Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
Masimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:50:
Er wordt nergens TV in 1080p uitgezonden trouwens.
BBC HD via DVB-T2 zendt geregeld uit in 1080p, weliswaar met een gereduceerde horizontale resolutie (uitgezonderd 3D-SBS) maar dat geldt ook voor hun 1080i-uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Lord Anubis schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:24:
[...]

Helaas, slaat op dat het niet werkt. Ik heb ook nog de transponder freq en andere zaken aangepast.

En, natuurlijk weet ik dat dat ik de kabel op de tv moet aan sluiten. Ik heb het zonder cam,met cam en met cam en kaart geprobeerd.
Het enige wat ik nu wil proberen is om de tv terug te zetten naar fabrieks instellingen en dan weer van begin af aan. Misschien helpt dat. ter info " INFO , MENU, MUTE, Standby-knopje". en options en daar het is... fabrieks settings

Iets anders, vreemd is dat als ik Lan gebruik het zijn IP zettingen vergeet als de tv in standby heeft gestaan, ondanks dat ik wel of niet de dns server en router handmatig er in zet. Bij auto vind het niet eens de router. Als ik WLAN gebruik gaat het perfect.

Wat ik ook merk is dat PNP bij mij niet selecteerbaar is. moet de tv op een bepaalde stand staan?
Sorry, ik dacht dat je reeds eerder terug naar de fabrieksinstellingen was gegaan, zoals in de handleiding van Canal Digitaal staat aangegeven. Ik zou de tv helemaal terug naar fabrieksinstellingen zetten. cam eraf en kabels eruit. Dan op de laptop deze link openen http://www.canaldigitaal....ruiken-met-Samsung-tv.pdf en stap voor stap afwerken.
Leverde bij mij geen enkel probleem op.
Ik neem aan dat je een orginele Cam hebt zoals afgebeeld in de handleiding.
Veel kijk plezier.
Voor het gemak ook nog ff de zenderlijst van alle zenders (radio + tv) - download de bovenste -
http://www.satelliet-club...enderlijst-canaldigitaal/

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een problemen met mn 55D6530 en Mede8er MED500x.

Ik ervaar grote sync-problemen bij het afspelen van vooral kleine videobestanden van tv-series vanaf mijn Mede8er i.c.m. een D6530. Het gaat niet alleen om de aloude 350mb Xvid-files (avi), maar ook de recente 250mb X264 (mp4) releases. Er is niets aan mijn opstelling, kabels etc veranderd, alleen het scherm. Ik heb van alles geprobeerd, van andere kabels tot spelen met/ uitzetten van instellingen m.b.t. upscalen, zwartwaardes, motion etc op mijn D6530 en Mede8er.

Vreemd genoeg met mn oude Samsung LCD (7 jaar oud) nooit problemen gehad. Het maakt overigens niet uit of ik geluid laat afspelen via de speakers van de D6530 of via de optische uitgang van de Mede8er naar mn homecinema. Met de 720p en 1080p releases van series en films heb ik geen problemen. Is niet helemaal waar, want geluid via speakers D6530 heeft altijd een hele kleine vertraging. Als ik geluid zowel over speakers als homecinema laat spelen, hoor ik een echo. Gelukkig gaan de lcd-speakers altijd op 0 en de audio alleen over de homecinema, dus verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Digitale schotel (Canal Digitaal) is ook gewoon 1080i.

Ach bekijk het van de zonnige zijde. TV ziet er al strak uit, dus als je even een BD kijkt, lik je je vingers nog meer af!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:02:

Ik ervaar grote sync-problemen bij het afspelen van vooral kleine videobestanden van tv-series vanaf mijn Mede8er i.c.m. een D6530. Het gaat niet alleen om de aloude 350mb Xvid-files (avi), maar ook de recente 250mb X264 (mp4) releases. Er is niets aan mijn opstelling, kabels etc veranderd, alleen het scherm. Ik heb van alles geprobeerd, van andere kabels tot spelen met/ uitzetten van instellingen m.b.t. upscalen, zwartwaardes, motion etc op mijn D6530 en Mede8er.

Vreemd genoeg met mn oude Samsung LCD (7 jaar oud) nooit problemen gehad. Het maakt overigens niet uit of ik geluid laat afspelen via de speakers van de D6530 of via de optische uitgang van de Mede8er naar mn homecinema. Met de 720p en 1080p releases van series en films heb ik geen problemen. Is niet helemaal waar, want geluid via speakers D6530 heeft altijd een hele kleine vertraging. Als ik geluid zowel over speakers als homecinema laat spelen, hoor ik een echo. Gelukkig gaan de lcd-speakers altijd op 0 en de audio alleen over de homecinema, dus verder geen last van.
Heb je alle geluidsvertragingen op 0 gezet?

Ik had hetzelfde probleem met mijn Xtreamer mediaplayer. Als ik het video signaal via hdmi naar de TV stuurde en de audio optisch van Xtreamer naar home-cinema set, dan liep het geluid achter!?
Het bleek achteraf de setting van de Xtreamer te zijn. Als de resolutie van de user-interface op 1080p staat leidt dat tot audio-sync problemen; als de user-interface op 1080i staat niet.
En het gekke is dat ondanks de 1080i instelling voor de user-interface, een 1080p film gewoon in 1080p op de TV afgespeeld wordt. Vraag me niet naar de logica hier achter, want die is er niet, behalve dan dat de Xtreamer firmware door een Chinees geprogrammeerd is.

Om verdere sync-problemen te voorkomen en ook audio van alle bronnen naar de home cinema versterker te sturen, heb ik alle randapparatuur aangesloten via hdmi naar de TV en van de TV een optische kabel naar de home cinema. Alle audio vertragingen staan nu op alle apparaten op 0. Geen echo's meer, ook als geluid gelijktijdig via home-cinema en TV speakers klinkt.
Nadeel is echter dat de optische uitgang van de TV slechts PCM 2.0 signaal uitstuurt.
Ik krijg alleen nog Dolby Digital via de CAM module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe ik de zenders via de kabel op de Samsung D5000 ingesteld krijg. Televisie vindt telkens geen kanalen. Via mijn upc decorder werkt het wel. Kun je alleen analoog kijken als je de coax kabel rechtstreeks op je televisie aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:01:
Ik vraag me af hoe ik de zenders via de kabel op de Samsung D5000 ingesteld krijg. Televisie vindt telkens geen kanalen. Via mijn upc decorder werkt het wel. Kun je alleen analoog kijken als je de coax kabel rechtstreeks op je televisie aansluit?
Je zult een coaxkabeltje vanaf de decoder ook naar je TV moeten doorlussen, anders krijg je geen analoog signaal binnen op de tuner.
Achterop je decoder zal ongetwijfeld nog een antenne aansluiting zitten (TV out, cable out of iets dergelijks). Kabeltje inpluggen en naar ANT 1 IN achter op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:01:
Ik denk dat je een Cam module van UPC aan moet schaffen.
Steek die achter in het toestel met het kaartje en volgens mij haal je dan alle zenders automatisch binnen,,

http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

Maar daar had je zeker al gekeken. De serie D5000 is UPC gecertificeerd.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:40
Ik heb sinds kort de Samsung 46D8000, een prachtige televisie! Er is wel één ding dat me is opgevallen, en ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Rondom het scherm (alle vier de randen) zijn iets donkerder dan de rest. Het gaat om +- 4 pixels rondom. Vooral bij lichte beelden is het goed te zien. Bij donkere beelden is alles goed zwart, geen clouding of bleeding. Ik heb met diverse instellingen gespeeld maar die donkere rand rondom kreeg ik niet weg. Iemand een idee?

