Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Verwijderd
nu heb ik 1 zo een film gekopieerd naar me usb en die in de tv gedaan en dan speelt de tv hem wel af waar kan dat aan liggen??
want mijn vorige tv de 40 c6000 kon het wel allemaal afspelen en nu met de nieuwe 46 d8000 ineens niet meer en heb voor de rest niks veranderd??
grtz tim
Liefst heb ik dat hij stil aanmeldt en niet met social TV komt.
Edit: in de settings van Social TV, kun je automatisch opstarten uitzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 20-02-2012 10:26 ]
Ik heb ook de 46D8000 en heb hetzelfde als jij. Veel Tweakers schrijven dat het bij hun wel werkt. Eventueel eerst renamen naar .avi, maar ook dat werkt bij mij niet.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:54:
hallo hier ook even een vraag ik heb een ue46d8000 en nu heb ik op mijn qnap server allemaal mkv films staan die hij niet kan afspelen zegt de tv (geen ondersteunend bestand zegt die )
nu heb ik 1 zo een film gekopieerd naar me usb en die in de tv gedaan en dan speelt de tv hem wel af waar kan dat aan liggen??
want mijn vorige tv de 40 c6000 kon het wel allemaal afspelen en nu met de nieuwe 46 d8000 ineens niet meer en heb voor de rest niks veranderd??
grtz tim
Anderen hebben prima resultaat door de films vanaf PC/laptop te streamen met Samsung's Allshare maar bij mij gaat dat dus ook niet.
Ik las ergens dat de DLNA server in je NAS het probleem zou veroorzaken. Ik heb een LaCie NAS en die draait Twonky. Helaas kan ik daar niet bij om te updaten.
Uiteindelijk er voor gekozen om met een USB HDD te werken die direct aan de TV hangt.
Verwijderd
Ik snap dr weinig van. Heb hem geupdate de tv en dat hielp niets. Hoe kan ik dit fixen?
Blijkbaar wordt er binnen de MP4-containter een video of audio-codec gebruikt die je TV niet ondersteunt. Er zit niets anders op dan te transcoderen naar een codec die de tv wel snapt. Met het programma Mediainfo kun je zien welke codecs worden gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:59:
Ik heb iets soortgelijks. Ik heb meerdere 3D foto en video's in .mp4 format die die niet wil afspelen. Geeft aan 'codec not supported' terwijl hij het meerendeel wel wilt afspelen en die bestanden zijn precies hetzelfde als die anderen.
Ik snap dr weinig van. Heb hem geupdate de tv en dat hielp niets. Hoe kan ik dit fixen?
Verwijderd
En via de mail met Samsung kom je ook geen steek verder....
Hoe kun je makkelijk en snel die MTV omzetten dan?
Grtz Tim
Had graag vernomen waarom dit zo is.Videopac schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:13:
[...]
Hmm: de meeste modellen zijn niet meer in 40" te krijgen...
Tegenvallende verkoopcijfers voor de "40 D7000/D8000 ?
Ik denk eerder dat men klanten wil pushen naar de grotere modellen.knights16 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:56:
[...]
Had graag vernomen waarom dit zo is.
Tegenvallende verkoopcijfers voor de "40 D7000/D8000 ?
Dat heb ik ook, daarom vermoed ik dat het aan Twonky ligt.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:16:
En wat al helemaal raar is dat als ik die film vanaf mij server (die ook onder Tonky media draait) op een USB stick zet en dan weer in de tv steek dan speelt hij zonder problemen af......
Maar zoals gezegd, ik heb een netwerk/USB HDD aan de TV hangen. Via het netwerk gebruik ik die als NAS en de USB-partitie voor de Samsung.
Verwijderd
Verwijderd
Want hoorde dat je een 1.4hdmi kabel moet hebben want 3d ondersteund mij computer volgens mij ook niet.. hoe zit dit..??
Verwijderd
Dat zou kunnen dat je er niet aan kan. Google even op jou nas model en merk met daarbij SFTP of SSH transfer protocol. Soms kan je toch toegang krijgen via enkele stappen? Was toch zo voor mijn nas (Thecus). Extra module installeren met een extra user.Sansar schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:08:
Mijn NAS geeft mij geen toegang tot de system dirs
Verwijderd
Als ik een blu-ray of 3D film (beide hoge bitrates) via mijn NAS naar de TV stream is er nooit iets aan de hand.
Ja hoor, echt 3D. SBS (Side By Side) 3D gaat prima via een hdmi 1.3 kabel.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:09:
Vraag als ik een 3d film van de computer na de tv laat lopen over hdmi en ik heb dan 2 beeldschermen link en rechts de voeg ik samen.. via de tv heb ik dan echt 3d...
Want hoorde dat je een 1.4hdmi kabel moet hebben want 3d ondersteund mij computer volgens mij ook niet.. hoe zit dit..??
Ik speel hier SBS 3D af via mijn Xtreamer v1 of rechtstreeks op de TV via mijn NAS en dat werkt in beide gevallen perfect.
De kneep zit 'm in de resolutie.
Hdmi 1.3 speelt SBS 3D af in maximaal 1080i.
Hdmi 1.4 kan daarentegen 3D in 1080p afspelen.
Verwijderd
Kan het met "motion plus" te maken hebben?Masimo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:54:
Ik betrap mijn D7000 ook af en toe op een "hakkeltje" of "springertje". Ik vermoed zelf dat het het signaal, de tuner (i.c.m. CI+ module) of de Humax IHDR 5050 HD Decoder is.
