Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Wij hebben nu een paar weken de D8000, wat een pracht-tv. We hebben daarbij de CI+ module van UPC. Voorheen hadden we HD LCD Samsung TV met HD Mediabox UPC (staat nu op slaapkamer). Daar hadden we bij buitenlandse zenders (denk aan Discovery, History Channel, etc) gewoon NL ondertiteling. Op onze nieuwe D8000 kan je dat ook prima aanzetten, maar vervelende is dat hij dan op ALLE zenders NL ondertiteling geeft, ook bv op Ned1, 2 en 3, etc. Dat is weer irritant.

Is daar een oplossing voor ? Ik heb dit topic doorgezocht, maar kan er weinig over vinden. Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Dat is toch met 1 knop op de afstanfdsbieding (onderaan) aan en uit te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 17-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55
Rogar schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:46:
Misschien een hele domme vraag hoor... Maar hebben jullie de barcode ingestuurd of die sticker met streepjescodes?

Ik heb dus de barcode uitgesneden en die aan het formulier geniet. Maar ik twijfel nu of ik niet die sticker met streepjescodes bij het formulier voor de cashback had moeten doen. Ik heb het formulier voor de zekerheid nog maar een keer uitgeprint en dan stuur ik vanavond alsnog die streepjescode er achteraan. Dan hebben ze in elk geval de goede...
Aangezien maar 1 iemand gereageerd heeft op m'n vraag, heb ik net even met Samsung gebeld. Het was dus de bedoeling de sticker met de streepjescode op te sturen. Vanavond het hele zooitje nog maar een keer op de post doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Aangezien maar 1 iemand gereageerd heeft op m'n vraag, heb ik net even met Samsung gebeld. Het was dus de bedoeling de sticker met de streepjescode op te sturen. Vanavond het hele zooitje nog maar een keer op de post doen.
Waarom moeten er meerdere reageren als 1tje al het correcte antwoord heeft gegeven dan? iedereen knipt de barcode uit en stuurt m op en iedereen ontvangt zn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om de d7000 46inch te halen wie heeft voor mij de scherpste prijs..
Bij foka.nl zit ik nu op 1400 euro... Weet iemand hem nog goedkoper... En weet iemand toevallig nog als er binnenkort een aanbieding van deze tv binnenkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:10:
[...]
Dat vind ik nou wel weer humor van de, verder knudde, telefonische helpdesk van Samsung :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
over het niet opnemen probleem:

Ik heb de hdd op een andere usb port gehangen en nou neemt ie helemaal niks meer op :?
ik heb iets geprogrammeerd om 21:00-21:30. Om 21:45 ga ik kijken en is ie uit de lijst maar er staat niks. Zo al een paar keer gehad vananvond. Error checking gedaan via de tv, heeft niet geholpen.

Ik ga nu de hdd formateren in 1 partitie, kijken of dat helpt...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:45:
[...]

Waarom moeten er meerdere reageren als 1tje al het correcte antwoord heeft gegeven dan? iedereen knipt de barcode uit en stuurt m op en iedereen ontvangt zn geld.
Volgens Samsung was 't de sticker met die streepjescodes en nummers erop. En als er maar 1 iemand reageert, kan ik niet ruiken dat iedereen de barcode heeft uitgeknipt... Maar ik maak uit jouw post op dat jij ook de barcode aan de voorkant van de doos hebt uitgeknipt.
BamSlam_ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Dat vind ik nou wel weer humor van de, verder knudde, telefonische helpdesk van Samsung :P
Ja, ik kreeg een dame aan de lijn en zij raadde me aan om voor de zekerheid het formulier met kopie bon en de sticker ook maar op te sturen. Ik wacht wel even af tot ik bericht krijg dat alles binnen is. Of de sticker ontbreekt. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:39:
[...]

Volgens Samsung was 't de sticker met die streepjescodes en nummers erop. En als er maar 1 iemand reageert, kan ik niet ruiken dat iedereen de barcode heeft uitgeknipt... Maar ik maak uit jouw post op dat jij ook de barcode aan de voorkant van de doos hebt uitgeknipt.

[...]

Ja, ik kreeg een dame aan de lijn en zij raadde me aan om voor de zekerheid het formulier met kopie bon en de sticker ook maar op te sturen. Ik wacht wel even af tot ik bericht krijg dat alles binnen is. Of de sticker ontbreekt. Haha.
Nee de stikker (barcode / streepjescode) aan de zijkant.. aan de voorkant zat niks er stond duidelijk op het formulier de streepjescode met het serienummer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:17:
Wij hebben nu ook een week of 3 een Samsung UE40D6530 LED-TV, waarop we via de ingebouwde CI+ interface en een Neotion module via Ziggo TV kijken. Een hele vooruitgang tov onze Philips 26" CRT TV :-)

Toch hebben we vanaf het begin een probleem met de nieuwe TV. Het gebeurt een aantal keer per avond dat het beeld blijft hangen en er dan vervolgens een venstertje met "Gecodeerd signaal" in beeld komt. Na een paar seconden komt er dan een ander venster met een ingewikkelder scherm met "Fout melding" en "Voer smartcard in", waarbij deze laatste melding na een aantal seconden verandert in "Controleert smartcard" (oid). Dan komt het venstertje "Gecodeerd signaal" weer terug en dan duurt het nog maar een paar seconden voordat het beeld weer terugkomt. Deze onderbreking duurt al met al ergens tussen de 15 en 25 seconden.

De smartcard heb ik al gewisseld met een smartcard die in de HD harddiskrecorder zit. Die smartcard heeft nooit problemen gegeven. De problemen bleven echter optreden met deze andere smartcard.

Een verkoper van de winkel waar ik hem gekocht heb, heeft me al een dure nieuwe COAX-kabel aangesmeerd, maar dat mocht ook niet baten.

Vandaag zag ik dat er een nieuwe software-update beschikbaar was (1018). Die heb ik net geinstalleerd en sinds die tijd (45 min geleden) nog geen onderbreking gehad.

Wie kent deze problemen en heeft een oplossing?
Over geschiktheid van Cam modules >>

Neotion CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic en Sharp televisies.
Let op: Deze CI+ module werkt niet altijd optimaal bij Samsung, Sony en Philips televisies.
Het is aan te raden om de Smit cam module te kopen indien u een Samsung, Sony of Philips TV heeft.

Smit CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic, Samsung, Philips, Sony en Sharp televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:49:
ik ben van plan om de d7000 46inch te halen wie heeft voor mij de scherpste prijs..
Bij foka.nl zit ik nu op 1400 euro... Weet iemand hem nog goedkoper... En weet iemand toevallig nog als er binnenkort een aanbieding van deze tv binnenkomt..
D7000 valt onder de contractvoorwaarden voor Samsung dealers. Als je dit toestel ergens goedkoper vindt is die winkel geen dealer en heb je sowieso niet de samsung service (zoals thuisservice). Je loopt ook het risico dat er bijvoorbeeld maar 1 bril wordt bijgeleverd, of dat het een buitenlands product is. Bij een duits model zal de CI+ module niet werken en heb je ook de duitse garantievoorwaarden (met dus thuisservice voor in Duitsland).

