Enkel de decoder en een DVD speler. Probleem is dat de Belgische providers nog altijd niet werken met kaarten. Een decoder is dus de enige optie.MY00 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:30:
[...]
Heb je veel vreemde apparaten aangesloten aan je TV?
Haal deze eens allemaal los, muv de decoder, en kijk dan of het probleem zich nog voor doet.
Indien dit dan nog het geval is probeer het eens met een CI+ kaart, indien het dan weg is ligt het aan de decoder.
Klopt allemaal, de satellietkabel die nu naar z'n bestaande FTA receiver gaat, sluit je aan op de Samsung en daarna is het afscheid nemen van de FTA receiver. Werkt uitstekend, er zit een S2 (HD) receiver in die ook DiseqC en USALS ondersteunt. Ik gebruik m'n Dreambox al niet meer!Eskiya schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:47:
Heb ff een ander vraagje. M'n vader heeft ook Schotel voor de Turkse zenders. (Samsung UE55D8000) heeft ook een DVB-S(2) aansluiting. Is het niet zo dat als hij de coaxkabel die nu naar de receiver gaat, in de TV plugt, hij de zenders zonder een receiver kan bekijken? (zijn allemaal FTA zenders en geen smartcard voor nodig) want de zenders doen het op deze manier niet.
Of ben ik nou kort door de bocht en werkt dit helemaal niet?
Wat minder legaal is de optie om een draadloze Diablocam te gebruiken, dan werkt CS ook weer.
Maar er kan uiteraard maar 1 CAM tegelijk in.
Heb vanmiddag nogmaals de coaxkabel die nu van de schotel naar de receiver gaat rechtstreeks in de S2 v/d tv gestopt maar de tv kon (nogmaals) geen zenders ontvangen.Sansar schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:17:
[...]
Klopt allemaal, de satellietkabel die nu naar z'n bestaande FTA receiver gaat, sluit je aan op de Samsung en daarna is het afscheid nemen van de FTA receiver. Werkt uitstekend, er zit een S2 (HD) receiver in die ook DiseqC en USALS ondersteunt. Ik gebruik m'n Dreambox al niet meer!
Wat minder legaal is de optie om een draadloze Diablocam te gebruiken, dan werkt CS ook weer.
Maar er kan uiteraard maar 1 CAM tegelijk in.
Is er een speciale plug wat er tussen moet? of iets extra's configureren? want zowel ext1 als ext2 krijg ik de melding geen zenders beschikbaar. Onder menu instellingen is de optie kanaal niet selecteerbaar.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? of juist niet doe waardoor ik de zenders niet ontvang?
Ik ben vanmiddag bij BCC binnen gelopen om eens naar de Samsung UE40D6740 te kijken ivm de aanbieding die ze hiermee hebben.
Ze hadden alleen de 46 inch versie staan met een demo film die erop afspeelde. Wat mij opviel en zeer verbaasd heeft is dat ik vaak - hoe zal ik het omschrijven - storingen, strepen, ghosting?? stilstaande groepjes pixels, of ruis in bepaalde groepen pixels zag...
Niet constant op één plek, maar random. Dit was gewoon opvallend en als dit een eigenschap van het toestel is, ik het maar bij mijn HD ready 32 inch van 6 jaar hou....
Helaas had ik weinig tijd en alle medewerkers waren bezig met andere klanten, dus heb daar niet over kunnen praten.
Kan iemand hier uit ervaring wat over vertellen? Wat kan dit zijn?
Ze hadden alleen de 46 inch versie staan met een demo film die erop afspeelde. Wat mij opviel en zeer verbaasd heeft is dat ik vaak - hoe zal ik het omschrijven - storingen, strepen, ghosting?? stilstaande groepjes pixels, of ruis in bepaalde groepen pixels zag...
Niet constant op één plek, maar random. Dit was gewoon opvallend en als dit een eigenschap van het toestel is, ik het maar bij mijn HD ready 32 inch van 6 jaar hou....
Helaas had ik weinig tijd en alle medewerkers waren bezig met andere klanten, dus heb daar niet over kunnen praten.
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Ext 1 en Ext 2 zijn de bronnen die binnenkomen via de scart ingangen.Eskiya schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:09:
[...]
Heb vanmiddag nogmaals de coaxkabel die nu van de schotel naar de receiver gaat rechtstreeks in de S2 v/d tv gestopt maar de tv kon (nogmaals) geen zenders ontvangen.
Is er een speciale plug wat er tussen moet? of iets extra's configureren? want zowel ext1 als ext2 krijg ik de melding geen zenders beschikbaar. Onder menu instellingen is de optie kanaal niet selecteerbaar.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? of juist niet doe waardoor ik de zenders niet ontvang?
Je moet de TV de zenders laten zoeken via de set-up en als bron sateliet kiezen.
Slechte demo? Teveel door gelust naar andere tv's, brakke kabel.mede schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:41:
Ik ben vanmiddag bij BCC binnen gelopen om eens naar de Samsung UE40D6740 te kijken ivm de aanbieding die ze hiermee hebben.
Beeld is nooit optimaal in een winkel, wegens meerdere tv's op 1 signaal en slecht/niet ingesteld. Echter hoe jij het omschrijft is het wel heel beroerd.
Ik heb zelf tijdje terug in de aanbieding de ue46d6200 gekocht, niks geen problemen. Beeld bevalt me prima. Als ik een blu ray afspeel, perfect beeld. Bij 1 tv zender wat haperingen (ligt aan UPC signaal), maar de rest is ook prima. Dat er af en toe een aantal pixels wat blokkerig zijn heb ik alleen bij de uh goedkoop verkregen films.
Sinds gisteren ook 2 3d brillen gekocht, zo'n duo pack met 2x de 3100 erin. Cars 2 voor mijn zoontje erbij gehaald en Avatar voor mezelf. Erg mooi beeld
Kwam het voor bij snel bewegende objecten op het scherm? (een mens die loopt, dat dan een beetje waas om de benen van de persoon zit) of een snelle auto die hard rijd?mede schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:41:
Ik denk dat de reactie van Pannekoek81 nog wel eens kan kloppen. Het was één wand met zo'n 30 TV's op dezelfde demo. Deze TV zat achteraan in de rij, dus misschien op het meest zwakke signaal. Ik ga er tenminste vanuit dat dit de laatste was en niet de eerste
en dat ze inderdaad allemaal zijn doorgelust.
Op zich wel slecht natuurlijk om zo je producten te demonstreren...Ik had echter het idee bij andere modellen dat dit verschijnsel niet echt merkbaar was.
Ik ga volgende week nog eens langs op een rustiger tijdstip en zal dan kijken of ze hem aan kunnen sluiten op een beter signaal.
@Dacuuu het kwam voor bij normale bewegingen, niet bij snelle bewegingen in het bijzonder. Een voorbij lopend persoon gaf wat vervagende pixels bij z'n armen.
Op zich wel slecht natuurlijk om zo je producten te demonstreren...Ik had echter het idee bij andere modellen dat dit verschijnsel niet echt merkbaar was.
Ik ga volgende week nog eens langs op een rustiger tijdstip en zal dan kijken of ze hem aan kunnen sluiten op een beter signaal.
@Dacuuu het kwam voor bij normale bewegingen, niet bij snelle bewegingen in het bijzonder. Een voorbij lopend persoon gaf wat vervagende pixels bij z'n armen.
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Omdat ik de AB bij mijn samsung UE46D8000 maar niks vind, en zeker als je iets zoeken op internet enz heb ik me een logitech k400 tobo aangeschaft.
Dacht dat deze compatible was met de tv
dus lekker niet.
Of moeten hier of daar iets veranderd worden, iemand met een ideetje?
Dacht dat deze compatible was met de tv

Dan weet ik vrijwel zeker dat je bedoelt wat ik zeg. Die waas is weg als je dat pixel motion geval uit zet. Maar dan krijg je weer het ouderwets 'schokkerig' beeld. Ik neem de waas maar voor lief..mede schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:51:
Mijn Marantz SR 6006 receiver heeft nauwelijks een eigen display. De bedoeling is dat je de TV als display gebruikt. Dan is het scherm, als je even iets wijzigt, zwart, met niet al te felle letters MARANTZ op het scherm. Zou dit kwaad kunnen voor de TV?
Verwijderd
Ik heb een Samsung D8000. Is het mogelijk om via een optie een geluids home theater systeem te koppelen die Wireless gaat tussen beide apparaten? Ik heb een nieuw huis en ik kan niet meer bekabelen. Ik heb wel ethernet Cat6 kabel naar de TV lopen. (weggestuct). Welk merk en welk systeem kan geluid van de tv wireless op een soundsysteem krijgen. Zou ook mooi zijn als ik verder het soundsysteem kan besturen via mobiele apps. Ik heb me kapot gezocht op inet. Ik kom er echter niet uit.
Dat ligt aan de instelling van de TVmede schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:41:
@DrsA Is dit iets? http://lmgtfy.com/?q=wireless+hdmi
Ik heb niet gecheckt of ARC ook werkt via zo'n syteem, maar de link is een begin. Mijn Marantz receiver is te besturen via apps.
