Probeer de app ZappoTV eens!Le_Freak ! schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 07:56:
[...]
Okee, even voor de duidelijkheid, ik wil geen foto's vanaf de pc op mijn tv bekijken.( die zet ik eerst wel op de dune)
Wat ik wil is foto's en filmpjes die op mijn galaxy s3 staan en op mijn tab 10.1 staan direct op de tv kunnen zien, dus tv aan en afspelen maar.
Dus foto's en filmpjes die ik met het toestel gemaakt heb makkelijk en snel op het tv scherm tonen.
PS. Als bovenstaande via apps kan, welke apps zijn dat dan?
Verwijderd
Tja ik heb hetzelfde toestel, die werkt overigens nog goed. Maar de volgende wordt goedkoper. Duurdere schermen hebben veel opties, maar de meeste zet je uit. En omdat de tv zo duur was vervang je hem minder snel, en dan heb je dus weer niet de beste techniek.blueface schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:22:
na 1 jaar en 1 maand te hebben kunnen genieten van mijn UE46D8000, is het toestel overleden. Het toestel gaat aan en geeft wel geluid, maar geen beeld meer.Ik vermoed dus dat de backlight kapot is. Als ik met een zaklamp over het scherm ga, zie ik wel de schaduwen van het beeld. Dat zal dus wel nieuw paneel worden. Ik hoop dat selectro hem snel maakt, want ik kan eigelijk geen dag zonder tv. Ik kijk tv en game erop, dus dan weet je het wel. Ik had dit niet verwacht bij zo'n duur toestel. Ik heb eigelijk altijd samsung tv's gehad (een stuk of 5). Die waren allemaal de helft wat deze kostte en uitgerekend gaat het duurste toestel kapot. Ik baal echt als een stier! Morgen maar snel bellen en hopen dat er snel een monteur komt, die hem hopelijk te plekke kan maken. Wordt vervolgd!
Laatst een Philips LED gekocht voor de slaapkamer, was een 1/4 van de prijs van de Samsung, ok hij is een paar maten kleiner, maar die Philips bevalt mij eerlijk gezegd beter! Ook omdat er meer leuke apps opzitten zoals uitzending gemist, geluid is ook veel beter... en niet te vergeten het beeld, geen glansscherm bij de Philips!
Ik snap je opmerking niet, dat heeft dat te maken met wat ik wil en een oplossing voor zoek????
Lees eerst is wat ik schrijf.
@Le_Freak !: de opmerking van redcap lijkt me goedbedoeld en duidelijk. Hij raadt je de app ZappoTV aan, waarschijnlijk omdat die app je de mogelijkheid biedt te doen wat jij wilt. Ik ga er daarbij vanuit dat hij inderdaad gelezen heeft wat je geschreven hebt. Waarom ga je ervan uit dat dat niet zo is?
De app is overigens gratis, dus je zou hem inderdaad eens kunnen proberen, net als de apps die ik je eerder aanraadde. We horen graag of het werkt en wat je het beste bevalt!
De app is overigens gratis, dus je zou hem inderdaad eens kunnen proberen, net als de apps die ik je eerder aanraadde. We horen graag of het werkt en wat je het beste bevalt!
Net ook de UZGemist App geinstalleerd. De installatie is nu echt kinderlijk eenvoudig en het werkt perfect.TranceDJ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:58:
De onofficiële UitzendingGemist / RTL XL App is eindelijk eenvoudig te installeren voor iedereen! Met dank aan Peter voor het beschikbaar stellen van een publieke webserver. http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com
Edit: Heb de app inmiddels draaien op onze D6500 en D8000. Werkt echt perfect! Alle gemiste programma's van Ned 1-2-3 en RTL 4-5-7-8 terugkijken. Supersnel! Ook de navigatie. Hier kan Samsung nog eens een voorbeeld aan nemen. Ik heb gelijk een kleine donatie gedaan aan de maker van deze app.
Dank aan de makers.
Dan maak je dat niet goed duidelijk of je hebt de app niet bekeken. Je zult toch ergens iets moeten doen om het op je scherm te krijgen. Dus of op je tv of via een app. De app kan alle content van je telefoon of tablet of laptop of youtube (en nog meer) naar je tv sturen. Het mooie van deze app is dat je niet eerst een source hoeft te kiezen zoals bij AllShare/DLNA of een app onder Smart TV. Dus heb ik jou niet goed begrepen of jij mij niet?Le_Freak ! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:29:
[...]
Ik snap je opmerking niet, dat heeft dat te maken met wat ik wil en een oplossing voor zoek????
Lees eerst is wat ik schrijf.
Niet goed duidelijk? Er staat exact wat ik wil doen en alleen dat, dus geen films of series van tv, geen programma's.redcap schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:48:
[...]
Dan maak je dat niet goed duidelijk of je hebt de app niet bekeken. Je zult toch ergens iets moeten doen om het op je scherm te krijgen. Dus of op je tv of via een app. De app kan alle content van je telefoon of tablet of laptop of youtube (en nog meer) naar je tv sturen. Het mooie van deze app is dat je niet eerst een source hoeft te kiezen zoals bij AllShare/DLNA of een app onder Smart TV. Dus heb ik jou niet goed begrepen of jij mij niet?
Alleen foto's en filmpjes die ik met de galaxy s3 of tablet gemaakt heb.
Meer niet en dat staat er ook precies.
En dat kan dus ook....Le_Freak ! schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:09:
[...]
Niet goed duidelijk? Er staat exact wat ik wil doen en alleen dat, dus geen films of series van tv, geen programma's.
Alleen foto's en filmpjes die ik met de galaxy s3 of tablet gemaakt heb.
Meer niet en dat staat er ook precies.
Volgende keer graag eerst kijken voordat je zo vervelend reageert. Zo wordt je natuurlijk niet geholpen.
[ Voor 12% gewijzigd door redcap op 17-10-2012 09:53 ]
Of ik bied je een heel groot excuus aan of je zit er zelf helemaal naast.redcap schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:49:
[...]
En dat kan dus ook....
Volgende keer graag eerst kijken voordat je zo vervelend reageert. Zo wordt je natuurlijk niet geholpen.
Ik heb de app geïnstalleerd en ben heel benieuwd dat wanneer ik nu een foto maak met mijn galaxy s3 telefoon, ik die en andere foto's die ik in quickpic heb staan op mijn s3 via de ziggo tv app rechtstreeks op mijn Samsung smart tv ue55d7000 te zien krijg.
Dus jij zegt tv aan, app aanklikken en dan?
Kiezen voor het juiste apparaat, dat wel in hetzelfde netwerk moet zitten.
OT: Wellicht bedoel je het niet zo, maar je komt erg kortaf/boos over in je berichten. Zoals je ziet leidt dat tot irritatie bij degenen die je (onbetaald en in hun vrije tijd) willen helpen. Kun je daar eens over nadenken?