Iedere winkel die zegt dat hij samsung dealer is maar niet de prijs van €1.799,- aan houdt is géén samsung reseller, dat staat namelijk in de contractvoorwaarden.

Ik verzin dit niet, kijk maar bij kieskeurig.nl bij alle officiële dealers: http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/957844/#prijzen

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

w4rguy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:55:

[...]

Bij een duits model zal de CI+ module niet werken
Is dat wel zo? Er staat hier een Duitse versie van de LE32D450 en de CI+ module voor Ziggo werkt perfect. Of hebben ze een beperking ingebouwd alleen in de duurdere modellen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:55:
[...]

D7000 valt onder de contractvoorwaarden voor Samsung dealers. Als je dit toestel ergens goedkoper vindt is die winkel geen dealer en heb je sowieso niet de samsung service (zoals thuisservice). Je loopt ook het risico dat er bijvoorbeeld maar 1 bril wordt bijgeleverd, of dat het een buitenlands product is. Bij een duits model zal de CI+ module niet werken en heb je ook de duitse garantievoorwaarden (met dus thuisservice voor in Duitsland).

Iedere winkel die zegt dat hij samsung dealer is maar niet de prijs van €1.799,- aan houdt is géén samsung reseller, dat staat namelijk in de contractvoorwaarden.

Ik verzin dit niet, kijk maar bij kieskeurig.nl bij alle officiële dealers: http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/957844/#prijzen
dealers: zijn ook anderen die hier niet bij staan.

http://www.samsung.com/nl/microsite/retailers/retailers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies staat Foka gewoon tussen.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Nee de stikker (barcode / streepjescode) aan de zijkant.. aan de voorkant zat niks er stond duidelijk op het formulier de streepjescode met het serienummer er op.
Daarom ga ik dus alles maar opnieuw insturen... Echt stom van me... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 16:01

ThaHandy

Discovery Channel

adverteren lager dan advies prijs mocht niet als ik het goed heb gelezen (ergens), lager verkopen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 17:31
ThaHandy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 07:09:
adverteren lager dan advies prijs mocht niet als ik het goed heb gelezen (ergens), lager verkopen wel ;)
Precies, deze TV's mogen niet onder een bepaalde prijs in een advertentie of prijskaartje aangeboden worden. Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij die "Geen BTW acties" e.d. van Saturn/Media Markt, daar zijn dit soort modellen ook uitgesloten, maar als je dan naar een verkoper stapt krijg je altijd korting.

Op deze modellen zit dus veel marge en dus flink wat ruimte in de prijs. Goed zoeken kan dus wat voordeel opleveren.

Qua niet werken van de CI+ module zal ik niet zo bang zijn met Duitse of Oost Europese modellen, er zijn hier genoeg mensen op het forum waarbij dat prima werkt.

Wat betreft garantie zou ik idd wel bij een dealer die op de Samsung website staat aangegeven iets kopen, dan zit je altijd veilig. Je hebt heus wel garantie als het van een niet Samsung dealer is die het via Duitsland inkoopt, maar je loopt dat het risico dat je geen monteur aan de deur krijgt om het probleem op te lossen maar dat je de TV naar de winkel moet gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:39:
[...]
Ze praten zoveel onzin bij die helpdesk! They p0wned you, boy. Ik heb zelf het geprinte cashbackformulier samen met de uit de doos geknipte streepjescode opgestuurd (karton dus) en had na een week de 150 Euro op mijn rekening. Het gaat erom dat je fysiek bewijst dat je die doos in huis hebt. En of je nou een sticker met streepjescode/serienummer of een stuk karton met streepjescode/serienummer opstuurt zal het aparte bedrijf dat de cashbacks verwerkt echt worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 23-09 13:55
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:17:
Wij hebben nu ook een week of 3 een Samsung UE40D6530 LED-TV, waarop we via de ingebouwde CI+ interface en een Neotion module via Ziggo TV kijken. Een hele vooruitgang tov onze Philips 26" CRT TV :-)
FirstGear, ik zit nog te twijfelen tussen het formaat scherm dat ik wil kopen. Hoeveel is de afstand tussen de kijker en jou scherm, en hoe bevalt dit?

edit: Ik ben nog even wat dieper gaan Googlen en kwam terecht op een website die uitlegt dat 1080p materiaal zeker beter tot zijn recht komt dan 720p of SD .. maar je hiervoor wel rekening moet houden met de afstand naar je tv en het formaat van de tv.

voor een 40 inch zou volgens hem de maximale kijkafstand 6 feet zijn om te kunnen genieten van 1080p.

tags: formaat, lcd

[ Voor 29% gewijzigd door knights16 op 18-01-2012 11:47 . Reden: tags ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

De hardeschijf werkt weer op de TV. De TV wilde dat ie geformatteerd werd. Erg vervelend, en lees het vaker hier dat ie plots de HDD niet meer ziet.

Wat een grafbende eigenlijk. Zo'n dure tv, en dan van die kleine ergernissen erbij!

En kan/heeft iemand ergens firmware voor de CanalDigitaal CI module vinden? Ik zit me lens te zoeken op websites als smardtv.com en canaldigitaal.nl. Nergens fatsoenlijke ondersteuning? Pfff...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:19:
De hardeschijf werkt weer op de TV. De TV wilde dat ie geformatteerd werd. Erg vervelend, en lees het vaker hier dat ie plots de HDD niet meer ziet.
Wat voor foutmelding kreeg je precies? Bij mij dus "Onbekend" als melding en na wisselen van de menutaal kon ik weer gewoon mijn opnames afspelen.
Wat een grafbende eigenlijk. Zo'n dure tv, en dan van die kleine ergernissen erbij!
Inderdaad, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Qua foutmelding geen idee. Ik had niets in de menutaal veranderd. En op het moment dat de HDD problemen gaf, was ik niet thuis. M'n pa vertelde dat de tv ineens vroeg of ie de HDD moest formatteren (zodra je er naar toe wilde).

Maandag toch nog even de truc geprobeerd door de taal te veranderen. Maar dit mocht niet baten. Dus de HDD Maar geformatteerd. Weg opgenomen films e.d...

Gaat lekker met Samsung! Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
BamSlam_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:13:
[...]

Ze praten zoveel onzin bij die helpdesk! They p0wned you, boy. Ik heb zelf het geprinte cashbackformulier samen met de uit de doos geknipte streepjescode opgestuurd (karton dus) en had na een week de 150 Euro op mijn rekening. Het gaat erom dat je fysiek bewijst dat je die doos in huis hebt. En of je nou een sticker met streepjescode/serienummer of een stuk karton met streepjescode/serienummer opstuurt zal het aparte bedrijf dat de cashbacks verwerkt echt worst wezen.
Nee, ik heb gewoon keihard het foute ding uitgeknipt. Op de voorkant van de doos zit een barcode (zijn echt alleen de streepjes zeg maar) en ik had dus die sticker op de zijkant (waar je die S/N-nummers van af moet halen) moeten insturen. Echt te dom, want je moest die nummers nog op dat formulier invullen nota bene. Gelukkig is die instuurtermijn nog niet verlopen.
|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb gisteren ook mijn hdd geformatteerd, disk check gedaan met WD hdd tool, en aan andere usb port gehangen. Vanmorgen 3 programma;s geprogrammeerd om op te nemen en ja hoor, maar 2 van de 3 zijn daadwerkelijk opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:13:
[...]