Als ik een blu-ray of 3D film (beide hoge bitrates) via mijn NAS naar de TV stream is er nooit iets aan de hand.
Verwijderd
Waar moet ik op letten mbt het panel/paneel?
- waar gaat het om? (8bits/10bits??? heb er iets over gelezen maar kan het niet meer vinden)
- Hoe zie ik dat bij aankoop? staat er iets op de doos?
- Moet ik bepaalde tests doen na aankoop? (bleeding....???)
- Wat krijg je er in het beste geval bij (brillen, hoeveel, CI+, remote (welke))
- Wat is de beste prijs?
Ik hoop dat, terwijl je wacht op antwoord, je toch zeker zelf driftig in dit topic aan het lezen en zoeken bent.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:31:
Ik wil zsm een samsung 55D8000 kopen maar niet het hele topic doorlezen
Waar moet ik op letten mbt het panel/paneel?
- waar gaat het om? (8bits/10bits??? heb er iets over gelezen maar kan het niet meer vinden)
- Hoe zie ik dat bij aankoop? staat er iets op de doos?
- Moet ik bepaalde tests doen na aankoop? (bleeding....???)
- Wat krijg je er in het beste geval bij (brillen, hoeveel, CI+, remote (welke))
- Wat is de beste prijs?
Kom op zeg, kost maximaal een uurtje en je leert er ook nog wat van.
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 21-02-2012 19:01 ]
Verwijderd
Jezus, wat ben ik toch een enorme domme sukkel die beter zijn mond had kunnen houden.
;-)
(oh, en bedankt voor het quoten van mijn bericht! Anders had ik vast niet begrepen dat je op mij reageerde. En anderen wellicht ook niet, die dan ook weer alle pagina's zouden gaan doorlezen om te zoeken om welk bericht het ging)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 00:23 ]
je kan ook rechtsboven bij zoeken UE55D8000 intypen en dan houdt je zeker geen 329 pagina's overVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:20:
Ik ben niet zo heel goed in wiskunde en zo maar volgens mij zijn het 329 pagina's en zitten er in een uur 3600 seconden: dat betekent dat je dan 11 uur per pagina hebt om te lezen (of is het nou 11 seconden?).
Wrong. Met een 1.3 kabel kun je ook prima 3D in 1080p afspelen. Praktijkervaring met m'n PlayStation 3 en een 3D Blu-ray documentaire.Masimo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:04:
[...]
Ja hoor, echt 3D. SBS (Side By Side) 3D gaat prima via een hdmi 1.3 kabel.
Ik speel hier SBS 3D af via mijn Xtreamer v1 of rechtstreeks op de TV via mijn NAS en dat werkt in beide gevallen perfect.
De kneep zit 'm in de resolutie.
Hdmi 1.3 speelt SBS 3D af in maximaal 1080i.
Hdmi 1.4 kan daarentegen 3D in 1080p afspelen.
Toch nog maar even een quote om je het zoeken te besparen en je kostbare tijd niet te verspillen.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:20:
...
Jezus, wat ben ik toch een enorme domme sukkel die beter zijn mond had kunnen houden.
...
Gelukkig heb je genoeg zelfkennis.
Veel succes met de aankoop.
Even voor de zekerheid.Ik heb een UE46D8000 en een BD-D6900 aangesloten via Oxypure 1.3c HDMI kabels via mijn Onkyo 609. Ik heb in het verleden wel eens e.e.a. gelezen over geen full hd 3d en geen DTS HD Master (tegelijkertijd?) wanneer je geen 1.4 HDMI kabels gebruikt. Ik heb recentelijk gekeken bij het kijken naar Drive Angry 3D (geweldige film helemaal in 3D) wat miin tv aangeeft wanneer ik op info druk. Mijn TV geeft 1920 x 1080 @24 aan. Tevens geeft mijn versterker DTS HD Master aan. Dus im confussed. Weet iemand hoe dit zit?
[ Voor 3% gewijzigd door Nosferatu111072 op 22-02-2012 11:21 ]
Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT
Dat kan ik beamen!Wildfire schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:53:
Wrong. Met een 1.3 kabel kun je ook prima 3D in 1080p afspelen. Praktijkervaring met m'n PlayStation 3 en een 3D Blu-ray documentaire.
en Wikipedia: HDMI
PIN 14 en PIN 19 lijken mij afwijkend te zijn bij 1.4
Verwijderd
ik heb nu al een paar keer contact gehad met ziggo en keer op keer krijg ik iemand aan telefoon die het verschil tussen films on demand kijken en opnemen niet weet.
Ik heb eigenlijk 2 vragen en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
1: Is het mogelijk om met de Samsung d8000 interactieve tv van ziggo te gebruiken (dus films en series on demand). Ik heb namelijk van Pathé-thuis erop staan en dat werkt prima maar bij het Ziggo Alles-in-1-plus abonnement heb je elke maand een aantal gratis wisselende films waar ik dan graag gebruik van zou willen maken. En ook uitzending gemist vind ik interessant. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
2: Ik download nog wel eens hier en daar een filmpje en wil dit graag streamen via WiFi naar mijn tv. Welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken want ik begreep dat Allshare niet zo heel best werkte met ondertiteling?
Bedankt alvast
Verwijderd
7 dagen d7000 in huis en het is wel een beetje jammer dat bij snelle bewegingen het beeld onduidelijk word,
het beeld kan niet meekomen als er een snelle beweging of een druk beeld is.
hebben jullie daar ook last van? er komt een monteur langs om te kijken.
Ik heb de Samsung UE46D6500 gekocht, maar nog niet binnen.
