Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Kaw schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:22:
Ik ben inmiddels ook voorzien van een TV, namelijk de UE40D6510.
Ben er blij mee! De clouding en de backlightleaking vallen mij mee, al is de fabrieksinstelling inderdaad niet optimaal.
Allshare is geniaal in combinatie met de ingebouwde WIFI. Binnen 5 minuten was ik, met alleen de stekker in het stopcontact, een 720p filmpje van mijn pc aan het bekijken.
Omdat ik de TV vornamelijk zal gebruiken met mijn PC (ben geen casual TV-zender-kijker) heb ik dit weekend mijn PC maar onder de TV gezet. (waardoor die WIFI en allshare ineens niet meer nodig zijn, maar goed...) Voor de grap heb ik ook wat 3d sbs full hd filmpjes gedownload. 3d werkt beter als ik verwacht had. Ja, ik heb crosstalk, ik heb hoeken van het scherm die door mijn hersenen niet scherp te krijgen zijn, het beeld flikkert zichtbaar, het levert na 15 minuten koppijn op, maar al met al is het een geniale feature die vooral met de IMAX-fimpjes goed tot zijn recht komt. Ik zie veel meer diepte als in die éne film die ik in een 3d-bios heb gezien.

Nu zit ik nog wat met de instellingen te stoeien. De (kleine) letters op het (computer)scherm zijn korrelig en hebben een vervelend felwit randje er om heen zitten. Gek genoeg is dit op 'film-modus' weg, maar bijv. met 'game-modus' met alle versiering uit heb ik er wel last van, tenzij ik 1 keer de 'film-modus' heb aangehad. Alle instellingen heb ik uitgeprobeerd, maar ik weet niet wat het triggert? Weet iemand het?
Sharpness (bijna) helemaal omlaag schroeven, kleuren misschien op Warm1. Oh ja je moet de televisie ook op "alleen scannen" of "volledig beeld" zetten.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

UntamedNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:07:
Mijn oma heeft sinds vandaag ook de 46D8000, nu krijg ik echter steeds een error met de CI+ kaart. Na een paar minuten beeld komt er een SAC-error in beeld. De kaarthouder is van Irdeto en heb deze gelijk met de tv gekocht in de winkel. Heeft iemand hier ook last van / een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Om nog even hierop terug te komen. Ik heb een software update gedaan en het probleem leek verholpen. Echter bleek het vanavond weer terug te zijn gekomen. De melding kwam weer in beeld en wanneer de tv uit en aan gezet werd ging die weer weg. Dit herhaalde zich 3x, na de 3e keer bleef de tv de hele avond werken zonder dat hij uitviel.

Er zit het officiële samsung adaptertje in, met daarin een Irdeto kaarthouder met de Ziggo kaart erin. Ik weet dus eigenlijk niet wat ik hieraan moet gaan doen. Iemand die hier als eens eerder van heeft gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 22:38
Magic schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:43:
[...]

Het probleem ligt niet bij je TV, maar bij je NAS. Als er een bestand via bijvoorbeeld SABNZBD wordt geplaatst, dan wordt dat niet opgepikt door de synology index deamon. Doe je dat via de webinterface of smb/afp dan doet hij dit wel. Even het bestand hernoemen is al genoeg om de indexer voor dat bestand aan te roepen.

Als je sabnzbd gebruikt, dan kun je een klein scriptje toevoegen die die bestanden automatisch laat indexeren. (scriptje heb ik thuis, maar is prima te googlen). Als je ook nog sickbeard gebruikt dan kun je die zelfs synoindex laten aanroepen.
Ik vermoedde al dat de Syno NAS de boosdoener was.
Thx voor de hulp. Ik ga het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UntamedNL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:33:
[...]

Er zit het officiële samsung adaptertje in, met daarin een Irdeto kaarthouder met de Ziggo kaart erin. Ik weet dus eigenlijk niet wat ik hieraan moet gaan doen. Iemand die hier als eens eerder van heeft gehoord?
Ik kan niet helemaal volgen wat je bedoeld. Wat bedoel je met samsung adaptertje?
Je gebruikt een Cam module en daarin steek je de Ziggo smartcard.
Welke cam module gebruik je precies. Smit of Neotion?
Samsung en Neotion geven vaker problemen, Smit zou beter moeten werken met Samsung.

Verder moet je even exact de error code opschrijven, precies de tekst die er gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:54:
[...]

Ik kan niet helemaal volgen wat je bedoeld. Wat bedoel je met samsung adaptertje?
Je gebruikt een Cam module en daarin steek je de Ziggo smartcard.
Welke cam module gebruik je precies. Smit of Neotion?
Samsung en Neotion geven vaker problemen, Smit zou beter moeten werken met Samsung.

Verder moet je even exact de error code opschrijven, precies de tekst die er gegeven wordt.
De adapter is van Irdeto, gekocht bij Media Markt op advies verkoper. De code is:
- CCK Failed
of
- SAC Failed
of
- CI+ Error 04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de UE46D8000 gekocht met de 2 3D brillen. Waarschijnlijk een onnozele vraag, maar de rode en groene "plakkers" op de glazen, dien ik deze te verwijderen of moeten deze juist blijven zitten? Heb nog nooit eerder een 3D bril gezien, dus ff voor de zekerheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:54:
Vandaag de UE46D8000 gekocht met de 2 3D brillen. Waarschijnlijk een onnozele vraag, maar de rode en groene "plakkers" op de glazen, dien ik deze te verwijderen of moeten deze juist blijven zitten? Heb nog nooit eerder een 3D bril gezien, dus ff voor de zekerheid :).
Die kun je er af halen. Die zijn alleen om de glazen van de bril te berschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:54:
Ik zou ze er af halen. Komt je 3D beleving zeker ten goede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol thnx :). Had al zo'n vermoeden dat ik 3D en gewoon beeld niet kon onderscheiden..Verklaard weer een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:57:
Hallo,

Heb sinds afgelopen weekend een Samsung UE40D6530 maar wanneer ik 3D aanzet zie ik maar de helft van het beeld en de rest van de TV blijft zwart. Hetgeen WAT ik in 3D zie is wel 3D maar ik mis natuurlijk de helft van mijn beeld.

Ik zag eerder ergens in dit topic dat ook iemand dit probleem had maar heb nooit een oplossing terug gezien. Iemand van jullie een idee?