Ik heb niet gecheckt of ARC ook werkt via zo'n syteem, maar de link is een begin. Mijn Marantz receiver is te besturen via apps.
[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 29-05-2012 19:16 ]
Ik heb sinds 2 weken de UE40D6750, sinds kort ervaren wij hiermee problemen.
Aangesloten zijn de onkyo 509 receiver, popcornhour A300en de samsung SMT-C7140A.
De Samsung SMT-C7140A gaat direct in de TV i.v.m. handshake problemen Onkyo.
De popcornhour gaat in de hdmi poort van de onkyo. (BD/DVD)
Onkyo hdmi out naar de tv (hdmi2)
Elke keer krijg ik zomaar uit het niets Zwak of geen signaal, zelfs als ik de stroom van de aparaten haal krijg ik met geen mogelijkheid mijn beeld meer terug. Dan zomaar uit het niets krijg ik soms weer mijn beeld terug.
Dit gebeurt als ik tv wil kijken maar ook als ik film wil kijken met de pocornhour.
Ik heb de laatste firmware op de tv gezet, en volgens mij zijn toen ook de problemen onstaan.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, wij worden hier thuis er helemaal knettergek van.
Alle hulp is welkom ....
Aangesloten zijn de onkyo 509 receiver, popcornhour A300en de samsung SMT-C7140A.
De Samsung SMT-C7140A gaat direct in de TV i.v.m. handshake problemen Onkyo.
De popcornhour gaat in de hdmi poort van de onkyo. (BD/DVD)
Onkyo hdmi out naar de tv (hdmi2)
Elke keer krijg ik zomaar uit het niets Zwak of geen signaal, zelfs als ik de stroom van de aparaten haal krijg ik met geen mogelijkheid mijn beeld meer terug. Dan zomaar uit het niets krijg ik soms weer mijn beeld terug.
Dit gebeurt als ik tv wil kijken maar ook als ik film wil kijken met de pocornhour.
Ik heb de laatste firmware op de tv gezet, en volgens mij zijn toen ook de problemen onstaan.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, wij worden hier thuis er helemaal knettergek van.
Alle hulp is welkom ....
Verwijderd
Hier ben ik ook benieuwd naar.shevchenko schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:54:
Omdat ik de AB bij mijn samsung UE46D8000 maar niks vind, en zeker als je iets zoeken op internet enz heb ik me een logitech k400 tobo aangeschaft.
Dacht dat deze compatible was met de tvdus lekker niet.
Mijn ouders hebben ook deze tv gekocht en kregen het k400 toetsenbord er gratis bij, maar krijgen hem niet aan de praat
Dag mede hobbyisten.
Het is al weer een tijdje stil (sinds maart) rond het topic HBBTV op de Samsung D modellen.
De meest praktische tip die er tot dusverre over gegeven is: download even het handige programma van Rainer Ulrich (ruSamsungTVCommunicator) en zorg ervoor dat je televisie veranderd van EU_Benelux naar EU_Germany. Dan heb je HBBTV in elk geval vrij snel geactiveerd.
Ongetwijfeld is er een aantal tweakers dat daar niet zoveel zin in had, onder andere omdat Samsung in december 2011 nog had gemeld dat de HBBTV in 2012 zou worden geactiveerd.
Inmiddels kun je constateren dat HBBTV werkt bij Canal Digitaal, op een aantal Digitenne ontvangers, zelfs al bij UPC en bij de Samsung modellen voor 2012 maar.... niet bij de Samsung D modellen waarvan er toch hele troepen eveneens in 2012 zijn verkocht !
Wat blijkt nu ? Samsung meldt in zijn eigen forum (op SamsungWorld.nl) dat het ook helemaal niet van plan is nog überhaupt iets aan deze situatie te doen. Daar heeft men wat gekke argumenten voor zoals het feit dat er dan problemen zouden zijn met Ziggo en UPC wat overigens elders in dat forum glashard door een mede lezer wordt ontkend (en: in Duitsland hebben ze natuurlijk helemaal geen kabel...). Als satelliet kijker ben ik sowieso natuurlijk al niet zo enthousiast over dit soort deze flauwekul opmerkingen waar ik persoonlijk niets mee te maken heb.
Ik heb dan ook niet kunnen nalaten - hoewel ik er met mijn "aangepaste tv" eigenlijk nog niet eens zo veel last van heb, aan het forum hier een zure reactie toe te voegen.
Het komt er blijkbaar toch een beetje op neer dat Samsung zich beschamend weinig bekommert om de mensen die toch nog maar kort geleden een niet erg goedkope televisie hebben aangeschaft. Hoewel het een prachtige TV is en blijft.
Het is al weer een tijdje stil (sinds maart) rond het topic HBBTV op de Samsung D modellen.
De meest praktische tip die er tot dusverre over gegeven is: download even het handige programma van Rainer Ulrich (ruSamsungTVCommunicator) en zorg ervoor dat je televisie veranderd van EU_Benelux naar EU_Germany. Dan heb je HBBTV in elk geval vrij snel geactiveerd.
Ongetwijfeld is er een aantal tweakers dat daar niet zoveel zin in had, onder andere omdat Samsung in december 2011 nog had gemeld dat de HBBTV in 2012 zou worden geactiveerd.
Inmiddels kun je constateren dat HBBTV werkt bij Canal Digitaal, op een aantal Digitenne ontvangers, zelfs al bij UPC en bij de Samsung modellen voor 2012 maar.... niet bij de Samsung D modellen waarvan er toch hele troepen eveneens in 2012 zijn verkocht !
Wat blijkt nu ? Samsung meldt in zijn eigen forum (op SamsungWorld.nl) dat het ook helemaal niet van plan is nog überhaupt iets aan deze situatie te doen. Daar heeft men wat gekke argumenten voor zoals het feit dat er dan problemen zouden zijn met Ziggo en UPC wat overigens elders in dat forum glashard door een mede lezer wordt ontkend (en: in Duitsland hebben ze natuurlijk helemaal geen kabel...). Als satelliet kijker ben ik sowieso natuurlijk al niet zo enthousiast over dit soort deze flauwekul opmerkingen waar ik persoonlijk niets mee te maken heb.
Ik heb dan ook niet kunnen nalaten - hoewel ik er met mijn "aangepaste tv" eigenlijk nog niet eens zo veel last van heb, aan het forum hier een zure reactie toe te voegen.
Het komt er blijkbaar toch een beetje op neer dat Samsung zich beschamend weinig bekommert om de mensen die toch nog maar kort geleden een niet erg goedkope televisie hebben aangeschaft. Hoewel het een prachtige TV is en blijft.
Ik ben het helemaal met je post eens. Zelf heb ik dan ook meerdere malen het HbbTV-probleem aangekaart op SamsungWorld, om vervolgens een nietszeggende reactie te krijgen. De Duitse en Nederlandse modellen zouden niet volledig identiek zijn. Dat is natuurlijk onzin. In het service menu van je tv kun je de landcode, zoals je weet, simpel wijzigen, zodat je dus kunt kiezen voor een compleet Duits of volledig Nederlands model. Het argument dat HbbTV in combinatie met kabel niet goed werkt, is inderdaad ook grote onzin. Juist in Duitsland is men met HbbTV al veel verder dan hier. De grootste zenders daar maken er al enige tijd gebruik van, zowel via de kabel als via de satelliet.
Juist omdat ik vorig jaar het topmodel (D8000) heb aangeschaft, had ik verwacht dat ik nog wel enige tijd op simpele updates kon rekenen. Waarschijnlijk zou dit probleem door de technici van Samsung in Zuid-Korea zeer makkelijk op te lossen zijn. Het zal alleen allemaal wel weer te veel moeite kosten om dat vanuit Nederland te regelen.
Het meest trieste is eigenlijk nog dat Samsung vorig jaar de HbbTV-functionaliteit zelf in Nederland heeft getoond op een D8000-model (nieuws: Samsung-tv's gaan in 2012 HbbTV ondersteunen), zeer waarschijnlijk door de bekende truc met het service menu toe te passen. Het gaf in ieder geval de hoop dat het met de modellen uit de D-serie wat betreft HbbTV wel goed zou komen. Tot dusverre is dat helaas nog niet het geval.
Ook ik kijk televisie via de satelliet en voor ons is dit probleem eigenlijk nog het meest irritant, wetende dat CanalDigitaal de HbbTV-functionaliteit al bijna een jaar biedt. En ik weet ook gewoon dat HbbTV werkt op mijn tv als ik de landcode naar EU_GER wijzig. Het enige probleem is dat ik dan de CanalDigitaal-zenderlijst niet meer kan updaten, terwijl dat bij satellietkijkers juist zo vaak nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 04-06-2012 10:53 ]
Ik heb gisteravond smart hub geupdated. Alle opnames op mijn samsung harddisk die ik had aangesloten dus weg. Ik krijg steeds geen apparaat aangesloten. Alle usb poorten geprobeerd. Harde schijf powerlampje brand wel. Er stonden dus ruim 50 opnames op die nu weg zijn. Wat een klotezooi! Samsung altijd met die klote updates. Heeft altijd goed gewerkt, na de update deed ie het gelijk niet meer.Heeft iemand anders dit nu ook? Samsung D8000.
Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht.jlaarts schreef op maandag 04 juni 2012 @ 01:19:

Probeer het eens met xfs_repair: Lösung: TV (D-Serie) findet USB-Platte nicht mehr (hifi-forum). Naam van de schijf (daar /dev/sdb1) kan natuurlijk afwijken.blueface schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:22:
Alle opnames op mijn samsung harddisk die ik had aangesloten dus weg. Ik krijg steeds geen apparaat aangesloten.
Bedankt. Mijn duits is zeer slecht. Ik begrijp iets van dat ik een linux boot cd nodig heb?hcQd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:27:
[...]
Probeer het eens met xfs_repair: Lösung: TV (D-Serie) findet USB-Platte nicht mehr (hifi-forum). Naam van de schijf (daar /dev/sdb1) kan natuurlijk afwijken.
Dan de hardeschijf op de pc moet aansluiten en een bestand moet uitvoeren?
Ik weet niet of wij hetzelfde probleem hebben, maar wellicht heb je hier wat aan.blueface schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:22:
Ik heb gisteravond smart hub geupdated. Alle opnames op mijn samsung harddisk die ik had aangesloten dus weg. Ik krijg steeds geen apparaat aangesloten. Alle usb poorten geprobeerd. Harde schijf powerlampje brand wel. Er stonden dus ruim 50 opnames op die nu weg zijn. Wat een klotezooi! Samsung altijd met die klote updates. Heeft altijd goed gewerkt, na de update deed ie het gelijk niet meer.Heeft iemand anders dit nu ook? Samsung D8000.
Krijgen jullie ook de melding geen apparaat aangesloten?BamSlam_ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:23:
[...]
Ik weet niet of wij hetzelfde probleem hebben, maar wellicht heb je hier wat aan.
Ik vind het gewoon raar. Dit is de eerste keer dat ik het mee maak. Daarvoor nooit geen last.
Laat even weten of het bij jullie werkt.
Ik proef ook een zekere onbekendheid met Linux, misschien handiger om even iemand in de omgeving op te zoeken die daar wat meer in thuis is. (Mocht BamSlam_'s suggestie niet werken.)blueface schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:51:
Bedankt. Mijn duits is zeer slecht. Ik begrijp iets van dat ik een linux boot cd nodig heb?
Verwijderd
Ik heb wat problemen om de ci+ module op de D8000 aan de praat te krijgen en dacht misschien helpt het als ik de firmware update naar de laatste versie. Maakt het nog uit of ik dat via een usb stick doe, of kan ik ook de functie op de tv om online te updaten gebruiken?
Het is toch formateren geworden. Ik heb het nog wel bij samsung gemeld. Er gaat nu een productspecialist mee aan de slag. Wordt er deze week over terug gebeld. Dus ik laat nog wel even weten hoe het afloopt. Wel shit van al die programma's die ik kwijt ben.
Verwijderd
er is nieuwe firmware beschikbaar voor de D8000 op samsung.nl, T-GAP8DEUC-1023.1
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 09:08 ]
Nieuwe firmware geinstalleerd via usb.
Echter werkt de logitech k400 nog altijd niet, toch maar eens mailtje sturen naar samsung.
Iemand email-adres waar ik zeker respons op krijg.
Grtz
Echter werkt de logitech k400 nog altijd niet, toch maar eens mailtje sturen naar samsung.
Grtz
Verwijderd
Is er een manier om te zien of de tv (D8000) de smartcard of ci+ module goed kan lezen? Ik krijg de zenders maar niet aan de praat, behalve NED1.
Iemand al een changelog gevonden voor de nieuwe firmware?
MENU→Instellingen→Algemene Interface.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:31:
Is er een manier om te zien of de tv (D8000) de smartcard of ci+ module goed kan lezen?
Ned 1 krijg je ook zonder wat dan ook aan de praat. Belangrijk is dat JIJ de juiste gegevens van jouw provider invult zoals zenderID en frequentieID. Het namelijk maar net waar je woont in Nederland. Bij de frequentie (ZIGGO) moet je een extra '0' invoeren.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:31:
Is er een manier om te zien of de tv (D8000) de smartcard of ci+ module goed kan lezen? Ik krijg de zenders maar niet aan de praat, behalve NED1.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nieuwe firmware geinstalleerd. Nog geen verschil kunnen ondekken. Hopelijk is dat gezeur met die hardeschijf opnames nu afgelopen. Stiekum gehoopt op dataservice funtie gehoopt, maar nee. Jammer weer van samsung.
Je kunt dit het beste doen via twitter, daar reageerd men erg snel op.shevchenko schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:20:
Grtz
[ Voor 21% gewijzigd door MY00 op 06-06-2012 19:51 ]
Ivm de logitech k400, deze werken alleen icm de ES serie en niet met de D-serie, via twitter en samsungworld als antwoord gekregen
Dus hier slaan ze de bal volledig verkeerd!!!!!!!!!!!!!!
http://www.tvstore.nl/pro...os-touch-toetsenbord.html
Dit product is geschikt voor de Samsung UE46D8000
(en 59 andere modellen)
Dus hier slaan ze de bal volledig verkeerd!!!!!!!!!!!!!!
http://www.tvstore.nl/pro...os-touch-toetsenbord.html
Dit product is geschikt voor de Samsung UE46D8000
(en 59 andere modellen)
Nog even een mededeling. Ik ben dus niet terug gebeld. Dit zou vandaag gebeuren. Dat is dus de samsung service. Ik heb er echt zo'n hekel aan als mensen mij wat beloven en het niet doen. Dat heet dan een productspecialist. Laat ie eens ondekken hoe een telefoon werkt. Iemand al veranderingen gezien met betrekking tot de nieuwe firmware?
Ik heb de laatste firmware update gedaan op mijn d8000. Daarna wou ik mijn landcode in het service menu vanderen met de knoppen factory en 3D in de rusamsungtvcommunicator maar deze reageren niet in het service menu. De knop om de landcode te wijzigen blijft uit (niet beschikbaar). Doe ik iets fout of komt dit door de firmware. Iemand een idee ?
Hallo medetweakers,
Ik heb sinds kort een D6750, nu wou ik gisteren eens een film streamen.
Dus ik allshare gedownload, een map toegewezen enz. Dat ging allemaal prima.
Nu selecteer ik dus een .mkv film uit deze map, dit werkt opzich ook redelijk.
Nu moest de film continu laden, dit is waarschijnlijk een netwerk probleem, maar dat even terzijde.
Nu had ik de film project x geselecteerd, hier had ik een .mta bestand bij voor ondertitels(?).
Op de TV ontving ik alleen geen ondertiteling, dus een .srt bestandje gedownload en exact de zelfde naam gegeven als de MKV. Dit zonder succes.
Vervolgens ging ik kijken of het met een andere .mkv wel lukte, Dexter S01E01 en met succes, fijnloos ondertiteling er onder.
Nu was het enigste verschil wat ik heb kunnen ontdekken:
Project X - 3 subs 2 ingebakken in mkv(?) NL, ENG, en verder dan nog de NL ondertitels van het .srt bestand.
Dexter S01E01 - 1 sub, deze kwam uit het SRT bestand.
Kan het dus zijn dat Allshare alleen ondertiteling kan lezen als er geen ondertiteling ingebakken in de MKV zit? of is het toch een ander probleem?
Ik heb sinds kort een D6750, nu wou ik gisteren eens een film streamen.
Dus ik allshare gedownload, een map toegewezen enz. Dat ging allemaal prima.
Nu selecteer ik dus een .mkv film uit deze map, dit werkt opzich ook redelijk.
Nu moest de film continu laden, dit is waarschijnlijk een netwerk probleem, maar dat even terzijde.
Nu had ik de film project x geselecteerd, hier had ik een .mta bestand bij voor ondertitels(?).
Op de TV ontving ik alleen geen ondertiteling, dus een .srt bestandje gedownload en exact de zelfde naam gegeven als de MKV. Dit zonder succes.
Vervolgens ging ik kijken of het met een andere .mkv wel lukte, Dexter S01E01 en met succes, fijnloos ondertiteling er onder.
Nu was het enigste verschil wat ik heb kunnen ontdekken:
Project X - 3 subs 2 ingebakken in mkv(?) NL, ENG, en verder dan nog de NL ondertitels van het .srt bestand.
Dexter S01E01 - 1 sub, deze kwam uit het SRT bestand.
Kan het dus zijn dat Allshare alleen ondertiteling kan lezen als er geen ondertiteling ingebakken in de MKV zit? of is het toch een ander probleem?
Ik krijg helaas nog steeds niet de landcode gewijzigd, na de tv in het service menu te hebben gezet en verbonden ben met de rusamsungtvcommunicator waar ik de factory en 3speed knop heb gebruikt blijft de fuctie om de landcode te wijzigen niet beschikbaar, Komt dit misschien door de nieuwe firmware ?
