Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
LOL Quan, jij werkt dus bij de Foka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Quan Vu schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:04:
Hihi, mooi dat ik je blij hebt kunnen maken met een 46D8000 voor een mooie prijs ^^. Dus je hebt de muurbeugel, die wij niet op voorraad hadden, al ergens vandaan kunnen halen : D?
+1 & like ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:43
Hallo,

Sinds een week of wat heeft m'n schoonpa problemen met het opstarten van de Smarthub.
Het betreft een ue55d6500 voorzien van de 1017 software.

Bij het openen van de Smarthub zie je starten, downloaden, installeren, starten en daarna niets meer.
Op het moment dat je dan weer Smarthub opstart krijg je bovenstaande weer.

Erg vervelend... Heb het topic al doorgespit, maar zie dit niet zo terug komen.

Met een kleine in huis is de Smarthub wel errug welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:39
Quan Vu schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:04:
[...]

Hihi, mooi dat ik je blij hebt kunnen maken met een 46D8000 voor een mooie prijs ^^. Dus je hebt de muurbeugel, die wij niet op voorraad hadden, al ergens vandaan kunnen halen : D?
Nee, ik heb m'n oude muurbeugel gebruikt. Hangt perfect, alleen iets verder van de muur. Nogmaals hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Vanmiddag heb ik de SwipeIt-app op m'n D8000 en Galaxy S 2 geïnstalleerd.. wat een tegenvaller zeg. Geen enkele foto en video die ik op mijn SGS2 maakte kan worden weergegeven. Alleen maar foutmeldingen: "deze file kan momenteel niet worden weergegeven". Dat ze zoiets durven releasen. Gelukkig heb ik ook nog een Apple TV en AirPlay, dat werkt wel prima.

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 01-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
BamSlam_ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:44:
Vanmiddag heb ik de SwipeIt-app op m'n D8000 en Galaxy S 2 geïnstalleerd.. wat een tegenvaller zeg. Geen enkele foto en video die ik op mijn SGS2 maakte kan worden weergegeven. Alleen maar foutmeldingen: "deze file kan momenteel niet worden weergegeven". Dat ze zoiets durven releasen. Gelukkig heb ik ook nog een Apple TV en AirPlay, dat werkt wel prima.
Bij mij wekt de app goed op een HTC Evo 3D. Kan alle foto's en video's swipen en zelfs de 3D foto's. Deze worden alleen 2D weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 18:29
2012 begon vanmorgen met een HDD format (oudejaarsconferance opgenomen vannacht)..... monteur zei overigens vorige week dat het kwam door het feit dat het geen samsung hdd is. Klaarblijkelijk staan er voorgeschreven hdd modellen op de samsung site, gebruik je een hdd die er niet op staat, doen ze niets voor je :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
hallo,
ik zit nu nog steeds te twijfelen tussen de LG 47 lw650s of misschien de Samsung UE46D6510..
zitten beiden ronde dezelfde prijsklasse alleen zie ik de dat samsung 400hz is..

iemand ervaring met beiden? ik ga morgen zelf kijken bij bcc om ze te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:22
Ik heb sinds kort de 32 pfl 7406 serie en deze heeft rechtsboven last van backlight bleeding. Heeft dit verder consequenties voor mijn beeldkwaliteit? Zou ik hem hiervoor terugbrengen of maakt backlight bleeding verder technisch niks uit?

Verkeerde topic excuses

[ Voor 7% gewijzigd door Untouchablezz20 op 01-01-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Smirnoff schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:26:
2012 begon vanmorgen met een HDD format (oudejaarsconferance opgenomen vannacht)..... monteur zei overigens vorige week dat het kwam door het feit dat het geen samsung hdd is. Klaarblijkelijk staan er voorgeschreven hdd modellen op de samsung site, gebruik je een hdd die er niet op staat, doen ze niets voor je :(
Hmmm.. ik geloof niet veel van wat die monteur zegt. Gebruik hier zelf een Western Digital 1TB 2.5 inch schijf in een Medion-case en heb nog nooit een spontane format gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Het is geen spontane format, een gedwongen format. De DRM beveiliging sprint erop, en die komt er niet meer vanaf, als je erna alles probeert eraan te doen is de schijf niet meer benaderbaar. Ga morgen maar weer bellen. Monteur had overigens een ander moederbord bij zich, deze werd niet vervangen toen hij zag dat ik er een WD 500gb aan hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een Samsung S2 Portable 1TB 2.5" USB..
En die zeurt ook een keer in de zoveel tijd over een format.
Behoorlijk irritant en het verhaal van de monteur gaat dus, ook bij mij, niet op.

Gebruik de opnamefunctie van de Ziggo decoder (Cisco) maar.
Kan ik tenminste, tijdens het opnemen, ook wat anders kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door BassieBulk op 01-01-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik sta op het punt een 6500 te kopen en wil dus ook veel gebruik maken van films via de pc rechtstreeks op de tv te kijken. nu kwam ik op het net de Home Storage Center MD-254 van sitecom tegen.

heeft iemand ervaring . ik wil dus gedownloade films hd en evt 3D daar op plaatsen en deze zo op de tv bekijken is dit mogelijk.

Verder wil ik natuurlijk al de fotos enz backuppen op de sitecom.

ik hoop dat iemand me meer kan vertellen over deze combi

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met 3d SBS films op de D8000? Ik gebruik een ext hd om ze af te spelen. Beeld is perfect en ook 3d, maar de ondertitels krijg ik niet te zien.

Voor dit laatste gebruik ik 3dsubtitler om srt bestanden om te zetten naar .sup. Om ze in ee mkv bestand te krijgen gebruik ik tsmuxer en maak ik er een avchd bestand van.

