Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:55
TexMex schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:21:
[...]

Uiteindelijk toch gelukt zonder de SDK-editor. Die is eigenlijk niet per se nodig. De YouTube app is inderdaad veel beter dan de officiële. In een van de laatste reacties hier http://blog.onderweg.eu/2...t-op-stand-augustus-2011/ is te lezen dat er ook nog een nieuwe Uitzending Gemist app is: http://jjmelse.home.xs4all.nl/UG/ . Geen idee of die beter is dan die andere...
Het is me wel gelukt de apps in te pakken in zip-files in een widget map en om een widgetlist xml file in elkaar te zetten, alleen wil het me niet lukken om de apps te installeren op de TV. Heb wel een eigen webserver aangemaakt met behulp van XAmpp (apache), maar als ik het IP-adres via het developer account op m'n TV invoer (om de toepassingen te synchroniseren) dan krijg ik eerst connecting en naar een paar seconden de volgende melding: 'Network or server interference occurred. Please try again later' Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Heb weinig ervaring met webservers, maar het IP-adres klopt met het IP-adres in de xml file. Firewall staat uitgeschakeld. Heb XAmpp geinstalleerd op C:\XAmpp. De Widget map (met daarin de zip-bestanden) en het xml bestand heb ik geplaatst in C:\XAmpp\htdocs
Weet iemand waarom ik deze melding krijg: Network or server interference occurred
Draai momenteel windows 7 en ben in het bezit van UE406540 :)

@Nelisb
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:51:
Ik heb ook wel interesse in de uitzending gemist app en youtube 3D.
Alleen de SDK is voor windows en wij hebben alleen apple computers hier thuis.

zou je kunnen zeggen hoe je ze er alsnog op je tv krijgt?
http://blog.onderweg.eu/2011/08/uitzending-gemist-op-stand-augustus-2011/

Op bovenstaande site staat het één en ander daarover uitgelegd :) misschien ff doorlezen, ook in de reacties wordt er het één en ander over gemeld ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sonny7 op 12-12-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
mrc16 schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:42:
Ik ben in de markt voor de UE46D8000. Tot nu toe helaas geen enkele winkel die voor 1499,- kan leveren. Het laagste is 1729. Ik weet niet of het mag hier, maar wie kan mij helpen aan een kopiefactuur (Zonder adres natuurlijk) waar 1499,- op staat? Heb 2 winkels die mee willen gaan als ik bewijs kan aanleveren. Wil graag een goede deal scoren! :)
Bol.com nu 1799 - 150 euro van samsung=1649

Er gaat nu 200 euro af via de bol.com voucher, nog steeds 350 in totaal dan dus. Helemaal niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:40:
[...]

Het is me wel gelukt de apps in te pakken in zip-files in een widget map en om een widgetlist xml file in elkaar te zetten, alleen wil het me niet lukken om de apps te installeren op de TV. Heb wel een eigen webserver aangemaakt met behulp van XAmpp (apache), maar als ik het IP-adres via het developer account op m'n TV invoer (om de toepassingen te synchroniseren) dan krijg ik eerst connecting en naar een paar seconden de volgende melding: 'Network or server interference occurred. Please try again later' Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Heb weinig ervaring met webservers, maar het IP-adres klopt met het IP-adres in de xml file. Firewall staat uitgeschakeld. Heb XAmpp geinstalleerd op C:\XAmpp. De Widget map (met daarin de zip-bestanden) en het xml bestand heb ik geplaatst in C:\XAmpp\htdocs
Weet iemand waarom ik deze melding krijg: Network or server interference occurred

@Nelisb

[...]

Op bovenstaande site staat het één en ander daarover uitgelegd :) misschien ff doorlezen, ook in de reacties wordt er het één en ander over gemeld ;)
Thanks ik ga me van de week verdiepen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
Sonny7 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:40:
[...]

@Nelisb

[...]

Draait je webserver wel op poort 80? En wat gebeurd als je het ipadres van je webserver in een browser intikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
pacificocean schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:55:
[...]

Draait je webserver wel op poort 80? En wat gebeurd als je het ipadres van je webserver in een browser intikt?
Ja de webserver draait op poort 80 ;)
Als ik het IP-adres intik op m'n webserver krijg ik alleen het volgende te zien: It works!
Dit leek mij in ieder geval niet de bedoeling.. Hopelijk kun je me iets verder op weg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
mrc16 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:22:
[...]

Idd, ik ga dit weekend even kijken. Heb inmiddels de factuur ook van een collega gekregen. Die heeft van dezelfde aanbieding gebruik gemaakt.

Klopt, de winkels vragen mij om die factuur te overhandigen. Dit om waarschijnlijk een credit vanuit Samsung te krijgen.

@checkdiz Als je mijn profiel had gelezen, ik heb zojuist 4 1/2 jaar gewerkt als tv verkoper. Ik weet hoe het spelletje gaat.
Fulltime of parttime? 'K heb namelijk zelf geen tijd om profielen te lezen.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Zou ik die PM ook mogen ontvangen aub ?:) Kan ik gelijk in het weekend even bij de winkels langs hier.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb een Freecom externe 3.5" HDD aan m'n 46D8000 gekoppeld op USB1, dus bedoeld om op te nemen.

Werkt perfect, behalve nadat ik de TV op standby zet. Dan gaat de HDD in sleep mode en komt er niet meer uit als ik de TV aanzet. Als ik de HDD aansluit op een computer (en dat was jarenlang het geval) dan werkt het prima. PC starten = uit sleep mode halen.

Nu moet ik telkens de HDD met de aan/uit schakelaar bedienen.

Ik heb ergens gelezen dat iemand dit probleem na een FW update kreeg, maar ik heb er niet op gelet.
Vanaf het moment dat ik de HDD aansloot (en ik weet niet bij welke FW dat was) heb ik hier last van.

Iemand een idee? Of zit het in de USB stack van de gebruikte FW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:17
Wij hebben sinds juni 2011 een D7000 beneden in de woonkamer staan. Deze is aangesloten op de schotel.

Echter sinds een maand krijgen wij geen normaal beeld meer op de film 1 kanalen. (Zit wel bij het pakket in)

We hebben ondertussen contact gehad met KPN en deze heeft ons een nieuwe CI Module opgestuurd, hieraan lag volgens hun het probleem. Maar zonet heb ik de nieuwe module geinstalleerd, met als resultaat:
http://oi42.tinypic.com/1z6tvr8.jpg
(Zo ziet het eruit als er van een willekeurige zender naar een film 1 kanaal wordt gezapt)

Terwijl er op de andere kanalen zoals: Alle nederlandse kanalen, Discovery/Nat. Geo wel gewoon beeld gegeven wordt:
http://oi44.tinypic.com/zofkax.jpg

Weet iemand waaraan dit probleem kan liggen?
Zelf heb ik al gekeken naar:
Software updates(Geen updates beschikbaar)
Signaalsterke(95-99%)

[ Voor 5% gewijzigd door frank131331 op 13-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank131331 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:15:
Wij hebben sinds juni 2011 een D7000 beneden in de woonkamer staan. Deze is aangesloten op de schotel.