BVD
Ik had wel dat als ik in 3d-modus ging een storend brede balk door mijn beeld die donkerder was en strepen vertoonde.
Ik heb de tv gewoon terug kunnen brengen naar de winkel en een nieuwe meegekregen. (UE55D6530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:29
UntamedNL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:38:
[...]

De adapter is van Irdeto, gekocht bij Media Markt op advies verkoper. De code is:
- CCK Failed
of
- SAC Failed
of
- CI+ Error 04
Zet je TV aan (wacht tot die melding weer komt), haal de module met smartcard er eens 1 a 2 seconden uit, en doe hem er weer eens in. In de regel wil dit wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Amiet01 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:03:
[...]
Sharpness (bijna) helemaal omlaag schroeven, kleuren misschien op Warm1. Oh ja je moet de televisie ook op "alleen scannen" of "volledig beeld" zetten.
Het was idd de sharpness! Gisteren bij toeval zelf al ontdekt.
Nu mooi comfortabel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Iemand ervaringen met de combinatie 37D6500 rn deze QWERTY afstandsbediening? http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item4ab2a63dea

Zijn deze twee compitable met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cai schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:23:
Iemand ervaringen met de combinatie 37D6500 rn deze QWERTY afstandsbediening? http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item4ab2a63dea

Zijn deze twee compitable met elkaar?
De Koreaanse versie schijnt prima te werken op de Europese modellen. Ik dacht dat alleen Teletekst ontbreekt. De Amerikaanse Qwerty's zijn volgens mij niet compatible met de Europese modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
UntamedNL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:38:
[...]

- CCK Failed
of
- SAC Failed
of
- CI+ Error 04
Er zijn twee soorten CI+ modules.
Eentje van het merk Neotion (zilver/grijze sticker) en eentje van @Smit (paarse sticker).
Op beide modules staat "Irdeto" en "Geschikt voor Ziggo".

ECHTER, de Samsung televisies werken alleen maar goed met de "paarse" module.
Als je dus de ander hebt: omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

Masimo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Er zijn twee soorten CI+ modules.
Eentje van het merk Neotion (zilver/grijze sticker) en eentje van @Smit (paarse sticker).
Op beide modules staat "Irdeto" en "Geschikt voor Ziggo".

ECHTER, de Samsung televisies werken alleen maar goed met de "paarse" module.
Als je dus de ander hebt: omruilen.
Er zit een paarse sticker op. Ik heb de TV al 3x naar factory reset gedaan. Ook heb ik geprobeerd met erin en eruit halen. Ik zal dus waarschijnlijk met de module terug moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit de smartcard wel op de juiste wijze in de cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Zoek eens op het Ziggo-gebruikers forum. Misschien dat daar een oplossing te vinden is.

Link naar het CI+/Samsung subforum

En nog een link naar de officiele CI+ installatiehandleiding voor de 2011 modellen van Samsung zelf:

Klik hier

[ Voor 33% gewijzigd door Masimo op 31-01-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Vandaag de ue46d8000 besteld bij foka dankzij de tip van quan vu. Helaas nog geen daadwerkelijke link om te bestellen dus hoop wel dat ik morgen een reactie krijg met een factuurdatum van vandaag ivm de cashback actie. Op hoop van zege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sinds december in bezit van de 40d7000 echt geweldig!
maar ik heb 1 probleempje. tijdens het tv kijken via de ci+ module via ziggo netwerk krijg ik af en toe storing in het beeld net alsof de antenne kabel niet goed zit. dit resulteerd in een blokkerig beeld van 1 a 2 seconden.
ben al bezig geweest met me antenne kabel dit zonder resultaat.

iemand dit ook ervaren/ een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Zoooo, eindelijk een optische kabel aan de D8000 gehangen en kan nu eindelijk het geluid van de smarthub over m'n versterker laten gaan.

Heeft wel even geduurd voor ik m'n Harmony One (goed) ingesteld had. Nu kunnen alle remotes de kast weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Vorige week een Samsung 46d7000 gekocht. Perfect beeld, behalve het beeld stottert regelmatig. Gebeurt bij alle uitzendingen; Ned1 HD tot en met betaalzenders. Ik heb alle instellingen na gelopen en van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik gebruik CI+ adapter van Smit voor Ziggo. Wie herkent dit probleem en wat is hier aan te doen?

Gr, Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
hallo tweakers............ik heb even een vraagje.... ik ben van plan om een samsung d6200 aan te schaffen maar nu vraag ik mij af....hoe is deze tv met gamen op de xbox 360? loopt het allemaal soepel of komen er haperingen voor? ik speel voornamelijk shooters als call of duty en race games als need for speed enz enz

maakt het verder nog uit hoe groot het scherm is?? ik bedoel geeft een 37 inch tv mooier beeld weer dan een 40 of 46 inch? ik it zelf te twijvelen tussen een 40 of 46 inch.....

graag een reactie:) alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Hoe groter het scherm, des te groter de pixels (want de resolutie van 1920x1080 is gelijk bij alle schermdiagonalen), en des te groter is de optimale kijkafstand.

Een metertje of 2 is toch wel nodig voor een 40" met een full HD bron.
Als de input van de TV van mindere kwaliteit is moet je verder weg gaan zitten om geen last te hebben van "pixelated" beeld.

Met gamen zit je toch vaker wat korter op het scherm, dus niet te groot.

Hier meer.

Ikzelf zit op 3 meter van mijn 40" D7000 en dat bevalt uitstekend.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 31-01-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Vandaag de 40D6500 gekocht, wat een plaatje. Helaas aardig wat clouding en backlight bleeding (heet dat ook zo bij tv's?). Weet iemand of je daar iets aan kunt doen of moet ik er maar gewoon mee leven? Het is niet extreem storend, maar het staat wel erg vreemd als je bijvoorbeeld in de Smart Hub overschakelt naar een andere app, je hele tv opeens wolkjes laat zien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Masimo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:19:
Hoe groter het scherm, des te groter de pixels (want de resolutie van 1920x1080 is gelijk bij alle schermdiagonalen), en des te groter is de optimale kijkafstand.

Een metertje of 2 is toch wel nodig voor een 40" met een full HD bron.
Als de input van de TV van mindere kwaliteit is moet je verder weg gaan zitten om geen last te hebben van "pixelated" beeld.

Met gamen zit je toch vaker wat korter op het scherm, dus niet te groot.

Hier meer.