Weet je wel zeker dat je tv verbinding heeft met de ruSamsungTVCommunicator? Ik had namelijk de eerste paar keer geen verbinding (wel oudere firmware). Haal anders de log even door Google Translate heen, dan kan je precies zien of het aan de verbinding ligt of niet.Kuip33 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:47:
Ik krijg helaas nog steeds niet de landcode gewijzigd, na de tv in het service menu te hebben gezet en verbonden ben met de rusamsungtvcommunicator waar ik de factory en 3speed knop heb gebruikt blijft de fuctie om de landcode te wijzigen niet beschikbaar, Komt dit misschien door de nieuwe firmware ?
Zijn er mensen die SamyGO gebruiken en het waarbij het opnemen naar een NFS share is gelukt? Ik krijg het maar niet voor elkaar. De NFS share kan ik benaderen, maar het daadwerkelijk opnemen is mij tot op heden nog niet gelukt.
[ Voor 14% gewijzigd door Lennyz op 08-06-2012 11:41 ]
Beste LennyZ dank voor je replyLennyz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:16:
[...]
Weet je wel zeker dat je tv verbinding heeft met de ruSamsungTVCommunicator? Ik had namelijk de eerste paar keer geen verbinding (wel oudere firmware). Haal anders de log even door Google Translate heen, dan kan je precies zien of het aan de verbinding ligt of niet.
Zijn er mensen die SamyGO gebruiken en het waarbij het opnemen naar een NFS share is gelukt? Ik krijg het maar niet voor elkaar. De NFS share kan ik benaderen, maar het daadwerkelijk opnemen is mij tot op heden nog niet gelukt.
De tool heeft verbinding met de televisie want als ik de uitknop gebruik in de tool gaat de tv ook daadwerkelijk uit. Ik heb mijn tv geupdate met de laatste versie firmware en dacht datb het misschien daaraan zou liggen.
Of is er een bepaald moment of combinatiedat ik de factory en 3speed moet indrukken
Ik heb voor de zekerheid ook nog even de log bijgesloten van de factory en de 3speed, voor zover ik kan zien zijn ze gewoon naar de tv verstuurd maar de optie localset werkt nog steeds niet
08.06.2012, 13:31:55,427, >ru_GuiMeinEventHandler<: MyRCButton: >Factory< - 226 <-> 226
08.06.2012, 13:31:55,442, >ru_IsKeyValid<: key: KEY_FACTORY
08.06.2012, 13:31:55,442, >ru_IsKeyValid<: Valid: 1
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_IsKeyValid<: SendeKeyOrCode: KEY_FACTORY
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_RCSendAnything<:
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_RCSendAnything<: ---------- Key: "KEY_FACTORY" ----------
08.06.2012, 13:31:55,520, >ru_TCPSendAndRecv<: Send Count Nr 1
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_TCPSendAndRecv<: Orig: 0x010C00696170702E73616D73756E67040000000000
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_TCPSendAndRecv<: used ticks: 141 ticks
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Length: 4
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Data: ....
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Dec: 0,0,0,0
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Hex: 00,00,00,00
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendAnything<: return=1
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendKey<: 1#1: return=1 error=0
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendKey<: 1#1-Exit: return=1
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_GuiMeinEventHandler<:
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_GuiMeinEventHandler<: MyRCButton: >3Speed< - 227 <-> 227
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: key: KEY_3SPEED
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: Valid: 1
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: SendeKeyOrCode: KEY_3SPEED
08.06.2012, 13:31:56,909, >ru_RCSendAnything<:
08.06.2012, 13:31:56,909, >ru_RCSendAnything<: ---------- Key: "KEY_3SPEED" ----------
08.06.2012, 13:31:56,956, >ru_TCPSendAndRecv<: Send Count Nr 1
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_TCPSendAndRecv<: Orig: 0x010C00696170702E73616D73756E67040000000000
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_TCPSendAndRecv<: used ticks: 63 ticks
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Length: 4
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Data: ....
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Dec: 0,0,0,0
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Hex: 00,00,00,00
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendAnything<: return=1
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendKey<: 1#1: return=1 error=0
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendKey<: 1#1-Exit: return=1
08.06.2012, 13:31:55,427, >ru_GuiMeinEventHandler<: MyRCButton: >Factory< - 226 <-> 226
08.06.2012, 13:31:55,442, >ru_IsKeyValid<: key: KEY_FACTORY
08.06.2012, 13:31:55,442, >ru_IsKeyValid<: Valid: 1
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_IsKeyValid<: SendeKeyOrCode: KEY_FACTORY
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_RCSendAnything<:
08.06.2012, 13:31:55,458, >ru_RCSendAnything<: ---------- Key: "KEY_FACTORY" ----------
08.06.2012, 13:31:55,520, >ru_TCPSendAndRecv<: Send Count Nr 1
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_TCPSendAndRecv<: Orig: 0x010C00696170702E73616D73756E67040000000000
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_TCPSendAndRecv<: used ticks: 141 ticks
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Length: 4
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Data: ....
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Dec: 0,0,0,0
08.06.2012, 13:31:55,661, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Hex: 00,00,00,00
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendAnything<: return=1
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendKey<: 1#1: return=1 error=0
08.06.2012, 13:31:55,973, >ru_RCSendKey<: 1#1-Exit: return=1
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_GuiMeinEventHandler<:
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_GuiMeinEventHandler<: MyRCButton: >3Speed< - 227 <-> 227
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: key: KEY_3SPEED
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: Valid: 1
08.06.2012, 13:31:56,893, >ru_IsKeyValid<: SendeKeyOrCode: KEY_3SPEED
08.06.2012, 13:31:56,909, >ru_RCSendAnything<:
08.06.2012, 13:31:56,909, >ru_RCSendAnything<: ---------- Key: "KEY_3SPEED" ----------
08.06.2012, 13:31:56,956, >ru_TCPSendAndRecv<: Send Count Nr 1
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_TCPSendAndRecv<: Orig: 0x010C00696170702E73616D73756E67040000000000
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_TCPSendAndRecv<: used ticks: 63 ticks
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Length: 4
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Data: ....
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Dec: 0,0,0,0
08.06.2012, 13:31:57,018, >ru_RCFetchResult<: ErgebnisBytes-Hex: 00,00,00,00
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendAnything<: return=1
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendKey<: 1#1: return=1 error=0
08.06.2012, 13:31:57,330, >ru_RCSendKey<: 1#1-Exit: return=1
ik heb een ps51d8000 werkelijk een pracht tv maar wat ik niet gefixt krijg is dat wanneer ik een film via een usb wil afspelen dan speelt deze af in een 4:3 formaat midden in het scherm in formaat liggen A4. dus klein! Hoe krijg ik groter?
Ik weet het: mijn reactie is helaas al te laat. Maar de verwijzing naar het HiFi forum was wel een hele goede. Ik kan de tip die ik daar las hier helemaal niet vinden terwijl ik het probleem uit eigen ervaring ook ken (en dus ook al heel wat opnamen heb zien verdwijnenblueface schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:51:
[...]
Bedankt. Mijn duits is zeer slecht. Ik begrijp iets van dat ik een linux boot cd nodig heb?
Mijn vertaling:
Hallo
Veel van jullie kennen vermoedelijk het probleem. Gisteren nog een mooie HD film opgenomen, vandaag vindt de Samsung de harde schijf niet meer en wil hem formatteren. Wel, dan gaat het weliswaar weer, maar alle opnamen zijn weg. Dankzij enige posts hier in het forum heb ik mijn opnamen kunnen redden, Dank !
Omdat ik weliswaar een derde PC met Ubuntu heb (voor de au pair), maar geen benul van Ubuntu, was het voor mij wat moeizaam. Daarom voor de Windows gebruikers onder jullie een paar tips.
1) Maak een Ubuntu -ISO CD met je Windows PC
2) Doe de CD in de PC en start je PC van de CD
3) Start het terminal programma
4) Sluit de USB hard disk aan
5) Type: sudo xfs_repair -L /dev/sdb1
6) Klaar ! Nu moet de TV de harddisk weer vinden.
Eventueel moet je xfsprogs installeren, in het geval de PC xfs-repair niet vindt. Of dat nu met de Ubuntu boot CD gaat, weet ik niet. Oplossing: Ubuntu op een kleine partitie installeren (wordt bij het starten gevraagd).
Ubuntu installeert xfs-repair automatisch als het niet voorhanden is.
Veel succes !
P.S. Samsung maakt fantastische TV's, de software is echter vaak onvolwassen en slecht. De aanbevelingen van Samsung met betrekking tot de werking van de harde schijf zijn met betrekking tot dit probleem onzin. Een 2.5" schijf met 1TB loopt met zo goed of slecht als een 500GB met eigen stroomvoorziening, Helaas is Samsung niet bij machte de fout te vinden en te verwijderen.