Wat voor voedingskabel zit er aan deze tv? Heeft iemand een foto, afbeelding of naam van het kabeltype voor me? Gaat me in dit geval om de dikte van de kabel i.v.m. de kabelgoot die ik in mijn muur aan het maken ben.
Ik heb de handleidingen al via internet doorgelezen, maar ik kom niet verder dan 1 regeltje tekst: "power cord". Geen afbeelding, zoals die er wel van bijv. de SCART en AV-kabel staan.
[ Voor 22% gewijzigd door HwKok op 23-02-2012 12:30 ]
@donfrank0: Vraag 1 weet ik niet (geen Ziggo), vraag 2: ik gebruik zelf Mezzmo, werkt prima met ondertiteling. Verder gebruiken veel mensen Plex (zoek maar op dit forum), maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
[ Voor 18% gewijzigd door crispo op 23-02-2012 14:59 . Reden: foto ]
Geweldig, erg bedankt.crispo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:51:
@HwKok: er staat een hele lap tekst op die kabel, onder andere: I-SHENG SGIS / NF-USE 1346 / 2 x 0.75mm2. Het is een platte kabel (±6x4mm volgens eigen meting) met een platte stekker. Lijkt HIER op.
Het ging me inderdaad om de afmetingen van de stekker, maar als deze 'plat' is, maak ik me geen zorgen. Door de kabelgoot kunnen stekkers tot ca. 18mm hoog, dus dat is ruimte zat.
Verwijderd
Jij kan dus op je tv via smart hub gewoon allshare kiezen en dan film selecteren die op je pc staat incl ondertiteling?
Mijn UE40D6530 werd 2 wk. geleden afgeleverd met een afneembaar netsnoer met daaraan een haaks stekkertje voor in het lichtnet, niet plat dus. Weet niet of dit voor alle types geldt.....HwKok schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:23:
[...]
Geweldig, erg bedankt.
Het ging me inderdaad om de afmetingen van de stekker, maar als deze 'plat' is, maak ik me geen zorgen. Door de kabelgoot kunnen stekkers tot ca. 18mm hoog, dus dat is ruimte zat.
Ja werkt prima met Mezzmo, stream .mkv met aparte ondertitels (wel exact zelfde naam geven als .mkv bestand)Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:11:
@crispo
Jij kan dus op je tv via smart hub gewoon allshare kiezen en dan film selecteren die op je pc staat incl ondertiteling?
Verwijderd
Maar kom er nu achter dat dit bij Ziggo nog helemaal niet werkt. Klopt dit nou? Ben benieuwd wanneer het wel komt!
Ja, kan via Smart Hub of nog sneller via de source knop, daar staat Mezzmo bij. Als je Mezzmo goed ingesteld hebt, krijg je al je films te zien. Afspelen werkt ook prima, hoewel ik zelf liever iets afspeel van een aangesloten harde schijf via usb.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:11:
@crispo
Ow, verkeerd gelezen, dacht dat HwKok net als ik de 46D8000 had gekocht. Dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben.FunZip schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:50:
[...]
Mijn UE40D6530 werd 2 wk. geleden afgeleverd met een afneembaar netsnoer met daaraan een haaks stekkertje voor in het lichtnet, niet plat dus. Weet niet of dit voor alle types geldt.....
[ Voor 30% gewijzigd door crispo op 23-02-2012 21:42 ]
Ik ben me aan het orienteren voor de UE40D6200, UE40D6500 en de UE46D6200.
Echter las ik in dit forum, was gekomen tot pagina 58 of zo, dat de UE40D6200 niet kon opnemen.
Geldt dit ook voor de andere twee de UE40D6500 en de UE46D6200?
Hoe zit dat als ik een USB HDD schijf er aan plak?
Wat is de beste file formaat om af te spelen op deze samsungs?
Ik las ergens dat je geen directories moet gebruiken op je USB HDD, anders vind je tv geen films om aftespelen. Klopt dat, of kan je gewoon directories aan maken om je films/series te verdelen?
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik wil van het weekend er een bestellen.
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Lord Anubis op 23-02-2012 22:58 ]
Zoekzoek[b][message=37735760,noline]Lord Anubis schreef op donderdag 23 februari 2012 @
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik wil van het weekend er een bestellen.
Alvast bedankt.
Krijg nou wat...met Mezzmo kan ik opeens wel .mkv afspelen op m'n 46D8000crispo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:39:
[...]
Ja, kan via Smart Hub of nog sneller via de source knop, daar staat Mezzmo bij. Als je Mezzmo goed ingesteld hebt, krijg je al je films te zien. Afspelen werkt ook prima, hoewel ik zelf liever iets afspeel van een aangesloten harde schijf via usb.[...]
M'n wifi kan het allemaal nog niet aan, maar zal wel liggen aan het feit dat de film niet op m'n laptop staat, maar op m'n NAS. Data wordt eerst van de NAS draadloos naar de laptop gestuurd en vervolgens weer draadloos naar de TV.
Ik ga eens lekker spelen met Mezzmo tijdens de trial periode van 2 weken...
Dank, zover was ik nog niet pagina 287 of zoiets.
Maar van de directories ben ik nog niet uit.
Klopt, maar soms staat er ergens comentaar als antwoord op een eerdere post zonder dat er specifiek model genoemd wordt.BamSlam_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:22:
Bikkel! 287 pagina's doorbladeren!Maarre.. rechtsboven op deze page staat een zoekveldje waar je op keyword kan zoeken.