OT: Wellicht bedoel je het niet zo, maar je komt erg kortaf/boos over in je berichten. Zoals je ziet leidt dat tot irritatie bij degenen die je (onbetaald en in hun vrije tijd) willen helpen. Kun je daar eens over nadenken?
[ Voor 60% gewijzigd door Rallye op 18-10-2012 08:37 ]
Dan inloggen (of eerste keer account aanmaken) en via Devices je TV selecteren en onder Search vind je onder Android Gallery alles wat op je Android apparaat staat aan muziek, foto's of video's.Le_Freak ! schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:28:
[...]
Of ik bied je een heel groot excuus aan of je zit er zelf helemaal naast.
Ik heb de app geïnstalleerd en ben heel benieuwd dat wanneer ik nu een foto maak met mijn galaxy s3 telefoon, ik die en andere foto's die ik in quickpic heb staan op mijn s3 via de ziggo tv app rechtstreeks op mijn Samsung smart tv ue55d7000 te zien krijg.
Dus jij zegt tv aan, app aanklikken en dan?
[ Voor 109% gewijzigd door Smirnoff op 30-12-2012 15:28 . Reden: Niet meer actueel ]
Denk niet dat iemand hier de schade kan zien met deze lage resolutie foto's (eerste telefoon met camera?). Verder natuurlijk wel balen dat je zo veel pech hebt met deze tv, hoop dat mijne het gewoon goed blijft doen.
Wat was er dan twee keer met je scherm?Smirnoff schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:20:
Deze week mijn 46D8000 weer terug gekregen na het, voor de 2e keer vervangen van het panel.
Moest alleen zelf bij het uitpakken constateren dat er een schade op de lijst zit, jammer....![]()
Zit nu weer in de malle service molen van Samsung, en die frustreert je..... geloof me![]()
Als je inmiddels al 4x een monteur hebt gezien, en twee panelwissels binnen een ruim jaar.....![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij deze mijn excuses en bedankt voor je hulp, ik ben door een samsungmedewerker niet goed voorgelicht en had de samsungsung media wifi hub aangeschaft want hij vertelde me dat die daarvoor nodig was, mar het kan dus gewoon met apps.redcap schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:13:
[...]
Dan inloggen (of eerste keer account aanmaken) en via Devices je TV selecteren en onder Search vind je onder Android Gallery alles wat op je Android apparaat staat aan muziek, foto's of video's.
Super man, bedankt.
kan er iemand vertellen hoe ik DVB - T kanalen en kanalen van sateliet schotel kan opslaan , ik scande namelijk eerst de DVB - T kanalen bewaarde ze ,maar toen ik te kanalen scande me de ingebouwde DVB - S ,was ik de DVB-T kanalen kwijt ,heeft er hier iemand ervaring mee ? het betreft een 40D8000
[ Voor 125% gewijzigd door Smirnoff op 30-12-2012 15:28 . Reden: Nieuwe schade geconstateerd ]
Heb je tijdens automatisch afstemming niet de mogelijkheid om alle bronnen tegelijk te selecteren? Misschien moet je dat eens proberen.chanelboris schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:37:
kan er iemand vertellen hoe ik DVB - T kanalen en kanalen van sateliet schotel kan opslaan , ik scande namelijk eerst de DVB - T kanalen bewaarde ze ,maar toen ik te kanalen scande me de ingebouwde DVB - S ,was ik de DVB-T kanalen kwijt ,heeft er hier iemand ervaring mee ? het betreft een 40D8000
Verwijderd
Dat zijn die strepen waarover je eerder hebt geschreven vorig jaar? Die heb ik ook nog steeds, dacht dat er niets aan te doen was, Maar Samsung vervangt dan nu toch het panel??Smirnoff schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:42:
[...]
Ik zie bovenin en onderin het scherm over de gehele breedte van het beeld een lichte streep, twee vrienden met hetzelfde toestel hebben dit (voor mij jammer genoeg) niet. Eerst dacht ik dat het aan de bouw van het scherm lag, maar toen ik het bij hen niet constateerde ben ik gaan bellen met Samsung.
edit:
Zojuist bij daglicht helaas nog meer schade moeten constateren op de linkerzijde van de rand.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt nu andere problemen lees ik, maar zijn die strepen nu weg?
Yep, diezelfde strepen (goed geheugen man!Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:52:
[...]
Dat zijn die strepen waarover je eerder hebt geschreven vorig jaar? Die heb ik ook nog steeds, dacht dat er niets aan te doen was, Maar Samsung vervangt dan nu toch het panel??
Je hebt nu andere problemen lees ik, maar zijn die strepen nu weg?
Ik heb overigens wel lang aangedrongen kan ik je vertellen.
Bij eerste nieuwe panel was nog erger (dat kan dus ook), bij het tweede panel was het idem aan orginele panel. (maar dan met bovenstaande schade).
De rand aan de achterkant van mijn nieuwe D8000 is van glimmende piano-zwarte lak, en erg krasgevoelig. Hoe kan ik deze rand het beste schoonmaken als er stof opzit?
Door je vrouw of vriendin!?
Gebruik een microvezeldoek of een brillenpoetsdoekje icm met een mild schoonmaakmiddel.
Gebruik een microvezeldoek of een brillenpoetsdoekje icm met een mild schoonmaakmiddel.
Monteur is geweest kon het toestel niet maken. Hij had alleen een voeding bij zich. Nu blijkt het mainboard kapot te zijn. Nog een week wachten. Ik ben hier alles behalve blij mee. Sinds de nieuwe versie van tweakers kan ik niet meer alleen zoeken in dit topic. Weet iemand waar ik dat kan selecteren?blueface schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:22:
na 1 jaar en 1 maand te hebben kunnen genieten van mijn UE46D8000, is het toestel overleden. Het toestel gaat aan en geeft wel geluid, maar geen beeld meer.Ik vermoed dus dat de backlight kapot is. Als ik met een zaklamp over het scherm ga, zie ik wel de schaduwen van het beeld. Dat zal dus wel nieuw paneel worden. Ik hoop dat selectro hem snel maakt, want ik kan eigelijk geen dag zonder tv. Ik kijk tv en game erop, dus dan weet je het wel. Ik had dit niet verwacht bij zo'n duur toestel. Ik heb eigelijk altijd samsung tv's gehad (een stuk of 5). Die waren allemaal de helft wat deze kostte en uitgerekend gaat het duurste toestel kapot. Ik baal echt als een stier! Morgen maar snel bellen en hopen dat er snel een monteur komt, die hem hopelijk te plekke kan maken. Wordt vervolgd!
