Ik heb constant dat de videos bufferen. Niet normaal naar te kijken. Om de 5 sec moet ie weer bufferen. Dit alles op een samsung d8000. heb het alleen bij deze app. Heb upc 100/5 mbit abo. snelheid wordt gehaald met 0% packet loss. Tv is bedraad aangesloten. Ik heb het idee dat het aan samsung ligt. Heb het op het netwerk van de buren geprobeerd en hetzelfde resultaat. ik heb het trouwens bij meerdere apps benik achter gekomen. Zou iemand het kunnen testen of die hetzelfde ervaart. Ik heb het dus bij de muzu tv en bij de explore 3d app.

[ Voor 36% gewijzigd door blueface op 14-09-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
jlaarts schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:03:
Antwoord (zoals inmiddels bekend): nee. Kan niet. Maar je kunt wel via "tools" wisselen van bron (antenne, kabel of DVB-T) en op die manier van de andere reeks kanalen (hetzij sat, hetzij kabel) gebruik maken. Dit is niet al te lastig (je hoeft er niet voor naar het instellingen menu).
Kan ook in "Channel List" met pijltjes links en rechts.

En volgens mij kun in je favorieten de verschillende bronnen (DVB-T, Sateliet, analoog) zelfs mixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
blueface schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:24:
Gebruikt iemand hier de muzu tv app? Ik heb constant dat de videos bufferen. Niet normaal naar te kijken. Om de 5 sec moet ie weer bufferen. Dit alles op een samsung d8000. heb het alleen bij deze app. Heb upc 100/5 mbit abo. snelheid wordt gehaald met 0% packet loss. Tv is bedraad aangesloten. Ik heb het idee dat het aan samsung ligt. Heb het op het netwerk van de buren geprobeerd en hetzelfde resultaat. ik heb het trouwens bij meerdere apps benik achter gekomen. Zou iemand het kunnen testen of die hetzelfde ervaart. Ik heb het dus bij de muzu tv en bij de explore 3d app.
Nou, ik dus ook, d8000 55' en idd, echt heeeel irritant.
Hij heeft t ook met streamen an 3d hd vanaf de nas, dan buffert hij ineens ook. had ik tot voor kort ook nooit last van.
Mensen met ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik heb dit juist de hele tijd met wifi, met kabel erin werkt alles goed. misschien firmware/software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
megadoom schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:26:
ik heb dit juist de hele tijd met wifi, met kabel erin werkt alles goed. misschien firmware/software update?
Ik heb de nieuwste versie draaien. Voor de d8000 is dat dus 1025.1. Het is sinds afgelopen woensdag dat ik er last van heb. Denk dat het toch echt bij de server van samsung ligt. welk toestel heb je?

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
Ue46d8000, heb m ongeveer sinds die es serie uitkwam. WiFi deed alles goed, zelfs 3d. Nu is het gewoon niet meer te doen op WiFi.

• blueface
Zou iemand zo lief kunnen om wat settings uit het service menu van een samsung UE46D8000 hier te plaatsen? Ik heb per ongeluk onder control en dan EDID settings op ok gedrukt. Nu staat EDID dus op off. Ik neem aan dat deze op aan moet staan? Als ik EDID op ON zet en sluit het service menu af en ik ga er daar naar weer in blijft EDID op off staan. HIj gaat wel weer op ON en laat dan het volgende zien:

EDID ON
EDID WRITE ALL Success
EDID WRITE HDMI Success
EDID WRITE PC Success
HDMI EDID ver HDMI 1.2
HDMI EDID port NONE

Ik wil dus graag weten of deze settings juist zijn en of ie bij andere mensen ook uit staat als je opnieuw het service menu in gaat. Alvast bedankt.

Verwijderd

Goeienavond samen,,
Sinds een paar dagen trotse eigenaar van de
8 serie 8000.

Ben al een paar dagen bezig om de RTL xl app
te instaleren maar lukt niet,, kan iemand mij helpe?

Kom zelf uit Roermond, als er mense zijn die uit
deze buurt kome,, dan hoor ik dit graag

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:44:
Goeienavond samen,,
8 serie 8000.