Verwijderd
Mpeg-TS voor SD/HD TV, MKV & MP4 met als opmerkingen niet alle video/audio codecs of resoluties worden ondersteund in deze containers.Lord Anubis schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:33:
Het gaat mij om het stekkertje wat de TV in gaat, niet degene die in het stopcontact moet.FunZip schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:50:
[...]
Mijn UE40D6530 werd 2 wk. geleden afgeleverd met een afneembaar netsnoer met daaraan een haaks stekkertje voor in het lichtnet, niet plat dus. Weet niet of dit voor alle types geldt.....
Zou je me een plezier willen doen en er een fototje van willen plaatsen of versturen via DM..?
USB HDD met directories is geen probleem (iig niet op een ouder model als de LE40C650, dus zou niet weten waarom bij een nieuwer model dat wel zou zijn)Lord Anubis schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:33:
Hallo, prachtig topic hier by tweakers. Altijd een mooie bron en beter dan die verkoop reviews.
Ik ben me aan het orienteren voor de UE40D6200, UE40D6500 en de UE46D6200.
Echter las ik in dit forum, was gekomen tot pagina 58 of zo, dat de UE40D6200 niet kon opnemen.
Geldt dit ook voor de andere twee de UE40D6500 en de UE46D6200?
Hoe zit dat als ik een USB HDD schijf er aan plak?
Ik las ergens dat je geen directories moet gebruiken op je USB HDD, anders vind je tv geen films om aftespelen. Klopt dat, of kan je gewoon directories aan maken om je films/series te verdelen?
Alvast bedankt.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Als ik hier bij tweakers kijk, en het in dit topic geplaatste excel lijstje is het voor mij niet duidelijk
Als ik hier kijk is er alleen het dynamic contrast het verschil. En volgens het excel lijstje is To Be Determined TBD.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/productcompare?prda=UE40D6500VSXXN&prdb=UE40D6530WSXXN&prdc=UE40D6200TSXXN&prdd=UE46D6200TSXXN
is het prijsverschil tussen de 6200 en de 6500 echt de 400hz en wifi waard? Iemand ze naast elkaar gehad? Bij media markt was er niet veel hulp!!!
En wat Personal Video Recorder Ready betreft, bij de gegevens bij Samsung staat geen nee, zoals bij 6200 serie, maar ook geen Ja. enige verklaring hierover bekend?
[ Voor 44% gewijzigd door Lord Anubis op 24-02-2012 23:08 ]
Verwijderd
Bij de UE40D6500/6530 staat dan wel Extended PVRLord Anubis schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:41:
>8>8
En wat Personal Video Recorder Ready betreft, bij de gegevens bij Samsung staat geen nee, zoals bij 6200 serie, maar ook geen Ja. enige verklaring hierover bekend?
Heeft je NAS geen Mediaserver / uPnP / DLNA funktie? Als je die aanzet hoef je de omweg via je laptop niet te maken.Sansar schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:46:
[...]
Krijg nou wat...met Mezzmo kan ik opeens wel .mkv afspelen op m'n 46D8000
M'n wifi kan het allemaal nog niet aan, maar zal wel liggen aan het feit dat de film niet op m'n laptop staat, maar op m'n NAS. Data wordt eerst van de NAS draadloos naar de laptop gestuurd en vervolgens weer draadloos naar de TV.
Ik ga eens lekker spelen met Mezzmo tijdens de trial periode van 2 weken...
Ik heb een Synology NAS, de mediaserver aan, en dan zie ik 'm rechtstreeks in het "source"-menu van de TV. Ook is de NAS rechtstreeks bereikbaar via zowel Allshare als de Muziek, Video en Photo apps op de TV.
Daarnaast is het ook nog zo dat als je de streaming opties in Windows Media Player correct instelt, je individuele PC's ook via de eerder genoemde routes rechtstreeks te benaderen zijn via de TV.
Als voorbeeld: Als hier verschillende laptops aan staan zijn ze allemaal te benaderen via het Source-menu op de TV.
[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 25-02-2012 10:57 ]
Bij deze een vraag omtrend mijn externe HDD. Het betreft een 1TB Western Digital exemplaar.
Op dit moment is de schijf MAC OS Journaled geformatteerd, omdat ik deze gebruik voor Time Machine. Nu heb ik een Samsung LED-TV gekocht en wil hier graag deze harde schijf op aansluiten (films kijken etc.) Nu weet ik dat deze TV's alleen NTFS en FAT32 leest.
De vraag die hier dan ook uit voortvloeit is of ik op deze bestaande HDD en nieuwe partitie aan kan maken (dus een NTFS partitie) waarmee de aanwezige data niet verloren gaat. Bestaat hier een tooltje oid voor?
Graag jullie reactie!
Verwijderd
Vorige week de UE46D8000 gekocht en heb inmiddels al een tweede exemplaar staan met hetzlefde probleem nl: de bezel sluit niet goed aan op het scherm, alleen onder en verdeeld over de hele breedte.
Als je voor het scherm gaat staan(+/- 1 mtr) en naar de onderste bezel kijkt schijnt er licht tussen het beeldscherm en de bezel(het is geen backlight bleeding). Als je gewoon TV kijkt is het geen probleem maar ik weet dat het er zit.
Voor een TV in deze prijsklasse mag dit toch niet voorkomen.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of hebben gahad?
Gr. Spageddie
[De rest van je antwoord heb ik niet gequote].Masimo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:55:
[...]
Heeft je NAS geen Mediaserver / uPnP / DLNA funktie? Als je die aanzet hoef je de omweg via je laptop niet te maken.
Alles wat jij noemt, ken ik. M'n NAS heeft (uiteraard) een mediaserver aan boord.