Zelf 21 dec alles opgestuurd maar nog niks binnen, ze zullen het wel druk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:35:
[...]

Zelf 21 dec alles opgestuurd maar nog niks binnen, ze zullen het wel druk hebben..
Heb de streepjescode van de doos netjes eraf gehaald (zonder karton) en deze op een leeg A4'tje geplakt, vervolgens met de overige benodigde papieren toegestuurd en na een maand de €150 gestort gekregen O-)

Ik heb nu een utp kabeltje naar de tv-meubel liggen (welke ik nog moet aansluiten), vanwege de stabiliteit + snelheid wil ik alles met kabel hebben. Nu heb ik ook een een PS3 en zal ik binnenkort een schotelontvanger + mediaplayer aanschaffen.
Natuurlijk is het niet handig en slim om steeds de kabel eruit/erin te pluggen. Weet iemand of het zal werken als ik een netwerkswitchje ertussen gooi en al deze apparaten een eigen kabeltje aansluit?
Heb de 55D8000

[ Voor 35% gewijzigd door Eskiya op 18-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
foutje 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Eskiya op 18-01-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:19

mlo

met een switch (geen hub) gaat dat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskiya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Heb de streepjescode van de doos netjes eraf gehaald (zonder karton) en deze op een leeg A4'tje geplakt, vervolgens met de overige benodigde papieren toegestuurd en na een maand de €150 gestort gekregen O-)

Ik heb nu een utp kabeltje naar de tv-meubel liggen (welke ik nog moet aansluiten), vanwege de stabiliteit + snelheid wil ik alles met kabel hebben. Nu heb ik ook een een PS3 en zal ik binnenkort een schotelontvanger + mediaplayer aanschaffen.
Natuurlijk is het niet handig en slim om steeds de kabel eruit/erin te pluggen. Weet iemand of het zal werken als ik een netwerkswitchje ertussen gooi en al deze apparaten een eigen kabeltje aansluit?
Heb de 55D8000
Bij mij is het nog geen maand geleden , dus nog effen wachten. :)

zelf heb ik ook de 55d8000 en heb alles op het een Vaste lan netwerk staan,

Als eerste router van ziggo, daarboven eigen router met wiffi, kabel naar hub via hub ps3 en tv en smartbox, ook nog een nas server aangesloten, alles werkt prima, zefs mijn usb die in de tv zit ziet die in netwerk..
Via mijn smartfoon kan ik ook streamen naar mijn tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Eskiya schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:
Ik heb de barcode gewoon met karton en al opgestuurd. En had na een week m'n 150 Euro op m'n rekening. Blijkbaar lopen ze bij de afhandelaar toch sneller voor mensen die een stukje karton opsturen. Of moet ik zeggen: een stukje karton legt meer gewicht in de schaal? :o
Een switch zou gewoon moeten werken. Veel kosten ze niet meer tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 18-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
BamSlam_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb de barcode gewoon met karton en al opgestuurd. En had na een week m'n 150 Euro op m'n rekening. Blijkbaar lopen ze bij de afhandelaar toch sneller voor mensen die een stukje karton opsturen. Of moet ik zeggen: een stukje karton legt meer gewicht in de schaal? :o
Ik stuur de volgende keer gewoon heel de doos op B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Rogar schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
[...]

Baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:49:
Kom gewoon een dag langs wanneer ik werk en dan regel ik wel een leuke prijs ;)

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rogar schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
Als je het dan niet binnen een dag op je rekening hebt, weet ik het ook niet meer hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Quan Vu schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:02:
Kom gewoon een dag langs wanneer ik werk en dan regel ik wel een leuke prijs ;)
Kun je hem niet meteen een 46D8000 voor 1349 Euro aanbieden? (Na aftrek 150 Euro cashback uiteraard) :)

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 18-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
BamSlam_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Als je het dan niet binnen een dag op je rekening hebt, weet ik het ook niet meer hoor! _/-\o_
Hahaha, zou wel echt te mooi zijn om te doen. Ik gooi vanavond alles maar weer op de post. Nu afwachten of het goed gaat als je 2 formulieren instuurt.

Gisteravond heb ik trouwens die spelmode eens uitgeprobeert en dat werkt best goed zeg! Ik werd heel de tijd verrot geschoten met call of duty, voor ik kon mikken. Na de spelmode ingeschakeld te hebben (en de kleuren weer af te stellen) ging het veel beter! Ik wist niet dat dat zo veel zou schelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rogar op 18-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

BamSlam_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Kun je hem niet meteen een 46D8000 voor 1349 Euro aanbieden? (Na aftrek 150 Euro cashback uiteraard) :)
Ik mag helaas geen prijzen doorgeven. Ik zou zeggen, kom gewoon langs of stuur mijn collega offerteaanvraag ^^

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 23-09 13:55
Ze hebben bij Foka nog speciale kassakorting dit weekend : )

"Vrijdag 20/01 en Zaterdag 21/01 en Zondag 22/01, extra kassakorting op de bovengenoemde prijs, alleen geldig in onze winkel tijdens de Samsung TV show, GEEN telefonische info, kom langs."

Lijkt me dat je hier toch misschien nog wel eens 3-5% korting extra zou kunnen krijgen. Dat is toch snel 50-80 euro.

ik werk niet voor ze overigens :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christustepaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 14:42
Alvast bij voorbaad mijn excuses mocht deze vraag al eerder gesteld zijn. Ik heb op de zoekterm "ARC" het topic een keer doorgelezen, maar kon nog geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb een 46D65xx, een Amino M532 PVR en twee frontspeakers een center en een subwoofer.

Mijn bedoeling is om gedownloade bestanden (video) af te spelen. Nu lijkt mij een NAS met downloadclient een logische stap dit vanwege de DNLA functionaliteit die de TV biedt. Daarnaast heb ik een receiver nodig met HDMI 1.4 vanwege de ARC functionaliteit. Hiermee kan ik het geluid van mijn content op de NAS via de TV naar de receiver brengen, zonder dat ik bij welk audio format ook kwaliteitsverlies lijdt. Ook kan ik aan deze receiver middels HDMI mijn Amino box koppelen.

Is dit logisch of vergeet ik iets/ moet ik het anders zien?

Alvast bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 17:31
Christustepaard schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:41:
Alvast bij voorbaad mijn excuses mocht deze vraag al eerder gesteld zijn. Ik heb op de zoekterm "ARC" het topic een keer doorgelezen, maar kon nog geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb een 46D65xx, een Amino M532 PVR en twee frontspeakers een center en een subwoofer.