Het zijn 'slechts' aanbevelingen. Gebruik je een >> 1TB HDD, dan moet je dat zelf weten, maar als je problemen ondervindt dan had je het kunnen weten (geen ondersteuning Samsung). Hetzelfde geldt voor USB sticks. 9 Van die 10 zijn ongeschikt voor opnames en timeshift. Heb jij die ene die het wel doet, dan prima toch maar zo leg je de verantwoordelijkheid bij de gebruiker/eigenaar.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nou, het is wel weer even zoeken waar die firmware staat. Voor liefhebbers hier de plek waar hij staat. Ik wacht ook maar even of iemand kan uitvinden wat we er mee opschieten. Voordat je het weet is je zelf gehackte HBBTV, die Samsung ons in Nederland niet gunt, om zeep geholpenshevchenko schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:20:
Nieuwe firmware geinstalleerd via usb.
Grtz
Verwijderd
Hallo Allemaal
Ik heb sinds twee weken een raar fenomeen met mijn UE40D8000 die ik niet kan verklaren en willekeurig wel of niet optreedt:
De TV is verbonden via HDMI aan een Yamaha RX-V771 en op het moment dat ik de TV aanzet (samen met de versterker en set-top box via een Logitech Harmony One afstandbediening) dan komt het soms voor dat het beeld zich na een aantal seconden vanzelf uitschakelt. De TV zelf blijft aan (het Samsung lampje brandt nog), en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan of uit.
Enige oplossing is om de stekkers eruit te trekken, een paar keer met de afstandsbediening de TV aan en uit te schakelen zodat ie stroomloos wordt en vervolgens de stekkers er weer in. Op dat moment is het probleem verholpen.
Nu valt het me op dat in die paar seconden dat het scherm aan is, de zenderinfo (die in dit geval dus HDMI 2 aangeeft) naar het lijkt in een hele lage resolutie te zien is, bijna transparant. De rest van het beeld ziet er wel normaal uit en vervolgens schakelt de TV het beeld dus uit.
Het lijkt mij een softwarefout, vandaar dat ik de stekkers er uitgehaald had voor een reset, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?
Alvast bedankt
Ik heb sinds twee weken een raar fenomeen met mijn UE40D8000 die ik niet kan verklaren en willekeurig wel of niet optreedt:
De TV is verbonden via HDMI aan een Yamaha RX-V771 en op het moment dat ik de TV aanzet (samen met de versterker en set-top box via een Logitech Harmony One afstandbediening) dan komt het soms voor dat het beeld zich na een aantal seconden vanzelf uitschakelt. De TV zelf blijft aan (het Samsung lampje brandt nog), en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan of uit.
Enige oplossing is om de stekkers eruit te trekken, een paar keer met de afstandsbediening de TV aan en uit te schakelen zodat ie stroomloos wordt en vervolgens de stekkers er weer in. Op dat moment is het probleem verholpen.
Nu valt het me op dat in die paar seconden dat het scherm aan is, de zenderinfo (die in dit geval dus HDMI 2 aangeeft) naar het lijkt in een hele lage resolutie te zien is, bijna transparant. De rest van het beeld ziet er wel normaal uit en vervolgens schakelt de TV het beeld dus uit.
Het lijkt mij een softwarefout, vandaar dat ik de stekkers er uitgehaald had voor een reset, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?
Alvast bedankt
Verwijderd
Daarnet Game Of Thrones gezien via usb op m'n tv. Plotseling merkte ik dat er tijdens donkere scènes aan zowel de linkerkant als rechterkant soort transparante/grijze (maar dan echt heel licht grijs) lijnen tevoorschijn komen. Dit gebeurde echter enkel tijdens vrij donkere scènes met uitzondering van één super lichte scène
Erna ff een picture test gedaan (bij de settings van m'n tv) maar dat is natuurlijk geen donkere scène/foto. Alles zag er dan ook perfect uit. Heb ik reden tot paniek (zal dit ook gebeuren tijdens het gamen? Of zou het aan de ingebouwde media speler liggen)
Het vreemde vond ik wel dat dit niet gebeurde tijdens de credits, terwijl de achtergrond daarvan altijd pikzwart is.
spoiler:
en als ik dan heel goed keek zag ik een soort van transparante balken/lijnen. Dit gebeurt dus wel niet tijdens gewone scèneswanneer Khaleesi in die sneeuw loopt
Erna ff een picture test gedaan (bij de settings van m'n tv) maar dat is natuurlijk geen donkere scène/foto. Alles zag er dan ook perfect uit. Heb ik reden tot paniek (zal dit ook gebeuren tijdens het gamen? Of zou het aan de ingebouwde media speler liggen)
Het vreemde vond ik wel dat dit niet gebeurde tijdens de credits, terwijl de achtergrond daarvan altijd pikzwart is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 16:35 ]
Ik heb mijn D6750 geupgrade naar 1020. Werkt prima en ik merk geen verschil. Sommige sites beweren dat deze firmware tot doel had om Full HD 3D mogelijk te maken, maar ik heb niet zulke content om dat te testen.jlaarts schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:27:
[...]Nou, het is wel weer even zoeken waar die firmware staat. Voor liefhebbers hier de plek waar hij staat. Ik wacht ook maar even of iemand kan uitvinden wat we er mee opschieten. Voordat je het weet is je zelf gehackte HBBTV, die Samsung ons in Nederland niet gunt, om zeep geholpen
Merkwaardig is dat na de upgrade al mijn settings nog bewaard bleven. Bij de vorige upgrade naar 1019 was alles terug naar factory default.
@jlaarts & roderickvd
Nou de 1023 firmware via usb stick erop gezet (D8000), en al mijn beeld instellingen waren mooi foetsie.
Dus schijnbaar verschilt dat per firmware tv model. Ben weer lekker zoet geweest met de boel weer een beetje fatsoenlijk naar smaak in te stellen !!!
Zelfs het samsung logo stond weer aan, terwijl ik die uit had gezet. Ga er maar vanuit dat ie alles terugzet naar fabrieksinstellingen...
Wat mij opviel (tenminste denk ik want ik pruts normaal nooit aan de beeldinstellingen) is dat het er op lijkt dat het menu van de beeldinstellingen is veranderd?!?!
tenminste als ik contrast kies in het overzicht menu (helder, contrast etc. bij elkaar) dan verschijnt de contrast op een klein balkje onderin en kun je met omhoog/omlaag naar helderheid of iets anders scrollen, ik had het idee dat dat voorheen niet zo was. Maar goed kan ook zijn dat het te lang geleden is dat ik daar in heb lopen klooien, en dat het me nu pas opvalt dat die optie er in 1021 ook al in zat
. (Mss heeft iemand nog die 1021 fw op zijn D8000 die dat kan checken.
Verder niks nieuws te merken behalve dat smarthub na de firmware, weer een aantal apps ging updaten/bijwerken.
Nou de 1023 firmware via usb stick erop gezet (D8000), en al mijn beeld instellingen waren mooi foetsie.
Dus schijnbaar verschilt dat per firmware tv model. Ben weer lekker zoet geweest met de boel weer een beetje fatsoenlijk naar smaak in te stellen !!!
Zelfs het samsung logo stond weer aan, terwijl ik die uit had gezet. Ga er maar vanuit dat ie alles terugzet naar fabrieksinstellingen...
Wat mij opviel (tenminste denk ik want ik pruts normaal nooit aan de beeldinstellingen) is dat het er op lijkt dat het menu van de beeldinstellingen is veranderd?!?!
tenminste als ik contrast kies in het overzicht menu (helder, contrast etc. bij elkaar) dan verschijnt de contrast op een klein balkje onderin en kun je met omhoog/omlaag naar helderheid of iets anders scrollen, ik had het idee dat dat voorheen niet zo was. Maar goed kan ook zijn dat het te lang geleden is dat ik daar in heb lopen klooien, en dat het me nu pas opvalt dat die optie er in 1021 ook al in zat
Verder niks nieuws te merken behalve dat smarthub na de firmware, weer een aantal apps ging updaten/bijwerken.
Beam this message up, Scottie!
Klopt, met de 1019 firmware (D6750) is het menu lichtelijk veranderd. Net iets gebruiksvriendelijker wat mij betreft. Gelukkig had ik al mijn settings bewaard in een tekstbestandje dus kon ik ze snel terugzetten.
Verwijderd
goedemiddag,
ik heb onlangs een losse hd gekocht voor me D7000
dit werkt allemaal maar hoe moet ik er een film opzetten vanaf de computer zodat ik deze kan afspelen?
ik heb veel iso bestanden, deze moet ik omzetten maar dan krijg ik allemaal losse video bestandjes de soms maar 2 minuten duren en hdan valt het beel even weg en begint hij aan het volgende bestandje.
is er een manier/prog waarbij ik een .iso om kan zetten naar een andere formaat zodat het 1 film/bestand word met ondertiteling?
ik heb onlangs een losse hd gekocht voor me D7000
dit werkt allemaal maar hoe moet ik er een film opzetten vanaf de computer zodat ik deze kan afspelen?
ik heb veel iso bestanden, deze moet ik omzetten maar dan krijg ik allemaal losse video bestandjes de soms maar 2 minuten duren en hdan valt het beel even weg en begint hij aan het volgende bestandje.
is er een manier/prog waarbij ik een .iso om kan zetten naar een andere formaat zodat het 1 film/bestand word met ondertiteling?