Via Splash pro kan ik dan de ondertitel kiezen op mijn laptop en dan zie ik de ondertitel op zowel het linker als rechterbeeld. Echter wanneer ik dit op de ext hd zet en aansluit om mijn tv dan kan je met de afstandsbediening niet de ondertiteling kiezen, niet beschikbaar zegt ie dan.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:21:
Hoi,

Ik sta op het punt een 6500 te kopen en wil dus ook veel gebruik maken van films via de pc rechtstreeks op de tv te kijken. nu kwam ik op het net de Home Storage Center MD-254 van sitecom tegen.

heeft iemand ervaring . ik wil dus gedownloade films hd en evt 3D daar op plaatsen en deze zo op de tv bekijken is dit mogelijk.

Verder wil ik natuurlijk al de fotos enz backuppen op de sitecom.

ik hoop dat iemand me meer kan vertellen over deze combi

mvg
Dit kan zeer zeker. De tv herkent de hd en je kan daarna browsen naar je bestanden en direct afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:45
Remco Tr schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:27:
[...]
Probeer je tv te resetten naar fabrieksinstellingen. en dan:
-Module eruit
-Plug en play zenders zoeken digitaal
-Tv uit
-Cam module ZONDER kaart erin
-Tv aan
-Wachten tot je NED1 ziet
-Smart card in module doen

Ik heb de 46D6530 en heb geen probleem met firmware 1017 icm SMIT module.
Dit moet ik nog gaan doen. Zie er een beetje tegenop dat dan al mijn instellingen verloren zijn. Het probleem doet zich niet altijd voor, dus een grote ramp is het nog niet.

Weet trouwens iemand waarom de 6510 nog maar 1017 heeft en de 8000 al op 1020 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
Als je jouw instellingen eerst allemaal ergens opschrijft kost het maar een minuut of 10 alles weer in te stellen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
GerCor schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:49:
Als je jouw instellingen eerst allemaal ergens opschrijft kost het maar een minuut of 10 alles weer in te stellen.
Dat is waar. Toch maar eens gaan proberen dan :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 00:19:
Iemand ervaring met 3d SBS films op de D8000? Ik gebruik een ext hd om ze af te spelen. Beeld is perfect en ook 3d, maar de ondertitels krijg ik niet te zien.

Voor dit laatste gebruik ik 3dsubtitler om srt bestanden om te zetten naar .sup. Om ze in ee mkv bestand te krijgen gebruik ik tsmuxer en maak ik er een avchd bestand van.

Via Splash pro kan ik dan de ondertitel kiezen op mijn laptop en dan zie ik de ondertitel op zowel het linker als rechterbeeld. Echter wanneer ik dit op de ext hd zet en aansluit om mijn tv dan kan je met de afstandsbediening niet de ondertiteling kiezen, niet beschikbaar zegt ie dan.

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb er zeker ervaring mee. Hebben de subs de zelfde benaming als het bestand van de film muv van de extensie? Ik heb dit zo gedaan en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
spacewagon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:51:
[...]
Dat is waar. Toch maar eens gaan proberen dan :-).
In Duitsland zijn er dezelfde problemen met de CI authenticatie op de 65xx serie met 1017.1: http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-20649.html. Lees daar nog een andere oplossing:

Falls du den Samsung EPG hast, wechsel auf Rovi, dann im Rovi Menu manuell die Senderinformationen (dauert ewig) laden.

Danach hat es bei mir bisher dreimal in Folge mit normalem Einschalten geklappt, keine eigenmächtiges, wiederholtes Ausschalten und Einschalten mehr. Ich hoffe, es war kein Zufall.

Maar dat is misschien ook meer geluk dan wijsheid? De TV resetten (10 seconden EXIT indrukken) werkte bij de één wel; bij de ander weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
BassieBulk schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:00:
Ik heb een Samsung S2 Portable 1TB 2.5" USB..
En die zeurt ook een keer in de zoveel tijd over een format.
Behoorlijk irritant en het verhaal van de monteur gaat dus, ook bij mij, niet op.

Gebruik de opnamefunctie van de Ziggo decoder (Cisco) maar.
Kan ik tenminste, tijdens het opnemen, ook wat anders kijken.
Mhhh.. jammer. Samsung claimt overigens dat het aan de USB 3.0 zou kunnen liggen bij de Western Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:11
spacewagon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:47:
[...]
Dit moet ik nog gaan doen. Zie er een beetje tegenop dat dan al mijn instellingen verloren zijn. Het probleem doet zich niet altijd voor, dus een grote ramp is het nog niet.

Weet trouwens iemand waarom de 6510 nog maar 1017 heeft en de 8000 al op 1020 zit?
Ja wat bij mij werkte toen ik hem had ge-update.

Tv aan en de ci module eruit en erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Remco Tr schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Ja wat bij mij werkte toen ik hem had ge-update.

Tv aan en de ci module eruit en erin.
Dat heb ik al gedaan en bood geen oplossing. Vanavond maar eens kijken. Moet ook de CI module even checken met MUTE > 2 > 4 > 7 > EXIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lijkt mij logisch dat de D8000 meer problemen heeft en er daarom meer Firmware voor komt, of omdat het een duurder model is maar ik denk het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Lijkt mij logisch dat de D8000 meer problemen heeft en er daarom meer Firmware voor komt, of omdat het een duurder model is maar ik denk het eerste.
Samsung zegt, via Twitter, dat T-GAP8DEUC (D8000) en T-GASDEUC (D65xx) verschillende platformen zijn met eigen firmware. Ik dacht altijd dat ze intern identiek waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D MPEG transport stream(s) (MPEG-TS) overall bit rate 10.9 Mbps van BBC HD voor diegene die geen toegang hebben tot deze Satelliet zender.
- BBC testkaart met ac3 5.1 kanaal test download: 86 MB <- klik
- sample loop program extracts, duur 19 minuten download: 1.6 GB <- klik
Die laatste kan je nog mooi op een usb geheugenstick plaatsen (NTFS/FAT32 geformateerd) en meenemen naar de winkel en eventueel je nieuwe aankoop uittesten in 3D (side by side)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
spacewagon schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:43:
[...]
Samsung zegt, via Twitter, dat T-GAP8DEUC (D8000) en T-GASDEUC (D65xx) verschillende platformen zijn met eigen firmware. Ik dacht altijd dat ze intern identiek waren.
Voor zover ik weet zijn de D7xxx en D8xxx serie op een aantal kleine details na identiek. De D65xx serie is volgens mij echt wel een stukje anders dan genoemde tweetal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:53:
[...]

