Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Mocht er nog iemand twijfelen aan het verhaal dat de Samsung Serie 6 niet full-HD 3D weer kan geven, hieronder het verhaal dat ik opgespeld kreeg naar aanleiding van mijn klachten. Verder moest ik niet zeuren.

===================================

Naar aanleiding van uw contact met ons Contact Center kunnen wij u het volgende melden.

Er is op dit moment nog geen eenduidige standaard voor 3D Full HD in de markt.
Daardoor hanteren fabrikanten, testinstituten en de media verschillende definities
voor de eisen waaraan een 3D full HD TV moet voldoen.

Samsung hanteert als standaard dat een 3D Full HD TV in de 3D modus 1080 beeldlijnen
moet kunnen laten zien. De LED-TV's uit de 6-serie geven dan ook 1080 beeldlijnen in
de 3D-modus weer. U heeft dus een 3D Full HD TV in huis.

Indien u een dringende vraag heeft, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen
met ons Contact Center op het nummer 0900 - SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan
niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen
zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op
het nummer 0900 - SAMSUNG (0900-7267864).

Met vriendelijke groet,

Sander O.............
Contact Centre
Customer Service Representative

============================================================

Mijn klacht dat ik hier niet eens ben, werd naar de prullemand verwezen. Ik heb deze TV nog 2 ~ 3 weken geleden in de Mediamarkt krant zien staan en daarin wordt 'ie nog steeds als een Full-HD 3D tv aangeprezen.

Met vriendelijke groet,
Mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Romio schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:49:
Medetweakers en/of D8000 bezitters,
Ik kijk nu een maand met volle tevredenheid naar de 46D8000. Wat een fantastische tv is het toch. Mediaplayer werkt ook voor het standaard werk. Nu kom ik het volgende tegen.
Ik heb een synology DS211 met de functie mediaserver aanstaan. Ik zie de standaard mappen Muziek, Foto en Video netjes verschijnen op mijn tv, ipad en andere apparaten die DLNA ondersteunen. Voeg ik nu een extra map toe op de synology bijvoorbeeld video2 en geef ik aan dat de map ook een video map is dan zie ik de map verschijnen op de ipad maar niet op de tv.
Zijn er nog meer die hier "last" van hebben? Ik zit op firmware 1021.2
Die list is niet realtime, maar gecached. Na enkele minuten, of als de TV uit is geweest, zou hij wel zichtbaar moeten worden.

Overigens vermoed ik dat je bedoeld dat die 'video2' map binnen de 'Video'-map verschijnt, en niet ernaast in de root.

@mario661
De 6-serie is '3D enabled', de 7 en 8-series zijn '2D & 3D in Full HD 1080p'
Zo staat het tenminste op de Features-pagina.
Ik kan nergens vinden of de 6-serie HDMI 1.4 compatible is, en dus of deze FHD3D ondersteund. Ik denk dat je met je klacht bij de Mediamarkt moet zijn, en niet bij Samsung.
Al zullen die zich verschuilen dat het inderdaad een 3D enabled Full-HD tv is.

[ Voor 70% gewijzigd door frickY op 23-01-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 19:44
Romio schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:49:
Medetweakers en/of D8000 bezitters,
Ik kijk nu een maand met volle tevredenheid naar de 46D8000. Wat een fantastische tv is het toch. Mediaplayer werkt ook voor het standaard werk. Nu kom ik het volgende tegen.
Ik heb een synology DS211 met de functie mediaserver aanstaan. Ik zie de standaard mappen Muziek, Foto en Video netjes verschijnen op mijn tv, ipad en andere apparaten die DLNA ondersteunen. Voeg ik nu een extra map toe op de synology bijvoorbeeld video2 en geef ik aan dat de map ook een video map is dan zie ik de map verschijnen op de ipad maar niet op de tv.
Zijn er nog meer die hier "last" van hebben? Ik zit op firmware 1021.2
Bestanden die in de standaard DLNA mappen ( dus video , foto en muziek )op je synology worden geplaatst moeten direct zichtbaar zijn.
Indien je vanuit een extra map werkt welke toegevoegd is moet je het zaakje opnieuw indexeren
Deze optie staat in de mediaserver van je NAS

Er zijn wel scriptjes voor om het herindexeren effiecienter en slimmer te doen. Ik zou dan even kijken op het synology forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het risico dat ik nu te vroeg juich, maar het lijkt er op dat ons probleem met de het "gecodeerd signaal" op onze 40D6530 (FW1018) nu opgelost is. Sinds gisteren heb ik een SMIT CAM module. Hiervoor heb ik onze Neotion CAM module even geruild met de SMIT CAM module van een familielid.
Het probleem is niet meer opgetreden sinds dan de SMIT CAM module in de TV zit... Bedankt voor jullie tips en suggesties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dorus2828 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:00:
[...]- d/a converter gebruik ik nu zelf, een goedkoop ding van €40,- of zo. geen ervaring met 5.1. Maar het geluid dat door komt is goed, geen vervormingen bij hoog volume, geen vertraging bij geen enkele input. je kunt het geluid van de tv aan laten staan en de versterker apart bedienen. Ik gebruik het zelf icm een HTPC en heb dan goed geluid, beter dan de meeste surround systemen.
- ik heb gebruik geprobeerd te maken van de scart verloop, maar dit gaf alleen geluid bij de analoge kabel input weergave. Dus niet bij mijn htpc. (een extra kastje en adapter zag ik ook niet zo zitten en converteren van geluid gaat altijd samen met verlies in kwaliteit). Maar misschien lag dit weer aan mij, de informatie hierover is lastig te vinden.

Volgens mij is het laten vervallen van analoge output een push vanuit de fabrikant om nieuw audio spul te kopen. Gezien de kwaliteit van de meeste fabrikanten is dit een slecht plan en ook zeker gezien de snelheid waarmee de techniek verouderd. (hdmi 1.1 t/m 1.4a)
Ja een rampenplan ! Geeft de Scartverloop geen geluid als de TV HDMI input krijgt van bijv. een UPC box? Heb je goed geluid uit de d/s converter bij hdmi input voor de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
frickY schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:08:
[...]

Die list is niet realtime, maar gecached. Na enkele minuten, of als de TV uit is geweest, zou hij wel zichtbaar moeten worden.

Overigens vermoed ik dat je bedoeld dat die 'video2' map binnen de 'Video'-map verschijnt, en niet ernaast in de root.
Dat het gecached wordt dat begrijp ik maar na een dag zou de map wel zichtbaar moeten zijn dacht ik.

Ik bedoel geen map binnen de video map, die zie ik netjes allemaal verschijnen. Als je de mediaplayer van de tv start dan zie je netjes drie mappen staan. Nu wil ik er een vierde bij hebben. Dat werkt dus niet. Op mijn ipad waar ik een app op hebben zitten die via dlna video kan streamen is de vierde map wel zichtbaar. Mijn conclusie is dan dat het vanaf de server kant wel goed gaat maar dat de ontvanger, de tv, het niet goed gaat.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

R.plas schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:12:
[...]