Echter sinds een maand krijgen wij geen normaal beeld meer op de film 1 kanalen. (Zit wel bij het pakket in)

We hebben ondertussen contact gehad met KPN en deze heeft ons een nieuwe CI Module opgestuurd, hieraan lag volgens hun het probleem. Maar zonet heb ik de nieuwe module geinstalleerd, met als resultaat:
http://oi42.tinypic.com/1z6tvr8.jpg
(Zo ziet het eruit als er van een willekeurige zender naar een film 1 kanaal wordt gezapt)

Terwijl er op de andere kanalen zoals: Alle nederlandse kanalen, Discovery/Nat. Geo wel gewoon beeld gegeven wordt:
http://oi44.tinypic.com/zofkax.jpg

Weet iemand waaraan dit probleem kan liggen?
Zelf heb ik al gekeken naar:
Software updates(Geen updates beschikbaar)
Signaalsterke(95-99%)
Ziet er uit alsof je je Coax kabel moet vervangen.

Wij hebben hier katten en als die wel is in de kabelhoek komen waar ze tegen de kabels aankomen verstoort dit ook het signaal, dan moet je het kabeltje ff een beetje goed draaien en dan werkt alles weer naar behoren.

Ik heb dan ongeveer hetzelfde probleem als jou, alles werkt prima behalve de Discovery Zenders, die geven dan ook haperingen en blokjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:17
Bedankt thuggish, we gaan komende week een nieuwe coax kabel laten leggen:) Want de kabel is namelijk al aardig oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Film 1 geeft ook niet zo'n sterk signaal. Met een oude coax kabel kan het dus gebeuren dat er te weinig informatie binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:52
Mijn D7000 heeft ineens iets raars:

Als ik de TV aan zet, is er na de CI+ authenticatie prima beeld. Zap ik daarna naar een andere zender, wordt die standaard in 2D->3D weergegeven. Ik zet 3D dan weer uit, en vervolgens zijn alle volgende zenders weer prima.

Erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:03:
[...]

Even samengevat: Samsung biedt pixelgarantie volgens klasse 2, wat inhoudt dat er 2 pixels die voortdurend
blijven branden, 2 blijvend zwarte pixels en 5 defecte subpixels die of voortdurend oplichten (rood, groen, blauw)
of blijvend zwart zijn toegestaan zijn.
Update: helpdesk gemailt van Samsung. In eerste instantie wordt wel gezegd dat er een zero-pixel policy is, Als ik echter verwijs naar de pixel policy brochure op de Samsung site (www.samsung.com/nl/brochures/pixelpolicy.pdf) dus, dan blijft het stil aan de andere kant. Dat is verwarrend.

Waarom past Samsung de pixel policy brochure niet aan, vraag ik mij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om een usb-toetsenbord en of muis aan te sluiten op de D8000?
Het invoeren van tekst via de afstandsbediening vind ik erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Een USB-toetsenbord zou voor zover ik weet moeten werken. Maar dan wel bedraad. Geen bluetooth-dongles en dat soort fratsen.

Als je een Android of iOS smartphone of tablet hebt is de app overigens ook erg prettig voor tekstinvoer, al werkt die niet in alle Smart Hub applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:28:
Een USB-toetsenbord zou voor zover ik weet moeten werken. Maar dan wel bedraad. Geen bluetooth-dongles en dat soort fratsen.
Ik heb het al geprobeerd met een bedraad Microsoft USB toetsenbord, maar geen enkele reactie op toetsaanslagen in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
frank131331 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:27:
Bedankt thuggish, we gaan komende week een nieuwe coax kabel laten leggen:) Want de kabel is namelijk al aardig oud.
Koop dan gelijk een beetje kwaliteit coax..scheelt echt veel. Heb laatst hier kwaliteitkabels gelegd omdat Ziggo problemen kreeg door KPN. Gewoon Hirschmann kabel + onderdelen en dus ook niet de superdure ofzo, maar het beeld is echt beter en de zenders waar storing was zijn ook verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Een aantal bestandsformaten weet de Samsung mediaplayer niet af te spelen. Om die beelden toch te bekijken wil ik ze met ffmpeg converteren naar een formaat dat de televisie wel begrijpt.
Heeft, voor ik zelf ga knoeien met alle mogelijke input-parameters, iemand toevallig al een kant-en-klare preset liggen?

De manual omschrijft de ondersteunde video- en audioformaten, dus iemand met iets meer ervaring met ffmpeg moet daar geen enkel probleem mee hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 13-12-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Ik heb via de smart hub een account aangemaakt en daarna ingelogt.Nu zie ik links onderin mij e-mail adres staan, wat betekent dat ik ben ingelogd. Nu wil ik de UG app handmatig installeren en daarom moet ik het IP adres van mijn webserver invoeren. Deze kan ik echter onder de blauwe knop niet vinden. Weet iemand waar ik deze mogelijkheid wel kan vinden? Alvast bedankt.

Probleem is opgelost. Ik was niet als developer ingelogd. Ik wist niet dat je als gebruiker 'develop' moest gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Digin op 13-12-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Ik wil binnenkort een Samsun D7000 55 inch halen.
Ik heb al een paar offerte's via de mail gevraagd en de goedkoopste prijs die ik kan krijgen is 2400 euro.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar zou dit nog goedkoper kunnen?

Misschien ook wel handig om erbij te vermelden dat ik samen met een vriend ga die een D8000 46 inch gaat halen.

Wat denken jullie wat er nog van de prijs af zou kunnen gaan? ( misschien ook een muurbeugel gratis?)

Ik lees in dit topic dat er best veel winstmarge zit op dit toestel.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Voor het geval mensen met hetzefde probleem zitten als ik, heb ik een oplossing:

Ik heb een UE46D7000. De TV doet optisch uit naar de receiver. Via de interne Samsung mediaspeler speelt hij Dolby Digital en DTS uit.

Sluit je nu een HDMI apparaat aan, dan kun je via die optische ingang alleen nog maar PCM 2.0 uitsturen naar je receiver. Sommige mensen op internet hebben ontdekt dat de XBOX360 wél Dolby Digital via deze uitgang gestuurd krijgt, maar DTS nog altijd niet. Op de Samsung TV is de optie "Dolby Digital" bij "SPDIF uitvoer" ook uitgeschakeld.

