Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
Waarom de netwerk upgrade niet werkt? Nou, of jij het wilt geloven of niet (ik geloof er zelf namelijk helemaal niks van), maar Samsung Nederland wil eerst de firmware upgrade uittesten voordat ze het aanbieden via de Nederlandse site. Uiteindelijk wordt het dus via netwerk wel aangeboden, zegt Samsung. Maar bij onze serie, ik heb de 2010 C serie, heb ik van de, wat zal het zijn ..... 15 upgrades, maar 1 keer online kunnen upgraden.
Dat ze het eerst zelf willen uittesten slaat natuurlijk nergens op, anders zou je de USB variant niet op jouw site plaatsen.

Ze zijn gewoon erg slecht in software. Hun website is hopeloos slecht en gedateerd en de webcare (SamsungWorld.nl) is echt een draak.

Maar goed, die gasten van webcare zijn net zo geloofwaardig als een Carglass of Johan Derksen reclame boodschap. Helemaal niet dus.

Hoe zit het dan volgens mij echt? Iemand in wellicht Zuid-Korea gooit de nieuwe firmware upgrades automatisch op alle landelijke sites van Samsung. Of er wordt vanuit de landelijk sites een database ingelezen. Want vaak weten gebruikers eerder dat er een upgrade is dan Samsung (webcare) zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 11-01-2012 12:11 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom loopt een automatische update (dus dat de tv zelf zoekt of er een update beschikbaar is) achter terwijl er op de site nieuwere updates staan die je wel via de USB kan updaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Wie zegt dat dat werkelijk zo is? Ik heb een keer een upgrade gedaan op dezelfde 1ste dag dat het beschikbaar was als USB versie. En dag later kon dat niet meer volgens medebezitters en was alleen de USB versie beschikbaar. Maar ik denk dat Samsung Nederland de online versie eerst op haar eigen, Nederlandse servers, moet zetten. Geen idee, vraag het eens aan Samsung.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:17:
Wie zegt dat dat werkelijk zo is? Ik heb een keer een upgrade gedaan op dezelfde 1ste dag dat het beschikbaar was als USB versie. En dag later kon dat niet meer volgens medebezitters en was alleen de USB versie beschikbaar. Maar ik denk dat Samsung Nederland de online versie eerst op haar eigen, Nederlandse servers, moet zetten. Geen idee, vraag het eens aan Samsung.
GerCor bedankt voor je uitgebreide reactie en advies.
Ik ga er mee aan de slag.

nogmaals dank
Gr. René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
Bij mij lukte de update via USB niet :s terwijl de tv wel ziet dat ik een USB stick erin heb gedaan met de .exe bestand. En dezelfde USB stick kan ik niet formateren via de tv (46D8000 met huidige fw 1020) maar wel met de pc. En film afspelen via dezelfde USB stick werkt wel:s....iemand zelfde probleem gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dbz1985 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:56:
Bij mij lukte de update via USB niet :s terwijl de tv wel ziet dat ik een USB stick erin heb gedaan met de .exe bestand. En dezelfde USB stick kan ik niet formateren via de tv (46D8000 met huidige fw 1020) maar wel met de pc. En film afspelen via dezelfde USB stick werkt wel:s....iemand zelfde probleem gehad toevallig?
Je moet het .exe bestand ook niet op de USB-stick zetten, maar uitvoeren op je PC. Je kunt dan aangeven dat de firmwarebestanden moet worden uitgepakt naar je USB-stick. Daarna kun je de USB-stick in je TV steken en de upgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
dbz1985 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:56:
Juist, je moet inderdaad de firmware naar jouw computer downloaden. Als je het gedownload hebt, dan het bestand 'uitpakken, unzippen' op jouw USB stick. Dan sluit je de USB stick aan op de TV, en geef je in het TV menu aan dat je het wilt installeren.

En dat een USB stick bestanden kan laten zien op de Tv is HEEL IETS ANDERS dan er mee kunnen opnemen of timeshiften. Dus, het zogenaamde MediaPlay, content afspelen, dat wil met vrijwel elke USB stick, maar timeshift en opnemen lukt met vrijwel geen enkele USB stick.

Met andere woorden; jouw vraag of iemand anders dat probleem ook heeft kan ik beantwoorden met: dat is standaard, heeft bijna iedereen last van, gewoonweg waardeloos, van Samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 11-01-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
T-GASDEUC-1018.0 voor de d6000 serie

- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- Support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- Support 3D MPO file
- Improve BBC & BBC I Player connection
- Improve PVR Recording and Replay
- Improve connection speed of CI+ /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 19:49
De T-GAPDEUC_2021.2 voor de D7000 is inmiddels ook beschikbaar, kan helaas geen change log vinden.

Edit: ah, de Engelse site geeft dezelfde wijzigingen als hieronder voor de D7000. Zal de snelheid van CI+ en Smarthub eens gaan testen :-)

[ Voor 42% gewijzigd door JivZ op 11-01-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:28
Remco Tr schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:04:
T-GASDEUC-1018.0 voor de d6000 serie

- Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
- Support to Channel range for Germany KDG Cable broadcast
- Support 3D MPO file
- Improve BBC & BBC I Player connection
- Improve PVR Recording and Replay
- Improve connection speed of CI+ /
Waar heb je deze changelog vandaan? Op de Engelse site (http://www.samsung.com/uk.../UE46D6510WKXXU-downloads) staat de changelog ook, maar dan zonder Support 3D MPO file en zonder Improve PVR Recording and Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
spacewagon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:19:
[...]
Waar heb je deze changelog vandaan? Op de Engelse site (http://www.samsung.com/uk.../UE46D6510WKXXU-downloads) staat de changelog ook, maar dan zonder Support 3D MPO file en zonder Improve PVR Recording and Replay
aub meneer ;) http://blog.moneybag.de/die-d-serie-2011-von-samsung-tv/

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 11-01-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Ah, sehr schön! Maar waar hebben zij het vandaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
spacewagon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:49:
[...]
Ah, sehr schön! Maar waar hebben zij het vandaan...?
Vraag het ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 17:49
zo te zien "die Blog-Leser Flo und Tim" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:17:
Ik heb inmiddels geprobeeerd de 1021 versie kunnen installeren via het netwerk.
Kennelijk zit er dus inderdaad verschil in versies die wel en die niet via het netwerk geinstalleerd kunnen worden. Iets om rekening mee te houden dus, maar deze werkt in ieder geval.