Ik kan bevestigen dat na firmware update 1018 dit probleem bij ons ook opgelost is :D
helaas.....

probleem is weer terug.
nu ongeveer 2 keer per uur valt het beeld en geluid weg.
Krijg in een melding -i07 controleer smart card en controleer signaal.
Meestal is na 2-10 seconden het beeld en geluid weer terug maar het blijft stierlijk vervelend :(

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Romio schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:52:
Dat het gecached wordt dat begrijp ik maar na een dag zou de map wel zichtbaar moeten zijn dacht ik.

Ik bedoel geen map binnen de video map, die zie ik netjes allemaal verschijnen. Als je de mediaplayer van de tv start dan zie je netjes drie mappen staan. Nu wil ik er een vierde bij hebben. Dat werkt dus niet. Op mijn ipad waar ik een app op hebben zitten die via dlna video kan streamen is de vierde map wel zichtbaar. Mijn conclusie is dan dat het vanaf de server kant wel goed gaat maar dat de ontvanger, de tv, het niet goed gaat.
Oh, ik wist ook niet dat je een nieuwe categorie (root map) kon aanmaken. Op mijn server kan dat ook niet. Kan alleen mappen toevoegen binnen één van de drie standaard categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 11:20
Beste mede tweakers,

Een korte vraag voor jullie waarvan ik zelf nog niet zeker ben maar jullie vast weten.
Ik ben van plan een UE46D8000 te kopen deze week maar vroeg me af of ik ook 3D films kan afspelen die van internet komen (je weet wel).

Dit via of de TV direct of via AC ryan HD mini , en dan niet een 2D naar 3D functie maar zoals bij een echt Blue ray dvd.

Wie weet of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34
KoeRmX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:31:
Beste mede tweakers,

Een korte vraag voor jullie waarvan ik zelf nog niet zeker ben maar jullie vast weten.
Ik ben van plan een UE46D8000 te kopen deze week maar vroeg me af of ik ook 3D films kan afspelen die van internet komen (je weet wel).

Dit via of de TV direct of via AC ryan HD mini , en dan niet een 2D naar 3D functie maar zoals bij een echt Blue ray dvd.

Wie weet of dit kan?
ik heb zelf de UE55D6200 en daarmee kan ik aan de usb van de tv een externe hd hangen en dan gewoon de 3D film afspelen( mkv en srt ) , denk dat dat dan ook zeker kan met de 8000 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
KoeRmX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:31:
Beste mede tweakers,

Wie weet of dit kan?
Je kan dit direct via de tv afspelen (streaming via ingebouwde mediaspeler), via usb-hdd en ook via de pc op je tv. Vrijwel alles wat met een hdmi kabel aan je tv kan, snapt hij wel.

Onze 55d8000 snapt dat vanzelf, en in het uitzonderlijke geval dat hij niet uit zichzelf overschakeld naar 3d druk je op de 3d knop, dan vraagt hij je welke 3d het is en doet het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petjebal
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 01:42
Ik heb een UE46D8000 met UPC CI+. Perfecte combinatie.

Loop wel tegen volgende aan:
Sommige kanalen heb ik van een pin voorzien (afschermen voor de kinderen).
Echter als ik dan naar een vergrendeld kanaal ga en ik vul de pincode in (de TV komt bij zo'n kanaal met een popup en vraagt naar de pin) komt het beeld kort terug waarna het toch weer op vergrendeld gaat.
Als ik dan zo'n zender wil bekijken moet ik echt de vergrendeling via optie van het kanaal afhalen (en daarna natuurlijk weer de vergrendeling instellen).

Wie herkent dit? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een samsung UE40D5700 led, tv met cam module van ziggo, nu is er een aantal weken geleden een aantal zenders verdwenen, nu heb ik de zenders proberen te instaleren wat verder niet digitaal lukte.
Ik kwam tijdens het instalatie menu bij de landkeuze niet verder:
Hier kon ik alleen kiezen uit oostenrijk duitsland zwitserland, geen nederland.
En hierop lukt de instal dus niet.
Heb de tv al naar de laatste firmware geupdate, en de tv gereset..

Niks lukt ziggo, weet het zelf ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De komende maand zal ik een TV moeten aanschaffen voor mijn nieuwe huis. Tot nu toe was ik vanuit gegaan dat het de UE40D6530 zou worden. Inmiddels zit ik echter meer op het spoor van een 46" en vindt mijn vriendinnetje de witte UE46D6510 mooier.

Uit de startpost van dit topic begrijp ik dat de verschillen tussen beide modellen minimaal zijn. Uit de gegevens van pricewatch begrijp ik echter dat de 6510 op minder Hertz werken en daarnaast niet over wifi beschikt. Wat is nou juist?

Heeft daarnaast iemand toevallig iets vernomen van de BTW vrije weken bij de Media Markt dit jaar? De afgelopen jaren was dit altijd eind januari. Ik had mij zo bedacht dat dit een mooi moment zou zijn om de TV aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:24:
Heeft daarnaast iemand toevallig iets vernomen van de BTW vrije weken bij de Media Markt dit jaar? De afgelopen jaren was dit altijd eind januari. Ik had mij zo bedacht dat dit een mooi moment zou zijn om de TV aan te schaffen.
Ik ga ook voor eentje uit de D6*** seriel! Deze valt in tegenstelling tot de D7000, D8000 en 9000 serie gelukkig wél binnen de actie van MM. Voor meer info over de actie is een apart topic geopend: klik. Vanaf a.s. donderdag tot zondag is het weer zover!

Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door HwKok op 24-01-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De komende maand zal ik een TV moeten aanschaffen voor mijn nieuwe huis. Tot nu toe was ik vanuit gegaan dat het de UE40D6530 zou worden. Inmiddels zit ik echter meer op het spoor van een 46" en vindt mijn vriendinnetje de witte UE46D6510 mooier.

Uit de startpost van dit topic begrijp ik dat de verschillen tussen beide modellen minimaal zijn. Uit de gegevens van pricewatch begrijp ik echter dat de 6510 op minder Hertz werken en daarnaast niet over wifi beschikt. Wat is nou juist?

De D6510 heeft naar mijn weten exact dezelfde specificaties. Verschil zit er in dat de D6530 een platte zilveren voet heeft, de D6510 een chromen "vierpoot" en een witte rand als bezel. Daarnaast is de D6530 een mediamarktmodel, die kun je dus ook alleen bij een mediamarkt kopen. Als je hem ergens anders kun krijgen is het meestal een beetje "fishy".