Mijn bedoeling is om gedownloade bestanden (video) af te spelen. Nu lijkt mij een NAS met downloadclient een logische stap dit vanwege de DNLA functionaliteit die de TV biedt. Daarnaast heb ik een receiver nodig met HDMI 1.4 vanwege de ARC functionaliteit. Hiermee kan ik het geluid van mijn content op de NAS via de TV naar de receiver brengen, zonder dat ik bij welk audio format ook kwaliteitsverlies lijdt. Ook kan ik aan deze receiver middels HDMI mijn Amino box koppelen.

Is dit logisch of vergeet ik iets/ moet ik het anders zien?

Alvast bedankt voor de terugkoppeling.
Geen idee betreffende ARC, maar als ik via mijn NAS naar mijn TV (46D8000) kan ik zonder problemen alle audio formaten via SPDIF naar mijn AV Receiver doorsturen.

Echter, als ik mijn PS3 via HDMI aansluit kan ik enkel Dolby Digital doorsturen, DTS doet hij niet. Ik kan mijn PS3 natuurlijk via SPDIF direct op mijn receiver aansluiten, echter loopt het geluid dan voor op het beeld. Mijn receiver (Onkyo 603E) heeft helaas geen HDMI en geen mogelijkheid om het geluid te vertragen. Ik moet dus alles via mijn NAS afspelen of een nieuwe receiver kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb mijn bluray speler (BD-D5500) via HDMI aan de TV hangen, en vanaf de TV een optische kabel naar mijn receiver. Maar daar komt mooi alleen maar stereo uit.
De opties voor het doorsturen van Dolby zijn grayed out als mijn TV het HDMI signaal weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
frickY schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:
Ik heb mijn bluray speler (BD-D5500) via HDMI aan de TV hangen, en vanaf de TV een optische kabel naar mijn receiver. Maar daar komt mooi alleen maar stereo uit.
De opties voor het doorsturen van Dolby zijn grayed out als mijn TV het HDMI signaal weergeeft.
Waarom de optische kabel niet direct van de blu-ray naar de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
hdd geformateerd, andere usb poort helpt dus niet voor het random niet opnemen. Wat me wel is opgevallen dat ik 2x 3 programma's heb geprogrammeerd op nld 1,2,3 en die alle 6 goed zijn opgenomen, terwijl van de 3 op national geographic HD er maar 2 zijn opgenomen. Zou het misschien iets te maken hebben met de ci+ module?

Gebruik jij ook een CI+ module ehtweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
frickY schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:04:
Dat is toch met 1 knop op de afstanfdsbieding (onderaan) aan en uit te zetten?
Ja, die ondertiteling is met 1 knop (of eigenlijk, je moet meerdere knoppen indrukken) uit te zetten. Maar ik vind het vrij irritant. Als ik naar Ned1, 2 etc zit te kijken, dan staat ondertiteling natuurlijk uit. Wil ik dan NGC, History e.d. kijken, dan moet ik die ondertiteling weer aanzetten. Maar als ik dan weer zap naar Ned1, 2 etc dan zie je daar ook Nederlandse ondertiteling ! Vindt niemand dat hier irritant dan ? In het verleden had ik dat nooit, komt dat door de CI+ module of zo ?

Verbaast me dat niemand dat 'irritant' vindt, misschien ben ik gewoon een zeurpiet ;-) ! Maar ik vind het ook echt raar ! Ik heb op mijn vorige tv nog nooit ondertiteling aan hoeven zetten bij de zenders zoals NGC, History, Discovery, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattrob schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Ja, die ondertiteling is met 1 knop (of eigenlijk, je moet meerdere knoppen indrukken) uit te zetten. Maar ik vind het vrij irritant. Als ik naar Ned1, 2 etc zit te kijken, dan staat ondertiteling natuurlijk uit. Wil ik dan NGC, History e.d. kijken, dan moet ik die ondertiteling weer aanzetten. Maar als ik dan weer zap naar Ned1, 2 etc dan zie je daar ook Nederlandse ondertiteling ! Vindt niemand dat hier irritant dan ? In het verleden had ik dat nooit, komt dat door de CI+ module of zo ?

Verbaast me dat niemand dat 'irritant' vindt, misschien ben ik gewoon een zeurpiet ;-) ! Maar ik vind het ook echt raar ! Ik heb op mijn vorige tv nog nooit ondertiteling aan hoeven zetten bij de zenders zoals NGC, History, Discovery, etc ...
Denk dat je instellingen gewoon verkeerd staan, probeer is de mijne want ik heb nergens last van:

Menu: Systeem: Ondertiteling:

Ondertiteling: Aan
Ondertitelingsmodus: Normaal
Ondertitelingstaal: Voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:41:
[...]

Denk dat je instellingen gewoon verkeerd staan, probeer is de mijne want ik heb nergens last van:

Menu: Systeem: Ondertiteling:

Ondertiteling: Aan
Ondertitelingsmodus: Normaal
Ondertitelingstaal: Voorkeur
Ik heb mijn instelligen ook zo staan en toch heb ik last van ondertiteling op de nederlandse zenders met de CI+ kaart.
Ik heb aan de tv ook een mediabox van UPC hangen en daarbij is dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FireFoz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:18:

Gebruik jij ook een CI+ module ehtweak?
Idd, ik heb er ook een CI+ (UPC) inzitten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Ik heb mijn instelligen ook zo staan en toch heb ik last van ondertiteling op de nederlandse zenders met de CI+ kaart.
hmmm.. ik heb geen ervaring met een module van upc. blijf het toch vervelend vinden dat je daar niet je eigen spullen mag kopen maar alles moet huren, dat heeft ziggo toch beter geregeld. miss met upc helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
[...]
OK, dus ligt idd aan CI+ kaart ... Jammer, hopelijk komen ze daar met oplossing voor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 23 november de coupons opgestuurd van mijn 55D8000 en mijn dvd speler,ik heb de 25 euro van de dvd speler al 4 weken geleden gekregen maar de 150 van de tv niet.
Ik mail steeds naar samsung en ze vragen elke keer wat is je rekening nummer en wat zijn je gegeven?dit gaat al 3 week zo.
Maar van de tv geniet ik nog steeds elke dag :) ,ik heb mijn eerste twee 55D8000 terug moeten brengen wegens extreme witte balken aan de zijkanten ,gelukkig is het 3x scheepsrecht,ik had me hoop al bijna opgegeven,want ik dacht dat ze allemaal zo waren,goede service van saturn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
[...]

Kijk ook even bij Instellingen→Taalkeuze→Voorkeur (tenminste daar zit het bij de ‘C’-serie) of er een rare voorkeurstaal, mogelijk niet gedefinieerd, is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik na lang twijfelen de knoop doorgehakt. Ik heb de pricewatch: Samsung UE46D6200 besteld bij Plasma-Discounter en die is vandaag binnengekomen. Een poosje was ik aan het dubben tussen voorgenoemde televisie en pricewatch: Philips 47PFL7606H maar ik ben erg blij met mijn keuze.

