Weet iemand waarom ik mn geluid uitvoer steeds moet wijzigen van PCM naar Dolby?
Het moet iedere keer als ik film kijk via de smarthub.
46d6530
Thanks
Het moet iedere keer als ik film kijk via de smarthub.
46d6530
Thanks
Verwijderd
als je met de UE46D8000 tv tuner een TV kanaal bekijkt, krijg je dan wel geluid?LuieDonder187 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:07:
Het lukt mij maar niet om geluid van mijn televisie naar mijn Bose 3-2-1 systeem te krijgen.
Ik heb een UE46D8000 en een Bose systeem via een optisch kabeltje aangesloten maar ik krijg geen geluid. Sluit ik ditzelfde kabeltje aan op de WD Mediaspeler > Bose wel. Hiermee sluit ik uit dat het kabeltje kapot is..
Heeft iemand ook problemen met de digital out? Ik heb meerdere HDMI/Scart apparaten waarvan ik het geluid wil doorsluizen naar mn receiver.
Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar het geluid komt via HDMI binnen (decoder en mediaspeler) Het lichtje uit de tv is gewoon rood. (SPDIF). Dat zou dus volgens de Mediamarkt werken......Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:31:
[...]
als je met de UE46D8000 tv tuner een TV kanaal bekijkt, krijg je dan wel geluid?
als de optische kabel op de TV aangesloten is zie je dan aan het einde van die kabel (die je op de bose aansluit) een rode lichtschijn of niet?
Mogelijk wordt niet alle geluid die op je TV toekomt (analoog, ...) digitaal omgezet en op sp/dif out aangeboden?
Heb ik gedaan, helpt nietNeefdave schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:15:
Moet je niet bij menu - geluid -luidsprekerinstellingen - luidspreker selecteren kiezen voor extern?
Verwijderd
Is volgens mij inherent aan de 2011 samsung toestellen en vond dit zelf ook extreem storend. De winkel heeft mijn toestel retour genomen en heb nu een full backlit sony hx920. Men zegt dat het perfecte beeld niet bestaat, maar ik kan over het beeld van de sony hx920 geen negatieve punten noemen.DaFreakR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:44:
Ik heb helaas nog steeds problemen met verticale strepen in beeld welke goed waar te nemen zijn wanneer de camera snel beweegt over een lichte achtergrond (met name bij voetbalwedstrijden wanneer de camera van links naar rechts gaat).
Zijn er hier meer mensen met dit probleem / is er bij iemand al een monteur geweest hiervoor?
De NX920 is een prachtige TV en als je geen negatieve punten weet te noemen is dat natuurlijk helemaal mooi. Perfect is de NX920 echter niet, het Bravia topic staat vol met meldingen over crease/verticale lijnen/ bright spots. Jammer dat de TV bouwers van nu niet aan een wat strengere kwaliteitscontrole doen ..Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59:
[...]
Is volgens mij inherent aan de 2011 samsung toestellen en vond dit zelf ook extreem storend. De winkel heeft mijn toestel retour genomen en heb nu een full backlit sony hx920. Men zegt dat het perfecte beeld niet bestaat, maar ik kan over het beeld van de sony hx920 geen negatieve punten noemen.
Helaas al vanaf het begin (april 2011) regelmatig last van.BamSlam_ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:47:
Gisteravond kreeg ik bij het starten van een opname op de USB-harddisk van m'n D8000 ineens de melding dat de schijf niet goed herkend werd en geformatteerd moest worden. Een euvel dat velen van jullie hier herkennen. Ik heb m'n HD toen NIET laten formatteren (zonde van de 250GB aan opnames die er inmiddels opstaat). Wel heb ik hem (met de TV ingeschakeld) op een andere USB-poort geprikt. Waarna ik weer zonder problemen kon opnemen. Doe er je voordeel mee.
Bij mij in 3 maanden tijd nu 1 keer gebeurd. Geen reden om het niet te gebruiken. Ik heb overigens een WD 2.5 inch 1TB harddisk in een Medion USB3-behuizing.BassieBulk schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:58:
[...]
