Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:44
Weet iemand waarom ik mn geluid uitvoer steeds moet wijzigen van PCM naar Dolby?
Het moet iedere keer als ik film kijk via de smarthub.

46d6530

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuieDonder187 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:07:
Het lukt mij maar niet om geluid van mijn televisie naar mijn Bose 3-2-1 systeem te krijgen.

Ik heb een UE46D8000 en een Bose systeem via een optisch kabeltje aangesloten maar ik krijg geen geluid. Sluit ik ditzelfde kabeltje aan op de WD Mediaspeler > Bose wel. Hiermee sluit ik uit dat het kabeltje kapot is..

Heeft iemand ook problemen met de digital out? Ik heb meerdere HDMI/Scart apparaten waarvan ik het geluid wil doorsluizen naar mn receiver.
als je met de UE46D8000 tv tuner een TV kanaal bekijkt, krijg je dan wel geluid?
als de optische kabel op de TV aangesloten is zie je dan aan het einde van die kabel (die je op de bose aansluit) een rode lichtschijn of niet?
Mogelijk wordt niet alle geluid die op je TV toekomt (analoog, ...) digitaal omgezet en op sp/dif out aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Moet je niet bij menu - geluid -luidsprekerinstellingen - luidspreker selecteren kiezen voor extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:31:
[...]

als je met de UE46D8000 tv tuner een TV kanaal bekijkt, krijg je dan wel geluid?
als de optische kabel op de TV aangesloten is zie je dan aan het einde van die kabel (die je op de bose aansluit) een rode lichtschijn of niet?
Mogelijk wordt niet alle geluid die op je TV toekomt (analoog, ...) digitaal omgezet en op sp/dif out aangeboden?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar het geluid komt via HDMI binnen (decoder en mediaspeler) Het lichtje uit de tv is gewoon rood. (SPDIF). Dat zou dus volgens de Mediamarkt werken......
Neefdave schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:15:
Moet je niet bij menu - geluid -luidsprekerinstellingen - luidspreker selecteren kiezen voor extern?
Heb ik gedaan, helpt niet

Ik heb ook een firmwareupdate uitgevoerd, helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteravond kreeg ik bij het starten van een opname op de USB-harddisk van m'n D8000 ineens de melding dat de schijf niet goed herkend werd en geformatteerd moest worden. Een euvel dat velen van jullie hier herkennen. Ik heb m'n HD toen NIET laten formatteren (zonde van de 250GB aan opnames die er inmiddels opstaat). Wel heb ik hem (met de TV ingeschakeld) op een andere USB-poort geprikt. Waarna ik weer zonder problemen kon opnemen. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:44:
Ik heb helaas nog steeds problemen met verticale strepen in beeld welke goed waar te nemen zijn wanneer de camera snel beweegt over een lichte achtergrond (met name bij voetbalwedstrijden wanneer de camera van links naar rechts gaat).

Zijn er hier meer mensen met dit probleem / is er bij iemand al een monteur geweest hiervoor?
Is volgens mij inherent aan de 2011 samsung toestellen en vond dit zelf ook extreem storend. De winkel heeft mijn toestel retour genomen en heb nu een full backlit sony hx920. Men zegt dat het perfecte beeld niet bestaat, maar ik kan over het beeld van de sony hx920 geen negatieve punten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Is volgens mij inherent aan de 2011 samsung toestellen en vond dit zelf ook extreem storend. De winkel heeft mijn toestel retour genomen en heb nu een full backlit sony hx920. Men zegt dat het perfecte beeld niet bestaat, maar ik kan over het beeld van de sony hx920 geen negatieve punten noemen.
De NX920 is een prachtige TV en als je geen negatieve punten weet te noemen is dat natuurlijk helemaal mooi. Perfect is de NX920 echter niet, het Bravia topic staat vol met meldingen over crease/verticale lijnen/ bright spots. Jammer dat de TV bouwers van nu niet aan een wat strengere kwaliteitscontrole doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:47:
Gisteravond kreeg ik bij het starten van een opname op de USB-harddisk van m'n D8000 ineens de melding dat de schijf niet goed herkend werd en geformatteerd moest worden. Een euvel dat velen van jullie hier herkennen. Ik heb m'n HD toen NIET laten formatteren (zonde van de 250GB aan opnames die er inmiddels opstaat). Wel heb ik hem (met de TV ingeschakeld) op een andere USB-poort geprikt. Waarna ik weer zonder problemen kon opnemen. Doe er je voordeel mee.
Helaas al vanaf het begin (april 2011) regelmatig last van.
I.c.m een Samsung S2 1TB 2.5" (zonder externe voeding).

Bij kan ik hem ook weer terug prikken in dezelfde USB-ingang.
Zolang je hem maar even laat "schrikken".

Vanwege dit euvel nooit gebruikt.
Altijd weer de externe (Ziggo-)decoder gebruikt om op te nemen, omslachtig maar is niet anders... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BassieBulk schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 15:58:
[...]
Vanwege dit euvel nooit gebruikt.
Altijd weer de externe (Ziggo-)decoder gebruikt om op te nemen, omslachtig maar is niet anders... :-(
Bij mij in 3 maanden tijd nu 1 keer gebeurd. Geen reden om het niet te gebruiken. Ik heb overigens een WD 2.5 inch 1TB harddisk in een Medion USB3-behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuieDonder187 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:21:
[...]Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar het geluid komt via HDMI binnen (decoder en mediaspeler) Het lichtje uit de tv is gewoon rood. (SPDIF). Dat zou dus volgens de Mediamarkt werken......
[...]
en aan het einde van de kabel (naar aansluitpunt boose)?
Kijk ook even na wat je Boose aan digitaal optisch signaal kan verwerken? Op de HDMI bron toestellen kan je dit instellen: bitstream/PCM. Als er dan een codec wordt gebruikt waar de boose niet mee overweg kan/of ook moet ingesteld worden? Eerst proberen met TV tuner als geluidsbron en niet als doorgeef luik, liefst dan nog een tv station met gewone audio en geen dolby, werkt dit kan je verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37
Vanmiddag de UE32D6530 gekocht. Fijn toestel, al heb ik nog wat vragen:
- Hoe krijg ik analoge audio uit het toestel? Zonder hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken.
- Waarom werkt tvgids en teletext niet? Gebruik interactieve tv van telfort.
- Android app als afstandsbediening werkt alleen indien beide op wifi zitten. Tv op lan werkt maar dan maakt de app geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 02-10 22:38
BamSlam_ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:10:
[...]

Bij mij in 3 maanden tijd nu 1 keer gebeurd. Geen reden om het niet te gebruiken. Ik heb overigens een WD 2.5 inch 1TB harddisk in een Medion USB3-behuizing.
Ook @BassieBulk.