De verwachting was wel dat het beeld beter zou zijn dan wat de oude Samsung PS42C91HX gaf, maar het verschil is wel erg groot hoor! Dat is dan alleen nog maar het verschil bij het kijken naar digitale televisie via UPC. Binnenkort maar eens oriënteren op de Blu-Ray-markt want zo'n speler heb ik nog niet. Dat wordt dan wel een 3D speler, mocht ik daar in de toekomst gebruik van willen maken.

Je raakt al wel weer snel gewend aan die extra paar inches aan beeld moet ik zeggen. Een 55" vond ik echter wel heel erg groot.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Morgen maar eens verder spelen met de instellingen en kijken of ik ergens een Wifi dongle kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
hcQd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:55:
[...]
Kijk ook even bij Instellingen→Taalkeuze→Voorkeur (tenminste daar zit het bij de ‘C’-serie) of er een rare voorkeurstaal, mogelijk niet gedefinieerd, is geselecteerd.
Helaas, daar staat bij alles Nederlands ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattrob schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:24:
[...]

Helaas, daar staat bij alles Nederlands ...
Je had toch een D8000? Ik kan kiezen tussen 3 opties.

Voorkeur
Gedefineerd
Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:42:
[...]
Je had toch een D8000? Ik kan kiezen tussen 3 opties.

Voorkeur
Gedefineerd
Nederlands.
Ja, maar de vraag was of die op iets 'vreemds' of 'niet gedefinieerd' stond, en dat is niet zo. Hij staat gewoon op 'Nederlands' en als ondertiteling dus aanstaat, krijg ik op zowel Ned1, 2 en 3 (en anderen) als op de buitenlandse zenders (Discovery, History, Animal Planet, etc) de ondertiteling in het Nederlands. Wat bij die laatsten uiteraard de bedoeling is, maar op de eerste niet. Dit was op mijn vorige LCD met UPC Mediabox bij de laatsten wel het geval, maar bij de Nederlandse zenders niet. Zo zou het moeten. Nu is het dus bij beiden Nederlands ondertiteld, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Pimmuz

Roar

Dag mensen,

Weet niet of ik met me vraag hier terecht kan maar ik stel hem toch :P

Ik heb afgelopen week een Samsung UE40D5000 met daarbij de Samsung HT-D5500 set aangeschaft prachtig werkelijk waar als je van een grote lompe oude tv afkomt en scartdvdspeler. Nu kan ik wel lap tekst typen over hoe geweldig maar afijn.

Wou even simpel testen wat het systeem afspeelt dus usbstick erin met mkv bestand wat op de pc gewoon goed werkt beeld/geluid/sub. Via het afspeelmenu krijg ik gewoon netjes beeld en geluid alleen helaas geen ondertiteling. is dit iets wat ik makkelijk kan fixen of kan ik maar meteen beter naar een mediaspeler gaan kijken? :)

Mvg Pim,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nog even verder over de ondertiteling:

Ik wil graag op de 40D6500 instellen dat hij op alle zenders automatisch ondertiteling geeft, dus ook op NL1,2,3. In het menu heb ik het volgende ingesteld: ondertiteling: AAN en modus: NORMAAL. Bij taal kan ik kiezen uit de volgende opties:

- taal: VOORKEUR: geeft geen ondertiteling op o.a. NL1,2,3
- taal: NEDERLANDS: geeft geen ondertiteling op o.a. NL1,2,3
- taal: NIET GEDEF.: geeft overal ondertiteling.

Maar, wanneer ik kies voor Niet gedef. en dan naar een andere zender zap (of de tv bijv uitzet) dan wordt hij automatisch weer op Voorkeur ingesteld. Hij onthoudt de keuze niet gedef. niet. Is dit bij iedereen zo, of is het een (software?) bug in mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
saviour schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:58:
willen maken.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Morgen maar eens verder spelen met de instellingen en kijken of ik ergens een Wifi dongle kan kopen.
Ik weet niet waarvoor je WIFI wilt gebruiken, maar houd er rekening mee dat FULL-HD content over WIFI kan haperen... ik gebruik daarom gewoon een Netwerkkabel....

Gr InterActiVe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmuz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:02:
Dag mensen,

Weet niet of ik met me vraag hier terecht kan maar ik stel hem toch :P

Ik heb afgelopen week een Samsung UE40D5000 met daarbij de Samsung HT-D5500 set aangeschaft prachtig werkelijk waar als je van een grote lompe oude tv afkomt en scartdvdspeler. Nu kan ik wel lap tekst typen over hoe geweldig maar afijn.

Wou even simpel testen wat het systeem afspeelt dus usbstick erin met mkv bestand wat op de pc gewoon goed werkt beeld/geluid/sub. Via het afspeelmenu krijg ik gewoon netjes beeld en geluid alleen helaas geen ondertiteling. is dit iets wat ik makkelijk kan fixen of kan ik maar meteen beter naar een mediaspeler gaan kijken? :)

Mvg Pim,
Ik persoonlijk vind het niet optimaal werken, je kunt beter een mediaspeler kopen. bijv een ACRyan Playon HD Mini 2. of een Popcorn Hour. en probeer anders eens vanaf je PC te streamen, dit werk geloof ik beter dan de interne mediaspeler. suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattrob schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:33:
[...]

Ja, maar de vraag was of die op iets 'vreemds' of 'niet gedefinieerd' stond, en dat is niet zo. Hij staat gewoon op 'Nederlands' en als ondertiteling dus aanstaat, krijg ik op zowel Ned1, 2 en 3 (en anderen) als op de buitenlandse zenders (Discovery, History, Animal Planet, etc) de ondertiteling in het Nederlands. Wat bij die laatsten uiteraard de bedoeling is, maar op de eerste niet. Dit was op mijn vorige LCD met UPC Mediabox bij de laatsten wel het geval, maar bij de Nederlandse zenders niet. Zo zou het moeten. Nu is het dus bij beiden Nederlands ondertiteld, helaas.
Ja ik weet het ook niet, het lijkt ook alsof jij vrijwel de enige bent die er last van hebt in combinatie met een UPC CI. kzou toch is de UPC helpdesk bellen dan of je ze module willen omruilen of een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topsporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Ja ik weet het ook niet, het lijkt ook alsof jij vrijwel de enige bent die er last van hebt in combinatie met een UPC CI. kzou toch is de UPC helpdesk bellen dan of je ze module willen omruilen of een oplossing hebben.
Nee hoor, ik heb precies hetzelfde probleem met een Samsung 46D7000, heb hierover al contact gehad met Samung, maar die zeggen dat het aan UPC ligt. Op een Sony tv werkt de ondertiteling zonder problemen dus het moet volgens mij toch echt een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
interactive538 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:00:
Ik weet niet waarvoor je WIFI wilt gebruiken, maar houd er rekening mee dat FULL-HD content over WIFI kan haperen... ik gebruik daarom gewoon een Netwerkkabel....

Gr InterActiVe
Bedankt voor de tip, maar ik zal er geen full HD content mee streamen. :)

Het valt mij overigens op dat televisieseries nu anders ogen. Het lijkt allemaal realistischer dan voorheen, alsof er wat filters wegvallen ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen; het is nu net alsof je op de set aan het meekijken bent.

