Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Neem aan voor Windows 7? Staat de media streaming aan? (heb een engels OS, dus het is een ruwe vertaling).

Configuratiescherm > Netwerkcentrum > Geavanceerd delen, klap Thuis of Werk uit.
- Zet Netwerkdetectie aan
- Bij media streamen klik op Media streamen en selecteer bij je TV "toestaan" en klik OK.
- Zet eventueel wachtwoord beveiliging uit.

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 02-07-2012 21:06 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-09 11:24
JerX schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:05:
Neem aan voor Windows 7? ... uit.
Hoi, dankjewel voor je snelle antwoord.
Nee helaas, het gaat echt om de
Synology NAS die in het netwerk hangt en
de externe HDD die aan de TV zelf hangt.

Op beide heb ik muziek en videoclips staan zodat ik de pc niet steeds aan hoef te zetten.
Het browsen over alle schijven gaat gewoon goed.
Het vreemde is ook dat hij gewoon op alletwee qua zoekresultaten niets vindt en wel youtube e.d. resultaten vindt.

[ Voor 6% gewijzigd door remcheese op 03-07-2012 09:02 . Reden: bericht verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcheese schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:14:
[...]

Hoi, dankjewel voor je snelle antwoord.
Nee helaas, het gaat echt om de
Synology NAS die in het netwerk hangt en
de externe HDD die aan de TV zelf hangt.

Op beide heb ik muziek en videoclips staan zodat ik de pc niet steeds aan hoef te zetten.
Het browsen over alle schijven gaat gewoon goed.
Het vreemde is ook dat hij gewoon op alletwee qua zoekresultaten niets vindt en wel youtube e.d. resultaten vindt.
Hoi,
Ik denk dat dit normaal is.
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb verschillende media servers (plex ,serviio, allshare).
Enkel de bestanden die ik via allshare deel vind hij terug in de zoekfunctie.
Het zou idd veel makkelijker zijn moest dit wel werken. Dan kan ik die allshare van mijn pc gooien.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Ik heb sinds een aantal maanden de D6500 met veel plezier in gebruik. Echter heb ik recent een nieuwe spiegelreflex camera gekocht (canon eos 600d), en tot mijn verbazing is de helft van de foto's niet te tonen op de TV. Met mijn oude compaqtcamera had ik geen problemen. Ik heb het zowel via USB stick geprobeerd als via DNLA van mijn Synology NAS, maar ik krijg bij ongeveer de helft van de foto's "bestandsformaat niet ondersteund" of iets dergelijks. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat het verschil is tussen de foto's die het wel en niet doen, maar ik kan geen verschil ontdekken. Het is niet zo dat b.v. alle gedraaide foto's het niet doen.

Heeft iemand suggesties wat ik verder kan proberen?

Uiteraard kan ik ze direct vanaf mijn camera via een hdmi kabeltje op de tv tonen, maar ik wil graag de kopieerde/bewerkte foto's tonen op mijn tv. Bovendien wis ik ze direct van mijn camera.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
MethinX schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:47:
Ik heb sinds een aantal maanden de D6500 met veel plezier in gebruik. Echter heb ik recent een nieuwe spiegelreflex camera gekocht (canon eos 600d), en tot mijn verbazing is de helft van de foto's niet te tonen op de TV. Met mijn oude compaqtcamera had ik geen problemen. Ik heb het zowel via USB stick geprobeerd als via DNLA van mijn Synology NAS, maar ik krijg bij ongeveer de helft van de foto's "bestandsformaat niet ondersteund" of iets dergelijks. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat het verschil is tussen de foto's die het wel en niet doen, maar ik kan geen verschil ontdekken. Het is niet zo dat b.v. alle gedraaide foto's het niet doen.

Heeft iemand suggesties wat ik verder kan proberen?

Uiteraard kan ik ze direct vanaf mijn camera via een hdmi kabeltje op de tv tonen, maar ik wil graag de kopieerde/bewerkte foto's tonen op mijn tv. Bovendien wis ik ze direct van mijn camera.
Ik kan me herinneren dat er een maximum grootte aan zit. Zoek ff in dit topic, is al eens langsgekomen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:30:
[...]

Hoi,
Ik denk dat dit normaal is.
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb verschillende media servers (plex ,serviio, allshare).
Enkel de bestanden die ik via allshare deel vind hij terug in de zoekfunctie.
Het zou idd veel makkelijker zijn moest dit wel werken. Dan kan ik die allshare van mijn pc gooien.

Grtz,
Jammer hoor... ik zeg, gmiste kans van Samsung.

Tnx voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Mars18 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:30:
Gister de 46d6320 gezien bij mijn zwager.
Erg mooi beeld moet ik zeggen.

3d toonde perfect. Alleen hadden we een originele dvd afgespeeld, en leek net of bij sommige scenes het beeld 1.5x sneller liep. Je zag mensen een beetje door het beeld rennen. Weten jullie hoe dit komt?

Zelf heb ik daar bij mijn Sony geen last van.
Niemand last hier van?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 08-09 09:28
Klinkt als ghosting / crosstalk, weinig aan te doen. Hij kan nog proberen om de tv te kalibreren.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Ik zie in dit topic een aantal keer terug dat mensen via een nas (synology in mijn geval) beeld op tv krijgen. Dat werkt bij mij prima via WiFi - maar, hoe krijgen jullie (als dat al kan) het geluid goed doorgelust? Mn reciever kan prima dolby aan, maar wat ik ook op mijn tv vanaf de nas afspeel, krijg geen dolby van tv naar reciever. Hoe lossen jullie dit op?

E; ik gebruik optische kabel naar reciever - als ik deze uit tv haal en in xbox stop dan heb ik meteen alle kanalen.

[ Voor 14% gewijzigd door jvvj op 04-07-2012 13:45 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb een UE37D6200 en kan via de televisie naar mijn nas toe browsen. Daar staat een film een film in MKV format. Daar zit een sub in, maar dit wordt niet automatisch afgespeeld, maar die is ook niet te selecteren. Heb ook al de verschillende sub's gedownload in verschillende formaten. Ergens gelezen dat de titel van de film hetzelfde moet zijn als de naam van de sub. Geprobeerd en werkt nog steeds niet. Heb ook de laatste Firmware erop gezet 1019 en werkt nog steeds niet.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik heb het topic doogespitst, maar kan nog geen eenduidig antwoord vinden. In het kort: biedt ARC voordelen t.o.v. SPDIF (optisch), los van de extra kabel die je bij SPDIF nodig hebt? Het gaat om een Samsung D6500 en surround sound weergave (DTS). Ik speel films e.d. (DLNA), maar ook TV (CI+) direct via de TV af, het gaat me dus niet om DTS pass through.

De reden is dat ik een versterker op het oog heb die geen hdmi 1.4/ARC ondersteund. De extra kabel die je voor SPDIF nodig hebt maakt niks voor me uit, het is me alleen niet duidelijk of de optische uitgang meer dan 2 kanalen output.

@localjoost.nl: ik denk dat dit een vergelijkbare vraag is als jij hebt (behalve dan het evt. voordeel van ARC). Als je via menu > sounds > additional settings > SPDIF output > DTS selecteert, krijg je dan meer dan 2 kanalen als output?

[ Voor 16% gewijzigd door Nss op 04-07-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:20
Balen, heb de 46D8000 sinds september 2011, maar hij is al voor de 2e keer kapot. De eerste keer (februari dit jaar) ging hij iedere keer bij het inschakelen na een aantal seconde uit. Het moederbord is toen vervangen. Nu heb ik het probleem dat hij om de 1~2 minuten opnieuw opstart.