De 2.5" harddisks met grote capaciteit (of oudere modellen) hebben vaak de volle 500 mA stroom, of net ietsje meer als ze opstarten, nodig uit de USB-poort. Kan zijn dat de poort net te weinig sap levert, dan kan de disk niet goed starten en meldt ie zich niet goed aan bij de TV.
Probeer eens een Y-splitter USB kabel. Dan krijgt de harddisk zijn voeding uit 2 USB poorten. Vaak werkt het dan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ramon 73 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:46:
- Hoe krijg ik analoge audio uit het toestel? Zonder hoofdtelefoon aansluiting te gebruiken.
- Android app als afstandsbediening werkt alleen indien beide op wifi zitten. Tv op lan werkt maar dan maakt de app geen verbinding.
- Vergelijk even met de D7000: Niet. Alleen de hoofdtelefoon uitgang is analoog, voor de rest zitten er geen analoge uitgangen op.
- TV-gids werkt alleen maar digitale TV via een CI+ kaart.
- Waarschijnlijk heb je in het eerste geval een ad-hoc verbinding, waarbij het dus werkt.
In het tweede geval lijkt het erop dat je telefoon in een ander subnet of andere werkgroep zit als je TV. Ze maken dan wel gebruik van het zelfde netwerk, maar zien elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Ramon 73 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:46:
Analoge audio krijg je via de scart, maar alleen van het geluid dat vanuit de TV zelf komt. Dat is wanneer je analoge TV kijkt, een CI-kaart gebruikt of de mediaplayer van de TV gebruikt. Dus niet het geluid dat via een ander apparaat komt zoals jouw telfort-tuner of een externe DVD/Bluray-speler.

TVGids en teletext van de TV werkt niet, weer omdat je niet de tuner van de TV zelf gebruikt. Je moet daarvoor dus de telfort-tuner en afstandbediening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sindskort een ue40d6530 3D tv, na enkele problemen met de 3d functie (die nu zijn opgelost) zie ik echter geen diepte tijdens het 3d kijken. alles wat "ver" weg is of heel dichtbij is zeer onscherp, wel doen de glazen het want als ik ze draai worden ze zwart.

Mijn TV: Samsung UE40D6530 en brillen: Samsung SSG-3050GB.

Deze brillen zaten bij de TV dus ik neem aan dat ze compatible zijn. Is het misschien een instelling? want de setting diepte in de TV zelf is "greyed out"

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. De media die ik kijk is de explore 3d films via de smart tv functie en ook enkele 3d half SBS films. (green lantern, smurfs)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 01-10 20:45

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:51:
Hallo,

Ik heb sindskort een ue40d6530 3D tv, na enkele problemen met de 3d functie (die nu zijn opgelost) zie ik echter geen diepte tijdens het 3d kijken. alles wat "ver" weg is of heel dichtbij is zeer onscherp, wel doen de glazen het want als ik ze draai worden ze zwart.

Mijn TV: Samsung UE40D6530 en brillen: Samsung SSG-3050GB.

Deze brillen zaten bij de TV dus ik neem aan dat ze compatible zijn. Is het misschien een instelling? want de setting diepte in de TV zelf is "greyed out"

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. De media die ik kijk is de explore 3d films via de smart tv functie en ook enkele 3d half SBS films. (green lantern, smurfs)

BVD
Heb je wel je brillen gekoppelt aan de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Heb je wel je brillen gekoppelt aan de tv ?
Ja (voor de tv houden en aanknop inhouden, tv zegt vervolgens 3D bril gekoppeld).

Wanneer ik ook naar de tijd van UPC kijk "flikkert" deze dus de brillen doen wel "shutteren".

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige maand de UE46D6510 aangeschaft. Daarnaast beschik ik over een iMac (2011 model). Nu zou het ideaal zijn wanneer ik de films en series die ik download op mijn iMac zou kunnen streamen naar de Samsung TV. Gezien de afstand dat beide apparaten uit elkaar staan zou dat draadloos moeten gaan.

Is dit voor elkaar te krijgen en zo ja, hoe kan dat het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Een hele basic vraag nog. Ik heb nog een DVD speler van een jaar of 7-8 oud. Die is via scart aangesloten op de TV. Dat werkt, maar ik krijg het beeld niet volledig op het scherm. Ik blijf zwarte balken onder en boven houden. DVD player staat ingesteld op 16:9 TV.
Met P.Size op de afstandsbediening krijg ik het wel beeldvullend, maar dan zijn de verhoudingen naar de knoppen (langgerekte hoofden enz.). Alle DVD's hebben het, dus ga er van uit dat de speler de schuldige is. Of ligt het toch aan het beeldmateriaal? Wat voor soort filmformaat moet ik nemen om beeldvullend te kijken? Blu-Ray? Dus ook een nieuwe DVD player aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:50:
Ik heb vorige maand de UE46D6510 aangeschaft. Daarnaast beschik ik over een iMac (2011 model). Nu zou het ideaal zijn wanneer ik de films en series die ik download op mijn iMac zou kunnen streamen naar de Samsung TV. Gezien de afstand dat beide apparaten uit elkaar staan zou dat draadloos moeten gaan.

De mediaplayer in de TV kan uitstekend met DLNA-servers overweg. Ik heb zelf Windows Media Player 11 op mijn W7-bak die mijn download-folder shared. Met de afstandsbediening van mijn tv kan ik nagenoeg alles kijken.
Sommige mkv's herkent hij niet, die moet ik renamen naar .avi waarna ze wel afgespeeld kunnen worden. Maar verder werkt dit perfect.

Vraag is dus meer of je een goede DLNA-server voor de mac hebt :)

@Ramon 73
Met een TV als deze is het bijna zonde om nog DVD te blijven kijken. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar het verschil is bijna net zo iets als de stap van videoband naar dvd. Je ziet elk haartje zitten, superscherp.
Desondanks moet je ook met je oude dvd speler nog gewoon fatsoenlijk dvd's kunnen kijken. Kan het zijn dat je DVD de beelden al upscaled, en je TV dit probeert nogmaals te doen? Anders zou het met de p.size gewoon moeten lukken.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 12-02-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Masimo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:14:
De 2.5" harddisks met grote capaciteit (of oudere modellen) hebben vaak de volle 500 mA stroom, of net ietsje meer als ze opstarten, nodig uit de USB-poort. Kan zijn dat de poort net te weinig sap levert, dan kan de disk niet goed starten en meldt ie zich niet goed aan bij de TV.
Probeer eens een Y-splitter USB kabel. Dan krijgt de harddisk zijn voeding uit 2 USB poorten. Vaak werkt het dan zonder problemen.
Thanks, even zo'n kabel scoren en dan ga ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
frickY schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:03:
[...]

@Ramon 73
Met een TV als deze is het bijna zonde om nog DVD te blijven kijken. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar het verschil is bijna net zo iets als de stap van videoband naar dvd. Je ziet elk haartje zitten, superscherp.
Desondanks moet je ook met je oude dvd speler nog gewoon fatsoenlijk dvd's kunnen kijken. Kan het zijn dat je DVD de beelden al upscaled, en je TV dit probeert nogmaals te doen? Anders zou het met de p.size gewoon moeten lukken.
Hmm, ja, er is iets dat ik niet begrijp. Heb nu een paar DVD's geprobeerd (koopfilms). Heat en Kill Bill zijn smal en hebben ondertitels in de onderste zwarte balk, Met p.size naar beeldvullend zetten gaat prima, is ook goed te bekijken. The Green Mile is meteen beeldvullend, en ondertitels verschijnen over de filmbeelden. Allemaal 16:9 op de doos. Heb de instellingen van de DVD speler gereset en 16:9 scherm ingesteld.
Mijn probleem zit dus in het soort materiaal, kan ik daar met een instelling buiten p.size nog iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:50:

Zet er anders XBMC op! Werkt niet draadloos, maar als je hem aansluit op je tv via HDMI dan heb je echt een hele goeie mediaspeler.