Maar...en nu komt het... hij streamt geen .mkv naar m'n TV. Dezelfde film speelt prima af vanaf een USB stick, dus de Samsung player heeft er geen moeite mee.
Alleen voor .mkv's die ik niet handmatig op een externe USB HDD wil zetten, zou ik die bestanden dus via m'n laptop kunnen streamen. Met Mezzmo.
Ik heb alleen problemen met .mkv's. Gelukkig kan ik van alle andere mogelijkheden dankbaar gebruik maken
In het service menu van je TV kan je een 6200 naar een 6300 zetten. Dan is PVR opeens wel beschikbaar. Je kunt er ook voor kiezen om je tv een ander model te laten zijn. Wanneer ze hardwarematig gelijk zijn krijg je dan ineens features van een duurder model
Mijn UE46D6200 is nu een UE46D6300 met PVR
Is er zichtbaar enig verschil als je naar HD tv kijkt?razorhead schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:35:
Ik heb de UE46D6200. Deze doet standaard geen PVR. Daarbij is de 200 vs 400mhz puur
Mijn UE46D6200 is nu een UE46D6300 met PVR(en Plex, Samygo etc.)
En heb je nu ook timeshift?
Is er trouwens van meerdere kanalen en aansluitingen tegelijk op te nemen?
Wat gebeurt er b.v als ik van sat opneem maar nu even dvd kijk? Neemt hij gewoon op, of....
Beslaat plex het hele scherm of is het beschikbaar via een soort pip schermpje?
[ Voor 7% gewijzigd door Lord Anubis op 25-02-2012 23:28 ]
Verwijderd
Voorkeur blijft daardoor nog wel uitgaan naar XBMC welke ik heb draaien, alhoewel de bediening van Plex via je afstandsbediening wel erg prettig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 12:33 ]
Verwijderd
Ik had hiervoor een LG 42SL8500, een tv met hele hoge waardering. Maar de nieuwe Samsung is toch echt een andere klasse. Wat een geweldige tv, ben echt heel tevreden.
Wat is een hele goede prijs?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:36:
Ik heb mijn 55d8000 inmiddels in huis. Gekocht bij Smits in Arnhem die echt een hele goede prijs voor me hadden. Beter dan naar Rotterdam rijden ;-)
Ik had hiervoor een LG 42SL8500, een tv met hele hoge waardering. Maar de nieuwe Samsung is toch echt een andere klasse. Wat een geweldige tv, ben echt heel tevreden.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Wat voor een NAS heb je? Ik heb een Thecus NAS en daar zit standaard Twonky Media bij, die werkte ook niet met MKV's (ook niet na het aanpassen van het config bestand van Twonky). Echter, nadat ik een 3rd party module met TVMobili geïnstalleerd werkte het perfect, inclusief ondertitels.Sansar schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:18:
[...]
[De rest van je antwoord heb ik niet gequote].
Alles wat jij noemt, ken ik. M'n NAS heeft (uiteraard) een mediaserver aan boord.
Maar...en nu komt het... hij streamt geen .mkv naar m'n TV. Dezelfde film speelt prima af vanaf een USB stick, dus de Samsung player heeft er geen moeite mee.
Alleen voor .mkv's die ik niet handmatig op een externe USB HDD wil zetten, zou ik die bestanden dus via m'n laptop kunnen streamen. Met Mezzmo.
Ik heb alleen problemen met .mkv's. Gelukkig kan ik van alle andere mogelijkheden dankbaar gebruik maken
Bedoel je dat je over de hele breedte een lichte "balk" hebt onder in beeld? Ik heb hetzelfde en dit is hier al eens besproken. Bij de review van de D8000 op tweakers.net is dit ook duidelijk op een screenshot te zien, echter wordt er geen woord over gerept in de review, wat ik wel merkwaardig vind, omdat het toch storend kan zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:58:
Als je voor het scherm gaat staan(+/- 1 mtr) en naar de onderste bezel kijkt schijnt er licht tussen het beeldscherm en de bezel(het is geen backlight bleeding). Als je gewoon TV kijkt is het geen probleem maar ik weet dat het er zit.
Ik heb de TV nu ruim een half jaar (46" versie) en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er steeds minder aan stoor (misschien gewenning). Maar je hebt gelijk, dit zou eigenlijk niet mogen voor dat geld.
[ Voor 33% gewijzigd door SpaceAce op 27-02-2012 08:30 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, maar dat bedoel ik eigelijk niet.WouterHelm schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:23:
[...]
Wat voor een NAS heb je? Ik heb een Thecus NAS en daar zit standaard Twonky Media bij, die werkte ook niet met MKV's (ook niet na het aanpassen van het config bestand van Twonky). Echter, nadat ik een 3rd party module met TVMobili geïnstalleerd werkte het perfect, inclusief ondertitels.
[...]
Bedoel je dat je over de hele breedte een lichte "balk" hebt onder in beeld? Ik heb hetzelfde en dit is hier al eens besproken. Bij de review van de D8000 op tweakers.net is dit ook duidelijk op een screenshot te zien, echter wordt er geen woord over gerept in de review, wat ik wel merkwaardig vind, omdat het toch storend kan zijn.
Ik heb de TV nu ruim een half jaar (46" versie) en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er steeds minder aan stoor (misschien gewenning). Maar je hebt gelijk, dit zou eigenlijk niet mogen voor dat geld.