Vertel eens welke app. Wat doe je en wat gaat er fout.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:44:
Goeienavond samen,,
8 serie 8000.

http://gathering.tweakers...message/38910957#38910957

Verander even de zip file (ik heb zelf een 2012 model) en het werkt.

Verwijderd

Heb ook een 2012 model,, maar snap niet wat ik moet veranderen

• pacificocean
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:52:
Heb ook een 2012 model,, maar snap niet wat ik moet veranderen
Dan zit je in principe in het verkeerde topic. Hier vind je meer info over hoe apps te installeren.
http://uitzendinggemistsa...talleren/voorbereidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Volgens mij is voor de 2011 modellen helaas nog geen werkende versie van RTL XL. Is iemand hier nog mee bezig? Van Jaco Melse van de UG-app heb ik helaas niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
ivm Sync problemen van mijn UPC HD box heb ik deze nu rechtstreeks aangesloten op de Samsung ipv via mijn Onkyo SR508. Gebruik ARC. Op zich werkt het (en Sync probleem is opgelost). Echter: is de Onkyo op het goede kanaal voordat er geluid komt van de Samsung, hoor ik niets. Zet ik de Onkyo aan en uit, hoor ik geluid van de TV. Kortom ik moet zorgen dat ik eerst geluid produceer voordat ik de Onkyo aanzet. Dat is (meestal) niet handig. En komt ook een beetje raar over. Het werkt wel. Maar je moet de apparaten in een bepaalde volgorde inschakelen?
Nu heb ik gelezen op de Samsing site dat je een HDMI 1.4 zou moeten gebruiken. Terwijl op een andere site heb ik gelezen dat een 1.3 kabel ook ARC zou moeten ondersteunen. En dat doet het in principe wel.
Iemand daar ervaring mee?
Ik gebruik ook een Harmony One. Dus op zich kan ik wel een work-around verzinnen.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft meet een soortgelijk probleem. Alvast bedankt
Nb Forum helemaal doorgespit: niets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb aan thisegzz een 2010 en 2011 geschikte versie gestuurd. De 2010 versie werkt in ieder geval hier en de 2011 werkt op de emulator (simulatie). Dus ik denk dat thisegzz binnenkort wel een 2010 en 2011 geschikte versie uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

betreft overigens RTL XL app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
Is er iemand die me kan helpen aan de setting "TV Type" in het servicemenu van de Samsung UE40D6750?

Dit is terug te vinden door:

tv uit: info --> menu --> mute --> power on
dan staat daar bij de info ergens onderin (boven model UE40D6750) het typenummer (iets als 40A1UF6E).

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een klein jaar een Samsung TV uit de D-serie en heb nu een probleem met 3D.
Als ik 3D content afspeel (en ik selecteer 3D in het menu), dan krijg ik opeens nog maar de helft van het scherm te zien (alleen het onderste gedeelte).
Heeft iemand enige idee wat dit kan zijn?

De flims die ik geprobeerd heb heb ik vanaf USB afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:23:
Heb nu een klein jaar een Samsung TV uit de D-serie en heb nu een probleem met 3D.
Als ik 3D content afspeel (en ik selecteer 3D in het menu), dan krijg ik opeens nog maar de helft van het scherm te zien (alleen het onderste gedeelte).

Dat klinkt of de 3d functie kapot is. Heb je al geprobeerd op de tv te resetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door +/- 10 seconden op de exit toets te drukken van je afstandsbediening. Je krijgt een pop up of je wil resetten. Je moet dus de hele installatie opnieuw doen. Als dit niet werkt ben ik bang dat de 3d chip niet goed meer is. Heb je ook al een officele blu-ray of dvd geprobeerd in 3D? Werkt dit alles nog niet goed, dan zou je contact op moeten nemen met samsung. Als je dit gelijk 's morgens rond 9 uur doet, kan er meestal dezelfde dag nog iemand langs komen. Succes en ik hoop dat je probleem snel verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:32:
[...]