Zal wel weer een moederbord probleempje zijn denk ik.

Gelukkig hoef ik deze keer niet zo lang te wachten op een monteur van Selectro (kleine week), de vorige keer was het 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
localjoost.nl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:44:
Ik zie in dit topic een aantal keer terug dat mensen via een nas (synology in mijn geval) beeld op tv krijgen. Dat werkt bij mij prima via WiFi - maar, hoe krijgen jullie (als dat al kan) het geluid goed doorgelust? Mn reciever kan prima dolby aan, maar wat ik ook op mijn tv vanaf de nas afspeel, krijg geen dolby van tv naar reciever. Hoe lossen jullie dit op?

E; ik gebruik optische kabel naar reciever - als ik deze uit tv haal en in xbox stop dan heb ik meteen alle kanalen.
@Localjoost & @NNS

De optische kabel downsampled alles naar 2.1 kanaals als je via de mediaspeler of de CI module af probeert te spelen.
Ik heb zo ongeveer alle opties geprobeerd op mijn d8000.
De enige mogelijkheid om DTS e.d. te krijgen bij het afspelen van media is als je de HDMI als ARC gebruikt EN anynet aanzet.

@Ventrigo.

Klopt, MKV doen het niet met Subs vanaf de TV mediaspeler, alle andere formaten films trouwens wel.

[ Voor 8% gewijzigd door remcheese op 05-07-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Ventrigo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:59:
Ik heb een UE37D6200 en kan via de televisie naar mijn nas toe browsen. Daar staat een film een film in MKV format. Daar zit een sub in, maar dit wordt niet automatisch afgespeeld, maar die is ook niet te selecteren. Heb ook al de verschillende sub's gedownload in verschillende formaten. Ergens gelezen dat de titel van de film hetzelfde moet zijn als de naam van de sub. Geprobeerd en werkt nog steeds niet. Heb ook de laatste Firmware erop gezet 1019 en werkt nog steeds niet.
Bij mij werkt dit wel (D8000), weet niet of het met het TV model te maken kan hebben. Ik stream de media vanaf mijn NAS (Thecus N4200ECO) en dat werkt perfect.

Ik gebruikte eerst Twonky Media, maar dat werkte niet met MKV's, maar sinds ik TV Mobili gebruik werden de MKV's perfect incl. de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
WouterHelm schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:12:
[...]

Bij mij werkt dit wel (D8000), weet niet of het met het TV model te maken kan hebben. Ik stream de media vanaf mijn NAS (Thecus N4200ECO) en dat werkt perfect.

Ik gebruikte eerst Twonky Media, maar dat werkte niet met MKV's, maar sinds ik TV Mobili gebruik werden de MKV's perfect incl. de ondertitels.
Dat is anders, jij draait dit op een PC en streamed vanaf daar en niet vanaf je NAS zonder dat er een PC aanstaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
remcheese schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:00:
[...]
De optische kabel downsampled alles naar 2.1 kanaals als je via de mediaspeler of de CI module af probeert te spelen.
Is dit echt zo? Ik meende dat de HD zenders van de CI+ module (UPC) surround sound via de optische kabel gewoon doorgaven (Dolby), maar ik kan het fout hebben... voor tv-programma's vind ik het geluid wat uit de tv komt wel prima overigens..

[ Voor 9% gewijzigd door habermas op 05-07-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
remcheese schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:20:
[...]

Dat is anders, jij draait dit op een PC en streamed vanaf daar en niet vanaf je NAS zonder dat er een PC aanstaat toch?
Ik stream van mijn NAS direct naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
WouterHelm schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:24:
[...]

Ik stream van mijn NAS direct naar de TV.
huh? Maar waar draait je TV Mobili software dan om de boel in de lucht te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
remcheese schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:30:
[...]

huh? Maar waar draait je TV Mobili software dan om de boel in de lucht te houden?
Op mijn NAS draait TV Mobili (http://www.tvmobili.com/) die als module beschikbaar is voor mijn Thecus, die dus als media server fungeert. Op mijn TV maak ik gebruik van de standaard media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
WouterHelm schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:35:
[...]

Op mijn NAS draait TV Mobili (http://www.tvmobili.com/) die als module beschikbaar is voor mijn Thecus, die dus als media server fungeert. Op mijn TV maak ik gebruik van de standaard media player.
Wat handig! ik wist niet dat dat kon zonder PC.
dat ga ik eens uitzoeken.
tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

[...]

@Localjoost & @NNS

De enige mogelijkheid om DTS e.d. te krijgen bij het afspelen van media is als je de HDMI als ARC gebruikt EN anynet aanzet.
Thanks, maar dus ook als je SPDIF output DTS selecteert? Anders moet ik toch voor een ARC-compatible receiver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Nss schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:20:
[...]

Thanks, maar dus ook als je SPDIF output DTS selecteert? Anders moet ik toch voor een ARC-compatible receiver gaan.
Probeer het maar eens uit met een dts film,
Zodra je gaat afspelen wordt de optie in je menu om hem op DTS te zetten "greyed out"bij de optische settings.

Ik moet zeggen, ik begrijp ook niet waar dat vandaan komt en wie het bedacht heeft, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik zou graag mijn laptop beeld op mijn tv willen hebben en dan zonder kabel. Dus mijn samsung D8000 als monitor gebruiken. Weet iemand of dit mogelijk is? Films, foto's en muziek streamen gaat goed maar zou graag uitzending gemist, rtl gemist etc op mijn televisie willen zien. (Dat kan ook in de internet browser op de tv maar dit werkt niet echt lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Nss schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:18:
@localjoost.nl: ik denk dat dit een vergelijkbare vraag is als jij hebt (behalve dan het evt. voordeel van ARC). Als je via menu > sounds > additional settings > SPDIF output > DTS selecteert, krijg je dan meer dan 2 kanalen als output?
Gisteren getest, ik zie DTS wel staan, maar kan hem niet selecteren (greyed out)
[...]

@Localjoost & @NNS

Thanks, dat wordt dus een nieuwe reciever aanschaffen wegens het missen van hdmi in en uit op mijn reciever. (Imand nog een marantz sr3001 kopen? ;))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Zmokkie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:19:
Ik zou graag mijn laptop beeld op mijn tv willen hebben en dan zonder kabel. Dus mijn samsung D8000 als monitor gebruiken. Weet iemand of dit mogelijk is? Films, foto's en muziek streamen gaat goed maar zou graag uitzending gemist, rtl gemist etc op mijn televisie willen zien. (Dat kan ook in de internet browser op de tv maar dit werkt niet echt lekker).
Als je een intel hebt kun je dit proberen:
http://www.intel.com/cont...tel-wireless-display.html

Moet je wel even kijken of je laptop compatible is.
Prijzen:
pricewatch: Netgear Push2TV HD-TV Adapter for Intel Wireless Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Thanks. Toch wel beetje prijzig. Toch maar HDMI kabeltje eraan hangen en hopen dat de uitzending gemist en rtl gemist app een keertje uitkomt voor de samsung tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 01:01
Zmokkie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:25:
[...]

Thanks. Toch wel beetje prijzig. Toch maar HDMI kabeltje eraan hangen en hopen dat de uitzending gemist en rtl gemist app een keertje uitkomt voor de samsung tv
uitzendinggemist app bestaat al heel lang http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

remcheese schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:08:
[...]
Probeer het maar eens uit met een dts film,
Zodra je gaat afspelen wordt de optie in je menu om hem op DTS te zetten "greyed out"bij de optische settings.