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:12:
Heeft iemand al een afstandbediening gehaald zoals deze hier onder? Via ebay is het een stuk goedkoper maar is het te vertrouwen?? Via welke site raden jullie mij aan het te halen?

http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-Categories

http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/978561/
Ik heb altijd wel goede ervaringen met bestellen via eBay in Azie. Je moet even letten op de rating van de verkoper. Als daar honderden of duizenden beoordelingen staan en 99% positive feedback is het wel betrouwbaar. En mijn ervaring is dat de aziatische verkopers het ook graag goed willen doen voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ff een vraagje over de prijs, ik zie dat de UE46D8000, op dit moment rond de 1700 euro zit. Ik ben van plan om dit model te kopen echter gok ik erop dat de prijs nog wat zakt. Wat kan ik nog verwachten komende tijd, gaat er nog een paar 100 euro vanaf ? ook omdat er straks natuurlijk weer nieuwe Samsung modellen op de markt komen ? Ik weet wel dat we niet in een glazen bol kunnen kijken maar misschien dat de "kenners" een beetje kunnen voorspellen, als u begrijpt wat ik bedoel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Vaak is het wanneer de actie afgelopen is de de korting van de adviesprijs afgehaald word. Het zou dus mooi zijn om het voor elkaar kunnen krijgen om tijdens de btw dagen de televisie te kunnen scoren met 16% korting plus de korting van Samsung, dan ben je dus goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed idd, ik blijf het in de gaten houden, heb ook nog geen haast met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupidodo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:51:
Mensen ff een vraagje over de prijs, ik zie dat de UE46D8000, op dit moment rond de 1700 euro zit. Ik ben van plan om dit model te kopen echter gok ik erop dat de prijs nog wat zakt. Wat kan ik nog verwachten komende tijd, gaat er nog een paar 100 euro vanaf ? ook omdat er straks natuurlijk weer nieuwe Samsung modellen op de markt komen ? Ik weet wel dat we niet in een glazen bol kunnen kijken maar misschien dat de "kenners" een beetje kunnen voorspellen, als u begrijpt wat ik bedoel !
Sinds afgelopen weekend ben ik ook trotse eigenaar van dit model!! En dankzij Quan heb ik deze bij Foka voor een hele mooie prijs kunnen halen! Stuur hem even een PM en dan zal hij voor jou waarschijnlijk ook een leuke deal kunnen sluiten. Als je dit voor eind van de maand nog doet ontvang je ook de cashback van € 150,- nog... Al met al zal je dan voorlopig nog goedkoper uitkomen dan bij een eventuele prijsdaling op het model zelf. (verwacht ik :D ) Enige kanttekening is dat je er wel voor naar Rotterdam moet, dus hopelijk zit je in de buurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cupidodo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:26:
[...]

Sinds afgelopen weekend ben ik ook trotse eigenaar van dit model!! En dankzij Quan heb ik deze bij Foka voor een hele mooie prijs kunnen halen! Stuur hem even een PM en dan zal hij voor jou waarschijnlijk ook een leuke deal kunnen sluiten. Als je dit voor eind van de maand nog doet ontvang je ook de cashback van € 150,- nog... Al met al zal je dan voorlopig nog goedkoper uitkomen dan bij een eventuele prijsdaling op het model zelf. (verwacht ik :D ) Enige kanttekening is dat je er wel voor naar Rotterdam moet, dus hopelijk zit je in de buurt :+
Hee bedankt voor de tip ! ik zit niet bepaald in de buurt haha, 217 km ... maar ik kan altijd ff orienteren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 :P

Quan, _/-\o_
Cupidodo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:26:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:42:
[...]
Hee bedankt voor de tip ! ik zit niet bepaald in de buurt haha, 217 km ... maar ik kan altijd ff orienteren ..
Volgens mij verzenden ze ook voor 25 euro, hier kun je zelf niet voor rijden.
Maar als je naar een grotere zaak in de buurt gaat met het verhaal of de offerte van Foka doen hun ook wel wat aan de prijs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupidodo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
MY00 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:15:
[...]

Volgens mij verzenden ze ook voor 25 euro, hier kun je zelf niet voor rijden.
Maar als je naar een grotere zaak in de buurt gaat met het verhaal of de offerte van Foka doen hun ook wel wat aan de prijs hoor.
en dat heb je dus verkeerd... BCC en MM hebben mooie praatjes maar puntje bij paaltje (ben er geweest) doen ze helemaal niets en komen ze aanzetten met verhalen als "grijze import" , "webwinkel" etc. Als je daarna nog met overtuigend bewijs komt dat dat niet zo is dan blijft het antwoord "ik kan niet meegaan". Mediamarkt heeft in de voorwaarden staan dat de concurrent binnen een straal van xx kilometers moet zitten, maar ook MM R'dam gaat niet mee...
Tuurlijk kan je dan juridisch op je strepen gaan staan, maar is het al het gedoe waard en hoever kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Cupidodo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:12:
[...]

en dat heb je dus verkeerd... BCC en MM hebben mooie praatjes maar puntje bij paaltje (ben er geweest) doen ze helemaal niets en komen ze aanzetten met verhalen als "grijze import" , "webwinkel" etc. Als je daarna nog met overtuigend bewijs komt dat dat niet zo is dan blijft het antwoord "ik kan niet meegaan". Mediamarkt heeft in de voorwaarden staan dat de concurrent binnen een straal van xx kilometers moet zitten, maar ook MM R'dam gaat niet mee...
Tuurlijk kan je dan juridisch op je strepen gaan staan, maar is het al het gedoe waard en hoever kom je?
Haha, dit verhaal komt me bekend voor.
Ik ben vorig jaar ook eens met een offerte van een 50VT30 de BCC in Oosterhout binnengestapt en ik had binnen no-time 3 verkopers om me heen staan met het bullshit verhaal over "grijze import" en dat de TV's niet van de officiele Panasonic importeur vandaan kwamen.
Hierdoor stap sowieso nooit meer een BCC binnen, uiteindelijk mijn TV bij Graus Maastricht voor een mooie prijs kunnen krijgen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Earzz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:06:
[...]

Haha, dit verhaal komt me bekend voor.
Ik ben vorig jaar ook eens met een offerte van een 50VT30 de BCC in Oosterhout binnengestapt en ik had binnen no-time 3 verkopers om me heen staan met het bullshit verhaal over "grijze import" en dat de TV's niet van de officiele Panasonic importeur vandaan kwamen.
Hierdoor stap sowieso nooit meer een BCC binnen, uiteindelijk mijn TV bij Graus Maastricht voor een mooie prijs kunnen krijgen.
Hehe, toevallig een offerte van Foka?

Maar dat soort verhalen hoor ik dagelijks van klanten die bij de BCC, MM of Saturn hier in de buurt zijn geweest. Andersom gaan we trouwens ook niet mee met Mediamarkt als ze zo een actie hebben maar wij roepen tenminste niet dat we een laagste prijs garantie hebben :')

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 15:52

Ik ben thuis erg blij met mijn D6750.

Micro-dimming is erg prettig, maakt het beeld toch echt wel een stuk dieper zwart.
WIFI was voor mij wel een prettige optie.

De vraag is heb je daar het extra geld voor over.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
[...]

Ligt natuurlijk ook aan je onderhandel kwaliteiten en aan de winkel. Zo is BCC met mij wel megegaan wat betreft de prijs, ging niet vanzelf maar na goed aandringen deden ze het ook voor 1.450 (46D8000). Ze hebben niks over afstand gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
[...]
Ik schreef dus ook een grotere zaak en niet de BCC's, MM's en Saturns.
Probeer het eens bij een electro world vestiging welke meerdere zaken hebben.
Ik heb voor de TV toen 20 euro meer moeten betalen dan wat ik kwijt was geweest bij Foka en nu ligt de winkel op 6 km van mijn huis. Indien dit niet het geval was geweest had ik de TV gewoon bij Foka besteld en laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6510 heeft zeker wel wifi aan boord!
Het paarse krokodillen verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:51:
Azie kan, alleen er zit dan geen teletekst button op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:32:
[...]