Ikzelf zit op 3 meter van mijn 40" D7000 en dat bevalt uitstekend.
dus met andere woorden..het beeld is minder mooi op een groter scherm?

ik ben een leek oftewel een echte noob als t om dit soort dingen gaat....zou iemand t me miss nog wat duidelijker kunnen uitleggen?

sorry voor de moeite!!!!!!!

alvast bedankt:)

[ Voor 3% gewijzigd door joey82 op 31-01-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL

UntamedNL

Drumming

joey82 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:26:
[...]

dus met andere woorden..het beeld is minder mooi op een groter scherm?

ik ben een leek oftewel een echte noob als t om dit soort dingen gaat....zou iemand t me miss nog wat duidelijker kunnen uitleggen?

sorry voor de moeite!!!!!!!

alvast bedankt:)
De resolutie van de tv's is 1920x1080, dus dat is het maximaal aantal pixels. Een tv met diameter van 37 inch heeft dus evenveel pixels als een 1 van een diameter van 46 inch. Je hebt dus een groter oppervlak te vullen met hetzelfde aantal pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DavidBC schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:22:
Vandaag de 40D6500 gekocht, wat een plaatje. Helaas aardig wat clouding en backlight bleeding (heet dat ook zo bij tv's?). Weet iemand of je daar iets aan kunt doen of moet ik er maar gewoon mee leven? Het is niet extreem storend, maar het staat wel erg vreemd als je bijvoorbeeld in de Smart Hub overschakelt naar een andere app, je hele tv opeens wolkjes laat zien. :p
de brightness en backlight een paar puntjes naar beneden zetten helpt bij mij om het effect bijna niet zichtbaar te maken zonder dat het beeld heel veel inboet op helderheid.

uit mijn hoofd heb ik de backlight op 18 (standaard: 20) en de helderheid op 40 (standaard 45).

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 01-02-2012 08:10 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Sinds een week de UE40D6530 in bezit. Flink zitten spelen met de mogelijkheden en tot dusver zeer te vreden over het geen ik zie en hoor.

Ik heb echter een vraag voor die genen die al langer ervaring hebben met dit toestel:

Timeshifting (en recording) lukt nog niet.
Ik ben eerst begonnen met een (nieuwe) Kingston USB stick 32GB aan een usb kabel op USB 2, formateren; zelftest; en vervolgens aparaat wordt niet ondersteund.
Daarna een TDK Trans IT 32GB gekocht omdat veel mensen hier succes mee hebben.....formateren (vFAT); zelftest en vervolgens aparaat wordt niet ondersteund.
Daarna mijn Samsung G2 320GB HDD aan de USB (HDD) poort gehangen.....formateren (NTFS).....enz.....aparaat wordt niet ondersteund (of iets van gelijke strekking)

Weet iemand nog raad, want ik wil deze future zo graag gebruiken?
Moet ik een HDD van bepaald merk aanschaffen?
Een instelling op de TV vergeten?

Ik wil graag timeshiften!! Help!!

BVD

[ Voor 4% gewijzigd door FunZip op 01-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 09:17
Steeds als ik de tv aan doe dan staat altijd in beeld het Samsung account aanmelden, Weet iemand ook de instelling te vinden waar je dat kan uitschakelen? UE55D8000

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 09:17
FunZip schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:23:
Sinds een week de UE40D6530 in bezit. Flink zitten spelen met de mogelijkheden en tot dusver zeer te vreden over het geen ik zie en hoor.

Ik heb echter een vraag voor die genen die al langer ervaring hebben met dit toestel:

Ik ben eerst begonnen met een (nieuwe) Kingston USB stick 32GB aan een usb kabel op USB 2, formateren; zelftest; en vervolgens aparaat wordt niet ondersteund.
Daarna een TDK Trans IT 32GB gekocht omdat veel mensen hier succes mee hebben.....formateren (vFAT); zelftest en vervolgens aparaat wordt niet ondersteund.
Daarna mijn Samsung G2 320GB HDD aan de USB (HDD) poort gehangen.....formateren (NTFS).....enz.....aparaat wordt niet ondersteund (of iets van gelijke strekking)

BVD
Ik heb een 16GB stick bij de Aldi gehaald en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE46D8000 is momenteel weer €1600 bij Foka. Iemand betere aanbiedingen gezien of is het nu wachten tot de nieuwe modellen uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde, je bent net 1 dag te laat voor €150,- cashback actie van Samsung.

Ik heb gisteren de UE46D8000 incl. 5 jaar volledige aan huis garantie gekocht voor €1500,- (bij FotoKlein, maar wel omdat er meerdere tv's aangeschaft werden)
Met cashback komt dat neer op €1350,- !
Niet veel voor zo'n geweldige TV.

Je hebt nu net de cashback actie mis gelopen, dus wellicht is het zonde om nu te kopen.
Zou persoonlijk wachten op de nieuwe modellen, waarschijnlijk dalen de prijzen dan nog weer wat.
Maar de prijs van FOKA is vrij scherp. Denk dat je hem niet/nauwelijks goedkoper gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Magus Klopt, ik wist van de actie, maar was benieuwd wat er nu met de prijzen zou gebeuren. Nog niet veel dus op dit moment. Even wachten tot de nieuwe modellen op de markt komen of de concurrentie (wie???) een vergelijkbaar model brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:31:
@Magus Klopt, ik wist van de actie, maar was benieuwd wat er nu met de prijzen zou gebeuren. Nog niet veel dus op dit moment. Even wachten tot de nieuwe modellen op de markt komen of de concurrentie (wie???) een vergelijkbaar model brengt.
Heeft hier iemand een idee wanneer de nieuwe modellen van Samsung uitkomen?? En toevallig ook die van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verkoper bij de MediaMarkt wist mij te vertellen dat de nieuwe modellen mrt/april zouden komen.
Hoe betrouwbaar deze informatie is weet ik niet.

Houd er rekening mee dat de nieuwe modellen weer gewoon voor de hoofdprijs verkocht gaan worden... Opvolger van de UE46D8000 zal vermoedelijk 2200 á 2500 euro gaan kosten. Dit baseer ik op uitspraken van diverse verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Afwachten wat de prijzen in maart/april voor de D8000 gaan doen. Zelf lijkt me de ES6710 ook interessant al ligt dat eraan wat samsung ervoor gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
Mijn vader heeft gisteren de Samsung UE55D8000 voor een zacht prijsje van €2.299 meegekregen. Hij heeft thuis Tmobile (Online) TV. Nu is het fijner als hij een insteekkaart in de tv kan steken. Weet iemand of het mogelijk is om elk willeukeurige insteekkaart voor Online te gebruiken is of, is het verplicht om deze bij online te bestellen?