edit:
Nu wordt het echt bizar! Ik hoop dat ik hier een expert tegen kom op dit forum, want wat is er gebeurd? Ik heb via een "oude" methode alles gereset. Ik had namelijk gewoon alle stoppen uit de meterkast gedraaid en na 5 minuten er weer in. Tv toestel heb ik 4 uur zonder stroom laten en daarna werkt ie gewoon weer! IK heb gisteravond en tot nu toe vandaag gewoon tv kunnen kijken, zonder dat het toestel weer uit en in schakelde. Dit was namelijk de klacht. Na een paar seconden tot max 5 minuten schakelde het toestel zichzelf uit en weer in en bij het inschakelen bleef het scherm uit. Wat is wijsheid? Het lijkt me een soort beveiliging om de tv te beschermen. Had ooit gehoord dat sommige apparaten dit doen. Zouden jullie de monteur nog laten komen of zouden jullie nog even afwachten? IK zit te denken om tot dinsdag af te wachten. Als ik het mainboard laat vervangen, ben ik wel alle opnames kwijt op de externe harddisk.
[ Voor 27% gewijzigd door blueface op 27-10-2012 16:42 ]
Verwijderd
Komt door je aparte naamSmirnoff schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:23:
[...]
Yep, diezelfde strepen (goed geheugen man!)
Ik heb overigens wel lang aangedrongen kan ik je vertellen.
Bij eerste nieuwe panel was nog erger (dat kan dus ook), bij het tweede panel was het idem aan orginele panel. (maar dan met bovenstaande schade).
Nou als ik het zo lees laat ik het maar, ik heb eerder toestellen laten maken, je krijgt dan vaak een nieuw probleem of een versterking van het oude probleem idd!
Verwijderd
Even een korte vraag;
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Samsung 40UD6200, ik ben tot nu toe erg tevreden over dit toestel. Echter afgelopen week ben ik verhuist en door problemen bij het overhuizen van mijn 3-in-1 pakket van Tele 2 moet ik het tijdelijk stellen met een digitenne aansluiting.
Toen ik deze gisteren wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik op mijn TV geen ingang voor SCART of TULP meer heb. Iemand een idee hoe ik deze ontvanger toch op mijn TV kan aansluiten? Ik zit nu met alleen NL 1, 2 en 3 opgescheept.
Is er een verloopplug waarmee ik van SCART naar een juiste aansluiting voor mijn TV zodat ik tijdelijk in ieder geval via digitenne kan kijken?
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Samsung 40UD6200, ik ben tot nu toe erg tevreden over dit toestel. Echter afgelopen week ben ik verhuist en door problemen bij het overhuizen van mijn 3-in-1 pakket van Tele 2 moet ik het tijdelijk stellen met een digitenne aansluiting.
Toen ik deze gisteren wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik op mijn TV geen ingang voor SCART of TULP meer heb. Iemand een idee hoe ik deze ontvanger toch op mijn TV kan aansluiten? Ik zit nu met alleen NL 1, 2 en 3 opgescheept.
Is er een verloopplug waarmee ik van SCART naar een juiste aansluiting voor mijn TV zodat ik tijdelijk in ieder geval via digitenne kan kijken?
Als het goed is is er een verloopstekkertje bijgeleverd:

Geldt trouwens ook voor component en composiet.

Geldt trouwens ook voor component en composiet.
[ Voor 25% gewijzigd door Aldmar op 30-10-2012 13:29 . Reden: Link naar handleiding verwijdert ]
Verwijderd
Thanks voor de snelle reactie, dat vermoeden had ik al, maar alle boekjes en onderdelen die er destijds bijgeleverd zijn hebben tijdens de verhuizing een vooralsnog onbekende nieuwe locatie gekregen! Vanavond maar eens goed alles uitmesten.Aldmar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:02:
Als het goed is is er een verloopstekkertje bijgeleverd:
[afbeelding]
Geldt trouwens ook voor component en composiet. Staat ook allemaal in de [url=http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/201105/20110519141142308/[UD6200_6300-XN]BN68-03476E-00L04-0314.pdf]handleiding (pdf)[/url]...

Ik krijg geen verbinding meer met mn modem via Wifi
Vanwege problemen met de signaalsterkte van mijn modem heb ik vrijdag 07 november gebelt met de klantenservice van Telfort (27 min! tis niet bepaald gratis...). Ik heb met de technische dienst 3 dingen aangepast:
-Pc-beveiliging totaal stop gezet.
-Het signaal verandert van kanaal.
-Een andere vorm van beveiliging (?) ingesteld.
Sinds deze veranderingen heb ik een andere naam voor mijn netwerkverbinding en heb ik probleemloos opnieuw contact kunnen maken met het internet met laptop, smartphone en printer. Helaas ondervind ik nu problemen met contact maken met de verbinding met mijn TV en BluRay-speler. Deze problemen waren er nog niet voor deze veranderingen, toen was de verbinding gewoon mogelijk.
Mijn TV is een D8000.
De BluRay-speler is een Samsung BD-D6500-ZF.
Iemand enig idee wat hieraan valt te doen?
tevens Telfort een mailtje gestuurd, zodra ze reageren zal ik sowieso de oplossing ook posten
Vanwege problemen met de signaalsterkte van mijn modem heb ik vrijdag 07 november gebelt met de klantenservice van Telfort (27 min! tis niet bepaald gratis...). Ik heb met de technische dienst 3 dingen aangepast:
-Pc-beveiliging totaal stop gezet.
-Het signaal verandert van kanaal.
-Een andere vorm van beveiliging (?) ingesteld.
Sinds deze veranderingen heb ik een andere naam voor mijn netwerkverbinding en heb ik probleemloos opnieuw contact kunnen maken met het internet met laptop, smartphone en printer. Helaas ondervind ik nu problemen met contact maken met de verbinding met mijn TV en BluRay-speler. Deze problemen waren er nog niet voor deze veranderingen, toen was de verbinding gewoon mogelijk.
Mijn TV is een D8000.
De BluRay-speler is een Samsung BD-D6500-ZF.
Iemand enig idee wat hieraan valt te doen?
tevens Telfort een mailtje gestuurd, zodra ze reageren zal ik sowieso de oplossing ook posten
@Mip: wat gaat er precies mis? Kunnen de TV en de blu rayspeler je nieuwe netwerk niet vinden? Kring je foutmeldingen (welke)?
Op welk kanaal heb je je netwerk ingesteld? Soms kunnen apparaten niet omgaanmet kanalen boven nr. 11 (nummer 12 en 13 worden namelijk alleen in Europa gebruikt). Prbeer dus eens een kanaal onder de 12 in te stellen.