Edit: Het kan natuurlijk wel draadloos met wHDMI ofzo denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Amiet01 op 12-02-2012 16:06 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:02:
[...]

Zet er anders XBMC op! Werkt niet draadloos, maar als je hem aansluit op je tv via HDMI dan heb je echt een hele goeie mediaspeler.

Edit: Het kan natuurlijk wel draadloos met wHDMI ofzo denk ik...
Als ik het via wHDMI doe, heb ik dan een wHDMI component nodig? Of kan dat dan via het Wi-Fi signaal? Wellicht vrij domme vraag, maar ben er helaas niet zo in thuis.

Ik zou wel denken dat er toch mogelijkheden moeten zijn om de Wi-Fi functionaliteit voor streaming te gebruiken. Kabels is nou juist wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:54
Ik heb sinds kort de 6750. Prachtig toestel!
Over 3 weken ga ik op mij zelf wonen en zal ik een Ziggo alles in 1 pakket nemen.
Ik heb de keuze uit een CI+ kaart of een digitale encoder.
Nu hebben wij bij onze ouders thuis zo'n interactieve decoder waar je ook bij kan opnemen. Graag zou ik dit ook willen hebben maar vind ik 2 afstandsbedieningen en het niet goed kunnen gebruiken van de mogelijkheden van de televisie, niet fijn. Met een CI+ module kan je neem ik aan gebruik maken van de televisiegids van de televisie plus nog een aantal andere dingen.

Ik twijfel dus heel erg wat ik moet gaan doen. Ik wil namelijk wel heel graag kunnen opnemen en tegelijk iets anders te kunnen kijken. Die aanbieding van Ziggo, de interactieve decoder voor 99 euro is heel aantrekkelijk. Maar ja ook nadelen dus.

Wat zouden jullie doen, en welke voor- of nadelen komen jullie tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
erwin85 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:22:
Ik heb de keuze uit een CI+ kaart of een digitale encoder.
(...)
Met een Logitech Harmony AB kun je alles bedienen.
Ik heb wel getwijfeld om een CI+ kaart (UPC bij mij) te nemen, maar de mogelijkheid om op te nemen en tegelijk iets anders te kijken met een mediabox zou ik niet willen missen. Ook de programmainfo tijdens het zappen ontbreekt bij CI voor zover ik heb begrepen. Nog afgezien van problemen met het niet altijd goed werken van de opnamefunctie en geluid dat niet naar wens is in te stellen of wegvalt.
Aan de andere kant werken die mediaboxen ook niet altijd perfect, maar de functionaliteit is wel veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
erwin85 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:22:
Ik twijfel dus heel erg wat ik moet gaan doen. Ik wil namelijk wel heel graag kunnen opnemen en tegelijk iets anders te kunnen kijken. Die aanbieding van Ziggo, de interactieve decoder voor 99 euro is heel aantrekkelijk. Maar ja ook nadelen dus.

Waarom neem je het niet allebei?
Gebruik je de interactieve decoder om on-demand te kunnen kijken en op te nemen, en de CI+ voor normaal gebruik. CI+ startpakket kost €70 en je kunt de 2de smartcard gewoon aan jezelfde abonnement koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 18:41
Twee weken geleden is het paneel van mijn 1,5 maand oude 46D8000 vervangen door servicebedrijf van samsung. Vorige paneel gaf een hinderlijke witte streep over 3/4 van het scherm. Bij dat toestel geen hinderlijke last van clouding/flashlighting/bleeding.

Hoe anders bij het nieuwe paneel: slechte inkijkhoek, hoeken zijn hardstikke grijs bij een donkere achtergrond. Meest vervelende is dat de onderste cm van het beeld veel lichter is. Zie enkele foto's. Instellingen zijn niet gewijzigd t.o.v. het vorige paneel.

Ik kan hem nogmaals laten nakijken met het gevaar dat "het toestel aan de technische spec voldoet" en ik een rekening krijg van 95 euro. Wat denken jullie, is de afwijking voldoende om wederom een ander paneel te krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/7947/img6649o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/7830/img6650c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/5963/img6648mh.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door joansom op 12-02-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Mss toch wel belangrijk om je beeldinstellingen even te posten, overigens heb ik die witte strepen niet zo erg. Is dit gewoon analoog wat je kijkt, ci+ of decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
Neefdave schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:56:
Mss toch wel belangrijk om je beeldinstellingen even te posten, overigens heb ik die witte strepen niet zo erg. Is dit gewoon analoog wat je kijkt, ci+ of decoder?
UPC mediabox.
Beeldinstellingen redelijk standaard:
Modus standaard
backl 18
helderheid 40
scherpte 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
joansom schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:43:
[...]

UPC mediabox.
Beeldinstellingen redelijk standaard:
Modus standaard
backl 18
helderheid 40
scherpte 50
Zelf vind ik de upc mediabox echt een brakke beeldkwaliteit uitsturen wat betreft zwartwaarde. Mijn dune en ps3 geven bijvoorbeeld een veel dier zwart. Ik heb sowieso over het algemeen een andere beeldinstelling als jou.

Probeer eens te zoeken naar hdmi zwartwaarde en zet die op laag, scheelde bij mij echt enorm veel. Backlight heb ik op 11 en helderheid op 50. Kleur warm1 en de rest ben ik je even schuldig.

Dan heb ik even een vraag, ik heb lion king 3d 25gb gedownload en stuur deze uit via mijn dune d1, onkyo txsr608 en dan naar de tv maar het beeld word gewoon 2d weergegeven. Er word geen 3d signaal gedetecteerd en enige optie is om van 2d naar 3d om te zetten via de tv zelf. Is dit gewoon niet mogelijk? Wat is dan RealD en hoe maak je hier gebruik van? Of is dit simpelweg SBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je hebt je backlight wel verschrikkelijk hoog.
Ik heb hem zelf op 8 staan, en helderheid op 30.

De kleuren knallen dan wel wat minder van de TV, maar heb je tenminste ook niet het idee dat je naar een spaarlamp zit te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Instellingen verschillen per persoon en per locatie natuurlijk, dus om nou te zeggen dat backlight 18 vergeleken met backlight 8 'verschrikkelijk hoog' is, vind ik een beetje onzin :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
Ik heb de XBMC mediaplayer geinstalleerd om videos vanaf mijn imac via WiFi te streamen op mijn Samsung D7000.
Op internet is weinig tot niets te vinden hoe e.e.a. moet worden ingesteld, zowel op de XBMC mediaplayer als op mijn Samsung TV. Gaat dus over wifi settings etc en over de vraag of op de Samsung TV ook nog iets geinstalleerd moet worden.
Kortom, hoe laat ik mijn imac via wifi communiceren op het gebied van video's?
Wie kan mij helpen og verder verwijzen? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
er zou uPnP ondersteuning moeten zijn, al geprobeerd de instellingen van xbmc aan te passen zodat upnp actief wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Neefdave schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:05:
[...]

...