Ik moet zeggen, ik begrijp ook niet waar dat vandaan komt en wie het bedacht heeft, maar vervelend is het wel.
localjoost.nl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:32:
[...]
Gisteren getest, ik zie DTS wel staan, maar kan hem niet selecteren (greyed out)
[...]

Thanks, dat wordt dus een nieuwe reciever aanschaffen wegens het missen van hdmi in en uit op mijn reciever. (Imand nog een marantz sr3001 kopen? ;))
Dat is toch wel erg merkwaardig. Als ik via de mediaplayer van de Samsung D6530 een film met DTS selecteer, krijg ik namelijk de optie DTS niet greyed out (via menu > sounds > additional settings > SPDIF output > DTS). Ik kan de optie gewoon selecteren en als ik een andere film kies blijft die op DTS staan. Overigens, als ik TV kijk (CI+) heb ik alleen de opties PCM en Dolby Digital.

Omdat ik momenteel geen receiver heb met optische ingang kan ik de input niet testen, m.a.w. ik kan niet testen of er ook echt een 5.1 signaal wordt doorgegeven. Ik heb zoals eerder genoemd een receiver (+speakers) op het oog zonder ARC (Philips HTR9900) maar weet niet zeker of ik nu wel of niet 5.1 via mn Samsung binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 00:50
Inderdaad. En vandaag werd het mij ook te bar: ik ben er ook eens mee aan de slag gegaan. Als grote leek niet helemaal 1-2-3 gelukt, maar met wat uitzoeken natuurlijk wel (tweakers, niet waar ?). Voor degenen die nog een maatje erger zijn dan ik: ik heb er nu ook nog een commentaar gepost dat samen met wat er al staat volgens mij iedereen in de gelegenheid moet stellen Uitzending gemist op zijn Samsung te zetten. Daar is geen kunst meer aan.
Weliswaar allemaal meer ondanks dan dankzij Samsung heb ik nu een volwaardige HBBTV met uitzending gemist er op -:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:41
Ik heb mijn Tv met de UG app verkloot. Internet Tv start niet meer op. Tv gaat vanzelf uit. Nu is het wel een kwestie van tot eindeloos toe de netwerk- en stroomkabel eruit halen, systeem resetten, maar de app heeft dus de nodige risico's in zich. Dat wordt een latertje vanavond om de zooi weer te herstellen. Fingers crossed.

:(

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 08-07-2012 23:42 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
GerCor schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:42:
Ik heb mijn Tv met de UG app verkloot. Internet Tv start niet meer op. Tv gaat vanzelf uit. Nu is het wel een kwestie van tot eindeloos toe de netwerk- en stroomkabel eruit halen, systeem resetten, maar de app heeft dus de nodige risico's in zich. Dat wordt een latertje vanavond om de zooi weer te herstellen. Fingers crossed.

:(
Lijkt mij heel sterk dat dat aan de app ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Tsja, wampserver geïnstalleerd, App kwam ook in beeld maar zodra ik er op drukte, zat de Tv vast. Tv uitgezet, weer aangezet, weer vast. Einde verhaal. Alles gereset. En ik ben al uren bezig mijn verbindingen (netwerk en stroom) los te koppelen. Maar Internet@Tv start niet meer op en de Tv gaat spontaan uit.

Samsung waarschuwt ook dat wanneer je software installeert dat niet door Samsung wordt vrijgegeven je het risico loopt dat internet@Tv niet meer kan werken.

EDIT: na uren kabels loshalen en weer aansluiten .... draait alles weer. Dan maar geen UG app. ;w

EDIT 2: Ik ben er inmiddels achter wat de oorzaak is van het opnieuw opstarten. De Tv denkt (watchdog) dat de app niet funtioneert omdat de informatie van UG wordt geladen. En als dat te lang duurt 'zegt' de TV: app werkt niet, start opnieuw op.

Tsja, dan moet ik waarschijnlijk het servicemenu induiken, en dat ga ik zeker niet doen.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 09-07-2012 17:34 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Uiteindelijk toch nog MKV's werkend kunnen krijgen op me tv.Ik speel ze af vanaf mijn nas en daarop kan ik de MIME-types instellen.Zo kan ik ook wisselen tussen verschillende talen.Het enige is dat ik eerst goed moest kijken hoe ik de MIME-types in moest vullen.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Rogar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Ik kan me herinneren dat er een maximum grootte aan zit. Zoek ff in dit topic, is al eens langsgekomen dacht ik.
Ik kan geen maximum grootte vinden in dit topic, maar het lijkt er wel op dat je gelijk hebt. Het probleem lijkt iig wel te zitten in het DLNA protocol. Als ik de foto's op een USB stick zet worden ze toch wel getoond. Mijn vorige USB stick bleek corrupt te zijn.... daarom werden ze niet getoond via USB :o

Als ik op mijn Synology NAS het vinkje "Stuur lage resolutie afbeelding door ipv origignele" dan doen ze het ook (jammer genoeg zijn ze dan niet groot genoeg om beeldvullend op tv te komen). Erg jammer die maximum grootte.. Voorlopig dan maar alles via USB stick op de TV tonen.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 18:55
Dus ook als je een film via pathé huurt en je hebt de tv op je receiver aangesloten via optisch dan spuugt die maar 2.1 uit? Heb net ook een nieuwe hdmi 1.4 kabel gekocht, misschien krijg ik daar arc mee aan de praat met mijn Onkyo TX-SR 608 ( al lees ik veel problemen over deze combinatie ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie het eigenlijk dat de optische uitgang geen 5.1 doorstuurt???
Er is al meermaals op dit forum vermeld dat dit wel het geval is.
En nu voor de laatste keer :
Optisch stuurt 5.1 door (Dolby of DTS) als de bron niet van een HDMI ingang komt.
Dus alle andere inputs wel USB-sticks, DLNA, sateliet, ...
Dus speel je een film af via blu-ray die via hdmi op je tv is aangesloten, dan komt er 2.1 uit.
Speel je echter een film af via Allshare dan zul je wel 5.1 hebben
Je moet dan wel telkens naar je audio settings gaan en daar dolby of dts kiezen.
Wil je echter dat tv dit automtisch doet, dan moet je eens kijken naar Plex.
Dit is nu een officiele app geworden voor samsung. Deze selecteert zelf de audio en de subs worden ook meegenomen. check http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
En er is weer nieuwe firmware voor de D8000 serie. Iemand al een changelog gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Sansar schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:51:
En er is weer nieuwe firmware voor de D8000 serie. Iemand al een changelog gevonden?
Zojuist de nieuwe 1021.1 op mijn D6750 gezet. Geen change log gevonden, geen wijzigingen waar kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chanelboris
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
nieuwe firmware
T-GAP8DEUC-1024.1
Upgrade File(USB type)
2012.07.13
Multi Language
132.03 MB
http://www.samsung.com/nl.../UE40D8000YSXXH-downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:52:
Waar halen jullie het eigenlijk dat de optische uitgang geen 5.1 doorstuurt???
Er is al meermaals op dit forum vermeld dat dit wel het geval is.
En nu voor de laatste keer :
Optisch stuurt 5.1 door (Dolby of DTS) als de bron niet van een HDMI ingang komt.
Dus alle andere inputs wel USB-sticks, DLNA, sateliet, ...
Dus speel je een film af via blu-ray die via hdmi op je tv is aangesloten, dan komt er 2.1 uit.
Speel je echter een film af via Allshare dan zul je wel 5.1 hebben
Je moet dan wel telkens naar je audio settings gaan en daar dolby of dts kiezen.
Wil je echter dat tv dit automtisch doet, dan moet je eens kijken naar Plex.
Dit is nu een officiele app geworden voor samsung. Deze selecteert zelf de audio en de subs worden ook meegenomen. check http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home voor meer info.
Dank voor je antwoord! Deze bevestiging had ik nodig, door tegenstrijdige berichten was het niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

ik wil mijn geluid van mijn Samsung UE55D6500 afspelen via mijn Marantz versterker. Deze versterker heeft geen optische ingang dus ik wil dit via de tulp stekkers doen. Nou heb ik dit geprobeerd met de miniplug (groene dingetje wat bij de tv zit met 5 tulp stekkers eraan). Echter krijg ik geen geluid door mijn speakers.
De TV heb ik ingesteld op luidsprekers, maar nog steeds geen geluid. Iemand enig idee?