De bezel sluit niet goed aan op het beeldscherm. Je moet het zien als een soort kiertje waar fel licht doorheen schijnt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NEN83KZQ-D.jpg[/img][/img]
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 19:46 ]
Verwijderd
Wel heb ik firmware gevonden maar ik wil graag weten :
- hoe ik kan zien wat mijn huidige firmware is
- wat de eventuele nieuwe firmware bevat/beter regelt dan de oude
Vreemd. Zover ik weet doet de dlna / mediaspeler funktie op de NAS eigenlijks niks anders dan (meestal) drie mappen (video, music en photo) openbaar beschikbaar stellen in je netwerk. Vergelijkbaar met het "delen" van mappen of drives wat je ook in Windows doet.Sansar schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:18:
[...]
[De rest van je antwoord heb ik niet gequote].
Heb je misschien een of andere transcoder-funktie op je NAS ingeschakeld, alhoewel dat meestal alleen voor audio toegepast wordt?
Het enige dat ik additioneel nog kan bedenken is dat de TV niet de juiste toegangsrechten heeft tot de mkv's. Lukt het wel met muziek?
Waar de vorige spreker op doelde was "bleeding". Dat is een non-uniforme lichtverdeling langs de rand van het scherm. Oorzaak zit in verkeerde licht-inkoppeling van de LED's in de lichtgeleider van de backlight-unit.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:26:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar dat bedoel ik eigelijk niet.
De bezel sluit niet goed aan op het beeldscherm. Je moet het zien als een soort kiertje waar fel licht doorheen schijnt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NEN83KZQ-D.jpg[/img][/img]
Jouw probleem heet "lightleakage". Er schijnt licht van het backlight door kiertjes naar buiten. Dat is te wijten aan het onjuist op elkaar aansluiten van assemblage-delen (misschien een tolerantie probleem.
Ik zeg, terug naar de winkel.
Prachtig dat er al een eerste review is.
Al vind ik deze review nogal subjectief, er wordt nergens iets gemeten.
Ik hoop dat de komende tijd er steeds meer reviews uit zullen komen.
Subjectief, maar vooral zeer oppervlakkig.knights16 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:40:
[...]
Prachtig dat er al een eerste review is.
Al vind ik deze review nogal subjectief, er wordt nergens iets gemeten.
Ik hoop dat de komende tijd er steeds meer reviews uit zullen komen.
Nutteloos als je tzt deze TV wilt aanschaffen.
Verwijderd
ik heb bijv. The Three Musketeers 3D Half-SBS gedownload met de ondertitels
Ik speel hem dan af via vlc
Via de computer (HDMI) gekoppeld aan de tv D7000 als beeldscherm.
Nu ga ik via de afstandbediening op 3d zetten het beeld gaat goed..Maar de ondertitels worden nu wazig omdat er maar 1 ondertitel onder de film zit en die zat in het midden...
NU DE VRAAG:
- moet ik een ander programma gebruiken ipv. VLC
- Ligt het aan de film (heb meerdere films zo gedownload).
- Heb ik een instelling niet goed..
- of ligt het nog ergens anders aan..
Worden de OT's door VLC over het beeld heen gezet of zijn deze in het beeld meegeëncodeerd? In het laatste geval is er niets meer aan te doen..Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:04:
Nu ga ik via de afstandbediening op 3d zetten het beeld gaat goed..Maar de ondertitels worden nu wazig omdat er maar 1 ondertitel onder de film zit en die zat in het midden...
Niet helemaal antwoordt op je vraag maar........ik speel (stream) die zelfde "The Three Musketeers 3D Half-SBS" via mijn PC (met Mezzmo) probleemloos af op mijn UE40D6530.....zowel het 3D gedeelte als de ondertitels. Geldt ook voor andere 3D titels.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:04:
3D vraag:
ik heb bijv. The Three Musketeers 3D Half-SBS ..........
NU DE VRAAG:
- moet ik een ander programma gebruiken ipv. VLC
- Ligt het aan de film (heb meerdere films zo gedownload).
- Heb ik een instelling niet goed..
- of ligt het nog ergens anders aan..
EDIT: zet de ondertitels er als apart (.srt) bestand bij
[ Voor 4% gewijzigd door FunZip op 28-02-2012 16:23 ]
In de film ingebakken ondertitels gaan bij mij ook niet goed. als ik de ondertitels er los bij zet obv een .srt bestand dan gaat het wel goed.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:04:
N
Iemand die dit al heeft meegemaakt ? Zit nu terug op een 32 inch , wel even wennen weer :-)
Gaat prima, hoor, 3D met externe srt's.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:57:
Maar dat werkt volgens mij niet met 3d films.
Verwijderd
Mezzmo is een ander programma daar stream je mee.. en dat doe ik niet..
Ik heb een 1TB LaCie Network Harddrive 2, waar Twonky op draait. Alles zit potdicht, ik kan niets veranderen in de system dirs. Of ik zou custom firmware moeten installeren, maar dan worden we offtopic.WouterHelm schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:23:
Wat voor een NAS heb je? Ik heb een Thecus NAS en daar zit standaard Twonky Media bij, die werkte ook niet met MKV's (ook niet na het aanpassen van het config bestand van Twonky). Echter, nadat ik een 3rd party module met TVMobili geïnstalleerd werkte het perfect, inclusief ondertitels.
M'n LaCie NAS zit potdicht, ik kan alleen via de webinterface de mediaserver aan/uit zetten en opnieuw laten indexeren. Ik heb geen problemen met het afspelen van .avi, .vob etc.Masimo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:43:
[...]