Ik heb er zeker ervaring mee. Hebben de subs de zelfde benaming als het bestand van de film muv van de extensie? Ik heb dit zo gedaan en geen problemen ondervonden.
Um dit is misschien met srt bestanden zo, maar werkt niet geheel hetzelfde met 3d ondertitels naar mijn mening. Uiteindelijk moet je 1 bestand hebben die je vanaf je ext hd kan afspelen op je tv.

Het probleem is dat ik de subs als 1 bestand wel kan selecteren op mn laptop met splash pro maar niet kan selecteren op mn d8000 met de subtitle knop op de afstandsbediening of enig andere optie via het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Daarom moet je ook 2 identieke bestanden hebben, waarbij de één bijvoorbeeld een .mkv is en de ander een .srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:16:
Daarom moet je ook 2 identieke bestanden hebben, waarbij de één bijvoorbeeld een .mkv is en de ander een .srt
Hebben we het nou over hetzelfde? Voor mkv en srt files weet ik dat het hetzelfde moet heten, maar voor 3d sbs mkvs en srt is sowieso de ondertiteling nooit goed omdat het alleen op de linkkant verschijnt van het 3d beeld, daarom gebruikt met 3dsubtitler, hiermee wordt de srt een .sup file en omdat de d8000 geen .sup files herkend moet je deze samensmelten als het ware met je mkv file.

Het gelijknamig maken is mijn inziens niet van toepassing hier, misschien bij het muxen van de mkv met de .sup file maar dat is het geval en kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
Ik heb nu een tijdje de UE55D8000 en merk ik aan allebei de zijkanten van het scherm, 2 rijen pixels die donkerder lijken.

Als je dus en witte achtergrond heb zijn aan allebei de zijkanten 2 rijen pixels donkerder.

Hebben meer mensen hier last van?

Je moet wel goed kijken, maar het is wel toevallig dat het aan allebei de kanten is.

Hmm volgens mij is het aan alle 4 de kanten, even heel goed gekeken.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Hebben we het nou over hetzelfde? Voor mkv en srt files weet ik dat het hetzelfde moet heten, maar voor 3d sbs mkvs en srt is sowieso de ondertiteling nooit goed omdat het alleen op de linkkant verschijnt van het 3d beeld, daarom gebruikt met 3dsubtitler, hiermee wordt de srt een .sup file en omdat de d8000 geen .sup files herkend moet je deze samensmelten als het ware met je mkv file.

Het gelijknamig maken is mijn inziens niet van toepassing hier, misschien bij het muxen van de mkv met de .sup file maar dat is het geval en kan het niet aan liggen.
Beste wat je kan doen is gewoon de srt laten zoals hij is. OK je hebt geen 3D subs maar is dit echt nodig?? Met gewone srt kun je nl ook je film bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Beste wat je kan doen is gewoon de srt laten zoals hij is. OK je hebt geen 3D subs maar is dit echt nodig?? Met gewone srt kun je nl ook je film bekijken.
Ik ben stomverbaasd!! Het werkt inderdaad O_o Ik had namelijk eerst gezocht op het net en daar las ik het probleem met de dubbele subs in beide 3d schermen maar dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Sinds vorige week trotse eigenaar van de UE46D6500.

Nu wil ik hem ook als computerscherm gebruiken, alleen zit ik met wat probleempjes.

a. Ik krijg hem maximaal maar op 60hz (ik dacht dat het beeld 100hz zou zijn)
b. Ik krijg de kleuren maar niet goed ingesteld. Als ik wit ook écht wit wil hebben moet ik het contrast gigantisch omhoog schroeven waardoor tekst bijna niet te lezen wordt. Heeft iemand een tip hoe ik het beste de kleuren kan afstellen/calibreren voor PC-gebruik (voornamelijk foto-bewerking en van die kleine taakjes) zonder dat ik na een half uur in m'n ogen loop te wrijven? _/-\o_

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaza schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 01:30:
a. Ik krijg hem maximaal maar op 60hz (ik dacht dat het beeld 100hz zou zijn)
LCD computer panel input blijft 60Hz
b. Ik krijg de kleuren maar niet goed ingesteld. Als ik wit ook écht wit wil hebben moet ik het contrast gigantisch omhoog schroeven waardoor tekst bijna niet te lezen wordt. Heeft iemand een tip hoe ik het beste de kleuren kan afstellen/calibreren voor PC-gebruik (voornamelijk foto-bewerking en van die kleine taakjes) zonder dat ik na een half uur in m'n ogen loop te wrijven? _/-\o_
zie: pagina 74 e-handleiding 08 Dec, 2011 13.5 MB <- download klik
Probeer dan ook nog de naam van de invoer bron te wijzigen naar PC (poort) krijg je normaal een andere kleurruimte dan deze voor TV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:56:
[...]Ik ben stomverbaasd!! Het werkt inderdaad O_o Ik had namelijk eerst gezocht op het net en daar las ik het probleem met de dubbele subs in beide 3d schermen maar dit is niet het geval.
Het leven is soms makkelijker dan je denk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudberry
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07 13:23
De D8000 is met slechtere firmware op de markt gezet, en heeft dus meer reparaties nodig gehad.
OF
De D6510 is van meet af aan uitgerust met betere firmware en heeft minder reparaties nodig gehad.

Zeg 't maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 07:48:
[...]

LCD computer panel input blijft 60Hz

[...]

zie: pagina 74 e-handleiding 08 Dec, 2011 13.5 MB <- download klik
Probeer dan ook nog de naam van de invoer bron te wijzigen naar PC (poort) krijg je normaal een andere kleurruimte dan deze voor TV gebruik.
Wauw! Dankjewel! Echter de optie 'automatisch afstellen' blijft altijd 'grijs' :S

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaza schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:42:
[...]Wauw! Dankjewel! Echter de optie 'automatisch afstellen' blijft altijd 'grijs' :S
Staat vermeld in die handleiding dacht ik, met DVI over HDMI werkt dit niet. Eventueel verdere verwijzing opzoeken met zoek functie binnen het .pdf document zoekterm met spatie na: PC , HDMI , PORT
staat alles goed ingesteld krijg je via tools: nog een extra beeldmodus:
●● Amusement: geschikt voor films en games. (Alleen beschikbaar in de modus PC.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
28-12-11 een bevestiging per mail ontvangen dat m'n aanvraag in behandeling is. Zojuist m'n pathé voucher door de brievenbus ontvangen. (Deze meteen geactiveerd)
Nu maar wachten op de cashback van €150.
(aanvraag is op 8-12-11 per post opgestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik ben verbaast over het volgende !!

De 40d6500 is niet meer te leveren in de winkel vertelde ze mij dat dit model niet meer te bestellen is bij samsung. heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen ! ??

ik weet dat er nieuwe modellen komen maar dat de d6500 dan niet meer leverbaar is vindt ik wel erg appart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
Hallo,

Ik heb de 46d6500 op het oog en heb een vraag betreft de DVB-S2 functie.

Het is mogelijk om Canaal Digitaal te kijken door een CI-module in de tv te plaatsen en de coax-antennekabel direct vanaf de satelliet aan te sluiten op de TV.

Nu is mijn vraag of ik ook een 2e satelliet kan aansluiten direct op de tv voor ongecodeerde Turkse zenders?
Ik wil namelijk helemaal geen kastje meer onder de tv en vraag me af of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Nee, één SAT-ingang. Gebruik gewoon een Diseqc-switch om beide schotels aan te sluiten, de TV ondersteunt die optie.

Zelf heb ik een gemotoriseerde installatie aangesloten en ook dat werkt perfect (USALS-functie).

Noot: ik heb zelf een 46D8000 maar als je het zeker wilt weten, kijk even in de handleiding van de D6500

[ Voor 20% gewijzigd door Sansar op 03-01-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
Bedankt voor je reactie.

Zojuist even in beide handleidingen gekeken en er is ondersteuning voor Diseqc 2,1 en USALS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo fellow tweakers,

Door de vele lovende kritieken heb ik me vandaag een Samsung 46D8000 aangeschaft. In de winkel zag hij er ook super uit.

Tot ik hem vandaag aansloot... Wat een grote teleurstelling zeg!!! langs de randen was zwart simpelwel grijs.
Zie de video via de volgende youtube link...

http://youtu.be/-bj1YNz8vRs

Is dit normaal? Of heb ik een defecte TV aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:19:
hallo fellow tweakers,

Door de vele lovende kritieken heb ik me vandaag een Samsung 46D8000 aangeschaft. In de winkel zag hij er ook super uit.

Tot ik hem vandaag aansloot... Wat een grote teleurstelling zeg!!! langs de randen was zwart simpelwel grijs.
Zie de video via de volgende youtube link...

http://youtu.be/-bj1YNz8vRs

Is dit normaal? Of heb ik een defecte TV aangekocht?
Heb je de tv al gekalibreerd? In het begin had ik daar ook last van maar na het kalibreren (instellingen overgenomen van een eerdere post) was het bij mij bijna compleet weg. Ik moet het zelf nog even proberen met de AVS HD dvd om het compleet weg te krijgen.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Inderdaad, ga dat ding eerst maar eens fatsoenlijk afstellen, daar is in dit topic al meer dan genoeg over geschreven. Mocht dat nog steeds geen resultaat opleveren dan kun je het toestel altijd nog (laten) omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb het ondertussen al beter gekregen door andere afstellingen over te nemen.. Maar toch is het vreemd dat hij standaard deze waarden geeft aangezien de reviews aangaven dat hij standaard out of the box goed beeld zou moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI zwart waarden aanpassen, zie e-handleiding is ook te downloaden bij samsung NL bij support voor jou scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot vannacht 4uur de tv liggen afstellen en ik ben tot een goed resultaat gekomen. Het is niet 100% weg, maar toch al veel beter.

Ik zal vanavond in het donker nog eens dezelfde test doen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:43:
HDMI zwart waarden aanpassen, zie e-handleiding is ook te downloaden bij samsung NL bij support voor jou scherm.
Volgens mij is het HDMI - Zwartniveau niet in te stellen voor gewone TV zeders toch?
Is bij mij in ieder geval uitgegrijsd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamphen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Gecodeerd signaal UE40D8000YSXXN na upgrade naar 1020
Vanavond is mijn TV geupgrade naar firmware versie t-gap8deuc-1020.0.
Sindsdien werken de gecodeerde uitzendingen UPC niet meer.
Wie heeft er een idee waardoor het probleem wordt veroorzaakt.
Ik heb de TV al teruggezet naar fabrieksinstellingen (advies UPC) maar dit haalde niets uit.
De firmware versie blijft hierdoor uiteraard 1020.0.
Iemand misschien de voorgaande versie? (1019.1?).

[ Voor 8% gewijzigd door slamphen op 04-01-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Al had iemand de 1019.1 firmware, dan nog heb je er niks aan, gezien je niet kunt downgraden!

Waar praten we over? mediabox, smartcard?

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:26:
[...]

Bovenstaand probleem blijft hardnekkig bestaan. Wat ik in de tussentijd nog heb geprobeerd:

- Beeldinstellingen gereset
- Alle kabels uit de tv gehaald, en het originele voedingssnoer plaatsen (heb een langere genomen ivm kabel wegwerken).
- Nieuwe batterijen in de brillen gedaan en opnieuw gekoppeld
- TV teruggezet naar fabrieksinstellingen
- Alle beeldinstellingen geprobeerd of het effect meer of minder wordt.
- Alles wat kan storen op bluetooth uitgezet (gsm/computers/wifi/dect telefoon).

Aangezien de laatste keer dat ik echt een 3d game/film heb gezien in de (na)zomer was dacht ik dat het iets met de temperatuur te maken had (lcd wordt langzamer als het kouder is?). De brillen heb ik even boven de radiator gehouden, zonder succes. De tv zelf is wel enigszins koud, maar het lijkt me een futiele actie om die te verwarmen.

Verder is me opgevallen dat er _altijd_ crosstalk is (mits het beeld op een ander vlak staat dan op het schermvlak). Zelfs wanneer de kleuren en helderheid vlak bij elkaar liggen. Omschakeltijd van het LCD paneel van de TV lijkt me hierdoor uitgesloten.

Heeft iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen, of kan ik beter samsung bellen? Dat crosstalk soms onvermijdelijk is begrijp ik, maar dit is heel extreem. Voor de voorbeeld:

[afbeelding]
[afbeelding]
Na een e-mail gestuurd te hebben met mijn probleem, kreeg ik een mail terug om toch maar telefonisch contact op te nemen. Dat heb ik gister gedaan.

Ik kreeg iemand aan de telefoon die het begrip crosstalk niet kende, en ook de werking van de 3d functionaliteit was haar compleet vreemd. Nadat ze advies van een "expert" had ingeschakeld kwam de oplossing niet verder dan "heeft u de fabrieksinstellingen al eens gereset?" en "misschien kunt u eens met de beeldinstellingen gaan proberen?".

Hierna waren ze bij de helpdesk ook compleet machteloos, en moest ik er maar mee leren leven dat 3d niet werkte zoals het eerder deed, en dat Samsung de werking van 3d niet kon garanderen.

Uiteraard ging ik hier niet mee akkoord, en na flink achteruit mijn keel te hebben gepraat (uiteraard ben ik wel netjes gebleven!) heb ik haar kunnen overhalen om toch een monteur langs te laten komen. Uiteraard als het wel een gebruikersfout blijkt te zijn, dan moet ik die kosten dragen. Dat risico durf ik wel te nemen, aangezien ik er zeker van ben dat dit niet zo hoort te zijn, en dat ik alles normale procedures al heb uitgevoerd.

Ik ben zeer benieuwd wat hier uitkomt. Ik ben wel erg teleurgesteld over de kennis van de helpdesk medewerker. Ze heeft zelfs mijn klacht als volgt omschreven:
Klachtomschrijving : BEELD
04. Defecte pixels
Omschrijving:
3D beeld geeft schaduw in het beeld scherm ligt niet aan 3 D
Wat de lading natuurlijk helemaal niet dekt, maar we zullen zien...

Zo, enigszins een statusupdate, maar ook even mijn hart luchten, want zo weinig kennis van producten had ik niet verwacht.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik ken dat soort "samenvattingen", de medewerker moet nu eenmaal iets selecteren om in het volgende scherm te komen. Niet boos worden, ook die mensen moeten het doen met de beperkingen van hun IT-omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sansar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:26:
Ik ken dat soort "samenvattingen", de medewerker moet nu eenmaal iets selecteren om in het volgende scherm te komen. Niet boos worden, ook die mensen moeten het doen met de beperkingen van hun IT-omgeving.
Om me boos te maken moet het wel heel bont worden hoor, ik ben meer "teleurgesteld" ;)

De 04. Defecte pixels kan ik inderdaad nog wel volgen als er iets geselecteerd moet worden. Maar als omschrijving heb ik letterlijk gezegd "een abnormale aanwezigheid van crosstalk". Wat mijn inziens gewoon overgenomen kon worden. Toen ik crosstalk moest definieeren (ik had zelfs bij mijn melding een screenshot meegestuurd!) maakte ze er bovenstaand van. Wat volgens mij een heel ander probleem inhoud. Daarbij ligt het wel aan de 3d, aangezien 2d een perfect beeld geeft.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WaMeLiNoS schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:54:
Hallo,

Sinds een week of wat heeft m'n schoonpa problemen met het opstarten van de Smarthub.
Het betreft een ue55d6500 voorzien van de 1017 software.

Bij het openen van de Smarthub zie je starten, downloaden, installeren, starten en daarna niets meer.
Op het moment dat je dan weer Smarthub opstart krijg je bovenstaande weer.

Erg vervelend... Heb het topic al doorgespit, maar zie dit niet zo terug komen.

Met een kleine in huis is de Smarthub wel errug welkom ;)
Ik heb hetzelfde probleem op een 6530.
Had het probleem al eerder maar na een firmware update was het probleem "opgelost".
Nu heb ik het probleem weer... het lijkt erop dat updates voor Smart TV niet goed verwerkt worden.
Ik ga er vanuit dat het na een firmware update weer werkt.
Een optie in het menu om Smart TV (of cache oid) te resetten lijkt niet te bestaan.

Overigens vind ik Smart TV nog niet veel voorstellen dus ik mis het eigenlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje..

Leuk die CI+ module rechtstreeks in mijn TV (ziggo)
Alleen je kan nu niet gebruik maken van de ondemand opties + uitzending gemist..

Als ik een HD recorder zou hebben van Ziggo dan heb ik al deze opties wel
Oke opnemen kan nu ook als ik schijf erop aansluit, maar het gaat mij om de ondemand+ uitzending gemist voornamelijk.

Is de enige optie nou om toch nog een los apparaat bij ziggo te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamphen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Mauridia schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:35:
Al had iemand de 1019.1 firmware, dan nog heb je er niks aan, gezien je niet kunt downgraden!

Waar praten we over? mediabox, smartcard?
Oh, sorry, CI+........... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik heb net de Samsung SSG-3500CR bril gekocht, hier zit geen pouch/case bij. Hoe bergen jullie hem veilig op?

ben namelijk bang dat als ik hem gewoon op de kast laat liggen er krassen/stof op komen, enige tips?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nou, dan leg je die bril toch in je kast? Desnoods wikkel je hem in een zachte doek ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
oh, dus ze zijn niet zo gevoelig? sorry dit is de eerste keer dat ik zon bril heb, dacht dat er wel een case voor was ofzo vandaar.

toch bedankt :)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:49:
Is de enige optie nou om toch nog een los apparaat bij ziggo te kopen?
Op dit moment wel. Zo'n losse stb van Ziggo bevat namelijk een kabelmodem en speciale firmware voor het on-demand stuk. Als Ziggo een app zou maken voor de Smart Hub die on-demand streams via bedraad dan wel draadloos ethernet binnenhaalt zou het een ander verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tiduz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:12:
ik heb net de Samsung SSG-3500CR bril gekocht, hier zit geen pouch/case bij. Hoe bergen jullie hem veilig op?

ben namelijk bang dat als ik hem gewoon op de kast laat liggen er krassen/stof op komen, enige tips?
Ik had nog een pouch liggen die ik ooit kreeg bij een anaglyphbril. Durf te wedden dat dergelijke pouches voor een prikkie op eBay te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
BamSlam_ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:59:
Op dit moment wel. Zo'n losse stb van Ziggo bevat namelijk een kabelmodem en speciale firmware voor het on-demand stuk. Als Ziggo een app zou maken voor de Smart Hub die on-demand streams via bedraad dan wel draadloos ethernet binnenhaalt zou het een ander verhaal worden.
Het ondemand-stuk is volgens mij weinig meer dan een soort van XML met stream-informatie die via een reguliere internetverbinding benaderd kan worden?

Er is overigens wel hoop
nieuws: Samsung-tv's gaan in 2012 HbbTV ondersteunen
Ziggo's video-on-demand verloopt schijnbaar niet via HbbTV, helaas.

[ Voor 67% gewijzigd door frickY op 04-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Samsung bezitters,

sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Samsung 40D8000. De tv is werkelijk waar geweldig alleen krijg ik 1 ding nog niet helemaal aan de praat.

Ik wil namelijk mijn films die ik op mijn Computer heb staan streamen naar mijn TV via het netwerk (AllShare?). Tot nu toe lukt dit goed alleen krijg ik geen ondertiteling in beeld. Ik heb de bestanden exact hetzelfde genoemd behalve de extensie.

Hebben jullie hier misschien een oplossing voor? Verder kan ik ook geen ondertiteling selecteren als ik een DVD vanaf mijn pc stream (vob. files).

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ik weet dat het al in dit topic was besproken maar ik kan het niet meer vinden. Het gaat om een D6530 die soms sporadisch geen geluid opneemt in een opname van RTL4 HD. Het gaat om Ziggo via de CI+ module en om een geplande opname.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Tiduz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:15:
oh, dus ze zijn niet zo gevoelig? sorry dit is de eerste keer dat ik zon bril heb, dacht dat er wel een case voor was ofzo vandaar.

toch bedankt :)
Nou ja, of ze heel erg gevoelig zijn weet ik ook niet, ik heb ze hier gewoon in de kast liggen met een doekje er omheen. Kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:10:
Ik wil namelijk mijn films die ik op mijn Computer heb staan streamen naar mijn TV via het netwerk (AllShare?). Tot nu toe lukt dit goed alleen krijg ik geen ondertiteling in beeld. Ik heb de bestanden exact hetzelfde genoemd behalve de extensie.
Welk videoformaat stream je? Uit eigen ervaring weet ik dat .avi in combinatie met .srt prachtig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Wat zal een half jaar oude 55d7000 tweedehands waard zijn eigenlijk? Ik wil nu overstappen op besmet beamer (auto correct) want vind dit nog te klein voor 3D.

[ Voor 9% gewijzigd door Quan Vu op 05-01-2012 11:48 ]

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Quan Vu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:46:
Wat zal een half jaar oude 55d7000 tweedehands waard zijn eigenlijk? Ik wil nu overstappen op besmet want vind dit nog te klein voor 3D.
?? huh .. denk dat jij zelf beste weet wat ie tweedehands waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Quan Vu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:46:
Wat zal een half jaar oude 55d7000 tweedehands waard zijn eigenlijk? Ik wil nu overstappen op besmet want vind dit nog te klein voor 3D.
Wat de gek ervoor heeft, na de nodige onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
[...]
Samsung heeft via Twitter laten weten dat ik de CI-module moest controleren met de functie MUTE 2 4 7 EXIT. Er zouden dan drie testen moeten komen die alle drie Success zouden moeten aangeven. Bij mij kwam alleen CIPLUS Storage Test: Success. Er kwamen geen andere testen. Daarop zei Samsung dat de CI module kapot zou zijn en ik moest mijn gegevens en factuur e.d. opsturen. Zij zouden mij dan een nieuwe CI module toesturen... Heb evenwel nog geen reset gedaan en het probleem doet zich maar af en toe voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Welk videoformaat stream je? Uit eigen ervaring weet ik dat .avi in combinatie met .srt prachtig werkt.
MKV bestanden zijn het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
is er misschien iemand met calibrated settings voor PC/PS3/3D voor de Samsungs 40" D6200? ik kan ze nergens vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 05-01-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ai, dan kan ik je helaas niet helpen. De D8000 speelt MKV alleen af via een aangesloten USB-apparaat en niet over het netwerk.

Tenminste, dat is mij niet gelukt icm mijn NAS waar Twonky op draait.

Via het developer account heb ik wel Plex geinstalleerd en die werkt ook met MKV's, maar de ingebouwde AllShare client op de TV kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt niet hoor, ik kan prima MKV bestanden afspelen met Allshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Toch eens vertellen hoe je dat doet dan.

Via mijn NAS lukte het niet en ook niet nadat ik AllShare op m'n laptop installeerde om daarmee MKV's te streamen.

Draak van een oplossing natuurlijk, NAS staat altijd aan en nu zou ik voor een filmpje de laptop aan moeten zetten. Enfin, ook dat werkte dus niet. TV blijft melden dat bestand niet ondersteund wordt.

Hetzelfde MKV bestand op een USB stick aangesloten op de TV werkt wel goed, dus zou niet aan de bestanden kunnen liggen.

Nu met Plex op zowel laptop als op de TV (zelfde uitgangspunt; laptop staat aan en streamt naar TV) werkt het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Sansar op 05-01-2012 21:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb mijn .mkv bestanden gewoon op 1 van de HDD's van m'n pc staan. De locatie voeg ik toe aan Allshare et voila, ik kan film kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Maandag komt er een monteur langs om naar mijn wegvallende wifi verbinding te kijken.

Als ik daarna hopelijk een stabiele netwerkverbinding heb, ga ik wel weer wat tests doen.

Zou het kunnen dat de MKV's afwijken van de norm/standaard? Ik heb nl. 1x gehad dat ik een sample van een MKV-film via AllShare WEL kon bekijken, maar de eigenlijke film niet. Bij alle andere MKV bestanden die ik heb, ging het mis.

Op zich zou je denken dat als het ook maar 1 keertje wel lukt, dat de TV het ondersteunt. Maar ja, ga dat maar eens troubleshooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de d7000 halen van samsung maar wil toch een paar dingen weten van jullie gebruikers:

- Kan ik van een nas server 3D films streamen en lukt het jullie zo ja zonder haperingen en welke nas gebruiken jullie.
- Kan ik opnemen op een Nas server
- Kun je vanaf je pc ook films streamen na de tv. (windows7)
- hoe gaat het met ondertiteling van films hoe krijg je die er onder en lukt dat?
- gebruiken iemand van jullie toevallig ook een mediaplayer met 3D en werkt dat goed? en welk type merk media player gebruik je dan?

Ben benieuwd na de antwoorden.. alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die MKV's via een USB stick afspelen dan moet je ze ook via DLNA kunnen afspelen, in ieder geval met Samsung's AllShare software. Bij mij werkt het gewoon, zoals gezegd enkel de locatie toevoegen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 04-10 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:27:
Ik wil graag de d7000 halen van samsung maar wil toch een paar dingen weten van jullie gebruikers:

- Kan ik van een nas server 3D films streamen en lukt het jullie zo ja zonder haperingen en welke nas gebruiken jullie.
- hoe gaat het met ondertiteling van films hoe krijg je die er onder en lukt dat?
- gebruiken iemand van jullie toevallig ook een mediaplayer met 3D en werkt dat goed? en welk type merk media player gebruik je dan?

1. Geen idee, geen NAS, wel een 'meterkast-server' die op Windows draait en een DLNA applicatie
2. Volgens mij kun je alleen opnemen op een USB stick/harddisk rechtstreeks aan de TV
3. Ja, zie 1. Verder kun je in Windows ook rechts-klikken op een bestand en kiezen voor 'Afspelen met' en dan je TV kiezen. Windows streamt het betreffende bestand dan naar de TV.
4. De TV ondersteunt ondertitelingdie hetzelfde genaamd is als het videobestand. Losse subs dus. Subs die in een .MKV of andere container zitten worden nietondersteund.
5. Ik heb het zelf alleen maar via Windows Media Player en de TV zelf gedaan. Windows Media Player stuurt gewoon het (half-)SBS beeld naar de TV, en op de TV moet je dan even op de 3D knop drukken om er 3D van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Ik zie vaak vragen voorbij komen over hoe films te streamen zijn en hoe dat werkt met ondertitels. En er komen even zoveel goede antwoorden op terug.

Ik heb zelf een simpele thuisinstallatie: een vaste PC met Windows 7, een netwerk en een Samsung D6510. Geen NAS'en, servers of andere zaken. En films streamen werkt perfect en vlekkeloos hier. Hoe ik dat heb gedaan:

- Geen AllShare gebruiken, maar het perfecte TVMOBiLi (www.tvmobili.com). Werkt écht vlekkeloos!
- Films als MKV downloaden
- MKV'tje openen met MKVExtractGUI en daar het SRT ondertitelspoor extracten
- Ondertitel dezelfde naam als het MKV'tje geven

En dan loop ik naar beneden en ga ik via INPUT naar mijn vaste PC toe. Daar staan de films klaar en kan ik ze direct bekijken mét ondertitel. TVMOBiLi kun je ook met vrienden delen, zodat je ook elkaars content kunt bekijken. Dit heb ik echter nog niet gedaan.

Hopelijk help ik hiermee de huis-tuin-en-keuken gebruiker mee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Sansar schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:12:
Zou het kunnen dat de MKV's afwijken van de norm/standaard? Ik heb nl. 1x gehad dat ik een sample van een MKV-film via AllShare WEL kon bekijken, maar de eigenlijke film niet. Bij alle andere MKV bestanden die ik heb, ging het mis.

Op zich zou je denken dat als het ook maar 1 keertje wel lukt, dat de TV het ondersteunt. Maar ja, ga dat maar eens troubleshooten...
Dat zowel de sample als de film zelf een MKV-bestand zijn zegt weinig. Het hangt er maar net vanaf of je TV de binnen de MKV-container gebruikte video- en audiocodecs ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:27:

Ik kan je alleen vertellen over mijn ervaring met de D8000 maar die is bijna gelijk aan de D7000.
- Ja, je kan 3D content streamen vanaf een nas. Ik gebruik een synology ds209 en 211. Ik gebruik gewoon mediaserver van de synology (DLNA) geen last van harpering via een netwerkkabel. Met wifi heb ik geen ervaring
- Nee volgens mij kan dat niet. Het werkt alleen met een rechtsreeks aangesloten harddisk of usb stick. Merk harddisk/usb stick schijnt wel belangrijk te zijn.
- Ik gebruik een srt file die dezelfde naam heeft als de film.
- Ik gebruik zelf een htpc met xbmc 11.0 eden. 3D gaat goed behalve de ondertiteling en menu. De film zelf is wel goed. Volgens mij zijn dit problemen die met xbmc te maken hebben en niet met de tv.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacewagon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:37:
- Geen AllShare gebruiken, maar het perfecte TVMOBiLi (xxx). Werkt écht vlekkeloos!
Zonde van je geld IMHO. AllShare werkt ook vlekkeloos en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
spacewagon schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:37:
Ik zie vaak vragen voorbij komen over hoe films te streamen zijn en hoe dat werkt met ondertitels. En er komen even zoveel goede antwoorden op terug.