Ik heb die Qwerty-remote ja. Kreeg hem bij mijn TV.
Wel leuk ding. Alleen toetsenbord op onderkant gebruiken we zelden. Sowieso ondersteunen niet alle apps het (Pathe Thuis bijv), daar moet je het numerieke blok gebruiken.

Vind hem wel mooier en handzamer als de standaard meegeleverde afstandsbediening. Backlight is ook mooier, maar ook niet perfect. Gaat snel uit, en knippert als je een knop indrukt.
Heel veel meer dan €30 zou ik er niet voor over hebben.
Hartstikke handig die Qwery remote, gebruik m heel veel zeker ook voor uitzendinggemist onmisbaar.
Zou er zo weer 100 voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interactive538 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet waarvoor je WIFI wilt gebruiken, maar houd er rekening mee dat FULL-HD content over WIFI kan haperen... ik gebruik daarom gewoon een Netwerkkabel....

Gr InterActiVe
gewoon de router van samsung aanschaffen, buffervrij met voorrang streamen op je tv moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung ES serie 2012 televisie modellen

Samsung 2012 televisiemodellen op de CES beursSamsung heeft op de CES beurs in Las Vegas zijn nieuwe televisie line-up aangekondigd. De topmodellen hebben een webcam en microfoon ingebouwd waarmee spraak en gebaren herkend kunnen worden.

Volgens Samsung maakt de integratie van camera en microfoon in de nieuwe ES9000, ES8000 en E7000-series – door Samsung Smart Interaction genoemd – het gebruik van een fysieke afstandsbediening overbodig. Zo kan met een eenvoudige spraakcommando de televisie aan- of uitgezet worden, en een app of een zoekopdracht gestart worden. Zodoende kan ook het volume worden aangepast en door webpagina's worden gescrolld.

Met de ingebouwde HD-camera kunnen gezichten herkend worden en kan automatisch gebruik gemaakt worden van het Smart Hub-account dat behoort bij het gezicht van de gebruiker. De camera en microfoon zijn bij Samsung geplaatst in een uitstulping aan de bovenkant van de televisies.

De nieuwe televisies zouden ook beduidend sneller moeten zijn dan de vorige generatie. Ten eerste is de Smart Hub zodanig vernieuwd dat er minder vertraging in de bediening zou zijn, terwijl de ES8000 LCD TV, de E8000 Plasma TV en de ES9000 OLED TV beschikken over een 1 GHz dualcore-chip waarmee multitasking mogelijk is.

De ES8000 is voorzien van Micro Dimming Ultimate, een verbeterde versie van de Micro Dimming-technologie in de D8000-serie van 2011. De nieuwe technologie moet een nog beter contrast opleveren. De nieuwe modellen hebben een nog iets dunnere bezel dan voorgaande modellen en de ES8000 heeft een kenmerkende chromen voet in een U-vorm.

De televisies zijn voorzien van een vernieuwde browser waarmee het mogelijk is om twee webpagina's naast elkaar te tonen, terwijl met de bluetooth-ondersteuning toetsenborden en muizen draadloos op de televisies kunnen worden aangesloten. Ook is het mogelijk om maximaal 5 GB content te plaatsen op de AllShare Cloud Server die via AllShare Play op meerdere apparaten als smartphones en tablets af te spelen is.

Future TV Kit

Samsung brengt voor haar future ready TV modellen ieder jaar een Future TV Kit uit. Hiermee beschik je direct over de nieuwste technieken.

Wachten is op het nieuwe forum 2012 Modellen ES****

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik overweeg sterk een 40D8000, mede omdat de ES8000 serie niet in 40" schijnt te komen.
Laagste prijs bij een goed beoordeelde winkel die ik vind is 1449,- min 150 euro cashback zou dan 1300 euro worden. Is er een betere deal mogelijk?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Videopac, MM heeft vanaf morgen de "BTW weg ermee" actie.
Officieel mogen ze niet communiceren dat de 7/8 serie meedoet, maar vaak is er in de winkel wel wat te regelen.

Zou zeggen, sla je slag, perfecte timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan vrijdag naar Foka te rijden om te gaan kijken voor de 46D8000.

Quan vu, ik hoor goede berichten over je. Ben je vrijdag ochtend aan het werk?

Lees dit topic al vanaf het begin, maar ga nu toch eindelijk een led aanschaffen. Mijn 5 jaar oude JVC komt in een koof in het plafond van mijn slaapkamer te hangen. Hier heb ik vorig jaar tijdens de verbouwing al rekening meegehouden.
Ik hoop dat de nieuwe led me gaat bevallen.

Groeten en bedankt iedereen die gepost heeft. Ik heb er een hoop van op gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Mijn oma heeft sinds vandaag ook de 46D8000, nu krijg ik echter steeds een error met de CI+ kaart. Na een paar minuten beeld komt er een SAC-error in beeld. De kaarthouder is van Irdeto en heb deze gelijk met de tv gekocht in de winkel. Heeft iemand hier ook last van / een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
UntamedNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:07:
Mijn oma heeft sinds vandaag ook de 46D8000, nu krijg ik echter steeds een error met de CI+ kaart. Na een paar minuten beeld komt er een SAC-error in beeld. De kaarthouder is van Irdeto en heb deze gelijk met de tv gekocht in de winkel. Heeft iemand hier ook last van / een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Hippe oma met die D8000 ;)

Ontvang je zonder smartkaart Ned1 goed?
Je moet de kanalen zoeken zonder smartkaart dan tv uit en dan kaart erin.
Firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
Heren, Ik heb sinds 5 dagen een UE55D6530 bij de Saturn gehaald. nu hier gelezen dat de *6* serie niet FullHD 3D ondersteund was ik eigenlijk een beetje :-( maargoed, ik ben eerlijk gezegd wel echt tevreden over de beeld kwaliteit. echter heb ik 1 dingetje waar ik mij aan stoor en misschien hebben jullie hier al ervaring mee.

ik heb 3 apparaten aan mijn tv aangesloten via HDMI, PS3, Mediacenter, UPC-Box nu heb ik een soort zoem bij mijn geluids installatie(tje). het geluid komt via SPDIF vanaf mijn TV naar mijn Logitech Z5500 Set. iemand zoiets al ervaren?

edit: ik lees op sommige plekken dat er met oude tv's ook al problemen waren en dat dit productie fouten zijn... is dat zo? ik hoop het niet want dan moet dat helse ding weer terug naar de saturn :S

[ Voor 15% gewijzigd door Vendrom op 26-01-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
UntamedNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:07:

Alvast bedankt!
Probeer de kaarthouder eens die met die TV wordt meegeleverd :?
Vendrom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:10:
ik heb 3 apparaten aan mijn tv aangesloten via HDMI, PS3, Mediacenter, UPC-Box nu heb ik een soort zoem bij mijn geluids installatie(tje). het geluid komt via SPDIF vanaf mijn TV naar mijn Logitech Z5500 Set. iemand zoiets al ervaren?
Aardlus en statisch gebeuren kan het in ieder geval niet zijn, want optisch B-)
Het is dus echt het audio-signaal zelf. Al eens één voor één de apparaten ontkoppeld om te bepalen welke de veroorzaker is :?