Dan heb ik even een vraag, ik heb lion king 3d 25gb gedownload en stuur deze uit via mijn dune d1, onkyo txsr608 en dan naar de tv maar het beeld word gewoon 2d weergegeven. Er word geen 3d signaal gedetecteerd en enige optie is om van 2d naar 3d om te zetten via de tv zelf. Is dit gewoon niet mogelijk? Wat is dan RealD en hoe maak je hier gebruik van? Of is dit simpelweg SBS?
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar dan gebruik ik XBMC en een media center PCtje. Half SBS (dus twee beelden naast elkaar) worden netjes herkend en omgezet naar 3D. Full SBS (Dus real 3D?) blurays worden niet herkend en gewoon als 2D afgespeeld. Waarschijnlijk ligt dit aan de speler. Het branden van de Full SBS blurays en afspelen in een 3D bluray speler zou wel moeten werken, maar dat kan ik hier helaas niet testen

[ Voor 0% gewijzigd door Vin87 op 13-02-2012 11:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eivissa100
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 09:58
steffex schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:25:
er zou uPnP ondersteuning moeten zijn, al geprobeerd de instellingen van xbmc aan te passen zodat upnp actief wordt?
Heb ik gedaan. Maar op de D7000 zie ik niets in mappen video
Allshare werkt zowiezo niet.
Op internet wordt soms gezegd de firewall uit te zetten. ik heb een Mac.
Anderen zeggen dat Serviio beter werkt.

Inmiddels Serviio geinstalleerd. Simpel en doeltreffend. Via Allshare kunnen de mappen worden bereikt.
Niet zo cool als andere players, maar perfect voor Mac-gebruikers op een Samsung smart tv. Aanbevolen dus!

[ Voor 20% gewijzigd door eivissa100 op 13-02-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 15:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ramon 73 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:12:
[...]

Hmm, ja, er is iets dat ik niet begrijp. Heb nu een paar DVD's geprobeerd (koopfilms). Heat en Kill Bill zijn smal en hebben ondertitels in de onderste zwarte balk, Met p.size naar beeldvullend zetten gaat prima, is ook goed te bekijken. The Green Mile is meteen beeldvullend, en ondertitels verschijnen over de filmbeelden. Allemaal 16:9 op de doos. Heb de instellingen van de DVD speler gereset en 16:9 scherm ingesteld.
Mijn probleem zit dus in het soort materiaal, kan ik daar met een instelling buiten p.size nog iets aan doen?
Is het toevallig je eerste breedbeeld? Want wat jij als een fout ziet, is geen fout, maar een andere beeldverhouding van 16:9 (namelijk 21:9). Aangezien The Green Mile wel goed gaat, is er met je speler en tv niks mis en horen die andere films gewoon zo.
Dus als je dacht verlost te zijn van zwarte balken, helaas...
Hahn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:02:
Instellingen verschillen per persoon en per locatie natuurlijk, dus om nou te zeggen dat backlight 18 vergeleken met backlight 8 'verschrikkelijk hoog' is, vind ik een beetje onzin :P
Ik heb hem pas "verschrikkelijk hoog" staan, namelijk op 20 :+ Mijn ervaring na bijna een jaar met zowel een 6750 als 7000 is namelijk dat je het beste backlight zo hoog mogelijk kan zetten, en dan bij eco-oplossingen in moet schakelen dat hij de backlight aanpast aan het omgevingslicht. Alleen met de zon er vol op, is het beeld dan soms wat slecht (maar dat gaat met geen enkele instelling goed).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hahn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:02:
20 is het maximum, dus 18 is wel degelijk erg hoog. En dan is het ook niet raar dat je backlight bleeding, wat je altijd wel hebt bij edge-lit, ook tot het maximum waarneemt.
Mijn tv staat in een hele lichte woonkamer waar zonlicht ook direct op het scherm valt. 14 is dan al hoog zat, maar zelfs met 8 is mijn beeld tot prima.

Tenzij je die lichtgevende mensen (vleestonen) mooi vind zou ik het dus eens op een paar standjes lager proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Laatst online: 22-08 10:10
Ik heb een vraag betreffende de mediaspeler die in de Samsung D6500 serie ingebouwd zit. Het gaat hierbij om de comptabiliteit met Macbook's.

Ik heb een externe harde schijf die HFS+ geformatteerd is. Nu ben ik van plan een D6500 te kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat de TV dit formaat kan lezen. Ik heb er anders niet zo veel aan. Op de Samsung website kon ik deze informatie niet achterhalen, dus ik hoop dat iemand van hier het weet.

Natuurlijk heb ik er aan gedacht dat je de schijf ook FAT kunt formatteren, maar dit wil ik sowieso niet omdat je dan met een maximum bestandsgrootte zit zoals iedereen hier wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, volgens mij kan de TV geen HFS+ lezen, alleen FAT32 en NTFS.
Wat je wel kunt doen is de schijf op je mac aansluiten en een DLNA-server de bestanden op de schijf laten serveren. Via het netwerk kan de Samsung mediaplayer dan alsnog bij die bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor mij samsung d7000 een blueray speler met 3d aanschaffen iemand een goed idee?
Of moet ik gewoon voor een play station kiezen?
de volgende 2 ben ik tegen gekomen:

Samsung BDC-6900
Philips BDP5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je op je computer ook een map vrij maken en hier bestanden inzetten die je op je tv afspeelt? of moet je altijd via een mediaplayer afspelen en streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik oriënteer me nu nog op een nieuwe audioset die past bij mijn Samsung UE32D6530. Nu staat er een Sony Dolby surround set op aangesloten met een losse Sony dvd speler.
Eisen:
- Blue-ray
- Audio van tv via speakers (aftakken van hdmi of via sp/dif)

Wensen:
- Minder speakers (nu 5 stuks, geen 5.1)
- 3D mogelijkheid

Leuk zou een Harman Kardon BDS 400 zijn (ING rentepunten €649,50), maar die heeft 1 HDMI poort en geen 3D. Daarvoor zou ik dus een BDS470 nodig hebben. Die zijn alleen overal €1149,-.
Eventueel heeft Philips een SoundBar Home cinema met Ambisound (HTS9140/12) voor €599,- in de rentepuntenwinkel. 3D maar vind nergens of hij geluid uit de tv kan halen. Design staat me ook niet echt aan.
Blijft er ook nog een HK BDS370 over voor €999,- maar ik vind nergens wat nou het verschil is met de BDS470.

Budget oplossing is evt nog de SAMSUNG HT-D5200 voor even onder de €300,-.

Wat is nou wijsheid? Ik vind niet echt ergens goede raad en worstel nog met keuzehulpen in mogelijkheden en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
frickY schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:00:
Je hebt je backlight wel verschrikkelijk hoog.
Ik heb hem zelf op 8 staan, en helderheid op 30.

De kleuren knallen dan wel wat minder van de TV, maar heb je tenminste ook niet het idee dat je naar een spaarlamp zit te staren.
Ik heb een paar instellingen geprobeerd n.a.v. jullie suggesties. Worden de hoeken wel beter van, maar de lichtere balk aan de onderkant van het scherm blijft lichter, ook met backlight op 0.
Lijkt me dat dat niet hoort, hopelijk van samsung dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:08:
Ik wil voor mij samsung d7000 een blueray speler met 3d aanschaffen iemand een goed idee?
Of moet ik gewoon voor een play station kiezen?
de volgende 2 ben ik tegen gekomen:

Samsung BDC-6900
Philips BDP5200
Ik heb een Samsung BD-D5000 staan.
Niet bijster tevreden over. Is lawaaiig als hij over de disk moet zoeken, en doet dat ook vrij traag.
Heb wel vanochtend diens firmware geupdate, dus misschien dat het nu beter gaat.