Op welk kanaal heb je je netwerk ingesteld? Soms kunnen apparaten niet omgaanmet kanalen boven nr. 11 (nummer 12 en 13 worden namelijk alleen in Europa gebruikt). Prbeer dus eens een kanaal onder de 12 in te stellen.
Het netwerk is wel zichtbaar op beide apparaten, alleen bij het tot stand brengen van de verbinding krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken met de draadloze router'
ik zit nu op kanaal 11. das een goede tip, ga ik mee aan de slag
ik zit nu op kanaal 11. das een goede tip, ga ik mee aan de slag
Verkeerd topic
[ Voor 103% gewijzigd door Movinghead op 11-11-2012 00:21 ]
Ik loop met mijn UE46D8000 tegen het volgende aan. Ik kijk normaal TV via mijn Amino-decoder vanaf glasvezel. Op de glasvezel zit ook een digitaal signaal dat via coax naar mijn TV gaat. Dat laatste is een SD-signaal, via de decoder komt het HD-signaal binnen. Met de decoder kun je opnemen, deze neemt echter geen ondertitels op. Bij de BBC heb ik daar een goede steun aan.
Nu heb ik ontdekt dat je als je het SD-signaal opneemt op de USB-stick, ook de ondertitels worden opgenomen. Bij het afspelen gaat het echter fout: dan worden de ondertitels te vroeg weergegeven. Steeds als een zin wordt uitgesproken, zie je de ondertitel van de volgende zin! Bij live kijken van de uitzending gaat het wel goed met de ondertitels.
Is iemand dit al eens opgevallen? En is er iets aan te doen?
Nu heb ik ontdekt dat je als je het SD-signaal opneemt op de USB-stick, ook de ondertitels worden opgenomen. Bij het afspelen gaat het echter fout: dan worden de ondertitels te vroeg weergegeven. Steeds als een zin wordt uitgesproken, zie je de ondertitel van de volgende zin! Bij live kijken van de uitzending gaat het wel goed met de ondertitels.
Is iemand dit al eens opgevallen? En is er iets aan te doen?
Voor wie z'n 3D functie goed wil gebruiken moet een keer de nieuwe Madagascar opzetten 
veel mooie kleurenanimaties, gave 3D effecten!
heb je al avatar 3d gezien? 0.0 dat was echt heel goed!!!Mip schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:38:
Voor wie z'n 3D functie goed wil gebruiken moet een keer de nieuwe Madagascar opzetten
Die avatar 3D is inderdaad perfect.
Ik heb nog een versie met die gele ondertitels, ben nog zoekende naar een betere versie met witte ondertitels.
Ik heb nog een versie met die gele ondertitels, ben nog zoekende naar een betere versie met witte ondertitels.
bedankt voor de tip, was al op zoek naar wat goeie 3D films. merk tot nu toe dat eigenlijk alleen die IMAX 3D docu's en animatiefilms goeie 3D effecten geven. de 'gewone' 3D films (m.u.v. Hugo) verschillen nauwelijks van een gewone versie...Mip schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:38:
Toffe 3D films? Kuifje, How to train your dragon, Madagascar 3 (aanrader!) en Avatar zijn erg mooi.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Ik heb een 46D6530 maar ik merk dat met name bij reclame waar widescreen shots van omgevingen en waar de camera bijvoorbeeld van de ene kant naar de andere kant gaat, het beeld hapert.
Met name bij shots van bijvoorbeeld SBS6 van willekeurige omgevingen...
Dit haperen heb ik weer totaal niet als ik Full HD films kijk....
Ik kan dit niet verklaren maar het irriteert me wel.
Iemand enig idee waar dit door wordt veroorzaakt,
Met name bij shots van bijvoorbeeld SBS6 van willekeurige omgevingen...
Dit haperen heb ik weer totaal niet als ik Full HD films kijk....
Ik kan dit niet verklaren maar het irriteert me wel.
Iemand enig idee waar dit door wordt veroorzaakt,
Op welke manier komt je televisiesignaal binnen?
Digitaal/analoog? Welke provider?
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Digitaal via Ziggo.A-Tray schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:44:
Op welke manier komt je televisiesignaal binnen?
Maakt het nog verschil welke CI+ kaart ik gebruik?
Led Motion Plus staat uit, Motion Plus staat op Standaard.frickY schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:32:
Nee, dat moet niet uitmaken.
Heb je LED Motion Plus aanstaan?
Krijgt de Samsung UE46ES6100 ooit een uitzendinggemist app? Want ik zag dat het duurdere model (UE46ES6570) deze functie wel bezit.
Verkeerde topic, deze gaat over de D-modellen.flash1 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:18:
Krijgt de Samsung UE46ES6100 ooit een uitzendinggemist app? Want ik zag dat het duurdere model (UE46ES6570) deze functie wel bezit.
\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000
Christian: probeer eens bij Motion Plus: aangepast: wazig ... 10 en trilvermindering op 3.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 02-12-2012 09:17 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Kan iemand mij vertellen hoe ik een toetesenbord de samsung vg-bd1000/xn werkend krijg op de tv Samsung ue46d8000?
Met vriendelijke groet,
Martin van der Hout
hout@caiw.nl
Met vriendelijke groet,
Martin van der Hout
hout@caiw.nl
Waarschijnlijk niet. Als ik de specs bekijk voor ES modellen.Martinhout schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:15:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een toetesenbord de samsung vg-bd1000/xn werkend krijg op de tv Samsung ue46d8000?
Met vriendelijke groet,
Martin van der Hout
hout@caiw.nl
Noord-Amerika, Latijns-Amerika : LED ES6500 en hoger, PDP E550 en hoger //
De andere landen: LED ES6100 en hoger, PDP E550 en hoger (het kan incompatibel zijn volgens de specificaties van het apparaat.)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
In de zomer ook onderstaande vraag gesteld:
De 46d6320 gezien bij mijn zwager. Erg mooi beeld moet ik zeggen.
3d toonde perfect. Alleen hadden we een originele dvd afgespeeld, en leek net of bij sommige scenes het beeld 1.5x sneller liep. Je zag mensen een beetje door het beeld rennen. Weten jullie hoe dit komt?
Zelf heb ik daar bij mijn Sony geen last van.
Nu zag ik het van de week weer in de winkel bij een Samsung 3d tv, en ook bij die van me zwager als hij tv afspeeld merk je het ook, vooral bij reclames.
Weten jullie wat dit is, ik kreeg in de zomer reacties als ghosting/crosstalk maar dat lijkt mij het toch niet.
De 46d6320 gezien bij mijn zwager. Erg mooi beeld moet ik zeggen.
3d toonde perfect. Alleen hadden we een originele dvd afgespeeld, en leek net of bij sommige scenes het beeld 1.5x sneller liep. Je zag mensen een beetje door het beeld rennen. Weten jullie hoe dit komt?