Vanwege dit euvel nooit gebruikt.
Altijd weer de externe (Ziggo-)decoder gebruikt om op te nemen, omslachtig maar is niet anders...
Verwijderd
en aan het einde van de kabel (naar aansluitpunt boose)?LuieDonder187 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:21:
[...]Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar het geluid komt via HDMI binnen (decoder en mediaspeler) Het lichtje uit de tv is gewoon rood. (SPDIF). Dat zou dus volgens de Mediamarkt werken......
[...]
Ook @BassieBulk.BamSlam_ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Bij mij in 3 maanden tijd nu 1 keer gebeurd. Geen reden om het niet te gebruiken. Ik heb overigens een WD 2.5 inch 1TB harddisk in een Medion USB3-behuizing.
- Vergelijk even met de D7000: Niet. Alleen de hoofdtelefoon uitgang is analoog, voor de rest zitten er geen analoge uitgangen op.Ramon 73 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:46:
Vanmiddag de UE32D6530 gekocht. Fijn toestel, al heb ik nog wat vragen:
- Hoe krijg ik analoge audio uit het toestel? Zonder hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken.
- Waarom werkt tvgids en teletext niet? Gebruik interactieve tv van telfort.
- Android app als afstandsbediening werkt alleen indien beide op wifi zitten. Tv op lan werkt maar dan maakt de app geen verbinding.
Analoge audio krijg je via de scart, maar alleen van het geluid dat vanuit de TV zelf komt. Dat is wanneer je analoge TV kijkt, een CI-kaart gebruikt of de mediaplayer van de TV gebruikt. Dus niet het geluid dat via een ander apparaat komt zoals jouw telfort-tuner of een externe DVD/Bluray-speler.Ramon 73 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:46:
Vanmiddag de UE32D6530 gekocht. Fijn toestel, al heb ik nog wat vragen:
- Hoe krijg ik analoge audio uit het toestel? Zonder hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken.
- Waarom werkt tvgids en teletext niet? Gebruik interactieve tv van telfort.
- Android app als afstandsbediening werkt alleen indien beide op wifi zitten. Tv op lan werkt maar dan maakt de app geen verbinding.
Verwijderd
Heb je wel je brillen gekoppelt aan de tv ?Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:51:
Hallo,
Ik heb sindskort een ue40d6530 3D tv, na enkele problemen met de 3d functie (die nu zijn opgelost) zie ik echter geen diepte tijdens het 3d kijken. alles wat "ver" weg is of heel dichtbij is zeer onscherp, wel doen de glazen het want als ik ze draai worden ze zwart.
Mijn TV: Samsung UE40D6530 en brillen: Samsung SSG-3050GB.
Deze brillen zaten bij de TV dus ik neem aan dat ze compatible zijn. Is het misschien een instelling? want de setting diepte in de TV zelf is "greyed out"
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. De media die ik kijk is de explore 3d films via de smart tv functie en ook enkele 3d half SBS films. (green lantern, smurfs)
BVD
Verwijderd
Ja (voor de tv houden en aanknop inhouden, tv zegt vervolgens 3D bril gekoppeld).Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:01:
[...]
Heb je wel je brillen gekoppelt aan de tv ?
Verwijderd
De mediaplayer in de TV kan uitstekend met DLNA-servers overweg. Ik heb zelf Windows Media Player 11 op mijn W7-bak die mijn download-folder shared. Met de afstandsbediening van mijn tv kan ik nagenoeg alles kijken.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:50:
Ik heb vorige maand de UE46D6510 aangeschaft. Daarnaast beschik ik over een iMac (2011 model). Nu zou het ideaal zijn wanneer ik de films en series die ik download op mijn iMac zou kunnen streamen naar de Samsung TV. Gezien de afstand dat beide apparaten uit elkaar staan zou dat draadloos moeten gaan.
Is dit voor elkaar te krijgen en zo ja, hoe kan dat het beste?