Dit weekend ga ik maar eens kijken wat er voor Blu-ray-spelers op de markt zijn. Ik heb mij nog niet ingelezen maar bedacht mij dat ik wellicht een speler met opnamemogelijkheden zou kunnen kopen en dan mijn mediabox van UPC kan verruilen voor zo'n kaartje in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De UE40D8000 heeft helaas geen analoge stereo geluids uitgang. Kun je met een scart "uit" verloop blokje of kabel op de scartuitgang naar 2x RCA (tulp) stekker hetzelfde doen?

Het gaat om 2x rca audio kabel naar de tape of line ingang van een stereoversterker
-staat die scart geluids uitgang altijd aan
-is de kwaliteit van het signaal ok
-is er goede downmix naar 2.0 (stereo)
-loopt het geluid synchroon

De input voor de TV zal vrijwel altijd via HDMI gaan.

Bedankt voor de hulp ;) ; ook een deel antwoord is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
saviour schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:05:
[...]
Het valt mij overigens op dat televisieseries nu anders ogen. Het lijkt allemaal realistischer dan voorheen, alsof er wat filters wegvallen ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen; het is nu net alsof je op de set aan het meekijken bent.
Eigenlijk leg je het verschijnsel goed uit, want zo komt het op iedereen over.

Zoek eens op "soap opera effect" en dan vind je wat tips om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus2828
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 19:03
om het geluid van de samsung tv's naar een "ouderwetse" versterker te krijgen zal je de optische output moeten gebruiken. Deze kan middels een D/A converter op een versterker met tulp worden aangesloten. je hebt dan geen vertraging in het geluid en de kwaliteit blijft goed.
Bij de BCC hebben ze die gewoon op voorraad, bij andere winkels bestond het naar eigen zeggen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Sansar schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:35:
Zoek eens op "soap opera effect" en dan vind je wat tips om dit te verhelpen.
Wat een briljante benaming. Voor nu heb ik Motion Plus uitgezet en dat helpt. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorus,
Dank! ;) Zeker ook een optie. Maar ik had gelezen dat die converters de downmix (zoals 5.1 -> 2.0) niet (altijd) kunnen verzorgen, en ze geen topkwaliteit geluid coderen. Klopt dat :? ?
Als het geluid gewoon op de scart aanwezig is, scheelt het bovendien weer een stroomadapter, kastje en tussen kabels. Maar daarbij zijn de vragen dus:
-staat die scart geluids uitgang altijd aan
-is de kwaliteit van het signaal ok
-is er goede downmix naar 2.0 (stereo) net als bij de interne speakers?
-loopt het geluid synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:34:
De UE40D8000 heeft helaas geen analoge stereo geluids uitgang.
Jawel hoor, hij heeft een koptelefoonuitgang. Met een verloopje van minijack naar tulp kun je hem zo aansluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 21-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:32:
[...]

Jawel hoor, hij heeft een koptelefoonuitgang. Met een verloopje van minijack naar tulp kun je hem zo aansluiten.
Heb jij er goede ervaringen mee.... de koptelefoon impedantie is immers niet juist voor "line in" niveau :? ... verder nog complicaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:53:
Heb jij er goede ervaringen mee.... de koptelefoon impedantie is immers niet juist voor "line in" niveau :? ... verder nog complicaties ?
Heb op m'n oude Samsung 2333HD een paar jaar op die manier Harman Kardon soundsticks aangesloten gehad. Ging prima, prachtig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allen ;) ; er zijn dus drie opties voor stereogeluid:

1 Tulpstekkertjes uit de scart plug halen;
http://www.vego.nl/kabels/hqss1033/hqss1033.htm of http://www.popelectronics.nl/scart-adapter-scart-51.html Simpel en elegant: dus ik ben erg benieuwd naar D8000 ervaringen hiermee; staat bijvoorbeeld die uitgang altijd aan?

2 D/A converter
Deze oplossing vergt meer kabels, een extra stroomadapter en een los kastje. De standaard DAC lijkt bovendien geen dolby digital audio te ondersteunen: zie de ‘note’ op:” http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5279
Deze doet het wel: http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5980 maar dan ben je aardig wat kwijt voordat je kunt proberen of het inderdaad altijd goed werkt bij alle soorten input. Andere vragen: wat is de kwaliteit van de conversie, hoe los je de vertraging op?

3 Een verloopje van minijack naar tulp op de koptelefoonuitgang.
De impedantie en het niveau van de koptelefoon uitgang wijkt behoorlijk af van ”line in” niveau; werkt het in de praktijk bij de D8000 en geeft dit kwaliteitsverlies of zelfs risico’s voor TV en of versterker? Zit de minijack op een handige plek om altijd een kabel te voeden?

Wie heeft concrete ervaring met de D8000 en één van deze opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09

Cybje

First Post!

In principe is een goede losse DAC praktisch altijd beter dan de DAC die in een TV zit met analoge output. Ik heb hier een Musical Fidelity V-DAC II en de geluidskwaliteit is gewoon echt geweldig. Als ik van andere bronnen analoge output vanuit de bron zelf vergelijk met analoge output van de V-DAC, is het verschil gigantisch.

De DAC is vaak een van de dingen waar op bezuinigd wordt in apparaten als TV's, DVD spelers en geluidskaarten van computers.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:13:
[...]

Neotion CI+ Cam-module
Let op: Deze CI+ module werkt niet altijd optimaal bij Samsung, Sony en Philips televisies.
Het is aan te raden om de Smit cam module te kopen indien u een Samsung, Sony of Philips TV heeft.

Smit CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic, Samsung, Philips, Sony en Sharp televisies.
Ah... Ik zie dat dit ook op de website van Foka.nl vermeld staat... Toch vreemd dat je van Ziggo een doosje krijgt waarbij je aan de buitenkant niet kunt zien welke CI+ CAM module er in zit, een Smit of een Neotion. Ga nu wel even kijken of ik kan ruilen met iemand in de buurt die een Smit heeft. Al is het alleen maar even om te proberen of het probleem dan weg is...

In ieder geval bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Laatst online: 04-12-2023
Hoi allen,
Zonet ook de UE46D8000 gehaald.
Echter het beeld trekt letterlijk op niks.
Is er iemand die zijn instellingen kan posten.
Tv is aangesloten op Digibox van Telenet via Hdmi kabel op uitgang 4.
Woon dus in Belgie. :P

Zenders zal ik moeten ordenen maar het beeld is echt niks.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
shevchenko schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:40:
Hoi allen,
Zonet ook de UE46D8000 gehaald.
Echter het beeld trekt letterlijk op niks.
Is er iemand die zijn instellingen kan posten.
Tv is aangesloten op Digibox van Telenet via Hdmi kabel op uitgang 4.
Woon dus in Belgie. :P

Zenders zal ik moeten ordenen maar het beeld is echt niks.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ja, dat is schrikken he, out of the box. Quick fix: Zet eerst de digitale ruisonderdrukking maar eens uit of op laag. Doe hetzelfde met de mpeg-correctie. Vervolgens beeldmode op normaal of nog beter film. Contrast wat omlaag (naar 90 ofzo) en helderheid iets omhoog naar 50. Dan is het even draaglijk.