Thnx

[ Voor 6% gewijzigd door twente18 op 14-07-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
twente18 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:16:
Hallo,

ik wil mijn geluid van mijn Samsung UE55D6500 afspelen via mijn Marantz versterker. Deze versterker heeft geen optische ingang dus ik wil dit via de tulp stekkers doen. Nou heb ik dit geprobeerd met de miniplug (groene dingetje wat bij de tv zit met 5 tulp stekkers eraan). Echter krijg ik geen geluid door mijn speakers.
De TV heb ik ingesteld op luidsprekers, maar nog steeds geen geluid. Iemand enig idee?

Thnx
Rtfm
frickY in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03
chanelboris schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:12:
nieuwe firmware
T-GAP8DEUC-1024.1
Upgrade File(USB type)
2012.07.13
Multi Language
132.03 MB
Als hij voorbij de 3% wil komen kan je er wat mee, 1023 deed dat ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
thnx!! :-)
Smirnoff schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Als hij voorbij de 3% wil komen kan je er wat mee, 1023 deed dat ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zojuist onze 40D8000 van de nieuwe firmware voorzien. Voor zover herken ik nog geen verbeteringen of veranderingen. Ook heb ik Plex op de BD5500 geinstalleerd. Hij is nu bezig m'n films te indexeren. Alleen bij het afspelen krijg ik "Video Container not supported". Beetje vreemd, maar we stoeien rustig verder =)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Nss schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Dank voor je antwoord! Deze bevestiging had ik nodig, door tegenstrijdige berichten was het niet duidelijk.
Bij Hifi forum (Duitsland) weer een berichtje gezien waarin allerlei rampen werden opgesomd die de betrokken schrijver waren overkomen. O.a.: geen HBBTV meer. Ik kan me niet voorstellen dat dit een beoogd effect is van die firmware (het zal dus wel een ongelukje zijn). Maar toch, niet alle firmware deugt. Ik ga maar weer eens een paar maandjes kijken hoeveel rampen er gemeld worden voordat ik er aan begin, zeker als het voor ons toch niets nieuws brengt.

Btw: in datzelfde forum las ik dat Samsung Duitsland zelf ook niet weet waar de firmware eigenlijk goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Dat klopt, Samsung medewerkers uit de verschillende landen hebben geen flauw benul wat de veranderingen inhouden omdat het vaak kleine (landelijke) aanpassingen betreft. Een Samsung Nederland kan een wijziging aanvragen in Zuid-Korea als een Nederlandse app niet (meer) functioneert. Die Nederlandse app is alleen voor Nederland bestemd, en dan hoeft een Duitsland dat niet te weten. Wel wordt elke nieuwe firmware getest door Zuid-Korea, en Zuid-Korea plaatst de firmware.

Gaat er iets mis met de firmware wat meerdere of alle landen betreft, denk aan 3D of aanpassingen in het menu, dan zul je daar wel iets van lezen in een changelog.

Samsung is geen ster in communicatie. Ze houden de missers liever intern. Maar, ik had problemen met Pathé en MovieMax, had dat ook gemeld bij Samsung Nederland en ik werd thuis gebeld. Samsung Nederland (Delft) heeft de firmware aangepast, aangeboden aan Zuid-Korea, en het is geplaatst. Nu werkt alles weer.

Dus, mochten jullie iets hebben met nieuwe firmware, dan gewoon melden bij Samsung Nederland. Dan gaan ze er mee aan de slag.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 16-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hoe kan ik op een fatsoenlijke manier zoeken en navigeren binnen de YouTube app?
Dus niet met de afstandsbediening van de tv elke keer naar een letter navigeren maar bv met een keyboard?
Hoe doen jullie dat?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:43:
Hoe kan ik op een fatsoenlijke manier zoeken en navigeren binnen de YouTube app?
Dus niet met de afstandsbediening van de tv elke keer naar een letter navigeren maar bv met een keyboard?
Hoe doen jullie dat?
Youtube remote voor android gebruiken. Meest ideale manier om via smart tv youtube te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Headphone-uitgang kan toch ook?
Wel uiteraard een jack naar tulp kabeltje gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
[...]

Youtube remote voor android gebruiken. Meest ideale manier om via smart tv youtube te gebruiken!
Kun je daar wat meer uitleg over geven, is het die app en hoe werkt dat dan precies?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
localjoost.nl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:44:

OK, het lag allemaal toch aan mij :o

Video via WiFi: zorg ervoor dat er ook daadwerkelijk meer dan 2 audiosporen in het bestand zitten :+ en stel dan de spdif in op DTS of Dolby (welke er beschikbaar is).

Xbox 360: Was wat lastiger :) Ik moest eerst display discovery disablen, daarna xbox reboot, daarna scherm instellingen gedaan, daarna audio output op dolby gezet waarna ik in het tv menu de spdif op dolby kon zetten. (beetje flauw, die display discovery - zag dat mn tv stereo aankon, maar had niet door dat de tv ook wel eens audio uit kon hebben :+

Misschien dat iemand er wat aan heeft :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:34:
[...]

Kun je daar wat meer uitleg over geven, is het die app en hoe werkt dat dan precies?
Youtube remote for android uit de market downloaden op je android device. Programma opstarten en je kan via je mobiel op youtube zoeken en dan wordt het op je smart tv afgespeeld. Super snel en super simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcould
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 15:32

remcould

Hehehehehehehehheh

Die Youtube Remote App werkt perfect.

Alleen onthoud hij de koppeling tussen mijn telefoon en tv niet.
Dus ik moet deze elke keer opnieuw doen, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ps dit is ook het geval als ik via mijn tv inlog op youtube. de volgende dag kan ik dit zo weer overnieuw doen :(

Whahahahahhahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
remcould schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:32:
Die Youtube Remote App werkt perfect.

Alleen onthoud hij de koppeling tussen mijn telefoon en tv niet.
Dus ik moet deze elke keer opnieuw doen, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ps dit is ook het geval als ik via mijn tv inlog op youtube. de volgende dag kan ik dit zo weer overnieuw doen :(
Moet ook steeds opnieuw verbinden......HTC ONE X met D6530.....weet niet of hier een oplossing voor is (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
[...]
kende ik nog niet, goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:06:
[...]

Youtube remote for android uit de market downloaden op je android device. Programma opstarten en je kan via je mobiel op youtube zoeken en dan wordt het op je smart tv afgespeeld. Super snel en super simpel.
Oké thankx, maar hoe maak je contact met je tv dan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nieuwe Firmware
T-GAP8DEUC-1025.1
Upgrade File(USB type)
2012.07.26
Multi Language
132.04 MB

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Vraagje: als je tijdens het TV kijken op INFO drukt, dan zie je informatie over het programma dat je kijkt.
Kan je dat scherm ook al laten weergeven tijdens het wisselen van een kanaal? Zo ja, hoe schakel ik dat in?