[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 12-02-2012 14:13 ]
Thanks, even zo'n kabel scoren en dan ga ik dat eens proberen.Masimo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:14:
De 2.5" harddisks met grote capaciteit (of oudere modellen) hebben vaak de volle 500 mA stroom, of net ietsje meer als ze opstarten, nodig uit de USB-poort. Kan zijn dat de poort net te weinig sap levert, dan kan de disk niet goed starten en meldt ie zich niet goed aan bij de TV.
Probeer eens een Y-splitter USB kabel. Dan krijgt de harddisk zijn voeding uit 2 USB poorten. Vaak werkt het dan zonder problemen.
Hmm, ja, er is iets dat ik niet begrijp. Heb nu een paar DVD's geprobeerd (koopfilms). Heat en Kill Bill zijn smal en hebben ondertitels in de onderste zwarte balk, Met p.size naar beeldvullend zetten gaat prima, is ook goed te bekijken. The Green Mile is meteen beeldvullend, en ondertitels verschijnen over de filmbeelden. Allemaal 16:9 op de doos. Heb de instellingen van de DVD speler gereset en 16:9 scherm ingesteld.frickY schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:03:
[...]
@Ramon 73
Met een TV als deze is het bijna zonde om nog DVD te blijven kijken. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar het verschil is bijna net zo iets als de stap van videoband naar dvd. Je ziet elk haartje zitten, superscherp.
Desondanks moet je ook met je oude dvd speler nog gewoon fatsoenlijk dvd's kunnen kijken. Kan het zijn dat je DVD de beelden al upscaled, en je TV dit probeert nogmaals te doen? Anders zou het met de p.size gewoon moeten lukken.
Zet er anders XBMC op! Werkt niet draadloos, maar als je hem aansluit op je tv via HDMI dan heb je echt een hele goeie mediaspeler.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:50:
Ik heb vorige maand de UE46D6510 aangeschaft. Daarnaast beschik ik over een iMac (2011 model). Nu zou het ideaal zijn wanneer ik de films en series die ik download op mijn iMac zou kunnen streamen naar de Samsung TV. Gezien de afstand dat beide apparaten uit elkaar staan zou dat draadloos moeten gaan.
Is dit voor elkaar te krijgen en zo ja, hoe kan dat het beste?
[ Voor 5% gewijzigd door Amiet01 op 12-02-2012 16:06 ]
Master_A
Verwijderd
Als ik het via wHDMI doe, heb ik dan een wHDMI component nodig? Of kan dat dan via het Wi-Fi signaal? Wellicht vrij domme vraag, maar ben er helaas niet zo in thuis.Amiet01 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:02:
[...]
Zet er anders XBMC op! Werkt niet draadloos, maar als je hem aansluit op je tv via HDMI dan heb je echt een hele goeie mediaspeler.
Edit: Het kan natuurlijk wel draadloos met wHDMI ofzo denk ik...
Met een Logitech Harmony AB kun je alles bedienen.erwin85 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:22:
Ik heb de keuze uit een CI+ kaart of een digitale encoder.
(...)
Wat zouden jullie doen, en welke voor- of nadelen komen jullie tegen?
Waarom neem je het niet allebei?erwin85 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:22:
Ik twijfel dus heel erg wat ik moet gaan doen. Ik wil namelijk wel heel graag kunnen opnemen en tegelijk iets anders te kunnen kijken. Die aanbieding van Ziggo, de interactieve decoder voor 99 euro is heel aantrekkelijk. Maar ja ook nadelen dus.
Wat zouden jullie doen, en welke voor- of nadelen komen jullie tegen?
[ Voor 10% gewijzigd door joansom op 12-02-2012 21:57 ]
UPC mediabox.Neefdave schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:56:
Mss toch wel belangrijk om je beeldinstellingen even te posten, overigens heb ik die witte strepen niet zo erg. Is dit gewoon analoog wat je kijkt, ci+ of decoder?
Zelf vind ik de upc mediabox echt een brakke beeldkwaliteit uitsturen wat betreft zwartwaarde. Mijn dune en ps3 geven bijvoorbeeld een veel dier zwart. Ik heb sowieso over het algemeen een andere beeldinstelling als jou.joansom schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:43:
[...]
UPC mediabox.