Wel heel fijn dat hij te bedienen is met de remote van de tv, en ook de menu's ed. ongeveer hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medetweakers!,

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een splinter nieuwe gewonne 40d8000,
heb hiervoor al een 40d6500 gehad maar die heb ik verkocht vanwege deze super tv!

maar, nu komt het:
ik heb een nu ongeveer maan geleden nieuw apparatuur aangeschaft omdat ik deze tv zou krijgen wilde ik er gelijk een mooi setje van maken,
Ik ben in het bezit van:
Onkyo tx-sr608 ( AV Reciever )
Onkyo Sksht528 ( Luidsprekers )
Lg DP1B ( Media Center )
Sony PS3 320 slim
1x Monster Cabel HDMI MC1000HDV2 2M
2x Monster Cable HDMI MC750HDV2 1M

Al met al een pracht set zit super geluid in en werkt perfect, alleen nu zit ik met het probleem dat ik alles over de boxen krijg behalve mijn TV, heb al meerdere opties geprobeerd zoals met het groene snoertje ( die bij de tv word geleverd ) in de TV doen en daar aan 2x Tulp rood & wit naar de REciever gelinkt en in het poortje van TV/CD gedaan. dan zou je toch zeggen dat het werk, nou nee..... alles wat ik hoor is gebrom gebrom en nog is gebrom..... en het begint me een beetje te frustereren ik heb alles wat ik me kon verzinnen geprobeerd maar niks heeft gewerkt! ik hoop dat iemand mij hiermee z.s.m. uit de brand kan helpen zou namelijk graag TV willen kijken met het geluid over de boxen!

en er is nog een klein dingetje waar om me toch wel een beetje aan stoor, als ik tv kijk analoog of HD, dan hapert het scherm wel eens, hij blijft echt een paar miliseconde hangen, hebben mee mensen hier last van toevallig ? ( Ziggo CI+ module voor achter in de tv )

Groeten Ita.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de mooie TV.

Ik zou beginnen met dat groene kabeltje en de tulp pluggen achterwege te laten, de geluidskwaliteit is dan echt bedroevend. Gebruik een optische kabel (SPDIF) om het geluid van de TV naar de versterker te krijgen. Zet dan de SPDIF uitvoer op PCM en het zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:27
iemand ervaring met 1 TB 2'5inch western digital usb 3.0 op 46D8000?
ik zag deze in pricewatch voor €89,- en wil deze aanschaffen maar wil eerst ff weten voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:25:
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de mooie TV.

Ik zou beginnen met dat groene kabeltje en de tulp pluggen achterwege te laten, de geluidskwaliteit is dan echt bedroevend. Gebruik een optische kabel (SPDIF) om het geluid van de TV naar de versterker te krijgen. Zet dan de SPDIF uitvoer op PCM en het zou gewoon moeten werken.
Dankjewel ;) ben er ook zeker erg blij mee!,

Bedankt voor het reageren en het beantwoorden van mijn vraag ;)

als ik deze kabel aansluit op mijn tv en in mijn versterker moet het dan gelijk werken of ? moet ik dan nog wat aan doen ? de versterker in een bepaalde stand zetten of...

Er is verder geen enkele mogelijkheid om geluid naar mijn versterker te krijgen via een HDMI kabel ?

weet je misschien ook iets van de mini lag in het scherm ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Als je het geluid via spdif vanuit de tv laat komen, dan houdt de tv rekening met minilag.

aansluiten via hdmi kan ook, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dan moet je alle randapparatuur via hdmi op de Onkyo aansluiten. En dan vanuit de Onkyo een hdmi kabel naar de TV. Wel goed opletten wat de ingang en uitgang is.

Overigens is dat ook waarom je groene stekkertje niet werkt. Dat is de component ingang, geen uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Koptelefoon uitgang is toch ook groen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
dbz1985 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:34:
iemand ervaring met 1 TB 2'5inch western digital usb 3.0 op 46D8000?
ik zag deze in pricewatch voor €89,- en wil deze aanschaffen maar wil eerst ff weten voor en nadelen.
Ik heb 2 WD 1TB drives aan mijn D8000 hangen. De een in een Medion USB 3.0 case, die gebruik ik voor het maken van opnames. De ander is een WD Elements 1TB USB 3. Daar staan films e.d. op. Zoals ik eerder heb gemeld in dit topic heb ik alleen met de Medion een paar keer een probleem gehad. Deze werd dan niet meer herkend door de TV. Maar dat is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Op mijn 46D8000 is de hoofdtelefoon uitgang zelf gewoon zwart.

Bij de TV wordt een groen kabeltje geleverd, deze heeft onder andere een rode en witte tulp aansluiting. Deze kabel past eigenlijk alleen in de component-in aansluiting. Vandaar dat ik ervan uitging dat Ita via de component ingang geluid naar de Onkyo probeert te krijgen.

Buiten dat zou ik die hele hoofdtelefoon aansluiting vergeten, heb ze hier beide getest en geluid via SPDIF klinkt zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@vin87 In de engelse handleiding van je onkyo pagina 51 sectie hdmi probeer daar eens mee te spelen. Kleine schokjes ondervind ik ook soms, ben ik nog een beetje mee aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Ik ben weer toe aan ee nieuwe tv, en na wat zoekwerk kwam ik uit op de Ue40d6750, prijs is nu ca 1150 euro.
Na wat meer zoekwerk kwam ik vandaag de Ue40d8000 tegen, en dat voor nog geen 100 euro meer!

Nou vraag ik me af waarom de Ue40d7000 duurder is dan de 8000. Wat maakt dit toestel zo bijzonder?
Op de Samsung site vind ik geen rare verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
7th-son schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:17:
Ik ben weer toe aan ee nieuwe tv, en na wat zoekwerk kwam ik uit op de Ue40d6750, prijs is nu ca 1150 euro.
Na wat meer zoekwerk kwam ik vandaag de Ue40d8000 tegen, en dat voor nog geen 100 euro meer!

Nou vraag ik me af waarom de Ue40d7000 duurder is dan de 8000. Wat maakt dit toestel zo bijzonder?
Op de Samsung site vind ik geen rare verschillen!
Waarom de 1 duurder is dan de ander kan verschillende redenen hebben (aanbieding, land van herkomst, beschikbaarheid enz enz)

Voor de verschillen nogmaals het overzicht:

http://content.hwigroup.n...g-led-lineup-d-series.jpg

Succes met kiezen....Gr... ~~interActiVe~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar om ondertitels mee te sturen via allshare.... voor de rest werkt het wel behalve de iso. files kan die niet afspelen...

Kan iemand mij hier een antwoord op geven heb me rot gezocht op dit forum met allemaal andere programma zoals serviio..

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

mensen ik heb een vraagje,

Ik wil met mijn laptop films afspelen via XBMC op mijn UE40D6510
Nu heb ik een HDMI kabel tussen mijn laptop en de tv hangen voor het beeld.
Echter krijg ik hier geen geluid over.

Enig idee hoe ik het geluid van mijn laptop over krijg naar de interne speakers van de TV ?