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 26-01-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:14:
Aardlus en statisch gebeuren kan het in ieder geval niet zijn, want optisch B-)
Dat het geluidssignaal optisch wordt getransporteerd van TV naar de speakerset wil niet zeggen dat je geen last kunt hebben van een aardlus. Het kan ook zijn dat er toch iets dergelijks optreedt in de speakerset zelf. Heb je de speakerset al eens aan een andere optische bron gehangen, Vendrom? Zitten de minijacks waarmee de speakers op de Z5500 aangesloten zijn wel goed aangedrukt?

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 26-01-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
BamSlam_ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Dat het geluidssignaal optisch wordt getransporteerd van TV naar de speakerset wil niet zeggen dat je geen last kunt hebben van een aardlus. Het kan ook zijn dat er toch iets dergelijks op in de speakerset zelf. Heb je de speakerset al eens aan een andere optische bron gehangen, Vendrom? Zitten de minijacks waarmee de speakers op de Z5500 aangesloten zijn wel goed aangedrukt?
Had het voorheen rechtstreeks op mijn mediacenter aangesloten, dit werkte altijd goed. je bedoeld de speakerkabeltjes? die zitten er helemaal ingedrukt. vanavond nog maar even in verdiepen verder, even opnieuw aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-TM1170.jpg

Jammer dat de D8000 niet een 'luxere' AB mee geleverd heeft gekregen. (De PS51D8000 wel)
Persoonlijk vind ik de huidige AB van de D8000 absoluut niet passen bij het design van de tv.

[ Voor 11% gewijzigd door knights16 op 26-01-2012 11:54 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
knights16 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:53:
[afbeelding]
Jammer dat de D8000 niet een 'luxere' AB mee geleverd heeft gekregen. (De PS51D8000 wel)
Persoonlijk vind ik de huidige AB van de D8000 absoluut niet passen bij het design van de tv.
Diezelfde AB werd ook meegeleverd bij mijn UE46D8000. Dat bericht op HDTVnieuws.nl klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Sinds een maand of 2 a 3 wordt de luxe AB meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 17:31
Ik heb mijn 46D8000 sinds begin september en heb ook deze afstandsbediening (er zaten standaard ook 2 brillen bij).

Ik weet trouwens niet of er meer mensen last van hebben, maar bij deze afstandsbediening moet ik goed richten en relatief hard drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@WouterHelm
Probeer eens nieuwe batterijen. De meegeleverde zijn vaak nagenoeg leeg.
Lost het harde drukken waarschijnlijk niet op, maar wel het moeten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
WouterHelm schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:02:
Ik weet trouwens niet of er meer mensen last van hebben, maar bij deze afstandsbediening moet ik goed richten en relatief hard drukken.
Klopt. Mijn zwager heeft bij zijn D8000 de oude AB gehad en daar voel je de toets(druk). Werkt veel lekkerder imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOI,

Nu we het toch over de 7000 en de 8000 serie van samsung hebben.

heb ik ook een vraagje, ik ben sinds kort in het bezit van de 46D8000 samsung smart tv
maar ik heb een probleempje, als je bv naar het menu /netwerk/allshare- instellingen/media gaat zie je 6 aparaten met een ip adres eracher.nu heb ik aparaat 2 per ongeluk verwijderd . nu is mijn vraag , wie weet hoe ik aparaat 2 weer kan toevoegen.

gr, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen: :? :?

Ik wil een samsung ue32D6200 kopen voor op de slaapkamer. Deze heeft 2 fysieke aansluitingen voor ontvangst t.w.1 x antenne dvb-c en 1 x satelliet dvb-S
Als ik op de dvb-c Ziggo aansluit en met CI+ smartcard en op de dvb-S op de LNB van de satelliet .
Kan ik dan zowel de ziggo kanalen en de Free to Air zenders van de satelliet ontvangen ?????
ik erg dankbaar zijn op deze vraag, ben bij diverse winkels geweest maar geen enkele kon me daar een antwoord op geven.

grts
hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb de D8000 en daar kan het in ieder geval wel en werkt prima.

Je moet echter wel omschakelen van antennesignaal in het menu, van kabel naar satelliet of andersom.

Kijk anders eens in de digitale handleiding van je beoogde toestel, is te vinden op de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Sansar schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:19:
Je moet echter wel omschakelen van antennesignaal in het menu, van kabel naar satelliet of andersom.
Dit hoeft niet via het menu, maar kan ook via de Channellist.
Daarin kun je gewoon naar links en rechts drukken om van input signaal te wisselen. Ik wissel zo tussen Analoog, Digitaal en Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Ik ben sinds kort in het bezit van de 46D8000, maar ik zie wanneer het beeld zwart is en er iets lichts in het midden zit (bijvoorbeeld een laadanimatie) zie ik witte vlekken in de hoeken en ook in het midden van het scherm. Op de onderdeste 2 foto's is dit te zien. Bij de foto met een langere sluitertijd zie je goed de vormen van de vlekken. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of stel ik mij misschien gewoon aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartekolk.nl/tv/IMG_5229.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zwartekolk.nl/tv/IMG_5230.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:24

13art

Moderator Mobile
Dit heeft iedereen en is ook een aantal keer langs gekomen hier in dit topic. Het scheelt al een hoop als je je tv even goed afstelt. Zoek maar eens op clouding.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 27-01-2012 01:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
swannie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:14:
Ik ben sinds kort in het bezit van de 46D8000, maar ik zie wanneer het beeld zwart is en er iets lichts in het midden zit (bijvoorbeeld een laadanimatie) zie ik witte vlekken in de hoeken en ook in het midden van het scherm. Op de onderdeste 2 foto's is dit te zien. Bij de foto met een langere sluitertijd zie je goed de vormen van de vlekken. Zijn er meer mensen die dit hebben? Of stel ik mij misschien gewoon aan?
Het is idd besproken, maar welk probleem heb je ermee. Er waren mensen die deze vlekken hadden op het moment dat er een duistere scene in een film voorbij kwam. Dat is vervelend maar als je overschakeld en ff moet wachten krijg je deze verschijning. Op het moment dat je app er is is het ook weer weg.

O ja, er zijn dus veel mensen die dit hebben, waarschijnlijk alle bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Als het goed is iedereen met een edge-lit TV
Zet je brightness eens rond de 30 en het backlight rond de 8, en het wordt een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
frickY schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:10:
[...]

Dit hoeft niet via het menu, maar kan ook via de Channellist.
Daarin kun je gewoon naar links en rechts drukken om van input signaal te wisselen. Ik wissel zo tussen Analoog, Digitaal en Radio.
Ik gebruik het Tools contextmenu hiervoor, lijkt me de snelste handeling.