Beeldinstellingen redelijk standaard:
Modus standaard
backl 18
helderheid 40
scherpte 50
The devil is in the details.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar dan gebruik ik XBMC en een media center PCtje. Half SBS (dus twee beelden naast elkaar) worden netjes herkend en omgezet naar 3D. Full SBS (Dus real 3D?) blurays worden niet herkend en gewoon als 2D afgespeeld. Waarschijnlijk ligt dit aan de speler. Het branden van de Full SBS blurays en afspelen in een 3D bluray speler zou wel moeten werken, maar dat kan ik hier helaas niet testenNeefdave schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:05:
[...]
...
Dan heb ik even een vraag, ik heb lion king 3d 25gb gedownload en stuur deze uit via mijn dune d1, onkyo txsr608 en dan naar de tv maar het beeld word gewoon 2d weergegeven. Er word geen 3d signaal gedetecteerd en enige optie is om van 2d naar 3d om te zetten via de tv zelf. Is dit gewoon niet mogelijk? Wat is dan RealD en hoe maak je hier gebruik van? Of is dit simpelweg SBS?
[ Voor 0% gewijzigd door Vin87 op 13-02-2012 11:35 . Reden: typo ]
Heb ik gedaan. Maar op de D7000 zie ik niets in mappen videosteffex schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:25:
er zou uPnP ondersteuning moeten zijn, al geprobeerd de instellingen van xbmc aan te passen zodat upnp actief wordt?
[ Voor 20% gewijzigd door eivissa100 op 13-02-2012 13:55 ]
Is het toevallig je eerste breedbeeld? Want wat jij als een fout ziet, is geen fout, maar een andere beeldverhouding van 16:9 (namelijk 21:9). Aangezien The Green Mile wel goed gaat, is er met je speler en tv niks mis en horen die andere films gewoon zo.Ramon 73 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:12:
[...]
Hmm, ja, er is iets dat ik niet begrijp. Heb nu een paar DVD's geprobeerd (koopfilms). Heat en Kill Bill zijn smal en hebben ondertitels in de onderste zwarte balk, Met p.size naar beeldvullend zetten gaat prima, is ook goed te bekijken. The Green Mile is meteen beeldvullend, en ondertitels verschijnen over de filmbeelden. Allemaal 16:9 op de doos. Heb de instellingen van de DVD speler gereset en 16:9 scherm ingesteld.
Mijn probleem zit dus in het soort materiaal, kan ik daar met een instelling buiten p.size nog iets aan doen?
Ik heb hem pas "verschrikkelijk hoog" staan, namelijk op 20Hahn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:02:
Instellingen verschillen per persoon en per locatie natuurlijk, dus om nou te zeggen dat backlight 18 vergeleken met backlight 8 'verschrikkelijk hoog' is, vind ik een beetje onzin
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
20 is het maximum, dus 18 is wel degelijk erg hoog. En dan is het ook niet raar dat je backlight bleeding, wat je altijd wel hebt bij edge-lit, ook tot het maximum waarneemt.Hahn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:02:
Instellingen verschillen per persoon en per locatie natuurlijk, dus om nou te zeggen dat backlight 18 vergeleken met backlight 8 'verschrikkelijk hoog' is, vind ik een beetje onzin
Verwijderd
Ik heb een paar instellingen geprobeerd n.a.v. jullie suggesties. Worden de hoeken wel beter van, maar de lichtere balk aan de onderkant van het scherm blijft lichter, ook met backlight op 0.frickY schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:00:
Je hebt je backlight wel verschrikkelijk hoog.
Ik heb hem zelf op 8 staan, en helderheid op 30.
De kleuren knallen dan wel wat minder van de TV, maar heb je tenminste ook niet het idee dat je naar een spaarlamp zit te staren.
Ik heb een Samsung BD-D5000 staan.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:08:
Ik wil voor mij samsung d7000 een blueray speler met 3d aanschaffen iemand een goed idee?
Of moet ik gewoon voor een play station kiezen?
de volgende 2 ben ik tegen gekomen:
Samsung BDC-6900
Philips BDP5200
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 23:14 ]
Verwijderd
DankjewelVin87 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:25:
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de mooie TV.
Ik zou beginnen met dat groene kabeltje en de tulp pluggen achterwege te laten, de geluidskwaliteit is dan echt bedroevend. Gebruik een optische kabel (SPDIF) om het geluid van de TV naar de versterker te krijgen. Zet dan de SPDIF uitvoer op PCM en het zou gewoon moeten werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 01:46 ]
Ik heb 2 WD 1TB drives aan mijn D8000 hangen. De een in een Medion USB 3.0 case, die gebruik ik voor het maken van opnames. De ander is een WD Elements 1TB USB 3. Daar staan films e.d. op. Zoals ik eerder heb gemeld in dit topic heb ik alleen met de Medion een paar keer een probleem gehad. Deze werd dan niet meer herkend door de TV. Maar dat is opgelost.dbz1985 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:34:
iemand ervaring met 1 TB 2'5inch western digital usb 3.0 op 46D8000?
ik zag deze in pricewatch voor €89,- en wil deze aanschaffen maar wil eerst ff weten voor en nadelen.
Waarom de 1 duurder is dan de ander kan verschillende redenen hebben (aanbieding, land van herkomst, beschikbaarheid enz enz)7th-son schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:17:
Ik ben weer toe aan ee nieuwe tv, en na wat zoekwerk kwam ik uit op de Ue40d6750, prijs is nu ca 1150 euro.
Na wat meer zoekwerk kwam ik vandaag de Ue40d8000 tegen, en dat voor nog geen 100 euro meer!
Nou vraag ik me af waarom de Ue40d7000 duurder is dan de 8000. Wat maakt dit toestel zo bijzonder?
Op de Samsung site vind ik geen rare verschillen!
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Pablo op 14-02-2012 17:48 ]
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Geluid en beeld gaan beiden via HDMI. Even je laptop geluid settings op HDMI zetten moet voldoende zijn.R.plas schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
mensen ik heb een vraagje,
Ik wil met mijn laptop films afspelen via XBMC op mijn UE40D6510
Nu heb ik een HDMI kabel tussen mijn laptop en de tv hangen voor het beeld.
Echter krijg ik hier geen geluid over.
Enig idee hoe ik het geluid van mijn laptop over krijg naar de interne speakers van de TV ?
Dit zijn de beschikbare aansluitingen op de laptop[afbeelding].
en uiteraard een HDMI en VGA aansluiting
Asus N551JK-CN157H
Alleen als je laptop dit ondersteund. Als dat niet zo is dan kan je de meest linkse aansluiting gebruiken.PredNL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:
[...]
Geluid en beeld gaan beiden via HDMI. Even je laptop geluid settings op HDMI zetten moet voldoende zijn.
Verwijderd
Bedank voor de tips/hulp van mijn vorige vraagVin87 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:31:
Als je het geluid via spdif vanuit de tv laat komen, dan houdt de tv rekening met minilag.
aansluiten via hdmi kan ook, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dan moet je alle randapparatuur via hdmi op de Onkyo aansluiten. En dan vanuit de Onkyo een hdmi kabel naar de TV. Wel goed opletten wat de ingang en uitgang is.
Overigens is dat ook waarom je groene stekkertje niet werkt. Dat is de component ingang, geen uitgang
Verwijderd
Thanks voor de snelle reactie en het overzichtje, die had ik nog niet gezien..interactive538 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:37:
[...]
Waarom de 1 duurder is dan de ander kan verschillende redenen hebben (aanbieding, land van herkomst, beschikbaarheid enz enz)
Voor de verschillen nogmaals het overzicht:
http://content.hwigroup.n...g-led-lineup-d-series.jpg
Succes met kiezen....Gr... ~~interActiVe~~
Dit heb ik gedaan bij de geluid settings.PredNL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:
[...]
Geluid en beeld gaan beiden via HDMI. Even je laptop geluid settings op HDMI zetten moet voldoende zijn.