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Masimo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:19:
Ik had hetzelfde probleem met mijn Xtreamer mediaplayer. Als ik het video signaal via hdmi naar de TV stuurde en de audio optisch van Xtreamer naar home-cinema set, dan liep het geluid achter!?
Het bleek achteraf de setting van de Xtreamer te zijn. Als de resolutie van de user-interface op 1080p staat leidt dat tot audio-sync problemen; als de user-interface op 1080i staat niet.
En het gekke is dat ondanks de 1080i instelling voor de user-interface, een 1080p film gewoon in 1080p op de TV afgespeeld wordt. Vraag me niet naar de logica hier achter, want die is er niet, behalve dan dat de Xtreamer firmware door een Chinees geprogrammeerd is.
Typisch dat jij dit probleem meldt want ik heb vanavond echt m'n haren uit m'n hoofd getrokken van ergenis over audio sync problemen met een D6200 icm een AC Ryan mediaspeler. Het maakt niet uit hoe ik het kreng aansluit, via HDMI of via composite, de audio loopt ACHTER op het beeld. En ALLEEN op deze TV. Op mijn eigen TV's (Samsung en Philips) en een oude CRT bij m'n ouders geen enkel probleem. Alleen op de D6200 gewoon een volle seconde verschil tussen beeld en geluid, waarbij het geluid later komt dan het beeld terwijl dat meestal andersom is als er sync issues zijn. Ik heb de TV al een firmware update gegeven, in Game Mode gezet en noem maar op, maar het probleem blijft. Ik ga binnenkort eens testen met m'n eigen O!Play op die TV, maar wat ik wel weet is dat een UPC HD box en een Philips DVD-speler het allebei wel goed doen op dat ding. Aan de andere kant doet de AC Ryan het ook op alle TV's behalve deze goed 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Nu online
Embryo1 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat je een Cam module van UPC aan moet schaffen.
Steek die achter in het toestel met het kaartje en volgens mij haal je dan alle zenders automatisch binnen,,

http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

Maar daar had je zeker al gekeken. De serie D5000 is UPC gecertificeerd.
Maar Hugomoncler wil analoog kijken, digitaal heeft ie via zijn UPC decoder. Dan moet ie toch echt een coaxkabeltje bijprikken.

Ikzelf heb er voor gekozen additioneel aan mijn Humax 5050c PVR ook nog een CI+ module (+extra smartcard) te gebruiken. Zo heb ik digitaal via de decoder én via de TV. Vrouwlief heeft de PVR neemt namelijk veel op en op twee zenders tegelijk. Wil je dan gewoon TV kijken was de enige optie via het analoge signaal. Daar koop ik geen dure LCD voor, vandaar ook nog een extra CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Maar Hugomoncler wil analoog kijken, digitaal heeft ie via zijn UPC decoder. Dan moet ie toch echt een coaxkabeltje bijprikken.

Ikzelf heb er voor gekozen additioneel aan mijn Humax 5050c PVR ook nog een CI+ module (+extra smartcard) te gebruiken. Zo heb ik digitaal via de decoder én via de TV. Vrouwlief heeft de PVR neemt namelijk veel op en op twee zenders tegelijk. Wil je dan gewoon TV kijken was de enige optie via het analoge signaal. Daar koop ik geen dure LCD voor, vandaar ook nog een extra CI+.
Nee, je begrijpt me verkeerd :). Ik kijk digitaal. Ik vroeg me af wanneer je de coax kabel rechtstreeks op je Samsung aansluit of het alleen analoog beeld kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:34:
[...]

Nee, je begrijpt me verkeerd :). Ik kijk digitaal. Ik vroeg me af wanneer je de coax kabel rechtstreeks op je Samsung aansluit of het alleen analoog beeld kan weergeven.
Ah sorry!
Als je de coaxkabel rechtstreeks aansluit kun je inderdaad alleen analoog kijken. Er komt dan een ongecodeerd analoog signaal en een gecodeerd digitaal signaal binnen op de ingebouwde tuner van de TV. Maar zonder CAM module kan de tuner niks met het digitale signaal en is dus alleen analoog beschikbaar.

Stop je echter een CI+ module (incl. smartcard) achter in je TV dan kun je ook digitaal kijken. De CI+ module moet je zien als vervanging voor je externe decoder en dan de opname funktie naar externe harddisk van de TV gebruiken.
Of je kan, zoals ik, zowel een externe decoder en een CI+ module gebruiken. Twee digitale bronnen en een analoge.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 04-03-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Hi all,

Ik heb overal een beetje gezocht maar kan nog geen goede oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb een mac mini gekoppeld aan mijn UE46D7000 via DVI/HDMI en ik kan niet de juiste resolutie instellingen vinden.

Als ik een film wil kijken en ik heb "1080p Televison" geselecteerd dan is de resolutie perfect, echter zijn dan de letters van OSX niet te lezen wanneer ik iets via de mac mini wil doen. Als ik switch naar een lagere resolutie, bv 1360 x 768 60 Hz dan is alles perfect te lezen maar dan is een film niet te kijken..

Het lijkt me niet de bedoeling om hier constant tussen te moeten switchen..

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ik heb overigens een Mac mini 2.2 duo core

PS: de resolutie waar in de handleiding van de televisie naar verwezen word (1152 x 870) word niet ondersteund op de Mac mini :/

[ Voor 8% gewijzigd door Dino_V op 04-03-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Het schijnt mogelijk te zijn om een third-party mediaspeler op een Samsung te installeren.
Het is Plex for Samsung , ik was benieuwd naar jullie ervaringen met deze speler.

Link naar het forum
Youtube link

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Masimo schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Ah sorry!
Als je de coaxkabel rechtstreeks aansluit kun je inderdaad alleen analoog kijken. Er komt dan een ongecodeerd analoog signaal en een gecodeerd digitaal signaal binnen op de ingebouwde tuner van de TV. Maar zonder CAM module kan de tuner niks met het digitale signaal en is dus alleen analoog beschikbaar.

Stop je echter een CI+ module (incl. smartcard) achter in je TV dan kun je ook digitaal kijken. De CI+ module moet je zien als vervanging voor je externe decoder en dan de opname funktie naar externe harddisk van de TV gebruiken.

Of je kan, zoals ik, zowel een externe decoder en een CI+ module gebruiken. Twee digitale bronnen en een analoge.
Met de oplossing die jij hanteert, zou ik dus kunnen opnemen (gaat via CI+ module) maar kan ik daarnaast via de externe decoder naar een andere zender kijken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:29:
[...]

Typisch dat jij dit probleem meldt want ik heb vanavond echt m'n haren uit m'n hoofd getrokken van ergenis over audio sync problemen met een D6200 icm een AC Ryan mediaspeler. Het maakt niet uit hoe ik het kreng aansluit, via HDMI of via composite, de audio loopt ACHTER op het beeld. En ALLEEN op deze TV. Op mijn eigen TV's (Samsung en Philips) en een oude CRT bij m'n ouders geen enkel probleem. Alleen op de D6200 gewoon een volle seconde verschil tussen beeld en geluid, waarbij het geluid later komt dan het beeld terwijl dat meestal andersom is als er sync issues zijn. Ik heb de TV al een firmware update gegeven, in Game Mode gezet en noem maar op, maar het probleem blijft. Ik ga binnenkort eens testen met m'n eigen O!Play op die TV, maar wat ik wel weet is dat een UPC HD box en een Philips DVD-speler het allebei wel goed doen op dat ding. Aan de andere kant doet de AC Ryan het ook op alle TV's behalve deze goed 8)7
Schijnt een bekend probleem te zijn bij deze tv's. De modellen van 2010 hadden dit probleem ook al. Ik heb dit opgelost door een audio delay in te stellen op mijn receiver. Lijkt te komen door alle beeld processing die de tv doet. Erg irritant als je geen audio delay in kunt stellen maar anders is het prima op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

knights16 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Met de oplossing die jij hanteert, zou ik dus kunnen opnemen (gaat via CI+ module) maar kan ik daarnaast via de externe decoder naar een andere zender kijken.
opnemen door de TV zelf via CI+ module en dan een andere bron selecteren om weer te geven werkt volgens mij niet (tenminste, mijn 2010 model pikt dat niet .. hij vraagt dan of ik de opname wil stoppen, en bij nee wisselt hij niet van bron).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Yucko schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:43:
[...]

opnemen door de TV zelf via CI+ module en dan een andere bron selecteren om weer te geven werkt volgens mij niet (tenminste, mijn 2010 model pikt dat niet .. hij vraagt dan of ik de opname wil stoppen, en bij nee wisselt hij niet van bron).
Bij onze D8000 werkt het prima als ik satelliet opneem via de CI-module en vervolgens via een externe decoder naar digitenne kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Exirion

Gadgetfetisjist

keepitfrosty schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:39:
Schijnt een bekend probleem te zijn bij deze tv's. De modellen van 2010 hadden dit probleem ook al. Ik heb dit opgelost door een audio delay in te stellen op mijn receiver. Lijkt te komen door alle beeld processing die de tv doet. Erg irritant als je geen audio delay in kunt stellen maar anders is het prima op te lossen.
Beter lezen :) Het probleem is niet vertraging van het beeld maar van het geluid. Ik heb zelf een TV uit 2008 die al 200ms vertraging had, dus dat issue kent iedereen inmiddels wel. Hier is het andersom, dus met een delay op je reveiver maak je het juist erger ipv beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Exirion schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Beter lezen :) Het probleem is niet vertraging van het beeld maar van het geluid. Ik heb zelf een TV uit 2008 die al 200ms vertraging had, dus dat issue kent iedereen inmiddels wel. Hier is het andersom, dus met een delay op je reveiver maak je het juist erger ipv beter.
Excuus inderdaad niet goed gelezen dan :) Andersom ben ik het probleem nog niet tegengekomen op mijn C8000 of D8000 van mijn ouders. Dat is inderdaad dan wel vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 05-03-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Die CI+ module heb ik sinds vrijdag in mn nieuwe E46d8000 gedrukt en was aangenaam verrast. Een en ander werkt prima en snel al mis ik wel de ouderwetse UPC gids die met de OK knop te gebruiken was. De andere gids is vaak niet volledig. Enige waar ik tegen aan loop is dat bij het aanzetten van de TV ik eerst een aantal seconden de melding: gecodeerd signaal te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Nu online
knights16 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:12:
[...]