Nu schijnt dit te liggen in de HDMI handshake, afhankelijk van de EDID die de Samsung TV uitstuurt. Nu is bij een HTPC de EDID gelukkig makkelijk te faken!
Op deze link vind je een .inf bestand welke ik heb aangepast met andere EDID info dan die de UE46D7000 TV aangeeft. Qua beeldformaten is er niets gewijzigd, dat vind ik een beetje riskant, maar wanneer je deze .inf voor je TV installeert verloopt de HDMI handshake anders en kun je ineens wél Dolby Digital via HDMI naar je receiver sturen. DTS helaas nog altijd niet, ik vraag me af of dat ooit mogelijk zal zijn...

Anyway, misschien vind niemand het wat, maar ik ben erg blij omdat ik nu geen enkele afstandsbediening voor de receiver meer nodig heb als ik van Source wissel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Interessant. Ging er van uit dat het domweg niet kon omdat dit zelfs zo in de manual staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
frickY schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:18:
Interessant. Ging er van uit dat het domweg niet kon omdat dit zelfs zo in de manual staat.
Klopt... Maar dat is omdat Samsung er voor gekozen heeft om aan iedere HDMI source te vertellen "ik heb maar 2 speakers!". Zal vast wel weer iets met HDCP te maken hebben, omdat je nu geluid naar 2 bronnen stuurt ipv naar 1 (uiteindelijk 1, want de TV doet er niets mee, maar toch).

Anyway, ook met deze aangepaste EDID zegt Windows nog netjes "HDCP: ondersteund".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
NeFoRcE schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:03:
Iemand enig idee of het kwaad kan om een Samsung 2,5" externe hardeschijf met klitteband/dubbelzijdig plakband aan de tv te plakken??
Geen probleem hoor, heb ik ook al vanaf augustus. Ik heb het hoesje van de schijf met dubbelzijdig tape vastgeplakt en dan de schijf erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Meivogeltje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:06:
Koop dan gelijk een beetje kwaliteit coax..scheelt echt veel. Heb laatst hier kwaliteitkabels gelegd omdat Ziggo problemen kreeg door KPN. Gewoon Hirschmann kabel + onderdelen en dus ook niet de superdure ofzo, maar het beeld is echt beter en de zenders waar storing was zijn ook verleden tijd.
Helemaal mee eens. Gewoon Hirschmann Koka 799 aanschaffen, en Hirschmann pluggen. Ikzelf heb binnenshuis de Hirschman Koka 799 zwart liggen, die eigenlijk voor buitengebruik bedoeld is. Maar zwarte kabel valt minder op in mijn interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 20:40
henkyyyyyyy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:39:
Ik wil binnenkort een Samsun D7000 55 inch halen.
Ik heb al een paar offerte's via de mail gevraagd en de goedkoopste prijs die ik kan krijgen is 2400 euro.

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar zou dit nog goedkoper kunnen?

Misschien ook wel handig om erbij te vermelden dat ik samen met een vriend ga die een D8000 46 inch gaat halen.

Wat denken jullie wat er nog van de prijs af zou kunnen gaan? ( misschien ook een muurbeugel gratis?)

Ik lees in dit topic dat er best veel winstmarge zit op dit toestel.
Denk het wel, ik heb 3 maanden geleden een bod gehad voor de 55D8000 en hiervroegen ze toen 2050 euro voor, weet ik dat dit toen erg goedkoop was. Heb je een mail naar foka@foka.nl gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbo
  • Laatst online: 17-09-2024
Beste tweakers,

Ik ben heel erg benieuwd of meerdere mensen last hebben van een klein deukje in de o zo mooie lijst van Samsung UE46D8000, helaas heb ik al 2 weken last van een probleem waar ze in de winkel nog niets van weten..

Namelijk een deukje midden in de lijst van mijn TV, hierdoor deukt mijn scherm iets of wat naar binnen, en heb op dit punt extreem lekkend backlight.

Als ik recht voor de TV sta heb je er geen last van, maar aangezien mijn scherm straks naar met 40 CM omlaag gaat, zal ik wat vaker deze kijkhoek hebben, en zal ik meer en vaker last hebben van lekkend backlight.

Nu ben ik meerdere winkels gaan bezoeken om te kijken of het nu aan mij ligt, of dat ik gewoon pech heb.

Nergens hebben ze van dit probleem gehoord, totdat ik zelf in een winkel regio Den-Bosch het opmerkte bij een 46"scherm UE46D8000.

de 40"en de 55"hebben samen een super strakke lijst, maar helaas stond hier in de winkel ook een 46"scherm met daar een deukje in de lijst, zoals ik dus ook in mijn scherm heb.

Mijn TV is door super service omgeruild, en tot mijn grote verbazing samen met de 3 bezorgers zagen we dus weer in het midden van het scherm een deukje, met hierdoor lekkend BACKLIGHT

Nu is mijn vraag... hebben meerdere mensen met de 46"versie dit?

Controleer je TV, als deze uitstaat, kijk of de mooie lijst een deukje heeft? Zoja? Controleer je scherm met een film die een zwarte balk boven en onder in het scherm heeft, en check of je lekkend backlight hebt.

Tot nu toe lijkt het erop dat ik de enigste ben, samen met een winkel in Den-Bosch, en dit alleen in de 46inch versie..

Bedankt voor al jullie reacties.

http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/1.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/2.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/3.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/4.jpg

Groeten

Maikel.

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
MY00 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:55:
[...]

Denk het wel, ik heb 3 maanden geleden een bod gehad voor de 55D8000 en hiervroegen ze toen 2050 euro voor, weet ik dat dit toen erg goedkoop was. Heb je een mail naar foka@foka.nl gestuurd?
Dat is zeker heel erg goedkoop!
Ik ga ze gelijk mailen, dank je wel!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung UE55D8000.

Spijtig genoeg hebben wij geen inzage wanneer de nieuwe firmware op de site komt te staan.
Wij raden u aan om de site in de gaten te houden.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer
0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller
van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wilma van der Vlist.

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

Verwijderd

maikelbo schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:42:
Beste tweakers,

Ik ben heel erg benieuwd of meerdere mensen last hebben van een klein deukje in de o zo mooie lijst van Samsung UE46D8000, helaas heb ik al 2 weken last van een probleem waar ze in de winkel nog niets van weten..

Namelijk een deukje midden in de lijst van mijn TV, hierdoor deukt mijn scherm iets of wat naar binnen, en heb op dit punt extreem lekkend backlight.

Als ik recht voor de TV sta heb je er geen last van, maar aangezien mijn scherm straks naar met 40 CM omlaag gaat, zal ik wat vaker deze kijkhoek hebben, en zal ik meer en vaker last hebben van lekkend backlight.

Nu ben ik meerdere winkels gaan bezoeken om te kijken of het nu aan mij ligt, of dat ik gewoon pech heb.