Volgens mij werkt jouw methode niet, gelet op de vraagstelling. Want zowel CI+ als SAT is een digitaal signaal.
Je moet de TV echt vertellen dat je SAT of kabel wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29
frickY schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:01:
Als het goed is iedereen met een edge-lit TV
Zet je brightness eens rond de 30 en het backlight rond de 8, en het wordt een stuk minder.
Nadeel voor mij persoonlijk als de brightness zo laag staat, dat je vooral overdag bij donkere scenes echt niets meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat compenseer je juist met de backlight op een vrij hoge instelling. Ik twijfel even of ik die op 8 of 10 heb, maar overdag televisie kijken, met de zon vol op het raam, is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn Samsung ue46d8000 heeft het probleem dat de Anynet+ instellingen niet blijven staan. Zet ik mijn tv uit en weer aan is hij de instellingen vergeten. Update algeprobeerd.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nrgphoenix
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 13:45
Guys & Girls

Ik probeer mijn onkyo (receiver) set op de D8000 aan te sluiten. Ik heb de tv sinds gister, super tv. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het geluid van de tv over mijn onkyo set te krijgen via SPDIF. Ik kan de instelling ontvanger niet op aan zetten. Kan iemand mij hier mee even uit de brand helpen?

Thanks alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door Nrgphoenix op 27-01-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ehtweak schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:58:
[...]

Idd, ik heb er ook een CI+ (UPC) inzitten...
Ik kreeg het probleem van niet opnemen maar niet opgelost en had toch het idee dat het aan de aansturing van de harddisk lag. Ik had nog een oudere 500 gb WD harddisk liggen dus ik heb die er aan gehangen. Deze heeft geen voeding over USB.. En wat denk je.. Tot nu toe heeft ie alles nog opgenomen. Ik had 8 programmas geprogrammeerd om te testen en die zijn allemaal goed gegaan. Gisteren twee echte tests gedaan en die ginfen ook goed. het probleem lijlduste liggen aan de voeding fzo...mss dat onze hdd in ewn sooer van slaapstand gaatjik weet hey niet, proewr ook ewns een andere hdd is de enige tip die ik heb.

ps mijn telefoon heeft kuren kan niet goed editen excuus
ges de

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Had er eerst een Freecom HDD aan hangen met eigen voeding en inderdaad, die ging in een diepe slaapstand na een tijdje. TV aanzetten haalde de HDD niet uit die slaapstand, alleen met de aan/uit knop van de HDD lukte dat.

Als dezelfde HDD aan een PC hangt, dan wordt hij wel wakker als de PC opstart of als de HDD benaderd wordt.

Maar mijn domme 46D8000 kreeg dat niet voor elkaar of het lag aan de combinatie :)

Overigens hangt er nu een andere HDD aan, weliswaar ook met eigen voeding, maar die kent geen powersave stand dus dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een gemakkelijke keuze was het niet, maar ik heb 2 maal de SSG-3100GB gekocht. Mijn vrouw en ik zijn beiden brildragend en ik lees van veel mensen dat deze bril dan toch wel het fijnst zit.

Gisteren heb ik even snel de bijgeleverde 3D Blu-Ray van Megamind in de BD-D5500 gedaan; wat mooi! Het 3D-effect was vele malen mooier dan de films die ik tot nu toe in de bioscoop heb gezien. Morgen ga ik de film maar eens helemaal bekijken. Ik ben erg benieuwd naar avatar 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nrgphoenix schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:38:
Guys & Girls

Ik probeer mijn onkyo (receiver) set op de D8000 aan te sluiten. Ik heb de tv sinds gister, super tv. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het geluid van de tv over mijn onkyo set te krijgen via SPDIF. Ik kan de instelling ontvanger niet op aan zetten. Kan iemand mij hier mee even uit de brand helpen?

Thanks alvast!
Heb je ook de hdmi aangesloten aan je onkyo en de tv, alleen de spdif werkt niet. zelf ook de onkyo in bezit en alles werkt naar behoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waar ik de d7000 handleiding kan vinden op de site in het NL?

http://downloadcenter.sam.../01_ENG_GPDVBEUA-0106.pdf
Deze is in het ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:53:
iemand een idee waar ik de d7000 handleiding kan vinden op de site in het NL?

http://downloadcenter.sam.../01_ENG_GPDVBEUA-0106.pdf
Deze is in het ENG
Hier is de NL versie
http://org.downloadcenter.../17_DUT_GPDVBEUA-0106.pdf

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
Vandaag de d7000 meegenomen bij de MM met de Btw actie. Wilde eerst de 8000 via het internet bestellen totdat ik erachter kwam dat deze enkel 1250 was bij eem onbetrouwbare webshop. Morgen even aansluiten, zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:51:
HOI,

Nu we het toch over de 7000 en de 8000 serie van samsung hebben.

heb ik ook een vraagje, ik ben sinds kort in het bezit van de 46D8000 samsung smart tv
maar ik heb een probleempje, als je bv naar het menu /netwerk/allshare- instellingen/media gaat zie je 6 aparaten met een ip adres eracher.nu heb ik aparaat 2 per ongeluk verwijderd . nu is mijn vraag , wie weet hoe ik aparaat 2 weer kan toevoegen.

gr, Peter
Gokje .... netwerkkabel loskoppelen en weer aankoppelen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
STIMPPYYY schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:58:
Vandaag de d7000 meegenomen bij de MM met de Btw actie. Wilde eerst de 8000 via het internet bestellen totdat ik erachter kwam dat deze enkel 1250 was bij eem onbetrouwbare webshop. Morgen even aansluiten, zin in :)
fffuuu, zit nog met mn pa te twijfelen over een nieuwe tv. zitten te denken aan de ue40d6500 of ue40d7000, kan alleen niet zo veel verschil vinden. moet alleen nog wel hem over zien te halen om (morgen?) 1tje te kopen... (we hebben namelijk nog zo een oude grote bak)

verschillen die ik heb gevonden:
400-800 hz
dunnerre bezel
prijs
uiterlijk
kan iemand verder helpen om wel de d7000 te nemen ipv de 6500? (anders is de 6500 heel erg prijs gunstig zeker met de mm aanbieding 797,48 euro vs 1250 euro)

[ Voor 9% gewijzigd door megadoom op 29-01-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6xxx series zijn niet helemaal full HD in 3D omdat het aantal vertikale lijnen is gehalveerd.
Daardoor is de 3D resolutie geen 1920 x 1080 maar slechts 1920 x 540
http://www.digitalversus....e40d6500-p11284/test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Is dat ook erg merkbaar? Als je ene oog de ene helft krijgt, de andere de andere helft merk je dat toch nog echt met 200hz per oog? Ik ga morgen toch naar mm toe, en het is koopzondag dus morgen kijk ik wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door megadoom op 29-01-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Ik zou op dit moment helemaal niet meer gaan voor de D series. Ik zou wachten op de 2012 (E of ES) series en dan een keuzen maken tussen de D, de E of de ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Wanneer komt die uit? Want we zitten te denk aan een tv rond de 1000 Euro en rond maart te kopen

*gaat even googelen*

edit: kan niet veel vinden, maar dat het uitkomt tussen februari en juni

[ Voor 25% gewijzigd door megadoom op 29-01-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
megadoom schreef op zondag 29 januari 2012 @ 01:32:
[...]

fffuuu, zit nog met mn pa te twijfelen over een nieuwe tv. zitten te denken aan de ue40d6500 of ue40d7000, kan alleen niet zo veel verschil vinden. moet alleen nog wel hem over zien te halen om (morgen?) 1tje te kopen... (we hebben namelijk nog zo een oude grote bak)

verschillen die ik heb gevonden:
400-800 hz
dunnerre bezel
prijs
uiterlijk
kan iemand verder helpen om wel de d7000 te nemen ipv de 6500? (anders is de 6500 heel erg prijs gunstig zeker met de mm aanbieding 797,48 euro vs 1250 euro)
Zou niet weten wat het verschil is. De 7000 is het nieuwste en vergelekem met andere merken en geeft dit het beste beeld van de LCD schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de Samsung UE46D8000 nu ineens zeer zwaar is afgeprijsd bij enkele webshops.
Zou dat te maken hebben met de aangekondigde nieuwe modellen op de CES 2012?