Ik heb zelf een simpele thuisinstallatie: een vaste PC met Windows 7, een netwerk en een Samsung D6510. Geen NAS'en, servers of andere zaken. En films streamen werkt perfect en vlekkeloos hier. Hoe ik dat heb gedaan:

- Geen AllShare gebruiken, maar het perfecte TVMOBiLi (www.tvmobili.com). Werkt écht vlekkeloos!
- Films als MKV downloaden
- MKV'tje openen met MKVExtractGUI en daar het SRT ondertitelspoor extracten
- Ondertitel dezelfde naam als het MKV'tje geven

En dan loop ik naar beneden en ga ik via INPUT naar mijn vaste PC toe. Daar staan de films klaar en kan ik ze direct bekijken mét ondertitel. TVMOBiLi kun je ook met vrienden delen, zodat je ook elkaars content kunt bekijken. Dit heb ik echter nog niet gedaan.

Hopelijk help ik hiermee de huis-tuin-en-keuken gebruiker mee verder!
Ik gebruik dit ook tot mijn grote tevredenheid, werkt echt vlekkeloos icm met mijn Imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Ik heb ook een Windows7 pc, een netwerk en een D7000, en streamen werkt ook fantastisch zonder extra software.

Windows Media Player biedt alles wat je nodig hebt om op de TV over je pc te browsen en vrijwel alles af te spelen. Ik had laatst een mkv te pakken die de TV niet weergaf, maar toen ik hem naar avi hernoemde was die ook gewoon afspeelbaar.
Omdat dit gewoon standaard uPnP/DLNA is kan ik precies hetzelfde ook op mijn ipad (met Goodplayer) en Android telefoon. Of nog mooier; via 'Connected Media' iets uitzoeken op mijn telefoon en dat vervolgens laten weergeven op mijn TV. Ideaal.

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 06-01-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:07:
Ik heb mijn .mkv bestanden gewoon op 1 van de HDD's van m'n pc staan. De locatie voeg ik toe aan Allshare et voila, ik kan film kijken.
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:48:
[...]Zonde van je geld IMHO. AllShare werkt ook vlekkeloos en is gratis.
Het is gratis. Alleen na een aantal maanden en je meer dan x GB streamt, kost het 1,30 euro per maand. Vind ik acceptabel voor iets dat vlekkeloos z'n werkt. Heb eerst AllShare gebruikt, maar na vier uur indexeren, vastlopen en haperen ben ik daarmee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:15:
[...]
Tenminste, dat is mij niet gelukt icm mijn NAS waar Twonky op draait.
MKV via twonky moet normaal lukken? Eventueel eens zoeken op edit client.db twonky en jou NAS

>>
NA:Samsung Smart TV
DD:Samsung DTV
XM:DLNA15
XM:FORCE_DURATION
XM:FORCE_4TH_FIELD
XM:AARES
DX:SAMSUNGFEATLIST
DB:FIX
MT:mkv video/x-mkv
MT:mpeg,mpeg2,vdr,spts,tp,ts video/mpeg
HP:chunked
MT:m4a audio/mp4
TR:JPEGORG,JPEG160x160,JPEG1920x1080,JPEG640x480,JPEG1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aant denken om de 40D7000 te kopen. Staat nu bij Pixmania voor maar 1149 waar ie bij andere webshops nog voor 1499 staat.

Of is het volgens jullie verstandiger te wachten tot volgende week de CES is geweest (ivm nieuwe specs) of eventueel zelfs tot de nieuwe E-serie op de markt komt (ivm evt prijsdaling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 22:20
Yep, gewoon w8en. Prijzen dalen razendsnel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Zal er na 31 januari nog een nieuwe cashback komen ? (flauwe reacties mag je achterwegen laten)

[ Voor 29% gewijzigd door patv op 06-01-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
patv schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:53:
Zal er na 31 januari nog een nieuwe cashback komen ?
Momentje, pak ik ff m'n glazen bol erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
dan kan je altijd wel blijven wachten, prijzen zakken altijd, je moet toch een keer je slag slaan. Ik heb in december een 46D8000 gekocht voor een echt scherpe prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aehaeh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
ik krijg mijn beed niet op auto-breed bij keuze beeld instellingen, das de einige die niet grijs is, enig idee wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:09:
Ik ben aant denken om de 40D7000 te kopen. Staat nu bij Pixmania voor maar 1149 waar ie bij andere webshops nog voor 1499 staat.

Of is het volgens jullie verstandiger te wachten tot volgende week de CES is geweest (ivm nieuwe specs) of eventueel zelfs tot de nieuwe E-serie op de markt komt (ivm evt prijsdaling)?
Bij Pixmania heb ik nooit besteld en zal ik niet snel iets bestellen, gezien de huiveringwekkende shopreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:18:
[...]

MKV via twonky moet normaal lukken? Eventueel eens zoeken op edit client.db twonky
Ik krijg het op m'n d8000/qnap nas/twonky 6034 ook niet gedaan. MKV naar avi hernoemen>geen resultaat, clients.db aanpassen>geen resultaat.
Mijn ideen zijn op wat dat betreft.
Pagina: 1 ... 76 ... 99 Laatste