Zelf heb ik daar bij mijn Sony geen last van.
Nu zag ik het van de week weer in de winkel bij een Samsung 3d tv, en ook bij die van me zwager als hij tv afspeeld merk je het ook, vooral bij reclames.
Weten jullie wat dit is, ik kreeg in de zomer reacties als ghosting/crosstalk maar dat lijkt mij het toch niet.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik hoop dat ik niet afgebrand word, maar ik kan niet goed een antwoord op mijn vraag vinden: We hebben een UE37D6530. Heb er een hardeschijf op aangesloten, in de veronderstelling dat ik daar DVD's (ISO?) MKV en/of DIVX op kun zetten zodat ik ze rechtstreeks af kon spelen. (Zou ook nog mooi zijn om ze er dmv bijv ftp oid op te zetten). Echter: De HDD wordt door de TV geformateerd in een (voor de PC) niet leesbaar format. De Vraag:
- Is het uberhaupt op te lossen (redelijk simpel) Of moet een NAS device nemen?
S.J.
Je moet de tv je harde schijf niet laten formatteren, dat doet 'ie alleen zodat hij er zelf op kan opnemen, maar dat wil jij niet. Waarschijnlijk moet je harde schijf wel in FAT32 geformatteerd zijn, omdat 'ie NTFS niet kan lezen, denk ik (maar zeker weten doe ik dat dus niet).
The devil is in the details.
Als je films wil laten afspelen, waarom dan niet vanaf je pc via de Allshare software streamen? Doe ik ook, graat prima
Het HDD wordt alleen encrypted geformatteerd als je hem voor TV Recording gebruikt. Anders is het gewoon FAT32 en moet je pc dat ook kunnen lezen/schrijven.Sterke-Jerke schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:26:
Ik hoop dat ik niet afgebrand word, maar ik kan niet goed een antwoord op mijn vraag vinden: We hebben een UE37D6530. Heb er een hardeschijf op aangesloten, in de veronderstelling dat ik daar DVD's (ISO?) MKV en/of DIVX op kun zetten zodat ik ze rechtstreeks af kon spelen. (Zou ook nog mooi zijn om ze er dmv bijv ftp oid op te zetten). Echter: De HDD wordt door de TV geformateerd in een (voor de PC) niet leesbaar format. De Vraag:
Ik ook, maar dan met Windows Media Player, op een C model. USB stick met film in de computer, aangeven dat het op de Tv afgespeeld moet worden ... en gaan met die banaan. Dat hele Allshare is nergens voor nodig.partyondude schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:42:
Als je films wil laten afspelen, waarom dan niet vanaf je pc via de Allshare software streamen? Doe ik ook, graat prima
Maar waarom gebruik je Allshare? Ga eens naar een film, rechtermuisknop .... afspelen met ..en dan jouw TV.
[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 09-12-2012 20:46 ]
Kan iemand mij helpen. Ik heb een nieuwe router gekocht (tp link wdr4300). Deze kan tegelijk op 2,4ghz en 5ghz uitzenden. Ik had met m'n oude modem/router van ziggo problemen met draadloos streamen van films naar mijn Samsung D8000. Wil mijn nieuwe router nu verbinden met mijn tv op 5 ghz. Maar mijn tv ziet het 5 ghz netwerk niet. Wel de 2,4 ghz. Moet ik misschien ergens instellen dat de tv ook op 5 ghz zoekt? En zo ja waar?
Ik pak net voor de D8000 de online manual erbij, maar volgens mij ondersteund de D8000 geen 5 ghz.
Only sharers using the 2.4 Ghz band are supported. Sharers using the 5 Ghz
band are not supported.
Only sharers using the 2.4 Ghz band are supported. Sharers using the 5 Ghz
band are not supported.
Volgens mij is dat alleen voor die SWL functie (Samsung Wireless Link). Ik las ergens dat als je dat uit zet dat de 5 ghz moet werken. Kan het alleen niet testen (zit op m'n werk).
Ik heb geen D8000 kan het sowieso niet testen, maar er wordt verder niet gerept over 5 ghz in die handleiding....
Sinds enkele dagen heb ik op de UE46D8000 af ten toe last van de schermbeveiliging die op ongewenste momenten actief wordt. Alle ECO-opties zijn (al tijden) uitgeschakeld. Tot voor kort nooit last van gehad. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Het enige wat er bij mij recentelijk is veranderd is een andere mediaspeler (Mede8er 1000X3D), maar hoe dat de schermbeveiliging van de Samsung zou kunnen beïnvloeden is me een raadsel.
Het enige wat er bij mij recentelijk is veranderd is een andere mediaspeler (Mede8er 1000X3D), maar hoe dat de schermbeveiliging van de Samsung zou kunnen beïnvloeden is me een raadsel.
Het uitzetten van de optie Samsung Wireless Link zorgt er idd voor dat je de tv ook met 5 ghz wifi kan verbinden.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn...hier mooie aanbieding voor de SSG-3700 3D bril nu €49,95
http://www.megadeal.nl/catalogsearch/result/?q=Ssg-3700
Edit: vandaag telefoontje gekregen dat ze de brillen niet meer binnen krijgen, dus krijg geld terug.
http://www.megadeal.nl/catalogsearch/result/?q=Ssg-3700
Edit: vandaag telefoontje gekregen dat ze de brillen niet meer binnen krijgen, dus krijg geld terug.
[ Voor 25% gewijzigd door dbz1985 op 14-12-2012 00:16 ]
Verwijderd
Helaas een ongelukje gehad met een Samsung UE46D6500 en kan de aankoopbon niet meer vinden 
Alleen de onderste 2cm geeft nog beeld, de rest van het scherm is een groot wit vlak.

Alleen de onderste 2cm geeft nog beeld, de rest van het scherm is een groot wit vlak.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 21:26 ]
oei :x, wat is er mee gebeurt als ik vragen mag?
Door de buurman, hoop ik, en WA verzekerd? Vette pech ...
[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 14-12-2012 22:40 ]
De meeste winkels slaan die bonnetjes ook wel op in hun systeem, dat is niet zo'n probleem. Alleen valt abuse niet onder garantie, maar mogelijk valt dit wel onder je inboedelverzekering.
Verwijderd
De winkel kan niets voor mij betekenen. Ik ga het proberen bij de verzekering, maar of dat lukt zonder bon?
Bij ons was het fonteintje van het toilet kapot gegaan, vloer onder water. Offerte nieuwe vloer opgevraagd bij een lokale vloerboer en zonder blikken of blozen werd het geld overgemaakt.
Dus, wat kost het om jouw Tv te vervangen? Even een prijsopgave lokale TV boer en je hebt je geld al bijna op je bankrekening staan.