Wij hebben thuis een D6530. Sinds vandaag leest die op NL2 alles 'voor' bij buitenlandse programma's. De ondertiteling wordt zegmaar voorgelezen door een Nederlandse bot
. Hoe krijg ik dit weg? Via tools zie ik dat die optie staat op "niet-gedefinieerd", als ik daar Nederlands selecteer is het weg, maar het komt terug zodra ik van zender wissel en dan weer terug ga naar NL2...
Ik neem aan dat je het over een map met .VOB-bestanden hebt. Anders moet je de ISO zelf uitpakken, zodat je een mappenstructuur met die bestanden krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:20:
Dan kun je met Staxrip die bestanden combineren en er een MKV of MP4 van maken. Zie bijvoorbeeld hier.
Ik ben nog eens gaan grazen in de fora over die nieuwe firmware. Ik heb een reactie gevonden (Duits. op http://www.sat-ulc.eu/) waarin staat:
Mij is vandaag (voor de x-ste keer) door Samsung support gezegd dat deze update speciaal een fout in het CI+ zou moeten wegnemen (die mijn D6500 beslist heeft, het vrijschakelen van de smartcard duurt niet 15 minuten maar ca. 8 uur, dan gaat hij weer). Of de software update werkelijk helpt betwijfel ik echter
ach ja - zogenaamd moet de TV online op een server terugvallen die niet actueel is"
Ik ben ook nog tegengekomen dat upgraden per USB het onmogelijk maakt terug te vallen op de vorige versie firmware. Dat is nieuw voor me.
Mij is vandaag (voor de x-ste keer) door Samsung support gezegd dat deze update speciaal een fout in het CI+ zou moeten wegnemen (die mijn D6500 beslist heeft, het vrijschakelen van de smartcard duurt niet 15 minuten maar ca. 8 uur, dan gaat hij weer). Of de software update werkelijk helpt betwijfel ik echter
ach ja - zogenaamd moet de TV online op een server terugvallen die niet actueel is"
Ik ben ook nog tegengekomen dat upgraden per USB het onmogelijk maakt terug te vallen op de vorige versie firmware. Dat is nieuw voor me.
sinds vandaag heb ik ineens een gele verticale lijn in mijn beeld lopen en bovenin een horizontale lijn van ca. 10 cm.
iemand enig idee wat dit kan zijn, tv is net 2,5 week oud.

Verwijderd
Dat ziet er niet goed uit, ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt.
Heb maar een service aanvraag gedaan bij samsung, 2 weken wachtenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
Dat ziet er niet goed uit, ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt.
Verwijderd
Ben in bezit van UE46D8000 en sinds kort ook van de Samsung Tab 10.1 (16g + 3G, Android versie 3.2)
Was zeer benieuwd naar de werking van de Smart View APP van de Adroid Market.
En dan met name naar de optie online Tv kijken op de Tab.
Op de Remote Touch van Samsung werkt het Dual TV prima. Is weliswaar een klein beeldschermpje maar het signaal wordt probleemloos gestreamd. Maakt hierbij niet uit of dit signaal via HDMI was of rechtstreeks van de TV zenders.
Mag aannemen dat de processor in de Tab van hogere kwaliteit is dan die in de Remote Touch.
De Smart View app vindt netjes de tv in het netwerk, afstandbediening knoppen werken allemaal maar het online Tv beeld en geluid loopt voor geen meter.
Beeld loopt 2 à 3 seconden (zie er redelijk uit) wordt dan weer blokkerig en staat vervolgens enige tijd vast en loopt vervolgens weer even 2 à 3 seconden.
Mensen met soortgelijke ervaringen?
Ligt dit aan de tv, de router of de Tab?
Op de Remote Touch van Samsung werkt het Dual TV prima. Is weliswaar een klein beeldschermpje maar het signaal wordt probleemloos gestreamd. Maakt hierbij niet uit of dit signaal via HDMI was of rechtstreeks van de TV zenders.
Mag aannemen dat de processor in de Tab van hogere kwaliteit is dan die in de Remote Touch.
De Smart View app vindt netjes de tv in het netwerk, afstandbediening knoppen werken allemaal maar het online Tv beeld en geluid loopt voor geen meter.
Beeld loopt 2 à 3 seconden (zie er redelijk uit) wordt dan weer blokkerig en staat vervolgens enige tijd vast en loopt vervolgens weer even 2 à 3 seconden.
Heb al flink gezocht, maar kan nog geen oplossing vinden voor het volgende probleempje:
Ik heb een 46D8000 in combinatie met Irdeto Smit CI+ en Ziggo kaart. Allemaal nieuwste firmware. Via HDMI output 2 (ARC) gekoppeld met Yamaha RX-V671 met HDMI 1.4 kabel.
Alles werkt prima, ook de AnyNet aansturing. Maarrrr...vandeweek wilde ik voetbal kijken met geluid over de stereo en blijkt dat Ned1 HD zodra ik de versterker aanzet compleet bevriest in blokjes. Andere zenders niet, en als ik een andere HDMI poort van de Samsung gebruik is er ook niets aan de hand, maar heb ik geen ARC. Andere bronnen (bijvoorbeeld mediastreamer) met versterker aan ook geen probleem. Het lijkt dus alsof de ARC van HDMI2 op de Samsung stoort met de CI+-module...
Iemand ervaring hiermee? Thanks in advance!
Ik heb een 46D8000 in combinatie met Irdeto Smit CI+ en Ziggo kaart. Allemaal nieuwste firmware. Via HDMI output 2 (ARC) gekoppeld met Yamaha RX-V671 met HDMI 1.4 kabel.
Alles werkt prima, ook de AnyNet aansturing. Maarrrr...vandeweek wilde ik voetbal kijken met geluid over de stereo en blijkt dat Ned1 HD zodra ik de versterker aanzet compleet bevriest in blokjes. Andere zenders niet, en als ik een andere HDMI poort van de Samsung gebruik is er ook niets aan de hand, maar heb ik geen ARC. Andere bronnen (bijvoorbeeld mediastreamer) met versterker aan ook geen probleem. Het lijkt dus alsof de ARC van HDMI2 op de Samsung stoort met de CI+-module...
Wij hebben 'm ook op de ARC, en ook een CI+ module (Canal Digitaal). Geen last van als we 't geluid over de versterker laten lopen..Sciver3 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:25:
Heb al flink gezocht, maar kan nog geen oplossing vinden voor het volgende probleempje:
Professioneel Heftruck Syndroom
TV even resetten?harryvos schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:51:
sinds vandaag heb ik ineens een gele verticale lijn in mijn beeld lopen en bovenin een horizontale lijn van ca. 10 cm.
[afbeelding]
Hmm sja vind het ook wazig hoor...en alleen Ned1 HD...NeFoRcE schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:09:
[...]
Wij hebben 'm ook op de ARC, en ook een CI+ module (Canal Digitaal). Geen last van als we 't geluid over de versterker laten lopen..

Update: Voor een ieder die dit euvel zou tegenkomen: mijn no-name HDMI-kabel blijkt te storen op de CI+; onderstreept nog maar eens het belang van goed kabelwerk. Met een wat duurder exemplaar is het probleem opgelost.
[ Voor 19% gewijzigd door Sciver3 op 18-06-2012 10:41 ]
Hallo allemaal, Ik gebruik de UE40D8000 icm miniDLNA. Nu speelt hij vrijwel alle formaten netjes af, alleen krijg ik geen subtitles die ingebakken zitten in bijv. .mkv bestanden. Alleen als er een losse .srt met exact dezelfde naam bij staat heb ik ze wel. Ik heb inmiddels verschillende firmware van de TV geprobeerd; ook de laatste 1023.1 firmware lost hierbij helaas nog niets op. MiniDLNA is gewoon de laatste release 1.0.24.
Iemand enig idee of dit op te lossen is?
Iemand enig idee of dit op te lossen is?
Vanmiddag om 1300 contact op genomen met samsung en aangegeven dat mijn tv kapot was gegaan gisteren, 13:30 stopt er ee busje voor de deur hop tv eruit leen toestel erin. Bleek dus een ek actie te zijn.
Super service mag ook wel eens gezegd worden.
Super service mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb deze settings geprobeerd op mijn D6500, maar ik vind de movie modus behoorlijk grauw. Zet hem liever op standard of natural. Kan ik deze setting ook toepassen op de standard of natural modus, of ga ik dan echt raar beeld krijgen?GerCor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:53:
Helemaal top Moulin30.
D7000
Ik pleur het hier maar even neer, als iemand zoekt dan valt dit meer op dan een link.