Dit zijn de beschikbare aansluitingen op de laptopAfbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/5583/fotolaptop.jpg.
en uiteraard een HDMI en VGA aansluiting

[ Voor 20% gewijzigd door Pablo op 14-02-2012 17:48 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

R.plas schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
mensen ik heb een vraagje,

Ik wil met mijn laptop films afspelen via XBMC op mijn UE40D6510
Nu heb ik een HDMI kabel tussen mijn laptop en de tv hangen voor het beeld.
Echter krijg ik hier geen geluid over.

Enig idee hoe ik het geluid van mijn laptop over krijg naar de interne speakers van de TV ?

Dit zijn de beschikbare aansluitingen op de laptop[afbeelding].
en uiteraard een HDMI en VGA aansluiting
Geluid en beeld gaan beiden via HDMI. Even je laptop geluid settings op HDMI zetten moet voldoende zijn.

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
PredNL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:
[...]

Geluid en beeld gaan beiden via HDMI. Even je laptop geluid settings op HDMI zetten moet voldoende zijn.
Alleen als je laptop dit ondersteund. Als dat niet zo is dan kan je de meest linkse aansluiting gebruiken.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:31:
Als je het geluid via spdif vanuit de tv laat komen, dan houdt de tv rekening met minilag.

aansluiten via hdmi kan ook, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dan moet je alle randapparatuur via hdmi op de Onkyo aansluiten. En dan vanuit de Onkyo een hdmi kabel naar de TV. Wel goed opletten wat de ingang en uitgang is.

Overigens is dat ook waarom je groene stekkertje niet werkt. Dat is de component ingang, geen uitgang
Bedank voor de tips/hulp van mijn vorige vraag
Het is gelukt om het geluid van de tv via een hdmi kabel af te laten spelen op mijn versterker :D moest de opties van de versterker ook nog anders zetten voor het geluid van de TV.

Alleen nu heb ik nog een probleem, als ik mijn laptop aan mijn versterker link doormiddel van een D-SUB kabel en mijn versterker op PC zet dan krijg ik netjes mijn PC scherm te zien op de TV, alleen niet goed! de schermresolutie is niet goed te kijrgen als ik hem niet link naar mijn versterker maar direct in mijn tv doe dan is dit geen probleem en is het hele TV scherm bedekt met het PC scherm, ook heb ik geen geluid op de versterker als ik hem via de versterker link. ik hoop dat het allemaal niet te ingewikkelt klink haha,

Hopelijk is er iemand die me hier mee kan helpen!

Groet Ita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn problemen (Samsung UE40D6530) hier nog een laatste update:

Probleem 1: zwarte balk tijdens 3d >> scheen beeld setting te zijn in het hard menu van de tv
Probleem 2: Bij alle beelden ver weg en dichtbij zag ik dubbele beelden, 3d werkte dus niet naar behoren >> Winkel wist het probleem ook niet op te lossen maar dacht dat het aan de brillen lag (SSG-3050GB) na lang zeuren en uitleggen dat dat niet kon toch een nieuwe tv mee gekregen, die nog even snel in de winkel getest op probleem 1 en mee naar huis genomen. Eenmaal aangesloten werkte alles naar behoren.

mogelijk is toch iets mis geweest met mijn tv. Nu werkt de UE40D6530 + SSG-3050GB perfect!

Toch bedankt voor alle moeite, nu alleen nog een vraagje over een LG 3d bluray speler (2.1 set) maar die ga ik ergens anders stellen want denk dat ik hier op het verkeerde adres ben.

Gr. Pol en BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:09
Hallo,

Ik heb gisteren dit model besteld Samsung UE40D6200 ik weet dat er sat aansluiting opzitten.
Alleen zit ik met het volgende ik heb een dreambox thuis met sat kan ik nu ook mijn sat aansluiten op de samsung en de smartcard in de samsung stoppen zodat ik toch alle kanalen kan ontvangen??

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
interactive538 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Waarom de 1 duurder is dan de ander kan verschillende redenen hebben (aanbieding, land van herkomst, beschikbaarheid enz enz)

Voor de verschillen nogmaals het overzicht:

http://content.hwigroup.n...g-led-lineup-d-series.jpg

Succes met kiezen....Gr... ~~interActiVe~~
Thanks voor de snelle reactie en het overzichtje, die had ik nog niet gezien..

De reden waarom die 8000 serie zo goedkoop was, komt omdat het een import was, stond er met kleine lettertjes bij aangegeven.
Maar goed dat ik die niet meteen besteld had, als liep ik die dvb tuners mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

PredNL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:01:
[...]

Dit heb ik gedaan bij de geluid settings.
Dan zie ik wel een balkje actief zijn dat er audio via HDMI gaat maar ik heb dan geen geluid via mijn TV.

Ik zal vanavond de driver maar eens updaten.
Mocht dit niet werken dan heb ik een tip gekregen van een mede Tweaker.
Ik zou als het goed is een Toslink - Toslink 3,5 mm verloop kabeltje nodig hebben !

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Samsung D6530 gaat vanzelf aan als ik een muziekCD beluister via mijn Bluerayspeler/receiver Onkyo 609 (ik heb de Onkyo aangesloten via HDMI op de SamsungARC uitgang). Dat is natuurlijk prima als ik via de Bluerayspeler een film wil bekijken, maar ergelijk als ik alleen naar muziek wil luisteren. Hoe kan ik voorkomen dat automatisch de TV aangaat bij muziek afspelen? Als ik vervolgens de TV uitzet, gaat automatisch ook de receiver uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:29:
Mijn Samsung D6530 gaat vanzelf aan als ik een muziekCD beluister via mijn Bluerayspeler/receiver Onkyo 609 (ik heb de Onkyo aangesloten via HDMI op de SamsungARC uitgang). Dat is natuurlijk prima als ik via de Bluerayspeler een film wil bekijken, maar ergelijk als ik alleen naar muziek wil luisteren. Hoe kan ik voorkomen dat automatisch de TV aangaat bij muziek afspelen? Als ik vervolgens de TV uitzet, gaat automatisch ook de receiver uit.
Niet? het is een alles of niets principe (ik zou zeggen lees ook eens de handleiding). Dus of je apparaten schakelen mee in/uit of niet. Er zit geen intelligentie in mbt audio/video signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 55d6200 en wil een wireless dongle (WIS09) aan gaan schaffen om voornamelijk .mkv bestanden te bekijken vanaf mijn pc. Heeft iemand goede ervaringen met bovenstaande en werkt dit goed of kan ik mijzelf een nutteloze aankoop van 50 euro besparen? Zijn er eventueel verder nog zaken welke van belang zijn of is het redelijk plug & play en draaien maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Bespaar je zelf 50 euro zou ik zeggen. 1080p en 720p via wifi is naar mijn mening een no-go. Leg die 50 euro dan bij een goede mediaspeler neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

R.plas schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:11:
[...]

Dit heb ik gedaan bij de geluid settings.
Dan zie ik wel een balkje actief zijn dat er audio via HDMI gaat maar ik heb dan geen geluid via mijn TV.

Ik zal vanavond de driver maar eens updaten.
Mocht dit niet werken dan heb ik een tip gekregen van een mede Tweaker.
Ik zou als het goed is een Toslink - Toslink 3,5 mm verloop kabeltje nodig hebben !