En zit er ook nog verschil qua kwaliteit, snelheid van de insteekkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017

BVD
Zie enkele post's hierboven:

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, wil er mee aan de slag.......

Modbreak:Het algemeen beleid

Niet kicken binnen 24 uur graag..

[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 01-02-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Eskiya schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:43:
Mijn vader heeft gisteren de Samsung UE55D8000 voor een zacht prijsje van €2.299 meegekregen. Hij heeft thuis Tmobile (Online) TV. Nu is het fijner als hij een insteekkaart in de tv kan steken. Weet iemand of het mogelijk is om elk willeukeurige insteekkaart voor Online te gebruiken is of, is het verplicht om deze bij online te bestellen?

En zit er ook nog verschil qua kwaliteit, snelheid van de insteekkaarten?
Deze informatie is vrij goed zelf uit te zoeken. Op de site van Online kun je vinden dat gebruik wordt gemaakt van het Digitenne netwerk, en daarvoor heb je een insteekkaart (CAM/CL+ module) van het merk Conam nodig. Daar stop je dan weer je huidige smartcard (de 'pinpas' met het gele chipje) in. Op dat moment worden de gecodeerde kanalen (alles behalve Ned 1,2,3 en regionale zenders) ook beschikbaar. Ook moet je vervolgens televisie kunnen opnemen, maar daar heb je een USB-stick/schijf voor nodig, en zonder alternatieve firmware kun je niet op andere TV's of op je PC afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
UntamedNL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:46:
[...]

De resolutie van de tv's is 1920x1080, dus dat is het maximaal aantal pixels. Een tv met diameter van 37 inch heeft dus evenveel pixels als een 1 van een diameter van 46 inch. Je hebt dus een groter oppervlak te vullen met hetzelfde aantal pixels.
dus de beeld kwaliteit gaat niet achteruit als t scherm groter word?

ik stond vanmiddag in n winkel waar een 40d6200 en een 46d6200naast elkaar stonden en iets verder nog een 50d6200 en ik moet zeggen dat ik bij de 40d6200 t beeld t mooist vond scherper en helderder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat komt dus door het aantal pixels. Als je scherm groter is, maar hetzelfde aantal pixels weergeeft, maakt dat de pixels als het ware groter. Dus als de kijkafstand dan (te) klein is zou je dat best kunnen zien. Dit heb je vanmiddag ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Vandaag is de Samsung monteur voor de 2e keer langs geweest voor het zelfde probleem.

De eerste keer is het mainboard vervangen, maar nog steeds uitval van wifi en vandaag is de wifi module zelf vervangen. Ik heb weer netwerkverbinding, maar dat hield de vorige keer ook maar 2 dagen stand.

Ik hoop dat het probleem nu echt is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:17
FunZip schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Zie enkele post's hierboven:

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, wil er mee aan de slag.......

[modbreak] Het algemeen beleid

Niet kicken binnen 24 uur graag.. [/modbreak]
Laat ik zo zeggen: het MOET gewoon werken, zeker met een G2 HDD van Samsung. Dus, er is iets anders aan de hand met jouw TV. Misschien eens de hele handel resetten en anders contact opnemen met Samsung.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
beste allemaal.

ik heb vandaag een CI + (smit) van ziggo ontvangen en ik heb een smasung 32D6530. ik heb de tv naar fabrieksinstellingen gebracht en daarna de handleiding gevolgd. alleen als ik de CI+ module erin stop dan gebeurd er niks. helemaal niks. ik kan alleen ned1 hd zien en voor de rest staat op alle zenders "gecodeerd signaal". de ci+ module zit in de tv met die houder die je bij de tv kreeg.

wat kan ik doen? terug naar MM met de tv?

dank jullie wel

edit al gelukt de hounder past niet goed dus heb de omhulsel eraf gehaald en de printplaat er los ingedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door alliems op 02-02-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:54
alliems schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:00:
beste allemaal.

ik heb vandaag een CI + (smit) van ziggo ontvangen en ik heb een smasung 32D6530. ik heb de tv naar fabrieksinstellingen gebracht en daarna de handleiding gevolgd. alleen als ik de CI+ module erin stop dan gebeurd er niks. helemaal niks. ik kan alleen ned1 hd zien en voor de rest staat op alle zenders "gecodeerd signaal". de ci+ module zit in de tv met die houder die je bij de tv kreeg.

wat kan ik doen? terug naar MM met de tv?

dank jullie wel
Als je ned 1 HD ontvangt en de rest is gecodeerd dat zit het in de smartcard en/of de houder daarvan.

Als je er zeker van bent dat alles er goed in zit kan je de ci+ euit en erin steken als de tv aan is. Dat heeft bij mij gehoplen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs de 40d7000 gekocht bij Foka (top geregeld en zeer nette prijs).

Het beeld is werkelijk spectaculair, maar ik loop tegen 2 probleempjes aan. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen?

1) Het beeld vertraagd nog wel eens wat. Vooral bij slow motion bij bijv voetbalwedstrijd lijkt het beeld wat te haperen. Alsof er een soort zweem achter de bal/speler aan komt. (is dit nou wat bedoeld wordt met ghosting?)
2) De tv krijgt regelmatig geen draadloze verbinding met internet. Wel altijd met het modem. Lijkt mij dan aan het modem te liggen, maar ik heb deze problemen niet met laptop/iphone/desktop.

Ik ben nog van de tijd dat je een tv gewoon neerzette, en dan deed ie ut :)
Kan ik voor bovenstaande problemen iets aan de instellingen aanpassen? Of is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:45:

1) Het beeld vertraagd nog wel eens wat. Vooral bij slow motion bij bijv voetbalwedstrijd lijkt het beeld wat te haperen. Alsof er een soort zweem achter de bal/speler aan komt. (is dit nou wat bedoeld wordt met ghosting?)
Zet de Motion Plus (vertraging) en de Digital Noise Reduction (zweem/gelei) maar eens uit, dan heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gisteren de ue46d8000 mogen ontvangen van foka, werkelijk prachtige omlijsting. Toch ben ik nog wel van mening dat de zwartwaarde per uitzending / bron varieert.

Bijvoorbeeld wanneer je een laadscherm krijgt bij PES2012 PS3 dat links bovenin de input staat en links onderin een logo die draait het zwart fenomenaal goed is.