Bedankt allemaal.
Renévl007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:49:
[...]

Ik heb inmiddels geprobeeerd de 1021 versie kunnen installeren via het netwerk.
Kennelijk zit er dus inderdaad verschil in versies die wel en die niet via het netwerk geinstalleerd kunnen worden. Iets om rekening mee te houden dus, maar deze werkt in ieder geval.

Bedankt allemaal.
Renévl007
Vandaag installeerde die bij mij ineens wel via het netwerk, terwijl die t gister niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:58:
[...]

Vandaag installeerde die bij mij ineens wel via het netwerk, terwijl die t gister niet deed.
Hier precies 't zelfde. Ik was de update bijna gaan downloaden omdat ie 't gisteren niet deed. En zojuist werkte het via internet. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:37

mlo

Rogar schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:24:
[...]

Hier precies 't zelfde. Ik was de update bijna gaan downloaden omdat ie 't gisteren niet deed. En zojuist werkte het via internet. Ideaal!
en merken we iets van de improved ci+ connection speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
mlo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:27:
[...]

Ik gebruik geen CI+, dus kan het je niet vertellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
[...]

Ja iets maar verwacht geen wereld van verschil het loopt wat vlotter. D6530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[...]

Nope, ik niet. Neem aan dat dit bijv gaat over de Canal Digitaal module? Het zappen gaat niet sneller ofzo :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:11:
[...]

Nope, ik niet. Neem aan dat dit bijv gaat over de Canal Digitaal module? Het zappen gaat niet sneller ofzo :(
Precies, ik merk er op mijn D7000 ook niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Is er überhaupt een update geweest waarna er merkbaar verschillen waargenomen zijn? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het top dat Samsung met regelmaat FW upgrades uitbrengt, maar ik merk er echt bijzonder weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
partyondude schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:48:
Is er überhaupt een update geweest waarna er merkbaar verschillen waargenomen zijn? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het top dat Samsung met regelmaat FW upgrades uitbrengt, maar ik merk er echt bijzonder weinig van.
Ben het volledig met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

partyondude schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:48:
de 1020 update, daar heb ik een flinke verbetering m.b.t. het opnemen en pauzeren van uitzendingen vernomen! Eerst was het zo dat A/V gigantisch out of sync was. nu niet meer!, en voor de rest, tja agree! Laten ze maar eens wat doen aan de snelheid van SmartHub ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06
Wat ik me nog afvraag... Ik zit nu iets met de PVR mogelijkheid te spelen, maar ik mis iets dat in Windows Media Center wel zo was: Kan de TV niet automatisch ALTIJD live TV opnemen?

Want als ik nu iets heb gemist, kan ik niet terugspoelen omdat hij dan geen buffer heeft opgebouwd... Dat kan alleen maar als ik al n keer eerder op pauze heb gedrukt. En juist af en toe terug spoelen gebruikte ik veel in Media Center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Allemaal problemen en vragen die je elk jaar terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
@redah
Nee. Maar volgens mij als je één keer op de opnameknop hebt gedrukt nadat je de tv aanzet, blijf hij na het zappen ook opnemen. Al krijg je dan denk ik wel continue dat dialoogvenster om te bevestigen dat je echt wilt zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
Inmiddels een jaartje overheen :-) maar vanochtend toch mijn €150 op mijn rekening gestort gekregen. (papieren opgestuurd op 08-12-2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
frickY schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:14:
@redah
Nee. Maar volgens mij als je één keer op de opnameknop hebt gedrukt nadat je de tv aanzet, blijf hij na het zappen ook opnemen. Al krijg je dan denk ik wel continue dat dialoogvenster om te bevestigen dat je echt wilt zappen.
En dat kun je dan weer voorkomen door in plaats van op opnemen op pauze te drukken.
Dan neemt hij wel op en vraagt hij bij zappen niet of je het zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
[quote]Eskiya schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:39:
Inmiddels een jaartje overheen :-) maar vanochtend toch mijn €150 op mijn rekening gestort gekregen. (papieren opgestuurd op 08-12-2011)
[/quote]
1 maand is nog best oke toch.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chanelboris
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05-2024
het lukt in feite wel om op te nemen via een USB stick , maar dan wel als ge de ingebouwde digitale HD tuner van de TV gebruikt , sluit u tv aan op antenne en het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 03-10 04:27
Ben ook nog aan het wachten op €150,- en €50,- huurtegoed van moviemax en aankomende dinsdag zijn we precies 1 maand verder vanaf verstuurde datum en op de site staat max 4 weken dus ik wacht nog ff en anders voor de zekerheid nog een x brief op de post doen want het kan maar tot 20 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
dbz1985 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:40:
Ben ook nog aan het wachten op €150,- en €50,- huurtegoed van moviemax en aankomende dinsdag zijn we precies 1 maand verder vanaf verstuurde datum en op de site staat max 4 weken dus ik wacht nog ff en anders voor de zekerheid nog een x brief op de post doen want het kan maar tot 20 januari.
Ik dacht dat de actie verlengd is. Insturen kan nog tot februari volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbz1985 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:40:
Heb er ook 6-7 weken op gewacht hoor, je krijgt het heus wel. ze hebben het gewoon druk daar met al die aanvragen, en ja inderdaad dan moet je de termijn gewoon wat langer maken als je het niet kan waarmaken want nu gaat iedereen er alleen maar over zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al T-GAS6DEUC-1016.0 uitgeprobeerd? :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
remcheese schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:40:
[...]