Verwijderd
Niet? het is een alles of niets principe (ik zou zeggen lees ook eens de handleiding). Dus of je apparaten schakelen mee in/uit of niet. Er zit geen intelligentie in mbt audio/video signaal.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:29:
Mijn Samsung D6530 gaat vanzelf aan als ik een muziekCD beluister via mijn Bluerayspeler/receiver Onkyo 609 (ik heb de Onkyo aangesloten via HDMI op de SamsungARC uitgang). Dat is natuurlijk prima als ik via de Bluerayspeler een film wil bekijken, maar ergelijk als ik alleen naar muziek wil luisteren. Hoe kan ik voorkomen dat automatisch de TV aangaat bij muziek afspelen? Als ik vervolgens de TV uitzet, gaat automatisch ook de receiver uit.
Verwijderd
Probleem is opgelost door een reboot uit te voeren.R.plas schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:11:
[...]
Dit heb ik gedaan bij de geluid settings.
Dan zie ik wel een balkje actief zijn dat er audio via HDMI gaat maar ik heb dan geen geluid via mijn TV.
Ik zal vanavond de driver maar eens updaten.
Mocht dit niet werken dan heb ik een tip gekregen van een mede Tweaker.
Ik zou als het goed is een Toslink - Toslink 3,5 mm verloop kabeltje nodig hebben !
Bedankt voor de tips
Verwijderd
Verwijderd
Je kan proberen om rand apparatuur los te koppelen, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een geluidsset, receiver enz. Op deze manier kan je bepaalde externe oorzaken uitsluiten. Controleer ook eens of de TV op een geaard stopcontact aangesloten is. Een 'slechte' stekkerdoos kan ook problemen veroorzaken.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:48:
Ik heb onlangs een Samsung ue40d6530 gekocht. nu gaat deze elke 5min uit, erg vervelend al zeg ik het zelf. Heb de eco en ander stroombesparende functies allemaal uitgezet en de neteerkkabel uit de tv gehaald. probleem blijft bestaan. Batterijen uit de ab gehaald en probleem is nog niet weg. Heb de laatste firmware geinstalleerd en weet niet wat ik moet doen om dit op te lossen, iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 23:46 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 09:27 ]
Ik heb dit aan de praat gekregen op de SD kanalen (NED1-2-3) van CanalDigitaal. HD zou dit jaar komen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:59:
Ben aan het kijken voor een samsung tv 46d8000 of 40d8000.
Supermooie tv maar geen uitzending gemist en rtl xl.
Heb onderstaande link gevonden.
Weet iemand of onderstaande link werkt om uitzending gemist op de samsung d8000 te krijgen?
http://home.online.nl/rjz....online.nl_rjz/HBBTV.html
Is rtl xl ook mogelijk?
Heeft iemand dit ook in gebruik en werkt de rest vd tv nog naar behoren (in NL)?
Verwijderd
Krijg je die app goed werkend als je geen speciale afstandsbediening hebt (om in een service menu te komen vwb "developer settings")?Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:34:
[...]
Ik heb dit aan de praat gekregen op de SD kanalen (NED1-2-3) van CanalDigitaal. HD zou dit jaar komen.
Of dit ook voor RTX Xl werkt weet ik niet.
Je kan ook een APP installeren voor uitzending gemist.
Verwijderd
Je heb dus een speciale ab nodig (als ik het goed begrijp; sorry ben een leek wat dat betreft).Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:03:Succes met de keuze.
- Voor de speciale AB heb je deze software nodig.
- Ik heb beiden geïnstalleerd op mijn 46D7000. Dus HBBTV geactiveerd en de APP geïnstalleerd.
- Naast een CD-kaart (oranje voor HD met DUO-LNB) heb je ook een CAM-module nodig. Deze heb ik bij de aankoop 'gratis' erbij gekregen.
- Originele AB werkt prima, alleen bij bepaalde APPS zou een toetsenbord handiger zijn.
- Ik heb zelf een 2,5 inch 750GB Samsung USB drive aangesloten. Werkt prima. Opnemen is erg eenvoudig.
- Ik zou voor de 46 inch gaan als het prijsverschil niet groot is.