Dus, wat kost het om jouw Tv te vervangen? Even een prijsopgave lokale TV boer en je hebt je geld al bijna op je bankrekening staan.
Ik wil voor mij Pa met kerst een toetsenbord kopen voor zijn UE37D6500.
Nu zijn er twee toetsenbordjes verkrijgbaar bij samsung:
- Samsung VG-KBD1000
- Samsung VG-KBD1500
Ik zie echter nergens expliciet het typenummer van de TV bij staan (sowieso heel onduidelijk). Weet iemand of deze allebei compatible zijn met de D6500?
- Samsung VG-KBD1000
- Samsung VG-KBD1500
Ik zie echter nergens expliciet het typenummer van de TV bij staan (sowieso heel onduidelijk). Weet iemand of deze allebei compatible zijn met de D6500?
Ik gebruik een Logitech Harmony voor mijn UE46D8000 tv. Bij het programmeren ontdekte ik indertijd dat de tv reageerde op de opdrachten PicMode en SoundMode van mijn oude HD-ready Samsung tv. Vooral PicMode is erg handig, want daardoor kon ik met 1 toetsdruk wisselen tussen de beeldinstellingen (Dynamic, Standard, Natural en Cinema) zonder door het menu te moeten navigeren.
Nu is deze functionaliteit opeens weg. Ik heb de tv alleen verplaatst naar een andere kamer en moest daarvoor weliswaar de Harmony omprogrammeren, maar hij reageert ook niet meer op de originele AB van het oude model.
Nu is deze functionaliteit opeens weg. Ik heb de tv alleen verplaatst naar een andere kamer en moest daarvoor weliswaar de Harmony omprogrammeren, maar hij reageert ook niet meer op de originele AB van het oude model.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb echt even een vraagje, ik ben de eigenaar van zo'n mooie Samsung Smart Tv. Nu heb ik sinds kort ook een tablet2 10.1. Op filmpjes van Youtube enz zie ik dat mensen via hun tablet op tv zitten..Oftwel, wat zij intikken op de tablet is rechtstreek te zien op hun Smart tv.
Ik heb dit geprobeert, nu kan ik alleen via Allshare foto's en video's delen. Dat wil ik dus niet
Begrijpt iemand wat ik bedoel? zou die even uit willen leggen hoe ik dat kan verbinden, of ik daar een bepaalde app voor moet installeren of misschien een kastje aansluiten??
Alvast bedankt
Ik heb echt even een vraagje, ik ben de eigenaar van zo'n mooie Samsung Smart Tv. Nu heb ik sinds kort ook een tablet2 10.1. Op filmpjes van Youtube enz zie ik dat mensen via hun tablet op tv zitten..Oftwel, wat zij intikken op de tablet is rechtstreek te zien op hun Smart tv.
Ik heb dit geprobeert, nu kan ik alleen via Allshare foto's en video's delen. Dat wil ik dus niet
Alvast bedankt
Dat verschilt nogal per verzekering. De prijsstunters zijn een heel stuk lastiger dan veel grote partijen.GerCor schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:56:
De D-serie ondersteund volgens mij geen toetsenborden. Noch USB noch bluetooth.Dacide schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:46:
Ik wil voor mij Pa met kerst een toetsenbord kopen voor zijn UE37D6500
Er is wel een afstandsbediening met keyboard op de achterkant, maar vind die persoonlijk nog niet erg fijn werken.
Je moet de Samsung Smart View app hebben.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:30:
zou die even uit willen leggen hoe ik dat kan verbinden, of ik daar een bepaalde app voor moet installeren of misschien een kastje aansluiten??
[ Voor 92% gewijzigd door frickY op 19-12-2012 14:51 ]
Toch even beter op de Samsung-site en in dit topic zoeken:Dacide schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:46:
Ik wil voor mij Pa met kerst een toetsenbord kopen voor zijn UE37D6500.
- Samsung VG-KBD1000
- Samsung VG-KBD1500
Toetsenbordjes (van welk merk dan ook) zijn niet compatibel met de 2011 D-serie toestellen.
Pas vanaf de nieuwe 2012 ES-serie gaat dat werken.
Voor een D-serie kun je wel de Samsung RMC-QTD1 QWERTY Remote gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 19-12-2012 22:47 ]
Uitzending gemist Nu eindelijk voor de D modellen. Voor de zenders SBS6, Veronica, net5 en NPO omroepen. Ga naar Samsung apps onder smarthub. Let op! Staan nog niet onder wat is nieuw, maar wel onder video. Werkt prima op een d8000. Veel plezier ermee! Nu alleen RTL gemist nog Samsung!
[ Voor 6% gewijzigd door blueface op 22-12-2012 12:15 ]
Inderdaad zag ik vandaag (vanavond) ook de nieuwe tv apps voor de publieke omroep en voor de SBS zenders op de smart hub staan. ik heb de afgelopen dagen niet gekeken, zogenoemde weet ik niet of dat vandaag voor het eerst was of dat ze er al eerder op stonden. Overigens staan ze nu ook vermeld bij de nieuwe apps maar inderdaad ook onder video. Voor Rtl gemist zullen we voorlopig nog moeten terugvalllen op de bekende user app, die uitstekend werkt.blueface schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:14:
Uitzending gemist Nu eindelijk voor de D modellen. Voor de zenders SBS6, Veronica, net5 en NPO omroepen. Ga naar Samsung apps onder smarthub. Let op! Staan nog niet onder wat is nieuw, maar wel onder video. Werkt prima op een d8000. Veel plezier ermee! Nu alleen RTL gemist nog Samsung!
Overigens denk ik dat we het juist daaraan te danken hebben dat Samsung nu alsnog met al deze uitzending gemist apps is gekomen. Daaruit bleek immers dat daar aan een grote behoefte bestond en ik denk dat we degenen die er een tijd en energie in hebben willen dankbaar mogen zijn.
Nu moeten we ze maar gaan opstoken wat aan die achterlijke Skype camera te gaan doen van ze (ik vind ook: niet kopen), te duur en de app werkt ook niet goed) en aan het toetsenbord. Mij interesseert dat overigens een heel stuk minder (ik heb toch al een PC aan de tv gehangen, die de nodige porblemen ondervangt.)
Aanvulling: ik zag vandaag (24-12) op TV Totaal dat er volgende maand een RTL uirtzending gemist zou komen (http://tinyurl.com/ceffg7k). TV types worden trouwens niet vermeld.
[ Voor 9% gewijzigd door jlaarts op 24-12-2012 12:08 . Reden: nieuwe informatie over RTL gemist ]
Ik heb ze net geïnstalleerd. Beeldkwaliteit ziet er goed uit. Zal er eens mee experimenteren. Zie niet meteen een zoekfunctie...