Dat durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb het nog niet geprobeerd. In mijn geval kan het wel andersom. De PVR neemt digitaal op en ik kijk digitaal via de CI+. Maar dat is natuurlijk een totaal ander scenario.

Ik heb helaas geen externe harddisk ter beschikking om het voor je uit te proberen. Maar Yuko schreef al dat het niet gaat. NY_Giant schreef dat het wel gaat met de kombi sateliet via TV opnemen en digitaal kijken via externe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
e.looijenga schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:58:
Die CI+ module heb ik sinds vrijdag in mn nieuwe E46d8000 gedrukt en was aangenaam verrast. Een en ander werkt prima en snel al mis ik wel de ouderwetse UPC gids die met de OK knop te gebruiken was. De andere gids is vaak niet volledig. Enige waar ik tegen aan loop is dat bij het aanzetten van de TV ik eerst een aantal seconden de melding: gecodeerd signaal te zien krijg.
TV aanzetten op Nederland 1, daar krijg je hem niet.
Als je dan binnen een paar seconden zapt heb je hem alsnog, maar ik ervaar het zelf al een stuk minder storend dat hij er niet direct staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Ik heb al eea gegoogled maar ben niet wijzer geworden. Zijn er nog meer mensen die last van haperingen hebben bij het gebruik van SwipeIT ?
Ik heb een simpel filmpje opgenomen met de videocamera van m'n Iphone 4(s) maar als ik deze middels SwipeIT naar m'n UE55D8000 wil sturen dan hapert ie continue. Lijkt erop dat er ook niks qua buffering met SwipeIT wordt gedaan.
Foto's gaan wel probleemloos.
Heb trouwens een Netgear WNDR37000 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Eskiya schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:15:
Ik heb al eea gegoogled maar ben niet wijzer geworden. Zijn er nog meer mensen die last van haperingen hebben bij het gebruik van SwipeIT ?
Ik heb een simpel filmpje opgenomen met de videocamera van m'n Iphone 4(s) maar als ik deze middels SwipeIT naar m'n UE55D8000 wil sturen dan hapert ie continue. Lijkt erop dat er ook niks qua buffering met SwipeIT wordt gedaan.
Foto's gaan wel probleemloos.
Heb trouwens een Netgear WNDR37000 router.
Ja probleem heb ik ook met simpele iphone 4 filmpjes. Ga er maar vanuit dat dit gewoon wederom een halfgebakken appje is van samsung. Hetzelfde filmpje speelt gewoon goed af via Airplay functie van mijn htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Hoe kan het dan dat ik bij HD-bestanden nergens last van heb? Zodra ik een relatief klein bestand afspeel, bv DivX, Xvid of MP4 x264, beginnen de problemen. Daarnaast heb ik alle opties m.b.t. beeldverbetering op zowel de mede8er als tv uitgezet. Dezelfde bestanden op een usb direct in de tv geprikt geeft geen problemen.

Ben overigens wel erg benieuwd of er ook mensen met HTPC's zijn met dergelijke problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:36:
[...]

Hoe kan het dan dat ik bij HD-bestanden nergens last van heb? Zodra ik een relatief klein bestand afspeel, bv DivX, Xvid of MP4 x264, beginnen de problemen. Daarnaast heb ik alle opties m.b.t. beeldverbetering op zowel de mede8er als tv uitgezet. Dezelfde bestanden op een usb direct in de tv geprikt geeft geen problemen.

Ben overigens wel erg benieuwd of er ook mensen met HTPC's zijn met dergelijke problemen.
Ik ben zelf in het bezit van een htpc. Een zelfbouw met xbmc en een zotac id41 met xbmc. Daar heb ik een audio delay ingesteld op de receiver en tot nu toe draait alles in sync. Zowel HD content als SD content. De zotac staat bij mijn ouders op een D8000 scherm en heb in xbmc zelf daar een audio delay van 250ms ingesteld omdat de receiver van hun dit niet kan en ook daar draait alles prima in sync.

Wel apart dat je bij HD bestanden geen problemen hebt. Misschien dat dit met de FPS te maken heeft. HD content draait vaak op 24 beeldjes en SD content heb je ook vaak dat het op bijv. 30FPS afspeelt. Wellicht dat het daar fout gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 06-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
knights16 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:05:
Het schijnt mogelijk te zijn om een third-party mediaspeler op een Samsung te installeren.
Het is Plex for Samsung , ik was benieuwd naar jullie ervaringen met deze speler.

Link naar het forum
Youtube link
Wel een "leuke" applicatie, ziet er grafisch goed uit en doet wat het doet (op subs na dan).
Nadeel is wel dat je je PC aan moet hebben staan.
Moet zeggen heb het geinstalleerd staan, ook even gebruikt maar vond mijn Xtreamer1 een (voor mij) betere oplossing.

Onlangs overgegaan naar een XBMC / HTPC via HDMI wat voor mij PLEX en XTREAMER geheel overbodig heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 22:12
Wanneer maakt Samsung NL Prijzen bekend van 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, een goede avond.

Ik heb sinds kort een Samsung 3D LEDTV aangekoct maar heb een probleem dat ik voorlopig maar niet opgelost krijg. Bij snelle bewegingen blijft het beeld hangen, zowel bij een console als bij mijn Blu-Ray als bij mijn Telenet digicorder. Zelfs als ik in het menu van de TV naar de beeldopties ga en ik zet vink daar de optie van vloeiende bewegingen aan blijft het probleem.

Waaraan kan dit liggen? Heb ik de verkeerde HDMI-kabel misschien?

Alvast hartelijk dank voor de hulp

Gianluca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:55:
Heren, een goede avond.

Ik heb sinds kort een Samsung 3D LEDTV aangekoct maar heb een probleem dat ik voorlopig maar niet opgelost krijg. Bij snelle bewegingen blijft het beeld hangen, zowel bij een console als bij mijn Blu-Ray als bij mijn Telenet digicorder. Zelfs als ik in het menu van de TV naar de beeldopties ga en ik zet vink daar de optie van vloeiende bewegingen aan blijft het probleem.

Waaraan kan dit liggen? Heb ik de verkeerde HDMI-kabel misschien?

Alvast hartelijk dank voor de hulp

Gianluca
Probeer eens bij beeldopties de Motion Plus op Clear/helder te zetten en kijken of het dan nog steeds zo is. Samsung heeft de motion plus optie een beetje verneukt met de 2010 en 2011 serie en hakkelend beeld wil nog weleens bij alle standen voorkomen behalve bij clear/helder. Gaat wel wat ten koste van de soepelheid van de bewegingen maar het beeld stottert niet om de zoveel seconden. Bij deze optie heb ik trouwens ook nog de LED Motion Plus op (heet volgens mij zo) aan gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 07-03-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, alvast hartelijk bedankt voor de tip! Straks onmiddellijk eens uitproberen als ik thuis ben en ik laat weten hoe het afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja zeg, alsof er geen vrouwelijke tweakers zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Vanochtend deze 16GB USB-drive gehaald bij de Aldi.

Werkt prima i.c.m. m'n D8000. Heb hem NTFS geformatteerd en er een stapel MP4-bestanden opgezet. TV speelt ze prima af. Schrijfsnelheid is ongeveer 8,5 MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 20:47
BamSlam_ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:15:
Vanochtend deze 16GB USB-drive gehaald bij de Aldi.