Het duurt best lang voordat er beeld is als je zapt, waardoor het me handig lijkt als je dan iig al te zien krijgt wat er op is!

Ik kan me herinneren dat mijn ouders dat jaren geleden hadden op een oude decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
Er is een channellist beschikbaar waar je kunt zien wat er bezig is, zit ergens op de remote. Kan het nu even niet nazien want ik ben niet thuis

Vraagje over foto's kijken: op welke manier dan ook, foto's worden altijd heel klein weergegeven. Of ik nou via Allshare (van allerlei bronne), een USB-stick of de fotos push met mijn telefoon: de hoogte is ongeveer de helft van het scherm. Het lukt me niet om foto's beeldvullend te krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Foto's op een Samsung TV, en die beeldvullend te krijgen, is door foto's te maken op het formaat: breedbeeld.

Verder, op mijn Tv kun je dat groter maken van foto's (niet beeldvullend, maar groter maken) doen in TOOLS en dan modus als ik het goed heb. Het kan in ieder geval wel.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 28-07-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt bij jullie de NOS Sport app naar behoren? Tijdens de Olympische Spelen zijn hier 12 livestreams op te zien. Bij elke van deze streams bevriest bij mij het beeld na enkele seconden. Vervolgens wordt er teruggeschakeld naar het Olympische Spelen overzichtsscherm. Af en toe krijg ik dan de volgende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden.

Er is een probleem met de video opgetreden. Probeer het opnieuw of sluit de applicatie."

Het probleem heeft niets te maken met de snelheid van mijn internetverbinding, want als ik de streams op de NOS-website open op mijn laptop is er geen enkel probleem. Ik vermoed dus dat het in de NOS Sport app zit. Hebben anderen hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
GerCor schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:53:
Foto's op een Samsung TV, en die beeldvullend te krijgen, is door foto's te maken op het formaat: breedbeeld.

Verder, op mijn Tv kun je dat groter maken van foto's (niet beeldvullend, maar groter maken) doen in TOOLS en dan modus als ik het goed heb. Het kan in ieder geval wel.
Het ligt niet aan de orientatie: zoals ik aangeef (maar ik snap dat je daar wellicht overheen leest), de foto's worden maar op de helft van de schermhoogte weergegeven. Staand of liggend, de foto's worden niet groter dan 20cm (schatting) hoogte*breedte weergegeven. Resolutie doet er ook niet toe. Boven en onder de foto dus een lege ruimt van 10-15cm (links en rechts ook leeg)
Het is toch van de zotte dan ik dan eerst in de settings moet gaan prullen om e.o.a. zoomfactor in te stellen op de TV?? Ik zal t eens nazien, maar het lijkt me niet dat ik die kleine plaatjes daar zowieso beeldvullend mee krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Als je gewoon bij 'verder' leest ..... :?

Om een foto beeldvullend te krijgen moet je foto's maken op breedbeeld formaat.

VERDER:

Wil je de BESTAANDE foto's, vaak niet gemaakt op breedbeeldformaat, groter maken op je TV, en dan heb ik het niet over beeldvullend, dan dien je dat in te stellen. Kun je dat wel van de zotte vinden, het wordt er niet anders van.

Ik heb al jaren een Samsung TV en er is redelijk veel ZOT aan deze produkten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
TexMex schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:40:
Werkt bij jullie de NOS Sport app naar behoren? Tijdens de Olympische Spelen zijn hier 12 livestreams op te zien. Bij elke van deze streams bevriest bij mij het beeld na enkele seconden. Vervolgens wordt er teruggeschakeld naar het Olympische Spelen overzichtsscherm. Af en toe krijg ik dan de volgende foutmelding:

Er is een probleem met de video opgetreden. Probeer het opnieuw of sluit de applicatie."

Het probleem heeft niets te maken met de snelheid van mijn internetverbinding, want als ik de streams op de NOS-website open op mijn laptop is er geen enkel probleem. Ik vermoed dus dat het in de NOS Sport app zit. Hebben anderen hier hetzelfde probleem?
Heb ik ook problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:06:
[...]

Hey,

Bedankt voor de tip.
Enkel kan ik de app niet installeren op mijn tab.
Hij zegt dat het niet beschikbaar is voor mijn land ?!?
Kun je hem elders downloaden e via een package installeren?

Heb het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak ! schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:38:
[...]

Oké thankx, maar hoe maak je contact met je tv dan?
Ik heb hem nu gekoppeld met mijn Samsung tablet, die melding geeft ie ook op de tv ( gekoppeld met gt7500)
Maar hoe verder nu? Ik bedoel hoe zie ik op de tv wat ik zoek op de tablet?
Als ik nu wat op de tablet zoek dan speelt ie dat op de tablet af.
Op mijn Samsung smart tv ( ue55d700) heb ik de YouTube app gestart en is mijn hoofd scherm aks volgt:

- kanalen ontdekken
- zoeken
- mijn YouTube
- aanbevolen

Maar ja hoe nu met de tablet iets zoeken zodat ik het op de tv kan bekijken?
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:17:
[...]
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?
Gewoon een iPad en AppleTV kopen. Dat werkt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
BamSlam_ schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Gewoon een iPad en AppleTV kopen. Dat werkt wel goed. :)
I guess they call you smartass?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Mauridia schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:20:
Nieuwe Firmware
T-GAP8DEUC-1025.1
Upgrade File(USB type)
2012.07.26
Multi Language
132.04 MB

Het enige dat ik heb kunnen ontdekken aan deze firmware is dat er nu een extra geluidsformaat is toegevoegd onder geluid, extra instellingen, spdif uitvoer, geluidsformaat. Dts is toegevoegd. Dit waren eerst pcm en dolby digital. Ik weet niet of het dts 5.1 is. Dit zou moeten betekenen dat er nu via hdmi dts signalen worden uitgespuugd over de optical van de tv naar de versterker. Ik kan het helaas niet testen. Upc doet alleen stereo en dolby digital. Ik heb zelf de ue46d8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Le_Freak ! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:17:
[...]
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?.....
Als je telefoon gekoppeld is zoals je zegt (d.m.v. de 9 cijferige code) dan moet een youtube filmpje op je TV worden weergegeven.......kijk anders een op youtube, staan genoeg demo's hoe het moet.

[ Voor 19% gewijzigd door FunZip op 30-07-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 10:15
Weet iemand of Swipeit ook op een D7000 werkt ? Of is daar minimaal een D8000 voor nodig? (kan de app namelijk niet vinden in de Samsung apps list)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:33:
Weet iemand of Swipeit ook op een D7000 werkt ? Of is daar minimaal een D8000 voor nodig? (kan de app namelijk niet vinden in de Samsung apps list)
Heb een UE40D7000. App was wel te downloaden (was even zoeken. Ben niet thuis, dus kan juiste plaats niet geven) en werkt als een trein. De bijbehorende app op de iPhone werkt echter slecht, zeker met filmpjes (haperen). Geen probleem met de app op Android. Wel veel problemen met herkennen van bestandsformaten door de TV: foto's/filmpjes met m.i. hetzelfde formaat zijn soms wel en soms niet af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 10:15
Daar was ik al een beetje bang voor, had er nog niet echt veel positiefs over gehoord, maar wilde het zelf ook even zien. Ik ga nog maar een keer goed zoeken dan.
Ben bang dat het dan toch maar een ATV3 wordt (..zodra die te jailbreaken is dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Probeer even de laatste firmware te downloaden van de Samsung website, hierop is vaak een latere FW versie te krijgen dan met de update tool in de tv. Je kan de firmware downloaden en via een usb stickje updaten.