Wij, de 2010 modellen krijgen het niet SBS6, maar gelukkig via de Xbox360 straks wel. En omdat vele aanbieders inmiddels de UG's aanbieden moet Samsung wel, denk ik. Ze zijn zo'n beetje de laatste die het niet had.
Sorry voor het late antwoord maar:drfruit schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:01:
Sinds enkele dagen heb ik op de UE46D8000 af ten toe last van de schermbeveiliging die op ongewenste momenten actief wordt. Alle ECO-opties zijn (al tijden) uitgeschakeld. Tot voor kort nooit last van gehad. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Het ligt dus idd aan de mde8er speler. Ik heb het zelfde met de Wii, welke ik aangesloten heb via HDMI. Indien hier spanning op blijft staan, reboot de TV zich zelf, valt hij uit en doet meerdere vreemde dingen.
Dus indien je niet kijkt via de mediaspeler er de spanning afhalen.
Misschien is er een echte tweaker die mij met het volgende probleem kan helpen. Ik heb al een jaar UE40D7000 en heb er naast een CI+ module ook een extrerne harde schijf aangehangen, een 500 GB passport om mee op te nemen. Op de een of andere reden vernaggeld de TV op den duur het XFS filesystem van de externe harde schijf waardoor de TV of de hd kuren krijgt. Ik heb al heel wat fora afgestruind en weet hoe ik met XFS_repair via Ubuntu het filesystem kan repairen.
Maar daar is vrouwlief niet echt blij mee. Soms gaat de repair gewoon goed, soms ben je alles kwijt. Iemand toevallig ook problemen met een externe hd, opnemen en een goeie oplossing. Ik denk dat het aan de firmware van Samsung ligt en dat
Maar daar is vrouwlief niet echt blij mee. Soms gaat de repair gewoon goed, soms ben je alles kwijt. Iemand toevallig ook problemen met een externe hd, opnemen en een goeie oplossing. Ik denk dat het aan de firmware van Samsung ligt en dat
Bedankt voor de tip. Het probleem doet zich nu niet meer voor, wellicht omdat ik met andere firmware op de Mede8er werk, of vanwege een andere CEC-instelling. Mocht het terugkeren, ga ik jouw idee proberen.MY00 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:32:
[...]
Het ligt dus idd aan de mde8er speler. Ik heb het zelfde met de Wii, welke ik aangesloten heb via HDMI. Indien hier spanning op blijft staan, reboot de TV zich zelf, valt hij uit en doet meerdere vreemde dingen.
Dus indien je niet kijkt via de mediaspeler er de spanning afhalen.
Ik heb hetzelfde probleem. Zo'n beetje elke 2 maanden ben ik al het opgenomen materiaal kwijt. Ik heb een UE46D8000 van ongeveer 1 jaar oud. Ik heb Samsung klantenservice meerdere keren gebeld en krijg het antwoord dat er binnenkort een software-update komt. NIET DUS. Ik heb dus geen oplossing voor dit zeer hinderlijke probleem.F-16 schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:14:
Misschien is er een echte tweaker die mij met het volgende probleem kan helpen. Ik heb al een jaar UE40D7000 en heb er naast een CI+ module ook een extrerne harde schijf aangehangen, een 500 GB passport om mee op te nemen. Op de een of andere reden vernaggeld de TV op den duur het XFS filesystem van de externe harde schijf waardoor de TV of de hd kuren krijgt. Ik heb al heel wat fora afgestruind en weet hoe ik met XFS_repair via Ubuntu het filesystem kan repairen.
Ik heb alleen in het begin 2 of 3x gehad dat ik mijn opgenomen televisieprogramma's kwijt was door een corrupte partitie, maar dat is nu al ruim een jaar geleden.
Alleen neem ik niet op naar een harddisk, maar naar een usb stick.
Heeft jullie harde schijf wel losse spanningsbron? Heeft wellicht met write caches/buffers te maken die niet geschreven worden voor de spanning onderbroken wordt?
Alleen neem ik niet op naar een harddisk, maar naar een usb stick.
Heeft jullie harde schijf wel losse spanningsbron? Heeft wellicht met write caches/buffers te maken die niet geschreven worden voor de spanning onderbroken wordt?
F-16 schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:14:
(....) (even rest weggehaald)
Inderdaad is dat een probleem, hoewel ik het herstellen van het file systeem niet erg tijdrovend vind (maar ik heb wel permanent een Ubuntu PC achter de hand, want daar werk ik altijd op) . Ik heb er al eens eerder een (uit het Duits vertaalde tekst op tweakers gezet.
Het door jou gesignaleerde basisprobleem (waar ligt het eigenlijk aan, dat het file systeem naar zijn grootje gaat) heb ik echter ook nog steeds niet opgelost. Ik zal weer een keer Duitse fora moeten gaan afstruinen vrees ik, want er is op Tweakers blijkbaar nog niemand die daar al iets op heeft weten te bedenken.
Of neuwe firmware plaatsen helpt, weet ik niet. Ik durf momenteel geen nieuwe firmware te plaatsen omdat ik de TV enigszins gehackt heb om HBB TV mogelijk te maken (EU_BENELUX--> EU_GERMANY). Als ik ga upgraden (heb ik al eerder uitgevonden) bijkt ineens dat het niet langer mogelijk is terug te gaan naar EU_BENELUX). Dat is ook weer niet de bedoeling, want wellicht gaat Samsung HBB TV nog eens een keer in de Benelux versie activieren.
Maar als er iemand is die een HD aan zijn TV heeft hangen die al maandenlang probleemloos functioneert moet hij /zij ook maar eens reageren.
(....) (even rest weggehaald)
Inderdaad is dat een probleem, hoewel ik het herstellen van het file systeem niet erg tijdrovend vind (maar ik heb wel permanent een Ubuntu PC achter de hand, want daar werk ik altijd op) . Ik heb er al eens eerder een (uit het Duits vertaalde tekst op tweakers gezet.
Het door jou gesignaleerde basisprobleem (waar ligt het eigenlijk aan, dat het file systeem naar zijn grootje gaat) heb ik echter ook nog steeds niet opgelost. Ik zal weer een keer Duitse fora moeten gaan afstruinen vrees ik, want er is op Tweakers blijkbaar nog niemand die daar al iets op heeft weten te bedenken.
Of neuwe firmware plaatsen helpt, weet ik niet. Ik durf momenteel geen nieuwe firmware te plaatsen omdat ik de TV enigszins gehackt heb om HBB TV mogelijk te maken (EU_BENELUX--> EU_GERMANY). Als ik ga upgraden (heb ik al eerder uitgevonden) bijkt ineens dat het niet langer mogelijk is terug te gaan naar EU_BENELUX). Dat is ook weer niet de bedoeling, want wellicht gaat Samsung HBB TV nog eens een keer in de Benelux versie activieren.
