Sharpness (bijna) helemaal omlaag schroeven, kleuren misschien op Warm1. Oh ja je moet de televisie ook op "alleen scannen" of "volledig beeld" zetten.Kaw schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:22:
Ik ben inmiddels ook voorzien van een TV, namelijk de UE40D6510.
Ben er blij mee! De clouding en de backlightleaking vallen mij mee, al is de fabrieksinstelling inderdaad niet optimaal.
Allshare is geniaal in combinatie met de ingebouwde WIFI. Binnen 5 minuten was ik, met alleen de stekker in het stopcontact, een 720p filmpje van mijn pc aan het bekijken.
Omdat ik de TV vornamelijk zal gebruiken met mijn PC (ben geen casual TV-zender-kijker) heb ik dit weekend mijn PC maar onder de TV gezet. (waardoor die WIFI en allshare ineens niet meer nodig zijn, maar goed...) Voor de grap heb ik ook wat 3d sbs full hd filmpjes gedownload. 3d werkt beter als ik verwacht had. Ja, ik heb crosstalk, ik heb hoeken van het scherm die door mijn hersenen niet scherp te krijgen zijn, het beeld flikkert zichtbaar, het levert na 15 minuten koppijn op, maar al met al is het een geniale feature die vooral met de IMAX-fimpjes goed tot zijn recht komt. Ik zie veel meer diepte als in die éne film die ik in een 3d-bios heb gezien.
Nu zit ik nog wat met de instellingen te stoeien. De (kleine) letters op het (computer)scherm zijn korrelig en hebben een vervelend felwit randje er om heen zitten. Gek genoeg is dit op 'film-modus' weg, maar bijv. met 'game-modus' met alle versiering uit heb ik er wel last van, tenzij ik 1 keer de 'film-modus' heb aangehad. Alle instellingen heb ik uitgeprobeerd, maar ik weet niet wat het triggert? Weet iemand het?
Master_A