Zie ook:
http://www.samsung.com/nl...ad/supportDownloadMain.do
TexMex schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:40:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
Ik heb nu sinds eind december een UE40D6500 waar ik zeer tevreden mee ben. Ik heb deze aangesloten met de CI module op Digitenne en dat ging tot ongeveer een week geleden goed.

Vorige week viel het me op dat als ik de zap knop omhoog drukte van Ned1 naar Ned2, er lang linksboven inbeeld 'Ned2' kwam te staan, terwijl de rest van het beeld een aantal seconden langer dan normaal zwart blijft. Vervolgens gaat het beeld van Ned2 wel aan, maar is er geen geluid en valt de TV na een aantal seconden gewoon uit en start dan opnieuw op. Het aparte is dat dit alleen van Ned1 naar Ned2 lijkt te gebeuren en niet bij andere zenders.

Dit kwam voor met FW 1018 en ook nadat ik de FW heb geupdate naar 1021 met een USB stick bleef het probleem bestaan.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks herkennen? Aangezien ik de TV uit een Electro-outlet heb gekocht heb ik alleen de fabrieksgarantie van Samsung zelf (kan best een refurbished model zijn, maar daar heb ik verder geen aanwijzing voor)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
FunZip schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:36:
[...]

Als je telefoon gekoppeld is zoals je zegt (d.m.v. de 9 cijferige code) dan moet een youtube filmpje op je TV worden weergegeven.......kijk anders een op youtube, staan genoeg demo's hoe het moet.
Ja klopt die code geef ik dan in op mijn tablet en dan zegt ie op de tv dat ik verbonden ben, maar hoe kan ik daarna met de tablet zorgen dat ik een filmpje zoek en die dan op de tv afspelen, moet ik iets speciaals doen nog op de tablet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Le_Freak ! schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:04:
[...]

Ja klopt die code geef ik dan in op mijn tablet en dan zegt ie op de tv dat ik verbonden ben, maar hoe kan ik daarna met de tablet zorgen dat ik een filmpje zoek en die dan op de tv afspelen, moet ik iets speciaals doen nog op de tablet?
Tja, bij mij werkt het prima vanaf mijn HTC One X.......Youtube Remote startenop tel., Youtube starten op televiesie, koppelen dmv code, filmpje zoeken met de zoekfunctie (Youtube R. )op telefoon, filmpje starten en kijken op tv. Eigenlijk heel simpel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
FunZip schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:24:
[...]

Tja, bij mij werkt het prima vanaf mijn HTC One X.......Youtube Remote startenop tel., Youtube starten op televiesie, koppelen dmv code, filmpje zoeken met de zoekfunctie (Youtube R. )op telefoon, filmpje starten en kijken op tv. Eigenlijk heel simpel.....
Start jij de YouTube app die in mijn geval op de smart tv zit of ga je met de webbrowser naar YouTube.nl?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
Le_Freak ! schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:23:
[...]

Start jij de YouTube app die in mijn geval op de smart tv zit of ga je met de webbrowser naar YouTube.nl?
Ik start de Youtube app in smart tv......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
jlaarts schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Ik weet het: mijn reactie is helaas al te laat. Maar de verwijzing naar het HiFi forum was wel een hele goede. Ik kan de tip die ik daar las hier helemaal niet vinden terwijl ik het probleem uit eigen ervaring ook ken (en dus ook al heel wat opnamen heb zien verdwijnen :( ). Vandaar hieronder - vooral voor de volgende slachtoffers een - hopelijk correcte - vertaling van het verhaaltje. Ik voeg er even het volgende aan toe. De oorspronkelijke auteur (Lotion) gaat uit van het gebruik maken van een "Ubuntu live CD" (die download je op www.ubuntu.com), wat betekent dat je helemaal niets aan je PC verandert. Maar het is erg gemakkelijk (kwestie van klikken) om met dezelfde Ubuntu CD een dual boot (Windows / Ubuntu) PC te maken. Die heeft meer mogelijkheden. Ubuntu is volledig grafisch en goed te gebruiken door een Windows gebruiker.

Mijn vertaling:

Hallo

Veel van jullie kennen vermoedelijk het probleem. Gisteren nog een mooie HD film opgenomen, vandaag vindt de Samsung de harde schijf niet meer en wil hem formatteren. Wel, dan gaat het weliswaar weer, maar alle opnamen zijn weg. Dankzij enige posts hier in het forum heb ik mijn opnamen kunnen redden, Dank !

Omdat ik weliswaar een derde PC met Ubuntu heb (voor de au pair), maar geen benul van Ubuntu, was het voor mij wat moeizaam. Daarom voor de Windows gebruikers onder jullie een paar tips.

1) Maak een Ubuntu -ISO CD met je Windows PC
2) Doe de CD in de PC en start je PC van de CD
3) Start het terminal programma
4) Sluit de USB hard disk aan
5) Type: sudo xfs_repair -L /dev/sdb1
6) Klaar ! Nu moet de TV de harddisk weer vinden.

Eventueel moet je xfsprogs installeren, in het geval de PC xfs-repair niet vindt. Of dat nu met de Ubuntu boot CD gaat, weet ik niet. Oplossing: Ubuntu op een kleine partitie installeren (wordt bij het starten gevraagd).
Ubuntu installeert xfs-repair automatisch als het niet voorhanden is.

Veel succes !

P.S. Samsung maakt fantastische TV's, de software is echter vaak onvolwassen en slecht. De aanbevelingen van Samsung met betrekking tot de werking van de harde schijf zijn met betrekking tot dit probleem onzin. Een 2.5" schijf met 1TB loopt met zo goed of slecht als een 500GB met eigen stroomvoorziening, Helaas is Samsung niet bij machte de fout te vinden en te verwijderen.
Nou, naar zoveel tijd ben ik dus weer al mijn opnamen kwijt. Bovenstaande geprobeerd, maar helaas. Zodra ik de harde schijf aansluit krijg ik gelijk het bericht dat de schijf niet herkenbaar meer is. Als ik in het terminal scherm de opdracht geef wordt ook weer niets uitgevoerd. Paar error codes, gevolgd door fatal error. Schijf is gewoon dus niet te benaderen. Ook geprobeerd om Ubuntu op hardeschijf naast windows 7 te installeren. Dit lukt dus ook niet, want windows gaat naar het herstarten een schijfcontrole doen en er worden errors op de partitie gevonden waar Ubuntu op staat. Daarna alles verdwenen. Het gaat om Ubuntu 12.04.

Ik draai nu firmware 1025.1 op de samsung ue46d800. Het rare is als ik de hardeschijf formateer via de tv en hij is goed gekeurd, afkoppel van de tv, dat hij daarna al gelijk niet meer herkend wordt. Harde schijf is van februari 2012 en ben dus nu een controle aan het doen op de harddisk via windows. Ik heb toch echt het idee dat het weer aan de firmware van de tv ligt. Ik laat jullie weten wat de harde schijf controle oplevert.

Ben weer diep teleurgesteld.....weer Samsung met die klote software. Harde schijf is ook van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Je zou sammygo firmware kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
pacificocean schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:43:
Je zou sammygo firmware kunnen proberen.
ik wil liever de orginele firmware houden als het kan. Ook ivm garantie en dergelijke. Samsung moet dit probleem gewoon maar oplossen. Morgen maar weer contact opnemen met de klantenservice.