Nergens hebben ze van dit probleem gehoord, totdat ik zelf in een winkel regio Den-Bosch het opmerkte bij een 46"scherm UE46D8000.

de 40"en de 55"hebben samen een super strakke lijst, maar helaas stond hier in de winkel ook een 46"scherm met daar een deukje in de lijst, zoals ik dus ook in mijn scherm heb.

Mijn TV is door super service omgeruild, en tot mijn grote verbazing samen met de 3 bezorgers zagen we dus weer in het midden van het scherm een deukje, met hierdoor lekkend BACKLIGHT

Nu is mijn vraag... hebben meerdere mensen met de 46"versie dit?

Controleer je TV, als deze uitstaat, kijk of de mooie lijst een deukje heeft? Zoja? Controleer je scherm met een film die een zwarte balk boven en onder in het scherm heeft, en check of je lekkend backlight hebt.

Tot nu toe lijkt het erop dat ik de enigste ben, samen met een winkel in Den-Bosch, en dit alleen in de 46inch versie..

Bedankt voor al jullie reacties.

http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/1.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/2.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/3.jpg
http://mb.homelinux.net/samsung-ue46d8000/tv/4.jpg

Groeten

Maikel.
Ik heb het voor je nagekeken heb hier een ''46 inch D8000 hangen, hier is de rand ontiegelijk netjes afgewerkt zonder deuken dus wat jij op die foto's laat zien hoort niet, wel heel apart dat je er 2 achter elkaar hebt met dit probleem terwijl voor zover ik weet nog niemand op dit forum is geweest die het heeft.

Terug brengen die handel tot je een goed exemplaar is want hier ga je niet zoveel geld voor neerleggen neem ik aan.

P.S probeer is de beeldinstellingen op ''Natural'' of je dan nog steeds dat brandende backlightje hebt?

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
Hallo,

Mijn oude tv van 10 jaar oud heeft het nog niet begeven maar hij staat op het punt om te overlijden.
dus ik ben aan vernieuwing toe.

• full hd is een must
• een minimale grote van 32inch
• onder een budget van 650 euro.
• 3d is vet maar handig??

mijn oog is gevallen op de Samsung UE32D6200
deze staat in de pricewatch voor 529. een prima prijs.

nu komen mijn vragen.

is 3d nou echt leuk?
gebruiken jullie de 3d vaak?
als ik een tv van dezelfde prijsklasse koop is de beeldkwaliteit beter omdat die geen 3d heeft?

graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

met vriendelijke groet,

Allard

• TexMex
  • Niet online
Als je tot €650,- wilt gaan, kan ik je de 40 inch D6200 aanraden. Bij de T-Online Shop kun je hem ongeveer om de dag voor €649,- vinden. Een dag later is hij dan vaak weer €699,-. Vraag me niet naar de logica daarvan... ;)

http://www.t-online-shop....07/?ref=tweakerstonlinenl

• alliems
  • Laatst online: 01-07-2023
ik heb een redelijk kleine kamer dus een 32 inch is dan prima. maar ik bedoelde meer qua kwaliteit

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch hier even een berichtje van hoe goed de UE40D6530 bevalt!

Zojuist de BluRay DVD Frozen Earth (BBC) binnengekregen. Wauw, :Y wat een fraai gestoken scherp beeld! Zo zou iedere uitzending moeten zijn! Dit doet pas echt recht aan deze fraaie kijkbuis (o nee, het is geen -buis meer) ;)

Mooie Plaatjes   

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:29

ini

Life is what you make of it

3 weken geleden in dit topic gemeld dat ik een donkere balk in beeld heb op mijn 46d8000. Inmiddels keurig gerepareerd via de samsung. Die besteden het uit aan een tussenpartij welke een onderdeel besteld hebben, mij belden voor een afspraak en het keurig hebben opgelost.

mooi detail: het paneel is vervangen, dit houdtin dat je je voet, AB voeding en 2 moederborden houdt en de rest compleet in 1 stuk vervangen(lees de hele tv). Die kerel pakte zijn black & decker, schroefde 20 schroeven los en liep zo met de hele tv de deur uit en kwam 1 minuut later terug met een andere. weer 20 schroeven vastdraaien en werkt weer als een zonnetje

@Maikelbo, op beide toestellen heb ik die extreme backlight bleeding niet gezien.

Testspecialist

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:51:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung UE55D8000.

Spijtig genoeg hebben wij geen inzage wanneer de nieuwe firmware op de site komt te staan.
Wij raden u aan om de site in de gaten te houden.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer
0900 – SAMSUNG (7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller
van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

spoiler: title
Wilma van der Vlist.

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
Het is niet gebruikelijk om de voornaam en achternaam van een contact center medewerker te delen met de hele wereld..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Schizo007nl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:43:
[...]

Het is niet gebruikelijk om de voornaam en achternaam van een contact center medewerker te delen met de hele wereld..
Jij doet het in je quote anders toch ook :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sonny7
Uiteindelijk is het me toch gelukt om de uitzendinggemist app en plex via een eigen webserver te installeren. Nu wilde ik eigenlijk ook de youtube 3D app eraan toevoegen. Keurig de app via de SDK software gepackaged en in het widgetlist.xml bestand gezet. Echter nu installeert de TV de andere 2 apps (UG en plex) moeiteloos en stopt de installatie bij de youtube 3D app (voortgangsbalk blijft gewoon stilstaan).. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? namen in het .xml bestand zijn identiek aan het .zip bestandje.. alvast bedankt :)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Wildfire schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:44:
[...]

Jij doet het in je quote anders toch ook :P
Heb je helemaal gelijk in.. Zal het speciaal voor je edit'en ;-)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:28
iemand ervaring met de satelliet tuner van de 6500? Is het makkelijk wisselen van kabel naar satelliet en weer terug?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Hmz ik ben de serie Flashpoint aan het kijken via DNLA op mijn Samsung D6230. Ik stream vanaf mijn NAS de Synology DS107+.
Nu heb ik veel afleveringen die gewoon afspelen.

De indeling in de map is zo:

flashpoint S01E01.mkv
flashpoint S01E01.srt

Dit werkt. Nu had ik een paar files die hadden veel langer namen (met releasegroup naam, jaartal etc erin). Dit heb ik allemaal aangepast naar de standaard Flashpoint S0xE0x, maar als ik op mijn tv via DNLA naar de NAS ga dan blijft de oude bestandsnaam staan met als gevolg dat de onderteling niet afgespeeld wordt. Ga ik via mijn pc naar desbetreffende map dan staan daar alle bestandsnamen goed ingesteld.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:32:....als ik op mijn tv via DNLA naar de NAS ga dan blijft de oude bestandsnaam staan met als gevolg dat de onderteling niet afgespeeld wordt. Ga ik via mijn pc naar desbetreffende map dan staan daar alle bestandsnamen goed ingesteld.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Waarschijnlijk moet je op de DS even op "opnieuw indexeren" drukken (configuratiescherm->mediaserver)

Verwijderd

Is dit wat?