Picture Mode Movie
Backlight 8 (3D: 11)
Contrast 95 (3D: 98)
Brightness 46
Sharpness 10 (TV: 25)
Color 50
Tint 50/50
ADVANCED
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Shadow Detail 1
Gamma 0
Color Space Custom
Flesh Tone 0
Edge Enhancement Off
Motion Lighting Off
xvYCC Off
Led Motion Plus Off
PICTURE OPTIONS
Colour Tone Warm2
Digital Noise Filter Off
Mpeg Noise Filter Off
HDMI Black level n/a
Film Mode n/a
Motion Plus Clear
R G B
Colour Space Red 57 0 0
Colour Space Green 3 54 2
Colour Space Blue 0 0 58
Colour Space Yellow 53 52 2
Colour Space Cyan 0 54 54
Colour Space Magenta 49 3 49
R-Offset 22
G-Offset 24
B-Offset 26
R-Gain 13
G-Gain 24
B-Gain 29
R G B
(1) 4 4 0
(2) 2 3 1
(3) 0 1 0
(4) -2 -1 -1
(5) 0 -2 -2
(6) 1 -1 -2
(7) 0 0 0
(8 ) 1 0 1
(9) 1 -1 3
(10) 1 -1 4
Na de update de voorbeschouwing van Lemans aangezet. Lijkt wel of ik een PC aanzet met een videokaart van 8 jaar oud. Beeld schokt als een dolle, knap waardeloos. Motion dinges uitgezet, nog steeds waardeloos. Oude beeldinstellingen ingevoerd, nog steeds waardeloos. Wat ik ook probeer, oa een paar kalibratie schema's uit dit topic, het beeld blijft zeer matig. Blokjes langs scherpe lijnen, wazige mensen. Balen.
Verwijderd
Hallo, ik heb een D6750 en heb problemen met de 3D weergave. (ik zie maar half beeld oftewel wat je hoort te zien maar helemaal ingedrukt naar de onderhelft van het tv scherm) Hebben daar meer mensen last van? Overigens moet ik erbij zeggen dat ik voorheen wel gewoon 3D (volledig tv schermbeeld) heb kunnen kijken.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Helaas zo tevreden als ik gisteren was met mijn leentoestel, wil nu ek journaal gaan kijken is het leentoestel zo dood als een pier....
Zag dat er een 1020.1 firmware er was voor de D65xx serie.
Iemand bekend met wat er vernieuwd/vernield is?
@roderickvd, Er werd naar sites verwezen. Waar is de aangehaalde site waar dit besproken is?
Hoe had je dat gedaan de setting bewaren in een txt file? Is er een export functie?
@roderickvd, Er werd naar sites verwezen. Waar is de aangehaalde site waar dit besproken is?
Hoe had je dat gedaan de setting bewaren in een txt file? Is er een export functie?
[ Voor 47% gewijzigd door Lord Anubis op 17-06-2012 11:12 ]
Bijvoorbeeld hier: http://www.digitalversus....g-40d6x00-tvs-n23950.html. Niks officieels dus.Lord Anubis schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:07:
Zag dat er een 1020.1 firmware er was voor de D65xx serie.
Niet dat ik weet. Houd op mijn laptop gewoon een bestandje bij.Hoe had je dat gedaan de setting bewaren in een txt file? Is er een export functie?
@roderickvd, Oke, ik had al een vermoeden dat het handwerk was.
Zal ook eens aan de slag gaan, morgen of overmorgen.
Bedankt
Zal ook eens aan de slag gaan, morgen of overmorgen.
Bedankt
Er staat dan ook D7000.JerX schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:20:
[...]
Ik heb deze settings geprobeerd op mijn D6500, maar ik vind de movie modus behoorlijk grauw. Zet hem liever op standard of natural. Kan ik deze setting ook toepassen op de standard of natural modus, of ga ik dan echt raar beeld krijgen?(<-- noob at work).
Dat klopt, alleen stel je een vraag die je zelf ook zou kunnen beantwoorden door het even te proberen.JerX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 07:42:
[...]
Dat zag ik en dat was tevens ook niet mijn vraag.
Waarom iets proberen als iemand anders het misschien al heeft geprobeerd? Anyway raken offtopic. En ik heb nu zelf calibratie settings gevonden voor de D65xx. Vanavond even uitproberen.GerCor schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:15:
[...]
Dat klopt, alleen stel je een vraag die je zelf ook zou kunnen beantwoorden door het even te proberen.
[ Voor 14% gewijzigd door JerX op 18-06-2012 10:49 . Reden: typo + extra info ]
Verwijderd
Blijf met de 7610 het volgende probleem houden:
Tijdens TV uitzendingen, maar vooral tijdens het bekijken van BD's 'dimt ' het scherm erg opvallend wanneer er geswitcht wordt tussen donkere en heldere beelden. Zelfs ondertitels verlichten het beeld hinderlijk in donkere scenes..
Is hier iets aan te doen?
Heb alle noise reductors uitstaan, de eco settings uit, ik zit behoorlijk met de handen in het haar..
Tijdens TV uitzendingen, maar vooral tijdens het bekijken van BD's 'dimt ' het scherm erg opvallend wanneer er geswitcht wordt tussen donkere en heldere beelden. Zelfs ondertitels verlichten het beeld hinderlijk in donkere scenes..
Heb alle noise reductors uitstaan, de eco settings uit, ik zit behoorlijk met de handen in het haar..

Is het alleen met streaming vanaf samsung apps ingebouwd in de smarttv hub of;Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:07:
Ben in bezit van UE46D8000 en sinds kort ook van de Samsung Tab 10.1 (16g + 3G, Android versie 3.2)
De Smart View app vindt netjes de tv in het netwerk, afstandbediening knoppen werken allemaal maar het online Tv beeld en geluid loopt voor geen meter.![]()
Heb je het ook als je een filmpje van je telefoon/galaxy Tab naar de tv streamt via allshare/dnla?
ja, ik heb het ook als ik stream vanaf de telefoon/tab/ander apparaat -> het is je router die niet op N staat maar op B/G en het daarom niet trekt.
Nee, ik heb het alleen als ik stream vanaf de smart-hub apps -> het is te druk op de samsung demo server
Verwijderd
Streaming was het online TV signaal naar de Samsung Galaxy Tab10.1remcheese schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:41:
[...]
Is het alleen met streaming vanaf samsung apps ingebouwd in de smarttv hub of;
Heb je het ook als je een filmpje van je telefoon/galaxy Tab naar de tv streamt via allshare/dnla?
ja, ik heb het ook als ik stream vanaf de telefoon/tab/ander apparaat -> het is je router die niet op N staat maar op B/G en het daarom niet trekt.
Nee, ik heb het alleen als ik stream vanaf de smart-hub apps -> het is te druk op de samsung demo server
Door een update naar de laatste firmware van de router (Sitecom WL-183 N300) is het streamen al duidelijk verbetert. Streamen gaat nu vlotter en met minder verstoringen. Heb ondertussen wel ontdekt dat dit niet één van de beste routers is voor het `zware`werk. Zal dus waarschijnlijk een andere router worden.
Ook gekeken naar menu, beeld, geavanceerde instellingen, te weten zwarttinten en dynamisch contrast?Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:34:
Blijf met de 7610 het volgende probleem houden:
Samsung AllShare-lek laat hackers software crashen.
http://www.security.nl/ar...=rss&utm_campaign=rssfeed
http://www.security.nl/ar...=rss&utm_campaign=rssfeed
Ik heb sinds enkele weken een UE32D6500. Er vallen een paar dingen op:
-als het toestel koud aangezet wordt, is er totaal geen clouding of backlight bleeding. Na ongeveer een half uur ontstaat boven in het beeld wat lichte clouding/backlight bleeding. Precies op de punten waar de clouding ontstaat, is het scherm ook behoorlijk warm. Is dit normaal dat het scherm en de rand behoorlijk warm wordt en daardoor uitzet en clouding veroorzaakt?
-Als de color space op "auto" staat zijn de primaire en secundaire kleuren niet zoals ze zouden moeten zijn, ondanks dat deze stand aangeraden wordt als het om kleurechtheid gaat. Rood heeft bijvoorbeeld een licht oranje tint (o.a. goed te zien in de red only mode, en het ned1 logo als ik vergelijk met een plasma van panasonic), groen is wat gelig (eveneens goed zichtbaar in de RGB only mode en het voetbalveld wat gelig aandoet). Wat is jullie mening over de "color space" optie? Ik vind de mode Costum, afgeregeld met een testbeeld en een gecalibreerde monitor als referentie, vele male beter dan auto . . . . (de tv bezit trouwens een CMO panel). Native is veels te rood . . .
-In elke mode, behalve de game mode, worden sommige beelden schokkerig vertoont. Dit komt met name voor bij beelden die geheel vloeiend zijn. Deze worden zegmaar in een soort filmmode getoond terwijl dat helemaal niet moet. Dit komt ook voor met motion plus off, evenals alle andere motion opties. Is game mode daadwerkelijk de enige mode die dit probleem oplost? Het is bron onafhankelijk . . .
-als het toestel koud aangezet wordt, is er totaal geen clouding of backlight bleeding. Na ongeveer een half uur ontstaat boven in het beeld wat lichte clouding/backlight bleeding. Precies op de punten waar de clouding ontstaat, is het scherm ook behoorlijk warm. Is dit normaal dat het scherm en de rand behoorlijk warm wordt en daardoor uitzet en clouding veroorzaakt?