Voor de beste resultaten moet je uiteraard calibreren. Ik wil je echt aanraden om dat zelf te doen. Er zijn hier wel settings gepost, maar er is geen enkele garantie dat die ook goede resultaten opleveren op jouw exemplaar, vanwege onderlinge afwijkingen tussen de verschillende exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Laatst online: 04-12-2023
Ja alvast bedankt maar doordat ik wat een noob ben :p heb ik verkeerde bakje genomen.
Op analoog beeld ist veschrikkelijk, digitaal is much better.
Krijg wel de melding dat 1280*768 op 50hz speel, is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Ik persoonlijk vind het niet optimaal werken, je kunt beter een mediaspeler kopen. bijv een ACRyan Playon HD Mini 2. of een Popcorn Hour. en probeer anders eens vanaf je PC te streamen, dit werk geloof ik beter dan de interne mediaspeler. suc6!
Ja ben ik vandaag aan het proberen (allshare) gaat opzich goed alleen laten mvk bestanden geen subs zien en bij echte grote bestanden 9gb loopt het niet soepel. lijkt wel alsof het moet bufferen upload van me pc is ook maar 2mbsec zie ik bij het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
shevchenko schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:03:
Ja alvast bedankt maar doordat ik wat een noob ben :p heb ik verkeerde bakje genomen.
????????????????????????? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:22:
Ik heb hier een Musical Fidelity V-DAC II en de geluidskwaliteit is gewoon echt geweldig. Als ik van andere bronnen analoge output vanuit de bron zelf vergelijk met analoge output van de V-DAC, is het verschil gigantisch.
De DAC is vaak een van de dingen waar op bezuinigd wordt in apparaten als TV's, DVD spelers en geluidskaarten van computers.
Die V-DAC II ziet er mooi ;) uit; mag ook wel voor 249,- Gaat de downmix vanuit de D8000 naar 2.0 (stereo) goed voor alle soorten Dolby Digital audio (alle TV (HD) signalen, blu ray etc.)?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Woensdag monteur langs geweest om mainboard te vervangen (euvel: geen wifi) en sinds gisteravond is het weer raak: geen wifi!

Service manual gedownload en wat zie ik: er is een aparte wifi module die bedraad is aangesloten op het mainboard. Oftewel; waarom is het mainboard vervangen en niet de wifi module 8)7

Wordt dus vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

RumaNoV

Folding

shevchenko schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:03:
Kijk eens de instellingen van jouw Digibox na, waarschijnlijk dat je hier nog één en ander moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:13:
[...]

Neotion CI+ Cam-module

Smit CI+ Cam-module
Ik heb een CI+ module van UPC, dit is de SmarCAM-3 CI Plus. Is hier al wat over bekend icm een Samsung? En waar zou ik zo'n Smit module kunnen vinden?

http://www.smardtv.com/in...oxes/smarcam-3-hd-ci-plus

[ Voor 6% gewijzigd door Recklezz op 22-01-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen ervaring met de Cam module van UPC maar let op het volgende:

Welke CAM?
Voor Ziggo, Caiway en andere kabelbedrijven zijn er twee goedgekeurde CAM's verkrijgbaar: een van Neotion en een van Smit. Ze worden door Ziggo ook wel 'Digitale Televisiemodule' genoemd. Deze modules zijn in verschillende (bekende) elektronicazaken te koop en kosten rond de €60.
UPC gebruikt een andere versleuteling en heeft daarom ook een andere CAM. Deze UPC CI+ Module is alleen in bruikleen te krijgen.

Mocht je problemen ondervinden, kun je het beste UPC contacten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus2828
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:38:
Dank allen ;) ; er zijn dus drie opties voor stereogeluid:

1 Tulpstekkertjes uit de scart plug halen;
http://www.vego.nl/kabels/hqss1033/hqss1033.htm of http://www.popelectronics.nl/scart-adapter-scart-51.html Simpel en elegant: dus ik ben erg benieuwd naar D8000 ervaringen hiermee; staat bijvoorbeeld die uitgang altijd aan?

2 D/A converter
Deze oplossing vergt meer kabels, een extra stroomadapter en een los kastje. De standaard DAC lijkt bovendien geen dolby digital audio te ondersteunen: zie de ‘note’ op:” http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5279
Deze doet het wel: http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5980 maar dan ben je aardig wat kwijt voordat je kunt proberen of het inderdaad altijd goed werkt bij alle soorten input. Andere vragen: wat is de kwaliteit van de conversie, hoe los je de vertraging op?

3 Een verloopje van minijack naar tulp op de koptelefoonuitgang.
De impedantie en het niveau van de koptelefoon uitgang wijkt behoorlijk af van ”line in” niveau; werkt het in de praktijk bij de D8000 en geeft dit kwaliteitsverlies of zelfs risico’s voor TV en of versterker? Zit de minijack op een handige plek om altijd een kabel te voeden?

Wie heeft concrete ervaring met de D8000 en één van deze opties?
ik heb ervaring met alle opties. Mijn audio set is van behoorlijke kwaliteit en aangezien ik stereo cd's luister is het hier op ingericht is mijn ervaring beperkt tot 2.0 en 4.0.

- gebruik maken van de koptelefoon output is imo niet handig gezien het wegvallen van het geluid van de tv zelf. misschien is dit wel in te stellen. maar ik werd snel gek van het kabeltje (op die handige plek, niet dus) er steeds uit halen als mijn vrouw tv wilde kijken. Daarbij vond ik de kwaliteit niet goed, het geluid leek door een aanzienlijke filter te gaan en wat dof te worden.
- d/a converter gebruik ik nu zelf, een goedkoop ding van €40,- of zo. geen ervaring met 5.1. Maar het geluid dat door komt is goed, geen vervormingen bij hoog volume, geen vertraging bij geen enkele input. je kunt het geluid van de tv aan laten staan en de versterker apart bedienen. Ik gebruik het zelf icm een HTPC en heb dan goed geluid, beter dan de meeste surround systemen.
- ik heb gebruik geprobeerd te maken van de scart verloop, maar dit gaf alleen geluid bij de analoge kabel input weergave. Dus niet bij mijn htpc. (een extra kastje en adapter zag ik ook niet zo zitten en converteren van geluid gaat altijd samen met verlies in kwaliteit). Maar misschien lag dit weer aan mij, de informatie hierover is lastig te vinden.

Volgens mij is het laten vervallen van analoge output een push vanuit de fabrikant om nieuw audio spul te kopen. Gezien de kwaliteit van de meeste fabrikanten is dit een slecht plan en ook zeker gezien de snelheid waarmee de techniek verouderd. (hdmi 1.1 t/m 1.4a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een afstandbediening gehaald zoals deze hier onder? Via ebay is het een stuk goedkoper maar is het te vertrouwen?? Via welke site raden jullie mij aan het te halen?

http://www.ebay.com/sch/i..._sacat=See-All-Categories

http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/978561/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:12:
Heeft iemand al een afstandbediening gehaald zoals deze hier onder? Via ebay is het een stuk goedkoper maar is het te vertrouwen?? Via welke site raden jullie mij aan het te halen?