Of werkt het net zo als mijn Iphone maar dan zonder tv kijken?

http://www.samsung.com/nl...pe=premium-remote-control

• Sonny7
Iemand de youtube 3D HD app al is geprobeerd, degene die eerder in dit draadje genoemd is? Het is me uiteindelijk gelukt hem te installeren (was vergeten het IP-adres in het widgetlist.xml bestand aan te passen :P)! Maar klopt het dat deze app de bestaande youtube app op de samsung TV vervangt? Ik bedoel na het installeren is er niets verandert qua UI en zoekfunctionaliteit! Ook heb ik geen idee hoe je 3D content af kunt spelen? Wel worden de video's in betere kwaliteit weergegeven (wanneer mogelijk) Iemand ervaring met deze app? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:56:
Is dit wat?

Of werkt het net zo als mijn Iphone maar dan zonder tv kijken?

http://www.samsung.com/nl...pe=premium-remote-control
Hij heeft meer mogelijkheden dan jouw iPhone.
Je kunt er ook andere systeem mee bedienen, er zouden apps voor komen maar volgens mij zijn deze er nog niet. Op youtube staan enkele filmpjes waar je kunt zien wat er mogelijk is.
Ik heb er een maar gebruik deze niet, uit de verpakking gehaald maar doe er niets mee. Ligt dus als nieuw in de kast. Als je hem wilt stuur maar een PB met een voorstel.

[ Voor 14% gewijzigd door MY00 op 16-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 11:18
Gisteren de UE46D6500 ontvangen. Voor € 1.079 euro besteld bij Redcoon.

Ondanks een aantal minder positieve reacties over Redcoon hier op Tweakers heb ik het er toch op gewaagd vanwege het prijsverschil met de concurrenten. Wat mij betreft is het voor herhalingvatbaar. Redcoon heeft vanaf de bestelling tot aan de levering netjes gehandeld.

Ik maak gebruik van de Ziggo Neotion CAM Module. Ik had nog wel enige moeite met het installeren omdat ik er niet van op de hoogte was dat ik handmatig de frequentie en netwerknummer uit mijn regio in moest voeren. Hierdoor kon hij de digitale kanalen niet vinden. Na enig google-werk ben ik hier wel achter gekomen en werkt het inmiddels perfect, maar ik zou het niet onlogisch vinden als ze dit hadden vermeld in de handleiding van de CAM Module of de TV.

Deze handleiding heeft mij erg geholpen, ondanks dat het installatiemenu van de UE46D6500 er iets anders uit ziet. In grote lijnen kun je de stappen in de handleiding letterlijk overnemen.

Nu het eenmaal werkt ben ik uitermate tevreden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
De uitleg van de instelling staat zeer zeker in de handleiding. Tenminste het exemplaar welke ik had wel.
Toch had ik deze niet gelezen, maar na 1 telefoontje met de winkel waar de TV gekocht was het probleem opgelost. Ik heb het trouwens ook hier vermeld

Ik koop zelf nooit meer een TV bij Redcoon, had een TV gekocht voor op de slaapkamer en deze ging naar 6 maanden stuk. Redcoon had geen contract met Panasonic en zo moest de TV opgestuurd worden voor reparatie. Gelukkig hadden we de doos nog. Naar 3 weken maar een gebeld waar de TV bleef, antwoord was dat 3 weken reparatie tijd toch erg kort was en men het niet voor elkaar kreeg binnen 6 weken!!!!!!

Gelukkig was het de TV voor de slaapkamer maar anders hadden we echt een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
-En4Cer- schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:
Gisteren de UE46D6500 ontvangen. Voor € 1.079 euro besteld bij Redcoon.

Ondanks een aantal minder positieve reacties over Redcoon hier op Tweakers heb ik het er toch op gewaagd vanwege het prijsverschil met de concurrenten. Wat mij betreft is het voor herhalingvatbaar. Redcoon heeft vanaf de bestelling tot aan de levering netjes gehandeld.

Ik maak gebruik van de Ziggo Neotion CAM Module. Ik had nog wel enige moeite met het installeren omdat ik er niet van op de hoogte was dat ik handmatig de frequentie en netwerknummer uit mijn regio in moest voeren. Hierdoor kon hij de digitale kanalen niet vinden. Na enig google-werk ben ik hier wel achter gekomen en werkt het inmiddels perfect, maar ik zou het niet onlogisch vinden als ze dit hadden vermeld in de handleiding van de CAM Module of de TV.

Deze handleiding heeft mij erg geholpen, ondanks dat het installatiemenu van de UE46D6500 er iets anders uit ziet. In grote lijnen kun je de stappen in de handleiding letterlijk overnemen.

Nu het eenmaal werkt ben ik uitermate tevreden! _/-\o_
Goed dat het allemaal gelukt is hoor! Eindelijk televisie kijken :) . Ik moet wel zeggen dat reacties vaak negatief worden bij de nazorg van een gekocht produkt. Daarnaast zijn bedrijven ook weer afhankelijk van de logistieke dienst.

Bij mijn bestelling van Redcoon was dat nog GLS. Dat is op zich volgens mij al geen volgende dag garantie. Enfin, problemen met mij TV moest dat ding terug..kwam GLS niet opdagen. Ik er een verlof dag voor opgeofferd, omdat er een dag(deel) afgesproken wordt. Uiteindelijk zelf maar naar Redcoon gebracht :P . Op Redcoon had ik dus ook niet veel te klagen op zich, echter kiezen hun om die logistieke dienst te gebruiken wat indirect dus voor klachten kan zorgen. In mijn geval ben ik voorzichtig geworden qua bestellingen. Ik kan me voorstellen dat wanneer de prijs veel scheelt dit toch het overwegen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Vandaag mijn D6750 geïnstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Momenteel nog wat met mijn instellingen aan het prutsen, maar ik heb moeite met mijn digitaal tv kijken.
Als ik op 'info' duw dan krijg ik te zien dat mijn tv op 1280x720 @ 50hz speelt (instelling op 16:9), maar ik kan nergens wijzigen dat hij op 1080 speelt & aan een hogere hz. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Den Deze schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:12:
Vandaag mijn D6750 geïnstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Momenteel nog wat met mijn instellingen aan het prutsen, maar ik heb moeite met mijn digitaal tv kijken.
Als ik op 'info' duw dan krijg ik te zien dat mijn tv op 1280x720 @ 50hz speelt (instelling op 16:9), maar ik kan nergens wijzigen dat hij op 1080 speelt & aan een hogere hz. Iemand?
Tv kan niet up scalen dus hij laat het zien zoals het uitgezonden wordt.

Zap eens naar eurosport HD? En er wordt nog weining in native hd uitgezonden in nederland. Meeste is opgeschroeft naar 720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Deze schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:12:
Wanneer je via Set Top Box kijkt, ga je daar de uitvoer moeten instellen: bvb 720p of 1080i of 1080p, hangt af van de upscale mogelijkheden van deze STB (kabel, satelliet), ook geldt dit voor de blu-ray speler. bvb Duitse HD openbare omroep zendt uit in 720p. De 50 Hz slaat op het aangeboden TV kanaal en niet op de (pseudo) refresh/Clear Motion Rate van het scherm.
Bekijk je dit met interne tuner, kijk dan even de handleiding na of je kanalen kunt upscalen. Zelf geen ervaring met interne tuners. Zelf gebruik ik flatscreen maar als monitor. Ned1 op Satelliet is 1080i en één HD (Vlaams) is 720p, geen idee wat kabelboer aanbiedt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ok, bedankt voor de uitleg :)
Ik zal eens verschillende zenders uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:10:
[...]

Hij heeft meer mogelijkheden dan jouw iPhone.
Je kunt er ook andere systeem mee bedienen, er zouden apps voor komen maar volgens mij zijn deze er nog niet. Op youtube staan enkele filmpjes waar je kunt zien wat er mogelijk is.
Ik heb er een maar gebruik deze niet, uit de verpakking gehaald maar doe er niets mee. Ligt dus als nieuw in de kast. Als je hem wilt stuur maar een PB met een voorstel.
Hoe stuur je een pb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Je moet dit bij je zelf aan zetten, dan kun je deze ook versturen. Weet alleen niet hoe, maar iemand anders kan dit vast en zeker.

Trouwens je bod komt niet in de buurt, voordat bedrag blijft ie lekker stof happen.
Het dubbele is ok, exl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 euro inclusief verzendkosten wil ik wel doen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:05
Kan iemand mij bevestigen dan je geen albumhoezen kunt streamen vanaf een NAS o.i.d. van MP3 files naar een D8000?
Op mijn Tv is dat namelijk geen enkel probleem. Zie eerste foto in mijn review.

productreview: Samsung UE46C8700 review door GerCor

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 23:05:
Kan iemand mij bevestigen dan je geen albumhoezen kunt streamen vanaf een NAS o.i.d. van MP3 files naar een D8000?
Op mijn Tv is dat namelijk geen enkel probleem. Zie eerste foto in mijn review.

productreview: Samsung UE46C8700 review door GerCor
Toevallig zag ik net deze discussie op samsung.nl bij de D8000 serie.
http://www.samsungworld.n...40D8000YSXXH/tickets/6715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Haha, ik ben die gasten van Samsung aardig zat aan het worden. Tijd dat er eens flink getrapt wordt tegen die niksnutten. Beloven van alles, doen nooit iets. Beetje de handleidingen uitleggen aan mensen die te lui zijn zelf iets op te zoeken. Meer is het niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Haha, lees net je reacties op Samsungworld.
Geheel mee eens hoor...ja een Pathe-app of een Moviemax-app... die zetten ze opeens bovenin de SmartHub.
Maar die zullen wel dik gesponsord worden.
Verder zijn ze volgens mij alleen nog maar bezig met de E-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Denk het ook, maar ik kan altijd volop genieten van dit soort berichten.

Hallo,
es gibt eine Möglichkeit die PVR Funktion freizuschalten.
Dazu braucht Ihr den ruSamsungTVCommunicater.

http://www.rainerullrich.de/samsung/

Verbinde das Program mit dem Fernseher. (Um zu Testen ob die Verbindung mit dem Fernseher steht.)

1. Fernseher ausschalten. (Bereitschaftsmodus)
2. Drücken Sie die Tasten nacheinander: INFO, MENU, MUTE und POWER.
3. Das Programm ruSamsungTVCommunicater bitte noch mal Starten und die FACTORY und 3speed Taste drücken.
4. Jetzt kann mann im Service Menü den TV Typ auf D6100 setzen.
5. Danach ein "Factory Reset" dürchführen.
6. erledigt (bitte eure Sender Liste vorher absichern.)

Alle Funktionen von dem Typ D6200 sind noch da (also keine Angst)
(Ein Tip noch, mit dem Program kann man auch die HbbTV Funktion für ein nicht deutschen Fernseher freischalten.)

Viel Spass mit der neuen Funktion.

Vorige week vroeg SamsungNL wat Twitteraars van de nieuwe Samsung Website vinden.
Nog net zo waardeloos als de vorige maar dan in een nieuw jasje, gaf ik aan.

Ik vind de Duitse site veel beter. Kreeg ik een DM of ik mijn opmerkingen wilde opsturen naar de webmaster van Samsung. "geef het zelf door, ik ben gekke Henkie niet". Ontvolgen die handel.

Voorbeeld: Zoek de verschillen

http://www.samsung.com/nl.../UE46C8700XSXXN-accessory

http://samsung.de/de/Priv...ail.aspx?atab=accessories

En dat moet IK dan doorgeven aan de Nederlandse webmaster van Samsung? Dacht het niet...

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 16-12-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chanelboris
  • Laatst online: 03-05-2024
nieuwe software 1019.2 voor 40d8000 op http://www.samsungworld.n.../UE40D8000YSXXH/firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:02:
85 euro inclusief verzendkosten wil ik wel doen.
Hier staat beschreven hoe je de private messages aan kan zetten: http://tweakers.net/privacy
Zou je dit even willen doen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Meteen even op Samsung.nl gekeken en jawel, T-GAP8DEUC-1019.2 voor de UE46D8000 hier :)

Straks maar eens installeren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MY00 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:58:
[...]

Hier staat beschreven hoe je de private messages aan kan zetten: http://tweakers.net/privacy
Zou je dit even willen doen aub?
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
BassieBulk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:41:
[...]

Waarschijnlijk moet je op de DS even op "opnieuw indexeren" drukken (configuratiescherm->mediaserver)
Maar moet je elke keer als je een bups films gerenamed hebt de boel opnieuw indexeren? Dat duurt namelijk nogal lang. Is er geen manier om dit sneller te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat ligt maar net aan je DLNA-server. Het lijkt me dat hij periodiek sowieso wel zijn indexen update, of zou moeten merken dat iets in de index bijgewerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Iemand nog bij Foka geweest vandaag? Samsung TV day oid met kassakorting. Had een leuk prijsje van ze voor een ue40d7000, was benieuwd wat de kassakorting zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het degenen vergaat die dit weekend op jacht zijn naar een 46D8000 met mijn kopiefactuur van Bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 10:35:
[...]
Meteen even op Samsung.nl gekeken en jawel, T-GAP8DEUC-1019.2 voor de UE46D8000 hier :)
De online check in het ondersteunings-menu van mijn D8000 zegt dat er geen update bechikbaar is (ik draai 1018). Enfin, ik update nog even niet voor ik zeker weet dat SamyGo ook goed met 1019 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Succes met het zoeken naar Samsung tv's jongens. Samsung heeft moeite met leveren, de depot's van Samsung zijn zo goed als leeg op alle topmodellen. Reden: Kerstdrukte en vertraagde levering van chips uit Thailand. Een aantal mediamarkten zal er nog een aantal hebben, daarna is het echt op.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
w4rguy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:50:
Succes met het zoeken naar Samsung tv's jongens. Samsung heeft moeite met leveren, de depot's van Samsung zijn zo goed als leeg op alle topmodellen. Reden: Kerstdrukte en vertraagde levering van chips uit Thailand. Een aantal mediamarkten zal er nog een aantal hebben, daarna is het echt op.
Interessant! Waar heb je die info vandaan?

Edit: Bol heeft de 46D8000 nog gewoon op voorraad: vandaag besteld, dinsdag in huis. En nog steeds met 200 Euro korting via couponcode.

[ Voor 13% gewijzigd door BamSlam_ op 17-12-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

BamSlam_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:52:
[...]

Interessant! Waar heb je die info vandaan?
Ik werk zelf in een winkel die consumentenelektronica verkoopt. Sony heeft er ook last van. Informatie met betrekking tot levertijden kan ik natuurlijk niet zomaar geven, dan heb ik zo geen baan meer. Ik weet alleen dat Sony en Samsung problemen hebben met leveren aan winkels op het moment.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Altijd handig, iemand met inside-informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik ga nu 1019.2 installeren op m'n 46D8000, ik hoop dat de WLAN problemen zijn opgelost.

Normaal gesproken staat op de UK site altijd een changelog, maar sinds kort is er een redesign van die site geweest en ik kan de info niet meer terugvinden.

Edit: update voltooid, CI+ error, geen beeld meer op Ziggo 8)7

Edit 2: never mind, heb weer beeld!

[ Voor 19% gewijzigd door Sansar op 17-12-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
  • Laatst online: 02-02 14:04
Ik had ook goede ervaring met bol.com (Couponcode 500 euro ) totdat ik de 46D8000 uitpakte.
Bleek er in de glasplaat een buts te zitten,goed naar de doos gekeken en toen zag ik dat de transporteur er plakband over het gaatje had geplakt (er was iets scherps door gegaan).
Binnen de twee weken terug gestuurd en om een nieuwe gevraagd,dat ging dus niet.
tv wordt eerst ingenomen dan beoordeeld ( 9 dagen verder) en dan wordt het geld terug gestort (14 dagen verder).
Dan mocht ik een nieuwe bestellen 1999 en dan zouden ze beoordelen of ik een tegoedbon zouden krijgen
Omdat ik geen trek had in een tegoedbon,na diversen valse beloftes heb ik hem bij franklin in Muiden besteld
Voor 1649 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:22:
Normaal gesproken staat op de UK site altijd een changelog, maar sinds kort is er een redesign van die site geweest en ik kan de info niet meer terugvinden.
Ik heb het met veel moeite teruggevonden: te downloaden is de 1019, maar het changelog is nog van de 1018. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 17-12-2011 15:36 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Jammer, nog steeds geen oplossing voor wegvallende WLAN.

Heb nu dus geen netwerkverbinding, stekker eruit hielp ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
jdeb797 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:24:
Ik had ook goede ervaring met bol.com (Couponcode 500 euro ) totdat ik de 46D8000 uitpakte.
Bleek er in de glasplaat een buts te zitten,goed naar de doos gekeken en toen zag ik dat de transporteur er plakband over het gaatje had geplakt (er was iets scherps door gegaan).
Wow, dan heb ik heel veel geluk gehad. Al blijft de vraag of dat aan Bol.com ligt of aan UPS. Eerlijk gezegd vermoed ik het laatste: mijn vader heeft een aantal jaren geleden een scheepsradio-ontvanger uit Duitsland laten komen via UPS. Deze scheepsontvanger was er een uit de jaren 1960. Zware stalen behuizing, bijna onverwoestbaar. Twee zware stalen handels aan de voorkant om hem op te tillen. Exact deze. Het geval was door de verzender ingepakt in een houten krat. Bij aankomst was het krat beschadigd. Het glas voor de display was versplinterd en een van de stalen handgrepen was helemaal verbogen. Foutje van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 12:04
redah schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:38:
Voor het geval mensen met hetzefde probleem zitten als ik, heb ik een oplossing:

Ik heb een UE46D7000. De TV doet optisch uit naar de receiver. Via de interne Samsung mediaspeler speelt hij Dolby Digital en DTS uit.

Sluit je nu een HDMI apparaat aan, dan kun je via die optische ingang alleen nog maar PCM 2.0 uitsturen naar je receiver. Sommige mensen op internet hebben ontdekt dat de XBOX360 wél Dolby Digital via deze uitgang gestuurd krijgt, maar DTS nog altijd niet. Op de Samsung TV is de optie "Dolby Digital" bij "SPDIF uitvoer" ook uitgeschakeld.

Nu schijnt dit te liggen in de HDMI handshake, afhankelijk van de EDID die de Samsung TV uitstuurt. Nu is bij een HTPC de EDID gelukkig makkelijk te faken!
Op deze link vind je een .inf bestand welke ik heb aangepast met andere EDID info dan die de UE46D7000 TV aangeeft. Qua beeldformaten is er niets gewijzigd, dat vind ik een beetje riskant, maar wanneer je deze .inf voor je TV installeert verloopt de HDMI handshake anders en kun je ineens wél Dolby Digital via HDMI naar je receiver sturen. DTS helaas nog altijd niet, ik vraag me af of dat ooit mogelijk zal zijn...

Anyway, misschien vind niemand het wat, maar ik ben erg blij omdat ik nu geen enkele afstandsbediening voor de receiver meer nodig heb als ik van Source wissel :D
Ik heb eind nov € 2200,= betaald bij de Mediamarkt (almere) ue55d7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik heb de UE46D8000 begin september bij de Mediamarkt in Hengelo gekocht voor € 2000,- en ik kreeg de 2e 3D bril er gratis bij. Was normaal gesproken iets van € 49,- extra geweest en de TV had een verkoopprijs van € 2099,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:50:
Ik heb de UE46D8000 begin september bij de Mediamarkt in Hengelo gekocht voor € 2000,- en ik kreeg de 2e 3D bril er gratis bij. Was normaal gesproken iets van € 49,- extra geweest en de TV had een verkoopprijs van € 2099,-
Da's best duur... Toch? En zitten er niet sowieso standaard 2 3D brillen bij?

Bij mijn UE46D7000 zaten in ieder geval gewoon 2 3D brillen..

Nu maar even firmware .19 installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Nope, 1 bril in de doos en dat klopt ook met de tekst op de doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:56:
Staat bij mijn D7000 ook op de doos, maar in de doos zat vervolgens een zwart doosje met 2 brillen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:56:
In mijn 46D8000 doos zaten medio november gewoon 2 3D-brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee?