Neem ik nu bijvoorbeeld het opstartscherm met het samsung logo dan valt me dit best tegen omdat ik toch had verwacht met het micro dimming dat het zwart zou zijn en niet lichtgevend. Kan iemand dit beamen of ben ik aan het overdrijven?

Daarnaast geeft het samsung logo op de televisie voor mij echt te veel licht, jammer dat je de helderheid hier niet van kan aanpassen.

Kwaliteit van het 3d ben ik heel tevreden over, ook 2d - 3d heeft mij verrast. Ook een sbs van hoe tem je een draak afgespeelt, duidelijk 3d effect te zien heel leuk.

De apps op de tv is leuk maar wellicht een beetje verwend met ipad en iphone, die pak je er toch wat sneller bij dan dat een app op de tv opgestart is.

Reactietijd bij de ps3 heb ik nog niet echt lang kunnen testen, wel even pes 2012 gespeeld en bf3 met spelmodus aan en dat beviel mij in de tijd dat ik het spel speelde wel.

Ik heb een Vogels EFW8305 beugel maar de schroeven van de oude televisie zijn te klein en helaas kan ik de doos van de beugel niet vinden. Iemand een idee welke maat schroeven ik nodig heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Neefdave schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:13:
Gisteren de ue46d8000 mogen ontvangen van foka, werkelijk prachtige omlijsting. Toch ben ik nog wel van mening dat de zwartwaarde per uitzending / bron varieert.

Bijvoorbeeld wanneer je een laadscherm krijgt bij PES2012 PS3 dat links bovenin de input staat en links onderin een logo die draait het zwart fenomenaal goed is.

Neem ik nu bijvoorbeeld het opstartscherm met het samsung logo dan valt me dit best tegen omdat ik toch had verwacht met het micro dimming dat het zwart zou zijn en niet lichtgevend. Kan iemand dit beamen of ben ik aan het overdrijven?

Daarnaast geeft het samsung logo op de televisie voor mij echt te veel licht, jammer dat je de helderheid hier niet van kan aanpassen.

Kwaliteit van het 3d ben ik heel tevreden over, ook 2d - 3d heeft mij verrast. Ook een sbs van hoe tem je een draak afgespeelt, duidelijk 3d effect te zien heel leuk.

De apps op de tv is leuk maar wellicht een beetje verwend met ipad en iphone, die pak je er toch wat sneller bij dan dat een app op de tv opgestart is.

Reactietijd bij de ps3 heb ik nog niet echt lang kunnen testen, wel even pes 2012 gespeeld en bf3 met spelmodus aan en dat beviel mij in de tijd dat ik het spel speelde wel.

Ik heb een Vogels EFW8305 beugel maar de schroeven van de oude televisie zijn te klein en helaas kan ik de doos van de beugel niet vinden. Iemand een idee welke maat schroeven ik nodig heb?
Uit m'n hoofd zeg ik M8, maar check dat ff in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BVD
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung product.

Een externe harde schijf die u wilt gebruiken om op te nemen dient aan de volgende eisen te voldoen: hij moet FAT32 geformatterd zijn, USB 2.0 ondersteunen(geen 3.0), hij mag geen grotere opslag capaciteit dan 1TB hebben en hij mag geen eigen voeding hebben. Als de harde schijf aan deze eisen voldoet dan kunt u deze gebruiken om op te nemen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer 0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

** een medewerker **

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 03-02-2012 17:29 . Reden: naam medewerker verwijderd ivb privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:37:
[...]
hij mag geen grotere opslag capaciteit dan 1TB hebben en hij mag geen eigen voeding hebben. Als de harde schijf aan deze eisen voldoet dan kunt u deze gebruiken om op te nemen.
ik heb er een 1,5 TB EXTERNE WD schijf met externe voeding erop aangesloten en ik moet zeggen dat dit prima werkt.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:13:

Ik zou je adviseren om dit in de handleiding op te zoeken of na te vragen bij de klantenservice van Samsung. Verkeerde schroeven kunnen je televisie ernstig beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Had oude schroeven meegenomen naar de bouwmarkt voor de lengte en moest inderdaad m8 20 zijn. Toestel hangt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik vraag me trouwens af wat de responstijd is van de samsung d6200.....ik zit er over te denken om de 40 inch te kopen omdat ik 46 toch wel erg groot vind maar ik gebruik heb voornamelijk om te gamen...ik wil geen plasma omdat ik er 2 heb gehad die zijn in gebrand ondanks voorzichtig inspelen enz enz......

is de d6200 een goede tv om mee te gamen? ik vraag dit omdat bepaalde games zoals battlefield 3,cod en racegames snelle beelden hebben...niet dat ik strax een tv heb gekocht die dit allemaal niet aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:25
Schoonmaakvraagje, hoe en waarmee maken jullie je scherm schoon? Heb nu Philips LCD/LED/Plasma (3D;-P) reiniger gekocht, maar twijfel om hem voor mijn TV te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
screamhouse schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:39:
Schoonmaakvraagje, hoe en waarmee maken jullie je scherm schoon? Heb nu Philips LCD/LED/Plasma (3D;-P) reiniger gekocht, maar twijfel om hem voor mijn TV te gebruiken
Zou dat soort spul nooit gebruiken, gewoon vochtig microvezel doekje gebruiken en daarna met zachte doek droogmaken(om strepen tevoorkomen door opdroging), en niet tehard drukken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HbbTv D7000

Op mijn D7000 heb ik onlangs HbbTv geactiveerd door mijn toestel naar Loc-Ger (Duitsland) te zetten. (Firmware 1018) Het heeft een tijdje goed gewerkt tot vandaag. Als ik op de rode knop druk om Uitzending gemist te activeren, werkt dit perfect, echter ik krijg alleen de interface van de zender die op dat moment op staat (NL1,2 of 3) verder kan ik niet naar links/rechts of naar boven. Ook werken de andere gekleurde knopen niet en kan ik niet niet de 1/2/3 intoetsen. De tv veranderd dan van voorkeuze zender.

Inmiddels heb ik de tv in het service menu naar factory default gebracht en opnieuw ingesteld. Echter geen resultaat.

Heeft iemand dit ook? zo ja, wat is de remedie of, is er een probleem met HbbTv zelf? Dat de tv geen data ontvang.