Bedankt voor de tips
Probleem is opgelost door een reboot uit te voeren.
Elke keer als ik de HDMI kabel aansluit voordat Windows is opgestart heeft hij een reboot nodig.
Beetje omslachtig maar het werkt dus ik ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Samsung ue40d6530 gekocht. nu gaat deze elke 5min uit, erg vervelend al zeg ik het zelf. Heb de eco en ander stroombesparende functies allemaal uitgezet en de neteerkkabel uit de tv gehaald. probleem blijft bestaan. Batterijen uit de ab gehaald en probleem is nog niet weg. Heb de laatste firmware geinstalleerd en weet niet wat ik moet doen om dit op te lossen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:47
heb ik ook gehad........zet hem eens uit op het toestel zelf? En welke tvgids heb je aanstaan, bij mij gebeurde dit bij de Rovigids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:48:
Ik heb onlangs een Samsung ue40d6530 gekocht. nu gaat deze elke 5min uit, erg vervelend al zeg ik het zelf. Heb de eco en ander stroombesparende functies allemaal uitgezet en de neteerkkabel uit de tv gehaald. probleem blijft bestaan. Batterijen uit de ab gehaald en probleem is nog niet weg. Heb de laatste firmware geinstalleerd en weet niet wat ik moet doen om dit op te lossen, iemand een idee?
Je kan proberen om rand apparatuur los te koppelen, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een geluidsset, receiver enz. Op deze manier kan je bepaalde externe oorzaken uitsluiten. Controleer ook eens of de TV op een geaard stopcontact aangesloten is. Een 'slechte' stekkerdoos kan ook problemen veroorzaken.

Als dat niet werkt: contact opnemen met het verkooppunt of met Samsung voor een garantieafhandeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 23:46 ]

Verwijderd

Ben aan het kijken voor een samsung tv 46d8000 of 40d8000.
Supermooie tv maar geen uitzending gemist en rtl xl.
Heb onderstaande link gevonden.

Weet iemand of onderstaande link werkt om uitzending gemist op de samsung d8000 te krijgen?

http://home.online.nl/rjz....online.nl_rjz/HBBTV.html

Is rtl xl ook mogelijk?

Heeft iemand dit ook in gebruik en werkt de rest vd tv nog naar behoren (in NL)?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 09:27 ]

• Digin
  • Laatst online: 04-08 20:51
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:59:
Ben aan het kijken voor een samsung tv 46d8000 of 40d8000.
Supermooie tv maar geen uitzending gemist en rtl xl.
Heb onderstaande link gevonden.

Weet iemand of onderstaande link werkt om uitzending gemist op de samsung d8000 te krijgen?

http://home.online.nl/rjz....online.nl_rjz/HBBTV.html

Is rtl xl ook mogelijk?

Heeft iemand dit ook in gebruik en werkt de rest vd tv nog naar behoren (in NL)?
Ik heb dit aan de praat gekregen op de SD kanalen (NED1-2-3) van CanalDigitaal. HD zou dit jaar komen.
Of dit ook voor RTX Xl werkt weet ik niet.

Je kan ook een APP installeren voor uitzending gemist.

Verwijderd

Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:34:
[...]

Ik heb dit aan de praat gekregen op de SD kanalen (NED1-2-3) van CanalDigitaal. HD zou dit jaar komen.
Of dit ook voor RTX Xl werkt weet ik niet.

Je kan ook een APP installeren voor uitzending gemist.
Krijg je die app goed werkend als je geen speciale afstandsbediening hebt (om in een service menu te komen vwb "developer settings")?

Heb je de link die ik vernoemde geinstaleerd of de app die jij stuurde?
Heb zelf ook canal digitaal; cam module die in mijn secaM sat tuner zit kan ik gewoon achterin de samsung duwen?.
Werkt het geheel goed met 1 afstandsbediening (orginele samsung afst.).
Kan je opnemen van de schotel als je een HDD van 500 Gb op usb aan de tv hangt (is volgens mij wel mogelijk, maar deze week in de winkel zeiden ze dat dat niet mogelijk is).

Zit zelf nog in dubio over de 40 of 46 inch (zit 3 meter van mijn scherm af) en kijk veel (gedownloade) films.
Graag een reactie.

• Digin
  • Voor de speciale AB heb je deze software nodig.
  • Ik heb beiden geïnstalleerd op mijn 46D7000. Dus HBBTV geactiveerd en de APP geïnstalleerd.
  • Naast een CD-kaart (oranje voor HD met DUO-LNB) heb je ook een CAM-module nodig. Deze heb ik bij de aankoop 'gratis' erbij gekregen.
  • Originele AB werkt prima, alleen bij bepaalde APPS zou een toetsenbord handiger zijn.
  • Ik heb zelf een 2,5 inch 750GB Samsung USB drive aangesloten. Werkt prima. Opnemen is erg eenvoudig.
  • Ik zou voor de 46 inch gaan als het prijsverschil niet groot is.
Succes met de keuze.

Verwijderd

Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:03:
  • Voor de speciale AB heb je deze software nodig.
  • Ik heb beiden geïnstalleerd op mijn 46D7000. Dus HBBTV geactiveerd en de APP geïnstalleerd.
  • Naast een CD-kaart (oranje voor HD met DUO-LNB) heb je ook een CAM-module nodig. Deze heb ik bij de aankoop 'gratis' erbij gekregen.
  • Originele AB werkt prima, alleen bij bepaalde APPS zou een toetsenbord handiger zijn.
  • Ik heb zelf een 2,5 inch 750GB Samsung USB drive aangesloten. Werkt prima. Opnemen is erg eenvoudig.
  • Ik zou voor de 46 inch gaan als het prijsverschil niet groot is.
Succes met de keuze.
Je heb dus een speciale ab nodig (als ik het goed begrijp; sorry ben een leek wat dat betreft).
Ik heb in mijn inverto scena een CI module (blikken "creditcard holder" met een zwarte of oranje kaart zitten. CI-module met een wereldbol erop voor canal digitaal (zie op smardtv.com). Deze module zou ik ook voor de tv willen gebruiken of een dvb card erbij vragen/kopen.

Prijsverschil 40" of 46" is 280 euro (1629 euro voor 46"). Toch veel geld als ik het nu neer typ :?

Verder zeer tevreden over de 46D8000?

• Digin
Ik heb een 46D7000 en geen 46D8000, maar ben hier erg tevreden over. Helaas wel wat last van bleeding, maar daar heb je geen last van bij films of tv kijken.

Je hebt geen aparte AB nodig, alleen even een softwareprogramma die je tijdelijk op een pc installeert. Deze moet wel aangesloten zijn op hetzelfde netwerk (segment) als de TV.
Volgens mij heeft de CAM-module van mij ook een wereldbol erop. Dit zou dus moeten werken.
€ 300,= is veel geld, maar je gaat de TV wel minimaal 3 jaar gebruiken. Als je achteraf spijt hebt van deze bezuiniging, dan is de emotionele schade veeeeel groter. Denk er dus goed over na.

Verwijderd

Digin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:46:
Ik heb een 46D7000 en geen 46D8000, maar ben hier erg tevreden over. Helaas wel wat last van bleeding, maar daar heb je geen last van bij films of tv kijken.