Werkt prima i.c.m. m'n D8000. Heb hem NTFS geformatteerd en er een stapel MP4-bestanden opgezet. TV speelt ze prima af. Schrijfsnelheid is ongeveer 8,5 MB/sec.
Werkt het ook voor het opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Niet geprobeerd, maar aangezien de TV de stick herkent en de schrijfsnelheid van 8,5 MB/sec neem ik aan dat dit geen problemen moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51
BamSlam_ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:34:
Niet geprobeerd, maar aangezien de TV de stick herkent en de schrijfsnelheid van 8,5 MB/sec neem ik aan dat dit geen problemen moet opleveren.
Dat kan wel problemen opleveren ;) Ik heb nog een stokoude 4GB USB-stick die ik prima kan gebruiken om bestanden af te spelen... Maar opnemen, ho maar :) Gelukkig geen problemen met m'n TDK 32GB stickje zoals zovelen hier hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fata
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 20:47
BamSlam_ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:34:
Dat hij de stick herkent wil niet perse zeggen dat hij ook kan opnemen.
Zou je dit even kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fata schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Dat hij de stick herkent wil niet perse zeggen dat hij ook kan opnemen.
Zou je dit even kunnen testen?
Ben ook wel benieuwd, lijkt me erg sterk dat een aldi stickje met vaak cheapy langzaam geheugen snel genoeg (en constant snel genoeg) is voor timeshiften en opnemen. Zou wel nice zijn daar niet van want dan haal ik ook gelijk nog even een aldi stickje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Helaas, formatteren lukte wel, maar de stick kwam niet door de prestatietest van m'n D8000 heen. Toch raar, want op m'n PC haalt 'ie toch een keurige constante schrijfsnelheid van ruim 8MB/sec. Dat is snel zat om HD-kanalen te kunnen opnemen. En zoals gezegd, videobestanden afspelen vanaf de stick gaat prima.

[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 07-03-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
redah schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Gelukkig geen problemen met m'n TDK 32GB stickje zoals zovelen hier hebben aangeschaft.
idd, veel mensen hebben succes met deze stick waar het opnemen betrefd.....echter, ik heb twee TDK Trans-IT stick's (16 en 32GB) die na het formateren niet door de prestatietest heen komen (UE40D6530) rara.......(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Weet iemand wat de criteria zijn om door die test heen te komen? De eisen lijken me te zwaar, eerlijk gezegd, gezien bovenstaande USB-stick specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net op http://www.hdtvtest.co.uk...e32d6530-201108131337.htm dat de 6530 niet ideaal is voor gamers. Aangezien ik een TV ga kopen voor 50 % games, 50 % films (via streaming) vroeg ik mij af of hier effectief slechte ervaringen mee zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

BamSlam_ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:46:
Weet iemand wat de criteria zijn om door die test heen te komen? De eisen lijken me te zwaar, eerlijk gezegd, gezien bovenstaande USB-stick specs.
Ik snap het ook niet inderdaad. Heb het even geprobeerd met mijn Sharkoon Flexidrive USB 3.0, die op USB3.0 met gemak 100-130 MB/s haalt. En nog komt ie niet door de test heen, like wtf?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vragen/problemen met mijn 46D8000;

Zenders worden ontvangen met een CAM en via Canal Digitaal (Familie HD pakket).
1. Als ik overschakel naar een ander kanaal komt er iedere keer even "gecodeerd signaal" in beeld; daarna wel gewoon signaal (lees beeld). Heeft iemand een oplossing (software 1021 in ge-installeerd)?
2. Met samsung channel editor zenders aangepast in meer logische volgorde voor mij, maar iedere keer gaan zenders weer naar een default volgorde (de dag erop). Wie heeft er een oplossing?
Kan ik RTL XL en Uitzending gemist makkelijk installeren (als je CD HD kanalen hebt)?
Welke formaten kan ik streamen (mkv, avi enz)?
Hoe kan ik de taal van een stream wijzigen? Heb ik al gevonden, nu eventuele ondertiteling aanzetten nog).

Verder wel een prachtige tv met VEEL mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
BamSlam_ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:46:
Ik heb gewoon gekozen voor een 2.5 inch portable hardeschijfje van samsung. USB verlengkabeltje gekocht en weggewerkt met de rest van de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
keepitfrosty schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:20:
Ik heb gewoon gekozen voor een 2.5 inch portable hardeschijfje van samsung. USB verlengkabeltje gekocht en weggewerkt met de rest van de kabels.
Ik ook.. heb er zelfs 2x1TB aanhangen. De test met deze USB-stick was voor de aardigheid, in de praktijk zal ik hem niet met mijn TV gebruiken. Maar ik ben hierdoor wel benieuwd geworden naar de specs van de test die Samsung hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:27:
Ik snap het ook niet inderdaad. Heb het even geprobeerd met mijn Sharkoon Flexidrive USB 3.0, die op USB3.0 met gemak 100-130 MB/s haalt. En nog komt ie niet door de test heen, like wtf?
Belachelijk. Tijd om die test aan te passen dus, Samsung. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubrock
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25
Voor de mensen die in de buurt wonen het uit proberen wel waard 16 GB 9,90 euro.

http://hardwareoutlet.nl/pages/page.aspx?p=27&mid=202

[ Voor 18% gewijzigd door Pubrock op 07-03-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Dino_V schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:04:
Hi all,

Ik heb overal een beetje gezocht maar kan nog geen goede oplossing vinden voor mijn probleem.

Ik heb een mac mini gekoppeld aan mijn UE46D7000 via DVI/HDMI en ik kan niet de juiste resolutie instellingen vinden.

Als ik een film wil kijken en ik heb "1080p Televison" geselecteerd dan is de resolutie perfect, echter zijn dan de letters van OSX niet te lezen wanneer ik iets via de mac mini wil doen. Als ik switch naar een lagere resolutie, bv 1360 x 768 60 Hz dan is alles perfect te lezen maar dan is een film niet te kijken..

Het lijkt me niet de bedoeling om hier constant tussen te moeten switchen..

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ik heb overigens een Mac mini 2.2 duo core

PS: de resolutie waar in de handleiding van de televisie naar verwezen word (1152 x 870) word niet ondersteund op de Mac mini :/
Naast bovenstaand issue, waar ik helaas nog steeds geen oplossing voor heb :X zit ik met het volgende:

Ik heb Alles in 1 van Ziggo met de interactieve HD recorder (Cisco 8485) en het geluid loopt niet sync.. Het geluid loopt voor, heeft iemand dit ook? Is het dus noodzakelijk om een audio-delay in de decoder in te stellen of kan ik ook wat instellen in de D7000?

Ik had hier geen last van bij vorige Samsung 32" HD tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung heeft de Nederlandse prijzen bekendgemaakt van de ES8000 led tv-lijn die eind maart in Nederland verschijnt.

Samsung demonstreerde onlangs op de CES in Las Vegas de Samsung Smart TV ES8000 waarbij de tv is aan te sturen met de stem en herkent de tv je gezicht door een ingebouwde hd-webcam. Samsung noemt dit ‘Smart Interaction’. De gezichtsherkenning zorgt ervoor dat de tv verschillende gebruikers kan herkennen die dan zonder wachtwoord kunnen ‘inloggen’ met toegang tot hun eigen apps.

Samsung ES8000 prijzen

De ES8000 komt in verschillende groottes. Samsung liet aan Computer Idee weten dat de prijs voor de 40 inch 1799 euro is, voor de 46 inch 2199 euro en voor de 55 inch 2999 euro.

Nu wilde ik graag de UE46D8000 aanschaffen. Via Foka een offerte aangevraagd en kosteplaatje is 1499. Nu denk ik dat eind maart deze prijs is verder zou kunnen kelderen ivm nieuwe modelen. Wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Nog veel meer 2012 prijzen
Kort door de bocht: ES = edge-lit; EH = backlight

Series/ModelSize Class (inches)Estimated Selling PriceAvailability (Est.)
ES800065$5,099.99TBA
ES800060$4,399.99March 2012
ES800055$3,749.99March 2012
ES800046$2,999.99March 2012
ES750060$3,999.99March 2012
ES750055$3,379.99March 2012
ES750050$2,929.99March 2012
ES750046$2,599.99March 2012
ES710060$3,799.99TBA
ES710055$3,149.99May 2012
ES710046$2,399.99May 2012
ES660060$3,379.99TBA
ES660055$2,719.99March 2012
ES660046$1,929.99March 2012
ES650065$3,899.99TBA
ES650060$3,179.99March 2012
ES650055$2,519.99March 2012
ES650050$2,079.99May 2012
ES650046$1,729.99March 2012
ES650040$1,499.99March 2012
ES650032$999.99TBA
ES610060$2,899.99April 2012
ES610055$2,199.99March 2012
ES610050$1,729.99June 2012
ES610046$1,399.99March 2012
ES610040$1,199.99March 2012
EH600065$2,649.99TBA
EH600060$2,099.99February 2012
EH600055$1,549.99February 2012
EH600050$1,249.99June 2012
EH600046$1,079.99February 2012
EH600040$849.99February 2012
EH530050$1,199.99June 2012
EH530046$1,019.99March 2012
EH530040$799.99March 2012
EH530032$579.99March 2012
EH500050$1,149.99June 2012
EH500046$979.99February 2012
EH500040$749.99February 2012
EH500037$649.99February 2012
EH500032$549.99February 2012
EH400032$419.99February 2012
EH400026$329.99February 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:44:
Samsung heeft de Nederlandse prijzen bekendgemaakt van de ES8000 led tv-lijn die eind maart in Nederland verschijnt.