Ebay is zeker te vertrouwen als je betaald met paypal. Zijn mensen die deze AB bij hun aankoop van een D7000 hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
MMM,

Mijn TV valt soms vanzelf uit en start dan weer op. Alleen dan zonder beeld maar met geluid.
De TV aan en uit zetten lost het probleem op. Tot het moment het zich weer voordoet.

Iemand dit probleem al eerder gehad overgehoord?.
Heb de laatste SW versie en het gaat om een 46D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:12:

Ik heb die Qwerty-remote ja. Kreeg hem bij mijn TV.
Wel leuk ding. Alleen toetsenbord op onderkant gebruiken we zelden. Sowieso ondersteunen niet alle apps het (Pathe Thuis bijv), daar moet je het numerieke blok gebruiken.

Vind hem wel mooier en handzamer als de standaard meegeleverde afstandsbediening. Backlight is ook mooier, maar ook niet perfect. Gaat snel uit, en knippert als je een knop indrukt.
Heel veel meer dan €30 zou ik er niet voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:24:
MMM,

Mijn TV valt soms vanzelf uit en start dan weer op. Alleen dan zonder beeld maar met geluid.
De TV aan en uit zetten lost het probleem op. Tot het moment het zich weer voordoet.

Iemand dit probleem al eerder gehad overgehoord?.
Heb de laatste SW versie en het gaat om een 46D8000
Ik had dit regelmatig in combinatie met mijn PS3 en een Sony Surroundset, Surroundset vervangen en het probleem was opgelost, bleek dus aan de surroundset te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Heb er niets anders aangekoppeld. De Wii, externe HD, USB stick DVD speler, maar deze hangen er al langer aan. Maar zal deze eens los koppelen.
Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 22:48
Na lang twijfelen tussen de 7k of de 8k, vorige week ook nog even langs Foka geweest en met dank aan Quan Vu toch maar voor de ue46d8000 gegaan. 1550 excl cashback :) en helemaal dik tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
MY00 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:33:
Heb er niets anders aangekoppeld. De Wii, externe HD, USB stick DVD speler, maar deze hangen er al langer aan. Maar zal deze eens los koppelen.
Bedankt voor het antwoord.
Het was idd de Wii welke het probleem veroorzaakte. Ik heb deze aangesloten via een Wiikey maar normaal staat hier geen spanning op. Nu wel omdat de controllers leeg waren en hierdoor werd het probleem veroorzaakt.

@Thuggish _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Het was idd de Wii welke het probleem veroorzaakte. Ik heb deze aangesloten via een Wiikey maar normaal staat hier geen spanning op. Nu wel omdat de controllers leeg waren en hierdoor werd het probleem veroorzaakt.

@Thuggish _/-\o_ _/-\o_
Geen dank, kleine moeite. Super dat je het hebt kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Blijft natuurlijk wel erg vreemd dat een aangesloten apparaat (via HDMI) voor zulke storingen kan zorgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 27-09 21:13
Ik heb ook al tijden last dat het beeld af en toe wegvalt voor 10-15 seconden. Beeld en geluid loopt vast -> 'authentication' -> gecodeerd signaal -> beeld en geluid weer terug. Gebeurt som wel 4 keer in een half uur, terwijl ik er gister weer weinig last van had.

Als ik het goed begrijp na het lezen van dit topic ligt dit aan de CI module van UPC? Geen andere dingen die ik eerst kan proberen voordat ik een andere ga gebruiken? Heb al eens geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken etc., firmware is ook up to date.

[ Voor 19% gewijzigd door Sander H op 23-01-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

toch hebben we vanaf het begin een probleem met de nieuwe TV. Het gebeurt een aantal keer per avond dat het beeld blijft hangen en er dan vervolgens een venstertje met "Gecodeerd signaal" in beeld komt. Na een paar seconden komt er dan een ander venster met een ingewikkelder scherm met "Fout melding" en "Voer smartcard in", waarbij deze laatste melding na een aantal seconden verandert in "Controleert smartcard" (oid). Dan komt het venstertje "Gecodeerd signaal" weer terug en dan duurt het nog maar een paar seconden voordat het beeld weer terugkomt. Deze onderbreking duurt al met al ergens tussen de 15 en 25 seconden.
Ik kan bevestigen dat na firmware update 1018 dit probleem bij ons ook opgelost is :D

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 19:44
Wie kan dit verhaal bevestigen ? en is dit bij de 46inch ook het geval ?

D6500 3D Resolution NOT FULL HD

http://www.digitalversus....e40d6500-p11284/test.html

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=24&t=2346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
Oud nieuws. Of hoor je liever een gerenommeerde testers ipv van een of ander forum? Kijk dan even naar http://www.cine4home.de/t...00/Test_Samsung_D6500.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Medetweakers en/of D8000 bezitters,
Ik kijk nu een maand met volle tevredenheid naar de 46D8000. Wat een fantastische tv is het toch. Mediaplayer werkt ook voor het standaard werk. Nu kom ik het volgende tegen.
Ik heb een synology DS211 met de functie mediaserver aanstaan. Ik zie de standaard mappen Muziek, Foto en Video netjes verschijnen op mijn tv, ipad en andere apparaten die DLNA ondersteunen. Voeg ik nu een extra map toe op de synology bijvoorbeeld video2 en geef ik aan dat de map ook een video map is dan zie ik de map verschijnen op de ipad maar niet op de tv.
Zijn er nog meer die hier "last" van hebben? Ik zit op firmware 1021.2

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 19:46
Vrijdag ben ik bij Foka geweest om de 46D8000 te kopen.
Ik heb nog wel even zitten twijfelen of ik toch de D7000 moest nemen, die ziet er ook wel erg goed uit en is ietsjes goedkoper, maar door de 150 euro terug actie van samsung en de prima prijs die Quan Vu (Foka) mij kon aanbieden ben ik toch voor de 8000 gegaan.
De nieuwe tv is echt een enorme stap voorwaarts ten opzichte van mijn LE37M86D, die gaat nu naar de slaapkamer.

Ik heb alleen de audio/video synchronistatie nog niet helemaal perfect.
Alle apparaten zijn aangesloten op mijn Onkyo 608, deze filtert het audio signaal en stuurt de video door naar mijn tv. Nu heb ik handmatig de audio delay omhoog geschroefd zodat het beeld aardig synchroon loopt met het geluid. Ook heb ik de lipsync aangezet maar die lijkt weinig te doen.
Zijn er andere manieren (betere?) om te synchroniseren tussen audio en video met mijn huidige setup?
Hebben andere gebuikers ook last van desynchronisatie met een Onkyo 608?

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Pagina: 1 ... 79 ... 99 Laatste