Edit: ja hoor, harde schijf heeft ook al bad sectors. Dat is al lekker snel dus. Wat worden die harde schijven toch slecht gemaakt sinds die overstromingen in thailand. Maat van me heeft het ook met een harde schijf in de laptop. Ook al 5x vervangen binnen een jaar. Seagate is toch een redelijk merk dacht ik toch? Samsung=seagate qua harde schijven dan.

Edit 2: Nog even een tooltje van de hardeschijf zelf er op los gelaten en die gaf aan dat ik hem naar samsung op moest sturen. Dus gevalletje garantie mag ik hopen. Dat wordt dus voorlopig niet opnemen.

[ Voor 45% gewijzigd door blueface op 06-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Firmware geupgrade van 001012 naar 001021 en bijv. de NOS sport app werkt nu prima! Beste setting blijft toch natural icm motion plus op helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Wil ook een Samsung kopen en heb nog even een vraagje die ik niet 123 kon vinden met de zoekfunctie.

Zijn die chome of zwarte vierpoten niet uitwisselbaar met een rechthoekige tv-voet eronder?
Achterkant lijkt allemaal wel hetzelfde en uitwisselbaar, maar gaat om de schroefgaten natuurlijk. Die type nummers bij samsung wordt je helemaal gek van.

Wil een samsung tv met zo''n gave voet eronder. Op marktplaats al voor 25 euro. Dus kan ik dan ook een losse voet halen en een ander (lees goedkoper) type TV van samsung?

Zat zelf als student, aan de 40es5700, 40es5700, 40eh6030 of 40es6100 te denken. Die laatste is de duurste maar heeft dan wel die chrome voet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chanelboris
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
Jasperv6 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:34:
Wil ook een Samsung kopen en heb nog even een vraagje die ik niet 123 kon vinden met de zoekfunctie.

Zijn die chome of zwarte vierpoten niet uitwisselbaar met een rechthoekige tv-voet eronder?
Achterkant lijkt allemaal wel hetzelfde en uitwisselbaar, maar gaat om de schroefgaten natuurlijk. Die type nummers bij samsung wordt je helemaal gek van.

Wil een samsung tv met zo''n gave voet eronder. Op marktplaats al voor 25 euro. Dus kan ik dan ook een losse voet halen en een ander (lees goedkoper) type TV van samsung?

Zat zelf als student, aan de 40es5700, 40es5700, 40eh6030 of 40es6100 te denken. Die laatste is de duurste maar heeft dan wel die chrome voet :P
ik heb mijn 40D8000 vierpotige chrome voet vervangen met een rechthoekige voet van het oudere model 46B8000 , schroefgaten pasten perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Oke nice :P bedankt voor je antwoord. Denk niet dat veel mensen dit doen, maar denk ook dat de meesten wel uitwisselbaar zijn. Kan me dus ook richten op samsung tv's die geen poot hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thisegzz schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 02:42:
Hoihoi,

Sinds vorige week heb ik hier de UE46ES8000 staan. Meteen uitzending gemist erop geïnstalleerd, maar ik miste een RTL XL app, dus ben ik zelf aan de slag gegaan.

Resultaat: een werkende app die tot een week terug alle gratis content van RTL XL streamt, inclusief volledige uitzendingen.

Het installeren gaat hetzelfde als bij de uitzending gemist app; je moet op je eigen PC een webserver opzetten. Het makkelijkst is om USBwebserver te gebruiken, dit hoef je namelijk niet te installeren.

Download de RTL XL app voor Samsung Smart TV: http://www.multiupload.nl/BOYNPT6JI5
Mirror: http://digitalplace.nl/rtlxl.zip

Na het downloaden volg je deze instructies om de app op je Samsung TV te krijgen:
  1. Pak alle bestanden uit naar de beginmap van je webserver
  2. Open widgetlist.xml en verander 192.168.1.33 naar het IP adres van je webserver (deze vind je bij start => cmd => ipconfig => 'IPv4-adres')
  3. Ga nu op je TV naar de smart hub en meld je aan met accountnaam 'develop' (rode knop). Het wachtwoord vult je TV vanzelf in (bij mij althans).
  4. Na aanmelden ga je naar Tools => Instellingen => Ontwikkeling => Server IP. Hier vul je hetzelfde IP adres in als bij stap 2.
  5. Druk op synchroniseren en voila, de app wordt geinstalleerd!
Gebruiksaanwijzing app: scroll dmv je afstandsbediening in de lijst naar beneden voor meer programma's. Druk op 'info' voor beschrijving. Druk tijdens het afspelen op 'info' voor de tijdsaanduiding.

Screenshots:
[afbeelding]

[afbeelding]

Feedback en tips zijn natuurlijk welkom.
Heeft iemand dit hier al geprobeerd? Ik weet niet of het ook werkt op de 2011 modellen, maar bij de gewone Uitzending Gemist-app zijn er ook drie verschillende versies. Dus wellicht dat dit niet direct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Iemand nog interesse in een vierpotige chrome voet?
Ik heb hem van mijn UE55D7000 afgehaald.
Om me maar even dan. (Uiteraard niet gratis)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
46ES7000

Ik heb nog steeds problemen met het kijken van foto's, die heel klein weergegeven worden. Het maakt niet uit van welke bron ik share of push (Synology, USB-stick, Samsung-pad, HTC-telefoon bijv met Twonky of andere pushapps, foto's van de Facebookapp op de TV etc etc..), foto's worden altijd op 640x480 (max 640 hoogte lijkt het) weergegeven. :(

Via Tools kan ik inzoomen, maar dat moet je dan voor elke foto doen (nog afgezien van het feit dat de kwaliteit dan niet beter wordt als een foto van die resolutie 2x zo groot wordt) en dat betekent een paar keer klikken per foto. Niet bruikbaar in de praktijk.

De foto's zijn minimaal 5Mp tot 12 (van telefoon tot fotocamera), dus daar ligt het niet aan. Iemand gaf eerder aan dat de foto's op breedbeeld genomen moeten zijn; dat zijn ze dus (iig van mijn telefoon en camera).
Als ik op de TV via info de specs van de foto opvraag zie ik altijd: 640x480.

Met google kan ik niet echt iets vinden (behalve dat er met Twonky-setups ook zoiets lijkt te zijn: foto's die op 160x120 worden weergegeven). Maar ik heb geen Twonky-setup...

Iemand een idee?

edit: tijdens mijn zoektocht zag ik een pagina op de Mediaserverconfig op Synology, DMA-compatibiliteit>Apparaatlijst. Daar stond alles op "standaardprofiel". Ik heb daar de diverse apparaten op de meest overeenkomende settings (SamsungTV, Android etc" gezet en nu worden de foto's van de Synology gewoon fullscreen weergegeven! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 09-08-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
TexMex schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:38:
[...]

Heeft iemand dit hier al geprobeerd? Ik weet niet of het ook werkt op de 2011 modellen, maar bij de gewone Uitzending Gemist-app zijn er ook drie verschillende versies. Dus wellicht dat dit niet direct werkt.
Ja, ik heb dit uitgeprobeerd op mijn Samsung UE46D8000. Helaas vervormt om te beginnen het startscherm (zie: http://imageshack.us/photo/my-images/441/rtlxl.jpg). In de tweede plaats (helaas niet het onbelangrijkste): het werkt gewoon niet. Je kunt op je afstandsbediening rommelen wat je wilt, er gebeurt gewoon niets.

Merkwaardig was ook dat mijn originele uitzending gemist voor de Nederlandse publieke omroep zomaar verdwenen was. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. Edit: Dit laatste probleem blijkt eenvoudig oplosbaar (staat in topic voor de 2012 modellen), maar daar kom ik wel op terug als RTLXL blijkt te werken voor de D serie.