Verwijderd
Ik vind het idd veel geld.Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:46:
Ik heb een 46D7000 en geen 46D8000, maar ben hier erg tevreden over. Helaas wel wat last van bleeding, maar daar heb je geen last van bij films of tv kijken.
Je hebt geen aparte AB nodig, alleen even een softwareprogramma die je tijdelijk op een pc installeert. Deze moet wel aangesloten zijn op hetzelfde netwerk (segment) als de TV.
Volgens mij heeft de CAM-module van mij ook een wereldbol erop. Dit zou dus moeten werken.
€ 300,= is veel geld, maar je gaat de TV wel minimaal 3 jaar gebruiken. Als je achteraf spijt hebt van deze bezuiniging, dan is de emotionele schade veeeeel groter. Denk er dus goed over na.
Geen ervaring met een aparte dongle, maar via de interne wlan van mijn 40d6510 al een aantal 1080p .mkv films bekeken zonder problemen. Misschien meer geluk dan wijsheid maar bij mij werkt het iig probleemloos.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
Ik heb een 55d6200 en wil een wireless dongle (WIS09) aan gaan schaffen om voornamelijk .mkv bestanden te bekijken vanaf mijn pc. Heeft iemand goede ervaringen met bovenstaande en werkt dit goed of kan ik mijzelf een nutteloze aankoop van 50 euro besparen? Zijn er eventueel verder nog zaken welke van belang zijn of is het redelijk plug & play en draaien maar?
Je bent niet de enige, lees de reviews maar in de Android Market. Ik heb dus ook nog geen update gedaan.BamSlam_ schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:58:
Gisteravond gaf de Android Market een handmatige update van de DualView app van Samsung aan. Om de update te installeren wil Samsung nu o.a. toegang tot de status van m'n telefoon en m'n contactenlijst. Jawel, een afstandsbediening app die je contactenlijst wil inzien. Om die reden heb ik de app meteen verwijderd.
Verwijderd
Ga ik vanavond even proberen, bedankt voor de snelle reactie.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:43:
[...]
Je kan proberen om rand apparatuur los te koppelen, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een geluidsset, receiver enz. Op deze manier kan je bepaalde externe oorzaken uitsluiten. Controleer ook eens of de TV op een geaard stopcontact aangesloten is. Een 'slechte' stekkerdoos kan ook problemen veroorzaken.
Als dat niet werkt: contact opnemen met het verkooppunt of met Samsung voor een garantieafhandeling.
[ Voor 25% gewijzigd door Smirnoff op 16-02-2012 19:01 ]
Ik denk dat het puur een mechanische functie heeft voor de stevigheid. Zonder de extra rand wordt het LCD wel erg kwetsbaar bij eventuele torsie (bijvoorbeeld door handling). En uiteraard een stukje design.fata schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:21:
Iemand enig idee of de doorzichtige randen rondom de D6500 een functie heeft? Zou deze bijvoorbeeld verwijdert kunnen worden?
Als dat zo is, mag die hier http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/957844/#prijzen wel geplaatst worden, dat zorgt ook voor lagere prijzen van de concurrenten... prijs blijft nu al lang best hoog, terwijl binnenkort (1-2 maanden) de nieuwe modellen al verschijnen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
@wil-002 46D7000 voor €1249? Bij Foka?
Ik zou zeggen, vraag bij mijn winkel maar een prijs op en je weet hetVerwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Verwijderd
Hallo typefout van mij.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
Verwijderd
Wat is jou winkel?Quan Vu schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:10:
[...]
Ik zou zeggen, vraag bij mijn winkel maar een prijs op en je weet het.
ZoekzoekSmirnoff schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:39:
Tevens heb ik via het servicemenu hierna geprobeerd om voor de D8000 de HBBTV te activeren, helaas is EU_Benelux bij mij lichtgrijs, en dus niet te wijzigen
Gisteren geprobeerd.... maar dat geluk had ik helaas niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Smirnoff op 17-02-2012 11:57 ]
[ Voor 10% gewijzigd door bjoran123 op 17-02-2012 16:35 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq