Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:19:
[...]
Ik krijg het op m'n d8000/qnap nas/twonky 6034 ook niet gedaan. MKV naar avi hernoemen>geen resultaat, clients.db aanpassen>geen resultaat.
Mijn ideen zijn op wat dat betreft.
Deze speelt vanaf mijn NAS met twonky 6.0.37: DivX Plus HD Showcase: Sintel:
1080p H.264 MKV, AAC 5.1 Surround, AAC Stereo, 507MB
onderaan deze pagina: http://www.divx.com/en/el...nition/divx-plus-hd/video

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=213&t=53199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:46:
Toch eens vertellen hoe je dat doet dan.

Via mijn NAS lukte het niet en ook niet nadat ik AllShare op m'n laptop installeerde om daarmee MKV's te streamen.

Draak van een oplossing natuurlijk, NAS staat altijd aan en nu zou ik voor een filmpje de laptop aan moeten zetten. Enfin, ook dat werkte dus niet. TV blijft melden dat bestand niet ondersteund wordt.

Hetzelfde MKV bestand op een USB stick aangesloten op de TV werkt wel goed, dus zou niet aan de bestanden kunnen liggen.

Nu met Plex op zowel laptop als op de TV (zelfde uitgangspunt; laptop staat aan en streamt naar TV) werkt het wel.
Wat ik wel weet is dat je binnen MKV versies hebt, zeg maar 1 was de eerste versie, en 2 is de nieuwere versie. 2 werkt op heel veel apparaten nog niet omdat het geen ondersteuning bied, 1 zou het overal moeten doen. dus ik zal dan toch maar is wat meer MKV's testen dan die ene film die je nu hebt, probeer bijv eens wat afleveringen van TV series die zijn toch maar 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:07:
Ik heb mijn .mkv bestanden gewoon op 1 van de HDD's van m'n pc staan. De locatie voeg ik toe aan Allshare et voila, ik kan film kijken.
Met ondertilteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem, als ik 3D inschakel op de tv krijg ik maar Half beeld, enkel onderin de tv, bovenkant blijft zwart. iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik de VOLUME knop van de UPC afstandbediening (zwarte) werkend met de D8000?? Ik heb al de procedure met code 993 geprobeerd..zoals in handleiding upc staat. maar dat werkt niet bij de D8000?

weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik gebruik dus de UPC afstandsbediening omdat ik ook opneem met de UPC recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:10:
[...]

Deze speelt vanaf mijn NAS met twonky 6.0.37: DivX Plus HD Showcase: Sintel:
1080p H.264 MKV, AAC 5.1 Surround, AAC Stereo, 507MB
onderaan deze pagina: http://www.divx.com/en/el...nition/divx-plus-hd/video

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=213&t=53199
Dankje voor de moeite, maar nee ook Sintel geeft een "not supported file format" melding.
Ik heb ook wel een mediaspeler die het perfect doet, maar het blijft fustrerend.
Het zou gewoon moeten werken lees ik overal 8)7
Het ligt iig bij twonky, van usb stick gaat prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Dankje voor de moeite, maar nee ook Sintel geeft een "not supported file format" melding.
Ik heb ook wel een mediaspeler die het perfect doet, maar het blijft fustrerend.
Het zou gewoon moeten werken lees ik overal 8)7
Het ligt iig bij twonky, van usb stick gaat prima :)
je herstart toch twonky? nadat je die wijziging opsloeg? Kan natuurlijk ook aan die qnap liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
download elk 22.5 MB, demo met .srt voor
mp4: https://rapidshare.com/files/3763997429/mp4_srt_demo.zip
mkv: https://rapidshare.com/files/4026541484/Mkv_srt_demo.zip
uitpakken, en plaats beide bestanden op usb, nas, ...
en speel ze af met de interne mediaspeler van uw Samsung beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Ja, die haal ik zoals al aangehaald een paar pagina's terug uit het .mkv bestand met MKVExtractGUI2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:18:
[...]

MKV via twonky moet normaal lukken? Eventueel eens zoeken op edit client.db twonky en jou NAS

>>
NA:Samsung Smart TV
DD:Samsung DTV
XM:DLNA15
XM:FORCE_DURATION
XM:FORCE_4TH_FIELD
XM:AARES
DX:SAMSUNGFEATLIST
DB:FIX
MT:mkv video/x-mkv
MT:mpeg,mpeg2,vdr,spts,tp,ts video/mpeg
HP:chunked
MT:m4a audio/mp4
TR:JPEGORG,JPEG160x160,JPEG1920x1080,JPEG640x480,JPEG1024x768
Hartelijk dank voor het meedenken, maar ik heb een Lacie Network Space 2 en om instellingen van Twonky te kunnen wijzigen (ofwel toegang tot root map) moet hij geroot/gehacked zijn.

De eerste Google hit op jouw zoekquery leverde een interessant forum op met veel info. Helaas werkt de daar beschreven methode om de LaCie te rooten alleen met fw 1.x en ik draai 2.1.2

Maar de site is interessant genoeg om te bookmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:18:
[...]

Wat ik wel weet is dat je binnen MKV versies hebt, zeg maar 1 was de eerste versie, en 2 is de nieuwere versie. 2 werkt op heel veel apparaten nog niet omdat het geen ondersteuning bied, 1 zou het overal moeten doen. dus ik zal dan toch maar is wat meer MKV's testen dan die ene film die je nu hebt, probeer bijv eens wat afleveringen van TV series die zijn toch maar 1 GB.
Geloof me, MKV's genoeg hier om te testen :)

Tegen de tijd dat ik die allemaal via m'n laptop op de TV heb bekeken (streamen via Plex), dan zijn we wel wat firmware versies van de TV en/of mijn NAS verder.

Ik gok er op dat het "probleem" (echt een luxe probleem hoor) vanzelf wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag, Ik heb een Samsung EU40D6500 en altijd perfect 3D kunnen kijken, maar vandaag gebeurde er iets vreemds, ik wou 3D kijken en mijn tv geeft dan nog maar half beeld, De bovenkant is Zwart en onderin geeft hij 3D beeld, ik heb alles geprobeerd, firmware geupdate van 113 naar 117.1, tv gerest alles opnieuw geinstalleerd. Maar zodra ik 3d wil kijken heb ik maar half beeld horizontaal. iemand enig idee of dit ergens door is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
Kaputt ... zeggen de Duitsers dan.

Blamm in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 07-01-2012 03:04 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

3d die niet FULL HD zou zijn bij de D6500 krijgt zo een compleet nieuwe dimensie.... :o

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:34:
[...]Hartelijk dank voor het meedenken, maar ik heb een Lacie Network Space 2 en om instellingen van Twonky te kunnen wijzigen (ofwel toegang tot root map) moet hij geroot/gehacked zijn.

De eerste Google hit op jouw zoekquery leverde een interessant forum op met veel info. Helaas werkt de daar beschreven methode om de LaCie te rooten alleen met fw 1.x en ik draai 2.1.2
als je dan bvb googelt op LaCie Network Space 2 2.1.2 root access ssh kom je dan bvb deze tegen:
Enabling SSH root access. Toch vreemd dat fabrikanten jou toegang ontzeggen op jou hardware en dit dan nog vergeten te vermelden dat je beperkt wordt in het gebruik van jou NAS die Linux draait. De schoften allemaal gelijk: geld graaien en nul respect voor klanten. Liberale markt economie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 02:27:
Nogmaals mijn vraag, Ik heb een Samsung EU40D6500 en altijd perfect 3D kunnen kijken, maar vandaag gebeurde er iets vreemds, ik wou 3D kijken en mijn tv geeft dan nog maar half beeld, De bovenkant is Zwart en onderin geeft hij 3D beeld, ik heb alles geprobeerd, firmware geupdate van 113 naar 117.1, tv gerest alles opnieuw geinstalleerd. Maar zodra ik 3d wil kijken heb ik maar half beeld horizontaal. iemand enig idee of dit ergens door is op te lossen?
als je op de 3D knop drukt krijg je dan nog de 3 keuzes: 2D, naast elkaar, onder elkaar of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:30
Aehaeh schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:59:
ik krijg mijn beed niet op auto-breed bij keuze beeld instellingen, das de einige die niet grijs is, enig idee wat ik verkeerd doe ?
Gaat het om een HD uitzending? Dan is het idd niet mogelijk om oude programma's die in 4:3 uitgezonden zijn op volledigbeeld te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad het probleem wat ik ook heb, verdikkeme hij is nog geen 5 maand oud! Wordt bellen met Samsung begrijp ik dus. Heb ook de firmware ge-update van 113 naar 117.1 en dat heeft het ook niet opgelost. Kan je gewoon Samsung bellen voor service aan huis? Iemand ervaring met de Service van Samsung tv? :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Dit is inderdaad het probleem wat ik ook heb, verdikkeme hij is nog geen 5 maand oud! Wordt bellen met Samsung begrijp ik dus. Heb ook de firmware ge-update van 113 naar 117.1 en dat heeft het ook niet opgelost. Kan je gewoon Samsung bellen voor service aan huis? Iemand ervaring met de Service van Samsung tv? :'(
Geen ervaring maar de monteur komt inderdaad gewoon aan huis als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:38:
[...]

Geloof me, MKV's genoeg hier om te testen :)

Tegen de tijd dat ik die allemaal via m'n laptop op de TV heb bekeken (streamen via Plex), dan zijn we wel wat firmware versies van de TV en/of mijn NAS verder.

Ik gok er op dat het "probleem" (echt een luxe probleem hoor) vanzelf wordt opgelost.
Hoezo een Luxe probleem? als ze zeggen dat het MKV's ondersteund mag je daar toch van uit gaan? als het dan niet werkt vind ik dat schandalig. ik gebruik het zelf niet maar stel nou dat je daar specifiek je TV voor gekocht heb? en ze lossen alles wel ff met firmware updates op (binnen 2 jaar ?) dan heb je die TV gekocht en moet je 2 jaar wachten voor alles normaal werkt.. maargoed succes ermee in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:10:
[...]

als je dan bvb googelt op LaCie Network Space 2 2.1.2 root access ssh kom je dan bvb deze tegen:
Enabling SSH root access. Toch vreemd dat fabrikanten jou toegang ontzeggen op jou hardware en dit dan nog vergeten te vermelden dat je beperkt wordt in het gebruik van jou NAS die Linux draait. De schoften allemaal gelijk: geld graaien en nul respect voor klanten. Liberale markt economie :(
Klopt, root access is mogelijk bij mijn FW door een custom firmware te compilen. Ten eerste heb ik daar geen zin in en ten tweede, dit wordt off topic.

Met jouw tweede opmerking/stelling heb je overigens helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Middag! Sinds gisteren m'n 2e 46D8000 hangen. De 1e had een dode pixel... Weer helemaal geïnstalleerd, alleen update ie niet naar 1020... Hij kan geen nieuwe software vinden op 't netwerk. Terwijl ik vorige week nog geüpdate ben van 1018 naar 1020.

Iemand enig idee waarom 't niet werkt? Ik kan wel op internet en 3D filmpjes kijken via Smarthub. Ik zal 't anders via usb moeten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
M'n eerste 46D8000 had een stuck red pixel, toen maar omgeruild.

Dat kan nu niet meer, te lang geleden en intussen word ik op de huidige TV verblijd met een stuck blue pixel.

Valt niet onder Samsung's garantie, tenzij opeens alle 3 subpixels defect zijn en dan ook nog meerdere tegelijk,

Wat updaten betreft, altijd via USB gedaan, geen ervaringen met online updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Voor mijn ouders heb ik de UE32D5720 op het oog nu de oude TV na 25 jaar dienst de geest gaf. Ze hebben een audio LINE-OUT nodig om het geluid aan te sluiten op een ringleiding: mijn moeder is hardhorend. Gebruik van de koptelefoonaansluiting is geen optie, want dan kan mijn vader niets meer horen.

Bij de oude TV werd de SCART gebruikt en hadden we er een verloopje opgezet naar LINE-OUT. De SCART van de Samsung geeft - zo lees ik in dit forum - "geen geluid door van een externe HDMI bron".

Is het geluid van digitale Ziggo TV via CI+ dan te beluisteren, of moet je dat beschouwen als een externe HDMI bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
Nu weet ik dat i'net via de kabel sneller gaat als wifi. Wat ik me afvraag is in hoeverre het mogelijk is om films via pathe app met wifi te bekijken? Gaat dit met zowel SD als HD films zonder haperingen?
Hoe zit het eigenlijk met films die je halverwege "afbreekt" ? kun je deze zonder opnieuw voor te betalen verder afkijken?
Op pathe-thuis kan ik hier namelijk niks over vinden?
Ps. Ik heb Ziggo AiE Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Over het algemeen hebben die stream een vrij lage bandbreedte. Het ligt echter helemaal aan de opstelling die je hebt (bereik, 802.11n, simultaneous dual-band etc). Ik stream zelf mbv de Netgear WNDR3700 over de 5GHz-band. Gaat prima, al heb ik Pathé Thuis nog nooit geprobeerd; ik wacht nog op mijn huurtegoed.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
@Eskiya. je kunt er niks over vinden? Misschien heb je helemaal niet gezocht. Je huurt de film voor 2 dagen en die 2 dagen gaan in zodra je de film start. Staat gewoon op de site van Pathé.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Wil op korte termijn de ue55d6530 kopen, enkel vraag ik me af wat de prijs gaat doen tijdens of na de ces 2012. Zakken de prijzen dan? Of komt dit pas als de nieuwe toestellen de winkel bereiken? Wat naar verwachting ergens in april is.

Mensen die de tv markt al een tijdje langer in de gaten houden weten dit soort dingen vaak, ik zoek het juiste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Denk dat de prijzen juist niet gaan zakken. Nu zijn er verschillende aanbiedingen om de TV's nog te verkopen, op het moment dat de nieuwe TV's er zijn zullen deze duurder zijn dan de oude modellen en dan wordt het verschil te groot.

Let op ik het het over de netto prijzen en niet de bruto adviesprijzen. Acties met geld terug en video te goed zal dan ook even opzich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Eskiya schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:19:
Nu weet ik dat i'net via de kabel sneller gaat als wifi. Wat ik me afvraag is in hoeverre het mogelijk is om films via pathe app met wifi te bekijken? Gaat dit met zowel SD als HD films zonder haperingen?
Hoe zit het eigenlijk met films die je halverwege "afbreekt" ? kun je deze zonder opnieuw voor te betalen verder afkijken?
Op pathe-thuis kan ik hier namelijk niks over vinden?
Ps. Ik heb Ziggo AiE Plus
Ik heb inmiddels al 3 films in HD via de Pathe App over wifi van mijn Ziggo uBee modem bekeken. Gaat prima.

Een film eenmaal betaald heb je 30 dagen de tijd om hem te bekijken. Nadat je hem de eerste keer hebt aangezet kun je hem nog 48-uur lang opnieuw blijven kijken. Afbreken is dus geen probleem.

De eerste keer dat ik een film afbrak ging hij de daarna automatisch verder waar ik gebleven was, ideaal.
Bij de derde film werkte dit niet, en moest ik handmatig anderhalf uur verder skippen. Dat was dan weer erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10 15:00
Ik ben een 46 inch d8000 rijker voor 1549 incl cashback en twee 3d brillen kom ik op 1399 uit :) dankzij foka en Quan Vu

beeld is fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hel en donder. Sinds gisteren heb ik ook het probleem dat anderen hier reeds beschreven: de opnameharddisk wordt niet meer herkend door mijn D8000. Het is toch bijna twee maanden goed gegaan. Als ik nu via het source-menu het ding probeer te benaderen dan verschijnt in het window waarin normaal gesproken de lijst met opgenomen programma's wordt weergegeven slechts de melding "Onbekend". Het lamme is dat je niet naar het menu met harddisk-opties kunt gaan met daarin de mogelijkheden de disk te laten checken op fouten, formatteren, snelheidstest uitvoeren e.d.

Ik heb uiteindelijk SamyGo gestart en kon daarna met FTP zien dat de opnamebestanden nog gewoon op de disk aanwezig zijn. Eventueel kan ik ze dus redden door ze naar mijn PC te FTP-en, de HD te herformatteren en dan de bestanden via FTP weer terug te kopiëren. Wel erg omslachtig. Wat ik eerst ga proberen is de schijf te mounten onder linux en kijken of er met partioneer software wat aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ff nog mijn probleem aankaarten. Ik weet dat het al een keer is langsgekomen maar ik kan het niet meer terugvinden op het forum. Het gaat erom dat ik bij ingeplande opnames geen geluid meer krijg bij bijvoorbeeld RTL4 HD (Ziggo). Voorheen lukte het me wel een paar keer, maar nu lijkt het erop dat ik geen geluid meer bij de opnames heb. Hoe kan ik dit oplossen / hebben jullie dit opgelost?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:35:
Ff nog mijn probleem aankaarten. Ik weet dat het al een keer is langsgekomen maar ik kan het niet meer terugvinden op het forum. Het gaat erom dat ik bij ingeplande opnames geen geluid meer krijg bij bijvoorbeeld RTL4 HD (Ziggo). Voorheen lukte het me wel een paar keer, maar nu lijkt het erop dat ik geen geluid meer bij de opnames heb. Hoe kan ik dit oplossen / hebben jullie dit opgelost?
Ander audiospoor kiezen in het geluidsmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

BamSlam_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Ander audiospoor kiezen in het geluidsmenu.
Hij staat nu automatisch op het tweede audiospoor, Dolby Digital spoor denk ik. Moet ik dit dan vantevoren doen en blijft hij dan voor altijd op dat spoor opnemen tijdens ingeplande opnames?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Amiet01 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:14:
Hij staat nu automatisch op het tweede audiospoor, Dolby Digital spoor denk ik. Moet ik dit dan vantevoren doen en blijft hij dan voor altijd op dat spoor opnemen tijdens ingeplande opnames?
Nee, je moet bij afspelen het juiste spoor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29
BamSlam_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:30:
Hel en donder. Sinds gisteren heb ik ook het probleem dat anderen hier reeds beschreven: de opnameharddisk wordt niet meer herkend door mijn D8000. Het is toch bijna twee maanden goed gegaan. Als ik nu via het source-menu het ding probeer te benaderen dan verschijnt in het window waarin normaal gesproken de lijst met opgenomen programma's wordt weergegeven slechts de melding "Onbekend". Het lamme is dat je niet naar het menu met harddisk-opties kunt gaan met daarin de mogelijkheden de disk te laten checken op fouten, formatteren, snelheidstest uitvoeren e.d.

Ik heb uiteindelijk SamyGo gestart en kon daarna met FTP zien dat de opnamebestanden nog gewoon op de disk aanwezig zijn. Eventueel kan ik ze dus redden door ze naar mijn PC te FTP-en, de HD te herformatteren en dan de bestanden via FTP weer terug te kopiëren. Wel erg omslachtig. Wat ik eerst ga proberen is de schijf te mounten onder linux en kijken of er met partioneer software wat aan te doen is.
Welkom bij de club. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 10:37
Ik ben al wat research aan het doen betreft een vervanging dit jaar van oud beeldbuis beesje van 14 jr oud.(lees begint kuren te krijgen)

Nu heb ik wat zelf nog een vraag.

Heb beelden gezien van nieuwe tv's, wat ik niet mooi vind is dat je de sfeer van de film kwijtraakt en lijkt alsof het met een gewone camera erbij staat.
Waar moet ik opletten omdat niet te kopen?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
Offens1490 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:49:
Ik ben al wat research aan het doen betreft een vervanging dit jaar van oud beeldbuis beesje van 14 jr oud.(lees begint kuren te krijgen)

Nu heb ik wat zelf nog een vraag.

Heb beelden gezien van nieuwe tv's, wat ik niet mooi vind is dat je de sfeer van de film kwijtraakt en lijkt alsof het met een gewone camera erbij staat.
Waar moet ik opletten omdat niet te kopen?
Probeer is beter te omschrijven wat je niet mooi vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Zal het proberen maar is lastig.

Films op oude tv kun jezien dat het op een bepaalde manier opgenomen is.
Nu wordt het straks met een nieuwe tv al heel scherp. Wat ik bedoel te zeggen is dat bv een hd film als avatar zo scherp is dat je de film kijkt als het ware bekijkt dat je erbij staat en dat het opgenomen is met een gewone camera.

ik zou niet weten hoe ik het duidelijk moet formuleren

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Ik begrijp je vraag. Dit kun je aanpassen door de kleuren allemaal iets minder hard te overkomen.
De standaard instellingen zullen je daarmee al heel erg goed helpen.
In de winkels willen ze kleuren zo "goed" mogelijk overlaten komen, maar thuis is dit zeker niet nodig.
Ik had dit gevoel ook in het begin toen ik de TV net had (D8000), maar naar de juiste instelling is het weg.
Dit komt trouwens over het algemeen niet voor bij goede speelfilms maar veel meer bij slechte (goedkope) series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Offens1490 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:10:
Zal het proberen maar is lastig.

Films op oude tv kun jezien dat het op een bepaalde manier opgenomen is.
Nu wordt het straks met een nieuwe tv al heel scherp. Wat ik bedoel te zeggen is dat bv een hd film als avatar zo scherp is dat je de film kijkt als het ware bekijkt dat je erbij staat en dat het opgenomen is met een gewone camera.

ik zou niet weten hoe ik het duidelijk moet formuleren
Ik weet precies wat je bedoelt. Dit heet het 'Soap opera effect' en wordt veroorzaakt door de motion compensation. Deze staat standaard te hoog, waardoor je dit effect krijgt (zelfs de beste films zien er ineens heel goedkoop uit en het lijkt dan inderdaad net alsof je zelf op de set staat).

Gelukkig is dit eenvoudig te verhelpen door de motion compensation op standje 'clear' te zetten. Daarna heb je er totaal geen last meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 08-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 17:49
Hidde schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:12:
Ik ben een 46 inch d8000 rijker voor 1549 incl cashback en twee 3d brillen kom ik op 1399 uit :) dankzij foka en Quan Vu

beeld is fantastisch
Vanmiddag zelfde aankoop gedaan, met dank aan idd Quan Vu en Foka... De TV staat nog onuitgepakt in de gang dus ik kom niet verder dan "doos is fantastisch". in de 21e eeuw moet je een TV installeren inclusief connectiviteit, calibratie en firmware upgrades.. Daar moet ik dus maar een vrije dag voor nemen... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldwielink op 08-01-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
ronaldwielink schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Vanmiddag zelfde aankoop gedaan, met dank aan idd Quan Vu en Foka... De TV staat nog onuitgepakt in de gang dus ik kom niet verder dan "doos is fantastisch". in de 21e eeuw moet je een TV installeren inclusief connectiviteit, calibratie en firmware upgrades.. Daar moet ik dus maar een vrije dag voor nemen... 8)
Ah joh das max een uurtje werk... Of ga je 'm zelf calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Hidde schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:12:

beeld is fantastisch
[...]

Ah, leuk om te horen. Nu maar hopen dat niet alleen de doos bevalt, maar ook de tv zelf :p.

Morgen trouwens de CES 2012. Ik ben echt heel benieuwd waar Samsung mee komt. LG heeft al een aantal nieuwe modellen aangekondigd waaronder één met een rand van slechts 1mm!

Overigens zojuist mijn 55D7000 verkocht voor 1850 met twee luxe brillen. Ik mis hem nu al nu de muur zo leeg is :p.

[ Voor 28% gewijzigd door Quan Vu op 08-01-2012 19:27 ]

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]
In de jaren '70 en '80 van de 20e eeuw hield installeren in:
* Op zijn plek sjouwen
* Zenders inregelen met de hand (heeft u een paar uurtjes?)
* Helderheid, contrast en saturatie instellen (saturatie flink opdraaien)
* Videorecorder aansluiten (jaren 80 met name)
* Het scherm met tevredenheid aanbidden en hopen dat het heel bleef (hmm.. niet veel veranderd)

Tegenwoordig mag je al blij zijn dat je je opnames na enkele weken nog steeds af kunt spelen. Ik haal mijn VHS-bak maar weer van zolder.. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 08-01-2012 20:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Quan Vu schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:25:
Morgen trouwens de CES 2012. Ik ben echt heel benieuwd waar Samsung mee komt. LG heeft al een aantal nieuwe modellen aangekondigd waaronder één met een rand van slechts 1mm!
Blijven je opnames ook na langere tijd afspeelbaar bij die LG? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voornemens de UE40D6530 aan te schaffen maar ben benieuwd naar de snelheid waarmee je op deze tv kan zappen als je gebruik maakt van de CI+ module en Ziggo smartcard. Iemand met ervaring die mij dit kan vertellen? En hoe is dat in vergelijking met de andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat is al vaker genoemd. Zappen duurt een seconde of 2 per zender.
Goed alternatief op zappen is echter de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:33:
3D MPEG transport stream(s) (MPEG-TS) overall bit rate 10.9 Mbps van BBC HD voor diegene die geen toegang hebben tot deze Satelliet zender.
- BBC testkaart met ac3 5.1 kanaal test download: 86 MB <- klik
- sample loop program extracts, duur 19 minuten download: 1.6 GB <- klik
Die laatste kan je nog mooi op een usb geheugenstick plaatsen (NTFS/FAT32 geformateerd) en meenemen naar de winkel en eventueel je nieuwe aankoop uittesten in 3D (side by side)
Heeft er iemand misschien nog meerdere van dit soort 2d en/of 3d samples?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je deze niet zag? Dolby 3D Test Reel (.ts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Die heb ik niet gevonden. Wel de andere samples in dit draadje gevonden en opgeslagen
Bedankt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
sverzijl schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:31:
[...]

Ik weet precies wat je bedoelt. Dit heet het 'Soap opera effect' en wordt veroorzaakt door de motion compensation. Deze staat standaard te hoog, waardoor je dit effect krijgt (zelfs de beste films zien er ineens heel goedkoop uit en het lijkt dan inderdaad net alsof je zelf op de set staat).

Gelukkig is dit eenvoudig te verhelpen door de motion compensation op standje 'clear' te zetten. Daarna heb je er totaal geen last meer van.
Bedankt heb hem direct gebookmarkt voor later en mits er natuurlijk nog in vriendenkring dit soort dingen tegenkomen

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over keuze tv

ik ben op zoek naar een Samsung 55 of 60 inch
nu gebruik ik een xbox360 met shooter, en race games
3D is niet echt nodig,maar leuk als het erbij zit
meeste films bekijk ik via een NAS
smart-tv lijkt mij wel intressant, en een vaste lan aansluiting is wel fijn

heb een beetje de D6 en D7 types doorgespit
hebben jullie sugesties? wat is het wezenlijke (hardwarematig) verschil tussen D6 en D7

hoop dat jullie me een beetje vooruit kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:49
Sinds het weekend eigenaar van een UE32D6500 slaapkamer televisie!! :*)
(Ik zit nog steeds met een 26" CRT televisie in de woonkamer :'( )

Dus dat wordt meer in de slaapkamer kijken dan in de woonkamer :z ... O-)

Ik heb 2 vraagjes:

Ik zie optimale beeldinstellingen in dit topic voorbijkomen, maar nog niet voor de D6500 serie, weet iemand in welke richting ik het beste kan tweaken? Ik ben redelijk kleurenblind maar mijn vriendin klaagt over te veel/zoete kleuren, alleen maar de colour setting omlaag halen helpt niet genoeg, tenzij ik hem op zwart/wit zet.

En 2, ik heb per ongeluk een setting in het fabrieks-menu gewijzigd |:( , met het naar rechts klikken zat ik ineens op de EDID instelling, ik weet dus niet meer of deze nu op off of on moet, volgens mij heeft het betrekking op HDMI, iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
wat is de amerikaanse versie van de D6200?

ik kan hier zo weinig info over vinden, lijkt wel zeldzaam, was calibrated settings aan zoeken zodat ik het mooiste beeld kan krijgen :<

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE = europees, UN =amerikaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:12:
Heb net ongeveer 120 extra zenders geinstalleerd via de Satelliet, wilde ze net gaan sorteren via de TV maar dacht van: even kijken of er al een verbeterde Channeleditor is.

Die IS ER!

En wel van Samsung zelf.
:9 :9 :9 :9 :9 :9

http://pvi.samsung.de/get...b3-4596-9530-b67290755697

[afbeelding]
sorry verkeerde reactie maar weet niet hoe deze te verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batcompu schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem helaas.
we hebben toch maar weer de externe tuner gepakt via hdmi.

het zou ingestelt kunnen worden maar dan zou iemand met een nedelands model bereid moeten zijn om zijn typenummer op het internet te willen plaatsen zodat je die kan invoeren vervolgens flashen met nieuwe firmware daarna heb je een normale NL editie.

helaas heb ik nog niemand bereid gevonden die het Nederlandse typenummer wil posten.
ook heb ik nog geen persoon in me kennissenkring met zo'n tv.

tot die tijd zal ik het helaas met een externe tuner moeten doen. :|
ik had hetzelfde probleem maar dit opgelost via het service menu, als je interesse hebt kan ik wel een korte instructie posten.

gr. Therry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
8)7 zo simpel, thx!

o_O

UN40D6200 bestaat niet, raar

[ Voor 10% gewijzigd door Tiduz op 09-01-2012 17:55 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:48:
[...]sorry verkeerde reactie maar weet niet hoe deze te verwijderen.
ga terug naar dat bericht en klik op dit Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif icoon rechtsboven van dat bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn samsung d8000 op de sateliet schotel aansluiten.via CE module
ik gebruikt een strong diseqc 1.2motor met usals voor besturing van de schotel naar verschillende satelieten.
hoe stel ik dat in op deze tv.
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlandse E handleiding downloaden op: samsung NL support <- klik.
Deze pdf kan je dan doorzoeken op je computer naar bvb: diseqc of usals.
Satelliet info: http://nl.kingofsat.net/ FTA kanalen
Vrij zicht schotel en selecteren meest zuidelijke satelliet voor jouw locatie (USALS): http://www.dishpointer.com/
Wat kan ik ontvangen op mijn locatie: http://www.satbeams.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiniano
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb een samsung ue40d6200 en zit met een probleem. Als ik mijn externe harde schijf op de tv aansluit ziet hij films die allang gewist zijn, en films die ik recent heb toegevoegd ziet hij niet. Hetzelfde probleem is ook als ik films wil kijken via All Share. Mensen met oplossingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Vandaag is de monteur langs geweest van Selectro, het servicebedrijf dat door Samsung wordt gebruikt.

Heeft in totaal 20 minuten met de settings gespeeld, fabrieksreset gedaan en toen maar besloten dat het mainboard vervangen moet worden. Nam een foto van het menuscherm en vertrok met de melding dat er onderdelen besteld moeten worden.

[Ik was niet thuis...]

Symptoom: geen WIFI

Ik las in een andere posting van iemand dat de monteur in zijn geval WEL reserve onderdelen bij zich had?

Heb ik nu hiervoor gisteravond alle moeite gedaan om de TV van de muur te halen en de TV-voet te zoeken op zolder (waar de doos ligt)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53
Quan vu als die ue46d8000 voor die prijs weg kan, waar gaat de ue46d7000 dan voor weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat niets in de Nederlandse E handleiding over diseqc of usals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Diseqc en USALS werken allebei. Ik heb een Stab HH120 rotor die ik via USALS aanstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:42:
er staat niets in de Nederlandse E handleiding over diseqc of usals.
Ondersteuning voor UE40D8000 LED-TV 40"
dus niet in de Quick Instructiegids! Wel Handleiding van 21 Dec, 2011 16.87 MB DUTCH: pagina 37, 39

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik ben aan het sparen voor de 55" D8000 enig idee of samsung met nieuwe modellen komt tegen juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ja. (had je dit ook niet erg gemakkelijk zelf op kunnen zoeken?)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
LollieLaurie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:53:
Ik ben aan het sparen voor de 55" D8000 enig idee of samsung met nieuwe modellen komt tegen juli?
Zeker, de eerste berichten zijn er al. Lijkt een beetje op Samsung met microsoft Kinect. De OLED Tv herkent gezichten, reageert op je stem en je kunt met handbewegingen de Tv bedienen zodat een AB overbodig wordt. Smarthub kan meerdere apps tegelijk openen en naast elkaar laten werken. GUI is iets opgeleukt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Op tweakers.net staat er nu zelfs al een nieuws artikel verwijzende naar de nieuwe Samsung schermen.
Op deze link vind je wat specs over de 2012 modellen van Samsung LED Series.

Samsung ES8000 features:
•Micro Dimming Ultimate local dimming
•Edge lit LED achtergrondverlichting
•Touch-pad afstandsbediening
•Smart Interaction
•Ingebouwde microfoon en camera
•5mm dun frame
•Inclusief twee 3D brillen
•240Hz refresh rate
•Smart Hub
•Metallic design
•46 inch, 50 inch, 55 inch, 60 inch, 65 inch

Samsung Smart Evolution:
Samsung maakt haar TV’s ook klaar voor de toekomst. Via een speciale gleuf in de 2012 modellen kan een kit geïnstalleerd worden met de nieuwste software, features en functies. Samsung brengt deze ‘Future TV kit’ elk jaar uit, waarmee je direct over de nieuwste technologie beschikt.

Zouden we Google TV gaan krijgen midel de upgrade functionaliteit ?

Ik vind het wel jammer dat de topmodellen pas vanaf "46 zijn. In tegenstelling tot de 2011 modellen, waarbij het wel mogelijk was om een "40 te verkrijgen.

Weet iemand of deze modellen nog van dichtbij kunnen worden bekeken op de CES?

[ Voor 56% gewijzigd door knights16 op 10-01-2012 09:37 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53
Een camera standaard op je televisie, het moet niet gekker worden. Ook vind ik het echt een afknapper wat betreft het design die camera. Liever had ik dit optioneel gezien daarbij ik ook totaal de toevoeging geen waarde vind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

knights16 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:08:
Op tweakers.net staat er nu zelfs al een nieuws artikel verwijzende naar de nieuwe Samsung schermen.
Op deze link vind je wat specs over de 2012 modellen van Samsung LED Series.

Ik vind het wel jammer dat de topmodellen pas vanaf "46 zijn. In tegenstelling tot de 2011 modellen, waarbij het wel mogelijk was om een "40 te verkrijgen.

Weet iemand of deze modellen nog van dichtbij kunnen worden bekeken op de CES?
Dual Core, dan werkt het allemaal wel een stukje fijner zeg! Maar ja, de D8000 blijft ook een lust voor't oog!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:49
Ik heb per ongeluk een setting in het fabrieks-menu gewijzigd op mijn UE32D6500 |:( , met het naar rechts klikken zat ik ineens op de EDID instelling, ik weet dus niet meer of deze nu op off of on moet, volgens mij heeft het betrekking op HDMI, iemand een idee? :)

maw, kan iemand even op zijn of haar D6500 kijken voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Zie FW 1021.2 online staan bij Samsung.

Iemand een changelog gezien?

Edit: nevermind, changelog gevonden op de UK site, tekst van de changelog is volgens mij gelijk aan die van de vorige FW dus niets nieuws...

[ Voor 50% gewijzigd door Sansar op 10-01-2012 12:44 . Reden: Changelog gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
Sansar schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:41:
Zie FW 1021.2 online staan bij Samsung.

Iemand een changelog gezien?

Edit: nevermind, changelog gevonden op de UK site, tekst van de changelog is volgens mij gelijk aan die van de vorige FW dus niets nieuws...
Hallo Sansar, kun je aangeven waar ik de changelog kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reason
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:13
Reason schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:40:
[...]

Even voor een duidelijker beeld heb ik foto's gemaakt van 2 tv's de 55d7000 en een 46b8000.
(En wat geblurred om de individuele pixels niet enorm op te laten vallen, maar dit is dus wel wat je ziet)

Icoontjes op de B8000
http://imageshack.us/phot...hancediconsue46b8000.jpg/

Icoontjes op de D7000
http://imageshack.us/phot...hancediconsue55d7000.jpg/

Even uit mijn vorige verhaal. Het lijkt dus niet aan het scherm te liggen, want het kan wel zonder die lijnen alleen niet bij externe ingangen. (Versie 1016 en 1017 getest)

Iemand enig idee?
Reason schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:51:
Nog even wat bruikbaardere plaatjes van de bloem in het beeld menu

HDMI etc.
http://imageshack.us/phot...ancedmenuexternalmod.jpg/

TV/EXT
http://imageshack.us/phot...1/enhancedmenutvmode.jpg/

Opmerking: Zelfde TV dus en zelfs aanwezig in de menu's van de TV zelf (Geen input probleem dus).

Edit: Ben er inmiddels achter dat het verdwijnt als je alle kleur weg haalt en het hele beeld zwart wit is.
Heb inmiddels de TV omgeruild voor een UE55D8000 en ook deze heeft hetzelfde probleem!
Dit moeten toch meer mensen hebben? Zelfs met de PS3 zie ik het...

Kan iemand dit testen door bijvoorbeeld een colorspectrum via de computer te bekijken en controleren of er strepen ontstaan in de gradaties van cyaan en oranje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
ronaldwielink schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Hallo Sansar, kun je aangeven waar ik de changelog kan vinden?
Die kan je hier vinden http://www.samsung.com/uk...ds?isManualDownload=true#
  • Improve internet network sonnection when using Smart Hub or Apps
  • Support to channel range for Germany KDG Cable broadcast
  • Support to 3D MPO file
  • Improve the BBC & BBC I player connection
  • Improve PVR recording and replay
  • Improve connection with CI+

[ Voor 31% gewijzigd door Romio op 10-01-2012 15:00 ]

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, is het nodig om een externe voeding te hebben bij je HDD of mag het ook van je bord zelf afgetrokken worden ? hoop dat iemand mij kan informeren zodat ik snel een HDD kan aanschaffen voor het opnemen van programma's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:34:
Vraagje, is het nodig om een externe voeding te hebben bij je HDD of mag het ook van je bord zelf afgetrokken worden ? hoop dat iemand mij kan informeren zodat ik snel een HDD kan aanschaffen voor het opnemen van programma's!!
Als je een 2,5 inch externe disk gebruikt wordt deze gevoed door de USB-poort van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het ligt altijd nog aan de schijf (en de gebruikte USB<->IDE controller) zelf of deze voldoende heeft aan de 500mA (?) van een USB poort, of extra voeding vereist. Maar inderdaad, veel 2,5" schijven hebben er voldoende aan.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 10-01-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvannieuwpoort
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:34:
Samsung raadt juist HHDs aan zonder externe voeding. Ik kan bevestigen dat dit inderdaad prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
ik heb het geprobeerd met mijn usb stick van de aldi 16GB maar krijg 'm met de tv niet eens geformateerd:-( (FW 1020) en op de computer lukt het wel:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi lezers,
Ik (vrouw) wil liefst zsm of zeer binnenkort een nwe  46-55" led 3d tv kopen. Voorkeur gaat uit naar Samsung D8000.

Al denkik de nodige onderzoek zelf gedaan, vragen die mij resten:
- Wifi : kan dit -eenvoudig gezegd- via mijn Sitecom aanetwerk?
- PS3: mogelijkheid? (kreeg de tip dat dit scherm nl aansluitpunt onderaan tv heeft en dus gwn kan aangesloten. Bijv philips schijnt achterop te zitten en dus meer afstand mbt muurbeugel nodig)
- TiPS mbt prijs? Beste prijs tot nu toe gevonden: 46" v 1649e, 55" v 2549eu. Dan nog actie cashback/tegoed 150/50eu.
Bezorgen installatie ophangen incl beugel 2cm dik v 89eu. 
- Raadzaam om te wachten tot de zgn voetbalacties in voorjaar? Hoef geen nog nieuwer type, dus puur prijstechnisch gezien;)
- ontvang waarschuwingen een NL scherm te kopen??? Hoe ontdek ik dit, wat is het evt verschil? Meeste aangegeven tv codes zijn: UE46D8000YSXXN
UE55D8000YSXXN

Pfff wat n verhaal... ^^^
Sorry sorry..!
Zouden jullie het erg vinden om mij te helpen mbt bestaande vragen?
Alvast hartelijk dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Quan Vu schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:25:
[...]

Overigens zojuist mijn 55D7000 verkocht voor 1850 met twee luxe brillen. Ik mis hem nu al nu de muur zo leeg is :p.
Waarom verkocht? viel tv tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:18:
Hoi lezers,
Ik (vrouw) wil liefst zsm of zeer binnenkort een nwe  46-55" led 3d tv kopen. Voorkeur gaat uit naar Samsung D8000.

Al denkik de nodige onderzoek zelf gedaan, vragen die mij resten:
- Wifi : kan dit -eenvoudig gezegd- via mijn Sitecom aanetwerk?
- PS3: mogelijkheid? (kreeg de tip dat dit scherm nl aansluitpunt onderaan tv heeft en dus gwn kan aangesloten. Bijv philips schijnt achterop te zitten en dus meer afstand mbt muurbeugel nodig)
- TiPS mbt prijs? Beste prijs tot nu toe gevonden: 46" v 1649e, 55" v 2549eu. Dan nog actie cashback/tegoed 150/50eu.
Bezorgen installatie ophangen incl beugel 2cm dik v 89eu. 
- Raadzaam om te wachten tot de zgn voetbalacties in voorjaar? Hoef geen nog nieuwer type, dus puur prijstechnisch gezien;)
- ontvang waarschuwingen een NL scherm te kopen??? Hoe ontdek ik dit, wat is het evt verschil? Meeste aangegeven tv codes zijn: UE46D8000YSXXN
UE55D8000YSXXN

Pfff wat n verhaal... ^^^
Sorry sorry..!
Zouden jullie het erg vinden om mij te helpen mbt bestaande vragen?
Alvast hartelijk dank!!!
Ik (vrouw) zal proberen om je een beetje op weg te helpen.
wifi - Zolang de sitecom zich houd aan de standaarden en dat doet hij volgens mij ook dan zou wat betreft connectie geen probleem zijn. De vraag is hoe ver komt je tv te staan router, welke standaarden ondersteunt jouw router en wat wil je via de verbinding doen (streamen/browsen enzo).
PS3 - De aansluiting voor hdmi zitten niet onderaan maar midden zijkant.PS3 aansluiten of welk ander hdmi apparaat is geen probleem.
Prijs - Volgens mij moet je even in overleg met FOKA Rotterdam. Is hier vaak over gesproken op het forum.
Wachten - behaalde resultaten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst.
NL - De N op het eind van de type geeft aan dat het een Nederlandse versie is.Het verschil zit hem volgens mij in de garantie en het wel of niet kunnen gebruiken van CI+ voor Ziggo en UPC.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Romio schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:57:
Changelog firmware 1021.2
  • [...]
  • Improve PVR recording and replay
    [...]
In de hoop hiermee mijn opnames weer te kunnen afspelen m'n D8000 maar van deze firmware voorzien. Helaas, bij benaderen van de opnamedisk verschijnt nog steeds de melding "onbekend". SamyGo werkt nu ook niet meer. Eens zien of en hoe snel SamyGo het weer doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:32
spacewagon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:37:
[...]
Samsung heeft via Twitter laten weten dat ik de CI-module moest controleren met de functie MUTE 2 4 7 EXIT. Er zouden dan drie testen moeten komen die alle drie Success zouden moeten aangeven. Bij mij kwam alleen CIPLUS Storage Test: Success. Er kwamen geen andere testen. Daarop zei Samsung dat de CI module kapot zou zijn en ik moest mijn gegevens en factuur e.d. opsturen. Zij zouden mij dan een nieuwe CI module toesturen... Heb evenwel nog geen reset gedaan en het probleem doet zich maar af en toe voor...
Inmiddels is voor de D65xx ook een nieuwe firmware beschikbaar: T-GASDEUC-1018.0. Op de Engelse site staat bij de changelog o.a. "Improve Speed of CI+ connection". Hopelijk lost dit het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de upgrade van firmware van de UE46D8000.
Mijn TV heeft nu firmware versie 1016. Ik heb even gewacht met een USB update om te kijken of de update via het netwerk ook werkt. Dit is ijdele hoop begrijp ik inmiddels. Dus dan maar een USB update.

Nu loop ik natuurlijk een aantal versie achter door bovenstaande.
Kan ik de meest recente versie van de site van Samsung (volgens mij nu 1020) downloaden en er op zetten,
of moet ik eerst de voorgaande firmware versies er op zetten?
En wet iemand waar je de aanpassingen (soort van release notes) van de verschillende firmware updates kan vinden? Zou wel handig zijn om te bepalen of je echt (snel) over wilt stappen naar de volgende versie firmware. Verder heb ik hier geen enkele ervaring mee, zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de feedback.

Ik lees het graag.
René

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Hoi René,

Je kunt gewoon via het menu van de Tv de update uitvoeren.
Indien je de TV aangesloten hebt op je draadloze netwerk is het binnen 10 minuten klaar en hoef je er niets voor te doen. Buiten het selecteren van de update natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
MY00 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:33:
Hoi René,

Je kunt gewoon via het menu van de Tv de update uitvoeren.
Indien je de TV aangesloten hebt op je draadloze netwerk is het binnen 10 minuten klaar en hoef je er niets voor te doen. Buiten het selecteren van de update natuurlijk
Is het niet zo dat online updates een latere versie hanteren dan middels USB? Mij TV zit uit doos op 1018 maar als ik een online update probeer zegt ie "geen nieuwe versie beschikbaar" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

ronaldwielink schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Is het niet zo dat online updates een latere versie hanteren dan middels USB? Mij TV zit uit doos op 1018 maar als ik een online update probeer zegt ie "geen nieuwe versie beschikbaar" oid.
Sommige updates moeten via USB. de 21 versie geloof ik niet..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste MY00,

Zoals gezegd dat heb ik geprobeerd.
Hij geeft dan aan dat er geen nieuwe(re) versies van de firmware zijn.
Wifi netwerk, werkt gewoon (kan bijv. ook op Internet e.d.).
Doe ik iets anders niet goed?

Alvast bedankt
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Mr. Noodle schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 07:14:
[...]

Waarom verkocht? viel tv tegen ?
Nee, ik mis hem juist heel erg :(. Maar ik wil groter en de grootste is slechts 60". Nu ga ik voor een beamer en voor tv kijken gebruik ik mijn oude 32b6000 tv ^^.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:27:
Ik heb een vraagje over de upgrade van firmware van de UE46D8000.
Mijn TV heeft nu firmware versie 1016. Ik heb even gewacht met een USB update om te kijken of de update via het netwerk ook werkt. Dit is ijdele hoop begrijp ik inmiddels. Dus dan maar een USB update.

Nu loop ik natuurlijk een aantal versie achter door bovenstaande.
Kan ik de meest recente versie van de site van Samsung (volgens mij nu 1020) downloaden en er op zetten,
of moet ik eerst de voorgaande firmware versies er op zetten?
En wet iemand waar je de aanpassingen (soort van release notes) van de verschillende firmware updates kan vinden? Zou wel handig zijn om te bepalen of je echt (snel) over wilt stappen naar de volgende versie firmware. Verder heb ik hier geen enkele ervaring mee, zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de feedback.

Ik lees het graag.
René
Ik weet niet waar jij een eerdere versie vandaan wilt halen, want de nieuwste vervangt de voorgaande upgrades, of je moet ze zelf ergens opgeslagen hebben. Maar je kunt alle tussenliggende firmware upgrades overslaan. En wat de informatie betreft: dat weet vrijwel niemand. Er wordt wel (op de engelse samsungsite) een changelog gemaakt, maar dat zegt vrijwel niks over de aanpassingen in de software. Samsung Nederland, de webcare mensen, geven dan ook toe dat zij ook niet weten wat de aanpassingen inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Romio schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:28:
[...]

NL - De N op het eind van de type geeft aan dat het een Nederlandse versie is.Het verschil zit hem volgens mij in de garantie en het wel of niet kunnen gebruiken van CI+ voor Ziggo en UPC.
Heb zelf ook een buitenlandse versie (Duits) geen enkel probleem icm CI+ van Ziggo.
Garantie verloopt volgens Samsung Duitsland wat voor mij geen enkel probleem is (scheelde mij destijds 350 euro tov de goedkoopste NL versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Ik weet niet waar jij een eerdere versie vandaan wilt halen, want de nieuwste vervangt de voorgaande upgrades, of je moet ze zelf ergens opgeslagen hebben. Maar je kunt alle tussenliggende firmware upgrades overslaan. En wat de informatie betreft: dat weet vrijwel niemand. Er wordt wel (op de engelse samsungsite) een changelog gemaakt, maar dat zegt vrijwel niks over de aanpassingen in de software. Samsung Nederland, de webcare mensen, geven dan ook toe dat zij ook niet weten wat de aanpassingen inhouden.
Dank je voor je reactie, weet ik in ieder geval dat ik hier geen tijd in hoef te steken en direct naar de meest actuele versie kan gaan. Verder zal ik eens kijken op de Engelse site, maar look hier niet teveel aandacht aan schenken.

Kan je wellicht ook nog iets zeggen over het feit waarom de netwerk upgrade niet werkt?
Wederom bedankt voor de moeite.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan Vu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Nee, ik mis hem juist heel erg :(. Maar ik wil groter en de grootste is slechts 60". Nu ga ik voor een beamer en voor tv kijken gebruik ik mijn oude 32b6000 tv ^^.
Helaas maar 60" ... zegt ie 8)7

Tsja ... dan is een beamer de oplossing voor jouw probleem :+

Quan Vu ... blijf je ook volgende maand TV's leveren, dit ivm m'n verhuizing :9~
Pagina: 1 ... 77 ... 99 Laatste