Dat klinkt of de 3d functie kapot is. Heb je al geprobeerd op de tv te resetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door +/- 10 seconden op de exit toets te drukken van je afstandsbediening. Je krijgt een pop up of je wil resetten. Je moet dus de hele installatie opnieuw doen. Als dit niet werkt ben ik bang dat de 3d chip niet goed meer is. Heb je ook al een officele blu-ray of dvd geprobeerd in 3D? Werkt dit alles nog niet goed, dan zou je contact op moeten nemen met samsung. Als je dit gelijk 's morgens rond 9 uur doet, kan er meestal dezelfde dag nog iemand langs komen. Succes en ik hoop dat je probleem snel verholpen wordt.
De fabrieksinstellingen heb ik al gereset, maar dat heeft helaas niets mogen helpen.
Ik heb helaas hier zo geen blu-rayspeler of andere media in 3D (wel een Med8er mediaspeler, maar dan nog moet de TV er zelf 3D van maken uit 2D). Maar dan wordt het denk ik inderdaad Samsung maar bellen komende week (kijk niet zoveel 3D eigenlijk gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:59:
ik heb aan thisegzz een 2010 en 2011 geschikte versie gestuurd. De 2010 versie werkt in ieder geval hier en de 2011 werkt op de emulator (simulatie). Dus ik denk dat thisegzz binnenkort wel een 2010 en 2011 geschikte versie uitbrengt.
Dat is super Johan! Ben je op de hoogte van de verschillen tussen de apps voor de 2010 en 2011-versie? Bij de UG-app schijnt het zo te zijn dat de 2011-modellen van een gefixeerde resolutie gebruik maken en de 2010-modellen niet: http://uitzendinggemistsa...stalleren/app-downloaden/
Maar misschien weet je dat ook al lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
Voor iedereen die last heeft van het vele bufferen tijdens het draadloos streamen. Ik heb dat ook gehad en heb toen mijn tv een vast ip adres gegeven en het bufferen is daardoor verdwenen. Nu kan ik probleemloos streamen vanaf laptop, telefoon, tablet etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Wellicht een interessante tip: Gisteren las ik in het Ziggo CI+ Praat topic hier op het Tweakers.net forum, dat er sinds een tijdje nieuwe @Smit-modules (met oranje stip) zijn die veel sneller opstarten en zappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 17-09-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Zmokkie schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:47:
Voor iedereen die last heeft van het vele bufferen tijdens het draadloos streamen. Ik heb dat ook gehad en heb toen mijn tv een vast ip adres gegeven en het bufferen is daardoor verdwenen. Nu kan ik probleemloos streamen vanaf laptop, telefoon, tablet etc..
Hier hapert die ook, Heb aardig bereik. Heb geen vast ip er in staan. Nu aangesloten met kabel. Werkt ook perfect nu :)

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

De RTL XL app is inmiddels ook (met dank aan tweaker johanpierewiet) voor de oudere TV modellen beschikbaar.

Download: http://digitalplace.nl/rtlxl_201011.zip
Instructies voor installatie heb ik op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thisegzz schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:49:
De RTL XL app is inmiddels ook (met dank aan tweaker johanpierewiet) voor de oudere TV modellen beschikbaar.

Download: http://digitalplace.nl/rtlxl_201011.zip
Instructies voor installatie heb ik op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv geplaatst.
Dat is super, thisegzz en johanpierewiet! Ik zal hem dit weekend even bij m'n ouders installeren op hun D8000. Van de UG-app van Jaco Melse weet ik wel dat er verschillende versies zijn voor 2010 en 2011 (gefixeerde resolutie voor de 2011-versie), dus mocht er iets niet werken dan laat ik dat even weten.

• TexMex
  • Niet online
De RTL XL-app werkt prima bij m'n ouders op hun 46D8000. Nogmaals dank dus, thisegzz en johanpierewiet! Jammer dat het topic een beetje doodgebloed lijkt, want ik weet nog dat er voorheen veel interesse was in deze app...

• jlaarts
Nee hoor, grote interesse (en dank voor de makers). Heb alleen verrekt weinig tijd en ik weet uit "de vorige ronde" (bij de E modellen) dat waarschijnlijk spontaan de "uitzending gemist" app gaat verdwijnen. Dus niet zo'n vlotte installatie naar ik vermoed (je moet nog wat gaan aanpassen aan het installatie bestand).

• TexMex
  • Niet online
Zolang widgetlist.xml maar correct is ingevuld moet het gewoon lukken.

Enige bugje dat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat bij het bekijken van een programma via RTL XL drukken op de Exit-knop resulteert in een vastloper. Via de Return-knop kun je het programma wel gewoon normaal verlaten. Gelukkig maakt dat verder niet zoveel uit en misschien ligt het wel aan de tv hier.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 22-09-2012 17:18 ]

• jlaarts
TexMex schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:16:
Zolang widgetlist.xml maar correct is ingevuld moet het gewoon lukken.

Enige bugje dat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat bij het bekijken van een programma via RTL XL drukken op de Exit-knop resulteert in een vastloper. Via de Return-knop kun je het programma wel gewoon normaal verlaten. Gelukkig maakt dat verder niet zoveel uit en misschien ligt het wel aan de tv hier.
Ja hij werkt. Fantastisch. Dank aan de makers en GEEN dank aan Samsung (zoals gebruikelijk).Ik heb natuurlijk dankbaar gepikt uit het topic over de 2012 modellen (Dacuu is degene aan wie ik volgens mij credits verschuldigd ben). Ik weet niet of het uitmaakt, maar aangezien zowel de bestandsgrootte bij de 2011 modellen anders is,als ook de bestandsnamen anders, moet er wel een andere widgetlist worden aangemaakt. Als je namelijk de beide widgets achter elkaar installeert, zul je er snel achter komen dat de andere widget meteen verdwijnt. En je wilt ze natuurlijk gewoon allebei op je TV zien staan.

De aangepaste widget.xml ziet er als volgt uit (in Windows kun je het prima bekijken/ aanpassen met XML notepad, maar de gewone notepad werkt ook):

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rsp stat="ok">
<list>
<widget id="RTLXL">
<title>RTL XL</title>
<compression size="61508" type="zip"/>
<description>Thisegzz</description>
<download>http://192.168.1.35/Widget/rtlxl_1.000_Europe_20120916.zip</download>
</widget>
<widget id="UitzendingGemist">
<title>UitzendingGemist</title>
<compression size="134677" type="zip"/>
<description>Melse The Company BV</description>
<download>http://192.168.1.35/Widget/UitzendingGemist_1.2.1_Europe_20120502FIXED.zip</download>
</widget>
</list>
</rsp>

Ik gebruik "wampserver" en dan gaat de installatie als volgt:

In de map "www" wordt de aangepaste "widgetlist.xml" geplaatst. De IP adressen die je hierboven ziet staan moet je controleren en eventueel aanpassen. Mijn "wampserver" zit op 192.168.35, maar dit zal per persoon verschillen.

In dezelfde map "www" maak je een subdirectory (of: als je het zo wilt noemen: sub-map) aan. Deze heet Widget.

In de map Widget plaats je twee bestanden:

- RTLXL_1000_Europe_20120916.zip
- UItzendinggemist_1.2.1_Europe_20120502FIXED.zip

De vindplaats van deze bestanden veronderstel ik als "bekend". Voor mensen die er - net als ik aanvankelijk - niet zoveel van begrijpen heb op de site van de Uitzending Gemist app nog wel een aanvullend handleidinkje "Wampserver" gezet. Samen met de overige comments, moet het dan allemaal wel een fluitje van een cent zijn om de installatie te realiseren.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 09:12
Heeft iemand een idee waar je de UE40D8000 nog kunt kopen? Op pricewatch staat nog maar 1 winkel.

• chanelboris
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
probeer hier eens misschien eerst bellen
http://www.lcd-promotion....000_SAMSUNG_LED_TV_3D.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:23:

Klinkt als hetzelfde wat ik met mijn D6750 heb gehad. Bij mij was het logic-board kapot. Nadat die vervangen was (garantie), heb ik het probleem niet meer gehad.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
iemand ervaring met de firmware/apps van sammygo ?

Ik heb het hele forum doorgespit, maar kan er niet wijs uit wat ik nodig heb en wat ik moet doen om een custom firmware te installeren. (als deze er al is voor de es series)

kan je xbmc hiermee ook draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je zit voor de ES-serie in het verkeerde subforum, voor de ES-serie is een eigen topic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

De RTL XL app was even offline, maar nu doet ie het weer. Wel even de nieuwe versie downloaden op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv - mét GTST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thisegzz schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:24:
De RTL XL app was even offline, maar nu doet ie het weer. Wel even de nieuwe versie downloaden op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv - mét GTST!
Hij doet het weer prima... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 10:28
Ik heb sinds een tijdje de UE32D6200 maar ik vind de standaard instellingen nogal rood. Heeft iemand toevallig zijn instellingen veranderd met zo'n color calibration apparaatje? Zoja kunnen die instellingen geshared worden pretty please?

[ Voor 21% gewijzigd door Tripwire999 op 02-10-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Er is een update van de Uitzending Gemist app. Deze heeft nu ingebouwde RTL XL :-)

Zie: http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 08:55
heb de nieuwe apps up and running :) werken echt geweldig! kan samsung nog een puntje aan zuigen...

Ik heb echter nog wel het volgende probleem..

Op mijn 1 TB HDD heb ik behoorlijk wat bluray films staan.. voornamelijk in .mkv formaat...
Nu speelt de TV het ene x264 .mkv bestand wel af, maar het andere weer niet.. (Videocodec niet ondersteund).. Nu begreep ik dat .mkv een soort container is die verschillende videocodecs kan bevatten.. En daardoor kan het zijn dat de TV de ene wel afspeelt en de andere niet.. Hebben jullie enig idee hoe ik er achter kan komen welke video codec in het .mkv bestand zit verwerkt? Op die manier kan ik er namelijk achter komen welke videocodecs te TV wel pakt en welke niet.. Of is er een betere oplossing??

EDIT: Hetzelfde probleem heb ik met 2 .avi bestanden.. 1 bestand wordt moeiteloos afgespeeld, maar de andere geeft de volgende melding: 'videocodec niet ondersteund' Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36
Mediainfo. Mocht je geen verschil zien bij de .mkv's dan ligt het waarschijnlijk aan header removal compression, de oplossing is om ze even door mkvmerge te halen en deze optie expliciet uit te zetten (--compression -1:none). Voor wat betreft de .avi's: H.263 met meerdere warp-points wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Super bedankt! Ik zal de applicaties ff downloaden en ga dr mee aan de slag!

EDIT: Ik zie geen verschil in videocodec

wordt wel afgespeeld
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.0
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 5 frames
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 2h 6mn
Bitrate : 8 385 Kbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2,40:1
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 fps
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.228
Stroomgrootte : 7,22 GiB (91%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 61 r957 7ce0f2c
Instellingen codering : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=6 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=8385 / ratetol=1.0 / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00
Taal : Engels
Default : Ja
Forced : Nee

Wordt niet afgespeeld
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High 10@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 3 frames
Muxingmodus : Header stripping
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 2h 8mn
Bitrate : 10,4 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2,40:1
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 fps
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 10 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.283
Stroomgrootte : 9,38 GiB (86%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core
Taal : Engels
Default : Ja
Forced : Nee

Nog even een vraag, hoe zet ik de header removal compression uit? Ik ben namelijk een leek met mkvmerge.. --> extra options --> compression --> none?? ;)
Alvast bedankt!

[ Voor 93% gewijzigd door Sonny7 op 03-10-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik zie wel verschil: Muxingmodus : Header stripping.

Eenvoudiger op standaard die optie standaard uit te zetten, dan hoef je daar de volgende keer niet om te denken: File→Options en dan een vinkje zetten bij Disable header removal compression for audio and video tracks by default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Zal het proberen.. Dank!

EDIT: Heb het bestand door mkvmerge gehaald (met header removal compression disabled) en nog steeds geeft de TV het volgende aan: videocodec niet ondersteund..
Misschien nog een tip??

EDIT 2: Als ik het nieuwe bestand bekijk met mediainfo waarbij ik de header removal compression uitgezet heb, staat er nog steeds muxingmodus: header stripping. Terwijl ik wel de optie disable header removal compression aan heb gevinkt.. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt!

dit is de command line voor compression:
"C:\Program Files\MKVToolNix\mkvmerge.exe" -o "I:\\Sherlock Holmes A Game of Shadows 2011 1080p x264 MKV Multi Subs TBS\\sherlock.holmes.a.game.of.shadows.2011.1080p.bluray.dts.x264-esir (1).mkv" "--language" "0:eng" "--default-track" "0:yes" "--forced-track" "0:no" "--display-dimensions" "0:1920x800" "--language" "1:eng" "--default-track" "1:yes" "--forced-track" "1:no" "--compression" "1:none" "--language" "2:eng" "--default-track" "2:yes" "--forced-track" "2:no" "--language" "3:dut" "--default-track" "3:no" "--forced-track" "3:no" "--language" "4:swe" "--default-track" "4:no" "--forced-track" "4:no" "--language" "5:fin" "--default-track" "5:no" "--forced-track" "5:no" "--language" "6:dan" "--default-track" "6:no" "--forced-track" "6:no" "--language" "7:eng" "--forced-track" "7:no" "--language" "8:rum" "--default-track" "8:no" "--forced-track" "8:no" "--language" "9:ger" "--default-track" "9:no" "--forced-track" "9:no" "--language" "10:ita" "--default-track" "10:no" "--forced-track" "10:no" "--language" "11:pol" "--default-track" "11:no" "--forced-track" "11:no" "--language" "12:por" "--default-track" "12:no" "--forced-track" "12:no" "--language" "13:fre" "--default-track" "13:no" "--forced-track" "13:no" "--language" "14:tur" "--default-track" "14:no" "--forced-track" "14:no" "--language" "15:spa" "--default-track" "15:no" "--forced-track" "15:no" "-a" "1" "-d" "0" "-s" "2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15" "--attachments" "1,2,3" "-T" "--no-global-tags" "--no-chapters" "(" "I:\\Sherlock Holmes A Game of Shadows 2011 1080p x264 MKV Multi Subs TBS\\sherlock.holmes.a.game.of.shadows.2011.1080p.bluray.dts.x264-esir.mkv" ")" "--track-order" "0:0,0:1,0:2,0:3,0:4,0:5,0:6,0:7,0:8,0:9,0:10,0:11,0:12,0:13,0:14,0:15" "--title" "Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)"

[ Voor 110% gewijzigd door Sonny7 op 04-10-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Zo te zien staat compressie niet uit voor video (track 0).

De optie werkt overigens alleen voor nieuw geladen bronnen, als je eerst de .mkv hebt geladen en daarna pas die optie hebt aangezet had je alsnog met de hand de compressie op “none” moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Ok, dus het programma opnieuw starten, dan de optie aanvinken, het bestand laden en dan muxen?:)

EDIT:

Header stripping is nu niet meer te zien nadat ik de optie disable header removal compression had aangevinkt.. Echter de TV weigert nog steeds om het bestand af te spelen. Ik krijg nog steeds de melding: videocodec niet ondersteund.. Nog andere tips/ideeën? Kan ik het bestand niet omzetten naar een formaat wat de TV wel accepteert? Alvast bedankt!

[ Voor 65% gewijzigd door Sonny7 op 05-10-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
spacewagon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:28:
Er is een update van de Uitzending Gemist app. Deze heeft nu ingebouwde RTL XL :-)

Zie: http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/
Krijg je rtl xl aan de praat dan in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Sonny7 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:35:
Nog andere tips/ideeën? Kan ik het bestand niet omzetten naar een formaat wat de TV wel accepteert?
Ik was gefixeerd op die header compression dat ik gemist heb dat het tweede bestand 10-bit per component gebruikt. Omzetten is een mogelijkheid (handbrake schijnt redelijk populair te zijn en is gratis), of een andere rip vinden die wat minder de limieten van H.264 opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Het is het tweede geworden! Heb een nieuwe rip gevonden en deze werkt perfect! :) heb de .avi bestanden die niet werkten omgezet naar AVC en deze werken nu ook prima! Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheffers
  • Laatst online: 19:50
hallo.

Ik zoek een draad loos toetsenbord voor een samsung let tv 6530
welk merk zijn er geschikt voor.

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de carrefour UE40D6200 aangeschaft. Was 499 ipv 699. Leek me leuke deal en ben voorlopig heel tevreden over de opties en het beeld. Net op tijd trouwens, want het was de laatste tv en een ander stel had ook al interesse, maar wij waren 5 minuten eerder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
pacificocean schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:09:
[...]

Krijg je rtl xl aan de praat dan in de app?
Yep, zie de uitleg onderaan hier: http://uitzendinggemistsa...bruik-je-de-app/algemeen/. De maker heeft nog vier nieuwe versies gemaakt; je kunt nu op de 2011 modellen met de STOP knop wisselen tussen 1,2,3 en RTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Binnenkort ook UZG van Samsung zelf voor de D-series:

"Uitzending Gemist-app uitgebracht voor Samsung-tv's"

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 09-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheffers
  • Laatst online: 19:50
Hallo.

Ik ben op zoek naar een draadloos toetsenbord voor een Samung let tv de 6530 maar bij de mediamarkt zeg men
dat dat op 6530 niet kan, nu is mijn vraag zijn er onder de mensen op het forum die er toch een oplossing voor hebben.

Met vriendelijke groet,

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd een Samsung UE40D7000 3D Smart TV.
Tevens heb ik een Nas (Synology ds411j) en een PlayonHD2 media player.
Ik speel MKV half SBS films moeiteloos af vanaf mijn NAS op mijn TV, werkt perfect geluid ondertiteling etc.

Het schijnt dat MKV Half SBS niet de volledige Full HD 3D kwaliteit is en ik wil ook graag volwaardige 3D Bluray films af kunnen spelen. Nu geeft mij TV aan als ik deze wil afspelen vanaf mijn NAS, Niet ondersteunend formaat. Dit betreft dan een BlyRay rip. Via me PlayonHD2 kan ik deze wel afspelen maar deze ondersteund geen 3D.

Is er een manier zonder een nieuwe Media speler te kopen om deze bestanden af te kunnen spelen op mijn TV of zijn er andere bestandsformaten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Uiteraard props dat de app nu eindelijk komt. Vraag me af of de verschillen tussen de E en D-serie écht zo groot zijn. We hebben beide modellen, maar qua feel etc merk ik eigenlijk geen verschil. Hopelijk schieten ze op, het heeft al lang genoeg geduurd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Vraagje: ik heb een UE55D7000, en twee Samsung galaxy S3 telefoons en een Galaxy tab 10.1
Als ik nu mediabestanden vanaf de telefoons en tab eenvoudig draadloos op mijn tv wil afspelen, heb ik dan de Samsung Allshare wifi mediahub nodig (zie hier:http://www.mobielbereikbaar.nl/product/samsung-ead-t10ed-allshare-cast-hub-origineel?utm_source=beslist&utm_medium=cpc ) of zitten die mogelijkheden al in de tv, tab en telefoon ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Nee, alle funktionaliteit / hardware voor wat je wil zit al in je apparaten. Alleen nog even uitzoeken welke apps je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Probeer eens de volgende apps: Swipe-it, Samsung Smart View en All share en All share player. Ik weet niet of ze allemaal in de Play Store staan. Wellicht ook in de Samsung Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Masimo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:02:
Nee, alle funktionaliteit / hardware voor wat je wil zit al in je apparaten. Alleen nog even uitzoeken welke apps je nodig hebt.
Ik weet inmiddels dat het niet kan omdat de tv geen wifi direct ondersteund, het kan wel maar dan via allshare en moet de pc dus aanstaan als ik spontaan foto's op de tv wil kijken.
En Allshare vindt ik maar niks en onhandig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Je TV heeft, neem ik aan, verbinding (bedraad of via wifi) met je router? Dan moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Le_Freak ! schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Ik weet inmiddels dat het niet kan omdat de tv geen wifi direct ondersteund, het kan wel maar dan via allshare en moet de pc dus aanstaan als ik spontaan foto's op de tv wil kijken.
Wat heeft wifi direct daar mee te maken? Gewoon de juiste apps instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Le_Freak ! schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:11:
[...]
Ik begrijp je opmerking niet. De functionaliteit van het door jou genoemde apparaat zit inderdaad al in je TV. Als je foto's wilt kijken die op je computer staan, moet de computer inderdaad aanstaan. Lijkt me logisch, en onontkoombaar. Via de apps kun je de foto's en video's van je telefoon (en van de Tab neem ik aan) bekijken op de TV. Je TV moet daarvoor (bedraad of via wifi) aan hetzelfde netwerk hangen. Werkt ook op mij UE46D8000. Op een 7000 moet het ook lukken. Zonder Allshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Rallye schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:38:
[...]