Zit te twijfelen of ik nu voor ~1400 euro een Samsung UE46D8000 moet kopen, of toch nog even wachten omdat de prijs misschien nog verder gaat zakken? Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:38:
Ik zie dat de Samsung UE46D8000 nu ineens zeer zwaar is afgeprijsd bij enkele webshops.
Zou dat te maken hebben met de aangekondigde nieuwe modellen op de CES 2012?

Zit te twijfelen of ik nu voor ~1400 euro een Samsung UE46D8000 moet kopen, of toch nog even wachten omdat de prijs misschien nog verder gaat zakken? Iemand advies?
Blijft natuurlijk altijd een lastige en puur persoonlijk..

Tot en met dinsdag (de 31ste) loopt de cashback actie van Samsung nog. Op een televisie uit de D8000 serie krijg je dan 150 euro cashback en 50 euro Pathe tegoed mits je de TV bij een officieel verkooppunt koopt. Nu mogen die verkooppunten openlijk niet stunten met de prijs, maar als je langs gaat doen ze dit wel. Zoek maar eens op FOKA in dit topic. Ik heb gister toevallig de 46D8000 aangeschaft icm 5 jaar garantie, de televisie kostte me €1350 na aftrek van de cashback. Met de standaardgarantie kon daar nog een €75 vanaf.

De cashback gaf voor mij de doorslag, het zal wel even duren voordat die prijzen voor Nederlandse modellen €1275 zijn. En in die tijd kan je dan toch al van de TV genieten.

[ Voor 11% gewijzigd door Vin87 op 29-01-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het ja. De webshops die de TV momenteel voor ~€1400 aanbieden zijn helaas wel uitgesloten van de cashback actie.

Dat is wel een zeer scherpe prijs van FOKA. Dan laat ik die internet prijs wel links liggen...

Inderdaad lastig bekijken wat nou het verstandigste is, want het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat de prijzen nog verder zakken wanneer de nieuwe 2012 modellen in de winkels liggen (omstreeks mrt/april als ik de verkopers moet geloven)...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:49:
Ik zag het ja. De webshops die de TV momenteel voor ~€1400 aanbieden zijn helaas wel uitgesloten van de cashback actie.

Dat is wel een zeer scherpe prijs van FOKA. Dan laat ik die internet prijs wel links liggen...

Inderdaad lastig bekijken wat nou het verstandigste is, want het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat de prijzen nog verder zakken wanneer de nieuwe 2012 modellen in de winkels liggen (omstreeks mrt/april als ik de verkopers moet geloven)...
Ik heb de TV niet bij FOKA gekocht, maar als je zoekt in dit topic zie je dat meerdere winkels de 46D8000 zo voor 1400 a 1500 aanbieden (ex cashback).

Uitstellen totdat de nieuwe modellen uitkomen kan trouwens erg gevaarlijk zijn. Voor je het weet staat er een nieuw model bij je thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waar jij je TV voor die prijs vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
goedemiddag,

ik heb donderdag een samsung 32D6530 gekocht bij mm en die medewerker vertelde mij dat ik 2 3d brillen erbij zou krijgen klopt dat? want ik heb er geen in de doos gezien. misschien heeft die medewerker een foutje gemaakt dat kan.

dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds afgelopen weekend een Samsung UE40D6530 maar wanneer ik 3D aanzet zie ik maar de helft van het beeld en de rest van de TV blijft zwart. Hetgeen WAT ik in 3D zie is wel 3D maar ik mis natuurlijk de helft van mijn beeld.

Ik zag eerder ergens in dit topic dat ook iemand dit probleem had maar heb nooit een oplossing terug gezien. Iemand van jullie een idee?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Heb je de 3d knop op de AB al geprobeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door MY00 op 29-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:57:
Ik zag eerder ergens in dit topic dat ook iemand dit probleem had maar heb nooit een oplossing terug gezien. Iemand van jullie een idee?
Als ik het me goed herinner werd het mainboard van zijn TV vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Ik heb wel eens gehoord dat er (meerdere) grafische kaarten in TV's zitten, dat ze daardoor zo warm worden. Misschien is er 1 kapot. Vandaar de boardswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 20:36
Sinds afgelopen weekend ook een blije bezitter van een 40" D7000. Fantastisch.

Echter. Probleempje met nieuw toegevoegde content op mijn Synology NAS (dlna / upnp mediaserver). De TV ziet op een of andere manier niet dat er nieuwe folders zijn toegevoegd.
Pas na een herindexering op de NAS zijn de nieuwe films zichtbaar. Maar opnieuw indexeren op de NAS is niet iets wat je vaak wil doen, want dat duurt erg lang.

Weet iemand een oplossing waarmee de TV wel regelmatig (liefst direct) de nieuwe mappen oppikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 20:36
En nog een dingetje: SwipeIt werkt niet. App gestart op de TV, daarna op de iPad.
Code ingevoerd en dan een foutmelding: "Album Error: Global denied access - This setting can be changed in Preferences".
Ik kan echter nergens "Preferences" vinden. Wie?

OPGELOST: in iPhone of iPad moeten de Locatievoorzieningen aan staan voor SwipeIt

[ Voor 15% gewijzigd door Masimo op 31-01-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:52:
Heb je de 3d knop op de AB al geprobeerd?
Jup :-) haalt niks uit... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:16:
[...]

Als ik het me goed herinner werd het mainboard van zijn TV vervangen.
Hmm, dan ga ik Samsung maar eens bellen vandaag... want ik zag op de bon staan dat de garantie gewoon via samsung verloopt. Hopelijk sturen ze dan een monteur ipv dat ik hem een week kwijt ben.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Aangezien de Mediamarkt een prima prijsje neerlegde voor een Pioneer VSX2021 versterker ben ik nu voorzien van een echte multimedia afdeling in mijn huis. Echter ik heb 1 groot probleem, Anynet+ werkt niet goed.

-Samsung UE46D8000
-Pioneer VSX-2021

Ik kan via de tv Anynet+ aanzetten en zodoende herkend hij mijn versterker, gaat hij aan en kan ik met de afstandsbediening de versterker + tv bedienen.