Je hebt geen aparte AB nodig, alleen even een softwareprogramma die je tijdelijk op een pc installeert. Deze moet wel aangesloten zijn op hetzelfde netwerk (segment) als de TV.
Volgens mij heeft de CAM-module van mij ook een wereldbol erop. Dit zou dus moeten werken.
€ 300,= is veel geld, maar je gaat de TV wel minimaal 3 jaar gebruiken. Als je achteraf spijt hebt van deze bezuiniging, dan is de emotionele schade veeeeel groter. Denk er dus goed over na.
Ik vind het idd veel geld.
De 46D7000 is ook een zeer mooie tv en kost nu 1249,--, zit daar trouwens een beetje een rode gloed langs de rand (lichtinval)??
Bij de D8000 vind de dunne rand wel mooi.
Heb je de tv opgehangen en zit er al een ophangsysteem bij de tv, of moet dit los bijgekocht worden?

• Digin
Breedte van de randen van de D7000 en D8000 zijn gelijk. Omdat die van de D7000 doorzichtig is, zou die zelf dunner kunnen lijken.
Verder is er totaal niets te zien van een rode gloed. Dit is onzin. Deze rode gloed zou je alleen bij het rode ledje rechts onderin kunnen zien, maar dit is verwaarloosbaar. Verder zijn de toestellen nagenoeg gelijk aan elkaar.

• BamSlam_
  • Niet online
Gisteravond gaf de Android Market een handmatige update van de DualView app van Samsung aan. Om de update te installeren wil Samsung nu o.a. toegang tot de status van m'n telefoon en m'n contactenlijst. Jawel, een afstandsbediening app die je contactenlijst wil inzien. Om die reden heb ik de app meteen verwijderd.

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 15:34
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:31:
Ik heb een 55d6200 en wil een wireless dongle (WIS09) aan gaan schaffen om voornamelijk .mkv bestanden te bekijken vanaf mijn pc. Heeft iemand goede ervaringen met bovenstaande en werkt dit goed of kan ik mijzelf een nutteloze aankoop van 50 euro besparen? Zijn er eventueel verder nog zaken welke van belang zijn of is het redelijk plug & play en draaien maar?
Geen ervaring met een aparte dongle, maar via de interne wlan van mijn 40d6510 al een aantal 1080p .mkv films bekeken zonder problemen. Misschien meer geluk dan wijsheid maar bij mij werkt het iig probleemloos.

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 20:47
Iemand enig idee of de doorzichtige randen rondom de D6500 een functie heeft? Zou deze bijvoorbeeld verwijdert kunnen worden?

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
BamSlam_ schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:58:
Gisteravond gaf de Android Market een handmatige update van de DualView app van Samsung aan. Om de update te installeren wil Samsung nu o.a. toegang tot de status van m'n telefoon en m'n contactenlijst. Jawel, een afstandsbediening app die je contactenlijst wil inzien. Om die reden heb ik de app meteen verwijderd.
Je bent niet de enige, lees de reviews maar in de Android Market. Ik heb dus ook nog geen update gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:43:
[...]

Je kan proberen om rand apparatuur los te koppelen, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een geluidsset, receiver enz. Op deze manier kan je bepaalde externe oorzaken uitsluiten. Controleer ook eens of de TV op een geaard stopcontact aangesloten is. Een 'slechte' stekkerdoos kan ook problemen veroorzaken.

Als dat niet werkt: contact opnemen met het verkooppunt of met Samsung voor een garantieafhandeling.
Ga ik vanavond even proberen, bedankt voor de snelle reactie.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15
Hebben er met mij mensen last dat in de Smart omgeving, bij de apps er eerst weer 1,5 minuut verbinden staat alvorens hij doorstart? Na de firmware update was dat probleem weg, heb inmiddels alles gereset. Dit heeft het niet verholpen.

Tevens heb ik via het servicemenu hierna geprobeerd om voor de D8000 de HBBTV te activeren, helaas is EU_Benelux bij mij lichtgrijs, en dus niet te wijzigen :(

[ Voor 25% gewijzigd door Smirnoff op 16-02-2012 19:01 ]

• Masimo
fata schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:21:
Iemand enig idee of de doorzichtige randen rondom de D6500 een functie heeft? Zou deze bijvoorbeeld verwijdert kunnen worden?
Ik denk dat het puur een mechanische functie heeft voor de stevigheid. Zonder de extra rand wordt het LCD wel erg kwetsbaar bij eventuele torsie (bijvoorbeeld door handling). En uiteraard een stukje design.
Haal 'm eens eraf zou ik zeggen en laat hier wat weten. O-)

• Vin87
Die rand kan er niet zo maar af, daar moet én de TV voor uit elkaar én je moet een stuk weg slijpen, zie hier:

LENZ75 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Zoek op meer berichten van deze gebruiken en je krijgt te lezen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wil-002 46D7000 voor €1249? Bij Foka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
Als dat zo is, mag die hier http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/957844/#prijzen wel geplaatst worden, dat zorgt ook voor lagere prijzen van de concurrenten... prijs blijft nu al lang best hoog, terwijl binnenkort (1-2 maanden) de nieuwe modellen al verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Ik zou zeggen, vraag bij mijn winkel maar een prijs op en je weet het ;).

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo typefout van mij.

de 40D7000 voor 1249,-
de 46D7000 voor 1499,-
Dit is bij Apollo.

Heb wel prijzen van foka over de 46D8000 en 40D8000; niet de D7000 serie.

Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Ik zou zeggen, vraag bij mijn winkel maar een prijs op en je weet het ;).
Wat is jou winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Smirnoff schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:39:
Tevens heb ik via het servicemenu hierna geprobeerd om voor de D8000 de HBBTV te activeren, helaas is EU_Benelux bij mij lichtgrijs, en dus niet te wijzigen :(
Zoekzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15
Gisteren geprobeerd.... maar dat geluk had ik helaas niet.

edit:
Of ik ben niet snel genoeg :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Smirnoff op 17-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vraagje over ARC, is het voor alle aangesloten apparaten dat geluid terug wordt gestuurd naar een receiver, of alleen het apparaat dat is aangesloten op HDMI 2

Ik wil graag me PS3 en Xbox360 direct op de tv aansluiten zodat ik per AV de kleuren kan instellen, maar ook het geluid kan ontvangen via een ARC ondersteunende receiver

Of moet dan weer optische kabels gebruiken?

HTPC sluit ik direct op de receiver aan zodat ik nog truehd surround heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:10
Vraagje over CI module via Sataliet.

Ik ben in bezit van een D6500 van 2 maanden oud.

Ik ben nu sataliet via CI module aan installeren. Als ik menig stappenplannen volg van sites kom ik gewoon niet goed uit.

Op moment dat je alles wilt instellen staat er dat je dat je land moet kiezen, bij mij staat er dan geen nederland bij waardoor ik ook niet verder kan om te kiezen voor tv vlaanderen/canaal digitaal.
Er staan alleen maar landen zoals polen. tjechie, etc.
Daardoor gaat hij uiteindelijk scannen naar zenders en kom ik op 1200 zenders uit waaronder alles rt4 t/m rtl8 voor de rest geen nl zenders tegen kom.

Taal instellingen kan ik wel op nl zetten.
Betekend dit dat ik oostblok EU tv gekregen heb??

zoja, is er een manier om dit om te zetten zodat instellingen wel op nl kunnen??

[ Voor 10% gewijzigd door bjoran123 op 17-02-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Pagina: 1 ... 82 ... 99 Laatste