Ik begrijp je opmerking niet. De functionaliteit van het door jou genoemde apparaat zit inderdaad al in je TV. Als je foto's wilt kijken die op je computer staan, moet de computer inderdaad aanstaan. Lijkt me logisch, en onontkoombaar. Via de apps kun je de foto's en video's van je telefoon (en van de Tab neem ik aan) bekijken op de TV. Je TV moet daarvoor (bedraad of via wifi) aan hetzelfde netwerk hangen. Werkt ook op mij UE46D8000. Op een 7000 moet het ook lukken. Zonder Allshare.
Okee, even voor de duidelijkheid, ik wil geen foto's vanaf de pc op mijn tv bekijken.( die zet ik eerst wel op de dune)

Wat ik wil is foto's en filmpjes die op mijn galaxy s3 staan en op mijn tab 10.1 staan direct op de tv kunnen zien, dus tv aan en afspelen maar.
Dus foto's en filmpjes die ik met het toestel gemaakt heb makkelijk en snel op het tv scherm tonen.

PS. Als bovenstaande via apps kan, welke apps zijn dat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Le_Freak ! op 14-10-2012 08:58 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Rallye schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:57:
Probeer eens de volgende apps: Swipe-it, Samsung Smart View en All share en All share player. Ik weet nIet of ze allemaal in de Play Store staan. Wellicht ook in de Samsung Apps.
Eh, deze apps?

P.S. Swipe-it moet je dan ook op je TV installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 14-10-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 09:12
De onofficiële UitzendingGemist / RTL XL App is eindelijk eenvoudig te installeren voor iedereen! Met dank aan Peter voor het beschikbaar stellen van een publieke webserver. http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com

Edit: Heb de app inmiddels draaien op onze D6500 en D8000. Werkt echt perfect! Alle gemiste programma's van Ned 1-2-3 en RTL 4-5-7-8 terugkijken. Supersnel! Ook de navigatie. Hier kan Samsung nog eens een voorbeeld aan nemen. Ik heb gelijk een kleine donatie gedaan aan de maker van deze app.

[ Voor 42% gewijzigd door TranceDJ op 14-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
na 1 jaar en 1 maand te hebben kunnen genieten van mijn UE46D8000, is het toestel overleden. Het toestel gaat aan en geeft wel geluid, maar geen beeld meer. :( Ik vermoed dus dat de backlight kapot is. Als ik met een zaklamp over het scherm ga, zie ik wel de schaduwen van het beeld. Dat zal dus wel nieuw paneel worden. Ik hoop dat selectro hem snel maakt, want ik kan eigelijk geen dag zonder tv. Ik kijk tv en game erop, dus dan weet je het wel. Ik had dit niet verwacht bij zo'n duur toestel. Ik heb eigelijk altijd samsung tv's gehad (een stuk of 5). Die waren allemaal de helft wat deze kostte en uitgerekend gaat het duurste toestel kapot. Ik baal echt als een stier! Morgen maar snel bellen en hopen dat er snel een monteur komt, die hem hopelijk te plekke kan maken. Wordt vervolgd!
Pagina: 1 ... 93 ... 99 Laatste