Ik heb trouwens in het betreffende topic al eerder een berichtje gezet met de vraag of het programma ook voor de diverse Samsung modellen geschikt was (niet dus, blijkt nu). Misschien gaat dit nog tot iets leiden.

[ Voor 7% gewijzigd door jlaarts op 09-08-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jlaarts schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:09:
[...]

Ja, ik heb dit uitgeprobeerd op mijn Samsung UE46D8000. Helaas vervormt om te beginnen het startscherm (zie: http://imageshack.us/photo/my-images/441/rtlxl.jpg). In de tweede plaats (helaas niet het onbelangrijkste): het werkt gewoon niet. Je kunt op je afstandsbediening rommelen wat je wilt, er gebeurt gewoon niets.

Merkwaardig was ook dat mijn originele uitzending gemist voor de Nederlandse publieke omroep zomaar verdwenen was. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. Edit: Dit laatste probleem blijkt eenvoudig oplosbaar (staat in topic voor de 2012 modellen), maar daar kom ik wel op terug als RTLXL blijkt te werken voor de D serie.

Ik heb trouwens in het betreffende topic al eerder een berichtje gezet met de vraag of het programma ook voor de diverse Samsung modellen geschikt was (niet dus, blijkt nu). Misschien gaat dit nog tot iets leiden.
Ik had inderdaad in dat topic ook al dezelfde vraag gesteld. Misschien kunnen we deze versie van RTL XL naar Jaco Melse van de UG-app sturen. Wellicht kan hij er werkende versies van maken voor de modellen uit 2010 en 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Ik denk dat Thisegzz de meest aangewezen persoon zou zijn om Jaco Melse te benaderen als hij de app niet kan (of misschien: niet wil) aanpassen voor de oudere Samsung modellen. Een van de redenen is: zij zijn met z'n tweeën blijkbaar goed op de hoogte hoe je zo'n app-je in elkaar zet en kunnen elkaar inlichtingen geven over hoe dat bij de verschillene toestellen werkt. Maar ik zag (mogelijk als reactie op jouw berichtje) dat hij Thisegzz) er toch al naar zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ik heb Jaco gemaild maar nog geen reactie ontvangen. Ik ben ook al zelf wezen kijken naar verschillen tussen de drie UG releases, maar waarschijnlijk is het zo´n klein verschil tussen de honderden regels code dat ik het over het hoofd zie. Even afwachten wat Jaco antwoordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
thisegzz schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:22:
Ik heb Jaco gemaild maar nog geen reactie ontvangen. Ik ben ook al zelf wezen kijken naar verschillen tussen de drie UG releases, maar waarschijnlijk is het zo´n klein verschil tussen de honderden regels code dat ik het over het hoofd zie. Even afwachten wat Jaco antwoordt dus.
Klinkt goed! Ik heb hem zelf ook al gemaild, maar ook nog niets gehoord. Ik vind het in ieder geval een geweldig initiatief, de UG en de RTL-app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 09:09
blueface schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:56:

Het enige dat ik heb kunnen ontdekken aan deze firmware is dat er nu een extra geluidsformaat is toegevoegd onder geluid, extra instellingen, spdif uitvoer, geluidsformaat. Dts is toegevoegd. Dit waren eerst pcm en dolby digital. Ik weet niet of het dts 5.1 is. Dit zou moeten betekenen dat er nu via hdmi dts signalen worden uitgespuugd over de optical van de tv naar de versterker. Ik kan het helaas niet testen. Upc doet alleen stereo en dolby digital. Ik heb zelf de ue46d8000.
Ik heb helaas op mijn UE46D7000 geen extra DTS optie, wat ik ook doe. Hebben anderen met een D7000 dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
redah schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:12:
[...]

Ik heb helaas op mijn UE46D7000 geen extra DTS optie, wat ik ook doe. Hebben anderen met een D7000 dit wel?
Wat voor bron gebruik je? Ik had een film gehuurd via moviemax in smarthub en ik kreeg gewoon een dts optie die ik kon kiezen onder het menu. Werkte ook prima als ik dts selecteerde. Dit was op een d8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Ik probeer HBBTV op mijn D7000 te activeren (Local Set op EU Germany zetten), maar het lukt mij niet. ruSamsungTVCommunicator is geinstalleerd om op de knoppen Factory en 3speed te kunnen klikken. Ik heb met ruSamsungTVCommunicator verbinding met de TV, omdat ik het geluid hiermee harder/zachter kan zetten.

Ik doe de volgende acties:
  1. TV uit
  2. Op AB via Info, Menu, Mute, Power (TV gaat aan in Service Menu, maar na enkele seconden verdwijnt het service menu)
  3. Op 2 * op Tools te drukken, komt het service menu weer terug.
  4. ruSamsungTVCommunicator starten en op de knoppen, Factory, 3Speed klikken
  5. Op menuoption Option klikken.
Helaas is nu de menuoptie Local Set grijs en kan ik niet wijzigen.

Mijn firmware is 1023.1

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Digin schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:17:
Ik probeer HBBTV op mijn D7000 te activeren (Local Set op EU Germany zetten), maar het lukt mij niet. ruSamsungTVCommunicator is geinstalleerd om op de knoppen Factory en 3speed te kunnen klikken. Ik heb met ruSamsungTVCommunicator verbinding met de TV, omdat ik het geluid hiermee harder/zachter kan zetten.

(...)

Helaas is nu de menuoptie Local Set grijs en kan ik niet wijzigen.

Mijn firmware is 1023.1

Iemand een idee?
Helaas (nog) geen idee (ik ga er later nog wel eens naar kijken, bij mij werkt het nl. goed en dan wil je liever niet teveel rotzooien), maar ik sluit niet uit dat de firmware er debet aan is. De auteur vraagt trouwens zelf om log bestanden op te sturen om zijn app werkende te houden

(http://www.rainerullrich.de/samsung/#eine-bitte)

Ik weet niet of je dit aan hem kunt laten weten, ik denk dat als je niet al te krakkemikkig Duits schrijft dat al werkt. Maar ik veronderstel dat zijn Engels ook niet slecht zal zijn (als programmeur ontkom je daar niet aan).

Edit: Ik heb een nieuwere - de nieuwste - softwareversie (zie bij Samsung) maar ik kom nu ook tot de conclusie dat je je landinstelling niet meer kunt veranderen zoals we dat tot dusverre gewend waren. Ik zal dus voorlopig een "Duitse" TV blijven hebben (wat mij overigens veel plezier geeft). Ik ga het nu zelf ook maar eens bij Rainer melden.

Overigens weet ik dat er een truc is om oude firmware terug te zetten, die circuleert op het Duitse internet en komt er op neer dat je even een servertje opzet (niet aangesloten op internet) om de oude firmware terug te zetten. Dit lijkt mij echter niet de oplossing. De oplossing is er achter te komen wat Samsung heeft uitgespookt en hoe daar weer wat aan te doen is

[ Voor 24% gewijzigd door jlaarts op 20-08-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
@jlaarts,

Volgens mij is inderdaad de firmware versie het probleem. Samsung heeft veel tijd geïnvesteerd in het verwijderen van het wijzigen van de landcode, maar geen tijd voor het toevoegen van HBBTV voor de Benelux.
Via SamyGo kan deze firmware gedowngrade worden, maar dat werkt op dit moment even niet (603 fout).

Kan je me de link geven naar het zelf opzetten van een server voor het downgraden?
Pagina: 1 ... 92 ... 99 Laatste