Maar als er iemand is die een HD aan zijn TV heeft hangen die al maandenlang probleemloos functioneert moet hij /zij ook maar eens reageren.
[ Voor 73% gewijzigd door jlaarts op 24-12-2012 12:03 ]
Ik heb op aanraden van Samsung klantenservice een Samsung M2 portable harde schijf ZONDER externe voeding. Toch doet het probleem zich voor bij dit apparaat. (Er werd mij verteld dat het niet aanwezig zijn van een externe voeding naast naar ik meen een minimum toerental van 5200 een vereiste is)
[ Voor 30% gewijzigd door LPC - Turbo op 24-12-2012 15:15 ]
Ik heb een C model... 2010 dus. Hangt al jaren probleemloos een Samsung G2 320 GB HDD aan.
Ik woon in Duitsland en krijg bij de keuze voor de apps op mij D6530 geen Nederlandse applicaties.
Hoe kan ik mijn D6530 zo instellen dat deze de Nederlandse apps laat zien en ik dus ook Nederlandse apps kan toevoegen op mijn TV? Of is er een andere truuk?
Hoe kan ik mijn D6530 zo instellen dat deze de Nederlandse apps laat zien en ik dus ook Nederlandse apps kan toevoegen op mijn TV? Of is er een andere truuk?
Ik had toevallig de zelfde hardeschijf. Ook elke keer dat het filesysteem kapot was. Het ging steeds sneller bij mij. 4 maanden, 2 maanden en toen uiteindelijk 1 of 2 dagen. Toen heb ik via de uistekende service bij bcc een toshiba hareschijf van 1 TB mee gekregen en die was stukken duurder, zonder bij te betalen en sinds dien heb ik geen gezeik meer gehad. Dat is ondertusen 6 maanden geleden. Type weet ik niet precies van de hdd, maar het is er ook eentje zonder voeding. Het betreft een samsung UE46D8000 waar deze aan hangt met firmware 1025. Voor alle duidelijkheid, het waren ook echte bad sectors die erop zaten en zelfs met een windows format was er ook echt niets meer mee te beginnen. Het xfs repair gebeuren werkte ook echt helemaal niet bij mij.LPC - Turbo schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:08:
Ik heb op aanraden van Samsung klantenservice een Samsung M2 portable harde schijf ZONDER externe voeding. Toch doet het probleem zich voor bij dit apparaat. (Er werd mij verteld dat het niet aanwezig zijn van een externe voeding naast naar ik meen een minimum toerental van 5200 een vereiste is)
[ Voor 9% gewijzigd door blueface op 24-12-2012 17:16 ]
Ik probeer dan ook te zoeken naar wat de oorzaak kan zijn wat het probleem veroorzaakt. Ik heb de externe harde schijf achter mijn TV gehangen met klitteband. Deze blijft goed hangen, zou het kunnen zijn dat de hd niet langdurig tegen verticale montage kan ipv horizontaal liggen?? Dit omdat de leeskop langs de platters schade aanbrengt. (ik bedenk het maar !?).
Waar ik ook al aan heb zitten denken is of het mogelijk ligt aan de manier van TV uitzetten. Stel je kijkt een opname en doet zonder de opname te stoppen de TV uit. Loopt de hd dan vast vanwege stroomonderbreking?? het is een USB hd dus lijkt een mogelijkheid?? Ik probeer ze hier thuis in ieder geval op te voeden door de opnames eerst te stoppen en dan pas de TV uit te doen. Kan het nog niet met zekerheid zeggen maar waarschijnlijk is dat het ook niet. Je blijft toch zoeken naar de oorzaak, maar gelukkig ben ik niet de enige met het probleem. Kunnen de tweakers met hetzelfde probleem ook eens opgeven hoe ze de harde schijf gemonteerd hebben en hoe ze de tv gebruiken?
Waar ik ook al aan heb zitten denken is of het mogelijk ligt aan de manier van TV uitzetten. Stel je kijkt een opname en doet zonder de opname te stoppen de TV uit. Loopt de hd dan vast vanwege stroomonderbreking?? het is een USB hd dus lijkt een mogelijkheid?? Ik probeer ze hier thuis in ieder geval op te voeden door de opnames eerst te stoppen en dan pas de TV uit te doen. Kan het nog niet met zekerheid zeggen maar waarschijnlijk is dat het ook niet. Je blijft toch zoeken naar de oorzaak, maar gelukkig ben ik niet de enige met het probleem. Kunnen de tweakers met hetzelfde probleem ook eens opgeven hoe ze de harde schijf gemonteerd hebben en hoe ze de tv gebruiken?
Bij mij hangt de M2 aan het kabeltje achter het scherm. Na enige tijd herkent de tv de harde schijf niet meer. Na opnieuw formatteren is het probleem opgelost.
Je kunt niks toevoegen. Je kiest voor een land en dan krijg je de apps van dat land. Zoek maar even op 'hacking'.marcelmg2 schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:40:
Ik woon in Duitsland en krijg bij de keuze voor de apps op mij D6530 geen Nederlandse applicaties.
Als jij een opname maakt en jij zet de Tv uit ... dan zet je de Tv dus NIET uit. Alleen het beeldscherm gaat op zwart, de Tv zelf blijft gedurende de opname gewoon aan. Dus, je voedt ze bij jou thuis verkeerd op.F-16 schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:23:
Ik probeer dan ook te zoeken naar wat de oorzaak kan zijn wat het probleem veroorzaakt. Ik heb de externe harde schijf achter mijn TV gehangen met klitteband. Deze blijft goed hangen, zou het kunnen zijn dat de hd niet langdurig tegen verticale montage kan ipv horizontaal liggen?? Dit omdat de leeskop langs de platters schade aanbrengt. (ik bedenk het maar !?).
Hetzelfde als je een timeropname maakt - je bent dus niet thuis - dan gaat de Tv AAN, alleen het beeldscherm niet.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-12-2012 00:44 ]
Weet iemand ook of spotify beschikbaar komt voor de D-serie ?
En ik voeg daaraan het volgende toe: ik zag dat mijn mooie (BBC) apps weer verdwenen toen ik mijn TV weer terigschakelde naar Nederland. Kortom: de apps uit een ander land blijven niet staan als je teruggaat naar je oorspronkelijke (of andere) landinstellingen.GerCor schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:20:
[...]
Je kunt niks toevoegen. Je kiest voor een land en dan krijg je de apps van dat land. Zoek maar even op 'hacking'.
Ik heb exact dezelfde zo te zien, maar dat helpt allemaal niet. Zo bij tijd en wijle moet het file systeem worden gerepareerd.LPC - Turbo schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:08:
Dan moet het haast wel aan jullie (firmware)software liggen, als meerdere mensen er problemen mee hebben.