En dat kun je dan weer voorkomen door in plaats van op opnemen op pauze te drukken.
Dan neemt hij wel op en vraagt hij bij zappen niet of je het zeker weet.
Je kunt ook gewoon "play" indrukken. Dan blijft het beeld gewoon doorlopen. "Play" is simpelweg timeshift inschakelen en "Stop" is timeshift uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Nee, ik mis hem juist heel erg :(. Maar ik wil groter en de grootste is slechts 60". Nu ga ik voor een beamer en voor tv kijken gebruik ik mijn oude 32b6000 tv ^^.
Anders wachten op de nieuwe 84 inch van Samsung die net onthuld is op de CES ;) Resolutie: 3840x2160

Btw voor mensen die op de cashback wachten: Duurt minimaal 30 dagen! Staat in de voorwaarden al vermeld dat het 30 dagen kan duren, maar is nu wegens drukte nog langer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
wie heeft er nog meer last van geprogrammeerde opnames die niet worden uitgevoerd :? Ik heb dit zeer regelmatig; dan programmeer ik een programma, en vervolgens is het programma ook uit de lijst om op te nemen maar er is niks opgenomen.

Als ik het doe wanneer ik er bij ben werkt het natuurlijk wel altijd goed, maar vooral als de tv uit staat werkt het vaak niet goed heb ik het idee. Hopelijk is het met update 1020 die ik vandaag heb geinstalleerd opgelost...want dit is echt zwaar irritant!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
FireFoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:49:
wie heeft er nog meer last van geprogrammeerde opnames die niet worden uitgevoerd :? Ik heb dit zeer regelmatig; dan programmeer ik een programma, en vervolgens is het programma ook uit de lijst om op te nemen maar er is niks opgenomen.

Als ik het doe wanneer ik er bij ben werkt het natuurlijk wel altijd goed, maar vooral als de tv uit staat werkt het vaak niet goed heb ik het idee. Hopelijk is het met update 1020 die ik vandaag heb geinstalleerd opgelost...want dit is echt zwaar irritant!
heb precies hetzelfde probleem, erg iritant. Heb het gevoel dat het probleem na een bepaalde fw update is ontstaan dus hopelijk kunnen zit ook weer oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er na de laatste update nog steeds last van hebt kan je de tv natuurlijk altijd door Samsung laten repareren. Dit is een functie die hoort te werken. Als je een D serie tv heb heb je sowieso nog garantie. Let alleen wel op dat de software via een usb stick met de laatste versie is geupdate. Je hebt geen recht op garantie als de fout te verhelpen was door de nieuwste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:49:

Update 1021 is er toch al? installeer die anders gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Laatst online: 18-06 21:20
Krijg maandag mijn LG 47LW650S omgeruild voor een samsung UE46D650.. het was mijn 2de LG en had beiden keren ontzettend veel last van backlightbleeding..zo erg dat bij het kijken van films (met de bekende zwarte balken) gewoon lichte vlekken had.. Ook viel mij het beeld enorm tegen...
Hoop dat ik met de samsung meer geluk ga krijgen...

Nu heb ik een vraag.. op de samsung site staat dat er 2 brillen worden geleverd bij de UE46D650.. kan iemand dit bevestigen? Ik krijg hem vanuit BCC geleverd ivm omruilings procedure maar de telefoniste kon mij dit ook niet bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:22
[...]en merken we iets van de improved ci+ connection speed
Het authenticeren is sneller met Ziggo op mijn D6750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers.

Ik heb een vraagje , weet niet of het al in deze forum beschreven is, maar het gaat om het volgende.

Ik ben in het bezit van de geweldige Samsung eu55d8000 smart tv, en ben daar heel content mee.

Meedere keren hoor ik een tok geluid achter de TV vandaan komen (Alleen als de TV uitstaat), dit geluid hoor je ook als je de TV aanzet, dit geluid is niet constant maar wel al een paar keer gehoord als de TV uitstaat.

Vandaag stond de TV uit , en mijn laptop stond naast mij gewoon aan, ik hoorde weer dat tok geluid en zag op mijn laptop de melding TV dmr te voorschijn komen, nu weet ik dat deze melding telkens opkomt als ik de TV aanzet. wat voor melding dat is weet ik ook eigelijk nog niet, maar zal wel iets te maken hebben met een update ofzo.. hang mij er niet aan op als ik het fout hebt..

Waarom hoor ik eigenlijk dit tok geluid als de TV uitstaat, dit kan toch niet zomaar!!!, het lijkt alsof de TV een soort signaal krijgt om aan te gaan maar dat gaat niet omdat ik dat zelf niet doet via de afstandbediening
.
Geeft Samsung soms een signaal naar mijn TV toe middels een puls ofzo om zo de update van de Firmware te doen installeren..

Nadat ik de TV aanzette zag ik dat er weer een update was en heb deze Update laten uitvoeren.

Mijn TV staat hier gewoon op een Lan netwerk , staat wel achter een hub en een router ..

Ik hoop dat een ieder hier op Tweakers iemand dit kan verklaren waarom dit gebeurt, en of ook al heb meegemaakt en mij dat kan uileggen...

Mvg
Alain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auto update of zo iets aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:30:
Hel en donder. Sinds gisteren heb ik ook het probleem dat anderen hier reeds beschreven: de opnameharddisk wordt niet meer herkend door mijn D8000. Het is toch bijna twee maanden goed gegaan. Als ik nu via het source-menu het ding probeer te benaderen dan verschijnt in het window waarin normaal gesproken de lijst met opgenomen programma's wordt weergegeven slechts de melding "Onbekend". Het lamme is dat je niet naar het menu met harddisk-opties kunt gaan met daarin de mogelijkheden de disk te laten checken op fouten, formatteren, snelheidstest uitvoeren e.d.
[...]
OPGELOST! :) Maar wel op een heel bizarre manier. De foutmelding "Onbekend" zegt natuurlijk weinig. Daarom schakelde ik de menutaal van m'n D8000 om naar Engels, om te kijken of in die taal de foutmelding veelzeggender zou zijn. Enfin, toen ik na het omschakelen naar Engels de harddisk via het source-menu benaderde kreeg ik keurig de opnamelijst te zien en kon ik mijn opnames weer afspelen. 8)7 Ook toen ik vervolgens de menutaal weer terugschakelde naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Net even schrikken. Mijn qwerty-remote deed plots helemaal niets meer.
Blijken van het een op andere moment de batterijen volledig leeg te zijn |:(

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 13-01-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Ben de hele avond al bezig met mijn D6530... die .mkv over netwerk vanaf mijn NAS blijft een drama. Heb op dit moment gigantische omwegen gevonden om dit op te lossen. Moet mijn NAS gaan funpluggen, allerlei installaties draaien, nieuwe uPnP server, gigantisch moeilijke opties doorlopen...

Wanneer ik mijn .mkv-tjes naar .avi hernoem, werkt het gewoon over het netwerk :S
Iemand een andere oplossing gevonden inmiddels? Heb zelf een D-Link DNS-323, een zeer populaire NAS die in meerdere versies is uitgebracht. Zelfde binnenwerk, ook door andere NAS-makers onder de titel CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze stond inderdaad aan, heb deze uitgezet, En zal het nu in de gaten houden.

Maar toen die aanstond heeft die niet de nieuwe firmware erop gezet, zou dan toch wel moeten als de auto update aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf update afhalen, exe uitvoeren en laten uitpakken op usb stick (fat32). Veiliger dan een netwerk update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:40:
Beste tweakers.

Ik heb een vraagje , weet niet of het al in deze forum beschreven is, maar het gaat om het volgende.

Ik ben in het bezit van de geweldige Samsung eu55d8000 smart tv, en ben daar heel content mee.

Meedere keren hoor ik een tok geluid achter de TV vandaan komen (Alleen als de TV uitstaat), dit geluid hoor je ook als je de TV aanzet, dit geluid is niet constant maar wel al een paar keer gehoord als de TV uitstaat.

Vandaag stond de TV uit , en mijn laptop stond naast mij gewoon aan, ik hoorde weer dat tok geluid en zag op mijn laptop de melding TV dmr te voorschijn komen, nu weet ik dat deze melding telkens opkomt als ik de TV aanzet. wat voor melding dat is weet ik ook eigelijk nog niet, maar zal wel iets te maken hebben met een update ofzo.. hang mij er niet aan op als ik het fout hebt..

Waarom hoor ik eigenlijk dit tok geluid als de TV uitstaat, dit kan toch niet zomaar!!!, het lijkt alsof de TV een soort signaal krijgt om aan te gaan maar dat gaat niet omdat ik dat zelf niet doet via de afstandbediening
.
Geeft Samsung soms een signaal naar mijn TV toe middels een puls ofzo om zo de update van de Firmware te doen installeren..

Nadat ik de TV aanzette zag ik dat er weer een update was en heb deze Update laten uitvoeren.

Mijn TV staat hier gewoon op een Lan netwerk , staat wel achter een hub en een router ..

Ik hoop dat een ieder hier op Tweakers iemand dit kan verklaren waarom dit gebeurt, en of ook al heb meegemaakt en mij dat kan uileggen...

Mvg
Alain
Ik had dit ook met mijn B6000 (Geen smart TV) en ook af en toe met mijn D8000, volgens mij is het gewoon dat de TV een beetje aan het afkoelen is en toen die aanstond iets warmer werd waardoor het plastic iets uit zet, niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen hier waarbij als de tv uit staat, je heel af en toe de relais hoort? Klinkt dan ineens alsof de TV aangaat, maar dat gebeurd verder niet... apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt bekend voor, een aantal keer per dag in standby stand het geluid alsof je de tv aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar gaat het de afgelopen posts toch over?

Dat is de automatische check voor updates. En als er een update was, de automatische reboots.
Zet het automatisch controleren voor updates uit in het menu. Dan kun je zelf bepalen of en wanneer je een update installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:24:
Zelf update afhalen, exe uitvoeren en laten uitpakken op usb stick (fat32). Veiliger dan een netwerk update.
Geld dit voor mij ? Zo ja

Waarom is het veiliger?? dan een netwerkupdate, Samsung is dan toch verantwoordelijk voor de Update als ik het via netwerk doet,

Die doen de update volgens de software via de tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:58:
[...]

Ik had dit ook met mijn B6000 (Geen smart TV) en ook af en toe met mijn D8000, volgens mij is het gewoon dat de TV een beetje aan het afkoelen is en toen die aanstond iets warmer werd waardoor het plastic iets uit zet, niks om je zorgen over te maken.
Dat denk ik niet dat dit zo is ,want de tv stond niet aan toen ik de tik hoorde..en heeft ook niet aangestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:50:
Daar gaat het de afgelopen posts toch over? presies.

Dat is de automatische check voor updates. En als er een update was, de automatische reboots.
Zet het automatisch controleren voor updates uit in het menu. Dan kun je zelf bepalen of en wanneer je een update installeert.
Maar de tv wordt niet automatishe geupdate , vreemd hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Ok, ik heb een probleem.

Ik heb ongeveer een maand geleden een Samsung UE32D6500 gekocht. Het is een prima tv, maar ik gebruik hem ook voor normaal computergebruik en films kijken via de pc, hij aangesloten via HDMI. Het probleem is dat als ik de tv niet op gamemode zet bij mijn PC input, hij simpelweg gaat frameskippen. Dit is heel duidelijk te merken bij films, waar die elke 10-20 seconden een paar frames skipped. Maar ook gewoon de muis bewegen op mijn bureaublad zorgt al voor gestotter van mijn muis.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik zou graag de gamemode niet willen gebruiken bij films kijken en dergelijke zodat ik optimale beeldsettings kan gebruiken in plaats van de standaard settings in gamemode die amper te veranderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je nu het VOLUME bedienbaar op een UPC afstandsbediening i.c.m. een D8000???

De UPC handleiding schrijft een procedure voor (993). maar die werkt niet.... Heb al paar keer geprobeerd. Wie oooo Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53
Lees dit even door bij ab onderdeel
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=13887.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:14:
[...]

Dat denk ik niet dat dit zo is ,want de tv stond niet aan toen ik de tik hoorde..en heeft ook niet aangestaan..
Ik hoor nooit geluiden als die langer dan 24 uur niet heeft aangestaan, en als ik hem uit zet de eerste paar uur wel, dus ik denk toch echt dat dat het is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het probleem van het missende geluid bij een opname op de aangesloten harddisk is weer terug. :'(

Tenminste, dat dacht ik. Gisteravond iets opgenomen. Wilde het aan het einde v.d. avond bekijken, begint met afspelen, alles in orde. Vervolgens een reclameblok doorspoelen, weer op [play] gedrukt, en toen werd het stil, akelig stil. Prima HD beeld, maar geen geluid. Stukje terugspoelen, geen geluid (meer). :?

Dacht van: he, shit, wel balen. Toen weer via SmartHub naar 'opgenomen programma's' gegaan. Datzelfde stuk weer afgespeeld en doorgespoeld naar dezelfde plek. En toen.. wel weer geluid (!?) 8)7 Echt, ik snap er niks van.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
spacewagon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:25:
[...]
Inmiddels is voor de D65xx ook een nieuwe firmware beschikbaar: T-GASDEUC-1018.0. Op de Engelse site staat bij de changelog o.a. "Improve Speed of CI+ connection". Hopelijk lost dit het probleem op.
Het kan toeval zijn, maar sinds dat mijn D6510 versie 1018 heeft, heb ik geen CI authenticatie problemen meer gehad. De TV is nu een keer of twintig aangezet en twintig keer ging 'ie probleemloos van Start naar Ok. De nieuwe "CAM adapter' die ik van Samsung heb gekregen heb ik daarom nog maar niet geïnstalleerd.
[...]
Volgens mij wel. Hoewel ik het nooit gemeten heb, lijkt het schermpje met daarin Authenticatie Start sneller weg te gaan en plaats te maken voor Authenticatie Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Is het ook mogelijk om rtlgemist of uitzendinggemist te kijken op de tv?
Ik heb de UE46D8000.

Ik kon op google maar weinig vinden en de zoekfunctie op het forum geeft ook niet veel soeps.

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Thomaszomer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:06:
Ik heb de UE46D8000.

Ik kon op google maar weinig vinden en de zoekfunctie op het forum geeft ook niet veel soeps.
Deze apps bestaan (nog) niet. Er zwerft wel ergens een homebrew UG-app ergens op het internet, welke je via een omweg kan gebruiken. Het is wachten op Samsung zowel NPS voor het uitbrengen van een app (zoals op Philips TV"s bijv.)

Zelf ben ik nog opzoek naar een goede oplossing voor het streamen van MKV's over het netwerk (vanaf mn NAS). Enkel de .mkv-extensie zorgt voor problemen. Zodra je renamed naar .avi is er geen probleem meer. Toch de uPNP server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Thomaszomer schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:06:
Ik heb de UE46D8000.

RTL Gemist gaat niet lukken. Maar Uitzending Gemist wel. Ga met je webbrowser naar beta.uitzendinggemist.nl, zoek je programma op en speel het af in Flash. Met veel geduld en lastig navigeren lukt het dan om een uitzending af te spelen. Niet ideaal, maar het werkt wel.
Novah schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:13:
[...]Zelf ben ik nog opzoek naar een goede oplossing voor het streamen van MKV's over het netwerk (vanaf mn NAS). Enkel de .mkv-extensie zorgt voor problemen. Zodra je renamed naar .avi is er geen probleem meer. Toch de uPNP server?
Ik stream hier alleen maar MKV'tjes en dat gaat altijd perfect. Heb geen NAS; komt gewoon vanaf mijn Windows 7 PC vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En net weer. 7(8)7
Huizenprogramma op SBS6 opgenomen, zit vervolgens naar de opname te kijken, spoel een stukje door, en het geluid houdt er mee op.
Stukje teruggespoeld, weer vooruit en ja hoor, daar is het geluid weer.
Afijn, we zitten weer een minuut of tien te kijken, en zonder dat we verder iets doen, wordt het weer stil. Zo laten doorlopen de opname (dan maar in stilte de ondertiteling lezen) en 3, 4 minuten later komt het geluid weer...
Zucht, wat kan dit nou weer zijn?

En als je nu het hele stuk terugspoelt, en weer afspeelt, blijkt het geluid er wel gewoon op te staan. M.a.w. de geluidsweergave houdt er gewoon af en toe mee op...

(ja, de meest recente firmware staat op de UE40D6530)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
TAG_ScorpioN schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:59:
[...]

heb precies hetzelfde probleem, erg iritant. Heb het gevoel dat het probleem na een bepaalde fw update is ontstaan dus hopelijk kunnen zit ook weer oplossen.
welke hdd heb jij er aan hangen? ik een WD, en met update 1020 nog steeds hetzelfde probleem. Gisteravond heeft ie iets niet opgenomen en net weer niet, echt zo frusterend! ik ga nu 1021 installeren maar heb niet het idee dat het iets gaat helpen...ik heb er 2 partities op mss dat dat er mee te maken heeft, jij ook?

Zijn er ook mensen waarbij het opnemen op externe hdd prima werkt?
ehtweak schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:05:
[...]

En net weer. 7(8)7
Huizenprogramma op SBS6 opgenomen, zit vervolgens naar de opname te kijken, spoel een stukje door, en het geluid houdt er mee op.
Stukje teruggespoeld, weer vooruit en ja hoor, daar is het geluid weer.
Afijn, we zitten weer een minuut of tien te kijken, en zonder dat we verder iets doen, wordt het weer stil. Zo laten doorlopen de opname (dan maar in stilte de ondertiteling lezen) en 3, 4 minuten later komt het geluid weer...
Zucht, wat kan dit nou weer zijn?

En als je nu het hele stuk terugspoelt, en weer afspeelt, blijkt het geluid er wel gewoon op te staan. M.a.w. de geluidsweergave houdt er gewoon af en toe mee op...

(ja, de meest recente firmware staat op de UE40D6530)
dat had ik ook, dat heb ik op kunnen lossen door een ander audiokanaal te kiezen bij het afspelen. eenmaal gedaan daarna nooit meer last van gehad

--edit--

he :? ik heb er nu 1020 op staan, lees nu over 1021. ga ik naar de site loopt die maar tot 1018 :?
http://www.samsung.com/nl...SXXN&srchword=ue55d6500vs

[ Voor 9% gewijzigd door FireFoz op 15-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Mijn D7000 heeft gisteren die 1021 update gewoon via internet gepakt hoor. Geen idee of er verbeteringen zijn trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Laatst online: 20-09 16:17
Zojuist een D6530 gekocht. Geweldig ding, je kan er echt veel mee doen. Smart Tv is ook erg handig. Ik begreep alleen van de eerst post dat je met:
-Ga naar SmartHUB
-Druk op ">>"
-Druk op "2"
-Druk op "8"
-Druk op "9"
-Druk op "<<"
Je de landen kunt kiezen waar je die apps vandaan haalt. Maar kan het zijn dat die niet meer werkt? Als ik deze toetscombinaties met mijn afstandsbediening maak dan veranderd er niks. Zou toch graag wat usa apps willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier vind de TV de harde schijf niet meer? 2,5" van Samsung. 1 TB. Heeft altijd wel gewerkt. Maar heb het gevoel dat ie sinds de laatste update (1021) niet meer gezien wordt. Een USB stick in dezelfde poort is geen probleem. De HDD wordt nog wel herkent door Windows.

Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
NeFoRcE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:01:
Hier vind de TV de harde schijf niet meer? 2,5" van Samsung. 1 TB. Heeft altijd wel gewerkt. Maar heb het gevoel dat ie sinds de laatste update (1021) niet meer gezien wordt. Een USB stick in dezelfde poort is geen probleem. De HDD wordt nog wel herkent door Windows.

Apart...
Is het een harddisk die je voor opnemen door je TV gebruikt? Heb je al een andere USB-poort geprobeerd? Lees ook dit even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

BamSlam_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Is het een harddisk die je voor opnemen door je TV gebruikt? Heb je al een andere USB-poort geprobeerd? Lees ook dit even.
Über, ik zal het even proberen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
FireFoz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:28:
[...]

welke hdd heb jij er aan hangen? ik een WD, en met update 1020 nog steeds hetzelfde probleem. Gisteravond heeft ie iets niet opgenomen en net weer niet, echt zo frusterend! ik ga nu 1021 installeren maar heb niet het idee dat het iets gaat helpen...ik heb er 2 partities op mss dat dat er mee te maken heeft, jij ook?

[...]

--edit--

he :? ik heb er nu 1020 op staan, lees nu over 1021. ga ik naar de site loopt die maar tot 1018 :?
http://www.samsung.com/nl...SXXN&srchword=ue55d6500vs
Ik heb een HDD van 1T van Samsung aangesloten op een (46D8000) Deze HDD verdeeld in twee partities waarvan 1 deel, 250GB, gebruikt wordt voor tv opnames.
Even afkloppen, maar heb nog geen problemen zoals hier eerder besproken tegen gekomen. Veel neem ik niet op, ca. 1 x per week.

[ Voor 25% gewijzigd door erreen op 16-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Misschien een hele domme vraag hoor... Maar hebben jullie de barcode ingestuurd of die sticker met streepjescodes?

Ik heb dus de barcode uitgesneden en die aan het formulier geniet. Maar ik twijfel nu of ik niet die sticker met streepjescodes bij het formulier voor de cashback had moeten doen. Ik heb het formulier voor de zekerheid nog maar een keer uitgeprint en dan stuur ik vanavond alsnog die streepjescode er achteraan. Dan hebben ze in elk geval de goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
vorige week de UE 55D6200 gekocht, zeer tevreden mee. Speelt alles af via usb.
Nu ben ik wel zoekende naar de beste beeld instellingen, is er toevallig iemand die deze al heeft?
Heb op Google en hier in het forum gezocht maar hierover niets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Goedemiddag,

Sinds een maand of drie ben ik een zeer content gebruiker van de UE40D6500. Nu heb ik sinds gisteren eindelijk mijn nieuwe PC. Deze is via UTP met mijn router verbonden, waar de TV via Wifi op aangesloten is.

Is het nu mogelijk om zonder extra investeringen bijvoorbeeld een 3D film via wifi te bekijken op de Samsung?

[ Voor 3% gewijzigd door A-Tray op 16-01-2012 14:57 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:46:
Misschien een hele domme vraag hoor... Maar hebben jullie de barcode ingestuurd of die sticker met streepjescodes?

Ik heb dus de barcode uitgesneden en die aan het formulier geniet. Maar ik twijfel nu of ik niet die sticker met streepjescodes bij het formulier voor de cashback had moeten doen. Ik heb het formulier voor de zekerheid nog maar een keer uitgeprint en dan stuur ik vanavond alsnog die streepjescode er achteraan. Dan hebben ze in elk geval de goede...
Ik heb ook de barcode uitgeknipt. Geen enkel probleem, had na een week de cash op mijn rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
A-Tray schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:10:
[...]
Is het nu mogelijk om zonder extra investeringen bijvoorbeeld een 3D film te downloaden en deze via wifi te bekijken op de Samsung?
Als jij een maatschappij weet te vinden die haar 3D films gratis aanbiedt via het net en daarbij geen al te hoge bitrates gebruikt zodat je wifi-verbinding het aankan: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
BamSlam_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:50:
[...]

Als jij een maatschappij weet te vinden die haar 3D films gratis aanbiedt via het net en daarbij geen al te hoge bitrates gebruikt zodat je wifi-verbinding het aankan: ja.
Goed punt, bericht even aangepast om verwarring te voorkomen. Tot welke bitrate zou ik kunnen gaan?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
De jongens van HD Nation laten even zien hoe je 55D8000 er van binnen uitziet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Ja en nee. :?

Ik had er eerst een externe USB harddisk er aanhangen met eigen voeding (wat groter, ouder exemplaar). Destijds met firmware versie 1016. Daar had ik af en toe het probleem dat een opname gewoonweg NIET gemaakt werd of dat er geen geluid was.
De afgelopen maanden heeft Samsung diverse firmware updates uitgebracht en die heb ik iedere keer braaf geïnstalleerd. In de tussentijd hangt er nu een Samsung 2.5" harddiskje aan (voeding via USB). Is een stuk snellere schijf (zelfs USB 3 i/f). Doet het over het algemeen prima als PVR recorder.
En nu weer sinds een paar dagen (met de laatste) firmware dat probleem van GEEN geluid bij een opname. Maar als je dan de opname opnieuw via de SmartHub app 'opgenomen programma's' weer afspeelt doet 'ie het weer wel (of niet). Het is net een gokspelletje... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...dat had ik ook, dat heb ik op kunnen lossen door een ander audiokanaal te kiezen bij het afspelen. eenmaal gedaan daarna nooit meer last van gehad
Die begrijp ik niet zo goed 'een ander audiokanaal kiezen?' Hoe dan en op welk moment?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
BamSlam_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Ik heb ook de barcode uitgeknipt. Geen enkel probleem, had na een week de cash op mijn rekening staan.
Ok, geen probleem dus. Een week is wel erg snel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen of was dat gewoon geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:20:
[...]
Die begrijp ik niet zo goed 'een ander audiokanaal kiezen?' Hoe dan en op welk moment?
Lees deze post even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:32:
Ok, geen probleem dus. Een week is wel erg snel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen of was dat gewoon geluk?
Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, die heb ik gelezen. Zal het eens een keer proberen als het probleem weer optreedt.

Alleen dan snap ik het nog niet... Want ik zit naar een opname te kijken/luisteren en ineens stopt het geluid. Spoel ik dan terug, of roep de opname opnieuw op, dan speelt 'ie wel MET geluid, zonder onderbreking....
Het geluid wisselt toch niet ineens van taalinstellingen en dan weer halverwege, of spontaan, weer terug? 8)7
En tijdens de opname kun je toch helemaal geen taalinstelling doen? Tenminste, die doe ik niet...(?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik had het probleem ook maar ik had of geen geluid of wel geluid, het was niet zo dat dat veranderde tijdens het afspelen. Je kunt tijdens het afspelen dus een geluids kanaal kiezen, probeer maar eens.

Ik zal zo mijn hdd eens aan een andere usb poort hangen eens kijken of dat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu ook een week of 3 een Samsung UE40D6530 LED-TV, waarop we via de ingebouwde CI+ interface en een Neotion module via Ziggo TV kijken. Een hele vooruitgang tov onze Philips 26" CRT TV :-)

Toch hebben we vanaf het begin een probleem met de nieuwe TV. Het gebeurt een aantal keer per avond dat het beeld blijft hangen en er dan vervolgens een venstertje met "Gecodeerd signaal" in beeld komt. Na een paar seconden komt er dan een ander venster met een ingewikkelder scherm met "Fout melding" en "Voer smartcard in", waarbij deze laatste melding na een aantal seconden verandert in "Controleert smartcard" (oid). Dan komt het venstertje "Gecodeerd signaal" weer terug en dan duurt het nog maar een paar seconden voordat het beeld weer terugkomt. Deze onderbreking duurt al met al ergens tussen de 15 en 25 seconden.

De smartcard heb ik al gewisseld met een smartcard die in de HD harddiskrecorder zit. Die smartcard heeft nooit problemen gegeven. De problemen bleven echter optreden met deze andere smartcard.

Een verkoper van de winkel waar ik hem gekocht heb, heeft me al een dure nieuwe COAX-kabel aangesmeerd, maar dat mocht ook niet baten.

Vandaag zag ik dat er een nieuwe software-update beschikbaar was (1018). Die heb ik net geinstalleerd en sinds die tijd (45 min geleden) nog geen onderbreking gehad.

Wie kent deze problemen en heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Dat probleem heb ik hier al eens voorbij zien komen FirstGear. Je bent in ieder geval niet de enig die dit had/heeft. Betreft de coax: Kant en klare? Zo ja, gewoon terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, had toch al even gezocht op dit forum... Kwam vergelijkbare problemen alleen maar tegen als het om opstarten van de TV ging. Zal nog eens even zoeken. Mocht je een concrete posting weten, dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Gevonden: http://gathering.tweakers...339///gecodeerd%2Csignaal

Zou het dan toch een defecte CAM module zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de exacte error meldingen?

Misschien is je signaal soms niet sterk genoeg>
Kijk naar de melding en zoek 'm in de lijst hier >>
https://www.ziggo.nl/#hel.../storingen-werkzaamheden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:17:
Wij hebben nu ook een week of 3 een Samsung UE40D6530 LED-TV, waarop we via de ingebouwde CI+ interface en een Neotion module via Ziggo TV kijken. Een hele vooruitgang tov onze Philips 26" CRT TV :-)

Toch hebben we vanaf het begin een probleem met de nieuwe TV. Het gebeurt een aantal keer per avond dat het beeld blijft hangen en er dan vervolgens een venstertje met "Gecodeerd signaal" in beeld komt. Na een paar seconden komt er dan een ander venster met een ingewikkelder scherm met "Fout melding" en "Voer smartcard in", waarbij deze laatste melding na een aantal seconden verandert in "Controleert smartcard" (oid). Dan komt het venstertje "Gecodeerd signaal" weer terug en dan duurt het nog maar een paar seconden voordat het beeld weer terugkomt. Deze onderbreking duurt al met al ergens tussen de 15 en 25 seconden.

De smartcard heb ik al gewisseld met een smartcard die in de HD harddiskrecorder zit. Die smartcard heeft nooit problemen gegeven. De problemen bleven echter optreden met deze andere smartcard.

Een verkoper van de winkel waar ik hem gekocht heb, heeft me al een dure nieuwe COAX-kabel aangesmeerd, maar dat mocht ook niet baten.

Vandaag zag ik dat er een nieuwe software-update beschikbaar was (1018). Die heb ik net geinstalleerd en sinds die tijd (45 min geleden) nog geen onderbreking gehad.

Heb het zelf ook een paar keer gehad maar dat was met de oude firmware een paar maanden geleden. (1017) geloof ik (D8000) en sinds 1018 geen problemen meer zit nu op 1021 en nog steeds geen gecodeerd signaal meer gezien. denk dat het aan de firmware lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens de monteur die vorige week naar mijn 3d problemen heeft gekeken (niets uitgekomen trouwens, wel mainboard vervangen) was 1018 inderdaad een update die problemen met de CI+ module oplost. Goed mogelijk dus dat het probleem daarmee weg is :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Nog wat extra nieuws over de Samsung 2012 modellen:

We managed to check out Samsung's 2012 LED TV range on the firm's stand at the CES 2012 consumer technology show. The range comprises nine models—the EH4000, EH4500, EH5000, EH5300, EH5500, EH6100, EH6710, ES7000 and ES8000.

EH Series

At entry-level, Samsung's 2012 LED TV range starts with the EH4000. This is a pretty basic model with a high-def screen (1366 x 768 pixels) and a 'colour enhancement' function. Next up comes the EH4500, which is basically the same model but with added connected services (Samsung's Smart TV portal).

Full HD resolution kicks in with the EH5000, which otherwise has the same specs and functions as its two lower-end counterparts. The EH5300 is Wi-Fi Ready for connection to the Internet using a USB Wi-Fi dongle, available as an optional extra. Then, the EH5500 adds a 100 Hz mode to all those functions.

Active shutter 3D is present as from the EH6100 (Full HD 3D unlike 2011's 6000 series), which also has built-in Wi-Fi. On top of all that, the EH6710 has backlight micro dimming, a 400 Hz mode and three HD TV tuners.

All models in the EH range have a super-slim casing thanks to Edge LED backlighting. The screen bezel is slim too, at just 12 mm.

ES Series

Samsung's two highest-end 2012 LED TVs are the ES7000 and ES8000. Both models are compatible with active shutter 3D and have 800 Hz motion interpolation modes (native frequency 200 Hz). The only difference between the two models is that the ES7000 uses standard micro dimming technology whereas the ES8000 uses 'Ultimate' micro dimming for dynamic backlighting that's twice as precise.

Both these models are equipped with Samsung's new voice and motion control system. We tried out these functions on Samsung's stand and, a few errors aside (the TV we tested wasn't the final version, however) the voice controls were more advanced than those seen in LG TVs.
You can therefore effectively turn the TV on and off, control the volume, change channels, open the Smart TV portal and more without ever having to press a button. You'll soon be able to launch apps in the same way too.

To launch the motion control system you simply have to wave hello to the TV. A pointer then appears onscreen, which you can move around using your hand, then you confirm choices by clenching your fist. You can then change channels, adjust the volume and launch applications from the Smart TV menu.

The screen bezel is even slimmer in these models too, at just 5 mm.

(bron: http://www.digitalversus....-led-tv-range-n22874.html)

Wat heeft het hebben van meerdere TV tuners in een TV eigenlijk voor meerwaarde?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
knights16 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:42:
Wat heeft het hebben van meerdere TV tuners in een TV eigenlijk voor meerwaarde?
Ene zender kunnen kijken terwijl je een andere opneemt, PiP e.d.

Al vraag ik me af wat ze bedoelen met "3 HD TV tuners". Houdt dat in dat je DVB-C, DVB-T en DVB-S(2) kunt ontvangen? Dat kan mijn D8000 ook, al kan hij maar 1 zender tegelijk tunen. Wat ik wil is echt meerdere tuners, zodat je tegelijk twee of meer TV-kanalen kan tunen.

[ Voor 34% gewijzigd door BamSlam_ op 17-01-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Humm, EH6100 & EH6710 van de nieuwe modellen trekken me wel aan. Sta op het punt (heb nu nog niets) om een 6510 te kopen, maar die wordt de laatste weken alleen maar duurder?!
Ik ben alleen wel nieuwsgierig wat het uiterlijk wordt van die twee nieuwe modellen. En natuurlijk de prijs. Vind de 6500 eigenlijk een beetje lelijk. 6510 is wel mooi, maar je betaald op dit moment bijna 200 euro extra voor het witte randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:17:

Had het zelfde probleem als jij, ik heb nu de ci+ module van Smit gekocht en heb nu nergens last meer van.
Ik heb hem nu een aantal weken en geen melding gecodeerd signaal meer gehad.
Het is wel zonde van je geld ,maar ja dat wist ik ook niet van tevoren, we hebben maar gelijk een 32d5700 voor in de slaapkamer gekocht en gebruik daar de neotion module. En tot nu toe ook in de slaapkamer ook nergens meer last van gehad.
Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste