Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Wildfire schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:30:
Bij mij gaat het om een bekabelde verbinding, TV zit via anderhalve meter kabel rechtstreeks op de router. Al tig films gekeken zonder problemen, alleen vorige week en deze week dus dat de film werd afgebroken en de melding kwam dat er geen apparaat verbonden zou zijn. AllShare draait van een Windows Server 2008 R2 systeem die up-to-date is.

Als het bij jou nog eens voorkomt frickY, zet de TV dan eens uit en haal de stroom er even vanaf. Dan weer aanzetten. Zul je zien dat AllShare weer normaal is. Hetgeen mij doet denken dat het probleem in de TV zit, niet in de AllShare-server zelf.
De stekker is voor mij niet echt goed bereikbaar. Maar ik denk zelf dat het juist aan Windows ligt. Aan mijn TV is niets veranderd, Windows heeft onlangs zijn patch-ronde gehad.
Als jij de stekker niet uit de tv had gehaald had hij wellicht na dezelfde tijd ook weer gewoon gewerkt ;)

Beetje de vraag of er meer mensen zijn die via Allshare kijken, geen problemen hebben met Windows, of juist ook problemen hebben maar zonder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Wildfire

Joy to the world!

frickY schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:02:
[...]

De stekker is voor mij niet echt goed bereikbaar. Maar ik denk zelf dat het juist aan Windows ligt. Aan mijn TV is niets veranderd, Windows heeft onlangs zijn patch-ronde gehad.
Als jij de stekker niet uit de tv had gehaald had hij wellicht na dezelfde tijd ook weer gewoon gewerkt ;)

Beetje de vraag of er meer mensen zijn die via Allshare kijken, geen problemen hebben met Windows, of juist ook problemen hebben maar zonder Windows.
Mwah, ik had de AllShare-server al een keer laten herstarten en dat werkte niet. Maar goed... het zou wellicht toch kunnen.

Ik zou AllShare wel willen updaten, het programma zelf zegt dat er een update is. Maar als ik die dan laat downloaden en installeren gaat het fout, het enige wat er uiteindelijk gebeurt is dat de 'oude' AllShare wordt gedeinstalleerd en meer ook niet. En op de site van Samsung staat enkel nog de 'oude' AllShare vermeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:27:
[...]

Denk niet dat je daar veel mee opschiet, de Techniek is nou eenmaal nog niet geperfectioneerd
Toevallig heeft mijn vader hetzelfde model gekocht, ik ga is vergelijken of deze in dezelfde mate backlight bleeding/ clouding vertoont. En dan kijk ik even of het de gok waard is om hem om te ruilen voor een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn ze bij Samsung aan het kloten zeg met die SMART TV updates om de week.

Probleem 2 weken geleden: Flash film wat je op de Fullscreen zet resulteert in een foutmelding (uw browser is onverwachts afgesloten)

Vorige week een update geweest ( probleem opgelost , dus ik blij

3 dagen geleden> weer een update wat zicht automatisch installeert heb ik nu weer een probleem dat wanneer ik een flash film op full screen zet dat de zijkanten van het scherm beginnen te flikkeren. (kan je vergelijk met wanneer je de driver van een videokaart van je pc niet hebt geïnstalleerd en je met je muis naar beneden scrollt in je browser)

Heb een 46d6510, maar Tsjonge jonge zeg. heb ook niet de optie om een vorige versie van SMART tv installeren

nog meer mensen met zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:30:
[...]

nog meer mensen met zo'n probleem?
Je hebt hier gisteren precies hetzelfde bericht gepost: Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Als meer mensen dit probleem hebben, zul je het vast wel horen...

[ Voor 58% gewijzigd door TexMex op 21-12-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat is nu een beetje een rieele prijs voor een 40ueD8000 ??? En waar te verkrijgen voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:29:
Hoi,

Wat is nu een beetje een rieele prijs voor een 40ueD8000 ??? En waar te verkrijgen voor die prijs?
Een reële prijs is €1699, ga gewoon naar de winkel als je wilt onderhandelen!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
Hoi,

Daar hebben we natuurlijk de pricewatch voor :) Verder schijnt het zo te zijn dat sommige winkels van Samsung niet mogen adverteren met prijzen onder een bepaald niveau. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je deze niet kunt krijgen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb 1299€ betaald bij Media Markt.
Krijg nog 150€ terug van Samsung.
Komt dus op 1149€ met 2 brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik was gisteren bij media markt, daar stonden zo voor 1699 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 18:19
Ligt het nou aan mij? Ik heb het idee dat de nieuwe versie van youtube onder smarthub juist slechter werkt? Ik heb als ik een zoekopdracht geef, veel minder zoekresultaten. Bij de oude versie kreeg je veel meer filmpjes bij een zoekopdracht. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:22:
maar ik was gisteren bij media markt, daar stonden zo voor 1699 euro??
€1299 is ook helemaal geen realistische prijs, op internet kom je 'm niet onder de €1395 tegen, dus dat 'ie 'm voor die prijs mee heeft gekregen is knap.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:33:
[...]

€1299 is ook helemaal geen realistische prijs, op internet kom je 'm niet onder de €1395 tegen, dus dat 'ie 'm voor die prijs mee heeft gekregen is knap.
Niks knap aan. De rest biedt hem gewoon te hoog aan en Foka.nl niet.

Foka.nl gaf me de prijs van 1249€ via de mail.
Mediamarkt ging mee naar 1299€.
Verzendkosten foka waren 15€.
Ben dus 35€ duurder uit maar kon hem direct meenemen, daar had ik graag 35€ voor over.

Normale prijs bij alle MM is inderdaad 1699€.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 23:16 ]

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:43
Ik sta op het punt om een 55D6530 bij mediamarkt te gaan halen
is dit een goede keus of kan ik voor het geld een betere tv krijgen
de 55 word niet echt vaak besproken, en ik twijfel me gek tussen de lcd de plasma van samsung of misschien toch een ander merk
en omdat het toch om behoorlijk wat geld gaat, is de 55D6530 een goede keus?

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Even eevn vraagje over de UE55D8000.

Als ik voetbal zit te kijken en je overziet het veld, dan zie je als het scherm van links naar rechts gaat een soort van "banen lopen" in het midden. Het groen is daar iets donkerder lijkt het wel.

Meer mensen hier last van?

En heeft er nog iemand een antwoord op de volgende vraag?

Als ik via de Social hub twitter wil gebruiken, klopt het dan dat ik niet zelf een onderwerp (#) kan zoeken die als feed naast het beeld krijg?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 13:07
creon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:42:
de 55 word niet echt vaak besproken, en ik twijfel me gek tussen de lcd de plasma van samsung of misschien toch een ander merk
Deze type willen mijn ouders ook aanschaffen (bij de MM) ook ik kan hier niet zoveel over vinden. Daarnaast zijn er ook veel winkels die hem niet in hun assortiment hebben.
Ik ben ook benieuwd of er voor hetzelfde geld een LED tv te koop is welke ook goede reviews heeft.(het liefst zelfde look.

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
henkyyyyyyy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:46:
Even eevn vraagje over de UE55D8000.

Als ik voetbal zit te kijken en je overziet het veld, dan zie je als het scherm van links naar rechts gaat een soort van "banen lopen" in het midden. Het groen is daar iets donkerder lijkt het wel.

Meer mensen hier last van?
Ik heb de 46D7000 en heb hetzelfde. Dit heet 'vertical banding'. Wanneer je hierop zoekt merk je dat er veel meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb het in dit topic al een keer aangekaart, en dit blijkt inherent te zijn aan grote LCD schermen. Is (voor zover ik begreep) helaas niets aan te doen.

Door je helderheid op circa 45 te zetten zul je het waarschijnlijk wel iets minder merken..

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
DaFreakR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:33:
[...]

Ik heb de 46D7000 en heb hetzelfde. Dit heet 'vertical banding'. Wanneer je hierop zoekt merk je dat er veel meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb het in dit topic al een keer aangekaart, en dit blijkt inherent te zijn aan grote LCD schermen. Is (voor zover ik begreep) helaas niets aan te doen.

Door je helderheid op circa 45 te zetten zul je het waarschijnlijk wel iets minder merken..
Dank je, duidelijk!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
Ik denk dat ik nu toch tegen een probleem ben aangelopen: Ik heb mijn Wii weer eens aangesloten via de Component aansluiting op 480p. Het kleine verloopstekkertje gebruikt zoals het hoort, stekkertje goed doorgedrukt omdat de TV in eerste instantie het signaal niet herkende toen de plugjes niet goed ingestoken zaten.

Anyway: Op mijn vorige TV zag het beeld er perfect uit, dus aan de bekabeling of de Wii kan het niet liggen. Maar het beeld op de Samsung is echt niet om aan te zien. Alles ziet er groen/gelig uit (het lijkt wel of ik de kleur rood gedeeltelijk mis) en bij beweging in het beeld zie je strepen horizontaal over het scherm rollen.

Tevens, als ik de rode en witte audo plug ook direct in de Samsung TV steek, dan is er een enorme bromtoon te horen, die eigenlijk niet echt een brom is maar meer een soort tikkend geluid. Maar zoals gezegd: De Wii en bijbehorende kabels werkten prima op mijn vorige TV, met mooie kleuren en prima geluid...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6iLuG-FjhFo]

Iemand tips?

• BamSlam_
  • Niet online
Wellicht een draadbreukje in je kabel? Beweeg de kabel eens met de hand en kijk of er flickeringen e.d. in het beeld optreden?

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 17:03

Aldmar

Niks...

Eskiya schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:58:
[...]
Deze type willen mijn ouders ook aanschaffen (bij de MM) ook ik kan hier niet zoveel over vinden. Daarnaast zijn er ook veel winkels die hem niet in hun assortiment hebben.
De laatste 2 cijfers in het typenummer hebben betrekking op het design (type voet, bezel etc). De 6530 schijnt exclusief door de MM verkocht te worden, vandaar dat hij alleen bij de MM te vinden is. ;) Je kan dus gewoon reviews raadplegen van de types D65xx.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
hey ik heb 2 dagen geleden mijn tv geupdate 46D8000 en heb met beeldinstellingen zitten spelen en ik heb nogal last van af en toe hapering in het beeld en ghosting zowel op de de gewone tv zenders (CI+ module) als op mijn mede8er x2.
wat zijn nou goeie instellingen voor een film te kijken zonder die problemen?

• frickY
Wildfire schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:50:
Mwah, ik had de AllShare-server al een keer laten herstarten en dat werkte niet. Maar goed... het zou wellicht toch kunnen.
Oh jij gebruikt de AllShare software van Samsung zelf?
Ik gebruik de streaming functie van Windows Media Player op W7.
redah schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:07:
Ik denk dat ik nu toch tegen een probleem ben aangelopen: Ik heb mijn Wii weer eens aangesloten via de Component aansluiting op 480p. Het kleine verloopstekkertje gebruikt zoals het hoort, stekkertje goed doorgedrukt omdat de TV in eerste instantie het signaal niet herkende toen de plugjes niet goed ingestoken zaten...
[video]
Je hebt de 2 rode stekkers verwisselt.
Zeker de Wii-kabel van Konig?
Zie ook deze en deze posts

[ Voor 58% gewijzigd door frickY op 22-12-2011 14:17 ]

• redah
BamSlam_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:10:
Wellicht een draadbreukje in je kabel? Beweeg de kabel eens met de hand en kijk of er flickeringen e.d. in het beeld optreden?
Nope. De flickering is ook alleen maar in het begin bij beweging eventjes, zoals je in het filmpje kunt zien. Net of de TV even moet 'wennen' en het signaal dan snapt. Ik heb het kabeltje net in een andere TV gestopt (met gewoon R/G/B input) en geen centje pijn. Ik vraag me af of dat verloopstekkertje van Samsung het wel lekker doet... Sowieso vind ik het idee om 3 signalen via 1 'stereo' (dus 2 signaals-)stekkertje te sturen erg raar, hoe doen ze dat? :)

• BamSlam_
  • Niet online
redah schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:14:
[...]
Nope. De flickering is ook alleen maar in het begin bij beweging eventjes, zoals je in het filmpje kunt zien. Net of de TV even moet 'wennen' en het signaal dan snapt. Ik heb het kabeltje net in een andere TV gestopt (met gewoon R/G/B input) en geen centje pijn. Ik vraag me af of dat verloopstekkertje van Samsung het wel lekker doet... Sowieso vind ik het idee om 3 signalen via 1 'stereo' (dus 2 signaals-)stekkertje te sturen erg raar, hoe doen ze dat? :)
Raar, ik zal het zsm eens proberen met mijn eigen Wii. Tot nu toe geen rare dingen gemerkt icm mijn D8000.

Overigens worden de 5 signalen gewoon gescheiden via dat stekkertje verstuurd hoor. Over het ene pinnetje gaan 3 signalen, over het andere 2. Vergelijk het met een stereo hoofdtelefoon met een (mini)jackplug. Daar gaan ook links en rechts gescheiden overheen.

• redah
BamSlam_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:17:
Raar, ik zal het zsm eens proberen met mijn eigen Wii. Tot nu toe geen rare dingen gemerkt icm mijn D8000.

Overigens worden de 5 signalen gewoon gescheiden via dat stekkertje verstuurd hoor. Over het ene pinnetje gaan 3 signalen, over het andere 2. Vergelijk het met een stereo hoofdtelefoon met een (mini)jackplug. Daar gaan ook links en rechts gescheiden overheen.
Probleem opgelost: Bij een lokale electronicaboer gevraagd of ik heel even een Samsung kabeltje mocht lenen... En die doet het wel. Lijkt er dus op dat er iets mis is met mijn verloopkabeltje van Samsung. Eens kijken of ik die gratis opnieuw kan krijgen :)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:00

Freaked

..

Ik ben al een uurtje aan het stoeien om de regio/set local te veranderen naar EU_GER in de hoop uitzending gemist aan de praat te krijgen op een Samsung UE46D6530.
Het lukte me, zoals velen volgens mij, niet om die instelling te veranderen in het service menu..
Het probleem was, dat na het uitschakelen en opstarten met Info, Menu, Mute, Power, de wifi verbinding niet geïnitialiseerd werd, dus ruSamsungTVCommunicator kon ook geen verbinding maken (dat is mijn vermoeden)

Toen las ik een tip op een duits forum die gewoon werkt tijdens dat je tv aan staat om in het service menu te komen én de mogelijkheid krijgt de regio te veranderen.

Zet tv normaal aan, start ruSamsungTVCommunicator, klik op '3speed', en nu komt de truck:
- klik in ruSamsungTVCommunicator op 'Factory'
- klik op de fysieke afstandbediening op 'Info'

doe dit snel en door elkaar en meerdere keren en zo nu en dan zie je ineens het service menu verschijnen.. Het is even een paar seconden wild klikken en op je afstandbediening rammen, maar het lukte wel!

Heb de instellingen naar EU_GER kunnen veranderen, en in in het normale menu Dataservice aangeschakeld.. maar helaas werkt het nog niet. Misschien maar eens kijken naar alternatieven.

..

• BamSlam_
  • Niet online
Freaked schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:19:
Ik ben al een uurtje aan het stoeien om de regio/set local te veranderen naar EU_GER in de hoop uitzending gemist aan de praat te krijgen op een Samsung UE46D6530.
[...]
Heb de instellingen naar EU_GER kunnen veranderen, en in in het normale menu Dataservice aangeschakeld.. maar helaas werkt het nog niet. Misschien maar eens kijken naar alternatieven.
Humor, toevallig ben ik daar gisteren ook mee bezig geweest en liep precies tegen hetzelfde aan als jij. Uiteindelijk met die software-afstandsbediening mijn D8000 op EU_GER kunnen zetten. Overigens hoefde ik daarbij niet in het wilde weg op de toetsen te drukken. Gewoon "factory" en "3speed" na elkaar indrukken en je kunt de regio instellen met je normale AB.

Maar geen UG op Ned2 dus. Later las ik dat de proefuitzendingen alleen via de satelliet plaatsvinden. Je hebt dus een schotel en een Canal Digitaal-abonnement nodig om ervan te kunnen genieten. Bij de kabelaars vang je helaas bot. Maar dat gaat in 2012 veranderen, volgens recente berichtgeving.

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 22-12-2011 17:58 ]

• BamSlam_
  • Niet online
redah schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:20:
[...]
Probleem opgelost: Bij een lokale electronicaboer gevraagd of ik heel even een Samsung kabeltje mocht lenen... En die doet het wel. Lijkt er dus op dat er iets mis is met mijn verloopkabeltje van Samsung. Eens kijken of ik die gratis opnieuw kan krijgen :)
Mooi zo. Brakke kabels zijn irritant.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zit me helemaal lens te zoeken op internet. Maar weet iemand waar ik firmware voor de CI van Canal digitaal kan vinden? Momenteel staat er:

Software Versie: Canal Digitaal 2.05.001 (02.05.01.00)
Firmware Versie: Ver. 3.03.013

Professioneel Heftruck Syndroom

• jeehaa
  • Laatst online: 12:31
Na weken van spitten en speuren naar een vervanger van ons 51cm 4:3 teeveetje, is mijn oog gevallen op de UE40D6500. Poespas met verschillende soorten voeten of omlijstingen laat me koud, en daarnaast de overstap is al groot genoeg.

Nu hebben we hier thuis echter 1 beperking en dat is dat de TV enkel van Digitenne kan worden voorzien. Zoekresultaten uit 2009 laten zien dat er toen al mensen waren die problemen hadden met de kwaliteit van het beeld op grotere LCD TV's. Uit diezelfde posts kom ik tot de indruk dat alles groter dan 40" geen gezicht is met Digitenne, maar de 40" zelf wordt niet echt besproken. Ik verwacht geen wonderen van de 2,5 mbit van KPN maar is het echt zo slecht ?

Daarnaast ben ik vanmiddag gaan kijken bij de mediamarkt om even te zien en in te schatten hoe groot het scherm is. Daarbij stond ik voor een gelijke 40" versie en vroeg de verkoper hoe Digitenne daar op aan te sluiten , waar de conax module in gestoken kon worden. Daarop antwoordde hij dat er een ander ding gemonteerd moet worden op de plaats van een sticker; kosten: een extra 69 euro. Over wat voor ding heeft de verkoper het gehad?

                           

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:45
Waarom stel je die vraag hier terwijl je in dezelfde tijd even de handleiding van de Tv had kunnen raadplegen?

De 69 euro is vast voor de CI module.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• BamSlam_
  • Niet online
jeehaa schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:21:
Daarop antwoordde hij dat er een ander ding gemonteerd moet worden op de plaats van een sticker; kosten: een extra 69 euro. Over wat voor ding heeft de verkoper het gehad?
De Samsung TVs hebben niet standaard een slot aan boord waar je een cam met daarin een smartcard kan steken. In plaats daarvan hebben ze op de acherkant een gat in de behuizing met daarover een sticker. Verwijder je die sticker, dan kun je een meegeleverde adapter plaatsen. Daarin kan je dan cam en smartcard steken.

• jeehaa
  • Laatst online: 12:31
GerCor schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:58:
Waarom stel je die vraag hier terwijl je in dezelfde tijd even de handleiding van de Tv had kunnen raadplegen?

De 69 euro is vast voor de CI module.
Waarvan akte; in de handleiding staat dat de CI card adapter erbij hoort te zitten.
Waarom spreekt de verkoper dan van een extra stuk, als ik aangeef dat ik mijn smartcard in de CAM ergens wil insteken? Stukje onwetendheid wellicht.
BamSlam_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:13:
[...]

De Samsung TVs hebben niet standaard een slot aan boord waar je een cam met daarin een smartcard kan steken. In plaats daarvan hebben ze op de acherkant een gat in de behuizing met daarover een sticker. Verwijder je die sticker, dan kun je een meegeleverde adapter plaatsen. Daarin kan je dan cam en smartcard steken.
Dank je, zoals hierboven ook beschreven weet ik dat er de CI adapter erbij hoort te zitten.

Rest nog de vraag over de kwaliteit op een 40" versie. Er zullen hier vast wel meer ervaringsdeskundigen zijn ;)

                           

• redah
jeehaa schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:21:
Waarvan akte; in de handleiding staat dat de CI card adapter erbij hoort te zitten.
Waarom spreekt de verkoper dan van een extra stuk, als ik aangeef dat ik mijn smartcard in de CAM ergens wil insteken? Stukje onwetendheid wellicht.

Dank je, zoals hierboven ook beschreven weet ik dat er de CI adapter erbij hoort te zitten.
Nee, de verkoper had gelijk, het aansluitschema ziet er zo uit:

TV < CI adapter < CI CAM < Smartcard

De TV koop je. De CI adapter zit daar bij geleverd. De CI CAM moet je nog los kopen (die gaat in de adapter), en in die CI CAM gaat weer je smartcard.

Met alleen de TV (inclusief CI adapter) en n smartcard kun je niets. Je moet nog een CI CAM (die meestal zo'n 60-70 Euro zijn) kopen.

*edit* Ik zie dat je al een CONAX cam hebt. Wellicht wist de verkoper dat niet...

[ Voor 4% gewijzigd door redah op 22-12-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

creon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:42:
Neem gewoon de 55D6500. Is vrijwel identiek op de voet en de rand na. De 6530 serie is een contractmodel en wordt zwaar overpriced verkocht.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Quan Vu schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:45:
[...]
Neem gewoon de 55D6500. Is vrijwel identiek op de voet en de rand na. De 6530 serie is een contractmodel en wordt zwaar overpriced verkocht.
Wat houdt de term "contractmodel" precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:43
zie ik net op de frontpage de test, weet ik het nu helemaal niet meer
misschien toch een LG,....
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Volgende week krijgen jullie weer een nieuwe firmware, de 1020....

http://www.samsungworld.n...ory/02010000/tickets/7001

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Even een komisch intermezzo. Kijk even hoe FedEx je nieuwe Samsung TV bezorgd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Weet iemand ook welke grote bouten er gebruikt worden om de UE46D8000 aan de muur te hangen?
Ik heb namelijk al een beugel van vogel maar ik ben de bouten kwijt die er bij werden geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Romio op 23-12-2011 13:41 ]

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42
Romio schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:27:
Weet iemand ook welke grote bouten er gebruikt worden om de UE46D8000 aan de muur te hangen?
Ik heb namelijk al een beugel van vogel maar ik ben de bouten kwijt die er bij werden geleverd.
staat in de handleiding als je niet hebt kan ik het even voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, is er een reden om voor de 8000 serie te gaan boven de 6000 (behalve het design)?

Kun je op beide tv's een beeld van een andere zender in het beeld zien?

En de verkoper vertelde me dat je ook met je galaxy s (en tab) de tv kunt bedienen en zelfs het beeld kunt overnemen... heeft iemand daar ervaring mee?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:54:
Kun je op beide tv's een beeld van een andere zender in het beeld zien?
Nee. Ze hebben slechts één tuner. Dus PiP gaat hooguit met een tuner icm een hdmi/scart/component-aansluiting.
En de verkoper vertelde me dat je ook met je galaxy s (en tab) de tv kunt bedienen en zelfs het beeld kunt overnemen... heeft iemand daar ervaring mee?
Er zijn AB-apps voor de Galaxy S II. Die werken goed. Er is ook een app waarmee je de TV-zender die je TV op dat moment weergeeft ook naar je Galaxy S II kunt streamen. Werkt ook goed, al vind ik zelf het nut beperkt. Misschien fijn tijdens het EK volgend jaar, als ik naar de WC moet tijdens een wedstrijd.
Thnx
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:14:
[...]

Nee. Ze hebben slechts één tuner. Dus PiP gaat hooguit met een tuner icm een hdmi/scart/component-aansluiting.
Thnx! Vandaar waarschijnlijk dat je niet kunt opnemen en een andere zender tegelijk kunt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:17:
Thnx! Vandaar waarschijnlijk dat je niet kunt opnemen en een andere zender tegelijk kunt kijken
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Er zijn AB-apps voor de Galaxy S II. Die werken goed. Er is ook een app waarmee je de TV-zender die je TV op dat moment weergeeft ook naar je Galaxy S II kunt streamen. Werkt ook goed, al vind ik zelf het nut beperkt.
De AB-app werkt overigens ook op niet-Samsung telefoons. Helaas heb je dan niet de functie om te streamen... Totdat men op XDA-developers dat eindelijk in elkaar knutselt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap iets niet, of ik kan het niet vinden. :?
Maar hoe kopieer je content van een extern device naar de harddisk die aan de Samsung (UE40D6530) hangt?

ff de situatie:
Aan de Samsung TV hangt een harddisk die gebruikt wordt om zaken op te nemen, timeshiften, etc. Werkt prima (met de beperkingen van de single tuner van de TV).
Nu kan ik via Allshare vanaf een ander PC prima content naar de TV streamen. Vanmiddag nog geprobeerd. Eerst bij de ZDF een 3D bergbeklimmers film gedownload (4GB MP4 SidebySide) en die bekeken met de 3D bril. Werkt prima.
MAAR dan moet wel de computer waar die MP4 opstaat, aanstaan, wil dit werken.
Kan ik nou die MP4 niet kopieren naar de harddisk die aan de Samsung hangt? Zodat alleen de TV (met de aangesloten HD) hoeft aan te staan wil je zoiets bekijken?

Heb zitten zoeken, maar kan nergens de mogelijkheid vinden om die content vanaf een externe PC op die HD (die aan de TV hangt) te kopieren.
Iemand?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:55:

Heb zitten zoeken, maar kan nergens de mogelijkheid vinden om die content vanaf een externe PC op die HD (die aan de TV hangt) te kopieren.
Iemand?
Volgens mij is het de bedoeling dat je de disk even aan de pc hangt, het bestand kopieert, en dan terug aan de tv hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

drfruit schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:19:
[...]

Volgens mij is het de bedoeling dat je de disk even aan de pc hangt, het bestand kopieert, en dan terug aan de tv hangt.
Ehh, ja die begrijp ik nog. Alhoewel, vraag ik me dat af, want een harddisk die aan de Samsung hangt is op een speciale manier geformatteerd...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:20:
[...]

Ehh, ja die begrijp ik nog. Alhoewel, vraag ik me dat af, want een harddisk die aan de Samsung hangt is op een speciale manier geformatteerd...
Aparte partities voor opnamen/timeshift en voor mediabestanden?
Zoek even, er is al eerder over geschreven in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door drfruit op 23-12-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken de UE46D6530. Ik heb een paar puntjes waar misschien meer mensen last van hebben.
  • Als ik onder een bepaalde hoek naar de tv kijk, word alles heel flets, alsof de helderheid heel hoog staat. Als ik er recht voor zit is het gewoon goed.
  • Sommige tv programma's trillen een beetje ( af en toe) (The voice of holland bv) Ik gebruik een cisco ontvanger met ziggo.
Is dit normaal bij dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me budget inmiddels max. gerekt tot 1300 euro. Hiervoor wil ik graag een UE40D8000 aanschaffen. Alleen valt het nog niet mee voor die prijs.... Ik weet zeker dat als we 1 maand verder dit al makkelijker is...Dit scherm wordt al wel verkocht voor deze prijs heb ik begrepen. Wie heeft er nog tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:04:
Ik heb sinds twee weken de UE46D6530. Ik heb een paar puntjes waar misschien meer mensen last van hebben.
  • Als ik onder een bepaalde hoek naar de tv kijk, word alles heel flets, alsof de helderheid heel hoog staat. Als ik er recht voor zit is het gewoon goed.
  • Sommige tv programma's trillen een beetje ( af en toe) (The voice of holland bv) Ik gebruik een cisco ontvanger met ziggo.
Ik ervaar beiden niet met mijn UE46D6500 en Cisco (Ziggo) decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm vreemd, wat zijn jou instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
2. Probeer alle beeld bewerkings opties uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

drfruit schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:25:
[...]

Aparte partities voor opnamen/timeshift en voor mediabestanden?
Zoek even, er is al eerder over geschreven in dit topic.
Ik heb gezocht (maar blijkbaar niet goed :'( ), maar kan het niet vinden.
Ik zie nergens hoe ik, terwijl de harddisk die aan de TV hangt, aangesloten blijft aan de TV, ik die zou kunnen benaderen vanaf een ander device. Vanaf b.v. een PC met Allshare daarop? Dus hoe ik content daar naar toe kopieer?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl je in deze draad zit: bovenaan rechts onder MY TNET type je in het kader [Zoeken...] partitie.
Lees dan die paar postings die nu naar boven komen uit deze draad.
Opnames van de TV kan je normaal niet uitlezen.
Harde schijf aan PC koppelen via USB en filmpje kopieren naar NTFS partitie

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 12:19 . Reden: Samygo doet dit nu blijkbaar wel: BamSlam_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:31:
Opnames van de TV kan je niet uitlezen.
Tenzij je Samygo (eerder besproken in dit topic) draait. Die zorgt ervoor dat je TV ongecrypt opneemt op externe HD. Ook draait Samygo een FTP-server zodat je de opnames kunt overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Laatst online: 21-09 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:57:
Ik heb me budget inmiddels max. gerekt tot 1300 euro. Hiervoor wil ik graag een UE40D8000 aanschaffen. Alleen valt het nog niet mee voor die prijs.... Ik weet zeker dat als we 1 maand verder dit al makkelijker is...Dit scherm wordt al wel verkocht voor deze prijs heb ik begrepen. Wie heeft er nog tips?
Stuur eens een mail naar foka@foka.nl met deze vraag. Je krijgt nog steeds 150 euro terug van Samsung indien je een D8000 koopt, neem je deze ook mee in je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00

Heeft met je instellingen te maken, reset maar eens alles en dan zul je zien dat het weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:31:
Opnames van de TV kan je niet uitlezen.
Harde schijf aan PC koppelen via USB en filmpje kopieren naar NTFS partitie
Dat wist ik, dat je door de TV opgenomen content niet kunt uitlezen.

En als ik het goed begrijp, dan kan het omgekeerde ook niet, als de TV de hele harddisk in z'n eigen formaat heeft geformatteerd? En je moet iedere keer de aangesloten harddisk loskoppelen en weer aan een externe PC hangen wil je er data op kunnen kopieren? 8)7 (maar dan alleen als 'ie als NTFS is geformatteerd?)

Is er een manier om de NTFS partitie, van een aan de TV aangesloten harddisk, te benaderen, terwijl deze aan de TV aangesloten blijft? Dus vanaf je eigen netwerk b.v?

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 24-12-2011 11:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:57:
Als je nog tijd hebt om te wachten zal ik nog wachten tot Eind Januari / Februari.. dan krijg je waarschijnlijk de 46 inch gemakkelijk voor zo'n 12 á 1300. (als dat nu al niet mogelijk is via Foka.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 09:54:
[...]

Tenzij je Samygo (eerder besproken in dit topic) draait. Die zorgt ervoor dat je TV ongecrypt opneemt op externe HD. Ook draait Samygo een FTP-server zodat je de opnames kunt overzetten.
Mooi, had dan moeten staan normaal. En lukt dit dan ook met niet FTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inderdaad, zo kan ik gewoon alle zenders die Ziggo gecrypt aanbiedt ongecrypt door mijn D8000 naar harddisk laten schrijven. Zie deze post.

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 24-12-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wii en wil hem aansluiten op mijn D7000. Alleen ik zie alleen maar een componentingang met zo'n raar groen stekkertje. Er staat bij: component in en AV in ofzo.
Wat voor stekkertje moet ik hebben om mijn wii aan te kunnen sluiten?

EDIT!
Laat maar, al gevonden. Blijkt die kabel meegeleverd te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:25:
[...]

Inderdaad, zo kan ik gewoon alle zenders die Ziggo gecrypt aanbiedt ongecrypt door mijn D8000 naar harddisk laten schrijven. Zie deze post.
Dat klinkt goed, BamSlam_! Zou je misschien iets uitgebreider kunnen vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Moet je tv hiervoor geroot zijn met een van de SamyGO tools? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:58:
Dat klinkt goed, BamSlam_! Zou je misschien iets uitgebreider kunnen vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Moet je tv hiervoor geroot zijn met een van de SamyGO tools? Alvast bedankt!
Ja, je TV moet geroot zijn met de Samygo app voor de Smarthub. Zie verder http://www.samygo.tv/ en http://wiki.samygo.tv/ind...g_D_series_arm_cpu_models

Let er wel op dat Samygo alleen getest is met de 1018-firmware. Latere firmwareversies hoeven niet per sé te werken. En als je je TV op standby zet gaat de root verloren. Na weer aanzetten moet je de Samygo app opnieuw uitvoeren alvorens er weer ongecrypt wordt opgenomen.

[ Voor 23% gewijzigd door BamSlam_ op 24-12-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
BamSlam_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:03:
[...]

Ja, je TV moet geroot zijn met de Samygo app voor de Smarthub. Zie verder http://www.samygo.tv/ en http://wiki.samygo.tv/ind...g_D_series_arm_cpu_models
Bedankt! Ik ga het even bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk prog gebruik je dan voor het tv beeld te streamen naar je galaxy?
[...]

[...]

Er zijn AB-apps voor de Galaxy S II. Die werken goed. Er is ook een app waarmee je de TV-zender die je TV op dat moment weergeeft ook naar je Galaxy S II kunt streamen. Werkt ook goed, al vind ik zelf het nut beperkt. Misschien fijn tijdens het EK volgend jaar, als ik naar de WC moet tijdens een wedstrijd.

[...]

Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:19:
welk prog gebruik je dan voor het tv beeld te streamen naar je galaxy?
Die app heet Samsung Smart View. Uiteraard te downloaden vanuit de Android Market.

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 24-12-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als ik die Samsung Smart View app op de Samsung Note installeer, zie ik nergens een mogelijkheid om TV beeld te streamen? :?
Wel de complete afstandsbediening, maar nergens iets om het beeld te bekijken. Of is dat geblokkeerd op een slimfeun als de Note?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Al een tijd ben ik van plan om de Samsung 46D8000 te kopen. Ik heb er eigelijk niet echt haast mee, omdat mijn woning pas over 3-4 maand wordt opgeleverd en ik hem eerder toch niet kan gebruiken. Nu zag ik hem op Bol.com met actiecode voor € 1.599,00 waar dan ook nog cacheback op zou zitten. De totaalprijs komt dan op 1449. Op Foka gaven ze mij op dit moment geen beter bod dan de prijs van bol.com.

Ik vroeg mij af of bij de introducering van de nieuwe modellen deze TV nog verder gaat zaken dan de bovenstaande prijs, dan is het voor mij verstandig om gewoon nog te wachten met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik zou w8en. Kan nog wel wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Eens met Gercor.. ik had hem begin november voor 1350 Euro inc. cashback van 150 Euro, ook bij Bol.com. Met een beetje geluk zakt 'ie nog verder in prijs na de feestdagen. Bovendien zit dan ook de E-serie alweer in de pipeline..

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 24-12-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:09:
Als ik die Samsung Smart View app op de Samsung Note installeer, zie ik nergens een mogelijkheid om TV beeld te streamen? :?
Wel de complete afstandsbediening, maar nergens iets om het beeld te bekijken. Of is dat geblokkeerd op een slimfeun als de Note?
Werkt op de Note, weliswaar niet passend in beeld.
De knop zou prima te vinden moeten zijn...
Heb je wel een D7000 of D8000?
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/STNizItc

[ Voor 5% gewijzigd door BassieBulk op 24-12-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BassieBulk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:47:
[...]

Oeps, :$ is dat het verschil? Ik heb een D6530...
Want ik mis die knop 'Dual View'.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 24-12-2011 19:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke usb sticks zijn geschikt voor de samsung UE40D8000 voor het opnemen van programma`s? Heb nu een sandisk cruzer van 16gb die niet werkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 21:23
Gebruik de zoekfunctie even, er is er 1 die het doet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28
Als ik dus een tv neem vanaf de 6000 serie, dan kan ik hd video bestanden kijken via een usb stick of een usb gevoede hd?

Welke formats worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb nu een tijdje een 46d6300 - ben er erg tevreden mee op 1 ding na; DTS audio uit geeft maar 2 kanalen door.. Dat betekend dat als ik aan het gamen ben, of een film via de USB poort bekijk nooit dolby naar mn reciever krijg. Ik heb net dit topic doorzocht (in hoeverre kleine 300 pagina's te doorzoeken zijn ;)) maar ben geen oplossing tegengekomen.

Als ik de DTS kabel direct in de xbox hang dan zie ik meteen alle speakers aan gaan (display reciever) en licht het dolby icon op. Dat is een veel fijnere game ervaring :) Maar, zou het liefste hebben dat m'n TV het signaal wel volledig door geeft.

Doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik de volgende setup

game/dvd/UPCbox via HDMI naar TV.
TV via DTS naar Reciever (marantz sr3001)

Alvast bedankt (en fijne feestdagen!)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
peppie71 schreef op zondag 25 december 2011 @ 08:36:
Als ik dus een tv neem vanaf de 6000 serie, dan kan ik hd video bestanden kijken via een usb stick of een usb gevoede hd?

Weet alleen zeker dat hij mkv en avi afspeeld. Meer heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 17:03

Aldmar

Niks...

localjoost.nl schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:38:
Ik heb nu een tijdje een 46d6300 - ben er erg tevreden mee op 1 ding na; DTS audio uit geeft maar 2 kanalen door.. Dat betekend dat als ik aan het gamen ben, of een film via de USB poort bekijk nooit dolby naar mn reciever krijg. Ik heb net dit topic doorzocht (in hoeverre kleine 300 pagina's te doorzoeken zijn ;)) maar ben geen oplossing tegengekomen.

Als ik de DTS kabel direct in de xbox hang dan zie ik meteen alle speakers aan gaan (display reciever) en licht het dolby icon op. Dat is een veel fijnere game ervaring :) Maar, zou het liefste hebben dat m'n TV het signaal wel volledig door geeft.
De TV kan DD/DTS van externe bronnen niet 1 op 1 door kan geven... Waarom wil je het trouwens perse via je TV laten door geven? Je hebt een mooie receiver, waarop je perfect direct audio van je xbox naar je receiver kan door geven zonder tussenkomst van je tv.

Voor wat betreft het streamen van films, kan het helpen dat je de SPDIF-uitvoer moet veranderen in het menu onder geluidsinstellingen. Als je een film streamt, pakt hij standaard het PCM spoor. Voor zover ik weet moet je dit elke keer veranderen als je begint met het streamen van een film...

(Bovenstaande is trouwens al een aantal maal voorbij gekomen in dit topic. Zoeken op 'dts door geven'. ;) )
peppie71 schreef op zondag 25 december 2011 @ 08:36:

RTFM. ;)

Dit staat heel duidelijk uitgelegd in de handleiding op pagina 245 onder 'Video's'.

Handleiding [PDF!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Aldmar schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:13:
De TV kan DD/DTS van externe bronnen niet 1 op 1 door kan geven... Waarom wil je het trouwens perse via je TV laten door geven? Je hebt een mooie receiver, waarop je perfect direct audio van je xbox naar je receiver kan door geven zonder tussenkomst van je tv.
Dit kan de TV wel, afhankelijk van het apparaat dat je er aan hangt. DTS nooit, Dolby wel, juist de XBOX360 is een van de weinige apparaten die netjes Dolby 5.1 via HDMI doorgeeft. Even Googelen op XBOX 360 en HDMI en 5.1 of iets dergelijks... Zijn redelijk veel topics over te vinden. Van je UPCbox gaat de TV dat nooit doen helaas, en van de meeste mediaspelers ook niet, ligt aan de HDMI/HDCP-handshake.
Aldmar schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:13:
Voor wat betreft het streamen van films, kan het helpen dat je de SPDIF-uitvoer moet veranderen in het menu onder geluidsinstellingen. Als je een film streamt, pakt hij standaard het PCM spoor. Voor zover ik weet moet je dit elke keer veranderen als je begint met het streamen van een film...
Mijn D7000 onthoudt het gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 08:22
Ik heb een B6530 tv en wil mijn mkv's wireless streamen.
Ik heb zyxel modem/router van telfort die theoretisch 150mbit is, maar de mkv laadt steeds tussendoor, dus snelheid is waarschijnlijk niet toereikend.
Nu wil ik een nieuwe router kopen die 300mbit N aan kan. Weet iemand of de samsung ook deze snelheden aan kan of zit hier een 150mbit N ontvanger in?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potverdorie! Nu is het wel genoeg, ik word er poepflauw van!

D8000 + CI (canal digitaal), als we wat opnemen van een HD zender, en we kijken terug, loopt het beeld een paar sec voor op het geluid!! ERGERLIJK!

Bij SD uitzendingen is het wel goed. Meer mensen met dit probleem??? En is er wat aan te doen? Want die hele opname functie is nu nutteloos, en voor 1800 euro mag je toch wel wat verwachten!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
localjoost.nl schreef op zondag 25 december 2011 @ 09:38:

Doe ik iets verkeerd?

Ik gebruik de volgende setup

game/dvd/UPCbox via HDMI naar TV.
TV via DTS naar Reciever (marantz sr3001)

Alvast bedankt (en fijne feestdagen!)
Kijk even bij geluid. en dan zie je ergens SPDIF uit ofzo en daar kan je hem op DTS zetten of Dolby ect.

Dan heeft hij alles door via HDMI(arc) of via optisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de D8000 46" en gebruik Tversity om films en series te streamen, werkt allemaal perfect, alleen met mkv gaat het streamen schokkerig. Weet niet of het aan het instellingen van Tversity ligt of aan mijn codec instellingen.

Wat zijn de ervaringen van anderen met het streamen van mkv bestanden en welke programma's gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 12:31
Weet iemand of er ook een app is die het gebruikt van een toetsenbord mogelijk maakt?
Met de normale afstandsbediening iets zoeken op youtube is wat ingewikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjbrits schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:40:
Weet iemand of er ook een app is die het gebruikt van een toetsenbord mogelijk maakt?
Met de normale afstandsbediening iets zoeken op youtube is wat ingewikkeld...
Er is een samsung afstandsbediening app en een app die tifi remote heet voor de Iphone, beiden hebben vast ook een android variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:02:
Heb de D8000 46" en gebruik Tversity om films en series te streamen, werkt allemaal perfect, alleen met mkv gaat het streamen schokkerig. Weet niet of het aan het instellingen van Tversity ligt of aan mijn codec instellingen.

Wat zijn de ervaringen van anderen met het streamen van mkv bestanden en welke programma's gebruiken jullie?
Die zijn prima en nog wel draadloos over 5Ghz. Denk dus dat het niet aan de tv ligt.
Controleer je wifi/kabel of tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:18:
[...]

Die zijn prima en nog wel draadloos over 5Ghz. Denk dus dat het niet aan de tv ligt.
Controleer je wifi/kabel of tversity.
Heb je een voorbeeld van hoe de instellingen zouden moeten zijn met tversity? Divx, xvid, rmvb, mpeg en wmv streamt namelijk 100% zonder problemen, alleen bij mkv moet de tv om de haperklap laden.

Onder transcoder opties binnen Tversity staan mijn opties nu op
When to transcode: Always
Maximum video en image resolution: 1980x1080
Windows media encoder: Use directshow en Windows Media video 9
Optimazation: Quality
Connection speed and quality: Wireless G en High
Decoding speed: Average
Audio capture: none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:43:
[...]

Er is een samsung afstandsbediening app en een app die tifi remote heet voor de Iphone, beiden hebben vast ook een android variant...
Ook met deze apps blijft het moeilijk om veel tekst in te voeren in de verschillende apps. Erg jammer dat een normaal draadloos toetsenbord niet wordt ondersteund. Ik ben geen specialist maar dit lijkt me toch niet te moeilijk om te maken. Ik denk dat Samsung dit voornamelijk niet ondersteund om zo de qwerty-afstandsbediening te kunnen verkopen. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:06:
[...]

Ook met deze apps blijft het moeilijk om veel tekst in te voeren in de verschillende apps. Erg jammer dat een normaal draadloos toetsenbord niet wordt ondersteund. Ik ben geen specialist maar dit lijkt me toch niet te moeilijk om te maken. Ik denk dat Samsung dit voornamelijk niet ondersteund om zo de qwerty-afstandsbediening te kunnen verkopen. Erg jammer
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat zo'n achterlijk toetsenbordje een driver nodig heeft, welke je vervolgens niet kunt installeren op je Tv? De Samsung Remote app is gratis .... dus, alweer geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:54:
[...]
Heb je een voorbeeld van hoe de instellingen zouden moeten zijn met tversity? Divx, xvid, rmvb, mpeg en wmv streamt namelijk 100% zonder problemen, alleen bij mkv moet de tv om de haperklap laden.

Connection speed and quality: Wireless G en High
Met Wireless G haal je maximaal iets van 25mbit/sec. Het zou me niets verbazen als jouw MKV-files HD video bevatten met een bitrate >25mbit. Heb je een N-router? Dan zou ik kijken of TVersity de waarde Wireless N ondersteund. Kun je in de TVserity instellingen ook de max bitrate voor transcoding instellen?

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 26-12-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
redah schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:26:
[...]

Dit kan de TV wel, afhankelijk van het apparaat dat je er aan hangt. DTS nooit, Dolby wel, juist de XBOX360 is een van de weinige apparaten die netjes Dolby 5.1 via HDMI doorgeeft. Even Googelen op XBOX 360 en HDMI en 5.1 of iets dergelijks... Zijn redelijk veel topics over te vinden. Van je UPCbox gaat de TV dat nooit doen helaas, en van de meeste mediaspelers ook niet, ligt aan de HDMI/HDCP-handshake.
Als ik de xbox direct op de optische kabel aansluit krijg ik ook netjes dolby. Via hdmi naar tv naar reciever over diezelfde optische kabel dus niet. De sound settings SPDIF kan alleen maar op PCM gezet worden vreemdgenoeg.

Vond juist m'n setup: alles via tv, wel handig. Heb maar 1 optische ingang op de reciever, en dacht dat ik zo wel de beste resultaten zou krijgen. Niet dus. Heb ik weer wat te doen vandaag :D

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
NeFoRcE schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:22:
Potverdorie! Nu is het wel genoeg, ik word er poepflauw van!

D8000 + CI (canal digitaal), als we wat opnemen van een HD zender, en we kijken terug, loopt het beeld een paar sec voor op het geluid!! ERGERLIJK!

Bij SD uitzendingen is het wel goed. Meer mensen met dit probleem??? En is er wat aan te doen? Want die hele opname functie is nu nutteloos, en voor 1800 euro mag je toch wel wat verwachten!
Laatste update (1020) nog niet geïnstalleerd?
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 20:06:
Ik denk dat Samsung dit voornamelijk niet ondersteund om zo de qwerty-afstandsbediening te kunnen verkopen. Erg jammer
Ik betwijfel het. De youtube-app is een van de apps (net als Pathe Thuis) waarin die namelijk niet werkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 26-12-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ehtweak schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:09:
[...]

Oeps, :$ is dat het verschil? Ik heb een D6530...
Want ik mis die knop 'Dual View'.
....

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 26-12-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieBulk schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:47:
[...]

Werkt op de Note, weliswaar niet passend in beeld.
De knop zou prima te vinden moeten zijn...
[afbeelding]
Ik heb een D7000 maar dual view heb ik ook niet staan.
Moet dit ergens geactiveerd worden mss?
Pagina: 1 ... 74 ... 99 Laatste