Graag reactie

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

screamhouse schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:39:
Bedoel je die spuitbus met een blauwe gel-achtige substantie er in?
http://www.usa.philips.co...a-lcd-svc2543w_27/prd/en/

Dat kun je prima gebruiken, is een kalk vrije reiniger dus je krijgt geen strepen op je beeldscherm en het houdt rekening met de speciale coating die op LCD/Plasma TV's zit. Het is specifiek bedoeld voor TV's dus je kan het zonder problemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online

G4H

Magic schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:09:
[...]

de brightness en backlight een paar puntjes naar beneden zetten helpt bij mij om het effect bijna niet zichtbaar te maken zonder dat het beeld heel veel inboet op helderheid.

uit mijn hoofd heb ik de backlight op 18 (standaard: 20) en de helderheid op 40 (standaard 45).
Zelfs met de backlight op 4 en helderheid op 20 is er nog altijd zeer zichtbare backlight bleeding/clouding in de linker onderhoek. Is dit een terugstuur-waardig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
In dat geval zou ik zeker contact opnemen met de leverancier cq Samsung.. lijkt me inderdaad geen goed exemplaar en repartie/omruilwaardig. Misschien dat Samsung webcare die onlangs in dit topic actief was hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Niet online

G4H

Heel erg vreemd dit. Midden in het donker heb ik geprobeerd om een foto te maken, maar het lijkt wel of het in het donker minder zichtbaar is? Op mijn Samsung Galaxy S2 is het zelfs niet meer te zien. Overdag heb ik er serieus last van, als de kijkhoek vergroot is het voor mij onmogelijk om zonder irritaties tv te kijken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
De Galaxy S2 laat geen bleeding zien omdat de sluitertijd niet lang genoeg kan zijn (en er dus niet genoeg licht binnen kan komen). Nu zal elke Edge LED-TV op een foto met lange sluitertijd wat clouding/bleeding laten zien, dus hoe relevant zo'n foto nu werkelijk is valt te betwijfelen.

Belangrijker is hoe tevreden je met het product bent. Mijn 46D8000 heeft ook last van wat clouding in de linkeronderhoek, maar terugdraaien van de backlight naar 8 helpt enorm. Als je niet zonder irritaties naar jouw TV kan kjken zou ik sowieso met Samsung/Leverancier contact opnemen. Dit speeltje is duur zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
DavidBC schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Zelfs met de backlight op 4 en helderheid op 20 is er nog altijd zeer zichtbare backlight bleeding/clouding in de linker onderhoek. Is dit een terugstuur-waardig probleem?
Vergeet het maar. Ik heb het zelfde probleem bij een ue55d7000, 2x de tv omgeruild, selectro ( service dienst van samsung ) laten komen kijken.

" het valt binnen de specificaties van het product "

Het hoort gewoon bij een edge lid lcd tv (helaas)

Als je het eenmaal ziet, blijf je ook ALTIJD zien (ook na 4 maanden zoals ik)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:35:
[...]

Bedoel je die spuitbus met een blauwe gel-achtige substantie er in?
http://www.usa.philips.co...a-lcd-svc2543w_27/prd/en/

Dat kun je prima gebruiken, is een kalk vrije reiniger dus je krijgt geen strepen op je beeldscherm en het houdt rekening met de speciale coating die op LCD/Plasma TV's zit. Het is specifiek bedoeld voor TV's dus je kan het zonder problemen gebruiken.
Yep, die is het. Heb hem al op een PC scherm en oude LCD geprobeerd en best tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Tegenwoordig zijn er veel live sport streams te vinden.
Iemand die mij kan vertellen hoe ik een stream op mijn ue46d8000 kan bekijken.
Stream kan ik op mijn pc laten lopen maar ik krijg hem niet op de tv, muziek kan ik wel laten afspelen op tv als wmp aanzet op pc.
Alles zit in een bekabeld netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn D7000 serie slecht beeld als ik hem koppel met de pc windows 7. krijg wazige letters.. moet ik ergens een instelling goedzetten weet iemand waar dit aan ligt? videokaart enz zijn gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
Gebruik je de juiste resolutie? Mijn PC is haarscherp. Wel aangesloten over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het schaatsen kijken zag ik vanuit 1 camera positie een soort schaduw achter de schaatser aan komen. Tijdens de EK en de WK sprint was dit ook al het geval. Verder zie ik dit nooit ergens. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fricky ja gebruik wel de juiste resolutie en ook hdmi...
Ik heb ook nog een vraag over de home cinema set ik heb deze aangesloten op de tv in hdmi 2 maar krijg mijn geluid niet via mijn home cinema set afgespeeld... hij geeft dan alleen de DVD speler aan.. wat doe ik verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:56:
fricky ja gebruik wel de juiste resolutie en ook hdmi...
Ik heb ook nog een vraag over de home cinema set ik heb deze aangesloten op de tv in hdmi 2 maar krijg mijn geluid niet via mijn home cinema set afgespeeld... hij geeft dan alleen de DVD speler aan.. wat doe ik verkeerd..
Je moet waarschijnlijk edge enhancement / DNR / sharpness uitzetten.

De hdmi-poorten op je TV zijn ingangen. Dat gaat dus niet werken op die manier. Je kunt het beste je randapparaten op die home cinema aansluiten. En dan de TV op de hdmi-out van die set. Als je receiver ook nog ARC ondersteunt heb je meteen ook het geluid van je TV op je set. Anders moet je even een S/PDIF-kabeltje trekken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
joey82 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:22:
ik vraag me trouwens af wat de responstijd is van de samsung d6200.....ik zit er over te denken om de 40 inch te kopen omdat ik 46 toch wel erg groot vind maar ik gebruik heb voornamelijk om te gamen...ik wil geen plasma omdat ik er 2 heb gehad die zijn in gebrand ondanks voorzichtig inspelen enz enz......

is de d6200 een goede tv om mee te gamen? ik vraag dit omdat bepaalde games zoals battlefield 3,cod en racegames snelle beelden hebben...niet dat ik strax een tv heb gekocht die dit allemaal niet aan kan
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het je zo niet vertellen maar . . .
Vogel even uit wat voor scherm er in de 6200 zit en welke modellen hetzelfde zijn (bijv of alles tussen de 6000 en de 6500 hetzelfde is of zo. Dan heb je iets meer om via google te zoeken naar de juiste info omtrent responsetijd. (gebruik ook Engelse termen in je search om zo meer zoekresultaten te krijgen)

Ik bedoel je kunt natuurlijk zoeken naar "Samsung xd6200 responsetijd" maar een search naar andere gelijkwaardige modellen levert waarschijnlijk veel meer info op waar je wat mee kunt.

hier heb je bijv een Duits topic (search > samsung d6200 lag)
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-19080.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:42:
[...]

Vogel even uit wat voor scherm er in de 6200 zit en welke modellen hetzelfde zijn (bijv of alles tussen de 6000 en de 6500 hetzelfde is of zo. Dan heb je iets meer om via google te zoeken naar de juiste info omtrent responsetijd. (gebruik ook Engelse termen in je search om zo meer zoekresultaten te krijgen)

Ik bedoel je kunt natuurlijk zoeken naar "Samsung xd6200 responsetijd" maar een search naar andere gelijkwaardige modellen levert waarschijnlijk veel meer info op waar je wat mee kunt.

ik ben r allemaal niet zo handig in:) ik dacht dat iemand t hier wel zou weten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:47
Zelf ben ik in het bezit van de UE55D6200 en speel met de ps3 de games BF3, COD, KILLZOne en FIFA .
Heb bij het spelen van deze spellen nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Ik heb interesse in een UE32D6510. Hier in de MM €749,-. Gisteren wat mee gespeeld in de winkel en beviel wel. Nou woon ik relatief kort aan de grens (Maastricht) en werk vlakbij Aken. Daar kost hetzelfde toestel bij Saturn "slechts" €629,- http://www.saturn.de/mcs/...,48352,241218,250943.html

Ik kom van een 50Hz Philips CRT bak, die het nu nog goed doet. In elk geval ga ik er op vooruit. TV provider is Telfort interactieve TV (KPN). De interactieve ontvanger kan ik gewoon met HDMI aanhaken, dat zou geen probleem hoeven zijn (toch?). Verder vind ik het best belangrijk dat ik er een beetje op kan internetten. Uitzendinggemist.nl werkte gewoon via de webpagina. App is makkelijker, maar ik wil geen Philips bak meer.

Zijn er punten waarop ik beter in Nederland zou kopen, of een Duitse TV niet aan te raden is?
Of misschien kan ik voor een klein bedrag extra beter een ander type nemen? Ik wil een 32" omdat ik niet zoveel plaats wil innemen, mijn CRT is 28" dus het wordt alleen beter. Kastje is ook niet zo groot, dus groter wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
eigenlijk heb ik ook zo een soort van zelfde vraag, zullen er problemen komen als ik een tv (ue40d6510 of iets in die richting) in engeland koop? behalve dat hij op een engelse landcode staat, maar dat niet uitmaakt omdat de halve famillie engels is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Het wordt toch een NL aanschaf. Voor die €26 extra wordt hij lekker thuisbezorgd, naar Saturn in Duitsland is toch weer 60km en anderhalf uur gesjouw, parkeerkosten enz. Dat is het bijna niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig als je via hdmi je geluid van je pc mee kunt sturen richting de tv en hoe je dat moet instellen? d7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

Lijkt me dat je dit op je pc goed moet instellen (onder W7 bv. dus de juiste uitvoer selecteren).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Ramon 73 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:14:
Het wordt toch een NL aanschaf. Voor die €26 extra wordt hij lekker thuisbezorgd, naar Saturn in Duitsland is toch weer 60km en anderhalf uur gesjouw, parkeerkosten enz. Dat is het bijna niet waard.
voor ons kan het 150 euro goedkoper zijn om hem uit engeland te halen, zit toch meer verschil in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:20:
Weet iemand toevallig als je via hdmi je geluid van je pc mee kunt sturen richting de tv en hoe je dat moet instellen? d7000
Dat ligt maar net aan je videokaart. Die moet een audio-chip hebben, of een mogelijkheid om intern je geluidskaart door te lussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Laatst online: 02-10 20:51
Iemand een idee waar ik wat gekalibreerde settings kan vinden voor de UE40D6500?
De zoekfunctie heeft weinig opgeleverd en ook google kan me niet helpen.

Iemand die zo lief wil zijn en mij wat linkjes kan geven?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
megadoom schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:35:
[...]

voor ons kan het 150 euro goedkoper zijn om hem uit engeland te halen, zit toch meer verschil in ;)
Ligt er maar aan hoe je rekent.
Hier in de MM kost de TV €749,-
Saturn Duitsland doet hem voor €629,-
Redcoon brengt hem voor €646,- thuis.

Dan is Redcoon €27,- duurder dan Saturn Duitsland. Alleen heeft Aken hem niet op voorraad, en bestellen al NL'der gaat niet via de site, alleen in de winkel. Dan kan ik net zo goed ineens doorrijden naar Kerpen waar hij wel voorradig is. En dat is bijna 56km van mijn werk, en 90km van huis. Eerst een ritje Aken om te bestellen en dan de week erna ophalen is qua km's in de richting van die van Kerpen (Aken = 20km vanaf de zaak). Komt er bij dat je in Aken ook parkeren moet betalen (Galeria Kaufhof). De km's rijden kosten dan al zo'n €18 tot €22. Voor die paar euro extra laat ik hem lekker thuis bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:42:
[...]

in de d6200 zit een ultra clear panel zelfde geld voor de D6510,,D6320,,D6500,,D6750

de D7000 en D8000 serie ook dus wat zegt dat over t paneel?

zelfs de D5000 heeft t zelfde panel

wat zegt dit over de responstijd als je wilt gamen met een xbox 360 of ps3?

ik zat laatst te gamen bij iemand met een Lg LW5500 maar dat zag r niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem heb ik ook met mijn 40d7000, het is net alsof het signaal even wegvalt/zwak word met als gevolg dat het beeld gedeeltijk blokkerig word.ik heb er nog geen oplossing voor gevonden...
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:10:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Vorige week een Samsung 46d7000 gekocht. Perfect beeld, behalve het beeld stottert regelmatig. Gebeurt bij alle uitzendingen; Ned1 HD tot en met betaalzenders. Ik heb alle instellingen na gelopen en van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik gebruik CI+ adapter van Smit voor Ziggo. Wie herkent dit probleem en wat is hier aan te doen?

Gr, Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:19:
Tijdens het schaatsen kijken zag ik vanuit 1 camera positie een soort schaduw achter de schaatser aan komen. Tijdens de EK en de WK sprint was dit ook al het geval. Verder zie ik dit nooit ergens. Iemand een idee?
Ik had hetzelfde, na het uitzetten van alle dynamische hulpmiddelen (Motion Plus etc.) was het een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siemonsimson schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:07:
[...]