Samsung demonstreerde onlangs op de CES in Las Vegas de Samsung Smart TV ES8000 waarbij de tv is aan te sturen met de stem en herkent de tv je gezicht door een ingebouwde hd-webcam. Samsung noemt dit ‘Smart Interaction’. De gezichtsherkenning zorgt ervoor dat de tv verschillende gebruikers kan herkennen die dan zonder wachtwoord kunnen ‘inloggen’ met toegang tot hun eigen apps.

Samsung ES8000 prijzen

De ES8000 komt in verschillende groottes. Samsung liet aan Computer Idee weten dat de prijs voor de 40 inch 1799 euro is, voor de 46 inch 2199 euro en voor de 55 inch 2999 euro.

Nu wilde ik graag de UE46D8000 aanschaffen. Via Foka een offerte aangevraagd en kosteplaatje is 1499. Nu denk ik dat eind maart deze prijs is verder zou kunnen kelderen ivm nieuwe modelen. Wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?
Geen flauw idee ik hoop het eigenlijk wel, omdat ik ook een d7000 of 8000 serie wil gaan kopen.
Philips valt voor mij af gezien hun problemen met de C+ module en software.
LG is een ramp met veel te veel wit licht aan de zijkanten en onnatuurlijk beeld. Alleen Sony is nog in de race maar de 900 serie is veel te duur wat mij betreft meer dan 1500 euro wil ik niet uitgeven en dan blijft alleen de 700 of 800 serie over en een anders een Panasonic led 2012 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Ik wilde voor de 40D8000 gaan, maar denk dat ik ook nog maar even wacht op de 40es8000:) Die paar weken kunnen we nog wel wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Nuevocasa schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:10:
Ik wilde voor de 40D8000 gaan, maar denk dat ik ook nog maar even wacht op de 40es8000:) Die paar weken kunnen we nog wel wachten!
Ik lees nog steeds tegenstrijdige berichten over de beschikbare formaten televisie voor de ES8000 serie.
Volgens de prijslijsten (US) zijn er geen "40 modellen, volgens Computer idee dus weer wel.

Misschien dat de EU modellen ook in "40 komen en de US maten niet.
In de VS is alles ook altijd groter :P

Afwachten op meer nieuws..

[ Voor 10% gewijzigd door knights16 op 08-03-2012 10:48 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Hier vermelden ze hetzelfde! http://www.stylecowboys.nl/Multimedia/2785
Of ze moeten het overgenomen hebben van Computer idee maar dan zouden ze dat moeten vermelden. Ik denk dat de "40 dus toch uit komt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
De introductieprijzen lijken vrijwel hiermee gelijk te liggen, met de D serie van vorig jaar.
(behalve de 46", deze zal 100 euro hoger geprijst zijn, dan vorig jaar de D serie)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Nuevocasa schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:10:
Ik zit in hetzelfde 'schuitje' .. alleen voor de prijs van een 46D8000 nu, betaal je wel even €600,- minder, dan een 46ES8000 bij introductie. Het verschil bij de "40 zal ongeveer even groot zijn.

46D8000 of 40ES8000

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Voor een nieuwe TV heb ik ongeveer 1500euro ter beschikking. Nu is mijn oog gevallen op een Samsung UE46D7000. Echter zie ik dat eind maart een nieuwe reeks tv's worden gereleased in Nederland. Zal dit betekenen dat de huidige prijs van de Samsung UE46D7000 omlaag zal gaan?

En zijn er nog andere 46inch modellen die concurreren met de D7000 van andere merken bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:25:
Voor een nieuwe TV heb ik ongeveer 1500euro ter beschikking. Nu is mijn oog gevallen op een Samsung UE46D7000. Echter zie ik dat eind maart een nieuwe reeks tv's worden gereleased in Nederland. Zal dit betekenen dat de huidige prijs van de Samsung UE46D7000 omlaag zal gaan?

En zijn er nog andere 46inch modellen die concurreren met de D7000 van andere merken bijvoorbeeld?
Ja de Philips 8000 serie. Sony 800 serie en de LG 650 serie en daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:42:
De introductieprijzen lijken vrijwel hiermee gelijk te liggen, met de D serie van vorig jaar.
(behalve de 46", deze zal 100 euro hoger geprijst zijn, dan vorig jaar de D serie)
Het schijnt dat de inkoopprijzen voor de handel hoger liggen dan bij de d8000 modellen dus kan er ook minder naar beneden gegaan worden.

Dit is een tactiek die bedrijven vaker tegenwoordig gebruiken om de adviesprijzen gelijk te houden.

Als de enige meerwaarde spraak herkenning is en dat soort flauwekul en de rest van de tv dezelfde specificaties heeft als de d8000 serie dan ben je gek als je zo'n dure tv koopt.

Maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:17:
[...]
Als de enige meerwaarde spraak herkenning is en dat soort flauwekul en de rest van de tv dezelfde specificaties heeft als de d8000 serie dan ben je gek als je zo'n dure tv koopt.

Maar goed dat is mijn mening.
Helemaal eens.

Wat ik dan wel weer een goede feature vind van de ES-serie, is dat je deze kunt upgraden naar de toekomstige modellen. Hiervoor moet je dan wel weer een aparte module kopen, maar je blijft ieder jaar wel up-to-date met de allernieuwste modellen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jackal131 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:02:
Wat ik dan wel weer een goede feature vind van de ES-serie, is dat je deze kunt upgraden naar de toekomstige modellen. Hiervoor moet je dan wel weer een aparte module kopen, maar je blijft ieder jaar wel up-to-date met de allernieuwste modellen.
Tenzij ze er een nieuw, revolutionair panel instoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
[...]

Helemaal eens.

Ik moet nog zien wat daar serieus van terecht komt. Wat voor serieuze uitbreiding zou je nou hierop aan moeten kunnen sluiten?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
[...]

Helemaal eens.

Geloof mij maar dat is echt PR praat. Misschien dat je 1 jaartje bij kan blijven met een upgrade maar daarna is echt wel hasta la pasta koop maar een nieuwe als je bij wilt blijven. Samsung zal daarmee ze eigen ramen ingooien. Liever hebben ze dat je een nieuwe tv koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
keepitfrosty schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:10:
[...]

Geloof mij maar dat is echt PR praat. Misschien dat je 1 jaartje bij kan blijven met een upgrade maar daarna is echt wel hasta la pasta koop maar een nieuwe als je bij wilt blijven. Samsung zal daarmee ze eigen ramen ingooien. Liever hebben ze dat je een nieuwe tv koopt :)
Maar wie koopt er na 1 of 2 jaar een nieuwe tv? De meeste mensen pas na een jaar of zes, en in de tussentijd denken ze, had ik maar een jaar langer gewacht, dan had ik nu deze nieuwe mogelijkheden. Als je dat dan voor veel minder kunt inbouwen, waarom niet?
Afwachten wat er van het idee terecht komt, maar als het goed wordt uitgevoerd, zou het best heel slim kunnen zijn, zowel voor de consument als voor de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Even terug naar een 2011 model:

Ik heb een 46" D7000. Hoe lang kan ik die eigenlijk op pauze zetten? Of is dat net zo lang tot mijn (32GB) USB-stickje vol loopt?

Bij Windows Media Center had je een standaard buffergrootte die je via n trucje kon aanpassen, maar ik weet dus niet hoe lang een D7000 televisie kan bufferen. Kwartiertje? Half uur? Of dus toch gewoon totdat m'n USB-stick vol is?

Vraag 2: Ik kan maar niet vinden hoe ik handmatig afleveringen verwijder van mijn USB-stick... Kan dat uberhaupt niet via de TV? Doet hij dit dan automatisch?

*edit* Heb al antwoord op beide vragen :9

[ Voor 4% gewijzigd door redah op 08-03-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe ziet het SCART verloopje eruit? Had hem even nodig om een Gamecube aan te sluiten, maar kwam erachter dat er geen SCART poort op de UE46D6500 zit. Wel middels een verloopje, maar die zal ik tussen al mijn kabels hebben gegooid..en als ik niet weet wat ik zoek, zoekt het zo lastig.

De component adapter zit er wel in (Wii), dus daar nu even de Cube games in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Exorcist schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:07:
Hoe ziet het SCART verloopje eruit? Had hem even nodig om een Gamecube aan te sluiten, maar kwam erachter dat er geen SCART poort op de UE46D6500 zit. Wel middels een verloopje, maar die zal ik tussen al mijn kabels hebben gegooid..en als ik niet weet wat ik zoek, zoekt het zo lastig.

De component adapter zit er wel in (Wii), dus daar nu even de Cube games in.
Zoals alle plaatjes die je via Google Images ("samsung scart adapter") kunt vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Heb op mijn D6530 (Smit CI+ kaart, ziggo als provider) sinds vorige week dat alleen NET5 geen beeld meer geeft. Op het scherm komt de melding dat de "CI service niet beschikbaar is".
Het is dus alleen NET5...heb boven nog even gecheckt (via een reguliere decoder) en daar doet NET5 het prima....aan het signaal ligt het niet.

Heb ook de CAM module er even uitgehaald, maar dat heeft niet mogen baten....andere mensen die hier al eens tegen aan gelopen zijn??

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styxz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:24:
Heb op mijn D6530 (Smit CI+ kaart, ziggo als provider) sinds vorige week dat alleen NET5 geen beeld meer geeft. Op het scherm komt de melding dat de "CI service niet beschikbaar is".
Het is dus alleen NET5...heb boven nog even gecheckt (via een reguliere decoder) en daar doet NET5 het prima....aan het signaal ligt het niet.

Heb ook de CAM module er even uitgehaald, maar dat heeft niet mogen baten....andere mensen die hier al eens tegen aan gelopen zijn??
Alles opnieuw installeren dus ook de zenders? Of kan je nog fijn afstemmen?
Of alleen die zender handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
drfruit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Maar wie koopt er na 1 of 2 jaar een nieuwe tv? De meeste mensen pas na een jaar of zes, en in de tussentijd denken ze, had ik maar een jaar langer gewacht, dan had ik nu deze nieuwe mogelijkheden. Als je dat dan voor veel minder kunt inbouwen, waarom niet?
Afwachten wat er van het idee terecht komt, maar als het goed wordt uitgevoerd, zou het best heel slim kunnen zijn, zowel voor de consument als voor de producent.
TV's hebben tegenwoordig niet meer de houdbaarheid zoals vroeger. Daarom komen er ook elk jaar zoveel nieuwe modellen met nieuwe flitsende features en technieken waarmee ze de consument weer over de streep proberen te halen. Eerst was het 3D. Nu meer de internet apps en nu komen de gesture gestuurde tv's. Er zijn genoeg mensen tegenwoordig die bij het zien van het nieuwe model denken van ik gooi mijn tv van een jaar of 2 jaar in de verkoop en haal de nieuwe om weer bij te zien. Crazy world we live in maar zo werkt het wel en dat weten de tv fabrikanten ook wel. Anyhoe :) ik raak nu denk ik een beetje offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt EH5000 in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:13:
Ik heb vragen/problemen met mijn 46D8000;

Zenders worden ontvangen met een CAM en via Canal Digitaal (Familie HD pakket).
1. Als ik overschakel naar een ander kanaal komt er iedere keer even "gecodeerd signaal" in beeld; daarna wel gewoon signaal (lees beeld). Heeft iemand een oplossing (software 1021 in ge-installeerd)?
probeer cam module er opnieuw in te steken, totdat je een klik hoort. Heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillumC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een Samsung ue46d6200, opzich werkt alles prima, echter, wanneer we van kanaal veranderen, krijgen we iedere keer de melding "Gecodeerd signaal" te zien. De ene keer in een flits, de andere keer een aantal seconden.

Waar ligt dit aan? Wij hebben schotel, een CI+-module met Canal Digitaal. Weet iemand een oplossing hiervoor? Of iets dat we anders zouden moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Naar samsung heb ik de volgende mail gestuurd. Het verhaal gaat over de UE46D8000YS. Ben benieuwd naar hun reacties en natuurlijk ook naar die van onze tweakers. Wat zijn jullie ervaringen en tips? Zie ik iets over het hoofd?

Onderwerp: film kijken met DTS en ondertiteling

Door Ruud | 9-mrt-2012

Geachten,

In 1e instantie wil ik u laten weten teleurgesteld te zijn over de mogelijkheden die ik heb om een film te kijken waarbij ik van zowel ondertiteling als dolby DTS gebruik wil maken. Uitgangspunt hierbij is dat ik een film wil kijken vanaf mijn pc of laptop. Beide verlopen niet zoals ik wil.

1 Als ik via het netwerk of via Allshare een film af wil spelen loop ik al tegen het probleem aan dat niet alle filmformaten ondersteund worden. Voor de filmformaten die wel afgespeeld kunnen worden geldt dat het DTS signaal en de ondertiteling niet doorgegeven worden.Het klinkt allemaal wel aardig, echter het echte DTS signaal bereikt via het netwerk of Allsharen niet mijn versterker. De versterker is via de optische uitgang van de TV aangesloten op mijn versterker. Bovendien is van ondertiteling geen sprake.

2 Het aansluiten van mijn pc op de tv via een HDMI kabel van circa 5 mtr lijkt mij geen goede en bovendien een dure oplossing. Overigens is mijn pc via de spdif coaxiaal kabel van een meter of 5 aangesloten op mijn versterker. Dit werkt dan weer wel fantastisch. Goed spul, daar is over nagedacht. (niet van Samsung)

3 De volgende optie is het aansluiten van mijn laptop aan de tv met een korte, circa 2.5 HDMI kabel. Ondertiteling heb ik dan wel omdat ik dan mijn filmbestanden via PowerDVD af kan spelen. Bovendien heb ik dan ook een perfect beeld. Helaas loopt het dan weer stuk op de doorgifte van het DTS signaal. 4 De enige optie die ik dan nog overhou om toch te willen wat ik wil is om nu A) voor mogelijkheid 3 kiezen B) de hoofdtelefoon aansluiting van mijn laptop in te scheren. Deze moet ik dan via een toslink kabel aansluiten op mijn versterker om van het DTS signaal te kunnen genieten. (Dat signaal komt nl ook uit de hoofdtelefoon aansluiting van mijn laptop) Helaas weet ik nog niet precies wat ik hier allemaal voor nodig heb. Daar moet ik nog achter zien te komen, dus ik weet eigenlijk ook niet of dit goed werkt.

Kortom Samsung heeft heel veel knowhow in zn televisie verwerkt, o.a. via netwerk en Allshare bestanden kunnen delen met al je apparatuur. Deze kosten hadden jullie je beter kunnen besparen. Uiteindelijk moet je toch als consument hemel en aarde bewegen om simpelweg een filmpje af te kunnen spelen vanaf je pc, laptop of direct aangesloten HD(Deze mogelijkheid heb ik hierboven niet eens besproken, geeft overigens dezelfde problemen als onder punt 1)

Ik betreur het dan ook dat Samsung zijn huiswerk zo slecht heeft gedaan.

Mijn vraag is dan ook?

Samsung wat gaan jullie hier mee doen? Krijgen wij als consument nu eens een goede firmware update waarin bovenstaande problemen uit de wereld geholpen worden of moeten wij als consument met de door ons duur gekochte tv maar door worstelen en het maar accepteren zoals het is. Mocht u met een antwoord komen dat u niet weet of er uberhaubt nog een goede firmware update aan zit te komen, dan wil ik u verzoeken deze mail te vertalen en hogerop in de organisatie neer te leggen.

mvg R.Raap

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 04:16:
[...]

Alles opnieuw installeren dus ook de zenders? Of kan je nog fijn afstemmen?
Of alleen die zender handmatig installeren?
Yep, al eens gedaan....handmatig instellen nog niet. Mja, vorige week deed de zender het nog prima...

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

rura.ter schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:03:
Naar samsung heb ik de volgende mail gestuurd. Het verhaal gaat over de UE46D8000YS. Ben benieuwd naar hun reacties en natuurlijk ook naar die van onze tweakers. Wat zijn jullie ervaringen en tips? Zie ik iets over het hoofd?

-knip-
2 Het aansluiten van mijn pc op de tv via een HDMI kabel van circa 5 mtr lijkt mij geen goede en bovendien een dure oplossing. Overigens is mijn pc via de spdif coaxiaal kabel van een meter of 5 aangesloten op mijn versterker. Dit werkt dan weer wel fantastisch. Goed spul, daar is over nagedacht. (niet van Samsung)
-knip-
heuh? ik heb een HDMI kabel van 10 meter voor 25 euro (2ehands) whats the problem?
werkt toch prima en heb xbmc en kan gewoon alle media afspelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
2e hands kabel van 10 mtr? Voor afstanden > 3 mtr heb je toch een kwaliteitskabel nodig. Kan me niet voorstellen dat je zoeen kabel 2e hands voor 25 euro op bijv marktplaats kan kopen. Wat is een xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
Als je nu gewoon je laptop met HDMI aan je versterker hangt, en je TV op de uitgang van je versterker, is alles toch koek en ei? Of ondersteund je versterker dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rura.ter schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:03:

Onderwerp: film kijken met DTS en ondertiteling

Door Ruud | 9-mrt-2012

Geachten,

In 1e instantie wil ik u laten weten teleurgesteld te zijn over de mogelijkheden die ik heb om een film te kijken waarbij ik van zowel ondertiteling als dolby DTS gebruik wil maken. Uitgangspunt hierbij is dat ik een film wil kijken vanaf mijn pc of laptop. Beide verlopen niet zoals ik wil.

1 Als ik via het netwerk of via Allshare een film af wil spelen loop ik al tegen het probleem aan dat niet alle filmformaten ondersteund worden. Voor de filmformaten die wel afgespeeld kunnen worden geldt dat het DTS signaal en de ondertiteling niet doorgegeven worden.Het klinkt allemaal wel aardig, echter het echte DTS signaal bereikt via het netwerk of Allsharen niet mijn versterker. De versterker is via de optische uitgang van de TV aangesloten op mijn versterker. Bovendien is van ondertiteling geen sprake.

3 De volgende optie is het aansluiten van mijn laptop aan de tv met een korte, circa 2.5 HDMI kabel. Ondertiteling heb ik dan wel omdat ik dan mijn filmbestanden via PowerDVD af kan spelen. Bovendien heb ik dan ook een perfect beeld. Helaas loopt het dan weer stuk op de doorgifte van het DTS signaal. 4 De enige optie die ik dan nog overhou om toch te willen wat ik wil is om nu A) voor mogelijkheid 3 kiezen B) de hoofdtelefoon aansluiting van mijn laptop in te scheren. Deze moet ik dan via een toslink kabel aansluiten op mijn versterker om van het DTS signaal te kunnen genieten. (Dat signaal komt nl ook uit de hoofdtelefoon aansluiting van mijn laptop) Helaas weet ik nog niet precies wat ik hier allemaal voor nodig heb. Daar moet ik nog achter zien te komen, dus ik weet eigenlijk ook niet of dit goed werkt.

Kortom Samsung heeft heel veel knowhow in zn televisie verwerkt, o.a. via netwerk en Allshare bestanden kunnen delen met al je apparatuur. Deze kosten hadden jullie je beter kunnen besparen. Uiteindelijk moet je toch als consument hemel en aarde bewegen om simpelweg een filmpje af te kunnen spelen vanaf je pc, laptop of direct aangesloten HD(Deze mogelijkheid heb ik hierboven niet eens besproken, geeft overigens dezelfde problemen als onder punt 1)

Ik betreur het dan ook dat Samsung zijn huiswerk zo slecht heeft gedaan.

Mijn vraag is dan ook?

Samsung wat gaan jullie hier mee doen? Krijgen wij als consument nu eens een goede firmware update waarin bovenstaande problemen uit de wereld geholpen worden of moeten wij als consument met de door ons duur gekochte tv maar door worstelen en het maar accepteren zoals het is. Mocht u met een antwoord komen dat u niet weet of er uberhaubt nog een goede firmware update aan zit te komen, dan wil ik u verzoeken deze mail te vertalen en hogerop in de organisatie neer te leggen.

mvg R.Raap

:(
Ik weet niet wat je mis doet maar bij mij speelt ie alles af 46D7000.
Vroeger had ik allshare, dat werkte prima maar hierbij was het updaten van de mediabibliotheek te traag.
Nu gebruik ik serviio. programma doet wat hij moet doen. streamt bestanden zonder transcoderen in volle kwaliteit naar tv. Daar zie ik dan netjes mijn ondertitels en zelfs verschillende audio streams (als die er zijn).
Binnenkort zal ik waarschijnlijk plex gebruiken (want nu ondersteund dit programma nog geen subs) daar deze een prachtige interface heeft. Zorg wel dat je bestanden ondersteund zijn door tv mkv, avi, ... en dat de bitrate niet te hoog is. 25Mbits max. Alsook moeten je subs extern staan en niet in de mkv. Mijn versterker is ook optisch aangesloten via tv. Ik krijg hier netjes mijn dolby digital of DTS uit. Alleen moet je soms in de menu gaan van tv, daar dan geluidsopties => extra instellingen => SPDIF uitvoer en daar ipv PCM (pulse code modulatie) jou DTS of dolby digital kiezen (als de film al begonnen is).
Hopelijk helpt dit jou wat. Veel succes! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:31:
[...]

Vroeger had ik allshare, dat werkte prima maar hierbij was het updaten van de mediabibliotheek te traag.
Nu gebruik ik serviio. programma doet wat hij moet doen. streamt bestanden zonder transcoderen in volle kwaliteit naar tv. Daar zie ik dan netjes mijn ondertitels en zelfs verschillende audio streams (als die er zijn).
Binnenkort zal ik waarschijnlijk plex gebruiken (want nu ondersteund dit programma nog geen subs) daar deze een prachtige interface heeft. Zorg wel dat je bestanden ondersteund zijn door tv mkv, avi, ... en dat de bitrate niet te hoog is. 25Mbits max. Alsook moeten je subs extern staan en niet in de mkv. Mijn versterker is ook optisch aangesloten via tv. Ik krijg hier netjes mijn dolby digital of DTS uit. Alleen moet je soms in de menu gaan van tv, daar dan geluidsopties => extra instellingen => SPDIF uitvoer en daar ipv PCM (pulse code modulatie) jou DTS of dolby digital kiezen (als de film al begonnen is).
idd.....allemaal waar.
Andere mogelijkheid: installeer Mezzmo (trail) op je PC, deze streamed alles naar je TV, maar stream bij voorkeur .mkv. Plaats het .mkv + ondertitels (zelfde naam als film bestand) in een map. Voeg deze toe aan Mezzmo........PC aan en kijken maar!!

[ Voor 10% gewijzigd door FunZip op 10-03-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:49:
Ik las net op http://www.hdtvtest.co.uk...e32d6530-201108131337.htm dat de 6530 niet ideaal is voor gamers. Aangezien ik een TV ga kopen voor 50 % games, 50 % films (via streaming) vroeg ik mij af of hier effectief slechte ervaringen mee zijn. Iemand?
Heb zelf een D6750 die technisch volgens mij alleen verschilt qua micro dimming. Setup is PS3 via HDMI passthrough door een AVR naar de D6750.

Short story: game mode aanzetten en geen probleem.

Long story: Eerst had ik hem niet in game mode staan en toen was er dusdanige input lag dat ik alle games moest kalibreren of ze waren praktisch onspeelbaar. Met game mode aan merk ik helemaal niets meer van de input lag en kan ik zowel shooters als party-games zonder problemen spelen. "In the heat of the battle" merk ik helemaal niets van enig kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
Als je nu gewoon je laptop met HDMI aan je versterker hangt, en je TV op de uitgang van je versterker, is alles toch koek en ei? Of ondersteund je versterker dat niet?

Heb nog een perfecte versterker, waar helaas geen hdmi aansluitingen opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:31:
[...]

Feitelijk bevestig je mijn klacht. Je hebt toch andere progs nodig om filmpies te kijken. Ik had verwacht dat dat gewoon met deze tv kon. Dat kan dus blijkbaar niet, blijft dan toch zonde dat Samsung daar niet in voorzien heeft. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je reactie. Gaat je advies maar eens proberen. Volgens de Samsung deskundige blijft het doorsturen van DTS signalen ex externe direct aangesloten apparaten via de optische uitgang van de tv niet mogelijk. Volgens hun stuurt de tv geen dolby DTS signalen door via de optische uitgang van de tv. Letterlijk schreef een ene Alex in dienst van Samsung het volgende:

De TV stuurt alleen via extern aangesloten apparaten een stereo Dolby signaal of PCM signaal via de optische uitgang van de TV door. DTS audio van externe apparaten worden niet via de optische aansluiting ondersteund.

Als dit zo is, dan heb ik ook niets aan de door jouw aanbevolen progs. De enige oplossing is dan toch om de hoofdtelefoon uitgang van mijn laptop met een optische kabel aan te sluiten om mijn versterker, om vervolgens met bijv Power DVD toch gewoon een filmpie met DTS en ondertiteling te kunnen kijken.

Een ander vraagje mijnerzijds is, waar haal je ondertitelingbestanden vandaan?

[ Voor 34% gewijzigd door rura.ter op 10-03-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:02:

Zie : http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,4996.75.html

Het probleem is weg als je de Mede8er op 1080i instelt. ;)
Als ik het snap hebben met name de 3D tv's een niet verplichte "extra" nodig binnen HDMI: HDMI 1.3 Lip Sync. Veel mediaspelers hebben dit (nog?) niet. De 1080i instelling schijnt dit wat te ontlopen.

Is er een beter oplossing die wel de 1080P mode mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Ik heb wat films erbij gezet op mijn 2,5inch externe HDD. Die laad ik vanaf mijn PC, en sluit hem direct op de TV aan. Heeft altijd goed gewerkt, maar de bijgeplaatste mappen zijn niet toegankelijk. Ook oude mappen die al gewist zijn, staan nog steeds in de mappenlijst. Heb in het bron scherm al USB apparaat gekozen, tools, vernieuwen, zonder succes. TV uitgezet en weer aan met aangesloten HDD lost het ook niet op.
Heb hem daarna via de TV geformatteerd, maar is dan op de PC niet meer leesbaar. Weer NTFS geformatteerd en ben nu opnieuw wat films erop aan het zetten. Hopen dat het werkt.
Kan dit makkelijker?

Edit: tv ziet na 2x formatteren nog de oude mapstructuur. Ik weet het niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 11-03-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:54:
Ik heb wat films erbij gezet op mijn 2,5inch externe HDD. Die laad ik vanaf mijn PC, en sluit hem direct op de TV aan. Heeft altijd goed gewerkt, maar de bijgeplaatste mappen zijn niet toegankelijk. Ook oude mappen die al gewist zijn, staan nog steeds in de mappenlijst. Heb in het bron scherm al USB apparaat gekozen, tools, vernieuwen, zonder succes. TV uitgezet en weer aan met aangesloten HDD lost het ook niet op.
Heb hem daarna via de TV geformatteerd, maar is dan op de PC niet meer leesbaar. Weer NTFS geformatteerd en ben nu opnieuw wat films erop aan het zetten. Hopen dat het werkt.
Kan dit makkelijker?

Edit: tv ziet na 2x formatteren nog de oude mapstructuur. Ik weet het niet meer.
Zover ik weet herkennen de meeste tv's geen externe harde schijven zonder externe voeding.
Beter is het dus een 8 of 16 gb usb stick te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rura.ter schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:11:
[...]

Feitelijk bevestig je mijn klacht. Je hebt toch andere progs nodig om filmpies te kijken. Ik had verwacht dat dat gewoon met deze tv kon. Dat kan dus blijkbaar niet, blijft dan toch zonde dat Samsung daar niet in voorzien heeft. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je reactie. Gaat je advies maar eens proberen. Volgens de Samsung deskundige blijft het doorsturen van DTS signalen ex externe direct aangesloten apparaten via de optische uitgang van de tv niet mogelijk. Volgens hun stuurt de tv geen dolby DTS signalen door via de optische uitgang van de tv. Letterlijk schreef een ene Alex in dienst van Samsung het volgende:

De TV stuurt alleen via extern aangesloten apparaten een stereo Dolby signaal of PCM signaal via de optische uitgang van de TV door. DTS audio van externe apparaten worden niet via de optische aansluiting ondersteund.

Als dit zo is, dan heb ik ook niets aan de door jouw aanbevolen progs. De enige oplossing is dan toch om de hoofdtelefoon uitgang van mijn laptop met een optische kabel aan te sluiten om mijn versterker, om vervolgens met bijv Power DVD toch gewoon een filmpie met DTS en ondertiteling te kunnen kijken.

Een ander vraagje mijnerzijds is, waar haal je ondertitelingbestanden vandaan?
Wat jij hier beweert klopt niet.
DTS en dolby digital worden wel degelijk door de optische uitgang doorgestuurd.
Dit is wel enkel als je iets streamt naar tv, dus via een dlna server (allshare, serviio, mezzmo, ...) of iets via usb afspeelt.
Het geluid word omgevormd naar PCM als de bron van een HDMI source komt. Dit om beveiligingsredenen.
Dus als je streamt via allshare, dat wel van samsung is, of van een hdd die je op tv hangt dan zul je wel je dts doorkrijgen. Mss moet je toch eerst eens je handleiding goed doornemen alvoor je hier dingen beweert die niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 03:55:
[...]

Zover ik weet herkennen de meeste tv's geen externe harde schijven zonder externe voeding.
[...]

Ik heb al wel films gekeken, dus het werkt gewoon. Probleem is het updaten van de FAT.
Het werkt wel gewoon, had wat films erbij gezet in de root. Na wat klooien en uit/en in schakelen was ineens 1 van de 3 films leesbaar. Die dan maar gekeken, maar idioot is het wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramon 73 op 11-03-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb sinds kort precies hetzelfde probleem wat Ramon 73 ook heeft!

Het heeft altijd perfect gewerkt.

Nu zelfs na het opnieuw formateren van mn hard-disk ziet de tv nog steeds de oude mappen staan. En niets wat ik er nieuw bij zet op de hardeschijf.

Ik denk dat het dus aan de nieuwste firmware ligt!? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:10
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe tv, mijn oog is gevallen op de ue40d6500 https://tweakers.net/pricewatch/280293/samsung-ue40d6500.html

Hoe zijn de ervaringen met deze tv? Ik had ergens gelezen dat er mensen waren met lip sync problemen icm een receiver / mediaspeler. Hebben mensen hier de ue40d6500 icm receiver -> mediaspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Dacuuu schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:02:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe tv, mijn oog is gevallen op de ue40d6500 https://tweakers.net/pricewatch/280293/samsung-ue40d6500.html

Hoe zijn de ervaringen met deze tv? Ik had ergens gelezen dat er mensen waren met lip sync problemen icm een receiver / mediaspeler. Hebben mensen hier de ue40d6500 icm receiver -> mediaspeler?
klop samsung slaat alle gaten dicht met hun zogenaamde update! wie nog geen update heeft gedaan niet doen dus , https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=22&t=3507 , Dus mag je voor een hoop geld een app kopen in de toekomst !
samsung is gewoon een slecht bedrijf doe voor jou gaat bepalen wat goed en slecht is
ik weet niet wat er om gaat in die Koreaanse hersens :(

[ Voor 3% gewijzigd door breins op 11-03-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
breins schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:30:
[...]

klop samsung slaat alle gaten dicht met hun zogenaamde update! wie nog geen update heeft gedaan niet doen dus , https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=22&t=3507 , Dus mag je voor een hoop geld een app kopen in de toekomst !
samsung is gewoon een slecht bedrijf doe voor jou gaat bepalen wat goed en slecht is
ik weet niet wat er om gaat in die Koreaanse hersens :(
Wat is samygo? een soort root / uitgebreide functie voor de tv? ik zal toch niet veel apps gebruiken op de tv. Al mijn media speel ik toch af via de Popcornhour. En facebooken doe ik wel op de pc/telefoon. Kan je je bericht iets meer uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik probeerde de Local Set aan te passen naar EU Duitsland maar die instelling blijft bij mij grijs en niet te selecteren. Dit lukt niet bij zowel fw 1017 als 1018 (UE40D6500) waar ik hem zojuist naar heb geupgrade. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik hier omheen kan?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
jeehaa schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:05:
Ik probeerde de Local Set aan te passen naar EU Duitsland maar die instelling blijft bij mij grijs en niet te selecteren. Dit lukt niet bij zowel fw 1017 als 1018 (UE40D6500) waar ik hem zojuist naar heb geupgrade. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik hier omheen kan?
heel veel lees de Faq even door op het forum,
je kan ook bv hulu plus online kijken , via vpn tool mouten, en nog veel meer
behalve als je samung tv gaat updaten dan is het over kan je doen
meer dan plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15
[...]

Tv's herkennen JUIST een USB-HDD zonder externe voeding, vrijwel geen enkele USB stick en HDD's met externe voeding is vragen om problemen. Niet dat geen enkele USB stick of USB HDD met externe voeding niet werkt i.c.m. met een Samsung TV, maar de kans is vrij groot.

En ja, gebruik dan een Samsung USB-HDD, want anders schuiven ze de schuld naar dat andere merk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Maar zijn er nog meer negatieve dingen aan de ue40d6500, of waar ik op moet letten? Ik ben opzich niet merk gebonden. Wil gewoon de 'beste' tv voor rond de 750/799 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Dacuuu schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:11:
Maar zijn er nog meer negatieve dingen aan de ue40d6500, of waar ik op moet letten? Ik ben opzich niet merk gebonden. Wil gewoon de 'beste' tv voor rond de 750/799 euro :)
Dan zou ik nog even rond kijken als ik jou was of je mag die van mijn kopen D8000 55 en er zit nog 20 maanden gar op via pm alles mogelijk
Pagina: 1 ... 84 ... 99 Laatste