Zet ik de tv uit, gaat de versterker uit. Echter bij het aanzetten is hij de instelling van Anynet+ kwijt. Iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nog even een vraag, ik heb mijn externe harddisk aangesloten op mijn samsung UE40D800 (MM 1249€) maar als ik hem op 1 van de USB poorten aansluit gebeurt er niets? Als ik een USB stick aansluit gaat het wel goed, wat doe ik fout of kan het niet? volgens de handleiding kan het wel, ook mijn iMac vindt die niet via WiFi ook mijn iPad en Iphone niet, wel als ik de iPad of iPhone via USB aansluit, heeft er iemand de oplossing voor mij, al vast bedankt voor het antwoord, heb mijn tv via een digitaal kastje van Telfort via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Masimo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:28:
Sinds afgelopen weekend ook een blije bezitter van een 40" D7000. Fantastisch.

Echter. Probleempje met nieuw toegevoegde content op mijn Synology NAS (dlna / upnp mediaserver). De TV ziet op een of andere manier niet dat er nieuwe folders zijn toegevoegd.
Pas na een herindexering op de NAS zijn de nieuwe films zichtbaar. Maar opnieuw indexeren op de NAS is niet iets wat je vaak wil doen, want dat duurt erg lang.

Weet iemand een oplossing waarmee de TV wel regelmatig (liefst direct) de nieuwe mappen oppikt?
Het probleem ligt niet bij je TV, maar bij je NAS. Als er een bestand via bijvoorbeeld SABNZBD wordt geplaatst, dan wordt dat niet opgepikt door de synology index deamon. Doe je dat via de webinterface of smb/afp dan doet hij dit wel. Even het bestand hernoemen is al genoeg om de indexer voor dat bestand aan te roepen.

Als je sabnzbd gebruikt, dan kun je een klein scriptje toevoegen die die bestanden automatisch laat indexeren. (scriptje heb ik thuis, maar is prima te googlen). Als je ook nog sickbeard gebruikt dan kun je die zelfs synoindex laten aanroepen.

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 30-01-2012 13:46 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Vendrom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:10:
Heren, Ik heb sinds 5 dagen een UE55D6530 bij de Saturn gehaald. nu hier gelezen dat de *6* serie niet FullHD 3D ondersteund was ik eigenlijk een beetje :-( maargoed, ik ben eerlijk gezegd wel echt tevreden over de beeld kwaliteit. echter heb ik 1 dingetje waar ik mij aan stoor en misschien hebben jullie hier al ervaring mee.

edit: ik lees op sommige plekken dat er met oude tv's ook al problemen waren en dat dit productie fouten zijn... is dat zo? ik hoop het niet want dan moet dat helse ding weer terug naar de saturn :S
Full HD 3D? Ach... zo is er altijd wat. Op die manier wordt je altijd wat voorgehouden. Ik zou me daar geen zorgen over maken, Avatar in 3D op je scherm ziet er prachtig uit. Laat ze allemaal maar een officiele (thuis)3D standaard afspreken... wij kijken gewoon half SBS filmpjes.

Maar waarom ik reageerde; thuis de zelfde combinatie 55D6530 en een Z-5500, optisch verbonden. Het lijkt me dat je Z-5500 niet geaard is. Eventueel is er een andere bron met een aardlus erin aangesloten welke het geluid verzorgt, want ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Nrgphoenix schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:38:
Guys & Girls

Thanks alvast!
Check je menu instellingen bij 'output', daar kan je de stream aanpassen welke over je SPDIF moet worden gestuurd. Controleer uberhaupt of SPDIF is geactiveerd én welke stream er overheen wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Hi, Ik orienteer mij op de D7000 en heb een vraagje over werking in combi met een media center (mac mini): kan de D7000 in standby stand geluid doorgeven? Of moet-ie daar altijd voor aan staan?

Achtergrond info: Ik zou graag het geluid van het MC "door willen lussen" via de D7000 (Hdmi-in) naar de versterker (spdifout van TV) omdat ik veel muziek luister (zonder dat ik daar de tv voor aan heb willen staan).

Het MC is nu direkt met spdif aangesloten op de versterker (iets gedateerd). Maar ik weet (nog) niet wat die mac mini (lees Plex) doet wanneer ik zowel hdmi als spdif-out stekkers erin heb zitten (de huidige tv en versterker hebben geen hdmi). Dank voor de terugkoppeling alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Novah schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:15:
[...]
Full HD 3D? Ach... zo is er altijd wat. Op die manier wordt je altijd wat voorgehouden. Ik zou me daar geen zorgen over maken, Avatar in 3D op je scherm ziet er prachtig uit. Laat ze allemaal maar een officiele (thuis)3D standaard afspreken... wij kijken gewoon half SBS filmpjes.

Maar waarom ik reageerde; thuis de zelfde combinatie 55D6530 en een Z-5500, optisch verbonden. Het lijkt me dat je Z-5500 niet geaard is. Eventueel is er een andere bron met een aardlus erin aangesloten welke het geluid verzorgt, want ik heb nergens last van.
bedankt voor je reactie

Ik heb nu meerdere 3D Films bekeken en ik vind het beeld echt heel erg mooi. ik heb morgen even de tijd om alles goed na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Ik ben inmiddels ook voorzien van een TV, namelijk de UE40D6510.
Ben er blij mee! De clouding en de backlightleaking vallen mij mee, al is de fabrieksinstelling inderdaad niet optimaal.
Allshare is geniaal in combinatie met de ingebouwde WIFI. Binnen 5 minuten was ik, met alleen de stekker in het stopcontact, een 720p filmpje van mijn pc aan het bekijken.
Omdat ik de TV vornamelijk zal gebruiken met mijn PC (ben geen casual TV-zender-kijker) heb ik dit weekend mijn PC maar onder de TV gezet. (waardoor die WIFI en allshare ineens niet meer nodig zijn, maar goed...) Voor de grap heb ik ook wat 3d sbs full hd filmpjes gedownload. 3d werkt beter als ik verwacht had. Ja, ik heb crosstalk, ik heb hoeken van het scherm die door mijn hersenen niet scherp te krijgen zijn, het beeld flikkert zichtbaar, het levert na 15 minuten koppijn op, maar al met al is het een geniale feature die vooral met de IMAX-fimpjes goed tot zijn recht komt. Ik zie veel meer diepte als in die éne film die ik in een 3d-bios heb gezien.

Nu zit ik nog wat met de instellingen te stoeien. De (kleine) letters op het (computer)scherm zijn korrelig en hebben een vervelend felwit randje er om heen zitten. Gek genoeg is dit op 'film-modus' weg, maar bijv. met 'game-modus' met alle versiering uit heb ik er wel last van, tenzij ik 1 keer de 'film-modus' heb aangehad. Alle instellingen heb ik uitgeprobeerd, maar ik weet niet wat het triggert? Weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Voor mensen die tegen problemen aanlopen met het formatteren van hun externe HD in windows 7 naar FAT32..

Ik kwam dit tegen:

This option should still be in the Format GUI window, but it is not. However, as the other answers suggest, FAT32 is still an option from the command line. Full instructions:

Hit the Windows/Start Button -> type cmd.exe in the search box -> press Ctrl+Shift+Enter to get an Administrator Command Line. If prompted, press Yes or enter administrative credentials in the UAC pop-up box.

At the command line prompt, enter
format <drive letter>: /FS:FAT32

Bij mij werkte het prima!
Pagina: 1 ... 80 ... 99 Laatste