Ik heb alleen nog maar digitale tv aangesloten en geen analoge tv.
Kan ik mijn d8000 met de source hdmi1 opstarten i.p.v. mijn analoge tv. Hdmi 1is mijn digitale decoder.

Edit: Ik zie nu wel dat de tv opstart met de laatst gebruikte source. In dit geval de digitale decoder van UPC.
Is opzich voldoende.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:02:
Iemand een idee?

Ik heb alleen nog maar digitale tv aangesloten.
Kan ik mijn d8000 met de source hdmi1. Dit is mijn digitale decoder.
Als je eerst je reactie eens in verstaanbaar Nederlands herformuleert wil ik mijn grijze cellen er wel wat tijd aan laten besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
royaljoop schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:48:
[...]

Ik heb eind nov € 2200,= betaald bij de Mediamarkt (almere) ue55d7000.
Gefeliciteerd. Wat heeft dat met de post van Redah die je quote te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
BamSlam_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:01:
[...]

In mijn 46D8000 doos zaten medio november gewoon 2 3D-brillen.
Hedendaags zijn er veel verschillende versies te vinden. Heb er gezien met 2 brillen oude standaard afstandbediening. 2 brillen en een touch afstandbediening(platte toetsen). Daarentegen ook met gewoon 1 bril..allemaal wel de oude modellen met batterijtje btw. Nog geen met USB oplaadbaar. Het is allemaal moeilijk te achterhalen, aangezien die 2 afstandbedieningen onder hetzelfde modelnummer verkocht worden.

die met de platte toetsen:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1269450888.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Meivogeltje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:04:
Hedendaags zijn er veel verschillende versies te vinden. Heb er gezien met 2 brillen oude standaard afstandbediening. 2 brillen en een touch afstandbediening(platte toetsen). Daarentegen ook met gewoon 1 bril..allemaal wel de oude modellen met batterijtje btw. Nog geen met USB oplaadbaar. Het is allemaal moeilijk te achterhalen, aangezien die 2 afstandbedieningen onder hetzelfde modelnummer verkocht worden.

die met de platte toetsen:
[afbeelding]
Bij mijn Bol.com 46D8000 à 1350 Euro kreeg ik dus twee 3D-brillen (type SSG-3050GB) en de AB met de platte toetsen en zilverkleurige onderkant, zoals getoond op jouw afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Vandaag 3 tweakers blij kunnen maken in mijn winkel met de D8000 voor een leuke prijs ^^.

Overigens zijn er inderdaad twee dozen van D7000 en D8000 op de markt.Veel winkels hebben nog oude voorraad maar waar slechts 1 bril erbij zit en een zwarte afstandsbediening. Bij De nieuwe lading zitten 2 brillen bij (iets luxere modellen) en een zilverkleurige afstandbediening.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BamSlam_ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:09:
[...]

Bij mijn Bol.com 46D8000 à 1350 Euro kreeg ik dus twee 3D-brillen (type SSG-3050GB) en de AB met de platte toetsen en zilverkleurige onderkant, zoals getoond op jouw afbeelding.
Om mee te doen: bij Redcoon had mijn UE46D6500 ook 2 brillen van hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
En nu weer terug naar het toestel zelf :)

Het is mij nu voor het eerst opgevallen dat als je de channel list opent, je dan aan de groene progress bar onder iedere zender kunt zien hoe lang de uitzending al aan de gang is / nog duurt.

Ik heb er nooit eerder op gelet, maar misschien is dat nieuw in FW 1019.2?

Trouwens, nog steeds geen WLAN verbinding :(

Ik denk dat ik de servicedienst bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe krijgen jullie geluid uit de Smart Hub? Ik heb mijn TV gekoppeld aan mijn (Samsung) HDMI versterker, en an sich gaat dat prima. Maar, om geluid uit de Smart Hub te krijgen heb ik een optical cable moeten trekken van de TV naar de versterker.

Ook geen ramp, ware het niet dat de TV continu van HDMI channel switched als ik de input wissel op mijn versterker. TV is op HDMI3 aangesloten met de versterker op HDMI1 (BD/DVD), maar de versterker zet dan automatisch HDMI3 OPTICAL op (HDMI3 zit de PS3 op, en Optical is daar niet in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:11:
En nu weer terug naar het toestel zelf :)

Het is mij nu voor het eerst opgevallen dat als je de channel list opent, je dan aan de groene progress bar onder iedere zender kunt zien hoe lang de uitzending al aan de gang is / nog duurt.

Trouwens, nog steeds geen WLAN verbinding :(

Ik denk dat ik de servicedienst bel.
Dat is een feature die elke losse digitale decoder heeft. Zou je op zijn minst dan ook verwachten bij gebruik van een ci+ module. Maar ja, wie ben ik. In ieder geval iemand die nog nooit een ci+ module heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Sansar schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:11:

Nee, ik draai hier 1018.0 en die heeft die progressbar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik heb eindelijk release notes voor de 1019-firmware gevonden, op de US-site van Samsung. Wel raar: aangeboden wordt 1019.2, de release notes zijn voor 1019.0.

Edit: het zou me niets verbazen als de regel "- Enhances firmware security." betekent dat SamyGo niet langer werkt.
1. Title
Firmware for LED TV D7000 series.(ver 1019.0)
2. Applicable Model
D7000LF, D7050XF, D7900XF
3. Carrier or Corporate Customer
all customers
4. Description
- Enhances firmware security.
- This firmware will decrease flickering problem on 3D mode. (only 3D model)
- Change the way to get out of Store Demo Mode
- Change the type of information of Info banner
- Prevent escaping issue when pressing volume button on video apps(Netflix, Vudu, etc)
- Support Remote Service
- Support Netflix 3.1

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 18-12-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb sinds van de week de 40d7000 staan.
ben er tot nu toe tevreden mee maar heb nog wel en vraagje.
ik heb er een ci+ module inzitten met ziggo tv.
wanneer ik op de info druk staat er in beeld 576i sd.
dus geen hd terwijl ziggo hd uitzend.

is dit een instelling of moet ik het probleem elders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bij welke zender drukte je op info? Zeker weten dat die zender in HD aangeboden wordt? Want Ziggo biedt niet alle kanalen in HD aan. Of heb je misschien per ongeluk de analoge tuner ingeregeld ipv de digitale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er is een Samsung Remote app voor Android om je Samsung TV via je slimfeun te bedienen. Nu installeerde ik die op de Galaxy Note, echter daar gebruikt 'ie maar een deel van het scherm.
Iemand al een remote app gevonden die WEL het hele scherm van de Galaxy Note gebruikt om de TV te bedienen?

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 72 ... 99 Laatste