Vreemd. Zover ik weet doet de dlna / mediaspeler funktie op de NAS eigenlijks niks anders dan (meestal) drie mappen (video, music en photo) openbaar beschikbaar stellen in je netwerk. Vergelijkbaar met het "delen" van mappen of drives wat je ook in Windows doet.
Heb je misschien een of andere transcoder-funktie op je NAS ingeschakeld, alhoewel dat meestal alleen voor audio toegepast wordt?
Het enige dat ik additioneel nog kan bedenken is dat de TV niet de juiste toegangsrechten heeft tot de mkv's. Lukt het wel met muziek?
Doe je dat op je D6530 ook via VLC over HDMI of laat je de TV het bestand decoden?FunZip schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:25:
Niet helemaal antwoordt op je vraag maar........ik speel (stream) die zelfde "The Three Musketeers 3D Half-SBS" via mijn PC (met Mezzmo) probleemloos af op mijn UE40D6530.....zowel het 3D gedeelte als de ondertitels. Geldt ook voor andere 3D titels.
EDIT: zet de ondertitels er als apart (.srt) bestand bij
Verwijderd
Dus of het kan niet of er moet nog een andere manier zijn...
Verwijderd
Anyone on the firmware...Bueler?Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:52:
Moet ik de firmware van mijn nieuwe 55D8000 upgraden. Op de nl samsung site zie ik daar geen info over.
Wel heb ik firmware gevonden maar ik wil graag weten :
- hoe ik kan zien wat mijn huidige firmware is
- wat de eventuele nieuwe firmware bevat/beter regelt dan de oude
Mezzmo verzorgd dat: Mezzmo can transcode audio, video and image files on-the-fly so that they can be played on your UPnP and DLNA-enabled devices.BamSlam_ schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:11:
[...]
Doe je dat op je D6530 ook via VLC over HDMI of laat je de TV het bestand decoden?
Heb een utp van mijn server/PC naar mijn router en een utp van mijn router naar mijn TV, alles bedraad dus.....
[ Voor 13% gewijzigd door FunZip op 29-02-2012 08:21 ]
Vanwege de prachtige dunne bezel heb ik qua design sterk de voorkeur voor de Samsung D7/8xxx.
De kritieken die ik op (inter)nationale fora/review websites lees hebben veel te maken met clouding.
Clouding is het gevolg van een niet uniform werkende backlit. Nu vroeg ik mij af of dit inderdaad zo storend is ?
Daarnaast wil ik weten of het klopt dat deze (bijna) niet meer zichtbaar is wanneer je backlight waarde flink terugschroeft? -> Gaat dit veel ten koste van de kleurechtheid?
Offtopic: Ik zit zelf aan een 40D8000 te denken.
Persoonlijk stoor ik er me niet aan het clouding bij normaal TV en films kijken (46D8000). Het valt me eigenlijk vooral bij mijn PS3 op, bij het opstarten of het laden van een spel met een donkere achtergrond is het erg goed te zien. Maar tijdens het spelen heb ik er weer geen last van. Daarnaast denk ik dat iedere Edge lit TV hier last van heeft. Het goed instellen (backlight terug schroeven) zorgt al voor minder clouding/bleeding. Persoonlijk vind ik een lagere backlight sowieso prettiger kijken, met name in de avond als het wat donkerder is.knights16 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:50:
Ik ben al een flinke tijd mijzelf aan het orienteren op een nieuwe tv.
Vanwege de prachtige dunne bezel heb ik qua design sterk de voorkeur voor de Samsung D7/8xxx.
De kritieken die ik op (inter)nationale fora/review websites lees hebben veel te maken met clouding.
Clouding is het gevolg van een niet uniform werkende backlit. Nu vroeg ik mij af of dit inderdaad zo storend is ?
Daarnaast wil ik weten of het klopt dat deze (bijna) niet meer zichtbaar is wanneer je backlight waarde flink terugschroeft? -> Gaat dit veel ten koste van de kleurechtheid?
Offtopic: Ik zit zelf aan een 40D8000 te denken.
In dit topic en op het AVS Forum staan wat instellingen. Ze zijn niet heilig, omdat sommige instellingen apparaat afhankelijk zijn (met name de geavanceerde kleur instellingen), maar over het algemeen kun je de meeste instellingen van iemand die zijn TV met apparatuur gekalibreerd heeft goed overnemen en daarna naar eigen wens fine tunen.
Over de laatste firmware, ik denk dat ik de link gevonden heb.
http://www.samsung.com/nl...UE46D6500VSXXN-downloads#
onder kopje firmware.
T-GASDEUC_1018.0.exe
Is deze de juiste en laatste?
ik zag ergens ook een T-GASDEUC_1021.2 maar is waarschijnlijk voor een ander model?
Echter is deze een exe bestand hoe kan ik deze uitpakken op mijn Mac met OSX?
Alvast bedankt.
Enne heeft mooi beeld. Nu Fringe BlueRay kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Lord Anubis op 29-02-2012 18:42 ]
Ik heb hetzelfde toestel sinds 1 maand.Lord Anubis schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:38:
TV is binnen. CD geprobeerd maar vind geen kanalen. Eerst maar even de firmware updaten.
onder kopje firmware.
T-GASDEUC_1018.0.exe
Is deze de juiste en laatste?
ik zag ergens ook een T-GASDEUC_1021.2 maar is waarschijnlijk voor een ander model?
Echter is deze een exe bestand hoe kan ik deze uitpakken op mijn Mac met OSX?
Alvast bedankt.
Enne heeft mooi beeld. Nu Fringe BlueRay kijken.