-Als de color space op "auto" staat zijn de primaire en secundaire kleuren niet zoals ze zouden moeten zijn, ondanks dat deze stand aangeraden wordt als het om kleurechtheid gaat. Rood heeft bijvoorbeeld een licht oranje tint (o.a. goed te zien in de red only mode, en het ned1 logo als ik vergelijk met een plasma van panasonic), groen is wat gelig (eveneens goed zichtbaar in de RGB only mode en het voetbalveld wat gelig aandoet). Wat is jullie mening over de "color space" optie? Ik vind de mode Costum, afgeregeld met een testbeeld en een gecalibreerde monitor als referentie, vele male beter dan auto . . . . (de tv bezit trouwens een CMO panel). Native is veels te rood . . .
-In elke mode, behalve de game mode, worden sommige beelden schokkerig vertoont. Dit komt met name voor bij beelden die geheel vloeiend zijn. Deze worden zegmaar in een soort filmmode getoond terwijl dat helemaal niet moet. Dit komt ook voor met motion plus off, evenals alle andere motion opties. Is game mode daadwerkelijk de enige mode die dit probleem oplost? Het is bron onafhankelijk . . .
- Probeer is beeldmodus: Natural en van daaruit afstellen zoals je het wilt, ik zeg niet dat je deze modus vervolgens moet aanhouden als je het niet mooi vind maar je kunt kijken of de clouding daarmee weg is, wel even de backlight ietsjes lager zetten.gastje13 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:49:
Ik heb sinds enkele weken een UE32D6500. Er vallen een paar dingen op:
- Probeer eens Motion Plus; Helder, deze werkt het beste, ik heb wel is meegemaakt dat sommige TV zenders het beeld heel slech doorgeven waardoor het hapert, ligt niet aan de TV, films via de PS3 afspelen was ook niet echt een succes via blu-ray speler niks aan de hand.
Hallo, ik heb de d7000 nu een half jaartje en sinds kort heb ik een raar probleem.
Er zit een vlek in de linkerbovenhoek, en recht aan de zijkant een streep.
.miss iemand een idee wat dit is of al eerder heeft meegemaakt, cq gelezen wat t kan zijn.
Lijkt me niet normaal...
Hoe kan ik hier een foto toevoegen, of is dat niet mogelijk.
gr rene
.miss iemand een idee wat dit is of al eerder heeft meegemaakt, cq gelezen wat t kan zijn.
Lijkt me niet normaal...
gr rene
Gister de 46d6320 gezien bij mijn zwager.
Erg mooi beeld moet ik zeggen.
3d toonde perfect. Alleen hadden we een originele dvd afgespeeld, en leek net of bij sommige scenes het beeld 1.5x sneller liep. Je zag mensen een beetje door het beeld rennen. Weten jullie hoe dit komt?
Zelf heb ik daar bij mijn Sony geen last van.
Erg mooi beeld moet ik zeggen.
3d toonde perfect. Alleen hadden we een originele dvd afgespeeld, en leek net of bij sommige scenes het beeld 1.5x sneller liep. Je zag mensen een beetje door het beeld rennen. Weten jullie hoe dit komt?
Zelf heb ik daar bij mijn Sony geen last van.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
En hoe is het bevallen? Zou de deze settings willen delen met ons?JerX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:34:
[...]
Waarom iets proberen als iemand anders het misschien al heeft geprobeerd? Anyway raken offtopic. En ik heb nu zelf calibratie settings gevonden voor de D65xx. Vanavond even uitproberen.
Verwijderd
Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een Samsung UE60D8000.
Kun je hier nu wel of niet een toetsenbord op aan sluiten?
Ik heb inmiddels al een Logitech Touch K400 gekocht, maar het lukt me niet om deze werkend te krijgen.
Heeft iemand een idee hoe het invoeren van tekst bij de webbrowser makkelijker gaat dan via de afstandsbediening, want dat vind ik zo een gedoe.
Alvast hartelijk bedankt!
Gr. Petra
Ik heb inmiddels al een Logitech Touch K400 gekocht, maar het lukt me niet om deze werkend te krijgen.
Heeft iemand een idee hoe het invoeren van tekst bij de webbrowser makkelijker gaat dan via de afstandsbediening, want dat vind ik zo een gedoe.
Gr. Petra
Heeft iemand nu eindelijk duidelijkheid over Plex op een D-serie TV?
Specifiek een D6*** TV.
Hoe doen jullie dat?
Ik zie wel de files in smarthub of zo, maar de Plex client niet te vinden.
Specifiek een D6*** TV.
Hoe doen jullie dat?
Ik zie wel de files in smarthub of zo, maar de Plex client niet te vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door rvamerongen op 27-06-2012 13:27 ]
Neen dit zal niet werken, had voordien de UE46D8000.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:18:
Gr. Petra
Wegens dit onhandigheid ben ik overgeschakeld naar een UE46ES7000
Of deze: http://www.beslist.nl/ele...29_Afstandsbediening.htmlVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:18:
Gr. Petra
Of een app downloaden op jouw smartphone, zoals voor de iPhone de Samsung Remote.
Doet ie het ook op de UE55D7000?GerCor schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:23:
[...]
Of deze: http://www.beslist.nl/ele...29_Afstandsbediening.html
Of een app downloaden op jouw smartphone, zoals voor de iPhone de Samsung Remote.
Ik wil graag normaal kunnen zoeken op YouTube.
Ja, die doet het ook op de D7000, maar nee, niet in de YouTube app. Komt omdat ze daarin een eigen tekstinvoer methode gebouwd hebben
Ik merk vaak dat ik de afstandsbediening een klap moet verkopen om de TV aan te doen laten zetten; daana merk ik nooit iets, maar bij inschakelen lijkt wel alsof de AB eerst dus een tik nodig te hebben? D6500 overigens.
Verwijderd
Als je dit met andere beeldinstellingen en op andere kanalen ook blijft houden dan is het een garantie gevalletje en moet je bij Samsung een afspraak maken om een monteur langs te laten komen.passat_v5 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:39:
Hallo, ik heb de d7000 nu een half jaartje en sinds kort heb ik een raar probleem.
Lijkt me niet normaal...
gr rene
Verwijderd
Zitten de batterijen goed of vervang de batterijen voor nieuwe.Exorcist schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:15:
Ik merk vaak dat ik de afstandsbediening een klap moet verkopen om de TV aan te doen laten zetten; daana merk ik nooit iets, maar bij inschakelen lijkt wel alsof de AB eerst dus een tik nodig te hebben? D6500 overigens.
Tsja, het ding werkt voor de rest altijd prima, het is alleen bij aanzetten he. Overige handelingen gaan 100% goed. Ook het uitzetten werkt altijd prima. Batterijen zijn zo goed als nieuw en stevig aanwezig.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:57:
[...]
Zitten de batterijen goed of vervang de batterijen voor nieuwe.
Ik had hetzelfde met mijn AB. Ik heb via de chat dit aangegeven. Want mijn verlichting ging dan ook plotseling branden. Ik kreeg toen een klantnummer.Exorcist schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:15:
Via een mail naar: info@samsung.nl probleem aangegeven. Kreeg kort daarop bericht dat ik aan moest geven:
1. type van tv
2. serienummer
3. datum van aankoop
4. leverancier
5. mijn adres gegevens en telefoonnummer.
6. Klantnummer
Ben gebeld 2 dagen geleden en krijg binnen 10 werkdagen een nieuwe toegestuurd.
Afwachten of het klopt maar Samsung Benelux reageert snel en ik heb nog geen bon moeten laten zien.
Toestel is 5 maanden oud UE46D6500.
Contact Center via Belgie op het nummer 02/ 201 24 18.
Lijkt op goede service.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb een vraag, ik google me stuk maar kom er niet uit.
Wellicht dat een van jullie dit weer.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om bestanden te zoeken op het netwerk via de TV "Search" functie.
Mijn TV model is de 55D8000
Ik kies op de afstandsbediening (of in de "smarthub homepage") voor "Search"
Dan kies ik "tools" en kun je in de instellingen aangeven waar hij allemaal op moet zoeken.
Dit heb ik allemaal aanstaan.
De optie "wachtvoord aanbevelen aan/uit" maakt er ook geen verschil in.
Mijn zoekresultaten zijn altijd alles,behalve de bestanden op:
de HDD die aan de tv hangt
en de Synology NAS.
En das nou net waar mijn videoclips e.d. opstaan.
De nas en de externe hdd zijn gewoon benaderbaar en bruikbaar via de tv, maar dat zoeken... Arrrrggg.
Heeft iemand een gouden tip ?
Wellicht dat een van jullie dit weer.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om bestanden te zoeken op het netwerk via de TV "Search" functie.
Mijn TV model is de 55D8000
Ik kies op de afstandsbediening (of in de "smarthub homepage") voor "Search"
Dan kies ik "tools" en kun je in de instellingen aangeven waar hij allemaal op moet zoeken.
Dit heb ik allemaal aanstaan.
De optie "wachtvoord aanbevelen aan/uit" maakt er ook geen verschil in.
Mijn zoekresultaten zijn altijd alles,behalve de bestanden op:
de HDD die aan de tv hangt
en de Synology NAS.
En das nou net waar mijn videoclips e.d. opstaan.
De nas en de externe hdd zijn gewoon benaderbaar en bruikbaar via de tv, maar dat zoeken... Arrrrggg.
Heeft iemand een gouden tip ?