Ik had hetzelfde, na het uitzetten van alle dynamische hulpmiddelen (Motion Plus etc.) was het een stuk minder.
Ga ik eens proberen. Maar waar doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
joey82 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:30:
[...]

in de d6200 zit een ultra clear panel zelfde geld voor de D6510,,D6320,,D6500,,D6750

ik zat laatst te gamen bij iemand met een Lg LW5500 maar dat zag r niet echt uit
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
Ik heb een UE55D7000 en daarop heb ik geen problemen met gamen.

De tv staat dan wel in de game mode.

Is er trouwens al iets bekend over de 'normale' 2012 modellen, dus niet de high end 8000 serie.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:47
joey82 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:30:
[...]

Een LG is ook echt een drama om op te gamen. Zowel LCD als plasma. Ze krijgen het nog niet voor elkaar om de inputlag laag te houden.

Je verhaal over de panelen van Samsung klopt niet. Ja, ze hebben dezelfde "type" naam maar het zijn zeker niet allemaal dezelfde panelen.

Wat betreft inputlag heeft Samsung het redelijk voor elkaar. Hier even een opsomming*:

UED5000: 16ms
UED5520: 32ms
UED6530: 46ms
UED7000: 33ms
UED8000: 33ms

PSD550:16ms**
PSD6900: 16ms**
PSD8000: 31ms

Wat betreft LCD/LED komt het er vaak op neer dat de simpelere panelen, zonder veel speciale software er omheen om het beeld te "verbeteren", beter zijn voor het gamen dan de luxe modellen. Ook als alle foefjes middels de "game-mode" uit staan.

*Bron: hdtvtest.co.uk
**Alleen middels het herbenoemen van de HDMI ingang. Niet duidelijk of dat op alle bronnen werkt. Getest met X360 Elite

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Rossi46 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Een LG is ook echt een drama om op te gamen. Zowel LCD als plasma. Ze krijgen het nog niet voor elkaar om de inputlag laag te houden.

Je verhaal over de panelen van Samsung klopt niet. Ja, ze hebben dezelfde "type" naam maar het zijn zeker niet allemaal dezelfde panelen.

Wat betreft inputlag heeft Samsung het redelijk voor elkaar. Hier even een opsomming*:

UED5000: 16ms
UED5520: 32ms
UED6530: 46ms
UED7000: 33ms
UED8000: 33ms

PSD550:16ms**
PSD6900: 16ms**
PSD8000: 31ms

Wat betreft LCD/LED komt het er vaak op neer dat de simpelere panelen, zonder veel speciale software er omheen om het beeld te "verbeteren", beter zijn voor het gamen dan de luxe modellen. Ook als alle foefjes middels de "game-mode" uit staan.

*Bron: hdtvtest.co.uk
**Alleen middels het herbenoemen van de HDMI ingang. Niet duidelijk of dat op alle bronnen werkt. Getest met X360 Elite
16ms? ik d8 dat r al tv,s waren met 2,6 ms???

lg lw5500 heeft 2,6ms dan is 16 wel veel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:47
joey82 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:04:
[...]

16ms? ik d8 dat r al tv,s waren met 2,6 ms???

lg lw5500 heeft 2,6ms dan is 16 wel veel toch?
Ik heb het over inputlag. Dus hoe lang het duurt voordat een "input" die jij via je controller doorgeeft ook daadwerkelijk op het scherm doorgegeven wordt. Als die te hoog is dan valt er echt niet op te gamen. En helaas hebben sommige tv's dat.

Waar jij het over hebt is iets anders.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
Ik heb de laatste dagen dat de digitale tv niet helemaal lekker gaat. Om de zoveel tijd lijkt het alsof er een aantal frames met vertraging worden weergeven en daarna weer goedlopen, erg irritant om naar te kijken. Ik heb de tv nu enkele weken en dit is mij in het begin niet opgevallen.

Ik heb de Samsung UE40D6500 i.c.m. Ziggo digitale tv en een Smit CI+ module.
De signaalsterkte zou het probleem niet mogen zijn:
Bitfoutfrequentie (0)
Signaalsterkte (100)

Ik heb nog niet gecontroleerd met alle zenders maar in ieder geval Ned3HD en RTL4HD hebben het probleem, maar als ik films kijk via de hdmi ingang loopt het beeld wel vloeiend.

Kan dit een instelling in de tv-tuner zijn? Iemand die een vergelijkbaar probleem heeft? Tips wat ik zou kunnen proberen om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@siemonsimson ik heb ditzelfde probleem met ziggo (meet 1 of andere philips tv). het is volgensmij eerder een ziggo probleem, maar bij mij staat er dan ook op die programma's 1-3% signaal sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41

filthy rich

löp wa los

ik heb een samsung d6200 en zag dat je met een hack infrarood 3d kon activeren, wat is dat? Want ik heb nu 3d brillen die volgens mij al op infrarood werken?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De normale bluetooth brillen werken over bluetooth B)

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 09-02-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Adnan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:36:
Wie kan me helpen: :? :?

Als ik op de dvb-c Ziggo aansluit en met CI+ smartcard en op de dvb-S op de LNB van de satelliet .
Kan ik dan zowel de ziggo kanalen en de Free to Air zenders van de satelliet ontvangen ?????
ik erg dankbaar zijn op deze vraag, ben bij diverse winkels geweest maar geen enkele kon me daar een antwoord op geven.

grts
hen
Ja dat is mogelijk als het gaat om gecodeerde satelliet zenders niet, De samsung D6** en hoger ondersteund enkel 1 CAM module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
Mede door het feit dat ik relatief onervaren ben in de TV-wereld, ben ik vandaag bij de S&F langsgegaan om te kijken of zij een mooie prijs voor mij konden maken voor de UE40D6500. Als antwoord op het argument dat ik deze TV op internet relatief goedkoop zou kunnen krijgen, hebben ze mij de UE40D6530 aangeboden inclusief twee 3D brillen, voor €879. Is dit een prima deal, of kan ik elders een betere prijs/kwaliteit krijgen (wellicht een ander type bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
Het lukt mij maar niet om geluid van mijn televisie naar mijn Bose 3-2-1 systeem te krijgen.

Ik heb een UE46D8000 en een Bose systeem via een optisch kabeltje aangesloten maar ik krijg geen geluid. Sluit ik ditzelfde kabeltje aan op de WD Mediaspeler > Bose wel. Hiermee sluit ik uit dat het kabeltje kapot is..

Heeft iemand ook problemen met de digital out? Ik heb meerdere HDMI/Scart apparaten waarvan ik het geluid wil doorsluizen naar mn receiver.
Pagina: 1 ... 81 ... 99 Laatste