Ik heb onderstaande link gevolgd.
http://www.canaldigitaal....ruiken-met-Samsung-tv.pdf
Het toestel update zelf naar de laatste nieuwe software en de kanalen lijst werd ook automatisch ingeladen.
Ik werk wel met de CAM module.
Als je precies de omschrijving volgt komt het goed.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Thanx, heb de firmware voor de 55D8000 nu ook gevonden:Lord Anubis schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:38:
onder kopje firmware.
http://www.samsung.com/nl.../UE55D8000YSXXH-downloads
Heb bij e3n ander model de 1021.2 gevonden. past deze op de 6500 of zijn ze niet generiek? Of is er een beta of nieuwere versie ergens anders op een speciale website??
Tevens, hoe kan ik deze uitpakken voor OSX?
werderom alvast bedankt.
[ Voor 51% gewijzigd door Lord Anubis op 29-02-2012 20:11 ]
Ik heb nog even een software update controle uitgevoerd voor mijn UE46D6500.Lord Anubis schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:43:
Een moment heren,
ik zie dat er ook firmwares zijn met een 8 ertussen.
T-GAS8DEUC_10XX.X.exe
Graag een bevestiging van iemand die er verstand van heeft.
Is de T-GASDEUC_1018.0.exe de laatste voor een UE46D6500? Of is er een beta of nieuwere versie ergens anders?
Tevens, hoe kan ik deze uitpakken voor OSX?
werderom alvast bedankt.
De laatste is 001018.
Ik update gewoon met de wlan op het toestel via mijn router. Ik hoef dus niets uit te pakken.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Moet toch zonder extra maatregelen werken. Ik heb hier verschillende 3D films in mkv formaat op mijn NAS staan. De ondertiteling zit er extern als srt bestand bij.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:23:
Het bestand laat ik door de tv decoden.. Ik heb net powerdvd gedownload hier pakt die de ondertitels ook niet mee als je hem in 3d bekijkt dit programma zet automatisch de tv in 3d stand maar heb even op het forum gekeken en daar zeggen ze ook t is supported for DVD and TT-3D but not for MKV with external/internal subtitles.
Dus of het kan niet of er moet nog een andere manier zijn...
Als ik de films afspeel via de video-app in Smart Hub (of rechtstreekse benadering via Source) heb ik normale ondertiteling.
Speel ik film af via mijn Xtreamer v1 mediaspeler, dan gaat de ondertiteling wel de mist in. Maar voor externe mediaplayers is er een oplossing in de vorm van het programmaatje 3DSubtitler. Die kan de subs opnieuw in je film coderen zodat combi SBS 3D / subs wel goed werkt.
Zoek wellicht eens op Usenet. Ik zag laatst een enorm pakket aan SBS 3D subs voorbijkomen.
Dat document had ik vorige week al klaar gezet voor dit moment.Embryo1 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:25:
[...]
Ik heb hetzelfde toestel sinds 1 maand.
Ik heb onderstaande link gevolgd.
http://www.canaldigitaal....ruiken-met-Samsung-tv.pdf
Het toestel update zelf naar de laatste nieuwe software en de kanalen lijst werd ook automatisch ingeladen.
Ik werk wel met de CAM module.
Als je precies de omschrijving volgt komt het goed.
Wel 10 keer geprobeerd, maar nog steeds helaas.
Ik weet niet waar het helaas opslaat. Je bent ook een CanalDigitaal gebruiker net als ik ? Dan moet je wel de Cam module gebruiken. Heb je een losse reciever dan moet je de antenne uitgang van je reciever in de andere antenne ingang doen van de tv.Lord Anubis schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:21:
[...]
Dat document had ik vorige week al klaar gezet voor dit moment.
Wel 10 keer geprobeerd, maar nog steeds helaas.
Verwijderd
De niet-officiële UG app:
http://blog.onderweg.eu/2...emist-als-samsung-tv-app/
Deze installeert prima met onderstaande handleiding, maar ik zie nergens een icootje voor UG.
Het achterdeurtje lukt ook niet. Ik kan local niet veranderen.
http://home.online.nl/rjz....online.nl_rjz/HBBTV.html
Kan iemand helpen? Ik heb een 40D6320
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 22:28 ]
Zelfde met Ziggo. HD is 1080i.
Er wordt nergens TV in 1080p uitgezonden trouwens. Kost te veel bandbreedte.
Helaas, slaat op dat het niet werkt. Ik heb ook nog de transponder freq en andere zaken aangepast.Embryo1 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet waar het helaas opslaat. Je bent ook een CanalDigitaal gebruiker net als ik ? Dan moet je wel de Cam module gebruiken. Heb je een losse reciever dan moet je de antenne uitgang van je reciever in de andere antenne ingang doen van de tv.
En, natuurlijk weet ik dat dat ik de kabel op de tv moet aan sluiten. Ik heb het zonder cam,met cam en met cam en kaart geprobeerd.
Het enige wat ik nu wil proberen is om de tv terug te zetten naar fabrieks instellingen en dan weer van begin af aan. Misschien helpt dat. ter info " INFO , MENU, MUTE, Standby-knopje". en options en daar het is... fabrieks settings
Iets anders, vreemd is dat als ik Lan gebruik het zijn IP zettingen vergeet als de tv in standby heeft gestaan, ondanks dat ik wel of niet de dns server en router handmatig er in zet. Bij auto vind het niet eens de router. Als ik WLAN gebruik gaat het perfect.
Wat ik ook merk is dat PNP bij mij niet selecteerbaar is. moet de tv op een bepaalde stand staan?
[ Voor 4% gewijzigd door Lord Anubis op 01-03-2012 23:48 ]